TAKIYUDDIN TIDAK HORMAT AGONG – FAIZ

Kenyataan Setiausaha Agong PAS Datuk Takiyuddin Hassan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana status beliau sebagai banduan adalah satu kenyataan yang celupar dan biadap yang tidak menghormati kuasa Yang Di-Pertuan Agong memberikan pengampunan penuh tanpa syarat kepada Anwar Ibrahim pada 16 Mei 2018.

Kuasa menurut Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan ini telah dilaksanakan secara betul mengikut prosedur undang-undang dan prinsip keadilan.

Pengampunan Anwar Ibrahim ini seharusnya dihormati oleh PAS kerana apabila Anwar Ibrahim diberikan pengampunan Diraja ini, beliau juga dibenarkan untuk terus menyertai pilihanraya yang bermaksud sekatan 5 tahun di bawah Perkara 48 Perlembagaan Persekutuan tidak berbangkit.

Ini bermakna sabitan ke atas kes liwat II telah diketepikan dan Anwar Ibrahim bukan seorang banduan.

PAS tidak seharusnya membangkitkan isu ini kerana umum mengetahui bahawa Anwar Ibrahim dituduh dan dihukum atas campurtangan politik.

Kes liwat II terhadap Anwar Ibrahim yang dituduh dan dihukum 5 tahun penjara ini berlaku ketika pemerintahan kleptokrat Datuk Seri Najib Razak yang telah dijatuhkan rakyat.

Jangan hanya kerana mahu membela Najib Razak yang kini berhadapan puluhan kes penyelewengan dan korupsi, PAS sanggup berterusan menggadaikan prinsipnya membela kezaliman dengan membangkitkan isu Anwar Ibrahim sebagai banduan sedangkan beliau telah diiktiraf undang-undang layak dipilih sebagai Perdana Menteri.

Faiz Fadzil

Timbalan Ketua Pemuda Amanah

10 Mei 2019.

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 10 May 2019 — 10:06 pm

146
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
Othman AhmadAnonymousMAHATHIRVSANWARKontaWau bule Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Melaka yang kononnya nak kehadapan tapi rosak Bahasa MELAKA – Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) mengarahkan papan iklan gergasi ‘KTHXBYE’ yang dipasang di jejantas berhampiran masjid negeri dan tular dalam laman sosial Facebook ketika ini diturunkan serta-merta. Datuk Bandar MBMB, Mansor Sudin berkata, pihaknya tidak pernah meluluskan pemasangan papan iklan tersebut yang menggunakan singkatan bahasa dari ‘K, Thanks, Bye’. “Saya telah mengarahkan papan iklan itu diturunkan serta-merta dan pihak MBMB tidak pernah meluluskan pemasangannya. “MBMB juga sama sekali tidak menyokong penggunaan singkatan bahasa itu pada papan iklan,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini. Papan iklan ‘KTHXBYE’ itu tular dalam… Read more »

din
Guest
din

dah nama pun pengampunan..mestilah buat salah…….”ya allah ampunkanlah daku”… minta ampun kepada allah atas salah silap yang selalu buat(contoh).. kalau tak salah buat apa minta pengampunan diraja…kalut nak jadi perdana menteri kot….terserahlah…

anonymous
Member
anonymous

Dgn tuhan mintak ampon kerana buat dosasedar ato tidak……dgn raja ampon tuanku…ko buat salah amende?…bongok..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pengundi sedang mengundi tapi tak salah keluarkan soklan nih –

Guan Eng: Adakah ‘Bossku’ ke Sandakan nak ajar rasuah?

Pemimpin DAP itu pertikaikan apa faedah yang dibawa bekas PM itu dalam lawatannya ke Sandakan hari ini (semalam).

Chinak
Guest
Chinak

Adakah Guan eng ke Sabah nak ajar rakyat Sabah tentang kaedah penggunaan titik perpuluhan?

anonymous
Member
anonymous

Rasuah banglo no swimming pool guan eng blm dibicarakan…ingat sikit…hanye mahkamah yg boleh tentukan guang tak rasuah bukan pendakwaraya
..

Noneng
Guest
Noneng

Tuan TN monyet dah merajuk mcm budak-budak. Tapi biasalah, orang tua yg dah nak mampus mcm TN ni, mmg perangai mcm budak-budak.

anonymous
Member
anonymous

Tong Najis ni dah sewel kerana telan kencing madey dan hirup minyak sawit..

Noneng
Guest
Noneng

Selepas ni, aku nak panggil TN sbg tuan monyet tua dah pencen dekat nak mampus.

anonymous
Member
anonymous

TN tong nanis…hihihi..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu mcm budak kecik. Tapi dah tua baka.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kot kamu mampossssss dulu, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Konta
Guest
Konta

Tn tidak lebih dari seekor beruk yg lebih teruk dari lotong, najib dah sah bukn lg pmimpin tertinggi umno,zaman najib dah berahkir, zaman tm dulu dan kini terlalu sedikit kebaikan untuk rakyat, malah apa yg buat menjadi beban kpd rakyat smp skrg,

Wau bule
Guest
Wau bule

Can pro najib or pro anwar or someone give rational reason why ANWAR REFUSED TO SIT IN THE WITNESS SEAT/BOX TO BE CROSS EXMAINED IN HIS SODOMY TRIAL???????

Most of the accused accept cross-examination….but anwar refused. Was he scared because he was wrong and the prosecution had proven his case beyond reasonable doubts?

Imagine him as PM avoiding controversial questions… embarassing. Setakat Maya Karin bolehlah kelentong…..itu pun masih nak sombong asking “why if?” why not “when”. There is nothing wrong with maya karin’s question but it was anwar’s arrogance rearing its ugly head…..

anonymous
Member
anonymous

Hak ygdiberikan oleh undang2…tertuduh noleh elakkan soklan provokasi dari pendakwa…

Kenape saksi PPP embela fi halang dari beri keterangan?..

Madey korup najib korup..
Madey fitnah anwar najib fitnah anwar..

Najib sembah cina kominis madey pon ikut sembah cina kominis..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Madey korup najib korup?

Kamu yang korup.

Tak mahu belasah Najib yang nyata di tuduh korup di mahkamah, sekarang merekut di kandang penjenayah tiap hari pagi petang.

anonymous
Member
anonymous

Cuba ceritakan wahai Tong Najis bongok bagaimana kroni dan anak branak tuk madey kayer rayer…..dapat harta karun ker dlm gua kassim baba ker?..

anonymous
Member
anonymous

22 tahun tuk madey menerintah…najib dan puak umno belajar dari madey cara nak korup..

anonymous
Member
anonymous

Kenape madey fitnah anwar liwat tahun 98?…pemfitnah layak jadi pm?…wak suman bodooh tabik spring kpd kaki fitnah…

Jon Doe bongok bagi panji hitam kpd kaki fitnah..

