ANWAR YANG SERBA SEDERHANA….

Presiden PKR yang dinamakan sebagai bakal Perdana Menteri ke-8 telah mengisytiharkan jumlah harta yang dimilikinya kepada SPRM baru-baru ini.

Dalam pengisytiharan itu, harta yang dimilikinya hanya berjumlah RM10.75 juta saja

Jumlah itu merangkami sebuah rumah di Bukit Segambut bernilai RM9.5 juta, sebidang tanah di Kuantan bernilai anggaran RM420 ribu dan wang simpanan serta pelaburan sebanyak RM828, 658.83.

Rumah di Bukit Segambut itu dibeli pada harga RM4.5 juta setelah menjual kediaman asalnya di Bukit Damansara pada 2005 yang lalu.

Tanah di Kuantan itu pula dibeli Anwar pada tahun 1974 dengan harga hanya RM7,000 ketika itu.

Itu sajakah kekayaan Anwar sedangkan beliau pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan ketika bersama UMNO dahulu?

Ya…itulah Anwar. Beliau seorang yang cukup sederhana dan tidak taksub untuk mengumpul harta kekayaan melalui pelbagai jawatan kanan yang pernah disandangnya ketika dalam kerajaan.

Bukan saja kehidupannya serba sederhana, bahkan dalam beberapa ucapannya juga beliau kerap menyeru kepada amalan hidup dalam kesederhanaan.

Malah ketika bersama UMNO dahulu di mana ramai yang kaya kerana bantuan dan pertolongannya, kehidupan beliau sekeluarga tetap sederhana.

Ketika itu, isteri beliau, Dr. Wan Azizah Wan Ismail hanya berpakaian biasa, tiada hiasan gemerlapan di tubuhnya, juga tidak ada sama sekali beg tangan mahal sebagai penemannya ke mana-mana.

Jumlah kekayaan Anwar yang diisytiharkannya kepada SPRM ini tentu saja jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan pemilikan harta kebanyakan para pemimpin UMNO yang semua sedia maklum, dengan jawatan Timbalan Menteri, Ahli Parlimen atau Pengerusi GLC saia pun, jumlah harta mereka jauh lebih menimbun lagi.

Sebut siapa saja, mana pemimpin UMNO yang tidak kaya ketika mereka pernah kuasa dahulu?

Sebagai bakal penerajui negara, kesederhaan dan kekayaan Anwar yang tidak seberapa ini sebenarnya adalah penawar untuk memungkinkan negara di bawah kepimpinannya nanti mampu memberi kesejahteraan yang lebih merata kepada rakyat jelata. (Shahbudindotcom 08/03/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 12 March 2019 — 11:58 am

77
Leave a Reply

avatar
19 Comment authors
Mohamad Fairus Bin BasrolMexes KroosDaunputihJigitirkiz Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Mohamad Fairus Bin Basrol
Guest
Mohamad Fairus Bin Basrol

Lihat saja menteri2 umno pas. Berapa org yg berani isytihar harta. Kalau benar menteri umno ikhlas dlm perjuangan membantu marhaen sila lah isytihar harta.

Daunputih
Guest
Daunputih

Jilat bro jgn tak jilat he he he.Segala rahsia AnuWar semua ada dalam poket Tun M dan Umi Hafilda

Mexes Kroos
Guest
Mexes Kroos

Butoh kau la!!!

irkiz
Guest
irkiz

budin masih katak bawah tempurung, tak tau apa, abang anwar, bapa anwar faham fahamlah

