KENAPA TOK MAT BEGITU MENGHARAP NAJIB DATANG BERKEMPEN UNTUKNYA?

Secara tiba-tiba, calon BN PRK Rantau, Mohamad Hasan mahu Najib Razak datang melawat Bandar Sendayan sebagai sebahagian daripada acara kempen membantunya menjelang pengundian pada 13 April akan datang.

Sejak mengambil alih tugas memangku jawatan Presiden UMNO daripada Zahid Hamidi yang sedang bercuti, inilah kali pertama beliau seperti sangat mengharapkan bantuan daripada Najib.

Dalam PRK Cameron Highlands dan Semenyih, tidak pernah Mohamad Hasan atau Tok Mat menyebut mahu Najib datang berkempen atau mengalu-alukan kehadiran bekas Perdana Menteri itu.

Paling tidak dikatanya, tidak menjadi kesalahan atau masalah dengan kedatangan Najib itu kerana ia sebahagian daripada usaha membantu BN juga.

Di suatu ketika dalam kempen PRK Cameron Highlands misalnya, beliau mengatakan bukan UMNO yang menjemput kedatangan Najib, tetapi penduduk di situ yang berbuat demikian.

Dalam erti kata lain, Tok Mat tidaklah begitu mengalu-alukan sangat kehadiran bekas Perdana Menteri yang dikaitkan dengan skandal 1MDB dan kini popular dengan jolokan “malu apa bossku” itu.

Berhubung keperluan untuk Najib datang melawat Bandar Sendayan, Tok Mat berkata, bandar tersebut dapat dibangunkan adalah atas usaha bekas Perdana Menteri itu selepas 1MDB membeli tanah di situ untuk dibangunkan sebuah pangkalan tentera udara yang baru.

“Jika tidak ada bantuan daripada kerajaan persekutuan sebelum ini, khususnya Najib, pembangunan Sendayan tidak akan dapat dijalankan seperti apa yang kita lihat sekarang,” jelasnya lagi.

Tetapi, mengapakah hanya dalam PRK Rantau ini di mana beliau sendiri yang bertanding, ternampak Tok Mat begitu mengharapkan kedatangan Najib?

Apakah beliau sendiri tidak mampu meyakinkan penduduk Sendayan untuk terus menyokongnya, sedangkan dirinya adalah bekas Menteri Besar Negeri Sembilan sebelum ini?

Untuk PRK Rantau ini, terdapat kira-kira 3,000 pengundi Melayu di Sendayan.

Jumlah tersebut adalah agak besar jika diambil kira hanya 53 peratus pengundi Melayu daripada keseluruhan 20,926 jumlah pengundi di Rantau.

Lantaran kedudukan itu, ramai yang mengatakan siapa yang mampu meraih sokongan majoriti daripada pengundi Sendayan, maka dialah akan menang pada 13 April nanti.

Apa masalah Tok Mat sebenarnya sehingga beliau begitu mengharapkan bantuan Najib?

Meskipun Tok Mat adalah Menteri Besar Negeri Sembilan sebelum ini, tinjauan mendapati tidak sedikit penduduk Sendayan yang marah serta tidak puas hati kepadanya berhubung penjualan tanah dan pembinaan penempatan baru untuk peneroka Felda di situ.

Selain harga tanah, ramai yang agak kecewa dengan keadaan rumah yang disediakan untuk penempatan baru itu.

Ramai penduduk Sendayan melihat Tok Mat lebih memihak kepada pemaju daripada mengutamakan kepentingan peneroka Felda yang sedia menjual tanah mereka.

Untuk itu, sudah kedengaran bisik-bisik suara di Sendayan yang mahu “mengajarnya” dengan tidak memberi undi kepadanya dalam PRK Rantau ini.

