"PAS, SILALAH TERUS BERMIMPI DI SIANG HARI!!"

1. Kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Mohamad Amar Nik Abdullah yang tidak kisah PAS tidak menang di pusat dalam pilihan raya umum ke 14 kerana negara terlalu banyak berhutang menandakan lemahnya jiwa dan betapa kerdilnya semangat PAS  dalam menghadapi kemelut politik negara. 

Bahkan dalam nada bersahaja beliau merasakan lebih baik Pakatan Harapan (PH) memerintah sekarang selama lima tahun untuk menyelesaikan hutang sebelum PAS mengambil alih kerajaan pusat dalam PRU akan datang. 

2. Kenyataan beliau adalah jawapan mengapa PAS gagal menguasai negeri-negeri di Pantai Barat dan hanya mampu mentadbir Kelantan dan Terengganu sahaja. 

Mungkin daripada awal beliau dan pemimpin PAS sudah menghidu Pakatan Harapan (PH) akan memenangi Putrajaya lalu PAS mengambil langkah bersendirian dan tidak mahu bergabung kerana takutkan kemenangan yang menjadi sebab PAS menanggung bebanan hutang negara.

3. Saya amat hairan kenyataan seperti itu diungkapkan oleh seorang Naib Presiden sebuah parti Islam yang dianggap paling lama di negara ini. 

Tidakkah ini mencerminkan pemimpin PAS berfikiran pasif dan hanya mahu mengambil kesempatan terhadap politik negara daripada pihak lain tanpa berusaha membantu menyelesai masalah negara yang kronik dan rumit sekarang. 

Dalam maksud lain, PAS sebenarnya tidak tahu bagaimana menyelesai masalah negara dan tidak mahu menjadi sebahagian dari rakyat yang berusaha membangunkan negara tercinta hasil dari kerosakan oleh tangan-tangan pemimpin negara sebelum ini.  

Dalam keadaan rakyat banyak memberi input dan nasihat yang baik kepada kerajaan pasca PRU ke 14, PAS pula mengambil sikap berlepas diri dan beretorik politik.

4. Jika itulah kenyataan dan mentaliti pemimpin PAS, maka tidak hairan PAS tidak mampu melangkah jauh walaupun sudah berusia lebih daripada 60 tahun. 

PAS ketandusan pemimpin negarawan yang berjiwa besar dan memandang ke hadapan. Sepatutnya beliau memberi cadangan kepada kerajaan PH bagaimana mengembalikan negara di landasan sebenar, memulihkan ekonomi negara, membayar hutang-hutang negara, menghapuskan rasuah dan korupsi serta membebaskan semua agensi kerajaan yang ditekan selama ini. 

5. Sikap pemimpin PAS yang masih berdelusi ini amat memalukan rakyat. Jika beliau masih merasakan PAS akan mendapat sokongan terbanyak, dan akan memenangi Putrajaya lima tahun lagi dengan sokongan rakyat, silakan beliau terus bermimpi di siang hari. 

Kepada rakyat, ayuh kita bekerja bersama bagi membina semula negara, tinggalkan mereka yang hanya mahu bersenang lenang dan hanya tahu mengambil kesempatan atas usaha kita bersama selama ini. 

Nanti kita akan kenal siapa yang benar ikhlas bekerja untuk negara, dan siapa pula yang hanya mahu mengejar jawatan dan kedudukan untuk kepentingan diri.

DATO’ HJ MAHFUZ OMAR
Naib Presiden AMANAH 
Ahli Parlimen Pokok Sena
28 Mei 2018/12 Ramadzan 1439H.

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 2:05 pm

121
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
lebaimodernkakigodamMadi ganupeningpeninglalatabda Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
peningpeninglalat
Guest
peningpeninglalat

Ni lah jadinya… Kerja orang lain yang buat tapi untungnya si muka tak tahu malu yang mahu sebat!

Macam tajuk ni….Bang Shah yang susah payah tulis…Si Geng Najis yang terhinja-hinja tako tambah.

Kalau gini gamaknya, para komentar yang lain tak usah tulis apa-apa…bior si biol ni aje yang isikan ruang!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

CERITA HUTANG SAJA, PENDAPATAN YANG NAJIB JANA TAK KIRA?Adamyan | May 28, 2018 BERDASARKAN perkembangan semasa. rakyat sudah boleh mula menjangka banyak janji dalam manifcsto ‘pembangkang’ sepanjang kempen PRU14 yang lepas tidak akan dilaksanakan, terutama 10 janji utama dalam 100 hari pertama – satu pun kita tak nampak lagi dilaksanakan setakat hari ini sekalipun masa kempen hari itu ada seorang di kalangan mereka yang kata, hari ini perintah, esok buat. Baru cerita yang 10 tu saja, yang lain dalam buku janji depa tu jangan cakaplah, macam hapus tol umpamanya, boleh berhenti berharap. Mula dengan salah seorang ahli majlis orang tua… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Dah nasib rakyat marhaein yang terperdaya dengan janji2 kosong PH, dengar guruh dilangit air ditempayan dicurahkan. Yang dikejar tak dapat yg dikendung keciciran. Elok2 banyak dapat bantuan, kini semuanya terlepa. Kini mengejar sesuatu yg tak pasti…..mengharap pada impaian istana yang dibuat dari pasir pantai..sekali dilanda ombak…habis ranap semua harapan beb !!!!!!!

diny yusof
Guest
diny yusof

Yang habis ranap itu adalah harapan kamu serta gerombolan bodoh , biol , bangang , haramzadah termasuk kepala bapak kau .

Segala perbuatan sakau menyakau apa saja yang terbentang di depan mata terencat tiba2 .

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Dah elok3 dapat dedak tiba2 hilang…cian geng najib tak mampu lagi beli barang di bulan posa… 2 tiga bulan lagi mampos lah geng najis dan cai kelaparan…..hihiji

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Geng najis tak bampak satupon janji manipesto yg dah dilaksanakan…kecian geng najis sejak kelaparan otak terus kosong…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

SIASATAN 1MDB ATAU PEMBUNUHAN KAREKTOR?rhg | May 18, 2018oleh Ab Jalil Backer 1. Menggeledah rumah Najib dan keluarga kemudian mengangkut keluar harta-harta peribadi di hadapan media bukanlah satu bentuk siasatan, tetapi “witch-hunt” bagi mewujudkan kebencian rakyat biasa kepada pentadbiran lalu. 2. Kita faham jika barangan yang diambil membabitkan pembelian oleh 1MDB. Namun sehingga hari ini kita semua tahu tuduhan dan dakwaan kononnya berlaku penyelewengan wang 1MDB berlaku di luar negara. 3. Jadi atas sebab apa semua barang-barang seperti beg tangan dan jam diambil oleh Polis? Apakah barang-barang yang diambil tersebut sama dibeli menggunakan akaun 1MDB? 4. Apa yang nampak sekarang… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Dah kena siasat terus meroyan…blm lagi bukti dari fbi yg sedang diusahakan oleh jawatankuasa siasatan 1 mdb

