TUN M NAK LETAK JAWATAN, APAKAH ACAH2 INI BERTUJUAN MENAIKKAN MUKHRIZ MENGGANTIKAN MUHYIDDIN?

Hanya kerana tidak puas hati dengan perlantikan dua Exco Johor yang baru, Tun Mahathir Mohamad bukan saja memanggil mesyuarat khas Bersatu secara tergempar, tetapi beliau kemudiannya seperti merajuk dan menawarkan untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Kononnya beliau kecewa kerana keputusan yang sudah dipersetujui dalam Bersatu untuk tidak membuat perubahan dalam barisan Exco, tetapi diingkari oleh Muhyiddin Yassin selaku presiden parti bersama Menteri Besar Johor, Dr. Shahruddin Jamal.

Ehh…ehh…betul ke Tun Mahathir sampai nak letak jawatan kerana perkara itu?

Atau beliau sebenarnya hanya acah-acah saja?

Tun Mahathir, berdasarkan sejarah perjuangannya, beliau bukanlah pemimpin yang mudah kecewa, merajuk dan patah hati.

Jiwanya adalah jiwa kental dan suka melawan. Amerika dan kuasa besar Barat pun tidak pernah membuatnya takut atau gentar untuk berlawan, apatah lagi dengan perkara-perkara lain.

Di dalam negara, jika beliau tidak setuju, semua orang akan dilawannya, tidak kira sama ada mereka itu Perdana Menteri, Sultan atau Raja sekali pun.

Lagi pun, isu perlantikan dua Exco Johor adalah terlalu kecil untuk Tun Mahathir jadi kecewa, patah hati, merajuk dan ingin meletakkan jawatan, kecuali jika sekarang beliau sudah terlalu sensitif kerana faktor usia tua benar-benar sudah melanda jiwanya.

Untuk itu, ramai yang sangsi dan was-was bahawa Tun Mahathir benar-benar serius mahu meletakkan jawatannya.

Bagaimanapun, berikutan ancaman Tun Mahathir mahu meletakkan jawatan itu yang dilihat mengancam masa depan dan sumber rezeki sesetengah pihak, para Ahli MPT Bersatu kemudian bersolidariti menyatakan sokongan penuh terhadap Perdana Menteri.

Sokongan tersebut selepas itu bukan saja membuktikan Tun Mahathir terus mendapat sokongan untuk kekal sebagai Perdana Menteri dan menjadi Pengerusi Bersatu, malah membuatkan munculnya desakan agar Muhyiddin diundurkan daripada jawatannya.

Muhyiddin dilihat bukan lagi gandingan yang terbaik untuk Tun Mahathir, susulan isu perlantikan Exco Johor, baru-baru ini.

Di peringkat awal ini, sudah muncul permintaan agar Tun Mahathir sendiri menjadi Presiden Bersatu mengambil alih tempat Muhyiddin sebagai usaha agar kediktatorannya dalam mengurus parti seperti mengetuai UMNO dahulu dapat diulangi, sekaligus memberi jaminan tiada ada mana-mana perkara yang sudah diputuskan atau dipersetujui, tiba-tiba diengkari oleh pihak lain.

Walaupun terlihat ada yang bersetuju, dari segi logiknya, menjadikan Tun Mahathir sebagai Presiden Bersatu daripada Pengerusi yang dipegangnya sekarang adalah sesuatu yang sukar diterima dan tidak masuk akal.

Ia seperti menukar seorang pengerusi GLC menjadi pengarah urusan saya saja layaknya.

Walaupun pengerusi GLC tiada kuasa eksekutif, pengaruh mereka biasanya lebih besar dan dihormati dan dengan itu tiada yang mahu menjadi pengarah urusan setelah memegang jawatan pengerusi.

Jika pengerusi GLC berlaga angin dengan pengarah urusan, langkah yang biasa diambil ialah menukarnya dengan individu lain yang disenanginya.

Dalam soal Bersatu, Tun Mahathir pada waktu ini jelas sudah ada perasaan tidak senang hati kepada Muhyiddin sebagaimana sebelum ini.

Apakah tindakan Tun Mahathir tiba-tiba merajuk dan mengancam mahu letak jawatan kerana tidak senang dengan Muhyiddin ini sebagai permulaan kepada usahanya untuk menukar Presiden Bersatu itu?

Jika Tun Mahathir mahu menukar Muhyiddi, pengganti paling munasabah tentulah anaknya sendiri, Mukhriz yang ketika ini memegang jawatan Timbalan Presiden Bersatu.

Apakah mustahil untuk menjadikan Mukhriz sebagai Presiden Bersatu dan Tun Mahathir dalam masa yang sama terus kekal sebagai Pengerusinya?

Daripada satu sudut, semua ini tidak mustahil kerana Bersatu adalah umpama Tun Mahathir yang punya dan parti itu akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinannya pada hujung tahun ini.

Kalau Tun Mahathir berjaya menjadikan anaknya sebagai Presiden Bersatu, apakah selepas itu Mukhriz akan dijadikan sebagai calon Timbalan Perdana Menteri untuk digandingkan dengan Anwar pula?

Gandingan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri ketika ini ialah MA iaitu Mahathir dan Azizah, apakah tidak mungkin gandingan yang cuba dirancang selepasnya ialah AM – Anwar dan Mukhriz?

