DIBATALKAN PENDAFTARAN ADALAH LEBIH BAIK BAGI BERSATU

Hakikat bahawa Bersatu mungkin akan dibatalkan pendaftarannya menjelang hari-hari terakhir PRU 14 tidaklah memeranjatkan sebenarnya.
Berikutan notis 30 hari yang diberikan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan atau RoS kepada Bersatu dan kegagalan memberi jawapan serta menyerahkan dokumen yang dikehendaki iaitu minit mesyuarat cawangan dan bahagian, akan memungkinkan parti itu dibatalkan pendaftarannya, tiada apa-apa yang pelik dalam tindakan terbaru ini.
Melihat kepada pelbagai karenah dan layanan yang ditunjukkan oleh RoS terhadap Bersatu sejak ia dipimpin oleh Ketua Pengarah yang bernama Surayati Ibrahim, langkah pembubaran itu,  malah boleh dianggap sudah memang dijangkakan.
Agak kelakar sebenarnya apabila RoS meminta Bersatu menyerahkan minit mesyuarat cawangan dan bahagian sedangkan kelulusan belum diberikan sepenuhnya, manakala yang sudah diluluskan pula belum lagi mencapai usia setahun tempohnya.
Ia seolah-olah suatu alasan yang sengaja didatangkan untuk membatalkan parti itu, setelah sekian lama berdiam diri dan tidak memberi apa-apa jawapan kepada pelbagai permintaan yang dikemukakan.
Tindakan ini tidak lain ialah untuk terus melemahkan Bersatu dan agar parti itu bersama Pakatan Harapan tidak lagi dapat menjadi pilihan pengundi untuk menumbangkan UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang.
Setelah pendaftaran Pakatan Harapan tidak menerima sebarang jawapan dan didiamkan begitu saja sehingga tindakan mahkamah terpaksa diambil terhadap RoS, langkah membatalkan pendaftaran Bersatu adalah pilihan yang paling munasabah bagi memberi kelebihan kepada UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasanya.
Semua ini adalah strategi yang sudah dijangka kerana hari demi hari, Najib Razak masih ketandusan sokongan rakyat di mana jangkaan awal bahawa Bersatu tidak mungkin mendapat sambutan ternyata meleset sama sekali.
Dalam erti kata lain, membatalkan pendaftaran Bersatu ini adalah juga sebagai tanda penyesalan kerana memberi kelulusan hanya dalam tempoh sebulan kepada parti itu sebelum ini.
Adakah dengan membatalkan pendaftaran Bersatu akan memudahkan lagi Najib memenangi PRU 14?
Harus diingat bahawa pertimbangan pengundi dalam pilihanraya kali ini ialah mahu menyingkirkan Najib, UMNO dan BN yang penuh skandal, masalah serta menyusahkan rakyat dan  memberi peluang kepada kerajaan baru Pakatan Harapan yang dipimpin oleh Tun Mahathir Mohamad yang pernah cemerlang selama 22 tahun dalam memberi kesejahteraan untuk mengambil alih teraju kerajaan.
Soal sama ada Bersatu dibatalkan pendaftaran dan Pakatan Harapan diberikan kelulusan atau tidak, bukanlah lagi suatu keutamaan atau perkara penting.
Ini kerana sebelum tindakan itu diambil oleh RoS atau sebelum ia difikirkan oleh UMNO dan BN yang semua orang faham sedang memperalatkan RoS untuk membantunya mengekalkan kuasa, Tun Mahathir sudah pun bertindak lebih awal dengan menyediakan “Pelan B” mengenainya.
Beberapa hari lalu, selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan, Tun Mahathir memberitahu, gabungan itu akan memutuskan penggunaan satu logo tunggal pada minggu depan bagi menghadapi BN dalam pilihanraya akan datang nanti.
Logo yang akan dipilih dan dipersetujui untuk digunakan ialah salah satu antara empat simbol parti yang ada dalam Pakatan Harapan – PKR, DAP, Amanah dan Bersatu.
Bermakna, jika logo PKR misalnya yang dipersetujui untuk digunakan, semua calon daripada PKR, DAP, Amanah dan Bersatu akan menggunakan logo parti itu sebagai simbol tunggal dalam pilihanraya.
Dalam hal berkaitan, oleh kerana Bersatu sedang berdepan “hukuman mati” oleh RoS, logo parti itu sudah pasti bukan lagi suatu pertimbangan untuk dijadikan pilihan.
Makanya, sama ada Bersatu akan dibatalkan pendaftarannya atau Pakatan Harapan tidak diberikan kelulusan, ia tidak lagi menjadi perkara yang boleh memberi apa-apa kesusahan.
Hakikatnya bukan lagi logo Bersatu atau Pakatan Harapan yang akan digunakan oleh gabungan parti-parti pembangkang bagi merealisasikan perubahan dalam pilihanraya.
Yang penting, BN perlu dihadapi dengan satu logo yang tunggal, manakala jentera pilihanraya, semangat juang, jumlah ahli serta persiapan adalah sama seperti sebelumnya.
Malah, dengan Bersatu dibatalkan pendaftarannya oleh RoS, ia sama sekali tidak menyebabkan ahli-ahlinya kembali kepada UMNO, patah hati dalam perjuangan atau akan membuatkan rakyat hilang keyakinan kepada keperluan perubahan.
Selagi Tun Mahathir kekal mengetuai arus perubahan dan peneraju untuk menyelamatkan negara, keyakinan rakyat tetap sama dan tidak berubah. 
Bahkan, tindakan RoS membatalkan Bersatu tidak mustahil akan melahirkan simpati yang lebih berganda kerana Najib, UMNO dan BN secara automatik dilihat sudah terlalu rakus, ganas dan menghimpit Pakatan Harapan sehingga rapat ke dinding semata-mata untuk memenangi pilihanraya.
Kesimpulannya, membatalkan pendaftaran Bersatu adalah lebih baik dan memudahkan lagi kejayaan perubahan yang memang menjadi dambaan. (ShahbudinHusin 10/03/2018)
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 2:00 pm
Subscribe
Notify of
guest