Wau bule
Guest
Wau bule

Anon….

Kalau betul mahathir fitnah anwar mengapa mahathir tak didakwa kalau betul? Mengapa anwar tak saman mahathir.

Anwar was first jailed because of abuse not because mahathir slandered him. Check the law journal on court judgement

You have problem of ynderstanding law????

anonymous
Member
anonymous

Kenape mahkamah rayuan masa pak lah bebaskan anwar?…madey yg sibok cakap anwar liwat..

Wau bule
Guest
Wau bule

Betul…hak dibagi undang akan tetapi nilai or valunya tersangat rendah mengikut pengamal undang2 dan hakim. Bila dijatuhkan hukuman memberontak macam orang gila Pernah mahathir ditangkap dan didakwa dalam mahkamah kerana korup? Your mere speculation and fitnah is not proof. Kalau ada proof sila lapur. Kalau kamu tak lapur kau pemfitnah Pernahkah mahathir ditangkap dan didakwa dalam mahkamah kerana memfitnah anwar? Your mere speculation and fitnah is not proof. Kalau ada proof sila lapur. Kalau kamu tak lapur kau pemfitnah. Najib korup…sedang didakwa dimahkamah…itu bukan speculation atau fitnah….itu bukti… salah atau tidak mahkamah akan tentukan. Anwar a sodomist…charged and found guilty… Read more »

Konta
Guest
Konta

Mmglah tak pernah, sbb diani licik, sblum berundur dari pm, semua bukti dah dihapuskan. Tak didakwa tak semestinya tidak terlibat

Wau bule
Guest
Wau bule

Ada bukti? Sila lapur. Kalau tidak kamu sah pemfitnah

Konta
Guest
Konta

Yang menyatakan tm penyamun, korup dan rasuah datang dari puak hancing sendiri mat sabu, azmin,lks adakah menarik balik dan memohon maaf atas apa yg mereka nyatakan dulu

anonymous
Member
anonymous

Cuba ko cerita dari mana kekayaan anak branak madey datang?…

anonymous
Member
anonymous

Mengikut cakap hakim hamid sutan becker hakim kanan mempengaruhi keputusan hakim mahkamah rayuan..

anonymous
Member
anonymous

Kalo jubo segool budak muda ygkebih besar dan juat dari Anwar yg dah tua boleh di sula oleh anwar jubo wau bule bongik pon boleh di rogol oleh anwar…

Один России!
Guest
Один России!

Memalukan graduan jual nasi lemak, bawa Uber – Mahathir

“Dulu Mahathir janji nak bagi kerja bagus gaji besar..”

Lebih baik gaji kecil dari tiada gaji langsung – Mahathir

“Dulu kata memalukan graduan jual nasi lemak dan bawa uber. Sekarang kata lebih baik gaji kecil dari takda gaji. Patutlah Rafizi kata Mahathir ni rekod dia lidah bercabang..”

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pizi senyap sekarang.

Dah masyuk ker?

Paving the way for Najib Al Jibo ker?

Kot banyak kajian INVOKE Pizi buat ke atas Najib bila bersama menginap di Sg Buluh.

anonymous
Member
anonymous

Madey kencing rakyat…penipu..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib suka kena kencing. Selalu cakap kencing di sini.

Kamu suka sangat hingga buka mulut bila di bawah orang kencing.

Suka minum air kencing itu lain rasa, gamak nya.

Noneng
Guest
Noneng

Kpd TN.
Bukan tuan TN, tapi monyet tua TN.
Hehehe…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak ngaku ko beri pangkat dan anggap TN Tuan sebab kamu Beruk Tua yer?

Один России!
Guest
Один России!

Sempena Ulangtahun Kerosakan Negara dibawah Rejim Pakatan Hancing:

Negara Dapat Menteri Yang Pandai Merompak Dan Menabur Pasir Dalam Periuk Nasi Rakyat!!!

Patut la senang sangat Pee Em ke 7 menuduh orang Melayu Pemalas. Dapat Menteri macam Khalid Samad memang senang la kerjanya.

Suruh peniaga pindah dari Jalan TAR ke Jalan Raja, lepas tu tak dapat sambutan. Bila berniaga tak laku, Pee Em boleh buat dakwaan sesuka hati.

Inilah bahananya bila pilih pemimpin yang otak dia letak kat lutut. Bukannya dia nak ambik peduli susah senang orang berniaga tu. Nak famous je lebihnya!!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Abu Bakar

siapa yg terkencing …. Kita tengok la nanti…. Gelaran Selangor pun dah digantung tu…. Sambut jgn tak dambut…. Kalau setakat berpuluh org tu, tak de la meriah mana pun……

Hasan San

Rkyt kite masih class ke3…pemimpin cmne yg kite nk pn masih xbole nk di pikir, klu kt jepun pemimpin korup dh gantung diri bila kntoi

Di Malaysia tak mau hara kiri sebab yang mcm Najib katak puru.

anonymous
Member
anonymous

Madey dulu kena gantung..korup terbesar..

Один России!
Guest
Один России!

Sempena Ulangtahun Kerosakan Negara dibawah pemerintahan Rejim Pakatan Hancing:

Laporan Media Antarabangsa, Ekonomi Negara Paling Bangsat Dibawah Rejim Pakatan.

Sudah la kos sara hidup rakyat GAGAL diturunkan seperti janji yang telah dibuat sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Ekonomi Negara pulak semakin merosot.

Habis segala aset dan harta rakyat dijadikan bahan gadaian dengan alasan nak bayar hutang 1 Trillion. Tapi hakikatnya, hutang semakin bertambah.

Yang paling pasti, bau tengit hancing pemimpin Rejim Pakatan Hancing tu yang bertambah semerbak. Sampai dunia luar pun boleh muntah dibuatnya!!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dell Daler

Bila masa berkuasa da patut pantau harga
TAK PANTAU PUN KENAPA ?
Semua lawatan bawa isteri bersama
Yang ini kenapa tidak ?
Janji dengan semenyih bawa isteri jika menang
Tak tunai janji pun kenapa ?
Banyak lagi soalan yang Rakyat nak tanya ?
Tapi jika bolih jawab yang ini dulu ya

Muhd Zool Bin

masih ada melayu bodoh sokong penyamun laki bini nie.. kalau di jepun atau korea dah bunuh diri akibat malu dan nak jaga maruah

Najib mana ada maruah, kulit tebal. Rosmah dah buang kulit asal – skin regeneration melalui plastic surgery

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Selamat hari hol ulangtahun almarhum umno ke 73.

