SAMAN ROS KEPUTUSAN TEPAT

Tindakan Pakatan Harapan untuk mengemukakan saman terhadap Pendaftar Pertubuhan atau RoS kerana kegagalannya memberikan jawapan berhubung status pendaftaran gabungan itu dikira suatu keputusan yang tepat dan bijak.
Sebagaimana dilaporkan semalam, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad sebagai berkata, tindakan saman itu akan dikemukakan pada minggu ini.
Katanya, tindakan perundangan itu adalah bagi mendesak RoS memberikan jawapan terhadap permohonan yang sudah dikemukakan Pakatan Harapan sejak beberapa bulan sebelum ini.
Bagi rakyat yang membayar cukai yang antaranya untuk membiayai perjalanan jentera kerajaan, tidak kira ke mana sekali pun kiblat sokongan mereka, apa yang diharapkan ialah keberkesanan dan keadilan dalam tugas yang dilaksanakan itu.
Oleh itu, dalam apa juga permohonan yang dikemukakan kepada jabatan atau agensi kerajaan, jawapan yang harus diberikan hanya ada dua – “berjaya” atau “tidak berjaya”.
Jika semua syarat sudah dipenuhi, memang hak sesiapa jua untuk mendapat jawapan “berjaya” itu, manakala jika “tidak berjaya” pula, sebab-sebabnya mesti diberikan supaya ia dapat diperbaiki atau dipenuhi segala kekurangan yang diperlukan itu.
Tidak wajar sama sekali sesuatu permohonan didiamkan begitu saja tanpa ada sebarang jawapan diberikan.
Lebih-lebih lagi dalam kes pendaftaran Pakatan Harapan ini, ketika awal permohonan dikemukakan dahulu, RoS pernah meminta agar logo gabungan itu dipinda kerana dikatakan tidak memenuhi syarat yang ditetapkan.
Tetapi, mengapakah setelah logo itu dipinda dan dikemukakan kepada RoS, ia terus didiamkan sehingga sekarang?
Kalau sudah cukup segala syaratnya, kenapa tidak diluluskan saja?
Jika masih ada syarat lain yang belum dipenuhi, sepatutnya berikanlah jawapan bertulis dan sebutkan apakah kekurangan itu supaya Pakatan Harapan dapat segera bertindak memenuhinya.
Soalnya, mengapa RoS diam tanpa sebarang jawapan sehingga sekarang?
Susah sangatkah memberi jawapan “berjaya” atau “tidak berjaya” itu?
Adakah RoS terikat dengan arahan tertentu sebelum memberikan jawapan mereka, maka sehingga sekarang jawapan gagal diberikan?
Sebab itu, Pakatan Harapan tidak boleh berdiam diri lagi dalam hal ini. Dengan membawa ke mahkamah, RoS tiada pilihan lain selain perlu memberi jawapan mereka tentang status pendaftaran Pakatan Harapan dan berhujah untuk mewajarkan jawapan yang diberikan nanti.
Dan akhirnya rakyat akan dapat menilai sama ada RoS bekerja untuk rakyat atau untuk parti dan pemimpin yang semakin hampir kehilangan kuasanya. (ShahbudinHusin 21/02/2018).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 2:00 pm

104
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousOthaman AhmadGENG NAJIBPerak ManKERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Cuma ada dua jenis manusia melayu sahaja dalam dunia ini yang takut dan percaya kepada Tuhan dan yang takut dan percaya kepada manusia. Kita tahu jenis manusia melayu yang ada di ROS mereka ini bukan kafir tetapi involve in kuruf. Bertaubatlah saudara-saudara kami sekalian sebelum terlambat dan bertakwalah kepada Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara GN, Chap Munge dan Madey sudah tiada apa-apa lagi strength politik. Parti sampah, prinsip tiada, ibarat pelacur jalanan.. Jadi, cytro mereka hanya mampu arahkan macai2 dedak berpencen hari2 cerita mereka akan menang.. ibarat org tua sakit duduk terlantar atas katil beritahu org yang melawatnya setiaphari dia akan panjat gunung dan berlari marathon. hari2 mereka ulang dan ulang skrip tipu yang sama.. sangka mereka perang saraf low level mcm ni masih laku di zaman 4G.. malangnya tiada siapa yang peduli mereka.. Saudara GN, sambil kita layan sikit2 meroyan mereka.. sambil dibalun.. biar merepek meroyan lagilah.. heheeh ayat2 komen taraf pesakit… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pencuri sokong penyamun.Munafik!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Shah Alam – Isu tanah Ijok, Selangor sudah berlarutan namun masih menjadi misteri berterusan. “Walaupun Kerajaan Negeri Selangor tidak mahu berterus-terang berhubung isu tanah Ijok namun pelbagai persoalan masih menular bukan sahaja di minda rakyat Selangor malah penduduk Ijok pun rasa terkejut dan terkilan dengan pembongkaran satu demi satu isu yang berlaku di tempat mereka,” kata Saudara Punithan Paramsiven, Ketua Penerangan, Pergerakan Pemuda MIC Kebangsaan. “Isu tanah Ijok, Selangor yang dijual adalah berkeluasan 2,198.4 ekar dengan harga RM1.18billion. 981 peneroka yang terlibat hanya dibayar RM421.4 juta sahaja sebagai pampasan oleh dua syarikat swasta yang terbabit malah baki RM758.6 juta masih… Read more »

