PAS DAN UMNO KAHWIN JUGA AKHIRNYA, TAPI RASA-RASANYA BOLEH BERTAHAN BERAPA LAMA?

Bermula semalam UMNO dan Pas diisytiharkan telah berkahwin secara rasminya.

Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hassan mengumumkan perkara tersebut selepas selesai mengadakan pertemuan dan perbincangan dengan rombongan lima pemimpin Pas yang sudi bertandang buat pertama kali memijakkan kaki ke Menara Datuk Onn, PWTC.

Rombongan pemimpin Pas itu diketuai oleh Tuan Ibrahim Tun Man, manakala UMNO yang menerima kedatangan Pas diketuai oleh Mohamad Hassan sendiri.

Kata Mohamad Hassan lagi, selepas ini kedua-dua parti akan bekerjasama secara rasmi dengan fokus kepada penyatuan ummah dan isu-isu kepentingan bersama serta akan membawa hasil perbincangan ke peringkat tertinggi parti masing-masing.

Turut akan dilaksanakan ialah penubuhan jawatankuasa teknikal melibatkan kedua-dua parti untuk memperincikan lagi bentuk kerjasama, termasuk gerak kerja dalam mana-mana pilihanraya kecil selepas ini.

Bagaimanapun, kata beliau, UMNO dan Pas tidak akan bergabung menjadi sebuah parti serta tiada simbol baru yang akan digunakan dalam PRU15 akan datang.

Setelah UMNO hilang kuasa buat pertama kalinya dan Pas pula tidak pernah merasa nikmat berkuasa, perkahwinan yang berlaku setelah kedua-duanya dalam alam sengsara ini tidaklah begitu memeranjatkan sebenarnya.

Tambahan lagi, Pas memang kerap berkahwin dan bercerai sebelum ini.

Pas pernah direkodkan berkahwin dengan Semangat 46, PKR dan juga bersama DAP.

Malah ketika sunyi bersendirian setelah ditinggalkan selepas PRU13, Pas juga sanggup berkahwin dengan Parti Ikatan yang menurut seorang bekas Ahli Parlimen, keahlian parti pimpinan Kadir Sheikh Fadzir itu tidak sampai pun 200 orang jumlahnya.

Melalui semua perkahwinan itu, terlahirlah Angkatan Perpaduan Ummah, Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan Gagasan Sejahtera untuk menjadi kuasa ketiga dalam PRU14 yang lalu.

Tetapi, semua perkahwinan itu tidak pernah kekal dan tidak pernah juga berjaya membawa Pas menguasai Putrajaya.

Apabila Pas berkahwin sekali lagi, kali ini dengan UMNO yang sudah kehilangan kuasa dan tanpa diketahui sama ada perlahwinannya dengan Parti Ikatan masih ada atau telah diceraikan secara senyap-senyap, persoalannya ialah berapa lamakah mampu bertahannya hubungan kali ini?

Bolehkah perkahwinan ini bertahan sehingga PRU15 akan datang atau lebih lama daripada itu dan mampukah Pas bertolerasi dengan UMNO dalam soal pembahagian kerusi kerana mereka secara umumnya adalah berebut banyak kawasan yang sama? (Shahbudindotcom 06/03/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 6 March 2019 — 1:54 pm

184
Leave a Reply

avatar
19 Comment authors
Anony tak famousDOLAnonymousGeng NajibAnonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Pas dah beberape kali kawin cerai..sekarang rujuk semula dgn umno yg telah dikahwini pada zaman tun razak dan bercerai zaman husin onn….😭…

anonymous
Member
anonymous

Perkahwinan Pas dan umno perkahwinan terpaksa…takkan kekal…sejarahnye bila umno kuat pas di kutuk…bila umno.lemah pas yg dicari atas dasar melayu dan iselam kunun…

Pas bangsa bodoo sombong…dlm bersanding dgn umno pegi jumpa madey buat pengakuan sokong madey plak…pas dah gila babi….umno kawin dgn puak gila babi..

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Rakyat Msia yang rajin mengikuti perkembagan politik negara, khususnya warga melayu Perak kini tertanya2…adakah krisis politik Perak 2009 sehingga menyaksikan perubahan kuasa pentadbiran kerajaan negeri bakal berulang semula dalam masa terdekat ni? Dengan UMNO dan Pas kini membentuk kerjasama politik secara rasmi, sudah tentu memberi tekanan kepada Pakatan Harapan (PH) untuk mengekalkan kuasa pentadbiran Kerajaan Negeri Perak. Masakan tidak, jika diambil kira pembahagian kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) ketika ini, Gabungan UMNO dan Pas mempunyai 28 kerusi, manakala PH pula 30 kerusi dan satu lagi kerusi adalah Bebas. Andaikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas, Datuk Nolee Ashilin Radzi yang… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Pas banyak songel…pas ingat dia banyak kerusi…king naker kunun..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerjasama PAS dan UMNO ibarat “bolt & nut”
Tapi si Zunnun ni benci dan tak berminat
Dia lebih rela jd barua si kapiaq lahanat
Sedap ke minum air kencing kote tak sunat?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Lega rasanya perasaan seluruh rakyat Msia, khususnya orang2 melayu di Perak. Apa taknya berita gembira yang mereka tunggu2 selama ni dah hampir menjadi kenyataan!!!! Barisan Nasional (BN) Perak mengumumkan telah memiliki bilangan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang mencukupi untuk membentuk kerajaan negeri. Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, sehubungan itu beliau akan memohon menghadap Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah untuk menyembah maklum kedudukan terkini itu dan perkenan untuk membolehkan kerajaan negeri dibentuk. Menurutnya, berdasarkan keputusan PRU-14 tidak ada parti memperoleh jumlah kerusi majoriti mudah bagi membolehkan pembentukan kerajaan negeri Perak. Katanya, BN memperoleh 27… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Zunnun ketagih kencing kote tak bersunat
Dia juga jd tali barut puak kafir lahanat
UMNO/PAS berbaik dia sgt benci & tak minat
Suruhan agamanya dia ingkar serta khianat

