CEHHH…PENAKUT JUGA RUPANYA!!!

Kalau dilihat lagak dan perbuatan Jamal Md Yunos selama ini, gambarannya seolah-olah beliau tidak takut kepada sesiapa.

Dia main “langgar” saja semua undang-undang dan peraturan. Undang-undang dan peraturan bagaikan terletak dalam tangannya.

Rupa-rupanya dia tidaklah seberani mana. Baru kerajaan bertukar, kecut hatinya nampak bukan kepalang lagi.

Kenapa takut untuk menyerah diri kepada pihak polis?

Sampai bila mahu menghilangkan diri?

Buat apa juga merayu-rayu kepada menteri agar dirinya tidak dizalimi atau dianiaya?

Siapa yang mahu menzalimi dan menganiayanya?

Kerja polis ialah menjalankan siasatan, bukannya menzalimi atau menganiaya sesiapa.

Tetapi, semakin beliau menghilangkan diri, semakin menyusahkan dirinya sendiri.

Dilaporkan kini ada enam waran tangkap sedang menantinya.

Nak lari ke mana lagi? (ShahbudinHusin 31/05/2018)

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 2:05 pm

88
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Budak kampung SelatanElectrotechPeer Voyages , Agra IndiaUnknownTajul Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Electrotech
Guest
Electrotech

Gangster Umno ni pi Sg.Buloh

Peer Voyages , Agra India
Guest
Peer Voyages , Agra India

Dear Admin

Golden Triangle Tour with Kerala
India is a very nice country and many tourist destinations to see and know about India,one of the best Tour is Delhi Agra Jaipur Tour with Kerala.Tour will cover Delhi Agra Jaipur and Kerala you will have much time to
see all famous cities on easy way and know about India and local people http://www.peervoyages.com

isa3
Guest
isa3

"Ketua Penbangkang" sudah berkata (walau pun belom ada persetujuan siapa akan jadi Ketuan Pembangkang di Parlimen) –

Najib: Don't raid Petronas' coffers, or use it for bailouts like before

Punya bodoh Najib nih Tuhan aje yang tahu. Apa salah gunakan duit Petronas, suatu asset gomen. Untuk menampong kurang duit gomen yang di tinggalkan nya.

Tun Mahathir ambik duit dari Petronas. Guna untuk gomen belanja. Najib "curi" duit 1MDB. Guna untuk kepentingan peribadi dia.

Psssst, lulus ke dia masa belajor di Englaaaaaand dulu?

isa3
Guest
isa3

Laporan berita tu kata, "Beberapa pemimpin parti mengakui bahawa kekalahan itu berpunca daripada "keangkuhan" dan percaya bahawa mereka tidak dapat dikalahkan."

Jamal gengster Baju Merah Umno sekor dpd nya. Masih belom ada berita dah kena tangkap atau belom.

Kalo di zaman Kominis Mao Zedung di China, dia di heret di jalanraya dan di jeritkan itu ini dek rakyat. Macam di buat di zaman yang di gelar "Cultural revolution" arahan Mao Zedong.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Masa tepat Umno, Pas bergabung: Tajuddin samseng kampung dusun🌷🌷🌸🍀🐒🐒🐒🐵 SUNGAI MANIK – Umno dan Pas perlu bergabung pemikiran dan tenaga untuk mewujudkan satu blok baru yang kuat, berperanan menjaga kepentingan Melayu. Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, meskipun dua parti itu mempunyai kaedah politik berbeza, namun masih punya persamaan dalam memperjuangkan hak Melayu dan Islam. Menurutnya, gabungan itu diyakini boleh memberi cabaran besar kepada kerajaan Pakatan Harapan dan penyokongnya yang sejak akhir-akhir ini mula berani menyuarakan desakan yang menghina kaum dan agama. “Isu dan tuntutan yang dibuat dalam tempoh satu dua minggu ini agak mengancam survival… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Umno dah jatuh miskin…pas tak pa dang lagi umno…tak usah terhegah2 harap simpati pas..

Pas sekarang nak gabong dgn Dap plak..nak jilat Dap kerana Dap pegang mentri wang…

Lobai Pas utamakan wang dulu…islam tu kuda saje bagi Pas…umno yg bodoo..

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Harapan Rakyat Kini Makin Pudar Terhadap Kerajaan PH SELEPAS dua minggu Malaysia ditadbir oleh Pakatan Harapan (PH), tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa masih tidak ada satu langkah dilaksanakan kerajaan baharu yang dapat dirasai oleh rakyat. Sepuluh janji utama yang konon akan dilaksanakan dalam masa 100 hari itupun menurut dalih kerajaan PH akan mengambil masa lama pula. Hari ini sudah 13 hari, ada lagi baki 87 hari untuk kerajaan PH tunai janji mereka. Bagi penjawat awam, ada satu berita gembira pada mulanya akan dinikmati pada 1 Julai iaitu satu Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) seperti diumumkan oleh bekas Perdana Menteri, Datuk Seri… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