Jasa2 mu, terlebih-lebih lagi segala porak-peranda, kejahanaman, keklepetan, kesonglapan & keaiban Najib akan dikenang sepanjang zaman dalam liputan sejarah.

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Hebat tak Rejim Pakatan Hancing ni berjanji? Selepas setahun memerintah baru hari ini dia nak sedar yang diorang tak mampu nak hapuskan tol? Penghapusan Tol ini bukan sahaja merupakan salah satu Janji Manifesto yang GAGAL dilaksanakan oleh Rejim Pakatan Hancing tu. Malah ia merupakan diantara Janji 100 Hari yang telah dibuat bagi menarik sokongan rakyat sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Bahkan ada juga dikalangan pemimpin Rejim Pakatan Hancing tu yang bongkak mencabar rakyat untuk menuntut Janji tersebut selepas PRU. Malangnya sampai hari ni, pemimpin yang Bongkak tu sudah tidak berani nak bersuara. Sebaliknya, dia lebih suka ber-CERITOT dengan budak… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sofi Soleh

Ada yang marah kerajaan sampai sanggup nak sokong penyamun dan penyangak Najib di Sandakan …cuba fikir sejenak susah sangat ka hidup di malaysia ni kalau dibanding dengan negara lain..

kita hanya perlu bersabar sekejap sebelum dapat lihat hasil pentadbiran baru..BN dulu tak buat pun apa yg dia cuba cakap sekarang..

Noorisham Sham

Setuju sangat

anonymous
Member
anonymous

TN dan sofi salleh sama bongok..najib tak bertanding di sandakan…siapa yg sokong najib?..

anonymous
Member
anonymous

Madey menipu …kaki kencing..

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sobat2 yang dikasihi sekelian…Jika selama hari ini, DAPigs sering menuduh UMNO dan PAS memainkan sentimen perkauman untuk meraih sokongan dari kalangan rakyat. Tapi cuba baca kenyataan yang dibuat oleh Penasihat DAPigs itu, sapa lagi kalau bukan Tokong Kit Sial tu. Kan nampak sangat yang dia sedang hasut rakyat Sandakan agar membenci orang Melayu? “Rakyat Sandakan mesti membuat keputusan. Jika PBS menang, ia bukan kemenangan PBS. Ia adalah kemenangan buat UMNO dan PAS,” katanya ketika sidang media di Sandakan. Tidakkah ayat itu cukup jelas menggambar bahawa DAPigs sedang memainkan sentimen perkauman dan menghasut rakyat Sandakan agar membenci orang Melayu??? Wahai umat… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ali

Bukan semua org boleh anggap apa yg telah mereka lalui dulu d zaman regim najib dgn harga barang tak bersubsidi harga petrol dan cukai2 lain spt gst boleh melupakan penderitaan begitu sahaja..

pembangkang ni takde ke idea yg lebih bernas selain dari apa yg mereka laungkan mcmlah zaman najib dulu rakyat tak kena kencing dan d bodoh2kan olehnya

lebih hancing lagi Najib janji takan membebankan rakyat lepas menang pru13 tak sampai pun 3 bulan subsidi minyak dan barangan d tarik balik, bermacam cukai d cipta dan berbagai alasn bodoh d beri semuanya membebankn rakyat

tak malu ke boss kurr…kurr..

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Ada tak sesapa kat blog ni boleh menjawab soalan cepumas abad ni…Siapa Jho Low “Disisi” Daim? Kata media pro PH, Jho Low ni orang paling dikehendaki di Malaysia. Tapi betul ke begitu? Sebab kalau ikut kepada carian notis merah Interpol, namanya masih tidak ada disitu, nama Sirul ada, nama Jho Low takde. Tapi itu satu hal, satu hal lagi, sudah dua kali rasanya diberitakan Jho Low ini berhubung dengan penasihat utama kerajaan Tun Daim Zainudin. Terbaru tentang ECRL pulak. Ini sudah tentu menimbulkan persoalan di kalangan rakyat Malaysia, siapa sebenarnya Jho Low ini disisi Daim dan bagaimana senang-senang dia boleh… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Rahza Inaba

Lambat laun boss kau Akan lenyap…. rakyat Akan sedar dia itu penyamun,…PH perlu steady teruskan kebajikan kpd Rakyat…Be End Akan ditanam….. steady PH

Zuraidah Jumali

Masa inilh Najib dn Bung Moktar berhempas pulas membela diri mereka yg sedang dituduh dimahkamah. Sejarah sudah membuktikn Bekas PM Malaysia didakwa dn dibicarakn dimahkamah, belum pernah berlaku.

Yahya Hashim

Hairan sungguh raayat malaysia ni, yang mengkhianati amanah yang diberikan pun disambut dengan gah, apatah lagi kesnya masih dibicarakan.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Tular berita..kabinet Msia yang ada sekarang ni adalah kabinet yang masih tidak disahkan dari segi perlembagaan negara…hanya Tun madey aje yang telah diwartakan sebagai PM ke 7, manakala menteri2 yang lain masih belum diwartakan lagi walaupun kerajaan PH ni dah memerintah selama setahun…ini amat2 berbeza dengan pemerintahan kerajaan BN dulu…lepas aje dua bulan menang PRU, menteri2nya dah diwartakan sebagai menteri yang sah….jadi segala keputusan dan dasar yang telah diluskan oleh kerajaan sekarang ni dah terbatal dan tak sah lah yeer????

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Zakaria Mustafa

najib dan bung menjadi kartun …dia org saja nak tengok muka dua makhluk yg sedang menghadap tuduhan mahkamah …

ph jgn bimbang…org sandakan x kan tertipu dgn kuda kuda agama dan bangsa..mereka lebih celik lebih faham makna kehidupan bermasyarat dgn kepelbagaian…

Raja Sekaran

Jaga jaga dengan Malaysiakini kerana nampak dialah satu satunya portal berita yang mempromosikan bossku.

Kpt di bayar .. banyak duit dari yang di curi di 1MDB

Один России!
Guest
Один России!

