TUN M TOLAK REFORMASI DAN EPISOD JANJI DIMUNGKIRI BERTERUSAN LAGI

Lapan bekas wakil rakyat UMNO Sabah yang terdiri daripada empat Ahli Parlimen, dua Senator dan dua Adun diumumkan menyertai Bersatu petang tadi dalam satu majlis di Putrajaya.

Empat Ahli Parlimen berkenaan ialah Azizah Mohd Dun (Beaufort), Ronald Kiadee (Beluran), Abd Rahim Bakri (Kudat) dan Zakaria Mohd Edris (Libaran).

Dua Senator pula ialah Abdul Ghani Mohd Yassin dan John Ambrose, manakala dua Adun adalah Hajiji Haji Nor (Sulaman) dan Masidi Manjun (Karanaan).

Kemasukan mereka ini bukan saja menambah bilangan Ahli Parlimen Bersatu menjadi 26, malah menjadikan satu lagi kata-kata Tun Mahathir Mohamad dimungkiri oleh dirinya sendiri.

Sebelum ini, Pengerusi Bersatu itu pernah mengatakan bahawa jika ada bekas pemimpin UMNO yang mahu menyertai Bersatu, mereka akan diwajibkan untuk menjadi Bebas bagi tempoh tertentu terlebih dahulu untuk dinilai bahawa kemasukan mereka bukan kerana kepentingan peribadi.

Malangnya, lapan bekas pemimpin UMNO Sabah ini hanya tidak lama selepas mengumumkan keluar UMNO, mereka terus diterima sebagai sebagai ahli Bersatu.

Sudah tentu selepas ini, semua bekas pemimpin UMNO Sabah yang bukan wakil rakyat yang telah keluar UMNO baru-baru ini, termasuk Salleh Said Keruak akan diterima juga ke dalam Bersatu.

Tidak dinafikan kemasukan mereka ini adalah sebagai persediaan menjelang pelancaran rasmi Bersatu yang akan diadakan di Sabah pada 6 April depan.

Bermakna, sudahlah kemasukan Bersatu ke Sabah merupakan perlanggaran janji Tun Mahathir terhadap Warisan, kini penerimaan lapan wakil rakyat ini menambah satu lagi episod janjinya sendiri telah dimungkiri.

Tidak cukup dengan itu, daripada empat bekas Ahli Parlimen UMNO yang masuk Bersatu hari ini, salah seorang daripadanya ialah Pengerusi PAC iaitu Ronald Kiandee.

Ronald Kiandee sebelum ini dipilih mengetuai PAC atau Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara adalah atas kapasitinya mewakili Ahli Parlimen UMNO sebagai menepati janji manifesto PH untuk melantik wakil pembangkang menerajui badan itu.

Ia berikutan ketika era BN dahulu, semua Pengerusi PAC adalah daripada UMNO dan ini menimbulkan kritikan ramai, terutama dalam PAC menangani skandal 1MDB.

Sehubungan itu, sebaik menang PRU14 dan sebagai menepati janjinya, PH telah meminta BN sebagai pembangkang untuk menamakan wakil rakyatnya untuk dilantik mengetuai PAC.

Apabila Ronald Kiande dipilih mengetuai PAC dan kemudian telah masuk Bersatu, beliau sepatutnya tidak layak lagi untuk menerajui badan itu.

Mengekalkan lagi beliau di jawatan itu hanya menjadikan PH tidak berbeza sama sekali berbanding BN dahulu.

Dalam hal ini, BN sendiri telah menamakan Noraini Ahmad, Ahli Parlimen Parit Sulong sebagai calon Pengerusi PAC yang baru dan beliau hanya menunggu masa saja untuk diumumkan memegang jawatan itu.

Malangnya, sekali lagi Tun Mahathir cuba mungkir janji dengan bertindak mahu terus mengekalkan Ronald Kiandee sebagai Pengerusi PAC.

Alasan Tun Mahathir ialah janji PH bahawa PAC akan diketuai oleh wakil rakyat pembangkang hanyalah suatu dasar dan bukan sebahagian daripada perlembagaan.

Kata-kata Tun Mahathir ini tidak banyak bezanya apabila beliau enggan menunaikan janji-janji manifesto dengan mengatakan Buku Harapan bukanlah sebuah kitab suci.

Apa ni Tun? Berapa kali lagi nak mungkir janji?

