ISU TANAH RTS SELESAI KERANA SULTAN JOHOR BENAR2 BERJIWA RAKYAT

Dalam perkembangan terkini berhubung isu tanah yang dikatakan mengganggu pembinaan projek Sistem Transit Aliran Johor – Singapura, Sultan Johor memaklumkan sedia menyerahkan kembali tanah di Bukit Chagar, Johor Bahru tanpa kos kepada kerajaan pusat.

Setiausaha Sulit Sultan Johor, Jaba Mohd Noah berkata, baginda sebenarnya tidak pernah dimaklumkan mengenai tanahnya akan terlibat untuk projek RTS itu.

“Adalah dimaklumkan bahawa Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor berasa kecewa di atas satu berita yang mengaitkan isu peningkatan kos Projek RTS dengan sebidang tanah milik Baginda Tuanku di Bukit Chagar.

“Sehingga ke hari ini, Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor tidak pernah dimaklumkan mengenai tanah milik baginda Tuanku yang akan terlibat untuk Projek RTS tersebut.

“Namun begitu, Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor telah bertitah bahawa sekiranya benar tanah milik baginda Tuanku di Bukit Chagar tersebut terlibat untuk Projek RTS, maka Baginda Tuanku berkenan untuk menyerahkan tanah yang terlibat kepada kerajaan tanpa sebarang kos,” kata kenyataan itu lagi.

Tambah kenyataan itu, penyerahan tanah berkenaan adalah dengan syarat Projek RTS diteruskan dengan segera kerana baginda memahami derita rakyat yang terpaksa berulang-alik ke Singapura.

Dengan pendirian Sultan Johor ini, bermakna isu ini telah selesai dengan sendirinya, hanya sehari selepas ia ditimbulkan media.

Segala-galanya adalah kerana sikap Sultan Johor yang benar-benar berjiwa rakyat dan sentiasa memastikan kepentingan rakyat negeri itu diutamakan.

Baginda ternyata lebih memilih jalan damai dan bukan bergaduh serta mengutamakan rakyat Johor.

Dengan nilai tanah seluas 4.5 hektar itu adalah hampir RM500 juta, bermakna itulah nilai kemurahan hati baginda demi projek RTS dan demi rakyat Johor.

Daulat Tuanku. Syabas. (Shahbudindotcom 04/05/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 4 May 2019 — 2:08 pm
Subscribe
Notify of
guest

101 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 7:05 am

Kalau dia bijak, dan tak dahi sempit, dia tak celupar seperti ini –

TMJ bidas ‘Kadir’: Kalau nak habiskan kami cuba 110%

“Kadir, saya tahu mengenai pertemuan di Menara Ilham. Sila teruskan (rancangan) itu,” kata TMJ.

Dengan pemikiran begitu, mana dia nak sentuh apa yang dilaporkan M’kini –

Tanah yang dirujuk (sanggup serah) oleh Sultan Johor ialah tanah seluas 4.5 hektar pada LOT PTB 23354, yang akan menelan belanja RM495.3 juta dana kerajaan.

Bagaimanapun, tanah Lot 45419, seluas 2.44 hektar yang akan menelan belanja RM198.4 juta dana kerajaan tidak disebut.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 May 2019 6:39 am

TMJ bidas ‘Kadir’: Kalau nak habiskan kami cuba 110% Mei 4, 2019 (Dikemaskini Mei 4, 2019) A A Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim bertitah mendakwa baginda mengetahui mengenai usaha untuk ‘menghabiskan’ pihak istana yang didakwa dirancang oleh “Kadir”. “Kadir, saya tahu mengenai pertemuan di Menara Ilham. Sila teruskan (rancangan) itu. “Tetapi seperti yang saya katakan sebelum ini. Jika kamu mahu menghabiskan kami, kamu perlu menghabiskan kesemuanya. Kamu tidak boleh buat separuh jalan atau 50 peratus. Kamu perlu bersungguh-sungguh dengan 110 peratus,” titah pewaris takhta Johor itu pada ciapannya di Twitter. Menurut TMJ, pihak berkenaan perlu menyelesaikan masalah… Read more »

Wau bule
Wau bule
5 May 2019 5:58 am

Budin kata mahathir suka cari gaduh.. factually for rakyat’s good cause…truth is hurtful Now..look at tbis news “Johor Crown Prince Tunku Ismail Sultan Ibrahim today alluded to efforts to “finish off” the royalty which he alleged were being plotted by a “Kadir” “Kadir, I know about the meeting in Menara Ilham. Please proceed” Smack of arrogance All knowing Pick up a fight allegedly to protect JOHORE ROYALTY…must be a joke John Doe..this could be the real starting of the FINAL FIGHT….. See siapa yang tersungkur. Whacked sudah slapped pun sudah Assaulted juga sudah apalagi seized Mengadu character assassination namun nsk… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 6:40 am
Reply to  Wau bule

TMJ is a sad specimen of a “narrow forehead” fellow, which, it is said, indicates a lack of wisdom, maturity of thought and, consequently, lacking a proper understanding of the institution of “Raja Berperlembagaan” or constitutional monarchy.