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

PELUANG NAJIB MEMBERSIHKAN DIRIrhg | May 28, 2018oleh Ab Jalil Backer Kejutan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) menyaksikan Barisan Nasional (BN) tewas buat kali pertama di peringkat Persekutuan dan hanya mampu mengekalkan tiga kerajaan negeri iaitu Perlis, Pahang dan Sarawak. Kejutan ini memang memeritkan kepada BN dan juga Perdana Menteri keenam Malaysia, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Mohd Najib menjadi Perdana Menteri pertama memimpin parti pemerintah dan tewas dalam pilihan raya umum. BN memasuki PRU-14 dalam satu keadaan yang sangat getir. Ia berhadapan dengan cabaran negarawan Tun Mahathir Mohamad, kemarahan sebahagian rakyat kepada Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST),… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kita tahu generasi muda terkenal dengan aliran “anti-establishment” namun tindakan mengurangkan peranan persatuan-persatuan belia yang pro-Kerajaan telah menyebabkan jurang itu lebih besar.Ketua Wanita UMNO juga perlu bermuhasabah diri. Kaji selidik dan culaan Jalinan Rakyat Wanita UMNO meleset 100 peratus. Ini menyebabkan Barisan Nasional dan UMNO tidak nampak kekalahan ini. Apa pun sesuatu yang sangat indah dalam keputusan PRU ke-14 ini ialah ia memberi peluang kepada Mohd Najib membersihkan dirinya dari segala tuduhan dan tohmahan. Hari ini Mohd Najib disiasat oleh Kerajaan yang dipimpin oleh Pakatan Harapan. Tidak timbul lagi persepsi kerajaan cuba melindungi beliau. Cuma timbul persoalan baharu, apakah kerajaan… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Gebg Najis…

Tuhan marah umno kerana ramai prompak besar dan prompak kicik…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

PETRONAS BAKAL DIJUAL ?rhg | May 28, 2018KENYATAAN MEDIA 1. Rakyat Malaysia semakin bimbang dengan hasrat Kerajaan Pakatan Harapan yang semakin tidak ketentuan dalam membuat keputusan membabitkan ekonomi negara termasuk terperangkap dalam pelbagai cadangan pihak tertentu yang tiba-tiba timbul termasuklah menjual 25 peratus pegangan dalam Petronas bagi melunaskan hutang 1MDB dan hutang luar yang diwar-warkan RM1 trilion. 2. UMNO dan Barisan Nasional selari dengan kebimbangan rakyat dan kecewa jika Kerajaan PH terjerumus dalam tindakan tidak wajar dan bertindak di luar kawalan dengan menggunakan GLC atas kepentingan pihak tertentu. 3. Barisan Nasional dan Umno tidak bersetuju dengan apa saja alasan jika… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

14. Dalam pentadbiran Barisan Nasional sebelum ini, hutang kerajaan diurus dengan baik. Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini belum pernah gagal melunaskan pembayaran hutang dan pada masa yang sama mampu memacu perkembangan ekonomi negara dengan pesat.

15. Oleh itu, berhentilah segera sandiwara ini supaya FDI tertinggi dalam sejarah diraih oleh Barisan Nasional dahulu tidak terus ditarik keluar, pasaran saham menjunam dan nilai matawang terus jatuh. Rakyat pasti tidak mahu seolah-olah kerajaan hanya wujud untuk memperkudakan isu ini. Janganlah menyembunyikan kelemahan kerana kelemahan yang ada ini mudah dihidu oleh rakyat.

Unit Komunikasi Strategik Ibu Pejabat UMNO
KUALA Lumpur
28 Mei 2018

The Phantom
Guest
The Phantom

Laporan Unit Komunikasi yg ditolak oleh majoriti rakyat di PRU14…..period.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

BN guna wang gst bayar bunga hutang 31 billion dan bayar utang 1 mdb…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Thursday, May 24, 2018
Perdana Menteri & Nama Jolokan Sebagai Bapa.. No. 7 Tu Memang Legend #MalaysiaBaru #RakyatMemilih

Tunku Abdul Rahman – Bapa Kemerdekaan
Tun Razak – Bapa Pembangunan
Tun Hussein Onn – Bapa Perpaduan
Tun Mahathir – Bapa Permodenan
Tun Abdullah – Bapa Pembangunan Modal Insan
DS Najib – Bapa Transformasi Negara
Tun Mahathir – Bapa Pengangguran

The Phantom
Guest
The Phantom

Wooiii bangsaaatttt GN……selepas graduation aku pernah lalui alam pekerjaan di zaman Tun M……5 kali aku bertukar kerja dan setiap kali aku dapat offer baru gaji lebih dari yg dulu. Dulu tak derrr GST tapi penganggoran tahap rendah berbanding zaman kepala bapaaak ko……..sampai suruh graduates yg menganggor bawak uber dan jual nasi lemak. Bapaaakk Transformasi……..dari negara rendah rasuah jadi negara ke2 terrrtinggiiii rasuah. Bapaaakkk Transformasi……..dari negara demokrasi jadi negara kleptokrasi………sampai duit "derma" berbilion-bilion masok mengeram dalam akaun peribody. 42 jota masuk menetas dalam akaun peribody pon tak tau dari sape….dari mana….. Bapaakk Transformasi…….dapat gelaran Asia's Worst Finance Minister 2016. Bapaaakkk Transformasi………simpan… Read more »

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

Pembetulan… DS Najib – Bapa Bagasi Nadional.
Kikikikiki

abda
Guest
abda

Tun Dr Mahathr di gelar Bapa Pengangguran pada hal pengangguran banyak berlaku di masa Najib memerintah sehingga Tun mengeluarkan cerita graduan jurutera kerja menjual nasi lemak. Demikian banyak pengangguran sekarang, saya setuju dengan cadangan Tun meneruskan sebagai PM sehingga lima tahun. Amat sukar memulihkan keadaan ekonomi negara sehingga mendapat jumlah pekerjaan yang setimpal dengan jumlah graduan di keluarkan begitu banyak universiti sekarang ini. Usaha usaha menarik banyak perlaburan jenis yang memberi berbagai peluang kerja tidak boleh di lakukan dengan berjaya dalam 2 tahun. Dia pernah buat begitu di zaman pemerintahan nya dahulu dan dia perlu di biarkan meneruskan dalam jawatan… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Friday, May 25, 2018Bloomberg Tembak Lim Guan Eng Tidak Cekap Memikul Tugas Menteri Kewangan.. #KERAjaanPHitnah #unEducated Lim Guan Eng dilihat sedang sibuk memberitahu dunia kononnya dia akan membongkar skandal Negara. Tetapi itu tidak akan membawa keinginan awam Malaysia untuk mencapai keadilan. Sementara itu, para pelabur semakin tidak puas hati dengan corak pentabiran kerajaan baru. Sudah tentu, pelabur asing mula bertindak menjualkan segala stok negara selama 13 hari berturut-turut. Bagi Lim untuk mengumumkan dalam sidang akhbar pertamanya bahawa hutang kerajaan telah melebihi 1 trilion ringgit ($ 251 bilion) kerana bailout awam 1MDB kononnya untuk menunjukkan dia seorang penuh kejujuran, tetapi tindakan… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Yg cekap memikol tugas Finance Minister ialah orang yg diberi title Asia's Worst Finance Minister 2016.

Orang yg menaikkan nama Msia menjadi negara ke2 terrrrtinggiiii rasuah.

Wowwww……satu anugerah yg berprestij dalam sejarah negara.

Tak gitu haram kejadah Geng Naga….??

