KHAIRUDDIN MAHU CADANGKAN RAFIZI DIBERI JAWATAN DALAM KERAJAAN

Ini adalah masa untuk keseluruhan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan bekerja secara bersungguh-sungguh untuk tunai segala janji-janji pada 32 juta rakyat malaysia!!

Kita mesti ‘perform’ secara kadar segera berfasa-fasa bagi melunaskan setiap butiran yang tertera dalam manifesto Pakatan Harapan!!

Rafizi Ramli tidak perlu pertikai lagi Pakatan Harapan menang pru14 atas faktor apa?!

Bagi saya rumusan kajilidik untuk membuktikan Pakatan Harapan menang PRU14 bukan atas dasar populariti Tun Dr. Mahathir Mohamad atau sesiapa saja; itu tidak relevan lagi buat masa ini!!

Masakini, adalah masa untuk semua dalam Pakatan Harapan merapatkan saf sesama kita ke arah menggembeling tenaga berkhidmat secara teramanah serta terbaik mungkin pada keseluruhan rakyat tanpa kira kaum!!

Berkhidmat dan bertungkus-lumus untuk kesejahteraan masa depan rakyat adalah elemen terpenting buat masa sekarang!!

Kita diberi mandat oleh rakyat malaysia untuk bina semula negara bukan untuk berbalah sesama sendiri atau pertikai di antara sesama kita!!

Seandainya, rumusan kajilidik invoke menyatakan Pakatan Harapan menang pru14 bukan kerana faktor populariti Tun Dr. Mahathir Mohamad; itu hak beliaulah untuk nak bercakap sedemikian rupa!!

Tetapi saya nak tanya Rafizi Ramli adakah kajian invoke ini menyeluruh?! Berapa jumlah responden yang dikajiselidik?! 

Boleh saya tahu berapa peratus responden yang ditemui oleh invoke secara perbandingan dengan jumlah keseluruhan rakyat malaysia?!

Yang saya perhatikan banyak juga keputusan-keputusan kajian invoke tidak tepat!!

Kadang kala keputusan kajian invoke juga tidak konsisten!!

Sesungguhnya, saya hormati Rafizi Ramli tetapi sejak kebelakangan ini saya nampak beliau macam emosional sikit!! Tak tahu lah mengapa?!

Beliau kena kurang bercakap yang tidak memunafaatkan kerajaan Pakatan Harapan!!

Insya-Allah, saya akan sarankan pada YAB Perdana Menteri dan YAB Timbalan Perdana Menteri untuk mempertimbangkan memberi satu jawatan penting kepada Rafizi Ramli agar beliau lebih fokus bekerja ke arah membantu kerajaan Pakatan Harapan membina semula negara kita yang parah dirosakkan oleh najib tun razak!!

Apapun, Rafizi Ramli layak menjawat jawatan penting dalam kerajaan Pakatan Harapan kerana sumbangan beliau selama ini agak signifikan!! 

Ini saya tidak nafikan sama sekali!!

Cuma Rafizi Ramli jangan kelihatan terlalu emosional hingga setiap ungkapan kenyataan beliau kelihatan tidak selari dengan semangat solidariti Pakatan Harapan masakini!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Ajk Biro Komunikasi Dan Mobilisasi PH
29 Mei 2018

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 2:05 pm

113
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Unknown PSPOthaman Ahmadloveph2018Tanah Melayu Kiniisa3 Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Unknown PSP
Guest
Unknown PSP

Tak pyh bg jawatan laa..

Ni ada bekalan sikit utk saudara rafizi sepanjang masa dlm penjara nanti..basahkanlah lidah Amalkanlah zikir "hidup PKR,HIDUP ANWAR,HIDUP INVOKE" sepanjang ramadhan ni..

moga keberkatan zikir ini nanti x mustahil akan berlaku keajaiban dimana akan terbuka hati DSAI utk membantu saudara rafizi ni mendapat pengampunan di raja..

loveph2018
Guest
loveph2018

Obligation of invoke to tell the truth base on their research

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Can't you see Invoke has lost its grip & popularity since RR exhibited his foolishness & arrogance. On the other hand, people has reverted to switch on tv1, tv2 & tv3….and of course astro awani 501 is still the best…..!!

loveph2018
Guest
loveph2018

Sebenarnya laporan oleh saudara Rafizi itu penuh beretika jika dilihat sumbernya daripada badan penyelidik yang ahli-ahlinya mempunyai kepakaran dalam bidang penyelidikan.

Cuma masalahnya media melaporkan daripada perspektif mereka untuk menyerlahkan sesuatu isu untuk menarik minat pembaca. Misalnya memberikan penekanan kepada 'Bukan Faktor Mahathir'.

Walhal saya merasakan dapatan kajian juga pasti mengandungi 'Faktor Mahathir' tetapi tidak sekuat faktor GST dan Kesempitan Hidup.

Saya merasakan Invoke dan Rafizi telah berusaha untuk membawa rakyat Malaysia ke arah perspektif politik yang lebih luas, contohnya bijak memilih, bijak menapis maklumat, bijak memberikan pendapat, lebih terbuka menerima teguran terutamanya yang berbentuk fakta dll.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Not once but twice
RR refuses to listen advice…..!!

……komentar RR lebih banyak mengarah ke perpecahan & bibit2 ketidak kepercayaan terhadap kepimpinan Tun M yg baru saja ambil alih – dakwat hitam mengundi belum pun hilang lagi.

Ini membuka peluang & ruang kpd anarki2 pelesit seperti Kejora, Pejuang Keparat, Lebai Serabai, Gengster Najib dll menyucuk jarum mengadu domba.

loveph2018
Guest
loveph2018

Kesimpulannya tidak wajar untuk menghentam saudara Rafizi keranan beliau hanya melaporkan dapatan yang diperoleh dalam kajian yang dijalankan oleh Invoke.

Sekadar memberikan pendapat.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Tapi komentar RR lebih banyak mengarah ke perpecahan & bibit2 ketidak kepercayaan terhadap kepimpinan Tun M yg baru saja ambil alih – dakwat hitam mengundi belum pun hilang lagi.

Ini membuka peluang & ruang kpd anarki2 pelesit seperti Kejora, Pejuang Keparat, Lebai Serabai, Gengster Najib dll menyucuk jarum mengadu domba.

isa3
Guest
isa3

Bukan "menghentam". Ha nya menyatakan pendapat juga. Cara nya bergantung di atas apa yang di laporkan atau di bincangkan berkenaan Fizi's acts or omissions.

Kalo tengah bincang dia buat tak betul, kuat le sikit cakap kita.

loveph2018
Guest
loveph2018

Ini hanyalah laporan sebuah kajian. Penyelidik tulin kebiasaannya akan melaporkan hasil dapatan yang diperoleh bukan berasaskan persepsi pengkaji.

Kajian yang dijalankan pula kebiasaannya berasaskan prinsip-prinsip penyelidikan yang sangat ketat. Jika dapatan sesuatu kajian itu dilaporkan biasanya pengkaji telah memastikan 'margin error' yang kecil.

Bagi saya dapatan oleh pengkaji Invoke yang dilaporkan saudara Rafizi wajar dilihat secara positif demi kelangsungan kemenangan PH di masa depan. Misalnya jika isu GST dan kesempitan rakyat merupakan faktor penting, maka PH wajar berusaha menangani isu ini dengan bersungguh-sungguh.