Banyak masalah di antara istana Johor dan Kerajaan Johor, juga dengan Kerajaan pusat, timbul dari mulut celupar nya dan “pendirian persatuan bolasepak” nya.

Tun Mahathir sendiri ada menyebut jenis yang suka memukul orang, di padang golf dll. Betul, rakyat mahukan institusi Raja2 Melayu berterusan, di harap TMJ membantu ke arah ini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 May 2019 6:41 am
Reply to  Wau bule

TANAH ECRL SULTAN TONG M BAGI CHINA MERAH.. APA CER?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 5:49 am

Berjiwa rakyat? Ambik beberapa lot tanah Kerajaan Federal di Bukit Chagar, itu berjiwa rakyat? Hingga membikin projek RTS terhenti sekarang, itu berjiwa rakyat? Seluruh Pulau Kukup menjadi dia punya itu berjiwa rakyat?

Itu berjiwa Khaled Nordin dan Najib Al Jibo. Tapi tindakan2 mereka begitu menjijikkan rakyat hingga Khaled dan Najib tersungkur di Pru14. Walau pun istana keluarkan kata2 yang memihak kpd mereka menang, tidak Tun Mahathir dan PH.

Pak Sheikh melulu ke istana Johor selepas dibebaskan. Dan Budin mahukan Pak Sheikh dapat hubungan baik kalau dan bila naik takhta di Putrajaya. Tapi masih “kalau”.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 6:04 am
Reply to  Tanpa Nama

Bagus nya ia lah bila Tun M kata jika tidak ada bayaran di buat bagi tanah itu, Kerajaan akan ambil semula tanpa “membeli” dari nya, dia kata dia sanggup serahkan tanah itu.

Memang lah. Tun M tentu sudah arahkan orang2 nya periksa rekod di Pejabat Tanah Johor Bahru jika ada bayaran dibuat bagi tanah itu.

Senang ajer. Bayar beberapa puluh Ringgit, sesiapa pun boleh mohon salinan yang disahkan Pejabat Tanah borang2 pindahmilik dan catitan bayaran2 atau “balasan” bagi nya, jika ada.

Kot balasan bagi nya hanya menyatakan tak sokong Tun M di Pru14. Kehendak Najib dan Nordin. Hah kau, terguling.

khairi
khairi
5 May 2019 2:51 am

alahai,,,4 ekar lebeh ja,,kalau,tak bg nnt timbul pulak camna soltan boleh dp,,kalau beli nk la tgk transaction duit,,kalau xda transfer duit cmna boleh tukar tngan,,sblm ni belambak sapu juai pi kt cina merah,,pulau kukup tu sabit org duk bising,,kalau tak mmg hangit,

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 May 2019 6:43 am
Reply to  khairi

RAJA DAJJAL AKAN HAPUSKAN SULTAN TONG M….

Chekodet
Chekodet
4 May 2019 10:26 pm

Dlm pertempuran klimaks terakhir antara panji-panji hitam Jon Doe cap tengkorak di Semenyih, wakil pembawa panji-panji hitam cap tengkorak tersembam setelah kepalanya ditenyeh ke dalam lubang jamban.

Geng Najib
Geng Najib
4 May 2019 10:24 pm

Apa yang kita harapkan ialah..tanah yang diserahkan balik oleh Baginda Tuanku Johor tu tak disalahgunakan pulak untuk meraih keuntungan bagi kroni2 dengan digunakan untuk projek2 lain selain dari RTS…kita pun tau perangai diorang ni…kalau dah ada peluang untuk memenuhkan poket masing2…dah tentu takkan dilepaskan punya beb !!!!!

Chekodet
Chekodet
4 May 2019 10:20 pm

Othman kaduk jgn lupa buat rebung buluh jeruk dlm minyak sawit banyak-banyak sbb jin Doe nak standby sebagai bekalan utk pertempuran klimaks puak-puak panji hitam cap tengkorak.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 6:11 am
Reply to  Chekodet

Beruk Tua Geng Najib yang pakai banyak nama, asyik menjilat Najib,

Kau buat personal attacks, orang lain boleh buat begitu juga terhadap kamu, giving you a taste of your own medicine. Dah banyak kali dicakap, what you can do, others can do better.

Tak berfaedah kau terus buat personal attacks, cakap kotor, dsb nya.

Coba lah dialog, diskussi baik2. Kot ada pembaca yang tertarik dengan hujah2 kamu siap dengan bukti, fakta, atau sekurang kurang nya punca maklumat yang sahih, dan sokong Najib.

Amacam?