Pernah tak terfikir di otak kita semua….Rampasan aset DS Najib ; Kenapa tiada pendakwaan hanya pelucuthakkan? Bekas perdana menteri Najib Razak mendakwa polis mengambil langkah saman sivil pelucuthakkan terhadap aset-aset yang disita berjumlah RM711 juta kerana sekiranya pihak berkuasa memulangkannya kembali maka mereka akan membuktikan dirinya tidak bersalah melakukan amalan rasuah. Beliau maklum tempoh maksimum penyitaan hartanya selama setahun akan tamat dalam masa sepuluh hari lagi pada 18 Mei depan yang memerlukan tindakan polis itu. “Jika dikembalikan, sudah tentu tindakan itu mengesahkan Najib tidak korup dan tidak membeli barangan itu menggunakan wang 1MDB atau sumber wang yang tidak sah. “Sebab… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Prince

bosku…jgn lupa ko dgn bung sama2 songlap duit negara…

Daun Pisang

Masih tidak rasa bersalah..masa jd pemerintah korupsi sana sini…duit perbendaharaan negara dieksploitasi sewenang2nye ..

kehulu kehilir..terbang megah .. pengikut yg tak mengerti apa2… pengikut yg telah dikaburi dgn habuan duit dan hanya mngharapkn bantuan penuh semata mata.. tdk mampu berfikir lbih dari itu…aduhhhh..apa sudah jd

Ganghan KM

Perasaan malu sudah hilang sebab segenap minda dan fikiran pasti Sg Buluh

Konta
Guest
Konta

Bossku ke sg buluh tiada apa nk dipertikaikan sekiranya ditentukan oleh mahlamah, dsai ke sg buluh juga diputuskan oleh mahkamah, sekiranya bn menang dan najib diampunkan oleh ydpa, puak kencing jgn sesekali mmpertikaikan kerana amalan songsang ini telah diamalkan oleh puak hancing ini terlrbih dahulu

Blurrr
Guest
Blurrr

Kalau betul Anwar seorang yg berprinsip, dia tidak akan menerima pengampunan kerana kononnya dia dipenjarakan kerana politik. Dan yg menyebabkan dia masuk penjara ialah Tun M sediri.
Kononnya lah…

Wau bule
Guest
Wau bule

Mahkamah yang jatuhkan keputusan yang Anwar dipenara atas kesalahan meliwat…bukan mahathir. Please read the court judgement

Blurr
Guest
Blurr

Aku respon kpd tulisan Budin, dah baca habis ke belum? Jgn cepat menyampuk kalau tak reti bahasa dan tak reti nak faham perkara yg tersurat dan tersirat serta komen yg sinis. Aku ingatkan yg boleh cakap omputih ni cerdik, rupanya bengap jugak ye?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu yang nyata bengap .. nama pun Blur

Bodoh pulak tu, tak tahu bahawa di dunia blogging tak kisah dah baca pos penuh ke belum.

Bila nampak mengarut saja mcm yang kamu tulis, boleh balun pronto.

Melengas bontt kamu kena belasah ker?

Один России!
Guest
Один России!

Rakyat dari Perlis sampai ke Sabah nak tanya lah….Krisis Dengan Istana: Apa Pendirian Anwar Sebenarnya? Sebaik dibebaskan setelah mendapat pengampunan diraja tahun lepas, Datuk Seri Anwar diketahui umum mengadakan perjumpaan dengan semua raja-raja Melayu. Niat dan tujuan sebenar perjumpaan tersebut tak pernah didedahkan tapi sementara yang tersirat terus jadi persoalan, yang tersurat dari perjumpaan itu memberikan persepsi hormat Anwar sebagai bakal Perdana Menteri negara ini terhadap institusi beraja di negara kita. Legalah rakyat sebab bakal Perdana Menteri akan terus menjunjung institusi beraja setelah memegang kuasa kelak. Dua ke tiga hari kebelakangan ini bagaimanapun, persepsi itu sudah berubah. Ini setelah Anwar… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mengata “nak tanya lah” itu tanda bedebah “Russian” itu pun Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Itu antara kata2 yang selalu di guna nya. Kena tangkap lagi dia kali ini.

Apa tak nya, apa yang di kata nya di komen itu memang perkara2 yang selalu di timbulkan nya.

“Russian bedebah” ini ialah Geng Najib bedebah. Membohong menipu pembaca dengan mencoba menunjukkan Najib ada ramai penyokong di blog ini. Bullshit bugger.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sekali Geng Najib masuk sini sekitar 7 am tadi lihat lah berapa nama dia gunakan –

Kun Fa Ya Kun
Noneng
Cikkob
MAHATHIRVSANWAR

Itu sahaja lah kerja nya, menipu, membohong pembaca, memfitnah segala apa yang terlintas di kepala nya yang penuh ulat tahi.

Maka dia terus dibalun, ditibai bagi mempertahankan dan mempromosi PH dan bagi mendapatkan fun, amusement and entertainment on and out of shitting him.

Noneng
Guest
Noneng

Kes rasuah 90 juta bila nak dakwa?
Kes PAS bayar 1.4 juta kpd SR bila nak dakwa?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bontt kamu dah melengas ker, tak dapat duduk diam. asyik bergerak sebab risaukan idola kamu di heret ke mahkamah ke tak.

Itu lah bagus nya melewatkan heretan ke mahkamah. Banyk bontt yng melengas, tak sedorkan amat banyak kes belum dibicarakan sekarang, membayangkan betapa banyak kes dan betpa hodoh nya pemerintahn Najib Al Jibo dulu.

Один России!
Guest
Один России!

Selamat menyambut Hari Ulang Tahun UMNO yang ke-73.

Insya-Allah, Allah tetap bersama perjuangan ikhlas mereka untuk membela nasib bani melayu serta mengangkat dan mendaulatkan Islam….Aminnn!!!!

Wau bule
Guest
Wau bule

Namun Allah akan melaknat penyamun pencuru pembangsat dan penyesat

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Yang kau maksudkan tu Tun Madey , anak beranak serta kroni2nya ke?????

Wau bule
Guest
Wau bule

Najib zahid ku nan dan mereka yang sepenyamunan…..bukan mahathir dan anak2.

You do seem to understand your own story factually

Wau bule
Guest
Wau bule

Do not

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Selamat hari hol ulangtahun almarhum umno ke 73.

Jasa2 mu, terlebih-lebih lagi segala porak-peranda, kejahanaman, keklepetan, kesonglapan & keaiban Najib akan dikenang sepanjang zaman dalam liputan sejarah.