Bagaimanapun saya merasakan faktor Tun turut memainkan peranannya, tetapi tidak sepenting dua faktor yang dijelaskan oleh kajian itu.

isa3
Guest
isa3

Cops record statement from Najib's daughter, says report

She had complained that police had seized her wedding gifts during a raid.

Ada banyak kotak duit, banyak juta dalam rumah dia, nak komplen Polis ambik wedding gifts dia. Apa daaaaa …

Hilang cokelat tak komplen lagi? Mintak bapak lagi la. Bang 2 tan cokelat.

Bunyi mcm kucing kurap. Tabi'at mcm anjing kurap.

Tak kisah la ko pompuan. Anger on criminals knows no gender.

isa3
Guest
isa3

Sudah rekod statement, nampak gaya dah di soal siasat, masuk dalam senarai nak di tohmah di mahkamah.

Mana tak nya. Dia complicit. Subahat dengan emak dia, bapak dia.

Pssst, dia anak Rosmah ke? Anak Najib bini dulu ke?

Nasib lah anak Rosmah pompuan yang bencikan Rosmah tuh kot tak terlibat. Begitu benci, disowned by Rosmah, kot satu sen pun tak di kasi.

The "errant" daughter must be thankful for that.

giorgio
Guest
giorgio

bagi pendapat saya, Rafizi merupakan individu yang sangat beramanah, jawatan yang harus diberikan merupakan ciri ciri kewangan, seperti.. Tabung Haji, jabatan Kewangan…

isa3
Guest
isa3

Tabung Haji bukan standard dia. Standard Azeez double e, budak suruhan Kerry Okspod. Melambung bila dapat phone call Najib. Suruh jual dia jual, suruh beli (tanah 1MDB), dia beli.

Kot bole kasi dia jawatan Menteri di Jabatan PM. Di kawal rapi dek Chedet. Tapi, banyak buang masa Chedet, kot.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

That was a very-very obvious and most stupid try from none other than the 'dumb fool Kejora musibat' at 11.14…..!!

isa3
Guest
isa3

Oik, 1114 tuh aku. I even welcomed you back earlier on. Friendly gesture lu tak baca? Or sudah tua baca pun missed the point? What happeng? You lost your senses from being absent here for so long? Cannot tolerate dissen? Angry I said can give Fizi a Minister's post? Marah without even explaining? Lu lulu sikola mana? Atak baca tinggi ka? Atak tau freedom of expression ka? Atak tau apa itu dissent? Dunno decorum and decency when blogging? Why call other's comment most stupid? Are you that stupid? See, I didn't even accuse you. Only asked you questions. Try n… Read more »

isa3
Guest
isa3

Othaman,

I ditto-ed your opinion at 08:12 – you "lost faith in RR owing to his disrespect & arrogance ,,,"

Maybe I should have qualified that ditto.

Considering he could be more damaging outside than inside the government.

Nevertheless, your "most stupid" statement is totally unjustified.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mohon maaf keterlanjuran saya, salah tembak, bro.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

bro isa3….

Mungkin sebab tak cukup tidur & umur pun dah nak menjangkau angka 7 saya telah tersilap orang.

Sejujurnya, komen saya @ 11:20 sebenarnya berniat untuk ditujukan kpd giorgio @ 9:06.

Extending again my humble apology for the unintended negligence & mistake, bro.

Regards & Assalamualaikum.

isa3
Guest
isa3

Walaikumsalam. Ok, bro. Saya pun fikir mungkin silap sasar. But I asked so many questions in case it was not.

Tabi'at saya jadi gitu sebab dajjal2 pro-Najib.

Ok, we'll move on, bro. Hope to see you around often in here. Reading and writing helps make us active and useful to society. In however small a way. Maybe even contribute 1-2 votes at Pru – those who believe what we say about PH. And against Umno/Bn, hehe.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Appreciate so much of your kind understanding.
Salam Perjuangan, bro.

Ghazali Kamal
Guest
Ghazali Kamal

sila beri jawatan dlm GLC agar ia dapat tumpukan masalah GLC tersebut..

DR. HAJI RAJIEE HADI
Guest
DR. HAJI RAJIEE HADI

Dalam beberapa komen/reaksi saya dalam beberapa portal dan blog termasuk blog saya; sudah acapkali saya memberi respons atas sikap Rafizi Ramli pasca PRU 14. Tidak dinafikan, RR ada/banyak memberi sumbangan atas kejayaan PH.Namun usah ditolak pula banyak sumbangan semua pihak/individu termasuk khusus Tun M dan rakyat. Faktor Tun M sebagai simbol penyatuan dan kesepakatan dalam PH amat penting.lni yang menyebabkan rakyat tidak sangsi dan merasakan negara ini selamat di bawah teraju Tun M. Sikap emosional dan terburu-buru mahu menonjolkan diri akan menjatuhkan maruah dan kredebilti diri RR sendiri. Sekali lagi saya gunakan frasa ayat.."Bersabarlah Rafizi". Jika anda tidak dipenjarakan nanti… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I have lost faith in RR owing to his disrespect & arrogance – in spite of appeal & reminder by his own PKR top guns not to discredit, ridicule and belittling Tun Mahathir's initiative.

isa3
Guest
isa3

Ditto

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Saya masih sayang & yakin terhadap ketokohan DSAI & tidak putus berdoa DSAI telah benar2 insaf untuk berbakti amal demi Agama, Bangsa & Negara.

ps:
DSAI dua kali didapati bersalah di mahkamah mengikut lunas2 undang2. Beliau hanya diberi pengampunan oleh DYMM YDPA. Pengampunan beliau tidak sama sekali membuang kes kesalahannya.

Ibarat orang melakukan dosa/kesalahan tapi dia telah dimaafkan & diberi keampunan. Akan bertambah afdal dan elok jika dia benar2 'bertaubat nasuha' kerana Allah SWT suka orang yang benar2 bertaubat.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Apa susah2 nak beri jawatan baru bagi Fizi…ujudkan ajelah INVOKE sebagai ganti RTM dan Fizi dilantik sebagai KPnya yang pertama tapi bertaraf menteri…rasanya itulah tempat paling sesuai untuk Fizi terus mengkritik dan menegur urus tadbir kerajaan PH ni…itu pun kalau Tun M ada berani beb !!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

hiiiii….S E L I S I H……!!

