MEMANG RAMAI MENYESAL PUN….

Kata Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, kerajaan PH akan berdepan masalah jika rakyat ketika ini berasa menyesal mengundi gabungan itu dalam PRU14 yang lalu.

Tegas beliau, pilihan itu hanya dilihat betul jika rakyat merasakan kehidupan mereka di bawah kerajaan PH ini adalah lebih baik berbanding semasa BN dahulu.

“Kalau mereka merasakan suatu kesilapan mengundi BN, ia adalah petanda bahaya kepada PH,” ujar beliau lagi.

Apa sebenarnya perasaan rakyat ketika ini?

Kenapa hanya dalam tempoh beberapa bulan saja selepas menumbangkan Najib Razak, bekas Perdana Menteri itu seolah-olah disanjung serta diminati semula?

Mengapa dalam tiga PRK terakhir – Cameron Highlands, Semenyih dan Rantau – pengundi tidak lagi memberi kemenangan kepada PH sebagaimana empat PRK sebelumnya – Sungai Kandis, Seri Setia, Balakong dan Port Dickson?

Adakah pengundi sudah menyesal dan menyedari kesilapan mereka, lalu ingin berpatah balik memilih BN semula?

Dalam kebanyakan keadaan, walaupun pedih untuk diakui, majoriti rakyat sememangnya menyesal mengundi PH dan menjadikan gabungan itu sebagai kerajaan.

Penyesalan paling besar ialah kerana PH gagal menunaikan janji-janji yang dimanifestokan dalam PRU14 lalu.

Janji PTPTN, menghapuskan hutang Felda, menurunkan kos sara hidup serta harga barang, memulihkan ekonomi, menambah peluang pekerjaan, menghapuskan tol serta banyak lagi janji yang terkandung dalam Buku Harapan, bukan saja gagal ditunaikan tetapi asyik-asyik menyalahkan kerajaan lalu sebagai alasan ketidakmampuan melaksanakannya.

Kalau pun mahu memberi alasan, biarlah logik serta munasabah dan janganlah dalam mengeluh ketiadaan wang, namun kerajaan dalam waktu yang sama ingin pula melaksanakan projek kereta ketiga, kereta terbang dan membawa semula perlumbaan kereta F1.

Apa sebenarnya keutamaan kerajaan – menjaga kebajikan rakyat atau memenuhi keghairahan serta nafsu peribadi segelintir pemimpinnya?

Kehanyakan janji yang ditunaikan selama 11 bulan memerintah ini hanyalah janji-janji kecil yang tidak memberi banyak kesan kepada kehidupan rakyat.

GST yang dihapuskan, tetapi diganti dengan SST yang realitinya tidak banyak beza pun antara keduanya. Harapan rakyat untuk melihat SST yang diperkenalkan semula adalah sama dengan kaedah lama seperti sebelum GST diperkenalkan dahulu, langsung tidak menjadi kenyataan.

Bagi kebanyakan rakyat, dengan ada juga cukai perkhidmatan 6 peratus dalam SST, ia tidaklah berbeza dengan GST yang diperkenalkan Najib sebelum ini.

Ramai yang berpandangan kini adalah lebih baik jika kadar GST terus diperkenalkan, tetapi diturunkan daripada 6 peratus kepada 3 peratus kadarnya.

Yang paling membuatkan rakyat marah ialah apabila Tun Mahathir Mohamad, di sebalik enggan menunaikan janji-janji yang membawa kemenangan kepada PH, dengan selamba berkata Buku Harapan bukanlah sebuah kitab suci yang kandungannya wajib untuk dilaksanakan.

Kenapa tidak bercakap seperti itu sebelum PRU14 lalu?

Meskipun banyak kelemahan PH seperti barisan menteri yang tidak berwibawa, dasar yang celaru dan sebagainya, berdasarkan tinjauan umum, kemarahan rakyat yang membuatkan mereka menyesal mengundi gabungan itu ialah kerana keengganan menunaikan janji serta memberi alasan yang seolah-olah memperbodohkan rakyat mengenainya.