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Rakyat Msia yang waras akal fikirannya semuannya telah berlapamg dada dan menerima dengan hati yang terbuka penerangan DSZH berkaitan kelewetan ROS memberi kelulusan kepada PH. Ikut laporan dari orang dalam ROS sendiri, sebenarnya kelulusan tu dah nak diberikan, tetapi memandangkan kegagalan PH untuk memenuhi beberapa kehendak ROS kerana keegoan mereka ternyata memakan diri sendiri. Negara kita ada peraturan dan undang2, apa gunanya jika kita sendiri sebagai rakyat tidak berilitizam untuk mematuhinya. ROS sendiri adalah sebuah agensi yang sangat fleksibel serta telus lagi adil, dan ia pernah dinobatkan sebagai agensi yg berada dalam kedudukan top 5 dalam negara. Malah KP ROS… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

najib mana ada 'TELOQ'..mamak kasi satu roti najib satu..

Anonymous
Guest
Anonymous

saman jgn tak saman..parti2 lain bila ditubuh tak ada masalah..tapi parti yg sekor ni byk masaalah..masalah yg dia cipta sendiri..langgar perlembagaan..i gat ros tak ada peraturan ke..lebih sgt politiknya hingga urusan parti sendiri tak terurus..jenis parti kroni..

Anonymous
Guest
Anonymous

1925, MANA SURAT RASMI RoS MEMBUKTIKAN NYA LANGGAR PERLEMBAGAAN? ADA? MANA? SILA TUNJUKKAN!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

BERKOKOK BERGEGAR SIANG MALAM KINI
LAST MINIT MINTAK SPR PULAK ITU INI
NNPK TAK GAME PUAK HAPRAK JADAH NI
LUM TANDING KALAH DAH BERI ALASAN ITU INI

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Ape ke jadahnye yg ko plak menyibok ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

1845, MEMANG KITA PH AKAN TERUS BERKOKOK SIANG MALAM. BE GENTLEMAN BRO, NOT GENTEL MAN AS SO CALL MO1 NAJIB THE GENTEL MAN. KAMI BERCAKAP ATAS FAKTA PENGALAMAN YG TELAH DIRASAI DLM PRU YG LEPAS2. BUKAN SEMBARANGAN ALASAN CAI!

LU KERA2-jaan PUNYA KAKI BUSUK PEKONG TAK USAH TEMBERANG LAHHHH…….

LETAK FREE LANS“REFEREE“ LA KERA2-jaan DLM PRU 14 NIH KALAU BERANI!!! BARU REALTIME“GAME“ PUNYA KITA DAPAT!!! GERENTI BUNGKOS UMNOBN!!!!!

MO1 THE GENTEL MAN MANA BERANI!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika PRU14 ini dilaksanakan dengan adil ikut peraturanAku yakin percaya kerajaan akan pasti bertukar tanganApabila PAKATAN HARAPAN ( PH ) menerajui pemerintahanInsyaAllah Malaysia kan kembali BERMARUAH, BERKEMAJUAN Namun sekarang, lihat wahai rakyat Malaysia sekelianHampir setahun pendaftaran Pakatan Harapan RoS peramInilah sebahagian daripada apa yg dikatakan penipuanKerajaan barisan nasional, umnobn mmg patut dihentam Kecoh riuh heboh pasal PH pelawa pemerhati asingDepa ni memang bangang itu kan hak pembangkangBkn PH je, Rakyat pon tau UMNOBN ni kuat kencingMcm 1MDB dan GST tu, ahkirnya rakyat tebongkang mamposumnobnpas mamposumnobnpas mamposlah Kejora bapok bodoh musibat tahi palat celaka GN mr j matpork macai lembu kondo… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

ringkas saja..klu dah tak ikut undang2..perlembagaan sendiri pun langgar..apa ros boleh buat..lps tu slhkan orang..asyik politik sepanjang masa..nti ada pula parti baru buat benda sama..kan bodoh punya kerja..elok lah diharamkan terus..

Anonymous
Guest
Anonymous

Alasan ape yg ko cakap ni?…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia peguam mana yg tau sangat itu ini pasal Bersatu…orang citer pasal perlembagaan dia pon ikut…kena klentong bak klentong orang lain plak…

Anonymous
Guest
Anonymous

SINI TAK DE MASA NAK BUAT CONGAKAN ATAU MAIN CONGKAK
YANG ADO PRU 14 YANG BAKAL MENJELMA SAJA
NAK BERILUSI NOSTALGIA KA LU PUNYA PASAL LA NAK AGAK
PRU NI SUMA NIGRI MESIA BALUK KE BN SUMANYA

KIKIKIKIKI…. TAK CAYEEEEE…. KIKIKI.. TUNGGUUUU

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Saudara JD, nampak tak apa yg saya katakan berolok-olok sebentar tadi. Jika mrk dah minta, saudara serahkan saja pada Tuhan. Tak perlu nak jawab.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Tungggu…umno dah nak manpos…hihihiho…najib gelabah nak bubar parlimen….hihihi

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Hisap rokok john

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Kata2 kuatkan semangat oleh kejora cikgu bapuk nak hiburkan hati di saat najib ketakutan….hehehehe

john doe
Guest
john doe

Sdr PJL,

Sekali lagi terima kasih di atas sokongan.