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Punya lah takut si Ah Beng dan DAPigs ni kepada gabungan perpaduan ummah PAS-UMNO sampai meroyan macam tu sekali yeer!!!! Kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa UMNO dan Pas sedang ‘mengisytiharkan perang’ terhadap masyarakat bukan Melayu dianggap sebagai satu hasutan yang boleh membakar kebencian antara kaum dalam negara ini. Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong berkata, Guan Eng perlu bertanggungjawab dengan kenyataan itu dan pihak berkuasa perlu segera menyiasat Setiausaha Agung DAP tersebut. “Belum pernah dalam sejarah Malaysia, seorang ahli politik membuat kenyataan menghasut seperti Lim Guan Eng yang mengatakan kerjasama UMNO dan Pas sebagai ‘pengisytiharan perang’… Read more »

Anony tak famous
Guest
Anony tak famous

Sapa yg dok maki hamun kita slama ni, mmg patut risau, seniri caghi susah patutnya depa2 ni ikut resmi zmn tok nenek kita berubah jadi baba dan hidup bagai aur & tebing, tapi dak nak act & caghi gaduh memanjang !!

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Alahai kesiannya si Pizi sotong ni…nak fitnah orang tapi terkena balik pada tuannya pulak lah!!!! Macam mana Rafizi boleh tersalah petik nama ni? Dah tak pasal-pasal sahabat karib Boss dia pulak yang jadi mangsa. #GilaApaBossKau. Sebelum ini, Rafizi mendakwa kononnya Hadi Awang telah membayar sejumlah wang sebanyak RM 1.4 juta kepada Rewcastle melalui Rameli Musa. Namun sehingga ke hari ini, Rafizi masih GAGAL membuktikan bahawa Hadi Awang yang menyuruh Rameli Musa membuat bayaran tersebut kepada Rewcastle. Tiba-tiba timbul pulak pengakuan yang dibuat oleh Ezam Kotak berkaitan hubungan baik diantara Rameli Musa dengan Anwar Ibrahim. Kan pelik tu? Maka wujud persoalan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dah pergi Zunnun DAP punya talibarut
Dah tak ada komen ampu parti PH mengarut
Hari ini dia tidak keluar lagi ke, utk mencarut
Badut sarkas tua ini bikin lawak pecah perut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Blog Shahbudin ini, seperti sudah hilang seri
Dah tidak ramai lagi cai yang masuk ke mari
Sejak kalah di Semenyih, ramai cai cabut lari
Tak mustahil, ada juga yang udah bunuh diri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg betul cantik bila keris bergabung bulan
Di kalangan Melayu, ia hangat jadi perbualan
Kat PRK Semenyih PH sudah terima pukulan
PRU15 nanti, kpd PH kita ucap selamat jalan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Lambang Keris tercacak di Bulan.

warna Merah Hijau meraikan Natal.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Alhamdulillah…Ini lah berita gembira yang telah ditunggu2 oleh seluruh bani melayu Islam di negara tercinta ni… PAS dengan ini mengesahkan akan memastikan calon Umno memenangi dan mengekalkan kerusi Dun Rantau dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun berkenaan yang akan diadakan pada 13 April 2019 nanti. Perkara ini merupakan ‘obligasi mandatori’ PAS selaras dengan ta’awun siyasi yang telah dimeteraikan oleh PAS dengan Umno pada 5 Mac 2019 lalu. PAS akan menggabungkan Jentera Pilihan Raya PAS di peringkat Kawasan Rembau dan Negeri Sembilan dengan Jentera Pilihan Raya Umno bagi memastikan semua gerakerja kedua-dua parti akan berjalan dengan lancar dan berkesan. PAS yakin… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Tuhan UMGOK & Tuhan ULAR MAK kena kerja lebih masa membetulkan angkara Rompakan & Pembohongan agar di maafi Tuhan Semesta

Anonymous
Guest
Anonymous

Di Semenyih, PH jatuh harga spt getah skrap
Dulu mmg gah, tapi kini udah rebah tertiarap
Cai2, habis pening, senak dan kencing kerap
Termasuk le, kera sumbang si Zunnun kurap

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat tak le bodoh atau mudah diperkunun
Mereka sudah serik, dgn penipuan PH lanun
Kat sini pun tak berapa kerat cai ‘ta wau nun’
Yang masih menyalak pun, si bapok Zunnun

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Rakyat bangkit, tengok BOSS ROSS melebihi Raja.

lalu PRU 14, UMGOK melolong ketangisan

ULAR MAK menyesal, Salah buat pilihan. Kini menyembah Tun dlm kelaparan.

