KEBERANIAN YANG SUDAH TERLAMBAT…..

Apa? Najib Razak mahu berdebat?

Sejak bila beliau ada keberanian untuk berdebat?

Sebagaimana yang dilaporkan media, bekas Perdana Menteri itu menyuarakan kesediaannya untuk berdebat dengan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang atas sebarang isu dan gaya yang dikehendaki.

“Ia boleh jadi perdebatan gaya bebas untuk bercakap. Dia boleh bertanya apa-apa pada saya, termasuk 1MDB.

“Dan saya boleh bertanya apa-apa padanya. Dalam semangat demokrasi yang sihat, dia harus menyahut cabaran ini,” kata Najib lagi.

Tidak cukup dengan itu, Najib juga menyatakan kesediaan untuk berdebat sama dengan Tun Mahathir Mohamad.

Katanya, beliau tidak sedia berdebat dengan Tun Mahathir ketika memegang jawatan Perdana Menteri sebelum ini kerana kesibukan serta kepadatan tugas sehariannya.

“Saya faham juga bahawa tugas seorang Perdana Menteri adalah sibuk, tapi jika PM ke-7 berpendapat dia ada masa atau ada keperluan untuk debat dengan saya, (saya) tentu akan sahut cabaran itu,” tambah Najib lagi.

Biar betul Najib ni, tak cukup dengan Lim Kit Siang, malah dengan Tun Mahathir juga beliau sedia untuk berdebat sekarang ini.

Kenapa keberanian seperti ini tiada ketika memegang jawatan Perdana Menteri dulu?

Tetapi, apa pun alasan serta hujah beliau, adalah sesuatu yang sudah terlambat sebenarnya untuk Najib bersikap berani berdebat sekarang ini.

Sepatutnya, keberaniannya berdebat ini muncul dalam dirinya sewaktu memegang jawatan Perdana Menteri dahulu, bukannya setelah ditumbangkan dan dalam keadaan sudah kehilangan jawatannya.

Jika sejak dulu lagi Najib ada keberanian berdebat dan sedia berdepan untuk menjawab apa juga persoalan mengenai pelbagai isu dalam negara, mungkin hari ini beliau masih lagi seorang Perdana Menteri.

Malangnya, semuanya sudah terlambat kini. Berdebat dengan siapa pun tidak lagi memberi apa-apa makna kepada dirinya. (Shahbudindotcom 21/05/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 21 May 2019 — 3:35 pm
Subscribe
Notify of
guest

37 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 10:13 am

KALAU BENAR MELAYU PH ANAK JANTAN SILA BUBARKAN PARLIAMENT Kalau betul pertahan hak Melayu, bubar Parlimen segera OLEH ATHIRAH HUDA ZALHE BILA DAH KONGSI KUASA DENGAN PUAK CAUVINIS, BARU NAK ‘BERSILAT’ PERTAHAN HAK ORANG MELAYU, PERLEMBAGAAN: NAIB PRESIDEN BERJASA Bubar segera Parlimen dan bentuk gabungan baharu dengan parti-parti Melayu, jika Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) serius mahu mempertahankan hak orang Melayu serta Bumiputera di negara ini. Naib Presiden Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman tertanya-tanya apakah kesudahan terhadap isu kuota matrikulasi yang hangat menjadi pertikaian dalam parti komponen Pakatan Harapan (PH) ketika ini. Beliau turut mempersoalkan,… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 10:26 am

Komen2 re Najib Al Jibo menuduh berkenaan kroni utk RTS –

Max Sana

tengok sapa cakap kroni di sini kalau tak lain tak bukan bapak bossku yg juga famous kerana kroninya sendiri. Dia sendiri tak lari dari isu kroni selama 9 thn memerintah! memalukan

Mann Tabann

Ha ha sembang pasal kroni…BN dgn kroni semuanya multi millionaire

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:33 am

Hah, sudah bertukar format Akismet – komen yang paling awal keluar di atas, yang paling akhir keluar di bawah sekali.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:28 am

Najib kata KEPALA BAPAK KAU

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:25 am

Mungkin Najib terasa dia sudah beri banyak kemudahan kpd kroni dia spt pengelola NFC yang rapat dengan keluarga dia, sekarang dia menuduh PH pula.