Mexes Kroos
Guest
Mexes Kroos

Maknanya kau lebih arif pasal anwar berbanding keluarga dia sendiri ke shialll

Geng Najib
Guest
Geng Najib

melayutakberkhatan…kau ada terbaca tak kenyataan Mat Syabu hari ni yang mengatakan baru dia sedar dan faham bahawa menjadi kerajaan ni tidak lah semudah semasa dia menjadi pembangkang dulu. Rakyat bersetuju sangat2 dengan kata2nya tu…bukti memang dah terang depan mata mereka. Tengok aje lah tindak tanduk dan keputusan2 yang dibuat oleh menteri2 kabinet kayu reput Fuckatan Haprakan, hampir semuanya tak boleh pakai langsung..kalau tak memfotostat semula polisi2 dan program kerajaan terdahulu, meniru, menjenamakan semula dan dengan muka tak malu, berbangga pulak dengan mendabik dada menguar2kan semuanya tu adalah idea mereka. Kalau ada pun idea ori dari mereka, lebih kepada lawak bodo… Read more »

melayutanahselatan
Member
melayutanahselatan

SAMPAH

Mexes Kroos
Guest
Mexes Kroos

Lancauuuu

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Fuyoo…Banyak betul berita2 yang menggembirakan rakyat Msia, khususnya orang2 melayu kini timbul di negara ini. Nampak sangat…gabungan UMNO-PAS yang dimeterai baru2 ni telah mencartakan satu episod baru dalam senario politik negara yang bakal menarik semula sokongan padu rakyat kepada BN dan gabungan PAS-UMNO tu!!!! The Perak chapters of Umno and PAS will meet next week to discuss further on areas of cooperation after their respective leaderships announced a formal union, said Datuk Saarani Mohamad. Speaking to Malay Mail, Saarani said Perak Umno was among the earliest state to moot the cooperation. “We have agreed to meet two months ago. There… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Melayutakberkhatan, zunnun, TN dan mahacai2 haprak kat blog ni…Ni haah..ada satu berita gembira yang seWAJIB nya kita raikan bersama2 memandangkan ia bakal merubah lanskap politik Msia untuk selama2nya!!!! UMNO acting president Dato’ Seri Mohamad Hasan charted new territory today when a Barisan Nasional (BN) Supreme Council meeting chaired by him agreed to keep the coalition in tact. The move inadvertently opened the doors for both the MCA and MIC to consider working relationships with non-BN entities outside government and may require some form of commitment from all BN component parties towards a framework regulating such relationships. “MCA and MIC remain… Read more »

jigit
Member
jigit

Budin…
Nak tumpang gelak boleh tak….
Lsh kah kah
Kah kah kah….adehhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia yang mula nya datang, bukan aku yg cari Kerna dia terpikat benar dgn pantun2 ku beri Mula nya dlm hidup ku, dia sbg gadis misteri Namun kini gadis itu dah jadi ku punya isteri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Mulanya kenal kami ni adalah sebagai lawan Tapi, dek kerna pantun, pada ku dia tertawan Masing2 merindu siang & malam jadi igauan Kpd diri aku dia hadir jadi bayangan gurauan Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh _____________________________ BAYANGAN GURAUAN – MEGA (https://youtu.be/CbVp6rLgB8c) Tak pernah ku alami Tak mungkin ku hindari Di himpit perasaan Bayangan gurauan Di dalam jaga ku tercari-cari Di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INILAH AKAN JADI JIKA BIARKAN PH TERUS PERINTAH NEGARA Venezuela terpaksa bergelap selepas berlaku gangguan bekalan elektrik besar-besaran – @global – March 8, 2019 CARACAS: Sebahagian besar Venezuela terpaksa bergelap mulai petang Khamis selepas berlaku gangguan bekalan elektrik secara besar-besaran dan kerajaan Presiden Nicolas Maduro menyalahkan “perbuatan sabotaj” sebagai punca perkara itu berlaku. Selain beberapa bangunan yang mendapat bekalan elektrik daripada sebuah penjana peribadi, ibu kota Caracas terpaksa bergelap mulai pukul 4.50 petang, yang turut menjejaskan sistem pengangkutan metro bandar serta perkhidmatan telefon dan internet. Digelar sebagai antara bandaraya paling berbahaya di dunia, jalan-jalan di Caracas biasanya lengang selepas hari… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan betul dgn dia Wak Suman tua cabuk
Masa PRK Semenyih dia pergi ikut menyibuk
Dibuatnya kempen gila babi, spt orng mabuk
Apa lagii, jawab nya.. Wak makan penumbuk