..tak ubah melacur diri dgn penyesalan.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

PRU14 dah jadi sejarah..there’s no use crying over spilled milk. Ternyata apa yang berlaku kepada UMNO ada hikmahnya yang tersendiri..dan menjadi pedoman kepada mereka untuk mengatur strategi menghadapi hari2 mendatang. Tun Madey sendiri cakap…yang menang , bukan semuanya menang dan yang kalah, tak semuanya kalah. Apa yang paling penting ialah mengambil iktibar dari kekalahan tu dan memastikan UMNO mampu bangkit semula…dan yang paling utama, kesilapan yang lalu takkan berulang lagi. Ternyata kepimpinan UMNO di bawah pemangku Presiden Tok Mat dah mula menunjukkan hasil yang membanggakan parti…dan ini telah memberi nafas baru kepada kebangkitan semula UMNO yang kini mulai mendapat pertambahan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalah di Semenyih Zunnun jd tak tentu arah
Dia sendirian mcm banduan dibuang daerah
Cakap sorang2, mencarut mbebel marah-marah
Sejak hri Ahad dia sembelit berak berdarah

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 12:28,

Penangan Semenyih, cai2 spt dah kena palu
Suman renta mengigil teruk, demam kepialu
John Doe kini, spt pengantin tertunduk malu
Fucktun jadi mati kutu, lemah longlai berlalu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Lena ke tidur mlm nie? Besok kena mengadap BOSS, ROSS, jual UMGOK/ULAR MAK di Blog Budin tak menjadi.

..mampus, kena gosok puki.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyatuan Umno-PAS beri impak yang besar
Ramalan puak-puak PH nyata jauh tersasar
Dua PRK gabungan PAS/UMNO menang besar
Utk PRK Rantau kerajaan PH dah mula gusar

zunnun
Member
zunnun

UMGOK/ULAR MAK bak seperti Zakar sepertiga mlm

sekejap keras, kemudian layu. Ideology tak kemana, hanya kepentingan yg ada

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 12:06,

Makin meroyan ler Zunnun, PH punya balaci
Sokongan PH kian kurang seinci demi seinci
Bahkan sebenarnya, PH ni rakyat udah benci
Rata2 dlm media maya parti PH dicerca caci

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

..dgn selamba, duit Claire hilang cerita.

ROSS pula terkial2 mencari idea utk menjual diri.

“BOSSKU” kian tak menjadi

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ramai mahacai2 Haprak kat blog ni, khususnya zunnun, melayutakberkhatan dan kathy kuno….bertegang urat dan bermati2an mengatakan gabungan PAS-UMNO yang diumumkan secara rasminya baru2 ni takkan memberi sebarang signifikan besar kepada persada politik Msia. Ok..cuba korang hadamkan pandangan penganalisa politik tersohor ni beb !!!! Katanya…. The marriage between UMNO and PAS certainly have an impact on the national political landscape. Maybe it will not change the federal government yet, but the move certainly could see 30 parliamentary seat held by PH fall to the UMNO-PAS coalition. That would take the next GE to happen, but in the short term, one could… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Jgn nanti, sebelum PRU 15, mula bercakaran.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Dah tentu lah gabungan kedua2 parti tu akan kekal melangkaui pasca PRU 15…yang dikuatiri, PH tu. Belum pun sampai 10 bulan jadi kerajaan, dah berantakan sesama sendiri. DAPigs dah mulakan komplot untuk paksa Tun Madey lepaskan jawatan PM…Bang Non dah full swing untuk memberi tekanan agar Tun menghormati perjanjian menyerahkan jawatan PM ke 8 padanya dalam masa 2 tahun yang telah dipersetujui oleh kepimpinan perdana PH. Usul undi tak percaya terhadap Tun yang didalangi oleh Tokong Kit Sial dan disokong sepenuhnya oleh Bang Non dan Mat Syabu dah menjadi rahsia umum..dan bakal menjadi kenyataan tak lama lagi. Nampaknya..PH lah yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg tinggal dlm PH cuma Melayu barua DAP
Mereka tak sedar cuma jd alat kapir Harbi
Ditipu hidup-hidup oleh si pemakan babi
Janji buah salak madu yg dapat buah kelubi

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:55,

Udah makin kurang, komen Melayu cai DAP
Pukulan Semenyih mcm ngeri punya mimpi
Mati akal nak berhujah, depa diam menyepi
Mamposs kelak, jadi neraka punya kayu api

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

ULAR MAK MEMOHON PERTOLONGAN DAP UTK MENJATUHKAN SE ORANG KAWAN.

