APAKAH TUN M LUPA, BELIAU PERNAH MINTA RAJA PECAT PERDANA MENTERI SEBELUM INI?

Mungkin kerana faktor usia, seseorang itu kadangkala terlupa kata-kata dan tindakannya sebelum ini.

Ketika menjawab kata-kata Tunku Mahkota Johor atau TMJ terhadapnya, Tun Mahathir Mohamad berkata, keududukannya sebagai Perdana Menteri adalah ditentukan rakyat.

Tetapi, kata beliau, TMJ pernah ditukar suatu ketika dahulu iaitu merujuk kepada Sultan Mahmud yang digantikan dengan adiknya pada tahun 1961.

Sultan Mahmud bagaimanapun dikembalikan semula sebagai TMJ pada tahun 1981, tidak berapa lama sebelum kemangkatan ayahandanya, dan selepas itu ditabalkan sebagai Sultan Johor.

Sehubungan itu, tambah Tun Mahathir, TMJ hanyalah orang kecil, bukannya orang besar.

“Dia bukan orang besar, dia orang kecil. Kalau dia boleh nak undi, dia undilah bagi saya jatuh,” katanya lagi.

Dalam hal ini, di sebalik ada nada sedikit besar diri bahawa hanya rakyat boleh menukar kedudukannya, Tun Mahathir terlupa agaknya bagaimana ketika beliau mengetuai Deklarasi Rakyat dan mempersembahkan kira-kira 1 juta tandantangan (kononnya) kepada Yang Dipertuan Agong beberapa tahun sebelum ini untuk memohon agar Najib Razak dipecat sebagai Perdana Menteri.

Kenapa Tun Mahathir mahu Agong memecat Najib jika betul beliau sedar hanya rakyat boleh menukar kedudukan Perdana Menteri?

Mengapa bersusah payah dan membuang masa mengumpul tandatangan ke seluruh negara untuk dipersembahkan kepada Agong?

Apakah Raja hanya dianggap berguna kepada Tun Mahathir ketika beliau memerlukan mereka, tapi memperlekehnya apabila sudah mendapat kuasa?

Di sebalik itu, tindakan Tun Mahathir mahu bergaduh dengan Raja-Raja yang berpunca daripada isu perlantikan Exco Johor baru-baru ini, jelas tidak begitu disenangi oleh majoriti rakyat jelata.

Dalam Bersatu sendiri pun ramai yang tidak begitu gembira kerana menganggap perkara itu bukanlah keutamaan seorang Perdana Menteri dalam era Malaysia Baru ini.

Hanya segelintir pentaksub dan pemuja Tun Mahathir saja yang terus menyokong dan setuju dengan pergaduhannya dengan Raja-Raja kali ini.

Bagi majoriti yang waras, tugas sebenar Perdana Menteri ialah mengurus negara dan memberi kesejahteraan kepada rakyat.

Tetapi, apa faedahnya kepada rakyat melalui pergaduhan yang diciptanya dengan Raja-Raja itu?

Bergaduh dengan Raja-Raja tidak membawa apa-apa faedah kepada negara, kecuali mungkin dapat membuatkan rakyat lupa terhadap kerajaan yang prestasinya begitu rendah ketika itu.

Tidak dipastikan, tetapi tidak mustahil mungkin itulah juga tujuan Tun Mahathir mencipta pergaduhan dengan Raja-Raja sekali lagi sekarang ini.

Melalui pergaduhan dengan Raja dan berbalas-balas kenyataan di media, rakyat tentu akan jadi terbuai dan lupa kepada permasalahan sebenar dalam negara seperti banyak janji yang masih tidak ditunaikan, kos sara hidup, kenaikan harga barang, tiada peluang pekerjaan dan sebagainya.

Rakyat mengundi PH dan menjadikan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri bukanlah untuk melihat beliau bergaduh sekali lagi dengan Raja-Raja, tapi kerana mahu negara ini diselamatkan dan ditadbir dengan lebih baik berbanding sebelum ini.

Apakah Tun Mahathir sedar tugas dan keutamaan sebenar beliau yang diharapkan rakyat? (Shahbudindotcom 29/04/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 29 April 2019 — 9:19 am

159
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
AnonymousMAHATHIRVSANWARWau buleAnonymousMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Ini gaknye tanda2 madey akan diundurkan…madey tak ade kemampuan uruskan ekonomi negara….madey hanye mampu bergaduh dgn orang yg kritik dia..

Madey bergaduh kerana tertekan dgn kegagalan dan ketidakmampuan dia uruskan negara ketahap yg lebih baik seperti yg dijanjikan olehnye..

Tiada perubahan ketara sejak setahun di perintah oleh madey…

anonymous
Member
anonymous

Makin dekat dgn kubur makin ramai musuh…orang iselam usia makin lanjut makin dekat dgn kubor makin banyak mintak maap…..madey ni bangkali dia rasa dia takkan mati kot..