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Isnin, 28 Mei 2018KADIR JASIN DAH MULAKAN GERAKAN KE ARAH NEGARA REPUBLIK !! @Zahid_Hamidi @tunfaisalNampaknya seolah olah ada ura ura dan gerakan yang hendak menjadikan negara ini sebagai sebuah negara republik dan menyingkirkan Raja Raja Melayu. Sangkakala katakan demikian setelah melihat cara pemikiran yang dilontarkan oleh Datuk Kadir Jasin yang merupakan salah seorang pemikir kepada Perdana Menteri hari ini. Kadir Jasin Sangkakala lihat langsung tidak menghormati institusi Raja Berpelembagaan di Malaysia dengan mengeluarkan kenyataan seperti berikut. Adakah Kadir Jasin selaku orang lama dalam bidang penulisan selama ini beranggapan bahawa Institusi Raja di Malaysia ini menyusahkan? Atau adakah Kadir telah menerima… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Suara rakyat suara keramat.
Tiada rakyat tiada negara.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Rakyat Msia yang waras pun teramat2 pelik betul dengan Mat Syabu and the gang ni. 60 tahun jd pemBANGANG.. buat SARKAS bodoh dalam parlimen..jadi CLOWN BADUT jahat dan buat kacau sidang..angkat plakad itu ini..konon nak tunjuk tak puas hati..tapi bila berbahas dalam parlimen, lebih banyak mencarut, memaki hamun dan berhujah dengan fakta2 songsang yang mengalahkan budak2 Tadika pulak…Pirrrrahhhhhh !!!! So mereka ni ternyata kurang pernah cerdik.. nama aje educated..tapi tak pernah nak study model pentadbiran yg bagus ..taunya BANGKANG dan BANGKANG membuta tuli.. blindless..malangnya, bila dah jadi kerajaan pun mentaliti pembangkang masih tebal dalam jiwa..taunya mendedahkan aib orang aje…perasaan membuak2… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Lagi baik jadi chef dari orang yg melarikan duit dan harta karun dalam bagasi……

Daaannn yg suka mengemis mintak derrrmaaaa….

Arnab Jingga
Guest
Arnab Jingga

aku rasa elok blog ni tukar nama pd "macai umno" atau 'pemakan dedak'.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kita tentunya masih teringat lagi semasa mencadangkan namanya sendiri untuk memegang portfolio sebagai Menteri Pendidikan, Tun M menyatakan bahawa ia menjadi satu keperluan untuk dia memegang portfolio tersebut kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang *TIDAK TERPELAJAR*. Atas dasar apa Mahathir mengatakan rakyat Malaysia *TIDAK TERPELAJAR? Adakah dia rasa rakyat Msia ni masih macam katak yang duduk bawah tempurung atau dalam gua batu lagi, sehingga tergamak mengeluarkan kenyataan menghina seluruh rakyat Msia???? *TIDAK TERPELAJAR*Kerana mempercayai PH akan mansuhkan GST sehari selepas berkuasa, namun sehingga kini GST masih ada. *TIDAK TERPELAJAR*Kerana mempercayai PH akan menurunkan harga minyak menjadi RM1.50 untuk setiap liter… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Macam mana hendak di takrifkan terpelajar jikalau tergamak bertanyakan soalan2 saperti yang di ajukan olih malaun diatas ??

They expect everything can be and to be done within 20 days of governing .

Thatis only show this particular 'malaun terpelajar' is actually dumb and stupid .

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

pak diny …janganlah mare..kita bincang baik2. Takkanlah tanya soalan2 kat atas tu satu kesalahan besar….sekarang kan era bebas bersuara..marilah kita sama2 raikan demokrasi yang dilaung2kan oleh kerajaan PH…jawap ajelah soalan2 kat atas tu..Pak diny kan hebat..nak dengar juga jawapan Pak…boleh kan ?????

diny yusof
Guest
diny yusof

Kamu faham kah apa itu demokrasi ??

Saya yakin kamu tidak faham secara inti pati nya .

JIka kamu faham , kamu akan menerima dan mendengar apa orang lain bersuara dengan fikiran yang terbuka .

Saya tidak kata saya hebat …tetapi sedarlah pengetahuan kamu agak terbatas dibandingkan dengan ramai yang ada di sini .

Kerana terhadnya pengetahuan kamu , kamu sebolihnya mengelak dari berhujah 'fact by fact' . Satu cara yang kamu gunakan adalah dengan melambakkan soalan bingai tanpa henti .

Pembahas di dalam kelompok ini saya kategorikan sebagai dayus dan pengecut .

Pangker
Guest
Pangker

geng najib…..ko kira ko nye 100 hari ape jadi gan ko baru cite lam ni…..hahaha

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Setakat ni tindakan yg nampak..Tun M buang pekerja, Maria Chin nak akta gender equality, Anwar dan bini sekeluarga naik jet kerajaaan, Mat Sabu jadi menteri pertahan lawak paling takde aura, Lim Guan Eng jadi menteri kewangan sama jugak perangai bercakap tanpa mengkaji akibat dan dan tanpa fakta mendalam, Daim janji mcm2, Robert Kuok??, Tol nak hapus tak hapus lagi..macam2 alasan yang diberikan, Petrol kecoh2 last2 akur pada pasaran dunia jugak, mula2 cakap Ptptn takyah bayar sampai gaji capai 4 ribu…tapi sekarang dinasihatkan bayar jugak, Bonus raya penjawat awam bayarlah cepat, nak guna untuk belanja persiapan raya. Tangga gaji naik?? …tak… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Saya pun heran mengapa kakitangan awam perlu di bayar bonus ??

Adakah perkara ini ada termaktub di dalam surat penerimaan jawatan ??

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Aikkk….Kan kerajaan PH dah janji kalau mereka menang, mereka akan terus mencaknakan kesejahteraan PA, dan tentunya pemberian bonus ni sebagai langkah awal untuk mereka mengotakan janji2 mereka. Dulu masa era Tun M, dia yang mulakan pemberian bonus ni kepada PA sebagai satu bentuk penghargaan kepada mereka dan setiap tahun tak pernah miss bonus ni..cuma nilainya berbeza. Bonus ni kan satu pemangkin dan motivasi kepada PA …jadi tak jadi kesalahan pulak untuk PH teruskannya. Ingat….majoriti PA telah mengundi PH dalam PRU lepas dan ini adalah satu faktor besar yang menyumbang kepada kemenangan PH yang tak dapat dinafikan oleh sesiapa pun…termasuklah Pak… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Kamu ni memang penipu tegar .

Saya bekerja sebagai jurutera dengan kerajaan dari 2hb . Januari 1979 hingga April 1982 . Seingat saya , satu sen tidak pernah terima yang di namakan bonus !

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro Diny…….selagi dia tak dapat nobatkan King of toyol dan Queen of badaaakkkk kembali selagi tu dia meroyan gila yeoooppp.

Kita tuuunggu kes Altantuya, Sirul, Azilah dan Scorpene dibuka……..belom apa2 Geng Naga udaaah allergy melatah meroyan bila sebut pasal Altantuya…….

Dulu dia lerrrr gamaknya yg tolong pasang C4 tu kat badan Altantuya.

Tu pasal ngelupor meraban teben taaaaakot kes tu dibukak semula.

Maswardi 78
Guest
Maswardi 78

Mohon Tun M lantik Husam sbg exco dlm kabinet kerajaan pusat dalam urusan royalti minyak. Biar PAS Kelantan kena melutut pd Husam utk dptkan royalti minyak…
PAS main kasar dan dendam dgn melarang Husam dan Wan Rahim memasuki bangunan pentadbiran di Kelantan… Sial

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kan dah betul…perasaan ingin membalas dendam ni kan masih menebal dalam jiwa orang2 PH ni. Selagi tak dapat nak mengenakan orang yang mereka target, takkan boleh tidur lena mereka ni semuanya !!!!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

MAY 28, 2018

Barang Mahal Mungkin Sabotaj Peniaga, Itu Kami Tahu YB, Apa Tindakan Kerajaan?

