“TOK MAT PERLU TUNJUK CONTOH TERLEBIH DAHULU”

Saya ikut serta berceramah dan membantu sahabat saya dan calon Pakatan Harapan, Dr Streram (N27 Rantau) di Rantau malam tadi.

Saya tekankan bahawa kerajaan Negeri Sembilan di bawah pimpinan YAB Menteri Besar, Dato Seri Hj. Aminuddin Harun sentiasa konsisten memperkenalkan dasar dan program yang membantu rakyat Negeri Sembilan walaupun baru mengambil alih.

Antara isi penting ceramah saya:

1. Jumlah pelaburan asing meningkat pada tahun 2018 dengan angka direkodkan RM 1.6059 bilion berbanding RM 0.736 bilion pada 2017;

2. Mulai April ini, anak Negeri Sembilan yang sedang menuntut di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan Politeknik di seluruh negara bakal menerima bantuan kewangan RM 100.00 setiap bulan;

3. Guru KAFA mendapat tambahan elaun menjadikan jumlah penerimaan elaun sebanyak RM 950.00;

4. Kerajaan Negeri Sembilan lebih awal melancarkan program “Foodbank” pada Jun 2018 yang menyasarkan golongan asnaf/keluarga B40 mendapatkan bantuan makanan; dan

5. Peruntukan sebanyak RM 3 juta ringgit dibelanjakan sejak Januari 2019 untuk pusat tahfiz, SJKC, dan SJKT.

Calon BN, Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan (Tok Mat) pula skrip kempennya adalah perlu dipilih semula ke DUN bagi mewujudkan semak dan imbang kepada kerajaan negeri (https://m.malaysiakini.com/news/470228).

Niat Tok Mat baik tetapi untuk menjadi pembangkang yang efektif, Tok Mat perlu dahulu menunjukkan contoh.

Ketika saya dan MB Negeri Sembilan sekarang menjadi pembangkang, kami telah terlebih dahulu isytihar harta bersama INVOKE Malaysia supaya rakyat boleh tahu nilai kekayaan kami (https://invokemalaysia.org/asset-declaration-akujanji/) .Dr Streram juga telah isytihar harta beliau.

Menteri Besar dan seluruh Exco Kerajaan Negeri Sembilan juga telah isytihar harta pada 18 Julai 2018. Ini tanda komitmen kami untuk terus mengangkat nilai integriti sebagai teras agenda reformasi kerajaan.

Jadinya, kalau mesej Tok Mat adalah berkenaan menjadi pembangkang yang efektif bagi tujuan semak dan imbang, beliau perlu terlebih dahulu memulakan langkah tersebut.

Saya akan terus turun ke bawah berkempen bersama rakan-rakan di Rantau. Gerak kerja dan strategi akan terus disusun sepanjang kempen ini.

SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL

Setiausaha Agung PKR.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 2 April 2019 — 3:11 pm
Subscribe
Notify of
guest

88 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:45 pm

Kuasa kerajaan adalah sangat besar. Kerajaan ada kuasa untuk mendakwa apa sahaja atau membuat pendakwaan terhadap sesiapa sahaja. Mereka juga ada kebolehan untuk membocorkan apa sahaja -benar atau tidak – kepada media yang dikawal mereka untuk memenuhi misi propaganda mereka. Contohnya, mereka membocorkan kepada media kononnya DS Najib bersalah memberi arahan untuk mengubah laporan audit muktamad 1MDB tetapi apabila pendakwaan dibuat, beliau didakwa memohon untuk mengubah DRAF laporan audit berkenaan. Sama juga, kerajaan boleh menuntut seberapa banyak PENALTI cukai berganda-ganda yang mereka mahu – biarpun dana yang dituntut itu masih lagi dalam proses mahkamah. Jika kerajaan PH mahu, mereka boleh… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:40 pm

