SELEPAS AKAUN BANK DIBEKU, HANYA KU LI BOLEH SELAMATKAN UMNO

Berikutan akaun bank UMNO telah dibekukan oleh SPRM, parti itu kini benar-benar dalam keadaan bahaya jika para perwakilan membuat kesilapan dalam memilih pemimpin pada pemilihan, 30 Jun ini.

Penyiasatan SPRM mungkin menjurus ke arah untuk mengetahui daripada mana datangnya sumber kewangan UMNO selama ia dipimpin oleh Najib Razak sebelum ini.

Jika penyiasatan SPRM mendapati sumber kewangan UMNO, sebahagian atau semuanya adalah berpunca daripada dana 1MDB yang diselewengkan atau lebih tepat ia datang daripada wang RM2,600 juta yang pernah masuk ke akaun peribadi Najib, parti itu pasti berdepan masalah kewangan dalam jangka masa yang lebih panjang lagi.

Tidak mustahil akaun bank milik UMNO itu akan terus dibekukan atau wangnya dirampas oleh kerajaan.

Jika itu yang berlaku, bagaimanakah UMNO mahu membayar gaji kakitangan, urusan pentadbiran pejabat, segala macam bil bulanan, membiayai aktiviti dan sebagainya?

Di antara ketiga-calon Presiden UMNO – Zahid Hamidi, Tengku Razaleigh Hamzah dan Khairy Jamaluddin – siapakah yang paling stabil kedudukan kedudukannya dan mempunyai rekod pengorbanan yang tinggi kepada parti?

Berbanding Ku Li yang pernah mendermakan tanahnya untuk membina PWTC, apakah Zahid Hamidi atau KJ mampu atau sedia menggunakan wang sendiri untuk membiayai kos operasi UMNO jika pembekuan akaun bank itu memakan tempoh masa yang lama?

Selain itu, kalau penyiasatan SPRM, misalnya mendapati wujud keraguan dalam sumber kewangan UMNO selama ini, ia dengan sendirinya bermakna ramai pemimpin UMNO, terutamanya Zahid Hamidi dan Khairy Jamaluddin, akan berdepan penyiasatan oleh agensi pencegah rasuah itu kerana kedua-duanya dianggap dekat dengan Najib serta merupakan pemimpin kanan parti sebelum ini.

Kiranya para perwakilan masih mahu mengundi Zahid Hamidi atau KJ, sediakah mereka menerima hakikat bahawa salah seorang atau kedua-dua pemimpin itu bakal disiasat SPRM dan dipakaikan baju oren akhirnya?

Hanya Ku Li yang mungkin terlepas daripada penyiasatan SPRM kerana beliau tidak berada dalam barisan kepimpinan tertinggi UMNO sewaktu Najib menjadi Presiden parti itu.

Sama ada untuk menyelamatkan UMNO dan memastikan ia terus beroperasi kerana memiliki kedudukan kewangan yang stabil serta ada rekod terpuji dalam menguruskan kewangan negara dan agensi kerajaan sebelum ini, selain bebas daripada radar siasatan atau penahanan SPRM – kedua-duanya jelas hanya berpihak kepada Ku Li.

Sebaliknya, mengundi Zahid Hamidi atau KJ, hanya mengundang petaka dan nasib buruk buat UMNO yang sudah pun kehilangan kuasanya itu. (ShahbudinHusin 28/06/2018).

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 2:06 pm

108
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Mohd Sallehabgroni roni dolahMohd SufianPerak ManRamly Ahmad Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

akaun beku,

denga akaun beku macam maner umno nak bergerak, panglima panglima dalam umno semuer maner nak kluar duit sendiri semuer kemut dan kedekut. yang pegi perang ialah peringkat cawangan , kalau duit tak der camner nak berperang . dalam keadaan sekarang pon ader ahli umno yang tak kluar parti umno tapi nak buat ranting PKR dan PPBM . mereka nie tak isytihar kluar umno tapi dah beralih arah.

ramai yang dah lesu dalam umno

Mohd Sufian
Guest
Mohd Sufian

TALQIN UNTUK UMNO LEBIH AWAL TELAH DIBACAKAN SEBELUM RAKYAT AKAN BUANG UMNO RABU 9/5/2018, SILA BACA KU SUFIAN WRIRE AT BLOGSPOT. KERUSI PARLIMEN YABG UMNO BN AKAN MENANG HANYA LK 68 SAHAJA!

HBM
Guest
HBM

Kesian Geng Najib…
Salepas bn kalah kamu jadi sakit jiwa.
Jika najib sakit jiwa pun tak apa dia sudah kaya. Kamu dapat apa?

Hidup manusia ini dibezakan oleh akal.
Itu saja petanda jelas untuk membezakan antara manusia. Waras atau Gila.
Bukan yg sekolah tinggi itu golongan cerdik, ada juga dikata orang bodoh atau gila.
Kamu? Golongan 'akai kuren'.

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

tuan kena bagi galakan kepada geng najib supaya bersuara dalam nie , supaya ader ler hujah balas , tak kira ler waras ker tidak dier,

tak kira ler hujah dier tue off topic atau kopi and pes baru meriah , jika semuer menyokong ph pon lesu jer dalam nie semuer. walaupon dier bagi ujah bodo.

kena galakan dier supaya dah makan ubat ker belum

isa3
Guest
isa3

"Budak hingusan" Kerry Okspod KJ (lulusan unibaaasiti Oxford terkemuka di Englaaaaand dan di dunia, Beb) tidak boleh di percayai. Cakap lain, buat lain. Nyata bukti nya dalam episod pencalonan jawatan Presiden Umno itu, spt di komn di atas. Susah lah dunia luar nak berurus dengan Malaysia kalau di bawah pimpinan nya. Tapi, jaga, dia pun banyak duit. Di kumpul masa pak mertua nya Tun Dol jadi PM dulu. Dia menguasai Tingkat 4 Jabatan Perdana Menteri (PMO). Terkenal sebagai "The Hero/Terror of the 4th Floor PMO". Jadi, dia boleh beli undi ahli2 perwakilan yang memilih calon2 Presiden tu. Tapi, kalo menang,… Read more »

isa3
Guest
isa3

Kalo wang saja punya pasai, Wak Jahit pun boleh selamatkan Umno. Tun Mahathir kata dia ada RM160 juta 20 tahun dulu di zaman pemerintahan nya. Tentu berganda sekarang. Banyak dapat dari RM2.6 bilion dalam akaun Najib. Gila, dia sanggup kata dia jumpa "penderma" RM2.6 bilion itu. Tentu ada bahagian dia. Tapi soal nya ia lah boleh kah Umno dapat respek dari semua pihak kalau dia pegang jawatan Presiden? Itu tanda soal. Gitu jugak Kerry Okspod KJ. Ada yang menganggap dia budak mentah. Tun Mahathir kata dia "budak hingusan". Dari tarikh Tun kata itu, sekarang dah tak berhingus lagi. Kot sekang… Read more »

isa3
Guest
isa3

Tapi anak pompuan dia kalah dalam rebutan jawatan di Wanita Umno.