Jika kerajaan tidak segera berusaha memulihkan keadaan dan menunaikan janji serta Tun Mahathir mesti berhenti memberi alasan yang memperbodohkan rakyat, percayalah, rasa menyesal ini akan terus berpanjangan sehingga PRU15 akan datang.

Meskipun masih ada masa lagi untuk berubah, perubahan dan menunaikan janji jangan lagi ditangguh-tangguhkan. (Shahbudindotcom 16/04/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 April 2019 — 7:43 am

148
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
BABAIAnonymousAnonymousMAHATHIRVSANWARRahman2 Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
BABAI
Guest
BABAI

SABUDIN ANJING PKR

Anonymous
Guest
Anonymous

PH menang PRU dengan cara menipu celaka
Janji2 manifesto PRU semuanya aota belaka
Dgn tekanan kos hidup, rakyat terus berduka
Bila sedar kena tipu mata hati rakyat terbuka

Bukan kesah pembangunan punya kerangka
Hal ekonomi dilantik ‘majlis orng tua bangka’
Mentri kewangan LGE pula asyik silap angka
Ditipunya pasal hutang negara serupa puaka

Rakyat dijanjikan manisan, tetapi diberi cuka
Hapus tol di waktu malam, helah belit direka
Ditipu PTPTN golongan muda sgt tidak suka
Bohong jer kata nak hapus hutang peneroka

Nak tertipu mentah2 rakyat mmg tak sangka
Rakyat dilayan, semacam dgn monyet ungka
Mari perjuang rampas balik ini tanah pusaka
PRU-15, ayuh bersama, kita humban mereka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

anonymous
Member
anonymous

Aku nak betulkan fajtako…bkan PH yg auta tipurakyat…

Madey yg auta tak mau laksanakan manipesto hingga 3 prk kecundang…..bukan melayu pon turut lari dari PH di prk Rantau..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TELO KURANG AKAL….REJIM TONG M TERMASUK PAK SHEIKH DAJJAL ADA SKANDAL RM400 BILLION,,KENAPA KO TAK KISAH?…AKU PUN MARAH JIBENG KALAU BETUL2 SALAH….BIAR MAHKAMAH TENTUKAN DULU….BAHKAN SKANDAL TONG M LEBIH DAHULU DAN JAUH LEBIH BESAR JUMLAH DARI JIBENG…KO PAK MAN PILIH KASIH ….APA MASALAH KO JADI BEGITU?…

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat pilih PH, kerna kesenangan didamba
Tapi kpd org Melayu, petaka pulak yang tiba
Puak2 Melayu dlm PH, dgn kafir jadi hamba
Bila janji dituntut, depa buat bodoh selamba

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Udah jadi teruk TH di bawah PH caca marba
TH ibarat gadis suci, yg dah kena cabul raba
Akibatnya cuma 1.25% saja dpt peroleh laba
Bagi penabung, hibah dah bertukar jadi hiba

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Rahman2
Guest
Rahman2

Pernah follow blog MyKmu sebelum pru14. Shah’s blog is exactly like MyKmu. Ada Tun Faisal yang merapu dan cybertroopers yang kerjanya tak ada lain selain kutuk TDM dan mereka yang ketika itu berhempas pulas nak jatuhkan rejim najib. Terdetik dalam hati saya ketika itu apa Allah akan terus memenangkan rejim najib yang ditonjolkan sebagai berjuang demi bangsa agama dn negara? Ternyata Allah maha mengetahui yang kita tak ketahui…TDM yang memimpin PH terus menang dan rejom najib jatuh. Barulah tindakan ke atas 1MDB dan isu2 lain dapat dibawa ke mahkamah untuk pengadilan Serupa kita lihat komen dalam blog Shah ini….tanpa segan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Masih Di Bawah PH, 11 Keluarga Sedih ‘Dihalau’ Sebelum Ramadan. MOHD. ZIN MUSTAFA, 47, (kiri) bersama-sama ahli keluarga duduk di bawah flat Jalan Tasek 64, Seri Al MOHD. ZIN MUSTAFA, 47, (kiri) bersama-sama ahli keluarga duduk di bawah flat Jalan Tasek 64, Seri Alam, Pasir Gudang, Johor, selepas diarahkan keluar rumah oleh kerajaan negeri kerana tunggakan sewa tidak dibayar sejak 2015. – UTUSAN ONLINE PASIR GUDANG 16 April – Sebanyak 11 keluarga yang tinggal rumah di Flat Jalan Tasek 64, Seri Alam di sini hari ini hilang tempat berteduh selepas kediaman mereka disita dipercayai gagal melunaskan tunggakan bayaran sewa kepada… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

