HUBUNGAN TUN MAHATHIR – MUHYIDDIN RETAK?

Mesyuarat khas Bersatu yang diadakan malam semalam rupa-rupanya telah bertukar menjadi pengesahan wujudnya keretakan hubungan antara Tun Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin.

Mesyuarat khas itu diadakan atas permintaan Tun Mahathir yang tidak puas hati dengan perlantikan dua Exco baru Johor, Solihan Badri dan Tosrin Jarvanthi.

Tun Mahathir, sebagaimana persetujuan awal, dikatakan tidak mahu ada perubahan pada kedudukan Exco Johor, kecuali penambahan seorang lagi Exco daripada Bersatu bagi menggantikan Dr. Shahruddin yang telah dilantik sebagai Menteri Besar.

Bagaimanapun, ketika Muhyiddin mengadap Sultan Johor bersama Dr. Shahruddin, beliau dilaporkan telah mempersembahkan nama Solihan dan Tosrin dengan tidak memaklumkan kepada Tun Mahathir terlebih dahulu mengenainya.

Susulan itu, Tun Mahathir bukan saja terperanjat, malah kecewa dengan Muhyiddin yang tidak saja membelakangkannya, malah dilihat berpihak kepada kehendak istana.

Dalam isu hubungan yang suam-suam kuku dengan Raja dan Sultan ketika ini, Tun Mahathir dilapor lebih berharap kerajaan menunjukkan ketegasan dan tidak terlalu akur kepada kehendak istana.

Tambahan lagi, Muhyiddin dikatakan seperti cuba mengambil kesempatan dengan meletakkan penyokong kuatnya iaitu Solihan dan Tosrin sebagai Exco Johor.

Selain Dr. Shahruddin yang merupakan penyokong Muhyiddin, perlantikan dua Exco baru dianggap mengesahkan bahawa Muhyiddin sedang cuba mengukuhkan lagi kedudukannya.

Lantaran kecewa, Tun Mahathir telah memanggil mesyuarat khas untuk membincangkan perkara tersebut, bahkan turut meluahkan keinginan meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri berikutan kata-katanya sebagai Pengerusi Bersatu tidak lagi didengari oleh Presiden partinya sendiri.

Selain itu, mesyuarat khas tersebut juga panas dengan serangan oleh beberapa Ahli MPT pro Tun Mahathir terhadap Muhyiddin atas tindakannya itu.

Sebagai meredakan kekecewaan Tun Mahathir yang sampai mahu meletakkan jawatan itu, beberapa Ahli MPT kemudian bersolidariti menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri serta memintanya agar tidak mudah mengalah dengan apa yang sedang berlaku.

Walaupun tidak ada sebarang keputusan dalam mesyuarat khas itu, melainkan hanya sesi meluahkan perasaan, menyatakan kekecewaan dan menyerang Muhyiddin, yang nyata hubungan Tun Mahathir dengan Presiden Bersatu kini sudah tidak lagi semesra dulu.

Bibit-bibit keretakan kini semakin jelas dan ketara antara kedua mereka.

Tun Mahathir, selain mula kecewa, turut sudah ada kecurigaan dengan kesetiaan Muhyiddin terhadapnya.

Hanya sehari selepas mesyuarat khas itu, sekarang sudah terdengar adanya gerakan mahu menyingkirkan Muhyiddin sebagai Presiden Bersatu dalam pemilihan parti yang akan diadakan pada hujung tahun ini.

Sebagai sokongan kepada Tun Mahathir atas kedudukannya di kerusi Perdana Menteri, gerakan itu mahu Tun Mahathir sendiri diletakkan sebagai Presiden Bersatu, bukan lagi Pengerusi Bersatu seperti sekarang ini.

Mereka mahu Tun Mahathir berkuasa penuh dan menguasai sepenuhnya Bersatu, sama seperti ketika beliau menjadi Presiden UMNO dahulu.

Di waktu yang sama, program solidariti yang melibatkan himpunan ahli-ahli Bersatu di beberapa negeri turut sedang dirancang untuk menyatakan sokongan terbuka daripada ahli-ahli parti itu kepada Tun Mahathir.

Sudah tentu program solidariti yang digerakkan, antaranya melibatkan Ahli MPT pro Tun Mahathir sendiri itu akan mengenepikan Muhyiddin daripada dijemput sama.

Apa nak jadi ni?