Yang nyata, perubahan yang dilakukan PH dengan melantik wakil pembangkang mengetuai PAC adalah sebahagian daripada janji reformasi dalam pentadbiran dan tata urus negara.

Bagaimanapun, sikap dan pendirian Tun Mahathir dalam hal ini terang-terang menunjukkan beliau menolak reformasi dalam negara dan mahu mengembalikan gaya pemerintahan BN dalam PH yang kini dipimpinnya.

Apakah Tun Mahathir masih tidak sedar lagi isyarat rakyat dalam dua pilihanraya kecil di mana PH kalah sebelum ini?

Apakah ini bermakna Tun Mahathir sendiri yang mahukan PH hanya sepenggal memerintah negara ini? (Shahbudindotcom 15/03/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 15 March 2019 — 11:11 pm
Subscribe
Notify of
guest

57 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
16 March 2019 8:59 pm

Pencemaran Toksik Sg. Kim Kim, Hampir 3,000 Nyawa Terancam, MB Johor Bercuti!!! Rakyat Malaysia melahirkan rasa dukacita dan merakamkan ucapan takziah atas ujian yang menimpa warga Pasir Gudang, Johor akibat pencemaran toksik di Sungai Kim Kim ,Pasir Gudang 7 Mac lalu… Kesan pencemaran toksik dari Sungai Kim Kim, Pasir Gudang ini telah telah meninggalkan implikasi buruk hingga melibatkan 2,775 orang mangsa yang terdiri dari pelajar sekolah serta warga pendidik… Seramai 12 orang mangsa yang kritikal terpaksa di masukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultan Ismail… Sikap Kerajaan PH Negeri Johor Dan Kerajaan PH Pusat Menimbulkan Tandatanya Apa yang sangat… Read more »

zunnun
zunnun
16 March 2019 1:06 pm

Malaysia Nightmares 2019 – 20 : Politic – PH Sporadic on-going dissent within between Malay/Moslem Nationalists vs Malay/Moslem Liberators .. not about God, its about establishing A Definite Normality. The Non Malay/Moslems, DAP, & Middle Kingdom Moslems will have to decide, and they are decision makers. BN + PAS These Malay/Moslem are of hyper zealous mentality. God was/is AN ANCIENT. This GOD does not participate their decisions but profoundly remain in name to enable them to reap rewards & retributions. these Malay/Moslem zealots drum their dissents to the masses, “their God” is angry, as PH bluntly sidelines Malay/Moslem at the… Read more »

Omtayanam
Omtayanam
16 March 2019 12:47 pm

Mr albodin boah korma. Tang rakyat depa soroh pake batas-berbatas sampe tang wakilrakyat dgn batas-batas habih depa lompat lepas. Lagi mao soroh rakyat berbodibahasa sampe tang depa lagi byk aota masa berbicara dan masa dok bwat kerja. Mlayu yg perentah malaisa manteri mlayu jugak yg bebas makankedarah tang rakyat mlayu depa dok pekin-pekin sampe habih jatoh mesken. Lagutu hang nak suroh rakyat elok bercakap jgn bercakap ikot sedap. Mlayu konker habih-habisan mlayu jugak yg dok cereta tak habih-habih pasai benda yg nak di makan. Terlalu byk tolak ansog mlayu dgn poak kapiag dok bagi depa kampong dan halaman sampe mlayu… Read more »

Anony tak famous
Anony tak famous
17 March 2019 12:27 am
Reply to  Omtayanam

Spot on bro…walaupun bahsa tu bunyi keghass no..!!

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 12:33 pm

Budin….mungkir janji orang munafik…tu pasal populariti madey merudum…kerusi semenyeh milik Bersatu hilang kpd umno…

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 11:03 am

Cakap madey bukan bolehdi pegang…kuat putarbelit..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 11:19 am
Reply to  Anonymous

Cakap kamu ha nya keluar dari lobang belakang … berbau tahi. Dah keluar dari situ, reverse osmosis ke hape, keluar dari mulut kau pulak … tahi … yerk …

Itu lah padah nya bila menuduh liar tanpa bukti, hujjah atau penerangan pun

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 12:25 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kamu dgn mamak madey serupa…cakap mamak madey putarbelit…tu pasal 2 prk tumbang..