Justeru, jangan kerana nasihat DAP dalam PH, maka Jasa dibubarkan. Bahkan jangan kerana nasihat DAP, maka Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) yang mempunyai ribuan pekerja terpaksa dibuang begitu sahaja. Agensi ini tidak sama bidang kuasanya daripada pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) serta badan penguatkuasaan lain seperti polis trafik yang agak jauh beza fungsinya. Mahathir sebaliknya umum potong 10% daripada gaji menteri tetapi hanyalah retorik dan wayang sahaja. Kalau gaji RM22,000, ada 14 orang menteri, itu baru jimat RM30,800 sebulan. Setahun pula baru jimat RM369,600 sahaja! Bolehkah jumlah ciput itu hendak bayar hutang kerajaan konon… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Bukan jamal saje dah cabut lari…musa aman pon dah cabut lari..takut…

isa3
Guest
isa3

"Walau bagaimanapun, adalah diharapkan bahawa pihak Bahagian dan Sayap Pergerakan Bahagian dapat meneruskan pengoperasian Bahagian sepertimana kebiasan sebelum ini."

Guna kata kata besar tuh. pengoperasian entahapekebendenye. Bahasa tinggi lah katakan.

Kata kata aku entahapekkebendenye lagi besar, lagi panjang. hehe

isa3
Guest
isa3

Duit ada banyak pada Najib, wahai Umno2 bahagian, sayap sayup.

Anak dia pun dapat RM114 juta. Korang nampak nya di anggap Najib pengemis betul tak tahu berapa sen di kasi nya dulu.

Kalo nak masuk PPBM bole le. Tun Mahathir dah kata kena umumkan keluar dari Umno dan nyatakan pendirian anda kapada Kerajaan PH.

Amacam, boleh? Apa? Takut kena mark? Mark apekebendenye Umno dah tersungkur.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Tanpa gst 3 bulan malaysia tetap ade hasil.. Untung bersih suku pertama Petronas naik kepada RM13 bilion31 Mei 2018, 5:21 pagi (Dikemaskini 31 Mei 2018, 10:59 pagi) A APetronas mencatat keuntungan bersih lebih tinggi bagi suku pertama berakhir 31 Mac, 2018 dengan menokok 26 peratus kepada RM13 bilion berbanding tempoh sama tahun lepas, disokong oleh peningkatan perolehan dan masuk kira bersih daripada susut nilai. Dalam satu kenyataan semalam, syarikat petroliam nasional itu berkata keuntungan tahun ke tahun yang lebih tinggi itu turut didorong oleh tumpuan berterusan kumpulan terhadap inisiatif penambahbaikan perniagaan secara keseluruhannya serta kecemerlangan operasi dan peningkatan harga komoditi.… Read more »

isa3
Guest
isa3

Lama tak keluar muka TENGKU TIPU TEUKU Adnan (Teuku nma biasa di Aceh tempat asal nya).

Mengikut surat bertarikh 22 Mei kepada semua setiausaha bahagian dan penolong setiausaha semua sayap, peruntukan bulanan akan ditamatkan.

"Sayugia dimaklumkan, Ibu Pejabat setelah meneliti kedudukan kewangan parti dan ingin memaklumkan yang mana penyaluran peruntukan bulanan kepada pihak Bahagian dan Pergerakan Sayap-sayap Bahagian terpaksa ditamatkan bermula Mei 2018.

Hah, tarak dedak lagi le depa. Mana nak harap sumbangan kapada Tabung Harapan negara.

liyaalicia 98
Guest
liyaalicia 98
peningpeninglalat
Guest
peningpeninglalat

Baru dengar si Denan kata UMNO dah tak bagi agihan dedak kepada cawangan lagi….piti dah habis!

Camna tu? Boleh teruskan ke kalau dedak tak dapat.

Si pulan ni pun terdesak kot…. Bila dia mula lari dia kata pergi TH untuk ambil duit buat bayar bail.

Duit tak cukup atau dah tak de?

Jadik kalau duit tadak….bail tak bayar, sambung tidur terus dalam bilik kecik tu lah gamaknya.

dad
Guest
dad

kesian si jamal jamban ni…..dia takut polis tumbuk dia lagi kot.

kesian jugak dengan geng najib…..dari semalam dia melayan perasaan sendiri yang dah terguris…

dia tanya, dia sendiri jawab….kesian takde yang nak layan….

sama la macam najib…..masih belum dapat terima kenyataan…..dah kalah ko!

Pangker
Guest
Pangker

you are right baby……

john doe
Guest
john doe

Tuan admin, maaf lari tajuk. Sekadar menjawab kepada orang lain yang jelas lari tajuk. Fakta yang tidak akan mampu dihadam oleh orang-orang yang memakan dedak :- 1. Penubuhan Tabung Harapan adalah sebagai reaksi kerajaan PH pimpinan Tun M kepada begitu ramai permintaan drpd rakyat yang prihatin untuk menderma. Malahan telah terdapat beberapa pihak yang telah memungut derma untuk tujuan ini sekalipun sebelum mendapat 'lampu hijau' dari kerajaan. Dengan penubuhan tabung begini, segala derma akan menjadi lebih telus dan tiada 'penipu' yang mampu ambil kesempatan di tengah-tengah.  2. Hutang negara sudah mencecah trilion, maka mengutip derma sebegini secara logiknya tidak akan… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Atas kesedaran & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh perwira-perwira/pemimpin-pemimpin kita.

That was excellent and powerful call from your goodself, bro john doe.