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS usaha bina kekuatan politik umat Islam KHAIRUL AZLAM MOHAMAD 08 MARCH 2019 MARANG: PAS menyedari umat Islam dalam negara ini menghadapi perpecahan hingga melemahkan kuasa politiknya. Justeru, Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan, bahawa PAS kini sedang berusaha menyatupadukan semula orang Islam di negara ini. Menurutnya, perpecahan dan kelemahan umat ini kerana masing-masing kumpulan itu meninggalkan perjuangan Islam. “Sekarang kita sedang mengusahakan untuk menyatukan orang Islam di negara kita ini untuk membina kekuatan semula. “Kita telah mengalami zaman surut dan selepas surut akan ada zaman pasangnya. Pasang ini tak berlaku dengan mudah, mesti dengan usaha… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Mengambil Hadi & Geng Ular Mak utk menyatu padukan Umat Islam seperti memberi si Buta berlawan pedang.

Jalaludin Jawi
Guest
Jalaludin Jawi

Adakah ko lebih alim dari ulama. Juzu Amna ko hapal tak. Elok ko hapal juzuk Amma yg ko x hapal tu, dr ko perlekeh dan merasakan diri lbh baik dr ulama.

Ana khoiru minhu wakholattani minbar wakholatahu min thin.
Aku lbh baik dr dia, aku dijadikan dr api dan dia dijadikan dr tanah.

Tengok cermin dulu.

zunnun
Member
zunnun

..jom bicara di sini. Jom

zunnun
Member
zunnun

Jom, bicara, jgn dok hafal hafal juzu. Dgn 30 juzu, blh tanggung Alam ini?

blh 30 juzu membataskan Yg tak terbatas?

zunnun
Member
zunnun

Tuhan Semesta Alam.

tlg beri penjelasan?

(1) Ape yg semesta Alam?
(2) Jika (A) itu Semester (-A) itu Semester ke?
(3) Alam Sedar, maka segala nya mengikut kesedaran nya?

atau, setiap se suatu sedar sendiri, & Alam ini, summation Kesedaran Yg Ada bersama nya.

Kita mula dgn ini dulu sebelum bicara Api & Tanah

..jom

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

Siapa tuhan ko?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PAS: Pecat Guan Eng! I/Hasyim Sokong, Susuli Dengan Demontrasi? Tangkap layar KUALA LUMPUR 7 Mac – Pas mahu Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bertindak dengan memecat Menteri Kewangan, Lim Guan Eng daripada barisan Kabinetnya berhubung kenyataan berbentuk hasutan yang dikeluarkan Setiausaha Agung DAP itu. Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan juga menganggap kenyataan DAP itu sekali gus mengesahkan DAP sebagai sebuah parti yang bersikap cauvinis dan tidak demokratik, walaupun nama DAP diterjemahkan sebagai ‘Parti Tindakan Demokratik’. Katanya, Guan Eng sepatutnya melihat penyatuan ummah yang dipelopori Pas dan UMNO sebagai suatu langkah positif ke arah perpaduan masyarakat demi kebaikan negara… Read more »

zunnun
Member
zunnun

PAS yg di dokong oleh Ular Mak, Parti bersikap ape? Islam? Islam aka Ular Mak, membelit Sana membelit sini!