anonymous
Member
anonymous

Pantang di kritik sikit madey akan meloncat melolong….nanti kena tibai lagi dgn TMJ… Tukar pm ato tukar mupeti?.. Asri: Saya tak pasti siapa yang pekak 9:37 pagi (Dikemaskini 9:37 pagi) A A Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin mempertahankan kenyataannya bahawa ramai orang kini beranggapan Islam berada dalam keadaan tidak selamat di bawah pentadbiran kerajaan PH. Beliau juga memulang paku buah keras terhadap kenyataan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad malam tadi bahawa tidak pasti siapa yang ‘pekak’ terhadap rungutan umat Islam itu. “Banyak berita pagi ini pasal kenyataan YAB Tun M: Mufti Perlis pekak sebab kritikan yang saya suarakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pesara tentera tidak berpencen baru kenal kerajaan PH (kaki kencing) Ramai golongan mengatakan kerajaan PH kaki kencing. Kini mereka mula sedar janji dan percakapan sebelum PRU-14 adalah bohong semata-mata. Dulu Roketkini (akhbar DAP) menyiarkan… Kemenangan Pakatan Harapan (HARAPAN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) bakal memberi makna yang besar kepada seluruh anggota keselamatan tentera dan polis. Selain meningkatkan peruntukan dan memastikan keberkesanan serta kemajuan teknologi pasukan keselamatan itu, Kerajaan HARAPAN tidak akan melupakan jasa bakti bekas anggota yang telah bersara dari perkhidmatan. Segala jaminan itu telah dimasukkan dalam Janji 20, Manifesto HARAPAN (Buku HARAPAN) untuk Menjadikan Angkatan Tentera Malaysia dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Terdahulu Mohd Asri di laman Facebooknya hari ini mendakwa ramai beranggapan bahawa Islam berada dalam keadaan tidak selamat di bawah pentadbiran kerajaan hari ini. Baca: Mufti Perlis persoal penahanan anak murid Zakir Naik Beliau berkata demikian ketika mengulas penahanan pendakwah bebas, Muhammad Zamri Vinoth Kalimuthu awal pagi semalam atas dakwaan menghina agama Hindu dalam satu ceramah. “Inilah realiti yang kelihatan pada hari ini. Pelbagai kenyataan yang dibuat oleh individu-individu yang berada dalam kerajaan hari ini yang menghina Umat Islam dan menimbulkan ketegangan kaum, mereka hanya dipanggil untuk beri keterangan. “Betapa ramai yang menghina Nabi Muhammad dan mempersenda ajaran Islam, juga… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Kita akan lihat antara mahathir dan asri siapa yang TULAH dengan siapa, siapa TULAH dengan Allah, siapa TULAH dengan orang melayu dan islam..

Kita tunggu dan lihat

Wallahuaklam

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KO BAWA SINI PERLEMBAGAAN MALAYSIA YAMG SEBUT PASAL MELAYU

anonymous
Member
anonymous

Tuhan dah mula tunjuk keburukan madey…agamawan bukan ahli politik sepatutnye diajak berunding bila ade tegoran..bukan diajak bergaduh…

Mupeti Asri mula rasa give up dgn madey kerana banyak isu mengenai islam tidak diberi perhatian yg serius….

Dulu madey lindongi zakir naik…tapi sekarang orang zakir naik plak ditahan….TH blm ade penjelasan yg nyata hibah 1.5% tetapi zakat berpuluh jota dan serah aset hingga 20 billion…statut rom tiada jaminan hitam putih Agong tidak boleh didakwa….hanye cerita saja….kematian adib kerana kuil blm diberi pengadilan…madey kencing janji manipesto dengan belit kunun hutang 1 trilion…..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Siapa Pekak? Mahathir atau Dr Asri? 31 Julai 2018 lalu Dr Asri ada menyebut berkenaan Tun Mahathir. Katanya.. Tun Dr Mahathir Mohamad tidak dapat menahan sedih dalam pertemuan bersama tokoh ulama dan cendekiawan Islam. Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata perdana menteri itu menangis ketika berucap supaya umat Islam kembali kepada al-Quran. “Saya juga rasa sebak. Semoga Allah merahmati Tun.” Tambah Dr Asri. Hari ini mungkin Dr Asri baru kenal Mahathir dan PH dalam kulit sebenar.. Anda boleh baca FMT atas isu ini. Mufti Perlis, Mohd Asri Zainul Abidin mengemukakan catatan autobiografi yang ditandatangani Dr Mahathir Mohamad pada 2011… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasiihan dgn ketua regim panji hitam Al-Kutty
Kini malu & terkantoi sebab janji tidak ditepati
Rakyat merungut & ungkit sana sini tak henti2
Nak alih perhatian, dia gaduh dgn raja & mufti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Madey kaki gaduh suka bermusuh dgn orang yg tidak sependapat dgn nye..

Pecat ketua hakim negara dan 5 hakim senior.

Fitnah pecat dan penjarakan tpm anwar ibrahim.

Gaduh dgn 4 pm…tendang pm husin onn yg lantik dia jadi tpm.aoe jenis manusia adey ni?..

Gaduh dgn raja

Terbaru cari gaduh dgn mupeti perlis…

Kaki gaduh mcm ni layak ker kibar panji hitam dan tabalkan almahdy sebagai khalifah?..

Jon doo kaki temberang…kaki gadoh jadi idola kluangwoman Tanpa Nama Irkiz Rahman2 telo rahman jpc fantat tun dll….

Omtayanam
Guest
Omtayanam

Biasanya poak bawahan gadoh dgn poak bawahan juge , pasai berebot makanan dan kepentingan. Aleh-aleh poak atasan dgn poak kayangan pong bergadoh pasai makanan dan kepentingan juge, bkn nya pasai rakyat jelata yg melata-lata. Maseh tidak cokopkah makananan dan kepentingan hangpa yg membawak pada pegadohan atu coma nak menonjok kuwasa masing-masing dgn rakyat. Bila dah gila kuwasa dok tunggu palak bapak apa lagi, mau boboh biag pueh hati. Biag lantak hangpa nak boboh tara lagumana janji boboh sampe mampoih. Kalu mampoih satu,mlayu dpt coti sehari. Kalu mampoih dua-dua, mlayu dpt coti dua hari. Wow. Masa hidop sosah nak dpt laba… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey sudah hot…makin bertambah musuh madey….. Mufti Perlis ‘pekak’, sindir Dr M……………… Annabelle Lee 12:14 pagi (Dikemaskini 12:39 pagi) A A…………. Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad menafikan dakwaan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin bahawa kedudukan Islam semakin ‘tidak selamat’ di bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH). “Pasal dia ‘pekak’. “Kalau dia boleh dengar, dia boleh dengar kita buat macam-macam untuk orang Islam, untuk Islam. Tapi dia tak dengar,” sindirnya kepada media selepas menghadiri majlis makan malam Persatuan Pertubuhan Pengurusan Asia (AAMO) di Kuala Lumpur malam ini. Terdahulu Mohd Asri di laman Facebooknya hari ini mendakwa ramai beranggapan bahawa Islam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mat Sabu Dan Batu Karbala Menteri Pertahanan, Mat Sabu solat di Masjid Syiah berimamkan Imam Syiah dengan batu karbala di tempat sujud yang menjadi tular di media sosial bukanlah satu perkara yang pelik. Sebenarnya cerita Mat Sabu berfahaman Syiah ni sudah lama muncul, tapi ramai yang tidak percaya ikononnya tak ada bukti. Kali ni jelas, terang dan nyata Mat Sabu kantoi beserta bukti. Kalau ada juga yang mengaku Ahli Sunnah Wal Jamaah mempertahankan Mat Sabu ini, CTS tidak tahu la nak kata apa lagi. Patutlah la tentera kita ditarik balik dari Yeman oleh Mat Sabu kerana di sana, tentera Sunnah… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Di mesia mat sabu sembahyang guna batu syiah ketika bersujud?…

Imam syafei ketika melawat mazhab yg tidak baca qunut semayang subuh turut tidak baca qunut….adekah imam syafei telah keluar dari mazhab syafeei..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KARBALA TANAH SUCI SYIAH….TANAH SUCI KO APA?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Raja Kopipes MAHATHIRVSANWAR Pak Lobai soroban tobal mcm Taliban tak habis2 mengkopipes entah dari mana. Panjang lebar, entah berapa orang yang baca kopipes2 nya. Nampak nya dia syiok sendiri.