The Phantom
Guest
The Phantom

Tak derrr beza antara Geng Najib dengan Kejora Kojol.

abda
Guest
abda

Cadangan Rafizi sebagai Ketua Audit Negara itu baik. Tapi jawatan itu biasa nya di sandang pihak professional – akauntan bertauliah; ada kah dia seorang akauntan bertauliah? Lagi pun, rendah taraf nya bagi Rafizi. Mungkin cadangan yang sesuai ia lah saoerti yang telah di cadangkan di atas ini juga – Rafizi mengetuai suatu badan di mana dia boleh mengkaji perjalanan semua dasar dasar dan projek projek Kerajaan PH, mengsyorkan apa apa yang perlu di buat bagi membaikki implementasi nya. Tetapi masalah nya ia lah Tun baharu sahaja berkata bahawa Malaysian Administrative Modernisation and Management Planning Unit (MAMPU) ada lah di bubarkan… Read more »

Zulkifli Abu Bakar
Guest
Zulkifli Abu Bakar

Tuan Budin Saranan Khairuddin menasihati Rafizi mengenai unfriendly fire juga terpakai kpd top gun lain spt Tuan sendiri dan Tuan Syed OTB. Posting "Guerre Arrieve" adalah paling self-destructive, terburu2 dan out of context. Cuma platform terbaik yalah Presidential Council PH wajib tuntaskan rules of engagement, lantikan formal dan peranan semua top gun2 dan disciplin coalition coexist dlm persekitaran berbeza dari BN. TDM perlu memberi pencerahan peranan DSAI dibelakang tabir membantu TDM dan PH di luar kerajaan engage dan goodwill utk kesinambongan PH. DSAI menolak 2 panggilan cemas klepto dimalam PRU mohon talian hayat 53 kerusi PKR dan memilih istiqamah dgn… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

DSAI sebaiknya jangan terlalu melibatkan dalam urus tadbir Kerajaan PH (kecuali sebagai Penasihat bila diminta saja) untuk mengelak dicap sebagai monopoli kuasa anak beranak sehingga semua kerja2 pembersihan & pembangunan semula dibereskan oleh Kabinet pimpinan Tun Mahathir.

abda
Guest
abda

Nampak nya, Rafizi pun sudah bersedia menghadap kemungkinan dia ke penjara. Ada di bayang nya dalam kata kata nya yang di laporkan di media massa tidak lama dahulu. Jika demikian, mencadangkan jawatan atau tempat bagi nya di dalam Kerajaan PH berupa "a misnomer". Namun demikian, tidak salah mengeluarkan pendapat – berfaedah jika Rafizi di beri kemenangan di peringkat Mahkamah Federal. Masalah Rafizi nampak nya emosi nya. Dan inginkan publisiti – memang semua politikus mahukan itu tetapi kebanyakan nya berunding sehabis habis nya pendapat "oppositional nya" sebelom mengeluarkan kata kata kapada media massa. Kerana pendirian nya begitu, mungkin taraf nya ia… Read more »

abda
Guest
abda

Soal nya: boleh kah Rafizi berkerja dengan sesiapa? Persepsi yang di dapati – bermasalah. Namun demikian, persepsi orang ramai berbeza. Mari lah kita bincang denagn cara yang wajar. Rafizi Naib Presiden PKR. Dalam parti pun, pendirian nya berbeza dengan Azmin, Timbalan Presiden. Malah, dengan Wan Azizah juga, Presiden nya. Di keluarkan nya di ruang awam. Hingga di suatu masa tidak lama dahulu, Anwar mendapati perlu menasihat Rafizi, secara terbuka, supaya berunding dengan pihak atasan parti nya. Rafizi berjaya mendedahkan kes Lembu Kondo Shahrizat dan suami nya. Begitu besar skandal nya hingga Tun Dr Mahathir menasihat Shahrizal letak jawatan nya. Tetapi… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Wan Azizah pertahan Dr M terima bekas anggota Umno 29 Mei 2018, 11:49 malam (Dikemaskini 29 Mei 2018, 11:54 malam) Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mempertahankan kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Pakatan Harapan (HARAPAN) akan menerima anggota Umno selepas mereka keluar parti dan menjadi bebas terlebih dahulu. "Kami memang terbuka untuk sesiapa yang bersama dengan kita, sebab kita nakkan rakyat bersatu untuk membina negara ini semula," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis berbuka puasa di Lembah Pantai hari ini. Walaupun mengakui terdapat perbezaan pendapat dalam kalangan parti politik, Wan Azizah menekankan bahawa… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kalau ikut pendapat ramai penganalisa politik negara, perseteruan di antara kem DSAI dan Tun M ni bakal memberi laba politik yang amat2 besar kepada DAP. mereka kini tersenyum sinis melihat gelagat kedua2 Otai politik ni yang nampak macam dah berbaik2 dan bury the hatchet, tetapi hakikatnya dendam dan ktidak puasan hati di antara keduanya masih membara lagi. DSAI dah tentu tergugat dengan publisiti yang begitu meluas yang diberikan kepada Tun M sejak dia mengemudi kapal PH dengan cemerlangnya dan berjaya menghadapi laut politik yang bergelora dalam PRU14 lepas. Ini dah tentu memberi satu tamparan yang hebat di muka DSAI..apatah lagi… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ko ni memang kaki temberang nak cucuk jarum ….kalo tun berseteru dgn anwar takkan tun hantar anwar sebagai duta perbaiki hubungan pimpinan kerajaan dgn istana…ade istana yg kurang selari dgn pimpinan PH seblm pru…

Anwar ade diplomasi dan bakal pm…istana boleh terima anwar..

Kalo bukan anwar tun nak harapkan siapa yg boleh diterima istana dan majlis raja2?..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Nak harapkan Geng Najis dan umno?…kemelut mb perlis tak boleh selesai…kena tunggu anwar selesaikan?…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Entah2 Pejuang Musibat juga yg viralkan konon DYMM YDPA ingin menyunting Janda Kembang Lagi Menawan tak…….??

latifps
Guest
latifps

Meroyan

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Projek ECRL ‘pejanjian aneh’, kata Wan Azizah Mohamad Fadli Dr Wan Azizah berkata kerajaan tidak mahu membayar pampasan yang merugikan negara. KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kerajaan perlu berhati-hati menilai perjanjian projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) kerana terma-terma perjanjian yang amat aneh. Wan Azizah berkata pihaknya diberitahu terma-terma dalam perjanjian itu “boleh kata amat aneh” kerana antaranya ia “tidak berdasarkan kemajuan kerja.” “Perdana menteri perlu mengkaji semula projek itu kerana kita sudah membuat satu perjanjian semasa kerajaan lepas dan kita tidak mahu bayar pampasan yang akan merugikan negara,” katanya ketika… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Rasanye rafizi sesuai diberikan tugasc ketua jawatankuasa siasat penyelewengan institysi jerajaan seperti LTAT Tabong Haji Mara felcra dan Felda….

1 mdb dah ade jawatankuasa..

Siasatan yg dibuat oleh rapizi memudahkan proses siasatan detail sprm ato polis dan percepat pendakwaan…

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Geng Najib dah jadi Joyah
Mulut pot pet macam maknyah
Kopipes lagi? hidup dah payah
Bos besar dah kena nyah!

Kengkawan lain hilang jawatan
Mr J confirm lari ke hutan
Lobaimodern dah tukang khatan
Kojola diangkut ke Tg Rambutan!

Geng Najib masih disini
Dulu selalu Rafizi dikeji
Sekarang kenen nasi beriani
Sebab dedak sudah tak saji!

Masuk sini tak ke susah
Buah sawit siapa nak galah
Tanaman sayur disiram basah
Menyibuk sini..pergi baliklah!

Petani GN sayur tak laku
Lagipun dedak tak masuk saku
Dulu pencacai taknak mengaku
Bos tewas kini terpaku!

Laga Pakatan itu disaji
Masuk sini nak batu api
Masih kopipes tujuan keji
Patut digelek kepala keretapi!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ape Geng Najis dpesis mak nyah pot pet?..

