WALAUPUN PELIK, PERKAHWINAN UMNO DAN PAS ADALAH BAIK UNTUK RAKYAT

Impian  yang sekian lama dinanti-nantikan dalam politik negara ini ialah wujudnya sistem dua parti yang seimbang serta menjadikan proses semak dan imbang dalam kerajaan nampak lebih berkesan.

Melalui kewujudan sistem dua parti di mana kerajaan yang bertukar ganti lebih mudah berlaku setiap kali pilihanraya diadakan, sesiapa juga yang menjadi kerajaan akan berusaha melakukan yang terbaik dan tidak akan mengabaikan janji-janji mereka kepada rakyat.

Selebihnya, mereka yang menjadi pemimpin pula akan sentiasa berhati-hati dalam tindakan atau percakapannya, jauh sekali untuk berani terjebak dalam perbuatan rasuah atau skandal.

Ini kerana dengan sistem dua parti dan kerajaan yang mudah bertukar ganti, mereka yang terlibat skandal atau rasuah sedar nasib mereka lebih mungkin berakhir di penjara apabila sudah tidak lagi memegang kuasa.

Ia tentu saja berbeza dengan sesebuah kerajaan yang mampu bertahan selama 60 atau 100 tahun misalnya, pengumpul kekayaan atau pengaut rasuah akan terus hidup dan mati bersama kekayaan mereka, malah sesetengahnya terus diberikan sanjungan selama berketurunan lamanya.

Apabila BN kalah dalam PRU14 lalu, sistem dua parti terlihat akan segera menjadi pengganti.

Namun, pembangkang nampaknya masih berpecah dan bersepah-sepah dengan kepentingan diri masing-masing.

Sekadar gambar hiasan (Sumber-facebook)

Ditambah lagi dengan gelagat mereka yang keluar parti untuk mencari habuan peribadi serta sesetengah parti bertindak meninggalkan rakan sendiri.

Bagaimanapun, dengan perkembangan terkini yang menyaksikan UMNO dan Pas sudah berkahwin akhirnya, walaupun kelihatan pelik serta janggal, itulah kemajuan politik sebenarnya.

Perkahwinan kedua-dua parti itu, ditambah jika kemudiannya diterima dengan baik oleh MCA dan MIC, dengan sendirinya akan menjadikan kelompok pembangkang sudah bersatu menuju ke arah sistem dua parti.

Berbeza ketika sebelum PRU14 lalu, di mana meskipun PH merupakan gabungan pembangkang utama untuk berlawan dengan BN, Pas ketika itu masih bersendirian dengan Gagasan Sejahtera dan kuasa ketiganya.

Penggabungan pembangkang yang kuat ini adalah baik untuk negara dan rakyat. Mereka mampu menjadi elemen semak dan imbang yang baik kepada kerajaan PH yang baru saja mendapat kuasa.

Dengan itu, bukan saja kerajaan akan sentiasa berhati-hati, bahkan dengan peranan pembangkang yang kuat itu, PH akan menjadi tiada pilihan selain berusaha sebaik mungkin menunaikan janji-janji manifesto yang sehingga kini kebanyakannya semacam ditangguhkan dengan sengaja serta dengan pelbagai alasan yang direka-reka.

Pemimpin yang suka merapu, bercakap bukan-bukan, menyombong diri dan tidak mesra rakyat juga akan mula sedar diri untuk lebih berhati-hati.

Kebimbangan kerajaan PH terhadap kedudukan pembangkang yang kuat ini dapat dilihat daripada respon beberapa pemimpin kerajaan seperti Tun Mahathir Mohamad, Azmin Ali dan yang lain-lainnya.

Meskipun ramai yang melihat kerjasama UMNO dan Pas ini sesuatu yang pelik berdasarkan sejarah lama mereka dan sukar menjangka sampai bila perkahwinan kedua-duanya mampu bertahan, mereka  diharapkan terus berperanan dengan sebaik-baiknya.

Kita boleh saja berbeza pendapat dan tidak setuju terhadap mana-mana parti, namun peranan sesebuah parti demi kepentingan negara dan agar rakyat sentiasa mendapat yang terbaik daripada sesebuah kerajaan, tentunya jauh lebih utama.

Oleh itu, penggabungan pembangkang yang kuat untuk berlawan dengan kerajaan adalah sesuatu yang harus diterima baik oleh kita semua. (Shahbudindotcom 07/03/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 March 2019 — 3:31 pm
Subscribe
Notify of
guest

228 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Geng Najib
Geng Najib
7 March 2019 9:41 pm

Kengkawan semua..korang pernah tak bertanya soklan ni..kenapa sejak PH memerintah, perbuatan menghina Islam, Nabi s.a.w dan Institusi kesultanan Beraja semakin menjadi2 , seolah2 macam ada komplot terancang oleh depa semua untuk melakukannya…dan secara tak langsung mencabar tahap kesabaran umat Islam melayu di negara ini. Yang peliknya..masa zaman kerajaan BN dulu, takde pulak jadinya benda2 mengarut macam ni pulak. Tapi tak sampai pun 10 bulan memerintah, dah naik tocang pulak puak2 DAPigs ni, sebijik macam kaduk naik junjung. Dari menteri mereka hingga lah penyokong2 akar umbi sama aje perangainya..takde benda lain yang difikirkan mereka, asyik2 cari jalan untuk hapuskan islam dan… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
7 March 2019 9:13 pm

Sahabat2 yang seagama dan sebangsa dengan ku…memang benarlah seperti mana yang dinyatakan didalam Al-Qur’an dalam surah Al Baqarah: “Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka.” (120) Mungkin sebab itu orang seperti Ah Beng@Nobita ni “Panas Punggung” dan tak senang duduk melihat Penyatuan Ummah dalam kalangan umat Islam di Malaysia. Apa yang jelas, kenyataan Guan Eng ni menunjukkan bahawa dia seorang Chauvanis yang mengamalkan Politik Rasis yang sempit dengan cuba menghasut api kebencian terhadap umat Islam dan bangsa melayu di Malaysia!!! Kini Ah Beng dah UBAH kenyataan awal dia yang menggunakan perkataan “Isytihar Perang… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
7 March 2019 9:24 pm
Reply to  Geng Najib