Jalaludin Jawi
Guest
Jalaludin Jawi

Bila si jahil merasakan dirinya lbh alim dr ulama. Isim lah jadinya

zunnun
Member
zunnun

Hadi Ulama atau Ular Mak?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Haiyaaaa..PAS manyak hebak oooi..bulee kasi hidup olang mati meee Najib sudah mati, kata DAP. Umno sudah mati dan orang melayu bukan semua sokong umno kata Bang Non. Pas beri nyawa kepada Najib bebel kepala DAP. Haiyaaaa..PAS manyak hebak oooi..bulee kasi hidup olang mati meee. Haiyaa PAS manyak baik meee….manyak suka tulong olang meee Ya. Pas pernah tulong Bang Non, Pas manyak tulong DAP, lu tarak ingat ka itu tahun, DAP mau kasi HARAM sama itu pertubuhan, PAS kasi dia punya lambang kasi sama lu…. Haiyaaa lu manyak jahat ooo… Tapi,…wa ada hailan satu perkara. Dulu jam lu kata Pas sama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Menunggu Titah Raja-Raja Melayu ( 2 ) Bagaimana agaknya kesudahan fenomena penghinaan terhadap agama Islam? Harbi kelihatan semakin galak dan gatal menyentuh sensitivitI ummah. Al-Quran dipijak dan dijadikan design pada pakaian. Kalimah Allah dijadikan alas kaki. Tubuh badan Nabi s.a.w dikarikaturkan dengan penghinaan. Rentetannya, apakah nanti, tercatat syahid pertama demi mempertahankan kesucian Islam? Report polis telah dibuat. Demonstrasi aman telah mengumpulkan ratusan ribu rakyat di seluruh negara. Bantahan demi bantahan secara bersopan mahupun bersuara lantang telah dikumandangkan. Malah amaran had kesabaran pun telah diviralkan. Namun, harbi terus-menerus melukai ummah ini. Berdarah di hati menunggu hari tumpah ke bumi. Sehinga kini… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Bila Ular Mak berbohong, tak ke itu menghina Islam name nya?

Jalaludin Jawi
Guest
Jalaludin Jawi

Buktiksn mna bohongnya. Jgn jadi Malysiakini sbg Quran ko

zunnun
Member
zunnun

Maka Quran tidak meliputi Malaysiakini?

Quran yg mana?

Jika Quran itu Kadim? Kitab yg kau hafal saban hari itu, kekal ko?

klu di bakar, di mana kekal nyo?

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Zinnun, mana mai pula pembela GN, Anonymous dan M VS ni pula. Sdr Jalaluddin ni org PAS kot..

zunnun
Member
zunnun

iyo. Pembela Ulama. Tapi Hadi itu, Ulama atau Ular Mak?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Patutlah dia ni tak lama dalam PAS… Saya terbaca satu petikan berita daripada bekas bendahari PAS yang rasa pelik kerana program PAS tak ambil duit tabung. Baca tajuk saya dah rasa dia ni mesti ‘bodoh’. Duit tabung untuk menabung dan digunakan untuk kecemasan. Kenapa perlu tunjukkan kebodohan semata-mata nak ‘perkena PAS’? Semua orang sudah tahu dan kenalpasti orang-orang PAS dimana-mana kedudukannya di cawangan, di Kawasan atau di negeri apabila membuat program apa-apa pun mereka akan utama duit poket ahli dulu. Mereka iktiar apa cara dan mereka tak akan usik duit parti melainkan terdesak. Sebab itu bila ada mesyuarat untuk membuat… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“mamak pengkhianat PAS ini buat tak tahu dan hairan”?

Tapi RM90 juta Najib rasuahkan semua orang dah tahu. Melainkan yang bebal.

Tak masuk dalam akaun PAS pun, masuk akun pemimpin2 PAS. SPRM pun dah mula rampas kereta2 mewah, lot kedai bernilai RM2.2 juta, rumah … dan siasatan berjalan lancar sekarang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kat bawah tu ada sekor melayutakberkhatan
Mangkuk ni regu wak Suman asal dari selatan
Time dia menyondol sebijik mcm babi hutan
Pengikut tuhan Harun dpt petunjuk syaitan

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Aku ingat Budin tukar format dan jentera blog dia, nate’ yang asyik mengarut luar tajuk pakai banyak nama termasuk Geng Najib yang selalu menjilat Najib ini akan terhapus.