UMGOK MELUTUT MCA/MIC SUPAYA BERSAMA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya tinggal Zunnun sekor je sebagai baka
Itupun dah tempang kaki tangan cedera luka
Kawan lain dah belah atau jadi hantu puaka
Bertaubatlah sbelum dihumban ke dlm neraka

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:47,

Tak ada dia akan serik itu Zunun tua bangka
Komen2 dia penuh kata kesat serupa celaka
Hujah dilontar kebanyakan mencarut belaka
Macam itu ler dgn perangai PH punya gurka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Tuhan sentiasa hadir di mana mana. Di sini, zunnun dgn NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah saat yg sekian lama orng Melayu nanti
Parti Melayu dan parti Islam kini bersatu hati
PRU15 pasti kita akan takluk undi punya peti
Spt mana di PRK Semenyih, dah pun terbukti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ternyata lah Allah s.w.t ni maha berkuasa dan tak terduga oleh sesapa pun akan perancanganNya!!!! PAKATAN HARAPAN (PH) sama sekali tidak menyangka, kerjasama Umno-Pas akhirnya berlaku. Kerana kerjasama itu akhirnya terformulasi, semua pemimpin utama PH bagaikan terkena bom atom, dalam usaha menangkis ledakan itu berbagai hujah dikumandangkan, malah Lim Guan Eng menyifatkan kerjasama itu sebagai kaedah memerangi bukan melayu dan bukan islam. Kenyataan Setiausaha Agung DAP itu, sepatutnya tidak timbul pada sebuah negara yang mengamalkan demokrasi. Dalam sistem demokrasi, tiada sebarang salah dan silapnya parti-parti politik yang berlainan ideologi bekerjasama…cthnya macam dalam PH tu. Hakikat yang pasti, mengapa semua pihak… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Tuhan UMGOK dah bosan dgn Rompakan. Tuhan UMGOK kena mengadap Tuhan Semesta, meminta maaf.

Kini Tuhan ULAR MAK pula kena mencari alasan mcm mane nak mengadap Tuhan Semesta, kerana Pembohongan.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Dah ternyata lagi bersuluh…dan sah lah telahan ramai yang ada kat blog ni, bahawa kau ini adalah lasykar RBA DAPigs…kalau orang Islam takkan sanggup mengeluarkan kata2 macam tu, tak kira lah macam mana pun tahap kemarahannya!!!!

zunnun
Member
zunnun

Tuhan bukan Hantu

zunnun
Member
zunnun

Jgn bila mana, Merompak & Membohong, lupa Ketuhanan.

bila minta pembelaan, lantas meminta pembelaan.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Saja nak tanya pendapat korang kat sini…betul ke apa yang majoriti rakyat mengatakan bahawa…

Selama PH ni dah memerintah lebih dari 9 bulan…

1) Yang kena bodoh ..rakyat

2) Yang dipaksa menderma ..rakyat

3) Yang risau…rakyat

4) Yang bantu pemimpin…rakyat

5) Yang dipaksa berjimat cermat…rakyat

6) Yang disuruh bersyukur…rakyat

7) Yang selalu disusahkan…rakyat

8) Yang kena SST…rakyat

9) Yang kena bayar Tol…rakyat

10) Yang kena bayar hutang…rakyat

11) Yang tanggung beban …rakyat

12) Yang kena paksa tonton lawak badut…rakyat

13) Yang kena tanggung biawak hidup…rakyat

Apa pendapat korang haah????

zunnun
Member
zunnun

9 Bula Memerintah vs 60 Tahun Pembohongan & Perompakan.

lanun pun kalah.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kau jangan lupa pulak..22 tahun dari 60 tahun tu adalah masa era [email protected] jadi PM ke4 dulu..kerosakan yang dilakukannya berganda2 lebih teruk dari baki 38 tahun dari PM2 yang lain beb !!!

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sohat2 yang dihormati sekelian….aku tau Tn. Budin dah postkan tentang isu ni baru2 ni. Tapi rasanya, bukan lah satu dosa besar kalau kita recap semula apa yang dipostkannya tu..boleh kan ???? Masa berkempen di Semenyih, 28 Februari lalu, Mahathir tegaskan, PH perlukan majoriti dua pertiga untuk menunaikan sebahagian janji2nya pada rakyat… Katanya, bila majoriti dua pertiga dah dapat, ia memudahkan kerajaan meminda beberapa fasal dalam perlembagaan negara… “Tapi pindaan itu bukanlah untuk membuang Raja-Raja”… “Yang itu akan kekal”… kata Mahathir… Menurut Mahathir, antara pindaan perlembagaan yang dicadang untuk di lakukan kerajaan ialah menurunkan had umur pengundi daripada 21 kepada 18… Read more »

zunnun
Member
zunnun

2/3 Majority dah dlm tangan. Yg terkejut perut skrang, UMGOK/ULAR MAK dlm kegelisahan.

Nun di Sabah & Sawarak sepakat, UMGOK/ULAR MAK gagasan kebodohan.

Melayu/Islam di Sana, tahu, UMGOK/ULAR MAK hanya kepuraan.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Hari ni heboh satu Malaya membincangkan berita berkaitan perisytiharan harta MB Kedah ni. Dari website SPRM…DS Mukhriz Tun Mahathir telah mengisytiharkan harta beliau bersama-sama isterinya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebanyak RM25,170,426. Persoalan yang maha besar di fikiran rakyat ialah… adakah itu nilai harta sebenar DS Mukhriz dan isterinya? Umum mengetahui DS Mukhriz dan isterinya memegang saham dalam syarikat fibre optik, Kumpulan Opcom. DS Mukhriz memegang 23.28% saham Opcom sementara isteri beliau memegang 14.11% saham Opcom melalui M Ocean Capital Sdn Bhd. Jadi, jumlah keseluruhan pegangan saham suami isteri adalah 37.39% Berapa nilai Opcom Bhd? Nilai terendah selepas PRU14… Read more »

zunnun
Member
zunnun

..la yg heboh itu, UMGOK/PAS TEGAR ke? Klu Lembu/Kerbau panjat pokok, mungkin Viral dlm Youtube.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat serik dgn kerajaan pakatan Harapan
Wakil2 rakyat sombong cakap tak bersopan
Dgn rakyat mereka dah takut nak berdepan
Tunggu masa je rakyat Malaysia akan kapan

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah lama tak nampak kelibat wak Suman
PRK Semenyih PH kalah dia terus demam
Terlantar di wad otak dijangkiti kuman
Nasib lah ada John Doe boleh buat teman

zunnun
Member
zunnun

..tak kan Pantun lama dok recycle semula kot? Hilang daya ingatan?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Biar lah dia nak recycle ke..ulang ke pantun dia tu..sekurang2nya dia berbakat dalam bidang tu..ko hadooo????

