WAWANCARA HADI AWANG MENGARUT, KATA AHLI PARLIMEN AMANAH

1. Maaf, saya masih terpanggil untuk ulas beberapa jawapan Presiden parti suci dalam wawancara beliau dengan Mingguan Malaysia semalam.
2. Antara lain, ketika ditanya tentang parti suci bertanding secara sendiri dlm PRU , dia jawab dengan berkata parti suci berpijak di atas kekuatan sendiri dan jentera sendiri dan tak menumpang parti lain. 
3. Dia juga kata yang parti dia ada pusat penyelidikan yang buat kajian secara terperinci dan turun ke lapangan.Kajian parti dia, dia kata, bukan sekadar sekadar duduk dalam bilik hawa dingin je, tapi turun juga ke lapangan…
 
4.  Bila dia kata parti dia berpijak atas kekuatan sendiri dan jentera sendiri dan tak menumpang orang lain, bagi saya lah, itu ucapan orang ek dan tak boleh nak kerja dengan orang lain. 
Patutlah mcm tak naik kelas. Berpijak dengan kekuatan sendiri…tak pe lah jika kuat..jika x kuat dan cuma perasan kuat je , lagu mana pak Aji? Bertanding PRU bukan mcm lawan gusti pak Aji..di mana kekuatan diukur dari satu sudut yang dominan- kekuatan fizikal. 
Tujuan berpakat atau bertahaluf ini supaya setiap parti boleh tampung menampung antara satu sama lain. Tapi kena sepak tepilah sikap ek, ego, keras kepala, tak mahu bertolak ansur , flip flop dan asyik nak mendominasi.
5. Buat kajian satu hal, betul ke kaedah dan disiplin kajian/ penyelidikan tu satu hal yg lain. Kajian atau penyelidikan ini bukan berkaitan semata-mata ia dibuat kat bilik aircond atau turun ke lapangan Pak Aji hoi. 
Turun ke lapangan sekalipun, lepas tu kaedah dan tatacara mengkaji x betul, resultnya pun nanti tak boleh nak pakai sgt. Ia kena ada ilmu dan dikawal disiplin tertentu. Jgnlah berlagak jika tak tahu. Pernah berlaku dulu ditolak tepi kajian , lepas tu  pilih calon atas dasar mimpi!!!
6. Bila disoal mengenai kerjasama dgn parti sarkas , dia jawab parti suci ambil pendekatan ta’awun ( kerjasama ) dalam perkara baik dan menentang dlm perkara tak baik. Ehem ..itu mulut je yang cakap dan hanya ayat di atas kertas. 
Di alam realiti, semua orang nampak byk kali dah yang tak baik dan korup, parti suci tak tentang pun..malahan mudah puas hati, berkecuali dan lebih teruk lagi “menyokong” dgn berlapik agama atau guna hujah spt campurtangan asing.. Tak  usah nak berbelit dan temberang lah. 
Anyway, ta’awun atau mu’ awanah dlm perkara baik ni bukan parti suci yg perkenalkan pun. Dah lama dah orang lain buat juga cuma tak kecoh je. Dlm parlimen contohnya, kami dari dulu tak ada masalah nak bagi sokongan apa yg parti sarkas buat yg kami fikir baik.
7. Saya sakit perut ketawa bila dia kata  rakyat mahu lihat parti yang berkerja…ya lah kerja sangat lah tu hingga terlupa gamaknya nak hadir sidang Parlimen..ke kehadiran seorang MP dalam sidang Parlimen , yang kami dlm PH anggap ia sebahagian dari kerja kami, tidak pula dianggap kerja oleh parti suci. 
Maklumlah, definisi kerja orang suci mungkin berbeza.
MOHD HANIPA MAIDIN
AHLI PARLIMEN SEPANG.
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 2:00 pm
Subscribe
Notify of
guest

100 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
23 February 2018 12:45 am

Pemimpin BN kata kalau PH menang,Lim Kit Siang jadi PM.
Pemimpin PIGs kata kalau PH menang,Lim Kit Siang jadi PM.
Inilah namanya KERJASAMA tanpa bergabung.

Pemimpin BN kata dap anti islam
Pemimpin PIGs kata dap anti islam
Pemimpin BN kata puas hati dgn 1MDB
Pemimpin PIGs kata puas hati dgn 1MDB
Demikianlah makna KERJASAMA bukan bergabung.

Pemimpin BN kata beri Najib peluang
Pemimpin PIGs kata beri Najib peluang
Pemimpin BN kata GST bagus
Pemimpin PIGs kata GST bagus
itulah makna KERJASAMA bukan bergabung.

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 9:25 am

Hadi dan ahli parlimen Amanah tiada bezanya, dua2 kepala taik.

GENG NAJIB
GENG NAJIB
20 February 2018 3:03 am

Pak diny dan cai2 PH yang melambak2 kat sini….memang patutlah melayu ni tak maju2 dari dulu sampai sekarang, apa taknya… sifat iri hati, cemburu, tak boleh tengok orang lain lebih dari dia masih kukuh terpahat dalam hati. Bukan kah rezeki tu dah tentukan oleh Allah s.w.t..sapa yang kuat berusaha, lebihlah ganjaranya. Kan dah ada firman Allah s.w.t yang mafhumnya : ' Allah tidak akam mengubah nasib sesuatu kaum jika mereka tidak berusaha untuk mengubahnya sendiri' Allahyarham TS P. Ramlee , seorang seniman dan juga pengkritik sosial yang perihatin akan nasib bangsa melayu pun pernah memasukkan dialog seperti yang dilontarkan oleh… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 1:17 am

LANGKAWI: Laporan positif oleh agensi penarafan asing dan institusi kewangan antarabangsa terhadap ekonomi negara ini adalah bukti bahawa dakwaan pembangkang bahawa ekonomi Malaysia bakal bankrap sebagai fitnah dan tidak berasas. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata di sebalik pelbagai dakwaan oleh pihak pembangkang, kerajaan Barisan Nasional (BN) terbukti berjaya memacu ekonomi negara sehingga mencatat pertumbuhan 5.9 peratus dan mata wang ringgit mengukuh dari RM4.49 kepada setiap dolar Amerika Syarikat kepada RM3.89 sejak beberapa bulan lalu. Beliau berkata, kemampuan negara mencatatkan rekod baharu eksport bernilai RM83.5 bilion pada November lalu adalah satu lagi pencapaian membanggakan. Ini bukan gambaran sebuah negara… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 1:02 am

FUYOOO ARI.ARI BODIN.BELASAH.PAS
MAKLUMLA PAS DAH TAK BOOEH PUJUK
APA LAGI MELENTING SUNGGUH SATU BAS
APA NAK BUAT DOLU BOLE LA KO KETUK2
SKG NI PRU MOLA JER SATU BAS KENA.LIBAS

KIKIKIKI..

