MUSUH DALAM SELIMUT PUN ORANG TAK SIMPAN, INIKAN PULA MUSUH YANG NYATA….

Sebagaimana didedahkan di media sosial baru-baru ini, apa yang berlaku dalam YAPEIM dan PTPTN sekarang ialah wujudnya musuh yang nyata dalam kedua-dua agensi tersebut.

Mereka bukan lagi musuh dalam selimut, tetapi musuh yang sudah dikenalpasti secara terang-terangan.

Dalam YAPEIM atau Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia, individu terbabit yang didapati berkempen, mengutuk PH serta mengugut pengundi sebelum PRU14 lalu adalah Ketua Pengarahnya sendiri, Abibullah Shamsudin.

Oleh kerana beliau secara jelas berkempen bagi pihak BN, mengekalkannya lagi di jawatan yang sama di bawah pemerintahan PH adalah sesuatu yang janggal dan tidak sewajarnya.

Apakah jaminannya beliau tidak bertindak secara halus mensabotaj PH melalui kedudukannya menjelang PRU15 akan datang?

Begitu juga dalam PTPTN, Timbalan CEO, Mastura Mohd Khalid yang melontarkan kenyataan bahawa badan itu sedang mengkaji memperkenalkan semula sekatan perjalanan ke luar negara, selain menyekat pembaharuan pasport, lesen, cukai jalan dan lesen perniagaan adalah seorang AJK UMNO di sebuah bahagian di WP Kuala Lumpur.

Meskipun beliau ada kelayakan memegang jawatan tersebut, tetapi dengan jawatan penting yang dipegangnya dalam UMNO, bermakna beliau tidak sesuai lagi berada di kedudukan tersebut dalam era pemerintahan PH sekarang ini.

Orang yang memegang jawatan penting di agensi sensitif seperti PTPTN mestilah mereka yang dapat menghayati aspirasi perjuangan serta manifesto PH, bukan pemegang jawatan penting dalam parti musuh.

Kalau Mastura hanya seorang ahli UMNO biasa yang tidak aktif, barangkali tiada masalah beliau terus kekal di jawatannya, tetapi PH akan ternampak “bodoh” jika tidak berani menggantikannya.

UMNO sendiri pun ketika sedang berkuasa dahulu tidak mungkin membenarkan pemegang jawatan penting dalam PKR, Bersatu, DAP dan Amanah memegang sebarang jawatan penting dalam mana-mana agensi kerajaan.

Agensi kerajaan mesti ditadbir oleh mereka yang selari dan faham dengan aspirasi parti pemerintah kerana sebarang tindakan yang dilakukan memberi kesan kepada PH yang menguasai kerajaan.

Dengan kata mudah, baik Abibulah atau Mastura, mereka adalah musuh yang nyata dan terang-terangan kepada PH.

Musuh dalam selimut pun tiada siapa mahu menyimpannya, inikan pula musuh yang sudah terang lagi nyata.

Sebelum disabotaj, dianiaya secara halus dan sebelum kalah dalam PRU15 akan datang, menteri yang bertanggungjawab terhadap YAPEIM dan PTPTN mesti bertindak dengan segera terhadap kedua-dua mereka. (Shahbudindotcom 18/05/2019)

Updated: 18 May 2019 — 10:41 pm

147 Comments

Add a Comment
  1. Mula mula mereka desak UEC. Maszlee tubuh Task Force pencerahan. Mereka desak peningkatan Matrikulasi bukan Melayu, Mazslee tingkatkan jumlah itu, tetapi kekalkan kuota. Mereka desak pula Matrikulasi dihapuskan kerana kononnya menghalang pelajar STPM, Maszlee kata walaupun pelajar Matrikulasi lebih kpd bumi tetapi peluang pekerjaan disektor swasta lebih pada non bumi kerana ada sektor swasta menghendaki Bahasa Manderin, peluang non bumi lebih luas.
    Terus mereka desak Dr. Maszlee dipecat. Hebat sungguh mereka ini. Dan sungguh cepat mereka buat kerja, kita leka dg Unit Amal bakar kereta Dr Maza dan kecoh pasal LGE hadhir ke majlis buka puasa, pekara yg tiada menjadi kudis pada ummah TETAPI itu yg kita jerit sehingga hilang suara.

    Madey plak kata matrikulasi bagaikan pintu belakang untuk pelajar melayu masuk universiti….budak melayu lemah kununye bagi madey…
    Berlambak budak melayu lulus cemerlang di universiti…

  2. At last, poor old idiot Suman got into blunder
    He is as if, after fallen being hit by the ladder
    Actually he’s afraid, but feel shy to surrender
    Why he’s born to be a coward, I keep wonder

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Wow..cgu Kejora berpantun bahasa Inggeris
      Ini jauh lebih bisa, dari tikaman sebilah keris
      Dah tentu si tua merasa di hati pedih terhiris
      Sbb si bingai ni tak mampu nak buat sebaris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  3. Mau tunggu lagi pun tidak akan bawa faedah
    Balik je lah, besok aku & Mas kerja kat Kedah
    ———————————————————–
    Balik ke mana tuuu, ke Chow Kit ker…..??
    Bekerja kat Kedah kerja aper – seludup bangla2 di Wang Kelian ker….??
    Cikgudang/cikgaru SEKOR LAH mana tuuu, apa nama SEKOR LAH malang yg boleh ambil penganggur tak lepas SRP, tak masuk akal langsung……!!

  4. Aku tak dpt jawab tadi sbb sdg pandu kereta
    ——————————————————-
    Pegi daaa…konon tak dapat jawab sbb nemandu. Abus tuu sampai ke sudah dari awal pagi ke lewat malam kamu tak jugak beritahu pukul berapa ‘showdiwn kita, apa hal, haaaa..,.??
    Kalau kau ada di Dataran Metdeka, kenapa tak jumpa aku di tengah2 Dataran Merdeka tadi…??

    Bidoh betul engkau punya temberang……,!!

  5. Itu ngko ke, dey thamby Wak Suman pundek?
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
    ———————————————
    Gaya bahasa di atas ada ciri2 seorang guru ker…..??

    Nak menipupun, agak ler.

  6. Cilaka si tua, ahli Tuhan Harun punya tarikat
    Kalu auta temberang, mmg dia sgt berbakat
    Kemain, konon ke KL, dia dah dtg berangkat
    Tapi kat rumah jer, menggulong kain pelikat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  7. Aku kini berhenti utk bersahur di ‘R&R’ Gurun
    Cilaka, dikencing Wak, pengikut tuhan Harun
    Mmg si tua ini penakut dayus turun temurun
    Gebang jer lebat, bila diajak jumpa dia gerun

    Spt 1 Feb 18 kini aku udah kena kencing lagi
    Tahun lps itu, aku tunggu dia sampai ke pagi
    Ternyata yg si tua ini bacul, gebang jer tinggi
    Nanti, satu pertemuan baru aku nak set bagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  8. Kejora berPANTAToon konob…
    Meroyan sakan nampaknya Suman tua renta
    Aku tak dpt jawab tadi sbb sdg pandu kereta
    Kemain auta, konon dia ada mari ke ibu kota
    Tapi yg nyata, hanya kelentong semata-mata

    Pegi daaa…konon tak dapat jawab sbb nemandu. Abus tuu sampai ke sudah dari awal pagi ke lewat malam kamu tak jugak beritahu pukul berapa ‘showdiwn kita, apa hal, haaaa..,.??
    Kalau kau ada di Dataran Metdeka, kenapa tak jumpa aku di tengah2 Dataran Merdeka tadi…??

    Tak abis2 pukak tuu dgn muka tak malunperasan konon kau cik gudang sekolah – Cik gudang apa yg sepanjang masa bergayut di blog ini…?? Murid2 dapat belajar apa dari kau yg sentiasa ponteng tak berada dalam kelas.
    Gaya penulisan pun tahap cikai bawah level SRP. Masuk akal ker memandu balik Kedah malam ini & besok mengajar kat Sekorlah di Kedah…??

    Nampak sangat temberangnya.

    Sialan haramjadah betul Kejora, saya ditipu hidup2…….!!

