JANJI TUN MAHATHIR MASIH KABUR?

Berikut adalah antara ungkapan terbaru yang dilafazkan oleh Tun Mahathir berkenaan peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim sebagaimana dilaporkan oleh Malaysiakini.

“Saya telah berpegang kepada janji bahawa akan letak jawatan dan beri laluan kepada Anwar, ia perkara yang agak pasti.

“Tiada perbincangan tentang siapa yang akan jadi pengganti saya atau apa yang akan dilakukan.

“Dia (Anwar) tidak perlu mengikut arahan saya atau ikut apa yang telah saya lakukan.

“Dia bebas untuk buat apa yang difikirnya terbaik sebagai perdana menteri….saya tidak akan campur tangan lagi dalam pentadbiran negara.

“Tugas saya ialah menyediakan negara agar ia boleh diambil alih oleh pengganti saya,” kata Tun Mahathir dalam wawancara bersama media sempena ulang tahun pertama pentadbiran PH.

Persoalan pertama, kenapa Tun Mahathir masih menyebut soal memberi laluan kepada Anwar dengan perkataan “perkara yang agak pasti?”

Mengapa mesti ada perkataan “agak” lagi?

Mengapa tidak terus dikatakan peralihan itu adalah sesuatu yang pasti?

Apa makna ada terselit perkataan “agak” sebelum perkataan “pasti” itu?

Apa bezanya ayat ini dengan sebelum ini beliau selalu menyebut “mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin kurang” sebagai merujuk kepada tempohnya menjadi Perdana Menteri?

Tidakkah perkataan “mungkin” dan “agak” itu memberi maksud yang kabur dan tidak pasti?

Persoalan kedua, bila sebenarnya tarikh yang tepat untuk Tun Mahathir mahu letak lawatan bagi beliau serahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar?

Mengapa, dalam selalu menyebut akan letak jawatan dan akan serah jawatan Perdana Menteri kepada Anwar, tapi Tun Mahathir masih juga tidak menetapkan tarikh pengundurannya?

Tidak bolehkah beliau melakukannya seperti tahun 2002 dahulu di mana ketika itu 31 Oktober 2003 telah dipilihnya sebagai tarikh pengundurannya untuk Tun Abdullah Ahmad Badwai menggantikannya? (Shahbudindotcom 09/05/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 9 May 2019 — 2:25 am

69
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
KontaAnonymousjigitTanpa NamaMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Madey mungkir janji PKR sila kluar dari PH..biar lingkop tuk madey..

jigit
Member
jigit

Sebagai seorang Islam…tiada istilah PASTI ke atas sesuatu perkara. Kerana yang berhak memastikan sesuatu kejadian adalah Allah Subhanahuwat’ala juga adanya.

Kalau Tun cakap saya PASTIkan Brader Nuar jadi PM ke8…berulangkali diucapkannya pagi petang siang malam sehinggakan muka dia jadi biru pun…..jika ketetepan Allah menghendaki orang lain yang akan jadi PM, engkau menangis air mata darah, meratap hiba pun tiada akan dapat mengatasi ketentuan Allah.

anonymous
Member
anonymous

Tak usah guna islam lah …memang tuhan yg menentukan semuanye…manusia berusaha….bila sebut janji dgn ikhlas yaitu pasti akan tunaikan sudah cukup untuk gambarkan orang itu bukan munafik…tuhan yg tentukan jadi ato tidak…tapi kalo dari awal janji ade unsur belit munafik tapi kilas tuhan yg tentukan…

Selumbara
Guest
Selumbara

Sama ada Tun Mahathir akan menyerahkan jawatannya pada DS Anwar atau tidak bukan sesuatu yang perlu dirisaukan kerana Tun bukan berada dalam kelompok UMNO Baru yang dikelilingi oleh puak penghasut, puak jual tender, penjilat, pengampu, pembodek, perasuah. Dalam Pakatan Harapan, majlis presiden yang dianggotai oleh presiden parti DAP, PKR, PAN, PPBM bersama menentukan siapa ketua mereka. Jika Tun ingkar janji, bermakna PPBM yang baru hidup akan menghadapi banyak masaalah. Tak mungkin pemimpin berfikiran waras mahu menghancurkan parti sendiri. Berbeza dengan BN, yang dimonopoli oleh UMNO Baru. Semua parti yang bergabung dengan BN mesti dengar arahan UMNO Baru. Jika ada perselisihan… Read more »

Konta
Guest
Konta

Diatas kertas nmpak cantik, kerjasama yg masih terjalan bukn kerana persefahaman tp hanya kerana kuasa semata2,pan,dap dan pkr satu kapal tp bukn bersatu, bila tm dh tak berkuasa bersatu akan dibakul sampah aja

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Satu cara melawan kopipes ialah mengkopipes juga, mentahikan Geng Najib yang asyik menjilat Najib di atas berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR.

Here goes –

Jack Qan

Ya. we love u tun very much. Diharap Tun M akan terus memimpin malaysia kearah yang lebih baik. terdapat banyak perubahan selepas Tun M menjadi PM seperti harga barang semakin murah, pendapatan semakin meningkat, jumlah pengangguran semakin berkurang, mata wang semakin meningkat dan ekonomi semakin pulih, rakyat semakin bahagia.

