PERLUKAH SEBUAH MAHKAMAH KHAS RASUAH DI NEGARA KITA?

Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad semalam mengumumkan rancangan kerajaan untuk mewujudkan sebuah mahkamah khas untuk kes-kes rasuah di negara ini.

Katanya, mahkamah khas itu diperlukan supaya kes-kes melibatkan rasuah dapat dibicarakan dengan cepat.

Tambah Tun Mahathir lagi, rancangan itu juga selaras dengan inisiatif pelan antirasuah nasional di mana mahkamah khas itu dapat menumpukan kepada kes-kes terdahulu melibatkan rasuah.

Dalam waktu yang sama, Tun Mahathir memberi contoh tentang penjualan tanah milik Kementerian Pertahanan untuk membina kem-kem tentera di mana ia dilakukan dengan menyalahi undang-undang sehingga kerajaan mengalami kerugian yang banyak daripadanya.

“Inilah sebabnya kita memerlukan sebuah mahkamah khas supaya kes-kes rasuah dapat didengari dengan cepat,” jelasnya.

Apakah mahkamah khas ini benar-benar perlu sebenarnya untuk negara kita?

Apakah kes rasuah di negara kita begitu tinggi atau terlampau tinggi sehingga sebuah mahkamah khas diperlukan untuk menanganinya?

Tidakkah dengan adanya mahkamah khas itu secara langsung memberi gambaran bahawa Malaysia adalah negara yang paling tinggi ke rasuahnya, sekaligus memberi gambaran tidak baik dari segi imej negara di mata dunia?

Adakah negara-negara lain ada mahkamah khas rasuah seperti itu?

Dalam konteks semasa, apa yang jauh lebih penting bagi negara ialah kita mesti mempunyai Peguam Negara yang jauh lebih cekap dan berwibawa.

Apa guna kita ada mahkamah khas mengenai rasuah jika Peguam Negaranya masih lembab sehingga kes melibatkan Najib Razak, Zahid Hamidi, Tengku Adnan Tengku Mansor dan ramai lagi masih juga belum lagi dibawa di mahkamah walaupun sudah hampir setahun pertuduhan dilakukan?

Mengapa Peguam Negara seolah-seolah hanya suka jumlah pertuduhan yang banyak berbanding membawa satu atau dua kes yang kuat terlebih dahulu untuk dibicarakan di mahkamah?

Kepada Tun Mahathir, selagi Peguam Negara tidak ditukar segera, berpuluh mahkamah khas yang diwujudkan pun tidak akan memberi makna apa-apa. (Shahbudindotcom 20/03/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 20 March 2019 — 11:24 am

73
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
NorkiahmamatirkizAnondiny yusof Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Norkiah
Guest
Norkiah

Memang perlu.sebabnya rasuah sudah mula menjadi budaya melayu lslam.noktah.

Norkiah
Guest
Norkiah

Memang perlu.sebabnya rasuah sudah mula jadi budaya melayu lslam.noktah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

‘Belajar bahasa Melayulah, tembak ada banyak makna’

Bekas pemimpin Pemuda Umno Razlan Rafii hari ini mempertahankan dirinya selepas terpalit kontroversi tulisan di Twitter yang mahu “tembak puak-puak DAP”.

Mendakwa pemimpin DAP tidak pandai bahasa Melayu, Razlan berkata perkataan “tembak” mempunyai banyak maksud.

Mengikut konteks, kata Razlan, ia boleh bermaksud “balun”, “kritik” atau “sembur”.

“Jadi sebab itulah saya cakap pemimpin DAP ini kena banyak belajar Bahasa Malaysia.

“Ada banyak pemimpin DAP yang tak pantai cakap Bahasa Malaysia pun,” katanya kepada pemberita
xxx

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah 63 tahun Merdeka, masih lagi tak tahu Bahasa Melayu, tak hormati dan patuhi Perlembagaan negara Perkara 152 berkenaan BM.

Depa perlu hijrah ke negara yang depa hormati Perlembagaan nya di mana tak payah tahu BM. Kumpul wang dan hijrah lah.

diny yusof
Member
diny yusof

Inilah penyakit negara Malaysia yg sukar di ubati peninggalan 60 tahun pemerintahan Perikatan/BN .