    1. At last, poor old idiot Suman got into blunder
      He is as if, after fallen being hit by the ladder
      Actually he’s afraid, but feel shy to surrender
      Why he’s born to be a coward, I keep wonder

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      1. Wow..cgu Kejora berpantun bahasa Inggeris
        Ini jauh lebih bisa, dari tikaman sebilah keris
        Dah tentu si tua merasa di hati pedih terhiris
        Sbb si bingai ni tak mampu nak buat sebaris

        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  9. Meroyan sakan nampaknya Suman tua renta
    Aku tak dpt jawab tadi sbb sdg pandu kereta
    Kemain auta, konon dia ada mari ke ibu kota
    Tapi yg nyata, hanya kelentong semata-mata

    Aku kini berhenti kejap, tempat ‘rehat & rawat’
    Tekan ‘Civic’ aku, 180 km/j, takut besok lewat
    Ini semua punca si kadok, penyokong peliwat
    Tapi si kedi ni dayus, bagai anjing ekor cawat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Kejora berPANTAToon konon…
      Meroyan sakan nampaknya Suman tua renta
      Aku tak dpt jawab tadi sbb sdg pandu kereta
      Kemain auta, konon dia ada mari ke ibu kota
      Tapi yg nyata, hanya kelentong semata-mata
      —————————————————-

      Pegi daaa…konon tak dapat jawab sbb memandu. Abis tuu sampai ke sudah dari awal pagi ke lewat malam kamu tak jugak beritahu pukul berapa ‘showdiwn kita, apa hal, haaaa..,.??
      Kalau kau ada di Dataran Metdeka, kenapa tak jumpa aku di tengah2 Dataran Merdeka tadi…??

      Tak abis2 pukak tuu dgn muka tebal perasan konon kau cik gudang sekolah – Cik gudang apa kejadah yg sepanjang masa bergayut di blog ini…?? Murid2 dapat belajar apa dari kau yg sentiasa ponteng tak berada dalam kelas.

      Gaya penulisan pun tahap cikai bawah level SRP. Masuk akal ker memandu balik Kedah malam ini & besok mengajar kat SEKOR LAH di Kedah…??

      Nampak sangat temberang kau, Kejora.

      Sialan haramjadah betul Kejora, saya ditipu hidup2…….!!

  10. “Konon dia tak boleh tunggu, melebihi jam dua belas
    Sbb esok Kedah kerja, dia sekolah, ada kelas.
    Mau tunggu lagi pun tidak akan bawa faedah
    Balik je lah, besok dia & Mas datang bulan kerja kat Kedah”.

    Tak abis2 dia perasan konon dia cik gudang sekolah – Cik gudang apa yg sepanjang masa bergayut di blog ini…?? Murid2 dapat belajar apa dari dia yg sentiasa ponteng tak berada dalam kelas.
    Gaya penulisan pun tahap cikai bawah level SRP. Masuk akal ker balik Kedah malam ini & besok mengajar kat Sekorlah di Kedah…??

    Nampak sangat temberangnya.

    Sialan haramjadah betul Kejora, saya ditipu hidup2…….!!

  11. Wak Kedi hanya gebang hebat, bunyi lantang
    Tetapi lembik, mcm perempuan dlm pantang
    Mmg dari awal aku agak dia tak akan datang
    Agak nya kat atas katil, masih lagi terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  12. Haram jadah betul, Wak Kadok tua kangkong
    Ternyata bacul ler ini keldai kafir DAP tokong
    Mmg lah ingin sangat si tua nak ku pelakong
    Namun aku kena kencing lagi kong kali kong

    Besok aku kerja, terpaksa balik tergesa-gesa
    Penumbuk ku ini tak sempat si tua kedi rasa
    Namun satu hari barua ini tetap akan binasa
    Aku akan set pertemuan baru di suatu masa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Kejora berPANTAToon konon…
      Meroyan sakan nampaknya Suman tua renta
      Aku tak dpt jawab tadi sbb sdg pandu kereta
      Kemain auta, konon dia ada mari ke ibu kota
      Tapi yg nyata, hanya kelentong semata-mata
      —————————————————-

      Pegi daaa…konon tak dapat jawab sbb memandu. Abis tuu sampai ke sudah dari awal pagi ke lewat malam kamu tak jugak beritahu pukul berapa ‘showdown kita, apa hal, haaaa..,.??
      Kalau kau ada di Dataran Metdeka, kenapa tak jumpa aku di tengah2 Dataran Merdeka tadi…??

      Tak abis2 pulak tuu dgn muka tebal perasan konon kau cik gudang sekolah – Cik gudang apa kejadah yg sepanjang masa bergayut di blog ini…?? Murid2 dapat belajar apa dari kau yg sentiasa ponteng tak berada dalam kelas, haaaa…..??

      Gaya penulisan pun tahap cikai bawah level SRP. Masuk akal ker memandu balik Kedah malam ini & besok mengajar kat SEKOR LAH di Kedah…??

      Nampak sangat temberang kau, Kejora.

      Sialan haramjadah betul Kejora, saya ditipu hidup2…….!!

  13. Jam pun sudah melebihi pukul dua belas dah
    Tapi, belum juga muncul Suman haram jadah
    Mau tunggu lagi pun tidak akan bawa faedah
    Balik je lah, besok aku & Mas kerja kat Kedah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Kejora musibat berauta temberang lagi…..

      “Konon dia tak boleh tunggu, melebihi jam dua belas
      Sbb esok Kedah kerja, dia sekolah, ada kelas.
      Mau tunggu lagi pun tidak akan bawa faedah
      Balik je lah, besok dia & Mas datang bulan kerja kat Kedah”.

      Tak abis2 dia perasan konon dia cik gudang sekolah – Cik gudang apa yg sepanjang masa bergayut di blog ini…?? Murid2 dapat belajar apa dari dia yg sentiasa ponteng tak berada dalam kelas.
      Gaya penulisan pun tahap cikai bawah level SRP. Masuk akal ker balik Kedah malam ini & besok mengajar kat Sekorlah di Kedah…??

      Nampak sangat temberangnya.

      Sialan haramjadah betul Kejora, saya ditipu hidup2…….!!

  14. Aku tadi, sampai tidak khusyuk sembahyang
    Hajat ke dagu wak, penumbuk nak ku layang
    Tapi, sekali lagi, si tua bacul ini main wayang
    Sampai kini, masih tak timbul kelibat bayang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Sembah yg apa kalau Allah SWT pun di cerca hina konon Allah meliwat Madey dunia akhirat.

      Terkutuklah engkau, Kejora..,..!!

      1. Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
        Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
        Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
        Kalu gi court, ust Doe boleh jadi saksi bicara

        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  15. Bersaksilah semua…….

    Sampai kini tak nampak pun kelibat budak haramjadah Kejora. Nampaķ gaya dia kencing lagi macam sudah2.

    Saya tak yakin dia ada di Dataran Merdeka. Haramjadah betul budak biadap/penipu nih..,.,!!

    Bedebah haramjadah ini tak berani perkenalkan dirinya, apatah lagi datang berjumpa saya.

  16. Ternyata si tua kadok mengulangi sikap culas
    Nampaknya dendam, tidak dpt juga aku balas
    Aku tak boleh tunggu, melebihi jam dua belas
    Sbb esok Kedah kerja, aku sekolah, ada kelas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    1. Bullshit.,,!!

  17. Aku berkemeja putih sengaja dibuka kancing
    Tapi, si pendek tadi bukan Suman taik kucing
    Agak nya si tua dah lari ke dlm lobang cacing
    Nampaknya spt 1/2/18 lah aku kena kencing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

  18. Betul ker kamu dah ada di Dataran Merdeka? Macam mana aku nak mengenali kamu?

    Aku kini berada di tengah2 Dataran Merdeka, pakai cap/topi Nike hitam, berseluar hitam.

    1. Aku ada nampak org tua, perut boncit pendek
      Kepala lonjong tak ubahnya mcm ubi keledek
      Jalannya tertonggek-tonggek terkedek-kedek
      Itu ngko ke, dey thamby Wak Suman pundek?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      1. Aper yg kamu merepek nih, kenapa tak langsung jumpa aku di tengah Dataran Merdeka, musibat…….??

        Aku tak yakin kau ada di Dataran Merdeka. Haramjadah betul budak biadap/penipu nih..,.,!!

        Bedebah haramjadah ini tak berani perkenalkan dirinya, apatah lagi datang berjumpa saya.

  19. Tadi, aku buka puasa, kat rumah mak sedara
    Lps tu, kuar mari terawikh kat Masjid Negara
    Abis terawikh aku mari Dtrn Merdeka segera
    Hajat nak bersemuka dgn si tua, Suman kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

  20. Aku gopoh gapah ke sini, risau kot terlambat
    Di manakah ngko wahai Suman ifrit musibat
    Kalau ko jantan, sila lah tampil tunjuk kelibat
    Dah tak sabar sgt ni, aku tunggu mahu sebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    1. Betul ker kamu dah ada di Dataran Merdeka? Macam mana aku nak mengenali kamu?

      Aku kini berada di tengah2 Dataran Merdeka, pakai cap/topi Nike hitam, berseluar hitam.