137 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Fan Tun
Fan Tun
11 March 2018 2:45 am

Cai hingusan mengaku hebat
Gigi rongak lagak musibat
Konon terror dia nak sebat
Orang gila tak makan ubat!

Mengaku perasan pantunnya kemas
Menggelupor dia bagai nak lemas
Dulu kuli lembu kat Gemas
Kak Ijat buang gemar meramas!

Tengok dia mengaku kebal
Hidung kemek dahlah bebal
Carut mencarut dialah handal
Ada hati orang nak bedal!

Memang tepat digelar jadah
He..he..masuk sini dah kena ludah
Merayu betina konon bermadah
Tak siapa yg mahu,podah..podah!

Anonymous
Anonymous
11 March 2018 1:26 am

FuckTun maacibai kini gelisah tak tentu arah
Tengok pantun hamba kemas, jiwanya parah
Mengelupor dia mcm babi yng luka berdarah
Hamba udah berjaya bikin si bebal ini marah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

FuckTun bingai bahalol hanya setaraf bocah
Ifrit ni mmg bebal dlm pantun punya kancah
Mengelupor sakan si tolol ini, bila kena acah
Habis dia bak keluar segala ungkapan lucah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

FuckTun mmg ternyata hingusan dan bebal
Mcm si Suman bapok, dia akan jadi sambal
Tak kan terlawan dia dgn Kejora yang kebal
Tapi dicuba juga berpantun dgn muka tebal

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Fan Tun
Fan Tun
10 March 2018 8:48 pm

Kucing anjing pun cai sapu
Sebab otak dah naik kematu
Fikir waras sudah tak mampu
Tak lama lagi bertukar hantu!

Awek bayangan dia gambarkan
Untuk naikkan esteem sendiri
Nak tanggung bini,sendiri tak makan
Seciput dedak setiap hari..

Konon perhatian segenap penjuru
Kodok bersanding si katak puru
Terkebil dia di bawah pokok Rhu
Lidah panjang lalat diburu!

Kesian cai budak hingusan
Nak lawan kita dia perasan
Bongkak,baghal baca Utusan
Seminggu lagi nak tempah nesan!

Tak dijemput tidak diundang
Blog AmeNo orang dah lengang
Kacau di sini sebab meradang
Nak eksyen pulak nak tunjuk bangang!

Heh..heh..heh..heh..heh..heh..heh..

Fan Tun
Fan Tun
10 March 2018 8:15 pm

Takde maknanya cai ni guru
Entah mungkin sikatak puru
Diupah masuk nak buat haru
Tak dapat dedak miss laa sorru!

Perasan betul budak hingusan
Darjah enam dia lulusan
Buah rambutan dikata pulasan
Orang yg mati dikata pengsan!

Cai baghal camni pun ada
Otak ciput bermata buta
Tidak bermaruah dicili lada
Bosnya pencuri,Mahathir dinista!