Najib: PH mahu beri projek RTS pada syarikat kroni

Najib Razak mendakwa dengan cadangan penswastaan Sistem Transit Rapid Johor-Singapura (RTS), maka pentadbiran PH memberi peluang kepada ‘syarikat kroni’ untuk mengaut keuntungan di atas projek kemudahan awam untuk orang ramai.

“Kini PH mahu syarikat swasta kroni diberi peluang untuk mengaut untung berpuluh tahun walhal ia adalah kemudahan awam yang sepatutnya manfaatkan rakyat dan bukan kroni,” katanya pada suatu hantaran Facebook malam tadi.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:21 am

testing

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:20 am

Najib terasa dia sudah kasi banyak kemudahan kpd kroni spt Lembu Kondo, yang kawan rapat keluarga dia, sekarang nak menuduh PH pulak.

Najib: PH mahu beri projek RTS pada syarikat kroni

Najib mendakwa dengan cadangan penswastaan Sistem Transit Rapid Johor-Singapura (RTS), maka pentadbiran PH memberi peluang kepada ‘syarikat kroni’ untuk mengaut keuntungan di atas projek kemudahan awam untuk orang ramai.

“Kini PH mahu syarikat swasta kroni diberi peluang untuk mengaut untung berpuluh tahun walhal ia adalah kemudahan awam yang sepatutnya manfaatkan rakyat dan bukan kroni,” katanya pada suatu hantaran Facebook malam tadi.

MATHASSANVSNAJIBVSZAHID
MATHASSANVSNAJIBVSZAHID
22 May 2019 8:18 am

NAJIBKU LARI

Larilah hai Najibku
Larilah ayuh lari
Larilah hai Najibku
Larilah ayuh lari
Gerakkan bossku
Macaiku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Najibku lari gagah berani
Ayuh lari hai Najibku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Najibku lari gagah berani
Ayuh lari hai Najibku lari
Najibku lari kencang
Rasa hati macaiku girang
macai-macaiku riang… uh

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 May 2019 8:12 am

Jangan lupa Najib Razak debat bab DOJ US, Altantuya, harta Riza Aziz kena lelong, rambut Rosmah Mansor, Skandal SRC, Skandal 1MDB, Low Taek Jho dan 711j harta belum dituntut.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 7:15 am

BUKTI D4P KUASAI PH SERANGAN PEMIMPIN DAP TERHADAP DR MASZLEE KETERLALUAN Oleh : Dr Kamarul Yusof. Saya memerhatikan dengan penuh minat serangan terbaru pemimpin DAP terhadap Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik, dalam isu kuota pelajar matrikulasi universiti awam. Perit sekali tentunya membaca cercaan Ahli CCC DAP merangkap Ahli EXCO Kerajaan Selangor, Datuk Teng Chang Khim, bahawa Dr Maszlee bodoh (“foolish” dan “idiot) “Jika benar menteri pendidikan berkata demikian, dia adalah bodoh, bangang besar!” – Datuk Teng Chang Khim, Exco DAP Selangor. Turut keras adalah kenyataan Ahli CCC DAP merangkap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy, bahawa Dr… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:34 am

Kesah Lembu Kondo – pinjam duit gomen RM250 juta, beli kondo, di lakukan puk Najib Al Jibo –

Menteri: NFC mungkin dijenama semula selepas ambil alih

National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) mungkin akan dijenamakan semula selepas diambil alih syarikat lain, kata Salahuddin Ayub.

“Saya dimaklumkan syarikat ini memang amat berminat untuk ambil alih NFC dan sekiranya semua syarat dipenuhi, kita tak ada masalah,” katanya.

.. berharap isu NFC selesai secepat mungkin kerana ia melibatkan kepentingan awam .. syarikat berkenaan dapat memenuhi syarat yang ditetapkan termasuk menyelesaikan tunggakan pinjaman.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 6:27 am

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:41 am

Kisah lembu kondo –

Mat Zambri

Beli syarikat nfc..dpt keseluruhan nfc..tolong bayar..memang lh bodoh mcm lembu

Setia Alam

Nfc adalah memang idea yg baik.. ,sama spt 1mdb..
Kaedah nenyalur keluar dana negara menjadi hak peribadi…mujur rencana kerajaan najib umno runtuh ditengah jalan….hanya Tuhan yg tahu niat jahat mereka.., maka itu digagal oleh Tuhan…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:26 am

Dengar lah apa Najib kata nak cari excuse untuk no show bila masa nya sampai –

Najib terima tajuk debat Lim tapi…

“Saya terima tajuk yang disarankannya tetapi seadilnya dan semoleknya kita perlu bincangkan topik-topik lain semasa debat ini,” kata bekas perdana menteri.