Mengkondem ECRL dan Bandar Malaysia diteruskan. Tetapi berikut ini adalah berita2 menunjukkan tindakan gomen PH itu ada lah baik:

Kesan ECRL, Bandar Malaysia diteruskan positif kepada ekonomi …
https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/150012

Construction stocks rally on ECRL and Bandar Malaysia revival …
https://www.thestar.com.my/business/business-news/2019/04/23/construction-stocks-rally-on-ecrl-and-bandar-malaysia-revival/

Wau bule
Guest
Wau bule

Budin rasa terdesak ke nak laga Raja dengan mahathir?

Lepas ni laga mufti kontemporari Asri dengan mahathir?

A real Raja understands his role as a consyitutional monarch. A good example is Raja Perak..an educated Raja RESPECTED BY MOST RAKYAT.

A real mufti understand his role as a guider to TRUE religious teachings. Unfortunately none among muftis in malaysia shows that quality.

Wallahuaklam

anonymous
Member
anonymous

Madey TMJ sudah berlaga seblm Budin buat penulisan ni…madey yg cari penyakit jolok sarang tebuan…

Terbaru madey nak bermusuh dan bergaduh plak dgn mupeti perlis….

Madey kaki gaduh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Daim nak tolong? Kena beli # ekor Daim nak tolong? Kena beli nombor ekor ni. Laporan berita April 19, 2019 dan dia sebut pada April 18. Cubalah 1804 atau 1919 atau 1819 Sebelum pilihanraya 2018, Daim dan Mahathir kata macam-macam pasal ECRL dan Bandar Malaysia. Seorang penipu mahu tolong adalah sesuatu yang luarbiasa. Mereka berdua yang fitnah kata ECRL dan Bandar Malaysia adalah skim untuk bayar hutang 1MDB. Sekarang mereka beria-ia benar. Dr Jomo dah termalu kerana sungguh-sungguh menyokong saranan Mahathir dan Daim. Daim juga kata kos tiket untuk penumpang mahal dan kini baru faham peluang perniagaan adalah dari bawa… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tidak bijak Budin mengatakan tindakan politik Tun Mahathir berkaitan TMJ / Sultan mahu memilih Exco Johor itu membawa kpd “pergaduhan” dengan Raja2 dan tidak disenangi oleh majoriti rakyat. Sebenar nya, majoriti Raja2 tidak terlibat.

Sudah banyak di perkatakan bahawa istana tidak boleh mencampuri hal politik dan jika TMJ mahu buat begitu, dia perlu inggalkan singgahsana.

Majoriti rakyat mahukan Raja2 berpendirian sebagai “Raja Berperlembagaan” (constitutional monarch) dan mematuhi Perlembagaan negara. Nyata dari hal PH menang PRU14 bahawa majoriti rakyat menyokong pendirian Kerajaan PH.

anonymous
Member
anonymous

Kenape survey populariti madey dan ph hanye 46%?…. Diterima 46% saja?..

Anonymous
Guest
Anonymous

Puak2 PH ni, bab Islam mereka udah tak hirau
Yg mereka utama kejar jwtn dan harta dikarau
Subur ler korang di dunia tapi akhirat kemarau
Ok lah geng aku mahu gi laung azan kat surau

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Wau bule
Guest
Wau bule

Cuba tunjuk satu persatu apa yang islam dah ditindas oleh kerajaan sekarang????

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KO TAHU APA PENTING RAJA KEPADA MELAYU?

Wau bule
Guest
Wau bule

Tak ada kepentingan. Penting rakyat malaysia pada raja ada. Sebab kita semua bayar cukai dan dengan cukai ini we provide them with money for building palaces theiw alliwances etc etc.

MahathirvsAnwar…jawab soalan saua apa yang ketajaan sekatang tindas pada umat islam?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SAH LAH KO BUKAN MELAYU…BLH BALIK SINGAPORK…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAZA PUN DAH SEDAR KEJAHATAN KAFIR HARBI DAN MUNAFIK MELAYU

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CUBA KO BANDING DGN INDONESIA

Wau bule
Guest
Wau bule

Tiada apa dibanggakan…

Pergilah ke indonesia ..buka mata yang tak buta, dengar dengan telinga yang tak pekak dan berkatalah dengan mulut tak bisu.

Wallahuaklam

Wau bule
Guest
Wau bule

Apabila pekak memang dah bisu. Hanya mata masih Allah biarkan supaya dapat melihat melayu muslim jahadong serta munafiq dan mereka yang masih berfantasi berauta dan berkepalsuan…wallahuaklam

Wau bule
Guest
Wau bule

Kemelayuan dan kemusliman saya Allah swt maha mengetahu

Uang duduk bawah pokok bushman of kalahari desert ke?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INDONESIA KEMELAYUAN LAGI KUAT SAMPAIKAN CINA SANA LETAK NAMA INDON…BAHASA INDON DI PRAKTIK RASMI…DI MALAYSIA CINA TAK FASIH MELAYU PUN RAMAI….

Wau bule
Guest
Wau bule

Mahathir kata Mufti Asri pekak tak dengar perkara baik dibuat untuk islam…..

Again calling a spade a spade..

Dulu orang kata masa kes 1MDB meletop letop….ada para mufti yang rela pekak bisu dan buta…nah PEKAK dah diperkata oleh mahathir.