Cinabeng betul lah…Semakin hari belang rasis Menteri Kewayangan dan Setiausaha Agung DAPigs ni dah semakin menebal. Semalam, Ah Beng telah menimbulkan kontroversi apabila membuat kenyataan yang berbunyi: The flirtation between UMNO and PAS is over. Now they are all out to declare war against non-Malay and non-Muslims under the banner of Malay Unity. Cina rasis ini terlupa, UMNO bekerjasama dengan MIC dan MCA dalam Barisan Nasional. PAS pula ada sayap penyokong bukan Islamnya tersendiri. Sejak bila kerjasama PAS dan UMNO dalam konteks Perpaduan Ummah mahu berperang dengan bukan Islam? Ini satu hasutan terang2an dari Ah Beng. Ah Beng terlambat apabila… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 9:33 pm
Reply to  Geng Najib

After 64 Yrs of Independent, the Master Race still unsecured

zunnun
zunnun
7 March 2019 9:32 pm
Reply to  Geng Najib

Cuba Kaji, CIRI CIRI YAHUDI & NASARO yg Ada dgn UMGOK/ ULAR MAK?

Geng Najib
Geng Najib
7 March 2019 9:06 pm

Oleh kerana begitu gigilnya tolor puak2 PH ni, khususnya dari Bersatu. maka pengerusi PTPTN, Wan Saiful Wan Jan telah mengeluarkan kenyataan bahawa dia bimbamg yang teramat2 sangat melihat UMNO-PAS berasmara…. Alahai! Dah dia sibuk nak bermain Politik Sempit pulak. Hutang PTPTN bila nak hapus? Janji Manifesto hari tu macam mana? Dah masuk dalam bakul sampah ke? Tak payah la Pengerusi PTPTN ni nak sibuk bakar sentimen perkauman ni tak tentu arah. Laksanakan Janji Manifesto tu terlebih dahulu. Jangan risau benda lain. Bukan ke Tun Mahathir sendiri pernah kata yang Rejim Pakatan Hancing tu tak risau jika UMNO dan PAS bergabung?… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
7 March 2019 9:00 pm

Fuuuhhh…Semalam, Forbes menyenaraikan kroni serta sahabat karib Rejim Pakatan Hancing, TS Robert kuok ni ditangga ke 104 individu terkaya di dunia dan kekal sebagai manusia Nombor Satu Terkaya di Malaysia. Dari satu sudut, kekayaan yang dimiliki oleh kawan rapat PM ke 7 itu semakin bertambah sejak Rejim Pakatan Hancing berjaya menguasai Putrajaya 10 bulan yang lalu. Hari ini, pengguna laman media sosial mula mempertikaikan tindakan Menteri Buluh Betong DAPigs yang melantik Robert Kuok sebagai pembekal utama minyak Kelapa Sawit ke China. Rakyat disuruh tanam buluh, tapi kroni diberi kontrak berbillion-billion RM ? Adakah ini perjuangan untuk rakyat yang dilaung-laungkan oleh… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 9:34 pm
Reply to  Geng Najib

CINA TEMBAM YG CURI KEKAYAAN NEGARA ADA DLM LISTING TERSEBUT?

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 8:49 pm

Gambar yg Budin paparkan sangatlah nakal
Kita harapkan kesedaran Budin ini kekal
Demi perpaduan Melayu kita haruslah cekal
Jangan dituruti Zunnun yang otak mengkal

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 8:38 pm

Naper ungkit, Umno-Pas punya sejarah lama
TDM dgn DAP & Anwar pun, cerita nya sama
Yng nyata, paduan Umno-Pas Melayu terima
Sebab mau pertahankan bangsa dan agama

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 8:20 pm

Sikit masa ni lain benar Budin punya coretan
Dia seperti udah dpt bezakan kaca dan intan
Bukan saja dia dah mula membenci Pakatan
Cap Munge pula, digambarkannya sbg setan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

PUTRA SINGGORA MAS
PUTRA SINGGORA MAS
7 March 2019 9:35 pm
Reply to  Anonymous

aku akan ke London bro
rujuk coretan baru di tugu peninggalan lama budin.

BUKAN AKU TAK MAU MASUK SINI
Warna latar bloq ni pon kelabu je!
macam kelabunya pegangan budin masa kini..hi..hi..

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 7:24 pm

Budin ini mmg suka, Umno-Pas punya ikatan
Dia bawa kartun Facebook sbg penghayatan
Umno-Pas berpakaian Islam sdg berpakatan
Bersatu badan merah ada tanduk rupa setan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
zunnun
7 March 2019 7:36 pm
Reply to  Anonymous

kartun blh buat kamu teruja,
jgn nanti, jika seketul batu..

jatuh di depan, kau sangka itu, anugerah emas dari Tuhan.

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 7:16 pm

Bersatu serupa nangka busuk jatuh bedebuk
Org pakat tibai perli dlm whatsap & facebook
Nasib baik ianya tak dilihat Suman tua cabuk
Kalu tidak, mesti le si kedi tu ajak bertumbuk

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 7:07 pm

Tuan Shah alboudeen admin kita ni pun satu
Dia nak habaq, Cap Munge dah betui2 buntu
Lawak betui dia tunjuk kartun orang Bersatu
Awat la yang orang tu jadi rupa setan lagu tu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 6:53 pm

Cai2 takkan mengaku, PH itu Melayu meloya
Depa kata isu perkauman, kat CH BN berjaya
Kat Semenyih, kata BN samseng punya gaya
Nanti kat Rantau dituduh BN bela hantu raya

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
zunnun
7 March 2019 7:01 pm
Reply to  Anonymous

..kurang kan ketawa. mcm over dose kok

Chekodet
Chekodet
7 March 2019 5:33 pm

Zunnun babi hutan dah makin sesat jalan
Bila PH yg dituduh, tnggu mhkamah putuskan
Bila kat org lain, awal2 dia dah hentam
Inilah dia manusia berperangai spt setan

zunnun
zunnun
7 March 2019 6:00 pm
Reply to  Chekodet

😈 😜

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 6:21 pm
Reply to  Chekodet

Ckekodet 5:33,

Bukan saja si Zunnun tu udah sesat jalan
Dia buat komen pun serupa dengn sialan
Mana tidak nya, dah 2 PRK, kena pukulan
Lps ini kena kat Rantau pula, lagi sebulan