Kelapa Matag
Kelapa Matag
16 March 2019 11:01 am

Janji melayu budin ooiii…

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 12:27 pm
Reply to  Kelapa Matag

Madey mamak…janji mamak…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 10:53 am

zunnun keturunan “ungrateful ingrates ultra kiasu coolies pendatang” tu mana? Tengah membaca dan menghafal Perlembagaan negara ke? Bagus kalau begitu.

Keturunan itu memang perlu sentiasa ingat bahawa, kerana dah dapat hak kerakyatan di persetujukan pemimpin Melayu di masa Merdeka dan dimasukkan ke dalam Perlembagaan negara, mereka mesti hormati balasan bagi nya yang juga termaktub di Perlembagaan – Kedudukan Istimewa Melayu yang dipanjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 10:55 am
Reply to  Tanpa Nama

Dan mesti patuhi keseluruhan Perlembagaan negara itu – terutama nya kesemua Perkara2 (Clauses) sensitif, yang dilindungi Akta Hasutan, tak boleh dipinda melainkan dengan majoriti 2/3 di Parlimen dan di perkenan YDP Agong.

Ini termasuk Perkara 3 yang menyatakan dengan ringkas, tepat. membeliakan mata pembaca dan menggemakan telinga pendengar –

“Agama negara ini ia lah Islam”.

Oleh itu zunnun tak boleh melanun dengan mempersenda atau mempersoal agama Islam di blog ini atau di mana2 pun. Jika buat begitu, kamu akan di sula – secara lisan disini.

irkiz
irkiz
16 March 2019 10:32 am

ALLAH AMAT MENGETAHUI DAN BIJAKSANA. SEBAB ITU ALLAH PILIH DIA JADI PM DUA KALI. BUDIN JANGAN SUSAH HATI PERCAYALAH KEPADA ALLAH. JANGAN BUDIN WAS WAS. 30 JUTA RAKYAT ALLAH PILIH DIA JADI PEMIMPIN. SEBAB APA ALLAH TAK PILIH BUDIN JADI PM…….. SEBAB

Rahman2
Rahman2
16 March 2019 10:46 am
Reply to  irkiz

Saya teramat setuju dengan komen anda

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 11:18 am
Reply to  irkiz

Nasib baik Budin jenis blogger baik…kalo blog lain komen ko dah tak boleh disiarkan kalo kutuk admin..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 11:37 am
Reply to  Anonymous

Ko selalu masuk blog diktator ye?

Heil Hitler … Achtung achtung …. kapputzzzzzzzzzzz

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 12:29 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko masuk lah blog cucu tahik sekampit ato semut hitam ato snapshot yg kuat kutuk madey…..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 March 2019 12:43 pm
Reply to  irkiz

MACAM MANA DGN FIRAUN DAN NAMRUD?

irkiz
irkiz
16 March 2019 4:29 pm

Bodoh dan bangang tidak sama jangan banding. Kalau tak percaya jangan percaya bukan dipaksa. Tidak ada sebab Allah nak tarik kuasa Najib.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 10:30 am

Najib ke tandas tak minta izin mahkamah: Biasakan diri bosku – Hanipa

Punya bodoh bangang amat sangat. Dah pernah jadi Perdana Menteri pun Najib Al Jibo masih tak tahu Hakim itu boss di mahkamah.

Kalau dia masih Perdana menteri pun, Hakim masih boss jika PM dalam mahkamah pun.

Padan lah dia dihumban ke longkang di Pru14. Sekarang menunggu dia dihumban ke jamban.

Jigit
Jigit
16 March 2019 10:22 am

Sabo Budin Sabo…Tun M bukan mungkir janji…dia terlupa tu…maklumlah, umo dah nak masuk 100.

Nak serah jawatan pada Nuar nampaknya belum ready lagi dia tu…. yang ready cuma juak-juaknya yang tak sabo sabo nak menumpang tuah.

Saya rasa Budin tak perlu panic dengan kemasukan beberapa MP pembangkang ke dalam PPBM. Biarlah PPBM kuat, barulah komponen lain respect sikit kan…kan…

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 11:29 am
Reply to  Jigit

Madey harapkan katak puru umno laah nak dapat respect……madey dah dibenci melayu….2 prk dan kajian beberape badan termasuk milik kerajaan selangor

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 11:41 am
Reply to  Anonymous

hahaha katak puru umno …

ko aper? Kongsi gelap, penjahat (thugs) and gangsters keturunan “ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang” ker?

di benci Melayu yang tersungkur ke longkang bersama Najib Al Jibo di Pru14 yer?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 10:21 am

Najib tidak diberi peluang menjawap, kata peguamnya.