Persoalan, mampukah Najib yang dikatakan berjasa mewujudkan pangkalan tentera udara dan mengubah Bandar Sendayan meredakan rasa tidak puas hati pengundi, seterusnya membantu kemenangan Tok dalam PRK Rantau ini? (Shahbudindotcom 02/04/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 2 April 2019 — 11:25 pm
Subscribe
Notify of
guest

59 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Noneng
Noneng
3 April 2019 12:53 pm

Siaran ulangan utk TN
Dlm kau syok isap pelir kulup kapir Harbi tu, jgn lupa remind your boss about rasuah pembelian kapal selam Scorpene tu? Atau kau gilir-gilir isap pelir kulup tu dgn boss kau?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 1:01 pm
Reply to  Noneng

Ko gilir2 isap kulop bapak kau? Dengan emak kau? Itu pasal kau tau cara itu yer? Astaghfirullah.

Korang keturunan ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang nih teruk betul lah. Aku tau jenis ko nih.

Tapi lantak korang ler. Dapat HIV jangan jangkitkan yang lain yer?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 1:05 pm
Reply to  Noneng

Ko lanun ZUNNUN THE COMMUNIST AND ANARCHIST yer?

Dah tukar nama?

Mencarut ajer satu hal. Tapi jaga jangan menghasut bangsa Melayu dan agama Islam. Padah nanti ko.

Noneng
Noneng
3 April 2019 12:23 pm

Kepada TN, dlm syok kau isap pelir kulup kapir Harbi tu, jgn lupa kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene. Always remind your boss about this.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 12:30 pm
Reply to  Noneng

Aku cakap kpd ko lagi – jangan isap kulop bapak ko tu selalu sangat, jadi bodoh bangang kamu.

Tunggu ler kalo nak lain2 perbicaraan mahkamah. Rome was not built in one day. In three days.

Tak caya ko tanya ler bapak kamu masa ko isap kulop dia.

Sori folks, itu ajer obatnya untuk si kulop nih.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 12:32 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kulop ZUNNUN THE COMMUNIST AND ANARCHIST dah mampossss.

Itu jugak antara obat nya.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 12:15 pm

Awat Najib tak beli kapal mewah Equanimity, Mak Badak boleh selalu ingatkan dia ditunjuk rantai berlian RM100 juta lebih yang dia beli.

Oooops. lupa, depa dah tarak paspot …

Genting dibenar beli Equanimity RM514j

Banyak tawaran diterima sejak kapal mewah itu dibuka untuk dibida pada tahun lalu dan harga ditawarkan Genting adalah tertinggi.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 11:00 am

TN DAN PAK MAN TELO CONTEMPT OF COURT

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 11:53 am

KAMU CONTEMPT OF SEROBAN TEBAL.

KALO SELALU SANGAT, JADI SEROBAN SELONGGOK.

SUSAH LAH, SOBAB BAU BUSUK.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 10:58 am

Lagi kena pinjam ketawa femes HAHAHA HOHOHO HIHIHI –

‘Mat Hasan rapat dengan PAS, boleh tolak ansur isu arak’, kata Anwar.

“Orang bukan Islam nak minum beer itu hak dia. Tak pernah kita ada hak untuk sekat atau larang dia, dengar betul-betul.

“.. Mat Hasan tak apalah. Mat Hasan dia tolak ansur pasal dia baik dengan PAS, jadi jual arak tak apa. Ha, jawab, jawab. Tengok dia jawab macam mana,” kata Anwar.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 10:57 am

SAH TN BKN ORG JOHOR

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 11:46 am

KO ORANG JOHOR?

NAKKAN BANGSA JOHOR?

ABIS AMACAM KALO SEMUA NEGERI NAKKAN BANGSA DEPA?

MANA PIGI MALAYSIA JADI NYA?

MENGARUT.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 10:52 am

PUNYA LAH NAK MARAH SAMPAI PAKAIAN DIKUTUK

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 11:50 am

BUKAN KUTUK PAKAIAN.

TAPI APA YANG ADA DALAM SEROBAN TOBAL ITU.

KALO MENDUDUH TAPI ADA BUKTI, FAKTA, ALASAN ATAU PENERANGAN, TAKPA.

Anonymous
Anonymous
3 April 2019 9:12 am

Bertuah diri aku, dpt miliki Mas si putih gebu
Tak sangka asal mula gaduh kini sekelambu
Mas selalu gurau, “abg punya mcm btg tebu”
Mmg dah agak sahih Dis ni Mas kan jadi ibu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 9:33 am
Reply to  Anonymous

Ano @ Geng Najib dah hilang akal barankan Najib kena bicara arini.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 10:49 am
Reply to  Tanpa Nama

Keluar di berita BBC TV, Dol

Alamak, malu ler seluruh dunia.