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 10:08,

Bila PH kalah Wak Suman jadi terkejut beruk
Dia sama sekali tak duga PH nak kalah teruk
Dengar jer keputusan terus Wak kena stroke
Kini terlantar kat wad, jadi seperti kain buruk

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Aku ada bertanyakan pandangan sorang kawan aku yang merupakan penganalisa politik non partisan berkaitan apa kah implikasinya bila PAS dan UMNO ni telah bekerjasama secara rasmi seperti yang diumumkan baru2 ni. Jawapannya sangat2 mencerahkan minda kita semua, khususnya bani melayu di negara tercinta ini. Kaawn aku tu berkata….secara teknikal gabungan PAS UMNO itu membawa makna, kerajaan negeri Kedah dan Perak seolah2 sudah bertukar tangan menjadi milik parti pembangkang jika benar2 Rules Of Law bakal ditegakkan Dengan pengumuman UMNO berkahwin dengan PAS secara rasminya Perak dan Kedah sudah dikuasai oleh parti pembangkang.. Maka semua pajakan tanah selama 999tahun pada kaum Cina… Read more »

zunnun
Member
zunnun

UMGOK BERKAWIN DGN PAS? BETUL KE? KAWIN MUTAAH KE?

MCA & MIC mcm mana? Betul ke Kedah & Perak akan jatuh dlm “Perkawinan ini?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

MCA dan MIC tu hanya lah nasi tambah aje..umpama melukut tepi gantang, takde pun takkan memberi sebarang kesan besar kepada gabungan UMNO-PAS.

Kat Perak dan Kedah, mana ada YB2 dari parti2 tu…tak payah lah nak memekaka aje depa semua tu!!!

zunnun
Member
zunnun

..tapi Nazri kena Stand Down.

Klu tidak MCA & MIC Akan boycott perjumpaan.

Aduh, Melayu ape mie?

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kalau tanya mana2 ahli UMNO, mereka sependapat untuk mengatakan bahawa lebih baik lah kalau DS Nazeri ni letak jawatan dari menjadi SU BN. Kenyataan2 yang dibuatnya kebelakangan ini telah memberi kesan negatif kepada parti dan menguntungkan PH. Dia ni dah umpama gunting dalam lipatan dan jika dibiarkan berleluasa, akan terus mencemarkan nama baik parti keramat tu. Semua ahli UMNO tau, dia ni adalah proksi Bang Non dalam parti, yang telah menyatakan secara terbuka sokongannya pada Bang Non untuk menjadi PM dalam masa terdekat. Dengan DS Nazeri, MIC dan MCA tiada dalam parti tu, akan melicinkan lagi gerak kerja PAS-UMNO dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin2 PH ramai yang dah susah hati
Lepas Semenyih PRK Rantau pulak menanti
Kalau kalah lagi ibarat lalu jalan mati
Kedah/Perak terlepas menangis le alkutty

zunnun
Member
zunnun

Jauh Sgt berangan angan. Bak UMGOK rindukan BULAN.

Takut takut nanti tak kesampaian, tersungkur kena di haramkan.

khatijah.Nuno
Guest
khatijah.Nuno

Tok hng, baru menang PRK ..canang satu dunia. Cuba try test tgk and see PRU15 la pula samdol bahlol

Geng Najib
Guest
Geng Najib

khaty Kuno…PRK CH dan Semenyih telah diktiraf oleh seluruh dunia sebagai mini referendum dari rakyat Msia untuk menukar kerajaan secepat mungkin, tak boleh tangguh2 lagi.

Malah aad juga pandangan bernas dari luar negara yang mengatakan jika betul lah Tun Madey dan PH masih lagi mendabik dada untuk mengaku bahawa kerajaan PH ni masih mendapat sokongan tuntas dari rakyat Msia, mereka mencabar Tun Madey agar membubarkan parlimen secepat mungkin dan mengadakan snap GE untuk membuktikan PH ni masih disokong oleh rakyat..ada bran ke haah untuk menyahut cabaran tu????

