MB JOHOR MESTI DIJADIKAN PENGERUSI NEGERI….

Pergolakan dalam Bersatu Johor susulan perlantikan Mazlan Bujang sebagai Pengerusi Bersatu negeri itu oleh Tun Mahathir Mohamad nampaknya berterusan lagi dan tidak ternampak ada tanda-tanda akan reda dalam waktu terdekat ini.

Selepas minggu lalu, 23 daripada 26 Ketua Bahagian Bersatu negeri itu mengaakan perjumpaan untuk menolak Mazlan, terbaru ini mereka dilaporkan turut menghantar memorandum kepada Tun Mahathir selaku Pengerusi Bersatu.

Kandungan memorandum dipercayai mengandungi perkara yang sama iaitu mahukan Dr. Shahruddin Jamal dilantik sebagai pengerusi bagi menggantikan Mazlan.

Dengan erti kata lain, 23 Ketua Bahagian Bersatu berkenaan tidak setuju dengan perlantikan Mazlan sebagai pengerusi Bersatu negeri Johor.

Mereka menolak perlantikan Mazlan oleh Tun Mahathir itu kerana percaya ia akan lebih menyukarkan pergerakan parti berikutan dirinya yang tiada ada kedudukan atau jawatan dalam kerajaan.

Dalam hal ini, sudah tentulah perlantikan Dr. Shahruddin yang baru dilantik sebagai Menteri Besar lebih diterima dan diperlukan berbanding Mazlan yang baru-baru ini digugurkan sebagai Exco Johor.

Sumber lain pula memberitahu, kalau pun perlantikan Dr. Shahruddin ada masalah kerana kedudukannya bukan sebagai Ketua Bahagian, beliau masih boleh dilantik mengetuai mana-mana bahagian di Johor kerana parti masih lagi di peringkat penaja.

Sumber itu memberi contoh bagaimana 11 Ketua Bahagian di Perak baru-baru ini ditukar untuk digantikan dengan pemimpin yang baru.

“Lagi pula, untuk memberi laluan kepada Menteri Besar menjadi Ketua Bahagian, rasanya tidak ada masalah untuk Ketua Penaja di mana-mana bahagian sedia ada bermurah hati untuknya.

“Yang penting, struktur parti nampak cantik dan Bersatu boleh terus berkembang maju dengan Menteri Besar mengetuai parti,” kata sumber itu lagi.

Yang nyata, selagi tuntutan 23 Ketua Bahagian ini tidak dipenuhi, Bersatu Johor akan terus bergolak dan bermasalah serta susah untuk bergerak ke depan. (Shahbudindotcom 08/05/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 8 May 2019 — 10:50 am

84
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
Othman AhmadApanamaWau buleNonengTanpa Nama Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Apanama
Guest
Apanama

Bazar Ramadhan Jalan Raja tiada jualan.
Idea Menteri yg riak dan sombong?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apanama…apa kena-mengena bazar ramadhan dgn tajuk…apa ker hal kamu merepek tak tentu pasal meraung macam bayi songsang tak dapat keluar, haaaaaa……??

Apanama
Guest
Apanama

Tun Mahathir kata PH masa buat manifesto tak faham kos.

Tony pada Ogos 2018, mempertahankan kenyataannya.

Tony perlu jumpa PM dan tunjuk ajarkan kepada PM, kaedah Tony mengambilalih tol tanpa melibatkan pampasan 400b.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apanama…apa kena-mengena bazar ramadhan dgn tajuk…apa ker hal kamu merepek tak tentu pasal meraung macam bayi songsang tak dapat keluar, haaaaaa……??

Apanama
Guest
Apanama

9 MEI GENAP SETAHUN PEMERINTAHAN PH JOHOR, KEKAL ATAU TUKAR? JOM KITA UNDI!

Bermula dengan Menteri Besar yang menipu taraf pendidikan si Osman Sapian dan yang terkini langsung tidak proaktif dan hanya tahu membisu si Dr Sahruddin Jamal! Apa dia buat? Tak habis-habis susun team lagi ke?

Tak sudah-sudah dengan kemelut parti, sepatutnya masalah rakyat yang diselesaikan, tetapi mereka pula yang tak habis-habis bermasalah!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Yg penting, PH pimpinan Tun M masih mendapat mandat rakyat untuk memerintah negara sampai 2023.

Apanama
Guest
Apanama

DSN telah didakwa mahkamah menerima wang RM2.6b 1MDB.

DSN telah didakwa mahkamah memulangkan wang RM2.6b 1MDB.

Tetapi PH nak lucuthak harta DSN dan keluarga yang PH tuduh dibeli dengan wang RM2.6b 1MDB yang telah dipulangkan.

Macam mana ni?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Padan muka. Harta dirampas belum setimpal.