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Pembangunan Desa, Dr Azman Ibrahim, berkata saranan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad agar pesawah menanam padi waktu malam hanyalah gurauan semata2.. Amat malang sekiranya Perdana Menteri masih boleh bergurau ketika: a) Kira-kira 68,000 orang pesawah kawasan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) di negeri Kedah dan Perlis, terjejas apabila bekalan baja bagi musim pertama tahun ini masih belum diedarkan. b) Kerja-kerja menabur benih padi di sawah padi yang mencecah lebih 100,000 hektar telah dilakukan. Malangnya Jadual anak padi berusia 15 hari perlu diletakkan baja untuk kali pertama diikuti selepas 30 hari dan 45… Read more »

Noneng
Guest
Noneng

SPRM era kerajaan PH hanya buat pendakwaan berpilih. Kes rasuah 90 juta Najib kpd PAS senyap dan tak disiasat. Bayaran 1.4 juta kpd SR juga tak disiasat.
Monyet tuan TN meroyan mcm orang gila.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hah, Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna banyak nama kali ini memanggil “Tuan TN”.

Mana tak nya, dia dibalun ditibai hingga tercangkung, angkat tangan kedepan, mcm Taliban meghadap tentera Afghan yang menghunus AK47 nya, fully loaded, cocked up, ready to shoot.

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Ingatkan bulan Ramadhan Al Mubarak ni, perangai kau dah berubah sikit..tapi makin menjadi2 pulak meroyan tu…agak2 kau, apa tahap ibadah puasa kau tu haah????

Tanpa Nama...
Guest
Tanpa Nama...

Bosskau kata KEPALA BAPAK KAU .. bodoh tak tahu bahawa dalam sejarah Islam, Nabi Muhammad berperang di bulan puasa – Battle of Badr.

Kamu Geng najib dan segala puak Najib akan di perangi tak kira masa. Sebab amat besar bencana yang Najib bawa kpd masyarakat negara ini. Mencuri, merasuah, mengenepikan nilai2 murni rakyat negara ini.

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

PERTEMBUNGAN KEM TUN M – MUHYIDDIN YASSIN IBARAT RETAK MENANTI BELAH Pengumuman Tun Dr. Mahathir Mohamad tentang pelantikan Mazlan Bujang dilantik sebagai Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Johor yang baharu pada minggu ini jelas merupakan tamparan hebat dan memberi kesan kepada air muka serta kepimpinan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, perkembangan itu amat memeranjatkan kerana sebelum ini Muhyiddin sudah memaklumkan akan mengumumkan Pengerusi PPBM Johor yang baharu selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri. Bekas Menteri Besar itu berkata, namun keputusan Dr. Mahathir yang mengumumkan terlebih dahulu Mazlan sebagai Pengerusi PPBM… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Noordin Kcd

Khabarnya si Pencuri duit 1MDB ni suruh rakyat Sabah hukum kerajaan PH kerana mungkir janji. Ya betul kata kamu itu bahawa kerajaan PH memang mungkir janji kerana lambat sangat nak hukum kamu atas dakwaan mencuri duit 1MDB. Lepas tu tipu pulak rakyat kata duit 1MDB itu raja Arab yang bagi. Dah lah mencuri, pandai pulak menipu “Bossku” ni.

Ali Abu

Bossku seorang Penyamun, malu apa? Asalkan aku KAYA,yang penting rakyat masih PERCAYA walaupun Bossku PENYAMUN BESAR.

Nafie Salim

org sabah yg buta hati sj yg sokong kau. tu pun geng rompak kau sibungok bg upah

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Genap Setahun PH Memerintah, Dah Selamatkah Malaysia???? Tidak sukar untuk menilainya… Mahathir sendiri memberikan kabinet nya markah…5/10… Tak mungkin orang lain boleh berikan lebih tinggi dari tuan punya badan… Kajian Merdeka Centre menunjukkan populariti yang merudum kepada hanya 39%… Penilaian dibuat secara FAKTA… Dari sudut ekonomi jelas sekali PH gagal memperbaikinya… Pertumbuhan KDNK kuncup dari 5.8% kepada 4.7% dan tidak menunjukkan prospek melepasi 5%!!! Hutang negara terus meningkat di bawah PH,walau pun isu ini antara yang paling kuat di gembar gembur sebelum PRU 14… Jelas bukan saja PH gagal mengurangkan hutang, tapi sebaliknya menambah hutang sehingga melebihi RM700 bilion… Pasaran… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Proses menyelamat dah dan sedang diperhebatka. Najib dah didakwa. Hutang sedang dibayar ikut kemampuan. Projek2 yang diluluskan rejim penyamun diselidik ikut kemampuan dan keperluan rakyat. Duit 1MDB di rembat rejim dahulu ada yang dah dipulangkan dan banyak lagi kegiatan lain. InsyaAllah dalam 5 tahun diyakini negara dipulihkan dan bia atas landasan yang betul dan progresif..
Wallahuaklam

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Saja nak betulkan sikit statement tu…proses yang dilaksanakan oleh PH sekarang ialah sibuk mengagih2 dan memfaraidkan projek2 serta harta negara kepada kroni2 mereka..termasuk lah menggadai dan melelong aset2 umat Islam seperti syarikat2 TH secara pukal dan di bawah harga pasaran…tak laam lagi Felda dan Petronas juga bakal menyusul beb !!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu akuin saja ler bahawa Boss kau buat daylight robbery RM2.6 biliun dari 1MDB, kemudian rasuahkan sebahagian dari nya kpd Ketua2 Bahagian dan Cawangan Umno, RM90 juta kpd pemimpin2 PAS.

Collected 10-20 % tiap projek besar, Rosmah berdenyut ke London dll menentukan komisen masuk akaun nya. Wang FELDA, TH, KWSP dll pun di sebat melalui SRC International dll.

Lang Buana
Guest
Lang Buana

Syed Ali Boodin

Kalau Anwar masuk jel kerana tuduhan dan campur tangan politik, suruhlah YDPA ampunkan sekali yang menuduhnya. Kesian jugak sbb yg menuduhnya dah tua.

Wau bule
Guest
Wau bule

Tuduhan dah terbukti dan pesalah dijel.

Heran ya mengapa takut kena cross examined…takut kerana salah ke???

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Jom..kita lapangkan masa untuk menghadam 365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index bagi tahun 2018-2019 di kedudukan ke-25 dunia.… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bomoh Degawan

senang2 orang sabah kena kencing dengan najib..nak pantau harga barang bagai…sedar tak zaman najib memerintahlah minyak masak naik harga dgn mendadak bila subsidi dihapuskan, dulu ada juga ini termasuk gula bagai..

sekarang baru cerita nak pantau bagai..inilah wajah sebenar najib.. lepas buat onar tuding jari.. konon dialah robin hood, robin hood curi duit org kaya bagi org miskin.. ni kaya miskin dia sapu..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini lagi satu tanda Malaysiakini “di beli” / di bayar Najib Al Jibo bagi memperojekkan imej yang memuaskan nya.