Well done and keep it up & on, bro….!!

dad
Guest
dad

the same effort was carried out in south korea after the '98 crisis.

it is not much about the money, it is the moral of the people and the unity of the people to move forward together in this trying period.

perhaps bn and macai are still high and dizzy after the tko on 9/5, unable to accept reality.

RD.
Guest
RD.

Dia berani semasa Najib aka Kleptocracy ada berkuasa ja.

Razak Johar
Guest
Razak Johar

org lain buat hutang ( kumpul harta ) orang lain yg kena bayar.
pun masih ada lagi manusia yang nak persoal . pelik.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

1 mdb Hutang 38 billion akibat dirompak oleh najib dan jemaahnye atas sokongan kuat umno…hutang ni ditanggong oleh semua rakyat malaysia…

Lebih baik kerajaan paksa semua ahli dan penyokong umno bayar hutang 1 mdb..

abda
Guest
abda

Berkaitan dengan telatah Jamai Ikan Bakar ini, timbul lah soal bila Najib akan di tangkap. Kita faham bahawa begitu banyak kes yang di siasat bekenaan 1MDB dan siasatan itu belom selesai. Tetapi, apa kah tidak boleh dia di tangkap di atas 1-2 tuduhan di mana sudah nyata dia bersalah? Bukan kah biasa bahawa "suspek" pun boleh di tangkap, kemudian di ikat jamin (bail) di mana dia dengan peguam2 nya boleh menyediakan kes nya dan pihak berkuasa menyelesaikan siasatan mereka dalam ks kes yang belom selesai. Dan, apa hal pun, jika di akhir siasatan di dapati perlu mengubah tuduhan, itu boleh… Read more »

nick
Guest
nick

Balaci UMNO ni tunjuk samseng masa BN berkuasa. Dengan takdir Allah SWT, skrg ni BN melingkup dan samseng taik kucing tu pun bertukar menjadi cincau basi. Mamat ni dah menjadi buruan polis tapi masih lagi dok buat tuntutan. Takde dalam sejarah kepolisian, buruan polis buat "demand" kpd polis sebelum ditangkap. Kalau ko rasa tak bersalah apahal yang kau pergi lari dan menyorok dalam ladang kelapa sawit ni? DSAI dulu dengan sukarela dan bersahaja je lapor diri ke balai polis dan ko nak samakan diri ko yang haprak tu dgn DSAI? Kalau disamakan ko tu dengan Arul Kanda pun tak kena… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Dulu boleh lah berkemban depan pejabat SUK..boleh minum arak depan pejabat SuK…boleh bawak van jenazah….boleh raba punggung tukang urut…boleh naik helikopter…boleh dapat AP…boleh mcm2 atas nama umno…

Sekarang polis make dont kno…

Lari menyorok tak cukup tanah merayu belas ihsan…baru tau langit ni berapa tinggi…tak beraya lah ko jamal tahun ni…hihihi…

Saat kejatuhan sekor samsing tai koo cing umno..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ku harap panas hingga ke petang
Rupanya hujan di tengah hari
Ku harap pelbagai bantuan nak datang
Rupanya derma pula nak kena beri

Ku harap hujan bila kilat menyabung
Rupanya depa bawa keluar tabung…

Hampehh…

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Sape yg mintak derma dgn ko?…perasan plak lebih…bos yg ko poja2 rompak bilion2 wang 1 mdb…patutnye ko dan geng umno yg bayarkan…bukan senua rakyat malaysia yg kena bayar 38 billion…

abda
Guest
abda

Pihak berkuasa tidak perlu khuatir lagi menangkap si Jamal Ikan Bakar ini. Walau pun dia "orang kuat Umno", dia ha nya di peringkat Ketua Bahagian. Bukan ahli Jemaah Tertinggi atau Umno Supreme Council pun. Apa hal pun, perlu di sedari bahawa Umno tidak lagi berkuasa sekarang. Jika Najib menjadi "penaung" nya pun, tidak di peduli rakyat lagi. Tidak ada soal memikirkan jika dia di tangkap, nanti orang ramai akan membuat sesuatu yang tidak di ingini. Ha nya beberapa orang sahaja "orang ramai" yang menyokong dia sekarang. Sepatut nya waran tangkap telah di perolehi apa bila sahaja dia melarikan diri dari… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Dulu ade lesen gengster…noleh tunjuk lagak…lesen dah tamat tempoh…lari menyorok mcm cincurut..silap2 kena tembak dengan gengster petaling street..

abda
Guest
abda

Saya tidak pernah lihat begitu angkuh punya manusia. Sedemikian angkuh sehingga timbul soal jika dia siuman orang nya, sewel otak nya. Dia terbawak bawak dengan publisiti yang di beri kapada nya. Dan dengan berpuluh ribu Ringgiit di beri kapada nya dari masa ke masa untuk tindakan Baju Merah nya, nyata menggalak nya meneruskan apa yang di lihat sebagai gerakan pro-Umno. Tun Dr Mahathir sendiri telah persoalkan punca wang itu. Bagus lah ramai yang sudah mengeluarkan kejian dan cacian ke atas si Jamal Ikan Bakar ini. Termasuk seorang peguam di Majlis Peguam dan seorang bekas Hakim. Dia berupa gengster, mungkin di… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Gengster masa ade lesen….lesen dah tamat tempoh jadi cincurut…muka pucat lesi…silap2 kena tembak dgn gengster petaling street…

