BAHAYA MENGUNDI BN, KENAIKAN BERGANDA HARGA MINYAK BAKAL MENANTI SELEPAS 9 MEI NANTI?

Berikutan harga minyak kekal tidak berubah sejak 5 minggu lalu, Menteri Kewangan Kedua, Johari Ghani menyatakan ia adalah kerana kenaikannya ditangguhkan buat sementara waktu.

Kata beliau, penangguhan kenaikan dilakukan oleh Najib Razak walaupun berdepan tekanan peningkatan ketara harganya di peringkat global.

Walaupun Johari tidak menyebut sebab-sebab kenaikan itu ditangguhkan buat sementara, tetapi tidaklah sukar menjangka bahawa ia tentulah dilakukan kerana pilihanraya akan diadakan pada 9 Mei depan.

Jika bukan kerana adanya pilihanraya – berani potong jari – mustahil Najib sanggup menangguhkan kenaikan harga petrol itu.

Apakah makna di sebalik tindakan Najib menangguhkan kenaikan petrol ini?

Pertama, tindakan Najib ini dengan sendirinya menolak dakwaan kerajaan sebelum ini bahawa harga pasaran  petrol dan diesel tempatan adalah ditentukan oleh harganya di peringkat antarabangsa kerana negara kita dikatakan mengamalkan sistem apungan harga.

Kata pemimpin-pemimpin kerajaan sebelum ini, harga minyak tempatan akan naik jika harganya menaik di pasaran dunia dan sebaliknya akan turun kalau harganya menurun di peringkat antarabangsa.

Jika betul harga minyak ditentukan oleh pasaran dunia, bagaimanakah Najib ada kuasa menangguhkan kenaikannya?

Bukankah ini bermakna rakyat selama ini seolah-olah ditipu hidup-hidup dan diperbodohkan demi untuk kerajaan menghalalkan kenaikan harga minyak sedangkan sebenarnya mereka ada kuasa untuk menangguh atau tidak menaikkan harganya jika ia terlalu tinggi atau membebankan rakyat?

Kedua, sehingga ini kenaikan harga minyak sudah ditangguhkan sejak 5 minggu yang lalu dan jika penangguhan kenaikan itu dilakukan sehingga 9 Mei iaitu hari pengundian, bermakna kenaikan harga minyak ditangguhkan selama 7 minggu.

Dalam kenyataannya, Johari ada menyebut penangguhan itu dilakukan Najib meskipun berdepan tekanan kenaikan ketara harga minyak di peringkat global.

Dalam erti kata lain, sekurang-kurangnya sepanjang 5 minggu yang lalu dan mungkin berterusan sehingga minggu ke 7, penangguhan sementara itu adalah dilakukan di sebalik harga pasaran minyak dunia sedang meningkat naik.

Ini bermakna, ada kemungkinan kenaikan harga minyak sejak 7 minggu adalah dikumpulkan dan dinaikkan sekaligus selepas 9 Mei nanti.

Sekarang ini, harga pasaran tempatan petrol Ron95 ialah RM2.20 dan jika dicampurkan dengan kenaikan yang dikumpulkan tetapi ditangguhkan itu, apabila penangguhannya ditarik balik selepas 9 Mei, tidak mustahil harga petrol ketika itu bakal mencecah RM2.50 atau RM2.70 seliter.

Tidakkah ini bermakna jika Najib, UMNO dan BN terus berkuasa selepas 9 Mei, suatu robekan ganas lagi bahaya sedang menanti poket semua rakyat yang memiliki kenderaan?

Jika Najib terus diberi mandat baru selepas 9 Mei nanti dan beliau menaikkan harga minyak kepada RM2.50 atau RM2.70 seliter, waima sehingga RM3.00 seliter sekalipun dengan alasan kenaikan sebelum ini telah ditangguhkan dan sekarang ia sudah berakhir, apakah lagi yang mampu rakyat lakukan untuk membantahnya?

Maka itu, sebelum kita keluar mengundi pada 9 Mei nanti, fikirkan baik-baik kesan penangguhan sementara yang diberikan Najib sekarang ini serta akibat buruk daripadanya selepas tempoh penangguhan itu berakhir sekiranya BN terus kekal berkuasa.

Sekarang mungkin kita diseronokkan dengan harga minyak yang tidak naik-naik, tetapi harganya pasti akan meningkat dengan mendadak sebaik saja penangguhan itu ditarik balik oleh Najib.

Masihkah  kita mahu mengundi BN lagi pada 9 Mei nanti atau memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan yang  menjanjikan kestabilan harga minyak dengan mengembalikan subsidi bersasar adalah suatu kewajaran yang tidak harus diabaikan? (ShahbudinHusin 27/04/2018)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 2:03 pm
Subscribe
Notify of
guest

100 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:19 pm

FuckTun anak ayam, udah jadi sasau sawan
Melihat pantun2 banyak hatinya risau rawan
Bidang pantun ni mmg ler Kejora dah tawan
Kalau ada pelir, mari ler keluar kita berlawan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

zenda
zenda
27 April 2018 12:05 pm

Punya jhat puak lawan –

Crying possible sabotage, Dr M says private jet could've crashed

He and his wife were forced to abandon the jet due to a tyre problem.

zenda
zenda
27 April 2018 12:09 pm
Reply to  zenda

Pihak Polis perlu ambil perhatian di atas perkara ini.