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:53 pm

Jual TH lagi untung dari jual unta 19.9 BILION..WEHHH. *Selama ni ‘penyamun’ jaga, takde pulak sampai kena jual aset. Hari ni bila ‘malaikat’ dipilih, semua yang berkaitan agensi/aset milik Islam dan Bumiputera hendak dijual.* *Bersesuaianlah dengan peribahasa “menang sorak, kampung tergadai”* . ASET TH BERNILAI RM19. 9 BILLION DIPINDAHKAN KEPADA SPV (AGENSI DIBAWAH MOF) . Lembaga Tabung Haji (TH) akan memindahkan aset yang tidak menguntungkan bernilai kira-kira RM19.9 bilion kepada syarikat tujuan khas (SPV) menjelang 31 Disember ini, bermatlamat memantapkan kedudukan kewangannya . Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH, Datuk Seri Zukri Samat, berkata aset yang dipindahkan itu… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:57 pm

Cetek punya fahaman accounting

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:52 pm

WHAT THE DAP NEXT STEP Bagaimana Melayu Singapura Dipinggirkan Kerajaan PAP Tanpa Menukar Perlembagaan? By: Minda Rakyat on November 15, 2018 / comment : 1 “Orang Melayu ni paranoid. Kalau kita ratifikasi ICERD pun, hak hak istimewa Bumiputera masih terjamin. Nak batalkan Perkara 153 bukan saja perlu 2/3 majoriti, tetapi perlu kelulusan Raja Raja Melayu. Jangan bimbang tak bertempatlah!” Begini jawapannya: Perkara 152(2) Perlembagaan Singapura juga menyebut tentang kedudukan istimewa Melayu sebagai kaum pribumi (indegenous people) dan tanggungjawab kerajaan mereka dalam memelihara hak dan kepentingan kaum Melayu dari sudut bahasa, pendidikan, agama, politik, sosial dan ekonomi. Tetapi apa yang berlaku… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:59 pm

Master Race takut utk bersaing Global. Mcm juara Kampung punya mentality

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:51 pm

Patutlah Dr Rozaimi Ramle sokong Mahathir pasal Malaikat tersilap Sebelum ini Dr. Rozaimi hebat membela Dr Mahathir dalam isu “Malaikat pun buat silap”. Dia siap terjemah perkataan “even angels make mistakes” dan kukuhkan pembelaannya. Katanya maafkan saya kerana lambat respon isu ini kerana faktor kesihatan saya yang kurang baik menyebabkna saya lewat memberikan pandangan. Katanya Tun bercakap dalam bahasa inggeris jadi kita perlu memahami perkataan angels dalam pertuturan orang inggeris. Dalam kenyataan beliau pun jelas beliau maksudkan angels itu bukan malaikat apabila beliau menyebutkan: “We are not perfect people. Although most of us are angels, even angels make mistakes”. Saya… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 5:01 pm

AZAZIL, KETUA SRGALA MALAIKAT, DGN KEALPAAN NYA, DGN KESILAPAN NYA…

KAU BELAJAR KITAB TAK JANG?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:49 pm

PAS DIAM-DIAM JAGA RAKYAT penduduk Kemaman berpeluang menaiki bas sekitar bandar Chukai secara percuma yang disediakan oleh Kerajaan Terengganu. Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Sosial Terengganu, Hanafiah Mat berkata, bas percuma dikenali sebagai ‘Bas Kite’ itu bertujuan membantu orang ramai terutama golongan yang berpendapatan rendah dalam menjimatkan kos pengangkutan harian mereka. “Kemaman adalah daerah pertama di Terengganu yang memperkenalkan khidmat bas percuma ini dan buat permulaan, laluannya adalah dalam dua kawasan Dun iaitu Dun Chukai dan Dun Air Putih. “Sekiranya permintaan semakin meningkat, khidmat bas percuma ini akan diperluaskan pula ke dua lagi kawasan Dun di Kemaman… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 5:06 pm

..tak Salah dgn usaha social, tapi jgn buat Negeri Ngganu Negeri Socialist.

Blend dgn elemen Capitalist, supaya, kesejasteraan Rakyat terjamin.

..jgn pula dok asyik meminta ehsaan Pusat dlm meraih sikap socialist tersebut

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:48 pm

EKONOMI BN VS PH Ekonomi BN: Pertumbuhan lebih 5% Ekonomi PH: Pertumbuhan bawah 5% Defisit fiskal BN: 2.8% Defisit fiskal PH: 3.7% Dividen Petronas: BN hanya perlu RM16-19b Dividen Petronas: PH perlu RM30b PTPTN BN: Diskaun, tangguh bayaran PTPTN PH: Tiada diskaun, potong gaji terus Cukai BN: Hanya GST, cukai pendapatan turun Cukai PH: SST, banyak cukai baru Tol BN: Mansuh beberapa tol untuk semua kelas kenderaan Tol PH: Mansuh 2 tol terpilih untuk motosikal sahaja BR1M BN: RM1,200 (2017), RM2,000 (jika BN memimpin) BR1M PH: RM1,000 (2019) Penjawat awam BN: Bonus RM1500, kenaikan gaji khas Penjawat awam PH: RM500… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:47 pm

Khalid Samad kencing perwakilan Amanah dalam ucapan pengulungannya Dulu semasa dalam PAS, dia kencing pengikutnya semenjak 2008 kononnya PAS dan UMNO akan bergabung. Sampai hari ini pun PAS-UMNO tak bergabung sekadar bekerjasama sebagai pembangkang. Semalam di kencing pula perwakilan parti AMANAH. Ada pak arab Qatar nak melabur $400 billion dlm kereta nasional, kata Khalid Samad. Memang lawak. Geely beli 10% Daimler pun modal $9 billion saja. Kalau $400 bilion, pak arab tu boleh beli semua: Daimler $75 billion Bmw $52 billion Tesla $58 billion Honda $49 billion Subaru $27 billion Volkswagon $76 billion pun ada belen lagi… kah kah kah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:46 pm