Mana nak di beri peluang, dia hilang dari dewan mahkamah –

Perbicaraan dihenti seketika lepas Najib ‘hilang’ – M’kini

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 7:24 am

Nak kasi telinga dia perit lagi –

Najib ke tandas tak minta izin mahkamah: Biasakan diri bosku – Hanipa

Timbalan menteri undang-undang menyindir bekas perdana menteri berkata andai kata disabit kesalahan ‘bosku’ perlu hadapi peraturan penjara pula.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 March 2019 5:12 am

Kebiadapan Mahathir Pada Raja Raja Melayu Semasa menjawab soalan dari wartawan mengenai teguran Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar ibni Sultan Ibrahim Ismail, mengenai tindakan Putrajaya yang tidak memaklumkan kepada Majlis Raja Raja mengenai persetujuan kerajaan PH meratifikasi Rome Statute, Mahathir dengan angkuh dan biadab telah menjawab : “DIA bukan wakil rakyat, DIA bercakap untuk diri dia jer” (BACA DI SINI)… Rakyat Malaysia khususnya masyarakat Melayu Islam perlu sedar, dengan meratifikasi Rome Statute, bererti kita bersetuju memusnahkan fungsi Raja Raja Melayu sebagai payung kepada negara atau lebih tepat menyerahkan kedaulatan negara kepada tangan asing… Dengan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:07 am

Biadap? Kamu yang biadap. Tak reti apa tanggung jawab siapa, apa hak siapa, tapi nak cakap berdentum dentam. Pada hal kamu yang perlu di dentum.

Siapa cakap “dengan meratifikasi Rome Statute, bererti kita bersetuju memusnahkan fungsi Raja Raja Melayu sebagai payung kepada negara”? Kamu cakap? Siapa kamu? Tunjukan lah ijazah loyar kamu dan bukti kamu ada berpuluh tahun pengalaman practice in international law. Kamu ijazah tipu? Macm Najib Al Jibo?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:14 am

Sekarang kamu mengata “bangsa Melayu bangun memberontak”.

Kamu menghasut. Aku seru Police Cyber Unit bersama MCMC trace kamu, tangkap kamu, remand di balai seminggu, kemudian heret kamu ke mahkamah, dakwa melanggar Akta Hasutan.

Siapa yang tak puas hati dengan apa saja boleh bawak ke mahkamah. Mahkamah yang menentukan siapa betul siapa salah, bukan kamu, bukan TMJ.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:21 am

Kamu ingat Kerajaan buat sesuatu secara sembrono macam kau bercakap? Jabatan Peguam Negara majoriti pegawai nya Melayu (walau pun PN bukan Melayu) dan mereka tentu akan menasihat tidak membuat sesuatu jika kedudukan Raja2 Melayu terhapus.

Kamu ingat kamu sorang ajer ke yang mahukan institusi Raja2 tetap berterusan? Aku terasa nak keluarkan kata2 kesat sebagai respon kpd kata2 kesat kamu gunakan tapi enggan membuatnya di pagi hari ini.

Aku biarkan pihak Polis mengambil tindakan ke atas kata2 menghasut kamu.

Rahman2
Rahman2
16 March 2019 6:58 am

Jangan jadi batu api. Kalau tak reti biar diam. Masih lagi berfantasi berauta dan berkwpalsuan???? Mahu orang hormati pada kita tapi kita selalu tak berealiti sembang meroyan tak hormati orang lain! Mahu orang percaya pada kita tapi kita selalu tak berfakta dan suka fitnah dan hina terus kepercayaan orang hilang! Mahu orang dengar pada kita tapi kita selalu berkepalsuan yang mudaratkan rakyat malaysia Yang jadi pm in waiting bersabar…Allah akan tentukan Yang macai pm in waiting bersangka baik dan jangan jadi batu api… Allah maha mendengar Yang suka melihat melayu muslim terus keterbelakang….para agamawan dan mufti2 tertentu sila perbaiki ilmu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
16 March 2019 12:45 pm
Reply to  Rahman2

APA FAKTA YG KAU ADA?