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Gengster masa ade lesen….lesen dah tamat tempoh jadi cincurut…muka pucat lesi…silap2 kena tembak dgn gengster petaling street…

peningpeninglalat
Guest
peningpeninglalat

Ini blog Shahbudin atau Geng Najib? Nampak banyak sangat liputan dari si Geng ni sampai terkeliru takut buk salah blog.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Itu pun budak2 najis masih tak sedar malah perasan syok sendiri macam bagus – tak hal dia menghina diri sendiri dgn kerja2 bodoh membuat selerak bahan2 sampah di laman orang.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kelapa sawit pon ade di indonesia…mungkinkah samseng penakut sungai besar sudah lari ke indonesia?..

Ini lah jenis samseng umno…masa ade kuasa akulah samseng…saya tak lari…tapi hilang…

Rupanye spesis najib jenis tak bertulur…

Polis pon geram dgn lagak samsing tai koo cing umno…jamal takut amat sangat kena lanyak dgn polis kalo serah diri…hahahaha…

rizal yusof
Guest
rizal yusof

Ms ada kuasa, rs blh bt apa saja. Sekrg bila nak dikenakan tindakan, kata dianiayani. Apa igt semua kesalahan yg dibuat tu halal ke…

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Lagak kasar,suara halus
Cakap besar tidak mulus
Pecah botol dulu lulus
Sekarang rayu mintak telus!

Tangan Tun dia nak ludah
Dulu dunia semua indah
Ada kuasa semua redah
Kini sendiri dapat padah!

Sledgehammer dia bawak
Pecah botol bikin semak
Dulu berkuasa buat lawak
Sekarang nak masuk perut emak!

Huyung hayang naik motor
Bawak ice cream dia ulur
Konon kenen benda kotor
Salah tempat mahu salur!

Van jenazah dia baris
Bagi susah sama waris
Keluarga si mati hati terhiris
Inikah pemimpin parti keris?

Pakai tuala macam mandi
Bawak sabun berus gigi
Takde air dalam kendi
Depan pintu kerajaan negeri!

Dedak tamat sendiri pandai
Mengadu untong, si Udang tibai
Itulah pasal jadi keldai
Sungai Buloh sudah lambai!

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Ini jamal ikan bakar
Berlagak macam seorang pundekar
Dulu cakap besar berdegar degar
Sekarang dikebun sawit terketar ketar..

Baru dia tahu langit tinggi atau rendah
Dulu ada backup semua tempat dia nak redah
Ini badut politik bermasalah, IQ lemah
Sekarang ada 6 kes polis, ko terima ajelah..

Cash is king tak dapat bantu
Talibarutnya juga diam membatu
Inilah kelompok manusia berperangai hantu
Pembalasan akan sampai tak kira waktu..

ARAM
Guest
ARAM

kALAU NAK BAGI GELARAN KITA BAGI cibai HARM jADAH ANAK HARAM OKAY JUGAK. SETUJU TAK?

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kengakawan semua…kau orang perasan tak, menteri2 dalam PH ni, mereka ni suka2 hati ckp itu ini…sebab nak biar rakyat yang uneducated yang pangkah PH ni..kata…ohh betul lah..negara nak bangkrap dikerjakan si Najib..Tengok apa jadi..dalam diam2 majlis orang tua2 yang tak ingat nak mampus songlap duit…rezab negara…jgn main2 ok…now Allah bayar cash pada depa semua..Lagi satu, sapalah agak2nya yang nak derma kt tabung harapan tu…Mukriz… mokhzani…mirzan..robert kuok…ananda krisnan..lg dan lagi ..daim.. kan orang kuat atok..minta jerlah kt diorang…kata..nak selamatkan Malaysia..kata nak bantu rakyat..ni rakyat pula nak kena bantu Kera..ja..an Al munafiq…kirim salam jerlah..lagi elok sedeqah kat rumah anak2 yatim…bnyak gak pahala..sampai… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Najib tak kerjakan malaysia tapi najib ketua jemaah merompak malaysia…buat hutang bila dapat dirompak…rakyat kena bayar hutang..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mari kita bandingkan apa Personalti Dunia Luar kata dgn bahan sampah kutipan budak tak abis sekolah ''gengster najis…..
———————————————————–

Imran Khan, Chairman of the Pakistan Tehreek-e-Insaf, also took to his official Twitter account to congratulate Tun M and Malaysians.

"Congratulations to Mahathir and the people of Malaysia," the PTI Chairman tweeted.
Prior to that, Imran Khan added that the "corruption of Malaysian PM Najib Razak was the major reason Mahathir came out of a 15-year retirement to win elections despite attempts by Najib government to manipulate the same."