ARI ARI SUMAN MAIN PASAL ANU'GERRRAH
SI VANGANG&PANDAI SUMA DAPAT ANUGERAAH
NO MEANING LA KLU VANGANG.PANDAI DPT HADIAH
GITU JUGAK DENGAN SI VINTAGE PUNYA.ANUGERAH
PLURALIS COMANGO LIBERALIS SUMA TIADA PEMISAH

ALAHAIIII….

BERAMBOSSSS…

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:59 am

Zahid Hamidi dan empat yang lain berjaya batal saman Hindraf KUALA LUMPUR – Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan empat yang lain hari ini berjaya membatalkan saman pemula pengerusi Hindu Rights Action Force (Hindraf) P. Waytha Moorthy serta 18 individu lain yang menuntut perisytiharan bahawa pendakwah antarabangsa, Dr Zakir Naik mengancam keselamatan negara dan dilarang daripada memasuki Malaysia. Ini berikutan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Datin Azizah Nawawi yang membenarkan permohonan kesemua defendan iaitu Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Ketua Polis Negara (KPN), dan… Read more »

Fan Tun
Fan Tun
20 February 2018 12:16 am

Dijadilah Allah sejenis mahluk
Diberi otak buat tak elok
Berbohong merapu cakap melalok
Pencuri,penyangak itu dipeluk..

Mengaku dia seorang peladang
Taraf akal bawah seladang
Jasa Mahathir buta dipandang
Kerana bosnya Mahathir penghadang..

'Madeymatijadibabi'komen dipahat
Bersaksikan Allah saya melihat
Memang perangai teramat jahat
Tiada agama tak siapa nasihat..

Kita menderma dia yang risau
Mahathir disokong dia dah sasau
Gementar tubuh takut pun besau
Macam ikan takutkan pisau!

Nama Geng Najib macamana rupanya
Adakah macho,atau mak nyonya
Kepada dia jom bertanya
Sebulan dedak,berapa upahnya?

Geng Najib marang perapu
Hanya layak jadi penyapu
Berak Bijan ditolong sapu
Jenis spesis gemar menipu!

john doe
john doe
20 February 2018 12:43 am
Reply to  Fan Tun

Terbaiklah bro Fan Tun,

Minta tolong buat pantun bro sendiri telah bersaksi juga saya dah beri peringatan kepada GN bahawa kebarangkalian untuk ia benar-benar mati menjadi haiwan (sama ada babi atau selainnya sebab babi adalah sehina-hina haiwan) adalah real.

Boleh bro? Sbb saya mahu kumpulkan 4 orang saksi yang mengaku telah melihat saya dah bagi peringatan itu. Sbb saya malas dah nak ulang2 peringatan yg sama kepada orang yang dah jelas tak endahkan peringatan itu. Nampak macam kerja sia-sia untuk saya (tak sia-sia untuk GN sebab kalau ia benar-benar berlaku, GN tak boleh lagi beralasan) .

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 9:30 am
Reply to  Fan Tun

john doe, kau pulak mati jadi tahi babi.

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 11:53 pm

Najib jadi pilihan di Johor KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) dijangka terus menguasai Johor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) berdasarkan kajian firma penyelidik media sosial, Politweet. Dalam temu bual bersama portal Worldfuture TV (WFTV), jurucakap Politweet berkata, pengguna media sosial di Johor lebih tertarik kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad. Katanya, bekas Perdana Menteri yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu tidak mendatangkan impak besar di Johor pada PRU-14. "Secara asasnya, dua pertiga pengguna media sosial di Johor tidak menunjukkan minat terhadap Dr Mahathir di halaman dan paparan Facebook disukai mereka.… Read more »

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
20 February 2018 12:00 am
Reply to  Anonymous

Kajian propaganda…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 11:07 pm

Prk kuala kangsar dan sungai besar 2 tahun lalu pas buat kajian oleh dr zuhdi…dengan yakin pas kata ade peluang menang kerana sokongan pengundi….selesai prk baru tahu hanye tak hilang wang depasit…

Pas buat kajian di kalangan ahli 2 pas sahaja kot…

Kehadiran ceramah dan fastakim jadi ukuran kekuatan….dari dulu lagi cara pas buat kajian…

Kajian syok sendiri…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:54 pm

Budin ,,,tak payahlah letak artikle oleh yg kecewa dlm PAS….kalah ajer, terus kleuar parti

Tak ada pendirian….dulu sokong PAS …sekarang kutuk PAS….manusia apa macam ni..??

Padahal pemimpin PAS yg sama masa dia dalam PAS dulu..

Orang macam hanipa ni tak boleh pakai!!!

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:11 pm
Reply to  Anonymous

Kecewa kapla bapak ko…dah diatur oleh umno supaya grup yg tak suka beketjasama dengan umno tidak dipilih dlm muktamar pas tahun 2015…

Hadi dan lobai dah di suap oleh umno 90 jota supaya ikut telunjuk umno nak pecahkan PR…

Pas bidos berpolitik…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:47 pm

Syabas geng Najib atas fakta yg bernas..

Otak penyokong pembangknag memang dh korup…tak boleh terima kebenaran..

Pasal kehadiran Hadi ke parlimen pun nak dikomen..
Macam tak ada isu lain….
Low IQ la kamu ni

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:18 pm
Reply to  Anonymous

Fakta klentong nemang bernas…Geng najis kaki klentong…tunjuk pandai konon..

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 4:50 pm

Ada maklumat tentang rekod kehadiran wakil parlimen Marang di tiap persidangan Parlimen sejak 2013? Saja tanya.

Zack Armstrong
Zack Armstrong
19 February 2018 5:17 pm
Reply to  Anonymous

Lobai tu tak buat kerja.
Asyik memonteng saja pi buat ceramah.

Aku cukup hairan siapa yg pi lantik dia ni jadi ulama???
Siapa yg iktiraf dia sebagai ulama?

Mc pun tak hantar kat parlimen.
Tapi cukup bulan ambil gaji.
Elaun pun dia balun.

Tak haram ker dia makan gaji yg dibayar oleh rakyat selama ni?

Lobai tuan ibrahim tuan man atau ahli2 parti suci tolong jawab sat.