P, PANDIR JASIN TIADA KERJA LAIN SELAIN HINA SULTAN Pihak polis diminta menyiasat tokoh wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin, berhubung artikelnya yang didakwa menghina dan memburukkan institusi diraja terutama Sultan Kedah, Sultan Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah. Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul, berkata tulisan Kadir boleh mencetuskan prasangka seolah-olah baginda mengambil kesempatan dan menyalah guna kedudukan sebagai Sultan. “Ini bukan kali pertama beliau mengeluarkan artikel begini dan pastinya ramai akan baca sebab dia ada ramai pengikut. “Sebagai wartawan, memang ada kebebasan media dan tulislah apa saja, tetapi kenalah ada etika. “Kalau beliau ada masalah dengan Sultan, buat… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 5:11 pm

Perbetulkan itu Menghina ko

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:45 pm

Kos operasi penternakan ayam meningkat selepas PH memerintah kata persatuan PETALING JAYA: Persatuan terbesar mewakili industri ternakan mengalu-alukan siasatan berhubung dakwaan tentang kewujudan kartel di sebalik kekurangan bekalan telur ayam yang dikatakan menjadi punca kenaikan harganya sejak kebelakangan ini. Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM) berkata, anggotanya bersikap telus dan tidak menyembunyikan apa-apa. “Jika ada pihak yang mahu menyiasat, silakan, kami kita menyembunyikan apa-apa,” kata presiden FLFAM, Datuk Jeffrey Ng. Beliau berkata, penternak berhadapan cabaran kos operasi lebih tinggi dan juga kos pematuhan peraturan sekarang ini (Selepas PH ambil alih kerajaan). Katanya, harga perlu “adil”, selain menambah bahawa murah dan mahal… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 5:08 pm

Ade ke Kos menurun?

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 4:40 pm

Setuju sangat, dgn Budin punya hujah & ayat
Gabungan Umno-Pas mmg le baik utk rakyat
Manakala PH pula akan lalui nasib menyayat
Sbb PRU-15 puak haprak akan tamat riwayat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:38 pm

WALAUPUN KAFIR TAPI JUJUR DAN IKHLAS PASTI MENEMUI KEBENARAN Walaupun penulis (Lim Sian See) ialah non muslim tetapi demi kebenaran beliau menulis dgn fakta yang telus dan benar.. PAS tidak pernah nak menipu rakan bersama…tapi PAS selalu ditipu dan dibuli… PAS dah banyak berlembut hati… sudah sampai masa nya… perjuangan harus diteruskan sendirian walau apa pun terjadi… . DARI SEKUTU KUAT MENJADI SETERU KETAT … EMPAT PERISTIWA BESAR YANG MENYEBABKAN PAS DAN DAP BERSENGKETA. Satu setengah tahun lepas, PAS merupakan penyokong kuat Pakatan Rakyat yang sudah berkubur sekarang. PAS sentiasa memenuhi janji mereka untuk berpakat dengan PKR dan DAP dan… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:45 pm

Yg paling aib, bila mengaku Islam tapi merompak & penipu.

Hadi hinggakan dgn penipuan nya, hinggakan abodoh percaya, tipu sebagagian terima pakai syariat.

Najib tidak terkecuali.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:35 pm

KALAU BINA KUIL GEREJA CEPAT PULAK PUAK HAPRAK Pembinaan projek dua buah masjid di Kg.Parit Hj Ali dan masjid di Kg.Parit Awang ,kawasan Parlimen Ayer Hitam,Johor yang dibatalkan oleh kerajaan PH walaupun telah diluluskan sebelum ini oleh kerajaan terdahulu adalah amat dikesali dan sangat mendukacitakan”kata AJK Dewan Muslimat PAS Malaysia ,Normala Sudirman . Seharusnya dendam politik dan kebencian terhadap individu atau idealogi politik berbeza tidak harus diamalkan sehingga menyebabkan rakyat dimangsakan dan dinafikan dari mendapat peruntukan masjid baru apatah lagi ianya merupakan tempat ibadat bagi umat Islam. Ahli Parlimen Ayer Hitam dari BN,YB Dr.Wee Ka Siong berkata di Dewan Rakyat… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:47 pm

Master race, masih prasangka bila di cabar. Jenis master ape Ni?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:34 pm

UTAMAKAN SOLAT SUPAYA BERJAYA DUNIA AKHIRAT Kerajaan negeri bercadang untuk memperluaskan kempen berhenti rehat 15 minit pada waktu Maghrib yang ketika ini hanya dilaksanakan di Medan Selera Jerteh, Besut ke lokasi-lokasi lain. Pengerusi Jawatankuasa Keusahawanan, Industri Mikro dan Hal Ehwal Penjaja negeri, Mohd Nurkhuzaini Ab Rahman berkata, pelaksanaan di lain-lain tempat hanya akan dibuat selepas kemudahan asas seperti surau dan tempat berwuduk disediakan. “Kita memulakan kempen ini (berhenti rehat 15 minit) iaitu 5 minit sebelum azan Maghrib dan 10 minit selepas di Besut, pada 15 Syawal yang lalu dan medan selera itu sememangnya mempunyai kemudahan untuk solat. “Tidak dapat dinafikan… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:54 pm

Kejayaan Dunia bukan di ukur dgn berape Solat yg kao buet?

setakat tonggang terbalik utk dapat balasan, itu temberang.

.” ape yg di langit & bumi sentiasa memuji AKU.”

Ini nama nya solar. Mcm mano kao nak memuji sedang kan yg kao solat utk kepentingan diri.

kao nak pahalo? nnak syurga? nak bidadari? nak kekayaan dunio?

byak amet permintaan. Kau boss, Tuhan kao hambo ko?