Terima kasih Tun M. Pengorbanan Tun amat kami hargai sampai bila2

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Banyak faedah nya menyalin komen2 yng berkaitan di internet bagi membaling tahi kpd Geng Najib.

Pembaca dapat tahu begitu ramai rakyat punya pendapat, bukan musibat Geng Najib yang asyik menjilat Najin di atas berbagai nama, yang sebenarnya ia lah pendapat hanya seorang sahaja badut Najib Al Jibo.

John Doe
Guest
John Doe

Para pendusta sedang membuat rencana mahu menjatuhkan Tun M. Tanpa mereka sedar mereka sedang merancang untuk kena checmate serentak di tangan Tun dan pasukannya. Mari kita baca tulisan sdr Amin Iskandar di MKini.  Baca juga statement akhirnya bahawa Tun M tidak pernah kalah, sama seperti yang selalu saya ceritakan. Pertempuran Klimaks semakin hampir. ——————————- Batu api pertembungan Putrajaya-istana Johor Amin Iskandar Mei 7, 2019 (Dikemaskini Mei 7, 2019) A A ULASAN | Hubungan antara Putrajaya dan istana Johor berterusan keruh. Serang menyerang antara Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berterusan. Terbaru, dalam wawancara bersama media sempena… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Tuk madey yg dulu cari pasal dgn istana johor semasa kempen pru14…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tindakan menteri amat menghina dan melukakan – Francissca Membawa artis luar beraksi sempena tahun Melawat Malaysia 2020 merupakan satu tamparan dan penghinaan buat artis tempatan, kata penyanyi Francissca Peter. Bukan itu saja, hasrat Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk mengundang artis K-Pop, BTS dengan alasan demi meraih pendapatan negara juga dianggapnya tidak relevan. “Ramai artis tempatan tidak gembira dengan hal ini. Mengapa nak dibawa masuk BTS sedangkan Malaysia sendiri mempunyai ramai artis hebat? “Nampak sangat artis tempatan langsung tak dihargai apabila mereka bercadang nak bawa artis dari luar untuk acara besar-besaran di negara ini. “Bagi saya… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Chris Lim

sejak bila MANIFESTO BN SELAMA 60 thn SEMUA tertunai????? Ada ke manifesto K’tan termasuk 20thn x berubah..??? Ngapa le spesis korang ni bengap sgt.?

Jack Qan

Chris Lim saya sangat setuju dengan anda. Kami tak kisah manifesto ditunaikan. yang penting kami mau semua siasatan skandal seperti 1MDB, Perwaja, Forex, dan Feedlot dibangkitkan semula.

Abd Malik

Najib ha nya buat sumbangan untuk kepentingan peribadi, dah dihujung hujung masih menyibuk nak cari harta, dia ingat harta boleh bawa masuk lubang kubur ke, pada muka sekarang di mahkamah

anonymous
Member
anonymous

Manipesto BN tak terok kencing rakyat…Tun madey kencing kuyup rakyat..

anonymous
Member
anonymous

Ini kerja menteti sukaneka dari Bersatu syed saddiq sigaraga..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dr M: Ada nak saya mati, ada yang sayang

Big hearted this wise old man mengata: Perasaan buruk terhadapnya itu berpunca daripada salah faham.

tetapi ada juga yang masih sayangkan nya, kata nya.

Sementara masih ada yang menyatakan rasa sayang kepadanya, namun terdapat juga orang yang berharap supaya beliau mati.

“Mestilah ada orang yang menentang saya, (malah) terdapat orang yang bermati-matian berharap supaya saya mati.

“Ada juga orang yang bersalam dengan saya dan menghulurkan senyuman, (juga) terdapat orang yang berkata ‘saya sayang Tun’,” katanya pada wawancara khas sempena ulang tahun pertama pentadbiran PH.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PM tak perlu malukan TMJ, keluarga – Zaid Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim ialah seorang pemuda yang gemar memberikan pendapat baginda dalam pelbagai isu, kata bekas menteri undang-undang Zaid Ibrahim. Walaupun beberapa pandangan TMJ mungkin salah atau tidak terkawal, namun kata Zaid ia tidak menjejaskan negara. “Kenapa perlu untuk memalukan baginda dan keluarganya?” Soalnya pada ciapan di Twitter petang ini. Zaid turut berkata bahawa ahli politik yang cemerlang dalam ‘pertempuran jalanan’ dan biasa dengan ‘politik longkang’ sepatutnya menyasarkan kepakaran mereka terhadap pembangkang. “Istana tidak berhak menerima layanan yang sama,” tambah beliau. Pada satu ciapan terdahulu, Zaid juga… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kwee Siew Kong

Saya amat berterimakasih kapada Tun kerana masih menyumbang kepada negara walaupun sudah berusir 93.

Jack Qan
Kemajuan ini yang dirasakan setelah Tun M mengambil alih pimpinan negara. Malah Tun M berjaya menjadi pemimpin paling berpengaruh di dunia sehingga kan China semakin tunduk dengan pengaruh Malaysia.

