BENARKAH MEREKA INI 5 KARTEL DEDAK YANG DIMAKSUDKAN MENANTU HADI AWANG?

Hanya beberapa ketika selepas Zaharuddin Muhammad, menantu Presiden Pas, Hadi Awang mendedahkan wujudnya lima “kartel dedak” dalam parti itu, beberapa pengguna media sosial segera membuat tafsiran berdasarkan petunjuk yang diberikannya.

Pengguna media sosial boleh dikata sepakat mentafsirkan “kartel dedak” yang petunjuknya diberi oleh Zaharuddin itu ialah lima pemimpin utama Pas ketika ini.

Mereka mentafsirkan Dr Hussam II ialah Dr Ahmad Shamsuri Mokhtar, Menteri Besar Terengganu; Mr NT ialah Nasharuddin Tantawi, Ketua Penerangan Pas; Mr. KT ialah Khairuddin At-Takiri, Ahli Parlimen Kuala Nerus; Mr KH ialah Khalil Hadi, anak Hadi Awang sendiri merangkap Ketua Pemuda Pas dan “semua dah tahu” pula merujuk kepada Nik Abduh Nik Aziz, Ahli Parlimen Bachok.

Benarkah lima pemimpin Pas tersebut merupakan “kartel dedak” sebagaimana yang dimaksudkan oleh Zaharuddin?

Apa yang menarik, jika benar mereka itu ialah “kartel dedak” yang dimaksudkan oleh Zaharuddin, bermakna salah seorang daripada ialah anak Hadi Awang sendiri?

Kenapakah Zaharuddin “menembak” anak Hadi sendiri yang merupakan iparnya juga?

Apakah keluarga Hadi Awang kini sedang berbalah dan berantakan?

Tetapi yang mustahak di sini, sementara pengguna media sosial tidak berselindung menyebut lima pemimpin Pas berkenaan, kesemua mereka kini harus tampil sama ada menafi atau memberi penjelasan berkenaan isu “kartel dedak” itu?

Mereka tidak boleh lagi berdiam diri atau membiarkan saja perkara ini tanpa tampil dengan penjelasan yang jujur dan berpaksikan kebenaran.

Rakyat kini sedang menunggu kejujuran mereka. (Shahbudindotcom 12/05/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 12 May 2019 — 10:44 pm
Subscribe
Notify of
guest

59 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Wilting
Wilting
14 May 2019 3:02 am

Fuhhhh … lumayannye jual agama kat Malaysia nie

Omtayanam
Omtayanam
13 May 2019 11:12 am

Sapa sangka boah temikai boleh jd boah semangka. Poak jebon biasa dok sesah ayam aleh-aleh din ayam jogak yg berani sesah poak-poak jebon. Tudiah. Konon poak ni islenya isle yg tolin, mlayu yg laen-laen coma isle baka. Kalu doit siket-siket sempat jogak di tepis-tepis bila dok mai doit yg byk nak tepis gona tangan dah tak moat baik tadah dgn saraban atu kopiah biag salamat moka dan dada tidak bercalag misai dan jengot pong tidak melochag.. Poak jebon kena blajar dgn pm 2kali bapak pelingkop mlayu berenti mkn kedarah sabelom kenyang dan maen wayang sabelom pecah tambirang. Mlayu yg perentah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 11:05 am

A Kadir Jasin kata:

.. sebelum saya bercerita lebih lanjut mengenai amalan dan ancaman Belanda minta tanah ini, izinkan saya memperjelaskan ungkapan “pengurniaan terbalik.”

Selalunya yang mengurniakan tanah atau sesuatu yang berharga adalah raja, dan yang menerimanya pula orang yang kedudukannya bawah daripada raja.

Tetapi dalam kes pengurniaan tanah di Johor Darul Takzim, yang mengurniakan tanah adalah kerajaan negeri dan yang menerimanya adalah sultan. Pelik tapi benar.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 11:11 am
Reply to  Tanpa Nama

Tambah Kadir –

Kalau hal ini berlaku pada zaman pemerintah BN ia tidak menghairankan sangat. Amalan “engkau garu belakang aku, aku garu belakang engkau” adalah perkara biasa.