Katanya tersenyum seorang diri
Itu tanda Tampoi nak pergi
Atau dah dekat nak harakiri
Bangkainya buang dalam perigi!

Cai senyap mungkin dah lelap
Tidur kat dapur bini dah sentap
Ketiak busuk berpanau salap
Mintak tak kasi,bini dah fed up!

Heh..hehh..heh..heh..heh..heh..heh..

Fan Tun
Fan Tun
10 March 2018 7:56 pm

Orang berpantun dia nak ikutKita ini mahu dijemputAjak kepentas haram penakutGigil terberak nafasnya semput! Kecik anak hingus melelehTidak bernama, kuli si SalehBajak wangkang otak tak pulihTanjong Rambutan baru beralih! Berpantun baru sepekan laluPantun kau dah ada buku?Yang ada hanya, habuk dan buluJual berak entah tak laku! Othaman ajak punya penakutDalam seluar cacing dah kecutNyorok di bilik kunyah biskutBelakang bini sentiasa mengikut! Konon kita meniru diaCeh..perasan spesis gilaJenis cacat kurang upayaDepan belakang Bangla dah tala! Konon perempuan dok syok berduaDahlah hodoh, confirmed gilaYang confirmed dapat, si aci tuaItu pun sanggup cai ni tala! Jom cai, pantun di pentasTakde prepare takde kertasJual… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:29 pm

Pensyarah PhD bertemu jodoh seorang guru
Lepas PRU14, kami akan jadi pengantin baru
Dah pasti ler, jadi perhatian segenap penjuru
Diharap jgnlah pula ada pihak yang cemburu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:19 pm

Seringkali jua hamba tersenyum seorang diri
Rasa nya sungguh tak sabar membilang hari
Hamba dan si Mas, sah menjadi suami isteri
Kedua2 pengantin, nampak sungguh berseri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:13 pm

Hendak mengail si ikan tenggiri
Tersangkut ler pula si ikan patin
Ada kala nya tersenyum sendiri
Teringat Mas di mlm pengantin

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:05 pm

Ntah mengapa hati ini terasa debar & cemas
Rasa bagaikan kat daratan tenggelam lemas
Tidak sesaat pun hamba dpt lupakan si Mas
Dia bukan bandingan harga segunung emas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 6:56 pm

Entah kenapa tetiba abg sepi di mlm mingguDi tengah mlm begini, risau menongkat daguUtk bersama Mas, tak sabarr abg menungguHanya dpt berhiibur dengan dendangan lagu ______________________________LAGU KU UNTUK MU – DJ DAVE(https://youtu.be/s6Ua5_bnBmQ) Dengar lagu Dendangan untuk muPenghibur hati mu nan rinduHati yang setia harapan dakuLagu ku untuk mu Dengar lagu Ciptaan untuk muKu dendang semasa kau rinduSumpah dan setia harapan dakuLagu ku untuk mu Chorus: Ku cuba melupa tapi tak upayaWajah mu terbayang selaluMalam ku bermimpiTiada mu ku sepiHanyalah ku ingin bersama Janganlah kau pergi dari kuMembawa hati ku yang satu ___________________________Buat si dia yg ku rindu selalu,Salam rindu di… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 6:28 pm

Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
Hamba dgn Dr Mas, akan ke jinjang pelamin
Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 6:24 pm

Suman iblis pengikut Ayah Pin punya terekat
Dlm pantun si bingai ni langsung tiada bakat
Seronok tua bapok ini hamba usik dan sakat
Kini dgn Kejora, dia tak berani lagi nak dekat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 6:17 pm

Matdey lahanat, bangsa sendiri dia nak lacor
Rahsia negaraa, dia upah curi dan kasi bocor
Demi cita peribadi, dia rela negara ini hancor
Dekat neraka nanti, rasalah dia dibakar lecor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 6:11 pm

Kesian sungguh FuckTun bingai, teraba-raba
Dikarang pantun lintang pukang caca marba
Walau pun tak reti, dia masih juga mau cuba
Tak akan terlawan ler, pantun madah hamba

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Mmg le sgt melucukan, FuckTun bingai unta
Dlm berpantun madah dia ini mmg jahil buta
Serabut lintang pukang, pantun yng dia cipta
Lihat le pantun Kejora, baris tersusun sekata

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

FuckTun mau tiru cara Kejora pantun madah
Dia pun sedar, buat pantun bukan ler mudah
Tapi dihentam bedal jugak pakai main redah
Kesudahan nya, jadi lah serupa haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Fan Tun
Fan Tun
10 March 2018 5:28 pm