Zack Armstrong
Zack Armstrong
19 February 2018 5:24 pm
Reply to  Anonymous

Aku dengar lobai tu ada 3 bini.
Mmg sah la dia ni kaki menutuh.

Hangpa semua tahu ka menutuh ni apa?

Kalau nak tau hangpa pi tanya wak kojola kengkang.

Tapi

Yg peliknya pula Wak kojola kengkang ni tak menutuh tapi dia yg kena tutuh kat lorong Chow Kit tu sampai bunting.

diny yusof
diny yusof
19 February 2018 7:52 pm
Reply to  Anonymous

Sdra Zack ,

Jika lobai tu asyik memonteng tetapi gaji bulanan di sebat , bagaimana pula dengan yang sekor ni ??

Tan Seri Ijat ..
Imbuhan minima setiap bulan

Penasihat pejabat PM (taraf menteri):RM27,227.20
Pencen menteri : RM7,453.36
Pencen ahli parlimen :RM8,000.00
Pencen Senator : RM5,500.00

Jumlah minima :

Sebulan : RM48,180.56
Setahun : RM578,166.72

Itu belum termasuk yang suami pinjam RM250 juta tapi baru bayar balik tak sampai RM20 juta .

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 9:22 pm
Reply to  Anonymous

Dengarlah tuan satu cerita
Cerita pak lebai berbini tiga
Kisah pak lebai dah tutup mata
Poker dah penuh sembilan juta

Kisah terjadi di pekan Marang
Perihal tok garu yg dah terbilang
Telek menelek semua temberang
Ahli ponteng dari bersidang

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:01 pm
Reply to  Anonymous

250 juta duit NFC kena flush masuk lubang jamban. Kalau bagi kat duit tu sebagai geran kat fakulti penternakan UPM, dengan padang ragut yang sebegitu luas di MAEPS, bukan setakat 8,000, lebih 80,000 lembu boleh dihasilkan dengan hanya SEPARUH dari wang tersebut!!..

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:46 pm
Reply to  Anonymous

kau faham ke kes NFC ni??

Kalau kau baca info dari laman pembnagknag memanglah otak kau akan berkurap..

Fakta sebenar pun kau tak faham dan tak tahu

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:16 pm
Reply to  Anonymous

Fakta kapla baoak ko…lesap berpuluh jota lembu sekor pon tak de…duit yg lesap tak ade usaha tuntut balik…kroni memang kebal…

Cakap fakta plak…ko sendiri pon bodos pasal fakta…otak berkarat dedak lembu…hehehe

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 11:46 pm
Reply to  Anonymous

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak … Bukan nya faham apa pun, spm tak ambil, banjir. Buaya tunggu di bawah rumah.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:55 pm
Reply to  Anonymous

Pooorah…kaki klentong ko ni…ko tu lembu kak ijat…hahahaha..

Park Jee Lat
Park Jee Lat
20 February 2018 1:11 am
Reply to  Anonymous

06:46, aku tanya kau pulak, kau faham ke kes NFC? Kalau tak betul kenapa YB Rafizi boleh didakwa? Maknanya maklumat dia tu betul, cuma yg salahnya dia telah melanggar peruntukan undang2 yg mengawal urusan perbankan.

GENG NAJIB
GENG NAJIB
20 February 2018 2:59 am
Reply to  Anonymous

Pak diny….memang patutlah melayu ni tak maju2, sifat iri hati, cemburu, tak boleh tengok orang lain lebih dari dia masih kukuh terpahat dalam hati. Bukan kah rezeki tu dah tentukan oleh Allah s.w.t..sapa yang kuat berusaha, lebihlah ganjaranya. Kan dah ada firman Allah s.w.t yang mafhumnya : ' Allah tidak akam mengubah nasib sesuatu kaum jika mereka tidak berusaha untuk mengubahnya sendiri' Allahyarham TS P. Ramlee , seorang seniman dan juga pengkritik sosial yang perihatin akan nasib bangsa melayu pun pernah memasukkan dialog seperti yang dilontarkan oleh Pak Singh, jaga studio filem di Spore dalam filem Bujang Lapok: Lu punya… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
19 February 2018 4:43 pm

Mahasiswi tipu ayahnya, sapu bersih wang yang diberi untuk pengajian19/2/18 ####################################################### Baru terbaca berita di atas di indah.com. Ada atk kau orang terfikir satu benda…baru2 ni Madey dan Bersatu ada merayu derma dari rakyat untuk membantu dana kempen parti tu. Saja nak tanya…ada tak kemungkinannya wang yang didermakn tu akan disapu bersih oleh orang2 yang berkepentingan dalam parti tu, seperti yang dilakukan oleh mahasiswa dari China terhadap duit pengajian yang diberikan oleh bapanya????? Saja tanya ajelah, zaman sekarang ni cukup ramai scammers yang sanggup buat apa saja untk enipu rakyat..termasuklah scammer politik. Contoh paling nyata ialah kutipan derma oleh Pizi… Read more »

Park Jee Lat
Park Jee Lat
19 February 2018 6:00 pm
Reply to  GENG NAJIB

Jawabnya tak ada kemungkinan. Lainlah kalau wang tu masuk akaun peribadi, tentu boleh lesap… Sama juga dgn kes baja. Ada orang dapat bantuan baja tp pergi jual. Rasa2 kau GN, kau pernah tak jual baja? Maklumlah kerana duit org sanggup buat aoa saja.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 6:37 pm
Reply to  GENG NAJIB

Bandingkann gaya & level coretan GN & apa yg saya nukil, saya kira dah cukup jelas.

diny yusof
diny yusof
19 February 2018 7:05 pm
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib , Bab kaki menuduh , putar belit , penipu , kelentong …serah kat kamu . Kamu tidak mempunyai sedikit pun rasa malu dan segan dalam bab ini . Nukilan orang yang dah mampus pun kamu kata ia . Bab susur galur keturunan Mat Indera keturunan bugis pun kamu pertahankan dengan menyatakan dapat maklumat sahih . Mengapa kamu yang susah hati keatas derma yang dikumpul sama ada olih PH atau Rafizi . Kami yang menderma pun tidak sebising kamu . Jikalau Najib "rembat" 2.6 billion kamu tutup mata dan fikiran . Ini pula derma yang tidak berapa sen kamu… Read more »

john doe
john doe
19 February 2018 9:31 pm
Reply to  GENG NAJIB

"Seorang lelaki meninggal dunia dan jenazahnya bertukar menjadi mirip haiwan" (tak semestinya babi kerana haiwan apa sekalipun tarafnya lebih tinggi dari babi)- kini berita ini kemungkinan akan kita baca dan menjadi buah mulut ramai tak berapa lama lagi. Saya telah berulangkali memberikan nasihat dan peringatan kpd sdr GN supaya menarik balik kata-katanya 'madeymatijadibabi', tapi nampaknya ia sombong. Sdr PJL dan sdr Dad telah bersaksi saya telah memberikan peringatan itu. Ada juga seorang 'anon' turut menyaksikannya apabila muncul di bawah saya mengesahkan akan bersaksi saya telah memberikan peringatan itu. Kini saya menunggu 2 sahabat lain yang bukan anon menjadi saksi juga… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 9:45 pm
Reply to  GENG NAJIB

Lebai Marang dengar khabar kuat bertasbih.