Komen: Kalau betul dua2 pihak menggaru, lain ler. Tapi selalu nya sebelah pihak saja kot. Kena garu begitu kuat, gamak nya menelungkup ke lantai, cium kaki, macam di buat orang Thai kpd Raja depa.

Bukan dapat apa – hanya dapat tahan lama dalam jawatan. Cukup tak adil. Tarak quid pro quo. Kot boleh beri se unit di Forest City.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 11:18 am
Reply to  Tanpa Nama

A Kadir kata lagi:

Seorang raja telah meminta tanah kerajaan Persekutuan di Kuala Lumpur seluas hampir 14,000 meter persegi dengan penilaian hampir RM30 juta.

Tapi premium atau harga jualan tidak sampai RM6 juta atau diskaun sekitar 80 peratus.

Kemudian – macam Belanda – raja itu meminta tambahan hampir 10,000 meter persegi lagi yang nilaiannya kira-kira RM45 juta, tetapi premium yang dikenakan hanya RM4.5 juta atau diskaun 90 peratus.

Jadi untuk tanah seluas lebih kurang enam ekar, raja itu hanya perlu membayar kira-kira RM10 juta.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 11:24 am
Reply to  Tanpa Nama

Pengurniaan tanah dengan harga di bawah nilai pasaran ini berlaku secara berleluasa pada zaman pemerintahan Najib, termasuk tanah milik tentera.

Ini adalah antara legasi buruk yang ditinggalkan oleh Najib. Dia percaya bahawa duit dan harta kekayaan adalah ‘raja’.

Sebagai sebahagian daripada usaha menyelamatkan harta negara maka kerajaan PH – yang berusaha mereformasi institusi dan mencegah rasuah – wajib bertindak ke atas legasi buruk Najib ini.

Komen: Mana2 pindah milik tanah / transaksi yang berbentuk fraudulent itu perlu di istiharkan tak sah dan bawa ke mahkamah.

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 9:36 am

A PURGE UNDERWAY IN PAS: HADI GAVE THE GO-AHEAD TO EXPOSE ‘DEDAK CARTEL’, REVEALS SON-IN-LAW – EVEN AS HADI HIMSELF STICKS OUT AS CENTRAL FIGURE IN RM90 MILLION SCANDAL Umno down Pas next Umno … led by apa malu bossku a kleptocrat … who belkeves Cash is King … who believes miney will buy loyalty to keep their mouths shut tbeir eyes see evil and their ears hear the truth Pas … led by Hadi “bossku saman malu tak jadi” a religious peddlar … who believes ordinary member should stay mute blind deaf under a tree walled up by bushes… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 11:01 am
Reply to  Wau bule

Hadi geram pemimpin lain di bawah nya dapat lebih juta ke?

Nampak nya Najib Al Jibo juga mahu pecah belahkan pemimpin PAS.

Jahat sungguh Al Jibo tuh.

Chinak
Chinak
13 May 2019 9:14 am

Allah Ta’ala nak uji TN, Othman, wau bule dan yg semangkuk dengannya samada boleh terima atau tidak bekas banduan peliwat jd PM Malaysia.

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 9:22 am
Reply to  Chinak

Saya tak terima. InsyaAllah Anwar tak akan jadi PM8

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 1:01 pm
Reply to  Wau bule

Ko tak terima sebab jubo ko dan chinak dah kena liwak dgn nuar..

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 9:23 am
Reply to  Chinak

Untuk Chinak….masih mahu PAS yang tengah dilondeh sekarang atau masih amal BEBALISMA??

Chinak
Chinak
13 May 2019 9:53 am
Reply to  Wau bule

Ya saya masih mahu pas, sbb bukan semuanya yg ada pada pas buruk. Dlm kes 90 juta, siapakah yg telah didakwa? Tp nanti kau dan yg semangkuk dengannya akan dpt PM bekas peliwat, suka atau tidak. Ya tak Budin?…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:44 am
Reply to  Chinak

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib boleh meneka – contoh nya kau kata bekas peliwat jadi PM. Orang lain meramal kau keji. Apa jenis manusia kau ini? Separuh binatang? Kot sepenuh nya binatang. Sebab kau sudah dinobatkan Beruk Tua.