Senangnya jawapan daripada seorang Menteri. Rakyat perlukan tindakan bijak Kerajaan di dalam menangani masalah kos sara hidup yang semakin tinggi ini. Sudahlah ramai dibuang kerja. Harga barang naik tanpa kawalan.

Bayangkan kalau Menteri Kerajaan Barisan Nasional yanh memberikan alasan berkenaan. Pastinya akan dimaki hamun secara berjamaah.

Ini pula amaran, peringatan atau permintaan dari seorang lagi Menteri. Agak-agak ada peniaga kisah?

Ini janji Buku Manifesto Harapan. Ini janji mereka.

Alhamdulillah, Malaysia masih aman, Rakyat sudah tidak terbeban dengan kos sara hidup sejak diambil alih Kerajaan Malaysia Baharu.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

MB kedah baru tau ke harga daging kat pasar…sebelum ni takkan cuma tau mentekedarah saja kacuba esok pi pengkalan..tgk harga Ah Chai beli lepas tu pi market tengok berapa pulak depa balun harga ikan…Dato Seri Mokrez… jangan pi pakai kot..keta besaq..bodyguard bagai..menyamar la sikithang jangan terkejut beruk…sebab dah lama beruk tak terkejut tengok harga..dah biasa, itulah yang kami hadapi sehari2..tapi bila dalam bulan Ramadhan ni, depa duk balun kaw2 punya sampai senak perut dibuatnya. ini belum lagi dekat nak raya..depa dah berkira2 berapa banyak untung yang depa akan kaut nanti. DS…rajin2lah turun padang..jenguk2 kat kami ni yeer..jangan malu2 pulak nanti… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Nanti cedok plak idea kerajaan BN dulu…tak caya???? Tengok ajelah nanti.
Fama jualan direct yang dah buat dulu tu..akan diteruskan.
katanya idea yg baik kita teruskan..
Penyokong cakap idea pakatan bagus..bagus ke haruk, kalau recycle memanglah senang, budak2 Tadika pun boleh ..buatlah idea baru sendiri.
Tapi.. dulu idea tu penyokong dia org cakap idea bodoh.. lepas dah di sucikan dgn nama baru..jadilah rebranding pulak….bijak2..hebat tul menteri2 PH ni kan !!!!!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Takpe….Allah bagi peluang kat depa perintah untuk seketika. Biar depa tau susah senang jadi Kerajaan. Dulu masa jadi pembangang, depa cakap macam2. La ni cer buat kerja dgn jujur & ikhlas. Jangan lagi nak berdalih & salahkan org lain. Rakyat yg educated dok ushar & perati je gelagat Kerajaan Baru. Cuma rakyat yg tak educated je yg terpaksa menahan rasa. Apa nak buat? Dah korang pi undi golongan munafik, terima le natijahnya. Jangan nangis ye? lain kali pikiaq betul2 semasa nak memangkah hari tu beb !!!!! keh keh keh!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Jangan la bagi alasan yang dah klise zaman tok kaduk tu lagilah.. Kah kah kah, excuse baekkkk punya. 60 tahun jadi pembangkang takkan takde sekelumit idea pun yang dah dijana selama tu? Membangkang memang senang..ialah keje cari salah orang, memanglah best…yang takde diada2kan. Yang betul..disalah2kan… Satu lagi janganlah bagi alasan hutang 1 trillion untuk tidak memberikan idea yang bijak. Sabotaj tu dari zaman BN lagi kita dah cakap tapi macai fuckatan tak percaya. Sekarang fuckatan pakai idea yang sama untuk menjawab. Amat memalukan.BTW kalau aku jadi menteri pertanian senang je aku jawab. "Saya akan berusaha dengan bersungguh-sungguh supaya negara dapat… Read more »

diny yusof
Guest
diny yusof

Bagaimana sayur nak cukup jikalau manusia yang mengaku petani rupa2 nya bertani di celah2 ubun mak badak ??

Dikatanya sudah form satu company untuk ekspot sayur2an ke Singapura ..

The Phantom
Guest
The Phantom

Lembu pon diterrnaakkk dalam kondo.

Woiii bahalol Geng Naga……apa ko tak tengok ke facebook Muhriz boleh kata setiap hari merata berjalan ke daerah2 Kedah……..turun padang melihat keadaan rakyat Kedah.

Weiiii bangaaanggg…….tiru idea kepala bapaaak ko….??

Tuuuu projek HSR Tun M dah buang ke laut……..banyaklah tiru bapaaak ko.

Nasib baik Pakatan tak tiru idea bijaaakkk simpan wang, jongkong2 emas, permata berrrliaan….beg2 beratus ribu…..jam2 berjenama mahal dalam bagasi2……..kemudian bagasi2 tu dihantar simpan di merata tempat ASAL BUKAN DI BANK.

Tak gitu samdol….??

Smart Pomen
Guest
Smart Pomen

Pas dah bleh Tukar slogan, Bukan pas for all, Bukan negara berkebajikan , Bukan parti suci. Tapi Lebih sesuai Lembu punya Susu, sapi akan dpt nama. Sesuai lA utk Dia org. Kata nak ikut nabi, baru soal urusan dunia pun Dah nak Lari, Ingat Andai kata negara kita diserang, tak mustahil dia org Yg cabut dulu. Ditinggalkan walaun utk berjihat utk mereka dgn dijanjikan no pin ( no ahli la) kesyurga . Saya Ingat dia org ni pun tak confidence akan masuk syurga, cakap cuma sedapkan hati walaun utk poket mereka. Nasib la Dia org tak menang hari tu, kalau… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Portal PakDin.my Menolak Fitnah – Menyanggah Persepsi HOME :: BLOG :: BERITA ISU SEMASA KHAS MANDARIN POLITIK INFOGRAFIK SELANGOR Malapetaka Rampas Hak Melayu Islam Dah SampaiPosted onMonday, May 28, 2018 -05-28 18:06:58' Aku rasa anak-anak melayu akan berasa berbangga dengan perubahan yang anda buat! Aku bukan nak karang ramalan lagi seperti sebelum PRU-14 tapi kali ini aku nak cerita tentang bala dah nak sampai! Betul ke! kita mesti bersedia menerima perubahan jika hendak maju macam barat. Oleh itu Orang melayu harus bersetuju korbankan institusi raja2 seperti yang dituntut oleh DAIM. Orang felda kena akur tanah 10 ekar ladang tu takda… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Masih terngiang2 lagi di cuping telinga lirik lagu'Anak kecil main api' semasa menghadiri beberapa siri kursus BTN di Janda Baik awal tahun 80an dan 90an dulu. Berdiri bulu roma bila mendengar motivasi yang disampaikan oleh penceramah2 profesional yang didatangkan khas dari seluruh negara. masit teringat lagi antara intipati kandungan ceramah tersebut ilah betapa perlunya dipertahankan kedaulatan bangsa melayu, hak2 mereka, kesyumulan agama islam serta terus mendaulatkan institusi kesultanan di bumi bertuah ini. Kini…nampaknya apa yang ditelahkan oleh para penceramah2 tu dah semakin menjadi kenyataan. Hak mutlak bumiputra melayu semakin berani diguggah serta disanggah oleh kaum2 lain….JAKIM, UiTM…adalah hanyalah senarai yang… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kita kalau nak lawan pun dah tak guna.. Percayalah…cuba la diantara anda yg share benda ni kat wall korang yg ada ramai penyokong ph.konfirm diorg sendiri yg akan bantai kita balik…mcm2 la yg keluar..macai la..dedak la… Aku dah mcm malas nak lawan2 ckp dah…sekadar share sikit2 je… Aku rasa org kita ni memang nak jadi mcm singapore kot..diaorg dah tak sayang pd kelebihan2 untuk bumiputera dah..katanya biar sama adil. Nampak gayanya..perjuangan DAP sejak dulu lagi untuk mengujudkan Malaysian Malaysia akan menjadi kenyataan tak lama lagi…LKS dah boleh senyum2 kambinglah sekarang ni !!!!!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Bila terlampau bagi muka macam ni lah jadinya….kaum2 lain dah naik lemak, menuntut macam2 yang tak masuk akal, sampaikan kedaulatan Islam pun beri dipertikaikan mereka cthnya dah ada cakap2 sumbang yang meminta agar JAKIM dibubarkan aje kerana membazirkan tax payers money. Yang peliknya…generasi melayu baru menyokong memBABI buta je, ikut nafsu amarah dan terpengaruh dengan fitnah2 serta spin yang tiada hentinya. Mereka memangkah PH tanpa berfikir panjang apa yg bakal terjadi pada MARUAH BANGSA AGAMA DAN NEGARA TERCINTA pada masa hadapan…alangkah malangnya bangsa Melayu jika mempunyai lebih ramai lagi anak2 muda seperti mereka…dah tentu merintih nsedihn Hnagb Tuah…kata2 hikmatnya'Takkan melayu… Read more »