Rakyat tentu akan marah jika berlaku sesuatu yang tak di ingini.

Bukan sahaja ahli PPBM dan parti parti komponen Pakatan Harapan, jugak penyokong nya dan rakyat umum..

Khatijah Nuno
Khatijah Nuno
28 April 2018 4:00 pm
Reply to  zenda

Zenda, i can cut fingers to say that the police will not do anything to investigate the possibility of sabotage on Tun amd wife jet incident. In fact they will hide or destroy the evidence even it is found sabotage is real and from certain party or individual/individual that want to destry Tun M. The police are not to be trusted, depa ni dah byk dedak pulun dapat dari Kepala Gangste Lanun tu.

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 11:30 am

Dah tiada kelibat lagi, FuckTun memerang
Pantun, dia udah tidak reti lagi nak karang
Takut dia, bila tau yang Kejora naik berang
Kinii dah kecut pelir, sembunyi dlm sarang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

DR. HAJI RAJIEE HADI
DR. HAJI RAJIEE HADI
27 April 2018 8:46 am

Kata Cikgu Sin, " Jika petrol turun rm1.50 seliter baharulah kami undi BN. Jika setakat rm2.20 usahlah Johari nak mimpi..pengundi Titiwangsa pun akan menolaknya.." Saya cuma tersenyum.

Kejora Bapuk Bodo
Kejora Bapuk Bodo
27 April 2018 8:29 am

Petronas umumkan untung 40 billion tahun lepas…harga minyak dunia blm naik seperti sekarang…najib jual minyak pada harga melebihi 2.00 seliter…ini menunjukkan harga minyak yg najib jual melebihi dari harga sepatutnye…

Harga minyak 2.20 pon masih tinggi dari harga sepatunye walopon harga minyak mentah dunia telah meningkat…harga minyak ikut sukahati najib nak tetapkan…

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 8:59 am

Macai2 umno dan pas tak nak tanya panglima bugis cmne dia kontrol hrga myk petrol sampai dah sebulan tak naik? Atau lepas pru ni nak naik berkali kali kali lipat ganda??

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 9:00 am

Diorg tu apa najib dan rosmah buat pun dah tak kesah walau jadi susah kat diri sendiri balik….mmg pelik dgn sikap macai umno tegar

Lee
Lee
27 April 2018 8:28 am

PH akan menang besar. Kerusi campuran+melayu ada 120. Ambil contoh KK and Sungai Besar BN, PH, Pas = 50%, 25%, 25%. Ini kali ada kurang2 30% swing dari BN dan Pas ke PH disebabkan oleh Bersatu dan Amanah. Jadi PRU 14 ni, ia jadi 30%, 50%, 20%. So, siapa sapu semua kerusi Melayu+campuran?

abda
abda
27 April 2018 7:53 am

Stealing GE14

Sensing a renewed Pakatan Harapan (Harapan) coalition challenge under the leadership of Dr Mahathir Mohamad, caretaker prime minister Najib Abdul Razak and the Election Commission (EC) are attempting to seal BN’s victory even before voters reach the ballot boxes.

abda
abda
27 April 2018 8:10 am
Reply to  abda

In case you missed the dirty tricks that the incumbent government has utilised, here are the most important points, and why they matter: 1) Gerrymandering and malapportionment by the EC The 13th general election saw a record turnout of 12 million voters, or nearly 85 percent of all registered voters in Malaysia. However, despite winning the popular vote (50.87 percent), gerrymandering and malapportionment meant that (the now defunct) Pakatan Rakyat only won 89 parliamentary seats to BN’s 133 parliamentary seats. Five years on from 2013, the EC, prime minister, and BN MPs have railroaded a monster of a redelineation proposal… Read more »

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 7:34 am

Di blog maya ini kekanda masih setia berdiriMerindui adinda, setiap detik sepanjang hariBagii kanda, dikau payong, dikau lah penyeriDikau lah intan, dikau lah ratu ku permaisuri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Hati kanda ini, sudah sekian lama dinda curiDgn tulus ikhlas pula hati suci ini kanda beriDinda bagi ku, tiada pengganti dapat ku cariBiar pun, ramai orang yg rasa dengkii dan iri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Tidak sabar rasanya nak sarung cincin di jariMmg besar, kanda nak buat jamuan kenduriiPastii akan dapat tajaan datok2 dan menteriRibuan tetamu yng akan hadir kanan dan kiri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Terbayang… Read more »

Tanah Melayu Dulu
Tanah Melayu Dulu
27 April 2018 7:07 am

kejora kalau tak berpantun sambil mencarut dan memfitnah bukan kejoralah namanya..hari jumaat yg muliapun dia tak peduli..buat dosa kering hari hari..kesian kau kejora dh tk ada pahala yg tinggal!!

zenda
zenda
27 April 2018 7:02 am

Report: Harapan confident of retaining S'gor, two-third majority

Meanwhile, Tony Pua says Selangor DAP is expecting a clean sweep of all contested seats.