Geng Najib
Geng Najib
4 May 2019 10:12 pm

Daulat Tuanku…kami rakyat dan bangsa Johor menjunjung tinggi kemurnian hati Tuanku yang ternyata mengutamakan kemaslahatan dan kepentingan rakyat Johor lebih dari segala2nya..bukan macam PM ke 7 ni…yang menjadi keutamaannya ialah untuk memastikan anak beranak dan kroni2nya terus menerus mendapat keuntungan dari penderitaan rakyat jelata yang kini terhimpit dengan bebanan hidup dan kos sara tinggi yang melambung…itu lah sebab bangsa Johor menyokong sepenuhnya pembentukan parti Bangsa Johor dan mengalu2kan Tengku Idris bertanding dalam PRU akan datang…kita pastikan Johor terus maju dan makmur dan paling penting bebas dari cengkaman rejim PH yang zalim ni!!!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 9:50 pm

Umat Islam Hilang Kuota Tambahan Haji Di Bawah PH Umat Islam kehilangan kuota tambahan sebanyak 10,000 orang untuk menunaikan haji setiap tahun berikutan hubungan dingin antara kerajaan Pakatan Harapan (PH) dengan Arab Saudi. Ketika mendedahkan perkara itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, di bawah kepimpinan Barisan Nasional (BN), Arab Saudi tidak pernah gagal memberikan keistimewaan itu kepada Malaysia. Malah kata beliau yang merupakan bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, pada 2013, Arab Saudi bermurah hati memberikan kuota tambahan setengah kali ganda lagi iaitu sebanyak 15,000 orang. “Jumlah ini tidak termasuk kuota menteri-menteri yang mempunyai… Read more »

John Doe
John Doe
4 May 2019 9:33 pm

Pak Rahman 2 Thank you for paying attention to my sharing that Tun M is indeed the prophesized “Carrier of The Black Banners From The East” @ Pembawa Panji Hitam dari Timur. Maka, kalau ada mana-mana penulis upahan yang mahu melabelkan Tun M sebagai seorang kaki gaduh, so what? Pembawa Panji Hitam ini, yang dikhabarkan sebagai pejuang kebenaran zaman fitnah, memang telah dikhabarkan akan mengetuai pasukannya di dalam banyak pertempuran dan mereka menang di dalam kesemuanya, sebelum mereka akhirnya menang mutlak pada hari berlakunya pertempuran klimaks mereka dengan kesemua pasukan-pasukan lawan mereka yang bersekutu, yang mana pertempuran ini dikenali sebagai… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 9:42 pm
Reply to  John Doe

Pemfitnah kaki gaduh putar belit guna wang kerajaan selamatkan syarikat anak layak ker diberi tugas kibar panji hitam…..madey layak kibar panji hitam legam yg dibuat oleh ulamak tiruan jon al bodoo kaki temberang…

Geng Najib
Geng Najib
4 May 2019 10:18 pm
Reply to  Anonymous

Sdra John doe…nak tanya lah secara jujur..agak2 ko lah..layak ke orang yang sifatnya suka mencari gaduh dengan orang lain…bersikap diktator dan otokratik serta menzalimi lawan dan kawan semata2 untuk memastikan anak beranak dan kroni2nya terus mengaut keuntungan di Msia ni..diangkat sebagai pembawa panji2 hitam akhir zaman haah????

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:03 am
Reply to  Geng Najib

Oooi Samdol, Bangang..beribu kali bagus algi klu bersikap diktator, otokratik dari bersikap Klepto dan Pas Ularmak fanatik.

Wau bule
Wau bule
5 May 2019 4:51 am
Reply to  Anonymous

Layak daripada mufti agamawan dan politikus korup.

Bafi sultan johor..patutlah nampak berduit kaya raya…rupanya main ambik aja apa suka. Minta di defend disanjung disembah etc etc.

Nobody mahu institusi raja dihapuskan. Namun kalau perangai teruk mahu terus diperbodohkan???
Over my dead body

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 10:21 pm
Reply to  John Doe

Keliru betullah. Perang apa yang dilalui oleh mahathir yg dimaksudkan oleh oleh mr.john doe ni. Perang pru ke? Atau berperang menegakkan islam, melawan tentera kafir? Seharusnya perang bersenjata baru ada kick.
Setakat gaduh adalah. Dengan Tunku Abdul Rahman,Husein Onn,Musa Hitam, Anwar Ibrahim tapi dengan kaki bontot yg dia kata rendah maruah tu dah jadi kawan, Terbaru gaduh dengan kerabat diraja johor. Bermasam muka dengan muhyidin dengan mb johor.
Bro john doe bagaimana kesihatan sekarang, apa anggota badan ada kelainan ke sejak mahathir sarankan minum minyak sawit? Jangan lupa telor, blender sekali dengan rebung buluh. Pasti ummp.

John Doe
John Doe
4 May 2019 10:36 pm
Reply to  Anonymous

Kejora Bapuk Bodo,

Hehehe.. Katalah apa sahaja. Fitnahlah apa sahaja, tohmahlah apa sahaja, dan cercalah apa sahaja ke atas Tun. Bersukarialah dengan segala fitnah, tohmahan dan cercaan itu sementara kamu masih ada tempoh, kerana tempoh bersukaria itu pasti akan tamat. Kamu pasti akan dipertanggungjawabkan di hadapan thaifah akan segala fitnah, tohmahan dan cercaanmu itu.

Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

Que sera sera.