IRKIZ BENGONG..KO JWB LAH FIRAUN NAMRUD JAHAT SAMA MCM FIRAUN MODEN … JAWAPAN SENANG PUN KO NAK PUTAR BELIT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ki ki lucu, TN ketiak busuk tak pakai odorono
Bahasa dia kotor sbb suka tonton citer porno
Awal pagi monyet tua ini hentam semborono
Tapi, sudah bersalin kulit menjadi Tijah Kuno

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Kesian [email protected] Kuno, DAP punya tali barut
Berani masuk pun hanya bila mlm udah larut
Tak ada apa isi hujah pun sekadar mengarut
Terpaksa ler, sbb nak cari dedak utk isi perut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku imamkan Mas, menunaikan solat subuh
Nampak spt Arab, Mas pakai telekung labuh
Mmg Mas amat cantik rupa paras dan tubuh
Bila balik ke kg, orang puji dia, merata heboh

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Lps solat tahajjud tadi, aku ajar Mas mengaji
Bila dia dah betul2 cekap kami nak pergi haji
Mas tak kesah pun bila PH aku asyik tala taji
‘Abg ni cekap le pantun’, Mas sebaliknya puji

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Baru je 2 jam tidur aku terbangun pukul 3:10
Dlm bilik gelap dgn bini tak perlu le bersuluh
Isteri ku terbangun juga, mcm dia mengeluh
Mas kata, ‘eisyh.. abg punya mcm.btg buluh’

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Kenikmatan dgn isteri sukar nak aku ungkap
Mas mmg ayu asli, tak perlu dia guna mekap
Lps bersama tadi kami tak banyak sgt cakap
Masa kami terlena tadi Mas terus aku dakap

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Mas mmg le sgt cantik, bila dia pakai tudung
Kalu gurau, aku selalu picit dia punya hidung
Ptg tadi aku bawak dia makan mee bandung
Mcm2 yg dia teringin sejak dia mengandung

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan le sengaja Kejora nak cetus sentimen
Sudah banyak sgt rungutan terhadap gomen
Sbb tu, Kejora sering tampil memberi komen
Ok lah geng, Mas dah tunggu ingin beromen

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Syukur..,Tn Shahbudin dah timbul kesedaran
Diia sudah ditemukan Allah, jalan kebenaran
Sbb rungutan kat PH banyak sgt kedengaran
Hanya dgn BN je, kita akan dpt kemakmuran

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn janji2 palsu, PH berjaya naik ke persada
Lps itu lempar fitnah kat BN sebagai agenda
Tapi tak jalan TH & Felda punya propaganda
PRU ke-15, sah lah bungkus ini PH taik kuda

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet terkedu, geng pro-BN mari terjah
Lebih2 lagi bila pantun dibuat sebagai hujah
Tak daya nak lawan dia kini mendung wajah
Itu le jadinya bila anak tikus nak lagak gajah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengar kempen serupa nak dpt berlian intan
Bila dah menang lupa janji rakyat dipersetan
Ramai bersungut, menyesal sokong pakatan
Inilah yang dikata, ‘sesal dahulu pendapatan’