Tentu banyak duit jugak dia. Apa kah kaum wanita tak main politik wang? Kalo betui, baguih ler. Harap lain2 sayap dan dalam mainstream Umno gitu juga.

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

dalam umno masa pemilihan parti kena stand by duit , cash is king

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Aman brothers involved in Sabah timber graft? Foreign Minister Anifah Aman has been a secret beneficiary of lucrative timber licences in Sabah thanks to his elder brother, Chief Minister Musa Aman, said Sarawak Report. The whistleblower website said it has in its possession leaked Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) documents showing its investigators had concluded that the Sabah chief minister had corruptly issued timber licences to his brother worth tens of millions of ringgit. According to Sarawak Report, the documents form part of a major investigation by the MACC into timber corruption after an agent and nominee for Musa Aman, Michael… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ghani pstail sorok musa safri dlm kes altonya…lebih kurang sama dgn apandir…ade arahan supaya sorok kes balak?..

indrana
Guest
indrana

Debat antara calon2 Presiden Umno hari ini – esok ahli2 perwakilan mengundi.

Iklan seimbas lalu di TV tak nampak pukul berapa dan di rangkaian mana debat itu.

Calon calon tentu akan menjawab soalan soalan berkaitan kedudukan Umno, termasuk kewangan nya.

zenda
Guest
zenda

Tun Dr Mahathir telah berkata beberapa hari yang lalu bahawa hutang negara akan susut dengan jumlah yang banyak dalam beberapa bulan akan datang.

Apa kah jumlah yang di rampas dari akaun Umno di masukkan ke dana Kerajaan / Perbendaharaan (Treasury) dan di anggap sebagai masuk akaun Kerajaan?

Apa hal pun, kalau perlu wang rampasan itu di pulang kepada Umno berdasarkan arahan mana mana mahkamah, Kerajaan boleh membuat nya.

Soal nya ia lah apa akan jadi kepada Umno bila semua wang di akaun bank nya di beku atau di rampas.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Umno buka tin milo mintak derma laa..

isa3
Guest
isa3

Kot Najib alih2 keluorkan berpuluh juta untuk Umno?

Dengan syarat pilih dia lagi?

Last minit semua tiga calon tarik diri, perwakilan cadang dan pilih Najib, hehe

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Nak tergelak,marah pun ada
Ini budak,mengada ngada
Kata tidak sebelah siapa
Hanya petani bertanam lada!

Hari hari Pakatan dijaja
Tun,Anwar kerap dilaga
AmeNo BN dia yg puja
Masih mengaku 'partisan' juga!

Wahai petani jangan nak bohong
Macam Si Sengeh asyik nak untung
Siakap,gelama ikan senohong
Sikap selamanya gemar kelentong!

Cakap saja berterus terang
Kerja bukan cangkul dan parang
Guna komputer Pakatan diserang
Trooper AmeNo dedak dah jarang!

Ini bohong, mengaku peladang
Batas sayur dah kering kontang
Tanam sawit dah tinggal batang
Tunggu baja tak datang datang!

Dulu baja AmeNo yg bagi
Kini susah takdak lagi
Kesian AmeNo dah tinggal gigi
Ke sini meroyan malam ke pagi!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Konon nak parti yg bela melayu…umno bela melayu haprak mcm Geng Najis…

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Ini GN petani malang
Asyik kopipes aje kerjanya ,bertaninya kurang
Bab mengkritik, memang hebat la ini mamat kaki sembang
Spesis orang beginilah dikatakan tanam padi tumbuhnya lalang..

Tapi tak guna kita kata apa
Orang sepertinya mudah alpa
Bukannya nak dengar nasihat sesiapa
Inilah contoh orang yang mudah lupa..

isa3
Guest
isa3

Wak Zahit dah cakap duit RM116 juta yang Polis CCID rampas dari rumah anak Jibo itu ia lah duit Umno. Walau pun bila di tanya pemberita, CCID Amar Singh kata tidak ada cap Umno di duit kertas itu. (Pandai sungguh si Amar menjawab). Duit di rampas itu di percayai datang dari 1MDB. Bila Wak Jahit dah kata iru duit Umno, tentu lah duit dalam akaun bank itu juga datang dari 1NDB. Polis boleh paksa bank berkenan tunjukkan rekod duit dari mana, siapa punca nya. Kalo dari Najib, kemungkinan besor le datang dari RM2.6 bilion duit dari 1MDB itu. Kena rampas… Read more »

Li'l Abner
Guest
Li'l Abner

Aku pelik lah ngan org umno nie. Bila akaun di1mesia dibekukan kecoh mcm nak rak. Bila duit tunai polis jumpa kat umah najib dia org kata itu duit umno. Cuba kamu pikir sikit. Apabila kerajaan Switzerland bagi tahu kerajaan umno ( masa sebelum PR14 ) mrk telah bekukan wang money laundering 1MDB dan boleh tuntut dgn mrk, umno tak nak tuntut duit tu. Kerajaan Switzerland kata kalu tak nak tuntut, undang2 di Switzerland membenarkan wang itu diforfeitkan, umno tak kisah pun. Nak forfeit, forfeit lah. Sekarang mcm kebuloq pulak.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Umno hipokrit..

zenda
Guest
zenda

Apa kah mungkin Kerajaan sudah memohon kepada pihak berkuasa Switzerland wang itu di pulang kepada Kerajaan Malaysia?

Kemungkinan nya sudah. Dan Switzerland setuju sebab pendirian Kerajaan nya ia lah ada kelakuan "money laundering" melibatkan rakyat Malaysia.

Jumlah wang itu mesti besar dan akan mengurangkan bebanan hutang negara Malaysia.

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

sepatutnyer kalau tak bersalah umno boleh buat tuntut duit di swiss , u.s.a, dan seluruh dunia yang lain. masalahnyer kenapa jabatan perdana menteri ketika tue tak buat tuntutan .