Apakah Muhyiddin akan jadi mangsa politik Tun Mahathir seterusnya? (Shahbudindotcom 24/04/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 24 April 2019 — 7:32 am
Subscribe
Notify of
guest

89 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
25 April 2019 3:26 am

Mcm mana najib tak tahu wang masuk dlm akaunnye?….takkan pengawal akaunnye tidak melapor jumlah dan wang keluar masuk dlm akaunnye…. Saksi: Najib beri kuasa pada pengarah SRC kawal akaun. Hariz Mohd dan Hidir Reduan Apr 24, 2019 (Dikemaskini Apr 24, 2019) A A Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu bahawa bekas perdana menteri Najib Razak memberi kuasa kepada Nik Faisal Ariff Nik Othman Arif Kamil untuk menguruskan lima akaunnya dengan AmBank. Dalam keterangan semasa perbicaraan kes melibatkan SRC International Sdn Bhd yang masuk hari kelapan hari ini, pengurus Ambank cawangan Jalan Raja Chulan, R Uma Devi berkata, Nik Faisal disenaraikan oleh… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 5:57 pm

Berani kerana benar takut kerana salah

Apabila kita semua diberi gambaran dan jaminan bahawa perbicaraan akan dimulakan esok, tiba-tiba Najib buat satu lagi percubaan menghalangnya.

Peguam dia yang bernama Harvinderjit Singh semalam kemukakan rayuan kepada Mahkamah Persekutuan agar pertimbangkan semula keputusannya memulakan perbicaraan esok.

Saya amat berharap mahkamah tertinggi negara itu akan tolak rayuan ini sebagai remeh (frivolous).

Inilah muslihat Najib dan para peguamnya mencari talian hayat bagi memanjangkan umurnya sebagai orang bebas.

Mereka tahu jika perbicaraan tidak dihalang dan Najib masuk kandang tertuduh, maka harapan membuktikan yang dia tidak bersalah adalah tipis.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 6:30 pm
Reply to  Tanpa Nama

Sedap dengor ungkapan “memanjangkan umurnya sebagai orang bebas” itu.

Entah2 “dia akan menghabiskan umur nya di dalam penjara” – kalau kena 20 tahun, contoh nya.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 6:35 pm
Reply to  Tanpa Nama

Sedap dengor ungkapan mencoba “memanjangkan umurnya sebagai orang bebas” itu.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 5:39 pm

Tindak tanduk TDM, dari awal ramai yg sedari
Mahu singkir TSMY mmg lama peluang dicari
Tujuan tidak lain nak naikkan anaknya sendiri
Hasrat akhir, Mukhriz mestii Perdana Menteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Puncak Pilah
Puncak Pilah
26 February 2020 5:23 pm
Reply to  Anonymous

Monyet memang selalu berprasangka yg buruk2

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 5:12 pm

Berani kerana benar takut kerana salah

Di hadapan orang ramai, bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, tunjuk berani.

Ini adalah kerana dia tahu dia boleh berbohong dan ada sebahagian orang ramai akan percaya.

Jadi dia pun tunjuk berani. Dia mahu perbicaraan kes SRC International Sdn Bhd yang dijadualkan bermula esok (3 April) disiarkan secara langsung (live).

Tetapi di hadapan mahkamah dia takut oleh sebab dia tahu bukti terhadapnya kuat.

Jadi, dia buat macam-macam muslihat untuk lengah dan gagalkan perbicaraan.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 5:37 pm
Reply to  Tanpa Nama

Wahai TN monyet tua, yang bahalol taraf unta
Rakyat dah.tak nak dengar, Najib punya cerita
PH segera tunaikan janji, itu yang rakyat pinta
Usah berdolak-dalik lagi, menipu rakyat jelata

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 5:06 pm

Muhyiden presiden.mamak madey hanye pengerusi…perlantikan menteri kuasa madey…perlantikan exco bagilah kpd muhyiden sebagai presiden…..presiden tak ade kuasa?..

Muhyidin patut mulakan gerakan singkir madey yg tamak kuasa…
Kalo madey nak buang muhyiden ade baiknye muhyidin kembali kpd umno….najib sudah out…zahid makin malap….

