DI SEBALIK PENJELASAN MENANTU HADI, SIAPAKAH SEBENARNYA DR HUSSAM II DAN KH?

Dalam posting di Facebooknya, Zaharudin Muhammad menafikan tanggapan umum berhubung lima “kartel dedak” sebagaimana yang tersebar luas di media sosial sejak semalam.

Kata beliau, nama pemimpin Pas yang disebutkan itu bukanlah seperti yang beliau maksudkan.

“Takkan Menteri Besar Terengganu terlibat?

“Takkan juga adik ipar saya terlibat?” kata Zaharudin lagi.

Beliau bagaimanapun tidak membuat penafian berhubung tiga lagi nama pemimpin Pas yang dispekulasikan sebagai “kartel dedak” iaitu Nasharuddin Tantawi, Khairuddin Al-Takiri dan Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Dalam pendedahannya sebelum ini, Zaharudin menyebut lima “kartel dedak” dalam Pas dengan memberi petunjuk sebagai “Dr Hussam II”, “Mr NT”, “Mr KT”, “Mr KH” dan “semua dah tahu”.

Pengguna media sosial kemudian merujuk mereka itu ialah Dr. Ahmad Shamsuri Mokhtar, Nasharuddin Tantawi, Khairuddin Al-Takiri, Khalil Hadi dan Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Adakah ini bermakna hanya Dr. Ahmad Shamsuri Mokhtar dan Khalil Hadi saja bukan “kartel dedak” sebagaimana yang dimaksudkan oleh Zaharudin, tetapi tiga lagi yang diperkatakan ramai itu memang merupakan antara lima nama yang dimaksudkannya?

Persoalan kini, jika bukan Dr Ahmad Shamsuri dan Khalil Hadi, siapakah dua lagi “kartel dedak” yang merujuk kepada “Dr Husssam II” dan “KH” itu? (Shahbudindotcom 13/05/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 13 May 2019 — 10:54 am
Subscribe
Notify of
guest

62 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Wani
Wani
30 June 2020 9:45 am

Dr Hussam II tu ust Ahmad Hussam ?

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:11 pm

Land swap sudah bermula tahun 97 lagi di zaman madey….siasat semua laah….jgn nak dorok sebagian..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 9:57 pm
Reply to  Anonymous

KEPALA BAPAK KAU.

Kau sebut lah “authority” yang menyebut itu, kalau ada.

Land swap Najib Al Jibo, yang kau Geng Najib selalu jilat, disebut Menteri Pertahanan sekarang.

Ada Jawatan Kuasa menyiasat nya.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:11 pm
Reply to  Anonymous

Yang bertali arus tak putus-putus menuduh dakyah songsang pd Tun M sewajarnya buat laporan polis bukan memekak sembunyi mengganggu gugat keamanan & kestabilan negara.

Ntah2 tarih yg dia tetapkan pd 19 Mei 2019 itu pun juga hanya auta temberangnya saja sebab sehingga kini Kejora masih tidak berani nyatakan waktu tepat yg saya pinta.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:21 pm
Reply to  Anonymous

Kentut, ahhhhh….!!

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:01 pm

Ape sebenarnye tujuan Din ayam dedah cara samar?….dia tak buat secara jelas jadi dia boleh napikan ikut suka dia…

Hal dalam kain Pas kenape nak dedah kpd umum….Din ayam tak percaya Pas noleh deledaikan?….ato Din ayam nak jatuhkan satu kumpulan dlm pas?..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 5:59 pm

Apa maksud sebenar Malaysiakini keluarkan video2 berkenan rusuhan 13 Mei 1969, termasuk yang bertajuk

Kenangan 13 Mei – Saya Nampak Kepala Dipenggal

Dalam video ini siri 13 Mei, saksi mata Tan Choong Cheng dan Abdul Rahman Mohd Noor menceritakan bagaimana mereka menyaksikan perusuh menyerang mereka yang mencurigakan di kawasan Kampung Baru. Ketika itu Rahman berusia 21, Tan hanya 17.

Bagus Muhyiddin berkata: Jangan Bangkit Cerita Lama 13 Mei.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 7:19 pm
Reply to  Tanpa Nama

ITU LAH KERJA KAFIR HARBI

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:01 pm

KAMU MUSLIM KER? AWAT HANG TAK NGAKU ORANG PAS?

HODOH SANGAT PAS TU KER?