Anon
Guest
Anon

Lingual gimnastik ajaran Najib Klepto cara membohong, face saving dan coverup jenayah.

Saya bersumpah tidak kenal perempuan Mongolia itu copypaste dari Clinton kes blowjob Monica Lewinsky diOval Office “I did not know the woman”.

Dia sign tapi dia tak baca yalah cara simplistik Hafarizam halalkan kuasa eksekutif Adviser 1MDB mencuri duit.

Hadi pun terikut dgn caveat rakan karibnya, PAS atau Saya tidak bayar Claire Brown RM1.4 juta. Yalah yang bayar cek Rameli Musa ofset dgn kutipan tin Milo kemudian.

Hanya macai2 gerombolan ini yang pertahankan kes tembak ni. Denial syndrome tebal.

mamat
Guest
mamat

sebenarnya tidak perlu belajar dari clinton … cukup belajar dari nuar saja

Norkiah
Guest
Norkiah

Betul.kadang2 kita malu terima hakikat perangai melayu berpolitik sekarang.dimana silapnya.

zik
Guest
zik

bosku tuh dulu kasi settle

mamat
Guest
mamat

dulu budin cakap lain, kini budin cakap lain .. sama ada madey yang ada masalah atau budin sebenarnya ada masalah..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Teka ler Mat. Aku teka Budin yang ada masalah.

Masalah Bang Non tak dapat jadi PM cepat. Nakkan peluang jadi Penasihat Media.

mamat
Guest
mamat

biar tulisan budin saja yang menjawabnya… dari tidak menyokong nuar menjadi mp awal kepad tiba-tiba mahu mempercepatkan peralihan kuasa..

kalau katanya kerjaan madey uturn … ini dipanggil apa … tersumbat dedak?

kah kah kah

irkiz
Guest
irkiz

selagi anwar mamak tak jadi PM budin sakit jiwa. Nasihat budin jangan lupa makan ubat, mungkin sebelum ini budin makan ubat, tetapi sejak kebelakngan ini budin lupa nak makan ubat.

anonymous
Member
anonymous

Hakim untuk mahkamah khas rasuah diambil dari hakim2 sediada jugak…

Madey nak tubuhkan mahkamah khas rasuah kerana kelewatan mendakwa najib….kelewatan ini bukan kwrana mahkamah tapi kerana pendakwa iaiiu PN..

zunnun
Member
zunnun

..laaa

biar la, Judiciary yg tontukan. Excutive melaksanakan, Kehakiman Menguruskan.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bila ada Mahkamah Khas Rasuah, dulukan (prioritize) kes Najib Al Jibo mencuri RM2.6 juta wang rakyat. Rakyat dah tak sabor nak lihat dia masuk penjara. 10-20 tahun.

Rasuah mangkin banyak pun disebabkan Najib. Di mencuri dahtu rasuahkan Ketua2 Bahagian Umno dan pemimpin2 PAS, maka yang lain2 ikut tabiat hamjadah dia.

zunnun
Member
zunnun

..woit, kao high lagi ko?

Posting sober jo.

ahmad
Guest
ahmad

setuju. mereka yg tk faham undang2 akan kata najib tk bersalah kerana hukuman tk jatuh2. Mereka tk faham prosedur mahkamah. mereka cakap rampasan aset 1mdb dan yang sekutu dengannya adalah tiada kene mengena degan najib. Mereka sangat kerajaan ph seperti keraan bn yg kurang hormati undang2 dengan mahkamah kanggaru. prioritize kes pemimpin umno adalah tindakan tepat. Persepsi luar negara adalah subjektif. Mereka tahu masalah sebenar pemerintahan parti pemerintah sebelum ini. Ini pun kerajaan kene terangkan dalam berita arus perdana berkaitan court kes. Rakyat masih menganggap berita tv adalah benar dan internet mungkin benar mungkin tidak.

anonymous
Member
anonymous

Kenape pertuduhan ke atas najib tiada disebut mencuri pon?…rakyat pening madey tuduh najib nencuri tapi tiada tuduhan mencuri di mahkamah…adakah madey sudah pening?…

Kalo Tanpa Nama mencuri ayam adakah dituduh menggubah ayam haram?….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tidak, Wak Mat.

