MENGAPA TUN M TAK MENJAWAB APABILA DITANYA TENTANG SIJIL PALSU?

Bukan perkara yang biasa bagi Tun Mahathir Mohamad tidak menjawab atau mengelak daripada menjelaskan sesuatu perkara yang ditanyakan kepadanya.

Biasanya, tanyalah apa jua soalan atau siapa saja yang ingin menanyakan soalan kepadanya, pantang bagi Tun Mahathir tidak memberikan jawapannya.

Di dalam negara atau di luar negara, di forum antarabangsa atau oleh wartawan media, tidak pernah sekali pun beliau menghampakan mereka yang bertanya soalan atau inginkan jawapan daripadanya.

Beliau selalu dianggap sebagai sumber berita yang tidak pernah menghampakan bagi wartawan.

Dan karektor itulah yang menjadikan beliau sentiasa nampak hebat dan berbeza berbanding Perdana Menteri lain yang pernah dilahirkan oleh Malaysia.

Tetapi, ternampak ada yang luar biasa tentang Tun Mahathir di Parlimen pagi tadi.

Ketika Ahli Parlimen Pontian, Ahmad Maslan bertanya tentang kerajaan berintergriti yang sekarang ini dibelenggu dengan dua masalah utama iaitu janji-janji manifesto yang gagal ditunaikan serta beberapa anggota pentadbiran kerajaan yang didapati memiliki sijil akademik palsu, Tun Mahathir hanya menjawab soalan yang pertama saja.

Soalan berkaitan anggota pentadbiran kerajaan yang didakwa memiliki sijil akademik palsu, langsung tidak dijawabnya.

Beliau terus duduk selepas memberi jawapan mengenai sebab janji-janji manifesto berdepan masalah untuk dilaksanakan oleh kerajaan.

Malah, selepas beliau menjawab soalan pertama itu dan Ahmad Maslan kemudian bertanya tentang soalan kedua yang tidak dijawab oleh Tun Mahathir, Speaker terus memintasnya dengan mengatakan masa sudah tamat.

Pelik kan!!

Mengapa Tun Mahathir tidak berani menjawab tentang perkara itu?

Bukankah selama ini beliau terkenal dengan kehebatan berhujah dan menjawab apa juga soalan serta akan mempertahankan mereka yang dilantiknya?

Apakah ini bermakna Tun Mahathir sendiri dalam diam-diam sebenarnya turut terasa terbeban dengan anggota pentadbiran kerajaan yang didakwa memiliki sijil palsu itu?

Atau ini menandakan beliau mahu merombak kabinet dan membuang semua mereka yang memiliki sijil palsu itu dalam waktu terdekat ini?

Jika tidak, mengapa kali ini beliau mengelak daripada mempertahankan kepalsuan mereka itu? (Shahbudindotcom 12/03/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 March 2019 — 10:10 am

145
Leave a Reply

avatar
20 Comment authors
unknownAnonymousMAHATHIRVSANWARl6TwgTanpa NamaAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

http://theunspinners.blogspot.com/2019/03/ucapan-tun-mahathir-tunjuk-kerajaan.html?m=1

Ucapan Tun Mahathir Tunjuk Kerajaan Tiada Integriti, Menyamun Dan Susahkan Rakyat
comment image

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Hahaha hohoho hihihi

Pemimpin DAP sokong perbandingan Umno-PAS dengan Taliban – M’kini

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Hah, depa d Sabah dan Sarawak pun tak suka Umno-PAS berkhalwat –

Kerjasama PAS-Umno tak libatkan Sabah, S’wak
13 Mac, 3:39 petang oleh Anne Muhammad. M’kini

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Waaah, Keling islam ni pun bela banyak anjing –

Bagaimana anjing Shafee akibatkan kes Najib tertangguh – M’kini

Nak jaga bapak guaman dia gamak nya. Gunakan helah gigit anjing nak melambatkan bicara. Al Jibo mankin renyah, dah tahu akan ke Sg Buluh. “Get on with it, man” gamak nya dalam hati dia.

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Tun M tak menjawab sebab soalan2 dari depa yang aku punya Cikgu sofistikatut dulu kata

“Little amuses the nuisance, what more the fool.”

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau Dr M buat tuduhan, itu pasti betul
Kalau dia cakap Najib perompak, itu betul
Kalau dia kata Anwar meliwat, itu betul
Kalau dia kata kit siang rasis, itu betul

anonymous
Member
anonymous

Kalo madey tak jawab soklan itu maknanye madey pelupa adalah betol…

anonymous
Member
anonymous

Madey pemfitnah jugak betull..

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Kalo dia ckp Anonymous ni bengong, itu pun betul

anonymous
Member
anonymous

TN paling mengong…

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Kamu hanya tahu menadah ponggong
Bang Non tak lama lagi akan kunjong

Amacam aku punya pantun?

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Najib tak pernh lupa. Dia betul2 curi duit rakyat, bukan lupa nk tutp kaun bank dia untuk RM2.6 bil masuk

anonymous
Member
anonymous

Dia belajar curi dari madey…madey kebas billion untuk kroni dan anak branak…

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Bagus kamu mengaku Najib mencuri duit rakyat RM2.6 bil. Tank kayu

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Malaysia ni dah tak perlu ada mahkamah
Kes Najib tak perlu dibicara di mahkamah
Kalau ikut PH, rakyat boleh ganti mahkamah
Hakim2 semua resign, tutup je lah mahkamah

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Tak. Mahkamah rakyat buat keputusan dulu.

Kemudian mahkamah perundangan buak hakiman.

Pahal pun Najib Al Jibo mesti sangut 3-4 kesalahan dari 40+ tuduhan.

10-20 tahun penjara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kes 2.6b belum lg dibicara hey Rahman dajal
Dahlah mufti-mufti senang2 shj kau pedajal
Tak takut azab siksa bila kau mampus & ajal?
Ingat bila kau mampus lupus mcm sisa pepejal?