Bro Ramly saya tak pandaiMana nak lawan se ekor keldaiMasuk ke sini berlagak pandaiJual ubat tak ada kedai! Rasa di hati tidaklah nyamanBro John Doe lama bertemanBertukar pandang berkongsi halamanTak mungkin hilang tuan budiman.. Dia berfakta sukar ditepisPara pendedak rasa terhakisAgama,fakta sama terlukisKami pasir,dialah pongkis.. Jangan kami dibiar sendiriJohn Doe pasti kembaliSaat kemenangan di hujung jariDiserat kuat kita bertali.. Keldai sinonim bebal dan hodohHanya menjilat tanpa disuruhMenumpang orang ajak bergaduhlagak garang tak ada paruh! Keluarga Mahathir dia persendaNaik roket terus ke bulanSeluar terlondeh nampak sependerKalau nak tahu,tanya Matmaslan! Keluarga Tun dia yg hebohBos dia, dunia dah cercaParti bos hampir nak… Read more »

Banjo
Banjo
10 March 2018 5:13 pm

Memang sial sampah yg menyemak ruang komen ni.

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 5:07 pm

Suman lahanat mati pucok dan lemah nafsu
Dah habis aota temberang, nak dijadikan isu
Hamba cabar nak jumpa, dia diam membisu
Kalu jumpa, terbang ler dia punya gigii palsu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:52 pm

Suman tua hanya setaraf seekor bapak kera
Jauh sekali kalu nak dibanding Cikgu Kejora
Cikgu muda ini cekap berpantun pelipor lara
Juga sentiasa jadi idaman & rebutan si dara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

GENG NAJIB
GENG NAJIB
10 March 2018 4:49 pm

Tahniah…terkabul jugak hajat Madey dan calon2 bersatu nak bertanding bawah logo Roket. Sebenarnya Madey yang arahkan agar meyuarat cawangan dan bahagian tu tidak dijalankan dalam parti. Ikut laporan yang sahih, mesyuarat2 tu sememangnya tak dapat diadakan kerana Bersatu tak cukup korum..senang citer bilangan ahli terlalu sikit dan disetengah2 tempat, cawangan ujud pada namanya aje…atas kertas, tapi ahli takde langsung.Sebab tulah, bila ROS minta laporan mesyuarat cawangan dan bahagian, tak dapat dikemukakan. Apa nak heran j/kuasa tertinggi Bersatu pun bukannya dilantik melalui pemilihan yang sah, tapi dicekut oleh Madey secara ad hoc..tangkap muat, asal ada aje. Memang patutlah ramai pimpinan parti… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 5:44 pm
Reply to  GENG NAJIB

Pendaftaran PPBM diluluskan satu kesilapanNak test market konon, tetiba dpt sambutanCari akalan pendaftaran PPBM nak batalkanMesy. Cawangan, bahagian dijadikan alasan mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! Tak cukup tu! Pakatan Harapan pon mengancam!Jika diluluskan, mamposlah umnobn kena godamSebab itulah pendaftarannya hga kini RoS pedamInilah sebab, kenapa UMNO BN WAJIB dihentam mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! Semua ini realiti, bukannya persepsiTak caya? Tanya pas dia yg jadi saksiPdg tidak sama rata katanya bereaksiDlm tiap PRU, umnobn main tipulisasi mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! Kalau tak tipu bukan umno namanyaTabor wang rasuah mainan utamanyaAkan mati jika tidak mengamalkannyaItulah UMNOBn Dulu Kini Selamanya mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! MO1 PM Najib tekan… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:45 pm

Suman renta bapok serupa kera tergaru-garu
Dia buat diam bodoh jer, hamba cabar & seru
Sampai lobang cacing ifrit ni kan hamba buru
Ayuh Wak…ada berani ke, pertemuan yg baru

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:43 pm

Patutlah aku buka saja blog si Budin ni, aku tengok tahik babi bersepah2 bila aku scroll nak baca comment dan replies comrades2 pro pembangkang. Rupa-rupanya najis Si Babi Tua Melayu ,Kejora Kengkang yg mengotori lamn blog ni. Tak mampus lagi kah kau Babi Tua Melayu Kejora. Eh pergi lah berak kat tempat lain. Kau pergi sondol dan berak komen2 dan hujah2 kau kat blog pro umnoporno ke, mykemut.net ke (mykmunet). Kat situ kau takyah memaki hamun dan menfitnah TUn M, Budin dan pro pembangkang, kat situ kau dan babi2 melayu lain yg terlebih makan dedak Najib dan nasi kangkang boRosmah,… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:41 pm