  21. Ko kat ner wak?

    1. Aku kini berada di tengah2 Dataran Merdeka, pakai cap/topi Nike hitam, berseluar hitam.

      Kamu di mana & bagaimana aku nak mengenali kamu?

  22. Sehari suntuk dari fajar menyingsing sampai purnama timbul, Kejora terus gentar menyorok diri, menyepi tidak terucap pukul berapa dia ada kejantanan untuk bersemuka dgn saya di Dataran Merdeka.

    Bersaksilah semua.

    Namun, saya tetap gigih MENUNGGU & TERUS MEMBURU KEjORA MUSIBAT……!!

  23. Kejora Musibat…

    Dunia semua tahu puak2 keciwa kini guna Islam, Melayu & Raja untuk menghasut & menakut-nakutkan irang Melayu & Raja2 sebagai taktik ‘last kopek’ untuk menyelamatkan diri dari jenayah rasuah/curi terbesar dalam sejarah.

    AKU MASIH MENUNGGU & TERUS MEMBURU KAu, Kejora musibat……!!

    Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini memang sedang menggigil terngompol ketakutan, tak gitu……??

  24. Dunia semua tahu puak2 keciwa kini guna Islam, Melayu & Raja untuk menghasut & menakut-nakutkan irang Melayu & Raja2 sebagai taktik ‘last kopek’ untuk menyelamatkan diri dari jenayah rasuah/curi terbesar dalam sejarah.

    AKU MASIH MENUNGGU & TERUS MEMBURU KAu, Kejora musibat……!!

    Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini memang sedang menggigil terngompol ketakutan, tak gitu……??

  25. BUKIT MERTAJAM,18 Mei (Bernama) — Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin ekonomi negara akan pulih dalam tempoh dua tahun lagi berdasarkan perancangan dan pelaksanaan yang sedang dijalankan oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Anwar, yang juga Anggota Parlimen Port Dickson, berkata Perdana Menteri ketika ini telah meletakkan beberapa agensi kerajaan dalam kedudukan asas yang baik bagi memastikan ekonomi negara semakin baik.

    “Selepas kita (Pakatan Harapan (PH)) menang tahun lepas baru kita sedar keadaan ekonomi negara terlalu teruk… ini bukan politik tetapi kenyataan yang benar dan rakyat semua perlu tahu.

    “Saya yakin mudah-mudahan dalam setahun dua ini Tun (Dr. Mahathir) dapat pulihkan ekonomi negara dan seterusnya dapat meneruskan agenda membantu rakyat,” katanya semasa berucap pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Anwar Di Masjid Al-Falah, di Permatang Pasir dekat sini.

    Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Luar Bandar, Pertanian dan Industri Asas Tani negeri, Dr. Afif Bahardin dan Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Antarabangsa Dalam Negeri, Hal Ehwal Pengguna dan Pembangunan Keusahawanan negeri, Datuk Abdul Halim Hussain serta 500 orang termasuk penduduk kampung hadir berbuka puasa dan kemudian menunaikan solat terawikh bersama Anwar.

    Sementara itu, Anwar yang juga Ketua Umum PH menggesa umat Islam di seluruh negara supaya menghayati dan mengambil iktibar daripada peristiwa turunnya Al-Quran ketika Ramadan dalam usaha merapatkan jurang perkauman.

    Ini kerana Al-Quran membawa mesej yang jelas dan menjadi petunjuk kepada umat Islam serta tidak boleh digunakan sebagai medium untuk mewujudkan perbalahan.

    “Kadang-kadang saya tidak faham kenapa dalam tazkirah, ajaran atau parti kita atau sebagainya boleh sempitkan risalah (Al-Quran) ini. Mahu bezakan, tunjukkan permusuhan terus menerus antara Islam dan bukan Islam,” katanya.

    Beliau berkata naratif berhubung isu perkauman yang diketengahkan sesetengah pihak disifatkan sebagai sesuatu yang bukan dibawa dalam ajaran Islam.

    “Saya tahu dalam naratif kita sekarang orang Melayu dengan Melayu, bukan Melayu dengan bukan Melayu dan ketegangan secara terus-menerus. Saya tak anggap ini sesuatu dianjurkan Islam.

    “Islam menekankan untuk kita bantu masyarakat dan tentu akan tahu masalah kemiskinan, pendidikan, kesihatan, kaum dan masyarakat yang wujud. Bagaimanapun, (Islam) tak pernah maksudnya untuk melawan, memusuhi, meremehkan atau memijak hak orang lain,” katanya.

  26. MAHATHIRVSANWAR

    EKONOMI JAHANAM BWH PH

    Kenapa tempoh pemulihan ekonomi saling bercanggah, tanya Najib

    PETALING JAYA: Bekas perdana menteri Najib Razak hari ini mempersoalkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang terus mengubah tempoh masa yang diperlukan untuk memulihkan ekonomi ekonomi negara.

    Dalam satu hantaran di Facebook, beliau berkata, kerajaan pada mulanya mengumumkan ia memerlukan 6 bulan bagi memulihkan ekonomi, kemudian berkata ia akan mengambil masa 3 tahun dan terbaru 10 tahun.

    Najib berkata ekonomi negara sebelum pilihan raya umum ke-14 semakin meningkat dengan defisit semakin menurun, rizab negara meningkat, nisbah hutang negara menurun, dividen tabung awam sentiasa bertambah dan Bursa Malaysia mencatat tahap tertinggi dalam sejarah.

    Bagaimanapun katanya, selepas pilihan raya umum ke-14 itu, ekonomi negara merosot teruk sehingga ia kini “memerlukan 10 tahun untuk dipulihkan”.

    “Masa itu hutang negara mungkin benar-benar sudah sampai RM2 trilion dan tidak ada lagi aset untuk dijual,” katanya lagi.

    Komen Najib adalah respons terhadap kenyataan presiden PPBM, Muhyiddin Yassin semalam bahawa kerajaan memerlukan masa 10 tahun untuk memulihkan ekonomi Malaysia bagi membolehkan semua pihak mendapat manfaat daripada kemakmurannya.

    Katanya, PH perlu berdepan dengan rakyat dan memberikan penjelasan yang tepat apabila diperlukan, terutama isu berkaitan ekonomi supaya orang ramai faham keadaan yang dihadapi.

    Beliau sebelum itu berkata, hasil kerajaan persekutuan dijangka berkurang sebanyak RM21 bilion berikutan penghapusan cukai barangan dan perkhidmatan (GST

    KOmen : PH kena jawab persoalan Najib bukan mencari kesalahan untuk dihukum dengan manipulasi perkara kecil

    1. The delaying tactics by Najib’s hotshot lawyer, Shafee Abdullah, getting bitten by his pet dogs as well as lawyer Harvinderjit’s absence from the trial due to food poisoning. Najib’s legal eagles have also comically claimed that their client – a prime minister cum finance minister – had been scammed, first by Jho Low and then by Nik Faisal (ex-CEO of SRC International Sdn Bhd).

      After failing spectacularly to convince the public that Najib Razak was as dumb as those mules conned in Macau Scam, the defence team has on Wednesday (May 8) tried to blame the banks and even the Central Bank (Bank Negara Malaysia) for not alerting the former PM of suspicious transactions. What type of grass has the crooked Shafee Keling been smoking since he was bitten by his dogs?

      Did Shafiee Keling actually expect the Central Bank to send alerts so that the crook could be tipped off that the regulators and authorities had detected his suspicious money laundering activities? Of course, Shafee Keling was just trying his luck and delaying the trial. Besides dragging the trial until the next election, another objective is to force the police to return the assets seized.

      1. BN (Borosmah Najib) so dumb dumb that they keep their cash by the billion in their house when even the fish keep their money in the river bank.

  27. MAHATHIRVSANWAR

    JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA….

    PH perkasa Islam? Kosong peratus’

    Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu.

    Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya?

    Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat logik dan mudah difahami. Mustahil penganut agama lain akan mempertahan dan memperjuangkan agama Islam.

    Saya tidak tahu kenapa pemimpin kita begitu takut apabila rakyat mahu memperkatakan tentang agama Islam. Tetapi dalam masa yang sama, mereka membiarkan golongan liberal duduk di atas pentas-pentas untuk memperjuangkan pemikiran mereka.