Rahman2
Guest
Rahman2

Itulah saya kata sekumpulan melayu muslim termasuk 3 atau 4 orang mufti yg saya namakan BERFANTASI BERAUTA DAN BERKEPALSUAN

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

BAGI LA ALASAN NAPE TAK BERKENAN?

Rahman2
Guest
Rahman2

Pernahkah mufti perak kelantan pahang cegah kemungkaran najib dan rosmah?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Boleh KE TUDUH ORG TAK TENTU PASAL?

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Tak kisah belom di bicara, semua rakyat dah tahu Najib Al Jibo curi RM2.6 bil itu.

Tun M kata Najib curi, rompak dan lanun, agensi2 berita dunia sudah hebahkan, seluruh dunia dah tahu Al Jibo mencuri wang rakyat.

Sangga Buana
Guest
Sangga Buana

Tun M pilih orang2 tertentu untuk dijawab soalan. Dia tahu tak ada faedah jawab soalan kamu. Buang karan saja.

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Kamu orang Afrika ke, BM pelik – “untuk dijawab soalan”.

Sebab kamu menuduh secara liar, aku balun kamu BM tak betul pun.

anonymous
Member
anonymous

Madey bukan tak mau jawab soklan no 2… Dia lupa jawab sebab soklan no1 dah payah nak jawab…

Umor pon terlalu lanjut..cepat penat bila cakap banyak dan berhati2 semasa putar jawapan…

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Bukan payah nak jawab, hanya makan masa sikit nak beri penerangan. Di umur 93 itu tidak di kira “cepat penat”. Kamu, tak tau ler.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rahman syor supaya mufti tertentu ditukar
Agama & kepentingan politik dia nak tukar
Itu belum lagi soal mencegah yang mungkar
Akhirat nanti berdepan laluan yang sukar

Rahman2
Guest
Rahman2

Inilah FITNAH. Bila suruh tukar agama? Tukar pada mufti lain yg jalankan tugas untuk muslim.

Pernahkah mufti perak kelantan pahang cegah kemungkaran najib dan rosmah?

Melayu muslim yg pelik kerana tiada visi hidup….
Mencurilah sepuas…dah jatuh hukum baru confirm…by then negara hancus
Mengkafir ssesama muslim…bila politically kalah dau katakan kita lupa kekafiran musih kita ini…
Menipu menerima memberi rasuah…bila dag didapati bersalah..ooh betul…tapi nadi dah jadi bubur.

Bangsa apa melayu muslim ini???????

unknown
Guest
unknown

Sebangsa dengan kaum Madyan sedara orang Melayu tapi Allah dah lingkupkan lebih dulu.

Petra
Guest
Petra

Kata-Kata Hikmah Berkaitan Kepentingan Ilmu

Telah berkata Ibn Abbas RA: “Aku merendah diri ketika menuntut ilmu maka aku dimuliakan ketika diminta mengajarkan ilmu”.
Telah berkata Abu Darda’ RA: “Aku mempelajari satu masalah ilmu itu lebih aku suka daripada qiyamullail”.
Telah berkata Ibn al-Mubarak RA: “Aku hairan dengan orang yang tidak pernah menuntut ilmu. Bagaimana dia boleh mendakwa dirinya mulia?”.
Telah berkata Imam al-Syafi’e RA: “Menuntut ilmu itu lebih baik daripada melakukan ibadah sunat”.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENGAPA KERAJAAN MALAYSIA MENERIMA STATUT ROM SEDANGKAN BANYAK NEGARA MENOLAKNYA? MENGAPA KERAJAAN MALAYSIA MENERIMA STATUT ROM SEDANGKAN BANYAK NEGARA MENOLAKNYA? Baru-baru ini Kerajaan Malaysia telah menandatangani dan menerima Statut Rom. Sebelum ini Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail ada mengulas berkenaan perkara ini. Dan semalam Perdana Menteri Tun Mahathir berkata Tunku Ismail bukan wakil rakyat, oleh itu tidak ada sebab untuk beliau mengulas perkara ini. Sebenarnya tidak perlu wakil rakyat untuk ulas perkara ini, isu Statut Rom ini adalah suatu isu yang penting yang memberi kesan kepada semua rakyat, oleh itu sesiapa sahaja boleh ulas berkenaannya. Terdapat banyak permintaan untuk saya… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Najib dah setuju terima…

manbai
Guest
manbai

apa masalahnya terima statut ROM? klu malaysia setuju ROM dr awal, maka mgkin lebih terbela kpl mh17 yg ditembah jatuh… staut ROM berkenaan jenayah antarabangsa… apa yg nak elak sngat setuju statut ROM? patut lerr 1 demi 1 jenayah besar berlaku di msia, huhu

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Najib Al Jibo curi RM2.6 bil salah di statut kampong jugak

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Ramai lembu akan undi BN’ – Dr Streram Calon Pakatan Harapan (PH) bagi DUN Rantau, Dr Streram pernah memuat naik status berbaur penghinaan terhadap pengundi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang lalu. Menerusi status Facebook itu, Dr Streram telah melabel pengundi BN sebagai lembu selepas bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan bekas Ketua Wanita UMNO Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil sebagai salah seorang menteri Kabinet sekiranya BN meraih dua pertiga majoriti undi dalam (PRU14). Walaupun status yang dimuatnaik itu berlaku sebelum PRU14, ia telah ditularkan semula sejak beberapa hari lalu selepas… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Jangan lupa bahawa orang2 keturunan India menganggap lembu itu seolah olah Tuhan.

Tapi setuju bahawa kali ini “lembu” di maknakan bodoh.