Wallahu a’lam.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:05 am
Reply to  Anonymous

Ngkao pula jangan lupa blender telur Najib dan bijik Mak Badak..pasti kau nak lagi…oh lupa, telur Najib ada dua saja, dan bijik pun satu….hahahaha akibat kempunan lah kau..sbb dua kali blend, telur Najib dah takde huhuhuhu

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:00 am
Reply to  John Doe

Salam Tuan John Doe. Lama tak dengar kalimah Panji Hitam.. Ignore Kejora GN tu. Biar mereka ini have their last laughs. Come the day Pembawa Panji Hitam bertempur dgn kelompok2 lawan, kita tengok sapa dan pihak mana yg tersembam dalam lubang jamban..Aku yakin yg mula2 terpele’ot masuk lobang jamban dan makan tahik adalah Chekodet aka Kejora huhuhuhu

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
5 May 2019 6:46 am
Reply to  khatijah.nuno

KHATY NUNO ADA TELOR…

Chekodet
Chekodet
4 May 2019 9:27 pm

Projek RTS akan memudahkan Othaman kaduk mengeksport rebung buluh yg dijeruk dlm minyak sawit ke rumah neneknya di Singapura melalui jln darat.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
5 May 2019 6:13 am
Reply to  Chekodet

Beruk Tua Geng Najib yang pakai banyak nama, asyik menjilat Najib,

Kau buat personal attacks, orang lain boleh buat begitu juga terhadap kamu, giving you a taste of your own medicine. Dah banyak kali dicakap, what you can do, others can do better.

Tak berfaedah kau terus buat personal attacks, cakap kotor, dsb nya.

Coba lah dialog, diskussi baik2. Kot ada pembaca yang tertarik dengan hujah2 kamu siap dengan bukti, fakta, atau sekurang kurang nya punca maklumat yang sahih, dan sokong Najib.

Amacam?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 8:05 pm

Dokumen Mahathir ‘sapu’ tanah Langkawi tersebar SEJAK 6 Mei, netizen digemparkan dengan dua siri pendedahan berhubung dokumen pajakan oleh Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) kepada permohonan Tun Dr. Mahathir Mohamad. Semua kelulusan pajakan tersebut pernah dibuat antara tahun 2011 hingga 2014 ketika Mahathir menjadi Penasihat LADA. Untuk rekod Mahathir dilantik sebagai penasihat agensi itu pada 2003 hingga Mac 2016 lalu. Dalam dua laporan didedahkan menerusi media sosial sebelum ini, Mahathir berjaya memanipulasi hak pemilikan pajakan tanah antara tempoh 30 tahun hingga 60 tahun di Kuah dan Mukim Ayer Hangat. Namun, dokumen ketiga ternyata lebih mengejutkan. Penyelewengan dokumen siri ketiga yang tersebar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 7:40 pm

NASIB BAIK TANAH GUNA NAMA RAJA MELAYU…KALAU DAPAT KAT SULTAN TONG M DAN RAJA DAJJAL DAH LAMA LESAP

Chekodet
Chekodet
4 May 2019 6:17 pm

Hahaha Hohoho hihihi

Suara mengilai Othaman kaduk selepas makan rebung buluh jeruk dlm minyak sawit.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 7:08 pm
Reply to  Chekodet

BODOH WAU BULE MENGALAHKAN BUDAK TADIKA…

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:50 pm
Reply to  Chekodet

Umno (najib & khaled nirdin) guna nama Pihak Istana Johor untuk menyonglap tanah pertiwi untuk projek RTS. Sultan Johor pun dah akui tak tahu menahu& kalau ianya untuk kemudahan rakyat berulang alik seberang tambak, kerajaaan pusat boleh ambil tanpa bayar ganti rugi.

Betul2 puaka najib & khaled nordin…..!!!

Geng Najib
Geng Najib
4 May 2019 10:29 pm
Reply to  Othman Ahmad

Cakap Wak suman ni bukannya boleh kita percaya…dia ni langsung takde sikit pun rasa hormat dan kasih kepada Institusi kesultanan Johor…logiknya orang Singapork macam dia hanya berkiblatkan kepada Presiden singapork aje lah!!!!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
5 May 2019 9:42 am
Reply to  Geng Najib

Budak higusan Mael biar Tun M ajar

Dan…..pd bedebah haramjadah Kejora,

kita semua saksi nanti ada ker dia masih punya pelir & batang tonjolkan diri face to face me at Dataran Merdeka on 19th Maym 2019….??