Buktinya, China terpaksa mengurangkan kos ECRL demi menjaga perasaan Malaysia. Hanya hati yang hitam yang tidak nampak kejayaan yang telah dicapai oleh barisan menteri PH.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Polis trafik tak setuju peraturan baru cermin gelap Pihak polis tidak bersetuju dengan peraturan baru Kementerian Pengangkutan mengenai cermin gelap kenderaan persendirian, berkata ia akan menyukarkan tugas pihak penguatkuasa, maklum Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman Azisman Alias. Harian Metro hari ini melaporkan pihak polis tidak pernah dirundingkan mengenai perkara ini. “Saya berasa terkilan, sebaik-baiknya mereka berbincang dan mungkin boleh ambil pandangan daripada kita. “Sebelum ini, kita boleh nampak penumpang dan pemandu, namun dengan peraturan baru ini tiada had ketelusan cahaya dibenarkan. “Agak sukar bagi polis untuk membuat pemeriksaan dan mengesan penumpang di bahagian belakang,” kata Azisman.… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Azam Yahya

Orang nak tengok ramai orang UMNO masuk penjara,
Paling tidak dipencenkan terus dari politik.
Apabila ada desas desus mengatakan wujudnya tawar menawar antara penjara atau masuk bersatu ..
Ramai yang dulunya menyokong tegar BN dah u turn.
Dulunya nak PH musnah.
Kini nak UMNO musnah.

Leman

Semoga Tun sihat sentiasa dan humban mangkuk2 umno yang curi duit rakyat dulu masuk penjara.. Manifesto kemudian baru cerita.. ada 4 tahun lagi …Hidup PH.. Hidup Tun mahathir..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘PRK Sandakan peluang dari Allah untuk beri amaran pada PH’ PRK SANDAKAN | Umno Sabah menyifatkan pilihan raya kecil (PRK) Sandakan sebagai peluang yang dikurniakan Allah kepada pengundi bagi memberi amaran kepada kerajaan PH yang dikatakan memungkiri janji manifesto pilihan raya. Ahli Majlis Tertinggi Umno Abdul Rahman Dahlan berkata, peluang itu tidak dinikmati oleh pengundi lain di Sabah ketika ini. “Hari ini, landasan kita adalah untuk memenangkan calon PBS yang melawan calon DAP. Kita mahu tuan-tuan dan puan-puan di luar sana, tuan-tuan mempunyai satu keajaiban, peluang yang cukup besar. “Allah memberikan peluang kepada (pengundi) Sandakan, satu peluang besar yang tidak… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Oden sini

Siapa yang meletakan Tun sebagai PM dan siapa yang memberi kuasa kepada Kerajaan PH untuk memerintah Malaysia?

Jawapannya mudah jika kita menggunakan iman. Hanya Allah Azawajalla yg meletakan Tun sebagai PM dan Allah yg memberi izin kpd Kerajaan PH untuk memerintah. Bagaimana caranya? Bagi Allah ianya terlalu mudah hanya dengan menggerakkan hamba2nya dengan memberi hidayah untuk mengundi PH dan juga sebelum PRU14 Allah swt telah mengaturkan agar Tun dilantik sebagai PM bila PH dapat menguasai kerajaan.

Kenapa ini berlaku? Sesungguhnya Allah swt Maha Agong & Maha Berkuasa, Maha Mengetahui kejahatan2 dan kezaliman2 pemerintah, seperti Najib.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Lagi pihak bantah peraturan baru penggunaan cermin gelap Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) menyifatkan kebenaran penggunaan cermin gelap seperti yang diumumkan semalam sebagai keputusan terburu-buru tanpa melibatkan kajian secara komprehensif. Sehubungan itu, Ketua Pemuda Ikatan, Shahir Adnan menggesa Menteri Pengangkutan, Anthony Loke supaya menarik balik keputusannya itu dan membuat kajian terlebih dahulu sebelum pelaksanaannya. “Persoalannya, adalah kajian sudah dibuat secara menyeluruh? Langkah ini mengundang banyak implikasi buruk. “Risiko kemalangan meningkat lebih-lebih lagi apabila pemanduan dalam keadaan hujan lebat kerana jarak penglihatan terhad,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. Selain aspek keselamatan jalan raya, kata Shahir penggunaan cermin gelap juga mendatangkan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Maka Allah swt yang mengatur kehidupan manusia2 dimuka bumi menurunkan rahmat yg mempunyai hikmah di sebaliknya demi kesejahteraan rakyat Malaysia dgn memberi kemenangan kpd PH.

Hikmah yg dapat kita lihat ialah kerajaan PH berhempas pulas memerangi segala kemungkaran yang dilakukan pemerintah terdahulu Najib spt rasuah, salah guna kuasa, membunuh, menzalimi rakyat, terlibat/bersubahat mencuri dan merompak khazanah rakyat dan negara.