HBM
Guest
HBM

GENG NAJIB….
Kesian kau….jiwa mu sudah kacau.
Buka tajuk sendiri. ..jawab sendiri ya?
Salepas JASA dibubar…dedak sudah habis….tapi tunggu… polis akan datang rumah kau.
Banyak lagi kami nak tahu.
he..he…he….

diny yusof
Guest
diny yusof

HBM ..polis tak akan cari pun malaun Geng Najib ni ..

Dia hanya memekak dan memperbodohkan diri dia kat blog ini sahaja .

diny yusof
Guest
diny yusof

Geng Najib @ 22:46

Tun Razak akan menangis apabila melihat berapa rakusnya anak dia sekeluarga didalam 'merogol' harta2 rakyat .

Tun Razak akan menangis apabila melihat betapa haramzadahnya anak dia mempersundalkan rancangan Felda .

diny yusof
Guest
diny yusof

Geng Najib …. tidak salah apabila saya mengatakan kebijakkan kamu itu lebih menonjolkan kepada ketololan tahap kronik .

Penjelasan kamu tentang BTN telah jauh tersasar . Tiada pun ternyata di dalam visi BTN tentang apa yang kamu katakan itu .

Untuk pengetahuan kamu BTN adalah terbuka untuk semua warga Malaysia dan bukannya khusus untuk melayu/islam sahaja . Bangang punya orang !!

The Phantom
Guest
The Phantom

Geng Najib hanya serpihan dari ketololan dan kebiolan akibat dedaaaakkk PRU14 yg lepas.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Usah “Bail Out” Manifesto Anda Dengan Harta Petronas28 May 2018 Berita Utama, Rencana / Suara BloggerSelaku pelajar universiti yang tahu serba sedikit tentang ekonomi, ada beberapa pertanyaan yang terbuku di hati ini. • Bukankah pertumbuhan ekonomi negara kini adalah 5.9% dari KDNK? • Bukankah credit rating Moody memberi penarafan A- pada Malaysia? Dengan kata lain, kita tiada masalah dalam pembayaran hutang? • Bukankah defisit fiskal kita kian menurun kepada 2.8% berbanding tahun sebelumnya iaitu 3.0%? Jika jawapannya ada BENAR, untuk apa kita jual sebahagian saham kepunyaan kerajaan kepada negara luar? Ekonomi kita kukuh. Pertumbuhan ekonomi kita baik. Dan kita tidak… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Foreigners continue selling on Bursa, YTD outflow at RM852.2mMay 28, 2018 in Mustreads 115 0Foreigners continue selling on Bursa, YTD outflow at RM852.2m10SHARES170VIEWSShare on FacebookShare on TwitterKUALA LUMPUR, May 28 – Continuing their selling spree, foreign investors have pulled out a total of RM892.4mil last week, almost one third of the amount dumped in the preceeding week. MIDF Research said foreign outflows from stocks listed on Bursa continued for the fourth consecutive week albeit at a slower pace. “Foreign investors were net sellers on every single day of the week, stretching the selling spree to 15 straight days as of… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kerajaan pas kelantan tak mampu bayar gaji…terpaksa jumpa najib mintak sedekah…sekarang tun madey pm dan lge menteri wang….

Berani ker pas jumpa tun dan lge mintak belas ihsan setelah tunjuk keras kepala seblm pru?…hutang dgn kerajaan persekutuan dah lebih 300 juta..

Ade yg tak dapat gaji nanti…

Pas ramai pakar ekonomi tapi bebal untuk kembangkan ekonomi…

Bertambahlah penghijrahan anak kelantan dan terengganu cari makan di negeri PH……

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Berita tergempar…YB Gobind Deo, menteri yang jaga KKMM menyatakan dia akan membawa ke mesyuarat kabinet berkaitan dengan hak penajaan piala dunia 2018 . Memanglah bagus cadangan tu..tapi cuba pikir, jika dibandingkan dengan isu2 lain seperti menurunkan harga barangan keperluan harian menjelang Aidilfitri. menurunkan harga petrol, mengurangkan tol sempena balik kampung tak lama lagi…mana yang lebih patut diutamakan oleh kerajaan PH dalam masa terdekat ni???? Piala dunia tu kita hadapi 4 tahun sekali, tapi harga barngan pasar melambung tinggi, harga petrol dan tol tu kan dihadapi setiap hari…Kemonlah menteri2 PH..takkanlah u all tak tau apa priority rakyat ketika ni…macam ni ke… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Bila plak gobind jaga harga barang…lepas bulan posa harga barang meentah kembali normal laa ngok …kan macai umno suka harga barang mahal…

78888
Guest
78888

Ular berkopiah

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Pada firasat aku… kalau semua penjenayah kat penjara seluruh negara umumkan masuk pakatan beramai2, semua akan diampun kesalahan2 mereka dan dibebaskan tanpa syarat.

Asalkan sokong depa & tolak BN/Najib…dah cukup untuk membebaskan mereka dan kembali ke pangkuan keluarga masing2 beb !!!!! Hebat tul lah undang2 era Msia baru ni kan….

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

Kakai macam tu cuba suruh najib masuk dulu. Lepas tu kita tengok apa jadi.