Othman Ahmad
Othman Ahmad
5 May 2019 9:39 am
Reply to  Chekodet

Budak hingysan Mael biar Tun M aja

Dan…..pd bedebah haramjadah Kejora,

kita semua saksi ada ker dia masih punya pelir & batang tonjolkan diri face to face me at Dataran Merdeka on 19th Maym 2019….??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:30 pm

Peserta demo “pertahan Islam” berarak usung gambar TMJ KUALA LUMPUR: Lebih 100,000 penunjuk perasaan berarak di Jalan Tuanku Abdul Rahman hari ini bagi menunjuk perasaaan “mempertahankan kedaulatan Islam” sambil mengusung gambar Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim Ismail. “Kamu sentuh TMJ, kami lawan” antara sepanduk yang dilihat oleh para penunjuk perasaan yang berarak dari Masjid Jamek pada kira-kira 2 petang tadi, menuju ke Sogo. Perhimpunan ini antara lain diadakan sebagai tanda sokongan kepada pendirian TMJ terhadap perakuan Statut Rom, yang dikhuatiri menggugat kedudukan Agong. Anjuran gabungan NGO, Gerakan Pembela Ummah, ia turut dihadiri PAS dan Umno. Mereka berarak… Read more »

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 6:58 pm

M&A

Whacked and slapped
Assaulted and holed
Seized and What’s next?

Adalah ini yang dikatakan oleh peguam najib “rogue rulers”????

Kalau inilah kau sanjungi…tiada bezanya kamu dan melayu muslim yang pernah najib bangsat dan hadi sesat.

Terhegeh2 hormat dan respek diminta
Sembang macam badut sarkis india
Copy n paste mengalah budak tadika
Demi dedak diberi percuma

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 7:04 pm
Reply to  Wau bule

Aikkk, Bahasa utama Negeri Perak ke ni ?

Sedar tak sedar, setelah ekonomi kini pendidikan dan bahasa Melayu cuba dihilangkan secara halus. Jika macai PH masih bodoh nak fikr maka tak lama Melayu akan hilang jati diri, Malaysian Malaysian akan terlaksana

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 7:32 pm

Betul sebab orang macam kamu dah dibangat dan disesat…jati diri dah ke laut. Perangai tidak langsung cerminkan melayu dan muslim

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 9:09 pm

Umno (najib & khaled nordin) guna nama Pihak Istana Johor untuk menyonglap tanah pertiwi untuk projek RTS. Sultan Johor pun dah akui tak tahu menahu& kalau ianya untuk kemudahan rakyat berulang alik seberang tambak, kerajaaan pusat boleh ambil tanpa bayar ganti rugi.

Betul2 puaka najib & khaled nordin…..!!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
5 May 2019 6:04 am

Akangkah lurus bendulnya Melayu2 memperhambakan diri, nenyembah2 ke bawah duli tapi mengaku….
“Tiada yg lain disembah kecuali Allah”.

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 5:26 pm

Selesai sudah Din. Tak perlu gaduh2. Yang penting Mahathir dan pencacainya boleh minum minyak sawit campur telor harga turun 2 sen dan rebung buluh tanpa ganguan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:21 pm

Mahathir disindir, TMJ dipuji dalam demo Ummah Wartawan Malaysiakini 2:27 tengahari (Dikemaskini 4:00 petang) A A Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim popular dalam perhimpunan Gerakan Pembela Ummah (Ummah) hari ini. Ramai penyokong himpunan tersebut membawa sepanduk mendukung putera raja yang lantang mengkritik kerajaan dan dilihat tidak berlaga angin dengan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Antara plakad dan poster kelihatan bertulis “Jangan jadikan TMJ smokescreen (pengalih perhatin)”, “TMJ=Rakyat, Saddiq= Mahathir + Daim” dan “TMJ Kesayangan Rakyat, Mahathir Kesayangan Saddiq”. Pemuda Umno bandar Tun Razak, Mohd Riziqin Hillan salah seorang yang membawa bahan pro-TMJ sekali dengan potretnya dalam pakaian… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:53 pm

Umno (najib & khaled nirdin) guna nama Pihak Istana Johor untuk menyonglap tanah pertiwi untuk projek RTS. Sultan Johor pun dah akui tak tahu menahu& kalau ianya untuk kemudahan rakyat berulang alik seberang tambak, kerajaaan pusat boleh ambil tanpa bayar ganti rugi.

Betul2 puaka najib & khaled nordin…..!!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:20 pm

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:26 pm

DOA PEMBUKA ENTRY……PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBURKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 4:11 pm

Kesian, ramai di perhimpunan Gerakan Pembela Ummah lokos kena hujan petang ini.

Antara plakad dan poster kelihatan bertulis “Jangan jadikan TMJ smokescreen (pengalih perhatin)”, “TMJ=Rakyat, Saddiq= Mahathir + Daim” dan “TMJ Kesayangan Rakyat, Mahathir Kesayangan Saddiq”.

seorang peserta perhimpunan yang tidak mahu dikenali berkata plakad itu diedarkan di Masjid Jamek oleh seorang lelaki dalam usia 30 tahun.

“Kami terima sahaja bila orang beri,” katanya.

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:28 pm
Reply to  Tanpa Nama

WAU BULE DARI TG RAMBUTAN TAK PERLU LAYAN

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:53 pm

Umno (najib & khaled nirdin) guna nama Pihak Istana Johor untuk menyonglap tanah pertiwi untuk projek RTS. Sultan Johor pun dah akui tak tahu menahu& kalau ianya untuk kemudahan rakyat berulang alik seberang tambak, kerajaaan pusat boleh ambil tanpa bayar ganti rugi.