Hingga ke Fiji, Papua New Guinea, Central African Republic, Eskimoland, dll

Moral of the story” Jangan mencuri.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:54 am

Pahal kamu Najib, asyik nak mintak tangguhkan bicara. 43 tuduhan mahkamah takkan 3-4 tak sangkut kesalahan, kena 10-20 tahun penjara. Tunggu punya tunggu, nanti kau mati dalam penjara –

Permohonan Najib batal perintah tangguh bicara Khamis ini

Mahkamah Persekutuan menetapkan Khamis ini (4 April) untuk mendengar permohonan bekas perdana menteri Najib Razak untuk semakan pembatalan perintah menangguhkan perbicaraannya melibatkan dana SRC International Sdn Bhd.

https://www.malaysiakini.com/news/470599

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 9:01 am
Reply to  Tanpa Nama

ORG TUA NI TAK FAHAM PROSEDUR MAHKAMAH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 9:31 am

NAJIB AL JIBO MEMANG TAK FAHAM. LOYAR KELING ISLAM DIA PUN DAH BERTEMPIARAN BANYAK SANGAT KES 43 TUDUHAN.

TINGGAL LOBAI PAS PAKAI SEROBAN TEBAL NAK TUNJUK DIA PANDAI LAW. TAPI LOBAI BESAU DIA TARIK BALIK SAMAN KE ATAS CLARE BROWN. MAKNA NYA, BETUL LAH RM90 JUTA WANG HARAM NAJIB CURI DARI 1MDB MASUK AKAUN DEPA.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 10:50 am
Reply to  Tanpa Nama

CONTEMPT OF COURT

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:32 am

Memang dah teruk Mat Bendul nih – Mahkamah belum bermula lagi, dia dah kata tak adil (pasal lain hal, hehe) –

“Tidak adil! Najib tak puas hati dengan notis taksiran cukai
Bekas PM itu mengesahkan akan memberi bukti bahawa sebahagian daripada pendapatan itu membabitkan “sumbangan”.

“Sumbangan”. Pinjam gelak yang femes – HAHAHA HOHOHO HIHIHI

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 9:02 am
Reply to  Tanpa Nama

MALA FIDE

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 9:36 am

WAH PAK LOBAI KELUARKAN BAHASA LATIN.

NEC GEMINO BELLUM TROJANUM ORDITUR OB OVO.

MELAYU KATA PIMAI PIMAI DOK TANGTU JUGA.

PAK LOBAI SEROBAN TEBAL.

Noneng
Noneng
3 April 2019 8:31 am

Kepada tiga empat ekor barua yg masih setia isap pelir kulup kapir Harbi.
Bila menteri torpedo kau orang nak mulakan siasatan kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 9:38 am
Reply to  Noneng

Ko jangan isap kulop bapak ko banyak sangat ler.

Ko jadi bodoh sangat di buat nya.

Meduuh liar ajer.

Rahman2
Rahman2
3 April 2019 8:25 am

Sangat hairan masih ada melayu (yang dah dibangsatkan oleh Malu Apa Bossku) dan muslim (yang telah disesatkan oleh pedagang agama) yang percaya Najib dan BN jatuh sebab FITNAH…..mengapa ya seolah-olah melayu muslim kategori ini kurang daya pemikiran dan intelek. 1. Adakah mereka tidak percaya pada Allah swt? 2. Adakah mereka tak percaya yang Allah maha mengetahui? 3. Mahatbir dan PH merancang sebelum pru14 dan Allah swt telah mengabulkan perancangan ini. Adakah Allah swt tak tahu niat mahathir dan PH? Nasihat saya adalah moga Allah swt buka minda melayu muslim kategori di atas supaya berhenti berfantasi berauta dan berkwpalsuan…. Minta pada… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 9:07 am
Reply to  Rahman2

NAJIB DAH JATUH…JADI TUNGGU KEPUTUSAN MAHKAMAH

Rahman2
Rahman2
3 April 2019 9:17 am

Alhamdulillah you have come to your senses.