Sapa tengah tunggu next one…. BISU atau BUTA…

One down two to go….

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg jelas, nada penyesalan pada Mufti Perlis
Sblm PRU14 komen kutuk BN banyak dia tulis
Dulu dia langgar BN kini dgn PH dia kena gilis
Marah dia kat PH, cuma belum dikatanya iblis

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg ler betul, pandangan Tn Mufti Mohd Asri
Islam sgt teruk di bawah KERAjaan PH ini hari
Nak bela PH, tak ada hujah yg TDM dapat beri
Hanya keluar perkataan ‘PEKAK’, utk lepas diri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman2 takut muncul guna dia punya wajah
Kini diguna nama ‘Wau Bule’ utk masuk terjah
Tapi hanya ulang cakap TDM, tiada apa hujah
Inilah jadinya bila anak kancil nak lagak gajah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mohd Asri gundah bila nampak Islam ditindas
Sebagai mufti yg tegas, kerajaan PH dia bidas
Tapi dia dikata pekak, satu kecaman yg pedas
Tak apalah mufti, asal jgn di akhirat terkandas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn ler di dunia kita merasa diri terlalu megah
Kerna di akhirat belum tentu lagi kita ni gagah
Udah lah dgn raja, asyik saja mahu bertelagah
Pandangan ulama jgn terlalu kesat disanggah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tugas mufti ialah menguruskan hal2 agama Islam, melindungi dan mempromosikan hak dan kepentingan Muslimin dari segi agama Islam.

Tapi, seperti TMJ, ada yang mahu masuk campur hal2 politik. Bila demikian, siapa yang memekak dan membuta tuli berkenaan Najib songlap wang rakyat RM2.6 billion dari 1MDB, terima lah padah nya. Mufti tiada kekebalan langsung.

Kita mahu lihat pendirian Mufti2 berkenaan RM90 juta yang Najib masukkan ke akaun pemimpin2 PAS. Tak perlu tunggu hasil siasatan PAS. Supaya boleh peringatkan Muslimin lain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan sungguh dgn Melayu2 pencacai DAP
Kerna politik, ulama’ pun mereka tolak ke tepi
Tunggu ler akhirat nanti, ini puak2 lembu sapi
Rentung le korang kena jilat neraka punya api

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Wau bule
Guest
Wau bule

Selagi para mufti agamawan muslimin muslimat tidak berealiti berfakta dan berkebenaran selagi itu umat islam khasnya di malaysia akan terus diselubungi kekeliruan.

Terbukti wang ringgit kuasa dan kedudukan telah membuat mereka semua ini terus berfantasi bwrauta dan berkepalsuan. Akibatbya buta pekak bisu pada yang maksiat.

Wallahuaklam

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN = KELIRU = WAU BULE = FANTASI = KHAYAL

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Benda boleh guna artis dan Ratu Naga, Buat apa marah Bloomberg Komen UBS di dalam program Boomberg benar-benar membuat Tony Pua marah. Bila dia persoalkan Bloomberg, orang tertanya-tanya… Zaman BN Najib yg kata Ekonomi Malaysia teruk ialah Oh Media, SiakapKeli, Ahmad Idham, Siti Nurhaliza, Fathia Latip, Farid Kamil dan beberapa artis lain yg belajar takat SRP….. SEMUA GELABAH Zaman PH Madey yg kata Ekonomi Malaysia teruk ialah Bloomberg, FTSE Russell. World Rating Agency dan beberapa pakar Ekonomi dunia…. SEMUA SENYAP Oleh itu… Malaysia Darul Kelakar. Penyamun dan pembohong depan mata dipercayai. Benda boleh curi, buat apa jual roti lagi. Wow!… Read more »

RD.
Guest
RD.

Sepatutnya, Budin menasihati TMJ supaya jangan ganggu, mengalih tumpuan PM dalam “mengurus negara dan memberi kesejahteraan kepada rakyat’… dan memajukan ekonomi Negara.

Jika Rear-Admiral jadi PM nanti, Budin tak kisah Pihak Istana ‘ganggu’ urusan Kerajaan Negeri, ikut suka Budin la…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin mesti mahu buat apa saja bagi melemahkan Tun M supaya ramai rakyat minta dia serahkan kuasa kpd Pak Sheikh Anwar cepat. Budin penyokong tegar Pak Sheikh.

Jika Rear Admiral jadi PM nanti, semua lain akan ditolak ke rear, kehendak TMJ ke hadapan. Kot apa saja TMJ hendak, dia dapat.

Si Luncai dengan lbu2 nya … tak boleh dibiarkan, jahanam negara.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Din Pagoh bakal didakwa liwat atau 1MDB? Pagi ini, media laporkan semua berdiri bersama di belakang kepimpinan Pengerusi PPBM. Malam semalam punya besar pertengkaran di mesyuarat tergempar MPKT PPBM hingga baik lupakan usaha cuba nafi sebagai tidak ada apa-apa. Tengahhari nanti Husin lunch dengan orang PPBM. Mesti itu yang akan cuba dikata. Alahai macam orang tak tahu Mahathir bertikam lidah dengan Muhyiddin. Nak masuk bulan Mei .. jeng jeng jeng. Padahal pagi semalam geger se Malaysia tentang WA msg berikut: FMT dah keluar berita panjang lebar dan sama dengan sumber dalaman PPBM kata. Husin dulukan penyokong Mahathir. Masih ada lagi… Read more »

Samsuri
Guest
Samsuri

Semakin nakal dan hilang arah Shabudin …
Tun M mahu bergaduh dgn Raja-Raja dlm perlantikan EXCO Negeri Johor? Adakah Shabudin berniat jahat dgn menyebut “Raja-Raja” dgn niat mengheret semua Raja untuk bertelagah dgn Tun M?
Hak siapa dalam perlantikan EXCO? Shabudin sengaja tidak menjelaskan perkara ini.

Tun M memberi “respon” atas pertanyaan wartawan dan atas apa yg telah berlaku terlebih dahulu. Itu satu tanggungjawab PM yg bertanggungjawab. Apakah Shabudin yakin jika Tun M tidak respon, perkara tersebut akan berakhir begitu sahaja dan tidak akan timbul lagi di masa hadapan? Saya akan sedikit gembira jika Shabudin boleh memberikan keyakinan ini.