Betul2 puaka najib & khaled nordin…..!!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
5 May 2019 6:17 am
Reply to  Tanpa Nama

Alangkah lurus bendulnya Melayu2 dimanipulasi umno & pas memperhambakan diri, menyembah2 ke bawah duli tapi masih mengaku….
“Tiada yg lain disembah kecuali Allah”.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:06 pm

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:09 pm

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:12 pm

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:57 pm

Tumpukan 19 Mei 2019 di Dataran Merdeka. Jgn ponteng tau, pengecut….!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:57 pm

Tumpukan 19 Mei 2019 di Dataran Merdeka. Jgn ponteng tau, pengecut….!!

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 4:12 pm

Orang dari tg rambutan dah mai dah. Barangkali baru balik kena ujan semasakat sogo….kesian. ada payung ke?

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:56 pm

Tumpukan 19 Mei 2019 di Dataran Merdeka. Jgn ponteng tau, pengecut….!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 4:03 pm

TMJ: Sumbangan Sultan Johor tak pula dihebohkan

di Twitter, TMJ kata “Berapa banyak tanah tanah Sultan Johor yang di beri kepada rakyat dan kerajaan sejak dulu hingga ke hari ini? Berjuta duit kurniaan kepada kerajaan? Sultan Johor selesaikan hutang kerajaan masa tahun kedua jadi Sultan. Berapa juta ke yayasan-yayasan? Benda baik tidak di kongsi.”

Betul ke ini? Siapa ada rekod nya tolong kasi tau.

pengguna Twitter bernama Abdullah Afiq menyifatkan sumbangan Sultan Johor yang disebutkan itu adalah kerana baginda sebagai Sultan dan menurutnya tidak perlu dihebohkan.

M’kini

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:36 pm
Reply to  Tanpa Nama

RAJA MANA TERLIBAT SKANDAL MAMINCO RM 5 BILLION?

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:59 pm

Tumpukan 19 Mei 2019 di Dataran Merdeka. Jgn ponteng tau, pengecut….!!

Sawaludinlamin
Sawaludinlamin
4 May 2019 3:57 pm

Raja berjiwa rakyat, alahai budin, togolak pungkoq den.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 3:48 pm

“Terbaru raja-raja Melayu dihina .. pertahankan institusi raja-raja dan pertahankan martabat serta kesucian Islam.

“(Ada) kata raja Melayu perompak, dalam forum itu ada Peguam Negara Tommy Thomas. Kita mesti desak Tommy Thomas letak jawatan. Dia tak layak jadi peguam negara, dia biarkan raja Melayu dihina,” katanya.
xxx

Itu Pemuda Umno Ashraf Wajdi kata. Dia nak panggil semula Pokdo Pandi Ali yang kata Najib tak bersalah 1MDB? Mengarut.

Kita desak Najib dan Rosmah cepat di penjarakan.

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:58 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko desak hakimlah kalo ade brani..bongok…

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 May 2019 8:59 pm
Reply to  Anonymous

Tumpukan 19 Mei 2019 di Dataran Merdeka. Jgn ponteng tau, pengecut….!!

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:10 am
Reply to  Tanpa Nama

Lebih baik penjarakan, Mamak kacukkan jawa Ashraf Wajdi dan Lobakman (Lokman) sekali. Seklai dgn geng2 melayu bodoh yg hadir “Himpunan Selamatkan KEpala Bapak Depa” tadi pagi.

Jigit
Jigit
4 May 2019 3:48 pm

Eiiii…. geli aku dengan sikap mengampu lebih2 Si Budin ni…. mentang2 la boss dia dah terkam cium tangan Sultan tu…. kentut baginda pun nanti di bilangnya wangi.
Budin ni kalau hidup di zaman maharaja China atau di zaman pemerintshan Sultan Uthmaniah dia adalah seorang sida di istana di mana buah pelirnya dikembirikan supaya separuh nafsunya hilang…. hidup cuma untuk menghambakan diri pada tuannya….

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:57 pm
Reply to  Jigit

Ko jilat bontot madey .kena kencing pon ko tak kisaah….

kena kelentong
kena kelentong
4 May 2019 3:37 pm

wakaka klau tak expose ..tanah kena cekup by sultan ..nobody know ehh…klau bleh smua tanah dia yg punya…ini yg berjiwa rakyat ..no wonder dia tak suka Tun…pasal Tun tarak close 1 eye saperti penyagak lanun bugis…sama sama ada ngap gelap ke???

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:55 pm
Reply to  kena kelentong

Ko tak tahu duduk sebenar perkara tak usah buat spekulasi bodooh laa…RTS tangguh kerana kos mahal dan dialihka jajaranye jadi sultan ambik milik lah sebagai gantian pertukaran tanah…….

قمرالزمان محمد يوسف
قمرالزمان محمد يوسف
4 May 2019 5:53 pm
Reply to  kena kelentong

berjiwa rakyat la sgt yek…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 3:26 pm

“Raja Berperlembagaan” perlu tidak mencampuri politik pemerintahan negeri. Juga tidak mengambil tanah2 yang bernilai tinggi, satu lot hingga setengah biliun Ringgit.