    Dalam keadaan demikian :

    Adakah salah jika umat Islam berasa tertekan dan dipinggirkan oleh pihak kerajaan?
    Adakah kerajaan sengaja mahu menekan umat Islam dan membiarkan Islamophobia semakin berleluasa?
    Tidakkah umat Islam berhak berkata dan mempertahankan hak mereka?
    Semua persoalan ini bukanlah satu omongan atau sentimen kosong semata sebagaimana sesetengah pihak menuduh tetapi sebaliknya ia berdasarkan fakta yang berlaku dalam negara sekarang. Jika ada yang tidak tahu atau sengaja tidak mahu tahu berikut adalah beberapa perkara yang beraku kenapa umat Islam rasa dibuli dan ditekan oleh pihak kerajaan :-

    Pelantikan peguam megara yang bukan Muslim. Ini sudah pasti sesuatu yang sangat membimbangkan kerana bagaimana beliau mahu menasihati Majlis Raja-Raja tentang hal ehwal agama Islam di negara ini jika beliau sendiri tidak faham. Ini berlaku dalam isu Icerd di mana jelas ia menjejaskan kedudukan Islam apabila ia membenarkan kebebasan beragama. Kenapa peguam negara tidak menjelaskan hakikat ini kepada Agong atau memang beliau sengaja mahu menutup isu ini.

    Konsep Rahmatan Lil Alamin yang dibawa kerajaan jelas sangat bertentangan dengan pengertian yang sebenar sehingga seolah-olah hukum syariat tidak lagi bermakna. Akibatnya, segala maksiat yang berlaku tidak lagi berani diambil tindakan oleh penguatkuasa kerana menteri mengatakan itu adalah “Private Sphere”. Ini bertentangan dengan Islam sama sekali.
    Menteri juga mengkritik apabila rakyat berhimpun menentang penghinaan terhadap Rasulullah S.A.W walhal kalau di negara-negara Islam yang lain, gelombang protes secara besar-besaran dari rakyat akan meletus dengan mudah. Entah kenapa menteri sendiri tak mahu penentangan terhadap penghinaan kepada Rasulullah S.A.W dinyatakan secara terang-terangan.
    Buku-buku ajarat sesat yang telah diharamkan kini telah diberikan kebebasan untuk diedar dalam masyarakat. Ini sangat pelik dan sukar untuk difahami apa objektif kerajaan sebenarnya.
    Tidak ada tindakan mahupun teguran dibuat oleh kerajaan terhadap perarakan gologan LGBT walaupun dari perspektif syarak ia sangat bertentangan dan sesat. Sebaliknya himpunan aman yang menegur perarakan tersebut yang dikritik. Bukan itu saja; mereka dilayan dengan penuh hormat oleh menteri malah diberi ruang untuk berucap di persidangan Hak Asasi Manusia di Geneva. Saya tidak menolak kemungkinan satu hari nanti, jika tidak ada penentangan, maka golongan ini akan diiktiraf dan menjadi satu kelompok masyarakat yang sah untuk mereka berarak seperti di negara-negara barat. Suara mereka semakin hari semakin lantang.

    Kritikan terhadap pembelajaran agama Islam di sekolah-sekolah dan IPT di mana ia dianggap terlalu banyak. Walhal kita semua tahu masalah sosial yang berlaku dalam kalangan generasi muda dan remaja semakin berleluasa.
    Dan akhirnya apabila pemulihan hendak dijalankan, maka agensi-agensi yang ditugaskan akan kembali kepada penerapan dan pembelajaran agama Islam. Satu aspek mereka kritik tetapi di aspek yang lain mereka memerlukan agama. Tidakkah ini satu yang aneh?
    Hukuman sebat yang dijalankan telah dikritik hebat oleh puak liberal tetapi kerajaan dilihat membisu.
    Video-video ugutan bunuh kepada pendakwah dan mufti sudah semakin berani dipaparkan di media-media sosial seolah-olah mereka merasakan bahawa mereka akan dilindungi oleh ‘pihak-pihak tertentu’.
    Desakan kepada kerajaan untuk membenarkan umat Islam untuk murtad dilaungkan secara jelas dalam parlimen tetapi sekali lagi kerajaan diam membisu. Persoalannya, adakah kerajaan bersetuju? Kenapa mereka begitu berani mencabar hukum Islam jika tidak lain tidak bukan kerana mereka berasa ‘selamat’ dalam kerajaan sekarang?
    Ada menteri mengatakan hukum Islam yang melarang umat Islam untuk murtad adalah merupakan satu penindasan. Penghinaan yang macam mana lagi yang umat Islam harus tunggu?
    Ada juga seruan menyuruh kerajaan membuang perkataan ‘Islam’ dalam kad pengenalan. Walaupun kerajaan tidak bersetuju tetapi kita yakin ia tidak akan berhenti di sini.
    Sebenarnya banyak lagi yang boleh disenaraikan sebagai bukti kenapa umat Islam dan orang Melayu berasa tertekan dan terancam. Kerajaan hanya sibuk memperkatakan tentang isu 1MDB dan pelbagai skandal rasuah.

    Kita amat bersetuju dan menyokong segala tindakan kerajaan untuk mendakwa sesiapa yang bersalah. Tetapi kerajaan seolah-oleh membutakan mata dan memekakkan telinga terhadap isu-isu yang melibatkan agama Islam. Jadi jangan salahkan jika rakyat terpaksa bersuara di jalanan kerana itu saja alternatif yang ada.

    Jika dinilai apakah pencapaian kerajaan terhadap memperkasakan agama Islam selepas setahun memerintah, saya katakan; pencapaiannya adalah kosong peratus. Noktah!

    AMINUDDIN YAHAYA

    1. Toksah melalut, Kejora.

      Dunia semua tahu puak2 keciwa kini guna Islam, Melayu & Raja untuk menghasut & menakut-nakutkan irang Melayu & Raja2 sebagai taktik ‘last kopek’ untuk menyelamatkan diri dari jenayah rasuah/curi terbesar dalam sejarah.

      AKU MASIH MENUNGGU & TERUS MEMBURU KAu, Kejora musibat……!!

      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini memang sedang menggigil terngompol ketakutan, tak gitu……??

  28. PERIINGATAN – SAYA MASIH MENUNGGU & TERUS MEMBURU, Kejora musibat……!!

    HEYYY Kejora….sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini menggigil ngompol ketakutan menceceh bukan2…..??

  29. MAHATHIRVSANWAR

    JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA KERANA MAHKAMAH YANG ADA ADALAH MAHKAMAH TOM CAT YANG TENTU MENYEBELAHI BELIAU?….DENGAN STATUS PELIWAT ADAKAH INDIVIDU SEPERTI BELIAU LAYAK MENJAWAT JAWATAN PM-8?

    1. Kejora berPANTAToon….

      Kini, hari yang telah ditetapkan sudah pun tiba
      Mahu ganyang si bapok kedi, lama aku damba
      Pasti kali ini, saudara2 Wak Kadok nangis hiba
      Kerna si tua akan tak sedar spt ikan kena tuba
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Aneh….dah masuk pukul 5.32 ptg dia masih berpusing gasing tak berani beritahu pukul berapa showdown kami. Betul2 budak kecik lagi taik pengecut……..!!

    2. Telh ada jawapan dlm posting yg lepas…tak perlu ulang lagi jawab soklan orang bongok yg hearsay…..

      1. He he he

        Mana dia, menipu & menipu, tak ubah macam Naj7bul bullshit….!!

      2. KO JWB MERAPU2
        …AKU TANYA KES LIWAT ADA BERAPA PUN KO TAK LEH JWB…

  30. Sediakan tanah 1 ekar sorang dgn cangkol dan benih kangkong n jagong. Humbankan kp ini dgn kuncu2nya. Pastikan tanah dan benih2 x gunakan duit anak2 yatim. Lebih baik jika d pagarkan merika mcm british buat pd cina yg simpati kominis dulu. Berani cakap, berani bikin.

  31. AKU MASIH MENUNGGU & TERUS MEMBURU, Kejora musibat……!!

    Sla beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini menggigil ngompol ketakutan menceceh bukan2…..??

    1. Bulan puasa pun nak berlengan bertumbuk bergaduh. Syaitan dah kena berkas, yg nak bergaduh ni ikut hasutan sapa pulak?

      1. Nabi Muhammad berperang di bulan puasa – Battle of Badr, out-numbered by infidels tapi mengalahkan musuh itu.

        Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, menuduh Tun M dan PH secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih adalah musuh.

      2. Menggigil ketakutan nampak, kejora. Sembunyi di sebalik nama Chinak, dasar gay jalang pengecut……!!

        Aku kini di perkarangan Masjid India menunggu jawapan kamu pukul berapa kamu datang muncul diri di Dataran Merdeka.

  32. 23 August 2012
    Iblis dan syaitan itu adalah musuh kita yang nyata…..
    ………………………
    …“It’s better to work with the devils you know than with the angels you don’t know,” kata Dr Mahathir dalam usaha beliau mempertahankan BN. Dengan kenyataan bekas Perdana Menteri ini mengakui yang UMNO itu adalah syaitan (devil) dan rakyat mesti memihak kepada syaitan kerana kita semua sudah mengenali syaitan itu. Beliau juga sekali gus beranggapan yang PR itu adalah malaikat (angel) tetapi meminta kita supaya menolaknya kerana kita tidak mengenali malaikat itu.