Apakah yang lebih menyenangkan hati Tun Mahathir untuk berundur, bersara sepenuh masa dan memberi laluan kepada Anwar untuk mengambil alih tempatnya, selain daripada dapat melihat anaknya sendiri menjadi Timbalan Perdana Menteri, seterusnya terbuka laluan untuk ke kerusi Perdana Menteri kemudiannya? (Shahbudindotcom 24/04/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 24 April 2019 — 4:51 pm

95
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
ApanamaAnonymousTanpa NamaMAHATHIRVSANWARAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

……PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBURKAN PH!!!…..YA JABBAR…!!!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Apa juga undang-undang akan terbatal dgn sendirinya sekiranya bertentangan dgn perlembagaan negara. Inilah perundangan yg berjalan di Malaysia sekarang. Jika melibatkan perundangan, mahkamah akan ambil perundangan tertinggi.

Pada 1993, Mahathir meminda perlembagaan melucutkan kekebalan raja dengan sokongan rakyat. Raja boleh dikenanakan tindakan mahkamah jika menyalahi undang-undang negara. Raja tidak ada lagi kuasa menolak atau engkar dengan kehendak kerajaan yg dipilih rakyat.

Apa-apa pindaan atau enakmen yg diluluskan akan secara automatik menjadi undang-undang selepas 30 hari walau tidak diperkenan oleh Agong atau Raja. Raja kita letakkan di tempat yang sewajarnya mengikut perlembagaan untuk kita hormati dan untuk kesinambungan institusi raja

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Johan Ariff

Maaf cakap … Hak mutlak apa yg raja raja ada apabila negeri mereka di jajah? Sultan perak di buang ke seychelles? Kedah kehilangan perlis dan penang? Hak mutlak telah habis apabila telah dijajah.

Suka atau pun tidak, hakikat kemerdekaan negara dicapai melalui perjuangan sekumpulan rakyat, dibantu dengan dana derma dari rakyat. Bukan melalui perjuangan raja raja.

Raja mana yang berunding dengan jepun atau british supaya jangan menyeksa orang melayu? Yg berunding utk kemerdekaan?

Apanama
Guest
Apanama

Baca betul2 sejarah Malayan Union. Jgn serkap jarang jew. Ambik rujukan shahih dari Arkib negara atau ko surf Britania.com ttg Malayan Union. Kebangkitan berasas dari siapa sebenarnya. Dulu ada ke internet. Dari siapa orang Melayu tahu dan faham maksud Malayan Union.

Sembang macam ko hidup zaman Muzaffar Shah jew…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Seri

Johan Ariff betul tu .. raja mna dalam sejarah yg berjuang berhabisan utk tanah melayu? knp dlm sejarah M’sia tiada pun raja2 yg tersenarai dlm pahlawan melayu, yg ada hanya kisah rebutan kuasa, hasad dengki sejak dulu hingga kini …jgn marah ya sbb itu pun dapat drpd buku sejarah juga..

Izazu Aziz

Yg terbatal klausa yg bertententangan dgn perlembagaan negara….yg tak bertentangan tak terbatal…

Sape loyar yg bagi nasihat kpd TMJ?….ato TMJ tak rujuk kpd loyar?….

Tok Tanjong

apabila raja raja menandatangani malayan union telah hilang kuasa mutlak mereka kpd British

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey serta PH dah nampak mereka akan kalah
Sebab tu mereka buat onar dan cari masalah
Macamlah rakyat tak tau itu hanyalah helah
Mulalah cari fasal dgn istana nak berbalah

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Hadi gerun ‘anak komunis, naga besar’ dalam pilihan raya Indonesia News | Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyatakan rasa “gerun” terhadap perjalanan pilihan raya Indonesia (Pemilu) pada 17 April lepas. “Kini disaksikan betapa munculnya anak-anak tokoh Komunis Indonesia di belakang Pemilu yang baharu sahaja telah berlangsung, penglibatan naga-naga besar di belakang money politics (politik wang) dan media sosial yang dibelanjakan itu sangat menggerunkan,” katanya. Hadi tidak mengulas lanjut berkaitan kumpulan itu. Bagaimanapun, dalam tulisan panjang di Harakahdaily hari ini, beliau menyentuh politik Indonesia yang dikaitkan dengan kegiatan komunisme, termasuk pengaruh Perang Dingin, pemberontakan Komunis 1948 dan rampasan kuasa 30 September… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Ummah mahu demo bantah PPSMI-DLP Mei ini News | Suatu perhimpunan aman besar-besaran bagi membantah cadangan pelaksanaan semula Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris – Dual Language Programme (PPSMI-DLP) akan diadakan pada awal bulan Mei ini, kata Gerakan Pembela Ummah (Ummah). Sekretariat Ummah Mohd Zai Mustafa dipetik laporan Harakahdaily berkata pelaksanaan semula PPSMI-DLP akan menggugat hak keistimewaan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. “Pelaksanaan semula PPSMI-DLP akan menggugat hak keistimewaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan yang telah dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan, Dasar Pendidikan Kebangsaan serta Akta Pendidikan 1996. “Seterusnya (Ummah) akan menganjurkan himpunan rakyat… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Anatta Zen

Perlembagaan Johor dan terengganu yg lama tu dah terbatal. Ni semua org tahu. Cuma 1-2 je yg masih enggan menerima kenyataan ni. Pasai apa? Pasai masih nak bebas pukul org.