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:14 pm

Yg nyata kufur adalah jamu atas dalil kamu mengeji Allah dgn doa mu ‘Allah meliwat Madey dumia akhirat’……!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 8:51 pm
Reply to  Tanpa Nama

13 Mei 1969 menggamit nostalgia peribadi ketika saya masih menetap di Spura. Kami di Spura turut merasa tempias ekoran rusuhan kaum yg dicetus mula di Kuala Lumpur.

Saya dicekup polis Spura dan tidur satu malam dilokap ketika dalam perjalanan pulang dari satu majlis perkahwinan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 10:10 pm
Reply to  Othman Ahmad

TN..KO MUSLIM KE? KO PAS KE?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 5:48 pm

Tidak ada yang baik dalam Umno. Hishammuddin yang nampak baik pun buat tahi –

Serahkan Pada Polis SPRM Kes Membabitkan Hishammuddin

Tindakan bekas menteri pertahanan Hishammuddin Hussein yang mencabar menteri Pertahanan Mohmad Sabu dan Timbalannya Liew Ching Tong dibidas Persatuan Patriot kebangsaan (Patriot)

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 6:06 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kes urus niaga yang melibatkan 1,186 hektar tanah tentera di masa dia Menteri Pertahanan di bawah Najib Al Jibo.

jigit
jigit
13 May 2019 4:29 pm

Rasa-rasanya dua orang lagi tu balaci Brader Nuar kut….
Sesape cuit brade akan dirimbas bertalu-talu. Sekarang giliran PAS kerana ada pemimpinnya yang celupar cakap Brader tak layak jadi PM sebab bekas banduan.
Sedangkan ramai lagi bekas banduan yang dilantik jadi pemimpin. Contohnya Nelson Mandela yang dituduh merogol wanita kulit putih, jadi Presiden Afrika Selatan. Aung Syu Ki, yang dituduh melakukan hubungan jenis di luar nikah akhirnya jadi pemmipin Myanmar. Sama jer dengan kes brader…. tak kan tak boleh kut…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 5:25 pm
Reply to  jigit

Saifuddin cuba menyamakan Anwar seperti ikon kemerdekaan India, Mahatma Gandhi yang berulang kali di penjarakan tetapi akhirnya di angkat sebagai pemimpin… Untuk menyamakan Anwar seperti Gandhi, amatlah BODOH sekali dan mencerminkan betapa ceteknya pemikiran Saifuddin… Gandhi bukan di penjarakan atas tuduhan meliwat atau terlibat dalam kes salah guna kuasa… Sebab itu mendiang di beri gelaran ikon kemerdekaan India, bukannya ikon bakal perdana menteri paling lama… “Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata, sampai mati akan kekal di Internet”… Sejarah dan rakaman video menjadi lipatan sejarah kepada ramai tokoh politik tidak boleh lari dari percakapan mereka… Yang menuduh Anwar melakukan jenayah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 5:31 pm

Mandela was imprisoned because he led the anti-apartheid African National Congress (ANC) which was accused of conspiring to overthrow the state. For this, he was sentenced to life imprisonment.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 7:18 pm

Syu kyi tak PERNAH dipenjara..HANYA tahanan rumah..politically arrested

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:12 pm

Ko yg bongok…anwar dipenjarakan tuduhan yg difitnah..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 10:08 pm
Reply to  Anonymous

KO BONGKAK

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 4:13 pm

Baju raya mahal: ‘Bukan Najib, tapi peniaga yang kata’ Bekas perdana menteri Najib Razak mengetengahkan isu kenaikan kos jualan peniaga baju raya. Beliau berkongsi sebuah laporan yang memetik seorang peniaga sebagai berkata kos jualan telah meningkat sehingga 40 peratus pada tahun ini. “Peningkatan ini berlaku susulan kelemahan ringgit sejak PRU 14. “Selain itu, sistem cukai SST (cukai jualan dan perkhidmatan) yang menggantikan GST (cukai barangan dan perkhidmatan) turut menjadi faktor menyumbang kepada peningkatan kos.” “Ini bukan Najib kata tapi peniaga-peniaga kata,” kata anggota parlimen Pekan. View image on Twitter View image on Twitter Mohd Najib Tun Razak ✔ @NajibRazak Kos… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 3:41 pm

‘JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Aminuddin Yahaya Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing.… Read more »

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 7:35 pm

Only fools believe islam terancam di malaysia. Kalau Islam dimalukan oleh melayu muslim atau muslim disesatkan oleh pedagang agama … SAYA SANGAT BERSETUJU.