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan le seorang dua menteri PH keresahan
Termasuk le LGE mintri silap titik perpuluhan
Mereka tahu, PH dah tak dapat lagi bertahan
Bila kuat menipu, akan tewas lah kesudahan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kini LGE tokong Nobita mula resah bimbang
Dibawa kuar komen, dari babi punya kubang
Dia seperti tau PRU ke-15 PH akan tumbang
Tak ada lagi glamor, jwtn MOF nanti terbang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Mat Sabun
Guest
Mat Sabun

Ada ka patut bini mat Sabu diberi penghormatan utk rasmikan kapal. Mcm tak dan orang lain. Mana TPM?. Mangkuk betullah puak2 gila iseng ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro Mat Sabun:

Mmg nyata puak2 PH ini makin gelap kelabu
Bertindak biol serupa orang kaki telan syabu
Bahkan ada yng bodoh, mengalahkan lembu
Spt dah tiada pemimpin suruh bini Mat Sabu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekalahan BN PRU-14 itu ada banyak rahmat
BN menang PRK dgn terjadi penyatuan umat
Baru2 ni, kemenangan berpihak kpd Tok Mat
PRU ke15 nanti, hayat PH akan tiba penamat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Chekodet
Guest
Chekodet

Seronok benar MP BN, puak-puak PH ni taji
Apatah lagi dlm hal berkaitan tabung haji
Setelah diberi sebab terperinci & dikaji
Mmg betul PH dah buat statement yang keji

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro Chekodet:

Kini, giliran PH pulak, yg asyik kena balun taji
Sebab depa semua munafiq yg mungkir janji
Puak2 tu ramai jenis dua mata punya gergaji
Rakyat udah termuntah air kencing depa saji

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

LGE tokong Nobita, dulu menipu pasal utang
Mmg dia penipu besar, itu kominis 3 bintang
Kini dia pucat bila rakyat bangkit menentang
Udah tiga PRK berturut, PH rebah terlentang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ternyata PH menipu rakyat, serupa bedebah
Di bawah PH beban hidup makin bertambah
Sbb itu le sudah 3 PRK, PH rakyat kasi rebah
Tak sabar PRU15, ayuh..ini kali lah kita ubah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH kini semakin lembik tidak ubah ubi rebus
Sudah tiga PRK rakyat bangkit, PH dikambus
Kekalahan BN PRU14 dulu, pasti kan ditebus
PRU15, PH ni kita akan persilakan berambus

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Chekodet
Guest
Chekodet

Irkiz tanya, knp Allah pilih tun jadi PM dua kali dan minta org jawab.
Kpd Irkiz, ilmu Allah, tidak terjangkau oleh otak manusia.
Kau ni bekas pengikut tuhan Harun ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekalahan BN PRU14 dulu mmg ada hikmah
Allah nak kita buktikan yang Islam tak lemah
Kekalahan itu ‘mencetus’ perpaduan ummah
Jugak nak selamatkan, dari kencing dijamah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Hamba Allah
Guest
Hamba Allah

Pertama, Kerajaan Pakatan Harapan tiada idea baru selain menciplak dan mencuri serta menjenamakan semula cetusan idea daripada Kerajaan Barisan Nasional yang lalu. Bertahun DS Rosmah Mansor sebagai penaung projek Permata Pintar Negara dihina dan ditemplak kononnya membazir dan memperkayakan dirinya dengan projek ini. Hari ini, Kementerian Pendidikan menjilat kembali ludah mereka dengan mengiktiraf projek berkenaan. Untuk jangka panjang, Kerajaan Pakatan Harapan mahu kebaikan Kerajaan Barisan Nasional dilupakan, maka mereka menjenamakan Permata Pintar Negara kepada Genius. Kedua, Bahasa Kebangsaan juga turut digadaikan apabila projek Permata Pintar Negara dijenamakan sebagai Genius. Tidak adakah perkataan Bahasa Malaysia yang boleh digunakan untuk menggantikannya? Ketiga,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk Irkiz & Rahman2 cacai DAP:

Tak usahlah lah nko nak kait kehendak Allah
Semasa perang Uhud, Allah bagi Islam kalah
Apakah itu kerna org Islam di pihak yg salah?
Kalau dah bingai usah ler cuba nak berbalah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Masa perang Uhud, Islam Allah spt bagi bala
Lps tu Islam Allah tolong dan angkat semula
Serupa le dgn BN, masa PRU14 punya gejala
InsyaAllah, PRU15 akan ditolong Allah Ta’ala

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Hamba Allah
Guest
Hamba Allah

Rosmah Mansor Rasmi Kapal Dikritik, Normah Alwi Rasmi Kapal Pula Di sanjung???? Lihatlah bagaimana hipokrit dan munafik Kerajaan Pakatan Harapan yang ada sekarang. Dulu bukan main kutuk apabila isteri Mantan Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor merasmikan kapal TLDM. Hari ini masing-masing terpana apabila isteri Menteri Pertahanan, Abang Mad Sabu pula yang rasmi kapal TLDM. Sebagai pembangkang yang berpengetahuan, kita tidak mempertikaikan isteri Menteri Pertahanan, Normah Alwi merasmikan kapal berkenaan. Memang menjadi tradisi dunia perkapalan seorang perempuan merasmikan kapal. Namun, menjadi tradisi juga seorang wanita yang paling penting sesebuah negara merasmikan kapal tersebut. Kenapa kapal berkenaan tidak dirasmikan oleh Raja Permaisuri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg ramai yg sesal, pilih PH kepala dongga
Ramai juga, yang habis tertipu satu keluarga
Ingatkan dgn PH ini hidup kan jadi lebih lega
Tetapi kerana elak lubang terus terjun telaga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Rega minyak dan tol masih serupa dulu juga
Barang keperluan pulak, semakin naik harga
Air kencing depa sajikan penghapus dahaga
Ini lah yg dikata, ‘sudah jatuh ditimpa tangga’

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Hamba Allah
Guest
Hamba Allah

Setelah sekian lama menyalahkan BN, akhirnya mereka terpaksa mengaku juga bahawa kenaikan defisit TH ke RM10.9 bilion ini berlaku semasa PH pegang kerajaan. Bukan disorok dalam akaun oleh BN seperti difitnah sebelum ini oleh PH. Patutlah PH takut nak buat RCI walaupun di luar Dewan sering nak salahkan BN. Paling lawak ialah mereka kata defisit ini mungkin salah Rakyat pulak!!! Tetapi apa yang mereka malu sebut ialah bahagian besar dari kerugian RM10.9 bilion ini dialami dalam suku ke-4 tahun 2018 – bukan pada suku ke-2 masa kerajaan ditukar di PRU14. Yang paling sedih ialah propaganda PH pada suku ke-4 tahun… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Propaganda PH minggu lepas ialah FELDA rosak dan rugi teruk selepas FELDA senaraikan FGV. Jom kita sama2 layan pandangan bernas dari penganalisa ekonomi tersohor berkaitan isu besar ini: 1. PH tak pernah sebut kenapa kerajaan BN perlu senaraikan FGV untuk mendapat dana. DS Najib juga pernah menjelaskan ini beberapa kali pada bulan-bulan yang lepas. Keadaan FELDA pada masa itu adalah: – FELDA kurang fokus masa PM ke-4. Malah kerajaan membuat keputusan pada tahun 1994 untuk menghentikan saluran dana kerajaan kepada FELDA. Ini memaksa FELDA untuk mencari dana sendiri. – Akibatnya, pokok sawit FELDA semakin tua dan hasil semakin berkurangan, Ini… Read more »

irkiz
Guest
irkiz

Budin yang amat bijak, SST ada yang kena ada yang tidak kena SST. Dulu semasa najib jadi PM semua tempat-tempat restoran, supermarket dan lain lain semuanya dikenakan GST. Jangan budin fitnah. Orang yang fitnah dosanya sama orang yang pembunuh.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