zenda
zenda
27 April 2018 7:03 am
Reply to  zenda

Punca: M'kini

pejuang rakyat
pejuang rakyat
27 April 2018 7:02 am

Setelah Dibantah Akar Umbi PKR Kota Anggerik, Dr Shaharuddin Lari Ke Seri SetiaNaib Presiden PKR, Dr Shaharuddin Badaruddin dilaporkan mencicit lari ke DUN Seri Setia selepas dibantah akar umbi parti Keadilan itu di DUN Kota Anggerik. Dr Shaharuddin asalnya dicalonkan di DUN Kota Anggerik, namun bantahan telah dilakukan oleh penyokong-penyokong Yaakub Safari selepas nama penyandang DUN berkenaan digugurkan, ini menyebabkan beliau telah dipindahkan bertanding ke DUN Setia. Najwan Halimi yang asalnya dicalonkan di DUN Seri Setia ditukarkan pula bertanding di Kota Anggerik. “Calon asal PKR DUN Kota Anggerik Prof Dr Shaharuddin Badaruddin diberitakan sudah kecut perut setelah dapat tahu akar… Read more »

pejuang rakyat
pejuang rakyat
27 April 2018 7:01 am

DAP Makin Terdesak Tunjuk Mesra MelayuDALAM Pilihan Raya Umum ke-14 ini, DAP menampakkan kesungguhan untuk mengaut sebanyak mungkin kerusi untuk melebarkan lagi kuasa politik Cina. DAP seperti biasa masih tidak mahu meletakkan ramai calon Melayu, dan memperbesarkan pemilihan beberapa kerat calon Melayunya. Ini kerana mereka tetap kurang percaya pada Melayu yang mewakili parti mereka, seperti juga sikap yang ditunjukkan oleh kerajaan Singapura terhadap orang Melayu di sana. Walaupun mengaku berbilang kaum dan mengecam parti-parti berasaskan kaum seperti UMNO sebagai rasis, DAP ialah parti paling tertutup dari sudut ini. Pemilihan kepimpinan parti itu telah membuktikan mereka hanya memilih pemimpin Cina, dan… Read more »

pejuang rakyat
pejuang rakyat
27 April 2018 6:58 am

Calon DAP Bersembunyi Disebalik Parti AMANAH (PAN) Di KelantanSebelum ini banyak diperkatakan bahawa parti AMANAH (Pan) ini adalah parti macai DAP yang akan menjadi pak turut sahaja dengan apa arahan daripada DAP. Mereka tidak ingkar malah akan sokong kerana mereka bergerak dengan bantuan kewangan DAP. Malah untuk bertanding pun sebelum mereka berbincang dengan majlis muafakatan Harapan mereka yakni DAP – AMANAH akan berbincang dahulu untuk menentukan hala tuju mereka. Terkini… Buat pertama kali dalam sejarah perjuangan DAP selama 52 tahun, DAP berjaya meletakkan calon Orang Asli untuk bertanding dalam pilihanraya umum kali ini di Kelantan..Nasir Dollah, 31 tahun bakal dicalonkan… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Kejora Bapuk Bodo
27 April 2018 8:35 am
Reply to  pejuang rakyat

Ade bukti?

Tanah Melayu Dulu
Tanah Melayu Dulu
27 April 2018 11:54 am
Reply to  pejuang rakyat

Lebai bingai banyak menulis kopipes berdasarkan andaiannya semata mata…sama mcm sepupu tirinya jgk iaitu gng najis

zenda
zenda
27 April 2018 6:55 am

Reforbasi Madeymugabe27 April 2018 at 14:46 itu ia lah Kojolla dengan bermacam alias dia juga.

Bahasa kusut, berkahkah juga.

Setuju dengan cadangan siapa sempat bidaskan dia, kalau tak, biarkan saja dia melikai macam pontianak.

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:49 am

Fan Tun 27 April 2018 at 10:25 Pak Othaman, saya perasanBapok Kojola dah sebut sayaMekal tebal Kojola SanLebih buruk dari buaya! __________________________________ Ini buaya dtg nak baham FuckTun… Perasan lebiih, FuckTun otak sabutBiila masa, nama dia hamba sebut?Glamour Kejora, dia cuba nak rebutTapi pantun mcm bulu puki serabut Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh Si bingai ini hanya baru taraf umbutTak sedar ubun-ubun masih lembutTerkedu, pantun dia hamba sambutUdah kerap sangat, dia belah cabut Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kahhh Kebolehan Kejora, tidak terbatasMasuk jer komen, cepat dipintasDia buat pantun, spt kilat pantasIbarat spt apii membakar kertas Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh Kejora… Read more »

Reforbasi Madeymugabe
Reforbasi Madeymugabe
27 April 2018 6:46 am

Bawa la kes ROS ke, parti politik ke pergi mahkamah… Dah ada satu surat arahan dari bekas Ketua Hakim Negara tahun 1996 dulu suruh semua hakim baca bahagian 18a, 18b dan 18c Akta Pertubuhan 1966 sebelum buat keputusan apa juga berkaitan hal ehwal parti politik … Tak percaya KLIK SINI …… Muahahahahahahahahaha Haram jadah mana yang usul pindaan tu boleh rujuk hansard parlimen bertarikh 13 Disember 1989…. Tak payah nak salahkan kerajaan sekarang pula, pindaan dah berlaku hampir 30 tahun yang lepas. Pesan-pesan pada peguam mamak Haniff Katri tu, tak payah buat kerja tak berfaedah. Lebih baik duduk rumah atok… Read more »