Samsuri
Guest
Samsuri

Tun M telah pun melalui Deklarasi Rakyat dgn lebih 1juta tandatangan menyembahkan kpd YDPA untuk memecat PM Najib Razak tetapi tidak berjaya. Ini menjadi bukti bahawa PM tidak boleh di pecat atau di buang hanya melalui desakan rakyat. Justeru, kata kata Tun M adalah betul.

Tun M juga betul ketika menyebut sejarah Tengku Mahkota yang di gugurkan dan di gantikan. Bahkan dlm sejarah negara, pernah berlaku beberapa Sultan atau bakal Sultan yang di gantikan terutama semasa kekuasaan British dan berlaku bukan kerana desakan rakyat.

Apakah Shabudin sendiri bersetuju dengan ” gurauan ” TMJ tersebut?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kalau gini standard AG, kalah kes SRC Tommy Thomas kunun dapat angle kaw berhubung debat isu Rom statute untuk beri asas untuk kekalkannya. Dengan mendedahkan BN ada rancang nak ratifikasikan Rom Statute, Tommy Thomas ingat ianya asas untuk kekalkan. Saksinya Dato Nur Faridah, anak dara tua yang memperjuangkan bersekedudukan, zina dan khalwat. Itu yang dia ikut selama jadi Dura ke Belanda. Setakat hal PBB, takkan tak dikaji. Yang mahukan pun Nur Faridah. Memang kaji pada 2011 tapi tak dilaksanakan pun. Menurut Peguam Negara ketika itu, ia mungkin bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Menteri Luar Negara, Dato Anifah Aman pun tak usahakan… Read more »

irkiz
Guest
irkiz

Presiden PKR Anwar Ibrahim mempertahankan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dalam pergeseran terbaru dengan pihak istana Johor. Anwar berkata sikap Dr Mahathir adalah betul dan beliau telah menghantar mesej jelas bahawa Perlembagaan Persekutuan perlu dihormati. “Beliau (perdana menteri) mewakili kerajaan dengan mandat baru, kita perlu menghormati hal itu,” kata Anwar ketika ditemui di Bayan Baru, Pulau Pinang hari ini. Ditanya sekiranya tindakan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim bersamaan dengan “campur tangan istana” dalam urusn kerajaan, Anwar menjawab: “Ya.” “Kerana itulah kami memperkukuh pendirian kami (bahawa) perdana menteri dipandu oleh prinsip-prinsip perlembagaan, beliau diberikan tugas untuk dipatuhi dan kami… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK DAJJAL LAGI KUAT NAK BUANG RAJA

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana TN monyet, sudah tak lagi berkata-kata
Begitu jugak, dah bisu Rahman2 bahalol unta
Sudah habiskah modal mau dikelentong aota
Masih awal tak kan cai berdua dah membuta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Islam dibuli, tak selamat di bawah KERAjaan PH – Maza Bila kawan sendiri kena tangkap baru rasa Islam tak selamat di bawah PH. Sebelum ni beriya-iya jatuhkan BN dan angkat PH. ARAU 29 April – Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan realiti politik pada masa ini yang membiarkan umat Islam dibuli telah menyebabkan rakyat akur bahawa agama Islam berada dalam keadaan tidak begitu selamat di bawah pentadbiran kerajaan hari ini. Luahan kekecewaan Mohd. Asri itu susulan selepas rakannya yang juga Ketua Pegawai Eksekutif One Centre Malaysia negeri, Muhammad Zamri Vinoth ditahan serta direman kerana didakwa menghina agama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BENAR SABDA JUNJUNGAN SAW…FITNAH AKHIR ZAMAN BERMULA DARI ULAMA…DAN FITNAH ITU KEMBALI KPD BATANG HIDUNG MEREKA…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg di bawah PH, agama Islam tak selamat
Sbb tu kita sangat perlu kpd penyatuan umat
PRU ke15 kuasa PH, Melayu akan kasi tamat
Bagi Umno & Pas pulak yg memberi khidmat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg le di bawah PH ni agama Islam tertekan
Melayu2 PH, sanggup jual agama, cari makan
Dgn itu, puak haprak ini kita tak boleh biarkan
Kpd parti PH, sila lah meninggal kita ucapkan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH udah kerap ditegur oleh Perlis punya mufti
Dia kata berdosa, bila janji PRU-14 tak ditepati
Kini, dia nampak, PH dgn Islam semacam anti
Elok sangat lah PRU15, kerajaan PH kita ganti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH hanyalah menjadi DAP kafir punya balachi
Kini, dah tak terbela lagi, agama Islam yg suci
Dgn PH kini, org2 Melayu/Islam sangat benci
Rata2 di FB & YouTube, PH asyik dicerca caci

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang le PH ni, sebuah parti yang mungkar
Di bawah PH penyebaran Islam tambah sukar
Hati orang Islam, asyik saja puak PH ini bakar
Mmg le patut sangat kerajaan PH ni kita tukar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg Melayu2 dlm PH macam udah kena beli
Hidung depa pula macam dah kena cucuk tali
Hal kebajikan Islam, langsung depa tak peduli
Sanggup depa ini lihat jer, bila Islam kena buli

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu2 PH, berebut jwtn je depa punya kerja
Bab nak membela Islam, depa spt tidak teruja
Islam kena buli pun, depa biiarkan begitu saja
Yng puak2 haprak ini suka, bergaduh dgn raja

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kpd Melayu, mmg PH parti yg membawa bala
Di bawah PH, org2 Melayu/Islam tidak terbela
PRU14 dulu dgn janji palsu rakyat dah digula2
Dah terkantoi janji, mahu gaduh dgn raja pula

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu2 PH hanya keldai kpd kafir harbi DAP
Hal kebajikan & bela Islam, depa tolak ke tepi
Tunggu jer le balasan yg mereka akan hadapi
Mampos nanti jadi lah neraka punya kayu api

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di bawah PH nasib Melayu akan makin kelam
Mereka ketepikan dan buli pula, orang2 Islam
Tak kan nak dibiar, ini parti haprak putar alam
Ayuh..PRU ke-15, ini parti kita kasi tenggelam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Sblm tahun 1957 Tengku Rahman dan geng2 nye sudah sibok berjuang untuk memerdekakan negara…madey sudah besar panjang masa tu…ape sumbangan madey?….