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Semakin lama semakin pelik kerajaan PH ni….nak tubuh tabung harapan untuk apa ??Tun cakap ekonomi negara teruk ada rakyat yg sukarela nak dermaOk la tu niat baik tapi siapa yg nak derma tu ??Budak2 kpop ?? PTPTN pun liat nak bayar, lebih rela diblacklist dari menjelaskannya..tak dpt BRIM maki hamun orang…keje malas ..memilih..lepas tu gaduh takde kejeorang kaya ?? minyak naik 1 sen pun riuh sekampung…holiday oversea boleh pulak ..kena gst kat sana tak kisah pun, bila kena GST kat negara sendiri melalak macam nak keluar anak tekak..orang cam ni ke yang kita harap nak derma kerrrr???Zaman Tun ni…siapa pandai… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Menampakkan kamu masih duduk dibawah tempurong atau pun tidak pernah berkunjung ke Negara lain .

GST atau VAT tidak dikenakan keatas pengunjung dari Negara lain . Ini termasuk juga Malaysia .

Semua VAT yang di kenakan bolih di tuntut semula di airport sebelum meninggalkan Negara di lawati .

Budak kampung Selatan
Guest
Budak kampung Selatan

Best ni…sorang tukang tabur fitnah..sorang tukang jawab fitnah..tengok sapa yg ke syurga sapa yg ke neraka nanti

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Nak tanya sikit ja pada cai2 PH haprak kat sini…
Gst jadi zero 1 jun
Sst September baru pungut
Jadi dari june sampai September gomen takder income dari gst atau sst
Kalau takder income, gomen dpt duit dari mana? Tak kan dari tabung kot…ooooo, patutlah beria2 sangat nak lancarkan tabung tu, rupa2nya nak isi kantung kerajaan untuk teruskan segala projek2 mereka ….jangan mare kerana tanya yeer, marah..nanti kena jual 25%..keh..keh..keh..Haaak Tuiii!!!!

Mohammad Azren
Guest
Mohammad Azren

Atok dan nenek kau dalam kubor pun nak derma sama. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Nak tanye cai umno buduus cikit…kalo tak ade gst kerajaan tak ade hasil ker?…cukai impot eksport berhenti ker?…oetronas pon stop jual minyak ker?…kalo ko yg jadi pm lingkop malaysia..

Kalo dah bodoo sampai kiamat tetap bodoo..

diny yusof
Guest
diny yusof

KBB … sebijak bijak langau sekor ni , rupa2nya dia seorang mangkok hayun .

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Atok kutty kerala janji nak hapus tol terus hari tu.. Tapi yang dia bagi 2 hari sebelum raya je.. Itu pun 50% je.. Atok kutty berani u turn sebab dia tau pengundi2 pakarturn haprak semua uneducated.. Dia orang mesti suka punya , bertempik sorak satu negara bila tol turun 50%… Kahkahkah…

Basah kena kencing dengan atok kutty..

Lagi satu.. Tabung derma kononnye untuk bayar hutang negara tu elok la letak kat semua pondok tol.. Senang si bengap2 macai PH uneducated nak derma.. Kahkahkahkahkah…Haaak tuiiiiii !!!!!!!!!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Bhai dah lebih 100 ker?..janji kurangkan tol berperingkat daa…tak usah belit laa…

diny yusof
Guest
diny yusof

…. educated sangat ke kamu ???

Jika hidup kamu hanya pandai mencuri dan menipu dengan cara jelas atau cara halus .

Saperti apa yang terbaca olih saya , pengerusi MAVCON menerima gaji RM85 ribu sebulan .. Patut pun suruhanjaya ini di kaji semula .

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

WAYANG CINA PEKJEE KERAJAAN PH DAH BERMULA…TAK PAYAH BERSELINDUNG SEBALIK TABUNG RAKYAT..KAN BAGUS KALAU TUN DAN KERAJAAN PAKATAN MENGAKU SEBENARNYA MEREKA DAH MULA PANIK BILA INCOME NEGARA HILANG BILION RINGGIT DENGAN MENGHAPUSKAN GST. JADI SEBAGAI LANGKAH TERDESAK, TABUNG HARAPAN DIWUJUDKAN DENGAN ALASAN RAKYAT PERLU MEMBANTU UNTUKK MELANGSAIKAN HUTANG NEGARA. SEKALI LAGI RAKYAT TERTIPU.KESAN PEMANSUHAN GST AMAT BESAR PADA PENDAPATAN NEGARA. RAKYAT DIPAKSA SECARA HALUS UNTUK ISI KANTUNG PENDAPATAN NEGARA YG MULA LOMPONG KERANA TIADA INCOME MASUK MELALUI PENGHAPUSAN GST. YANG TERSENYUM SIMPUL SEKARANG IALAH PIZI…DIA TAK SANGKA KUTIPAN UNTUK TABUNGNYA MEMBAYAR SAMAN NFC dulu..KINI DITIRU BULAT2 OLEH TUN M DAN… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Seblm ade gst ade kerajaan malaysia mengalami kesusahan kewangan?….malah banyak projek mega yg tumbuh..

Minyak dunia sedang naik…petronas bertambah pendapatan….anehnye minyak RON 95 tetap kekal harga…harga barang pon kekal…legaa rasanye…

Puak umno kuat temberang…

diny yusof
Guest
diny yusof

Jujurnya …tolong jelaskan , kesusahan yang dibawa olih PH tu ???

PH baru sahaja meneraju kerajaan 20 hari , sudah bermacam2 tohmahan dan dusta di lemparkan .