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 5:04 pm

Kasihan TN monyet, penyokong parti pencuri
Tak mampu komen ikut posting yg Budin beri
Asyik kopipes sampah jugak, dibawa ke mari
Nko cari tali lah TN monyet, elok gantung diri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:59 pm

Sekolah Kebangsaan Menjadi Sekolah Agama : Satu Kenyataan Menyimpang Satu hari belajar topik agama di sekolah kebangsaan? Terlalu banyak ulama satu masalah sebab akan ada perbezaan, sesatkan pengikut-pengikutnya dan akhirnya menimbulkan persengketaan? Membaca Al-Quran tidak dikira sebagai belajar bahasa lain? Ini semua adalah kenyataan menyimpang. Hakikatnya, tempoh pembelajaran agama di sekolah kebangsaan adalah lebih kurang sama sahaja dengan tempoh pembelajaran subjek-subjek lain seperti sains, matematik, sejarah dan juga bahasa. Hakikatnya, melahirkan seramai mungkin ulama tidaklah pernah menjadi satu permasalahan sebaliknya rahmat kepada alam ini kerana merekalah yang akan membimbing kita bagi menyediakan diri untuk satu kehidupan yang kekal abadi selepas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:57 pm

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU AJAIB DAN LICENSE TO KILL …..KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA DI MANA KERTAS TISU JAUH LEBIH MAHAL DARI WANG KERTAS….RAKYAT… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 4:53 pm

Baguih laah kalu madey letak jawatan… Tapi cakap aje mamak ni tanda orang tua merajuk…..

Jon doo kata perang klimaks..hihihi..

Apanama
Apanama
24 April 2019 5:03 pm
Reply to  Anonymous

Jon do dah tukaq nama, jadi jon bodo piang panji hitam nak kena check mate dah…tunggu dia di balik dari china . Nuor freemason@the hidden dick inside the smelly pants tengah bincang2 dgn Yidin nak pelankong DYMM Madey sbb nak promote Boboi jadi PM

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 4:37 pm

Najib tipu – FELDA telah cuba melaksanakan “Put Option” yang Najib kata boleh buat tapi telah dihalang. Rajawali telah memulakan prosiding timbang tara terhadap FELDA di Singapura. Hakikatnya, FELDA tidak boleh melaksanakan “Put Option” dengan mudah seperti yang disebut oleh Najib. Ini fakta yang cuba diputarbelitkan oleh Najib. Kita semua mengetahui bahawa dalam penipuan korporat, penyangak akan menyembunyikan tangan-tangan mereka dan memperlihatkan ia seperti satu transaksi komersil yang tulen. Kerajaan Pakatan Harapan komited untuk mendedahkan para penyangak yang telah menyebabkan FELDA menanggung kerugian dan membawa mereka ke muka pengadilan. Semua pihak yang terlibat mesti dipertanggungjawabkan di atas perbuatan salah laku… Read more »

Apanama
Apanama
24 April 2019 5:00 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kedai Roti dapat Projek bandar Malaysia apa citer…..

Salam 1penggal
Salam 1Doraemon

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:28 pm

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 4:26 pm

PH makin dibenci rakyat, kita amat bersyukor
Ramai cai2 pulak, yang dah rebah tersungkor
Tak kurang jugak, yang membuta berdengkor
Yg sokong PH lagi, tinggal TN monyet seekor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:24 pm

‘Teruskan Jihad Pendidikan’ – YDP DUN Terengganu Suhaimi Taib Oleh Suhaimi Taib pada 4/23/2019 KEMAMAN, 23 April – Kerajaan negeri mengharapkan para pendidik Terengganu meneruskan jihad pendidikan sehingga anak negeri terus cemerlang dalam bidang tersebut. Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Haji Yahaya Ali berkata, mereka tidak harus berada dalam zon selesa sehingga hasrat kerajaan dan rakyat Terengganu dalam bidang tersebut tidak dapat dipertahankan. “Para pendidik Terengganu tidak harus berada dalam zon selesa, mereka perlu meneruskan jihad pendidikan sehingga Terengganu terus cemerlang dalam pendidikan,” tegasnya. Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Terengganu 2019 di Masjid… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 4:23 pm

Najib cuba kelirukan rakyat – Muhyiddin Najib keluarkan kenyataan dengan tujuan mengelirukan orang awam terutamanya orang Melayu dan peneroka FELDA. Beliau mengatakan EHP adalah pelaburan strategik yang baik untuk FELDA dan negara. Sebenar nya amat tidak strategik dan tidak masuk akal membeli EHP pada harga 300% melebihi harga sebenar. Apa yang dibeli oleh FELDA pada harga RM2.5 bilion dahulu hanya bernilai RM500 juta sekarang. FELDA kerugian RM2 bilion. Najib juga mengatakan FELDA boleh menarik diri daripada pelaburan dalam EHP pada bila-bila masa dan membuat 6% keuntungan dengan adanya “Put Option”. FELDA telah cuba untuk melaksanakan “Put Option” itu tetapi tidak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:21 pm