Allah Maha Adil dan berkuasa mengganti penduduk2 di muka bumi ini apa tah lagi menurunkan dan menggantikan pemerintah mengikut kehendaknya. Segala apa yg berlaku telah ditakdirkan mengikut kehendak Allah swt.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Masih boleh niaga seperti biasa’ Pengusaha kedai makan atau restoran di negeri Kelantan boleh meneruskan aktiviti perniagaan mereka seperti biasa, kata Timbalan Menteri Besar Mohd Amar Nik Abdullah. Menurutnya, ini kerana, arahan penutupan sementara kedai makan pada jam 8.30 hingga 10 malam sepanjang bulan Ramadan yang dikeluarkan oleh Setiusaha Kerajaan Negeri masih di peringkat awal. “Arahan itu dikeluarkan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) iaitu kepada pihak pengurusan, belum sampai ke bawah. “Belum ada arahan lagi kepada peniaga, PBT pun tak keluarkan apa-apa arahan lagi kepada peniaga. Masih boleh niaga seperti biasa. “Kecuali apabila ada arahan daripada… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sebagai orang2 islam yang beriman kpd Allah jangan sekali-kali kita menghina dan mencerca Tun dan kerajaan PH kerana akhirnya ia dilihat sebagai menghina dan mencerca kekuasaan Allah Azawajalla.

Berhati-hatilah agar akidah kita sentiasa terpelihara di bulan yg mulia ini. Adakah kita mahu segala pahala2 ibadah kita pergi kepada insan2 yang kita umpat dan hina???

Komen aku: umpat dan hina Najib OK. Sebab yang di buat nya dulu amat di keji Allah. Kita boleh menambah kpd pengkejian itu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAHNIAH TN…DAH JADI LOBAI…PUASA KE ?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kemenangan buat Umno-PAS jika PBS berjaya di Sandakan, kata Kit Siang PRK SANDAKAN l Veteran DAP Lim Kit Siang berkata sekiranya PBS memenangi pilihan raya kecil Sandakan, ia sebenarnya adalah kemenangan buat Umno dan PAS. Mengulas kebimbangannya terhadap kenyataan Pengerusi Umno Sabah Bung Moktar Radin bahawa parti itu akan menggerakkan 9,700 ahli Umno untuk mengundi PBS, Lim memberi amaran bahawa jika ini benar, PBS mempunyai peluang baik untuk menang. “Jika Umno mempunyai 9,700 ahli dan semua mereka mengundi PBS, maka mereka akan mendapat (lebih kurang) 10,000 (undi Melayu). “Jika mereka dapat empat hingga lima ribu undi lagi, maka mereka akan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kovandan

Ya. Malaysian love u Tun very much. Diharap Tun M akan terus memimpin malaysia daripada pencuri-pencuri duit rakyat dan pembohong. Terima kasih. Kami akan mendoakan Tun hidup panjang umur lagi.

Mohamed Raimi Salehuddin

Saya sayang Tun M, moga panjang umur, diberikan kesihatan tubuh badan dan minda untuk berbakti kepada negara

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Keluarga bekas pekerja Ladang Bukit Jalil tetap enggan pindah Ramieza Wahid | Diterbitkan 8 Mei 2019, 3:22 petang | Dikemaskini 8 Mei 2019, 3:22 petang Item 1 Item 2 A+ A- Sekumpulan keluarga bekas pekerja Ladang Bukit Jalil, Kuala Lumpur hari ini menggesa kerajaan membatalkan notis pemberitahuan untuk mengosongkan tapak kediaman mereka. Setiausaha jawatankuasa penduduk ladang Bukit Jalil, Balakrishnan Kujonaair, 61, mendakwa Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Samad telah berjanji sesuatu dengan mereka dalam pertemuan 19 September. “Kami telah berjumpa dengan menteri (Khalid) dan beliau memberitahu agar kami tidak usah takut dan terus tinggal di sini. “Beliau (Menteri Khalid Samad) juga… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kerajaan tak perlu ‘berkokok’ untuk isytihar kejayaan PH, kata PM

Banyak pencapaian kerajaan PH dicapai meskipun janji-janji pilihan raya setahun lalu belum dapat dipenuhi semuanya, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

“Kami tidak akan menjerit (kejayaan) sepanjang masa, tetapi ini pencapaiannya, merujuk kepada tindakan ke atas hutang negara yang bernilai RM1 trilion dan kontrak projek mega yang dikaji semula.

Mahathir berkata selepas mengambil alih Putrajaya, PH mendapati terdapat masalah lebih besar daripada apa yang disangkakan sebelum ini.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KOKOK SAMBIL BERAK DAN KENCING

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Najib akan cabar saman lucut hak oleh kerajaan, polis Bekas perdana menteri Najib Razak akan mencabar dua saman pelucutanhakan yang difailkan oleh kerajaan dan polis terhadapnya dan beberapa individu yang lain. Peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah dalam berkata demikian, mendakwa bahawa pemfailan saman itu “terburu-buru” dan tidak adil kepada anak guamnya. “Kami akan lawan dan mencabarnya (saman itu), saya tidak fikir mereka boleh lakukannya,” katanya ketika ditemui di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur petang ini. Terdahulu hari ini, Jabatan Peguam Negara (AGC) menfailkan notis usul berhubung pelucutan hak terhadap ratusan beg tangan pelbagai jenama, wang tunai pelbagai mata wang asing, jam… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Elmi Syazwan

memang tidak wajar jika kita mentah-mentah memberikan penilaian terhadap kerajaan baru ini yg baru setahun memerintah..kita juga sedia maklum akan masalah-masalah yang berbangkit dalam kerajaan lama yang dibongkarkan kerajaan baru..