Altantuya, Najadi & Morales dibunuh dgn kejam, apa hal…..,??
Mungkin kPN baru yg dulu orang kuat CID masih simpan salinan rekod siasatan yg telah dibakul-sampahkan oleh bekas AG korup, Pandi.r Ali

Apanama
Guest
Apanama

Di zaman gelap pemerintahan Kerajaan PH pelbagai berita pelik yang tidak masuk akal yang kita dengar. Mari kita kaji berita yang dilaporkan oleh pendokong Kerajaan PH iaitu Malaysiakini: 27/06/2018: 1. Dengan dikira dengan 150 anggota, hanya barang kemas, beg, jam, kaca mata dan wang tunai sahaja yang dijumpai. 2. Sidang media mengesahkan bahawa antara RM900 juta sehingga RM1.1 billion telah dirampas. 08/05/2019: 1. Bukan sahaja barangan kemas, 27 kereta mewah dan hartanah turut menjadi bahan bukti mahkamah. 2. Nilai rampasan yang dibawa ke mahkamah untuk dilucuthakkan bernilai RM711 juta!!! Mana perginya perbezaan di antara RM189 hingga RM389 daripada nilai rampasan?… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Sumber dari belakang lorong Chow Kit, ker…..??

Takpun, pergilah buat laporan polis, berani kerr….??

Wau bule
Guest
Wau bule

Dr M: Anwar will have free hand to do what’s best for M’sia

Budin

Tak nak tulus ke komen sampai ke langit?

I hope TDM would make another U-turn on the above like rayifying and withdraw the Statue of Rome. About 500 voting famiky members and I would give pru15 a miss if anwar is set to become pm8. God forbids.

anonymous
Member
anonymous

Nampaknye tok madey akan berdepan masalah besar….ahli Bersatu diJohor sudah mula lawan cakap tok madey yg makin merosot popularitinye….

Ahli Bersatu di Johor tak puashati kerana tuk madey bergaduh dgn muyidin dan TMJ…

Orang johor pilih PH kerana muyidin bukan kerana tuk madey…kalo madey berterusan bergaduh dgn muyiden dan istana Johor kedudukan tun madey akan tergugat…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib layak di maki, di carut.

Di atas nama anonymous ko mengkopipes, ulang komen yang sama.

Di atas nama MAHATHIRVSANWAR pun ko mengkopipes, ulang komen yang sama.

Nanti aku lapang, aku akan maki carut kamu kaw kaw.

Noneng
Guest
Noneng

Bodoh betullah pukimak tua ni sekor, asal ada komen yg tak sebulu dgn dia, dituduhnya geng Najib.
Monyet pencen ni tak habis-habis tunjuk bodoh dpn khalayak.
Kat blog ni ramai yg dah tak boleh terima tun madey, apa yg peliknya. Kau nak paksa semua orang ikut madey ke?
Haramjadah betullah monyet pencen ni.
Dah tua nak mampus pun masih bodoh lagi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Perlu ambil tindakan kepada ahli DAP Ben Singh yang persenda Al Quran Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka. Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Cilaka Najib (bawak malang kpd rakyat Malaysia), SRC International akhirnya mendapat pinjaman sebanyak RM4 bilion dari KWAP antara Ogos 2011 dan Mac 2012.

Saksi Amirul memberitahu mahkamah bahawa projek-projek yang dikatakan SRC International berhubung saluran paip hanya kelihatan bagus di atas kertas apabila dibentangkan oleh pengarah urusannya Nik Faisal dan pengarah eksekutif kewangan Geh.

Nik Faisal ketika ini masih lagi sedang dalam buruan pihak berkuasa Malaysia.

Kalau dapat ditangkap, diheret jadi saksi di mahkamah, mati katak si Najib Al Jibo.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) SISTEM Kerajaan Tempatan ini asalnya meniru apa sahaja yang telah dilaksanakan di Britain. Setelah Malaysia mendapat kemerdekaan pada 31 Ogos 1957, amalan ini masih diteruskan. Kemudiannya dibatalkan selepas mengalami gejala sosial yang negatif dan peristiwa hitam yang mencetuskan permusuhan kerana isu perkauman, dikatakan juga berlakunya jurang yang tidak saksama khususnya dalam aspek ekonomi di antara bandar dan luar bandar yang melibatkan kaum yang berbeza. Kedengaran pula baru-baru ini, suara dan tulisan supaya diadakan semula Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dengan pelbagai hujah atau dalil. Ada daripada kalangan yang mahu menghidupkannya semula, alasannya untuk… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

IntanLalat

koner ikut mana pun saksi tetap dengan pendirian ,,ini afalah perkembangan yg bagus utk Najib didapati memang bersalah

seeloknya segerakan di penjara orang ini tidak boleh di ikat jamin bahaya ni…

dan bekukan semua aset keluarga dan keturunannya…banyak lagi duit haram duit curi di sembunyikan, kenakan denda semaximumnya 10 kali ganda dr hasil curi haram..

mengong betul najib ni,,jd menteri kewangan curi pula wang rakyat…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS sedia bersama parti lain asalkan umat Islam memerintah PAS bersedia mendukung mana-mana parti lain bagi membentuk kerajaan, asalkan umat Islam terus memerintah Malaysia, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Beliau berkata, adalah tidak wajar bagi Malaysia yang penduduknya terdiri daripada 65 peratus umat Islam, tetapi pemerintahannya didominasi oleh bukan Islam. Beliau membuat kenyataan demikian ketika sesi soal jawab bersama warga Malaysia pada program ‘An Evening With Tuan Guru Abdul Hadi Awang” di Dublin, Ireland, kelmarin. Berita mengenainya dilaporkan dalam Harakan hari ini. Beliau bagaimanapun tidak merujuk kepada mana-mana parti, khususnya di dalam kerajaan Pakatan Harapan (PH), yang sekarang… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mohd Firdaus Abdullah

42 billion…duit rakyat…semua dia gasak. Tergamak dia buat mcm tu…amanah rakyat. Merah mata bila tengok duit. Kwap..kwsp…TH…apa saja boleh korek…dia korek.

