Shahbudin…

Berbicara Tentang Hitam Putih Malaysia

TUN MAHATHIR YANG BERJIWA BESAR…..

Sebelum pilihanraya, jika kita imbas kembali, macam-macam yang diperkatakan oleh Pas dan Hadi Awang terhadap Tun Mahathir Mohamad.

Tun Mahathir tidak saja dikata sudah terlalu tua untuk menjadi Perdana Menteri, dinasihat lebih baik hanya bermain-main dengan cucu di rumah dan disarankan melebihkan masa berada di atas sejadah, malah di satu peringkat, Hadi Awang mengatakan Pengerusi Pakatan Harapan itu lebih layak menjadi doktor di klinik 1Malaysia saja.

Semuanya, seperti yang mudah difahami oleh semua orang, Pas dan Hadi berbuat demikian ialah lebih selesa berperdana-menterikan Najib Razak dan mahu memberi kelebihan kepada anak Tun Razak itu untuk mengekalkan kuasanya.

Tetapi, setelah Najib kehilangan kuasa dan Tun Mahathir yang dulu dikata macam-macam itu berjaya menjadi Perdana Menteri, lain pula yang terjadi akhirnya.

Hadi dan Menteri Besar Terengganu daripada Pas tiba-tiba menjadi antara yang paling dulu mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir.

Sudah tentu pertemuan di Putrajaya pagi tadi adalah atas permintaan pihak Pas dan Hadi yang ingin berjumpa dengan Perdana Menteri dan bukan Tun Mahathir yang ingin bertemu dengan mereka mereka.

Ternampak, cepat dan pantasnya Hadi dan pimpinan kerajaan negeri yang diterajui Pas mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir mendahului pimpinan kerajaan negeri lain yang diterajui oleh Pakatan Harapan sendiri.

Agaknya inilah yang dikata matang dan sejahtera!

Atau datangnya mereka berjumpa Perdana Menteri yang berusia 93 tahun itu ada tujuan nak minta apa-apa? 

Hmmmmm…..(ShahbudinHusin 04/062018)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Subscribe
Notify of
guest

104 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
104
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x