Be with reality facts and truths.

All rhetorics on melayu kena hina dan agama kena dipermainkan must be stopped. Lets wake up from our deep slumber……

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 10:54 am
Reply to  Rahman2

JGN DAHULUKAN KEPUTUSAN MAHKAMAH

diny yusof
diny yusof
3 April 2019 7:44 am

Alamak Budin , posting kamu kali ini nampak gaya semacam perli penduduk Rantau je .
Ramai orang tau , kebanyakkan manusia yg masih melekat serta menjunjung Najib adalah orang2 kampung termasuk orang bandar tapi mentaliti kampong .
Maka apa nak herankan bila Tok Mat menjemput Boss yg tiada kemaluan datang . Kamu , Budin harus sedar , Rantau tu masih di penuhi kawasan2 kampong .

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:13 am
Reply to  diny yusof

Hahaha … Boss yg tiada kemaluan

Boss di rumah Mak Badak juga

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 7:37 am

TN BODO ..DGN PAKAIAN PUN NAK GADOH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:03 am

Nak menolong kamu, aku ulang:

Pemalas, tak mahu googlekan fakta2 untuk memberi penerangan kpd apa yang dia kata. Menuduh dengan beberapa perkataan tuh mentaliti budak kecik, bodoh bangang sebab dah di nasihatkan supaya sekurang kurang nya beri penerangan dan penjelasan.

Tapi lantaklah, PAS memang tak sampai ke mana lagi 50 tahun pun bila selalu begitu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 9:10 am
Reply to  Tanpa Nama

TAK SAPE BLH PERINTAH NEGARA
…MESTI GABUNG

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 10:51 am

GABUNG DGN PUAK PENCURI, PENIPU, PEMBOHONG, PERASUAH RM90 JUTA NAJIB AL JIBO

saad
saad
3 April 2019 7:32 am

Datuk Seri Najib ,,beliau dan umno berjaya dijatuhkan dgn fitnah. Selain fitnah, kebodohan org Melayu sendiri yg gagal membaca helah dan strategi licik cina untuk merampas kuasa pemerintahan negara. Fitnah,, fitnah tak akan bertahan lama. Akhirnya kebenaran akan menjelma. Bodoh,,bodoh pas dan umno serta orang melayu pan,pkr dan ppbm yg menjadi baruah cina, insyallah akan jadi cerdik bila melihat dap dgn kuasa yg ada pada mereka hari ini, satu demi satu menghancurkan aset2 dan harta org melayu seperti tabung haji, felda, mara. Kemudian , dap akan ubah persempadanan dan tambah kawasan parlimen bagi tempat majoriti cina dan lain lain lagi… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:00 am
Reply to  saad

Najib dan umno berjaya dijatuhkan dgn fitnah? Kau sekolah mana dulu? Tak reti ke seluruh dunia dah tahu depa tuh dijatuhkan melalui proses demokratik. Kalau betul fitnah, tentu dah sampai ke Mahkamah Antarabangsa. Tapi Najib arini di bedal di mahkamah Malaysia.

Bodoh lagi kamu. Mengata “helah dan strategi licik cina untuk merampas kuasa pemerintahan negara”. Bangang sangat ke tak tahu ada lebih ramai Melayu di Bersatu, PKR dan Amanah yang menggulingkan Najib?

Bertambah bodoh kamu bila semua tuduhan kamu takda bukti, fakta atau punca2 maklumat yang sahih. Penerangan atau penjelasan pun takda. Sekolah lulus darjah berapa dulu?

TokJak
TokJak
3 April 2019 8:17 am
Reply to  saad

Bodohnya dapatan, persepsi dan pandangan kamu itu saad.

Bukankah Najib dan umno jatuh dengan fakta?

Terlalu banyak kemungkaran najib, konco-konconya dan orang-orang umno didedahkan dan diulas secara meluas di media massa.