Mana tak bodoh bila pembohong, pemfitnah dan pencuri wang rakyat pun nak di sokong

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mufti Bidas Mahathir Ciri Munafik http://m.utusan.com.my/berita/politik/hati-hati-pusingan-u-jangan-sampai-jadi-munafik-1.629432 Hati-hati pusingan U, jangan sampai jadi munafik FARHANA JONI 17 Mac 2018 2:09 PM Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad Kata Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad, ciri-ciri orang munafik adalah bermula dengan berbohong, selepas itu memungkiri janji seterusnya mengkhianati amanah dan semua perbuatan ini sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Menurut beliau, perkara itu jelas apabila calon Perdana Menteri Pkaatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad sanggup bekerjasama dengan musuh politiknya dahulu iaitu DAP dan pada masa sama menimbulkan tanda tanya berikutan gesaannya supaya membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, sedangkan sebelum… Read more »

Rahman2
Guest
Rahman2

Mufti perak pahang kelantan dan negeti sembilan wajib ditikar kalau mahu aman dalam menjalankan kehidupan prang islam khasnya orang melayu.

Apa bila tidak beramanah menyamun bukan munafiq?
Apakah berbohong mengaku suit 2.6 bil derma pak arab sedangkan wang itu wang samun atau curi itu bukan munafiq??
Apakah mengkafir orang islam, berbohong dan terus tarik balik saman ke atas SR bukan munafiq?
Adakah mufti2 ini deaf blind and dumb????

Come on melayu mualim…berealiti berfakta dan berkebenaran…..insyaAllah Allah akam tunkukkan kita siratulmustaqiim

Wallahuaklam

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

CONTEMPT OF COURT..NAJIB TO SUE THIS IDIOT..

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Najib has always been the worst idiot of them all

azimat
Guest
azimat

Wang 2.6 b tersebut telah dibuktikan ianya derma daripada putera salman arab saudi. Tun sendiri dlm prog hard talk, bila diberi bukti ianya derma oleh pengacara, tun kata ” adakah dlm dunia org menderma sebanyak itu ?” Adapun isu tarik saman,,,sudah dijelaskan oleh pas. Kepada baruah2 dap cina kapir ni,,hangpa tolong malu pada diri sikit. Hangpa suluh dir hampa dulu,,li liong sik berpakat dgn tun tipu kerajaan kes pkfz 6 b, erik chia tipu kerajaan, juga berpakat dgn tun kes perwaja,,8 b, adaka cina2 rba ,cina2 mca,gerakan bising2 minta di siasat? Tadak,,senyap sepi,,bila bangsa hampa tipu kerajaan,,sah2 tu, hangpa senyap.… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pas tak mau teruskan saman sebab syara nik abuduh sydah dusahkan tulin mengaku terima wang umno…..

Pusingan awal pas dgn megahnye dah istihar menang…pusingan akhir jubo lobai pas terketar2 ketakutan nak kalah……

Pasal derma tu ko tak paham ape yg madey cakap ato ko bak putar?..

Madey kluar umno 2016… Kenape najib tak siasat madey sebabkan kerugian kpd perwaja pkfz dll?…

anonymous
Member
anonymous

Nak lantik mupeti kena rujuk rahman dulu…..kalo orang ni tak kata penipu adalah munafik maka boleh di lantik jadi mupeti…

Razak
Guest
Razak

Bukan tak menepati janji tapi belum boleh menepati janji kerana kekurangan kewangan.dlm islam tak pula kata munafik cuma belum boleh tunai janji.apakah belum boleh tunai janji dikatakan munafik?

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

YANG PENTING DAPAT BODY KAN BRO?…BILA DAH DAPAT PANDAI LA CARI ALASAN LAIN…BUAYA DARAT!

anonymous
Member
anonymous

Blm boleh tunaikan janji dgn alasan tipu pon munafik jugak….siapa yg sahkan blm boleh tunaikan janji?…

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

“bermula dengan berbohong, selepas itu memungkiri janji “Bersih Setia Dan Amanah”, akhir nya pecah amanah dengan mencuri wang Rakyat RM2.6 bil.

Itu lah Najib Al Jibo, nama nya

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH fitnah akaun PAS dibekukan .. kereta disita… tak boleh beri bukti?

Huru Hara PH fitnah akaun PAS dibekukan .. kereta disita… bukti mana bukti? Bukti baru nak cari brooo! kahkahkah hanat PH!

Kena arah tarik balik atas tuduhan kerana tidak boleh berikan bukti.

Kesian Johor Bahru..Buat sangkaan jahat terhadap PAS..Amik maklumat pun dari akhbar..Malaysia kini la kot..huh,..sepatutnya sebagai kerajaan mesti ada maklumat khas..bukannya amik tepi jalan je..Akhirnya terpaksa tarik balik setelah diasak oleh MP2 PAS..Tahniah MP2 PAS,, walaupun hanya 18 orang tapi ada suara mereka cukup kuat…

komen : PH kaki fitnah

anonymous
Member
anonymous

Lobai dah bagi bukti sumber mana beli kete2 mewah…kalo tak terima wang umno kenape tak habiskan saman SR?…

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

BAGI PELUANG KO PULAK SAMAN

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pertambahan 49,000 Pengundi Baru Melayu Boleh Menumbangkan Kerajaan D4P Di Pulau Pinang Rasanya selagi kerajaan DAP di Pulau Pinang tidak ditukar selagi itulah penindasan kepada orang melayu tidak akan berhenti. Boleh dikatakan anak muda Pulau Pinang telah putus harapan dan terus mempercayai bahawa DAP tidak terkalah di Pulau Pinang. Sebenarnya DAP boleh dikalahkan di Pulau Pinang sekiranya anak muda melayu bersatu di Pulau Pinang. Caranya tidak perlu melakukan demonstrasi setiap hari cukup sekadar mendaftar menjadi pengundi di beberapa kawasan berikut yang akan disebut nanti. Sebelum itu bagi memudahkan anak muda memahami strategi untuk mengalahkan DAP di Pulau Pinang dan sekaligus… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Penindasan kpd orang Melayu yang paling teruk telah dilakukan Umno.