Menulis tajuk berita “Sambutan hangat buat ‘Bossku Najib’ di Sandakan” tapi gambar2 yang di keluarkan tidak pun menunjukkan ramai yang meng”hangat”kan Najib – paling tinggi ha nya 20 orang di keliling nya.

Lihat lah berita nya di https://www.malaysiakini.com/news/475685.

Begitu lah cara Najib Al Jibo menggunakan wang curian 1MDB RM2.6 biliun nya. Masih lagi mengharap memimpin walau pun 45 tuduhan mahkamah nya akan membawa nya ke penjara 10-20 tahun. Itu bagi menghilangkan kebosanan dan renyah nya, gamaknya.

Cikkob
Guest
Cikkob

Harta dan duit dah disita, akaun bank dah dibeku, kawan dan kroni dah lari, Najib nak beli dgn apa lagi?
Bodoh betul kenyataan mangkuk jamban ni.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bntt depa masih laku, tunjuk saja bntt, boleh dapat banyak duit … bntt mak badak … kot dapat lebih

Numbered accounts di Switzerland dll tak payah kasi nama ..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Roseyatimah

Najib bukan Robin Hood. Dia hook yg miskin yg kaya dgn GST. Dri lahir smpi 9 Mei 2018, dia duduk atas duit. Ringgit Malaysia, RM, bagi dia bermaksud Rosmah Mansor.

Jd ada ke dia kisah hrga minyak naik, hrga gula, tepung, ikan dll hrganya naik smsa zmn dia memerintah, dgn GST lg?

Zmn dia juga le hrga setem naik, duit 1 sen ditarik dr pasaran. Kita beli brg 67 sen, kena byr 70 sen.

Beras yg dia mkn pn yg setaraf dgn maharaja Jepun mkn, bhrga beratus rm sekilo. Kita mkn beras Jati, beras cap rambutan ..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Job

masih banyak rakyat penting kan “duit” pergi ikut Najib shopping di Sandakan konon, tak peduli itu dari sumber haram. Ramai warga hanya utamakan apa yang mereka dapat, apa yang dapat penuh kan poket mereka, persetankan duit tu dari mana hatta duit jual lendir pun.

Najib Razak melalui amalan nya Cash Is King ternyata berjaya membeli maruah sebilangan rakyat Malaysia. Barangkali ada ustaz/lebai yang mengajar bahawa “matlamat menghalalkan cara” kerana amalan Najib ni mendapat dokongan kuat kelompok lebai ini.

No wonder penyamun masih dijunjung dan dipuja sebagai boss oleh kelompok ini tanpa segan silu. Najib Cash Is King.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Muhd Zool

Inilah standard DUMBNO/HAMPAS. Bila tk dapat berhujah mula main isu kaum/agama, al maklum itu saja senjata yg tinggal. hatta perasuah dan perompak di puja (boss ku) , pemimpin konon ulamak halal kan tipu masih walak (hadi wang bahlul) ..

alahai melayu DUMBNO/HAMPAS memang standard kampungan jer.. jgn mimpi nak bersaing di era global.. 60 tahun perintah masih ketinggalan tak mahu mengaku kelemahan dan memperbaiki diri sendiri

kaum lain bertambah maju kita asyik layan Najib, benda remeh > sampai kiamat ketinggalan ..kebenaran memamg pahit, dah terhantuk baru tengadah PADAN MUKA!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Soal nya bukan tidak hormat Agong, bukan takda pengampunan. Tapi rakyat melihat peliwat itu masih bertanda peliwat walau di ampun bagaimana pun. Begitu berat sekali penyakit liwat ini.

Lebih berat lagi dari menyondol China Doll. Tapi bila sudah meliwat Sefol dan menyondol China Doll, tak hilang lah imej itu sampai bila2.

Tuduhan politik atau tidak, hakikat nya Anwar ada lah bekas banduan. Maka rakyat berhak bersuara dan pengundi yang menentukan terima tak terima keadaan nya. Tapi kalau peliwat dan bekas banduan jadi PM, seluruh dunia akan mengetawakan negara ini.

Wau bule
Guest
Wau bule

Sdra Tanpa Nama

1. Saya bersetuju dengan kmen anda

2. Sdra Faiz Fadzil sebenar tak faham isu yang ditimbulkan iaitu
a) a tainted ex sodomy convict
b) a royal pardon provided by the law though it had invited questions viz timing
c) eligibilty to pursue political involvement etc

3. Takyuddin hanya komen on credibilty of the ex sodomite convict and his past immoral actions and or activities….itu jer

4. Tiada kaitan langsung dengan tak hormat raja dsbnya.

Sdra Faiz

You can be ball carrier for anwar for all the rakyat care but do not be seen to be too obvious and may appear that you are dxxb.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dumbness is sometimes the sole prerogative of ball carriers.

Depa tak tahu lain, not much up there to say or do anything else. Itu pasal Bossku di sokong, Malu apa asalkan di sokong.

Bossku pun not much up there, hence the Pru14 trouncing he got – unexpectedly, angau dengan “sokongan”.

anonymous
Member
anonymous

Tahiyudin dan Pas sakit hati kpd anwar kerana anwar sudah bocorkan bayaran oleh rameli 1.4 juta untuk lobai hadi setelkan kes saman kpd SR….TaHiyudin bersungguh2 napikan sebarang bayaran kpd SR seblm anwar pecah lobang….puak Pas kuat menipu…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAKWAAN MAHKAMAH?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mana boleh menegakkan benang basah. Terutama benang berlendir.

Memang ada gejala mengampun di peringkat setinggi tinggi nya – YDPA. Tapi imej liwat itu lekat selepas apa mcm ampun pun.

Ini Malaysia yang Perlembagaan nya tersergam di Perkara 3 bahawa agama negara ini ada lah Islam. Mengharamkan liwat. Bukan di US atau Eropah di mana ada kahwin sejantina.

Allah SWT telah menghukum penduduk kota lama Sodom dan Gomorrah yang luput dari muka bumi tinggal hanya kesan nya di Jordan – sebab depa praktikkan sodomy, istilah sodomy itu timbul dari kota Sodom itu.