Anonymous
Anonymous
16 March 2019 1:57 am

Rakyat rata2 tak faham dgn caraTDM berfikir
Tak ada satu janji dibuat yng dia tak mungkir
Kat dunia senang takut ler pulak akhirat fakir
Beratlah nanti bila berdepa mungkar nangkir

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:25 am
Reply to  Anonymous

Kamu pulak otak sudah kena kikir
Ada baki tapi songsang bila memikir

Itu lah padah nya bila pakai banyak nama
Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Geng Najib
Geng Najib
16 March 2019 12:56 am

TN dan junnun..dua mahacai haprak sejoli..tentu kau berdua masih ingat lagi….semasa menjawab soalan dari wartawan mengenai teguran Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar ibni Sultan Ibrahim Ismail, mengenai tindakan Putrajaya yang tidak memaklumkan kepada Majlis Raja Raja mengenai persetujuan kerajaan PH meratifikasikan Rome Statute, Mahathir dengan angkuh dan biadab telah menjawab : “DIA bukan wakil rakyat, DIA bercakap untuk diri dia jer” Rakyat Malaysia khususnya masyarakat Melayu Islam perlu sedar, dengan meratifikasi Rome Statute, bererti kita bersetuju memusnahkan fungsi Raja Raja Melayu sebagai payung kepada negara atau lebih tepat menyerahkan kedaulatan negara kepada tangan asing…… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:46 am
Reply to  Geng Najib

Wahai Geng Najib yang asyik menjilat Najib Al Jibo, Sekarang kau patut kata TN dan MAHATHIRVSANWAR. Aku baru saja balun dia. Aku tak suka balun (whack) orang. Tapi siapa yang cakap dan/atau buat tak betul, terutamanya, melanggar Perlembagaan negara, aku mesti balun punya. Aku bukan custodian of the Constitution or the right to whack. Tak suka custodian itu ini sebab Custodian of the the Two Grand Mosques pun whacked to death Kashogi the Arab news correspondent of Washington Post yang critical of him – aku percaya tuduhan dia beri arahan the poor fella be chopped to pieces. Berlaku di abad… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:50 am
Reply to  Geng Najib

Kenapakah Mahathir tidak menjawab persoalan yang baginda TMJ kemukakan…?

Apa perlu nya Tun Mahathir menjawab? Dia sudah kata TMJ bukan Wakil Rakyat yang biasa nya perlu di layan.

Kau sengaja nak menggesel yer? Tak cukup dengan menggesel barang Najib Al Jibo?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 6:54 am
Reply to  Geng Najib

Kamu kataJelas pada kita, tindakan kerajaan PH meratifikasi Rome Statute adalah satu lagi pindaan pada perlembagaan negara yang mempunyai kaitan secara langsung dengan kedudukan istimewa dan kedaulatan Raja Raja Melayu…”?

Siapa “kita” tuh? Kamu Geng Najib, Najib Al Jibo dan segentel puak kamu?

Kamu sudah jadi Red Bean Army. Menuduh melulu, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih.

Hanya pendapat kamu yang kamu keluarkan, macam kentut. Tarak sesiapa pakar dalam undang2 antarabangsa kamu sebut.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 7:01 am
Reply to  Geng Najib

Kamu keluarkan satu veiled threat bila mengata “PANTANG MELAYU MENDERHAKA PADA RAJANYA!!!”

Ini subversif. Jugak menghasut. Kamu jugak perlu di siasat Police Cyber Unit dan di ambil tindakan bersama dengan bendaklah yang pakai nama MAHATHIRVSANWAR.

Btw, siapa copy siapa keluarkan cerita odk itu? Asyik mengcopypaste ajer korang kerja nya. Chet!

Geng Najib
Geng Najib
16 March 2019 12:38 am

TN dan junnun…Ko perasan tak ….Ketika Umat Islam kena tembak dengan ektremis kulit putih di New Zealand, Adun DAPigs kata…. ini bukti perlu kekang gabungan perpaduan ummah Islam…seperti yang baru dibentuk oleh UMNO- PAS tu. Tambahnya lagi, “Persepakatan Umno dan PAS serta minat mereka terhadap kaum dan agama adalah tidak bertanggungjawab sama sekali.” Kenyataan akhbar ini kemudiannya ditarik balik. Minggu lepas Guan Eng pun tarik balik kenyataan akhbar yang menyatakan kerjasama UMNO-PAS merupakan pengisytiharan perang kepada bukan Islam. Mereka menarik balik hanya kerana takut orang Islam marah dan takut rakan subahat mereka hilang sokongan orang Islam. Realitinya, isi hati mereka… Read more »

GENG MENJILAT NAJIB
GENG MENJILAT NAJIB
16 March 2019 8:33 am
Reply to  Geng Najib

Bak kata Bosskau, KEPALA BAPAK KAU.