Tun razak tarik masukkan semula madey kedlm umno dan bagi menteri..Husin onn bagi Timbalan PM….Madey tendang Husin Onn…ape jenis orang madey ni?…

Rahman2
Guest
Rahman2

I have read 1001 accusations against mahathir in terms of losing billions, stealing billions, abuse of power etc etc during his tenure of office.. BUT were there reports lodged? ANY charges preferred against him court?…period Do not give excuse for not taking actions against him during pak lah’s and najib’s regime…period Did pak lah committed the same during his tenure? Was there any actipn against him? NO…period Did najib steal millions and or billions? Were there any chargaes preferred against him in the court of law? YES. 42 charges and 7 currently under trial viz SRC. Who took action? Mahathir.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SKANDAL PERWAJA…RAJA MANA YG TERLIBAT?

Rahman2
Guest
Rahman2

Dah lapor? Talk is cheap

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SAPE PEGANG PUTRA JAYA? PARTY KO KE PARTY AKU?

Wau bule
Guest
Wau bule

Mengapa najob kat putrajaya tak buat? Hang ni betui2 duduk bawah pokok..kesian betui

irkiz
Guest
irkiz

najib bukan buta perut, keldai, mangkok hayun, najib dah siasat tidak ada bukti yang kukuh untuk didakwa. tuan ada bukti tuan lapor. jangan jadi pondon pandai menyalak tetapi berani nak buat laporan polis. disini pandai cakap. siapa pun boleh bagi komen. pondon

anonymous
Member
anonymous

Najib dah siasat?…najib suruh siapa yg siasat?…
.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK ADA BUKTI BUAT RCI

anonymous
Member
anonymous

Bagaimana anak branak madey boleh jadi kayer rayer?..ade lebih 400 syarikat…

Syarikat MISC milik mirzan mahathir siapa yg bail out tahum 98?….siapa yg arahkan petronas beli syarikat kapal?…

Siapa yg arahkan syarikat petron milik anak madey diberi kontrak bekal minyak kpd Mas dgn hutang dulu dgn petronas?….

Nak repot kpd siapa?…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

RAKYAT NAK TAHU KE MANA DUIT MEREKA LESAP MELALUI RCI

SyL
Guest
SyL

Budin
Mungkin banyak perkara yang Budin tak tahu.

anonymous
Member
anonymous

Cer senarailan amende yg budin tak tahudam amende yg ko tahu….

Ko tahu ker madey yg mula cetuskan perang dgn TMJ.
.
..

Anonymous
Guest
Anonymous

Doe cakap, TDM memiliki kehebatan karamah
Tapi apa jadi bila di Sememyih dia gi ceramah
Tewas le dia dgn kekuatan penyatuan ummah
PRK kat situ, kuah saja yng Cap Munge jamah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Madey ade keramah mencipta musuh membelit dan kayerkan anak branak melalui kroni..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Robert Kuok’s Brother Was A Communist Terrorist Today, Robert Kuok is still China’s agent. And whatever deals Malaysia is making with China helps China make money. Robert Kuok’s brother tried to bring Malaysia under China’s domination by using guns and bullets and was shot dead. Robert Kuok is succeeding where his brother failed, by bringing Malaysia under China’s domination through the economy. NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin Robert Kuok’s lawyer, Cecil Abraham, is trying to silence me. He wants me to stop writing about Robert Kuok, the man Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad appointed to the Council of… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ko dulu sama2 kominis dgn abang kuok tu pasal ko tahu kuok tu kominis…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Najib Punya Susu, Mahathir Dapat Nama Jadi, MoU yang ditandatangani pada 25 April 2019 bukannya satu MoU yang baru seperti yang di gembar-gemburkan oleh Kerajaan Pakatan Harapan. Ianya hanyalah lanjutan atau sambungan perjanjian asal yang ditandatangani pada 23 November 2015 oleh Najib. “Hari ini Malaysia dan China telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) bagi republik itu untuk membeli tambahan sebanyak 1.9 juta tan minyak sawit Malaysia dengan anggaran yang bernilai RM4.56 bilion untuk tempoh lima tahun (2019-2023),” kata Bernama. MoU tersebut telah ditandatangani di Beijing oleh Majlis Minyak Sawit Malaysia (MPOC) di bawah Kementerian Industri Utama (MPI) dengan Dewan Perdagangan Bahan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Selepas madey sembah cina baru cina beli minyak sawit..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Satukan ummah, lupakan sengketa lampau MUHD NAJIB AZARI PAS Kawasan Lumut telah mengadakan majlis Ceramah Perdana Penyatuan Ummah dengan penglibatan bersama Umno Bahagian Lumut yang dilangsungkan di Markas PAS Parit Panjang, di sini kelmarin. Menurut Ketua Penerangan PAS Lumut, Awis Kharni Hussain, program tersebut sebagai mengukuh hubungan kedua pihak dalam memperkemaskan persediaan bersama menuju PRU15. Ceramah disampaikan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Riduan Mohamad Nor dan Ketua Penerangan Umno Bahagian Lumut, Ustaz Hairul Abdul Karim, selain Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Razman Zakaria. Kata Dr Riduan, kuasa politik penting ke arah memperjuang agenda Kerajaan Islam dalam pentadbiran di mana perjuangan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Statut Rom, raja dan kerajaan KERAJAAN kelihatan tidak dapat menerima hakikat diminta oleh Majlis Raja-Raja Melayu agar menarik semula ratifikasi Statut Rom yang telah dibuat secara senyap dan tanpa perundingan awam yang mencukupi. Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada sidang akhbar mengumumkan keputusan penarikan diri daripada Statut Rom, menyindir dan menampakkan perasaan amarah beliau terhadap keputusan Majlis Raja-Raja Melayu. Pada sidang akhbar tersebut Dr Mahathir menyatakan, “So I’d like to say to these cowards who during the last regime saw (ex-Prime Minister Datuk Seri) Najib (Razak) stealing money and doing all kind of things and they said nothing. A… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Undi tak percaya boleh tukar PM – Seorang Perdana Menteri (PM) boleh ditukar dengan menggunakan undi tidak percaya di parlimen dan begitu juga seorang menteri besar (MB) melalui proses yang sama di Dewan Undangan Negeri masing-masing. Walaupun MB juga dipilih dengan restu istana namun ia boleh berubah jika ada undi tidak percaya di DUN. Itu pandangan pemerhati politik, Azizi Safar dalam laman sosial Facebook beliau yang mengulas jawapan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim tentang ‘tukar PM’. Kata Azizi, jawapan Mahathir yang mengatakan hanya rakyat sahaja boleh menukar seorang PM adalah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Populariti PH menjunam: Jangan ‘kencing’ rakyat lagi Sempena ulang tahun pertama pemerintahan Pakatan Harapan (PH), para menteri sibuk mempromosi diri di dada akhbar dan media maya mengenai prestasi dan pencapaian masing-masing. Ada menteri yang memberikan markah seperti 6/10 dan 6.5/10 kepada diri sendiri. Ada juga menteri yang menyiarkan 10 pencapaian mereka sepanjang tahun lepas, termasuk senarai tugas yang sepatutnya mereka laksanakan. Ramai yang garu kepala melihat aksi “marketing” syok sendiri para menteri PH dalam keadaan ekonomi yang suram dan dibanjiri pelbagai laporan negatif media antarabangsa. Nilai ringgit yang tidak bermaya, Bursa Malaysia yang lesu dan peningkatan kos sara hidup yang… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pemuda Bersatu (Armada) membuat serangan bertubi-tubi terhadap TMJ.