Biasa orang bertasbih pakai biji tasbih, tapi si lebai marang guna biji 'lain'.

Sebab tuu kena tambah bini. No. 1 & no. 2 tak tahan sebab abis melecet. No. 3 pun dah tak sanggup. So, lebai marang tengah mencari no. 4 untuk dia terus bertasbih.

Hebat si lebai marang nih….!!

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:44 pm
Reply to  GENG NAJIB

Syabas geng Najib atas fakta yg bernas..

Otak penyokong pembangknag memang dh korup…tak boleh terima kebenaran..

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:59 pm
Reply to  GENG NAJIB

Fakta kaki klentong memang bernas…derma pak arab najib sapu….puak umno kaki sapu…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 4:33 pm

parti kami kuat atas kaki sendiri….. di padang merbok. ujudkn parlimen padang merboklah… blh parti suci menang 1 kerusi. umno kerjasama dgn pas adalah mnghina pas. pas tksuka gantung dgn parti lain. umno tktau malu nk kerjasama dgn pas. pas kuat… kuat monteng dn kuat mmbohong. kesian hj hadi dh lama tk ziarah kubur..terasa sgt kuat sbb hnya hadir perhimpunan dgr laungan takbur dr pnyokong…terasa kuat. beza dgn tgna yg melatih diri merasa lemah dn hina depan tuhan..walaupun disanjung ramai penyokong kawan dn lawan. sentiasa beliau ingatkn diri sendiri akn keseorangan jg dlm kubur..tanpa pnyokong. yg kuat hnya allah…kot2 hj… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
19 February 2018 4:19 pm

Laporan terkini dari Spore…GST di negara tersebut telah dinaikkan kepada 9%. Pengumuman tersebut telah disambut baik oleh rakyat negar tersebut dan rata2 mengatakan ia adalah satu tindakan bijak kerajaan, yang pastinya aakn menguntungkan mereka dalam jangka masa panjang. Maereka faham kutipan dari GST tersebut akan membantu kerajaan untuk melaksanakan projek2 pembangunan termasuklah pembinaan infrastrukur demi kesejahteraan mereka juga. Rata2 mengatakan sepatutnya kadar GST tersebut adalah terlalu rendah, sepatutnya dinaikkan melebehi 10%.Penerimaan rakyat Spore terhadap pengumuman tersebut tersangat berbeza dengan rakyat negara kita. Walaupun DSNR serta agensi2 yang berkaitan telah memberi penerangan yan cukup panjang lebar dan terperinci tentang kelebihan GST… Read more »

Park Jee Lat
Park Jee Lat
19 February 2018 6:05 pm
Reply to  GENG NAJIB

Peliklah korang ni. Sekejap benci Singapura, anti LKY, tuduh PAP rasis. Tp bila tang pungut duit, dan dan tu korang sokong Singapura. Mmg sah korang ni mata duitan (spesis mengharap baja).

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 6:30 pm
Reply to  GENG NAJIB

Bandingan gaya & level penulisan yg GN lontar & apa yg saya nukil dah cukup jelas yg mana ada isi bernas dan yg mana bahan sampah.

GN menonjolkan kegoblokan dirinya dgn selerakan sampah dari sumber yg tidak diketahui. Jika ada, suruh dia siarkan link agar kita boleh check kesahihannya.

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:44 pm
Reply to  GENG NAJIB

Syabas geng Najib atas fakta yg bernas..

Otak penyokong pembangknag memang dh korup…tak boleh terima kebenaran..

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:50 pm
Reply to  GENG NAJIB

Rakyat Singapore cerdik
Rakyat Malaysia pun cerdik juga kecuali segelintir rakyat yg berjaya diperbodoh oleh pmebangkang serta blogger yg dah makan dedak madey byk sgt…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:52 pm
Reply to  GENG NAJIB

Malaysia still the best
GST hanya 6 %
Negara lain lebih dari tu …ada yg hingga 25 %

Tapi pemimpin pembangknag cuba perbodoh rakyat…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 3:41 pm

Masalah sebenar Pas sekarang ialah tiada seorang pemimpin parti yang mempunyai kewibawaan untuk menangkis serangan bertali arus dari pemimpin-pemimpin Amanah. Kebanyakan mereka memilih untuk membisu. Setelah tersingkirnya golongan profesional dari parti Pas, yang tingga hanya geng-geng ulama dan ustaz-ustaz yang rentaknya perlahan, malu-malu dan tidak agresif. Kalau berbunyi pun bunyi sikit-sikit saja. Sekadar syarat. Banyak masa hanya sekadar menjadi pasu bunga. Serangan-serangan dari parti Amanah baik dari Husam. Dari Mahfuz. Dari Abang Mat. Dari Hanipa Maidin. Dari Khalid Samad. Gagal dijawab dan ditangkis dengan berkesan oleh pemimpin-pemimpin pas. Mereka dilihat terkial-kial untuk menangkus serangan tersebut. Inilah akibatnya jika parti meminggirkan… Read more »

Zack Armstrong
Zack Armstrong
19 February 2018 5:06 pm
Reply to  Anonymous

Yg bertempur dlm hotel ramai laa

GENG NAJIB
GENG NAJIB
19 February 2018 3:38 pm

Rozmi Mokhtar – PENULIS sebelum ini telah memaparkan kegagalan rayuan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (PJ Utara), Tony Pua berhubung saman YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadapnya.Pua yang gagal menyekat saman Najib tersebut bakal berhadapan proses mahkamah setelah Najib berjaya mendapatkan “interim injunksi” menghalang Pua dari terus membuat tohmahan dan memfitnah Najib sementara proses saman fitnah Najib ke atasnya selesai.Mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan penghakiman Mahkamah Persekutuan tersebut, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menulis di blog beliau; “Sebagai seorang Anggota Parlimen, saya terkejut dengan ‘notis perundangan’ itu. Bagaimanakah mahkamah boleh mengeluarkan ‘notis perundangan’ ke atas sesuatu… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
19 February 2018 4:03 pm
Reply to  GENG NAJIB