Tak rasa menyesal atau simpati pada rakyat. Kaya atas usaha sendiri… tapi Najib kaya merampas rezeki rakyat. Langsung tak tahu malu. Sama juga kepada yg masih menyokong dia. Tak ada maruah…… bedebah ..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Abim: Dakwa sekolah kebangsaan jadi sekolah agama hanya cetus kekeliruan Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) menyifatkan kenyataan yang Perdana Menteri Dr Mahathir yang mendakwa sekolah kebangsaan bertukar menjadi sekolah agama hanya akan mencetuskan kekeliruan. Presidennya, Mohamad Raimi Ab Rahim berkata, ia juga akan menutup ruang penyelesaian kepada masalah sebenar. “Abim tidak menafikan keperluan kajian semula kurikulum yang mana perlu mengambil kira perubahan di peringkat global seperti penguasaan kemahiran tertentu dalam menghadapi Revolusi Perindustrian keempat. “Bagaimanapun, kenyataan yang mengatakan bahawa sekolah kebangsaan telah bertukar menjadi sekolah agama hanya akan mencetuskan kekeliruan yang boleh menutup ruang kepada sebarang penyelesaian di atas sebarang… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Shahrul Mohamad

Jho Low penting dlm melengkap perbicaraan 1MDB.. Pihak polis perlu meningkatkan kerjasama dgn pasukan polis antarabangsa supaya usaha utk membawa balik Jho Low dijayakan secepat mungkin.

Zawji

Tentu Mahathir sangat menyesal kerana menyokong Najib jadi PM dulu…kalau Najib tak jadi PM dah tentu Jho Low tidak mengebas wang milik 1MDB

Komen: Bukan saja menyesal, di umur 92 tahun, dia sinsing lengan menggembelingkan semua tenaga Pembangkang di masa itu melingkupkan Najib di Pru14.

Wau bule
Guest
Wau bule

No one not even Muhyiddin dares to call a spade a spade to the Sultan of Johore and his family members. It has to be Mahathir. I was born before Malaya became independent and I have seen Malaya and later Malaysia (and Singapore later withdrew) functioned. Mahathir’s spat with royals only being seriously talked about when the father of current sultan whacked and killed his caddy. The rest ensued were pretty obvious that rakyat were involved. Realistically for the benefit of the rakyat, not himself. One fails to understand why Mahathir is so determined to put malaysia back to where… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tanpa PAS dan hudud, PH tetap bergaduh juga Sebelum berpecahnya Pakatan Rakyat (PR), Penasihat DAP Lim Kit Siang sudah membayangkan kemungkinan pakatan yang dibarisi oleh DAP, PAS dan PKR akan berpecah dan membawa haluan masing-masing jika PAS berdegil mahu melaksanakan hukum hudud di Kelantan. Hakikatnya “kedegilan” PAS untuk melaksanakannya tidak pernah padam sejak Allahyarham Nik Abdul Aziz menjadi menteri besar Kelantan pada 1990, malah menjadi matlamat kerajaan negeri itu sehingga hari ini. Beralaskan persepsi yang dimainkan itu, PAS dan hudud sering dituduh sebagai punca perbalahan PR sehingga menyebabkan pecahnya gabungan pembangkang itu. Persepsi itu dimainkan sehingga ramai yang percaya jika… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

“Tanpa PAS dan hudud ,….” hahahaha

Bukan Islam tak akan terima Hudud PAS. Depa tak caya tak kena Hudud PAS. PAS pulak hingga sekarang tak kasi tahu pun apa itu Hudud PAS.

Contoh nya, siapa yang potong tangan, ada doktor tak di situ, ada medical operating theater ke tidak…

Seorang doktor kanan di Hospital Besar KL pernah berkata mereka tak sanggup menjadi tukang potong tangan dll di bawah Hudud PAS.

Cikkob
Guest
Cikkob

Teruskan perlekeh dan mempersendakan hudud. Hudud dari Allah terdapat arahan dlm Al-Quran.
Barangsiapa yg memperlekehkan hukum Allah dan tidak yakin dengannya, jelas dia seorang yang kafir.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kau sebutkan lah di sini apa itu Hudud. Kasi tahu Surah nya dan ayyat nya dalam Quran, dan apa yang di kata berkenaan Hudud.

Kalau kau tak buat itu, bermakna kau bodoh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mujurlah ‘hudud pas tok2 janggut sekeciput yg huduh lagi bongok’ tak dapat berkat dan restu Illahi. Jika tidak, alamat bang nuar dan najib awal2 lagi dah meninggal. Dua2 pasti kena rejam sampai mati sebab (i) kes liwat dan (ii) kes khalwat haram.