APRIL 23, 2019 6 Menteri Pendidikan Dan Pelancongan Malaysia, Syed Saddiq Maafkan CTS kerana agak sibuk hari ini dan tidak tahu bahawasanya adanya rombakan kabinet dilakukan. Cuma di sebelah malam mendapat tahu Menteri Tisu Negara, Syed Saddiq membuat pengumuman mengenai perkara berkaitan dengan Kementerian Pendidikan dan juga Kementerian Perlancongan. Hebat Menteri Muda ini. Semua Kementerian beliau hendak komen dan membuat Sidang Media. Sepatutnya yang perlu menjawab dalam isu kuota kemasukan bukan Bumiputera ke matrikulasi ni adalah Menteri Pendidikan, Kerana Matrikulasi dibawah kendalian kementerian berkenaan. Bukannya Menteri Belia Dan Sukan yang perlu menjawab. Baru DAP bersin sikit, Menteri-Menteri Melayu PH sudah… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 4:19 pm

Cap Munge kini dah mcm kapal yg sdg bocor
Depa kutip AP UMNO serupa dengan pelacor
Presiden mula melwn, pengerusi panas lecor
Tak lama lagi dah puak haprak ni nak hancor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:18 pm

Demi sesuap nasi, abang ni sanggup kutip sampah tengah malam, dalam hujan 24 April TERSENTUH hati aku lihat kegigihan abang ni mencari rezeki, kerana dia sedar, perlu berusaha sebab ada mulut-mulut di rumah yang perlu disuap. kutip sampah dalam hujan Malam tadi dalam pukul 12:00 tengah malam, ketika keluar pergi ke kedai, dalam keadaan hujan agak lebat, aku terserempak dengan seorang lelaki basah kuyup pakaiannya, sedang kutip sampah dalam hujan seorang diri (bersihkan tapak pasar malam) tanpa payung, tanpa baju hujan. Dalam hati aku terdetik “Ya Allah orang semua tengah tidur nyenyak kat rumah, nak sara anak isteri punya pasal… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 4:14 pm

Menteri Minat Doraemon Ke?
April 23, 2019 BAN Politik

Banyak kartun bertaraf hebat telah dikeluarkan rakyat malaysia. Malaysia ada boboiboy, upin ipin, ejen ali, kampung boy, usop sontorian(dah lupuk), keluang man(dah lupuk), didi & friends… Banyak lagilah.. Boleh dikatakan budak zaman sekarang dah tak kenal kartun mickey mouse, donald ducks, goofy…

Tapi… Doraemon jugak ko pilih…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 3:47 pm

Isu FELDA: Najib cuba kelirukan rakyat – Muhyiddin

Di bawah Najib, banyak projek mewah dan kontrak melambung (lavish projects and exaggerated contracts) telah dimeterai oleh FELDA.

Kebanyakannya menjadi punca masalah kewangan FELDA hari ini sehinggakan FELDA terpaksa mendapatkan bantuan kerajaan untuk memastikan ia boleh terus beroperasi dan tidak karam.

kerajaan telah mendapatkan khidmat firma akauntan Ernst & Young untuk melaksanakan audit forensik. FELDA juga telah mendapatkan khidmat firma guaman Lee Hishamuddin Allen & Gledhill. Penemuan oleh kedua-dua firma ini mengesahkan bahawa FELDA telah menjadi mangsa penipuan dan pelanggaran korporat.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 3:50 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ketua Pengarah FELDA telah membuat dua laporan polis berkenaan Eagle High Plantation Investment (EHP) dan KL Vertical City Project (KLVC) yang menunjukkan berlakunya salah laku jenayah sehingga menyebabkan FELDA menanggung kerugian berbilion ringgit.

Selaku Menteri Dalam Negeri saya telah mengarahkan pihak polis supaya menyiasat kes ini secara profesional tanpa rasa takut atau pilih kasih.