Hari ini, seorang ahli ekonomi telah mempersoalkan penggunaan gelaran “Harimau Asia” bagi menggambarkan kedudukan ekonomi negara dengan berkata, Malaysia hanya layak digelar “harimau kecil” atau “naga kecil”. Ahli ekonomi ini kata Malaysia TAK pernah diberi gelaran Harimau Asia pada masa dahulu walaupun kerajaan PH sering menipu rakyat dengan menggunakan gelaran ini. Ahli ekonomi ini juga memberi amaran bahawa krisis ekonomi 1997 boleh berulang lagi di bawah kerajaan PH. https://www.freemalaysiatoday.com/…/malaysia-bukan-ekonomi…/ Data-data dari Bank Dunia jelas menunjukkan prestasi pertumbuhan ekonomi Malaysia adalah baik dan bertambah baik bagi tahun-tahun kebelakangan ini sehingga tahun 2017, berbanding negara-negara jiran termasuk negara-negara yang digelar ekonomi harimau… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:36 pm

Semasa berkempen untuk PRK di Rantau semalam, Tok Mat memberitahu bahawa hutang negara telah naik dari RM686 bilion pada akhir 2017 kepada RM773 bilion di bawah kerajaan PH sebelum mengambil kira RM82 bilion lagi yang dijarah dari Petronas. Angka RM773 bilion yang disebut oleh Tok Mat itu tidak tepat lagi. Angka yang tepat telah menjadi RM777 bilion kerana Menteri Kewayangan telah meminjam RM4 bilion lagi pada hari Jumaat lalu untuk dibayar balik 7 tahun kemudian pada tahun 2026 selepas PRU15. Pada hari Rabu ini, Menteri Kewayangan akan pinjam RM500 juta lagi. Sehingga kini, satu sen dari RM202 juta yang dikumpul… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:34 pm

Kerajaan PH akan belanja RM25 juta untuk melaksanakan sistem subsidi minyak, tidak termasuk kos penyelenggaraan tahunan yang belum diumumkan lagi. Kontrak sudah dianugerahkan kepada satu syarikat swasta. Ini bermaksud subsidi petrol bersasar akan dilaksanakan tidak lama lagi. Sebelum ini diumumkan pada bulan April ini tetapi kerajaan PH telah menangguhkannya sehingga paling lewat pada bulan Julai 2019. Bermakna subsidi minyak untuk kebanyakan rakyat akan ditarik tidak lama lagi. Yang dapat hanya keluarga yang guna kereta di bawah 1,500cc atau motosikal 125cc ke bawah. Itupun dihadkan kepada satu kereta atau satu motor setiap keluarga. Dan dihadkan lagi 100 liter untuk kereta dan… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:31 pm

Masalah-masalah Rakyat seperti ini yang patut menjadi fokus kerajaan PH. Bukan sekadar nak cari gaduh seluruh dunia, melaksanakan polisi-polisi tidak masuk akal, melawat ke luar negara untuk melabur di sana dan membawa balik hutang dan bukan pelaburan ataupun tiap-tiap hari mahu mencari jalan untuk kenakan Najib. Peniaga sayur, Syamsur, 33, berkata beliau terbeban dengan keadaan kewangannya yang berpunca daripada perniagaan yang tidak berjalan lancar sejak kebelakangan ini. Seorang suri rumah mahu dikenali sebagai Kak Siti, 55, mengakui harga barangan mulai naik sejak peralihan kerajaan pusat. Peniaga makanan, Nisa, 33, berkata, modalnya terganggu selepas pengenalan cukai jualan dan perkhidmatan (SST). “Sebelum… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:29 pm

SEKTOR makanan dan minuman di Johor Bahru menerima kesan buruk ekoran penurunan jumlah pelancong yang tiba dari Singapura, kata kelompok industri. Mereka berkata jumlah pelancong dari Singapura menurun sebanyak 14.7%, dengan hanya 10.62 juta ketibaan pelancong republik itu direkodkan pada 2018, menyebabkan Malaysia tidak mencapai sasaran 26.4 juta pelancong ke negara ini pada tahun tersebut. “Selain pusat pemeriksaan yang padat dan tempoh masa menunggu lama, ketegangan kedua-dua negara yang masih berterusan juga memburukkan lagi situasi. “Ramai pelancong Singapura tidak datang ke sini kerana masalah yang dihadapi kedua-dua negara,” katanya merujuk kepada pertikaian udara dan maritim selain tuntutan Putrajaya agar Singapura… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 10:28 pm