“Raja Berjiwa Rakyat” perlu pulangkan semula tanah2 yang diperolehi tanpa bayaran itu. Beri rakyat merasa se sen dua bila buat projek itu ini di atas tanah2 itu.

Kisah pulau off Pomtian itu amacam?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:38 pm
Reply to  Tanpa Nama

RAJA MANA TERLIBAT SKANDAL SUKHOI RM 2 BILLION?

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:15 pm

Blogger pondan kluangman pro kaki gaduh dlm entrinye cuba nak tunjukkan ade komg kali kong isu pertukaran tanah bukit chagar dgn nama sultan johor kununye ade pakatan bekas mb dan sultan johor..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 3:52 pm
Reply to  Anonymous

Pakat dengan Najib juga. Hasil nya dapat tanah, istana umumkan sokong Najib, bukan Tun M, di Pru14.

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 3:09 pm

Sejak 1897 kami berniaga. Allowance di serahkan kepada Yayasan. No news. Tuan tuan. We are living in a world of perception. This is what you call Character assassination.HRH Crown Prince of Johor added.

Question is that millions from where?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:40 pm
Reply to  Wau bule

DINASTY RAJA TONG M RM 44 BILLION?

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:08 pm

Tanah ditukar milik 2 hari lepas Sultan Johor perkenan penjajaran semula RTS 11:46 tengahari (Dikemaskini 12:29 tengahari) A A Sebidang tanah yang direncanakan untuk Sistem Transit Aliran Johor–Singapura (RTS) ditukar milik ke atas nama Sultan Johor hanya dua hari selepas baginda memberi perkenan untuk penjajaran semula projek itu. Dalam temu bual eksklusif yang diterbitkan di New Straits Times pada 7 Ogos 2017, Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menyatakan “keraguan serius” mengenai reka bentuk RTS berkenaan. Sultan Johor mempersoalkan penjajaran asal yang merentasi Selat Johor. “Ia mengganggu (pemandangan) kaki langit bandar, dan kita bercakap tentang binaan tetap di sini. Kembali… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 3:20 pm
Reply to  Anonymous

Macam mana tak nak kata kau bodoh – aku dah keluarkan berita itu dalam beberapa ringkasan. Kau tak baca. Atau kau baca, tak faham, bengong.

Maka kau salin sepenuh nya berita yang aku dah buat 2 ringkasan tuh.

Itu satu hal. Dahtu kau menuduh secara liar orang lain temberang. Mana tak kau dituduh pencium tahi Tok Garu di Marang.

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 4:04 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko tak paham bila copy sekerat….tanah tu tukar ganti milik kerana RTS sudah dialihlan..

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 2:57 pm

“Johor ruler says didn’t know land involved RTS, willing to give up for free”

“Land transferred to Johor sultan two days after ‘consenting’ to RTS realignment”

The maker of these statements …. kalau buat dalam mahkamah… habis koyak rabak. The statement maker could be charged for lying or perjury

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 4:06 pm
Reply to  Wau bule

Tanah banyak..sultan tak tau yg mana satu..

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 2:53 pm

Many lands given up by Johor sultan not highlighted, laments TMJ

Land ni dah bayar premium dan atau quit rent ke? or seized? Tanye jer

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 4:15 pm
Reply to  Wau bule

PAK MAN TELO…YG SESAT CEPAT DIA IKUT…

Rahman2
Rahman2
4 May 2019 2:00 pm

Hello2 John Doe

I believe you, Sir.

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 3:00 pm
Reply to  Rahman2

Jon doo kaki temberang….kopon geng temberang…

Rahman2
Rahman2
4 May 2019 3:04 pm
Reply to  Anonymous

John Doe is right. You yang kaki temberang

Anonymous
Anonymous
4 May 2019 4:01 pm
Reply to  Rahman2

Memang benar jon doe tukang jahit panji hitam…hihihi…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 1:25 pm

Belum selesai, Budin, mana boleh selesai, ada lot2 tanah lain yang di pindahmilik ke nama dia tanpa bayaran apa2. Kalau dia berjiwa rakyat, serah yang lain2 itu juga –

Tanah ditukar milik 2 hari lepas Sultan Johor perkenan penjajaran semula RTS – https://www.malaysiakini.com/news/474819

Sebidang tanah yang direncanakan untuk Sistem Transit Aliran Johor–Singapura (RTS) ditukar milik ke atas nama Sultan Johor hanya dua hari selepas baginda memberi perkenan untuk penjajaran semula projek itu.

Berteraburan Menteri dll orang Najib ke Johor nak memenuhi kehendak istana.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 1:30 pm
Reply to  Tanpa Nama

Hasilnya, dari anggaran awal sebanyak RM4 bilion, kos RTS meningkat kepada RM5.3 bilion.

pada 19 Nov 2017, Lot PTB 23354 – seluas 4.5 hektar di Bukit Chagar yang akan digunakan untuk projek RTS – dipindahkan ke atas nama Sultan Johor.

Menurut semakan, Sultan Johor membayar RM0 bagi nya.