Kalau tidak takkan pengundi humban depa ke longkong di Pru14

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Akmal Nasrullah Mohd Nasir Dan Rafizi Ramli Ahem, Ahem Ke? HEADLINENO HOLDS BARRED By Raja Petra Kamarudin Malulah Melayu! No wonder the Chinese on both sides of the Causeway do not think much of you Johor Malays. Takde classlah! If you want to accuse PAS leaders of being crooks then make that allegation outside Parliament and dare those PAS leaders to sue you. Then go to court, do not plead not guilty, and tell the judge, “Yes, I accused the PAS leaders of being crooks. So what?” NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin The PKR Johor Bahru Member of Parliament,… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Rafizi sudah saman Raja Putaq kebangsaan…bila agaknye RPK berani balik lawan saman rafizi?…

RPK lapor dlm keterangan zarul kpd sprm dari kertas siasatan yg bocor pemimpin Dap penang terlibat rasuah…zarul sudah napikan jenyataan tersebut..

Kertas siasatan sprm dibuat oleh RPK sendiri?…

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

RPK ada arrest warrant on his head – cabut lari dari tuduhan menghasut

Rahman2
Guest
Rahman2

Ada 4 kumpulan pengomen dalam blog budin ini 1. Geng Najib dan mereka segerombolan yang kalah dlm pru14… konon nak buat come back untuk najib 2. Geng mahatbirxanwar dan mereka having same grey matter yang jadi devil advocates. Kutuk hina their daily food intake 3. Zunnun dan rakan2 appear to be pro PH but critical of its ministers 4. Budin and his blog and pro Anwar guys drumming anwar’s gong of war om Tun Mahathir I am apolitical and i wamt a new malaysia. I am not pro mahathir but acknowledge this wily fox is a leader with vision and… Read more »

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

KO CAKAP JE BELAJAR AGAMA TAPI JAHIL SEBENARNYA

anonymous
Member
anonymous

Vision madey nak kapur harta kerajaan untuk kroni dan anak branak..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS Bersih. Parlimen Sekian Kali Sahkan. Al-hamdulillah! KL: Parlimen buat sekian kali telah ‘menyanggah’ dakwaan terhadap PAS serta para pimpinan parti ini yang cuba difitnah dengan tuduhan kononnya terlibat dalam penyelewengan dan rasuah. Terbaru, Akmal Nasrullah Mohd Nasir (PH – Johor Bahru) terpaksa akur dan menarik balik tuduhan dilemparkannya ketika berucap dalam agenda Perbahasan Titah DiRaja pada Sidang Dewan Rakyat, di sini hari ini. Beliau dalam ucapan tersebut mendakwa terdapat pimpinan PAS yang telah dibekukan akaun banknya berikutan memiliki wang tunai RM1 juta, manakala kenderaan bernilai jutaan ringgit pula disita. Menurut Dato’ Che Abdullah Mat Nawi (PAS – Tumpat), penarikan… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Mengaku saja ler PAS bersih. Kalau akaun PAS tak ada RM90 juta masuk pun, akaun2 pemimpin PAS banyak yang masuk berjuta. SPRM sedang menyiasat, kereta2 mewah, lot2 kedai bernilai berjuta di rampas. Mana boleh kata sembhyang hajt esok nya berlubur wang itu depan pintu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Anwar Ibrahim Yang Kehilangan Peta Bermain di benak dan minda rakyat Malaysia satu persoalan yang sangat mengusarkan. Apakah keperluan paling penting untuk Dato Seri Anwar di lantik menjadi Perdana Menteri selepas Dr Mahathir? Jika persoalannya berkaitan dengan ekonomi Malaysia? Kenapa Dato Seri Anwar tidak membantu sekarang di saat beliau merupakan antara watak terpenting dalam negara. Jika berkaitan dengan umur Dr M yang sudah lanjut, Anwar juga tidaklah terlalu muda untuk berada di kerusi tersebut. Apakah pembaharuan yang boleh dan bakal Anwar lakukan untuk menjadikan Malaysia lebih baik berbanding Dr Mahathir malah Najib Razak sendiri sekarang? Adakah hanya untuk menjadikan Anwar… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

“berbanding Dr Mahathir malah Najib Razak sendiri”?

Woi, bodoh, Najib Al Jibo tak boleh masuk kira. Dia dah kaput. Tak boleh terima.

I love Najib only when he is in prison. For 10-20 years

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Saiz Perkhidmatan Awam Bakal Dikecilkan, Bersyukurlah Pengundi PH Saiz perkhidmatan awam serata dunia tidak sama disebabkan definisinya yang berbeza. Setiap negara mempunyai sistem politik, dasar awam dan persekitaran ekonominya tersendiri. Perbezaan ini menyukarkan lagi pakar ekonomi untuk membuat perbandingan dengan sewajarnya. Jumlah penjawat awam di Malaysia seolah-olah “tinggi” kerana takrifnya yang meliputi sektor pertahanan dan ketenteraman (polis dan tentera), kesihatan dan pendidikan. Tidak semua negara mempunyai definisi yang komprehensif sepertimana Malaysia. Statistik menunjukkan tenaga buruh Malaysia 14.8 juta daripada 31.8 juta penduduk Malaysia. Daripada jumlah tersebut, 1.6 juta penjawat awam, atau lebih 10% daripada jumlah tenaga buruh negara. Walaupun ada… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Negara ini sangat dicelakakan bedebah Bretes kolonial. Bawak masuk ungrateful ingrates coolies pendatang dahtu seliuhkan tangan pemimpin Melayu supaya setujukan hak kerakyatan depa di masa Merdeka. Pada hal, Amreeekan hantar pulang berkapal kapal coolies Cina apabila siap saja Trans-Amreeeka Railway.