Jadi , bukan kami yang dajal sebaliknya kamu .
Bukan juga kami golongan laknatullah , tetapi kamu !!!

Itulah hakikat nya !!!

Pangker
Guest
Pangker

geng najib meroyan…..hahahahahah

Tajul
Guest
Tajul

Bila taip pakai semua huruf besar tandanya penulisnya dah sakit jiwa

Heran jugak kenapa budin kasi lepas beruk sekor ni (tmasuk lobai pencen tu) dok kopipes mcm nak gila dlm ni

Budin sayang traffic tinggi agaknya tu yg budin masih bela 2 ekor tu dalam ni

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Orang Malaysia ni kan pemurah dan baik hati mesti derma TABUNG HARAPAN banyak masyuk… lagi2 kalau tengok Tun M nangis2 macam drama melayu…lagi la kesian gila..memang betullah cakap DSNR dulu tu, dia ni patut dapat rangkul best actor award kat Msia.. Kesian negaraku Malaysia yang gagah perkasa … lepas 9 hb mei tak sampai sebulan bibit2 awal negara nak lingkup dah semakin jelas…projek mega2 semua batal.. yang tanam anggur tak berbuah lg ramai… Ingatkan boleh tolong rakyat..ni rakyat pulak kena tolng depa… nasib la kau labu…ghairah sangat nak tukar kerajaan, kan dah kena kincing kaw2 punya beb, tak payah nak… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Tun madey tak harapkan ko bagi derma…atas arahan najib ade syarikat koprat dikenakan cukai tambahan oleh lhdn.. Duit nak dipulangkan…jadi duit yg dipulangkan boleh lah derma sikit kpd tabong derma…

Kalo BN menang lagi banyak najib tambah hutang dgn cina kominis…bahaya tu ngok.

diny yusof
Guest
diny yusof

Geng Najib , kamu ni tonton silap channel .

Siapa yang kuat berdrama ??

Tidak pernahkah kamu lihat drama Najib menjual 'ubat' . Sampai tersembur 'hujan' dari mulut dia .

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Zaman NAJIB – janji 5 hari tol free musim Raya ni
Era Tun M – janji 2 hari tol diskaun 50% je musim Raya ni

Tapi puak2 Pakaton suka janji Tun M lagi. Samaada puak2 tu gagal matematik atau rabun angka. Kesian bila mikirkan mentaliti lembab pengundi2 dari puak Pakaton ni… keh keh keh.

Betul le, bagi dia orang yg bengap tu, 6 adalah lebih besar dari 10.. keh keh keh …Hak Tuiiiii !!!!!!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kerana pru baru janji nak bagi tol free 5 hari…seblm ni naikkan tol…sambong tempoh konsessi…ape punye tipu ni?…

Pangker
Guest
Pangker

org tuo cakap …..banggang na ekaw ni laaa geng najib….mulut supo bu*** ayam….hahahahha

antiug
Guest
antiug

Janji 5 hari hanya utk 5 buah kereta pertama shj….ka ka ka ka mmg btul org amno ni bodoh….

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

Lima hari? Sampai 2038 kami kena tanggung beban? So siapa yg bebal matematik?

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tak pernah lagi la mana mana kerajaan minta derma duit utk selesaikan hutang negara. Ni semua kerja mengarut dan bodoi…. Ini saja ke idea yg ada drpd majlis penasihat negara. Budak darjah satu pun tahu kalau selesaikan masalah guna cara ni. Apa kata Tun Daim, Robert Kuok yang memang terkenal dengan harta kekayaan yang bertimbun2 tu 'menderma' dulu untuk tabung ni…takkanlah setakat 1-2 billion akan memufliskan mereka..kalau tak cukup lagi..mintak lah pulak dari anak2 Tun M yang jadi billionaire sekelip mata tu..inilah baru berkorban untuk Msia dalam erti kata yang sebenar2nya…walk the talk, not only talk the talk…ada bran ke… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kalo mintak derma pon pon bukan salah…buat hutang banyak2 dengan cina kominis lagi bahaya…tiap tahun bayar bunge hutang …

diny yusof
Guest
diny yusof

Adakah kamu pasti individu2 saperti Daim dan Robert Kuok tidak menderma kepada tabung itu ???

Bab mengata tanpa bukti ni , kamu dan gerombolan walaunta memang bijak .

Kamu tahukah , tatkala Invoke melancarkan kutipan dana , ada yang menderma sehingga RM50 ribu .

Sayyidina Ali bin Abi Talib karramAllahu wajhah telah berkata :

Empat perkara yang memperindah dirimu :

1. Sabar
2. Tabah
3. Tinggi ilmu ( spiritual & fizikal )
4. Dermawan

Empat orang yang hendaknya JANGAN kamu jadikan teman :

1. Tukang bohong
2. Tukang curi/rasuah
3. Tukang hasut
4. Tukang adu domba .

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Hahaha…kesian MACHAI sekor ni.
Tak habis-habis dengki. Orang pendengki ni, hidupnya tak aman. Nak tidur pun susah, sebab hati serabut dengna benci dan marah kerana orang lain lebih kaya,lebih cantik, lebih hensem, lebih berilmu dari awak.
Relakslah bro. Awak dah kalah, buatlah cara kalah. KAHKAHKAHKAH…………TAK BOLEH ELAK DARI MEMPERLI DIA NI.