Memang lucu & amat zalim serta tak adil, pesalah yg beragama Islam kena rejam, tapi yg bukan Islam lepas dari rejaman.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

The communists will always be communists. It’s reported that Communist Chinese don’t allow Muslims to fast. The Chinese Embassy in KL say, see for yourselves.

But CNN reporter in China was not allowed by the communist security people to go further than stipulated. The reporter asked the female officer, “Why don’t you allow us to go further? Is there something you don’t want us to see?

The answer was in Chinese wor, wa karimasen. Dame’ da nah. Bageiro.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TN San….

私はあなたに同意します – Watashi wa anata ni doui shimasu.
I totally agree with you.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hahaha Othman san, anatawa Nihongo wa hanase masu neh.

Watakushi wa skoshi dake desu.

Gakko e iki masen desu ta.

Kejora @ Geng Najib wa totemo dame no hito desu neh.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hait – domo arigato, o haiyo gozaimas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Komunis Cina ini yg disembah Madey skang ni. Dulu maki2, 2 ,3 round di Beijing, Madey puji Chinese Communist Party berbakul2.

Lu TN dgn Pak Man boleh jilat apa2 jadi cai bodoh bantang kena kencing diMadey

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Enjoy The Ride, For You’ll Be Gone Soon Enough, Sarawak Minister Tells Pakatan Lawmakers (MMO) – With just two days more to its first anniversary in power, Pakatan Harapan (PH) is performing poorly as a federal government, Sarawak Minister of Tourism, Arts, Culture, Youth and Sports Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah said today. He said the euphoria of winning the 14th general election (GE14) is not over yet with PH, but to the people, a lot of things have changed since. He said indicators of the poor performances are the by-elections in Cameron Highlands, Semenyih and Rantau that PH lost… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Winning PRK 3 seats makes the blokes blow their trumpet endlessly. Dirty trumpets, too, borrowed from others with smelly mouths.

Forgetting that they lost hundreds of seats at Pru14.

No such thing as the Opposition winning Pru15. They are so disoriented, disorganized, disenfranchised by the voters.

Talk only no action. Except Najib, going in and out of the court room everyday.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Furthermore, what is there to shout about winning 3 prk – its chicken feed to compare the remarkable record of Tun winning 5 consecutive PRU with 2/3 majority + 1 PRU as opposition leader which Dato’ Onn Jaafar, Lee Kuan Yew, Lim Kit Siang, Ku Li & Anwar Ibrahim failed in Malaysia’s history

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kadir Jasin Instructs The IGP To Investigate The Johor Royal Family Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad’s media spokesman, A. Kadir Jasin , has instructed the Inspector General of Police (IGP), Abdul Hamid Bador, to investigate the Johor Royal Family regarding their business interests and companies linked to the palace. This is reminiscent of the same thing they did 30 years ago, which was revealed in this article yesterday, Mahathir Is All Alone In His Clash With The Raja-Raja Melayu (READ HERE). The fact we are seeing a repeat of events of the late 1980s-early 1990s is not really the… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sohadis Musidi

Perdana Menteri ke6 yg terakhir bagi kerajaan BN dihadapkan ke mahkamah. inilah sejarah yg tak akan luput kerajaan tumbang, ketuanya naik kandang. Very interesting, very amusing, very heart rendering, very satisfying.

Mesgi masuk sejarah, masuk buku teks sekolah2. Bagi mengelakkan generasi2 depan jangan buat mcm Najib.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Patut ler TS P Ramlee buat filem ‘6 jahanam’ – rupa2nya ramalan beliau PM ke 6 memang benar2 menjahanamkan…..!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“selagi tuntutan 23 Ketua Bahagian ini tidak dipenuhi, Bersatu Johor akan terus bergolak dan bermasalah serta susah untuk bergerak ke depan.”

Siapa cakap? Budin cakap? Itu pendapat dia. Nak kecohkan keadan sikit, nak nampakkan pimpinan Tun M lemah, nakkan Pak Sheikh Anwar cepat jadi PM.

Tak boleh caya cakap Budin. Sebab dia ada kepentingan peribadi, nakkan habuan dari Pak Sheikh kalau cepat jadi PM.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Budin ada tempoh sebulan lagi untuk menjatuhkan Tun M, jika gagal, miss soruk ler dia. He is running short of time. Pastuu…hapah orang takkan percaya dgnnya lagi, termasuk brader Nuar.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hari 15 bicara Najib –

Hazzri Jimmy

Mcm mana peguam terkemuka sapee dan harvindecit Najib punya bole kene basuh balik dek saksi?? Mmg mampuih le badut kahkahkah

tu la cuba nak putar belit soklan kn dah kene. Puak Pas bole la ko goreng sampai diorg keliru terus setuju. Hingga tarik balik saman pun. Ni pegawai penyiasat bank ko nak goreng. Dia tiap2 hari handle kes mafia international ko xbole nak goreng dengan dia

Remy Ahmad

Nampak gayanya shapee dah telanjangkan geng peguam dia sendiri, hahaha, soalan yg membuat hadirin ketawa kat peguam dia – baca lah Live Report Bicara si Badut Najib

Chinak
Guest
Chinak

Salah satu sbb Thaksin digulingkan oleh tentera Thailand ialah kerana Thaksin ingin menjual sykt telekomunikasi kpd Temasik holding dr Singapore.