    Mengambil seruan beliau itu secara ‘literal’ Mahathir hanya mengenali syaitan sahaja dan beliau tidak mengenali malaikat dan meminta kita menyokong hanya yang kita kenali, walaupun kita tahu dan mengenali syaitan itu. Oleh kerana kita mengenali syaitan (BN) maka kita diminta oleh beliau untuk menyokong syaitan itu.

    Sebagai seorang yang beragama suci ini kita tahu dari kecil lagi yang syaitan dan iblis itu telah berjanji kepada Allah swt untuk menyesatkan manusia dan iblis tidak patuh kepada perintah Tuhan untuk tunduk kepada Adam. Maka dalam perjuangan hidup manusia, perjuangan yang sebesar-besarnya ialah untuk melawan diri sendiri atau dalam kata lain untuk melawan nafsu amarah kita terus-terusan sehingga akhir kalam kita

    1. With your poor academic and upbringing, stop those idiotic blabbering of yours on English idiom, eill ya…..??

      The meaaning of that idiom is…..

      It is wiser to deal with someone or something familiar, although you do not like him, than to deal with someone or something you do not know that might be worse

  33. Ringgit dijangka susut ke paras RM4.20 berbanding dolar AS minggu depan…….
    Bernama – May 18, 2019 9:25 PM• 5 minute read
    83
    Shares

    ……..Ringgit adalah antara mata wang mencatatkan prestasi lebih baik di Asia minggu ini walaupun sentimen risiko terus menyelubungi pasaran serantau berikutan peningkatan ketegangan AS-China.
    KUALA LUMPUR: Ringgit dijangka menyusut kepada RM4.20 berbanding dolar AS minggu depan berikutan kekurangan dagangan susulan cuti umum.

    Pasaran akan ditutup pada Isnin untuk cuti Hari Wesak dan Rabu bersempena cuti Nuzul Al-Quran.

    Naib presiden kanan (Pelaburan) Phillip Capital Management, Asia-Pasifik Nazri Khan Adam Khan berkata, aktiviti pasaran pada minggu yang singkat dijangka perlahan.

    “Ringgit akan menyusut ke paras RM4.20 berbanding dolar AS sebelum pulih ke paras lebih baik,” katanya..

    1. Lagi lama madey pegang jawatan makin terok ringgit….madey tak mampu pulihkan ringgit…

      1. Bullshit…..!!

        PERINGATAN BUAT KEJORA PENGECUT:
        19 Mei 2019 di Dataran Merdeka, pukul berapa, hey musibat…,??

  34. Ikut cakap pengarah Yapeim jika BN tewas dia pasti Yapeim tak akan wujud lagi…semua kakitangan yapeim tanam kangkong untuk hidup…sekarang BN sudah kojol yapeim masih wujud?…Abibullah patut lari dari yapeim bila BN tewas…

  35. MAHATHIRVSANWAR

    SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL..

    TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN NEGARA BERTUKAR TANGAN KEPADA KRONI-KRONI…AKHIRNYA RAKYAT MENDERITA DENGAN JATUHNYA RINGGIT DARI RM 2.50 KEPADA RM 3.80..BERERTI KEKAYAAN NEGARA TELAH LESAP LEBIH DARIPADA SEPARUH….MANIPULASI MINDA YANG DIMAINKAN IALAH KERANA ANGKARA SOROS…OLEH KERANA KEJAYAAN MANIPULASI TERSEBUT MEMANG LAYAKLAH BELIAU DINAMAKAN FIRAUN MODEN YANG DIGELAR TONG M…

    1. Cow dung stuff….!!

      PERINGATAN BUAT KEJORA PENGECUT:
      19 Mei 2019 di Dataran Merdeka, pukul berapa, hey musibat…,??

  36. KEEP ON RUNNING, KEJORA

    Keep on running, keep on hiding
    One fine day I’m gonna be the man
    To make you understand
    Oh, yeah, I’m gonna be the man.

    Keep on running, running away from me
    One fine day I’m gonna be the one
    To make you understand
    Oh yeah, I’m gonna be the man.

    Hey, hey, hey
    Everyone is mocking about you now
    It makes you look so bad
    Hey, hey, hey
    Everyone is laughing at you now
    It makes me feel so glad

    Keep on ruuning
    Yeah….keep on hiding
    I gonna be the man

    Keep on..keep on running
    Why you damn bloody coward…….!!

    1. Ntah2 tarih yg dia tetapkan pd 19 Mei 2019 itu pun juga hanya auta temberangnya saja sebab sehingga kini Kejora masih tidak berani nyatakan waktu tepat yg saya pinta. Nak auta temberang lagi ket, Kejora pengecut…,,.??

      Perlu semua ketahui kan sekali dua, dah banyak kali Kejora lari menyorok diri sebelum itu…..di JB, Padang Merbuk, Felda Taib Andak dgn berbagai alasan konon ‘mas datang bulanlah, balik kampunglah, sibuklah, accident kemalanganlah’ & ntah aper2 lagi.

      PERINGATAN BUAT KEJORA PENGECUT:
      19 Mei 2019 di Dataran Merdeka, pukul berapa, hey musibat…,??

  37. Minta tolong sangat2 Kerajaan PH jgn lar nak tunjuk gentlement kpd musuh dlm selimut ni, mereka x boleh di percayai, akan menjadi talibarut geng kartel dedak n gerombolan penyamun yg sentiasa mencari alasan untuk menggayang PH, geng ni x pun bersimpati langsung dgn PH, apa yg PH buat sermo buruk walaupun memanfaatkan mereka, apa yg geng mereka buat sermo baik walaupun jelas menjahanamkan negara, so x perlu bersimpati dgn geng2 nih, kalau boleh pecat, segerakan jgn simpati,klu bleh sejukbekukan terus sumbat dlm peti ice, klu bleh potong elaun potong jgn teragak2, klu kerajaan PH meletak harapan utk dpat kredit dgn bersimpati dgn geng nih jgn harap, bersimpati pada mereka ibarat melepas anjing tersepit.

    1. Masalah nya menteri yang ada kaitan dengan NGO itu mungkin takda pengalaman, tak yakin atau pasti hak dia membuang musuh dalam selimut tuh.

      Tun M sibuk sangat, diharap Muhyiddin memainkan peranan, bisik kpd Menteri berkenaan.

      1. Sepatut nya TPM Azizah boleh melakukan itu semua, membantu, menimbal jawatan PM.

        Tapi maklum saja ler kapasiti nya memikir ke tahap itu.

  38. AKU MASIH MENUNGGU, Kejora musibat……!!

    Sla beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini menggigil ngompol ketakutan menceceh bukan2…..??

  39. Tak tahu lah dia akan dtg si tua kepala dongga
    Diri nya hanya ular lidi, ingin nak berlagak naga
    Kehadiran si kedi ini, aku sgt sangsi dan curiga
    Kalu dtg pun pasti bawa anak cucu sekeluarga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

    1. Tak usah basa-basi dgn PANTAToon sampah kamu tuiu…..!!

      Straight to the point…..
      Sla beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ hari ini di Dataran Merdeka, atau kamu nie kini menggigil ngompol ketakutan nenceceh bukan2…..??

    2. Tak usah harap lah dia show up, bro.

      Geng Najib pengecut, tahu ha nya menjilat Najib, will not show up even in court to support Najib who may one day simply drop dead out of anxiety, anger, tension and constantly feeling being abused and paraded like a criminal, especially when in the cage meant for criminals.

      Frankly, I don’t mind if he does drop dead. Though I prefer Najib goes thru the court process, gets declared a criminal and sentenced by the Judge to prison 10-20 years.

      1. Bto TN…

        Thoughtful of you and I appreciate very much of your concern.

        Salam perjuangan & selamat berpuasa.

  40. Musuh aku pula, bukan lah musuh dlm selimut
    Dia ingin lagak rimau, tapi hanya seekor semut
    Tak sedar diri dia tua, kaki pun penuh berlumut
    Ke sana sini anak cucu pimpin jalan terkemut2

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

    1. Spesi dgn trademark ‘Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh’ inilah yg kufur mencela hina Allah SWT dgn nukilan teramat keji…..

      “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

      Kejora….

      Kenapa masih membisu tak nyatakan pukul berapa “showdown kita hari ini di Dataran Merdeka, takot-kecot kerrr, hai pengecut…….??

    2. Kamu Geng Najib suka cakap kemut, kamu suka mengemut ker?

      Kemut kpd Pak Sheikh Nuar ker.