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:16 pm
Reply to  Wau bule

Cuba ko cakap pasal agama hindu yg bertentangan dgn islam kalo berani..tengok ko terancam ato tidak..tulis di fb ato bukak blog..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:18 pm
Reply to  Wau bule

Yessss.,,,a bloody fool like that idiot Kejora….!!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 3:19 pm

50 tahun insiden 13 Mei, di mana jalan perdamaian?

Menutup babak luka sejarah – mungkin Malaysia perlu belajar dari negara luar. M’kini
xxx

Hormati dan patuhi Perlembagaan negara sepenuh nya. Termasuk Perkara2 sensitif spt agama negara ini ia lah Islam, bahasa negara ini ia lah Bahasa Melayu, Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ada Kedudukan Istimewa.

Siapa yang tidak setuju, tidak mahu hormati dan patuhi nya degan sepenuh nya boleh hijrah. Tidak ada jalan lain. Perlembagaan adalah undang2 yang tertinggi di mana2 negara. All other laws emanate from it.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 2:45 pm

Bang Non, Bekas Banduan Atau Bakal PM Kelapan??? Status Anwar Bekas Banduan Atau Tidak? Apabila Takiyuddin bertanyakan : Apabila Takiyuddin bertanyakan : “Layak ke bekas banduan untuk jadi pemimpin rakyat!!!” Ramai yang melompat, Pemuda Amanah, Pemuda PKR dan juga Menteri Luar, Saifuddin Abdullah… Pemuda Amanah dan PKR merujuk kepada Pengampunan Penuh Agong dan Menteri Luar pula merujuk kepada Anwar adalah mangsa tahanan politik (BACA DI SINI)… Mereka semua sudah lupa bahawa Anwar di masukan ke dalam penjara sebanyak 2 kali… Pertama adalah di atas kesalahan Salah Guna Kuasa… Kedua atas kesalahan Liwat… Mahathir sendiri dengan terang dan nyata, mengatakan Anwar… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 3:07 pm

Taufiq Abdullah

Menurut undang-undang, kepimpinan tertinggi Pas belum terpalit oleh sebab belum dimulakan siasatan SPRM atau PDRM atau pun belum ada dakwaan terhadap mereka di mahkamah. Tapi dari sudut politik, Semua kepimpinan Pas sudah terpalit pun. Yang akan menghukum adalah rakyat.

Persepsi rakyat bahwa pemimpin Pas tidak jujur dan tidak amanah sudah terbentuk. Secara kolektif, mungkin tidak semua anggota kepimpinan tertinggi Pas yang tahu tentang tindak-tanduk mereka yang disebut “kartel dedak” ini.

Namun secara individu yang pasti Presiden Pas tahu apa yang terjadi dan tidak mengambil tindakan segera.

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:18 pm

Lsyak ke tahiyudin peguam tak ade pengalaman guaman bertanye?..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 2:22 pm

DAP merasai ‘racun’ sendiri SEJAK sedekad yang lalu, integrasi nasional antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung semakin terhakis kerana permainan politik pihak yang terdesak untuk mendapat kuasa. Penduduk Sabah dan Sarawak dihasut menjadi anti-Persekutuan bagi tujuan menjatuhkan Barisan Nasional (BN). Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) antara dua parti politik yang paling kuat berkempen di Sarawak untuk mendapatkan semula apa yang mereka kata sebagai hak dan kuasa autonomi Sarawak. Di Sabah pula muncul gerakan Sabah for Sabahan yang dimainkan oleh beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang kelihatan dibayangi DAP. Gerakan ini menjadi kuat apabila bekas Naib Presiden UMNO,… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 3:10 pm

Ruhan Jufrie

Zaharudin boleh kata apa-apa saja. Dia pun boleh sembunyi apa-apa saja. Yang tak boleh nak disembunyikan ialah satu pembohongan telah direstui oleh Presiden PAS. Si Pembohong sudah pun dikenali. Dan lebih utamanya ialah PAS terima duit dari UMNO atau orang UMNO. Semua yang memalukan itu sudah mencemarkan imej parti yang dikatakan menjunjung Islam sebagai dasarnya.