TALIBAN TU TALIBARUT ISRAEL

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:28 pm

Minggu lepas, syarikat GLC milik PNB, Sime Darby Plantations telah mengeluarkan tender untuk menjual lebih dari 4,300 ekar tanah pegangan bebas milik mereka dengan harga RM1 bilion. Harga jualan adalah antara RM200,000 sehingga RM250,000 satu ekar. Bulan lepas, syarikat itu mengumumkan bahawa keuntungan untuk tempoh June sehingga Disember 2018 telah jatuh 83.2% ke RM244 juta dari RM1.45 bilion pada tempoh yang sama tahun sebelum itu. Dengan itu, dividen yang dibayar mereka turut turun 51% kepada 1.7 sen satu saham. Kadar dividen ini penting kerana ianya dibayar kepada PNB dan kemudiannya diagih sebagai dividen tahunan kepada pencarum tabung-tabung seperti ASB dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 10:26 pm

TN BIUL SAMPAI PAKAIAN PUN DIKUTUK NYA

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:14 pm

Pengerusi Bersatu, Tun Dr. Mahathir Mohamad memerlukan dua pertiga kerusi dalam Parlimen sebagai langkah menghalang Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menjadi Perdana Menteri. Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Akmal Nasir perlu risaukan perkara tersebut bukannya perkara lain seperti kerjasama UMNO dan Pas. Kata Asyraf, beliau tidak merasakan Dr. Mahathir hendak dua pertiga untuk persempadanan semula, tetapi sebenarnya bermatlamat tidak mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri. “Perkara ini Akmal perlu risau kerana Anwar adalah presidennya. Sekiranya Akmal jujur Pakatan Harapan (PH) hanya martabatkan demokrasi matang, mereka seharusnya matang untuk tidak… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:12 pm

Sepanjang 9 tahun terakhir pentadbiran anak Lim Kit Siang (林吉祥), Pulau Pinang tidak pernah membentangkan bajet berimbang atau surplus. Semuanya defisit dan semuanya negatif. Malahan pada 3 tahun terakhir bermula 2016 hingga 2018, defisit terkumpul bajet Pulau Pinang adalah sebanyak RM1.707 bilion. Bagaimanakah Pulau Pinang menanggung kekurangan hasil dan defisit tersebut? Jawapannya adalah melalui pemerahan Simpanan Terkumpul Negeri dan penjualan tanah. Berdasarkan Laporan Audit Negara antara tahun 2008 hingga 2015, perolehan hasil penjualan tanah di negeri tersebut adalah sebanyak RM1.22 bilion. Ini tidak termasuk jualan tanah oleh PDC sebanyak RM173 juta dan tanah berkaitan projek terowong dan Penang Masterplan. Bagaimana… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 10:07 pm

Kejayaan Tok Mat sebagai MB Negeri Sembilan #PRKRantau Anwar mana Tahu sebab dia lama duduk dalam penjara. Rakyat Msia terkejut bila DS Anwar Ibrahim dilaporkan berkata bahawa Tok Mat Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan telah gagal menyediakan pembangunan di Negeri Sembilan sepanjang 3 penggal menjadi Menteri Besar semalam. Sebenarnya ada banyak pencapaian Tok Mat sepanjang menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan. Kita perturunkan sebahagiannya di bawah: 1. Tok Mat telah menukar ekonomi Negeri Sembilan daripada berasaskan pertanian, kelapa sawit, getah dan ternakan kepada ekonomi berasaskan pembuatan. Beliau membangun dan mewujudkan beberapa Industrial Park seperti di Taman Industri Tuanku… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 9:58 pm