  41. Kini, hari yang telah ditetapkan sudah pun tiba
    Mahu ganyang si bapok kedi, lama aku damba
    Pasti kali ini, saudara2 Wak Kadok nangis hiba
    Kerna si tua akan tak sedar spt ikan kena tuba

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

    1. Spesi dgn trademark ‘Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh’ inilah yg kufur mencela hina Allah SWT dgn nukilan teramat keji…..

      “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

      Kejora….

      Kenapa masih membisu tak nyatakan pukul berapa “showdown kita hari ini di Dataran Merdeka, takot-kecot kerrr, hai pengecut…….??

  42. MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST..

    TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG M PEGANG KUASA BERDASARKAN PERILAKU BELIAU SEMASA PM-4…

    1. Mari kita kenali siapa Kejora sebenarnya. Dìa jenis pelakon musibat munafiq/hipokrit dgn pelbagai watak & nama tapi sebenarnya seorang pendusta, batu api, kaki kutip bahan sampah, sekejap sokong Umno, sekejap sokong Pas dan sekejap sokong Pkr, dek kebenciannya yg meluap-luap terhadap Tun Mahathir sehingga keterlaluan menukilkan “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

      ps:
      Kejora….
      Saya awal2 lagi dah tiba di KL, kini berada di Seksyen 14/36, Petaling Jaya.
      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

  43. Veteran PAS Subky Latif kata:

    Tohmah yang Najib hadapi kini sudah bertimbun, yang bakal dituduh juga bertimbun lagi.

    Siapa di sepanjang 60 tahun merdeka tidak melihat Malaysia dan pemerintahannya negara rasuah. Cuma tiada jerung yang disebut dimahkamahkan. Semua kata, yang dimahkamahkan cuma bilis-bilis belaka.

    Kita tidak tahu apa yang Razak Hussein dan menteri-menterinya buat. Lepas 13 Mei 1969 Dr Ismail Abdul Rahman jadi timbalan perdana menteri dan BPR (Badan Pencegah Rasuah) dibentuk.

    Diangkatnya Harun Hashim jadi pengarah BPR. Ditangkapnya pembesar Umno termasuk menteri mesar. Menteri MCA pun ketakutan.

    1. Selepas Razak menggantikan Tunku, BPR mulai lembik.

      Dari zaman Razak hingga ke zaman Dollah Badawi Malaysia dirasakan sudah di belakang Indonesia, Filipina dan Thailand.

      Rasuah dilihat sudah menjadi budaya. Parahnya rasuah, Dollah BPR jadi SPRM. Tukar ama ajer nampak nya. Najib perdana menteri, SPRM sudah tidak bergigi.

      Tapi bila Tun M jadi PM PH, bertempiaran gigi Najib di heret ke mahkamah. Kali pertama bekas PM di mahkamahkan. Syabas

      1. Sebab tuu tundun najib berakhir dgn aib tak terkatakan meliputi seluruh dunia. Itu baru balasan dunia, belum lagi siksaan di kubur & alam akhirat.

  44. MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK KE BELAKANG…TONG M SEMEMANGNYA BIJAK MEMANIPULASI FIKIRAN RAKYAT DENGAN MELETAKKAN KESALAHAN KEPADA SOROS TELAH DITELAN BULAT2 OLEH PENTAKSUB TANPA DIPERSOAL….KEKAYAAN NEGARA YANG TELAH BERPINDAH TANGAN KEPADA KRONI TERMASUK ANAK2NYA TELAH DINAFIKAN BEGITU SAHAJA…

    1. GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA,

      SETUJU KAU TAK CAKAP PASAL INGATKAN NAIB AL JIBO. HA NYA TERUSKAN KEJI, CACI, MAKI DAN CARUTKAN DIA BILA PERLU.

      NAJIB MEROSAKKAN NEGARA, RISAK AKHLAK RAKYAT DAN NILAI2 MURNI MASYARAKAT, MENCURI WANG RAKYAT RM2.6 BILIUN TERANG2 TERANG DAYLIGHT ROBBERY DARI 1MDB DAN MERASUAHKAN SEBAHAGIAN NYA KPD PEMIMPIN2 UMNO DAN PAS.

      HAMPAS DEPA ITU SEMUA.

    2. Mari kita kenali siapa Kejora sebenarnya. Dìa jenis pelakon musibat munafiq/hipokrit dgn pelbagai watak & nama tapi sebenarnya seorang pendusta, batu api, kaki kutip bahan sampah, sekejap sokong Umno, sekejap sokong Pas dan sekejap sokong Pkr, dek kebenciannya yg meluap-luap terhadap Tun Mahathir sehingga keterlaluan menukilkan “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

      ps:
      Kejora….
      Saya awal2 lagi dah tiba di KL, kini berada di Seksyen 14/36, Petaling Jaya.
      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

  45. WRITER: Husni Zakaria

    Who is this writer?

    A johor royal loyalist or

    Umno paid writer or

    Just a firestone????????

    .

    1. If you indicate what he writes about, maybe can throw some light.

      If connected with “budak kecik bodoh di selatan Semenanjung”, he’d likely be a writer of shit of all kinds.

      1. TMJ STILL ‘DANGEROUS’? IT WAS ALL A MAHATHIR SMOKESCREEN – AND MORE ARE ON THE WAY, WARN LOYALISTS OF JOHOR PRINCE: YET ‘STUPID LITTLE BOY’ OR NOT, WHY GIVE WILY DR M THE CHANCE TO UP THE ANTE AFTER OUTRAGEOUS ‘TUKAR PM’ CALL, ‘4 PRINCES TEH TARIK SESSION’, IN-YOUR-FACE INTERFERENCE IN MB APPOINTMENT

        He wrote in malaysia chronicles

        1. It now is clear that the bloke Husni Zakaria is of no consequence, melukut di tepi gantang, tak masuk kira, takda dalam buku, tak dikenali pun.

          The “budak kecik bodoh” is also of no consequence .. for now .. If Tun M has enough time to deal with the fella, it may mean tightening further the “kekebalan istana” under the constitution.

          If not, and Pak Sheikh becomes PM, the budak kecik bodoh will have all his way. Enggeh, enggeh, enggeh, Pak Sheikh will say to land, permanent stay, even citizenship, to commie Chinese buying Forest city units in JB. Damn.

        2. Budak kecik umur setahun jagung guna kekebalan istana ada hati nak mencabar kewibawaan The World Renowned Grand Old Statesman.

          Teraju FAM pun hanya mampu setakat 1 tahun, ditanggalkan terumbang ambing dalam ranking b/sepak negara yg amat memalukan.

  46. PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7%
    ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH
    NEGARA………NAK HARAP KAN SELANGOR SAMA JGK….BELI SPLASH HARGA 10 KALI GANDA 2.7 BILLION…

    1. Veteran PAS Subky Latif kata:

      Najib Razak adalah perdana menteri bongsu daripada spesies Umno yang mungkin tiada lagi sambungannya hingga kiamat.

      Kini mantan perdana menteri itu menghadapi lambakan dakwaan rasuah dan pengubahan wang haram yang jika satu-satu dibicarakan mungkin sekurun pun tidak habis.

      Mungkin kita perlu menunggu datangnya kiamat daripada menunggu semua kesnya selesai dibicarakan.

    2. Aduhai Kejora budak lagi taik…..

      Kamu sekolah tak seberapa toksah menceceh karut-marut guna pakai bahan2 sampah tak berkredibiliti.

      Straight to the point…..

      Saya awal2 lagi dah tiba di KL, kini berada di Seksyen 14/36, Petaling Jaya.
      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

  47. Dah banyak kali Geng Najib yang asyik menjilat Najib keluar dengan mengguna banyak nama, sampai masa nak tunjukkan kpd pelawat baru blog ini yang mana satu komen dia.

    Seperti di jawapan2 kpd komen2 dia di bawah ini.

  48. MAHATHIRVSANWAR

    PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA…
    LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING KETARA IALAH ASET TABUNG HAJI TELAH DIROMPAK PH SEBANYAK RM 20 BILLION DENGAN MENYALAH GUNAKAN KUASA DI BERI RAKYAT…….JIKA BERPULUH2 SYARIKAT KERAJAAAN DAN GLC TELAH DI BAILED OUT SEBELUM INI KENAPA PULA TABUNG HAJI DI ROBBED OUT?…TIDAKKAH ITU MENUNJUKKAN TABUNG HAJI UNTUNG SEBENARNYA SEHINGGA DIROMPAK….ASSET TABUNG HAJI MELEBIHI LIABILITY…DUIT PETRONAS PULA TELAH DIJARAH RM 82 BILLION…

    1. MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

      DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

      DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

      DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

      1. Spot on bro, yesssss spot on……..!!

    2. Aduhai Kejora budak kecik lagi taik…..

      Kamu sekolah tak seberapa toksah menceceh karut-marut guna pakai bahan2 sampah tak berkredibiliti.