Kejora Bapuk Bodo
Kejora Bapuk Bodo
27 April 2018 8:38 am

Ko ni reforbasi bodoo..surat tersebut untuk kes pertikaian ahli dengan parti…

Kes yg dibawak oleh ahli umno sekarang antara ahli umno dengan ROS…

Khatijah Nuno
Khatijah Nuno
28 April 2018 3:53 pm

Aku rasa kan si Reforbasi Madeymugabe ni adalah malaun ameno tak pun org yg same Wak Kejola KEngkang

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 6:19 am

Makin nak dkt pru…makin dungu si kejora

abda
abda
27 April 2018 6:10 am

Bersih calls for vigilance in observing early and postal voting process.

Setuju. Banyak penipu. Tun Mahathir sebut 40,000 Banglas.

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 4:58 am

Suman pasti menyesal sbb bermulut celupar
Dia gi acah hingga Kejora jadi spt singa lapar
Kinii tak tahu, kat mana dia hilang terdampar
Kalu le terjumpa, sahih dia makan penampar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

roy
roy
27 April 2018 4:56 am

Ini BN ar parti manyak babi ooo…

zenda
zenda
27 April 2018 4:53 am

Tapi lebih ramai rakyat meluat lihat banyak kemudahan (advantage) kapada Umno sebab mereka pegang kuasa.

Rakyat akan tunjukkan kuasa mereka masa mengundi di Pu14.

zenda
zenda
27 April 2018 4:51 am

EC sombong bongkak, Umno ombong bongkak, menegelenot bontot bila Mahkamah beri kemenangan berkaitan 16 ahli Umno bawak parti Umno ke mahkamah.

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 4:26 am

FuckTun bingai, buat pantun dia tidak cekap
Hanya harapkan mulut becok, banyak cakap
Dia ambil masa berjam2, nak dpt serangkap
Mana ler mungkin ikan puyu nak lwn siakap

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

abda
abda
27 April 2018 4:02 am

2. WHAT ARE THE BREAD-AND-BUTTER ISSUES?

The rising cost of living and stagnant wages are two major concerns of many ordinary Malaysians. Mr Amin said his monthly pay of about RM1,000 (S$340) hardly covers his expenses, which include rent, food and other bills.

In this regard, the implementation of the Goods and Services Tax in 2015, which stands at 6 per cent, is a sore point among segments of the public.

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 3:54 am

BeritaPRU14Pilihan EditorSukanSeni & HiburanGlobalKolumSuratLaporan KhasUlasanWawancaraLensakiniTV  Wee menang, lagi ramai dapat pergi Mekah Lu Wei Hoong26 Apr 2018, 8:23 malam (Dikemaskini 27 Apr 2018, 11:14 tengahari) A A PRU14 l Penyandang kerusi parlimen Tanjung Piai, Wee Jeck Seng, berjanji menambah kuota jemaah umrah bagi penduduk di kawasan itu jika pengundi memenangkannya sekali lagi. Kata Wee, program bantuan ke tanah suci itu dimulakan sejak 2016 dengan menghantar 10 lelaki mengerjakan ibadah berkenaan. Justeru kata bekas timbalan menteri belia dan sukan itu jika dia kekal memenangi kerusi Tanjung Piai, tahun depan kuota mengerjakan umrah berkenaan akan ditambah. "Syarat yang diperlukan untuk mendapat bantuan ini ialah, mereka… Read more »

abda
abda
27 April 2018 3:51 am

6 soalan berkenaan Pru14 di channelnewsasia

1. DO VOTERS CARE ABOUT 1MDB?

If Pakatan Harapan comes into power, it has pledged to launch an independent probe into 1MDB.

And that is music to the ears of lawyer Eric Paulsen, the executive director of Malaysian human rights organisation Lawyers for Liberty. He said: “Over the last 10 years especially, we’ve seen corruption at levels that were unseen before.”

mad
mad
27 April 2018 3:24 am

parti penipu no 1 dunia – BN

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:08 am

Padan dgn muka Suman bingai otak dangkal
Mahu duga laut dlm dgn kail cuma sejengkal
Kena dgn Kejora, dia sakiit mental dan fizikal
Khabar nya kini kat wad dlm keadaan kritikal

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:02 am

Suman sebak nafas, mcm org terjun paracut
Kain pelikat digulong, kian longgar nak lucut
Kena Kejora cabar, batang pelir dia inii kecut
Tiada pilihan lain ifrit ni selain dari lari pecut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

abda
abda
27 April 2018 2:47 am

Hahaha, dia nih tak tau apa benda pasai pengaruh Tun Mahathir –

PAS man proud, and relieved, to battle 'retired' Dr M

Zubir Ahmad is a little relieved as Dr M is no longer at height of political power.

Kesian kat dia. Tentu kena maki dek calon Umno kat situ, sebab orang PAS "nak kacau daun".