Kerajaan Johor sepatutnya memindahkan Lot PTB 23354 kepada Pesuruhjaya Tanah Persekutuan pada tahun 2010 sebagai pertukaran tanah persekutuan untuk pembinaan kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ).

.. tidak berlaku, tanah akhirnya diberikan kepada Sultan Johor.

9 Dis 2018, satu lagi tanah 2.4-hektar Lot 45419 juga dipindahkan kepada Sultan Johor. Juga RM0 bayaran.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:41 pm
Reply to  Tanpa Nama

RAJA MANA LIBAT SKANDAL FOREX 30 BILLION?

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 1:21 pm

Every Napoleon big or small will meet his waterloo….

Lesson learnt.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 May 2019 1:41 pm
Reply to  Wau bule

Pada aku, kalau Najib meets Sg Buluh only, dah cukup.

10-20 tahun di situ.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:43 pm
Reply to  Tanpa Nama

RAJA MANA LIBAT SKANDAL PERWAJA 0.9 BILLON?

Wau bule
Wau bule
4 May 2019 1:13 pm

Johor ruler says didn’t know land involved RTS, willing to give up for free

Hahaha…..

The boastful strength of the power of trinity quickly doused of by the wily old senile Avenger who stood his ground.

The mob leader speechless and the scriptwriter was the first to say”,,,,,berjiwa rakyat”. Hahahahaha

What does this mean within 48 hours ago..reality fact and truth prevail.

Yet today the directionless ngos still barking on defending the race and religion and the king…..sad to see the mental state of malays and muslims THOUGH MOST MUSLIM MALAYS DO NOT SUPPORT THESE UNINFORMED AND MISREPRESENTED LOT

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 5:44 pm
Reply to  Wau bule

RAJA MANA LIBAT SKANDAL NFC RM 0.5 BILLION?

Othman Ahmad
Othman Ahmad
5 May 2019 6:30 am

Akangkah lurus bendulnya Melayu2 memperhambakan diri, nenyembah2 ke bawah duli tapi mengaku….
“Tiada yg lain disembah kecuali Allah”.

Fan Tun
Fan Tun
4 May 2019 6:33 pm
Reply to  Wau bule

Sekitar Sogo menjadi sesak Tetiba hujan program pun rosak Di cafe tunggu order dimasak Ramai berteduh asak mengasak! Mana datang nenek2 begini Baju putih di sana sini Pegang sepanduk berwarna warni Tapi senyap mungkin tak berani! T shirt putih ditawar harga Pakcik, makcik membeli juga Gambar putera orang niaga Banyak untung bolehlah lega! Mungkin semangat dah jadi tinggi Pakcik yg uzur dibawa pergi Mesti pergi..kalau tak, rugi Ramai yg hadir tak ada gigi..! Kemudian ada rayuan ‘ufti’ Pihak penganjur mohon simpati “tuan2 semua harus mengerti Kos ICERT pun belum tepati!” Alangkah baik penyatuan bangsa Salahnya selesa masa berkuasa Peminpin songlap… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 May 2019 6:40 pm
Reply to  Fan Tun

ANTARA TONG M & KRONI DIBANDING DGN RAJA…SIAPA LBH BNYK SALAH GUNA HARTA RAKYAT?

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:27 am

Ni jawapan yg paling tepat. YG PALING SALAH IALAH LANUN NAJIB, MAK BADAK DAN KRONI2 UMNO LAH. Itu pun buat2 tak tahu ker BABI ? Lagi mau tanya ka..akai takdak. Amacam betul kan jawapan aku bkn 100 amrkah tetapi 110 markah (TMJ kata klu Kadir nak hapuskan legacy sultan2, kena bekerja kera 110% tau )

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:24 am
Reply to  Fan Tun

Terbaek Saudara Fan Tun..lamanya saya tak baca pantun Saudara….makcik pakcik tu dioujok anak cucu penyokong2 umnongok dan Pas pis pus..bkn datang duit sendiri tu. Tak tau penghasut mana sponsor..(Najib dan org2 umno ler) Dtg, bas free, 1 nite stay free kat hotel 2 star, makan ditanggung..dapat la kot sorang RM100 ke, RM200 ke. Kesian makcik tokcik, pakcik. Semua muka2 pemdua yg datang tu pun mcam muka bodoh..kekampungan..mesti mat22 rempit, tak pun penganggur kot dari kg2 dan daerah2/negeri2 nun jauh dari KL.

khatijah.nuno
khatijah.nuno
5 May 2019 3:18 am
Reply to  Wau bule

No point talk about the moron Malays mental state..bcoz they are already mental retard, akibat disuap cerita di bawah pemerintahan TUn M dan PH, melayu dan islam ditindas…last2 dlm Perhimpunan Berok2 umno dan monyet2 Pas hari ni..diselit hal pertahan Raja2 Kapor dan sokong TMJ…pulak dah. PDRM tangkap merekea semua, sbb membhong kata Perhimpunan pertahankan islam di Msia …dah tambah isu pertahan Raja2 pula…