Kerajaan Amerika telah menghalang sykt telekomunikasi milik negara itu dijual kpd Huawei dari China atas alasan keselamatan dan pengintipan oleh China.

Di Malaysia, Celcom telah dijual kpd sykt Digi dari Norway dgn pegangan saham majoriti oleh Digi. Tak ada pulak isu jual negara, jual kedaulatan & isu keselamatan serta pengintipan dibangkitkan oleh kerajaan PH.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Isu2 sekuriti telah dibereskan dalam Perjanjian Jual Beli.

Rahsia. Mana boleh diumumkan, kalau tak, mcm mana nak tentukan tindakan2 keselamatan itu selamat dan dilakukan.

Mana Geng Najib, yang asyik menjilat najib yang sekarang pakai nama Chinak pulak, tau itu semua. Asyik menjilat saja, otak pun dah lembab nak tahu itu semua.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Saham2 TM pulak dulu dijual kpd Temasek Holdings melalui pujaan Kejora, KJ sebagai orang tengah merangkap menantu pm zzz, Tun Dol.
Lepas tuu, KJ jadi overnight millionaire dan mampu memberi rasuah untuk mendapat jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sebelum nak cari pasal dengan Islam/ melayu cuba lihat fakta ini Bukan nak berbangga diri atau mengangkat bangsa sendiri, tetapi sebelum nak mencetuskan pergaduhan , cuba kita lihat fakta-fakta ini, Jumlah penduduk di Malaysia, = 28.3 juta orang Jumlah penduduk mengikut pecahan agama, Islam = 17.35 juta orang Buddha = 5.6 juta orang Kristian = 2.6 juta orang Hindu = 1.78 orang Ini adalah fakta rasmi pada tahun 2010 di mana pada tahun 2018 ini dianggarkan jumlah penduduk beragama Islam adalah seramai 20 juta orang. Jika dilihat dari pecahan dan jumlah penduduk mengikut agama ini, adakah mudah untuk menghapuskan penduduk… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ungkapan org putih

IN US THE PPL CHOSE A BILLIONAIRE AND MADE HIM PRESIDENT
Turne out to be a lousy, loud-mouthed, stupid President.

IN MSIA THE PPL MADE DSN A BILLIONAIRE
He stole rakyat’s money and became a billionaire.

But the court will put him in prison. 10-20 years.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA PEMIMPIN PH YANG BANGANG Bitcoin ialah kriptowang yang mempunyai nilai tertinggi diantara semua kriptowang yang ada di pasaran sekarang. Kebanyakan syarikat-syarikat pelombong kriptowang yang dibuka satu ke dua tahun yang lalu kebanyakannya melombong Bitcoin sebagai kriptowang pilihan mereka. Naik dan jatuh nilai Bitcoin ini bukanlah sesuatu yang baru, kerana kebiasaannya walaupun ia melihat kejatuhan yang mendadak, ia sentiasa akan meningkat dan mendatangkan keuntungan buat mereka yang melombongnya untuk jangkamasa yang panjang. Akan tetapi, nampaknya semua itu berakhir untuk sejumlah besar pelombong Bitcoin, kerana nilai Bitcoin baru-baru ini melihat kejatuhan nilai yang sangat teruk sehinggakan beberapa kilang melombong Bitcoin terpaksa… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Puteri Zamidi

Kesian makcik yang bagi gelang tangan masa Bossku mula-mula didakwa… Gelang tu mungkin sangat bernilai kepada makcik tu, tapi bagi Bossku, nilainya tak cukup nak belanja sehari pun … Bossku bukan takde duit, saja belum sempat keluarkan sebab terkejut kalah PRU14 …

Ary Manchino Manchino

Ade lg ke rakyat Malaysia yg xnampak mcm bos ku menyamun harta rakyat Malaysia.Kereta je 27buah.

Jasni WH

rakyat makin nmpk.. yg masih buta lg macai, dedakian, walaun dgn wala’onta.. mrk rindu era bosskur berkuasa, mrk ule tumpang sekaki hasil rompakan.. dalam penjara Sg Buluh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

From Thirunavukkarasu Karasu to Menteri Perpaduan merangkap Menteri Hindraf Malaysia Assalamua’laikum Datuk, (since you mention we were “forced” to become Muslim), Tahukah Anda? 1. I was so discriminated that I went to primary school fully sponsored by the Melayoo govt. 2. I was so discriminated that I got a free lunch in primary school for 3 years. 3. I was so discriminated that dentists come to fix my teeth for free that time. 4. I was so discriminated that my 5A result in Standard 5 got me a place in Maktab Tentera Diraja Malaysia. 5. I was so discriminated that… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

JjDon JjDon

Geng umno byk penyamun. Penyokong depa dapat dedak anjing Tu yg dok menyalak sakan sokong najib sampai hari ni Ada yang dapat dedak lembu. BODOH mcm lembu makan plastik. Hahaha

Zaidi Ahmad

KALAU SUDAH BERJAYA RAMPAS . RAKYAT TUNGGU PERLELONGAN UNTUK DAPAT DUIT 1MDB

Idris Hazis

Tengoklah wahai rakyat malaysia, wang berbandel2, intan berlian dlm beg, kereta mewah 27 buah, tanah dan rumah di lembah klang…selera manusia apa ini..tergamak dema buat begitu… Penyangak masuk neraka

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Are you his Siamese twin ‘Tirukanninabukiasu’……???