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sobat2 yang dikasihi semuanya…korang tak rasa pelik ke…apabila Khazanah Berhad kerugian RM6.3 billion, Menteri Ekonomi yang juga Pengarah Syarikat, DS Azmin Ali pantas mengeluarkan kenyataan, janganlah kita menunding jari dan ini bukannya masa untuk menghentam sesiapa. Beliau terlupa sewaku Khazanah kerugian RM80 juta dalam perniagaan baju dalam dan coli, beliaulah orang yang bertempik di dalam Parlimen minta penjelasan, sedangkan pada tahun tahun berkenaan, Khazanah untung sebanyak RM2.9 bilion. Kedua, apabila Khazanah kerugian RM6.3 bilion, syarikat pelaburan Kerajaan berkenaan tetap terpaksa dan dipaksa membayar dividen berjumlah RM1.5 billion. Mungkin Menteri Ekonomi ini terlupa, di dalam kes Tabung Haji (TH), pemimpin PH… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Perangai menteri2 PH rakyat dah muak bosan
Buat kerja hampeh… langsung tak berkesan
Kepada mereka semua ni suka hamba berpesan
Sebelum habis stok cepat2 beli batu nesan

khatijah.Nuno
Guest
khatijah.Nuno

Anonymouse ooi. Perangai menter2 BN, terutama umnongok masa jdi kjaan dulu lahi yerok!. Mencuri, meniou, menyamun, merasuah, korupsi dan kuat main bomoh. Tak caya yanya Najib dan Semah. Laki bini bela mcam2 bomoh. Bomoh siam, bomoh kelante, bomoh indonesia, bomoh ted indian, bomoh sakai, dan bomoh2 seantero dunia lah. Tpi Bomoh nombor One depa ialah bomoh(sami) hindu pariah.tu yg ulang alik india masa leoas PRU13 dan lagi kerap dekat2 PRU14. Punya percaya bomog kapiaq dari percaya qafo qadar kuasa Allah.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kathy Kuno….Rakyat dah nampak perangai menteri2 PH sekarang ni berpuluh2 ganda lagi teruk…khususnya si Ah Beng tu. Masa jadi CM Penang, bukan main lagi kononnya memerintah Penang atas prinsip CAT, tapi rupa2nya main wayang aje. Diam tak diam, dia lah rupa2nya bapak serala perasuh dan penerima kick back yang tersohor sejak Msia merdeka. Tak boleh nak lari lagi…bukti dah ada dalam tangan SPRM. Bukan sikit pulak tu dikautnya..berbillion2 jugak jumlahnya, dalam isu projek terowong bawah laut tu, dan kini SPRM dah buka 6 kertas siasatan berkaitan kes tu. Kalau dulu, AG Thomas and Friends boleh selamatkannya dalam kes banglow mewah… Read more »

MahathirvsAnwar
Guest
MahathirvsAnwar

ADA bukti saman la wei

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kengkawan semua..Kalau kita tanya rakyat Msia sekarang ni, dah tentu lah kita akan mendengar betapa mereka semua berasa bosan dan muak yang amat2 sangat bila PM balik2 ulang cakap yang kerajaan akan menangkap Jho Low tu. Hah! Itu je la modal yang boleh digunakan untuk memerangkap minda Pendedak Rejim Pakatan Hancing. Asyik ulang benda yang sama. Cerita pasal Jho Low ni membuatkan kita teringat propaganda Amerika yang menghidupkan watak Osama Ben Laden tak berapa lama dulu. Satu dunia Amerika menjaja cerita pasal watak Pengganas itu sehingga menimbulkan keadaan Islamophibia dan kebencian terhadap agama Islam. Sekarang watak Jho Low pulak menjadi… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Klu di Tanya Rakyat Malaysia terkini, mereka menunggu Najib & Suami di rehatkan di Bamboo Resort.

budak jujur
Member
budak jujur

Mari sokong parti penyamun..pas tgh bagi nyawa skrg ne.haha

zunnun
Member
zunnun

Seperti Najib suatu ketika dulu, teruja dgn Cina Tembam.

bila di Tanya oleh Al Jazeera, lalu melompat, ketakutan.

Kini Wartawan tersebut Di Augershkan dgn Keberanian.

Nanti jgn pula UMGOK/ULAR MAK kata, PH yg memberi penghargaan

Anonymous
Guest
Anonymous

Janji apa pun rakyat tak akan percaya lagi
Masa berkempen sanggup berjaga sampai pagi
Dah menang pukul 12 baru bangun gosok gigi
Kali kedua memerintah rakyat tak akan bagi

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Fuyooo…MB N9 telah keluarkan kenyataan bahawa komuniti kampung yang tolak Streram sebagai calon PH dan PKR di Rantau bakal diambil tindakan. Kenyataan ini dibuat oleh MB tersebut ekoran dari keputusan 11 0rang pengerusi dan MPKK DUN Rantau yang sebulat suara membantah Streram menjadi calon di PRK tersebut. Selain dari mengamalkan budaya Politik Hancing, puak Rejim Pakatan tu juga turut mengimplimentasikan budaya UGUT dan PAKSA di kalangan masyarakat. Jika sebelum ini, puak Rejim Pakatan Hancing itu dilihat cuba menggunakan pendekatan UGUT secara terbuka terhadap Penjawat Awam. Kali ini, wakil masyarakat pula menerima nasib yang sama apabila mereka menyatakan bantahan secara terbuka… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Bukan budaya ugut. Yg menyampaikan “ugutan” tersebut yg kini memgugut.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Hari ni, YB Charles Santiago menyatakan PH kalah di Semenyih kerana melayu”ketakutan”. Dia juga berkata PH perlu mendapatkan kepercayaan orang melayu tanpa menjejaskan kaum lain di negara ini. Masih tak “Move On” lagi ke puak Pakatan Hancing ni dari kekalahan yang dihadapi? Memang tahap #GilaApaBossKau betul. . Masa berkempen tempoh hari, pelbagai Janji ditaburkan kepada rakyat, khususnya di kalangan orang Melayu. Tapi bila dah KALAH, Melayu juga yang dipersalahkan. . Kalau diorang menang, pandai pulak diorang buat dakwaan kononnya ia mewakili Suara Rakyat. Tapi bila dah KALAH, mana perginya slogan itu? . Kenyataan wakil rakyat dari Rejim Pakatan Hancing ini… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Yg memerintah ketika ini, PH.
Yg meroysn ketika ini, UMGOK/PAS

Period

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Tak dinafikan PH masih memerintah..tapi kedudukan mereka umpama telor di hujung tanduk..dan amat2 rapuh ibarat rice paper.