SAMBUNGAN DARI POSTING IKHLAS SAYA DI ATAS……Selain dari itu, Kit Siang juga menulis; “Saya mencabar Pengerusi PAC, Datuk Seri Hassan Arifin untuk mengisytiharkan bahawa PAC telah membersihkan Najib daripada semua dakwaan berkaitan skandal 1MDB.”Ternyata, bekas Setiausaha Politik kepada Lee Kuan Yew itu tidak berpuas hati selagi mahkamah atau Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) atau mana-mana pihak berkuasa tidak mensabitkan Najib dengan “skandal 1MDB.”Timbalan Pengerusi PAC, Dr. Tan Seng Giaw (DAP) sebelum ini telah menyatakan bahawa Najib tidak terlibat samada secara langsung atau tidak atas “salahtadbir dan tatakelola 1MDB” setelah pelbagai siasatan dilakukan.Malah, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) setelah dua tahun berlalu,… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 4:04 pm
Reply to  GENG NAJIB

Sorry lah Geng Najis Babi oi, rakyat tak makan dedak oi. Pusing,putar lah mcm mana pun tetap PH oi.

Shafiek Abdat
Shafiek Abdat
19 February 2018 6:06 pm
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib Geng benaweh,, Dia lupa Singapura tutup 2 bank dan penjara Kan beberapa pegawai bank tersebut lantaran bersubahat menyimpan Wang kecurian 1 MDB…………..!!

Park Jee Lat
Park Jee Lat
19 February 2018 6:12 pm
Reply to  GENG NAJIB

Najib sendiri cakap 1MDB bermasalah, tiba2 GN cakap isu 1MDB direkayasa. Kau nak bangangkan siapa GN? Atau sumpah kau pada cabaran John Doe telah membuatkan perlahan-lahan jadi gila? Untuk pengetahuan kau, sumpah mmg boleh makan diri. Hati2 GN.

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 6:17 pm
Reply to  GENG NAJIB

Pundek la lu geng najis….haramjadah punya bangsa,hidup mcm sial. Nak makan kaki gua ? Celaka punya binatang!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 6:27 pm
Reply to  GENG NAJIB

Bandingan gaya & level penulisan yg GN lontar & apa yg saya nukil dah cukup jelas yg mana ada isi bernas dan yg mana bahan sampah.

GN menonjolkan kegoblokan dirinya dgn selerakan sampah.

john doe
john doe
19 February 2018 9:29 pm
Reply to  GENG NAJIB

"Seorang lelaki meninggal dunia dan jenazahnya bertukar menjadi mirip haiwan" (tak semestinya babi kerana haiwan apa sekalipun tarafnya lebih tinggi dari babi)- kini berita ini kemungkinan akan kita baca dan menjadi buah mulut ramai tak berapa lama lagi. Saya telah berulangkali memberikan nasihat dan peringatan kpd sdr GN supaya menarik balik kata-katanya 'madeymatijadibabi', tapi nampaknya ia sombong. Sdr PJL dan sdr Dad telah bersaksi saya telah memberikan peringatan itu. Ada juga seorang 'anon' turut menyaksikannya apabila muncul di bawah saya mengesahkan akan bersaksi saya telah memberikan peringatan itu. Kini saya menunggu 2 sahabat lain yang bukan anon menjadi saksi juga… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:42 pm
Reply to  GENG NAJIB

Syabas geng Najib atas fakta yg bernas..

Otak penyokong pembangknag memang dh korup…tak boleh terima kebenaran..

GENG NAJIB
GENG NAJIB
19 February 2018 3:25 pm

Pak Diny…sekurang2nya kalau KJ nak bayar, dia tak perlulah mengemis pada rakyat untuk tolongnya bereskan. Dia seorang pemimpin yang ada integriti, tak nak susahkan rakyat jelata, tak macam Pizi tu…kena menebalkan muka mengemis bagai dengan rakya untuk jelaskan kalh saman RM 350 ribu dulu tu. Sampai sekarang masih lagi tanda tanya ke mana lebihan duit ayng didermakan rakayt tu..termasuklah saya. RM 1.5 juta yang dapat dikutip tu bukannya sikit. Saya atas dasar simpati turt menderma pad dia dengan harapan dia dapat sesuatu pengajaran yang berharga buat dirinya agar tidak sewenag2nya menabur fitnah, spin dan hasut..rupa2nya tak. Kini bakal masuk 30… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 4:02 pm
Reply to  GENG NAJIB

100 juta hilang tu macam mana Geng Najis oi. (Tinggal bau busuk mcm najis oi) Kalau negara lain dah lama kena cekup SPRM oi. Di Malaysia SPRM salah cekup,dia cekup bini orang oi.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 5:28 pm
Reply to  GENG NAJIB

Dia dah gasak banyak dah… waktu dia dgn anak lelaki Tun Dol (ipar dia) bertenggek bertahun-tahun kat tingkat 4.

Park Jee Lat
Park Jee Lat
19 February 2018 5:53 pm
Reply to  GENG NAJIB

Kesimpulannya, orang BN mmg banyak duit. Sebab tu GN sanggup jadi penjilat tegar.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 6:24 pm
Reply to  GENG NAJIB

Bandingan gaya & level penulisan yg GN lontar & apa yg saya nukil dah cukup jelas yg mana ada isi bernas dan yg mana bahan sampah.

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 3:25 pm

Hadi dah gelabah. Kempen agresif Amanah di seluruh negara mula menampakkan hasil. Siap ada channel tv parti sendiri. Satu inisiatif yang bersifat pro-aktif.

Angin sokongan mula beralih arah. Hadi Awang dah mula dapat rasa. Syabas Amanah! Giatkan lagi usaha anda!…

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:40 pm
Reply to  Anonymous

hehehe….iye ke??
Syiok sendiri

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:37 am
Reply to  Anonymous

Datuk Mujahid Yusof Rawa mengakui parti lama beliau masih digeruni di Parit Buntar, kerusi yang dimenanginya di bawah tiket PAS dalam 2 pilihan raya umum sebelum ini. Kerusi Parlimen dengan lebih 50,000 pengundi ini merupakan kubu kuat pembangkang sejak awal lagi. Pada 2013, Mujahid menewaskan calon Umno Mua’amar Ghadafi Jamal Jamaludin dengan majoriti 8,476 undi. Ia merupakan kali kedua Mujahid menang dengan majoriti selesa. Kini, Mujahid merupakan sebahagian daripada Amanah, parti serpihan PAS yang ditubuhkan selepas muktamar 2015. Mujahid bagaimanapun mengakui pengaruh parti lamanya masih kuat. Hampir 2/3 daripada pengundi di sini ialah Melayu, selebihnya komuniti Cina, dengan peratusan kecil… Read more »

diny yusof
diny yusof
19 February 2018 3:17 pm

Raya Cina sudah pergi
Balik kampong banyak happy,
Panggil member cari kaki,
Datang rumah saya main judi!