Hasni Esa

bukan setakat pukui, juga kaup semua harta yg boleh.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Badan Peguam ‘bimbang’ sabitan ke atas Arun Kasi News | Badan Peguam Malaysia menyatakan rasa bimbang terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan mensabitkan peguam Arun Kasi dengan kesalahan menghina mahkamah. Presidennya Abdul Fareed Abdul Gafoor berkata tindakan ke atas Arun akan menimbulkan persepsi terhadap sekatan wacana umum dan memburukkan lagi kekurangan panduan yang jelas tentang apa yang dianggap kesalahan menghina mahkamah. Katanya kuasa mahkamah untuk menghukum sepatutnya digunakan secara berhati-hati dan tidak sepatutnya membawa kepada hukuman penjara kecuali nbagi “kes yang paling serius boleh dibayangkan”. “Setiap individu ada hak untuk memberi pandangan yang adil – selagi dalam batas dan berniat baik –… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Muhyiddin memohon maaf kepada Tun Dr Mahathir semasa mesyuarat tergempar majlis tertinggi parti itu pada malam Isnin, kata sumber.

“Muhyiddin memberikan versi kejadian yang membawa kepada atau menyumbang kepada rombakan exco (Johor), dan dia kemudian meminta maaf.”

Mahathir dikatakan marah terhadap perubahan yang dibuat berkenaan Majlis Mesyuarat Kerajaan Johor.

“PM tidak mengatakan apa-apa lagi, tetapi berkata sukar untuk beliau menegakkan kedaulatan undang-undang khususnya merujuk kepada Sultan Johor dan kenyataan Dr Mahathir ini dipersetujui oleh majlis tertinggi,” katanya. M’kini.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KJ: 2 projek Sandakan disebut Guan Eng diluluskan BN News | Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin mengingatkan dua projek pembangunan yang disebut Kementerian Kewangan semalam bukanlah projek baru, sebaliknya diputuskan ketika pentadbiran BN. Beliau merujuk rancangan tebatan banjir Sungai Anip (RM40 juta) dan projek pembesaran lapangan terbang Sandakan (RM80 juta) yang menurutnya diluluskan bawah Rancangan Malaysia ke-11 pada 2015, dan bagi tempoh 2016-2020. “Keputusan kerajaan PH untuk meneruskan projek pembangunan yang dirancang ketika pentadbiran BN harus dihargai. Kalau hendak ambil kredit pun, silakan. “Sekalipun hendak mencari laba politik menjelang PRK Sandakan, janganlah menutup kebenaran sebenar seolah-olah projek yang dilaksanakan ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Profesor kangkung tanda menteri PH turun ke tahap rendah akhlak’ News | Penerangan kerajaan berkaitan Statut Rom dan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum ( Icerd) telah sampai ke tahap tidak wajar, kata pemimpin Umno. “Tindakan menteri luar negeri memberi gelar ‘profesor kangkung’ kepada sekumpulan ahli akademik yang memberi pandangan tidak selari dengan kerajaan dalam isu Statut Rom sangat menghina dan tidak wajar. “Dalam keghairahan menteri luar memberi penerangan mengenai kegagalan kerajaan mendapat ‘sokongan’ ramai dalam isu Statut Rom – ia tidak wajar sampai ke tahap rendah akhlak seperti ini,” kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Reezal Merican Naina… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yusof Hussien

Kuasa yang dibuat tahun 1895 dan 1911 ketika belum wujud demokrasi tak mungkin lebih tinggi dari kuasa yang dibuat oleh perwakilan di parlimen mau pun dewan2 negeri ada sedikit amalan demokrasi.

Raja2 Melayu kena dapat terima bahawa mereka sekarang berada di zaman pasca demokrasi.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ganghan KM

Dah banyak kes dimana mahkamah putuskan mana2 undang2 yang dibentuk negeri adalah tidak sah jika bercanggah dgn perlembagaan negara. Contoh undang2 lompat parti yang digubal kerajaan pbs di sabah pd tahun 1995 terbatal dan tidak boleh digunapakai kerana bercanggah dgn perlembagaan.

Dgn sebab itu kerajaan pbs tumbang apabila 2 wakil rakyatnya lompat ke BN (Datuk Lajim Ukin dan Datuk Rubin Balang). Apa lagi mahu cakap…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Rosazrie Alias

Perkara 71(1) tu untuk naik tahta. Tidak disebut hak eksekutif pentadbiran. Kalau termaktub Raja2 mempunyai hak melantik, tak perlulah kita ada pilihanraya. Biar saja raja2 melantik MB yg dia suka. Dikalangan kerabat2nya pun boleh kalau hak tsb terletak pd mereka.