Bukti gubah wang tu berlambak, termasuk dari negara2 yang depa gunakan untuk menggubah wang itu. Maka sudah tentu di dapti bersalah dan 10-20 tahun lah hukum penjara nya.

Istilah curi ke gubah wang ke tak penting mana satu. Yang penting dia dipenjara.

Kalau gubah wang, dia takda wang begitu banyak, maka yang di gubah itu wang curi ler. Ingat, yang penting ia lah dia edi hukum masuk penjara.

Terima kasih ler sebut nama aku sebagai contoh. Pssst, Wak Mat ada gubah wang jugak ker? Mana tau, tak mencuri, tapi menggubah.

zunnun
Member
zunnun

..laa

kao ado namo ko yg nak berterima kasih nie?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lanun zunnun communist and anarchist dah jadi budak kecik pulak yer?

Grow up, boy.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Apa yang Anwar marah sangat PAS? ENTAHLAH! Habis-habisan dua hari sebelum PRK Semenyih semua tenaga, semua fikiran dan semua marahnya ditumpukan pada PAS, hingga seolah-oleh lepas ini tiada lagilah PAS. Sedang PAS hendak menyelesaikan masalahnya dengan saman atas Sarawak Report. Meneruskan saman itu pada PAS, sekalipun harapan menangnya besar, untungnya tidak berbaloi. Baiklah tenaga, masa dan duit digunakan menghadapi ancaman dan bahaya kerajaan PH. Kentut yang pemberian RM90 juta dikatakan dari Umno kepada PAS tidak banyak disebut dalam marah tetapi tumpuan marah itu adalah cara dan syarat penyelesaian di luar mahkamah itu. Anwar Ibrahim pun bukanlah mudah menyelesaikan kesnya hingga… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..atau ape yg PAS marah sgt kek Anwar?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sebab Pak Sheikh lambat nak sontot bntt ko.
Sebab kotor tak basuh gamak nya.

zunnun
Member
zunnun

..cubo suluh burit mak kao, masih ado ko cebisan otak yg melekat celah celah burit nyo hingga akal terencat nie?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Burit mak ko takda cebisan otak tapi ada sebelah kaki tersumbat di situ. Buas bebenor bapak ko yer?

Ke kaki orang lain?

Maklomlah korang keturunan ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang, batang cangkul pun di guna untuk merodok mak ko punya.

Amacam, tit for tit, eh?
Or for tut?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tersayat sangat hati dia hingga tak menjawab.

Padan muka nak kangjor sangat, di baling tahi baru dia tahu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Surat kepada DAP seru terima Islam APA lagi dengan marah dan kata nista terhadap Guan Eng yang sangka taawun PAS-Umno demi lancar ‘perang’ terhadap bukan Islam Malaysia dan Kor Meng yang sangka taawun itu demi membentuk pemerintahan Taliban kedua selepas Afghanistan. Sangkaan kedua mereka menambah keduanya tidak diterima sebagai pemimpin Malaysia bila-bila masa selepas ini. Selayaknya mereka kekal jadi pemimpin DAP saja. Terlepas jadi menteri kewangan dan timbalan Speaker sekarang tidak melayakkan jadi negarawan yang diiktiraf semua. Cukuplah dengan hukuman untuk mereka. Akan tetapi sekalipun Rom dan Parsi amat benci Islam semasa Rasulullah SAW diutus jadi Rasul dulu baginda meneruskan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..terasa sgt ko, ape yg di ungkapkan oleh Guan Eng?

Lemah sgt PASUmno nih. Bila menjorit dio orang hebat tapi bila kono jorit, like a crying baby.

Mintak simpati sana sini.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko sampaikan sana sini lah bahawa takda soal kena jerit. Hanya puak korang kena burit (pinjam istilah kau).

Cara kau cakap memang songsang. Kamu Ultra Kiasu keturunan ungrateful ingrates coolies pendatang.

Inilah cara ZUNNUN THE COMMUNIST AND ANARCHIST cakap.

Tak boleh dibiarkan di negara demokrasi tanpa di tibai hingga otak batu dia berkecai.