Macam2 masalah kita lalui sekarang. Nak kencing pun, kena fikirkan bangsa lain. Nak buat jalan 2 kaki panjang pun begitu. Kira itu runding ini, pujuk sana KEPALA BAPAK NAJIB. Maka amat besar lah Perkhidmatan Awam negara ini.

jigit
Member
jigit

Tun tidak menjawab soalan kedua kerana Tun tidak secerdik Anuar Ibrahim dalam bab putar pemutar belit ni. Jika Anuar yang ditanya sudah tentu beliau berupaya memberikan jawapan yang sangat baik sehingga dapat menyerlahkan kebodohan Ahmad Maslan yang bertanya soalan tersebut….pada tafsiran Budin la. Kesimpulannya Tun Bodo, Abam Nuar pandai, jadi elok Tun letak jawatan sekarang sebab tak mampu jawab soalan Ahmad Maslan dan serahkan pada Azmin…… sori sori Budin… silap cakap….

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Secerdik2 Bang Non..takut jugak dia pada kerandut tolor [email protected] tu..apa taknya…usul undi tak caya terhadap Tun Madey, yang telah dirancang untuk diusulkan oleh salah sorang MP PKR, balacinya sebaik sahaja tamat titah SPB YDPA di pembukaan persidangan parlimen semalam telah dikenselkan last minute…salah perhitungan beb..Bang Non baru sedar dia takkan dapat sokongan yang mencukupi dari MP2 lain!!!!!

anonymous
Member
anonymous

Ko punyer teori seolah2 ko ni sepai leman..

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Geng Najib dah hilang tolor nya sebab asyik menjilat Najib kecut sikit demi sikit bila di sedut nya air yang di jilat nya.

Komen lucah di balas dgn komen lucah jugak. Itu saja obat nya.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

TN…kau tau tak…Kadar kenaikan eksport negara menjunam 3.1% di bawah unjuran 4% untuk tahun ini. Ini satu kejatuhan besar berbanding kadar 6.7% tahun lepas dan kadar kenaikan 18.9% untuk tahun 2017 di bawah kerajaan BN. Bagaimanapun, kadar pertumbuhan eksport untuk bulan Januari 2019 yang baru diumumkan oleh kerajaan semalam hanya 3.1%, iaitu di bawah unjuran tahunan 4%. Mengikut Indeks Pengurus Pembelian Pembuatan Malaysia (PMI) yang di keluarkan minggu lepas oleh syarikat kewangan Japan Nikkei, sektor pembuatan Malaysia telah mengalami penurunan untuk lima bulan berturut-turut. Indeks PMI ini jatuh lagi ke 47.6 untuk bulan Februari berbanding 47.9 untuk bulan Januari, iaitu… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Mana kau punya rujukan, punca maklumat, link bagi apa yang kau bohongkan itu. Tak habis2 membohong, lama2 mencuri mcm Najib Al Jibo

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Pasaran Saham Malaysia Adalah satu-satunya yang mengalami kejatuhan di Asia bagi tahun 2019 – Bloomberg Kenapa tak viral? Mana pakar-pakar ekonomi dan kewangan sebelum 9 Mei 2018? Semunya dah lari bertapa masuk dalam gua zaman batu keer??? Rakyat nak tanya…Mahathir nak salahkan siapa, Trump? Najib? Ini beriya penuh yang diambil dari Bloomberg news kalau korangb tak caya..khususnya penjilat tegar tolor [email protected] tu… “Penanda aras indeks FTSE Bursa Malaysia KLCI telah jatuh lebih daripada 1 peratus setakat ini pada 2019, satu-satunya yang mengalami penurunan di rantau ini, manakala jiran Singapura telah melonjak 5 peratus dan Indonesia naik 3 peratus. Trend ini… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Selagi ku tak kasi link nya, URL nya, bermakna kau membohong, menipu.

Kau amat bodoh, kau yang mahu pembaca percaya apa kau kata, kau tak kasi link nya. Sebab apa yang kau kata itu semua bohong, tipu semata

Geng Najib
Guest
Geng Najib

TN….Dah tentu lah kau terbaca apa kata Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad, baru2 ni ….. ciri-ciri orang munafik adalah…. bermula dengan berbohong, selepas itu memungkiri janji seterusnya mengkhianati amanah dan semua perbuatan ini sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Menurut beliau, perkara itu jelas apabila calon Perdana Menteri Pakatan Harapan diketuai DAPigs, Tun Dr. Mahathir Mohamad sanggup bekerjasama dengan musuh politiknya dahulu iaitu DAP dan pada masa sama menimbulkan tanda tanya berikutan gesaannya supaya membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, sedangkan sebelum ini beliau mendakwa Penasihat PKR itu tidak bermoral. “Apa yang paling dikhuatiri, strategi politik seperti itu dibimbangi mencontohi… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

” ciri-ciri orang munafik” … cirit cirit orang taksub ada lah kau

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sobat2 ku sekelian..korang perasan tak….. sewaktu Kerajaan BN memerintah dulu, tak pernah pulak dikeluarkan arahan kepada mana-mana pengendali laman web atau portal buat penapisan. Menteri yang jaga SKMM , Si Gobind Deo tu baru2 ni telah mempertahankan kenyataanya agar portal berita perlu ditapis ruangan komen. Iyelah… sejak dua menjak Rejim Pakatan Hancing memerintah, makin kuat rakyat meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Rejim Haprakan ni serta menteri2nya,khususnya kat Ah Beng tu.. Malah kenyataan Menteri DAPigs ini membuktikan bahawa Rejim Pakatan Hancing itu sudah mula Takut Pada Bayang-Bayang sendiri. Maka sebab itu diorang cuba halang rakyat bersuara di laman media sosial!!!… Read more »

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

:”sewaktu Kerajaan BN memerintah dulu, tak pernah pulak dikeluarkan arahan kepada mana-mana pengendali laman web atau portal buat penapisan.” –

KEPALA BAPAK KAU. Yang news portal spt Malaysian Insight di ugut tutup, temporary suspension gomen Najib tu, apa? https://www.bharian.com.my/…/malaysian-insight-gantung-operasi-…

Pembohong, penipu, pemfitnah semata kau Geng Najib yang asik menjilat Najib. Takda pa yang kau cakap boleh di percaya.