Mr Jebon lari hutan mana?…hutan melintang…hihihihi

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Sejak umno kalah teruk ramai macai najib dah lari lintang pukang…tinggal jarum tumpol nak pecahbelahkan PH…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Buru, jejak & pasung mereka – anarki2 seperti Kejora Musibat & Geng2 Najib….!!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Selepas Pru nampaknye tinggal Geng Najis sekor jer yg masih jual temberang kopipes di blog budin…

Yg lain dah kena buang keroje lantikan politik oleh umno…hihihihiii

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Siapa Eddy Casmady sampai masuk dapur Anwar?By Ana Ghoib – 2018-05-28 Eddy Casmady, bekas petugas BN yang kini mendekati pemimpin PH. Nama bekas petugas Pemuda Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya lepas, Mohd Eddy Casmady menjadi paling popular hari ini apabila beliau dilihat bersama tokoh-tokoh besar Pakatan Harapan. Mula-mula gambar dia dilihat berada di dapur rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah dan Anwar sendiri. Beliau juga dilihat berpelukan dengan Menteri Besar Perak, Faizal Azumu. Ekoran itu, pelbagai kesah latar belakang beliau yang menjadi juru kempen BN sepanjang PRU 14 lalu disebarkan oleh… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Dengar khabar eddy casmadi abang tiri Geng Najis…hihihihi..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Yg sebabkan anwar ke penjara najib guna jubo sefool dengan reka bukti fitnah anwar…

diny yusof
Guest
diny yusof

Dr M: Show us proof that country will lose over RM200bil if HSR is cancelled Tuesday, 29 May 2018 KUALA LUMPUR: Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad has urged his detractors to show proof that Malaysia stands to lose more than RM200bil if the High-Speed Rail (HSR) project with Singapore is cancelled. Umno strategic communications spokesman Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan had earlier said that cancelling the HSR project would see Malaysia lose an estimated RM209bil in gross national income (GNI) contribution and 70,000 potential jobs opportunities. "Show proof. When we said Malaysia has RM1 trillion debt, we had the… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Rahman oh Rahman ….

Jangan berperangai macam Najib lah …I thought you are a little bit smart than Najib . Rupa2 nya sama bingai juga .

Najib bilang 1MDB akan memberi peluang kerja puluhan ribu kepada rakyat Malaysia serta pulangan dari segi ekonomi yang tidak terkira .
Rupa2 nya 1MDB hanya ada seorang pekerja saja , Arul Kanda . Dialah Presiden , dialah CEO , dialah kerani dan dia jugalah kuli . Pulangan yang di bawa hanya hutang berguni guni .

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Baik hilang 500 juta batar pampasan..dari hilang bayar bunga hutang tiap tahun….malaysia tak mampu bayar hutang cina kominis…harga asal kos HSR telah dinaikkan oleh najib untuk bayar hutang 1 mdb…

HSR tak untungkan malaysia…berape orang rakyat malaysia yg mampu bayar tiket HSR setiap hari?…berapa lane agaknye opersi hsr yg boleh pulang modal hutang termasuk bunge hutang?…

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Rahman dahlan semasa hayatnye di dewan rakyat tak pernah jawab soklan rafixi berkait pembelian saham Rapid petronas oleh Raja Salman saudi arabia…

Dah kalah pon pon masih nak temberang..seblm pru temberang tanah ijok di selangor…akibatnye pemilik tanah yg rugi bayar kos peguam…PH menang besar…

Rahman temberang tanah taman manggis berkait kes lge beli banglow terlajak murah….Apandir tak pakai pon bukti tanah taman manngis yg Rahman tunjuukan kerana Rahman kutip bukti dari tong sampah…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kerajaan Pakatan benarkan Warga Asing tinggal di PPR Warga asing tidak akan dihalang untuk menduduki Projek Perumahan Rakyat (PPR), kata Zuraida Kamaruddin. Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata walau tiada halangan namun warga asing yang tinggal secara sah sahaja dibenarkan berbuat demikian. “Warga asing yang memiliki permit boleh tinggal namun kita mahu pemilik mengutamakan warga Malaysia untuk menyewa,” katanya dalam satu wawancara bersama Malaysiakini. "Kita berharap warga asing yang tinggal di situ mengikuti budaya setempat dan kita akan pastikan mereka mengekalkan tahap kebersihan, persekitaran dan keselamatan.” Zuraida berkata bagi mengelak unit PPR disewa kepada warga asing, pemilik perlu mendapat kebenaran… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Rakyat Msia yang waras sentiaas bersama2 dengan Rafizi…tak perlu diberikan aap2 jawatan dalam kerajaan pun, kan dia dah cakap siang2 lagi ..jika PH menang dia taknak sebarang jawatan. Apa..ingat dengan jawatan yang diberi tu akan menutup mulutnya ke…sori naik lorilah. PH kata dia orang nak mengamalkan prinsip bersih dan telus dalam urus tadbir negara…apa kebendenya tu, bukan kah dengan menggula2kan Rafizi dengan jawatan untuk menutup mulutnya tu adalah rasuah politik…biar Rafizi di luar kerajaan dan terus bersama2 dengan DSAI dan rakyat Msia yag lain untuk terus menegur dan mengkritik kerajaan PH….jangan biarkan dia orang terus terlena dan terbuai bila dah… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ko ni bukan penyokong PH…tapi ko plak yg terhegeh2 nyibok per hal?..

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Pelik Anwar mahu jadi pemantau kerajaan dipimpin Dr Mahathir?By Ana Ghoib – 2018-05-28 Bakal Perdana Menteri ke-8 Anwar Ibrahim mahu jadi pemantau kerajaan Perdana Menteri ke-7 Tun Dr Mahathir. – Foto Astro AWANI oleh Shahbudin Husin Ada semacam rasa pelik bila Anwar Ibrahim memutuskan dirinya untuk menjadi pemantau kepada kerajaan Pakatan Harapan. Meskipun alasannya untuk memastikan kerajaan pimpinan Tun Mahathir Mohamad dapat mentadbir negara dengan baik, Anwar juga sepatutnya sedar beliau adalah bakal Perdana Menteri yang akan diserahkan jawatan itu kepadanya oleh Tun Mahathir selepas ini. Jadi, bagaimana bakal Perdana Menteri ke-8 boleh jadi pemantau kepada Perdana Menteri ke-7? Adakah… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Rakyat merasakan bagus juga ada 2 kem dalam PH ni..ialah sebagai check and balance..kalau tak dah tentu pentadbiran rejim selama 22 tahun tu akan berulang semula…dictatorship…………………..
, authoritarian akan menjelma semula….mampuihhh lah rakyat Msia dikerjakannya…padan muka kau orang, inilah akibatnya naikkan dia jadi PM lagi sekali…apa nak dikato beb !!!!!!!

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Teori bodooh…antara anwar dan tun tak ade ape masalah pon….yg dibawah saja nak kecoh…

Kalo anwar tak main peranan jumpa istana untuk elakkan ketegangan berterusan siapa lagi yg tun boleh harapkan?…umno tak boleh selesaikan krisis shahidan pak kassim baba dengan istana perlis..