Dia sudah di nobat dan di wartakan dengan gelaran itu pada pagi 20 March 2019 ini.

zunnun
Member
zunnun

ape kata kito bicara ilmiah apo itu Kommunisma, ISLAM & ANARCHY?

JOM?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

BODOH BANGANG LAGI LER KO. OTAK KO BENGKAK KE?

LAGI DULU, NAK BICARA TAPI TAK KELUARKAN KO PUNYA “PENDAPAT ILMIAH” KER, MENANAH KER, APA ITU communism dan anarchy.

Jangan nak menyeleweng ke Islam ler – biarkan Najib ajer menyeleweng hingga RM2.6 billion di sebat nya.

zunnun
Member
zunnun

..pi copek, ambik cebisan otak yg terselit celah burit itu, supaya keupayaan & kecerdasan berfikir membantu kamu utk memberi ulasan lebih kritikal.

..tapi kecacatan otak kamu pun kritikal jugak kan?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Burit mak ko takda cebisan otak tapi ada sebelah kaki tersumbat di situ. Buas bebenor bapak ko yer?

Ke kaki orang lain?

Maklomlah korang keturunan ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang, batang cangkul pun di guna untuk merodok mak ko punya.

Amacam, tit for tit, eh?
Or for tut?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TUHAN HARON

anonymous
Member
anonymous

Tawauun palsu…

zunnun
Member
zunnun

..atau palsu bertawauun.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hah, dua orang syiok antara depa berdua.

Main lah lain game berdua duaan. Mcm Pak Sheikh Nuar. Wak Mat pun tau. Ha nya zunnun tu berbau.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pemimpin mesti ada telur, tegur Sebagai pemimpin, biar ada telur. Jangan biarkan Islam (Nabi) kita terus dihina dan laungan LGBT bergema, tegur dan ambil tindakan tegas Saya sudah tidak tahu nak cakap apa lagi tentang politik Melayu berhadapan politik ultra kiasu hari ini. Sejak dahulu hingga kini, saya terus bersuara tanpa henti meskipun berhadapan risiko. Lupakan soal kuasa, soal undi, soal jawatan dan lain-lain kepentingan lagi, pertahankanlah maruah Islam. Jangan biarkan agama kita dan Nabi kita dihina lagi. Tutup suara liberal seperti LGBT yang mahu menjadikan Malaysia ini negara yang jauh daripada Islam. Kena penjara itu kira dah nasib baik?… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..Moral Absolute yg di laung lauangkan oleh PASUmno ini tiada kecacatan?

..kecacatan LGBT terkini di sebabkan ia nya di jadikan modal bukan dari Puak Pelabur tapi Puak Pelampau & Ektremist Agama & Kaum Ultra Nationalist.

..akan tetapi bila Extremist Agama & Kaum Nationalist pandai memberi penyelesaikan segala syaitan yg ada menangis.

waktu itu, lombu dah pandai panjat pokok.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KO SEKS BEBAS KAN

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Menteri Kesihatan Menghina Sunnah Rasulullah SAW? Mana perginya ulamak dalam P4N ketika Menteri Kesihatan menghina sunnah Rasulullah SAW? Bekam atau hijamah merupakan salah satu kaedah perubatan yang disukai dan digalakkan oleh Rasulullah S.A.W. untuk umat Islam. Tujuan bekam dilakukan adalah untuk mengeluarkan darah yang mengandungi toksid atau racun yang merbahaya dari badan melalui permukaan kulit. Inilah satu cara ‘detoksifikasi’ yang sesuai dan selamat bagi umat Islam. Hadis yang mengalakkan Bekam antaranya adalah seperti di bawah: Sabda Rasulullah S.A.W. “Barang siapa berbekam pasti mendapat rahmat Allah S.W.T” “Sebaik-baik pengubatan bagi kalian ialah hijamah (berbekam)” (Riwayat Ahamd dan Tabrani dari Samurah r.a.)… Read more »

zunnun
Member
zunnun

boto ko PAS ini wakil Nabi Muhammad kek Malysia nie?

Nabi tak bohong, tapi PAS membohong tegar.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Puccimak kau – balasan kpd bahasa kurang ajar kau.