Maka Anwar tak dapat lari dari imej sodomy itu.

anonymous
Member
anonymous

Anwar diampon atas kedalahan yg tidak dilakukan…anwar difitnah dgn keadilan yg di buat tidak secara telus..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA YG AIB KAN DIA?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KENAPA NAJIB DLM KES MAHKAMAH KORANG DAH SALAHKAN DIA?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BILA DAH ADA PERSEPSI NEGATIVE, ADAKAH LAYAK PEGANG JAWATAN TERTINGGI NEGARA?….TIDAK KAH LBH BAIK DILANTIK YG LAIN?….TIDAK ADAKAH ORG LAIN YG LAYAK SELAIN DIA?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU PAK DAJJAL TAK BERSALAH,,SIAPA SEBENAR YG BERSALAH?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU RAJA DAJJAL SUCI,,,SIAPA YG KOTOR?

Wau bule
Guest
Wau bule

Kita manusia. Saoa suci sapa kotor…biar Allah swt tentukan… siapa ke syurga sapa ke neraka

Wau bule
Guest
Wau bule

Anwar bersalah….mahkamah dah tentukan. Orang lain jangan sibabitkan

Wau bule
Guest
Wau bule

Ada tapi bukan anwar atau hadi

Wau bule
Guest
Wau bule

Masa dia berkuasa mengapa semua orang disalahkan kerana fitnah? Nah di mahkamah buktikan beliau tak bersalah….

Bukti sudah dibentangkan….tunggu habis kes dan keputusan hakim mahkamah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak salah ada persepsi sendiri salah tidak nya Najib Al Jibo walau pun belum penghakiman mahkamah.

The presumption a bloke is innocent until proven guilty does not preclude human beings having personal opinions.

And my opinion is: Najib is guilty like hell.

hehe – a bit of self-generated amusement in the morning, bro.

Wau bule
Guest
Wau bule

Anwar aibkan not only hmself but his entire family

Wau bule
Guest
Wau bule

Mengapa anwar takut kena cross examined??

Sebab takut kerana salah….and you expect we the rakyat to support such a character? Fly kite bro

Anonymous
Guest
Anonymous

1 Feb 18 menggamit kembali kenangan silam
Di Dtrn Merdeka ku menunggu jam 1100 mlm
Hajatnya, si tua bapok kedi nak aku buat ulam
Sayang.. dia menyamar pengemis buta kelam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Musibat,

Bukan sekali dua, dah banyak kali kau lari menyorok diri dgn alasan2 tak munasabah konon ‘mas datang bulanlah, balik kampunglah, sibuklah, spek hitamlah, accident kemalanganlah’ & ntah aper2 lagi.

INGAT – 19 Mei, 2019 di Dataran Merdeka…tarikh & tempat yg kamu sendiri tetapkan.
Btw, waktunya pukul berapa, haaaaa….??

John Doe
Guest
John Doe

Tuan Budin, nak ingatkan ni. Kita dah masuk Mei 2019. Tuan Budin hanya ada 2 bulan saja lagi sehingga habis Jun 2019 untuk pastikan Tun berundur dan serahkan baton kepada Pak Sheikh. Kalau gagal, segala tawaran Pak Sheikh akan dikira luput. Tn Budin akan gigit jari ja nanti. Apa lagi. Teruskan berusaha asal jangan lupa John Doe telah memberitahu Tun M tidak akan tewas sebaliknya bakal menang mutlak di klimaks apabila kesemua lawan-lawannya bersekutu untuk menjatuhkannya. Itu pun Tuan Budin akan gigit jari juga.. Alahai. Berbalik kepada entry di atas, Tun Hamid Omar bekas Ketua Hakim Negara telah mengatakan bahawa… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Salam bro JD..

Semoga negara ini selamat dari keserakahan pemimoin2 durjana lagi menjahanamkan, Amin.wAJEw

Selamat bersahur.

anonymous
Member
anonymous

Memang dah selamat madey ikut najib jual negara kpd cina kominis..

anonymous
Member
anonymous

Ko ni dah sewel..janji asal tuk madey 2 tahun berakhir 10 mei 2020…

Tarikh ni madey kibar panji hitam yg jon doo beli dari negara cina kominis …tuk madey pegi dulu sembah cina kominis jual negara ikut cara najib….

Penyembah cina kominis yg wak Suman bengong tabik spring….madey jatuhkan marwah negara..

Wau bule
Guest
Wau bule

Kalau tak faham apa itu menipu dengan bersekongkol ddnagan china komunis dan apa perdagangan antara dua negara berlainan ideologi..please go and fly kite. Mahathir’s way and Najib’s path are world’s apart….macam John Doe dengan MahathirvsAnwar

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Syukran ke hadra Illahi……..!!

Berita terkini…..

KLANG: State awards conferred upon former prime minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his wife Datin Seri Rosmah Mansor by Selangor Ruler Sultan Sharafuddin Idris Shah have been suspended.

The suspension, which took effect on May 6, was ordered by Sultan Sharafuddin Idris Shah after consultation with the Selangor Royal Council.

Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/05/10/selangor-sultan-suspends-state-titles-conferred-upon-najib-rosmah-pending-court-cases/#8Hmt28umJZDYbh4E.99

Anugerah Illahi untuk Tundun Najib & Tundun Rosmah pada bulan Ramadhan yg penuh barakah. Padan muka Rosmah & Najib…..!!

anonymous
Member
anonymous

Anrgerah tuk madey lebih dulu ditarik …

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR INI IA LAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA. NAMA MAHATHIRVSANWAR INI BIASA NYA DI GUNA NYA UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG, MENGKITAR SEMULA KOMEN2 LAMA NYA.

MAKA PERLU DIBALUN DAN DITIBAI KOPIPES2 DIA. ANTARA CARA2 NYA IA LAH MENGKOPIPES SEGALA TAHI DAN KEJIAN KE ATAS NAJIB DAN UMNO BN.

INI AKAN DI BUAT DAN TERUS DI BUAT.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek, haaa Kejora….????????

Patut ler sering kena delete Kluangman & kena balun – “macai memang kering hujah. Lari dari TAjuk, lari dari persoalan, jadi Melayu hampas”.

Padan muka….,!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anatta Zen

Ada ke hari baik bulan baik pi layan penyamun? Ingatkan setan2 dah kena rantai, rupa2 nya mereka menhidu bau busuk najib kat sandakan.