Yang terakhir ia lah exconya, Muzzammil Ismail menerusi satu kenyataan media, meminta Tunku Mahkota Johor menghentikan serangan terhadap Perdana Menteri Dr Mahathir.

Deoa menggesa semua pihak, termasuk para sultan dan raja-raja, supaya menunjukan rasa hormat kepada keputusan rakyat yang memilih sesebuah kerajaan pusat mahupun kerajaan negeri pada setiap pilihan raya.

TMJ “terikat dan tertakluk kepada peruntukan-peruntukan di dalam Pelembagaan,” kata nya.

Jengkreng
Guest
Jengkreng

TDM bawak sejuta tandatangan rakyat utk dipersembahkan kpd YDPA supaya pecat Najib. Itu apa kejadahnya pulak mangkuk jamban ooi

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah pakai nama Jenkreng pulak si Beruk Tua yang pakai banyak nama termasuk Anonymous kah kah kah dan Geng Najib yang asyik menjilat Najib nih.

Tak guna jawab sebab dia mereng otak nya. At best, otak beruk.

Rohizad Ariffin
Guest
Rohizad Ariffin

Tun M kata TMJ la bahal***** bukan YDPA.

Rahman2
Guest
Rahman2

Agreed

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SKANDAL BAKUN …RAJA MANA TERLIBAT?

Rahman2
Guest
Rahman2

Dah lapor pada polis?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JWB ATAS…APA KO NAK BALAS?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lokman Adam tujuan tak serupa hasil =

dia kata tindakannya menyebarkan maklumat berhubung program santai teh tarik bersama empat putera mahkota adalah bertujuan meramaikan kehadiran program berkenaan. Hasil nya nada, illek, zero. Ha nya dia di ketawakan orang ramai.

“.. salah seorang daripada ayahanda putera terbabit menasihati baginda untuk menunda program tersebut bagi mengelak fitnah seolah-olah empat putera mahkota tersebut campur tangan dalam soal politik dengan menghadiri program Umno,” katanya dalam kenyataan media.

Ada istana2 lain tak mahu campur tangan. Bagus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang nya sempurna saja, tidaklah jenis cacat
Agaknya pelupa saja, belum lagi akal terencat
Dulu dia minta dgn Agong supaya PM dipecat
Kini raja sentuh politik sikit, dia dah jadi pucat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia sudah banyak lupa, lama punya kenangan
Gi mengadap Agong, lepas kutip tandatangan
Kini dah buat U-turn 180 darjah, apa gerangan
Agaknya inilah minyak sawit punya penangan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Jelata Negara
Guest
Jelata Negara

Saya rasa tuan silap. Bukan saya sokong mana pihak tetapi saya rasa pihak monarki tertentu tercabar dgn keadaan politik yg tidak memihak kpd mereka. Ke manakah santun pihak monarki yg sepatutnya kawal lidah. Saya memang kurang minat dgn petangai sesetengah anak2 raja ni namun ada yg baik dan hormat. Sepatutnya jagalah lidah dan tunjukkan status di raja supaya rakyat hormat tetapi gelagat tidak mencerminkan seseorang yg di lahirkan dpd “pedigree” monarki. Walau kaya mana pun, betkuasa manapun atau hebat manapun perilaku adalah penting. Terlajak perahu boleh mendayung belakang. Terlajak kata diri binasa. Pandang ke bawah bukan dgn hanya mata. Pandang… Read more »

Rahman2
Guest
Rahman2

Very good.

anonymous
Member
anonymous

Perang madey dan istana johor bermula bila madey lantang kritik forest city semasa kempen pru14…..madey cadang hentikan forest city kalo menang….madey dah hentikan forest city?…

Kalo madey tak sentuh forest city semasa kempen dulu tak ajan terjadi perang dingin ni….salah madey yg nak tunjuk lagak kuasa…madey sepatutnye berhemah…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ANTARA TONG M DGN RAJA ..YG MANA LBH BNYK LESAPKAN HARTA NEGARA?

Rahman2
Guest
Rahman2

Sudah tentu orang duduk bawah pokok dengar cerita fantasi fijsyen dan yang palsu2..:)

Sapa bayar untuk kehidupan raja?

Pernah tdm kena tuduh dimahkamah? Di alam siber ada seoeti tuduhan mahathirvsanwar

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YANG DUDUK ATAS POKOK TAK PANDAI MENILAI

Rahman2
Guest
Rahman2

Alhamdulillah….Allah makbul doa agar M&A mengaku orang atas pokok seperti hadi takyiddin tuan ibrahom tuan man dsbnya orang yang tak menilai.

Satu pengakuan yang tepat pada madanya.