Kamu cakap cara ungrateful ingrates, Ultra Kiasu, coolies pendatang.

Inilah cara ZUNNUN THE COMMUNIST AND ANARCHIST cakap.

Tak boleh dibiarkan di negara demokrasi tanpa di tibai hingga otak batu dia berkecai.

Dia sudah di nobat dan di wartakan dengan gelaran itu pada pagi 20 March 2019 ini.

zunnun
Member
zunnun

..ine terlebih high buah kuldi ko?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko pulak melaung bila Pak Sheikh Nuar masuk lub.ng ko

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Skandal Terowong Pulau Pinang Akan Kuburkan DAP Posted by SnapShot at 3/20/2019 Lim Kit Siang sekarang ini sudah senyap dan tidak bersuara lagi semenjak pendedahan rasuah yang melibatkan anak beliau itu yang lebih besar dari isu 1MDB… Kit Siang yang terkenal dengan mulutnya yang besar itu semenjak kebelakangan ini diam tanpa berkata apa2… Kerana dia tahu yang anaknya sendiri terlibat dalam skandal yang paling besar dan ini boleh menyebabkan kejatuhan DAP dan Pakatan Harapan… Pada 5 Februari 2018, laman blog ini juga ada keluarkan artikel bertajuk Senarai Pembohongan Guan Eng Dalam Skandal Terowong (BACA DI SINI)… Dalam kenyataan Zarul Ahmad… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Budin,

Mahkamah khas yg akan di tubuhkan tak lain, utk mempercepatkan kes kes rasuah yg telah menjadi darah daging budaya peninggalan Regime Najjb & kuncu2 nyo.

Budaya ini juga meresap ke kakitangan kerajaan, hinggakan Parti yg mengaku terlebih ISLAM pun terlibat.

..ular2 mak dgn Plat Mewah & Menambah Bini2.

Supreme Melayu & Islam sebagini yg buat Bani Melayu berasa malu.

Hinggakan kesucian ISLAM yg Meliputi Sekian Alam di jadikan Agama Locality utk juak PAS & Kumpulan Pelampau Melayu.

zunnun
Member
zunnun

oh ya, terlupo den nak perjelaskan.

ISLAM hanya perkataan dlm bahasa ARAB jo.

tak kan ISLAM terbit tibo2 some 1450 Yrs ago?

.. ZAT KESEMESTAAN tidak bersifat “after thought” melainkan Perkataan ” ISLAM” yg berbahasa ARAB itu, taksub membuat kaum PAN ARAB NATIONALIST monopoly pengertian tersebut.

Maka berlaku pembunuhan Pelampau Kawarij hinggakan peperangan antara Puak2 ARAB, dari Mekah, Kufar, Syam, Baghdad..

bila Agama di jadikan rebutan hak & custodi, maka kegilaan menjadi.

Malaysia yg kini di takbir oleh PH, jgn sekali membiar Pelampau Agama & Ultra Melay di teraju oleh PASUmno.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu lanun zunnun bodoh bangang baru sedar ke Islam tu bahasa Arab? Ko diam bersama babi ke selama ini?

ZAT KESEMESTAAN tu banyak ada pada ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang ke? Mesta itu binatang ke? Kamu babi hutan ke?

Nak cakap pasal perang antara puak Arab, kau tak sedor ke bahawa professor2 sejarah mengata China sejarah nya beribu tahun tapi tak pernah bersatu padu, asyik berperang antara korang? Ekonomi yang rakyat nya azab sangsara beribu tahun juga, hingga hanya 3-4 dekad yang lalu.

Namun demikian, kamu sentiasa melampau ultra kiasu dan ungrateful ingrates coolies pendatang di sini.

Rahman2
Guest
Rahman2

I am with Zunnun.

I am also in agreement with Daim
“Speaking at UTM Skudai in Johor last night, former finance minister Daim Zainuddin addressed this issue and described the claim that Malays are under threat as nothing more than nonsensical political rhetoric.

I wud like to add that even muslims are not undet threat.