Komen: Kot bertambah lagi jumlah tuduhan mahkamah si Najib Al Jibo. Dari 42 kpd …

Tak kisah ler berapa, asalkan dia masuk penjara 10-20 tahun.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 3:46 pm

Yidin tak rela dirinya terus menerus diperkuda
Dia juga tidak berubah, taat setia kpd Baginda
Lalu ditukar & rombaknya Exco Johor yng ada
Apa lagi Marah le Tun sampai mengurut dada

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 3:38 pm

Yidin Pagoh anak Johor, yg taat kepada sultan
Arahan Madey jgn ditukar exco Yidin persetan
Madey terlalu marah ugut mahu letak jawatan
Rakyat tunggu je nak lihat hancornya Pakatan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 3:36 pm
Anonymous
Anonymous
24 April 2019 3:53 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ntah apa ke jadah, TN monyet tua mulut lebar
Beruk ni cuba buat lawak tetapi nyata hambar
Tak tahulah, apa fitnah yg dia cuba mau sebar
Buat apa beri link kenapa tidak tunjuk gambar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 3:23 pm

Senarai Projek Mega Mahathir Yang Bankrap Dan Kerajaan Bail Out Dengan Duit Rakyat Semasa Mahathir menjadi Perdana Menteri ke 4, banyak projek mega yang pernah dilancarkan telah bankrap dan kemudian terpaksa kerajaan bail-out… Musibah yang menimpa negara ini terdiri daripada pelbagai projek pengangkutan awam utama Lembah Klang yang diperkenalkan oleh Mahathir sendiri melibatkan syarikat kroni beliau (BACA DI SINI)… Kesemua projek mega ini malahan mempunyai landasan yang berbeza, sistem kereta api berbeza, penggunaan tiket berlainan dan integrasi yang amat minimum antara setiap stesen… Prasarana sebuah agensi milik kerajaan kemudiannya terpaksa membelanjakan lebih banyak wang untuk mengintegrasikan dan menyeragamkan kesemua stesen… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 3:22 pm

Yidin udah tidak lagi anggap Madey sbg dewa
Arahan yg Madey beri Yidin sengaja buat lewa
Akibat dpd itu, Madey mau resign sbb kecewa
Rakyat dengar rata2 tepuk tangan dan ketawa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 3:18 pm

PAS bela nasib peniaga Medan Selera Semarak IZWAN ABDUL HALIM 23 APRIL 2019 KUALA LUMPUR: PAS Kawasan Setiawangsa tampil memberikan pembelaan kepada para peniaga yang kini berhadapan isu premis mereka akan dirobohkan oleh pemaju di Medan Selera Semarak, di sini. Menurut Ketua Penerangan PAS Setiawangsa, Ustaz Ubaid Akla, penjualan tanah hak milik Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) itu telah berlaku sebelum tahun 2016 lagi ketika zaman Kerajaan BN. Akibatnya menurut beliau, para peniaga menjadi mangsa apabila tidak diberi layanan sewajarnya seperti tapak baharu atau pampasan berpindah, sedangkan mereka sudah berniaga di situ sejak tahun 1980 lagi. “Sehingga kini, pihak pemaju… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 3:16 pm

Sikit mcm Rosmah botched plastic surgery, nyaris tak teruk mcm ini –

Woman is left with horrific blisters after a botched FACELIFT burnt her skin and left her in intensive care in Taiwan

The woman in her 50s is said to have been unaware as her skin was burnt from the inside out during the much sought-after treatment at an unnamed clinic in Taipei, Taiwan.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6950291/Woman-left-horrific-blisters-botched-FACELIFT.html

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 3:12 pm

Wee Ka Siong sekolahkan Tony Pua lagi. April 24, 2019 rhg Share MEMBIDAS TONY PUA Tony Pua bertanya sama ada “kleptokrasi” adalah sesuatu yang baik jika negara boleh membayar balik hutang negara. Nampaknya Tony ada masalah membaca memandangkan beliau tidak faham kenyataan sebenar saya. Kenyataan asal saya mengatakan bahawa PH tidak lagi boleh menjadikan 1MDB sebagai alasan untuk mereka tidak menunaikan janji manifesto atau meneruskan propaganda kononnya 1MDB menyebabkan negara bankrap dan generasi akan datang dibebani dengan hutang. Namun saya gembira apabila Tony akhirnya bersetuju bahawa Malaysia sememangnya mampu membayar balik hutang 1MDB. Oleh yang demikian, pimpinan PH seharusnya mengikut… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 3:02 pm