Makanya saya faham tentang hak individu untuk memilih sama ada untuk menjadi cerdik ataupun kekal untuk terus diperbodohkan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 6:37 am

Wahai Budin yang budiman,

Kau menyindir ke, mau pembaca balun Tok Mat dan Umno ke, dah jadi pro-Najib Al Jibo ker?

Tidak ada yang baik boleh dapat dari pencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB tuh. Yang agihkan sebahagian wang curi itu merasuahkan Ketua2 Bahagian Umno, RM90 juta kpd pemimpin2 PAS.

Depa datang ke kempen bila dia ada? Itu kerana mereka nak tengok dari dekat muka pencuri yang dah hilang kuasa, sekarang jadi Raja Troll, itu pun dah tak banyak di pedulikan sekarang, dah tak banyak lagi jadi Bossku, M’kini pun dah tidak lagi keluarkan entries akaun FB dia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 7:32 am
Reply to  Tanpa Nama

SUBPOENA?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:04 am

Nak menolong kamu, aku ulang:

Pemalas, tak mahu googlekan fakta2 untuk memberi penerangan kpd apa yang dia kata. Menuduh dengan beberapa perkataan tuh mentaliti budak kecik, bodoh bangang sebab dah di nasihatkan supaya sekurang kurang nya beri penerangan dan penjelasan.

Tapi lantaklah, PAS memang tak sampai ke mana lagi 50 tahun pun bila selalu begitu.

Anonymous
Anonymous
3 April 2019 4:50 am

Aku terjaga bila isteri ku si Mas kejutkan tadi
Kami solat tahajud sama2, selps kami mandi
Beruntung aku dpt isteri cantik yg mulia budi
Kpd Allah kami berdua akan terus mengabdi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:00 am
Reply to  Anonymous

Kamu Ano @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib jangan ketawa berlakak di hari Najib Al Jibo di bicarakan ini.

Nanti kau ke mahkamah, muka masam saja, tegang, ketat, asyik nak maki hamun gomen PH yang heret Bosskau ke mahkamah. Tapi ingat, di mana2 pun, pencuri, perompak dan pelanun akan di mahkamahkan.

Aku sentiasa harapkan bahawa, dari 43 (dah lebih ke?) tuduhan ke atas dia itu, 3-4 sangkut, di dapati dia bersalah dan dihukum 10-20 tahun penjara. Mesti berat hukuman nya bagi menglakkan sesiapa lain menjenayah spt dia tuh.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 7:33 am
Reply to  Tanpa Nama

CONTEMPT OF COURT

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:05 am

Nak menolong kamu, aku ulang:

Pemalas, tak mahu googlekan fakta2 untuk memberi penerangan kpd apa yang dia kata. Menuduh dengan beberapa perkataan tuh mentaliti budak kecik, bodoh bangang sebab dah di nasihatkan supaya sekurang kurang nya beri penerangan dan penjelasan.

Tapi lantaklah, PAS memang tak sampai ke mana lagi 50 tahun pun bila selalu begitu.

Anonymous
Anonymous
3 April 2019 4:41 am

Prestasi kerajaan PH teruk bila rakyat pantau
Kpd org2 Melayu, PH ibarat nya racun santau
Kat CH & Semenyih rakyat sudah kasi kuntau
Nanti rakyat akan kasi karate pula kat Rantau

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 6:53 am
Reply to  Anonymous

Tak payah cakap pasal prestasi gomen PH ler, Ano @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Gomen Najib 9 tahun (dia kata 10, lantak lah) dulu berterabur dan bersepai. ISA dibuang nya hingga ada bekas KPN yang kesalkan nya, rugikan suatu senjata membalun penjenayah, penghasut, anasir2 subversif ini yang amat berkesan.

Sebut nak buang Akta Hasutan. Alamak, punya bodoh dan amat merosakkan kepentingan bangsa Melayu jika dia buat begitu. Alhamdulillah amat sangat ler dia di guling dan lingkup di Pru14. Penjahanam bangsa, penderhaka negara. Never again another Najibo.

rahman jpc
rahman jpc
3 April 2019 2:18 am

najib masih mempunyai tarikan terutama d kalangan pengundi melayu.

selagi tidak d bui, dia bebas utk bergerak n memberi bantuan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 7:35 am
Reply to  rahman jpc

CONTEMPT OF COURT

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:06 am

Nak menolong kamu, aku ulang:

Pemalas, tak mahu googlekan fakta2 untuk memberi penerangan kpd apa yang dia kata. Menuduh dengan beberapa perkataan tuh mentaliti budak kecik, bodoh bangang sebab dah di nasihatkan supaya sekurang kurang nya beri penerangan dan penjelasan.