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menolak keperluan untuk mencontohi Singapura dalam mengurangkan harga bekalan gas. “Kita sudah menjual pada harga subsidi. Ini (harga) sangat baik dan (subsidi) lebih daripada apa yang diberikan oleh negara-negara penghasil minyak besar. “Apa lagi yang kamu mahukan?” katanya semasa sidang akhbar di Putrajaya hari ini. Beliau mengulas soalan yang menyebut bahawa kerajaan Singapura telah menurunkan harga gas susulan penurunan harga dunia bagi gas asli cecair (LNG). “Singapura kurangkan harga? Jadi beli di Singapura,” kata perdana menteri. Sebelum ini adalah dilaporkan bahawa harga LNG di negara-negara Asia menurun ke paras tiga tahun paling rendah. Harga berkenaan… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 9:53 pm

TEGANG! PIHAK ISTANA JOHOR PUN GELAR TUN MAHATHIR SEBAGAI CONMAN MALAYA. Hubungan Istana Johor dan Putrajaya semakin tegang Semalam TMJ telah melakukan perjumpaan tergempar dengan YDP Agong di istana Negara. https://www.facebook.com/2083565825294170/posts/2217013051949446/ Ia adalah berikutan beberapa perkara panas terutamanya mengenai pembinaan hub pembekalan di Pelabuhan Tanjung Pelepas yang dilakukan tanpa memberitahu Kerajaan dan Istana Johor dan juga isu Statut Rome. Pihak penyokong Kerajaan telah mula memfitnah Istana dengan pelbagai tuduhan dan mereka mengatakan Istana sebenarnya telah mengetahui mengenai projek di Tanjung Pelepas tersebut. Akhirnya harini Menteri Besar Johor sendiri mengaku bahawa beliau sendiri tidak mengetahui apa-apa mengenai projek pembinaan hub di… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 9:48 pm

Mahkamah Rayuan pada 21hb Mac 2019 setelah mendengar rayuan Dato’ Sri Najib Tun Razak (DSN) atas empat isu interlokutori telah membenarkan satu rayuan DSN dan menolak tiga isu lain. DSN dan Peguam Negara masing-masing memfailkan rayuan terhadap keputusan tersebut. Sementara menunggu pendengaran rayuan tersebut Mahkamah Rayuan juga telah membenarkan kes SRC ditangguhkan sehingga Mahkamah Persekutuan memutuskannya. Peguam Negara tidak berpuas hati dgn keputusan penangguhan tersebut telah menfailkan rayuan pada 21hb Mac 2019. Satu rekod dalam sejarah perundangan Malaysia telah tercipta apabila Mahkamah Persekutuan telah menetapkan tarikh pendengaran pada 27hb Mac 2019 untuk mendengar rayuan tersebut. Enam hari selepas rayuan difailkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:52 pm
Reply to  Kun Fa Ya Kun

TUMMY TOM CAT AG CACA MARNA

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:43 pm

Hahaha, baru habis membalun komen2 yang mengarut, ada juga yang mencarut.

Got fun and entertainment jugak pada malam hari ini.

Selamat malam semua, aku ada acara lain sekarang – TV, entertainment tanpa membalun depa yang mengarut dan mencarut. hehe

Kun Fa Ya Kun
Kun Fa Ya Kun
2 April 2019 9:40 pm

Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri akan didakwa di mahkamah pada esok kerana dipercayai menerima wang berjumlah RM19 juta bagi menutup siasatan projek mega terowong dasar laut yang bernilai RM6.3 bilion di Pulau Pinang. Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki ketika dihubungi mengesahkan perkara tersebut. Rakyat hanya menunggu tarikh Lim Guan Eng bakal dihadapkan ke mahkhamah atas tuduhan salah guna kuasa ketika beliau masih lagi bergelar Ketua Menetri Pulau Pinang. Sejak sebelum PRU14 lagi, beliau dikatakan telah memasuki beberapa perjanjian sulit dengan pemilik entiti peneraju syarikat pengerak khas (SPV) yang dianugerahkan Projek Terowong Dasar Laut di Pulau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:32 pm

JAHAT NYA KO TN …ORG DAH MATI KO KUTUK LG

Noneng
Noneng
2 April 2019 9:31 pm

TN, boleh tak kau tolong tanya menteri pertahanan, bila nak siasat kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene?