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 4:30 pm

Rasa mcm tak best je blog Budin nak dilayan
Sebab udah makin sepi cai punya semboyan
Dah habis menghilang, cai2 mulut tempayan
Tinggal Zunnun sekor jer, yg masih meroyan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:25 pm

Trend lompat parti menganggu kestabilan politik Tukang Merepek: Prince of Noob Ramainya pemimpin BN kini dilihat meninggalkan parti dan mahu lompat ke parti kerajaan terutamanya dari parti UMNO ke parti PPBM (Bersatu) dilihat sebagai suatu trend yang membimbangkan, bukan sahaja kepada parti pembangkang itu sendiri malah kepada iklim politik keseluruhannya. Parti kerajaan sepatutnya menasihatkan pemimpin parti pembangkang selesaikan masalah dalaman mereka dan membaik pulih semula parti mereka, bukan menerima pemimpin pembangkang lompat masuk parti mereka. Nak biar parti pembangkang hancur lingkup terlungkup terus ke macam mana? Berita dari Mstar. Kita tak perlu kerajaan yang terlalu kuat dan pembangkang yang lemah… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:56 pm

Yg menggangu kestabilan Negara ketika ini, rhetoric kaum & ugama yo

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:23 pm

MP melayu Umno pembelot Islam kerana lompat parti, kata Ismail Sabri By Ana Ghoib – Ahli Parlimen Umno yang melompat parti bukan sahaja membelot pengundi kawasan mereka malah membelot kepada Islam dan orang Melayu secara keseluruhannya. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berharap 37 Ahli Parlimen yang masih kekal bersama parti tidak membuat keputusan yang akhirnya menguntungkan musuh agama dan bangsa Melayu yang gembira melihat perpecahan Umno. Ismail mendakwa mereka yang melompat parti itu hanya akan diperalatkan untuk memusnahkan Islam, Melayu dan Bumiputera. “Nasihat saya kepada rakan yang dah melompat keluar supaya kembali ke pangkal jalan. Masih tidak… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:25 pm

MP UMGOK BELOT KEPERCAYAAN RAKYAT, MEROMPAK & MENIPU

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:21 pm

Siapa Dalang Disebalik Pemberian Lesen “Kebal” Di Kawasan Hutan Simpan Kekal Hulu Perak Sebanyak lapan buah syarikat didakwa ‘kebal’ daripada sebarang tindakan meskipun menjalankan kegiatan pembalakan haram dengan menyalahgunakan le­sen diberikan di sekitar kawasan hutan simpan kekal di daerah Hulu Perak, Perak. Kesemua syarikat berkenaan semakin bermaharajalela menarah hutan sesuka hati atas alasan memiliki lesen yang ‘direstui’ pihak atasan sedangkan mereka menjalankan pembalakan melebihi had kawasan ditetapkan di bawah lesen tersebut. Menurut sumber, dalam erti kata lain syarikat terbabit me­neroka hutan secara haram walaupun lesen yang dikeluarkan kepada setiap syarikat hanya membabitkan keluasan 80 hektar. Namun apa yang terjadi, syarikat… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 4:20 pm

Umno & Pas, bagaikan Allah dah beri cahaya
Allah mahu selamat depa dari jurang bahaya
Kita yakin parti Melayu-Islam ni akan berjaya
Sbb dgn PH org2 Melayu udah muak meloya

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:29 pm
Reply to  Anonymous

UMGOK/ULAR MAK MERASAKAN TUHAN MEREKA DAH MEMBERI CAHAYA.

ADAKAH ITU, TUHAN SEMESTA?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:19 pm

ISU KUIL: PH hasut kaum India merusuh – Najib Razak Sebenarnya, saya telah tulis pandangan saya tentang insiden rusuhan di kuil di Seafield pada masa itu tetapi tidak memuatnaiknya kerana bimbang ianya akan digunakan untuk memburukkan keadaan yang masih tegang pada masa itu. Saya juga tak mahu ia menjejaskan perhimpunan 812 yang bakal diadakan ketika itu. Sekarang, isu kuil sudahpun reda dan jalan penyelesaian sudah dapat dicapai. Justeru, saya ingin kongsikan pandangan saya tentang insiden itu kerana kita semua tak mahu insiden seumpama ini berulang lagi. Sebagaimana dinyatakan kerajaan, insiden hari pertama di kuil ini berlaku kerana ada peguam didakwa… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:27 pm

Siape yg merusuh dulu? Msna dtg Melayu2 ini? Siape yg menaja?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:17 pm

Selepas PH menang, rebat elektrik telah ditarik untuk semua bermula 1 Julai 2018 Sebelum PRU14, pengguna elektrik domestik melebihi 300 kWj dan pengguna bukan domestik (perniagaan) menerima diskaun 1.52 sen untuk setiap kilowatt jam (kWj). Selepas PH menang, rebat ini telah ditarik untuk semua bermula 1 Julai 2018. Ini bermakna bil elektrik untuk semua pengguna telah meningkat. Malahan, pengguna bukan domestik bukan sahaja ditarik rebat 1.52 sen setiap kWj, tetapi juga dikenakan lagi surcaj 1.35 sen setiap kWj). Ini bermakna kenaikan tarif untuk pengguna bukan domestik telah naik 2.87 sen setiap kWj bersamaan dengan kenaikan tarif elektrik 6.8% berbanding sebelum… Read more »

irkiz
irkiz
7 March 2019 4:35 pm

nak buat macam mana Allah yang menentukannya. Allah amat mengetahui. Sebab itu Allah tarik kuasa najis. PH kaki kencing, tetapi Allah yang amat mengentahui siapa yang dia pilih.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:16 pm

Bila Pula Sarawak Report Hendak Cerita Tentang Kereta Mewah Keluarga Mahathir? Kemewahan pemimpin Pakatan Harapan jelas dan diketahui umum, terutama sekali apa yang anak-anak Perdana Menteri Malaysia Ke Empat/Ke Tujuh memiliki dan gaya hidup atau ‘lifetsyle of the rich and famous’ mereka. Dan ini tidak pernah di nafikan. Dari mana datangnya duit dan harta yang bernilai berjuta-juta itu? Clare Rewcastle Brown menuduh pemimpin PAS menerima derma RM90 juta dari bekas perdana menteri Najib Tun Razak. Hari ini, tuduhan itu telah disahkan fitnah semata-mata (BACA DI SINI: Sumber SPRM: Tiada kemasukan RM90j dari 1MDB ke akaun rasmi PAS). Apa buktinya yang… Read more »

irkiz
irkiz
7 March 2019 4:38 pm

Bila Pula Sarawak Report Hendak Cerita Tentang Kereta Mewah Keluarga Mahathir?
najib bukan bodoh, buta perut, bangang macam kita, najib telah siasat hampir 4 bulan tetapi tidak ada bukti yang kukuh untuk didakwa. Allah amat mengetahui kalau mahathir buat tak betul bukan senang umur 93 dan dua kali jadi PM. SEbab apa Allah tidak pilih hadai awang,