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 3:21 am
Reply to  abda

Mantap tun M tu…semua musuh goyang

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 2:42 am

Mlm tadi, Pejuang & Cekgu Kejora punya gilir
Kini Lebai pula nak kasi airmata cai mengalir
Caii2 spt dah mula resah, ke hulu dan ke hilir
Apa yang pastii, ramai cai dah kecut btg pelir

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 2:38 am

Kami ialah perwira2 negara empat serangkai
GN, Pejuang, Lebaii & Kejora, spt ada tangkai
Utk patahkan segala tohmahan, cai2 pertikai
Juga mau pastikan, PRU-14, PH jadi bangkai

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Labu8455
Labu8455
27 April 2018 2:48 am
Reply to  KEJORA

Kalau setiap kali lepas merapu kao ketawa tu memang sah dah biol mungkin pasal dah banyak sangat kena kencing dengan Najib

chimpira
chimpira
27 April 2018 2:37 am

rakyat ditipu hidup2 lg. umno mmg suka org msia bodoh2 dan miskin papa kedana. mudah dicucuk, ikut kata. minyak berdasarkan harga pasaran kunun..!

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 2:33 am

Kita rakyat, hidup dlm keadaan aman selesa
Jauhi lah parti peliwat yang penuh dgn dosa
Marilah kita berdo'a, menjelang bulan puasa
Semoga parti BN akan terus kekal berkuasa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

abda
abda
27 April 2018 2:44 am
Reply to  KEJORA

Kojol le kamu dan geng kamu, Kojolla. Najib dah benarkan begiu ramai rakyat China Kominis masuk, di lapoorkan bersepah yang jadi penjalang prostitute di Pantai Cenang Langkawi.

Sekarang PAS nak hapuskan itu, tibai kome' –

PAS wants Langkawi as 'World's first Islamic tourist spot

It's prospective Kuah candidate promises non-Muslims won't be affected.(Melainkan penjalang2 dan depa yang benaqkan penjalangan).

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
27 April 2018 4:36 am
Reply to  KEJORA

Hahahahahaprasan umnobnpas dah nak mampuuuss

Bulat Ken
Bulat Ken
27 April 2018 6:56 am
Reply to  KEJORA

Mulut kau tu ajar puasa dulu.

Fan Tun
Fan Tun
27 April 2018 2:25 am

Pak Othaman, saya perasanBapok Kojola dah sebut sayaMekal tebal Kojola SanLebih buruk dari buaya! Once a lunatic always a lunaticHis manhood a match stickThe idiot's face is too thickUglier,thicker than any beefsteak! Bini orang dia nak libasTak sedar untung awak tu lipasOthaman ridsect kejap dah kebasTerus mampoi kengkang tak nafas! Damned creepy he's an alienplanet Klepto tiny brain like onionA weakling birdie acting like lionSexually deprived,wife says 'no union!' Tak cukup Aci dia dah rembatTua renta pi lah taubatKepala batu tak makan ubatMenyusah ummah matinya lambat! This Mr Maggoo cousin of Mr BeanAn old pariah behaving like thirteenA filthy being… Read more »

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:39 am
Reply to  Fan Tun

Perasan lebiih, FuckTun otak sabut
Biila masa, nama dia hamba sebut?
Glamour Kejora, dia cuba nak rebut
Tapi pantun mcm bulu puki serabut

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Si bingai ini hanya baru taraf umbut
Tak sedar ubun-ubun masih lembut
Terkedu, pantun dia hamba sambut
Udah kerap sangat, dia belah cabut

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:42 am
Reply to  Fan Tun

Kebolehan Kejora, tidak terbatas
Masuk jer komen, cepat dipintas
Dia buat pantun, spt kilat pantas
Ibarat spt apii membakar kertas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:43 am
Reply to  Fan Tun

Kejora buat pantun mmg cekap
Sepontan je mcm org bercakap
Baris & bunyi tersusun lengkap
FuckTun..spt bapok lbh mekap

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:45 am
Reply to  Fan Tun

Kejora ada lah pemantun sejati
Bagi dia pantun dah jadi sebati
Tapi FuckTun tu, bingai tak reti
Spt badut jer menggelikan hati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 3:50 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun penyangak, tak ada jati diri
Baris2 pantun hamba kerap dia curi
Nak buat sendiri amik masa berhari
Lps bagi pantun terus dia cabut lari

Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 4:13 am
Reply to  Fan Tun

Kejora berpantun rileks dan santai
Tertundok rapat, FuckTun dibantai
Suman pulak, darii jauh mengintai
Terok dibalon, org dia anggap otai

Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 4:21 am
Reply to  Fan Tun

Pantun Cgu Kejora, padat dan padu
Ledakan kuat, bak peluru berpandu
FuckTun bengap, terus jadi terkedu
Nasib dia, serupa Suman tua hindu

Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:07 am
Reply to  Fan Tun

Kesiian tengok FuckTun musibat
Dia melangkah, nak tunjuk hebat
Tapi Kejora terus libas dan sebat
Kini..ke klinik ler ifrit ni, cari ubat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:12 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun terjah, konon dia itu kemas
Nak jadi hero, si cai tua warga emas
Tapi kini, dia udah tenggelam lemas
Baru lah dia kenal, kekasih nya Mas

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:18 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun dlm.berpantun tidak matang
Kejora yg hebat, dia cuba nak tentang
Akibat nyaa dia kena, jatuh terlentang
Napas semput, mata nampak bintang