All these political rhetoric came into being after umno and bn regime lost pru14. Before these the malays and the agamwans prefer to be mute deaf and blind in retuen for monetary rewards and power/positions

zunnun
Member
zunnun

..be ready, puak puak Pelampau akan menerkam. Kumpulan2 nie tgh dlm ketakutan dgn keberanian yg ada sebelum nie, hingga bangkit Melayu2 Moderate mula mempersoalkan niat sebenar mereka.

Jelas ape yg tuan perkatakan, nonsensical, AS IF MUSLIM IS UNDER THREAT.

..strategi Puak Puak Pelampau ini, cuba mengunakan social media utk membanjiri pemikiran UMUM.

STRATEGI INI JIKA TIDAK DI BENDUNG AKAN MEMBUAT KEAMANAN NEGARA TERGUGAT.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak terkam bila dia keluarkan pendapat yang berpatutan. Tapi kau zunnun communist and anarchist sentiasa extremist, diterkam dan di tibai habis habis.

Tapi mengapa pulak kau kata “Jelas ape yg tuan perkatakan, nonsensical, AS IF MUSLIM IS UNDER THREAT.” Kau balun Rahman2 ker?

YANG MEMBUAT KEAMANAN NEGARA TERGUGAT IALAH KOMEN2 LANUN ZANNUN COMMUNIST AND ANARCHIST.

PENERANGAN BAGI NYA TELAH DI BERI PANJANG LEBAR PAGI INI.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAK MAN TELO BANGUN LG..TUNGGU APA LG TN

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu mencaci Melayu maka bangsa Cina pun boleh di caci. Puccimak kau mengata “Supreme Melayu & Islam sebagini yg buat Bani Melayu berasa malu.” Tapi lagi malu kaum ungrateful ingrates, coolies pendatang bila sentiasa di maki tak reti berterima kasih dapat hak kerakyatan yang pemimpin2 Melayu setujukan di masa Merdeka.

Tak hormati dan patuhi Perlembagaan negara, disuruh hijrah tapi takda duit. Billionaire Robert Kuok hanya hijrah sebelah kaki dia – dia kata di Kajang tak lama lalu dia “twin-footed”. Kaki web foot dia di China.

zunnun
Member
zunnun

..kao golongan SUPREME ORDER OF THE MALAY RACE ko? Mcm KKK di Ameriko ko?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak. Aku hanya mahu semua yang ngaku rakyat negara ini hormati dan patuhi Perlembagaan negara. Terutama nya keturunan ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatng.

Tapi ko member Geng 36, 360, Black Cat, Green Dog Rocket, etc, etc.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Skandal Terowong PP Lebih Besar Dari 1MDB.. Kuburkan DAP, Cepat!! Hasil carian imej untuk skandal Terowong Pulau Pinang Skandal Terowong Pulau Pinang Akan Kuburkan DAP Posted by SnapShot at 3/20/2019 Lim Kit Siang sekarang ini sudah senyap dan tidak bersuara lagi semenjak pendedahan rasuah yang melibatkan anak beliau itu yang lebih besar dari isu 1MDB… Kit Siang yang terkenal dengan mulutnya yang besar itu semenjak kebelakangan ini diam tanpa berkata apa2… Kerana dia tahu yang anaknya sendiri terlibat dalam skandal yang paling besar dan ini boleh menyebabkan kejatuhan DAP dan Pakatan Harapan… Pada 5 Februari 2018, laman blog ini juga… Read more »

zunnun
Member
zunnun

den tanyo kawan di San Diego, ado ko orang putih dongar kes Terowong PP?

dio kata, orang putih tak banggang mcm PASUmno.

..lalu den tanyo lagi?

mcm mano dio orang tahu banggang PASUmno?

..dio jawap, “keboodohan” memang budaya mereka buet topic perbincangan.

anonymous
Member
anonymous

Skendel amendanye?….Raja Putaq Kebangsaan telah dicabar balik malaysia buat tuduhan…

Zarul yg dikatakan oleh RPK dlm kertas siasatan SPRM yg kununnye bocor telah menapikan dia memberi keterangan kpd sprm mengenai rasuah terowong…..

RPK tulis sendiri kertas siasatan sprm?…

Snapshot tak berani siarkan komen aku….blogger bacul kaki putar fakta…

zunnun
Member
zunnun

..laas

kao orang percayo RAJA PETRA?