Kalau sudah ditarik balik bakpa kau sondol2 lagi macam babi. Kau babi bertabiat babi ke.

Kau suruh lah Bosskau tarik balik pencurian wang rakyat RM2.6 bil yang di lakukan nya.

Pulang balik duit itu. Dia ada banyak billion lagi yang di sapu melalui rasuah dari projek2 besar yang Mk Badak tukang kolek, lepas diberi projek kpd syarikat China, contoh nya, dia berdengung ke London, singgah Switzerland, cek wang dah masuk akaun depa ke belum.

Geng Najib
Geng Najib
16 March 2019 12:32 am

Woiit…Diharapkan WAJIB pemimpin2 PH, khususnya PM, menteri2 yang berkaitan serta pemimpin2 kerajaan Johor dapat mengambil pusing apa yang dititahkan oleh TMJ ni. Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mahu ahli politik kerajaan untuk berhenti memberikan alasan dan mula bekerja bagi mengatasi masalah pencemaran yang sedang berlaku di Pasir Gudang, sekarang. Perkara itu berikutan dakwaan putera sulong Sultan Johor itu yang turut memaklumkan terdapat kimia beracun, Sianida di tubuh kebanyakan mangsa terjejas dalam insiden berkenaan. “Masih nak berpolitik, masih nak gunakan cybertroopers, ada pula yang nak salahkan pihak istana, cukup-cukup lah berkempen. “Ini adalah masa untuk bekerja dan menjadi kerajaan,… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 8:41 am
Reply to  Geng Najib

Kau sudah biol ke? Cakap Diharapkan tapi ikuti dengan perkataan WAJIB. WAJIB KEPALA BAPAK KAU. Jangan kata aku asyik maki, makian itu Bossku yang mula perkenalkan kpd rakyat.

Mengambil pusing? KEPALA HOTAK KAU. Pusing apa? Pusing sekeliling Mak Badak? Menari nari menghiburkan dia yang nafsu sangat buas, nak pakai executive jet gomen bagai.

Mengata TMJ mahu itu ini, dia siapa? Kimia beracun semua orang tahu, wartawan cukup ramai melaporkan, tak payah yang bukan wartawan nak coba bising.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 8:49 am
Reply to  Geng Najib

masih nak gunakan cybertroopers? KEPALA BAPAK KAU lagi. Kau ini bukkan cubertrooers Najib Al Jibo? Nakpa dah terpelanting ke longkang di Pru14 pun masih nak pakai cybertroopers jugak lagi? Kau cakap mcm kepalla kau di dalam lubang bontt Bosskau, menagta “Ini adalah masa untuk bekerja dan menjadi kerajaan”. Kau mata buta, telinga pekak ke? Tak baca, dengar radio tv bahawa segala tindakan dah dan terus di lakukan to contain, control and remove the toxic matter. Kau tak sedar bahawa Bosskau merintah 10 tahun di mana toxic waste itu bermula, Bosskau biarkan hingga mmeletup keadaan sekarang? Semua nya Bosskau punya pasal.… Read more »

Shazwan Hj Shamsuddin
Shazwan Hj Shamsuddin
15 March 2019 11:56 pm

Smell like a trojan horse

Geng Najib
Geng Najib
15 March 2019 11:28 pm

Lompat si katak lompat
Lompat lah tinggi-tinggi
Cepat semua cepat
Kalau tak..miss syoru pulak nanti!!!

Geng Najib
Geng Najib
15 March 2019 11:32 pm
Reply to  Geng Najib

Semua mereka tu bijak2 belaka..sapa lah yang masih yang nak bersama dengan PM designate…mantan TPM menunggu yang paling lama dalam sejarah dunia tu…dah nampak masa depan mereka yang tak cerah jika masuk dalam team Bnag Non tu!!!!