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:24 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun muka mcm bontot sampan
Pantun2, dia tak berani beri jawapan
Ini ke gayanya, otai pakatan harapan
Kalau ada pelir, datang lah berdepan

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:31 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun udah terus hilang tumpuan
Jadi penakut, mengalah perempuan
Mahu lagak hero, dia terima habuan
Menyesal dia gi jolok sarang tabuan

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 6:35 am
Reply to  Fan Tun

FuckTun kini terdiam, tak berdetik
Kena terok dngn cikgu matematik
Jantan kah dia, atau kotey plastik
Pelir tu cincang je kasi makan itik

Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

Bulat Ken
Bulat Ken
27 April 2018 6:54 am
Reply to  Fan Tun

Sekali tengok aje, kita tau pantun kejora yg penuh carut marut ini lahir dari org tak berilmu. Patutlah org kata dalam umno tinggal org bodoh. Kalau dia ni dah sebegini bodoh, tentu org dalam umno yg mengupah dia ni beribu kali bodoh. Siapa org tu ye?

afif hk
afif hk
27 April 2018 1:06 am

Tu dia… awl pagi Kejora dah kluar kandang… melaksanakan tugas…hehehe

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 1:12 am
Reply to  afif hk

Di pagi jumaat yg mulia ni pon masih menyalak anjing rosmah mansur tu…ntah2 ni spesis LGBT yg tak kenal agama tu kot

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 1:13 am
Reply to  afif hk

Mencarut marut ni mainan macai umno..ketua bugis pun dh makin tak beradab lepas diasak tun M.
dan makin tak senang duduk walau duduk atas kerusi empuk

Kaaaahhh kaaahhh kaaahhh kaaaahhhh

Bulat Ken
Bulat Ken
27 April 2018 1:16 am
Reply to  afif hk

Agaknya dia dan kaum keluarga dapat minum minyak free nanti. … Ini bukab fitnah, cuma agakan aaya aje. Sebab tu dia beriya2 menyalak.

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:38 am

Terus lesap menghilang, Suman karong guni
Sblm ini dia ada jugak bermegah kat blog ini
Hamba gertak, nak tutoh pukii dia punya bini
Bila diajak bersemuka, terus dia tidak berani

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaashhhh

abda
abda
27 April 2018 1:46 am
Reply to  KEJORA

Oleh kerana Kojolla membuat komen tidak ikut tajuk pos, saya pun jawab dia tak ikut tajuk – Satu lagi kemungkinan sabotaj BN di Pru 14: Naib pengerusi MCA Perlis letak jawatan selepas digugurkan BNBernama | April 27, 2018 Seorang lagi Naib Pengerusi MCA Perlis, Teh Chai Ann menggantikan Khaw di kerusi DUN Titi Tinggi. Khaw Hock Kong tidak dipilih BN untuk mempertahankan DUN Titi Tinggi. KANGAR: Naib Pengerusi MCA Perlis, Khaw Hock Kong melepaskan semua jawatan dalam parti dan kerajaan yang dipegangnya berkuat kuasa serta-merta. Timbalan speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perlis itu menyatakan demikian dalam satu kiriman WhatsApp yang… Read more »

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 2:03 am
Reply to  KEJORA

SASARAN KING MAKER PAS King Maker itu semasa PAS nak bertanding 80 kerusi dan cuba mencapai target menang 40 kerusi. Kini tidak lagi. Kenapa lebai kata begitu. Sepatutnya Ahmad Lutfi boleh hubungi sahabatnya yang masih kekal dengan PAS yang mungkin ada maklumat tentang strategi baru PAS. Pertama : Kenapa PAS giler-giler nak bertanding PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar. Ada usaha Azmin (PKR) nak ambil Sungai Besar dan memberi lalu kepada PAS di Kuala Kangsar. Tapi PAS tolak. PAS tolak kerana pakar strategi PAS mahu satu indikator untuk PAS mengukur kekuatannya setelah PAS di serang hebat kerana tidak bersama dengan… Read more »

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 2:09 am
Reply to  KEJORA

DARIPADA KING MAKER KEPADA PEMERINTAH Kita masih ingat April 2017 Kepimpinan asal Parti Generasi Baru (NewGen Party) mendakwa partinya disalahgunakan Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dengan menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) seperti yang diumumkan awal bulan ini. Dulu NewGen nak masuk HARAPAN jumpa Mahathir tapi Mahathir buat tak layan aje. (Baca di sini) Jumpa PAS, PAS terima dan jadikan calon PAS kerana bagi PAS jika PAS dapat 10% sokongan bukan Islam PAS boleh menang. Target PAS daripada King Maker kepada Memerintah Target PAS berubah bila bertanding 160 kerusi. Letih lebai… Read more »

abda
abda
27 April 2018 2:14 am
Reply to  KEJORA

Kojolla dah pakai nama lebai moron pulak.