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

#kalau

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Kalo geng najis buat jenayah terus ditembak dgn senapang gajah kerana kuat temberang…

Malaysia Tanah Airku Hancus
Guest
Malaysia Tanah Airku Hancus

Geng najib mimpi ke mamai. Janji najib dah kalah, janji najib bungkuih, janji najib tewas, janji najib dihumban rakyat, janji najib kena marah dengan rosmah. Aku tak nak apa2 dari kerajaan ph, janji najib & rosmah & sekutunya & balacinya dihumban masuk penjara. Amin

The Phantom
Guest
The Phantom

UMNO jatoh kerana mempertahankan najib dan rosmah. Rakyat dah berkali-kali bagi tanda amaran pada UMNO tapi suara mereka tak diendahkan……..maklom saja ketika tu kuasa dalam genggaman……….mereka tetap dengan ego dan over confident. Tengok saja ucapan2 pemimpin mereka penoh dengan keangkuhan dan ego. They took for granted all the signs given by the rakyat. Mereka terus menerus pertahankan najib dan kleptokrasi……….dan ada yg terang-terangan menggesa rakyat memberi undi kepada kleptokrat. Isu 1MDB, 2.6b dan lain2 penyelewengan disuarakan oleh rakyat tapi malangnya dipandang sepi. Lama kelamaan hati rakyat bernanah, berdarah dan tak boleh menerima sistem kleptokrasi lagi. Maka akhirnya di PRU14…………majoriti rakyat… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Penatlah nak lapor. Patut kerajaan buat sesuatu kawalan harga barang di musim perayaan macam Aidilfitri ni.

Sebelum PRU bukan main "tolak BN sebab Barang Naik"

Sekarang… "Barang naik, lapor kpd KPDNKK"….inilah contoh terbaik bagaimana kerajaan PH nak kincinkan rakyat jelata..padan muka kau orang, tulah..undi lagi PH ..kan dah kena!!!!!…KIKIKIKKIKKHHKIKIOKIOK!!!!!!

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

Brg naik sbb kena sabotaj dgn peniaga2 yg menyokong pembangkang (kata menteri yg dulu). Jadi kalau harga barang naik, jangan beli brg tu (kata yg dulu jugak)… Nak ketawa jugaklah… Kaakakakakakaka

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

BN buat kawalan harga bulan puasa harga barang mentah untuk makanan harga naik jugak kerana demand yg tinggi bulan poasa…

Minyak tak naik lagi…kalo naik harga barang lain turut naik….lega rasa nye..

Mohammad Azren
Guest
Mohammad Azren

Buat malu golongan Lobai je….jangan mimpi nak urus negara dengan pemikiran standard Ketua Kampung .

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

MONDAY, MAY 28, 2018Adakah perlu kita bayar hutang kerajaan secara total? Pertama sekali kerajaan berhutang kepada siapa? Jawapannya kerajaan berhutang kepada kita sendiri. Bila kerajaan menerbitkan bon dan sekuriti (MGS, MGII, MITB), yg membeli hutang2 kerajaan ini adalah KWSP, KWAP, GLC2, pelabur tempatan dan juga asing. Sebab itu kerajaan sebenarnya berhutang dgn kita sendiri. Jadi kalau kita cuba turunkan hutang nominal kerajaan ini, maka ekonomi akan hancur sebelum hutang itu terhapus secara total. Kenapa? Kerana ini bermakna kerajaan kena run budget surplus setiap tahun tanpa gagal. Surplus kepada kerajaan bermakna defisit kepada sektor private. Peningkatan GDP akan perlahan. Malah mungkin… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

GEMPAR !! CONFIRM !!

Hari Kamis ni petrol RON95 turun harga

Harga baru RM1:10 untuk setengah liter .

Tol Hapus !!

Raya ni tak payah bayar Tol lagi . TOL FREE !!

Boleh balik kampung kat Ipoh , JB , Kuantan , Butterworth dan lain lain tanpa bayar TOL .

Boleh ikut Highway , NO PROBLEM

Tapi tawaran ni untuk penumpang bas ekspres aje .

Terima Kaseh , Kerajaan baru Pakatan Harapan ..Ternyata segala janji2 anda telah hampir dicapati dalam masa kurang dari 100 hari..KEH..KEH..KEH..Hebat 1000x….

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Ko dah gila babi ker?…minyak sepatutnye lebih 1.20 setengah liter ikut fomula najib…tol akan turun 1 july…gst difar 1 jun..kalo najib menang jangan harap ini akan berlaku..

Macai najib dah kehabisan dedak..tak lama lagi akan mampooss….hahaaa

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Jauh sebelum PRU14, seorang sahabat tanya apa akan jadi jika betul rakyat tukar kerajaan?

Aku cakap, kita rakyat marhaein ni macam ni jugak. Tak ada apa yg berubah. Wal hasil balik asal….

Silap-silap lebih teruk dan pening kepala dibuatnya melihatkan gelagat menteri2 kat atas tu…

• Selepas lebih 2 minggu PRU14 nampaknya apa yg aku cakap nampak mcm betul dan boleh diterima logik akal…Lu pikirlah sendiri bhai !!!!!! Keh..keh…keh..keh…

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Hari pertama kerajaan bertukar aku panggil anak2 buah aku dan cakap: "Nak, sekarang ni tak ada lagi kerajaan yg bantu kita org Melayu. Kini kamu semua kena bersaing dgn bangsa lain yang menunggu masa untuk meratah kamu semau2nya. Dahlah mereka menguasai ekonomi, sekarang ni pulak mereka dah ada kuasa politik yang kuat. Tengok ajelah, jika ramai bangsa depa jadi menteri nanti, dah tentu kamu semua seperti melukut di tepi gantang dan …umpama timun, menggolek kena, digolek pun kena. Sekarang ni pulak, mereka dah ada cakap2 untuk reformasikan institusi kesultanan, dah takde raja dan sultan lah lagi kat Msia ni..digantikan pulak… Read more »

Bulat Ken
Guest
Bulat Ken

Ye… Kampung dah lama digadaikan oleh pemimpin kamu yg dulu tu dan golongan parti pembela bangsa. Skrg dah tak ada peluang nak gadai, terpekik terlolong sana sini. Padan muka Melayu dalam Umno tu.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Tak ade lagi kerajaan yg merompak…tapi kita kena tanggung hutang 1 mdb 38 billion…33 billion wang 1 mdb lesap oleh ketua kerajaan dulu…

The Phantom
Guest
The Phantom

Pigi daaaa banyaklah kerajaan dulu bantu orang Melayu.

Felda ranap dalam tangan kerajaan mana???
Tanah lesaaapp kemudian jumpa balik……apa punya cerita karrrtunnn ditayang depan orang Melayu.
Apa ko pikir orang Melayu sekarang ni bodoh..??

Melayu yg kedarah sapu duit Melayu
Melayu yg tipu Melayu
Melayu jugak yg jahanamkan Melayu.
Tak ada sekor Cina pon dalam Felda.

Banyaklah kepala bapaaak ko tolong orang Melayu ye……..

Umpan dengan insentif bonus bagai pon orang tetap tolak.

Penyamun !!

diny yusof
Guest
diny yusof

Sekali lagi ingin saya nyatakan , BTN adalah terbuka kepada semua kaum .

Bagaimana pula dia di bentuk untuk mengukuhkan jati diri orang melayu sahaja ??