Rupa nya ada lagi. Guna kata2 kasar jugak lagi. Jadi, kita tibai dia berterusan ler.

anonymous
Member
anonymous

Tahun 98 dulu madey tak boleh tuduh anwar rasuah…madey hanye fitnah kes liwat 1 dan salah guna kuasa yg berkait dgn fitnah liwat…

murad bekas penolong gabnur bank negara yg tuduh anwar simpan 3 billion aset diluar negara sudah mintak maaf bila digertak oleh anwar..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH Parti Sepenggal Dalam Sejarah Bila di sorot kembali tulisan Pn. ternyata ianya penuh dengan kemarahan yang tidak lagi dapat di bendung terutama nya apabila PH mengalami kekalahan di dua PRK CH & Semenyih, InsyaAllah Rantau pun akan menerima nasib yang sama. Pn Senator pula menyalahkan TGHH kerana mendesak calon CH di khaskan kepada calon Islam. Fitnah apa yang Pn Senator cuba lemparkan terhadap TGHH sedangkan pemilihan calon CH adalah kuasa mutlak UMNO/BN. Nampak nya Pn Senator PAN telah melantik dirinya menjadi jurucakap kepada MIC & MCA, lebih malang lah lagi jadi nampak nya. Jika di ikut perkembangan politik parti… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..tak usah memandang jauh. Tali Hayat UMGOK/ULAR MAK di tangan SPRM, AG, Mahkamah.

sementara itu, menyalak se puas puas nya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Test

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH LEADER DE FACTO DECLARED WAR! Kenyataan LGE Gugat Keamanan Negara – Norazli Musa PERTUBUHAN Pendukung & Pencinta Ulamak (GU) mengambil serius terhadap kenyataan Lim Guan Eng (LGE) sebagaimana dilaporkan oleh MalaysiaKini bertarikh 6 Mac 2019 mengatakan: “Lim calls Umno-PAS union a declaration of ‘war’ on non-Malays”. Kenyataan LGE yang menyifatkan kerjasama Umno-PAS sebagai pengisytiharan perang terhadap bukan Melayu/bukan Islam adalah merupakan kenyataan yang benar-benar tidak bertanggungjawab,biadab, rasis, berunsur fitnah dan tersirat niat yang tidak baik untuk mengapi-apikan perkauman. Kenyataan ini amat-amat tidak boleh diterima kerana dilakukan oleh Menteri Kanan Kerajaan dan ianya terlalu menyingung perasaan antara kaum. Geng Ustaz… Read more »

zunnun
Member
zunnun

GENG USTAZ INI SEMUA DAH DI SARING LUM? RAMAI YG SAWAN KE?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

RM10 JUTA ORANG TAK PERCAYA. APA KATA PAK ANU TAMBAH SEKALI GANDA LAGI! Team Mahathir sebar kekayaan Anwar daripada duit rakyat… Februari 2013 lalu, Mahathir telah menjawab isu kekayaan anak-anaknya. Dalam serang balas tersebut Mahathir menyebut Anwar telah menggunakan kesempatan menjadi Menteri Kewangan pada masa itu mengkayakan anak beranaknya dan kroni. Jadi tak hairan kalau Anwar ada rumah 9.5 juta pada masa itu. Kini apabila Anwar mengistiharkan hartanya 10.7 juta dan menyembunyikan sebahagian harta dalam bentuk penama waris terdekat, team Mahathir telah menyebar kembali tulisan Mahathir 2013 lalu di media sosial. Penyebaran maklumat ini akan membuatkan PH makin panas antara… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Anak2 madey lebih kaye ato anak2 anwar?….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Memang RM 10.7 juta itu terlalu sedikit. Tak dapat nak bandingkan RM2.6 billion yang masuk akaun bank Najib yang biasa. Yang masuk akaun bank bernombor (tak bernama, macam di Switzerland) tak terkira.