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hisyy.,hisyy.. kamu Kejora dah berpopaganda-porak peranda pakai nama Keling pulak, apa hal, haaaaaa….??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Takiyuddin: Sokongan terhadap Dr Mahathir bukan untuk selamatkan PAS PAS menegaskan sebarang bentuk sokongan kepada kepimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri Malaysia dibuat tanpa sebarang muslihat, sebaliknya demi kepentingan negara dan rakyatnya. “Dari awal lagi PAS amat konsisten dengan sikap bahawa berdasarkan geopilitik negara ini, mana-mana Kerajaan yang menerima mandat rakyat melalui proses Pilihan Raya Umum (PRU) wajib meletakkan kepentingan Islam dan Melayu sebagai teras utama pembuatan dan pelaksanaan dasarnya dan pada masa yang sama kepentingan semua kaum dan agama lain perlu dijamin sepenuhnya,” kata Setiausaha Agungnya Datuk Takiyuddin Hassan dalam satu kenyataan. “ini adalah berdasarkan realiti masyarakat… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anatta Zen

Lucutkan sampai togel. lebeh penting: harta2 yg mungkin berada diluar negara. Deepak kata paling kurang 100B.

Diri Rahsia

Ya Allah, sesungguhnya hanya Engkau Yg Maha Berkuasa dan Yg Maha Adil utk menjadikan Najib dan Rosmah dan keluarganya sbg manusia2 HINA DINA di muka bumi Malaysia ini. Dorongkan mahkamah hantar mereka ke penjara berpuluh tahun, Ya Allah

Md Khir

Ambik aje harta tu. Negara bukan islam pun payah pulangkan duit yg di curi.
\
kat jepun, Bank sita semua harta.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mengapa keras dengan DAP? MEREKA bertanya, mengapa begitu keras dengan DAP? Saya jawab, lihat juga DAP, mengapa mereka begitu keras dengan PAS? Tiada isu. Ia masih dalam kerangka demokrasi, kebebasan dan persaingan sihat. Ia bukan pertembungan fizikal dan permusuhan zahir. Ia perebutan menguasai minda rakyat. DAP adalah parti ideologi sebagaimana PAS. Sini Islam, sana Liberal. Sini dunia akhirat, sana dunia semata-mata. Sini menjulang Islam sebagai asas bernegara, sana akal manusia mengganti tuhan sebagai asas bernegara. PAS berpolitik berasaskan kewajiban agama. DAP memusuhi politik berasaskan agama. Maka, persaingan adalah tidak dapat tidak. Ia semulajadi politik dan pemerintahan. Tiada rasis. Rasis bukan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ahmado Castilo

Maaf cakap,

Mmg Islam terancam dibawah UMNO/PAS, ini kerana mereka menjual Agama Islam Raja Raja Bangsa bagi kepentingan peribadi Keluarga dan keroni dan bukan kerana rakyat.

Pemberian 1MDB Haji Percuma buat Tok Imam hanya mengkaburkan mata supaya mereka dapat sokongan undi dari mereka semua.

Bagus nya, Najib Umno Bn lingkup jiga.

Zam

ini lah yg rakyat tunggu2… rampas semula harta Negara yg di rompak lanun Bugis Najib itu

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Guan Eng, Anwar mesti bukti setia kepada Tun M SEBENARNYA bukan baru sehari dua ini didedahkan berkenaan usaha bagi menjatuhkan Tun Mahathir Mohamad (Tun M) sebagai Perdana Menteri (PM). Seawal suku keempat tahun lalu, sudah pun ada pemimpin parti dalam Pakatan Harapan (PH) sendiri bercakap secara terbuka mengenainya. Mungkin, bertujuan meredakan sedikit gerakan sumbang itu. Malangnya, ia makin kuat. Cubaan menggulingkan Tun M dibuat beberapa kali dan menerusi pelbagai kaedah. Mujur, ia gagal. Dalam tempoh itu sehingga sekarang, tidak hairan jika pendirian beberapa pemimpin utama parti-parti PH dalam banyak isu selalu berbeza dengan pandangan Tun M. Lihat sahaja dalam isu… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Adnan Yusoff

Mereka Bossku dan penganut2 nya yang berusaha menyesatkan rakyat dengan masih berusaha mengangkat Bossku sebagai pejuang malah cuba mengelirukan rakyat dengan menuduh pelbagai pemimpin rakyat ada lah pengkhianat bangsa, agama dan negara.

Ingatlah dosa kamu pada Allah SWT seolah kamu masih menyokong malah bersekongkol dengan Pencuri, Penyamun dan Pelanun atas alasan teknikal dan pelbagai putar belit demi menghalalkan cara demi tercapai agenda politik dan perkauman sempit kamu…

ajaran kamu amat sesat lagi menyesatkan…perasuah disanjung pejuang keadilan yang berusaha membawa kemakmuran negara dicaci malah dimanipulasi pelbagai isu demi kepentingan politik kebodohan kamu….