ohhhh lupa masa tue seblum pru 14 najib ader cakap ekonomi malaysia di landaasan yang betul tidak perlu campur tangan luar, jadi tak perlu campur tangan luar bermaksud duit pada luar negara tidak di perlukan di bawak masuk,

betul tak, kalau betul tahniah ler bn

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

PM kata Najib didakwa tak lama lagi, Altantuya bicara semula Bernama28 Jun 2018, 11:29 malam (Dikemaskini 28 Jun 2018, 11:33 malam) A APerdana Menteri Tun Dr Mahatir Mohamad berkata Datuk Seri Najib Tun Razak akan didakwa di mahkamah tidak lama lagi. Dr Mahathir berkata pihak berkuasa kini sedang menyiasat dan mengumpulkan bukti yang kukuh berkaitan penyelewengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) serta kes berkaitan pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu, pada Oktober 2006. "Tak lama lagi saya fikir dia (Najib) akan di hadapkan ke mahkamah," katanya semasa mengadakan perjumpaan bersama warga Malaysia yang menetap di Jakarta sempena lawatan rasminya ke negara… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Adakah Geng Najis akan berada di mahkamah setiap perbicaraan najib untuk sokongan moral?…najib dah tak ada kuasa lagi …Geng Najis tak peduli lagi…

isa3
Guest
isa3

Akaun bank Umno itu mesti banyak juta dalam nya. Kot beratus juta. Bila banyak, mesti di curiga. Ahli 3 juta, bayar yuran RM1 seorang setahun, baru RM3 juta setahun, Itu pun kalo semua yang bayar. Di jangka ha nya separuh yang bayar. Dapat lah RM1.5 juta setahun. Sewa ruang pejabat di bangunan PWTC tak tahu berapa. Siapa ada terima akaun kewangan yang patut nya di sebar kapada ahli2 di tiap Perhimpunan Agung Umno, tolong kasi tahu. Supaya boleh di anggar dan di bincang hidup ke mampos Umno bila akaun bank nya di beku. Bayar hutang bank pinjam buat bangunan PWTC… Read more »

isa3
Guest
isa3

Saya yakin jumlah dalam akaun bank Umno itu besar. Beratus juta Ringgit.

Kemungkinn besar duit itu datang dari 1MDB. SPRM akan rampas duit itu.

Boleh di rampas berdasarkan "logical reasons to believe", mcm masa depa serbu tmpat kediaman Jho Taek di Jalan Kia Peng, KL.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Najib klentong Geng Najis klentong..najib dah tak ada…Zahid midi kaki temberang Geng Najis pon kaki temberang…

isa3
Guest
isa3

Apo nak di kato? Pagi2 lagi blog ini dah penuh dengan komen Robot Internet / Robot Najib. Untuk maloman pembaca2 baru blog ini: Mangkin nyata bahawa komen2 di atas nama GENG NAJIB dsb nya ada lah di lakukan Internet Bot atau Robot. Selalu di masukkan tiap satu minit satu. Dia Robot – Iternet Bot. INTERNET BOTS An Internet Bot, also known as web robot, WWW robot or simply -bot-, is a software application that runs automated tasks (scripts) over the Internet. Typically, bots perform tasks that are both simple and structurally repetitive, at a much higher rate than would be… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Sapa yang tak kenal DS Zahid Hamidi……… Beliau perlu diberi peluang oleh semua ahli-ahli UMNO untuk terus memimpin parti sebagai Presiden. Beliau merupakan Insan yang berhati mulia, setia pada perjuangan, setia pada institusi presiden, berjiwa besar, bertanggungjawab, mempunyai latar belakang agama, mampu membangunkan roh perjuangan UMNO untuk agama bangsa dan negara berlandas jiwa keagamaan, mempunyai ramai kawan dan berani menggalas amanah dan tanggungjawab dalam keadaan UMNO pada hari ini… agenda penyatuan pemikiran dan memastikan UMNO memerintah semula adalah agenda besar untuk semua… Rakyat Msia yang waras menyeru agar seluruh ahli UMNO untuk mengundi beliau sebagai Presiden UMNO nanti… Kali ini… Read more »

dad
Guest
dad

satu malaysia kenal dia pembohong tegar!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Obamas with $1.3 million in gifts from King Abdullah in 2014 June 29, 2018 President Obama often receives curious gifts from foreign dignitaries.Throughout 2014, Saudi King Abdullah and top kingdom officials spent a fortune on gifts for Obama, first lady Michelle Obama and their daughters — roughly $1.35 million on the list.The first thing to know is that these gifts aren’t bribes.It may seem odd to give away items that the recipient almost certainly won’t keep, but presents like these apparently play a small but not insignificant role in global diplomacy. 27 November 2015: President Barack Obama often receives curious… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

It may seem odd to give away items that the recipient almost certainly won’t keep, but presents like these apparently play a small but not insignificant role in global diplomacy. In each case, under the heading “circumstances justifying acceptance,” the State Department says “nonacceptance would cause embarrassment to donor and U.S. government.” Later in 2014, the Saudi minister of the National Guard, Prince Miteb bin Abdullah bin Abdulaziz Al-Saud, gave the first family a lavish care package of sorts that included a 10-inch model palm tree made of silver and gold, set on a green marble base, a number of… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

The biggest mystery among the gifts given to CIA officials is a “children’s book series,” valued at $832.13. Seems a touch expensive, sure, but the odd part is what happened to that present: “Disposition — Retained for official use.” Just what is the CIA getting out of a children’s book series? The annual State Department list also includes a handful of lawmakers. Rwandan President Paul Kagame gave each member of a bipartisan delegation to his country “expenses to visit Volcanoes National Park and mountain gorillas,” packages individually valued at $750. Democratic Senator Tim Kaine and independent Senator Angus King each… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Siapa lah najib berbanding Barrack Obama yg boleh perintah dunia…ape kehebatan najib dimata raja arab?…malaysia miskin berbanding arab saudi…melayu pon ramai miskin tinggal dirumah buruk…

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

kalau betul derma , kena bagi juga pada rakyat dengan alasan derma supaya pahala berpanjangan , ini tidak nak makan sorang tak mau pahala , jadik sudah tersedak sekarang.

tahniah derma

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

saper tak kenal zahid , dulu dsai dalam umno, samer kem dengan dsai, menang jawatan ketua pemuda umno. bila dsai kena pecat masa zaman, dier pon ke depan ceramah , alih2 tak sampai seminggu u-turn sokong umno balik . masa tue zaman reformasi baru nak mula , dan belum mula dier dah buat u- turn .

Ini ker bakal presiden korang wahai ahli umno , perangai aper2 jadik aku nak selamatkan diri aku dulu, betul tak?

Abang Zack
Guest
Abang Zack

adoiiiii seronok baca meroyan orang kalah…..