Zina/Homoseks, Brunei Pertahan Undang Syariah Kepada Kesatuan Eropah. Syabas! SULTAN HASSANAL BOLKIAH dan kerajaannya mempertahankan pelaksanaan undang-undang syariah melalui sepucuk surat kepada Kesatuan Eropah. BANDAR SRI BEGAWAN 23 April – Brunei mempertahankan keputusannya memper­kenalkan undang-undang syariah di negara ini khususnya berkaitan penzinaan dan homoseksual meskipun berdepan kecaman pelbagai pihak antarabangsa. Lapor al-Araby, penegasan itu dinyatakan menerusi sepucuk surat yang dihantar kepada Ke­satuan Eropah (EU). Surat berkenaan dihantar kepada EU minggu lalu, menje­lang undian oleh ahli Parlimen Eropah yang menyokong resolusi membantah undang-­undang syariah itu. Surat dengan empat muka surat menyatakan pelaksanaan undang-undang tersebut akan jarang dilaksanakan kerana memerlukan dua saksi… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 2:43 pm

UMNO, PAS sebar fitnah untuk raih undi orang Melayu, kata Mat Sabu

Presiden Amanah, Mohamad Sabu tampil menjawab tohmahan yang dilemparkan pembangkang terhadap PH sehingga…

Menurut beliau, sentimen perkauman yang dimainkan UMNO dan PAS adalah sekadar untuk meraih undi orang Melayu

Tegasnya yang juga Menteri Pertahanan, di bawah kerajaan PH, kepentingan semua kaum, termasuk orang Melayu terbela.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 April 2019 2:34 pm

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH… Read more »

Apanama
Apanama
24 April 2019 2:10 pm

Boboi akan dinobatkan sebagai Presiden PPBM. Sebenarnya pakatan Yidin dan Nuor lendir telah lama dikesan oleh Zahid Mat Arip. Yg jelas yidin akan dpancung dari PPBM . Boboi akan dinobatkan sebagia Tengku Mahkota DYYM Tong Madey.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 2:01 pm

Rakyat akan hukum pembangkang khianati hasrat Sabah, Sarawak

Ahli Parlimen menzahirkan rasa kecewa dengan tindakan parti pembangkang yang mengagalkan hasrat rakyat Sabah dan Sarawak untuk melihat negeri itu diangkat pada kedudukan yang …

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 2:00 pm

Yidin tak nak, setiap masa jadi budak suruhan
Dia sangat berani ingkar Madey punya arahan
Maka antara depa, berlaku lah pertelingkahan
Akiibat nya Bersatu retak menanti jer belahan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 1:35 pm

DYMM Madey arahkan Exco Johor jgn ditukar
Kerna taatkan Sultan, Yidin berpaling & ingkar
Akibat dpd itu teruk lah depa berdua bercakar
Mmg tak lama lah lagi PPBM nak gulong tikar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 1:16 pm

Madey marah sbb, dgn sultan, Yidin taat setia
Bagi Madey, dirinya lah Duli Yang Maha Mulia
Sampai untuk letak jwtn pun, Madey bersedia
Rakyat nanti jer, nak tepuk tangan bersuka ria

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

ahmadyani.com
ahmadyani.com
24 April 2019 1:04 pm

Kalau Tun dan TSM sudah tidak ada, siapa yang layak menerajui Bersatu?

Apanama
Apanama
24 April 2019 2:06 pm
Reply to  ahmadyani.com

Boboi ler, itu pun nak ajar ke

Siapa pM lepas ni, Boboi ler …tu pun nak ajar ke

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 12:58 pm

TDM sgt marah bila 2 orng Exco Johor diganti
Dia jadi merajuk, sampai dia kata nak berhenti
Dgn berita ini ramai yang rasa sgt senang hati
Ini lah berita yng mmg sudah lama DSAI nanti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Jigit
Jigit
24 April 2019 12:29 pm

Saya tak pasti la Budin TDM betul2 merajuk atau sekadar lakunan seperti drama “Patahnya Tumit Kasut Rafidah” sprti pernah dipentaskan di PWTC lama dahulu.
Kebijaksanaan Tun ini terlalu tinggi untuk digapai oleh Budin. Sekadar berteka-teki boleh la…
Pokok pangkalnya, kalau Tun berkecil hati atau bergaduh sekalipun dgn Muhyiddin, apa kebaikan yg DSAI dapat? Adakah perbalahan tersebut akan membuka jalan kpd Abam naik takhta lebh cepat? Jangan harap la Budin….
Sebenarnya kamu cuma sedang bermimpi di siang hati…. jika kamu klimak sekalipun…. ianya tetap sebuah mimpi yang tidak akan menjadi realiti….