IRKIZ BENGONG
…KALAU KO BERANI SAMBUNG ATAS

irkiz
Guest
irkiz

30 juta rakyat Malaysia menyesal undi PH, tetapi Allah yang memilih PH, rakyat yang menyesal tetapi Allah tidak. Ada seorang Ustaz kata, kalau Allah tidak pilih PH, maka terlepaslah Pencuri Melayu, Perompak Melayu, Penyamun Melayu daripada dikenakan tangkap. Allah amat mengetahui dan bijak, bukan macam kita manusia buta perut, bodoh, bangang, mangkok hayun, hari hari kutuk Tun Mahathir. Bagi mereka Allah tersilap pilih Tun jadi PM dua kali.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AKU DAH TANYA KO DULU….FIRAUN NAMRUD BAIK KE JAHAT?….KALI NI KO JWB….

irkiz
Guest
irkiz

Sebab apa Allah pilih Tun jadi PM dua kali. kali ini ko jawab. sebab apa Allah tidak pilih berjuta juta orang di dalam malaysia tak jadi PM. kali ini ko jawab.

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Hahaha irkiz, soalan pintar yg memutar kepala hotak GN utk menjawab

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KATHY NONO BAHALOL….KO ADA PELIR KE BURIT….KE DUA2 SEKALI?

Chekodet
Guest
Chekodet

Seburuk-buruk manusia ialah org yang panjang umurnya tetapi buruk akhlaknya. Apa tujuan Allah panjangkan umur seseorang yg akhlaknya buruk? Adakah Allah tidak tahu? Adakah menipu itu tidak termasuk dlm perbuatan mungkar dan buruk akhlak?

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Piirah, dah mati akal kena soakan pukolan maut dati irkiz. Nk auta dgn hujah2 beralaskan agama konon. Sbb apa Allah panjamgkan umor Nsjib dan Rosmah, selepas kalah PRU14 pun tak mampus2. Malah Najib tak malu BossMu tu kini keluar masok Mahkamah, menghadiri pembicaraan kes demi kes. Dgr dulu dua tiga hari selepas kalah PRU14, dua2 lakibini cuba mrlatikan diri ke Indon, tetapi kenapa tidak berjaya hah?. Sbb dgn kehendak Allah juga digagalkan percubaan mereka melatikan diri hahaha. Supaya mereka menghadapi perbicaraan di mahkamah dunia dan dihukum dgn setimpal. Kemudian mereka akan dihukum pula di mahkamah Allah di akhurat nd ti.… Read more »

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Betul tu irkiz. Dgn kehendak Allah juga, BN kalah. Tak betul tu 30 juta rakyat msia menyesal mengundi PH.Purata klu ikur semua ba gsa mungkin 45 persen yg menyesa. Klu ikut prratys ksum melayu sahaja, mungkin 55 oersen yg menyesal.Hanya melayu2 yg da sodap diberi habuan oleh Najib, mat2 rempit yg dulunya hampir tiap2
bln dpt minyak free utk motor.. BR1M 2 tiga kali setahun dlm jumlah yg agak byk. , wslaupun hakikatnya Najib mrmggunakan duir 1msb uyk mrmbrli undi dan memenangi hati rakyat msia

Anonymous
Guest
Anonymous

Woi TN monyet [email protected] Kuno bahalol unta
Apa ke jadah ni ko membebel awal pagi buta
Kisah lama tu, apehal ko nak putar bikin aota
Ini udah 3 PRK tumbang apa lagi mahu cirita