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Abang Zack..mohon baca kenyataan ni dan hadamkan dengan berlapang dada..boleh ???? Generasi muda mungkin tidak mengenali Ahmad Zahid Hamidi ketika muda Beliau satu-satunya *Ketua Pemuda Umno yang berani mengkritik kepimpinan Tun Mahathir dan kerajaan dalam Perhimpunan Agung Umno atas isu nepotisme dan kronisme* Apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat dari Umno, *Ahmad Zahid turut kehilangan jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia secara tidak demokratik.* *Beliau kemudian ditangkap oleh Mahathir di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).* Ramai yang berkata Ahmad Zahid orang Anwar. *Namun bagi saya beliau ialah seorang ahli Umno sejati* . Ketika ramai kawan beliau keluar parti untuk bersama… Read more »

justice league
Guest
justice league

Malaysia Baru, tetapi PH perlu hidup dalam 2 duniaRobin Augustin | June 28, 2018Seorang ahli akademi berkata ada ketika pemimpin Melayu PH perlu bawa isu Melayu seperti Umno atau hilang sokongan. Mohamad Abu Bakar berkata PH sukar melepaskan dunia lama. (Gambar laman UKM) GOMBAK: Seorang ahli akademi berkata Pakatan Harapan perlu hidup dalam “2 dunia” pasca pilihan raya umum kerana isu Melayu dan Islam masih penting kepada pengundi. Bercakap kepada FMT di tepian sebuah seminar analisis PRU14 hari ini, Prof Mohamad Abu Bakar dari Universiti Malaya berkata kepentingan isu-isu itu terutama dalam kalangan pengundi Melayu menyebabkan pemimpin Melayu PH sukar… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

MASA TERBAIK PULIHKAN UMNO Kengkawan semua..kom kita sama2 layan wawancara bakal Presiden UMNO iaitu DS Zahid Hamidi.. MUKADIMAH TERDAPAT dua peristiwa menarik melibatkan DATUK SERI DR. AHMAD ZAHID HAMIDI sebelum dan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14. Pertama sebagai Naib Presiden, beliau telah diamanahkan menjalankan tugastugas Timbalan Presiden apabila penyandang jawatan itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dipecat daripada parti. Apabila PRU-14 berakhir, Ahli Parlimen Bagan Datuk ini berhadapan dengan satu lagi cabaran apabila dipertanggungjawabkan menjalankan tugas-tugas Presiden apabila Datuk Seri Najib Tun Razak melepaskan jawatan berikutan kekalahan teruk yang dialami oleh UMNO dan Barisan Nasional (BN). Maknanya, Ahmad Zahid mencatatkan sejarah… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

ZAHID HAMIDI: UMNO dan Barisan Nasional masih memerintah di dua negeri iaitu Perlis dan Pahang. Di Sarawak pun, parti pemerintah masih friendly dengan kita yang selama ini telah menyokong mereka.Kita berlapang dada dan kita memahami akan tindakan rakan kita di Sarawak. Walaupun kuasa memerintah itu sudah tidak menyeluruh atau total, namun UMNO dan BN masih mempunyai kuasa dan pengaruh sebagai king makers di peringkat Parlimen. Kita mempunyai 78 kerusi (BN) dan daripada jumlah itu, UMNO mempunyai 54 kerusi. Sebagai parti tunggal, UMNO yang terkuat. Atas faktor-faktor itu, sudah tentu UMNO masih mempunyai tarikan yang kuat bagi menampilkan pemimpin yang baharu,… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Ada calon yang berpengalaman, ada calon yang muda dan ada calon yang datang dari kilang akar umbi yang menaiki proses tangga satu persatu. Ada calon dari anak kampung, ada calon yang agamawan, ada calon yang intelektual, ada calon yang teknokrat, bangsawan dan kerabat diraja. Semua ini mempunyai visi dan misi, tetapi kita kena ingat, ahli parti yang bakal menentukannya. Bercakap soal perubahan, rakyat mengaitkan pemimpin-pemimpin UMNO dengan soal integriti malah Datuk Seri sendiri tidak terlepas dikaitkan terutamanya ketika mengendalikan Kementerian Dalam Negeri apabila dikatakan memberikan permit kemasukan pekerja Bangladesh kepada adik sendiri, bagaimana Datuk Seri mahu berhadapan dengan isu seumpama… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Pemimpin mana yang ada kesanggupan mengharungi dua keadaan yang jauh berbeza ? Hanya Allah SWT sahaja mengetahui isi hati dan jiwa ini mengharungi keadaan sedemikian. Apabila jiwa kita kuat dan kental dalam mengharungi keadaan-keadaan sebegini, komen-komen ini kita tolak ke tepilah kerana tidak membantu langsung. Saya mempunyai pendekatan tersendiri dan setakat ini, pucuk pimpinan parti UMNO, ahli parti dari pelbagai sayap dan komponen parti BN menerima dengan baik. Walaupun UMNO berjaya menguasai 54 kerusi Parlimen tetapi satu perkara yang perlu diakui ada dalam kalangan ahli UMNO sendiri tidak menyokong Barisan Nasional disebabkan kecewa dengan gaya kepemimpinan parti. Pada pandangan Datuk… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

khir sekali, seandainya ditakdirkan Allah SWT, Datuk Seri yang secara ikhlas menawarkan diri untuk berkhidmat sebagai Presiden gagal memenangi jawatan itu, ke mana hala tuju politik Datuk Seri selepas itu? ZAHID HAMIDI: Dalam Islam, kita diajar dan mempercayai qada dan qadar. Sesungguhnya qada dan qadar adalah satu daripada Rukun Iman yang wajib diimani setiap orang Islam. Namun qada terbahagi kepada dua iaitu qada mubram dan qada muallaq iaitu: i) Qada mubram adalah ketentuan Allah Taala yang pasti berlaku dan tidak dapat dihalang oleh sesuatu. Contohnya mati pasti akan berlaku. ii) Qada muallaq pula adalah ketentuan yang tidak semestinya berlaku, bahkan… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Firman Allah dalam surah ar-Ra'd, ayat 11 bermaksud: "…sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.

"Dan apabila dikehendaki oleh Allah keburukan kepada sesuatu kaum, maka tidak ada yang dapat menolak, serta tidak ada pelindung bagi mereka selain daripada-Nya."

justice league
Guest
justice league

Harap suara Kelantan didengari Pusat ROSMIZA KASIM, SITI FATIHAH AWANG 28 JUN 2018FacebookTwitterWhatsAppEmailMore480Ahmad YakobAhmad YakobA- A+ (Ubah saiz teks)KOTA BHARU – Biarpun tiada seorang wakil dari Pakatan Harapan (Harapan) di Dun Kelantan namun kerajaan negeri mengharapkan suara mereka didengari kerajaan persekutuan baharu itu. Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata, semua perkara dibangkitkan di dalam dewan yang mulia menyentuh mengenai kepentingan dan kesejahteraan rakyat diharap mendapat perhatian Kerajaan Harapan. “Walaupun tiada wakil diharapkan suara-suara kita di dewan yang menyentuh kepentingan rakyat insyaALLAH diberikan perhatian. “Saya juga mengharapkan semua Adun dari kedua-dua pihak dapat mengambil bahagian dalam perbahasan nanti dalam membela rakyat… Read more »

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

yang nak buat keje di peringkat cawangan , bukan pusat ajer, kalau dah di peringkat cawangan dah lesu ingat jentera boleh bergerak cergas ker, Dah di ajar main politik duit, dah duduk dalam habitat tue ingat senang nak berubah ker?