Man Man Kia

Jangan lupa reka dalil baru utk nutup perbuatan kartel dedak

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 1:42 pm

Satu Lagi Hadiah Kerajaan PH Kepada Kakitangan Awam Ikut kata hati mati, ikut kata rasa binasa. Inilah natijahnya nasib kakitangan awam yang beria-ria mengundi Pakatan Harapan (PH) kononnya untuk mengubah nasib mereka. Padan muka kakitangan awam. Mereka ini dulu ramai mengundi PH semasa PRU14. Kalau mereka sokong BN, pasti BN menang bergaya. Kesannya, mereka bakal naik gaji 1 mata tangga dan ada peluang dapat bonus menjelang hari raya ini. Konon kerana tidak mahu membayar PTPTN dan boleh mendapat bonus 3 bulan seperti Selangor, sekarang habuk pun tidak ada. Sekarang kakitangan awam disuruh mengikat perut. Kakitangan awam sekarang dihina pemalas dan… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:13 pm

Aper jer kau merepek tak tentu hala luar tajuk, bongok……??

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:28 pm

Sandakan: 5 pengajaran untuk pembangkang

Terdapat lima pengajaran utama untuk pembangkang daripada kemenangan besar mengejut DAP di Sandakan, dengan majoriti 11,521 undi, jauh lebih besar daripada majoriti 10,098 pada pilihan raya umum 2018, walaupun peratusan keluar mengundi turun 18 peratus daripada 72 kepada 54 peratus.

Pertama, ahli parlimen pembangkang telah melakukan kesilapan strategi apabila menolak usaha Perdana Menteri Mahathir Mohamad di parlimen awal tahun ini, untuk mengembalikan status Sabah dan Sarak kepada kedudukan tahun 1963, dengan meminda Artikel 1(2) Perlembagaan Persekutuan.

Pindaan pada tahun 1976 itu telah menurunkan Sabah dan Sarawak kepada taraf sama dengan 11 negeri semenanjung.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 3:43 pm
Reply to  Tanpa Nama

PH HARAPKAN CINA RASIS UTK MENANG

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:04 pm

UMNO HARAPKAN PAS FANATIK YANG TAK MENANG2.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:46 pm

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 1:14 pm

MAHATHIRVSANWAR ini adalah nama samaran Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama. Tak berani keluarkan nama Geng Najib sehingga malam hari, takut di balun asyik menjilat Najib apabila keluar saja nama itu.

Nama ini di khaskan nya untuk mengkopipes. Geng Najib dulu terkenal sebagai Raja Kopipes, sekarang dipindahkan nya gelaran itu kpd MAHATHIRVSANWAR.

Kopipes benda yang sama, panjang lebar, tak dibaca sesiapa. Di komen begini untuk pengtahuan pembaca baru blog ini.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:23 pm
Reply to  Tanpa Nama

Yess bro, that goes without saying. Such a nuisance & idiot beyond comprehension at the lowest degree, Kejora is……!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:17 pm

Jawapan kpd soalan Kejora bongok berjela-jela luar tajuk ntah dari tong sampah mana dipungutnya, hanya layak 1 perkataan jer.

KONTUT…..!!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:35 am

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 1:16 pm

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA. DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:32 am

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:30 pm

Telah berkali-kali dinyatakan oleh kedua-dua Ketua Menteri Sabah Shafie Apdal dan DAP ketika berkempen, bahawa ahli parlimen pembangkang pimpinan Umno dan PAS tidak berhak untuk bercakap mengenai hak Sabah dan Sarawak, jika mereka menolak untuk menyokong pindaan perlembagaan untuk mengembalikan Sabah dan Sarawak kepada kedudukan tahun 1963 sebagai tiga entiti bersama dengan Semenanjung Malaysia yang telah membentuk Persekutuan Malaysia.

Kedua, propaganda parti pembangkang, bahawa mereka mampu memenangi kuasa peringkat Persekutuan dengan mengapi-apikan politik perkauman dan ekstremisme agama yang memecah-belahkan dan merosakkan secara terang-terangan, sudah tentu gagal tanpa sokongan daripada Sabah dan Sarawak.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:24 pm

Kontuutt……!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:28 am

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:33 pm

Usaha untuk melaga-lagakan antara orang Melayu dan bukan Melayu, dan orang Islam dengan bukan Islam tidak menerima sambutan di Sabah, malah menolak para pengundi untuk berpaling kepada DAP, Warisan dan PH.

DAP menang buat kali pertama di semua daerah pengundian di Sandakan, termasuk kubu BN iaitu undi pos, Pulau Berhala, dan Kampung Sim Sim, yang sebahagian besar mereka merupakan pengundi Muslim.