Kau mahu PAS sebab Bosskau rasuahkan RM90 juta untuk dapatkan kerjasama dengan Umno. Tapi tak sampai ke mana. Di PRK Sendakan pun tak dapat bantu menangkan calun Pembangkang.

Ramai dah merungut kecik hati Bosskau pilih kasih pemimpin yang di kasi nya RM90 juta itu. Ramai yang kecik hati, maki Najib Al Jibo.

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 10:46 am
Reply to  Chinak

Tunggu apabila pendakwaan dibuat. We will talk again. One thing for sure BEBALISM is hard to leave…ada reward kut?:)

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 1:07 pm
Reply to  Wau bule

Wa buledah tua pon bongok jugak….ini bukan kes rasuah…study akta sprm dan definasi rasuah dulu…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:51 am
Reply to  Chinak

.. Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib boleh meneka – contoh nya kau kata bekas peliwat jadi PM. Orang lain meramal kau keji. Apa jenis manusia kau ini? Separuh binatang? Kot sepenuh nya binatang. Sebab kau sudah dinobatkan Beruk Tua.

Kau mahu PAS sebab Bosskau rasuahkan RM90 juta untuk dapatkan kerjasama dengan Umno. Tapi tak sampai ke mana. Di PRK Sendakan pun tak dapat bantu menangkan calun Pembangkang.

Ramai dah merungut kecik hati Bosskau pilih kasih pemimpin yang di kasi nya RM90 juta itu. Ramai yang kecik hati, maki Najib Al Jibo.

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 1:04 pm
Reply to  Chinak

Kes 90 juta bukan kes rasuah..kenape nak didakwa?…ko paham tak definasi rasuah?…siasatan sprm hanye mahu menentukan adakah wang itu dari 1 mdb…jika dari 1 mdb wang ini akan dituntut supaya di pulangkan..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 7:59 am

Kalau Najib merasuahkan PAS dengan RM90 juta itu membikin PAS menghalang Pak Sheikh Anwar jadi PM ke8, itu menjadi lain cerita.

Ramai rakyat tidak mahukan Peliwat dan Bekas Banduan 2 kali jadi PM.

Tok Garu Hadi Bawang pun ada kata begitu kebelakangan ini. Istilah kebelakangan aku gunakan itu adalah kebetulan, tidak terlintas menyindir Pak Sheikh masa mula menulis nya.

Tiada bekas penjenayah menjadi PM atau Presiden di dunia ini. Mandela bukan penjenayah, dia wira hak asasi manusia.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 8:23 am
Reply to  Tanpa Nama

Najib tak puas hati Anwar dibebaskan sebelum cukup tempoh penjara dan di ampun Agong. Dia yang mengheret Anwar ke mahkamah kes liwat kali ke2.

Kot Al Jibo tak tahan memikirkan Anwar senang lenang di luar penjara menepuk tangan tiap kali dia naik turun mahkamah dan keluar masuk kandang penjenayah. Tak boleh pikiorkan prospek dia masuk cell yang sama di Sg Buluh.

Demikian lah cerita nya peliwat dan pencuri wang rakyat/ perasuah.

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 1:10 pm
Reply to  Tanpa Nama

Peliwat yg telah liwak jubo ko hingga rabak..

Chinak
Chinak
13 May 2019 9:08 am
Reply to  Tanpa Nama

Apa yg main “kalau… kalau…” ni?
SPRM dah tangkap ke belum?
Dah didakwa ke belum?
Dah terbukti ke belum?

Bakal PM Malaysia dah dua kali masuk penjara. Itu tak nak kira ke?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 10:34 am
Reply to  Chinak

Kamu berkali kali menunjukkan kamu bodoh di sini. Tak tahu mlu ker? Dah jadi Najib Al Jibo ker? Kulit muka dah jadi kulit Mak Badak ker?

Kau tak baca ker aku dah kata Pak Sheikh tak boleh jadi PM. Kau tk reti baca ker? Atau bodoh sokmo?