Dah keluar lagi berita nak sabotaj Umno/BN di Pru14 –

Cornered by party, Puad hints at dirt on BN candidates
M'Kini

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:32 am

Ke mana dia sudah menghilang, Suman unta
Dah lama bapok ni tidak jual temberang aota
Tak mungkin dia ini bisu tak dpt berkata-kata
Agak nya kat wad hospital, terlantar meronta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:26 am

Cap Munge teras perjuangan kering kontang
Yg depa ni tahu kerajaan BN mesti ditentang
Madey pulak sedar, yang dia akan terlentang
Lalu buat manifesto, siap janji bulan bintang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Shazly Rosly
Shazly Rosly
27 April 2018 12:21 am

Cilaka punya PENYAMUN TARBUS! Aku sumpah kau jadi katak!

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 1:58 am
Reply to  Shazly Rosly

King Maker adalah Strategi, bukan Idea dan bukan Matlamat PAS. Strategi boleh berubah, Ini Ahmad Lufti kurang jelas dalam dia menulis buku "Kenapa Mahathir" Lebai cuba nak mudahkan perbahasan. Kerajaan Perpaduan, Konsensus Nasional adalah idea. Manakala King Maker adalah strategi. Nak buat strategi kena ada idea. Kena faham tu!! Pembaca kena jelas untuk jatuh kerajaan BARISAN NASIONAL strategi terbaik ialah TAHALUF SIYASI. Ada orang kata pimpin PAS sekarang tolak tahaluf (gambungan pembangkang) itu TIDAK BENAR. PAS sedar TAHALUF adalah terbaik setakat ini nak jatuhkan BARISAN NASIONAL/UMNO. Tapi Islam ada mengariskan tentang bertahaluf. Islam ini agama kita, bukan mengajar kita cara… Read more »

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
27 April 2018 4:32 am
Reply to  Shazly Rosly

Ketua puak puaka pembohong..apa boleh percaya ka..macai begap

Tanah Melayu Dulu
Tanah Melayu Dulu
27 April 2018 11:33 am
Reply to  Shazly Rosly

kingmaker hanya utk menyelamatkan najib dn umno..itu yg sebenarnya

Tajul
Tajul
27 April 2018 12:16 am

Bapok tua sekor ni pepagi dah menyalak

Sbb mlm td tdo awal

Customer tadak sbb masih dilanda cirit petai

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 1:38 am
Reply to  Tajul

JANGAN SESEKALI AMBIL MUDAH DENGAN ISLAM Hukuman mati penyelesaian?Menteri Pembangunan Wanita dan Kanak-kanak, Maneka Gandhi bertindak memecah 'kesunyian' BJP, namun beliau mengatakan sesuatu yang tidak meyakinkan. Beliau berkata akan berusaha membuat pindaan Akta Perlindungan Kanak-kanak daripada Jenayah Seksual (POCSO) dan akan berkempen untuk menuntut hukuman mati atas kesalahan rogol ke atas kanak-kanak di bawah usia 12 tahun. Gesaan sama turut dibuat secara meluas media sosial yang mana kebanyakan orang menuntut hukuman mati dalam kes seperti itu. Sabtu lalu, kerajaan India akhirnya meluluskan hukuman mati ke atas perogol kanak-kanak selepas insiden pemerkosaan dan bunuh Asifa serta siri serangan seksual lain yang… Read more »

Jack
Jack
27 April 2018 4:56 am
Reply to  Tajul

Kau dah melalut apa ni lebaimoden oh. Coba nak bermain dengan ketakutan..apa pulak kaitan kes di India dengan Malaysia? Kononnya kalau kita pilih selain Dari BN,Malaysia akan jadi macam kes rogol di India? kalau takde bersangkutan apa apa..kau copy paste la di blog blog lain yg lebih sesuai la lebaikopipaste.

Jamesdean1 Jamesdean1
Jamesdean1 Jamesdean1
27 April 2018 12:14 am

Puad zakarsi mengamuk sakan…abes dipecah tembelang si kaled nordin.mmg bgkus johor kali ni

Tajul
Tajul
27 April 2018 12:17 am

Abes telanjang kalid

Amno dan porno berpisah tiada

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 1:31 am

INI AKIBAT BILA MEMBELAKANGKAN ISLAM NEW DELHI – INDIA. 'Rogol adalah rogol dan ia tidak sepatutnya dipolitikkan'. Kenyataan itu dikeluarkan Perdana Menteri India, Narendra Modi selepas negara terbabit kembali digemparkan dengan insiden rogol kejam. Ia bagaimanapun telah mencetuskan persoalan banyak pihak tentang 'Siapa yang sebenarnya mempolitikkan rogol di India?' Ini kerana jenayah seksual tersebut tidak berlaku hanya selepas kerajaan Modi mengambil alih kuasa malah ia juga tidak menyatakan ia berlaku kerana bermotifkan politik. Agak menyedihkan di New Delhi kerana rogol telah menjadi isu politik dengan dinamik agama, kasta, dan misogini (benci kepada perempuan) yang mewujudkan perdebatan umum terhadap permasalahan tersebut.… Read more »