namun begitu, dari 1 sudut yang lain pula, saya merasakan kerajaan baru perlu wawarkan kejayaan2 mereka utk pengetahuan rakyat..agar rakyat tahu apa yang kerajaan dah bt bukan hanya tahu apa kesalahan kerajaan lama sahaja..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Kalau polis pulang balik rampasan maka saya tak korup’ Bekas perdana menteri Najib Razak mendakwa polis mengambil langkah saman sivil pelucuthakkan terhadap aset-aset yang disita berjumlah RM711 juta kerana sekiranya pihak berkuasa memulangkannya kembali maka mereka akan membuktikan dirinya tidak bersalah melakukan amalan rasuah. Beliau maklum tempoh maksimum penyitaan hartanya selama setahun akan tamat dalam masa sepuluh hari lagi pada 18 Mei depan yang memerlukan tindakan polis itu. “Jika dikembalikan, sudah tentu tindakan itu mengesahkan Najib tidak korup dan tidak membeli barangan itu menggunakan wang 1MDB atau sumber wang yang tidak sah. “Sebab itu, mereka kini menggunakan tindakan lucuthak sivil… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bèn Jamalley TG

Yang selalu bangga dengan pencapaian kerajaannya ialah regim Najib. Maklumlah BN zaman Najib berjaya mencapai SEMUA janji manifestonya.

Dalam PRU13 BN menjanjikan 60 manifesto tapi di penghujung PRU13 hanya 21 manifesto yg berjaya ditunaikan BN. Maknanya hanya 35% manifesto BN berjaya ditunaikan dan pencapaian dapat markah F itulah yg sentiasa dibangga-banggakan hingga sekarang!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Nilai Rampasan RM1.1 Billion, Masuk Mahkamah RM711 Juta, Siapa Yang Menyamun? Di zaman gelap pemerintahan Kerajaan PH pelbagai berita pelik yang tidak masuk akal yang kita dengar. Mari kita kaji berita yang dilaporkan oleh pendokong Kerajaan PH iaitu Malaysiakini: 27/06/2018: 1. Dengan dikira dengan 150 anggota, hanya barang kemas, beg, jam, kaca mata dan wang tunai sahaja yang dijumpai. 2. Sidang media mengesahkan bahawa antara RM900 juta sehingga RM1.1 billion telah dirampas. 08/05/2019: 1. Bukan sahaja barangan kemas, 27 kereta mewah dan hartanah turut menjadi bahan bukti mahkamah. 2. Nilai rampasan yang dibawa ke mahkamah untuk dilucuthakkan bernilai RM711 juta!!!… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ibrahim Talib

tun m adalah seorang pemimpin yg berjaya memacu malaysia ke arah kejayaan dan pembangunan cemerlang malaysia banyak disumbangkan oleh beliau dan rakan2 kabinet beliau selama 22 tahun.

persoalan buruk baik beliau hendaklah ditolak ke tepi kerana terlalu banyak sumbangan beliau kpd agama bangsa dan negara tercinta ini.amat beruntung menteri PH sekarang kerana dapat berkerja dengan beliau.

Yuan Mika

.. jika kerajaan rasa terbeban dengan keperluan rakyat.. semak kembali apa yg perlu dan apa yg tidak, bg mengurangkan kos.. biar keperluan rakyat sentiasa terjamin..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mana Bukti Penting Laporan Akhir Siasatan BNM Terhadap Akaun Najib? (nthqibord.com) – Perbicaraan hari ke-15 kes SRC Internatinal melibatkan bekas Perdana Menteri Najib Razak membangkitkan dua persoalan penting apabila saksi keempat, Ahmad Farhan Sharifuddin dipanggil semula untuk memberi keterangan. Ahmad Farhan merupakan pegawai penyiasat Bank Negara Malaysia (BNM) yang terlibat dalam serbuan badan kewangan itu terhadap AmBank pada 2015 susulan kegagalan bank itu menghantar Laporan Transaksi Meragukan (STR) kepada bank pusat berhubung transaksi yang mencurigakan melibatkan akaun akaun Najib. Dalam serbuan di tingkat 27 Menara Ambank pada 6 Julai 2015, Ahmad Farhan mengesahkan pihak siasatan BNM merampas dua peranti iaitu… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Effenddy

Sesungguhnya, Allah SWT yg memberikan kemenangan kpd PH dgn keberkatan doa2 rakyat tsunami. Rakyat tsunami dah puas merayu kpd pihak “tertinggi negara” tapi tidak sesiapa memperdulikan rayuan rakyat.

Syukur alhamdulillah, akhirnya Allah SWT memakbulkan doa talian hayat terakhir rakyat. Dlm bulan Ramadhan Al-Mubarak tahun ini pula Allah SWT memberkati usaha kerajaan PH utk mengembalikan duit negara yg diselewengkan melalui 1MDB. Hari ini, Amerika dah mulai menyerahkan balik ratusan juta RM kpd kerajaan Malaysia.