Ayam pergi , anjing mari ,
Soi pergi , Ong mari ,
Tahun teruk sudah pergi,
Tahun ini mesti happy .

Saudi bagi , China bagi,
Dalam bank banyak money ,
Badan sihat gemuk lagi,
Negara maju naik GDP.

Gani pergi, Apandi mari ,
Senang settle kes 1MDB,
Kasi BRIM ,gasak GST,
5 tahun kena tipu, mau lagi ???

Mohamed Noor
Mohamed Noor
19 February 2018 3:45 pm
Reply to  diny yusof

terbaik ar pak diny.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 5:23 pm
Reply to  diny yusof

Not bad, eh pal…!!

Perasan tak Najib dah tak main
Tangling & pakai cheongsam lagi. Kenapa ekkk….??

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:39 pm
Reply to  diny yusof

Hidup BN/UMNO
Akan menang besar

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak
19 February 2018 11:50 pm
Reply to  diny yusof

Umno nak mamposs daa angkara kapla prompak berjemaah…hehehe

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:26 am
Reply to  diny yusof

waaaah pak diny

i think you and mr DAD dan PAK OTHAMAN our best informative compact contents contributor in here

keep it up both three of you

setelah najib tumbang kamu aka kami rai kan di putrajaya bersama para blogger hebat shabudin

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:36 am
Reply to  diny yusof

PENULIS sebelum ini telah memaparkan kegagalan rayuan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (PJ Utara), Tony Pua berhubung saman YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadapnya. Pua yang gagal menyekat saman Najib tersebut bakal berhadapan proses mahkamah setelah Najib berjaya mendapatkan “interim injunksi” menghalang Pua dari terus membuat tohmahan dan memfitnah Najib sementara proses saman fitnah Najib ke atasnya selesai. Mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan penghakiman Mahkamah Persekutuan tersebut, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menulis di blog beliau; “Sebagai seorang Anggota Parlimen, saya terkejut dengan ‘notis perundangan’ itu. Bagaimanakah mahkamah boleh mengeluarkan ‘notis perundangan’ ke atas sesuatu yang… Read more »

Ady Unixmoment
Ady Unixmoment
19 February 2018 3:14 pm

maksum sgt ke dia ni

Zack Armstrong
Zack Armstrong
19 February 2018 5:02 pm
Reply to  Ady Unixmoment

Maksum??? Phuiiiiiiiii…

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:23 am
Reply to  Ady Unixmoment

zack, ady,

pak lobai haji korup

sakat 90 juta nak joloook ostazah mudaaaa yg masih dara melekat melekit kemut kemit

aaaah fulus punya pasal serban pun terlondeh

lobai weiiiii bodoooo muung

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:34 am
Reply to  Ady Unixmoment

SEMPENA Tahun Baharu Cina tahun ini, yang jatuh pada tahun anjing, saya mengucapkan selamat menyambut Tahun Baharu Cina kepada yang menyambutnya. Kepada yang tidak menyambutnya, maka contohilah sifat anjing sebagaimana yang disarankan oleh Hasan al-Basri r.a., bukannya menjadi anjing suruhan ultra kiasu. Terdapat perbezaan di situ, antara anjing dan anjing suruhan. Seluruh alam dan seisinya adalah ciptaan Allah Subhanahu Wa Taala. Kita tidak boleh memandang hina kepada segala ciptaanNya, termasuk anjing. Anjing adalah sejenis haiwan yang mempunyai banyak kelebihan berbanding haiwan lain. Anjing mempunyai deria bau yang sangat hebat. Tanpa anjing, haru-biru negara, sukar bagi pasukan penyelamat untuk membanteras jenayah.… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:34 am
Reply to  Ady Unixmoment

Keenam, anjing suka tidur di atas tanah atau tidur tempat yang lebih rendah daripada tuannya. Sifat ini menyamai orang yang tawaduk dan merendah diri, tidak sombong. Sebagai pemimpin kita hendaklah sentiasa tawaduk dan merendah diri. Sifat ini akan menjadikan kita sentiasa dekat dengan Allah. Ketujuh, jika tempat anjing diambil alih atau diletakkan sesuatu ditempatnya, anjing akan berpindah ke tempat lain dan tidak berasa marah atau berdendam. Sifat ini menyamai sifat hamba yang sentiasa reda dengan bahagiannya yang telah ditakdirkan. Malangnya, manusia hari ini penuh dengan dendam kesumat apabila tidak lagi bersama. Bila bercerai, semua buruk, tidak ada yang indah lagi.… Read more »

diny yusof
diny yusof
19 February 2018 3:11 pm

Court affirms Khairy must pay RM150,000 in damages to Anwar PUTRAJAYA: The Court of Appeal today maintained the RM150,000 in damages awarded on Sept 29 last year to jailed opposition leader Anwar Ibrahim, after striking out Umno Youth head Khairy Jamaluddin’s appeal. A three-man bench, chaired by Tengku Maimun Tuan Mat, said Khairy’s notice was “ambiguous and uncertain”. The bench also ordered Khairy to pay Anwar RM10,000 in costs. Tengku Maimun, who sat with Justices Zaleha Yusof and Zabariah Yusof, said the bench was bound by a Federal Cout ruling that an appellant must file separate notices if there was… Read more »

fauziasmara
fauziasmara
19 February 2018 3:19 pm
Reply to  diny yusof

JANGAN SIA-SIAKAN ASET PH Tun M akan bersama Datin Seri Azizah jelajah seluruh Malaysia……… Saya ingin mencadangkan agar………. MUKHRIZ bersama NURUL IZZAH sepentas jelajah seluruh Malaysia…… Ini bertujuan untuk menarik pengundi muda……. Mungkin FAIZ FADZIL boleh ikut serta……… MAHYUDDIN, MAT SABU, AZMIN, HUSAM perlu sepentas jelajah kawasan Felda, bandar dan luar bandar….. Berkumpulan…….Jangan berpecah……….. Dap tumpu pada pengundi cina…… Pemimpin india (terutama dari golongan professional seperti penguam dan doktor) dari Dap dan PKR tumpu pada pengundi india juga estet….. Juga jangan lupa bantu RAFIZI dalam jelajahnya…… Ini akan memberi gambaran kekuatan serta perpaduan kita dalam PH serta akan membangkitkan keyakinan… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 4:11 pm
Reply to  diny yusof