“seadilnya dan semoleknya ” KEPALA BAPAK DIA. Masa dia curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1mDB, tak teringat pun “seadilnya dan semoleknya”. Bedebah.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 6:20 am

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:48 am

Kisah Lembu Kondo –

Brian Baker

Siapalah pembeli bodoh tu??? 250 juta lebih tu boleh buat syarikat baru dan dengan duit sebanyak itu berapa banyak lembu boleh di beli dan di ternak!!!😁😁😁

Suboh Derus

Kali ni biar lah org yg Ada kepakaran dlm bidang Tu. Jgn dia pindah kondo yg lain pulak

Devan JB

Perkara ini mmg wayang semata2. Datuk Sharizat adalh dipertanggung jawap dlm segala urusan NFC krna beliau telah gunakan segala pengaruh beliau apabila dlm UMNO/ pernah sebagai Menteri, gunakan pengaruh ambil kesempatan. Siasatan prlu dibuat dasar meluluskan dan hanky panky nya

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:18 am

Mana nya Najib berani. Ini hanya coba MENUNJUKKAN dia berani. Sudah pun dia coba side-track the issue – dia letak syarat itu ini. Akhir nya tak jadi debat.

Sudah ada rekod penakut di debat NOTHING TO HIDE. Pengecut punya orang. Beraninya hanya mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB. Sebab dia ada kuasa penuh. Dia dan gerombolan nya ingat rakyat tak akan tahu.

Hah, dah terborai rahsia. Bukan saja di Malaysia, jugak di negara2 lain. Termasuk di Switzerland, US dan S’pore. Sangat hamsat punya jenis.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 5:57 am

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 6:09 am

Untuk makluman pembaca baru blog ini –

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 5:54 am

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 10:46 am

sambungan ..

Saya tidak mahu membicarakan bila PRU-15 mungkin diadakan .. Saya cuba membuat penilaian, bukan secara empirikal tetapi secara kajian sentimen rakyat ketika ini.

Pada telahan saya, jika berlaku pilihan raya umum ke-15 saya yakin Pakatan Harapan (PH) akan terus mengekalkan kuasa. Walaupun ada kajian dibuat tentang populariti PH yang semakin menurun dan kemarahan orang Melayu semakin ketara, namun bagi saya itu boleh diubah dengan menukar naratif kejayaan PH.

Semua ini tidak sukar dilakukan kerana PH menguasai segala media cetak utama dan media sosial.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 5:46 am

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 10:43 am

Tiga faktor mengapa PH akan menang Pru15 – Umno, DAP dan Dr Mahathir, kata presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma)..

Kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah baru-baru ini mengenai kemungkinan akan berlakunya pilihan raya mengejut dalam jangka masa terdekat menarik minat banyak pihak. Sudah pasti kenyataan beliau ini bukanlah dibuat tanpa apa-apa sebab atau tanpa ada maklumat dalaman. Saya yakin ada perkara yang rakyat tidak ketahui.

Sebagai seorang veteran dalam politik negara, pastinya beliau mempunyai sebab yang kuat dalam mengeluarkan kenyataan itu.

(bersambung)

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 3:08 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 10:22 am

Komen2 re Najib Al Jibo menuduh berkenaan kroni utk RTS –

Aziz Hamid

mmg apa dlm otak awak Najib, awak fikir org lain buat.
Berjuta masuk akaun sendiri dan berjuta barang dibeli dari duit rakyat yg awak fikir hak awak…moga ending awak dgn kemewahan dlm satu bilik semua lengkap…termasuk top security.