Memang saya nampak pun apa yang sdr katakan itu, tapi bagi saya apabila Kejora atau sesiapa saja di kalangan pendokong UmNo yang muncul dan memperolok-olokkan apa yang saya cuba sampaikan, itu akan menjadi bukti yang melampaui segala keraguan munasabah bahawa orang itu telah pun menerima penyampaian peringatan yang ia perolok-olokkan itu.

Itu sahaja sudah memadai buat saya.

Salam perjuangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

FUYIOINKK JON DOE PENUH ILUSI DAN HAYALAN
TAK ABIS BERNOSTALGIA DNG MAMAK KUTTY NYE
APA KAN DAYA RIS DAH KASI MUKA DAN X LAYAN
MEROYAN LA MACAI BARUA MCM GAMPANG SUMA

KIKIKIKI.. BERAMBOSSSSS TAHNIAH SINGAPORK NAIK GST 9% BUAT KE 3 KALINYA..

ALAHAIIIII MANO NAK TARUK MUKO JON DOE…

BERAMBOSSSS

john doe
Guest
john doe

Ulangsiar pada bahagian akhir komen balas saya di 16:30 di atas sebagai jawapan kepada Kejora.

———–

Pada 1 Muharram 1440H, Najib telah pun menajdi sejarah dan telah pun tumbang menyembah bumi bersama konco-konconya. UmNo dan BN pula hanya akan kekal dalam lipatan sejarah. 

S : Boleh percaya ka congakan kamu ni JD?

J : Wallahu a'lam, saya mencongak saja. Mungkin juga saya silap, tetapi apabila perkara pertama di dalam 7 senarai itu berlaku, cubalah buat 'countdown' congakan saya tu. Mana tahu ia tamat selepas kesemunya benar-benar terjadi. Apa pun kena tunggulah sehingga 1 Muharram 1440 untuk mengetahuinya.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Hisap rokok John

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

JD….sapalah nak percaya congakan setengah masak syok sendiri kau tu. Piraaah..sampai tualah lu berangan tak sudah. Inilah yang dinamakan congakan angan2 Mat Jenin…golongan orang yang dah nampak PH akan tumbang dengan hinannya di persada politik negara. Hanya orang macam kau aje yang tak boleh terima kenyataan dan hakikat yang UMNO/BN akan terus diangkat dan dijulang rakyat lagi sekali dalam PRU14 nanti. Segala petunjuk telah membenarkan kenyataan tersebut….takpe biarkan JD dan cai2 PH terus dalam alam fantasi mereka yang tidak berkesudahan..umpama si luncai terjun dengan labu2nya..biarkan..biarkan…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah..kahh..kahh menurun byk posting di beloq caridedak budin nih… apa nk jadi??

Soalan cepudedak Ainina Sampah Chap Munge dh jawab belom??

Cmne maderr dn kadiaq jaseen main duit billion2 ats nama dana politik parti???

Jwb leee mcaiiii

john doe
Guest
john doe

Persoalan ini telah berkali-kali saya jawab tetapi golongan pendusta masih terus memainkannya. Tunggulah pada hari Tun M mengisytiharkan jumlah sumbangan dan jumlah penyumbang siap dengan kertas yang sangat tebal sebagai bukti kedua-duanya. Pada hari ini UmNo dan Najib akan lebih gelabah daripada mana-mana biawak pun yang merasa gelabah. Pohon kongsikan jawapan saya di blog KD di atas isu yg sama. john doeSunday, February 18, 2018 1:52:00 AM Rayuan sumbangan oleh PPBM adalah jauh beza langit dan bumi untuk dibandingkan dengan pungutan derma oleh PAS.  PAS memungut derma demi wang untuk perbelanjaan pemimpinnya sedang PPBM memohon sumbangan derma demi menzahirkan sokongan… Read more »

john doe
Guest
john doe

(Samb) Tun M sudah tentu tidak benar-benar memerlukan wang tersebut untuk parti sebab sudah melebihi setahun PPBM ditubuhkan dan inilah kali pertama ia memohon sumbangan. Sudah tentu sumbangan ini bukan demi wang sebaliknya demi menzahirkan sokongan.  Cash is definitely not King, but wisdom is. Tiada keraguan lagi, jumlah penderma yang ramai walaupun dalam jumlah sedikit akan menggetarkan UmNo di dalam sistem demokrasi sebagaimana kuda-kuda perang kaum Muslimin yang hebat-hebat menggetarkan musuh-musuh pada zaman khilafah dahulukala.  Tidak hairanlah UmNo yang memiliki wang yang jauh lebih banyak sudah menjadi begitu gelabah biawak. Mari lihat bagaimana biawak ini menjadi lebih gelabah apabila jumlah… Read more »