Jugak rumah dia di Jalan Duta. Senang2 berpuluh juta. Dan harta2 yang di tas nama anak2 dia. Termasuk yang Polis jumpa dan rampas RM114 juta wang tunai.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PASTIKAN PH HANGUS HANCUR LEBUR DAN LUMAT. TIADA BANGKIT LAGI SELAMA-LAMANYA Liew Chin Tong Tidak Sengaja Dedah Strategi Dasar Bumi Hangus D4P? Menarik membaca artikel yang ditulis oleh pakar strategi DAP Liew Chin Tong bertajuk ‘Dasar bumi hangus gabungan UMNO-Pas, MCA-MIC’. Tulisan Chin Tong yang kini Timbalan Menteri di Kementerian Pertahanan iaitu kementerian penting di negara ini itu boleh dibaca dalam portal berita FMT dipautan https://www.freemalaysiatoday.com/…/dasar-bumi-hangus-gabu…/ Dalam artikel itu, Chin Tong berkata, UMNO dan Pas telah menyerang Pakatan Harapan (PH) dari sayap Melayu, manakala MCA dan MIC menyerang dari sayap bukan Melayu. “Serangan dalam konteks etnik ini membuktikan ‘dasar bumi… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macam mana nak “pastikan”? Pru15 lebih 4 tahun lagi. Umno dan parti2 Pembangkan pun terborai sekarang. MCA nak bubarkan BN. Wak Jahid nak ambil semula tugas2 Presiden Umno tapi Tok Mat, yang “menyandang hingga dia merasa tak larat”, tak kata apa.

zunnun
Member
zunnun

Blh ke depa2 ini tahan selama 4 Tahun lagi? Klu cepat peak, nanti bila tiba masa nya, jgn pula layu longlai.

..Hadi mungkin Ada byak bekalan Pil Kuda, kok.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HAI BUDIN PERLI BESAR NAMPAK! PAK DAJJAL AL MASONIC BUKAN BOLEH PERCAYA Jahanam negara kalau spesies pelik jadi pemimpin Kenapa Guan Eng perlu panas baran bila PAS-UMNO kerjasama? Kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menyifatkan kerjasama antara PAS-UMNO sebagai ‘pengisytiharan perang’ ke atas masyarakat bukan Melayu, adalah pemikiran jahat yang cuba ditanam kepada mereka. Menyoal tindakan pemimpin parti tamak haloba itu, Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata, kenapa Lim Guan Eng perlu panas baran apabila melihat orang Islam bersatu sehingga membuat tuduhan berkenaan apabila PAS dan UMNO umum bekerjasama. “Lim Guan Eng ini spesies yang pelik. Semakin hari… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DAP takut dan bantah PAS Hudud sampai bila2. PAS takda peluang memerintah jika bersendirian. Tapi jika dengan Umno pun, tak akan merasa. Umno dah lintang pukang, tak tentu arah. Wak Jahid tak memimpin. Tok Mat pegang tugas2 Presiden sementara. Lama akan begitu sebab bicara Wak Jahid 43 tuduhan mahkamah makan masa. Umno terumbang ambing saja hingga Pru15.

zunnun
Member
zunnun

LGE tak emo pun, tapi dgn 42 kerusi, jgn pulak, UMGOK/ULAR MAK yg menyesal.

..setakat UMGOK/ULAR MAK tak blh memerintah Negara.

anonymous
Member
anonymous

Madey ade saham hotel golden horse palace…sebuah iriz dan sebuah porshe….jet peribadi?…

Anak2 ada deretan kereta mewah…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ada bukti?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PEMBANGKANG TELAH KUATKAN BARISAN SEKARANG TIBA MASA MENYERANG PH HABIS-HABISAN MCA dan MIC kekal dalam BN. Terima persepakatan UMNO dengan PAS. Mesyuarat pertama Dewan Tertinggi BN yang diadakan sejak kekalahan gabungan itu tahun lalu berakhir hari ini tanpa sebarang kata sepakat mengenai sama ada untuk membubarkan BN. Pemangku Pengerusi BN, Mohamad Hasan berkata presiden MCA Wee Ka Siong membentangkan usul itu semasa mesyuarat. “Mesyuarat itu tidak mencapai kata sepakat untuk membubarkan BN. “Kita memang tahu (cadangan untuk bubar BN) dan ia tak akan berlaku sebab saya memang tak bersetuju dengan cadangan tersebut. “Kami masih utuh,” kata Mohamad pada sidang media… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macam mana nak MENYERANG PH HABIS-HABISAN bila mesyuarat pertama Dewan Tertinggi BN .. berakhir hari ini tanpa sebarang kata sepakat mengenai sama ada untuk membubarkan BN atau tidak?