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Projek MRT2 Pula Kini Menjadi Mangsa??? Nampaknya Malaysia semakin menjadi kelam-kabut dan boleh bankrap jika sesuatu tindakan drastik tidak dilakukan…. Tak cukup dengan saham jatuh… Mata wang jatuh…..KLsE jatuh bawah 200 mata… Antaranya disumbangkan oleh tidak yakinnya para pelabur terhadap kerajaan yang dilihat tidak cekap dan kurang berpengalaman….. Kerajaan baru Fuckatan Haprakan ni dilihat terlalu banyak bermain politik…. sesuka hati aje memberhentikan banyak projek2 mega yang sepatutnya menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi dan peluang pekerjaan buat rakyat……kementerian kewangan ternyata lebih berminat untuk mendedahkan skandal2 tanpa bukti kukuh kerajaan terdahulu, ECP yang dilihat mencampuri sistem kehakiman dan lain2…sehingga menggunakan ugutan untuk memberhentikan… Read more »

justice league
Guest
justice league

Kerajaan diskriminasi geran MPKKSITI AZIELAH WAHI 28 JUN 2018FacebookTwitterWhatsAppEmailMore375Ahmad Fadhli Shaari Ahmad Fadhli ShaariA- A+ (Ubah saiz teks)PUTRAJAYA – Pemuda Pas menyifatkan, peruntukan geran kepada Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) di negeri diterajui Pakatan Harapan (Harapan) sebagai satu diskriminasi. Naib Ketua Pemuda Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata tindakan memberi geran kepada negeri terpilih menyerlahkan sentimen politik mendahului kepentingan rakyat dan negara. Menurutnya, tindakan itu jelas mengulangi perangai Kerajaan Barisan Nasional (BN) terhadap kerajaan negeri yang tidak sehaluan politik dengan mereka. “Kezaliman, penindasan dan penafian hak masih menjadi budaya di sebalik impian rakyat yang mahukan perubahan. "Keadilan dan kesaksamaan yang menjadi… Read more »

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

elok batalkan ajjer, sebab ader kontraktor dah tue kepunyaan dan kena mengena dengan umno , batalkan dan jadi buat proses pangilan tender semula untuk dapatkan harga yang competitive

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Shahrir ngaku terima 1 juta…mat maslan ngaku terima 2 juta…putri umno pon terima duit najib…
Akuan bersumpah rafizi laporkan ade bagian umno dan parti komponen terima duit najib…kompom kena sita.,.

Banyak perlu pakai tin milo..

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Itu semua cakap2 hearsay aje…takde bukti konkrit. Hanya diujudkan untuk menimbulkan persepsi negatif kepada rakyat. Gelandangan yang bersepah2 kat KL pun boleh buat tuduhan macam tu..tapi realitinya..kita perlu bukti kukuh dalam bentuk dokumentasi..baru lah admissable in the court of law.

Kalu takde…melalak lah sampai keluar anak tekak…tak ke mana pun. Buang masa dan tenaga aje bhai !!!!!

I
Guest
I

Sepanjang penulisan GN sentiasa memuji dsnr..umno..dan mengutuk ph..dap ..dsbnya..alih2 mengaku non partisan…hahahaha betul2 penglipur lara….

justice league
Guest
justice league

JANGAN BIARKAN KAFIR PERINTAH NEGARA Pihak berkuasa Myanmar tembak budak Rohingya29 JUN 2018Pihak berkuasa Myanmar tembak budak RohingyaCOX'S BAZAR – BANGLADESH. Pengawal sempadan Myanmar didakwa menembak dan mencederakan seorang kanak-kanak lelaki Rohingya yang sedang bermain di jalur tanah tidak bertuan berhampiran sempadan Bangladesh, semalam. Anasar Ullah, 10, ditembak berhampiran pagar kawat berduri yang dibina Myanmar di kawasan sempadannya yang turut dikenali sebagai 'zero line'. "Beberapa kanak-kanak sedang bermain berhampiran pagar hari ini apabila sebutir peluru hidup dilepaskan dari pos Polis Pengawal Sempadan Myanmar (BGP) lalu terkena Ansar," kata ketua masyarakat, Dil Mohammad. Kanak-kanak malang itu mengalami kecederaan di bahagian paha… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Umno kena buka tin milo kutip derma…dulu hina parti bersatu kutip derma…Geng Najis tukang pegang tin mula dgn tulisan derma untuk umno…umno ade ramai jutawan…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

KBB…Kau nak buat lawak bodo ke haah??? Apasal pulak aku yang kena kutip derma untuk UMNO..kan dari dulu lagi aku dah tegaskan bahawa aku ni non partisan..tak pernah menganggotai mana2 parti politik di negara ni, termasuklah UMNO, PAS atau yang lain2 tu. Masih belum terbuka pintu hati aku untuk menyertai mana2 parti politik di Msia ni. Dulu adalah aku pernah menemani isteri ku untuk menghadiri parti Tupperware…tapi sekali aje, lepas tu takde lagi. Itu bukan parti politik kan ????? Aku cuma ingin melihat parti yang memperjuangkan nasib orang melayu di negara ini terus subur dan kukuh..demi kelangsungan generasi bani Melayu… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ko penyokong kuat najib dan umno…ko buat lawak ker…
Ato dah derhaka kpd umno bila kalah?…hihiji

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Umno hanye perjuag nasib melayu yg kroni saje…melayu lain dibiarkan bangsat.. Diperbodohkan..

justice league
Guest
justice league

Adalah amat tidak munasabah saya sebagai seorang warganegara Malaysia tidak dapat memahami kenyataan akhbar yang dibuat Menteri Kewangan kerana ia tidak dibuat di dalam bahasa kebangsaan kerana kadang-kadang terjemahan tersebut dileraikan dari teks asal. Malah saya perlu mencari bantuan teknologi bagi mengetahui apa yang hendak disampaikan Menteri Kewangan. Adakah Menteri Kewangan mengakui ramai orang Cina yang masih tidak fasih berbahasa kebangsaan. Bagaimana pula orang India, Iban, Kadazan, Punjabi dan lain lain lagi kenapa tidak pula teks bahasa ibunda mereka juga disediakan? Sudah lama bahasa kebangsaan dipinggirkan. Kini ia mahu dinyahkan pula? Walaupun kerajaan terdahulu mungkin mengabaikan pemerkasaan bahasa kebangsaan ini… Read more »

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

kenapa masa bn berkuasa tak daulatkan bahasa malaysia . lagi bila ph amek alih dah macam 2 citer pasal bahasa, itu jer cara nak memekak tahniah ler