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 4:11 pm

Bila Umno-Pas bergabung cai2 risau gundah
Asyik dihina & kutuk Umno & Pas tak sudah2
Tidak dikisah pula, dlm PH rata2 dijilat ludah
Jilat pula jubor puak kafir, mcm haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:08 pm

Fakta Tentang Nabi Muhammad Yang Ramai Penghina Nabi Tidak Tahu. Oleh : Firdaus Wong Fakta Tentang Nabi Muhammad Yang Ramai Penghina Nabi Tidak Tahu. Kebelakangan ini, semakin menjadi kes menghina Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wasalam di kalangan mereka yang Belum Muslim. Sebagai Muslim, sudah tentu Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wasalam bukanlah sebagaimana yang mereka gambarkan. Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam adalah orang yang paling sayang terhadap manusia, beliau menyukai kebaikan ada pada mereka dan Baginda sangat berupaya agar mereka mendapatkan kebahagiaan dan keselamatan. Allah Subhana Wa Ta’ala menegaskan perkara ini; “Sungguh telah datang kepadamu seorang Rasul dari kaummu sendiri, berat… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:21 pm

Bila Pemimpin Negara Asing tahu Kleptomaniac sedunia, selain bertanya mengenai isu tersebut, ape yg mereka Tanya?

Is this A Kleptomaniac A Moslem?

His religion allows it?

Is his Prophet teaches him?

Siape yg menghina Nabi & Tuhan di sini, berskala Besar?

(2) Cuba correlate Hadi vs Claire pula

irkiz
irkiz
7 March 2019 4:40 pm

video 2013 hina nabi zaman najib baru timbul. sebab apa baru sekarang timbul.

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 4:04 pm

Umno dan Pas udah buat pakatan muhibbah
Pastii Melayu suka, dari Perlis sampai Sabah
Puak PH haprak pulak mula runsing gelabah
Sbb, sudah dua PRK, mereka tumbang rebah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:04 pm

Penyatuan Ummah Yang Di Gerakkan UMNO Dan PAS Beri Menafaat Pada Semua, Bukan Hanya Pada Masyarakat Melayu Islam Saja Posted by SnapShot at 3/07/2019 UMNO dan Pas mencapai kata sepakat untuk bersetuju menjalinkan kerjasama secara formal antara kedua2 parti bagi menghadapi Pakatan Harapan dalam setiap PRK dan juga PRU 15 yang akan datang… Pengerusi bersama Jawatankuasa Induk UMNO dan Pas, Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, dalam perbincangan lebih dua jam di Menara Dato’ Onn di sini hari ini, kedua2 parti telah membincangkan hala tuju parti ke arah penyatuan ummah… “Kami selesai mengadakan perbincangan di peringkat Jawatankuasa Induk UMNO dan Pas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 4:01 pm

Deklarasi perang kaum: Kenyataan melampaui batas! Tajuk asal berita Malaysiakini Oleh: Lukman Syerif Makin menjadi2 insiden rasisma: 1. Menteri Kula memanggil melayu pendatang. Sebelum ini Ustaz Abdullah disabitkan kesalahan apabila memanggil bukan melayu pendatang. 2. Hew diberi ganjaran untuk rasismanya. Hew semasa berkempen dalam bahasa cina, menyeru mereka (pengundi cina) mengundi calun melayu DAP, untuk “screw the Malays”. Jelas benci melayu tetapi dilantik mengetuai badan trade council. 3. Menteri waytha mempertahankan video penuh fitnah berasaskan tuduhan perkauman/agama melampau termasuk menuduh kaum India dipaksa tukar agama. Lebih 200K meminta beliau meletak jawatan. 4. Nazri mendakwa AG dan Ketua Hakim tidak boleh… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:15 pm

…master race konon. Dah 64 Tahun Merdeka, masih Ber Down Syndrome

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:23 pm

..sebelum taksub dgn Declarasi Perang Kaum, Cuba buat Declarasi Perang Kebodohan, Penipuan & Rompakan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:59 pm

Far From Its Opposition Days, Pakatan On The Defensive In Perception War PH Cabinet ministers and aides spend most of their time rebutting claims made by Umno-BN and Najib (MMO) – With Pakatan Harapan (PH) still struggling to frame its narrative nine months after it wrestled power from the ruling Barisan Nasional (BN) regime, the ruling coalition now finds itself mostly on the defensive as it attempts to win a perception war against its critics. One of PH’s fiercest critics is none other than former prime minister Datuk Seri Najib Razak who has revamped himself into an Internet sensation to… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:04 pm

Kau ini hidup dlm tempurung & licking from your ONLY SOURCE?

Pi Tanya, yg lain? Di sini je, dok asyik mcm orang yg tak berilmu, cut/psste.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:57 pm

Fakta PPR Taman Manggis yang PH sorok dari rakyat Mungkin ramai yang tidak tahu yang sebenarnya Program Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis dahulu telah diluluskan pembinaannya pada tahun 2002 mengunakan peruntukan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) dan siap tahun 2006. PPR ini kemudiannya diberikan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang tanpa sebarang bayaran, percuma, untuk diuruskan oleh mereka demi membantu rakyat yang kurang berkemampuan. Kerajaan Barisan Nasional pada waktu itu juga telah menyediakan tapak tambahan untuk pembinaan PPR Taman Manggis fasa ke-2 bangunan setinggi 16 tingkat bagaimanapun projek tersebut dibatalkan oleh Lim Guan Eng setelah DAP berkuasa di Pulau Pinang.… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:09 pm

bila lembu panjat pokok, waktu itu, UMGOK-ULAR MAK blh idamkan PP. Isi Kg Manggis nak peluh selepas buat kerja.