Prince Cho

Look.. Whos talking about rakyat… Mr. bagi sikit samun banyak… Kalau bagi banyak samun sikit boleh gak accept…. Pakcik yg mengajar rakyat ambil rasuah(brim) so tak payah la salahkan orang..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 12:37 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 10:17 am

Komen2 re Najib Al Jibo menuduh berkenaan kroni utk RTS –

Adi Putra
hahahaha…apabila bapak segala penyamun melayu brckap ttng kroni..hahaha…dengar lah wahai seme macai umno…penyamun brjiwa rakyat…tpi sayang brhati jho lo..
Suka · Balas · 51m

Ujang Mohd

“Kini PH mahu syarikat swasta kroni diberi peluang untuk mengaut untung berpuluh tahun walhal ia adalah kemudahan awam ..,” katanya diFB.

sepatutnya anda berfikir sedemikian bila memerentah tapi ia hanya lah sekadar tanam tebu di tepi bibir bila dah kecundang..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 May 2019 12:34 am

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:56 am

Komen2 re Najib Al Jibo menuduh berkenaan kroni utk RTS –

Fareed Husin

Jib, aku rasa ayat ko ni terbalik. Ko yg kasi projek kt geng kroni ko utk samun sampai licin. Dulu pandai mencuri skrg dah pandai menipu.

Diharap macai² UMNO di luar sana jgn bingung pasal benda ni ye. Kami faham macai UMNO dilahirkan tanpa otak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 May 2019 11:51 pm

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:49 am

Loke kata penangguhan projek RTS juga akan membolehkan kerajaan mengkaji terma dan syarat projek yang sedia ada untuk menurunkan tambang RTS.

“Sebelum ini apa yang kami lihat struktur kos agak tinggi dan ini melibatkan kadar tambang yang dicadangkan adalah RM15 satu hala.

“Jadi kalau RM15 satu hala, kita bimbang ia akan memberikan satu beban tinggi kepada rakyat Malaysia, terutamanya mereka yang ulang alik ke Singapura untuk bekerja setiap hari,” katanya.

Najib tak kisah itu semua. Itu pasal dia lingkup di Pru14.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 May 2019 11:47 pm

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:45 am

Loke kata, banyak masa untuk memikirkan pilihan yang ada dalam mengurangkan kos RTS, yang sebelum ini dianggarkan sebanyak RM4 bilion.

Loke juga menafikan kerajaan telah mengenal pasti syarikat swasta untuk melaksanakan projek itu dan menegaskan keperluan untuk perbincangan lebih lanjut dengan Singapura.

Nyata Najib jumped the gun. Dia akan buat apa saja sebab nampak nya dia akan melompat ke penjara akibat kes2 mahkamah dia sekarang ini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 May 2019 8:49 pm

PH TOMPOKKAN HARTA NEGARA DI PP Bawah DAP, Sungai Melaka kotor boleh kasi tukar Bandar dan negeri Melaka bersih dari hasil usaha mantan Ketua Menteri, Tan Sri Ali Rustam. Sungai Melaka telah dibersihkan, air dari dapor2 dialihkan, dan sepanjang sungai dibina semula cantik hingga jadi tarikan pelancung. Tak sampai setahun DAP kontrol Melaka, air sungai telah bertukar warna jadi hitam, kotor dan busuk. Sudah timbul komplen dari pelancung-pelancung. Pihak kerajaan kuasaan DAP telah ambil maklum dan tindakan akan diambil. Kalah Samy Velu… Dia cuma nak bina jambatan, tapi sebab tiada sungai, dia bina sungai untuk bina jambatan. Ini mahu kasi… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 May 2019 9:42 am

Menuduh cara liar, Najib mengata “Kini PH mahu syarikat swasta kroni diberi peluang untuk mengaut untung berpuluh tahun ..”

Dia ha nya mendengar Loke Menteri Pengangkutan mengata akan mengswastakan RTS, tiada nama di sebut kan atu sesiapa di bayangkan. Najib sudah gila bayang.

Menurut Najib, “keuntungan projek RTS ini hampir pasti.” Makna nya belum tentu, ha nya “hampir pasti” untung. Jadi, mana pasti nya ada kroni mahukan projek RTS tuh. Bengong Najib nih.

Anon
Anon
21 May 2019 8:23 pm

Ini Najib bohong saja. Macam dia akhir nya tak datang ke debat “Nothing To Hide” dulu.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
21 May 2019 3:49 pm

My cat Kutty will be your next challenger in debate Jibby. Just purr more and do some circus act. You will win anyhow.