Adi Putra

tringat dulu lalu kat pekan lpas PRU ….badut merajuk dah trus balik KL slpas “kalah” pru masa tu…tiba2 msuk je peti undi bebar…trus menang semula….n lps pd tu la..tiba2 KEM 10 kuantan dok dlm daerah pekan…

masa juga la puak2 lebai dok brtepik trlolong kat spr kata tak adil wat prsempadanan…skrng lebai2 ini juga brmatian support penyamun ni….kapir suguh org kuala phg kabor..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Fareed Hamzah

Hairan kenapa ramai orang melayu masih sokong penyamun duit 1MDB.

Anatta Zen

Daim kata depa2 ni terlebeh kebodohan.

Samsuaripin Yusof

Hairan bin Ajaib…Org Melayu yg mengaku Islam masih dibuai mimpi2 mengkyayal kan. Kebodohan dan bengap seperti tinggal dalam gua. Satu dunia tahu perasuah dan penyamun masuk rekod dunia tapi masih ada yang menyokong…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Abu Bakar

tak perlu tunggu kepuutusan mahkamah…. Jika nilai dari sudut moral pun, dah tak kena dgn gaya hidup sebagai umat Muhammad…. Curi …. Kumpul harta bertimbun2….

Nabi SAW meninggal dunia hanya tinggalkn 2 helai pakaian….. Walaupun kita tak dilarang kumpul harta, tapi tak la perlu bertimbun2 beg tangan, kasut branded….

Kamu suka punyai pemimpin byk harta mcm tu? Mereka kaya raya byk harta, rakyat pula ada yg duduk di dlm reban ayam. Kesian penyokong lanun Bugis tak boleh menilai antara nilai murni & buruk.

Anonymous
Guest
Anonymous

1 hb Feb 2018, menggamit kembali kenangan
Terpapar nyata kebaculan si tua kedi bajingan
Aku sangka di Dtrn Merdeka, jadi pertarungan
Tapi..dia muncul pengemis buta gelandangan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Musibat,

Alasan kamu tidak muncul kerana saya berkaca mata hitam (agar kau mengenal aku) tuu tersangatah dangkal – sebenarnya kamu kecut takut bersemuka dgnku, kan kan kan…..??

Bukan sekali dua, dah bannyak kali kau lari menyorok diri konon ‘mas datang bulanlah, balik kampunglah, sibuklah, accident kemalanganlah’ & ntah aper2 lagi.

INGAT – 19 Mei, 2019 di Dataran Merdeka…tarikh & tempat yg kamu sendiri tetapkan. Btw, waktunya pukul berapa, haaaaa….??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Aku Tak Pelik Dividen TH terendah , aku tak pelik. Dividen ASB rendah , aku tak pelik. AES makin bertambah , aku tak pelik. Tol masih kena byr , aku tak pelik. Minyak masih mahal , aku tak pelik. SST ganti GST , aku tak pelik. RM 50 tak penuh troli , aku tak pelik. Kos sara hidup meningkat , aku tak pelik. Harga barang naik , aku tak pelik. Cukai makin naik , aku tak pelik. Bil air n letrik naik , aku tak pelik. PTPTN kena byr , aku tak pelik. BR1M dapat rm 100 je , aku… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek, haaa Kejora….????????

Patut ler sering kena delete Kluangman & kena balun – “macai memang kering hujah. Lari dari TAjuk, lari dari persoalan, jadi Melayu hampas”.

Padan muka….,!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Stigma banduan sebab jenayah 2 kes liwat tetap melekat, apatah lagi YDPA yg memberi pengampunan pun awal2 lagi dah surrender angkat tangan sejurus habis honeymoon dgn bekas ratu Moscow yg cantik seksi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEBAB APA AMPUN?…SEBAB PESALAH
SEBAB APA PESALAH?…SEBAB BANDUAN ..SEBAB APA BANDUAN?…SEBAB LIWAT…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AGUNG PUN KENA PAKSA RELA AMPUN KAN BANDUAN LIWAT…KALAU TAK AMPUN LAGI TERUK KENA KUTUK…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DARI JADI AGUNG JADI TUKANG STAMPING BAIK LAH LETAK JAWATAN

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

KAMU MENGHASUT CAKAP BEGITU. AKU GESA POLICE CYBER UNIT BERSAMA MMC TRACE KAMU, TANGKAP, HERET KE MAHKAMAH, TUDUH DI BAWAH AKTA HASUTAN.

TUN M DAH KATA BOLEH KUTUK ANAK RAJA (TMJ) TAPI TAK BOLEH CACI SULTAN, APATAH LAGI AGONG.

Wau bule
Guest
Wau bule

Your words not ours

Wau bule
Guest
Wau bule

Your words….not ours

Wau bule
Guest
Wau bule

You see you have answered the question yourself….

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Satu lagi hujah….. Nilai2 hidup Tun M takkan sama dgn najib & nuar. Lihat saja rekod pernikahan mereka…… Tun M bercinta dgn seorang saja wanita, bernikah kahwin ikut adat Melayu & Islam. Kemesraan cinta mereka abadi tanpa sebarang skandal dari muda remaja sampai ke anak cucu cicit ke umur 93/94 tahun. Nuar & Zizah bermula dgn cinta terlarang kawìn lari ke Siam sebab tak dapat restu orang tua. Lepas tuu, Nuar pulak bergelumang skandal seks jantan/betina tak sudah2. Dulu semasa Brader Nuar jadi TPM, Zizah sering makan jantung dan mengadu nasib pd Tun M & Tun Siti Hasmah. Kisah ini… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apakah maqbul doa seorang kufur yg dek kebencian meluap-luap gamak mendoakan…..
“Allah meliwat Madey dunia akhirat”……??
Naudzubillah mindzalik…!!

Hiiiiii….SELISIH, kejora……!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek, haaa Kejora….????????

Patut ler sering kena delete Kluangman & kena balun – “macai memang kering hujah. Lari dari TAjuk, lari dari persoalan, jadi Melayu hampas”.

Padan muka….,!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Amirul Azreen

Hanya ini saja lah yg Najib boleh buat untuk org Sandakan – menyanyi , selain itu apa yg boleh di lakukan oleh bossku untuk kebaikan org2 Sandakan?

yg kaya bossku, dgn Bung moktar, yg lain nye Najib tetap Najib dgn kerekter pencuri hipokret nye,

najib dah mengalami keperitan sejak kalah pru yg lalu, menyanyi boleh menghiburkan hati nye saja, dia berjalan dan bersantai untuk menghibur hati ,

dia dah bosan juga dah 2 minggu naik turun mahkamah, sakit hati tiap hari saksi kasi bukti kesalahan dia