Kau nak konfemkan “Najib merasuahkan PAS dengan RM90 juta itu membikin PAS menghalang Pak Sheikh Anwar jadi PM ke8”? Walau pun Peguam Negara belum heret mereka terbabit ke mahkamah? Kau bodoh tak berhenti henti?

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 1:09 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko bagi bukti ramai mana rakyat yg tak mahu anwar jadi pm…ko pakai hentam ikut suka kebodohan kamu aje TN bongok..

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 7:31 am

5 orang kartel ni orang yg sangat rapat dgn lobai Hadi…ada kumpulan nak jatuhkan lobai hadi dlm Pas?…

Untuk selamatkan Pas memang patut lobai Hadi dan gengnye di jatuhkan…lobai hadi yg sebabkan Pas berpecah…

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 7:28 am

Tahiyudin tak payah sibokkan hal anwar…pas mula nak berantakan…Tahiyudin setelkan dulu masalah dalaman Pas…

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 7:27 am

Apakah makna ini semua?

1. Allah swt nak tunjuk kepada semua melay muslim khasnya ahli PAS yang duduk bawah pokok apa itu realiti berfakta dan berkebenaran

2. Mununjukkan kemunafiqan pemimpin2 PAS

3. Membuktikan pemimpin PAS yang ghairah memperkatakan hal2 agama dan sesuka hati keluar fatwa sebenarnya memperdagangkan agama demi kepentongan individu2 tersebut.

4. Membuka mata ahli2 PAS that they have been taken for a ride all these while using Islam as a bait…

Nah dah diberitahu dibuktikan dan disedarkan….jangan ada lagi yang masih amal BEBALISM…Wallahuaklam

Chinak
Chinak
13 May 2019 9:10 am
Reply to  Wau bule

Allah Ta’ala juga nak uji rakyat Malaysia samada dapat terima atau tidak PM dari bekas banduan. PM dari PH.

Wau bule
Wau bule
13 May 2019 9:16 am
Reply to  Chinak

Secara peribadi saya TAK TERIMA bekas banduan peliwat walaupun diampunkan oleh Raja.

PM dari PH boleh asalkan yang betul2 berwibawa. Setakat ini susah nak cari pengganti…

Anonymous
Anonymous
13 May 2019 6:35 am

Pendedahan Din ayam menandakan pas sudah mula berantakan kerana wang..

Semenjak kematian TG Nik Aziz pas bercelaru dibawah lobai Hadi…

Masa pas dlm PR zaharudin pegang jawatan bergaji besar di selangor..
.
Lobai2 pas pon nak cari keuntungan dunia…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 6:03 am

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 7:25 am

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA. DIA GUNAKAN NAMA MAHATHIRVSANWAR UNTUK MENGKOPIPES DAN MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDARKAN BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES. DIA SYIOK SENDIRI.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG DI MAKI NAJIB “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN DIHAMPUT “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 KERANA MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. MEMBAWA KPD MEREKA TERGULING DI PRU14.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 5:58 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 7:28 am

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA. DIA GUNAKAN NAMA MAHATHIRVSANWAR UNTUK MENGKOPIPES DAN MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDARKAN BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES. DIA SYIOK SENDIRI.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG DI MAKI NAJIB “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN DIHAMPUT “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 KERANA MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. MEMBAWA KPD MEREKA TERGULING DI PRU14.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 5:33 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 7:32 am

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA. DIA GUNAKAN NAMA MAHATHIRVSANWAR UNTUK MENGKOPIPES DAN MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDARKAN BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES. DIA SYIOK SENDIRI.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG DI MAKI NAJIB “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN DIHAMPUT “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 KERANA MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. MEMBAWA KPD MEREKA TERGULING DI PRU14.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 5:08 am

Tiada siapa nak mengaku menerima berjuta2 itu. Buka sahaja mulut sudah tentu membawa SPRM ke pintu rumah mereka – kalau belum di siasat lagi sekarang.