      Straight to the point…..

      Saya awal2 lagi dah tiba di KL, kini berada di Seksyen 14/36, Petaling Jaya.
      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

  49. Teo Nie Ching Wajar Ganti Dr Maszlee Malek Sebagai Menteri Pendidikan……

    ………………………………Diam tak diam sekali lagi Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching dilihat bergambar bersama mock cheque bernilai RM1.5 juta yang diberikan kepada SJK Cina Hua Lian di Taiping, Perak, baru-baru ini.

    Terbukti Timbalan Menteri Pendidikan lebih efektif dalam memberikan peruntukan yang besar kepada kaum beliau sendiri. Duit Kementerian diagihkan sebaik mungkin.

    Bagi Menteri Dr Maszlee Malik, apa yang beliau tahu, adalah dengan menyiarkan gambar di laman media sosial, kononnya beliau sedih dengan keadaan Sekolah Kebangsaan yang serba daif.

    Kesimpulannya, Timbalan Menteri Pendidikan bijak memajukan anak bangsa sedangkan Menteri Melayu amat bodoh. Kau adalah Menteri la bengap bukannya acik cleaner

    1. Lantikan dari Bersatu parti madey amat lemah prestasi….madey tak boleh nilaikan prestasi orang2 dari partinye..

      Gantikan dgn orang dari parti lain…

      1. Semua yang menggelar Tun Mahathir sebagai “madey’ akan dianggap anti-Tun Mahathir dan anti-PH.

        Akan di balun dan di tibai.

        Nama anonymous small a juga digunakan Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Di balun sebagai penjilat Najib.

        1. Saper yg heran dgn balun otak sewel ko…merapuu dan meroyan aje kerja ko penjilat kencing madey

          1. Tak kisah lah … asalkan pembaca akan lihat bahawa tiap kali kamu masuk, kau di keji, caci, maki seranah bila menuduh secara liar.

            Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib akan nampak bodoh bangang, di benci di caci .. sentiasa.

      2. Inilah spesi/jenis pelakon musibat munafiq/hipokrit dgn pelbagai watak & nama tapi sebenarnya seorang pendusta, batu api, kaki kutip bahan sampah, sekejap sokong Umno, sekejap sokong Pas dan sekejap sokong Pkr, dek kebenciannya yg meluap-luap terhadap Tun Mahathir sehingga keterlaluan menukilkan “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

        Kamu Kejora memang musibat budak kecik lagi taik…..!!

    2. Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching yang bergambar bersama mock cheque bernilai RM1.5 juta yang diberikan kepada SJK Cina Hua Lian di Taiping perlu di hentikan jawatan.

      Sekolah Cina yang bahasa pengantar nya Mandarin tidak sejajar dengan Perlembagaan negara yang Perkara 152 nya mengatakan bahawa bahasa resmi negara ini ia lah Bahasa Melayu.

      Bahasa ibunda hanya boleh digunakan hanya selain dari untuk rusan resmi. Dan sekolah ada lah urusan resmi mana2 negara.

      1. Menteri Pendidikan Maszlee perlu dihentikan dua kali.

        Dia tak dapat mengawal Kementerian nya supaya menjalankan dasar pendidikan yang betul dan mengikut Perlembagaan negara sepenuh nya.

    3. Aduhai Kejora budak lagi taik…..

      Kamu sekolah tak seberapa toksah menceceh karut-marut guna pakai bahan2 sampah tak berkredibiliti.

      Straight to the point…..

      Saya awal2 lagi dah tiba di KL, kini berada di Seksyen 14/36, Petaling Jaya.
      Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

  50. Musuh yang nyata lebih senang ditangani berbanding musuh dalam selimut. Musuh dalam selimut abam adalah Azmin
    Kah kah kahhh

    1. Azmin sudah mula nak tunjuk baik dgn anwar kerana madey nak serah JH awatam pm kpd anwar…

      Risau lah penjilat msdey…hihihi…

      1. Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib tak berani pakai nama Geng Najib kebelakangan ini. Antara sebab nya ia lah kamu di tibai setiap kali keluar dengan nama itu..

        Sebab lain ia lah kerana nama Najib dah begitu busuk kerana mencuri wang rakyat RM2.6 biliun dan merasuahkan pemimpin2 Umno dan PAS.

        Hari2 turun naik mahkamah masuk keluar kandang penjenayah sekarang.

  51. MAHATHIRVSANWAR

    LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA DI MANA KERTAS
    TISU JAUH LEBIH MAHAL DARI WANG KERTAS….RAKYAT MALAYSIA HENDAKLAH MENDESAK MENTERI2 PH DAN PEMIMPIN MEREKA BERI MANDAT BARU KEPADA RAKYAT…..,

    1. Hutang sekarang mampu bayar…hutang dulu kurang bayar..

      1. MAHATHIRVSANWAR

        JUAL ASET NEGARA TIPU RAKYAT KATA PELABURAN MASUK

      2. Hutang dulu ditimbun Najib Al Jibo. Biar lama selesai bayar supaya rakyat selalu di ingatkan Najib berak merata.

      3. Kamu tuu Kejora masih belum bayar hutang face to face dgn ku – asyik sembunyi menyorok diri. Dahlah hutang tak berbayar, biadap kurang ajar pulak tuuu.,,!!

        Tanpa basa-basi…
        Sila beritahu pukul berapa ‘showdown kita’ esok di Dataran Merdeka……..??

    2. MAHATHIRVSANWAR ini adalah nama samaran Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama. Tak berani keluarkan nama Geng Najib sehingga malam hari, takut di balun asyik menjilat Najib apabila keluar saja nama itu.

      Nama ini di khaskan nya untuk mengkopipes. Geng Najib dulu terkenal sebagai Raja Kopipes, sekarang dipindahkan nya gelaran itu kpd MAHATHIRVSANWAR.

      Kopipes benda yang sama, panjang lebar, tak dibaca sesiapa. Aku komen begini untuk pengtahuan pembaca baru blog ini supaya tak payah membuang masa membaca nya.

      Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

  52. PTPTN, Timbalan CEO, Mastura Mohd Khalid yang melontarkan kenyataan bahawa badan itu sedang mengkaji memperkenalkan semula sekatan perjalanan ke luar negara, … adalah seorang AJK UMNO di sebuah bahagian di WP Kuala Lumpur.

    Kalau dia cantik molek dan single, biar aku bawa dia ke Tuan Kathi. Sebelum itu, aku akan brainwash dia supaya meninggalkan Umno selama lama nya. Apa aku akan buat di pejabat Kathi … bergantung lah …

    1. Cantik tapi gemuk
      Hihihiii

      1. Kalau single n aku dapat bawak dia ke Tuan Kadhi, aku akan tentukan dia buat crash course in slimming.

        Penting nya, aku ban dia dari Umno – tak kasi tahu itu sampai dah jumpa Tuan Kathi, hehe

  53. MAHATHIRVSANWAR

    FDI Tertinggi Dalam Sejarah? Penipuan Bulan Ramadhan Yang Memalukan

    “FDI tertinggi dalam sejarah” lapor BERNAMA.

    Skill kewayangan Menteri Kewayangan kita level up lagi hari ini.

    Hari ini, dia puji sendiri apabila dia mengumumkan bahawa pelaburan asing ke Malaysia telah capai tahap paling tinggi pada suku pertama tahun 2019 ini.

    Dia kata pelaburan asing sebanyak RM21.7 bilion ini adalah , peningkatan sebanyak 94.8% berbanding RM11.2 bilion yang telah dicatatkan pada suku pertama tahun lepas.

    Dia kata ini merupakan satu permulaan yang memberangsangkan untuk tahun ini!

    Dia berkata lebih separuh daripada FDI yang direalisasikan disumbangkan oleh pelaburan RM8.4 bilion daripada Jepun, RM3.7 bilion daripada Austria dan RM2.8 bilion daripada Hong Kong.

    Saya pun hairan kerana jika ada pelaburan asing sebesar ini dalam projek baru yang menjanakan peluang pekerjaan baru, tentu kita tahu.

    Setelah saya check dalam laporan suku pertama BNM, saya pun faham.

    Rupanya, “pelaburan” asing RM8.4 bilion dari Jepun ini merupakan penjualan IHH Berhad yang dibina masa saya PM oleh Khaznah Nasional kepada syarikat Mistui dari Jepun!

    http://www.utusan.com.my/bisnes/korporat/khazanah-jual-ihh-kepada-syarikat-jepun-mitsui-1.796569

    Manakala “pelaburan” asing RM3.7 bilion daripada Austria ini merupakan penjualan 50% kepentingan dalam syarikat Sapura Upstream Sdn Bhd yang dimilik 40% oleh PNB kepada syarikat OMV dari Austria.
    https://www.omv.com/en/news/190201_omv_and_sapura_energy_close_agreement

    Kedua-dua penjualan ini sebenarnya diumumkan pada suku ke-4 tahun lepas tetapi wang baru masuk tahun ini.