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Siapa Bodoh? Semalam ada beberapa pemimpin kanan Pakatan Harapan termasuk ahli parlimen mereka berkongsi satu laporan portal kononnya kedudukan kewangan TH adalah terlalu tenat. Disamping terpaksa membelanjakan RM400 juta bagi subsidi haji, TH juga terpaksa memberi hibah kepada pendeposit. Maka orang Islam sepatutnya memahami dan tidak perlu mengharapkan subsidi haji kerana ia sudah menjadi beban kepada TH [1] Pertama sekali, saya nak pesan kepada pemimpin PH supaya jangan guna taktik BN zaman 90an yang suka hina orang Melayu sebagai bangsa subsidi. Kalau kami bangsa Melayu ini tak nak diberi naik haji kerana tidak berkemampuan (istito’ah), maka kenapa kamu sebagai kerajaan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sharul Rani

ok jibby al pnyamun..org dh fail lucut hak tu..ko kasi LAWAN la k..amik balik semua harta yg ko rasa dri sumber HALAL tu k..LAWAN kt mahkamah tau..bkn MEYALAK kt FB jer..

Rizal BK

Amboi mak, kereta mewah ajer 27 biji .. Grrrrrrrr

Jebon

Puak lobai dan DUMNO tak bising kah? Senyap sebab dapat RM90 juta ke? “Kerjasama” ye?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Perpaduan ummah: Ada sebab untuk senyum SEMENJAK tahun 2013, lebih-lebih lagi dalam tahun 2014, berulang kali saya menyeru supaya orang Melayu bersatu dan UMNO dan PAS bekerjasama, untuk mempertahankan hak-hak orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak dan kedudukan agama Islam. Akibatnya, saya dikritik, dicerca, dikutuk, dimaki hamun, dipanggil rasis, pelampau dan ekstremis oleh, terutama sekali, orang-orang bukan Melayu (ada juga yang Melayu). Oleh kerana tulisan-tulisan saya itu, mereka mempersoalkan kesesuaian saya dilantik menjadi hakim dan akhirnya Ketua Hakim Negara, walau pun saya menulisnya selepas saya bersara. Sebaliknya, hakim-hakim bersara yang memegang jawatan dalam kerajaan PH, malah parti komponennya,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Haha, apasal BERITA UTAMA M’kini ini ada Error 404 pulak?

Saksi: Saya cuma ada kuasa siasat tapi tak boleh periksa Najib

KES NAJIB | Malaysiakini membawa anda laporan langsung hari ke-15 perbicaraan kes jenayah Najib Razak berhubung dakwaan penyalahgunaan dana SRC International.

Laporan Hidir Reduan & Hariz Mohd, 4 jam yang lepas

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Sahih ke berita ini, aduhai bangsat…….??

rahman jpc
Guest
rahman jpc

senang saja nak atasi kebuntuan. lantik pengerusi PPBM sekarang menjadi MB Johor.

t sri presiden perlu juga mengishtihar pendirian. jika dia memberi sokongan penuh kpd keputusan tun m selaku pengerusi, kemelut ini akan reda dgn sendiri nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tommy Thomas Tidak Akan Bersara, PH Masih Perlukan ‘Khidmat Cemerlang’ Tommy Thomas Ahli parlimen Kampar, Thomas Su Keong Siong, 52, di lepas dan di bebaskan oleh Mahkamah Sesyen atas pertuduhan menganjurkan perhimpunan haram, 5 tahun lalu (BACA DI SINI)… Keputusan itu di buat Hakim Norashima Khalid selepas permohonan menarik semula tuduhan terhadap wakil rakyat DAP itu di buat Timbalan Pendakwa Raya, Fadhli Ab Wahab yang menerima arahan daripada Jabatan Peguam Negara… 30 Julai 2018 Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar R. Sivarasa, kartunis Zulkiflee SM Anwar Ulhaque atau Zunar dan peguam N. Surendran di lepas dan di bebaskan oleh Mahkamah Sesyen… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Jebon

Najib mesti akan dihukum bersalah. Lihat kes 1MDB di merata-rata dunia, semua mahkamah kata bersalah.

Hazzri Jimmy

Nawawi Mat kata xde bicara di luar negeri? Pakcik baru kluar dr gua babi ke. Banker goldman sach dh mengaku salah dan pulangkn duit. Mahkamah US dh byk buat keputusan. Pakcik kne bc berita berkaliber bukan hanya harakah dlm tu xde cite lain melainkan tipu syarie. Oh and kne fhm bhs kapir mat saleh skit jd pandai skit sian kt anak cucu kalau terus jd bodoh

Muhd Fzi

Nawawi Mat hehe..dok dlm gua

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

One Year On, What Happened To The Seized Valuables From The Pavilion Raid? Next week it is going to be exactly one year since the raid on the Pavilion Residences, although based on the Hijrah calendar it is already one year. And they are supposed to charge Najib within six months or else the RM1 billion worth of valuables need to be returned to him. But how to return what is not there? There is no RM1 billion worth of valuables sitting in Bank Negara Malaysia. And that is the problem here. First they said it was not a raid.… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Putrajaya, police file forfeiture suits against Najib and Rosmah

Yang ini apa ya?