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 1:52 pm
Reply to  Jigit

Bro Jigit:

Bagi Nuar, kemelut PPBM itu satu pemangkin
Nuar tentu lah gembira dgn apa yg Yidin bikin
Bila dah retak tak lama le Bersatu nak ditalkin
Boleh lah dia rebut jwtn PM secepat mungkin

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 12:28 pm

Kerajaan PH berjaya tangani isu FELDA, Tabung Haji walau pun baru 11 bulan tadbir negara

Kerajaan PH telah melaksana teras manifestonya bagi menyelamatkan Malaysia daripada rasuah dan salah guna kuasa dalam tempoh 11 bulan mentadbir.

ini terbukti dengan tindakan yang diambil menangani isu agensi utama negara seperti Tabung Haji dan FELDA.

“.. di Parlimen, kita bangkitkan isu Tabung Haji, Felda, kita janji akan bawa pembaikan dan kita akan perbaiki.

“.. memang ada beberapa perkara lain dalam manifesto yang kita perlu laksana dengan cukup, tapi kita ada masa, ada lima tahun ” kata seorang Menteri PH..

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 11:50 am

Mmg dahsyat ler Exco Johor punya perebutan
Depa dah mcm berpatah arang, berkerat rotan
TDM marah merajuk hingga nak letak jawatan
Ini tentu ler berita yng gembira di pihak sultan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Jigit
Jigit
24 April 2019 12:51 pm
Reply to  Anonymous

EXCO Johor berkerat rotan
Najib Rosmah dah tak lalu makan
Berdepan dengan berpuluh tuduhan
Penyokong tegar terus meroyan

Kih kih kih

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 1:06 pm
Reply to  Jigit

Biar saja lah, Najib & Rosmah dgn pertuduhan
Bagi rakyat semua ni tak le.jadi permasalahan
Cuma nak tanya PRU15 boleh ke PH bertahan
Bukan apa sbb dah 3 PRK PH temu kekalahan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 11:47 am

Sembunyi dana parti, UMNO langgar Akta Pertubuhan 1966

keterangan seorang pemimpin UMNO dalam perbicaraan kes Najib di mahkamah semalam – Setiausaha UMNO Johor Bahru dan Ketua UMNO Padang Serai mengaku menerima cek berjumlah RM300,000 dan RM50,000 daripada Najib.

cek yang tidak didepositkan ke dalam akaun UMNO Padang Serai, tetapi akaun peribadinya.

membangkitkan persoalan sama ada pemimpin UMNO itu telah melanggar Akta Pertubuhan 1966.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 11:48 am
Reply to  Tanpa Nama

“Menurut berita yang telah dilaporkan, mereka dengan sengaja menyembunyikan dana yang diberikan kepada UMNO tetapi menggunakan akaun individu-individu dengan tujuan menyembunyikan daripada pengetahuan pihak ROS dan juruaudit UMNO.

“Bukankah ini satu kesalahan jenayah yang serius serta melanggar undang-undang Akta Pertubuhan 1966?” soalnya dalam kenyataan, hari ini.

pengakuan saksi-saksi di mahkamah atas pembayaran secara ‘rahsia’ tersebut,” tambahnya.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 11:40 am

Kedua2 PKR & Bersatu kini sdg teruk bergolak
PKR, Nuar kerah Piji Sotong, tukang menyalak
PPBM Yidin Pagoh dgn Madey kena tempelak
Kitorang tengok je ler sambil berdekah2 gelak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 12:30 pm
Reply to  Anonymous

🤣 👏 👍

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 11:31 am

Kini merata-rata, sdg hangat menjadi sebutan Rakyat tak puas hati dgn ADUN & AP Pakatan Sekor-sekor perangai serupa dgn iblis & setan Tak kira lah, yang betina atau pun yang jantan Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh Dekat Johor pulak ,kini, sdg berlaku kekalutan Pasal pemilihan Exco hangat menjadi rebutan Berselisih & retak sakan PM dgn TPM mantan Seorang tu penyokong, sorang lagi anti sultan Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh Tak habis2, di sana & sini terdengar rungutan Pemimpin tidak peduli, rakyat punya tuntutan Yang mereka kalut, soal nak berebut jawatan Asyik jer bercakaran, tak ubah beruk di hutan Kah kaahh… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 10:59 am

Timbalan Menteri Hanipa Maidin memberi petua kepada Najib untuk kekal ‘relax’ dalam menghadapi perbicaraan di mahkamah berhubung skandal 1MDB.

Ini selepas Najib menengking seorang anggota polis yang cuba menghalang seorang pemuda yang mendakwa sebagai pelajar daripada meluru ke arah bekas Presiden UMNO itu untuk bertanyakan soalan.