Akhirkata; SELAMAT ULANG TAHUN KERAJAAN PH DAN JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA TUN MAHATHIR DAN BARIS KABINET KERAJAAN PH. TERUS MEMBUAT PERUBAHAN DEMI KEPENTINGAN NEGARA DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT.

anonymous
Member
anonymous

Dah dapat duit bila tuk madey nak tunaikan janji manipesto?.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JPJ, Miros perlu keluar hasil kajian cermin gelap SHAH ALAM: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Institut Keselamatan Jalanraya Malaysia (Miros) perlu berkongsi maklumat dan kajian yang dibuat dalam dan luar negara mengenai had cermin gelap kepada orang ramai. Ahli Majlis Keselamatan Jalan Raya, Tan Sri Lee Lam Thye berkata, kedua-dua agensi itu perlu menunjukkan statistik yang membuktikan kadar jenayah tiada kaitan dengan penggunaan cermin gelap agar kegusaran orang ramai dapat diatasi. “Langkah ini penting bagi mengatasi kebimbangan sesetengah pihak mengenai kemungkinan meningkatnya kes jenayah akibat penggunaan cermin gelap ini. “Banyak pihak melahirkan kebimbangan bahawa penjenayah boleh menyembunyikan diri di tempat… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mael

Buku Harapan

Janji 1: Menghapuskan GST

Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah
satu bentuk cukai yang menekan rakyat berpendapatan
rendah dan sederhana. Ia merupakan cukai regresif
yang terpaksa dibayar walaupun oleh rakyat termiskin, setelah UMNO dan Barisan Nasional gagal menguruskan ekonomi negara dengan baik. Ketirisan dan rasuah yang dilakukan oleh pemimpin UMNO dan Barisan Nasional terpaksa dibayar oleh rakyat melalui GST.

Pakatan Harapan akan menghapuskan GST
dalam tempoh 100 hari selepas membentuk
kerajaan Persekutuan. Langkah ini akan serta merta
mengurangkan bebanan yang ditanggung oleh rakyat.
Pakatan Harapan percaya bahawa rakyat
berpendapatan rendah perlu dibantu, bukannya
ditekan.

(disambung)

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

(sambungan)

Penghapusan GST akan mengurangkan bebanan kos sara hidup rakyat dan membolehkan rakyat berbelanja untuk hal-hal lain demi menampung kehidupan mereka.

Dalam jangka masa pendek, Kerajaan Pakatan Harapan akan menghapuskan GST yang zalim ini dan menggantikannya dengan Cukai Jualan dan Perkhidmatan yang lebih adil dan tidak menyusahkan rakyat dan peniaga

anonymous
Member
anonymous

Hapus tak hapus GST harga barang bukan turun pon…

Yg penting turunkan harga minyak tanggoh bayaran pptptn hapuskan tol pendidikan percuma dan wujudkan pluang kerja untuk graduan…

Kete terbang tak payah buat laah..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

H405: Permulaan Himpunan Gergasi Rakyat’ Setelah 1 Tahun K’jaan PH. SETELAH satu tahun Kerajaan PH mengambil alih Putrajaya, Kongres Rakyat serta Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) bersama 300 NGO-NGO Islam-Melayu berpendirian bahawa kedaulatan Agama Islam dalam negara kita sedang berada dalam keadaan bahaya dan perlu diselamatkan. Sekiranya perkara ini dibiarkan maka keadaan akan menjadi lebih teruk daripada hari ini. Himpunan Pertahan Kedaulatan Islam (H405) yang diadakan di KL pada 4 Mei 2019 baru-baru ni adalah permulaan kepada kesedaran dan keprihatinan rakyat terhadap ancaman kedaulatan Islam yang sedang berlaku dalam negara kita. H405 adalah signal awal kepada Kerajaan PH bahawa rakyat sudah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mael

Buku Harapan

Janji 2: Menurunkan tekanan kenaikan harga yang membebani rakyat

Kenaikan harga barang kini semakin berleluasa
sehingga kehidupan rakyat biasa menjadi semakin
sukar. Kadar infasi pula naik hampir 4 peratus pada
tahun 2017 berbanding dengan 1 peratus sahaja pada
tahun 2015, iaitu sebelum GST diperkenalkan.

Pemimpin UMNO dan Barisan Nasional terlalu sibuk mengumpul kekayaan peribadi sehingga mereka terpisah daripada realiti kesusahan hidup rakyat sekarang. Mereka bermegah dengan jet peribadi dan kereta mewah, tetapi rakyat dibebankan dengan kenaikan harga barangan keperluan dan petrol.

Kami akan mengambil tindakan segera untuk menstabilkan harga barangan keperluan asas dan mengawal faktor-faktor yang menyumbang kepada kenaikan harga.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mael

(Sambungan)

Kerajaan Pakatan Harapan akan memastikan syarikat-
syarikat besar tidak boleh menzalimi rakyat melalui
kuasa monopoli mereka. Monopoli yang dimiliki oleh
syarikat-syarikat seperti BERNAS dalam pengeluaran
beras, ASTRO dalam sektor penyiaran, dan lain-lain
lagi, akan dikaji semula. Harga ubat-ubatan juga akan dipastikan berpatutan dengan cara memastikan wujud persaingan sihat di kalangan pembekal.

Kerajaan Pakatan Harapan akan bekerjasama secara
proaktif dengan pihak pembekal untuk memastikan
bekalan barang-barang sentiasa mencukupi, terutama
di musim perayaan.

Bekalan barangan yang cukup untuk memenuhi
permintaan akan menjamin tiada peningkatan harga
yang mendadak.