Atau mulut kau sdg isap kote tak bersunat kapir Harbi sekarang ni?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:29 pm

PH MUNAFIK MELAYU + KAFIR HARBI

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 8:42 pm

Aku suka Tun Mahathir kata TMJ bukan Wakil Rakyat bila dia menimbulkan isu2 politik. Current example –

TMJ: Bohong kalau kata Johor tahu projek STS
https://www.malaysiakini.com/news/470606

Tapi aku lebih suka Nazri Aziz “Menteri Samseng” Umno yang kata lebih tepat –

“Nazri went on to remind Tunku Ismail that in a constitutional monarchy like Malaysia’s, members of the royal family should not dabble in politics.”

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2015/06/15/who-said-im-god-nazri-asks-johor-prince-as-spat-blows-up/915959

Noneng
Noneng
2 April 2019 8:06 pm

Hari ini kita tawan Putrajaya, esok harga minyak turun, tol hapus…

Ini kata-kata dari pemimpin pilihan TN, Rahman, Irkiz serta beberapa ekor barua isap kote kulup kapir Harbi.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 8:55 pm
Reply to  Noneng

Kamu bunyi bukan Melayu tapi selalu cakap isap kulop. Kot kamu isap kulop bapak kamu begitu selalu hingga sentiasa teringat pasal itu.

Ingat, apa kau kata, aku boleh kata lebih berkesan dari kau.

irkiz
irkiz
2 April 2019 9:31 pm
Reply to  Noneng

Bangsa kurang ajar, kecil kecil mak bapa tidak didik agama dengan sempurna sebab itu bila besar jadi kurang, kecil kecil tak mau mampuis.

diny yusof
diny yusof
2 April 2019 10:38 pm
Reply to  Noneng

Inilah hasilnya apabila di serang penyakit mental yg sungguh kronik 🤬🤬🤬

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 11:37 pm
Reply to  diny yusof

MMG MENTAL LAWAN ORG DAH TIADA KUASA MCM KOTE LEMBIK LWN MENOPAUSE

Anonymous
Anonymous
2 April 2019 7:59 pm

PKR ade harapan menang di Rantau…kempen ade isi….Bersatu tewas di semenyih kerana rakyat tolak.madey….harap madey tak turun kempen di Rantau…suwey…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 8:58 pm
Reply to  Anonymous

Yang paling suwey ia lah Raja Troll Bossmu. Kalau tak sebab CH itu memang kerusi korang, Bn kot kalah sebab Najib Al Jibo mengacau. Hingga Tok Mat kata Al Jibo tidak diundang ke PRK CH tuh.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:34 pm

BWH PM-4 SKANDAL BERTIMBUN TP HANYA SEMPAT RCI FOREXX…ITU PUN TERBENGKALAI SBB PH AMBIL ALIH

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 6:52 pm

Manusia yang kuat berfantasi berauta dan berkepalsuan adalah mahathirvsanwar……wallahuaklam

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:24 pm
Reply to  Rahman2

FANTASI SYOK JUBO

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:02 pm

Rakyat sekarang sentiasa teruja dengan skandal paling besar di Malaysia di kurun 21 – Najib Al Jibo curi duit rakyat RM2.6 biliun di 1MDB.

Pak Lobai2 PAS tak bantah sebab pemimpin2 nya terima RM90 juta dari wang curi itu. Pak Lobai2 tak peduli haram ke tak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:21 pm
Reply to  Tanpa Nama

FITNAH MANA ADA KES MAHKAMAH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:30 pm

ADA DALAM PIPE – IN THE PIPELINE.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:57 pm
Reply to  Tanpa Nama

DALAM JUBO KO…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:04 pm

BAWAJ PH ISLAM DIHINA MELAYU DICERCA

irkiz
irkiz
2 April 2019 6:34 pm

PILIHAN ALLAH. JANGAN HINA. NANTI KENA BALA

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:38 pm
Reply to  irkiz

FIRAUN PILIHAN SIAPA?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:39 pm

PILIHAN AHLI PUAK PAKAI SEROBAN TEBAL2. FIRAUN NIK AZIZ SEMBAHYANG HAJAT “KO UMNO, KO UMNO”, KO DI PRU14.