Teruskan lah begitu. Biar Najib hebohkan dia Bossku masakan orang kuat UMNO KJ kata “Najib bukan Bossku”. Rakyat perlu hiburan – fun and entertainment” – dan Najib jadi kelakar nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Khianat perjuangan Islam, akan sesat dan jadi gilo – Kata Tok Guru Nik Aziz Patutlah Tok Guru Nik Abdul Aziz berkata biasanya pimpinan yang mengkhianat perjuangan Islam, mencari kepentingan duniawi tak lama hidupnya didunia ini lagi Allah akan tunjuk, mereka ini akan menjadi sesat dengan agamanya. Satu kata-kata tok guru dalam bahasa Kelantan ialah “gilo” (gila). Ini aku macam rasa tak yakin… ya ke? Tapi hari ini aku dah melihat kata-kata Tok Guru ini ada benarnya. Makin hari makin aku lihat kesesatan pimpinan AMANAH teruamanya walaupun mereka ini ada lulusan agama dan adalah pengiat pertubuhan IKRAM yang tegar tapi akhirnya… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Lobai pas dah sesat kerana ganjaran wang najib.. …bohong patuh syarie…

Mali Bin Muyung
Guest
Mali Bin Muyung

Sukar saya percaya harta Anwar seceput ini saja.

anonymous
Member
anonymous

Ko boleh siasat…

Rodamotor
Guest
Rodamotor

Budin

Memang Nuar amat serdahana…..

kih.. Kih.. Kihhh….
Knapa?…korang tak cayake?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Tn. Budin..nak tanya lah…duit derma yang diberikan kepada Bang Non sekeluarga dari Dato Rameli Musa dan TS Robert Kuok selama ni, diistihyarkan tak dalam perisytiharan hartanya baru2 ni tu???? Kalau baca kenyataan di bawah ni, berjuta2 RM jugak yang telah didermakan kepadanya sejak dulu lagi tu…. In October 2002, PKR (at that time called PKN or Parti Keadilan Nasional) held its second AGM in Sungai Petani, Kedah. Johari Abdul was in charge of organising the AGM. During that AGM an incident erupted that split the party, which eventually triggered mass resignations from the party. Some of you probably remember ‘The… Read more »

Najibbosslu
Guest
Najibbosslu

Derma arab… Kikikiki

melayutanahselatan
Member
melayutanahselatan

Kau ni sebok nak tanya orang.
Pergi tanya kepala bapak kau si Najib HARAMJADAH lah, BODOH

La
Member
La

Apasal Tanya Budin??? Dh kau tahu, pergi lapor Sprm lah..Anwar buat laporan harta palsu. Sembang shj tk guna..
Sesiapa buat laporan palsu. Tu kira kes jenayah..

anonymous
Member
anonymous

Ko tak boleh beza ker derma untuk politik dgn derma untuk peribodi?…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bakpa nak crita kesah PKR? Ada banyak kesah Umni dan Najib yang amat memecah belah dan melucukan, Najib jadi kelakar untuk hiburan rakyat, contoh nya, memikir rakyat tak tahu dia mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB. Dan dia mengaku Bossku tapi pemimpin kuat UMNO, KJ dan puak nya, kata “Najib bukan Bossku”.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

TN…mana aku dan rakan2 kat sini tuduh Bang Non buat laporan palsu???