Patutlah aku buka saja blog si Budin ni, aku tengok tahik babi bersepah2 bila aku scroll nak baca comment dan replies comrades2 pro pembangkang. Rupa-rupanya najis Si Babi Tua Melayu ,Kejora Kengkang yg mengotori lamn blog ni. Tak mampus lagi kah kau Babi Tua Melayu Kejora. Eh pergi lah berak kat tempat lain. Kau pergi sondol dan berak komen2 dan hujah2 kau kat blog pro umnoporno ke, mykemut.net ke (mykmunet). Kat situ kau takyah memaki hamun dan menfitnah TUn M, Budin dan pro pembangkang, kat situ kau dan babi2 melayu lain yg terlebih makan dedak Najin dan nasi kangkang boRosmah,… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:40 pm

Patutlah aku buka saja blog si Budin ni, aku tengok tahik babi bersepah2 bila aku scroll nak baca comment dan replies comrades2 pro pembangkang. Rupa-rupanya najis Si Babi Tua Melayu ,Kejora Kengkang yg mengotori lamn blog ni. Tak mampus lagi kah kau Babi Tua Melayu Kejora. Eh pergi lah berak kat tempat lain. Kau pergi sondol dan berak komen2 dan hujah2 kau kat blog pro umnoporno ke, mykemut.net ke (mykmunet). Kat situ kau takyah memaki hamun dan menfitnah TUn M, Budin dan pro pembangkang, kat situ kau dan babi2 melayu lain yg terlebih makan dedak Najin dan nasi kangkang boRosmah,… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:21 pm

Tiada lagi kelibat, Suman barua anjing dubok
Gebang kemain lebat tapi semua hanya abok
Kini mcm belut je dia bersembunyi dlm lubok
Jom Wak..kalu berani, kita jumpa bertumbok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:38 pm
Reply to  Anonymous

Kalau tak tipu bukan umno namanya
Tabor wang rasuah mainan utamanya
Akan mati jika tidak mengamalkannya
Itulah UMNOBn Dulu Kini Selamanya

mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 5:30 pm
Reply to  Anonymous

Sudah la kejora, luu jangan menyebok
Masuk sini selalu serupa orang mabok
Puki mak lu itu lagi baik lu pii masok
Jgn keluar2 sampai kincin dia lu togok

ka ka kak ka ka kak ka ka kak jora jalang

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 4:20 pm

Parti Cap Munge, ROS udah pun tolak ke tepi
Cai-cai biingai haprak terus terdiam menyepi
Terpaksa le Madey betanding atas tiket DAP
Mampos nanti, jadi le neraka punya kayu api

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 3:55 pm
Anonymous
Anonymous
10 March 2018 1:18 pm

Hai Dewi, kami ahli umno dan pas emang berencana nonton video / filem porno ini malem…..ada ngak? kalo ngak ada……. sorry deh…..minggir loh…!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 12:10 pm

Tiang `Obelisk` Exchange 106 tu, cepatlah siapkan!
Nanti boleh diguna pada malam pengumuman PRU ke 14
Masa haji tiang tu yg kita baling mcm baling setan!
MO1Njb pulabina di Malaysia taraf dunia punya kelas

mamposumnobn mamposumnobn mamposlah!!!!!

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
10 March 2018 11:09 am

Bang Shah..kesimpulan bang kami sokong..puak puak kleptokrat ini makin tergugat..gabra..goyang ..gigil..segala perkara/isu negara/rakyat yg cuba ditepis d lerai dah bersimpul mati..demi masa kita nanti PRU14 moga menjadikan UMNOBNPAS duduk d tiang seri memgigit jari..x pun mati tegak berdiri..campak terus dlm perigi..

Lawan tetap Lawan !!

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
10 March 2018 11:15 am
Reply to  Ramly Ahmad

Bro Fan Tun..kami x pandai berpantun..nak pulun sikatun katun..gaya bahasa gini yg kami cuba santun..haraf maklum..place your pantun kami suka tuntun..

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:59 am

HIJAB MARINA MAHATAIK TERSINGKAP?….