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Ni seko bani melayu kokak x habis2 pasal bahasa..silap sikit nak dgema seluruh alam..benda dah settle kan..nape melalak2..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Walopun ku li terlepas dari siasatan mampukah ku li menanggung kos operasi umno…kos untuk pasukan lokman adam pon besar…blogger umno kena tutup kedai lah…Geng najis pon kena stop kopipes…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Memang patut lah DSZH ni awal2 lagi dinobatkan sebagai bakal presiden UMNO oleh seluruh akar umbi parti seluruh negara….tengok aje lah sumpah keramatnya tu… Zahid ikrar tidak biarkan UMNO ‘mati’,terus berkhidmat kepada rakyat 27 JUN: Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi akan memastikan UMNO di semua peringkat tidak akan ‘mati’ dengan menyalurkan peruntukan yang cukup kepada mereka. Beliau yang menjalankan tugas-tugas Presiden berkata, melalui peruntukan yang disalurkan ke semua bahagian dan cawangan, pelbagai program dapat dilaksanakan termasuk berkhidmat kepada rakyat. Menurut beliau, langkah itu bagi menghidupkan semula program serta aktiviti di peringkat akar umbi dengan melibatkan rakyat.… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kaki temberang ni lah jugak yg suruh ku nan istihar bajet untuk bagian dan sayapbdihentikan…sekarang nak tunjuk baik plak…bodooh lah akar umbi umno pilih kaki temberang ratusan jutawang ni..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Akaun dah kena sita…zahid nak korek dari mana nak bagi bajet?…kuasa bagi projek dah tak ade…hihihi..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

My eg pon tak layan zahid lagi…

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Tokey pekerja asing pon kena jimat…hihihihi..

justice league
Guest
justice league

Bahasa kebangsaan dinyahkan?ZAINUL RIJAL ABU BAKAR 29 JUN 2018FacebookTwitterWhatsAppEmailMore162Zainul Rijal Abu BakarA- A+ (Ubah saiz teks)SEJAK penubuhan kerajaan baharu Malaysia selepas PRU baru-baru ini, saya perhatikan terdapat beberapa perkembangan yang menggusarkan berkaitan dengan penggunaan bahasa kebangsaan oleh pimpinan tertinggi negara. Bermula dengan pelbagai sidang media yang dilakukan oleh Perdana Menteri sebaik sejurus pengumuman kemenangan Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan sehinggalah pada hari ini. Namun saya memahami kenapa Perdana Menteri membuat pelbagai kenyataan dalam bahasa Inggeris. Hal yang demikian disebabkan keberadaan ramai wartawan asing yang tidak memahami bahasa kebangsaan. Mungkin Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad khuatir sekiranya kenyataan dibuat dalam… Read more »

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Apa yg nak hebuh pasal ac umno sita..apa sudah zahid ku li kj dah untung besar buat duit melambak…minta jelh pd dorang..sekutu penyangak..puak penyamun..hahaha

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

ku li jika menang dalam umno akan keje teruk, satu nak membersihkan nama,kemudian nak bawak imej baru. ibarat bohsia nak lunyai ken balun , sekarang nie kena buat nama baru , pakai pakaian baru, make up baru, penampilan baru . dan cara makerting baru.

kenapa jadik bohsia, sebab dalam bn ader 13 parti politik . dah kalau kena balun dengan 13 batang tak lunyai cipap. betul tak.

umo umno sekarang dah braper tahun 71 ker 72 tahun. agak2 korang ler jika ader bohsia umur 71 tahun korang ader stim tak nak main dengan bohsia tue

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Zahid pon boleh tuntut wang yg dirampas milik umno dgn bagi bukti …air lior tak laku dgn polis..

justice league
Guest
justice league

Beku akaun Umno tindakan melampauROSMIZA KASIM 29 JUN 2018FacebookTwitterWhatsAppEmailMore847Beku akaun Umno tindakan melampauA- A+ (Ubah saiz teks)KOTA BHARU – Pemuda Umno menyifatkan pembekuan akaun Umno sebagai tindakan melampau yang langsung tidak mencerminkan Kerajaan Pakatan Harapan kononnya berpaksikan keadilan dan kebebasan. Ketua Pemudanya, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, SPRM seharusnya dapat memberikan justifikasi yang jelas, telus dan terbuka berhubung punca sebenar akaun Umno dibekukan. Beliau yang membantah tindakan itu berkata, lazimnya dalam operasi-operasi sebelum ini, SPRM menjelaskan bahawa risikan dan intipan berbulan-bulan telah dilakukan sebelum sesuatu langkah pembekuan dibuat. “Sebaliknya ahli Umno tidak pernah maklum bahawa berlakunya sebarang proses siasatan… Read more »

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

pembekuan pon bukan lamer sementara , baru siasatan aper perlu takut, bagi pelang spr buat siasatan

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Cai2 yang dihormati…Harap kau baca dan hadamkan betul2 apa yang dituliskan ni sebagai pencerahan untuk kau beb !!!!! Press Statement: Seizures by the police from the Najib Razak Family June 28, 2018 Najib Razak 1. The Najib Razak family maintains the seizures by the police are mostly gifts from friends, foreign dignitaries including royalty for various occasions including official visits and family events such as birthdays, anniversaries, weddings and engagements. 2. Some of the items seized belong to relatives and various 3rd parties. They have now started the legal process to claim their items from the police. 3. We dispute… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ape yg susahnye…najib boleh tuntut dgn kemukakan bukti barang dan duit yg di rampas milik nye cara halal kerana najib sedang disiasat rompak wang 1 mdb…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tips cara buat untung RM 31.5 juta bermain saham seperti yang telah dilakukan oleh Vincent Tan….. Laporan dari NST pada 26 Jun 2018… Vincent Tan telah melupuskan semua saham2nya dalam syarikat T7 Global yang dapat projek dalam ECRL tu. Harga saham T7 Global bila PH menang dan dibeli oleh Vincent berharga RM 0.37 sen se unit…tapi bila dia jual balik pada harga RM 0.50 sen se unit. Vincent telah buat untung atas angin sebanyak RM 31.5 juta dalam tempoh 41 hari…Fuhhh..Hebat betul lah kroni2 Madey ni berniaga kan !!!!! Jadi…Tips untuk untung tu mudah sahaja. Jadilah sahabat baik kepada Yang… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Puak umno dah tak boleh main saham lagi…kena jimat…tak de projek free lagi…nak tunggu 5 tahun beeb..