    Oleh itu, dikira sebagai pelaburan direalisasikan untuk suku pertama tahun 2019 ini.

    Jual aset negara kini dipuji-puji oleh Menteri Kewayangan sebagai “memberangsangkan”.

    Bolehlah jual lagi banyak aset negara dan dipanggil sebagai pelaburan asing.

    Baru ada peluang untuk memuji diri lagi.

    Sumber: Najib Razak (Facebook)

    1. Othman implied MAHATHIRVSANWAR = Kejora = Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

      Come to think of it, Othman is right.
      Geng Najib memang Raja Kopipes bila menulis atas nama dia dulu.
      Gamak nya dia buat strategy baru – sekarang, untuk kopipes, dia pakai nama MAHATHIRVSANWAR. Dia pun dah jrang pakai nama Geng Najib
      Must take note of this from now on. So that boleh balun appropriately. Tapi balun kromo pun ok jugak. Sebab dua2 nama itu menjilat Najib.

  54. Jangan tunggu lagi. Bila ada saja bukti video dia musuh PH, buang pronto.

    Jangan biarkan ada musuh dalam selimut. Tak dapat tidur satu hal. Nanti di sondol nya, kalau pompuan, boleh melahirkan anak yang juga musuh PH.

  55. MAHATHIRVSANWAR

    SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH….SEKIAN…CERITA INI BENAR… ROMPAKAN BERLAKU DI SIANG HARI DI DEPAN KHALAYAK RAMAI….20 BILLION ORG TAK NAMPAK….TAPI 2 BILLION YG SIBUK MELALAK….SEMOGA ISU INI MENJADI YANG TERBESAR DI NEGARA INI..AMINN!!….SEMOGA PH HANCUR BINASA

    1. Kalau betul Geng Najib buat strategy baru, nampak nya nama2 yang komen nya berupa menjilat Najib itu semua nya Kejora = Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

      Memang tak ramai penyokong Umno Bn berani masuk blog ini. Hanya Geng Najib seorang, memakai banyak nama.

      Nampak nya Beruk Tua sekor tuh memang benar2 cyber trooper Najib/Umno, di bayar gaji untuk membohong, menipu, memfitnah, menuduh secara liar Tun Mahathir, Bersatu dan parti2 komponen PH dan gomen PH.

  56. Bila Anwar kata

    Dr M can restore economy in two years – Anwar
    The PM has put several government agencies on a good footing, he says.

    makna nya dia nakkan jawatan PM selepas 2 tahun Tun M memerintah.

    Tapi itu pendapat dia. Apa itu “ekonomi” dan apa aspek ekonomi yang penting berbeza di pendapat dia dengan orang lain.

    Tak boleh serah kuasa selepas 2 tahun PH memerintah, Bung.

    1. Amat banyak masalah Najib timbunkan nak diselesaikan. Makan masa sekurang kurang nya satu penggal.

      Tapi, teruskan memuji Tun Mahathir tu. Anda adalah “on the right track”.

      1. MAHATHIRVSANWAR

        PH LG BNYK BUAT TAHI DRP BN

        1. Hang dah makan ubat ke belum…?

          1. KITA CUBA GS YG TIADA PEMYAKIT

  57. Dasar melantik sesiapa kpd pertubuhan2 berkaitan Kerajaan atau NGO
    mesti lah taat setia Kerajaan. Mana yang dilantik Kerajaan dahulu patut di buang. Mana yang dah terbukti tidak taat setia kpd Kerajaan PH, buang.

    Mereka sepatutnya tahu “which side their bread is buttered”. Mana yang tidak, buang, dan biarkan mereka makan roti dengan ubi kayu.

    1. MAHATHIRVSANWAR

      SEBELUM DPT KUASA PIJAK SEMUT PUN TAK MATI..DAH DPT KUASA TUNJUK KUKU DAN TARING

      1. Sebelum kalah PRU dombong macam jin…. dah kalah meroyan macam Badwi kehilangan unta

        Kah kah kahhhh

        1. KITA CUBA GS YG TIADA REKOD SALAH GUNA KUASA

  58. Sokong bahawa musuh dalam selimut yang sudah di kenalpasti meti di buang.

    Penjawat awam lantikan politik senang saja kalau nak buang. Mereka bukan “on the pensionable establishment”, bukan macam Pegawai Tadbir Dan Diplomatik, atau pegawuruhanjaya2 berkenaan spt Polis, Imigresen dsb nya.

    Tak payah panjang lebar adakan Disciplinary Board dan sebagainya.

    1. Betul.

      Fuziah: Lembaga pengarah tentukan nasib KP Yapeim

      Menerusi video yang tersebar, Abibullah didakwa memberi amaran agar kakitangan yayasan itu tidak mengundi PH pada PRU lalu.

      “Your past is catching up on you, Bullah”.

      1. MAHATHIRVSANWAR

        BERAPA RAMAI KENA PECAT?
        ..BERAPA RAMAI KENA VSS DAN MSS?…BERAPA BNYK PELUANG KERJA?…BERAPA RAMAI PENGANNGUR?…

        1. Pengangguran di zaman Najib lebih berleluasa dari zaman Tun Mahathir.

          Tak percaya, pergilah ke jalan Chow Kit KL lihati tak berapa ramai buat kerja sementara di situ dibanding zaman Najib Al Jibo.

          1. Anak2 saya oun dah pulang ke ibu pertiwi, tak perlu lagi bekerja di Spura dek olah BN (Borosmah & Najib).

  59. Singkirkan saja mana mana penjawat awam penting yang telah bertindak secara melampau mengatasi bidang kuasa mereka jika ianya terbukti. Penjawat awam yang secara terang2 bertindak tidak selaras dengan dasar kerajaan malah jika didapati sengaja mencuba menggagalkan aspirasi dan visi pemerintah semasa, wajar mereka digantikan dengan individu lain yang lebih bertanggungjawab. Usaha murni kerajaan akan terbantut jika berterusan mengekalkan individu yang cenderung menjadi gunting dalam lipatan. Bagaimana pun tindakan hanya boleh diambil jika kesalahan atau kecurangan mereka bersabit dan jelas agar tidak ada pihak yang teraniaya kelak.

    1. MAHATHIRVSANWAR

      PENJAWAT AWAM HANYA IKUT PERINTAH…TAK DE KENA MEMGENA DGN POLITIK….NAK PECAT KENA IKUT LAW…BKN SENANG2….ADA BUKTI DAN DAKWAAN…ATAU SENGAJA DASAR PH BERMUSUH DGN PENJAWAT AWAM…

      1. Penjawat awam yang dilantik sebagai “political appointes”, bukan “on the pensionable establishment” boleh dipecat dengan senang.

        Yang dilantik sebagai Pegawai Kontrek” boleh dibuang sebelum tamat kontrek pun, di beri ganti rugi.

  60. DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
    QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
    RKAN PH!
    !!…..

    1. Dedak lamo dah habis ko? Kereta keno tarik ko? Rumah keno lelong ko?
      Dulu bergayo sakan MAKAN DUIT HARAM……PADE MUKO MU…..KESIANNNNNNNNNNNN……

      1. MAHATHIRVSANWAR

        MANA PARTI BERKUASA BLH BG DEDAK

        1. PARTI KAMU TAK BERKUASA, KAMU GIGIT JARI AJER LER.

          KALAU TAK DAPAT SESEN DUA DARI RM2.6 BILIUN DUIT NAJIB CURI, MAKI NAJIB AJER LER.

    2. Mulai sekarang aku akan balun MAHATHIRVSANWAR sebagai Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

      Othman punya komen pada 3 Mei 2019 implied bahawa MAHATHIRVSANWAR juga ia lah Kejora = Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Nama itu dia guna untuk kerja kopipes – begitu banyak kopipes sehingga MAHATHIRVSANWAR terkenal sebagai Raja Kopipes sekarang – tidak lagi Geng Najib yang dulu terkenal sebagai Raja Kopipes.

      Aku berterima kasih kpd Othman yang memberi aku tip itu.

    3. Mana mungkin doa seorang kufur di atas yg mencerca hina Zat Yg Maha Mulia lagi Maha Berkuasa.

      Spesi jahanam inilah yg sangkeng meluap kebencianya terhadap Tun M sehingga dia gamak mendoa…..

      “ALLAH MELIWAT MADEY DUNIA AKHIRAT”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.