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tangkap dan dakwa kes 1MDB bawa semua harta aset pulang. Buka semula kes fitnah ke atas Anwar dakwa mereka yang memperkuda sistem keadilan Negara. Rakyat mula menuntut janji. Catatan Umum 12 Mei 2018Tangkap dan dakwa kes 1MDB bawa semua harta aset pulang. Buka semula kes fitnah ke atas Anwar dakwa mereka yang memperkuda sistem keadilan Negara. Rakyat mula menuntut janji.1. Ucapan tahniah buat rakyat Malaysia kerana telah berjaya membuat perubahan besar melalui Pilihanraya Umum ke 14. Untuk memahami dan mempraktikkan politik demokrasi Malaysia memerlukan lebih 60 tahun harapnya tidak sepanjang itu untuk rakyat bergerak ke fasa kedua untuk memahami dan… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

7. Untuk pemerintah baru ini juga saya harus sedia menghadapi segala kemungkinan, ditekan menggunakan dua kes masih di mahkamah termasuk beberapa kes mahkamah baru. Namun untuk menutup mulut berkompromi dengan korupsi tidak sama sekali. Ke penjara atau mengenakan denda sehingga saya muflis saya kena bersedia. 8. Seperti yang diputuskan dalam Rapat (Pengurusan) Kebangsaan terakhir sebelum PRU ke 15, maka selepas PRU 15 SAMM bakal bertukar teraju. Saya dengan ini bukan lagi Penyelaras Kebangsaan SAMM, saya sangat berharap salah seorang dari beberapa ahli keluarga SAMM yang memenangi PRU mampu menyambut panji hitam genggam tangan muda ini bagi meneruskan kesinambungan politik radikal… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Che'gu Bard …che'gu Butt …ohh… che'gu Butt..ohh !!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Jeng..jeng..jeng…Tular berita Istana Pahang dah beri perkenan kepada DSAI untuk bertemu mengadap Tengku Mahkota Pahang dalam masa yang terdekat. Nampak gayanya..road show DSAI yang dimulakan dar Kelantan, diikuti dengan Johor dan kini bakal ke Pahang pula, dah masuk gear tinggi. DSAI sebagai Otai politik Msia ni memang terkenal dengan pengalaman yang cukup hebat dalam mencaknakan sokongan dari pihak istana. Apatah lagi, dengan tuntutan Hindraf 2.0 yang semakin lantang memperjuangkan hak kaum India, khususnya menyerahkan memorandum kepada J/K kesamartaan hak rakyat Msia agar Uitm dibuka kepada kaum India dan tuntutan agar JAKIM juga dibubarkan keranan dilihat hanya membazirkan kewangan negara dan… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Hindaraf dah akui tuntutan bukan dari hindraf…

Anwar jumpa istana kerana ade sedikit ketegangan pihak istana dengan PH seblm pru…

Anwar jadi duta untuk meredakan ketegangan… Ape yg peliknye..

Mesti nak pikir negatif..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kenekut Shahidan pak kassim baba dan istana perlis dah selesai?…hihihi

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Friday, May 25, 2018Kem Mahathir mula menyusun serangan terhadap Anwar, terbaru samakan Anwar dan Rosmah guna jet kerajaan.Catatan Umum 26 Mei 2018 1. Sepanjang kempen PRU ke 14 , 7 hari che'GuBard tidak dapat menggunakan facebook kerana diserang dengan ratusan 'report' kepada pengendali facebook sehingga akaun che'GuBard digantung. Ini menunjukkan betapa ada pihak yang sangat takut. Selepas PRU juga banyak kali terpaksa menukar kata laluan kerana banyak kali usaha serangan seperti 'pishing attack' menyerang ini termasuk menukar kata laluan email sehingga hampir seminggu lebih blog chegubard.blogspot.com gagal diakses. Ini semua usaha mereka yang takut dan ingin menyekat suara, mereka ingat… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

6. Pembebasan Anwar atas titah DYMM Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong juga sememangnya mengundang perbagai reaksi khususnya ketidak selesaan kem Mahathir. Selepas PRU ketika Anwar masih di hospital tentera cyber Mahathir Syed Akhbar Ali telah menulis fitnah dalam blognya yang menyatakan kononnya Zahid Hamidi hadir ke Hospital bertemu Anwar 11.00 malam untuk berunding. Malah dalam tulisanya dinyataan kiraan bagaimana Anwar (PKR) bergabung dengan Zahid (BN) juga Hadi (Pas) untuk membentuk kerajaan. Tulisan ini viral dan disalin siar oleh ramai pihak yang akhirnya ada yang mula mempercayai dan menulis amaran serta mendapat reaksi kecaman oleh netizen terhadap Anwar. Fitnah blog… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

8. Namun adakah ia harus disokong 100%, jawapanya tidak. Dalam negara dan rakyat diajak berjimat adalah bijak untuk anggota kabinet mengekalkan kesederhanaan dalam urusan. Malah Anwar sendiri perlu lebih bijak khususnya ketika ramai sedang memerhatikan terutama mereka di kem Mahathir yang tidak selesa dengannya. Hanya berdoa Anwar berjaya mencapai cita – citanya menjadi Perdana Menteri malah ia turut menjadi cita – cita ramai warga dalam dan luar negara. Namun jika tidak hati hati ada kemungkinan Anwar tersungkur kali kedua di tangan Mahathir.

catatan umum che'GuBard, warganegara Malaysia

diny yusof
Guest
diny yusof

Chegu Bard …che'gu Butt ..

The Phantom
Guest
The Phantom

KUALA LUMPUR (May 29): The government’s decision to scrap the High Speed Rail (HSR) rail link project was a wise move as the project cost had outweighed its economic benefits, said an economist. Yesterday, Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad had said the decision to drop plans to build the HSR between Kuala Lumpur and Singapore was final, adding that it could see Malaysia facing up to RM500 million in penalty. Commenting on this latest development, AmBank Group chief economist and head of research Dr Anthony Dass said the returns on this project was not attractive and in fact a… Read more »

Unknown
Guest
Unknown

anwar tahu apa dia buat.

isa3
Guest
isa3

Betul ke anwar tahu apa dia buat?

Habaigh, kita tak perlu tahu? Boleh speculate, tanya itu ini, hingga bunyi nuduh.

Contoh: istana2 yg dia pigi itu ia lah yg tak "ngam" dgn Chedet. Jadi, dia nak be in their good books, sokong dia kalo ada ketegangan antara pemimpin PH?

Nak one-upmanship? Lagi teruk kalo dia nak subvert Tun Madey.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bear in mind….DSAI is yet to prove he is as dynamic & successful as The Grand Old Aging & Vintage Statesman, came back to lead again at 93 years old with incredible victory which stunned the entire world.