“Cuba ingat kembali saat saat indah ada kuasa dulu dan saat saat indah bersama isteri tersayang Rosmah dan Jho Low yang dikasihi,” kata Hanipa dalam satu hantaran yang turut memuatkan klip video kejadian itu di Facebook.

Komen: Takpe ler, banyak masa nak buat gitu dlm penjara. 42 tuduhan, kot 10-20 tahun.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 11:43 am
Reply to  Tanpa Nama

Ada baiknya cai berhenti fitnah & mengumpat
Kalau Najib dipenjara pun apa yang kita dapat
Ramai rakyat, masih jugak susah & merempat
Kalau TDM mahu letak jwtn pun, sila ler cepat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:18 am

Mmg le parti Cap Munge kini banyak masalah
Sbb itu PRK kat Semenyih depa lungkup kalah
Kini Madey dgn Din Pagoh, dah mula berbalah
Padan dgn muka depa, retak menanti je belah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:13 am

Yidin udah lama tak suka, Madey punya watak
Pengerusi lbh kuasa, presiden mana nak letak
Secara diam2 Yidin sudah mula membetontak
Tunggu nak hancur je ler, Bersatu yg kini retak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Zairie
Zairie
24 April 2019 10:24 am
Reply to  Anonymous

Ini semua poyo dr puak pasngok dan umngok..yg masih belom puas hati pada Bersatu dan PH.. .saje nk lagakan bersatu… .silap besar puak pasumongok ni.. .

ahmad
ahmad
24 April 2019 3:25 pm
Reply to  Zairie

betul tu zairie. Puak pas n umno overrated. pertelingkahan memang ada. Apa yg sy tahu anwar juga dtg jumpa muhyiddin bincang untuk kuatkan bersatu sebagai pengganti umno. kene ingat antara tok guru anwar adalah mahathir dan daim.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:36 am
Reply to  Anonymous

Anon 10:13,
😊 👏 👍

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 9:44 am

“Pembedahan plastik pelbagai rupa …”

Pembedahan plastik Rosmah –

https://www.google.com/search?q=ppembedahan+plastik+rosmah&rlz=1C1CHBF_enMY800MY800&oq=ppembedahan+plastik+rosmah&aqs=chrome..69i57j0l2.7869j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 9:50 am
Reply to  Tanpa Nama

Dokter Siew Bongkar 8 Prosedur Kecantikan Gagal Rosmah Mansor

https://www.youtube.com/watch?v=qusjEu1I7tI

What Bad Plastic Surgery Caused Rosmah Mansor’s Distorted Face?

https://drsiew.com/bad-plastic-surgery-injections-rosmah-mansor/

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:04 am
Reply to  Tanpa Nama

Hihihihihipak tua sembang kencang,telur kecut,perut gendut.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 10:07 am
Reply to  Tanpa Nama
Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:24 am
Reply to  Tanpa Nama

Udah habis modal kah dia ini TN babi tunggal
Apa masalahnya pembedahan Rosmah gagal
PPBM mau lungkup, PH jadi k’jaan sepenggal
PRU15 nanti, k’jaan PH haprak sila meninggal

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 10:47 am
Reply to  Anonymous

Anon 10:24,

Teruja,terkedu,pak tua sembang kencang telur kecut dah blank.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 April 2019 9:22 am

Wee Ka Siong should answer the question as to whether 1MDB is the scandal which made Malaysia the kleptocratic capital of the world where tens of billions of Ringgit was stolen, instead of attempting to divert attention to other unrelated issues – Tony Pua Kiam Wee

Wee was caught with his pants down giving valiant support to Najib’s 1MDB, claiming that 1MDB was “beneficial and played an important role in the development of the country”.

When he could not reply to my critique yesterday .. does it in any way justify the massive embezzlement which has taken place in 1MDB?

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 9:20 am

Pak Tua The Godfather.
PPBM hanya serpihan UMNO.
Pembedahan plastik pelbagai rupa pun watak masih begitu.
Tergolek pun TSM,kau pun terkedu pun din.

Anonymous
Anonymous
24 April 2019 9:03 am

Ada dua pak tua sembang kencang minta kau budin jilat diorang. Kalau kau tidak jilat, tidak licin diorang punya bontot. Itu yang diorang rasa tidak selesa.
Ini penyokong kau yg membawa rebah din.
Pak2 tua sembang kencang, telur kecuh,akal pendek,otak lembap. Sikit slack.