Tapi lantaklah, PAS memang tak sampai ke mana lagi 50 tahun pun bila selalu begitu.

rahman jpc
rahman jpc
3 April 2019 6:15 pm

maaf,tiada kaitan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
3 April 2019 12:09 am

PH CARI PSL GADUH DGN SULTAN

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:00 am

Orang berseroban tebal PAS ini amat bodoh.

Dia menulis komen politik sebab nakkan PAS sampai Putrajaya. Tapi mana boleh sampai Puchong pun macam itu.

Pemalas, tak mahu googlekan fakta2 untuk memberi penerangan kpd apa yang dia kata. Menuduh dengan beberapa perkataan tuh mentaliti budak kecik, bodoh bangang sebab dah di nasihatkan supaya sekurang kurang nya beri penerangan dan penjelasan.

Tapi lantaklah, PAS memang tak sampai ke mana lagi 50 tahun pun bila selalu begitu.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:08 am

Amacam negeri kau punya politik nih, Dol –

‘Panduan pamer hanya 4 gambar pemimpin arahan istana’

Surat berhubung garis panduan mengenai pemaparan gambar pemimpin pada premis pejabat kerajaan negeri dan persekutuan didakwa dikeluarkan oleh pihak istana Kelantan, lapor Sin Chew Daily.

Surat itu sebelum ini menyatakan gambar yang diizin digantung hanya empat iaitu Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V; Tengku Mahkota Kelantan, Sultan Ismail Petra Yahya Petra dan Menteri Besar Kelantan Ahmad Yakob.

Diminta mengulas perkara itu, setiausaha akhbar menteri besar Kelantan, Ahmad Ubaidillah Alias dipetik sebagai berkata arahan untuk mengeluarkan surat itu diberikan pihak istana.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:14 am
Reply to  Tanpa Nama

Macam aku kata semalam, aku suka Nazri Aziz, “Menteri Samseng” Umno, dulu kata

“Nazri went on to remind Tunku Ismail (Johor) that in a constitutional monarchy like Malaysia’s, members of the royal family should not dabble in politics.

“The royalty is above politics. I don’t think that I’m wrong… we’ve practiced this system since Independence,” he said.

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2015/06/15/who-said-im-god-nazri-asks-johor-prince-as-spat-blows-up/915959

Gomen PAS orang2 berseroban tebal di Kelantan amacam?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:47 am
Reply to  Tanpa Nama

Kena lagi TMJ dek Tun Mahathir yang nyata ada hak mengumumkan tindakan gomen Federal atau tidak –

Dr M: Saya tak perlu beritahu semua orang pasal projek STS Johor

Dr Mahathir menolak dakwaan bahawa projek hab pemindahan kapal ke kapal (STS) di Johor dibuat secara rahsia sehingga Menteri Besar Osman Sapian sendiri tidak tahu menahu.

Perdana menteri berkata perbincangan berkaitan projek itu telah lama berlangsung.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 7:48 am
Reply to  Tanpa Nama

Mahathir berkata, Singapura pun telah dimaklumkan mengenai projek tersebut dan dimaklumkan ia tidak mencerobohi perairan mereka.

“Saya rasa perkara ini menjadi pengetahuan umum. Jika ada orang yang tidak tahu, saya tidak perlu pergi beritahu seorang demi seorang …” katanya.

“Dia dalam Johor. Banyak orang Johor tahu, dia tak tahu. Saya hairan.”

Tanpa Nama
Tanpa Nama
3 April 2019 8:23 am
Reply to  Tanpa Nama

Apo nak dikato, kalo dah koraih palo –

TMJ: Bohong kalau kata Johor tahu projek STS

https://www.malaysiakini.com/news/470606