FIRAUN HADI TARIK SEMULA SAMAN KE ATAS CLARE BROWN SR. AMAT BODOH PUNYA FIRAUN.

irkiz
irkiz
2 April 2019 9:35 pm

firaun pilihan Allah, apa kena mengena dengan firaun. Di dalam Malaysia ada penduduk 30 juta orang Allah pilih Tun jadi PM dua kali. Sebab apa Allah tak pilih tuan jadi PM. Sebab tuan bangang bodoh, mangkok hayun.

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 7:13 pm

Yang hina dan bangsat melayu adalah Malu Apa Bossku

Yang hina muslim adalah agamawan yang sukahati kafirkan seagama, gagal menhecam penyamun sehingga sanggup menutup mata mulut dn telinga

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:35 pm

PUAK KAMU PENUH LOBAI PAKAI SEROBAN TEBAL TAPI ASYIK MENUDUH MEMBOHONG MEMFITNAH MEMBUAT DOSA SEBESAR SEROBAN KORANG.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:26 pm
Reply to  Tanpa Nama

SUBPOENA?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:05 pm

SUBPOENA KEPALA BAPAK KAU, KATA NAJIB AL JIBO, YANG PAK LOBAI2 SUBAHAT SEBAB DAPAT RM90 JUTA WANG DIA CURI DARI 1MDB.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:22 pm
Reply to  Tanpa Nama

FiTNAH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:34 pm

TAK FIT NAH.

TAPI TAK TAU LAH KALAU YANG TERIMA RM90 JUTA GUNAKAN HISAP FIT.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 10:21 pm
Reply to  Tanpa Nama

JADI YG JAHAT PUN ALLAH PILIH JUGAK KE?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 5:40 pm

BEGITU BANYAK KELEMAHAN PH…ORANG WARAS PATUT SEDAR

irkiz
irkiz
2 April 2019 6:36 pm

yang lemah sebab melayu perintah. bangsa melayu bangsa bodoh, bangang, mangkok hayun, bangsa melayu tau curi duit rakyat, rogol anak, hisap dadah, tipu, buat ilmu, haram jadah,

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:39 pm
Reply to  irkiz

KO NI ISLAM KE MELAYU?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:40 pm

YANG PAKAI SEROBAN TEBAL2 TAPI MENUDUH LIAR ADALAH TALIBAN.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:27 pm
Reply to  Tanpa Nama

KO ZIONIST

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:08 pm

HAHAHA, KO NGAKU YER? TAK NAFIKAN PUN.

ZIONIST TUH HA NYA YAHUDI. KORANG JENIS DAPAT RM90 JUTA, ADA BERBUDI.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:24 pm
Reply to  Tanpa Nama

Rm1B PH DPT DR ISRAEL

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:36 pm

HAHAHA, ONLY THE ORIGINAL ACCUSATION THAT COUNTS.

COUNTER-ACCUSATION MCM KAU BUAT, NADA ….

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 11:40 pm
Reply to  Tanpa Nama

TALIBAN CIPTAAN ISRAEL

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 5:30 pm

BWH PH EKONOMI JAHANAM ..GRADUAN KELUAR MENGANGGUR….KEMUNGKINAN TEMUDUGA HANYA 4% SHJ….ITU PUN BELUM TENTU DPT KERJA….SETIAP BULAN 10 RIBU DIBUANG KERJA….

irkiz
irkiz
2 April 2019 6:37 pm

BANGSA MELAYU BODOH TAK TAU PERINTAH, BAGI BANGSA LAIN PERINTAH

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:46 pm
Reply to  irkiz

KO BANGSA APA?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:46 pm
Reply to  irkiz

Irkiz bangsa ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang.