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Semalam, Bloomberg telah menaikkan pangkat Bursa Saham kita dari “sole loser” di Asia menjadi bursa paling teruk dalam dunia untuk tahun 2019 ini. Bukan senang untuk menjadi nombor satu di dunia. Tahniah kepada Menteri Kewayangan kita..si Ah [email protected] tu! Bloomberg juga berpendapat bahawa Harapan untuk kerajaan PH menarik balik pelabur asing bagi memulihkan ekonomi semakin pudar setiap hari. Manakala Bloomberg mengesahkan bahawa Bursa kita mencapai rekod tertinggi di bawah BN sebelum PRU14 tetapi kini sudah jatuh 14%. Pasaran-pasaran saham di dunia sedang dalam keadaan “rally” ataupun dalam trend menaik. Malangnya, Malaysia adalah satu sahaja yang jatuh. Sebelum PRU14, Malaysia merupakan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lama menghilang TN barua kote tak bersunat
Teruk dia kena taji, mungkin dlm ICU tenat
Dia dan 2,3 ekor je lg yg jadi barua lahanat
Mereka ni elok jer kita gelar pengkhianat

Anonymous
Guest
Anonymous

Halatuju perjuangan PH sangat kelabu kabur
Dgn puak kafir harbi, asyik jer depa jilat jubur
Udah tiga PRK berturut PH Melayu kasi lebur
PRU15, PH akan terus dihantar masuk kubur

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH menang PRU14 harap menipu dan fitnah
Rakyat marah, keluar pelbagai maki seranah
Dah tiga PRK, PH tersungkur rebah ke tanah
PRU15, dah pasti PH, kita akan kasi musnah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Rahman2
Guest
Rahman2

Astaghfirullah hal’aziim….adakah kamu katakan Allah memenangkan PH dalm pru14 dengan menipu dan firnah?

Cuba berfikir secara rasional tanpa emosi yang kacau.

Jika kamu menidakkan kemenangan PH dalam pru14 atas kehendak Allah swt dan tidak redha padaNya….moga Allah membalas kamu dengan setimpalnya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN ….FIRAUN TU SAPE YG LANTIK?

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman2 balachi DAP:

Tak usahlah lah nko nak kait kehendak Allah
Semasa perang Uhud, Allah bagi Islam kalah
Apakah itu kerna org Islam di pihak yg salah?
Kalau dah bingai usah ler cuba nak berbalah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Masa perang Uhud, Islam Allah spt bagi bala
Lps tu Islam Allah tolong dan angkat semula
Serupa le dgn BN, masa PRU14 punya gejala
InsyaAllah, PRU15 akan ditolong Allah Ta’ala

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Ooi samdul balaci perompak Najib. Apakah kau fikir kekalahan BN umno ni di PRU14 layak disamakan dgn pahkawan2 islam yg kalah perang Uhud. Pahlawan2 islam zaman tu mana ada salahguna wang rakyat mcam Najib dan umno/BN. Pejuang2 di zaman nabi berkusng di jalan Allah. Tpi balaci2 Najib berjuang tekak dan poket masing2 dan berebut2 mengayakan diri sendiri saja sgn menjarah duit rakyat bahlol ! Bangkitlah kamu dari mimpi air lior basi embun jantan tu !

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesiian TN [email protected] Kuno, balachi DAP
Bodoh Melayu renta ni mengalah lembu sapi
Agaknya LGE tokong dah kasi serapah jampi
Sah bila mampos jadi neraka punya kayu api

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Sokong komen En Rahman. Si bahalol Anonymos aka si Lahabau HN ni cakap ikut mulor sial dia saja

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kira ok jugak la idea yang dikemukakan oleh Menteri Ceritot ber-Kasut Hitam kali ni. Setidak-tidaknya, dia boleh bangga bila orang sebut idea dia Genius.

Tapi tukar la nama apa sekali pun, semua itu adalah hasil usaha dan idea yang dilaksanakan Kerajaan BN yang dituduh merompak dan menipu tu juga.

Sedangkan hakikatnya, Rejim Pakatan Hancing yang merompak dan mengadaikan Negara ni jenis takde kemaluan datang ubah nama je.