Insentif yang secukupnya juga akan diberikan untuk
meningkatkan bekalan keperluan asas supaya tekanan
kenaikan harga boleh ikurangkan dalam masa jangka
panjang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mael

(Sambungan)

Salah satu faktor yang menyumbang kepada
peningkatan kos barangan keperluan harian ialah
kejatuhan nilai matawang Ringgit di pasaran
antarabangsa.

Nilai Ringgit telah jatuh berbanding
hampir semua matawang dunia.

Malaysia mengimport lebih daripada 90
peratus bekalan susu, 70 peratus bekalan daging dan
50 peratus bekalan sayur. Apabila nilai Ringgit merudum maka, harga barangan ini telah meningkat naik di Malaysia.

Kerajaan Pakatan Harapan memberikan tanggungjawab kepada Bank Negara Malaysia untuk merangka strategi terbaik untuk mengembalikan nilai Ringgit kembali ke potensi sebenarnya dalam masa 3 tahun.

Sekarang bahru 1 tahun.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Can someone lodge a police report on allegations made by mahathirvsanwar. These allegations are pretty serious.

Wa bule
Guest
Wa bule

Demo lah gi repot kalu Hok dio Kato tu saloh. Nakut jugok nate kero ni. Bakpo gi suruh ore lain report?

Wau bule
Guest
Wau bule

Ambo di luar negoro

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

LANGKAH NAJIB IA LAH MENCURI RM2.6 BILIUN WANG RAKYAT DI 1MDB DAN LANGKAH UMNO BN ADA LAH MENDIAMKAN HAL ITU, BERSUBAHAT DENGAN NYA.

NAJIB PUN RASUAHKAN KETUA2 BAHAGIAN UMNO (YANG KEMUDIAN NYA RASUAHKAN KETUA2 XAWANGAN) DARI WANG CURI ITU, TEMPIAS RASUAH NYA ITU KPD PEMIMPIN2 PAS YANG DAPAT RM90 JUTA. SEKARANG KONON NYA BEKERJASAMA TAPI BERTEMPIK DI KELANTAN PASAL ARAHAN TUTUP KEDAI MAKAN MASA TARAWIKH. ANNUAR UMNO JERITKAN BAHAWA DI MAKKAH PUN TAK TUTUP KEDAI MAKAN MASA TARAWIH.

BEGITU LAH LINTANG PUKANG TUNGGANG LANGGANG PUAK PEMBANGKANG. KONON NYA “KERJASAMA”. PARTI MENONGGANG AGAMA ISLAM DAN YANG MENCURI WANG RAKYAT KAMDIAN MERASUAH DARI NYA.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Psychologists tell us about the importance of having a sense of shame. Shame is necessary because we share a moral code with the rest of humanity.

THIS dearth of shame that hangs in the air is worrying. Look around us, there is so much of glee in committing crimes. (Najib, Zahid, Rosy, Peee, etc brought to court).

Even in court, the smiles of those who should feel the mortification put Mona Lisa’s enigmatic smile to shame. Instead, it appears that such indignity is being turned into a cause célèbre. What a commemoration of notoriety!

nst

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tanya lah Mak Badak jika dia tahu malu. Dia tak di gelar Mak Badak kalau dia ada air muka – tapi hanya ada snout.

Ligat dengan lelaki lain di masa ada laki, dahtu curi laki orang, suruh/ ugut laki itu pula curi wang 1MDB, hendakkan cantik perlu belanja banyak juta Ringgit buat skin colouring, plastic surgery nak mancungkan hidung dll, balasan Tuhan gamak nya, kena “botched up” operations, lihat –

Plastic Surgery Caused .. Distorted Face –
https://thecoverage.my/news/dr-siew-bad-plastic-surgery-caused-rosmah-mansors-distorted-face/

Gila, punyai 27 biji kereta mewah, berlian, ratusan branded handbags. Malu? Apa itu malu? gamak nya kata dia.

Mahkamah dan Tuhan saja yang membalas nya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Apa kah dia tak rasa malu sebab sudah buang kulit muka?

Diganti kulit baru melalui plastic surgery?

Btw, aku hanya sebut Mak Badak, tarak sebut nama, kan?

Nak protect Budin’s interest, supaya tak kena saman sebab tak sebut nama sipolan bedebah tuh, hehe.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sesiapa yang ada impian tinggi politik perlu sentiasa ingat bahawa tingkah laku jahat kamu akan diketahui rakyat dan akan mengkaburkan peluang kamu mencapai impian.

Maka, elakkan lah yang jahat. Termasuk mencuri wang 1MDB.

PDRM cekap, Cawangan Khas atau Special Branch nya banyak pengalaman di bawah penjajah British sejak zaman sebelum Merdeka lagi, mengintip jejak langkah anasir2 kominis Parti Kominis Malaya yang coba mendapat kuasa di negara ini walaupun melalui “armed struggle”.

Mereka sudah kapputz tapi SB meneruskan kerja mengintip segala tingkah laku sesiapa yang melanggar undang2. Liwat satu dari nya.

Wau bule
Guest
Wau bule

I get the message bro. It wud b gud.Thumb up to our SB bros.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

LAGI SATU KOPIPES DI BUAT GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DI ATAS BERBAGAI NAMA TERMASUK MAHATHIRVSANWAR.