Dia mula menghasut bangsa Melayu macam lanun ZUNNUN COMMUNIST AND ANARCHIST yang sekarang dah mampossss kot di heret ke balai di remand maksima seminggu kemudian diheret ke mahkamah di tuduh di bawah Akta Hasutan, gigil lutut. kecut bola.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:42 pm

ANGKA ITU SEMUA KAU KOREK DARI LOBAI YANG PAKAI SEROBAN PALING TEBAL, YANG DI GELAR FIRAUN PAS?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:28 pm
Reply to  Tanpa Nama

APA ITU FIRAUN?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:10 pm

FIRAUN = PAK LOBAI SEROBAN BESAU DAPAT RM90 JUTA TUTUP MATA KPD YANG CURI RM2.6 BILIUN.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:26 pm
Reply to  Tanpa Nama

NAJIB TO SUE THIS IGLY OLD MAN

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:38 pm

KO BELUM TENGOK BONTT AKU LAGI YANG MCM MUKA KAU.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 11:42 pm
Reply to  Tanpa Nama

PAK DAJJAL TAK BERSELERA LG DGN BONTOT KO

Anonymous
Anonymous
2 April 2019 3:44 pm

Baru 10 bulan di bawah pakatan haramjadah
Dah macam-macam kudis dan pekung terdedah
Semuanya mereka nak sakau & ambil faedah
Nanti PRU 15 muka depa ni rakyat nak ludah

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:47 pm
Reply to  Anonymous

Klau ini Geng Najib yang asyik menjilat Najib, nampak nya dia lupa mengilai macam pontianak kah kah kah kah

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 3:34 pm

PARTI MATA SATU DAJJAL MESTI DI LAWAN HABIS

irkiz
irkiz
2 April 2019 6:39 pm

parti bangsa melayhu haram jadah

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:47 pm
Reply to  irkiz

SAH KO BUKAN MELAYU ..TN TUNGGU APA LG…BELASAH CUKUP2

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:53 pm
Reply to  irkiz

parti kamu ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang bukan saja haram jadah, haram tinggal di negara ini sebab tak hormatkan Perlembagaan negara, tak berterima kasih dah dapat hak kerakyatan disetujui pemimpin Melayu di masa Merdeka.

Jenis itu perlu disuruh hijrah ke negara yang Perlembagaan nya korang mahu bhormati.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 7:49 pm

PARTI PENUH SEROBAN TEBAL2 TAK PAYAH DI LAWAN. DI SURUH JUMPA TALIBAN SUPAYA DIA TAHU BAHANA NYA CAKAP BODOH2.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:29 pm
Reply to  Tanpa Nama

ZIONIST

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 April 2019 9:11 pm

ZIONIST = YAHUDI.

TALIBAN = PAKAI SEROBAN BESAU2 SELALU MENUDUH LIAR

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 9:27 pm
Reply to  Tanpa Nama

KO TALIBARUT YAHUDI

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 3:32 pm

Betul ke ni Budin?. Ingat Strearam sepatutnya tunjuk dulu bukan mat hassan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 3:44 pm
Reply to  Rahman2

BETUL LA TU PSL PAK MAT MENANG DLM TANGAN

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 3:32 pm

MELAYU BANGKIT LAWAN UEC

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 3:29 pm

PAK DAJJAL AGEN ZIONIST

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 3:28 pm

JANGAN BERI UNDI KPD PARTI FREEMASON DAJJAL

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 6:30 pm

Then beri pada najib….? Zahid? Hadi?

And who are they?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:40 pm
Reply to  Rahman2

CHOOSE THE LEAST EVIL

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 6:44 pm

Name him…who is the lesser evil?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 6:50 pm
Reply to  Rahman2

YOU FIND PENCIL AND PAPER…PLS WRITE DOWN … WHATEVER GOODS AND BADS…

Rahman2
Rahman2
2 April 2019 7:10 pm

Hahaha…..keep making a fool out of yourself…pity you.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 April 2019 8:31 pm
Reply to  Rahman2

YOU CHOOSE YOUR CHOICE BUT BEWARE ALLAH JUDGEMENT