Daunputih
Guest
Daunputih

Tun setakat tak jawab saja Budin!7.Tapi Tun M tak pernah sekali marah dan naik angin thdp orang yang bertanya soalan kepada nya.Berbeza dgn idola hang Anwar Ibrahim yg beberapa kali memaki hamun wartawan yang bertanya soalan terutama bab liwat kepada nya.Najib juga punya perangai yang sama.Ingat tak insiden dgn wawancara dgn Al Jazeera?.So Anuar dgn Najib ada persamaan dari sudut memaki hamun ni.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sapa cakap Tun Madey tak pernah naik angin..abis tu bila dia kena sergah dengan soalan maut dari penuntut Singaporks tu, kat London hari tu sampai terkulat2 dia nak menjawabnya..apa cer????

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman masih jugak dlm wad ICU terlantaran
Sedara dan sahabat, menanti penuh debaran
Dah boleh kalu nak tempah tapak pekuburan
Ok lah, menanti subuh aku nak baca alQuran

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Ini binatang yang pakai banyak nama termasuk Geng Najib yang asyik menjilat Najib mula lagi mengarut memantun mantat di luar tajuk pos Budin, coba distract perhatian pembaca dari isu yang dikeluarkan, niat jahat mengsabotaj blog yang pro-PH dan Anwar Al Jub ini.

Dia yang biadap mesti dibalun tiap kali buat demikian.

PERHATIAN: NAMA AKU ALIH2 KELUAR 16Twg sebahagian dari code bila tekan butang Post Comment. Lantak ler.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ada kta orang kat sini kesahhh…tak ambik port langsung beb..biaq pi lah!!!!

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Memang lah kau tak kesah.

Kau pre-occupied with kerja menjilat Najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa Wak Suman blog ni seperti tak berseri
Dia masih lagi dlm wad ICU tak sedarkan diri
Adik beradik, rakan taulan ramai kanan & kiri
Malaikat menunggu saja untuk isyarat diberi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Aku dah kata dulu bahawa bila binatang Geng Najib ini tidak peduli ditegur banyak kali biadap nya menulis di luar tajuk dan mengejek pengkomen lain, mengsabotaj blog ini, akan di maki hamun, dan di carut.

Mul dengan maki yang boss dia Najib Al Jibo pakai – KEPALA BAPAK DIA

Geng Najib
Guest
Geng Najib

TN…Tentu kau perasan kan..semalam..Dr Mahathir Mohamad berkata, kerajaan sedang mengkaji kaedah sesuai mengurangkan jumlah penjawat awam yang terlalu ramai dengan memindahkan mereka ke sektor swasta. Pada 21 Februari lalu, Mahathir dilaporkan berkata, penjawat awam di negara ini terlalu ramai dan ia perlu dikurangkan dengan digantikan teknologi maklumat serta komputer. Katanya, 1.7 juta penjawat awam ketika ini menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung perbelanjaan besar. Sebelum PRU 14, Pakatan Harapan mengatakan usah risau untuk mengundi selain BN kepada penjawat awam dan jaminan mereka bila memilih PH akan lebih baik. Penjawat Awam yang mengundi kaki kencing pekat calon2 PH ni duludah tentu lah rasanya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin2 PPBM mmg le bernafsu serakah
Dgn sijil akademik palsu, depa maju langkah
Agaknya exam dulu cara menipu dpt markah
Tak mustahil ada jugak yang palsu sijil nikah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Pemimpin2 Umno dah takda nafsu berbaik di antara satu sama lain selepas ditelungkupkan di Pru14. Najib Al Jibo dah berterabor, KJ kata “Najib bukan Bossku”.

Wak Jahit di suruh letak jawatan tapi hanya “bercuti, serahkan tugas2 Presiden Umno kpd YTok Mat sehingga Tok Mat tak larat menjalankan nya”, tapi aritu Wak kata nak ambil semula tugas2 itu, malang nya GTok Mat buat derk aje.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Setau rakyat lah..yang gigil kerandut tolor akibat gabungan perpaduan ummah PAS-UMNO baru2 ni ialah PH..khususnya Ah Beng dan DAPigs. Begitu juga Wakanda Mujahat dan Mahfuz Bean tumpang sekaki sebagai running dogs DAPigs.

bukan ke AJK DAPigs dari Johor tu, Dr. Boo yang suruh Tun Madey letak jawatan secepat mungkin…takde dengar pulak pemimpin2 UMNO atau PAS yang dibuat macam tu..betul tak????

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

“Setau rakyat lah” –

KEPALA BAPAK KAU.

Hny kamu dan geromboln yang asyik menjilat Najib yang memikir begitu, KEPALA BAPAK KAU kata “rakyat”

Rahman2
Guest
Rahman2

The difference between Zunnun snd his detractors is the former speaks about reality facts and truths whilst the former indulge in fantasies fictions and falsities …..

Before pru14 ask yourself why najib blocked all questions on 1MDB? People get arrested for asking genuine concerned. Have you heard someone arrrested for accusing that guy marzuki yahya of having a false qualification?