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

MAJLIS RAJA: APA YANG PAK KADIR CUBA SAMPAIKAN???POSTED BY SEMUT HITAM ON ISNIN, MEI 28, 2018 WITH NO COMMENTS SO FAR Agak menghairankan juga apabila Ketua Media dan Komunikasi Majlis Punahsihat Rejim Pakatan Haprak ni bersuara mempertikaikan mengenai kedudukan Institusi Majlis Raja – Raja Melayu. Apa tujuan dia yang sebenarnya? Apa yang cuba nak dibangkitkan? Apa yang menjadi bahan pertikaian yang hendak dihidangkan kepada rakyat secara umum? Itu diantara perkara yang menjadi persoalannya. Adakah Pak Kadir ni juga setuju nak menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Republik dengan menghapuskan Institusi Raja – Raja Melayu seperti yang dituntut oleh puak DAPigs selama… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

HINDRAF TUNTUT TANAH, UITM DIBUKA KEPADA KAUM LAINat 8:00 PMPosted by Admin PahangKu P.Uthayakumar BARISAN Bertindak Hak Asasi Hindu (HINDRAF 2.0) menuntut kerajaan Pakatan Harapan (PH) menyediakan tanah seperti rancangan FELDA kepada kaum India yang berpendapatan rendah. Ketua Umum HINDRAF, P Uthayakumar berkata, HINDRAF 2.0 turut menuntut supaya Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang diwujudkan khusus untuk Bumiputera dan Melayu supaya dibuka untuk semua kaum terutama untuk kaum India dari golongan B75. “Kita mahu 20,000 lot tanah seperti FELDA seluas dua hektar setiap satu lot yang ditanam sawit dan ternakan lembu liar, peluang skim pemilikan tanah dilengkapi rumah serta kemudahan asas.… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Apa Hubungan Anwar Ibrahim Dengan Naib Pengerusi Kesatria Muda Pemuda Umno, Eddy Casmady?02.35 #ARTIS #BERITA #BOLA SEPAK #KHABAR TERKINI MALAYSIA #MALAYSIA #MALAYSIA NEWS #MALAYSIA TERKINI #PERNIAGAAN #VIRAL Apa Hubungan Anwar Ibrahim Dengan Naib Pengerusi Kesatria Muda Pemuda Umno Malaysia, Eddy Casmady? Eddy Casmady, Naib Pengerusi Briged Kesatria Muda Pemuda Umno Malaysia pernah mengeluarkan kenyataan berbaur provokasi terhadap Saudara Sulaiman Ibrahim (Leman Raja Lawak) Ketua Amanah Sik tidak layak berdebat dengan Dira Abu Zahar pada Bulan December 2017. Tetapi selepas Pakatan Harapan (PH) menang PRU14 kita dapat sekeping gambar yang mana terdapat gambar Eddy Casmady bersama Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat,… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Monday, May 28, 2018Anwar Developing Chummy Relations With The "Other Side" There is this thing floating around about some Pemuda UMNO fellow called Eddy Casmady. He has been making a career criticising the Pakatan people. Here are two examples : And below here he is seen attacking Khairuddin Hassan. Now to all you Anwar Ibrahim supporters out there, please get this through your thick skulls ok. Freedom of speech means exactly that. The people, human beings, citizens, cats, whales, etc all must have no interruptions in being able to speak freely. SO PLEASE STOP SAYING THAT ANWAR IBRAHIM MUST NOT… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Monday, May 28, 2018Dr Maszlee Malik's Lame Answer. I saw Dr Maszlee Malik's lame answer about his Islamist background and his Islamist leanings. He simply said "To be religious is not a crime". For those of you who missed his one liner you can see it here on Star TV : https://www.thestartv.com/v/dr-maszlee-to-be-religious-is-not-a-crime Before I go any further, here is a message for the new Ministers, DPMs plus also the Muftis, the KSUs, the KSNs, and other public figures. Please do not be immature, childish, prima donnas etc when reacting to criticisms.You are holding the future of 32 million people in… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

If you say that Zakir Naik a foreign terror mentor has the freedom of speech to make his hate speeches inside our country, then why cannot the shiahs, amadiyahs etc have the same freedom to say what they want about their religion? Something is not right lah brader. In my final comment, I would like to talk about Dr Maszlee Malik's p-nis. Yes brader, you punya batang zakar. You must keep your p-nis inside your pants. And keep your pants zipped up. In most civil societies and civilised countries it is either a crime (illegal) or frowned upon to expose… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

PETALING JAYA: Former prime minister Najib Razak’s withdrawal of two 1MDB-related defamation suits has given an impression, among others, that he does not have strong cases against his opponents, lawyer S N Nair said. “He appears to have merely used the suits to overawe his opponents when he was in a position of authority,” he told FMT. Nair said if Najib had been serious about the legal action, he should have continued as he was suing the defendants who had injured his reputation in the eyes of the public. The lawyer said this in response to Najib withdrawing his 2015… Read more »

Khairil Annas Mohd Ayob
Guest
Khairil Annas Mohd Ayob

Standard pemikiran pemimpin yg sgt teruk..harap rakan2 pantai timur humbankan malaon ni next election

Jiwa Kacau
Guest
Jiwa Kacau

Ramai anak muda kelantan yang kerja kilang di Penang balik mengundi. Depa majoriti undi pas.
Alasannya hanya pas perjuangkan islam dan undi pakatan harapan sama dengan menentang Islam. Ustaz ustaz pas beri ceramah dalam masjid adalah berdosa memangkah calon pakatan harapan.

Unknown
Guest
Unknown

undi PAS boleh masuk syurga… boleh bla. bunyi mcm syirik je…

rizal yusof
Guest
rizal yusof

Dulu kata nak jadi penasihat sgt? Dia xckp BN ke PH ke kan…so, mana dia nasihat tu?

Tajul
Guest
Tajul

Sapa nak dengar nasihat dari beruk?

Kot najip tu ye la agaknya

Nobody
Guest
Nobody

Jaga-jaga Nik Amar. Nak harapkan kerajaan Pusat, Kelantan yang lepas nanti. Maklumlah negeri dah bankap, gaji pun tak boleh bayar. Allahpun serahkan kepada kerjaan PH untuk selesaikan hutang.

Hahahahahah!!! Lebai-lebai walaon memang bodoh-bodoh belaka hahahahah!!!

Arnab Jingga
Guest
Arnab Jingga

lebih baik lunaskan hutang2 dgn kerajaan pusat. settlekan dulu hutang2 kelantan dan tganu, baru fikir pasal hutang negara. jgn asyik nak ambil laba dr kerja org lain.

lambat laun terpaksa pergi mengadap kafir harbi yg korang fitnah nak sesatkan umat Islam, YAB Lim Guan Eng minta peruntukkan byr gaji.

jg lupa, suruh ahmad yakob letak jawatan. dulu 2015 janji kalau gagal laksana hudud dikelantan, nak letak jawatan. apasal masih lg mb?

penipu.

lambat laun siasatan 1MDB akan sampai ke duit rm200 juta yg diterima oleh sinasha. tunggu ajelah polis datang geledah rumah.

The Phantom
Guest
The Phantom

Mula2 PAS berjuang untuk Hudud
Kemudian Negara Berkebajikan
Lepas tu RUU355

Tapi satu pon tak menjadi……

Jsman Tori
Guest
Jsman Tori

Bila Nik Mat Maslan bersuara.

Tajul
Guest
Tajul

Sikit hari nanti dia pulak akan bagitau cgpa dia dulu berapa

lleekh
Guest
lleekh

Bukan kah PAS nak pelahankan pembangunan Kelantan? Sekarang apa nak lakukan di Kelantan? Cakap pasal negara. Negeri pun tak erti nak bina. Mungking kampong sendiri pun tak boleh bangun.

mahligai seni
Guest
mahligai seni

Ada satu barang sahaja yang selalu mampu mereka "bangun"kan. Kahkahkah…

HBM
Guest
HBM

Sifat orang Kelantan memang begini, mereka menjadi penyokong tegar pas.
Mereka pandai berpura pura menjadi penyokong umno atau parti kerajaan jika mereka berkerja atau berniaga di luar negeri Kelantan.
Bila tiba PRU?…..anda tengok lah sendiri……

The Phantom
Guest
The Phantom

Rakyat Kelantan terperangkap dalam isu agama……..pada mereka PAS adalah melambangkan Islam dan PAS itu parti Islamik.