Melayu katak bawah tempurong

Iqra’ Iqra’ Iqra’ bismirabbikallazi khalaq2…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yeah, gua baru terbaca –

K’jaan failkan saman pelucuthakan ke atas Najib, Rosmah

Kerajaan dan pihak polis memfailkan dua saman perlucuthakan terhadap bekas perdana menteri Najib Razak, isterinya, Rosmah Mansor dan beberapa yang lain bagi menyita barang-barang mewah berjumlah RM711 juta, termasuk 27 kereta mewah dan hartanah daripada mereka yang terlibat.

https://www.malaysiakini.com/news/475288

Cilaka (bawa malang kpd rakyat) – dekat RM1 biliun harta rakyat di samun Najib & Rosmah. Penjara, 10-20 tahun padah nya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beggars chooseth not.

Criminals only get shot … if in China. Or in Timbuktu.

Kamu bodoh sangat Geng Najib yang asyik menjilat Najib sekarang pakai nama MAHATHIRVSANWAR. Mana boleh korang nak tentukan bila harta yang dirampas akan di pulangkan.

Pihak berkuasa ada hak rampas – untuk siasatan. Bila nak pulangkan – depa punya pasal lah, bukan korang penyangak punya pasal.

Tak puas hati, saman ler.

Apa? mahkamah dah penuh sesak dengan perbicaran mcm2 sebab Najib dll? Hah, tau pun.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mengarut mengata MB JOHOR MESTI DIJADIKAN PENGERUSI NEGERI….

Itu kuasa mutlak Tun Mahathir. Ikut suka dia. Mesti ada alasan kuat bagi nya tidak menjadikan MB johor Pengerusi Negeri.

Yang ternampak ia lah MB baru Doktor apekenamanye itu telah setujukan tukar Exco. Walau pun Bersatu dan Kabinet pun dah putuskan jangan tukar Exco.

Mesti lihat dulu sama ada doktor itu boleh memerintah dengan tegas, berani membuat keputusan yang tak berbau istana lagi. Ikut cara politik, bukan ikut sains kedoktoran perubatan, atau sains budak kecik bodoh.

Wau bule
Guest
Wau bule

Satu ijazah dari university malaya, singapura….satu lagi dari indonesia…entah apa nama tak tahu. Bagai langit dan bumi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hmmmm, ketrampilan & cakap MB baru tak meyakinkan. Entah apa akan terjadi bila nanti kena berdehem dgn pihak istana.

Almarhum TS Mohamed Rahmat pernah ditawar jawatan MB Johor tapi menolak kerana tak sanggup melayan kerenah Sultan Johor.

Wau bule
Guest
Wau bule

Jaja cerita untuk naikkan Anwar… hampeh. Hanya budin sirang saje sokong. Yang lain bwrat nak angkat dia jadi pengganti TDM. Rasa Nak tolak dia balik masuk hotel di bamboo river.

Hentam TDM dengan bermacam2 cerita karut…tak juga jalan. Malah TDM masih kuat tak nak berhenti untuk selamatkan negara malaysia dan rakyatnya

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YANG NI OKAY…NO KOMEN

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAPI YANG BUDIN KATA PASAL TONG M ADA JUGA YANG BENAR MACAM DI ATAS

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kan kan kan…besar punya munafik……!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DAH NGAKU KALAH KER, GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB SEKARANG PAKAI NAMA MAHATHIRVSANWAR?

NGAKU “TAK JALAN” USAHA2 “Hentam TDM dengan bermacam2 cerita karut”?

NGAKU TUN M MASIH KUAT HENTAM BUDAK KECIK BODOH YANG DEGIL ITU?

BAGUS LAH. KEEP IT UP.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Saya pegang kata kamu ini & harap kamu tidak munaafik sepert lazimnya.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ingat tuu, Kejora. Kamu akhirnya juga mengaku TMJ budak kecik.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tunggu GST kembali dan dijenama NSAT Atoq nak U-turn dan balik ke sistem GST. Untuk tutup malu, tak panggil GST tapi jenama semula. Jenama semula boleh diputarbalik macam KERA-jaan “pembohong” PH banyak buat program-program. Sebenarnya menipu rakyat dan curi kredit dari orang lain. KLIA mahu dijenama jadi Sepang International Airport (SII). Eloklah call sign KUL untuk Kuala Lumpur dijenama semula jadi SEX. 😜🤩 GST perlu dijenama dan SST tak boleh pakai. Pertukaran sistem cukai balik dari GST ke SST telah menjadi sebab harga barang bertambah naik. Setahun kemudian, Msia tunggu ‘mati’ Akibat yang lebih buruk ialah kedudukan kewangan negara jadi… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB SEKARANG PAKAI NAMA MAHATHIRVSANWAR,

Ko taknak cakap pasal GST antara yang bikin Najib Umno/Bn lingkup tersungkur di Pru14?

Kau ngarapkan SST pun sama GST dan menjatuhkan PH pulak?

Keep on dreaming, old chap.

At times when you are not full of hate, geram, panas hati melihat Najib turun naik mahkamah, duduk dalam kandang penjenayah.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

GST – Gasak Sampai Terlingkup….!!