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

SOKONG MEMBABI BUTA

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

YEAH, MCM KAMU SOKONG POK SHEIKH AL JUB, NAJIB AL JIBO, LOBAI HADI AL TAKUT CLARE BROWN

Anonymous
Guest
Anonymous

Bunyi deringan i-phone, membuat ku terjaga
Mas call aku bertahajud, mmg dah aku duga
Rajin dia ‘ibadat, sejak kami berumahtangga
Bertuah aku, dpt isteri ibarat bidadari syurga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Kimak bintang yang pakai banyak nama termasuk Geng Najib yang asyik menjilat Najib berterusan mengarut di luar tajuk pos, coba menarik perhatian pembaca ke lain hal, mengsabotaj blog Budin yang pro-PH.

Jika berterusan juga lagi, akan lebih pedih carutan ke atas nya

Anonymous
Guest
Anonymous

Nampaknya Budin dgn PPBM kini tak sebulu
Ada ruang jer Cap Munge tn Budin akan palu
Mentri dgn sijil palsu Budin turut terasa malu
Syabas ler diucap tn Budin, gua caya sama lu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Binatang Geng Najib yang asyik menjilat Najib di atas berbagai nama sudah tentu tak mahu sebut bahawa Najib Al Jibo pun dikata kan pakai ijazah tipu.

Pegawai di Jabatan Penuntut2 Malaysia di London dulu kata dia balik Malaysia di atas kematian bapak nya, tunggu pencalonan PRK Pekan, terus berkempen, menang dan tak balik ke England mengambil peperiksaan akhir kursus nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mintri2 Bersatu ni banyak kontrovesi dan isu
Ada yg tersentuh kulit sikit jer dah koyak tisu
Ramai juga dikenalpasti sijil akademik palsu
Tapi bila ditanya, TDM hanya diam membisu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Menteri2 BN dulu penuh kontroversi. Paling malang dan memalukan negara di dunia antarabangsa Perdana menteri Umno, Najib Al Jibo, menchuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Menteri2 PH pun apa kurangnya..penuh dengan kontrovresi..ditambah lagi pulak dengan…kontolbesi beb!!!!

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

kontolbesi utk bini Bossko?

Rudeness dibalas dgn rudeness, itu saja obat nya

Anonymous
Guest
Anonymous

Di bwh PH, rakyat terus terhimpit dan susah
Menteri2 gaya badut & banyak mimpi basah
Ada pula, yg sijil akademik palsu & tidak sah
Mmg wajar sgt kalu Ahmad Maslan belasah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Di bawah gomen Umno Bn, rakyat di bohong, di tipu, wang rakyat di curi bulat2 – RM2.6 billion dari 1MDB masuk akaun bank Najib Al Jibo

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

CONTEMPT OF COURT

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Bak kata Geng najib yang asyik menjilat Najib – KONTOL KAMU – UTK DIA

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg kita berasa malu lah dalam sedikit hari
Perkara ini dah heboh, sampai ke luar negeri
Ia hal sijil akademik palsu, kita punya mentri
Tapi sijil nikah Kejora-Mas, mmg sah dan ori

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Malu nya negara tak terhingga bila Najib membohong, mencuri dan melanun, kata Tun Dr Mahathir. RM2.6 billion wang rakyat di 1MDB masuk akaun bank dia.

Al Jibo sendiri pun takda ijazah, bergambar memakai robe graduan unibasiti itu tipu saja. Telh banyak di perkatakan hal ini

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

REPORT TO POLICE

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

REPORT TO LOBAI HADI
THEN TO IDAMAN DIA, CLARE BROWN

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak tau lah, apa yg akan jadi dgn negara kita
Menteri2 ‘KERA’jaan baru lembab mcm unta
Udah lah janji2 PRU-14 dulu, semuanya aota
Sijil akademik mentri2 pula, palsu tipu dusta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Yang sudah nyata negara ini malu di dunia sebab Najib Al Jibo mencuri wang rakyat. Ketua2 Bahagian Umno di rasuhnya dengan duit curi dari 1MDB. Menteri2 nya rasuah mcm2 cerita

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Yang paling malu sekali ialah Msia kini dianggap sebaagi pariah dalam komuniti diplomatik dunia bila Timbalan menteri luarnya disahkan ada ijazah palsu..mana nak letak muka kalau ke luar negara..pegawai2 Imigresen yang jaga kaunter kat airport negara depa pun senyum2 kambing lagi sinis bila tengok mamat ni lalu!!!!

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

SEND TO PRISON

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

SEND NAJIB TO PRISON, HE CHEATED THE RAKYAT BY WEARING GRADUATE’S ROBE BUT A MALAYSIAN STUDENTS DEPT LONDON OFFICER SAID HE DID NOT COMPLETE HIS EXAMS AND HAD NO DEGREE

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum lagi selesai, pasal janji PRU punya isu
Kini PH berserabut pulak, dgn AP2 sijil palsu
Patut le mintri2 Bersatu spt basi punya susu
TDM mahu jawab pun, dia dah jadi letih lesu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Ini juga komen di atas nama lain yang di buat Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Najib Al Jibo di katakan Pegawai di Jabatan Penuntut2 Malaysia London pada masa itu bahawa dia tak lulus ijazah sebab tak mengambil peperiksaan bila balik ke Malaysia di atas kematian ayah nya, di calon bertanding di kawasan Parlimen Pekan, berkempen, menang menjadi Wakil Rakyat Rompin, tak balik ke England meneruskan pelajaran nya.

Membohong menipu ada ijazah konon.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Aikk..bukan ke DS Najib dah postkan gambarnya menerima scroll ijazah tu bersama2 dengan bonda Toh Puan Rahah dan adiknya di England tu,…kau tak tertengok ke gambar tu haah???? Kalau belum..cuba contact ngan pak cik Google!!!!

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Menipu pakai jubah graduan tapi tak lulus peperiksaan akhir nya sebab balik ke Malaysia bil bapak nya mati etc

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Oooo..patut lah prestasi menteri2 dan MB2 dari Bersatu ni macam hampas…rupa2nya mereka semua ada sijil palsu aje!!!!