..hadi pun dah tak percayo, hinggakan RAMELI dtg buet penyelesaian.

si anak Raja ini terlebih “over” dgn abg nyo, hingga hadi teruja.

..akhir nyo, hadi terpaksa “cut lost” for settleeerment.

..klu anak raja berani, ngape tak balik, bawa kes ni ketengah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yang ini aku sokong kamu Wak Mat.

Btw, sapa blogger tuh?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Nga gantung Noh 3 hari, MP BN dan PAS protes keluar dewan Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Nga Kor Ming menggantung Noh Omar (BN-Tanjung Karang) daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat selama tiga hari. Ia susulan pertikaian lidah mereka semalam, di mana Noh dikatakan menyifatkan Nga tidak layak menjadi timbalan yang dipertua. Nga berkata keputusan itu diambil kerana kenyataan Noh itu adalah satu penghinaan kepada institusi Yang Dipertua Dewan Rakyat. “Tanjung Karang dengan jelas sengaja menghina majlis mesyuarat (sidang parlimen) atau tidak mengendahkan kuasa pengerusi, (serta) tohmahan yang pengerusi (speaker) tidak layak memegang jawatan itu… Ia adalah perbuatan menghina majlis atau… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..keluar jo la. Bukan ini sekali, akan ada byak lagi.

biasakan diri utk menerima nyo..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AYAH PIN

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MP Umno, PAS: Nga salah guna kuasa timbalan yang dipertua Anggota parlimen Umno dan PAs menyifatkan Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Nga Kor Ming menyalahgunakan kuasanya dengan menggantung Noh Omar (BN-Tanjung Karang) selama tiga hari. Ketua Pembangkang Ismail Sabri Yaakob berkata Noh hanya mahu mendapatkan penjelasan Nga – yang juga anggota parlimen Teluk Intan – berkenaan laporan kenyataannya yang membandingkan Umno-PAS dengan Taliban. “Kalau serang peribadinya (selaku timbalan yang dipertua), boleh (anggap) hina dewan dan guna kuasa dia, tetapi ini mempersoalkan tindakannya di luar dewan dan tiada kena mengena dengan tugasnya sebagai (timbalan) yang dipertua. “Dia (Nga) tak boleh gunakan… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..beral sgt ke PASUmno nie?

Baju yg Nga pakai dlm Parlimen sama ko dgn Baju yg dio pakai luar dewan?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bagus ler dia pakai songkok.

Itu hanya satu yang di paksa atau rasa terpaksa ikut pakai kerana nakkan jawatan.

Ada masa nya pakai baju Melayu penuh.

Ko amacam ZUNNUN COMMUNIST AND ANARCHIST? Pakai Tiga bintang ker?

zunnun
Member
zunnun

baju Melayu? Songkok? Melambangan Melayu?

copek, copek, pi suluh cebusan otak yg melekat tuu

Beral sgt ke utk beri definssi Melayu, dgn berpakaian?

kao pastikan otak2 anak2 kao cukup sifat nyo, tak ada yg melekat di sepi sepi b..r.t bini, kok nanti sama berfiran mcm kamu.

jgn lupo, beri mereka namo2 yg baik. Jgn jadi mcm kamu, berbangga tak punyo namo.

Ape punya turr

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KO SOLAT BERAPA KALI SEMLM?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Burit mak ko takda cebisan otak tapi ada sebelah kaki tersumbat di situ. Buas bebenor bapak ko yer?

Ke kaki orang lain?

Maklomlah korang keturunan ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang, batang cangkul pun di guna untuk merodok mak ko punya.

Amacam, tit for tit, eh?
Or for tut?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko keturunan ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang tak reti berterima kasih dah dapat hak kerakyatan tapi tak hormati dan patuhi Perlembagaan negara, disuruh hijrah tapi takda duit.

Kalau kau di Thailand, Philippines and Indonesia, terpaksa tukar nama, pakai pakaian orang tempatan seharian, dulu di Indonesia, Lion Dance pun tak dibenarkan.

Reti ler berterima kasih lanun zunnun jangan berterusan jadi COMMUNIST AND ANARCHIST.