CURAHAN 'ANUGERAH WORLD CLASS' MELIMPAH RUAH KE ATAS TUN MAHATHIR. NEW YORK – Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Peringatan Rafik Hariri Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)-Habitat 2012. Anugerah itu disampaikan badan dunia, pertubuhan serta institusi di seluruh dunia bagi mengiktiraf pencapaian penting seperti kepimpinan, kenegarawan dan tadbir urus baik selain aktiviti kebajikan dalam membanteras kemiskinan bandar dan pelaksanaan Agenda Habitat. Dr Mahathir merupakan penerima kedua selepas Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdoğan. Ianya satu penghormatan besar kerana anugerah ini dinamakan sempena seorang yang luar biasa serta memiliki kualiti kepimpinan dan sumbangan yang tiada tandingan". Badan Dunia itu… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 4:23 pm
Reply to  diny yusof

Tuesday, December 02, 2008 TUN MAHATHIR ADALAH BERLIAN REBUTAN DUNIA ISLAMTun Dr Mahathir Mohamad menerima dua anugerah tertinggi – pingat emas kelas satu daripada Shahid Behesti University of Medical Science and Health Services dan ijazah Phd daripada Tehran University of Medical Sciences – yang disampaikan di dua majlis berasingan di Tehran, Iran, pada 1 Disember 2008. Tun Mahathir menerima kedua-dua anugerah tersebut daripada kerajaan Iran atas jasa-jasanya sebagai negarawan Islam yang mempertahankan hak-hak serta maruah dunia Islam dan meningkatkan kesejahteraan ummahnya. Anugerah itu juga adalah sebagai mengenang pengorbanan Mahathir yang berjuang menyatupadukan umat Islam di serata jagat. Dalam ucapannya di… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 4:27 pm
Reply to  diny yusof

MENOLAK BANTUAN IMF & BANK DUNIA NAMUN MASIH DAPAT ANUGERAH CHICAGO 2 Sept. – Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad menerima anugerah kecemerlangan Lifetime Achievement Award 2000 daripada sebuah pertubuhan kewangan Islam terkemuka di Amerika Syarikat, sebagai lambang kemegahan dan penghormatan tinggi bagi seluruh rakyat Malaysia. Perdana Menteri berkata, sementara beliau menerima anugerah daripada Rumah Kewangan Amerika Lariba itu dengan penuh penghargaan, pada hakikatnya rakyat Malaysialah yang benar-benar berhak menerimanya. ''Hanya dengan sokongan, persefahaman dan kerjasama majoriti rakyat Malaysialah kita telah berjaya mempertahankan ekonomi negara daripada percubaan pihak asing untuk menghancurkannya. ''Kita melakukannya dengan usaha dan tenaga kita sendiri tanpa IMF… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 4:41 pm
Reply to  diny yusof

PENGIKTIRAFAN ANTARABANGSA NEGARAWAN TERULUNG Tun Dr. Mahathir bin Mohamad adalah satu-satunya pemimpin negara yang menerima pen gilt I rada bertaraf global dari banyak negara dunia. Beliau merupakan Perdana Menteri Malaysia yang pertama menerima anugerah The Dragon of Bosnia, iaitu anugerah tertinggi negara Bosnia bagi kesungguhannya memberi sokongan kepada perjuangan rakyat Islam Bosnia. Anugerah ini telah diterima dari Alja Izetbegovic, Presiden Bosnia pada 19 April 1996. Kesungguhan Malaysia membantu Bosnia dan keikhlasan rakyat Malaysia membantu dan meringankan penderitaan rakyat Islam Bosnia menerusi derma yang disalurkan. Dr. Mahathir adalah juga lemon pin asing pertama menerima bintang kebesaran Lubnan, Wisha al-Akhbar (Grand Condor… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 4:47 pm
Reply to  diny yusof

ANUGERAH MENCURAH UNTUK 'VINTAGE' TUN MAHATHIR. PUTRAJAYA 14 Sept 2015.– Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menerima anugerah penghormatan Star of Sukarno daripada Yayasan Pendidikan Sukarno (YPS) dan Universitas Bung Karno (UBK), Jakarta pada 27 September ini. Persetujuan itu disampaikan sendiri oleh Dr. Mahathir kepada pengasas YPS, Rachmawati Soekarnoputri yang mengetuai rombongan enam orang pimpinan YPS dan UBK menemui bekas Perdana Menteri itu di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini. Yang turut hadir dalam pertemuan itu ialah Ketua YPS, Benny Soemarno; Timbalan Rektor UBK, M. Marhaendraputra; Ketua Bahagian Perhubungan Awam UBK, Michel Hutasoit dan anggota lembaga… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 5:09 pm
Reply to  diny yusof

ANUGERAH ILLAHI KE ATAS TUN MAHATHIR.

Beliau dikurniakan umur yg panjang dgn kesihatan & kecerdasan masih utuh tanpa perlu alat bantuan, boleh jelajah tiap hari beri ceramah spontan dan tidak lari dari sessi soal jawab.

Beliau masih disegani, dihormati, dijemput & dikunjungi oleh pertubuhan2, institusi terkemuka, diplomat asing & negara2 luar.

Beliau merupakan satu2 pemimpin Melayu Islam di nusantara dapat masuk ke dalam Kaabah & namanya sentiasa terpahat di hati & ingatan warga2 kota Mekah, Medinah & Bosnia.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
19 February 2018 5:20 pm
Reply to  diny yusof

bro diny & rakan seperjuangan.

Maafkan saya kerana buat 'spam' kerana bertujuan sambil menyelam minum air.

Sengaja saya berbuat demikian kerana mencegah 'si kejora lahanat' dari mencelah mengobrak-abrekkan ruangan dgn 'tingkah musibat space sabotage nya' until meluputkan komentar2 kita.

Sekian & salam perjuangan.

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 5:25 pm
Reply to  diny yusof

….teruskan tuan Othaman…….