KIHKIHKIHKIHKIH…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:16 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:38 am

Satu demi satu, hijabnya tersingkapTanpa ada paksa tanpa ada perangkapHukum ALLAH tidak susah untuk digarapNak suroh Umno laksana? Jangan diharap! haposkanumnopasbn haposkanlah!!!!! Dulu terkenal gejet PS One hingga terkini PS NineKini Malaysia perkenalkan gejet real bukannya mayaJenama RoS SPRM PDRM hasil asli PM kita MO OneAkan dipasarkan lepas kali ke14 punya pilihanraya mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! Pendaftaran PPBM diluluskan satu kesilapanNak test market konon, tetiba dpt sambutanCari akalan pendaftaran PPBM nak batalkanMesy. Cawangan, bahagian dijadikan alasan mampopsumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!! Tak cukup tu! Pakatan Harapan pon mengancam!Jika diluluskan, mamposlah umnobn kena godamSebab itulah pendaftarannya hga kini RoS pedamInilah sebab, kenapa UMNO BN… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:00 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
10 March 2018 10:29 am
Reply to  Anonymous

macai..ko dah singkap ke kain kak ROS ko tu..kan kain yg dia pakai tu kan dah terselak..suar dlmnya warna merah siap cop keris bogel lg..pi lah tengok kalo x caya.. kami ingatkan hati hati bila ko dibawah meja tu..nanti kena tangkap mengendap..hahahaaahah

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
10 March 2018 10:49 am
Reply to  Anonymous

bro1738..dr dulu memang siumnobn ni nak kami kambus..d rebus d kukus buat mkn sitikus yg kurus kurus..kakahaha..

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:25 am

DI PENANG ISU…TEROWONG…

DI SELANGOR ISU….AIR…

SORANG TAMPAL KOYOK KAT KEPALA…

SORANG LAGI KENA SOPAK KAT TENGKUK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:36 am
Reply to  Anonymous

beberapa org akn lari naik kapal dgn lanun cina.. itulah melayu pengkhianat.

ada yg kata akn naik kplterbng dr krzytan.. selamat tinggal rakyat msia… tolong bayar hutang ye… pas puashati fpt berkat.

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:36 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:55 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……16:25….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:39 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:15 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

HADIGOL
HADIGOL
10 March 2018 8:23 am

tiada hujah yg dpt mngalahkn malapetaka 1mdb dn siri2 pecah amanah laknatullh bersama agen cina jolow yg mnyusahkn org2 umno walaun dn semua rakyat.

insyaallah ph akn menang kali ini. aaamiiun

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:28 am
Reply to  HADIGOL

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:14 am
Reply to  HADIGOL

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:12 am

Rosak! Marina Makin Lantang Tolak Islam Siapa yang tak kenal dengan Marina Mahathir? Kalau nak tahu, dia ni orang kuat Sisters In Islam (SIS), sebuah NGO yang kononnya memperjuangkan hak wanita dalam Islam. Kenyataan-kenyataan Marina mengenai Islam memang lantang. Baru-baru ni dia kata negara sukar capai kemajuan jika tak amalkan sikap liberal. Malah dakwanya, Malaysia di ambang kemerosotan jika teruskan agenda Islamisasi. Apa lagi, orang Islam memang marah lah. Marina ni satu contoh jelas manusia yang berfahaman sempit. Kalau nak tahu, pada 2014, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) keluarkan fatwa untuk haramkan SIS kerana didakwa berpegang pada fahaman liberalisme yang… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:35 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:40 am
Reply to  Anonymous

SIAN ANAK MAMAK MATEY MAHATAIK….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:13 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:04 am

LEBIH KURANG 2 JUTA DARI 498 KAWASAN DI SELANGOK PUTUS BEKALAN AIR….

WOIIII ASSMIN MB JAMBAN….KO BUAT APA LAMA2 SANGAT DOK DALAM JAMBAN TU…JENGOK2 SIKIT RAKYT YG PILIH KO MASA PRU DULU…TENGOK2 SIKIT KESULITAN YG TIMBUL…SI TANGGANG LAHANAT BETUL LAH KO…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:34 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:42 am
Reply to  Anonymous

PRU NANTI RAKYAT SELANGOK UNDI LAGI FUKATAN HAPRAK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:13 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:00 am

Nampaknya kemenagan PH sudah pasti akan lebih manis dan bergaya dan rakyat akan gembira dan berpuas hati kerana dapat mengalahkan sebuah kerajaan kleptokrasi pimpinan Najib dengan segala wang-ringgitnya, jenteranya dan pemakan dedaknya. inilah sebaik-baik hadiah kita semua buat Tun M yang amat berjasa kepada agama, bangsa dan negara.