Rahemah Suleiman

Ada terfikir tak masalah negara lebih diutamakan dari perkara remeh temeh ni. Tun sibuk nak bangkitkan negara n TMJ tak habis2 kritik. Dan segelintir rakyat sibuk jadi batu api.
Kalau bubar dewan pun apa untung nya. Tak habis2 PRK. Cuba bantu Tun baiki keadaan

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Sangat bahaya – bukan Islam berani sentuh agama Islam, Raja-Raja Melayu’ Kalangan bukan Islam hari ini mula berani mempertikaikan kedudukan Islam dan Raja-Raja Melayu, kata Presiden PAS Abdul Hadi Awang. “Hari ini kita melihat terdapat dalam kalangan bukan Islam berani menyentuh perkara agama Islam, yang bukan hak mereka untuk menyentuh perkara tersebut. “Kadang-kadang melibatkan hukum yang tidak ada kena mengena dengan orang bukan Islam, termasuklah dalam masalah institusi Raja-Raja sendiri, ada yang berani menulis melalui media sosial. “Ini sangat bahaya kerana menjadikan kefahaman generasi muda bercelaru. Oleh sebab itu, perlu diperbetulkan keadaan ini,” katanya menerusi hantaran di klip video selama… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ziko Ro

Dulu pas kata umno kafir skrg umno islam sejati. Masa dulu PAS bantai UMNO sampai nak terkencing najib di buatnya. Mcmx bidaah di lontarkan pada umno. Begitu juga masa PAS dlm pakatan rakyat selama 10 bersama DAP bagi nak gila lebai hadi puji DAP dan kit siang semasa ceramah hingga kit siang tak larat nak senyum.

Bila dah bercerai dia kutuk pula DAP. Ini semua mainan politiklah mamat mcmx slogan dilontarkan contoh hendak perjuang islamlah , hidup melayu dan bermacam lagi utk menarik undi dan berkuasa. Akhirnya kita yg terperdaya

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah muncul TN si pondan tua haramjadah
Semalam dia hilang ingatkan dia stim dadah
Hatinya panas Budin seolah berpaling tadah
Tembelang PH & madey kini dah mula didedah

Anonymous
Guest
Anonymous

En. Shabudin, org tua sensitif.
Sikit2 merajuk.
Dulu terpaksa berhenti pasal selagi dia PM kedudukan dia sedari tak selamat macam yg terjadi pada umno dan najib ni.
Dia dah nampak dan dia sedar rakyat dah tak suka dengan dia dan akn dikalahkan oleh PR.
Sedar bimbang tercemar dia punya nama, dia nangis2 kata dah terlalu lama dah dan bersara terpaksa diri.
Rakyat gembira dia blah pi.
Ini sekarang org pun mulai tidak kenan dengan dia.
Kalau boleh cepat dia blah pi. Jangan nangis lagi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kecoh Bila Balai Seni Negara Guna Doraemon Sebagai Promosi?Published 15 hours ago on April 24, 2019 By Syok Kecoh sekarang di laman sosial berkenaan tindakan Balai Seni Negara mempromosikan pameran kartun atau lukisan Doraemon sempena Tahun Melawat Malaysia 2020! Antara alasannya, pameran itu secara tidak langsung boleh mempromosi Malaysia di seluruh dunia dan jadi daya tarikan pelancong luar datang ke negara ini. Tapi ramai ‘membahan’ cara itu termasuklah tokoh, pemimpin juga netizen dan dah tentulah tentera bawang Malaysia. Antaranya Persatuan Animasi Malaysia (ANIMAS) dan tokoh kartunis negara, Datuk Lat yang berpendapat sepatutnya kartun atau animasi tempatan digunakan untuk usaha promosi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

MvA 👍
Menteri ketiadaan patriotism. Cuma cari alasan kelainan. Yang nyata bingai!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Laksana semula PPSMI ulangi kesilapan lalu NUR AIN MANAF 24 APRIL 2019 KUALA LUMPUR: Hasrat Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk melaksanakan semula Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) seolah-olah mengulangi kesilapan dan kegagalan PPSMI dalam sejarah pendidikan negara. Menurut Timbalan Persatuan Linguistik Malaysia (PLM), Kamal Shukri Abdullah Sani, ini menggambarkan sikap Tun Mahathir semacam tidak serik dan tidak belajar apa-apa daripada sejarah penentangan PPSMI yang telah membunuh Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. Malah katanya, PPSMI telah membunuh keupayaan Bahasa Melayu dan ratusan ribu pelajar khususnya Bumiputera yang menjadi mangsa. Sehubungan itu katanya, PLM menyambut… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Setiu Rekod Jenayah Terendah Aida Abd Rahman SETIU, 24 April – Kadar jenayah terendah yang direkodkan Setiu menyebabkan daerah ini tidak mendapat peruntukan khusus sebagai ‘Bandar Selamat’. Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani Dan Pembangunan Desa negeri, Dr Azman Ibrahim berkata, rekod jenayah yang rendah merupakan satu kebanggaan kepada kepimpinan dan juga penduduk daerah. Katanya, pun begitu tanpa peruntukan khusus berkenaan, kerajaan negeri tetap meneruskan perancangan pembangunan untuk kemajuan setempat. ” Tahniah dan terima kasih diucapkan kepada pihak Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Setiu di atas kerja keras dalam memastikan kesejahteraan dan keamanan kita bersama di daerah ini..Susulan itu kita… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APRIL 24, 2019 Kesian Menteri Pengangkutan, Sudahlah Kena Tinggal, Terpaksa Berbohong Pula Setelah kalah dalam PRK Rantau tempoh hari, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke terpaksa mengubah kenyataan. Kini jalinan ECRL yang melalui Nilai hanyalah semata-mata satu cadangan. Sedangkan sebelum PRK Rantau, beliaulah orang yang berjanji bulan dan bintang untuk menyediakan laluan berkenaan kepada Rakyat Negeri Sembilan bersama-sama dengan Timbalan Perdana Menteri. Jangan terkejut jika sehari dua ini beliau tampil untuk berjanji untuk menyediakan pula laluan ECRL melalui bawah laut menuju ke Sandakan. Semuanya gara-gara untuk memancing undi. Anthony Loke tidak perlulah ghairah untuk mempertahankan pembohongan Kerajaan PH. Sedangkan rombongan ke China… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Perlembagaan batal, TMJ jawab Mahathir KUALA LUMPUR 24 April – Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim membuat hantaran balas terhadap kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan memuat naik tangkap layar dua artikel tentang Perlembagaan Persekutuan. Menerusi status terbaru dalam Facebook rasminya, Tunku Ismail berkongsi dua artikel dalam bahasa Melayu dan Inggeris berkaitan jaminan Persekutuan terhadap Perlembagaan Negeri serta Kedaulatan Raja-Raja. “Perkara 71(1) iaitu Jaminan Persekutuan terhadap Perlembagaan Negeri menyebut: Persekutuan hendaklah menjamin hak Raja sesuatu negeri untuk naik takhta dan memegang, menikmati dan menjalankan hak-hak dan keistimewaan di sisi perlembagaan bagi Raja Negeri itu mengikut Perlembagaan Negeri… Read more »