Geng Najib
Geng Najib
15 March 2019 11:37 pm
Reply to  Geng Najib

Tun Madey pedulik apa dengan Reformasi ni..ini bukan agenda dia, tapi agenda Bang non.

Bagi Tun..matlamat menghalalkan cara..yang penting…by hook or by crook, dia WAJIB pastikan Bang Non takkan merasa jawatan PM ke 8 tu..teruskan lah berfantasi Bang Non..bukan kena bayar pun. FOC lah!!!!

Geng Najib
Geng Najib
15 March 2019 11:40 pm
Reply to  Geng Najib

Sayang betul…usul undi tak percaya terhadap Tun Madey semasa sesi pembukaan sidang parlimen tempoh hari telah dibatalkan di saat2 akhir..kalau tak, dah tentu lah Msia dah aad PM yang baru beb !!!!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 8:57 am
Reply to  Geng Najib

Sapa cakap ada usul tak percaya? Kepala hotak kau dah bisul, kau jadi biul.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 8:55 am
Reply to  Geng Najib

Bosskau Najib Al Jibo pun tak peduli Reformasi, itu pasal di baling rakyat ke longkang di Pru14.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 1:00 pm
Reply to  Geng Najib

Al Jibo dah tak kisah aper sekarang nih
Masuk dalam pun masuk lah, gamak nya dia kata
Tapi dah tak sibukkan naik motosikal Bossku
ebab tak sapa pun nak ikut dia lagi

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 8:54 am
Reply to  Geng Najib

Kamu bedebah sentiasa nak menggesel, coba memahat di antara PM dan PM designate.

Sebab kau sakit hati Bosskau terombang ambing keseorangan, sekarang gigil lutut di mahkamah, penuh anxiety hingga alih2 hilang dari pembicaraan. Rupa2 nya ke bilik air, terkencing ke tercirit ke tak tau tapi nak cabut keluar pun tak kasi tau peguambela dia atau Hakim.

Masuk dalam score 1 down bagi dia dalam pembicaraan 43 tuduhan yang mesti ada 3-4 sangkut dan dia masuk penjara 10-20 tahun.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 12:56 pm
Reply to  Geng Najib

Sedih nya takda saper nak bersama Al Jibo
Terkontang kanting orang tua botak tuh
Hingga ‘hilang’ dari bicara di mahkamah
Rupa2 nya ada di jamban

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 12:52 pm
Reply to  Geng Najib

Miss soru tak aper
Miss penjara jangan sekali
Nanti berganda pulak lama dlm penjara
Hah, baru lah gol di sana

Mohd Fadzil
Mohd Fadzil
15 March 2019 11:25 pm

Apakah persamaan blog Rockybru, Another Brick, Malaysia Today dan Shabudin? Semia kena beli PencuriKu

Geng Najib
Geng Najib
15 March 2019 11:57 pm
Reply to  Mohd Fadzil

Fuyooo..Dah tentu lah kita akan sama2 bersetuju untuk mengatakan bahawa hari demi hari, puak DAPigs secara terbuka menghasut rakyat dan menyebar kebencian khususnya di kalangan masyarakat Bukan Melayu terhadap umat Islam. Sedangkan mereka dan proksi mereka yang tampil dengan pelbagai bentuk provokasi serta penghinaan terhadap umat Islam secara terang-terangan. Ini terbukti bila sorang ADUN DAPigs telah memberi amaran tentang bahayanya pakatan perpaduan Ummah UMNO-PAS ekoran berlakunya insiden kejam di Christchurch hari ni, seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini. Pernah nampak orang UMNO dan PAS mengutuk agama lain selepas berlakunya Penyatuan Ummah? Pernah terlihat status penghinaan yang dikeluarkan oleh UMNO dan PAS… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
16 March 2019 9:01 am
Reply to  Geng Najib

Kamu yang hari2 menghasut rakyat. Sebab frust bagi nak mamposss melihat Bosskau Najib Al Jibo dah separuh nyawa full of anxiety, frustration and consternation. Bicara 43 tuduhan mahkamah nya dah mula.

Takkan 3-4 tuduhan tak sangkut. Bila sangkut, sabit kesalahan, 10-20 tahun masuk penjara. Siang malam tak tidur. Entah apa di buat nya dengan Mak Badak, siapa nak teka, sila lah.