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:06 am
Reply to  Anonymous

HABIS MANIS SEPAH DI BUANG….MAHATAIK….KO RAMAS DAN MAKAN LAH TAIK KO…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:06 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:12 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:00 am

WOIIII APEK ZAIRIL….KO DAH PUAS BEROMEN….TAK PAYAH BERTUNANGLAH…KAHWIN JER TERUS…LAGI PUN ORANG KAMPUNG SOKMO DAH TAHU….SIAN BINI DIA…SAMPAI BERCERAI DEK TINO SORANG NIH!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:33 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:43 am
Reply to  Anonymous

DAH PUAS BEROMEN….KAHWIN JER….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:11 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:46 am

Sendiri buat perlembagaan tpi x bole bak patuh.. Kalu betul xda masalah…mcm. mana nak tunai manifesto… Kalau betul semuanya ok.. X smpai sebulan bokeh srah smua dokumen… X perlu nak slahkan org lain kalau dh mmg salah sndri

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:51 am
Reply to  Anonymous

KAH…KAH…KAH… MUNGE TAIKKK AYAM DAH LAYU…. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:32 Ko letak la lambang dacing atau lambang bulan sebesar mana pun atas kertas undi, takkan ko dapat undi mereka yang membenci kerajaan penyamun kleptokrat lanun ini. Anonymous10 March 2018 at 15:38FUYOOOOO….MAHATAIK NAIK ROKET…. LIM KIT SIAL…TENGAH GELAK TUUUU!!!! PENGAKHIRAN HIDUP YG MENYEDIHKAN SI TUA RENTA… …. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24 Tak kisah la Bersatu diharamkan ke atau tidak, yang penting PRU14 akan datang INI tiada undi untuk BN atau PAS. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:26MUNGE TAIKKK AYAM….MAHATAIK…. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24MAMAK MATDEY MAHATAIKKK… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:10 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:45 am

MAMAK MATDEY BOLEH MERAYU KAT JIJAH KIPAS LEPAS…GUNA LAMBANG JIN MATA SATU….KAN MAMAT MATDEY DAH KAWTIM NGAN BANG NON…KIHKIHKIH…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:33 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:44 am
Reply to  Anonymous

BUSUKNYA TAIK AYAM….MAHATAIK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:10 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Ramly Ahmad
Ramly Ahmad
10 March 2018 10:14 am
Reply to  Anonymous

macai..amboi syok nampak..ko jgn tawe gumbira dulu nanti ko nanggis telalak..
Kak ROS ko tu kain yg d pakai dah terselak..suar dlm dia warna merah siap dgn lambang keris bogel..ko x caya..ko pi bawah meja dia..ko singkap kain tu..tp hati hati.. nanti ko kena serkap dek biadap.
hahahahahkakakakakekeekettthheekk

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:18 am
Reply to  Anonymous

Mata satu yg lebam tu.

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:43 am

JANGANLAH KALAH….SAYA NAK SANGAT JADI PIEM LAGI SEKALI NIH!!!

PLEASE….PLEASE…

NUKILAN-MAMAK MATDEY MAHATAIK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:32 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:45 am
Reply to  Anonymous

TAK CUKUP2 22 TAHUN….MAHU LAGI MAAAA!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:09 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:42 am

ADA CAN BUAT BAJA TAIK AYAM NIH!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:31 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:47 am
Reply to  Anonymous

BAJA TAIK AYAM PUN BAGUIH!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:08 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:41 am

MAKA BERTAMBAH BANYAK LE SAMPAH SARAP BERTERBANGAN DI MERATA2 KAWASAN….

LAGI PUN YG BUAT ADUAN…MACAI2 BUANGAN CAP MUNGE JUGAK…

MAMAK MATDEY APA ADA KESAH….

JANJI TEMPOLOK DIA ANAK BERANAK KASI KEMBUNG …KAU ORANG MACAI TERKULAT2 LAH….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:30 am
Reply to  Anonymous

Sian ko….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:50 am
Reply to  Anonymous

TAK SEMPAT NAK MEKAR MUNGE TAIK AYAM MENJELANG PRU…KIHKIHKIH…DAH KENA KUTIL…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:08 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:38 am

najib nak salahkan pkr dlm issue air selangor,tup,tup yg rosak dan tak efficient tu logi penapis 'SPLASH' kepunyaan rozali kroni besar najib…..'senyap seribu bahasa TV3/4….Najib cuba tutup issue umno tak shah dan kapal jho low…..