InsyaAllah..tak lama lagi kerajaan negeri Kedah dan Perak bakal jatuh ke tangan Gabungan keramat PAS-BN. Sokongan rakyat terhadap PH, khususnya dalam kalangan orang2 melayu secara umumnya dah jatuh merudum sejak sebelum PRK CH lagi.

Kekecewaan dan kemarahan mereka terhadap kerajaan PH dah tak dapat dibendung lagi..dan Semenyih dah membuktikannya. Rantau bakal menyusul…lagi mahu menafikannya ke haah????

anonymous
Member
anonymous

Dr M: Adakah PAS sudah Islamkan Umno? (Dikemaskini 6 Mac 2019, 8:20 malam) A A ULASAN | Gabungan PAS dan Umno ini agak menarik kerana asas perpecahan dan penubuhan PAS dahulu belum selesai. Ulama Umno keluar Umno untuk menubuh PAS kononnya kerana Islam. Lagipun semasa kepimpinan Umno yang lepas, salah satu sebab penggabungan bahkan kerjasama Umno dan PAS tidak berlaku adalah kerana PAS telah mengkafirkan Umno. PAS tidak pernah menarik balik “fatwa” tersebut. Sudahkah PAS Islamkan Umno? Keduanya, PAS juga tidak mahu bekerjasama dengan Umno pada masa dahulu kerana Umno mengamalkan perlembagaan yang dituduh sekular dan kafir. Ini adalah di… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Skrang bila UMGOK dah kalah, mereka tak Mau di lihat sekular.

dlm masa yg sama, bila di beri kata dua oleh MCA/MIC, melompak ke kegelisaan. Lalu Nazri di suruh, Stand Down, jgn hadir dlm perbincangan.

Melayu jenis ape kamu semua UMGOK?

Anonymous
Guest
Anonymous

Sblm PRU rakyat dipujuk rayu, kepala diusap
Kini janji entah ke mana, semua hilang lesap
Rakyat mulai marah, mereka taji PH berasap 
Rata2 boleh dilihat kat FB & group whatsapp

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Sahabat Ku, kurangkan ketawa.
Yakin dgn ape tg nak di bawa.

walau mcm mana pun, teruskan
Klu tak, “BOSSKU” gila sakan.

😈

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak akan lama, hayat PH talibarut kafir harbi
Mereka hidup, dgn sokongan pemakan babi
Kini rakyat meluat dan taji balun bertubi-tubi
Rata-rata kecaman dilihat, kat YouTube & FB

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pakatan Umno-Pas, sgt cantik punya strateji
Ini le cara untuk tewaskan parti PH yang keji
PRU14 depa kencing kita serta mungkir janji
PRU15, Melayu/Islam pasti akan bangkit taji

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tinggal Zunnun sekor je yg masih menyalak
Suara pun merdu macam bapok kain diselak
Sebelum PRK Semenyih bukan main lagi galak
Kini bagai anjing tersepit di perdu salak

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok sgt gabungan Melayu Islam UMNO/PAS
Dua PRK dah terbukti PH kalah dan tumpas
Kini gabungan PH bagaikan kaca terhempas
Lps PRK Rantau, Kedah/Perak akan dirampas

Anonymous
Guest
Anonymous

PRK CH giliran DAP yg mula-mula rebah
PRK Semenyih cap munge demam tak kebah
PRK Rantau PKR pulak rakyat nak simbah
PRU 15 nanti kerajaan akan rakyat ubah

zunnun
Member
zunnun

Aduh, Aduh, Aduh.

tak khuatir ke, belum sempat PRU 15, Dari 37 ahli UMGOK, yg tinggal, 12.

waktu itu, PWTC di kuasai isteri Baru UMGOK, ULAR MAK 18.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS UMNO nak berbaik, puak PH susah hati
Sbb mereka tahu, PRU 15 PH lenyap & mati
Direkanya fitnah, tapi masih tak ada bukti
Fitrah 90j kantoi, reka yg lain sbg ganti

zunnun
Member
zunnun

..PH tak susah hati pun. Yg susah hati UMGOK/ ULAR MAK.

Itu dbb mereka khawin “convenience”.

..cara Syiah, Khawin Mutaah.

Wilting
Guest
Wilting

Satu tangan menjaja agama, satu lagi mencuri harta negara. Itulah namanye “perfect combo”!

zunnun
Member
zunnun

Huh..

Wilting
Guest
Wilting

Maksud saya, satu pihak mencuri harta, satu pihak menghalalkannya and mencandukan rakyat jelata.

Time sekolah dulu kita panggil bende camni “cover cemerlang”.