Keliru
Guest
Keliru

Orang PAS macam mana pandai baca undang2. Saman claire lepas tu tarik balik..TAKUT KERANA SALAH DAN KALAH..

LEADER ATAS POKOK. AHLI BAWAH. DOK DIAM. JANGAN TANYA SOALAN….. inilah mentaliti mahathirvzanwar….sebab itu cut n paste hanya kepandaian dia..sedih…tapi ada ingin nak sembang kencang…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TELO D4P YG KELIRU DIMINTA RUJUK KOMEN ENTRY LAMA….WAHAI CAVE MAN
..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TMJ Posts Excerpts Of Constitutional Rights Of State Rulers In Response To Dr M’s Blogpost (Tye Star) – In an apparent response to Tun Dr Mahathir Mohamad’s blogpost, Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim posted excerpts of the Federal Constitution on the rights and powers of state Rulers on his Facebook page. He posted Article 71.(1) which states that the Federation shall guarantee the right of a Ruler of a state to succeed and to hold, enjoy and exercise the constitutional rights and privileges of the Ruler of that state. The Article also states that any dispute as to… Read more »

Keliru
Guest
Keliru

What mahathir says is very true. Ask constitutional lawyers…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TELO D4P LOYAR BURUK

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pegawai tugas-tugas khas Syed Saddiq, Wan Ahmad Fayshal atau lebih dikenali sebagai Mat Jargon berkata Tuhan sudah takdirkan bangsa Melayu sebagai khalifah Selat Melaka dan sampai kiamat bangsa itu akan jadi tuan kepada selat tersebut. “Seperti ulas salah seorang diplomat Wisma Putra yang amat senior, kalau boleh China tak mahu Semenanjung Tanah Melayu wujud yang menyulitkan akses mereka ke Atlantik dan Lautan Hindi. Tapi apa boleh buat, Tuhan sudah takdirkan kita bangsa Melayu sebagai khalifah Selat Melaka dan sampai kiamat kita akan jadi tuan kepada “chokepoint” paling strategik ini.” – Wan Ahmad Fayshal Beliau yang juga Timbalan Pengerusi Biro Hal… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tolak Ekploitasi Wanita Untuk Hiburan -PAS Sarawak HALAMAN HIBURAN Miss Grand: Antara hiburan, budaya dan maruah DEWAN Pemuda PAS Negeri Sarawak menolak sebarang bentuk penganjuran yang mengekploitasikan wanita untuk tujuan hiburan melampau seperti dalam acara Miss Grand 2019 yang bertempat di Miri, Sarawak. Menurut maklumat yang terdapat dalam facebook rasmi acara tersebut, Miss Grand Malaysia dihadiri oleh seorang ahli perniagaan yang merupakan transgender, Mohd Sajjad Kamaruzzaman. Sumber itu juga memetik, terdapat pertandingan tidak sesuai dengan budaya masyarakat Timur yang penuh budi bahasa dan maruahnya turut diadakan. Kita ada budaya kita sendiri yang penuh dengan budi bahasa, sopan santun dan seni… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Dr. Ahmad Samsuri rasmi Hentian Bas Marang Penantian penduduk daerah ini selama enam tahun untuk memiliki sebuah hentian bas yang selesa berakhir apabila terminal pengangkutan awam itu dirasmikan Menteri Besar, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar di sini malam ini. Hentian bas yang mula dibangunkan di atas tapak seluas 0.607 hektar dengan kos RM2 juta pada 2017 itu boleh menampung sehingga 400 orang pada satu-satu masa. Ahmad Samsuri berkata, kemudahan baharu yang lebih menarik itu sekali gus memberikan kelegaan kepada orang ramai kerana tidak perlu ke Hentian Bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) di pusat bandaraya di samping mengurangkan kesesakan di sana.… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

RAJA KOPIPES BERUK TUA LOBAI SOROBAN TOBAL MCM TALIBAN PAKAI NAMA MAHATHIRVSANWAR, BANKRAP BAHAN KITAR SEMULA, ASYIK KOPIPES BENDA YANG SAMA.