Nak harap diorang tampil dengan idea baru? Makin kuat bau tengit hancing je la yang mampu diorang buat!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Syabas!, Budin dah mula membenci Pakatan
Dia rimas, bertuankan puak kafir harbi setan
Juga puak Melayu belot yg menghina Sultan
Kini udah mirip pro-BN, Budin punya coretan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH terlalu nak ambil hati, puak2 Hindu China
Raja2 Melayu dan Agong sanggup depa hina
Dah 3 PRK, Melayu kasi ajar PH kepala bana
PRU15 ayuh kita tumbangkan ini PH durjana

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PH janji setangki, tapi rakyat dapat secawan
Bila sedar kena tipu rakyat bangkit melawan
Kalah 3 PRK berturut, cai2 kini sasau sawan
PRU-15 gerenti Putrajaya BN kembali tawan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TOLOL….TMJ THE KING TO BE….SEBELUM DIA JADI RAJA KO BERANI LA YEE….DIA DAH DPT THESIS PROF2 DRP 4 U
… KNOWLEDGE DIA LG POWER DRP KO ..KATAK BWH TEMPURUNG….BONGOK…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TN BAHALOL ….POLIS DI RAJA AKAN TANGKAP KO…KO ANTI RAJA MELAYU….

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TELO DAN TN …SAMA3 GANGSTER….BOLEH BG TAU…NAPE KORANG BERIA2 SGT NAK BUANG RAJA?…TONG M DAN TOKONG BAGUS SGT KE?

Rahman2
Guest
Rahman2

No reasonable individual would like to throw away their king/sultans except hypocrite like mahathirvsanwar and the likes

We believe our King/Sultan does and will not commit crimes of genocide, crimes against humanity, war crimes, and the crime of aggression…

But we do have traitors who have ill advised the rulers.

So champion prince but ill informed like TMJ should never give this invitation a miss.

For mahathirvsanwar tak per kerana masih dibuai fantasi berpandu pada auta dan yang palsu….waklahuaklam

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Pak lobai pakai soroban tebal mcm Taliban mahu menghasut ke? Cakap pasal mau buang Raja itu menghasut.

Aku gesa Police Cyber Unit perhatikan Pak Lobai ini. Kalau keluarkan kata2 menghasut lagi, ambil tindakan ke atas nya. Macam lanun ZUNNUN THE COMMUNIST AND ANARCHIST. Yang gamak nya sudah masyuk dalam sana sekarang.

Rahman2
Guest
Rahman2

Saya suka tajuk di atas. Saya nak kait dengan di bawah

A group of student activists who are organising a forum on the Rome Statute of the International Criminal Court (ICC) have welcomed Johor crown prince Tunku Ismail Sultan Ibrahim to attend.

Tunku Ismail was opposed to Putrajaya inking the Rome Statute, which witnessed Malaysia eventually withdrawing from the treaty.

TMJ pergi jangan tak pergi. Rakyat’s perception will be very bad kalau tak hadit

Pernah berlaku pada Najib… mula tak nampak..dan mulalah statement Nothing to Hide dulu…hahaha

anonymous
Member
anonymous

Guan Eng pon sudah tahu orng cina dan india sudah mula berpaling kpd BN…Guan Eng bagi signal secara lembut kpd madey…

Madey masih keras kapla dan menganggap rakyat masih bodooh….boleh dikencing..

pH bakal jadi kerajaan sepenggal angkara madey…

pH mesti di selamatkan dgn berani singkirkan madey…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ha nya pendapat kosong, tarak fakta atau data. Penuh dengan auta.

Aku yakin kamu tak boleh beri nama penuh, IC, alamat seorang pun yang sudah berpaling kpd BN.

Aku cabar kamu. Keluarkan nama penuh, No. KP, alamat yang sah seorang itu. Terceret kamu tak dapat yang sanggup dan berani nama dia di keluarkan untuk puak kami verify betul ke.

Kamu cakap tak sama cakap.

anonymous
Member
anonymous

3 prk berturut udah tewas..mau fuck
ta mcm mana lgi?..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA MUDAH OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH….SEKIAN…CERITA INI… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TN AND THE GANGSTER ZIONIST GANG….KES YG JIBENG TGH BICARA SKRNG 42 MILLION….MANA YG KO KATA SAMPAI 2 BILLION?????BODOOOOOOO…