A Great World Record Feat Indeed…..!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Rakyat Msia yang waras nak ucapkan tahniah kpd Rafizi kerana akhirnya berani menegaskan kemenangan PH dalam PRU14 lepas bukannya kerana faktor susuk tubuh Tun M tapi kerana isu2 yang ada spt GST dan kenaikan harga barangan. tak payahlah ahli2 Bersatumendabik dada kononnya Tun M merupakan wow factor dalam kemenagan tu.Pimpinan2 lain dalam PH khususnya dari DAP, Amanah dan PKR juga tidak kurang hebatnya dan mereka ada penyokong2 taksub tersendiri. Malah ada yang berani mengatakan Tun M pulak yang menumpang 'populariti' pemimpin2 tu , khususnya DSAI yang merupakan bapa Reformasi. Sesapa pun takkan dapat menafikan peranannya yang besar untuk meletakkan asas… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Sudahlah kamu Geng Najib .. Kamu tu pun umpama kang balukang .. Tahu apa itu balukang ?? ia sejenis ikan yang menyerupai ikan baung . Semua tahu ikan baung tu mahal harganya tidak saperti ikan balukang yang tiada nilai . Balukang ini juga sering di gelar ikan bandaraya … segala najis , sampah sarap semua ia bedal . Kamu juga menyerupai ikan balukang ini . Suatu ketika dulu , segala macam tohmahan , kata2 sindiran , peril dan keji kamu lemparkan kepada Rafizi . Sekarang lain pla bunyinya . Saya sarankan adalah lebih afdal kamu pergi nasihatkan ADUN2 Perlis tu… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tuesday, May 29, 2018Lim Guan Eng Putar Belit Isu Bailout SEJAK menjadi Menteri Kewangan, Lim Guan Eng cuba menjadikan media sebagai Mahkamah. Berbagai isu didedahkan di media dan objektifnya adalah untuk mencari kesalahan dan menjatuhkan hukuman.Satu lagi objektifnya ialah untuk mengalih perhatian rakyat supaya tidak mempersoalkan perlantikan kontroversi belaiu sebagai Menteri Kewangan kerana terpalit dengan kes rasuah yang dalam proses perbicaraan di Mahkamah.Bermula daripada isu hutang negara, Lim Guan Eng menuduh kononnya kerajaan BN telah membelanjankan hampir RM7 Bilion untuk “bailout” syarikat 1MDB. Soal dasar dan soal janji Kerajaan PH langsung tidak dihuraikan.Lim Guan Eng tidak dapat membezakan lagak seorang… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Boleh najib jelaskan kemana 33 billion wang 1 mdb lesap?…boleh najib jelaskan kenapa jerajaan jena tanggung hutang 1 mdb sebabyak 38 billion?…

Arulkanda dah bahi tau lge dia tak tau kewangan 1 mdb..

diny yusof
Guest
diny yusof

Geng Najib , bijak kamu menyatakan nilai asset Tanah yang di letakkan di bawah MOF bernilai 30 billion . Saya katakan , diletakkan kerana ,menurut menteri kewangan tiada perjanjian jual beli antara 1MDB dengan MOF . Saya serta ramai yang masih waras pemikiran disini tetap menyatakan wang 1MDB telah di curi olih Najib dan kuncu2 dia . Bukti ini di kukuhkan olih kamu sendiri dengan memberitahu Tanah yang di beli olih 1MDB pada harga kurang dari 4 billion telah di nilai semula kepada 30 billion ..betul kan ?? ia menggambarkan perlonjakkan nilai sebanyak 26 billion (paling kurang). Jika di tafsir… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tuesday, May 29, 2018Hello Kalimullah ! : Jentik – jentik : Cubaan Terkini PKR – PHHello Kalimullah !Jentik – jentik : Cubaan Terkini PKR – PH 1. Kalimullah diminta jangan baling batu sembunyi tangan. Kita tidak mahu orang luar campur dalam urusan PKR. Pada pemilihan parti yang akan datang, kita mahu Dato Seri Anwar Ibrahim kekal sebagai Ketua Umum dan YAB Datin Seri Wan Azizah pula kekal sebagai Presiden PKR.2. Kami tiada halangan jikalau Kalimullah mahu berperanan sebagai 'business agent' dan 'media hitman' untuk orang lain seperti Lim Guan Eng atau nak tunjuk hebat dengan yang lain. Tetapi Kalimullah perlu… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

The East Coast Rail Link (ECRL) has been touted as a “world-class game changer” which will accelerate development in the East Coast states of Peninsular Malaysia. Unfortunately, there is little evidence that it will do so, and the rationale for such claims is dubious to say the least. We have been told that RM55 billion is being invested in the ECRL, which will be completed by 2024. All over the world, such mega projects are notorious for cost overruns, and there is no reason to believe that this project will be the exception to the rule. The justification for the… Read more »

Unknown
Guest
Unknown

macam ada udang di sebalik batu. rafizi patutnya berusaha menyelesaikan masalah walaupun tanpa jawatan. insya Allah mungkin secara rasmi akan diberi jawatan. hanya Allah je yg tahu.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Tergantung pd keikhlasan perjuangan dan juga qadak & qadar Illahi.

The Phantom
Guest
The Phantom

Usaha untuk menggabongkan 4 parti dalam PH bukan satu perkara yg mudah.

Banyak pengorbanan, daya fikir, tolak-ansor, idea2, perbincangan dan langkah2 diambil untuk merealisasikan gabongan 4 parti ini.

Sebelom ni sudah beberapa kali gabongan Pakatan gagal mencapai tahap berjaya menubohkan kerajaan.
Tapi kali ini di PU14 PH berjaya.

Maka di sini……….kesemua ahli2 dan pemimpin2 PH mestilah kenangkan semula betapa susah dan peritnya menubohkan satu gabongan.

Jadi pikir-pikirkanlah sebelom membuat tindakan atau langkah yg boleh merugikan Pakatan Harapan.

Bertindaklah dengan bijak.
Rakyat memerhati.

Tanah Melayu Kini
Guest
Tanah Melayu Kini

Bagi jawatan?
Mathir tak suka dia.. tin kosong liabiliti..
Rafizi menang sorak diri tergadai
Dan oleh kerana ini.. dia akan meroyan..

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Yer Budin 100% setuju…masa untuk kerja…tak guna pertkai apa2 pon…tak guna bangkit apa2 pon…biar permasalahan majlis presiden PH yg selesaikan…yg penting pru 15 masih mendapat kepercayaan rakyat…malaysia terus maju…

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Rafizi agak emesional sedikit mungkin kerana ade suara2 sumbang yg cuba perkecilkan dan ragu2 terhadap anwar ibrahim…

mahligai seni
Guest
mahligai seni

Tuan KBB, saya bersetuju… Sebelum ini banyak sangat orang mengampu TDM berlebih-lebihan hingga seolah-olah pihak lain tidak ada peranan dan sumbangan dalam memenangkan PH. Sebenarnya semua pihak berperanan. PKR ada peranan, Bersatu ada peranan, DAP ada peranan, Amanah ada peranan, para penyokong seperti kita ini pun ada peranan. Kemudian sesudah menang, ada pula pihak tertentu cucuk jarum. Itulahlah masalahnya. Okey, saya hormati semua pihak. Saya akui TDM sangat berjasa, namun jangan hanya fokus kepada TDM. Ini tidak, puji TDM melambung-lambung pada ha; TDM tidak minta pun pujian begitu. Yang memuji itu sebenarnya ada sedikit sebanyak DNA pendedak. Nasihat saya, buanglah… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Setuju sesangat ….jangan terlalu mendewa2kan Tun M…dia pun manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan. Tugas kita sekarang ialh untuk sediakan kayu beluti…kalau yanng kat atas tu tak deliver dan tunaikan tanggung jawab mereka, kita kasi hempuk kaw2 punya sampai berpinar mata hitam mereka…jangan syok dengan jawatan dan pangkat tapi tak buat kerja….setujt tak kengkawan semua????

The Phantom
Guest
The Phantom

Ya betol……jangan terrrlalu dewa-dewakan Tun M tapi dewa-dewikanlah toyol dan badaaakkk.