MACAM MANA PAS MAHU SAMPAI KE PUTRAJAYA JIKA HOTAK ORANG2 MEREKA LEBIH TERUK DARI TALIBAN. TALIBAN TEMBAK MERATA, TAKDA SASARAN, TAPI BERUK TUA INI BERAK MERATA, TAK KISAH ADA KHALAYAK RAMAI. DEMIKIAN LAH CUNNI’ YANG MENGHARAP SATU MASA NANTI DAPAT MEMERINTAH.

KONTOL BETUL. MELAYU DI KAFIRKAN, UMNO DI KAFIRKAN, SEKARANG DAH TANDUS MODAL, HILANG PENGARUH, JILAT SEMULA LUDAH YANG DEPA LONTARKAN KPD UMNO. ASTAGHFIRULLAH.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA MUDAH OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH….SEKIAN…CERITA INI… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

……PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBURKAN PH!!!…..

Rahman2
Guest
Rahman2

Article 71 guarantees the right of a state ruler to succeed and hold, enjoy and exercise the constitutional rights and privileges due to him in accordance with the state constitution.

Article 181 states that subject to the provisions of the constitution, the sovereignty, prerogatives, powers and jurisdiction of the rulers and the ruling chiefs of Negri Sembilan within their respective territories shall remain unchanged.

Hahaha…kesian TMJ. Kalau setakat quote articles the atas … budak DPA UiTM lebih pandai lagi dari prof dari UiTM sendiri….

Ask constitutional lawyers…they will all laugh at TMJ…..kalau berbaris macam tentera…dia memang terrer..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Orang kata yang dahi luas, bijak dan waras. Yang kepala botak, ramai jadi professor, hehe.

Tapi dia tuh dahi tak luas pun. Maklum saja ler daya memikir nya.

Betul Article 71 tuh. Tapi dahi sempit tak sebut apa dia
“rights and privileges due to him in accordance with the state constitution”.

Betul Article 181 tuh. Tapi juga tak sebut apa dia “powers and jurisdiction of the rulers” yang dimaksudkan.

Setuju, dia kena tanya constitutional lawyers. Bila ada keraguan, Federal Constitution is supreme.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hadi fitnah DAP untuk takutkan orang Melayu

Presiden PAS, Hadi Awang cuba menimbulkan ketakutan di kalangan orang Melayu dan Islam dengan mendakwa Pakatan Harapan kononnya dikuasai DAP, kata Timbalan Presiden PH, Muhyiddin Yassin.

“Tidak, itu tidak benar. Kabinet adalah tanggungjawab kolektif semua.

“Tiada menteri boleh menentukan keputusan yang dibuat oleh Kabinet yang dipengerusikan perdana menteri. Ini telah berlaku sejak hari pertama PH memerintah,” katanya.

“Kami adalah sebahagian daripada menteri kerajaan … keputusan dibuat secara bersama.

“.. menakutkan orang Melayu Islam ini adalah gimik PAS,” katanya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hadi tak pernah jadi Menteri, mana dia tahu proses sesuatu keputusan kabinet. Kalau ikut dari pemikiran dia dan orang2 PAS lain, depa tak mungkin dapat jadi Menteri berpuluh tahun lagi pun.

Nak kerjasama dengan Umno tapi Tok Mat pun bodoh, suruh tangkap Najib kalau 1MDB bermasalah, tak tahukan bahawa Najib dah lama di tangkap, di heret ke mahkamah tapi di bail out, sekarang sedang dibicara.

Untuk maloman si bodoh Hadi dan lain2 orang PAS: tiap keputusan yang dikehendaki, dibawa ke mesyuarat kabinet oleh Setiausaha Kerajaan, dalam bentuk Cabinet Paper, diedarkan kpd semua menteri. Di mesyuarat cabinet, dibincang dan keputusan di buat.

Keliru
Guest
Keliru

Hadi ada satu kuasa orang lain tak ada…MENGKAFIRKAN SESAMA ISLAM

Bab ini tabik hadi….:)

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PLS REFER PREVIOUS POST

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..KINI HUTANG NEGARA MENCECAH 70% DARI GDP…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU AJAIB DAN LICENSE TO KILL …..KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA DI MANA KERTAS TISU… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mcam ini bodoh nya Tok Mat, macam mana Umno nak menang di Pru15? Tak tahu pun dan mengata macam budak sekolah –

“Kalau betul 1MDB bermasalah, dakwalah Najib (Razak). Kamu kata dulu kertas pertuduhan dah siap, cuma belum tangkap. Sekarang kenapa tak tangkap?”

Ya Allah, teruk nya si Mamat ini, Najib dah di kandang penjenayah di mahkamah, dia menanya mengapa tak tangkap. Nampak nya dia dipengaruhi orang seperti Beruk Tua Raja Kopipes MAHATHIRVSANWAR Pak Lobai soroban tobal di blog ini yang juga bercakap spt itu.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beberapa jam sebelum Tok Mat mengeluarkan kata-kata itu, Najib berada di kandang tertuduh.