Tentu SPRM sudah ada bukti depa menerima RM90 juta itu. Tentu sudah hantar laporan kpd Peguam Negara. Belum di heret ke mahkamah gamak nya sebab tidak mahu “steal the thunder” berita Najib hari2 masuk kandang penjenayah.

Banyak rasa benci kpd pencuri dan perasuah Najib timbul dari berita setiap hari Najib turun naik mahkamah itu. Tambah tabiat sombong bongkak nya – tak mahu masuk kandang, main talipon bimbit dalam kandang dsb bya.

Biarkan, biarkan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 4:54 am

Siapa yang dapat RM90 juta dari Najib itu tak berapa penting. Lebih penting ia lah wang itu sampai ke akaun parti ke tidak. Bukan kah tujuan Najib membantu parti, bukan pemimpin2 itu bersendirian?

Nampak nya tiada apa yang betul dibuat Najib. Menaburkan wang curi dari 1MDB pun “berteraburan”. Mesti ramai di kalangan pemimpin PAS yang sakit hati dan geram, contoh nya, melihat Nik Abduh menmandu kereta Mercedes baru tak lama selepas Najib di beritakan memberi RM90 juta itu kpd “pemimpin2 PAS yang terpilih”.

Apa kah Najib juga bertujuan memecah belahkan pemimpin2 parti itu?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 4:45 am

Apasal depa gunakan istilah kartel?

Definisi : (kartél) persatuan antarabangsa penge­luar atau pengusaha sesuatu barangan utk menguasai pasaran (mengawal harga dsb). (Kamus Dewan Edisi Keempat)

cartel | Definition of cartel in English by Oxford Dictionaries
https://en.oxforddictionaries.com/definition/cartel
Definition of cartel – an association of manufacturers or suppliers with the purpose of maintaining prices at a high level and restricting competition.

Orang PAS tak tinggi pengtahuan bahasa? Main ikut2 yang bunyi sedap saja? Satu sebab dah berpuluh puluh tahun parti PAS wujud tapi sampai Kelantan dan Trengganu saja?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 1:42 am

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
13 May 2019 7:33 am

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA. DIA GUNAKAN NAMA MAHATHIRVSANWAR UNTUK MENGKOPIPES DAN MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDARKAN BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES. DIA SYIOK SENDIRI.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG DI MAKI NAJIB “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN DIHAMPUT “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 KERANA MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. MEMBAWA KPD MEREKA TERGULING DI PRU14.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 1:37 am

Ho hi ho

Macam mana menantu sendiri boleh bongkar sindiket gengsterisme dalam PAS nihhhh……??

Eddie Bawang tak nak siasat ker macam mana sebuah jemaah rahsia atau kongsi gelap boleh di tubuhkan dalam jemaah PAS sendiri? Ini yang dikatakan menunding satu jari kepada orang, 4 jari menunding kepada diri sendiri. Memang nyata sekali PAS itu Parti Ajaran Sesat,…,!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:18 am

365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index bagi tahun 2018-2019 di kedudukan ke-25 dunia. 5. Defisit kerajaan untuk tahun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:20 am

JIGIT…KO JWB SOKLAN DI ATAS…KALAU TAK BOLEH JWB…MAKNANYA DOA SEDANG DIMAKBUL KAN

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 1:42 am

TOKOH MELAYU ISLAM TERHEBAT YG DIKAGUMI, DIGERUNI & DIHORMATI SEANTERO DUNIA Negarawan ulung Tun Dr Mahathir Mohamad bukan sahaja muncul sebagai Perdana Menteri tertua di dunia pada usia 93 tahun tetapi juga disanjungi kerana ketokohannya dalam memimpin negara dan memperjuangkan pelbagai isu demi keamanan dan kemakmuran nasional dan sejagat. Sejak dipilih semula menjadi Perdana Menteri Malaysia ketujuh pada 10 Mei 2018, selepas Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14), Dr Mahathir atau nama pentas antarabangsanya Dr M juga disegani pemimpin negara dunia pertama, negara maju mahupun negara membangun. Memulakan langkahnya pada 11 dan 12 Jun 2018, Dr Mahathir telah berucap pada… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:18 am