HATI BUSUK, MENDOAKAN YANG TIDAK BAIK KPD PIHAK LAIN. DARI SITU BOLEH LIHAT JENIS PENJILAT2 NAJIB ITU, YANG MEMBIKIN NAJIB UMNO BN TERSUNGKUR, TERLUNGKUP DAN LINGKUP DI PRU14.

NAJIB AL JIBO SENDIRI TELAH MAKI MEREKA “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13, DAN “KEPALA BAPAK KAU” DI KEMPEN PRU14. SEPATUT NYA CARI, KELUARKAN FAKTA2 DAN HUJAH2 MENAIKKAN IMEJ NAJIB, TAPI TAK BUAT.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Waah, semua soalan yang Budin keluarkan itu juga timbul di kepala aku bila membaca kata2 Tun M itu.

Tapi aku alu2kan nya. Tidak mcm Budin yang mesti tidak sukakan nya. Sebab dia mahukan Pak Sheikh Anwar jadi PM ke 8, tak lain tak bukan.

Amat sedih lah bagi nya jika Pak Sheikh tak dapat menjadi PM. Sebab hilang lah pelung bagi nya mendapat habuan. Seperti jawatan Penasihat Media dan Komunikasi yang A Kadir Jasin pegang sekarang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya sependapat dengan Wau bule – peliwat dan bekas banduan 2 kali tak boleh jadi PM.

Di seluruh dunia tiada bekas banduan menjadi PM atau Presiden. Nelson Mandela menjadi Presiden Afrika Selatan tapi dia bukan penjenayah – dia ditahan sebab menentang apartheid, isu hak asasi dan kebebasan manusia, bukan di penjara sebab meliwat.

Jahat Pak Sheikh tuh. Bukan saja meliwat, dia jugak “score” apa yang dikenali sebagai “China doll”. Gamaknya, apa saja “in a skirt, including Scotsmen”.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Budin sbg blog owner PH boleh report mamak ini yalah Saboteur PH kpd Urusetia PH supaya Gobind dan MCMC mengambil tindakan segera spt kes Abu Leman.

Mamak ini masuk lepas PH menang dgn nama Isa3, Alli Jaeger dan sekarang Tanpa Nama, nak pecah belahkan PH dan konsensus PH dgn membawa dakyah2, fitnah dan batu api dari Papagomo, Pakar Fitnah UMNO dan pembela Najib.

Ini lah musuh dalam selimut PH yg berbahaya, berbeza dgn mereka yg terang2 antiPH dan proNajib.

Aktivis2 PH berminat nak tahu dan selesaikan brp cara kalu tahu siapa dibelakang mamak ini yang mencabar PH.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

RAJA KOPIPES SEPARA HARAM GENG NAJIB TELAH ASYIK MENJILAT NAJIB ATAS BERBAGAI NAMA TERMASUK MAHATHIRVSANWAR.

SEPARA HARAM NYA ITU IA LAH KERANA DIA MENUDUH LIAR TANPA BUKTI, FAKTA, ALASAN ATAU PENERANGAN ATAU BUTIRAN LANJUT TUDUHAN NYA.

MAKA “TUDUHAN” ITU BERUPA KENTUTAN SAJA LAH. NASIB LAH DI BLOG, MAKA TIDAK BERBAU PUN.

GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB PAGI2 KENA KENTUT.

Wau bule
Guest
Wau bule

Can someone lodge a police report on allegations made by mahathirvsanwar. These allegations are pretty serious.

Wau bule
Guest
Wau bule

Terbayang kerusi empuk dalam sebuah bilik selesa di PMO serta nama di depan pintu Xxxxxxxxx Xxxxx Penasihat Media Perdana Menteri Malaysia.

Hebat hebat…..

Namun anda agak pasti?
Mengapa anda tidak agak pasti?
Perlukah anda mahu perkataan pasti?
Mengapa anda mahu perkataan pasti?

Terpulanglah pada kuasa penentu…. iaitu Allah swt….kun fa ya Kun…

Sabaq no.

justice4all
Member
justice4all

Selagi survival legacy & proxynya tidak diyakini dapat dilindungi oleh pengganti @ PM kemudian, barangkali itulah yang paling merunsingkan fikirannya. Barangkali juga dosa dosa silam masih menghantui diri lalu mencetuskan konflik dalaman terkait karma kehidupan. Segalanya berkemungkinan. Kesilapan lepas dalam menentukan 2 penggantinya mungkin ikut tercetus dari konflik dalam diri yang cenderung mengutamakan survival diri, keluarga dan proxy peribadi. Allah pasti lebih mengetahui segalanya dan Dia jua yang berhak menentukan apa seterusnya. Apa yang pasti, yang hak akan memenangi akhirnya. Itu janji Allah.

Wau bule
Guest
Wau bule

Moga ketakutan budin yang janji mahatbir masih kabur (seperti di atas) dan mungkin terus tak jadi (saya kata) menjadi realiti.

Malaysians….please pray it will not happen demi negara tercinta. A tainted ex convict and an untested leader who is given the mandate to to lead on a silver platter will not and never succeed. May Allah answers the prayers of the majority..aamiin