Shafiek Abdat
Guest
Shafiek Abdat

Hidup Pakatan Harapan

justice league
Guest
justice league

Kerajaan PH adalah penjenamaan semula BN 2.0 Pakatan Harapan (Harapan) boleh menjadi BN 2.0 jika tiada mana-mana pihak mengawal selia setiap struktur pentadbiran negara. Malah keadaan ini menjadi lebih ketara jika PH tidak menunaikan janji manifesto mereka. Lebih teruk lagi jika PH hanya meniru atau plagiat semua yang dibuat oleh BN dengan mengubah kepada nama baru sahaja tanpa ada sebarang pembaharuan kerana menguntungkan kepimpinan PH. Misalnya dulu SPAD, jadi Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) PR1MA sudah ditukar menjadi Perumahan Rakyat Harapan Malaysia (PRHM) BR1M sudah bertukar menjadi Bantuan Sara Hidup (BSH) JKKK dijenamakan sebagai Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Klinik… Read more »

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Selama ini najib payung..lg pun biasalah sekutu penyamun..hahahahantupayung

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

pemimpin umno sekarang sudah panas , duti tak der nak cekau , dulu ada ler projek , dapat projek jual projek, dapat tanah juala tanah, dapat pasir jual pasir, dapat permit pajak permit, dapat konsesi pajak konsesi, kalau boleh semuer nak monopoli.

sekarang dah susah aper lagi mau lompat ler atau seberang , seperti biasa di maner ader taik di situ ader langau

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

isa3, Ramly Burger dan cai2 Fuckatan Haprakan yang bersepah2 kat sini….Kau orang perasan tak apa yang dah kerajaan Fuckatan Harapan dah buat sejak memerintah bhai????? Kerajaan PH Dan Plagiat Serta Penjenamaan Semula semua yang dibuat oleh BN dulu… 1. Dulu SPAD, sekarang jadi Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2. PR1MA sudah ditukar menjadi Perumahan Rakyat Harapan Malaysia (PRHM) 3. BR1M sudah bertukar menjadi Bantuan Sara Hidup (BSH) 4. Semalam, JKKK dijenamakan sebagai Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) dan … 5. Klinik 1 Malaysia bertukar menjadi Klinik Komuniti. Antara yang bakal dikaji, diplagiat dan dijenamakan semula adalah: 1. ADAM 50 mungkin… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Semua institusi ditubuhkan guna wang rakyat…PH nak baiki dan tambah baik institusi yg tidak cekap dan bazirkan wang rakyat…ini bukan plagiat…

Shafiek Abdat
Guest
Shafiek Abdat

Terlalu banyak kurap dan kudis yang ditinggalkan oleh Najib laknatullah and his cronies…….!!

justice league
Guest
justice league

Mahfuz makin bodoh, betul kata Tok Guru Nik Abdul Aziz Mahfuz Omar, antara orang yang sukar membuat kenyataan walaupun tanpa pengetahuan kerana dia beranggapan, bila apa yang dicakap menjadi tajuk akan membuatkan dirinya akan melonjak naik. Pasal itu kenyataannya banyak yang merapu, membuat tuduhan dan membina persepsi. Mana Mahathir p[ergi di situ akan ada dia. Nak masuk BERSATU tapi kerusi Pokok Sena dapat kepada AMANAH, akhirnya masuk AMANAH. Dia juga akan dapat jawatan kabinet kerana Mahathir nak dia. Sebelum ini hentam kos ECRL yang melibatkan RM55 billion, katanya macam nak bina landasan emas. Tapi bila PAKATAN HARAPAN setuju semula projek… Read more »

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Idea yg baik..apa salah dteruskan..bila mana udah rmh tukar penghuni..pastinya dibuat dan susun secara yg lebih baik..jika sofa ditukar supaya selesa..kipas siling berpusing dgn gegaran menyakitkan hati kita tukar..juga almari.. pintu tingkap..cermin..lampu..ianya tetap perabut radas..tp lebih ump..itu je..gambar2 dindin pun pilih yg sejuk mata memandang..gambar potret najib pun tukar..ganti potret mahathir..kan gitu bhai..

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

aik dengki pulak mahfuz dapat jawatan menteri, yang orang pakatan tak der dengki pon menteri popular ahmad maslan jadik menteri , walaupon kluarkan statement macam budak darjah 5

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

isa3, Mohamed Noor, Ramly Burger, KBB…Mohon agar kau orang baca berita ni dengan fikiran yang terbuka dan berlapang dada bhai !!!!! The real reason the MACC froze UMNO accountsJune 28, 2018 TTF: Ever since news broke that the MACC froze UMNO bank accounts , the grapevine has been abuzz with rumour that Dr Mahathir Mohamad is attempting to strangulate the party. According to ‘pundits’, the Prime Minister wants to deprive Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi of funds to ensure that Tengku Razaleigh Hamzah becomes the next UMNO president. Well, it is true that the Prime Minister does want Razaleigh… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

SPRM sudah umumkan siasat wang dlm akaun parti komponen BN…wang 1 mdb disyakki masuk akaun umno…kena beku lah…tak usah buat spekulasi temberang…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Fuuuh…Tabik lah DSZH..ini lah baru dikatakan bakal Presiden yang berjuang untuk rakyat dan UMNO dan berani menghadapi segala kemungkinan yang bakal terjadi….. Sedia bekerjasama dengan SPRM,akan buktikan wang sah milik UMNO 28 JUN: Pemangku Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata UMNO akan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada SPRM berhubung tindakan suruhanjaya itu membekukan akaun bank ibu pejabat UMNO dan akaun lain. Tegasnya sebagai Pemangku Presiden, beliau akan berusaha membuktikan bahawa wang milik UMNO adalah sah dan tidak terbabit dalam sebarang kegiatan pengubahan wang haram. “Selagi memimpin UMNO, saya akan menentang dan tidak akan membenarkan mana-mana pihak membuat ugutan dan… Read more »

Shafiek Abdat
Guest
Shafiek Abdat

Zahid muka tembok,,dah mengata Tun M macam-macam sanggup merangkak pergi jumpa Tun M,,bukankah muka pembawa sial si Zahid komedi ini….!!

justice league
Guest
justice league

Yang miskin tak boleh jadi pemimpin PKR dengan peraturan baharu PKR mengesahkan pemimpin atau ahlinya yang ingin bertanding dalam pemilihan parti pada Ogos depan perlu membayar kadar yuran mengikut jawatan yang akan ditandingi. Difahamkan PKR menetapkan calon bagi jawatan Presiden perlu membayar RM25,000, Timbalan Presiden (RM20,000), Naib Presiden (RM10,000) dan Ahli Majlis Kepemimpinan Pusat (RM5,000). Manakala bagi pemilihan peringkat sayap, jawatan Ketua (RM10,000), Timbalan Ketua (RM7,000), Naib Ketua (RM5,000) dan Ahli Majlis Kepemimpinan (RM3,000). Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail ketika ditemui pemberita mengesahkan perkara itu serta menegaskan ia diputuskan dalam mesyuarat pemimpin tertinggi parti. “Parti kenakan… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Cai2 Fuckatan Haprakan sekelian….Fuhhh…Hebat tul lah DSNR memacu ekonomi negara dan memastikan KLCI terus mencanak naik masa eranya. Bukan macam sekarang..dah merudum lebih dari 200 mata…APA CELIP TOQ ?????? Najib gave us the world’s longest running bull marketJune 28, 2018 The Kuala Lumpur Composite Index under Najib was the world’s longest running bull market.Malaysian shares have moved up 88% during this bull run. 26 July 2017: The Kuala Lumpur Composite Index is the world’s longest running bull market (READ HERE FOR BLOOMBERG ANALYSIS). Since January 2008 the KLCI has not had a 20% correction (which represents a bear market and… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ape guna klci mencanak kalo rakyat susah…minyak tiap minggu mencanak…harga barang mencanak…rakyat tak mencanak…