Pangker
Guest
Pangker

ko aje yg bodoh lam ni geng najib…..gi basuh otak ko tu lam sungai klang….mane tau sembuh balik…

rahman jpc
Guest
rahman jpc

Ada peri bahasa mengatakan " cakap siang pandang2, cakap malam dengar2".

banyak yg sedang terperankap mcm jamal ikan tongkol ini.

apa pun terimalah akibatnya.

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Sembang besaq, hati kechik…..

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Oh ya, baru saya teringat, apa nama…..najib dengan rosmah bila nak dianugerahkan gelaran TUN…….

fauziasmara
Guest
fauziasmara

TABUNG HARAPAN MALAYSIA – Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Tabung ini ditubuhkan atas PERMINTAAN RAKYAT yang ingin turut sama membantu. Ramai yang ingin bersama mencipta kenangan yang akan menjadi ingatan dan cerita buat anak cucu nanti. Seronokkan… Ia bukanlah tabung yang ditubuhkan oleh kerajaan untuk meminta wang dari rakyat buat bayar hutang. Ramai yang mencadangkan/mendesak penubuhan tabung ini. Kerajaan perlu ikut KEHENDAK RAKYAT………. Bagi mereka yang tak ingin turut serta tidak perlu risau, TIADA PAKSAAN……… Bagi yang tidak mampu, cukuplah dengan berdoa untuk kemakmuran negara….. JIKA ADA YANG MASIH MENYALAHKAN KERAJAAN PH KERANA MENUBUHKAN TABUNG INI, BELIAU SEBENARNYA SAJA… Read more »

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Ada komen tertentu yang menghina penubuhan Tabung Harapan Malaysia…… Di bawah adalah apa yang saya usulkan pada 27/05/2018 pada Datuk A Kadir Jasin: fauziasmara said… Salam Datuk, Saya rasa ramai yang ingin terlibat dalam proses menyelesaikan hutang negara dan membina semula negara. Boleh tak di buat satu akaun bank dimana rakyat boleh memasukkan duit untuk pembayaran hutang ni. Mungkin RM5, RM10 atau lebih. Saya juga ingin menyumbang sekadar yang mampu. Diharap kerajaan dapat memberi peluang untuk kami terlibat sama……… ——— Jadi tak perlulah buat cerita seolah kerajaan PH sengaja buat tabung ni untuk dapat duit cara mudah buat bayar hutang……… Read more »

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Tak fahammm?????

… encikk… dia punya kepala batu besar ada duduk …

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Apa pasal bulan puasa orang suka makan murtabak??? Pelik kan…

diny yusof
Guest
diny yusof

Jikalau di tanyakan dengan walaunta , perkara serupa menubuhkan tabung harapan ini semuanya haprak . Selama ini , walaunta sudah terbiasa dengan pemberian dedak . Walaunta ini tidak perasan , pemberian atau derma dari rakyat adalah secara sukarela ..tiada paksaan juga tiada sebarang tindakan diambil jika tidak sudi memberi . Di Indonesia , kerana kepercayaan rakyat terhadap ketelusan Presiden Jokowi di dalam mentadbir Negara , telah merayu kepada rakyatnya yang kaya dan berada untuk menderma kepada tabung kemajuan yang di tubuhkan . Hasilnya , lebih USD 1 billion dapat di kumpul . Dari situ , banyak projek yang terbantut kerana… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

LANGKAH EKONOMI YANG DIBUAT PH TIDAK MENYAKINKAN MENYEBABKAN PELABUR ASING LARI LINTANG PUKANG. INI MEMBUKTIKAN BN LEBIH BAIK DARI PH. PAKAR EKONOMI BERPENDAPAT HUTANG JIKA DAPAT DIURUS DENGAN BAIK TIADA MASALAH KEPADA EKONOMI. CONTOH SINGAPURA HUTANGNYA JAUH LEBIH BESAR DARI MALAYSIA. TAPI EKONOMI MEREKA MAPAN. APAPUN APA YANG DILAKUKAN BN/PH TETAP AKAN GAGAL KESUDAHANNYA KERANA MEREKA TIDAK LEPAS DARI SISTEM KAPITALIS/SOSIALIS. HANYA SISTEM ISLAM AKAN MENYELAMATKAN EKONOMI NEGARA Malaysian shares set for worst day since 2008 as foreigners bail outBloomberg | May 30, 2018Builders suffer the brunt of the selling, with Gamuda Bhd sinking as much as 27%. Foreign investors… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

NAMPAKNYA PH MENUNJUKKAN BIBIT-BIBIT KEGAGALAN KERANA SEBELUM PRU14 LAGI MEREKA TIADA WAWASAN KUKUH BAGAIMANA HENDAK MENYELESAIKAN MASALAH EKONOMI. PH HANYA PANDAI BERPOLITIK DAN MENGKRITIK TAPI TIADA CADANGAN MEMBINA. TIDAK SEPERTI GS YANG MEMPUNYAI PELAN YANG KUKUH DAN MENYAKINKAN. TOLAK BN/PH SOKONG GS. PH nampaknya tak mampu hapuskan tol, kata UmnoFMT Reporters | May 30, 2018Umno melihat potongan 50% kadar tol untuk tempoh 2 hari sebelum Aidifitri menunjukkan PH tidak dapat menunaikan manifestonya. PETALING JAYA: Umno berkata Pakatan Harapan akhirnya menyedari janji penghapusan tol tidak realistik dan sukar dilaksanakan, selepas kerajaan mengumumkan potongan 50% kadar tol untuk tempoh 2 hari sebelum… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