Kejora Bapuk Bodo
Guest
Kejora Bapuk Bodo

Pas selalu bermimpi dan berangan..

Mimpi king fucker
Mimpi royalti
Mimpi perintah 5 begeri termasuk selangor
Mimpi dapat sokongan hebat
Mimpi bertambah ramai ahli baru
Mimpi 90 juta..

Sekarang mimpi bayar utang…

Diterengganu bila orang umno marah umno pas akan menang…satu penggal saja…

I
Guest
I

Hebatnya PAS doktrin anak2 Kelantan untuk balik mengudi PAS sedangkan begini aje kah taraf pemikiran pemimpin PAS KELANTAN…?

mahligai seni
Guest
mahligai seni

Nanti muncullah walaun yang berteriak "fastaqim". Kahkahkah… Kasihan betul pengundi PAS, dapat pemimpin buku tebu!

gedohom
Guest
gedohom

ni menunujukkan bodoh/bangang/bebal nyer PAS terutama amar ni. takut /tak reti nak menyelesaikan masaalah yg dia reti nak perabih apa yg ada. dia tunggu org lain cuci jamban kemudian dia nak berak.

Unknown
Guest
Unknown

pemimpin tak guna. pemimpin haprak. itulah nik amar.

Tajul
Guest
Tajul

Org pas semua mana cuci jamban

Semua pakat pakai jamban terbang je

abu bakar
Guest
abu bakar

Aku hairan bagaimana orang ini dipilih semula, macamlah Tak Dak orang lain

mahligai seni
Guest
mahligai seni

Nak buat macam mana, tuan, penyokongnya pun sama "cerdiknya" dengan mamat yang keluarkan kenyataan tu. Pemimpin yang bijak hanya untuk rakyat yang bijak. Pemimpin yang merapu hanya untuk pengundinya yang merapu.

Tajul
Guest
Tajul

Mana ada org lain lagi dalam pas tu dah

Orang yg dulu ada dalam pas semua dah cabut pergi amanah

Yg tinggal dalam pas skg semuanya beruk je

kakigodam
Guest
kakigodam

Sebab undi pas jalan ke syorga kata penyokong pas

Azid
Guest
Azid

ni lah sebabnya nama islam dalam parti pas sepatutnya dihapuskan.kenyataan2 bodoh dan mementingkan diri pemimpin pas menunjukkan mereka mmg tak layak bawa imej islam.luaran nampak alim bila bukak mulut bau longkang

Unknown
Guest
Unknown

cabar PAS ubah nama parti. majlis raja2 boleh tegur parti PAS ni yg tidak berjiwa Islam. tidak komited membina negara.

azmin
Guest
azmin

Orang begini bininya akan disuruh bekerja dan dia akan duduk beribadat aja.Sudah sampai masanya perkataan Islam dalam PAS dibuang bagi mengelak gulungan ini menunggang agama.Semoga disimpangkan kita dari diperintah oleh gulungan ini.

Skimo Horn
Guest
Skimo Horn

Pas pis pussy. Mana ada individu yang pandai ekonomi di dalam PAS. Lebai2 jual agama macam jual besi buruk dikatakan pakar ekonomi banyak lah.
Hello PAS sudah 60 tahun setiap kali tiba pilihan raya bukan kah kamu semua ucap Insya Allah akan menang jadi kerajaan persekutuan tetapi tidak juga. Bukankah bermaksud Allah tidak bersetuju sebab itu Allah tahu kamu ini semua penipu. Bodoh piang selindung di belakang agama. Sebenarnya Lebai2 kamu ini ada kepakaran untuk menjual besi buruk. Kan kamu ini semua pakar jual agama pakai timbang kilo? Tauke India pun kalah.

The Phantom
Guest
The Phantom

PAS takkan boleh jadi kerajaan Msia sebab mereka tak dapat undi Cina. Rata-rata orang Cina Msia adalah pengundi DAP, parti komponen Pakatan Harapan.Ini terbukti bila mereka menolak MCA hingga Presiden MCA pon kalah baru2 ni.Tanpa undi orang Cina……..PAS akan ketinggalan jumlah undi majoriti. PAS hanya boleh berkokok di negeri2 yg majoritinya orang Melayu. Itu pon bukan seluroh orang Melayu memangkah PAS. Dulu Pakatan Rakyat dapat sokongan undi orang Cina tapi gagal dapat undi majoriti Melayu……maka ketika PRU12 dan PRU13 Pakatan Rakyat gagal ke Putrajaya. Tapi sekarang dengan Pakatan Harapan…….majoriti rakyat Msia berbangsa Cina, Melayu dan India bergabung mengundi PH di… Read more »

bima sakti
Guest
bima sakti

Aku dah agak, -akhir nya keluar jgk kenyataan yg paling dayus dari parti yg paling hina tahap bwh tapak kaki -knp di tunjuk kenyataan yg makin membodoh kan diri sendiri yg memang sedia bodoh sejak lahir -knp tuhan jadi kan manusia yg hina begini, krn supaya jadi contoh utk membezakan mana golongan yg di laknat kebodohan fikiran, miskin pemikiran, miskin jiwa patriotik, miskin visi pembangunan, miskin strategi, dan mcm mcm contoh kemiskinan akal fikiran, -di mana kebijaksanaan pemikiran Islam yg bila org dengar statement akan berdiri kagum dan berfikir, -krn kau beragama Islam kau boleh keluar kenyataan apa pun tanpa… Read more »

Tajul
Guest
Tajul

Lagikan btanding 150 seat parlimen pun parti lobai dapat 18 kerusi je

Kadar kejayaan yg lebih sikit dari 10 persen

Kalau pas nk jd kerajaan pusat kena btanding 1200 kerusi parlimen (yg mana xmungkin blaku)

So pas memang dh jd ultra bodoh skg

Berkat mentekedarah dedak najip

Tunggu masa nk kena siasat la tu

Brokernya si nasarudin tu dh lari ke landen atau ostrolia ke skg ni? Dah sonyap je..

abda
Guest
abda

Saya setuju dengan pendapat The Phantom bahawa selagi PAS tidak dapat undi bukan Melayu yang banyak, mereka tidak akan dapat menawan Putrajaya. Ini kerana undi Melayu sudah berpecah dan mereka tidak boleh mendapat walau pun separuh undi itu, ia itu anggaran 30% jumlah penduduk/ pengundi. Pendirian PAS mahukan Hudud di laksanakan di negara ini menakutkan orang bukan Melayu. Walau pun sudah di terangkan bahawa Hudud tidak akan menyentuh bukan Melayu, mereka tidak percaya. Umno pun nampak nya tidak setuju dengan Hudud PAS, ha nya memberi "lip service" kapada pembentangan RUU355 di Parlimen. Setakat ini, RUU itu nampak nya mati katak.… Read more »

Madi ganu
Guest
Madi ganu

Inilah pemimpin yang paling bodoh sekali dalam parti pas bila buat kenyataan.timbalan menteri besar ke ni atau penjual tin kosong.

lebaimodern
Guest
lebaimodern

SEHINGGA SEKARANG PH/BN GAGAL BAWA HUDUD SEBENAR SEPERTI YANG DI DAKWA. KALAU BENAR BAWALAH HUDUD KAMU