Tak mungkinlah Tok Mat yang dianggap sebagai bijaksana oleh ahli-ahli UMNO tidak tahu yang Najib telah dibicarakan pada hari sama dia meminta bekas bosnya itu ditangkap dan didakwa?

Meminjam jenaka pembangkang: Tak ada whatsapp group ke?

Macam dia tak tahu bahawa SPRM sudah tangkap dan bawa Najib ke mahkamah, di charged dan dibicarakan.

Begitu besar kemaluan, kalau Jepun, dia harakiri. Tapi Tok Mat katak puru.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau keliru,itu kes src. 1mdb belum dibicara lagi Tanpa Nama.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

1MDB BUAT UNTUNG 140 BILLION

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Aneh Budin menanya mustahil kah Tun M menjadikan Mukhriz sebagai Presiden Bersatu bila dia juga mengata parti itu akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinannya pada hujung tahun ini. Budin jahat mengata Bersatu adalah umpama Tun Mahathir yang punya, tanpa bukti, fakta dan hujah2 yang munasabah.

Mukhriz akan dijadikan sebagai calon TPM untuk digandingkan dengan Anwar pula? Ini Budin punya signature tune, mau promosikan idola dia Anwar dan pre-empt segala halangan bagi nya menjadi PM.

Budin sentiasa mahukan Tun Mahathir menyerah kuasa kepada Anwar secepat mungkin, sekarang khuatir kan Mukhriz menjadi TPM, seterusnya sebagai PM. Demikian lah kepeningan kepala Budin.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Fuyooo..tular berita bahawa menteri sukaneka , si Sadiq Sigaraga ni nak bawa masuk kumpulan k pop, BTS buat konsert kat Msia tahun depan. pelik betul lah…kenapa tiada sebarang usaha nak tambah pendapatan atau bantu Belia untuk meningkatkan pendapatan dikala kos sara hidup semakin meningkat hari ini. Sebaliknya, Menteri Macai Politik ni lebih suka mengajak anak-anak muda berhibur dengan aktiviti yang sememangnya tidak mendatangkan sebarang faedah. Selepas mengajak anak muda menghabiskan masa bermain game E-Sport, kali ini Menteri Macai Politik ni ajak anak muda alpa dengan dunia K-Pop pulak. Tapi, nak kata apa ye tak. Menteri Macai Politik tu sememangnya suka… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Penafian Salahuddin Ayub bahawa menteri-menteri kerajaan PH lemah hanya persepsi, boleh dianggap sebagai Cuma menutup kelemahan sendiri. Malah, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu menganggap ‘persepsi’ tersebut hanyalah dari orang luar tanpa data, kajian sahih dan tiada kajian emperikal. Kenyataan Salahuddin dipetik akhbar Sinar Harian di bawah kolum Menjelang Setahun Kerajaan PH. Apa yang hendak dikatakan persepsi orang luar sedangkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sendiri pernah mengaku bahawa beliau tidak berpuas hati dengan barisan kabinetnya. Bahkan, mantan Naib Presiden PKR yang juga puteri Presiden PKR Nurul Izzah sendiri meletakkan jawatan daripada PAC kerana kecewa dengan prestasi menteri-menteri. Tambah… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Apa la yang nak diherankan sangat dengan kebiasaan yang dilakulan oleh puak Rejim Pakatan Hancing. Lagi pun diorang dah ada tagline:

“Benda Boleh Tipu, Buat Apa Nak Cakap Yang Benar”. Tambahan pulak, “Benda Boleh Copy Paste, Buat Apa Malu Nak Tukar Nama”.

Jadi, mana mungkin Menteri Kewayangan DAPigs itu akan mengakui bahawa dua projek di Sandakan yang diumumkan semalam adalah hasil usaha Kerajaan BN.

Sedangkan benda yang sedia ada pun diorang boleh ubah nama tanpa sebarang rasa segan silu. Inikan pulak benda yang dah dibentang dalam RMK 11.

Lagi senang la diorang nak kencing rakyat!!!

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Ada yang bertanya, kenapa watak kartun dalam.siri animasi Doremon pulak yang dijadikan sebagai tarikan sempena Tahun Melawat Malaysia 2020.

Jawapan mudahnya, tengok pada gambar pertama pun dah cukup. Walaupun Malaysia ada ikon animasi yang terkenal, tapi Rejim Pakatan Hancing tu sebijik watak kartun Doremon!!!

“Menteri Pun Macam Kartun….Nak Buat Apa Pilih Doremon”???????

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Hampir setahun pegang jawatan, apa kejayaan paling cemerlang dia menjadi Menteri selain menurunkan harga telur sebanyak 2 sen?

kira jumlah Ikan Kembong didalam laut? Suruh Nelayan tanam Rambutan dan Nenas belakang rumah? Berlakon menangis atas pentas?

Itu belum cerita pasal 7 ekor Lembu di Ladang Satelit lagi. Bak kata orang sekarang, “Benda Boleh Kencing Merata, Buat Apa Nak Tutup Kemaluan Sendiri!!!”