..cari isu ain, seperti sama sama tangkap CINA TEMBAM. Siape dapat dia Perintah Negara jadi PM.

Kao agek siapo teruja? Najib? Anwar?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:54 pm

Isu RM1.4J: Presiden PAS Nafi. Semoga Gagal L/Kajang 2.. Saya dan PAS tak bayar kepada Clare’ -BULETIN ONLNE 07 MARCH 2019 KUALA TERENGGANU: Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menafikan beliau dan PAS membayar RM1.4 juta kepada editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown. “Saya tak bayar, PAS tak bayar dan dakwaan itu tidak betul,” katanya pada sidang media selepas menyampaikan tazkirah kepada kakitangan kerajaan negeri di Dewan Besar, Wisma Darul Iman, di sini, hari ini. Menurutnya, PAS akan memberi penjelasan kepada masyarakat apa yang sebenarnya berlaku mengenai fitnah yang ditaburkan oleh pihak-pihak tertentu berhubung dengan isu berkenaan.… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 4:11 pm

Najib Raja Penafian

Hadi Raja Penafian.

sebelum PRU 14, duduk berdua & sekata

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:51 pm

Kerajaan Dap Pulau Pinang Jangan Lepas Tangan March 7, 2019 Kerajaan negeri tidak boleh bersikap lepas tangan dalam isu pengusiran 22 penyewa Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis, Georgetown semalam. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, pengusiran penyewa-penyewa tersebut tidak akan membuatkan masalah membabitkan isu perumahan PPR itu selesai. “Ketua Menteri, Chow Kon Yeow bagi alasan ada 400 pemohon lain menunggu, tapi sebenarnya adakah rumah PPR kepada rakyat negeri ini mencukupi. “Ke mana penyewa ini mahu pergi, mereka tiada rumah lain untuk disewa kerana rumah PPR sememangnya tidak mencukupi untuk rakyat,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:21 pm

Kadar ekspot negara jatuh kepada 4 % Unjuran kadar kenaikkan ekspot negara untuk tahun ini telah diturunkan kepada 4% sahaja. Ini satu kejatuhan besar berbanding kadar 6.7% tahun lepas dan kadar kanaikkan 18.9% untuk tahun 2017 di bawah kerajaan BN. Bagaimanapun, kadar pertumbuhan eksport untuk bulan Januari 2019 yang baru diumumkan oleh kerajaan semalam hanya 3.1%, iaitu di bawah unjuran tahunan 4%. Mengikut Indeks Pengurus Pembelian Pembuatan Malaysia (PMI) yang di keluarkan minggu lepas oleh syarikat kewangan Jepun Nikkei, sektor pembuatan Malaysia telah mengalami penurunan untuk lima bulan berturut-turut. Indeks PMI ini jatuh lagi ke 47.6 untuk bulan Februari berbanding… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:49 pm

Export Negara 47% GDP. FISKAL NEGARA KUKUH.

PERMASAALAHAN KETARA TAK LAIN HUTANG.

KLU DI JUAL SEBANYAK MANA RAMBUT KEPALA ATAS & BAWAH NAJIB SERTA BULU BURIT ROSMAH SEKALI PUN TAK SAMPAI 1 TRILLION

FAHAM?

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:51 pm

SAMPAH

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:16 pm

Ini bukti Fitnah PAS-UMNO berUG sebelum ini… Dulu kalau dah gabung tentu Perak tak akan dapat kepada PH KUALA LUMPUR 6 Mac – Pas memberi bayangan bahawa Kerajaan Negeri Perak yang ditadbir Pakatan Harapan (PH) hari ini boleh bertukar tangan sekiranya parti itu terlebih dahulu menyatakan persetujuan untuk bergabung dengan Barisan Nasional (BN). Pandangan itu disuarakan oleh Ketua Pemuda Pas Perak, Akmal Kamarudin yang menyatakan bahawa dengan 27 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimiliki BN dan Pas dengan tiga kerusi DUN sudah melengkapkan barisan pentadbiran kerajaan negeri tersebut. Beliau berkata, sekiranya dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN tidak… Read more »

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:51 pm

SAMPAH MASYARAKAT

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:59 pm

Kalau? Kalau! Kalau.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:14 pm

Anwar Ibrahim bunuh diri dan ramai yang mati bersamanya Pada hari Selasa, 5hb March 2019, Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), Rameli Musa, telah dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM). Semasa di temubual, buku cek Rameli Musa telah dirampas oleh SPRM. Ia dirampas bertujuan untuk menyiasat siapa lagi yang telah menerima duit dari Rameli Musa. Drama ini bermula pada minggu lepas, semasa kempen Pilihan Raya Kecil Semenyih. Semasa berceramah, Anwar Ibrahim telah mendedahkan bahawa Abdul Hadi Awang telah membayar Clare Rewcastle Brown, pengarang Sarawak Report, sebanyak RM1.4 juta untuk menyelesaikan kes mereka di luar mahkamah. Clare Rewcastle Brown… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:57 pm

Woit

Claire dah pun terima duit nya. Berbulan Hadi, Rameli berbincang utk mencari jln keluar, agar KETUA ULAR MAK tak terperangkap dgn RPK & NAJIB punya dakyah.

bila dah kalah, terkepil2 SI BANGGANG AKA KETUA ULAR MAK meminta talian hayat.

Pi suluh lubang burit emak, masih tertinggal ke cebisan otak, hinggakan banggang sgt

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:12 pm

Khazanah Nasional… Lihat Bijaknya PH meranakkan harta kerajaan Untung/Rugi 2008 – Untung RM 128 juta 2009 – Untung RM 791 juta 2010 – Untung RM 2.1 bilion 2011 – Untung RM 5.3 bilion 2012 – Untung RM 2.1 bilion 2013 – Untung RM 3.1 bilion 2014 – Untung RM 3.2 bilion 2015 – Untung RM 1.2 bilion 2016 – Untung RM 1.6 bilion 2017 – Untung RM 2.9 bilion 2018- Rugi RM 6.3 bilion. Nilai Aset Khazanah 2016 – RM102.1 bilion 2017 – RM116 bilion 2018 – RM91 bilion Azmin kata nilai Khazanah turun RM25 bilion untuk tahun 2018 kerana… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:23 pm

Ngape banggang Sgt bicara asset vs liability?

tak susah pun klu setakat nak tunjuk keuntungan tahunan. Dlm ” book value” pilih sj Saham yg Ada, contoh nya, TNB, jual sebelum membuat ” Window Dressing”.