Shafiek Abdat
Guest
Shafiek Abdat

Lantaran Najib laknatullah lah Negara sekarang hancur bin lebuh dibuatnya.

justice league
Guest
justice league

12. Menuntut dikuatkuasakan Perkara 18(1) Perlembagaan Persekutuan yang mewajibkan mana-mana permohonan untuk menjadi warganegara adalah wajib menangkat ikrar taat setia kepada Raja dan Negara mengikut Jadual 1 Perlembagaan Persekutuan. 13. Menuntut Kerajaan mendedahkan sama ada 7.3 juta kewarganegaraan terhadap kaum-kaum lain yang di berikan di antara tahun 1957 hingga 1970 telah melalui proses mengangkat ikrar ini atau tidak. 14. Menuntut di hapuskan penggunaan istilah Bahasa Malaysia kerana istilah berkenaan tidak wujud dalam perlembagaan. 15. Menuntut di gunakan kembali istilah Bahasa Melayu seperti yang di peruntukkan dalam Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan. 16. Menuntut fasal wajib untuk menggunakan Bahasa Melayu dalam setiap… Read more »

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

rakyat sekarang nie nak tengok drama najib kena heret masuk mahkamah dan di kenakan tindakan , kemudian di ikuti oleh bekas menteri dan pemimpin yang lain yang lain seperti nazri aziz , azeez rahim, taib mahmud.

mereka tak sabar nak tengok drama nie, mereka di bawah nie tak kisah dah bab harga barang turun tak turun, harga minyak turun tak turun, indeks bursa saham merundum atau tidak.

aper yang mereka nak tengok bila dan ketika najib nak naik mahkamah

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

NAJIB CLAIMS POLITICAL REVENGE, SAYS SEIZED ITEMS’ VALUE OVERINFLATED KUALA LUMPUR— Datuk Seri Najib Razak today claimed that authorities had overinflated the alleged RM1.1 billion market value of luxury items seized from his family for political revenge. The former prime minister said his family maintained their position that most of the luxury items seized by police were gifts from friends, foreign dignitaries and even royalty, also claiming that some belonged to relatives or third parties. “Similar to the over-inflating of the national debt, the over-inflating of the quantity and value of the items seized as well as the press conference… Read more »

justice league
Guest
justice league

Maka dengan lafas Bismillahirahmanirahim, demi masa depan anak cucu waris Melayu yang belum lahir, DENGAN INI ORANG MELAYU MENUNTUT DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN 25 PERKARA BERIKUT:-1. Memperkukuhkan Islam sebagai Agama Persekutuan menurut Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan. 2. Menuntut Institusi Kebajikan Islam di berikan peruntukan lebih besar untuk kerja-kerja kebajikan umat Islam di Malaysia. 3. Menuntut Institusi Wakaf di pengerusikan oleh Raja-Raja Melayu di perkasakan. 4. Menuntut peruntukan hak pendidikan untuk umat Islam menurut perkara 12(2) Perlembagaan di tambah bagi menambah bilangan Sekolah Agama Rakyat, Sekolah Pendidikan KAFA dan Kelas-kelas bimbingan keagamaan di semua masjid di setiap daerah di Malaysia. 5. Menuntut… Read more »

steady eddie
Guest
steady eddie

KuLi…1st choice utk umno

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Nak tanya lah…Apasal sampai sekarang masih tak diumumkan kabinet baru kerajaan ???? Takkan lah Madey tak sedar lagi….Kegagalan kerajaan Pakatan Harapan (PH) mengumumkan secara rasmi senarai penuh Kabinet walaupun selepas hampir dua bulan mengambil alih tampuk pemerintahan negara membuatkan rakyat dan pelabur makin gusar. Unit Komunikasi Strategik Ibu pejabat UMNO berkata, sehingga kini cuma senarai 15 anggota Kabinet diumumkan. Menurutnya, selain Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, turut diumumkan adalah 13 menteri iaitu Menteri Kewangan; Pertahanan; Menteri Keselamatan Dalam Negeri; Menteri Hal Ehwal Ekonomi; Menteri Pendidikan; Menteri Pembangunan Luar Bandar; Menteri Wanita dan Pembangunan Keluarga; Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan;… Read more »

zita zuliana
Guest
zita zuliana

bertuah UMNO kerana masih ada KULI. kalau KULI tak berminat lg dgn UMNO memang tiada lg harapan ..

I
Guest
I

Penglipur lara dah sampai…yeh..yeh..

justice league
Guest
justice league

25 tuntutan Melayu kepada Mahathir Mohamad Bersama-sama ini saya panjangkan untuk perhatian YAB Tun 25 Tuntutan2 Orang Melayu Terhadap Kerajaan Sempena Sambutan ke-70 tahun penubuhan Persekutuan Tanah Melayu (Malaya). Wahai Orang-orang Melayu. Seringkali kita mendengar pelbagai tuntutan dibuat oleh kaum2 minoriti terhadap kerajaan. Seringkali juga kita melihat kerajaan kita menunaikan segala permintaan yg dibuat oleh kaum minoriti berkenaan atas alasan kompromi politik. Seringkali juga kita melihat satu demi satu hak agama, hak bangsa dan hak tanah air kita terpaksa di korbankan sedikit demi sedikit oleh kerajaan semata2 bagi memenuhi tuntutan kaum minoriti kerana sumber yang semakin terhad itulah yg terpaksa… Read more »

HBM
Guest
HBM

Geng najib…
Kamu ini orang sakit jiwa.

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

dah sampai masa umno nak kena haram lagi sekali, lepas 1987 umno kena haram , presidena umno baru ketika tue tun m, sekarang umno berhadapan di kemungkinan di haramkan

kalau dah haram maner boleh pegang , aper lagi nak dekat dan masuk , kan haram tue, kalau dah haram maner boleh jadik ahli , kemudianbenda haram nak di halalkan balik.

jauhi perkara perkara yang di haramkan kan lebih elok betul tak

abgroni roni dolah
Guest
abgroni roni dolah

ku li masih ader , jadi ahli umno kena sokong ku li , ini keran rekod lepas dan pengalaman dier, dari kelicikan berpolitik ku li sudah terbukti tidak sehebat tun m , tetapi dapat menyaingi dapat meberikan tentangan dan cabaran pada tun m . walaupon fikiran dier tidak setajam tun m. dan pernah duduk dalam kerajaan , pernah klaur umno , masuk balik umno, memperkuat umno balik bila zaman reformasi. pernah kalah dalam pemilihan umno , dan pernah menang balik jawatan dalam parti. berbanding 2 calon lain , zahid tak pernah kalah lagi pemilihan dalam parti umno, begitu jugak dengan… Read more »

Mohd Salleh
Guest
Mohd Salleh

Ada aku kesah umno nak jadi apa?