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Nawawi dah takut dengar Tun madey nak tandinh di langkawi…elok Ainina plak lawan tun madey di langkawi…tengok sape tercirit birit…ade brani?…

Anonymous
Guest
Anonymous

john taik doe, persoalanya dah berkali kali kau merepek membebel tapi kau tetap juga kuli taik yg mengelebah mengalahkan gelabah biawak, dah bermacam cara kau gunakan utk menjatuhkan DSN tpi tetap juga gagal demi gagal kikikikiki, Allah tidak akan berpihak kpd munafik kaki kelentong mcm kau. kikikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Alamak blm pru….pru jatuh terus ke sungai buluh…ko ade bukti main dana parti billion2?…

john doe
Guest
john doe

S : JD, kenapa Najib masih tidak jatuh seperti kata anon 15:51? J : Sebab Najib sedang diberikan tempoh untuk bersukaria. Dia hanya akan jatuh bila tempoh itu tamat. Itualah aturan permainannya. S : Tapi menurut anon 15:51 dah bermacam cara digunakan untuk jatuhkan Najib? J : Itu adalah hikmah apabila seorang pemerintah yang jahat diberikan tempoh bersukaria dan masih tidak jatuh, itu bermakna Allah sengaja benarkan ia bersukaria dahulu supaya semua konco-konconya dapat dikutip dan dibuktikan bersalah sepertinya juga. Supaya kelak pada saatnya dia benar-benar tumbang, dia akan membawa kesemua konco-konconya sekali tumbang bersamanya. Supaya kelak manusia tidak hanya… Read more »

john doe
Guest
john doe

(Samb). 7. Di atas satu perkembangan yang berlaku di bulan Zulhijjah, sekumpulan orang-orang Melayu Islam yang berjiwa kental akan bersama-sama Tun Mahathir berarak ke destinasi yang perlu untuk mengambil alih pemerintahan dan pentadbiran negara daripada orang-orang yang sebenarnya tidak layak memegang jawatan-jawatan penting itu. Najib cuba bertahan dengan melipatgandakan penyalahgunaan kekerasan melalui Akta MKN dan ketika itulah Najib dan konco-konconya akan tewas. Pada 1 Muharram 1440H, Najib telah pun menajdi sejarah dan telah pun tumbang menyembah bumi bersama konco-konconya. UmNo dan BN pula hanya akan kekal dalam lipatan sejarah.  S : Boleh percaya ka congakan kamu ni JD? J :… Read more »

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Saudara JD, tak perku jawab. Mereka bukan nakkan jawapan saudara ttp berolok-olok laksana Yahudi dan para Nabi. Kalau mrk betul2 mencari kebenaran, tanpa pencerahan yg panjang lebar pun mrk akan faham. Kesimpulannya, saudara buat saja mcm para nabi terdahulu. Jika mereka nak sangat bebal, kita aminkan saja. Semoga mrk dapat apa yg dipinta.

john doe
Guest
john doe

Sdr PJL,

Terima kasih di atas komen dan sokongan. Sekiranya saudara benar-benar perasan, itulah sebenarnya yang saya cuba lakukan, sepertimana para Rasul dahulukan selalu lakukan, iaitu memberi peringatan kepada orang-orang yang durhaka sebelum peringatan itu benar-benar terlewat.

Selepas itu kita sama-sama berserah kepada Allah Yang Maha Adil Lagi Maha Bijaksana.

Salam perjuangan sdr, semoga kita bertemu pada zaman baru itu kelak, in shaa Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ainina tu sundal umno. Habis pakai buang tepi longkang !

Anonymous
Guest
Anonymous

nama dah mcm yahudi..blh percaya ke john doe ni..kau tulis panjang2 senang gulung2 buat bakar sampah..elok kau cermin pakatan kau dulu..dah perfect ke..tak ada rasuah fitnah bohong..dari bertimbun tambah tambah dosa tulis merepek2..

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika ditakkdirkan Pakatan Harapan menangi PRU14Pertama dilakukan HAPOS GST yang membeban rakyatKedua, DS Anuar Ibrahim akan dilepaskan! Bebas!!Ayahnda Tun M lepaskan PM utk DSAI ambil tempat! Usaha seterusnya forensic RCI 1MDB akan dijalankanDptkan wang dan aset Malaysia yg NajibMO1 lesapkanSesiapa yang bersalah ke mahkamah akan dihadapkanSetan & pelesit 1MDB ke Sungai Buluh Inn dimasukan Kerajaan Pakatan Harapan berlaku telus dan berintegritiRasuah & penyelewengan akan dibenteras habis habisanJerong/ikan bilis kan terus diburu tidak kira apa entitiIni barah pentadbiran setan tinggalan dari umno Barisan Bila rasuah penyelewengan, kerajaan PH dapat haposkanPasti maruah image Malaysia di mata dunia dikembalikanPelabur akan percaya & yakin,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hapuskan Pakatan Haprak?? Yg tgh nak terhapus tuu.. Khalid Ismeth dh ckp pakatan penuh penipuan!!