Ketiga, menyampaikan penipuan melalui segelintir akhbar dan media sosial bawah kawalan mereka hanya berkesan dalam jangka masa pendek, tetapi tidak dalam jangka masa panjang.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:24 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:45 pm

PH mempunyai empat tahun untuk menjelaskan dan mendedahkan penipuan dan fitnah pembangkang.

rekod pencapaian ekonomi yang terbukti, kerajaan anti-rasuah dan bersih masih penting.

Usaha untuk memenangi hati pengundi ketika ahli parlimen pembangkang yang berkempen masih terpalit dengan korupsi.

Atau apabila mereka mengurus negeri-negeri mereka dengan begitu buruk sehingga perbendaharaan negeri bankrap ke tahap perlu meminta bantuan kewangan kerajaan persekutuan untuk membayar gaji penjawat awam, tidak memberikan keyakinan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:19 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:46 pm

Kelima, kepimpinan itu penting. Siapakah alternatif daripada pembangkang untuk menggantikan Shafie atau Mahathir?

Kebanyakan pemimpin pembangkang sama ada sudah hilang kepercayaan rakyat kerana prestasi yang lemah, atau tersangkut dengan skandal rasuah.

Para pengundi mahukan kerajaan bersih yang boleh membawa pembangunan yang berpaksikan rakyat.

Tidak ada apa yang boleh dibanggakan oleh pengundi kepada anak-anak mereka sekiranya mereka memberikan undi kepada ahli politik korup.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:15 am

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:47 pm

Tidak ada apa yang boleh dibanggakan kepada anak-anak mereka jika mereka memberikan undi kepada rasis dan ekstremis agama.

Tidak ada apa yang boleh dibanggakan kepada anak-anak mereka jika mereka mengundi untuk ahli politik yang tidak berkebolehan yang menyebabkan negeri menjadi bankrap.

Tidak ada apa yang boleh dibanggakan kepada anak-anak mereka apabila mengundi untuk masa hadapan yang kelam untuk anak-anak sedangkan sebilangan kecil kroni mendapat masa hadapan yang cerah dan mewah.

Semoga pembangkang tidak akan mengambil iktibar daripada lima pengajaran utama ini supaya mereka kekal dalam pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang.

Ma Hussin
Ma Hussin
13 May 2019 11:14 am

Dr Hussam 11, is DR Zuhdi, mastermind kpd projek kerajaan campuran PASUMNO

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:37 am
Reply to  Ma Hussin

BUKTI?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:08 am

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:51 pm

Ismail Ali

Din ayam tak perlu kamu beri penerangan, saya dari awal dah tahu dah tujuan kamu ia lah untuk beritahu yg pak mertua kamu tak terlibat. Yang lain2 tu kamu nak kambing hitam kan lah.

Jikalau pak mertua kamu tak terlibat mengapa dari dulu lagi tak ambil tindakan atas dia orang semua? Mengapa suroh Nik Beduh tak mengaku tempoh hari, boleh tipu pulak dalam islam. Sudah terlambat Din, kita semua dah tahu dah dari dulu lagi, siapa yg terlibat,

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 8:51 pm
Reply to  Tanpa Nama

Nik beduh kata pas ambik duit umno.untuk.prn serawak…lobai hadi taju dan setuju…din ayam nak tutup amendenye?…

Pas pusat terima dari umno 1.5 juta juta dan pas terengganu terima 2.0 juta untuk pru 14 ….dr zuhdi sudah sahkan…jadi ape masalahnye dgn Din ayam?…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:08 pm
Reply to  Anonymous

Dia nak gembar gemburkan supaya rakyat sentiasa ingatkan dalang yang beri RM90 juta – Najib Al Jibo.

Orang yang ko Geng Najib asyik jilat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 11:02 am

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 2:53 pm

Zairi Ibrahim

Kes ni.. lagi memeningkan kepala… rasa kan membawa perletakkan jawatan pemimpin2 pas tertentu.. kes ni byk org dah tahu…. yang din ayam cuba menutup dgn niru..

sebenarnya tindakkan akan membawa akibat lagi teruk.. lepas raya.. akan lagi kecuh…sebenarnya dlm pas..semua mengaku terur…pengarah startegi parti pas pun tak boleh pakai..akhir sekali..kecuh dlm parti pas… akibat AMANAH…jawpaan paling mudah…

Reduan Wan
Ni semua arahan hadi.. .Gunakan menantu konon utk lindungi mungkar hadi sama umno. . Dh takuttt .. DSAI dh sergah .. Ambik kau ubattt

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 11:26 pm

KONTUT…..,,,!!