Tugas kita sekarang ialah sediakan wang, jongkong2 emas, permata berrrrliaannn untuk menghiborkan mereka.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mahligai SeniThe Phantom Assalamulaikum….. Saya anggap tindak-tanduk RR tak ubah seperti air susu yg diberi, dibalas pula dengan air tuba. Bukankah RR sebelum ini dah diberi peringatan oleh orang2 kuat PKR sendiri tok sah mengeruhkan keadaan dgn lontaran2 yang tak dimintapun – memperlekehkan inisiatif Tun Mahathir untuk membina semula negara. Tindakan gopoh sembrono RR ini boleh menjejaskan perpaduan kukuh PH yg sedia ada. Kita kena jujur Tun Mahathir tidak boleh hidup lama dan kesuntukan masa untuk membina semula negara. Beliau satu2nya pemimpin yg berjaya memimpin parti (di pihak pemerintah atau di pihak pembangkang) meraih kemenangan dalam mendapat mandat rakyat di… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Pak Othaman…….saya tak setuju cara RR mengkritik dan menegur pemimpin2 Pakatan dalam ceramah dan media. Sepatutnya RR paham bahawa di dalam Pakatan beliau boleh sampaikan kritikan, teguran atau apa2 yg tak puas hati mengikot saloran parti………..bukan menegur di hadapan media melalui mikrofon dan speaker. Cerita dalam rumah tak perlu dibawak keluar. Perkara2 hal-ehwal rumahtangga sendiri patutnya dibincangkan dalam rumah saja……..tak perlu nak dicanang satu kampong. Lainlah kalo jalan dan cara untuk menegur semua dah tertutop. RR boleh pegi jumpa Tun M atau pemimpin2 Pakatan yg lain untuk sampaikan secara terus terang apa yg terbuku dalam hati……bagi pandangan atau kritikan. Pada… Read more »

isa3
Guest
isa3

Setuju dan sokong kata2 bahawa Rafizi cari publisiti.

Dia sudah inferiority complex-stricken.

Setuju jugak dengan pendapat tak payah pedulikan dia. Fokus kpd baik pulih negara. Yang dah di sondol Najib puaka.

Kita boleh bisingkan supaya Najib cepat di tangkap. Boleh lepas atas ikat jamin sebelom bicara. Perlu puaskan hati pengundi yang geramkan dia. Dan mak badak.

abrarmujahideen
Guest
abrarmujahideen

!!.. ceh khairuddin

fauziasmara
Guest
fauziasmara

Rafizi – Ketua Audit Negara.

Kluangman
Guest
Kluangman

Bersihkan diri dulu dari sebarang kes mahkamah.

Jawatan sesuai ada hubungkait dengan Petronas atau Timbalan Menteri Kewangan

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

KD …status rafixi lebih kurang sama dgn lge…berksit dgn mahkamah…cuma rafizi diperingkat rayuan…pindaan akta BAFIA boleh bersihkan rafizi…

The Phantom
Guest
The Phantom

Sesudah Pakatan menjadi kerajaan maka tak perlu lagi nak kaji populariti pemimpin Pakatan.

Ada lebih baik sama2 berganding bahu berkhidmat untuk rakyat dan negara……….dan khususnya fokus dalam soal ekonomi.

Lagi satu hal yg mesti kita fokus ialah skandal 1MDB dan wang2 yg mengeram dalam akaun peribody tu.

Tak perlu habiskan masa mengkaji populariti pemimpin yg ada.

Bekerjasamalah dengan PM dan kabinet demi keutuhan Pakatan Harapan dan rakyat Msia.

Tanah Melayu Kini
Guest
Tanah Melayu Kini

Rafizi dok risau.. kesian dia..
Agaknya mathir buat dono ngan dia minta tolong kes dia nk penjara.. itu yg tak puas hati..
Hang tak tolong aku.. ok tapa.. aku mula meroyan..
Kikiki Agaknya la..

Unknown
Guest
Unknown

rafizi should solve pressing problems in our country. same thing with the rest of the leaders.

Enculez Vous
Guest
Enculez Vous

Rafizi, Tian Chua dan Anwar Ibrahim adalah individu yg sangat2 tidak diperlukan dlm PH.

Mereka dipinggirkan kerana Bersatu lebih dominan dlm PKR. DNA UMNO masih pekat lagi dlm Bersatu.

Cuba perhatikan tulisan2 Budin. DNA Bersatu = DNA UMNO.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebelum ini Rafizi telah diberi Peringatan Keras jangan bangkitkan lagi isu lantikan Menteri2 Kanan Kerajaan PH kerana itu adalah bidang kuasa/prerogative PM yg dipersetujui sendiri oleh pucuk pimpinan atas PKR, DS Anwar Ibrahim, DS Dr Wan Azizah, YB Nurul Azizah & Setiausaha Agung Saifuddin Nasution.

Kenapa agaknyer Rafizi nie degil sangat, nak cari publisiti murahan ker…….??

Kaji selidik Invoke ttg PRU 14 pun hancuss, berita tv Invoke lagilah…. langsung macam taraf budak2 sekolah rendah saja.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

RAFIZI JANGAN NAK MENUNJUK-NUNJUK KAMU TUU TERROR SANGAT…..!! wan k 54 minutes agoSabar3.. xpe3..biar kn sisotong tu.. nati kite tgok pecaturan pru 15 ross azizan 3 hours agowan k kalau betul kenyataan dia, Memang budak ni tak bagus orangnya, ingat masih lagi dalam penantian hukuman, Kerana mulut badan binasa,kalau berita ini berita palsu minta maaf. May May 47 minutes agoTun M siang malam sibuk buat kerja, dia plk sibuk melalak. Cuba dok diam2 kalau takde kerja pun.. Azizah Osman 46 minutes agodulu suka. skrang bingit dng cara dia ..kenapa Anuar tak nasihatkan si Rafizi…kuta orang spore memang support Tun…kerana Tunlah… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

RAFIZI JANGAN NAK MENUNJUK-NUNJUK KAMU TUU TERROR SANGAT…..!! salmah ahmad 2 hours agoKoolMoose RBLX sya pn sama undi ppbm krna ada tun m Wanmohd Jalalullah 1 hour agosame bro anga angah 1 hour agoBukan generasi muda je yang undi tun, tapi mak cik dengan pak cik, untie dengan uncle semuanya undi PH sebab ada Tun. Tun dah tunjukkan yang dia mampu jaga kita semua dulu dengan baik, itulah sebabnya ramai yang tetap taat dan setia pada Tun, termasuk saya. Moga Allah panjangkan usia Tun dan lindunginya sepanjang masa. Amin. Dato' Haji Zulkapli bin Abd Wahid 43 minutes agojanganlah bergaduh sesama… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

RAFIZI JANGAN NAK MENUNJUK-NUNJUK KAMU TUU TERROR SANGAT…..!! Abdul Wadud Abdul Razak 4 hours agoBro .. Dia Tu Mulut Puaka Macam Najib. Shima Diana Hamzah 4 hours ago (edited)Kenzo Dragon , Aku setuju dengan kamu kalau bukan kerana Tun M tak mungkin aku boleh sokong pakatan harapan… Sebenarnya semua yg ada dalam pasukan pakatan harapan telah berjasa sangat besar untuk menumbangkan kerajaan perompak umno. Jika tampa sokongan dari semua pihak termasuk dari Tun M dan parti ppbm, pkr,dap dan juga amanah memang sangat mustahil parti bn boleh di kalahkan. Aku harap rafizi jangan terlalu angkuh sangat mendabik dada kononnya tampa… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