…kemudian beli balik. Phenomena ini di namakan ” Shorting”.

Yg Azmin persoalkan Intangibility.

ko faham? Pi belahar jgn menyalak mcm anjing selalu.

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:52 pm

SAMPAH MASYARAKAT

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:11 pm

Maszlee ada mood main dengan kucing lagi…

Maszlee ada mood main dengan kucing lagi.

Kucing dia nak makan tuna.

Saya tidak ada dendam atau masalah dengan kucing.

Saya sendiri pencinta kucing.

Tetapi di waktu 12,000 pengawal keselamatan sekolah hilang kerja?

Ditambah pula hari ini kita baca kira-kira 45,000 pekerja pembersihan bangunan dan kawasan sekolah di seluruh negara bakal hilang kerja?

Mereka ini dari golongan B40 yang berpendapatan cukup-cukup sahaja setiap bulan untuk beli barangan dapur dan jaga keluarga.

Sampai hati Kerajaan PH buat begini.

Kerajaan PH, Maszlee dan Lim Guan Eng sudah keterlaluan.

http://www.utusan.com.my/…/45-000-berisiko-hilang-kerja-1.8…

NAJIB RAZAK

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:25 pm

Yg kehilangan kerja kerana Majikan yg di punyai oleh UMGOK2 lari, hinggakan pekerja di abaikan. Banggang Sgt ke

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:52 pm

SAMPAH MASYARAKAT, PENYAMUN DUIT RAKYAT

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:07 pm

Menteri DAP lantik Robert Kuok monopoli minyak kelapa sawit ke China Selepas menguasai minyak sawit Indonesia tahun lalu, kini Robert Kouk juga menguasai minyak sawit Malaysia ke China. Mampukah ia meningkatkan harga kelapa sawit untuk rakyat di negara ini? Julai tahun 2018 ketika Malaysia bergelut dengna China mengenai pelaksanaan projek meganya seperti Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) dan Saluran Paip Gas Trans-Sabah (TSGP) dua orang ahli Majlis Penasihat Kerajaan Council of Eminent Persons (CEP) melaksanakan tugas mereka. Robert Kuok CEP menuai Hasil Daim Pengerusi CEP menjadi utusan ke China manakala Robert Robert Kouk (Ahli CEP) cuba menyelamatkan Indonesia dengan… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:29 pm

..suruh Jho pula, bukan monopoly, habis ladang2 Negara di lelong.

Si Mat Monggol tersongeh songeh, melihat “BOSSKU” nya, gembira sakan

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:53 pm

Cerita dah basi

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:05 pm

‘Isytihar perang’ : Lim Guan Eng perlu bertanggungjawab Kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa UMNO dan Pas sedang ‘mengisytiharkan perang’ terhadap masyarakat bukan Melayu dianggap sebagai satu hasutan yang boleh membakar kebencian antara kaum dalam negara ini. Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong berkata, Guan Eng perlu bertanggungjawab dengan kenyataan itu dan pihak berkuasa perlu segera menyiasat Setiausaha Agung DAP tersebut. “Belum pernah dalam sejarah Malaysia, seorang ahli politik membuat kenyataan menghasut seperti Lim Guan Eng yang mengatakan kerjasama UMNO dan Pas sebagai ‘pengisytiharan perang’ antara kaum. Sokong atau tidak sokong kerjasama seumpama ini, itu adalah hak… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:34 pm

Waktu Rakyat isythir perang dgn CINA TEMBAM, Najib aka Mat Monggol aka isteri “BOSSKU” ROSMAH, ada dia peduli?

..bila dah kena tendsng, baru sedar? Atau masih dlm penafian?

…yg kamu, mcm mane, penjilat burit “BOSSKU” hinggakan otak mcm lalat

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:56 pm

Memang DAP jahat macam setan
UMNO PAS BONGOK baik macam malaikat
Tapi heran nya
Setan tak MENCURI
Malaikat pulak pandai BOHONG dan MENCURI pulak tu
Ini Islam songsang ni

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 March 2019 3:03 pm

PADAH UNDI KAFIR HARBI MELAYU MEREMPAT DI BUMI SENDIRI Penduduk PPR dihalau pihak berkuasa Pulau Pinang PULAU PINANG 6 Mac – Perhimpunan kira-kira 22 penyewa Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis, Georgetown di sini bagi membantah arahan pengosongan unit masing-masing bertukar kecoh apabila pegawai Bahagian Perumahan kerajaan negeri bertindak mengunci rumah-rumah penyewa terlibat hari ini. Perhimpunan tersebut yang bermula secara aman kira-kira pukul 10 pagi bagi merayu kerajaan negeri memberi peluang kepada mereka untuk tinggal di rumah tersebut kemudiannya bertukar ‘panas’ selepas kedatangan pegawai Bahagian Perumahan kerajaan negeri kira-kira pukul 10.30 pagi di PPR berkenaan. Penyewa termasuk ahli keluarga yang… Read more »

zunnun
zunnun
7 March 2019 3:35 pm

Kafir Harbi yg nyata terkini, UMGOK-ULAR MAK.

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:56 pm

SAMPAH

Anonymous
Anonymous
7 March 2019 2:57 pm

Mmg sgt cantik, Umno-Pas punya gabungan
Melayu-Islam boleh ler mula pasang angan2
Akan makin kurang kuasa puak PH bajingan
K’jaan Perak & Kedah boleh bertukar tangan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

melayutanahselatan
melayutanahselatan
7 March 2019 3:57 pm
Reply to  Anonymous

Dah kena lah tu
Penyamun kawin penipu
Macam pinang dibelah dua

MyMj
MyMj
8 March 2019 12:39 am
Reply to  Anonymous

Pada tahun 1970han atuk UMNO/PAS berkahwin, tak lama lepas itu bercerai talak tiga. Sekarang cucu UMNO/PAS berkahwin…berapa lama pula boleh bertahan