Kahh..kahh..kahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Woww macai tgh berangan.. Kah kah..kah pakatan takkan menang.. Jika Anwar dilepaskan..hbislah ton kutty.. Lari ke ostoliaaa… sama2 membaham… kikikikikiki

Imdb semua tu cerita khayalan penyedap hati lara macai.. Tiada yg lesap tanpa siasat melainkn zmn madeyy sapu bwh karpet.. 30 billiun lesapp xjwb smpai skg..jwb budak2 saya tak tahu..takingat… kahh..kahhh..kahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

1mdobi tu yg lesap bodosss nk mamposs 15 06 ni x hbs2

Yg kerugian bank negara tu sbb main forex bkn dilesapkan oleh tun m klu macai caari seluruh dunia pun takkan jumpa sbb duit tu bkn dicuri mcm dana 1mdobi yg dicuri..jumlahnya yg rugipun tak sampai 10 bilion ..30 bilion tu hanya dakwaan dtg dr bukti air liur bks pegawai bank negara aje tanpa bukti dokumen sokongan

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Khaled isneth dapat dedak baru ngaku bohong…huhuhuhu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Khaled Ismeth Ulam Rajah …….

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh….hah hah hahhh!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Masuk akal kah pembaca akan percaya dgn ocehan budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)….dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dah susah sgt nak lulusnya, bertanding atas satu logo parti sahaja.. guna satu logo parti yg mana calon parti lain tumpang logo yg sama. Boleh ke macam ni? Tak sabar nak memangkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

kak babi R.O.S

ko ni penjawat awam kaa pemantat kawan

lawaaak PTD mesti 1st class hon. saja. ptuiiiih

Anonymous
Guest
Anonymous

ROS kan kerja dgn najib, tentulah nak pertahankan suami. Yg ros satu ikut arahan takut kena buang kerja. Jika berkerja tidak jujur dan amanah serta melanggar sumpah setia jawatan maka wajib lah letak jawatan saja. Tak dapat bezakan tugas untuk rakyat dan PM. Segala kemungkaran kamu akan dinilai dimakhmah allah nanti. Mahu kah kamu bersama penyamun masuk nereka. Iya atau tidak?????

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Betul tu..hanya dua jawaban tapi x berjawab..main nyorok nyorok siROS ni..x taulh..ada tangan ghaib ni beb..yg sentuuh..yg geenteeel..agaknya yg gieegieel..yg mengeletaar tu..smpai mengepieet..ROS oh ROS kan nak kena saman..stimlh tu..lalok..syok..buat keje tu cerdiklh.. senang kami nak peram perap UMNOBNPAS nehha..
ROSak bang Shah..

Jom kita sokong dan undi PAKATAN HARAPAN
Membangun negara bukan bersama puak Kleptokrasi..
Membangun negara bersama harapan Rakyat..set!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Allah tunjukkan satu persatu ketidak adilan yang telah Mahathir lakukan dulu.Semsasa itu puak2 Mahathir amat suka dan gembira sekali apabila pentadbiran Mahathir pemperlekehkan musuh2.Kami dari 98 dah rasa dan tiada tempat blog hendak meraih simpati seperti Shahbudin pada hari ini.Kami telah matang menjadi pembangkang tetapi Shahbudin baru setahun dua dah sedih dan pilu melalak Umno BN tidak adil.haikkk tuih

Anonymous
Guest
Anonymous

RoseMah pun boleh kena masuk mahkamah tau

Anonymous
Guest
Anonymous

Diorg tgh krisis teruk. Belog carimakan ni pon dh suam2 nk basi..

Najib terus mrlangkah maju..cekap dn clear halatujunya.

Rata2 ckp2 org susah pakatan nk tumbngkn umno bn najub, mca gerakan pula sudah ubh strategi.. Dapig trpalit skandal dhsyat..penang hanya jd ladang penyangak hartanah dn kaki tambak laut..

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang cekap…tak cukup 2.6 billion sakau lagi 42 juta duit orng pencen…hihiho…silap puji tuu…melaka nak baiki jalan berlobang pon kena tadah doa….tak dak bajet…hehehe…

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Cai hingusan nak cerita apaMahathir dianugerah banyak kurniaJasa Mahathir dunia tak lupaPak klepto dihina satu dunia! Pak klepto disukai oleh rakyat?Ini cai dah buang tebiatMungkin hampir nak tamat hayatLebih afdal tinggalkan wasiat.. Perasan Pak klepto disukai ramai?Ini cai tentu dah mamaiNegara dulu aman dan damaiDatang klepto hilanglah permai.. Yang rakyat confirm nak di tolak Adalah 'isteri' pada si badakAmeNo reput rakyat dah jelakTerlalu kotor banyak keladak! Yang anjing itu bukannya SumanTapi cai yang kurang siumanOtak kecik sebanding kumanNasinya dedak,kencing minuman.. Anugerah Mahathir dunia tak kataApa anugerah pak klepto terima?Hanya 'Asia's worst finance minister'Spesis yg paling gila glamer! Mahathir dunia iktiraf… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Lubang taik wak kojola hisap rokok john.