idup PPBM..IDUP PH

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:51 am
Reply to  Anonymous

KAH…KAH…KAH… MUNGE TAIKKK AYAM DAH LAYU…. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:32 Ko letak la lambang dacing atau lambang bulan sebesar mana pun atas kertas undi, takkan ko dapat undi mereka yang membenci kerajaan penyamun kleptokrat lanun ini. Anonymous10 March 2018 at 15:38FUYOOOOO….MAHATAIK NAIK ROKET…. LIM KIT SIAL…TENGAH GELAK TUUUU!!!! PENGAKHIRAN HIDUP YG MENYEDIHKAN SI TUA RENTA… …. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24 Tak kisah la Bersatu diharamkan ke atau tidak, yang penting PRU14 akan datang INI tiada undi untuk BN atau PAS. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:26MUNGE TAIKKK AYAM….MAHATAIK…. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24MAMAK MATDEY MAHATAIKKK… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:07 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:35 am

FUYOOOO…SI APEK ZAIRIL BELAAN DAPIGS….BARU 5 BULAN BERCERAI….DAH BERTUNANG NGAN SI MINAH PERAK…DYANA…
MEMANG PATUT PUN…KAHWIN JER TERUS….DAH PUAS BEROMEN…ORANG KAMPUNG PUN SEMUA DAH TAHU….KIHKIHKIH…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:01 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:51 am
Reply to  Anonymous

TINO JALANG…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:06 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Kumbang Terbang
Kumbang Terbang
10 March 2018 7:33 am

Tak baik sia2kan kuasa selagi masih berkuasa….

Kumbang Terbang
Kumbang Terbang
10 March 2018 7:38 am

Tak baik membazir,,membazir tu kan amalan station,,setan..

Kumbang Terbang
Kumbang Terbang
10 March 2018 7:41 am

Pmbtulan,
Station→syaitan

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:47 am

CAI2 HAPRAK MUNGE TAIK AYAM AKAN BERTABURAN….

KAH…KAH…KAH…SALAHKAN ORANG LAIN PLAK DAH….SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:49 am

KAH…KAH…KAH… MUNGE TAIKKK AYAM DAH LAYU…. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:32 Ko letak la lambang dacing atau lambang bulan sebesar mana pun atas kertas undi, takkan ko dapat undi mereka yang membenci kerajaan penyamun kleptokrat lanun ini. Anonymous10 March 2018 at 15:38FUYOOOOO….MAHATAIK NAIK ROKET…. LIM KIT SIAL…TENGAH GELAK TUUUU!!!! PENGAKHIRAN HIDUP YG MENYEDIHKAN SI TUA RENTA… …. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24 Tak kisah la Bersatu diharamkan ke atau tidak, yang penting PRU14 akan datang INI tiada undi untuk BN atau PAS. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:26MUNGE TAIKKK AYAM….MAHATAIK…. Reply Anonymous10 March 2018 at 15:24MAMAK MATDEY MAHATAIKKK… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:57 am

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:06 am

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:33 am

JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI…

FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH…

JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:57 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:53 am
Reply to  Anonymous

TUNGGUL KAYU PUN OK….BOLEH BUAT KAYU ARANG….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:05 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:30 am

SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK…..

PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 8:57 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:54 am
Reply to  Anonymous

NASIB KO LAH BADAN….

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:04 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:29 am

BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!!

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:00 am
Reply to  Anonymous

Sian ko……

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 9:56 am
Reply to  Anonymous

KASI TANAM HIDUP2….MATI BERAGAN…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:03 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:25 am

Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab.

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 7:27 am
Reply to  Anonymous

HE..HE…

MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK…

Anonymous
Anonymous
10 March 2018 10:03 am
Reply to  Anonymous

MAMAK MATDEY MAHATAIKKK NAIK ROKET!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:25Pastikan UmnoBn lingkup dulu pastu ini betina sila jawab. ReplyReplies Anonymous10 March 2018 at 15:27HE..HE… MARINA KAKI LGBT…ANAK MAHATAIK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:29BELUM PRU DAH MELINGKOP…NAK MAMPOS LAH TU!!! Reply Anonymous10 March 2018 at 15:30SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNGLAH….NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAKKKK….. PARTI SAMPAH….MAHATAIKKKK… Reply Anonymous10 March 2018 at 15:33JIDIN PAGOH TUNGGUL KAYU DALAM PARTI CAP MUNGE AIK AYAM…TU SEBAB LAYU….TERKULAI… FUYOOOO….LEBIH 20,0000 ORANG HADIR DALAM PERHIMPUNAN PEMUDA DAN PUTRI UMNO DI PAGOH….MAMPOS LAH JIDIN PAGOH… JIDIN…SI TINO GHEEE TU APA HABAK….KIKIHKIH… Reply Kumbang Terbang10 March 2018 at… Read more »