JUAK-JUAK TOKONG TELAH DIBERI MUKA OLEH PH. MEREKA BERUSHA MENAIKKAN BANGSA DAN BAHASA MEREKA. TAPI MALANGNYA MELAYU HANYA MENDIAMKAN DIRI. BILA MEREKA SENTUH ISLAM, RAJA & BUMIPUTRA MELAYU JUGA DIAM. MELAYU MANDUL KERANA BATIN ISLAM MEREKA LEMAH. Gobind mahu Bernama siar semula berita Tamil, Mandarin dalam 2 mingguBernama | May 30, 2018Katanya antara sebab beliau meminta Bernama menyiarkan semula berita dalam 2 bahasa itu ialah kerana ramai menyuarakan kepadanya, mereka mendapat banyak manfaat daripadanya. Gobind berkata, mungkin terlalu cepat, tetapi beliau sudah berbincang dengan wakil Bernama mengenai bagaimana sebaik-baiknya untuk laksanakan. PUTRAJAYA: Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo berharap… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

JUAK-JUAK TOKONG CUBA GUGAT INSTITUSI MELAYU DAN RAJA TAPI MEREKA DIAMKAN APA YANG MEREKA TELAH DAPAT. JIKA ISLAM MELAYU TIDAK SEDAR DIRI LAMA KELAMAAN MERAKA HANYA MENJADI SAMPAH HANYUT YANG TIDAK BERNILAI LAGI DAN MEREMPAT DI BUMI SENDIRI Alumni: UiTM kekal untuk Bumiputera selagi sekolah vernakular wujudBernama | May 30, 2018Datuk Mohd Zaini Hassan berkata isu sama ada UiTM terbuka atau tidak kepada bukan Bumiputera perlu selaras dengan sistem pendidikan negara. Menurut Datuk Mohd Zaini Hassan, selagi sistem pendidikan sekolah masih mengkiut kaum, selagi itulah matlamat asal UiTM harus dikekalkan. (Gambar Facebook) KUALA LUMPUR: Universiti Teknologi Mara (UiTM) perlu terus… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

JUAK TOKONG HANYA CADANGKAN DI PERLIS. KENAPA MEREKA TIDAK CADANGKAN DI NEGERI-NEGERI SABAH, PERAK DAN KEDAH? TERNYATA PH HANYA DOUBLE STANDARD. Chin Tong: State polls best way to resolve Perlis MB disputeMelissa Darlyne Chow | May 30, 2018The DAP strategist says a solution must be found as it has been almost a month since the general election. DAP strategist Liew Chin Tong said the public may not like having another election. He was speaking after attending a forum in Kangar. KANGAR: A state election for Perlis may be the best way to resolve the current dispute over the choice of… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

DALAM SIBUK MENYIBUK TOK DIR & TOKONG MENJAJA MALAYSIA HAMPIR BANGKRAP DAN SEDIAKAN TABUNG BAYAR HUTANG UNTUK RAKYAT. RUPA-RUPANYA TABUNG TERSEBUT DIGUNAKAN UNTUK TONTON SEBIJI BOLA DENGAN JUMLAH RM40JUTA. TOLAK BN/PH SOKONG GS RM40j untuk Piala Dunia: Kerajaan sumbat gol sendiri, kata GERAKANDiterbitkan 30 Mei 2018, 6:44 petang | Dikemaskini 30 Mei 2018, 6:47 petang A+ A- Sukar dipercayai! Itulah reaksi Ketua Pemuda Gerakan Tan Keng Liang selepas mendengar pengumuman kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) memperuntukkan RM40 juta untuk membeli hak penyiaran Piala Dunia 2018 di RTM. Beliau berkata barangkali itulah sebabnya kerajaan perlu mewujudkan tabung bagi rakyat Malaysia memberi sumbangan… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

SEBELUM PRU14 TABUNG SERIBU JANJI. LEPAS PRU SATU DEMI SATU JANJI DILANGGARI. BERMULA DENGAN PH JADI PARTI KADOK. The price of broken promisesMay 30, 2018People today are more technologically savvy and are aware when promises made by politicians are not kept.FMT LETTERS Warisan president Shafie Apdal holds the portfolios of both chief minister and finance minister despite PH’s pledge that this would not happen. (Bernama pic) By Clement Stanley Broken promises and deception are a lethal combination. In personal relationships, it would be the beginning of the end. However, when used as a political tool in an election, the results… Read more »

isa3
Guest
isa3

Hahaha fauziasmara at 00:32

Jenaka ko ye sebut Najib & Rosmah di kasi anugerah.

Aku tambah puasa sebuln lgi kalo itu berlaku.

Tk lain dan tak bukan – anugerah Sg Buluh aje.

Unknown
Guest
Unknown

akibat berkawan dgn najib. itulah jadinya.