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun.. Manusia memang mudah lupaHati tertutup dan mudah alpaBila bercakap lupa dosa pahalaSehingga penyamun disembah umpama berhala.. Apa yang diketengahkan cai, hanya ceritaTah tong sampah mana diaorang kutip itu beritaSedangkan hakikatnya rakyat susah, ramai menderitaPemimpin dan kepala bapak bermewah, itu yang kita dukacita.. Sudah banyak ditunjuk contoh percakapanJuga tak kurang juga dengan perbuatanKepala bapak sudah terbukti terkenal dengan penipuanBolehkah cakap orang sebegini, dijadikan pegangan?.. Kenapa ramai orang menyokong TunKerana dia seorang yang bijak, cakapnya santunBerbeza dengan kepala bapak penyamunMudah ditipu dan perangai pengikutnya lebih teruk dari babun.. Maaflah kalau terasaJanganlah menjadi pengkhianat bangsaMenyokong pemimpin korup negara binasaSedarlah… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bro Fan Tun…

Tahniah kerana telah mempamerkan cara betul berpantun, ada budaya seni, ada sindiran, ada maksud, lengkap dgn ciri2 yg dikehendakki dalam pantun pusaka budaya Melayu.

Salam perjuangan.

Noorul Izuddin Syahmi Nordin
Guest
Noorul Izuddin Syahmi Nordin

ROS bekerja utk rakyat kan? Buat he kerja, rezeki Allah yg beri.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Kenacikut jugak cakap menteri…kalo tak ikut kena tendang sana tendang sininlaa mcm bola…ade yg dihantar jauh je sabah serawak…

Anonymous
Guest
Anonymous

norul ko silap

rezki bn yg bagi

saya kaya sebab dpt tanah free . tq k toyo. saya dah siap 20pntu rumah kedai sold out semua.

sy nk derma kpd bn.

rezki bm yg bagi ingat tuuu nurol tolol.

– geng zahid –

Anonymous
Guest
Anonymous

14 30 nti ko dh mati lo jwb la pada Allah..ckp kir toyo bn yg bagi kau kau kaya…kompom ko msk surga firdaus

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Menteri punye angkara Pegawai yg dapat sakit…gaji tak seberapa…oleh itu pegawai2 bijaklah pilih kerjaan yg tak nyusahkan kerja …

Tolakk parti yg nak jage kepentingan tembolok dan perut…

Anonymous
Guest
Anonymous

Yes indeed give it to them (and their kind…) fair and square. And this should only be the beginning… More shall come their way soon. And even if that does not happen sooner rather than later, there is Allah swt who shall give the rakyat the justice in the hereafter.

So, these days they can behave as if they are so powerful and Malaysia and Malaysians are in their hands. But remember the time when they shall be made accountable for what they do with their hands.

Takbir!

Anonymous
Guest
Anonymous

KERAJORA 0829, jawapannya, tentu Tun M yang lebih bijak
22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua bergembira melonjak
NajibMO1 baru 9 tahun, menangis rakyat dgn GST dia henyak
PRU14 ini mari rakyat, umnoBn dengan Najib MO1 kita TOLAK!

tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Kebijaksanaan tun berbanding najib mcm langit dan bumi…najib baru anak murid tun….blm habis belajo dah nak lawan tokey…

Anonymous
Guest
Anonymous

tokey tak ada moral tak guna..lawan org zalim mcm firaun tak salah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Saman, jangan tak saman, kalah menang di mahkamah itu lain kira, kalo kena denda empat Lima ribu boleh buka tin Milo atau minyak tanah kalo tin milo kecil

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia menghilang, Suman lahanat puaka
Udah habis modal agaknya fitnah nak direka
Nak lagak kuat tak sedar diri dah tua bangka
Dgn hamba, dia tak berani lagii angkat muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Poorah….khayal ler kerja ko.setiap hari…..mengubat hati yg lara…jiwa kaco …hehehrhe..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora Wak Gila ada lagi ye?
Lama aku tak datang sini…..imgat dah wak dah mampus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bertambah sewel wak ni…hehehe

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Hisap rokok john

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Masuk akal kah says patut gentar dgn budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)….dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M sebagai penganut hindu. Saya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok udah terkial-kial tak tentu arahMatdey tak ada, dia tak dapat mentekedarahMaka mula le bahlol ini rungkai balik sejarahBak kuar citer Madey 10 thn punya anugerah Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Kesiian Suman bapok pengikut tuhan HarunMmg si mati pucuk ini bodoh turun temurunDS Najib disukai rakyat, dia jadi makin gerunCiter balik anugerah Madey yg dah berkurun Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Najib disukai ramai, Suman jadii makin gayatMakin sehari, makin bodoh ifrit ni punya ayatDia rungkai citer lama, Matdey punya hikayatSbb dia tau, Matdey & PH akan ditolak rakyat Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh Suman bapok serupa anjing… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni semua angkara semah badak

Anonymous
Guest
Anonymous

KERAJORA 0829, jawapannya, tentulah Tun M yang lebih bijak
22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua bergembira melonjak
NajibMO1 baru 9 tahun jadi , nangis rakyat dgn GST dia henyak
PRU14 ini mari rakyat, umnoBn Najib MO1 kita TOLAK!

tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

rejim yg tak ada sedikit bakti pun pd rakyat..hanya modal mulut sampah..gst hanya salah satu modal..bukan apa2 pun..satu dunia ada gst bukan dimalaysia sj..spore yg kaya pun 9% gst..cukup2 lah dgn modal basi..

john doe
Guest
john doe

Ketika zaman fitnah berada hampir di penghujungnya, orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaah mereka. Tidak lama selepas itu parti-parti politik yang bathil itu akan lenyap. Ia sebagai tanda cut-off date bermulanya pengakhiran zaman fitnah. Kemudian seluruh umat Muslimin akan benar-benar BERSATU dengan penyatuan terawal ini akan bermula daripada tempat di mana yang pertama di antara kesemua yang bathil itu mula lenyap. Ia adalah permulaan kepada zaman Dunia Baru di mana kegelapan bertukar menjadi cahaya, kejahatan bertukar menjadi kebaikan, penindasan bertukar menjadi pembelaan, dan pecah-belah bertukar menjadi ukhuwwah. Itulah 'kesimpulan' yang telah saya temui apabila 'mencari… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tanpa kau sedari kau lah yg ditinggalkan bersemadi dlm tong taik. Sesungguhnya zaman fitnah itu apabila ia telah datang ia akan diketahui oleh orang orang hakikat dan orang orang awam bahawa kau hanyalah seketul Taik yg selama ini bertopengkan agama.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Ko kerja tutup taik najib dan cina jho lo dengan tangan setiap hari…hidung dah immune…hehehe

john doe
Guest
john doe

Anon 13:15 menunjukkan ciri-ciri dia adalah Virgo yang saya maksudkan.

Dan seperti kebiasaan apabila Virgo muncul di bawah komen saya yang kandungannya antara lain adalah memberikan peringatan kepadanya, maka itu adalah mencukupi sebagai bukti melampaui keraguan munasabah bahawa ia telah menerima penyampaian peringatan itu.

Itu sahaja sudah memadai buat saya.

HBM
Guest
HBM

GN akan balik Kota Tinggi jaga kebun nenas….he….he….
Tapi dia balik kota tinggi pun salepas 2 1/2 tahun hidup makan free beram free bersama wak gila…

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

GN akan reput dibawah timbunan baja haram.

Anonymous
Guest
Anonymous

john laknat..kau buta mata buta hati..dah terang2 sampai kemahkamah rejim haram ph diheret atas fitnah2 yang dilakukan..kau sakit mental ke atau nak bodoh2kan org..puak2 kau yg bahlol memanglah sokong..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Saya tak rela sama sekali sahabat seperjuangan penegak kebenaran dicemuh oleh budak mentah yg tidak diketahui asal usulnya, tidak bernama, tidak terdidik adab sopan, sekolah entah di mana & sampai takat apa, kuat mencaci, kuat mencarut, kaki auta temberang, putar belit tulisan orang, kaki tiru tairu kopipes buta2, jelas murtad, mengadu domba batu api, tidak hormat pd orang (termasuk tuan punya blog)….dan yg paling dahsyat menghina cela 'Allah MELIWAT Tun Mahathir dunia akhirat', berdoa pd 'tuhan jesus' dilimpahkan laknat pd Tun M sekeluarga & si lahanat ini juga tak putus2 berzikir nama2 dewa hindu ketika memfitnah saya & Tun M… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Othaman Ahmad

Memang Najib pengecut takde telor

Acam kejorah kaki auta tab space

Kalau Najib ada telur

Luluskan pakatan

Jangan nak main bola tanpa pengadil

Bodooo najibabila

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
Guest
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak

Roti najib satu……siaap…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kenangan mengusik jiwa….

Roti mahathir ada isi & telor.
Roti najib kosong hampas….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kahhh..kahhh..kahhh mmg win lah bro jamal..SYABAS! Org tua biasa menyangak pasti rasa amat pedassss… Jamal sumbang RM7 billion pada PPBM KUALA LUMPUR 21 Feb. – Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md. Yunos memberi sumbangan RM7 billion (USD 1,800 Million) kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bagi membiayai parti itu sekaligus membantu gerak kerja mereka menghadapI Pilihan Raya ke-14 ( PRU14) nanti. Malah katanya, dana itu diharapkan cukup untuk mengerakkan PPBM lantas meminta menghentikan kutipan derma daripada orang ramai. “Cek ini sah sehingga 2022 sebagaimana selama 22 tahun Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad memerintah sebagai Perdana Menteri. “Ini… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hasil titik peluh najib dan kabinet teramai di DUNIA.NO.1-13 tak payah baca la… 14. Skandal 1MDB (laporan PAC m/s 76 nyatakan hutang 1MDB kini mencecah 53 billion15. Menghapuskan DEB (Dasar Ekonomi Baru)16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia18. Curi 2.6 billion dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan20. Kehilangan majority 2/3 dalam Parlimen21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan22. Banyak kilang tutup dan berpindah23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh25. Tidak mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh teruk26. Menaikkan harga minyak27. Peningkatan hutang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kahh mcm ni je ke macai munge nk kempen pru?? Dgn burukkan negara dn reka fitnah.. Boleh mkn ke?