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Willting betoi tu.perfect combo. Jgn lupa psangan pencuri Najib dan bininya Semah Jumbo (buksn jambu tau) jumbo tu andk gajah kah kah kah..Eiah silap mak gajah aka mak badak. PAS Hadi Wang ular dalam semutar..huhu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita diperintah agar berpegang kpd tali Allah Disamping itu kita diseru jgn berpecah belah Dgn cara itu, baru Islam kuat tak boleh kalah Dlm surah ali-‘Imran seruan ni jelas terserlah Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣) Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di… Read more »

zunnun
Member
zunnun

Ulasan sahabat aku nie, bagus seperti Pantun je yg mirip “Means + Ends”.

sbb consonant mesti adaa bunyi persamaan. Yg perlu, kesenambungkan ada cerita.

..tapi bila berprosa, di sini kecacatan yg timbul.

kecacatan yg AMAT NYATA, BILAMANA SDR KU INI, ASSUME, KETUHANAN- ALLAH ITU SENDIRI.

ALLAH ITU BERBAHASA ARAB YG DARI NYA BERASAL DARI ARAMAIC ILAH.

APE MAKNA? Al-la-h?

Seperti jua ppergertian Aramaic, I-la-h

jom kia bicara? Tapi blh ke kamu bicara, klu hanya suka berpuisi je?

zunnun
Member
zunnun

Betul ke Al-la-h “menjelasan dgn Ayat Ayat keterangan nya”? siape yg buat penjelaskan mengenai “ayat “Al-la-h” ? …Musa Ketika bermunajat, lalu keinginan nya utk “MELIHAT TUHAN NYA”, lalu terdengar suara, “la tarani” – tiada aksan kamu. (Al-la-h) bukan nama Tuhan. Allah itu Pergertian Makna. Islam itu, bukan Nama, Bukan Bentuk tapi Pergertian Hubungan ZAT-SIFAT. Bersifat Universal, Tidak Terbatas & Meliputi Segala NYA. Ini Se benar NYA ISLAM. Berbalik: Al-la-h menjelaskan dlm ayat ayat nya,.. Maka yg memperjelaskan bukan Al-la-h, tapi Kita yg bernama & yg berbentuk. bila Kita binasa keAKUan diri, maka pengertian itu tak lain kebenaran semesta, bukan bersifat… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ini kawin olok2….kalo kawin betul2 pas dah masuk dlm BN….

Umno tidak boleh percaya kpd lobai pas 100% kerana lobai Pas kaki tikam belakang kawan…

Dlm berkerjasama dgn umno pas sanggup istihar sokong madey…madey musuh umno dan pas…pas dah gila babi..

zunnun
Member
zunnun

..kurang2 nyo, kawan den nie, sepakat.

ULAR MAK is an OPPORTUNIST.

Tuhan Ular Mak nie Tuhan pembelit ko?

Tuhan UMGOK mcm mana pulo? Maha Segala Perompak ko?

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu serta Islam nanti akan lebih selamat
PAS parti Islam, kahwin Umno parti keramat
Perjuangan tentulah ke arah membela umat
Manakala riwayat PH kita akan kasi tammat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Hihihi

boto ko UMGOK PARTI KERAMAT?

boto ko PARTI ULAR MAK PARTI ISLAM?

AGEK NYO, KERAMAT MCM MANO? SBB “BOSSKU” NYO, MEMPUYAI BYAK KERAMAH?

AGEK NYO, Tuhan Parti ULAR2 MAK beritahu,,tak apo berbohong. Tak perlo zuhud, tak perlu suhud, yg mustahak dpt duit, blh beli burit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg wajar sangatlah Umno/Pas bercantum
Bunga kekuatan umah, kembali menguntum
PRU-15 nanti, pasti nya akan gah berdentum
Terkedu lah cai2 nanti, spt org mabuk ketum

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Apanama
Guest
Apanama

Ko susah hati pehal Budin. Ajal maut jodoh ditangan Allah. Ko nak jadi Tuhan pulak ker…….

zunnun
Member
zunnun

Tuhan UMGOK ko?
Tuhan ULAR MAK ko?

Anonymous
Guest
Anonymous

Gabungan Umno/Pas, dah lama jadi idaman
Akan lahirlah nanti pakatan Melayu beriman
Sentap ler PH nanti, Melayu punya ngauman
Lari balik Singapore le masa itu Wak Suman

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zunnun
Member
zunnun

Jkali pertamo ko UMGOK/ULAR MAK MENGIDAM?

..kali pertamo bila yo?

Anonymous
Guest
Anonymous

Cuma ada sekor ketagih kulup kapir Harbi
Bawah tu, Zunnun teman rapat pemakan babi
Bila PAS UMNO berbaik dia jadi gila babi
Mampus nanti campak je kat kandang babi

zunnun
Member
zunnun

..merompak duit rakyat, membohong kepercayaan Rakyat melibihi makan daging Babi. UMGOK/ULAR MAK telah makan daging Rakyat.

ini cabalistic yg NYATA, ketika ini.

khatijah.nuno
Guest
khatijah.nuno

Zunnun. Tebaek belasah aNAMAHmouse tu..umni pemajan daging rajyat..PAS prmakan bangkai (rasuah) yg disogok Najib umno. Dua2 oarti ni jijik dan busok, menanah dah jadu political cancerous coalition