Sesungguhnya Allah maha mengetahui

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ATAS POKOK MONYET JAHADONG….SELALU BERTUKAR NAMA…TELO…KELIRU…

Rahman2
Guest
Rahman2

Johor sultanate is centuries old, Umno sec-gen reminds greenhorn minister

SO WHAT? RIGHTFUL HEIR? WHO PAID FOR THEIR LIVELIHOOD?

Another loser….go back and fly kite

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SKANDAL BERPUNCA DARI TONG M…ADA KE NAK SAMAN DIRI SENDIRI?

Rahman2
Guest
Rahman2

Budin…wud u read headline dibawah ini? What does this mean?

“Easier to take over as PM when govt is stable, says Anwar”

It shows ckearly and explicitly Anwar IS NOT A MATERIAL FOR PM’s SEAT.

A self confessed statement bu him. AND you expect this guy to run the country….GOD FORBIDS

anonymous
Member
anonymous

Kerana madey gila sangat nak jadi pm..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Wau bule
Guest
Wau bule

Balik kelantan and duduk bawah pokok. Orang Pas saja faham keindshan duduk dikelilingi rumput tinggi dan semak samun

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ITU JE KE AUTA YANG KO BOLEH BUAT?

Wau bule
Guest
Wau bule

Balik kelantan and duduk bawah pokok. Orang Pas saja faham keindshan duduk dikelilingi rumput tinggi dan semak samun

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AKU TAK HARAP PUN FAKTA DARI KO….AUTA DAH CUKUP…MANA DIA?

Rahman2
Guest
Rahman2

Mana mana komen copy & paste…get a life or else fly kite. Yes TDM was asked a few times to step down Yes TDM was hated by his detractors Yes TDM refused to step down But why? Did you guys ever find the reasons? PURELY DIRTY POLITICAL GAMES OF POWER. In the case of najib..look at what he had done to the country…from democracy to kleptocracy..a fact that can never be disputed. Now charged in court… If TDM was guilty as per accusations why did not najib and or paklah initiate any investigations and or charge him? Simply accusations and… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

RCI FOREX TELAH DIBUAT MASA NAJIB PM…TAPI DAH KE LAUT SEBAB TONG M AMBIK BALIK…SILA UNDI PAS UNTUK KITA RCI KAN SEMUA SKANDAL MEGA TONG M….

Rahman2
Guest
Rahman2

RCI FOR FOREX LOSS IS THE MOST STUPID POLITICAL MANOUVRING THAT BACKFIRED. Niat nak jatuh mahathir tak kesanpaian sebab Allah maha mengetahui maha penyayang.

Jangan marah no…..wink wink

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JADI KO TAK KISAH DUIT RAKYAT LESAP RM 30 BILLION?

anonymous
Member
anonymous

Masuk dlm akaun madey?…

anonymous
Member
anonymous

Semasa madey keluar umno 2016 kenape tak RCI kan semua skendel madey?….RCI forex pon lingkop…najib tak cekap….dia overconfident boleh menang dgn cash is king…tapi ratus jota dia sorok kat rumah dia..

anonymous
Member
anonymous

2003 madey undur jugak lepas desakan ahli2 umno..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

anonymous
Member
anonymous

2 orang ni jauh lebih baik dari najib..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

2ORG TU SKANDAL BERAPA BILLION?

anonymous
Member
anonymous

https://www.google.com/amp/s/shamsuliskandar.com/2012/03/19/10-kesilapan-mahathir-mohamad/amp/t …. 10 kesilapan Mahathir Mohamad…… Shamsul Iskandar……. 7 tahun ago Dari Malaysia Chronicle 19 Mac 2012……… 10 kesilapan Mahathir Mohamad…… (Oleh: Nawawi Mohamad, Wong Choon Mei, Malaysia Chronicle )……… Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad telah mengkritik kesemua perdana menteri Malaysia dari Allahyarham Tunku Abdul Rahman sehinggalah Najib Razak, kecuali dirinya sendiri.Mahathir juga telah mengkritik pemimpin dunia yang lain termasuk PM Britain, Tony Blair dan sudah tentu George W Bush, presiden Amerika Syarikat yang ke-43 Setakat ini tiada yang berani bersuara terhadapnya.Ini tidaklah menghairankan memandangkan hanya seorang dua daripada PM- PM ini masih hidup termasuk Najib sendiri. Bagi pemimpin antarabangsa,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak usah cakap senarai 10 kesalahan lah — Najib Al Jibo ada 47 tuduhan mahkamah.

Kalau 4-5 tuduhan saja sangkut pun, 10-20 tahun dalam penjara ler dier.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU SATU PUN TAK SANGKUT MCM MANA?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mahkamah tolak permohonan Najib ketepikan tujuh pertuduhan – M’kini.

Apo nak di kato.

Nate’ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mesti tertonggeng tonggeng dalam bilik, menangis terisak isak.

anonymous
Member
anonymous

Senarai 8 individu yang pernah desak Tun Mahathir letak jawatan……… TAHUKAH anda? pada zaman pentadbiran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, ada lapan individu pernah mendesak beliau meletakkan jawatan sekitar tahun 1987, kira-kira enam tahun selepas beliau menjadi Perdana Menteri………………… Pada ketika itu pun, Dr Mahathir tidak mempedulikan desakan tersebut dan terus menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun sebelum meletakkan jawatan pada 2003. Terdapat lapan individu yang pernah mendesak beliau meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri yang pernah diperkatakan iaitu Tengku Razaleigh Hamzah, Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam, Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi, Tan Sri Dr… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Richard Malanjum Dah, Tommy Tomato Bila Pulak? Dah Selamat Ker Malaysia Nie? Pejam celik, pejam celik, dah dekat setahun PH memerintah Malaysia… Teringat masa pra PRU 14, dulu, slogan2 Selamatkan Malaysia antara slogan yang paling kerap di laungkan… Kalau ada pertandingan slogan paling popular dalam Malaysia nie, slogan Selamatkan Malaysia mesti kat carta teratas… Sekarang nie, apa yang dah di selamatkan? Yang admin tahu dan pasti, harta benda orang Melayu memang dah selamat kena jual!!! ‘Report Card’ Tommy Tomato Penasihat Kepada SPB YDP Agong Mengenai Hal Ehwal Ugama Islam Antara perkara WAJIB yang mesti macai DAP (saper lagi kalau bukan… Read more »