Jap..NFC zmn sape ehh? Zmn 2006 Din Pagoh Nika Gee jd menteri… pak lah jd pii emm..kes tu ape cer ha?? Knpa lapussy kalah???

KKAHHHHH..KAHHHH..KAHHHH

" BABI PON BOLEH TERBANGGG WOOOO…"

Anonymous
Guest
Anonymous

Bkn saja tutup akaun malah parti pribumi pun perlu dibubarkan klu dapat duit sebanyak itu..apa perlu susah2 tun m bleh goyang kaki kt rumahnya..jamaal pak tongkol klu buat lawak biol dn meraban mmg win
la siooolll

Anonymous
Guest
Anonymous

Jamal jamban merah samsing tai koo cing cakap ngalahkan guruh…ade ilmu kebal kena tumbuk pon berdarah…raba bontot tukang urut….niaga ikan bakar bankrap…bill letrik sewa kedai tak bayar…bina sambungan sheley secara haram…pegang botol arak depan pintu pagar SUK…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kejora dedahkan dirinya dgn auta lawak bodoh syok sendiri dari budak2 mentah tak abis sekolah, siapa nak ambil kisah……???

steady eddie
Guest
steady eddie

ros…dah ade bunga2 ketakutan

Anonymous
Guest
Anonymous

"Babi pon bolehh terbang woooo..jgn main2 dgn kami.."- jurucakap macai chap munge

Anonymous
Guest
Anonymous

Ye Betul tu Bro,
Sedang kan babi pun boleh terbang najib buat solap mata curi duit ini kan pulak, borang permohonan samada lulus atau tidak,
Duit 2.6billiun pun boleh najib tipu hidup hidup rakyat Malaysia, ini kan pulak babi terbang, babi dgn najib sama aja,
Babi itu haram,
2.6billiun itu halal

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya NAJIBABULA semua boleh

Cable car Langkawi pun jahanam bila Najib pegi sana

15 tahun tak ganti cable

Kepala bapak y. B nawawi main main dgn nyawa

Cable car pun nak main rasuaaah… Biol BN

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua agensi kerajaan telah diROGOL oleh NajibMO1…..oleh itu……tindakan SAMAN ke atas RoS / Pendaftar Pertubuhan memang tepat atas akta Penyalahgunaan kuasa k/tangan awam!

Mari kita lihat RoS ini utk kemudahan rakyat atau alat menindas rakyat…..INGAT RoS ingat Ros……maa!!!!!

KERAJORA 0829, jawapnya tentulah Tun M yang lebih bijak
22 thn jadi PM, tiada GST, rakyat semua gembira melonjak
NajibMO1 baru 9 tahun, nangis rakyat dgn GST dia henyak
PRU14 ini mari rakyat, umnoBn dengan Najib MO1 kita TOLAK!

tolakumnobnMO1najib UNDILAH PAKATAN HARAPAN!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepala bapak kutty, skycab tu private sub- LADA, zmn kuttypenyangak jadikan LADA lubuk macai mkn dedak haram.

Bising psl pntai chenang rosak, sdgkn kroni dia yg bg jahanam, zmn dia jd PiEm kasi taukeh cina sgpork buat underwaterworld tepi laut.. Skrg dia menyalah..gila punya mamak

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai oooi…tun madey bagi pantai cenang elok…sekarang dibiarkan hingga rosak…skycab tak dijaga dengan elok…..mao kutip hasil je…

Anonymous
Guest
Anonymous

Pastikn ini bukan jenis saman hari selasa atau saman hari rabu…

godisgreat
Guest
godisgreat

Bro ! Yang penting PRU 14 ni Najib dan Umno Mampos Semampos Mamposnya !

Kebumikan kan sekali PAS, MCA, MIC !
Tanam dalam2 , kasi simen atas kubur tu !

Waklu
Guest
Waklu

Haramjadah punya Najib ,penakut, bacol takde telo ,kaki songlap, pencuri, takut bini. besar punya kepala bapok !

Bila ko nak kojol ahh najib lahanat oi !
Cukup2 lahhh jadi pencuri, maleng, kleptocrat najib oiii !

Wahai bani umno yang bangang , si najib lahanat ni pemimpin yang korang sokong ?

KahkahKah .. Dio kaya raya dapat duit curi , korang dapat apa? taik babi eh .
haha kesian.

Anonymous
Guest
Anonymous

KUALA LUMPUR 21 Feb. – Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz didakwa bakal bertanding atas tiket DAP dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14). Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi mendakwa, tindakan tersebut diambil berikutan PPBM yang baru berusia setahun jagung gagal mendapat sambutan dari pada orang Melayu khususnya di kawasan yang mahu ditandingi dua beranak berkenaan. Sehubungan itu, beliau memberitahu, adalah tidak menghairankan apabila wujud usaha dalaman oleh pihak pro-Mahathir untuk mensabotaj parti menggunakan lambang bunga itu supaya Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) dipersalahkan. “Ini satu alasan yang diperlukan… Read more »