MAHATHIRVSANWAR Najib: PH kalah tapi tak ada kata Kit Siang kena pukulan mati Najib Razak menjawab kenyataan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang yang menyifatkan kekalahan pembangkang dalam pilihan raya kecil (PRK) Sandakan sebagai “pukulan mati” atau knocked out buat bekas perdana menteri itu. Mengungkit kemenangan BN dalam PRK sebelum ini, Najib berkata dia hanya berkempen selama setengah hari di Sandakan berbanding Lim yang berkempen lebih lama. “Tak ada seorang pun dari BN yang angkuh sehingga menuduh bahawa semua kekalahan PH ini melambangkan pukulan-pukulan mati untuk Kit Siang,” katanya dalam kenyataan di Facebook hari ini. Ahli parlimen Pekan itu juga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:11 am

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 1:53 am

Tak abis2 melalut menggelupur macam maknyah melatah. Kenapa maknyah gay Kejora tak berani buat laporan polis…??

Benarlah kata bro Kluangman…..
PM 22 tahun bersara 16 tahun..satu habuk mahkamah pun Tak jamah beliau.
Siap Tun offer lagi kalau ADA dangaoi nak heret dia ke mahkamah, namun sekor bajingan pun tak sahut cabarannya…..!!

Apanama
Apanama
13 May 2019 12:10 am

Alah Budin, buat apa nak kecoh pasal Hearsay yg tak sudah sudah, Kasi goyang Benda yg shohih lah….

Benarkah Anwar meliwat atau Madey yg memfitnah…….

Bagi clear dulu soklan ni sebelum Nuor nak ditabal Bakal PM tu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:27 am
Reply to  Apanama

SALAH SATU MESTI BENAR….CAI2 PH SILA JWB

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
13 May 2019 12:28 am

ATAU DUA2 BENAR

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 1:59 am

Sah ler tuuu…

Antara Kejora dgn brader nuar, dua2 pengamal seks songsang yg sama,

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 1:57 am

Soalan bunyi macam sama jer…..

Kejora atau brader nuar yg gay…..??
Dua2 pengamal seks songsang yg sama, kan kan kan….??

Apanama
Apanama
13 May 2019 1:08 pm
Reply to  Othman Ahmad

OThman Ahmad, hati hati dgn fitnah. Kejora tu dia punya hal , aku tambek tau. Ko kalau x boleh jawab baik diam. Jgn sampai buat fitnah pulak bulan puasa ni. Ke ko nak bayar fidyah jer ramadhan ni. Tua biar cerdik bukan bengap macamni

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:35 pm
Reply to  Apanama

He he he

Wiseman says, ‘Older means wiser’. Nothing can beat experience. Tun M is one damn good example. At 93, with only 13 mps behind him, he shocked the entire world toppling the mighty, well funded & euipped Borosmah-Najib (BN) kleptocratic govt which other opposition leaders failed, including Brader Nuar.

He he he

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 May 2019 11:51 pm

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:04 am

Boleh pakai ker cakap seorang kufur yg dek kebencian meluap-luap gamak mendoakan…..
“Allah meliwat Madey dunia akhirat”……??
Naudzubillah mindzalik…!!

Hiiiiii….SELISIH, kejora……!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 May 2019 11:46 pm

Hari Kencing Sedunia Sepatutnya PH umum cuti sempena genap setahun hari BODOH malaysia 🤣🤣🤣 1. Hapus tol = tipu 2. Hapus ptptn = tipu 3. Hapus AES = tipu 4. GST 6% jadi SST 16% 5. Minyak Rm1.50 = tipu 6. Kurangkan kos hidup = tipu 7. Turun harga barang = tipu 8. Turun harga kereta = tipu 9. Hapus hutang peneroka Felda = tipu 10. Tiada lantikan politik dalam GLC dan sektor awam = tipu. 11. Pendidikan percuma = tipu 12. Tiada lantikan politik jadi duta = tipu 13. Harga telur naik 14. Tutup Lynas = tipu 15. Lantikan… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 May 2019 2:09 am

Jawapan kpd soalan berjela-jela ntah dari tong sampah mana dipungutnya, 1 perkataan jer, KONTUT…..!!!