Kita orang nak tau, ada ke wang yang diberikan oleh Dato Rameli dan TS Robert Kuok tu di masukkan dalam perisyiharan hartanya tu..takkan lah tu pun dosa besar kot untuk ditanya????

jigit
Member
jigit

Ni mesti tulisan Raja Petra. Bila RPK tulis, baca boleh la… tapi bolehkah dipercayai orang yang menjual prinsip untuk mendapatkan wang. Asalnya dia adalah penyokong tegar PKR …. tetapi apabila tidak diberi gamjaran lumayan sprti yg diharapkan… RPK ini mengubah haluan. Dari orang yg sangat kuat menghentam Najib dan menuduh Rosmah Mansor dgn berbagai tuduhan termasuk penglibatan dlm pembunuhan Altantuya, tiba2 RPK ini melarikan diri ke UK dan mula menunjukkan sokongan kepada penyamun Najib. Sekarang RPK mula menyerang DSAI sbb DSAI membantai Hj Hadi. Dia memang geng baik Hj Hadi dan abangnya pernah menjadi punahsihat kpd Prediden PAS tersebut. Saya… Read more »

Apanama
Guest
Apanama

Budin punya kipas, fuihhhh cer tanya Ezam, Nallakarupan, sd johari…. how much hidden treasure hanve been kept

Najibbosslu
Guest
Najibbosslu

Nalla… Ezammm…. Kikikiki

melayutanahselatan
Member
melayutanahselatan

Cuba kau tanya kepala bapak kau si Najib keparat tu, berapa harta rompakan dia laki bini

zunnun
Member
zunnun

Ape yg tersirat yg Budin ingin ketengahkan Anwar layak PM 8, kerana kesederhaan. Yg Budin membuat kesilapan di sini, tersurat, kesederhaan itu mengenai kekayaan. Umum tahu, malah setiap acuan Pemimpin UMNO, bila jadi Menteri, TPM & PM. Saya sendiri, ketika bersama Tun Ghafar, menerima sumbangan dari Lim Goh Tong, ketika itu, Tun Ghafar & Lim berjiran. Derma tersebut yg terkhir bilamana Tun di calonkan lagi bertanding di Alor Gajah. Perlu Kita persoalkan kekayaan mereke? Ya & Tidak. Ya, jika Sovereign Negara terjejas. Tidak, jika tidak menjejaskan Kedaulantan Negara. Di sini, Kita perlu bertanya, hingga peringkat mana kita membiarkan diri utk… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“kesederhaan”? Kalau kau maksud kesederhanaan pun, aku tak setuju.

Di tangkap liwat 2 kali, di penjara 2 kali. Yang tak di tangkap, tak tau berapa kali.

Dia tak boleh jadi PM8 sebab itu. Islam adalah agama negara ini. Islam tak benarkan tabiat itu.

Agama lain pun tak benarkan. Kota purba bernama Sodom (istilah sodomy itu timbul dari nama itu) dan Gomorrah ranap dalam sejarah sebab ramai penduduk nya praktik sodomi. Sekarang kota2 itu tinggal baki nya sahaja di Jordan.

La
Member
La

Dol..toksah sembang. Buat laporan & perakuan harta palsu, perbuatan jenayah.
Pi buat repot kt Sprm..& sebut harta2 dia yg tk declare..

anonymous
Member
anonymous

Kenape Ezam kotak2’dan Nalla paria tak repot sprm?…

zunnun
Member
zunnun

Sdrku Budin, …permasaalahan yg di hadapi oleh Negara, Serperti Malaysia, tak lain memilih Pemimpin utk PM. bebagai Negara membangun, amat malang jika sentiasa di terima pakai ” Negara Membangun” sdg kan Vietnam yg jauh ketinggalan kini telah Jauh Maju. Maka yg Malaysia perlukan, Se orang Pemimpin bukan bersifat “Consolidating” kerana ini akan menjerumus Negara hanya utk menangani hutang tanpa memberi aspect ujuran “Kemajuan”. Kemajuan berteraskan ape? di sini Kita perlu PM yg berani, bukan fikiran sederhana. PM 8, memerlukan Negara bergerak utk mempergiatkan Pengeluaran. Pengeliaran dlm bentuk Primary & Secondary. Kekayaan Negara yg di miliki oleh GLC seperti Khazanah perlu… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Agree about Mahathir. Agree tough for Anwar to be PM8. But thank God PM6 Najib has gone and not likely to be PM ever again.