RAFIZI JANGAN NAK MENUNJUK-NUNJUK KAMU TUU TERROR SANGAT…..!! Kembara Aku 30 minutes agoKalau bukan kerana Tun M…Pakatan tak akan merasa jadi Menteri Kabinet…Mereka dah cuba berpuluh tahun tapi gagal…Dengan kehadiran Tokoh Tun M lah BN yg begitu gah selama berdekat2 akhirnya tumbang…Aku dari dulu memang benci dgn Rafizi dan Bos nya tu…Nampak sgt takde keikhlasan… Nizam Kerol 5 hours agoKembara Aku setuju Abdul Wadud Abdul Razak 5 hours agoKembara Aku Hamba setuju sangat. Farizah Zah 5 hours agoSetuju dengan Kembara. 👍👍 dinar mas 5 hours agoKembara Aku …samalah kita Kembara Aku 4 hours agokannn…kesian Tun M…waktu kempen, aku ikut perkembangan… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

PH NAK JADIKAN MALAYSIA NEGARA SOSIALIS ADIK KEMBAR KOMUUNIS. SISTEM SOSIALIS TIDAK MENJADIKAN NEGARA SEMAKIN MAJU BAHKAN JUMUD. KAPITALIS NEGARA JADI MAJU TAPI JURANG RAKYAT MENJADI SEMAKIN JAUH. HANYA ISLAM SISTEM PENYELESAIN KERANA BERSIFAT SEDERHANA Tak guna KDNK 10 peratus tapi rakyat menderita – DaimBernama | Diterbitkan 30 Mei 2018, 5:35 pagi | Dikemaskini 30 Mei 2018, 6:08 pagi A+ A-Kerajaan Pakatan Harapan adalah kerajaan yang mementingkan rakyat lebih daripada pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK), kata bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin. “Tak guna jika GDP 10 peratus sekalipun, tetapi rakyat menderita. Pakatan Harapan pentingkan rakyat daripada KDNK. Tak… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

PH BARU BELAJAR JADI PEMBANGKANG TIBA-TIBA TERKEJUT BERUK JADI PEMERINTAH. AKIBATNYA CIRIT BIRIT AMBIL KEPUTUSAN TERGESA-GESA SEPERTI ADA SESUATU AGENDA TERSEMBUNYI YANG HENDAK DILAKSANAKAN. Jangan gopoh ambil tindakan ke atas GLC – AnwarBernama | Diterbitkan 30 Mei 2018, 5:35 pagi | Dikemaskini 30 Mei 2018, 6:44 pagi A+ A-Kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan Harapan dinasihatkan supaya tidak terburu-buru dalam mengambil sebarang tindakan ke atas syarikat berkaitan kerajaan (GLC) di negeri masing-masing, khususnya selepas peralihan kuasa. Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata menteri besar dan ketua menteri perlu mengambil tindakan yang dirasakan perlu berdasarkan kepada tadbir urus baik demi… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

DULU KAU BUAT AKU. SEKARANG GILIRAN AKU PULA Dr M: Pegawai keselamatan ditarik balik kerana Najib sedang disiasatAlyaa Azhar | Diterbitkan 29 Mei 2018, 10:36 malam | Dikemaskini 29 Mei 2018, 10:41 malam A+ A-Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad malam ini ditanya mengenai khidmat pegawai keselamatan dan pengiring kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang telah ditarik balik oleh kerajaan. Mahathir pada mulanya mengatakan beliau tidak tahu bahawa khidmat mereka telah ditarik balik, namun kemudian mengatakan bekas perdana menteri itu kini sedang disiasat pihak berkuasa. "Jadi dia tidak mewakili perdana menteri yang lalu. "Tetapi jika dia didapati… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

CIRIT BIRIT NAK DAKWA NAJIB. TAK PERLULAH GELEDAH MACAM NI BUAT MALU COMPANY JEE. BUKTI IMDB KAN ADA MERATA DUNIA Polis rekod keterangan anak perempuan NajibDiterbitkan 29 Mei 2018, 9:02 malam | Dikemaskini 29 Mei 2018, 9:07 malam A+ A-Polis Daerah Dang Wangi merekodkan keterangan anak perempuan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak susulan rampasan terhadap barangan di kondominium Pavilion Residences pada 18 Mei lalu. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Shaharuddin Abdullah mengesahkan pihaknya hadir untuk merakamkan keterangan anak Ahli Parlimen Pekan, Pahang itu, lapor Kosmo! Akhbar itu juga melaporkan pihak polis mengambil masa hampir satu… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

SEPERTI DIJANGKA PENDOKONG ISLAM MELAYU. SUDAH DAPAT BETIS NAK PEHA PULA Lebih 100,000 bantah UiTM dibuka pada bukan BumiputeraDiterbitkan 29 Mei 2018, 8:19 malam | Dikemaskini 29 Mei 2018, 8:24 malam A+ A- Dalam masa kurang 24 jam, lebih 100,000 individu telah menandatangani petisyen bagi menentang cadangan membuka Universiti Teknologi Mara (UiTM) kepada bukan bumiputera. Petisyen itu sebagai tindak balas terhadap cadangan Hindraf 2.0 semalam memohon Jawatankuasa Pembaharuan Institusi untuk membuka universiti itu kepada kaum lain. Setakat berita ini dilaporkan, petisyen yang dimulakan oleh presiden Persatuan Alumni UiTM (PAUiTM), Mohd Zaini Hassan, yang juga penolong ketua editor Utusan Malaysia, memperoleh… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

BUKAN PERKAUMAN TAPI KEDAULATAN UNDANG-UNDANG BERDASARKAN ARTIKEL 153 HAK ISTIMEWA ISLAM DAN MELAYU Dr M: Kurang perkauman di atas, masih tebal di bawahDiterbitkan 29 Mei 2018, 6:03 petang | Dikemaskini 29 Mei 2018, 6:12 petang A+ A-Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad percaya kerajaan baru yang diketuainya terdiri daripada pemimpin yang kurang memiliki sikap perkauman. Bagaimanapun, di peringkat bawahan, Mahathir berkata sentimen perkauman masih wujud walaupun telah berlaku perubahan dalam kerajaan. "Di peringkat tertinggi, kurang perkauman dalam kerajaan ini. Tetapi di peringkat bawah, perasaan perkauman masih sangat kuat," katanya dalam temu bual dengan Financial Times. Mahathir, yang pernah memimpin Umno… Read more »

lebaimodern
Guest
lebaimodern

BUAT KAJIAN MENDALAM KERANA ECRL AKAN MEMACUKAN PEMBANGUNAN PANTAI TIMUR. KETIKA NAJIB TINGGALKAN KERAJAAN KEPADA PH EKONOMI MALAYSIA KEKAL STABIL. NAMPAK SANGAT PH TAK PANDAI MEMERINTAH AKIBAT TERKEJUT BERUK MENANG AMANAH gesa batal projek ECRLDiterbitkan 29 Mei 2018, 3:52 petang | Dikemaskini 29 Mei 2018, 4:00 petang A+ A-Pemuda AMANAH menggesa kerajaan Malaysia membatalkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang bernilai RM55 billion. "Pemuda AMANAH menggesa kerajaan Malaysia juga membatalkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang bernilai RM55 billion. "Projek ini jauh lebih kritikal daripada projek HSR kerana bukan sahaja kosnya yang terlalu tinggi, tetapi juga ia melibatkan… Read more »

isa3
Guest
isa3

Welcome back, Othaman.

Setuju dengn banyak yang sdr kata.

Akan tambah sikit di lain masa.