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Yang paling malang sekali nasib Din Pagoh…sia2 aje lah dulu dia letak jawatan TPM masa era DS Najib dan jadi balaci Tun Madey dalam isu 1MDB dulu..kalau dia tak ikut pujuk rayu Tun Madey, dah tentu lah dia dah duduk kat kerusi PM sekarang ni..sekarang, dia dah dihumbankan begitu saja ketepi oleh Tun Madey macam kain buruk..langsung tak tersenarai sebagai calon PM ke 8…kesian kan!!!!

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Apa…Tun nak naikkan Mokrez gantikan tempatnya…abis tu mana nak buang Bang Non dan Jemin jamban nanti…takkan lah diorang nak terima aje tanpa buat sesuatu untuk menyanggah tindakan Tun tu????

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin patut promosikan Pak Sheikh Anwar tolong Dr M selesaikan isu istana campur politik. Johor lantikan Exco, YDPA lambatkan ok lantikan Ketua Hakim.

PENTING: runding dgn Tun M dulu, berikan cadangan2 mcm mana. Buat hanya jika dan bila Tun M setuju.

Isu itu sensitif, kalau silap langkah, jadi tikus membaikki labu.

Bila selesai isu itana campur tangan dalam kuasa memilih yang di punyai Pentadbiran / gomen tanpa meminda Perlembagaan lagi, akan reda ler keadaan dan boleh membawa kpd susasana ambil alih kuasa PM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau sekolah mana bagi cadangan bodoh jilat balik air liur tuduhan bangang kau hari itu? Pak Sheikh pergi mengadap Sultan Johor hari itu, kau balun dia no mercy, sekarang harap jadi mediator pulak. Sekarang baru sedar perlu ada strategi politik good cop-bad cop. Isu standoff dgn raja ini sekarang ada 2 yg outstanding, perlantikan Exco negeri Johor dan cadangan Kerajaan perlantikan CJ yg ikut PM perlu dirujuk pulak kpd Majlis Raja2. Mungkin dimasa hadapan bertambah lagi isu2 standoff yg akan mencacatkan jentera pentadbiran Kerajaan PH. Dikatakan Najib ambil peluang main cucuk dan batu api utk renggangkan Raja dgn PM. Apa… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ntah dah berapa puluh kali Tun Madey ni nak letak jawatan tapi tak jugak…betul2 kuat main wayang lah orang tua ni kan !!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANGAN RISAU…KALI INI YANG BETUL2 TAK JADI…

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet adalah bapok pondan, tua bangka
Punyalah penakut dia ini sungguh tak sangka
Org dekat nak tidur, baru dia berani sua muka
Agaknya dah habis modal fitnah mahu direka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Janji2 PRU PH hanyalah kosong punya ukiran
Yg dikejar tak dpt, yg dikendung jadi keciciran
Akibat dari kena tipu, rakyat hilang kesabaran
Udah 3 PRK hatrik, PH rakyat kasi pengajaran

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin cekap menilai TUN M “ACAH2” NAK LETAK JAWATAN. Tapi dia mesti eksploitasi berita itu untuk kepentingan idola dia Pak Sheikh Anwar dengan motif dapat jadi Penasihat Media bila Pak Sheikh dapat jadi PM secepat mungkin.

APAKAH TUN BERTUJUAN MENAIKKAN MUKHRIZ MENGGANTIKAN MUHYIDDIN, dia tanya. Bagus nya banyak orang intepretasi macam2, aku belum terbaca interpretasi itu cobaan membikin istana Johor sedar bahawa dia tidak suka Raja Berperlembagaan campur tangan politik berkenaan lantikan Exco.

Tun is a smart, wily old man, always calculating his next move(s) like a champion chess player. Bila sampai masa nya tentu langkah2 rahsia nya di beritakan.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman2 jahadong juga sudah tutup kedai
Mangkuk ayun ni juga bebal macam kaldai
Teruk Anon belasah dia terduduk tersadai
Ada yg nmpak dia beratur dipajak digadai

Anonymous
Guest
Anonymous

Konon TN ni cytro PH yang paling kental
Ikut cerita pondan ni sudah masuk spital
Dengar khabar ususnya berbelit berpintal
Rekod lampau TN prnah ada masalah mental

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Biasa nya aku tak masuk sini lewat dari 9 mlm. Tapi kerana lubang bntt Beruk Tua Anonymous tanpa kahkah kahakah @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib dah mintak hentam, aku oblige.

Seperti biasa aku belum baca apa dia tulis. Aku anggap dia me loncat2 hendakkan Tun M resign. Tapi, macam dulu, kalau dia serius nak resign pun, ada mmereka spt Rafidah Aziz dll memujuk dia supaya jangan.

Kerana amat banyak keroje yang perlu di buat, walau pun banyak yang dah tercapai spt mengheret penyangak2 ke mahkamah. Kertas Putih FELDA dah di bawa ke Parlimen, TH dibaik pulih dll.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila Yidin ikut arahan Sultan, Madey tak suka
Bagi Madey, kpd nya Yidin udah menderhaka
Akibatnya depa berdua dah bermasam muka
Retak menanti belah lah, parti Bersatu puaka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 10:55
🌺😈 🤣👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana tempat TN pondan tua pergi menyorok
Dah dua hari bapuk ni kena belasah terok
TN ni tak ubah mcm filem Tamil punya crook
Sudahlah tua, perangai pulak masih burok