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Patut lah Najib mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB sebab dia jenis pembohong penipu, takda ijazah tapi bergambar pakai jubah graduan universiti

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Timbalan menteri dan MB2 PH dari Bersatu tu…sepatutnya dikenakan hukuman tido semalaman dengan jenazah..kerana mereka takde ijazah…setuju kan beb ???

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

NAJIB TO SUE THIS IDIOT

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

But screw the MahathirvsAnwar bastak

Encules Vouz
Guest
Encules Vouz

Tun tetap Tun, senyap dgn berbagai strategi. Cuba main² melopong la jawapnya.

zunnun
Member
zunnun

Tun knew what Ahmad next few lines of questioning, be.

..the best answer, is not to answer.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Macam mana nak jawab…yang banyak ada sijil palsu ialah dari Bersatu..Timbalan menteri luar, MB Johor dan MB Perak..semuanya dari Bersatu..nyanya lah kalau jawab soalan maut dari DS Mat maslan tu…besar pulak kemaluannya nanti..betul tak zunnun???

zunnun
Member
zunnun

mcm ni je la.

klu Tun menafikan, Maka Tun akan terperangkap dgn byak lagi penafian.

dgn tidak menjawap, tak perlu penafian.

ini terjadi dgn Hadi 1.4 M, Abodoh Tape Reconding & Najib dgn 1MDB.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

macam ni aje lah..Kita pun tau betapa pendengaran Tun Madey @Atoq94 ni bukannya elok sangat lagi..kemungkinan besar dia hanya mendengar soalan tentang janji manifestomato tu aje, soalan pasal sijil palsu tu tak didengarnya.

Lagi pun, kita pun pernah tengok Tun kalau dalam wawancara kat luar negara pun ada isu pendengaran terhadap soalan2 yang dikemukakan padanya..jadi tak mustahil lah situasi yang sama berlaku pagi tadi.

Untuk soalan janji2 manifestomato tu, Tun ada jawapan..salah kerajaan terdahulu…tapi kalau isu sijil palsu ni, kalau nak beri jawapan yang sama, macam tak kena pulak…setuju kan zunnun???

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

Bossmu Najib Al Jibo punya telinga dah lopong pendengaran dah illek sebab naik pekak di jerit rakay di maki mencuri wang rakyat RM2.6 bil

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

1.4 J MAHATHIR PEKENA ANWAR

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

ANWAR PEKENA KAMU.

DI BELAKANG.

l6TwgTanpa Nama
Guest
l6TwgTanpa Nama

GN, bila Bossmu PM sendiri palsukan ijazah, apa nak cakap lagi.

Dunia uar dah tak kisah sebab depa kta bila dah mencuri RM2.6 bil tuh, tak payah peduli lagi ler

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sapa kata Tun madey tak jawab solan berkaitan sijil palsu tu..ada lah..jawapannya ialah..ini semua salah kerajaan terdahlu!!!!

zunnun
Member
zunnun

..huh.

ini mcm quality PM 8, nyo bunyi.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Alaahaai..Tun mesti fikir..apa yang nak dikecoh2kan pasal isu sijil palsu ni, sepatah kata Mokrez anaknya…mereka yang terlibat ni ada sijil palsu aje, bukannya mereka tu merogol, membunuh atau pun terroris yang mengancam keselamatan negara..betul tak zunnun???

zunnun
Member
zunnun

..aduh aduh

yg Tun Cuba nak beritahu Ahmad & Semua, Parliament is not a place to lie.

Tun berdiam, akin to:

I agreed to disagree.

zunnun
Member
zunnun

..morally wrong & legally wrong.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ok..kalau Parliament is not a place to lie…so just answer the question…is it so hard to do that????

Or is it because Tun has to create more lies to cover up the first one????

zunnun
Member
zunnun

Disagreed not to agreed is not a legal lie. Its about trying not to further the cause.

why should he give credit to Ahmad.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

The one million RM question is…why should he not further the cause..just answer the question lah…as Budin has emphasized that Tun has never backed down on answering any questions, locally or abroad.

Or he didn’t understand the gist of that straight forward question..c’mon lah!!!!

Najimu
Guest
Najimu

Sindri tanya..sindri jawab

zunnun
Member
zunnun

…la,

(1) Politic is Possibility.

(2) Truth hurts.

(3) Dishonesty, Retribution.

(4) Belief is Perception.

(5) Faith is Conviction.

…i guess, Tun choose all of the above.

does he understand the gist of the question?

he does. that why he remains silent.
should he answered it, then he does not understand the question.

was it the question? was it an intention?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

There’s no intention ..it’s just a question that has been burderning the mind of any sane rakyat for quite some time!!!!

zunnun
Member
zunnun

..then you are a lousy politician 😒 😜

Anon
Guest
Anon

Apa yg berlaku yalah PM menjawab soalan politik dgn jawapan politik bukannya soalan asas mengenai pentadbiran Kerajaan. Secara gistnya jawapan politik yalah kerajaan tidak dapat penjarakan Bekas PM yang tipu Degree Nottingham dia kerana kesalahan2 rasuah dan mencuri duit rakyat rekod 42 tuduhan2 kerana OKT dan lawyernya asyik berhelah utk tangguh bicara dan mengenakan gag order supaya rakyat marhaen tidak dapat mengikuti cerita mahkamah bagaimana Bossku dan lakinya mengtangkedarah duit rakyat. Kalau lihat kpd euphoria dan gelak ketawa barisan pertahanan Bossku diParlimen bila wakil sibadut sarkas UMNO Mazlan mengemukan soalan sinikal itu, rasanya rakyat tidak berpuashati PM tidak menglengkapkan lagi… Read more »

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

MEANING JUNUN DON’T HAVE ANY BELIEF AND FAITH?