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 1:35 am

INGAT ANAK CUCU CICIT ANDA Konflik Hindu-Islam jadi punca?Terdapat perbezaan antara minoriti Islam dan majoriti Hindu di negara sekular mempunyai populasi 1.3 bilion penduduk. Keganasan telah tercetus beberapa kali selama beberapa dekad sejak India memperoleh kemerdekaan dari Britain pada 1947 ketika benua kecil dibahagikan untuk mewujudkan komuniti besar Hindu India dan Islam Pakistan. Pada mulanya, interaksi antara kaum Hindu dan orang Islam berlangsung secara aman. Namun, situasi itu mula berubah pada 2014 apabila parti nasionalis Hindu, BJP mengambil alih kuasa selepas memenangi pilihan raya yang mana kaum minoriti terutamanya orang Islam yang merangkumi 13 peratus daripada populasi penduduk berasa terasing… Read more »

Kumbang Terbang
Kumbang Terbang
27 April 2018 12:05 pm

Baik pak lebai prgi sana bagi selesai conflict,,, sembang sini buat apa…

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:09 am

Bila Boboi tewas, Matdey mula le berdendam
Dipasang nya konco2 macaii, Najib digodam
Dgn DAP kominis & peliwat, rela jadi khadam
Melayu akan lbh selamat kalu Matdet padam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

HBM
HBM
27 April 2018 12:07 am

Kejora ini pagi pagi dah menyalak.
Jika kurang menyak tuan dia potong dubsidi.
Nasib kamulah…..orang lain boleh tengok saja….he….he…

KEJORA
KEJORA
27 April 2018 12:03 am

Matdey sedar awal lagi, Bersatu nak lebor
Sbb itu rela sembah, DAP dan si penjubor
Manifesto, bulan dan bintang janji ditabor
Namun yng pastii, PH akan tetap terkubor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

abda
abda
27 April 2018 1:40 am
Reply to  KEJORA

Calon2 politik kempen nak dapat jawatan Yang berhormat.

Arul kepmen supaya jawatan dia tak di tamat

Don’t politicise 1MDB, says Arul Kanda

1MDB president says political parties should debate based on facts, not dwell on personal attacks.

Dia ambik "facts" dari lobang bont.t you-know-who.

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 2:25 am
Reply to  KEJORA

Calon Pakatan Harapan (Harapan) Parlimen Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid tidak menolak kemungkinan pemimpin PKR Kapar sendiri yang menentangnya. Beliau yang juga penyandang Parlimen Kuala Langat itu berkata, pihaknya yakin bantahan itu didalangi oleh puak yang tidak berpuashati dengan pencalonannya di Parlimen itu. "Saya yakin ia didalangi pihak yang kecewa kerana tidak dicalonkan, mungkin orang itu dalam PKR sendiri atau mungkin sebaliknya. "Bagi saya itu namanya permainan politik, sebagai ahli politik ia perkara biasa kerana saya sering diserang ketika di Kuala Langat dahulu, namun saya terima hakikat dan bersifat profesional, sabar dan terus bekerja untuk rakyat," katanya kepada Sinar… Read more »

Unknown
Unknown
27 April 2018 2:48 am
Reply to  KEJORA

Kejora makan dedak

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
27 April 2018 4:26 am
Reply to  KEJORA

Hidup Pakatan Harapan..
Hidup Pakatan Harapan..
Hidup Pakatan Harapan..
Umnobnpas masuk mati msk kubur

KEJORA
KEJORA
26 April 2018 11:57 pm

Mlm tadi cai2 terok kena lanyak
Terkedu komen Pejuang banyak
Pasti ramai yg tidor tak nyenyak
Kini fitnah baru pula, hal minyak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

abda
abda
27 April 2018 1:35 am
Reply to  KEJORA

Sebab Kojolla selalu komen tak ikut tajuk, saya pun mahu jawab dia tak ikut tajuk –

The joke of the year, Arul buta apa DoJ kata:

Arul insists Jho Low not linked to 1MDBArul-

1MDB president says Low Taek Jho never worked with the company or received payment from it. More ››

lebaimodern
lebaimodern
27 April 2018 2:24 am
Reply to  KEJORA

BUKAN sahaja cauvinis, tapi juga seksis dan eksploitatif. Inilah sikap sebenar DAP yang sejak beberapa tahun kebelakangan ini menggunakan gadis-gadis muda Melayu sebagai bahan kempen pemasarannya. Kempen ini ditujukan pada orang Melayu, terutama anak muda Melayu anti-establishment yang sedang mahu melawan. Ramai daripada mereka diajak bersama DAP semasa di universiti melalui pelbagai program yang pada mulanya tidak menampakkan imej DAP. Anak muda ini diajak bersama program DAP seperti Sekolah Demokrasi dan didoktrinkan dengan fahaman liberal yang menyokong DAP dan menentang kuat Melayu. Penggunaan gadis-gadis Melayu ini ialah eksploitasi wanita oleh DAP walaupun mereka mendakwa gadis-gadis ini bebas bertindak atas fikiran… Read more »

malaysiabaru
malaysiabaru
27 April 2018 2:25 am
Reply to  KEJORA

CINA MALAYSIA KATA

ISI MENYAK PAKAI AIR KINCING KA???

AYAAAA

BODOOO PUNYA BN BARANG NAIK

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
27 April 2018 4:22 am
Reply to  KEJORA

Ayaa…hidup dap..hidup dap..hidup dap..hoho hidp ppbm..hidup ppbm..hodup ppbm..
Kita kasi undi pakatan Harapan..umnobnpas tatak gnuna ..ini parti naik minyak parti mabuk gila punya pati..selupa mau mati maa..