…..kami sokong anda……

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 7:51 pm
Reply to  diny yusof

UK : Don’t like our VAT 20%? You can leave UK and go to Malaysia. Their GST is only 6 % India: Don’t agree to our GST 28% you can go to Malaysia it’s only 6%. They also have Tamil schools there not even in north India you have such schools. US :You want free healthcare ? You can leave USA and go to Malaysia . It’s almost free there! Hong Kong : Cannot afford a house ? You can leave Hong Kong and go to Malaysia . Almost everyone above 35 years old own houses there! Philippines : What… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 8:46 pm
Reply to  diny yusof

Najib: Govt provides billions of ringgit in subsidiesNATIONSunday, 18 Feb 2018 7:41 PM MYTimage: https://www.thestar.com.my/~/media/online/2018/02/15/00/21/najib-cny-message.ashx/?w=620&h=413&crop=1&hash=DE30C14BAC3C859ECEF2D9306FF7282721E41E41 KUALA LUMPUR: The Government allocates billions of ringgit for subsidies for the various sectors every year and any allegation otherwise is untrue, said Datuk Seri Najib Tun Razak (pic). "As announced in Budget 2018, the Government has allocated RM3.9bil for subsidies for transportation and goods such as cooking gas and oil and flour. "In addition to goods, subsidies were also allocated for electricity and tolls to prevent an increase in rates. The Government also allocates high subsidies to the health sector annually," he said in… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 8:54 pm
Reply to  diny yusof

Najib: Ex-PM can't do anything for Langkawi if he's just an MPBernama No individual, even the one who had held the office of prime minister, is capable of administering the country without the support from a strong party, Prime Minister Najib Abdul Razak said tonight. He said this was made clear for Malaysia as the country practices parliamentary democracy in which only the party that wins the most number of seats would have the power to form a government and decide the policies of the country. “If our party is weak and unable to win (the majority of seats in… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 February 2018 10:38 pm
Reply to  diny yusof

Najib tak mencuri duit rakyat…tapi dituduh.
Madey tak curi duit rakyat, tapi dituduh bapak perompak dan rasuah

Apa maknanya tu???

Kalau kamu pemimpin kerjaan/BN/UMNO kamu akan dituduh macam2…

Kalau nak bersihkan dari tuduhan, kena join pembangkang….mesti akan clear nama dari segala tuduhan….inilah apa yg madey buat..

Hipokrit politik di Malaysia !!!!

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:19 am
Reply to  diny yusof

NA GELAK AKU PEXAH PERUT BACA YB HANIPA PERLI HADI BAWANG

KAH KAAAAAAH KAAAAAAAAAHHH

PARTY SUCI WEIII

PAK HAJI LOBAI KAKI KORUP

AHLI PAS PERLU BOIKOT SEMUA CALON PAS

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:25 am
Reply to  diny yusof

Ramai berpendapat makin hari Husam Musa makin melalut dan banyak kenyataannya sangat lawak dan cerita-cerita sudah menjadi penghibur untuk rakyat Kelantan yang mana rakyat Kelantan suka menghabiskan masa malamnya mendengar ceramah sebagai satu budaya sosial mereka seperti masyarakat bandar yang 'lalai' dengan pusat hiburan. xoxo bawa satu kenyataan lawak baru untuk pembaca. Baca dan berfikir dengan akal waras. HUSAM DAKWA ADA BUKTI RAKAMAN PAS BEKERJASAMA DENGAN UMNOPendedahan berkaitan Pas sedang berpakat dengan Umno semakin panas apabila wujud satu taklimat mengenai perkara itu secara tertutup dan sulit.Naib Presiden AMANAH, Husam Musa berkata beliau memiliki rakaman taklimat berkenaan dan bersedia mengeluarkannya apabila… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:26 am
Reply to  diny yusof

Pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) Hanipa Maidin mempersoalkan siasatan polis terhadap video terbaru penyanyi rap kontroversi Namewee yang berjudul 'Like a dog' itu. "Bila IGP sendiri kata polis dan SKMM sedang siasat Namewee, saya terasa macam ada benda pelik. "Jenayah apa pulak si Namewee ni telah lakukan?" Soal Anggota Parlimen Sepang itu. Hanipa menyoal jika salakan anjing Malaysia dalam video itu yang mengundang kertas siasatan dibuka kepada Namewee. "Adakah beliau salah sebab dalam video itu, anjing Malaysia dikatakan menyalak berbunyi 'mari mari wang wang'. Beliau berkata anak muda sepatutnya dibenarkan berkreatif. "Janganlah ganggu dan sekat bakat mereka. Jika ada silap… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:29 am
Reply to  diny yusof

1. Sehari dua ini tersebar dengan luas di media sosial berita fitnah ke atas saya dan keluarga konon isteri saya ditahan SPRM kerana menyogok atau membeli ahli parti bunga raya. Sangat menjengkelkan fitnah ini disebar secara terancang malah ada yang sanggup membeli iklan di media sosial untuk menyebar luaskan posting fitnah mereka. 2. Fitnah ini disebar oleh mereka yang sangat dikenali sebagai pendokong malah ada kalangan bergelar kepimpinan Pakatan Harapan. Setelah meneliti dan mencari punca fitnah ini ia dimulakan oleh mereka yang sangat rapat dengan pimpinan PH dan merupakan kelompok yang menjadi cybertrooper berbayar oleh PH. Tidak pelik kerana dikalangan… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:30 am
Reply to  diny yusof

Untuk mereka yang belum baca mengenai isu ini, saya terangkan dengan ringkas. 1. 981 peneroka di Ijok telah memberikan tanah mereka kepada 2 syarikat swasta, tetapi mereka tidak mendapat pampasan yang dijanjikan. 2. TSKI merampas tanah tersebut selepas PRU12 kerana 2 syarikat terbabit gagal menunaikan pampasan dan juga tidak membayar cukai premium tanah. Beliau kemudian menyatakan akan memberikan pampasan yang lebih tinggi kepada peneroka kerana nilai tanah semakin meningkat. 3. Syarikat swasta tersebut kemudian talah mengheret kerajaan negeri Selangor ke mahkamah untuk mendapatkan kembali tanah tetapi keputusan memihak kepada Kerajaan Negeri Selangor di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan. 4. TSKI… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:43 am
Reply to  diny yusof

Di Malaysia sekarang dapat dilihat dan di dengar dengan jelas golongan yg mengaku Islam, tidak yakin dengan Parti Islam dan tidak juga mempunyai keyakinan dengan pentadbiran atau hidup dengan cara Islam. Bahkan ramai yg mempersoalkan Kelantan di bawah pemerintahan PAS dilihat gagal? *"Bagaimana kita mahu mewujudkan daulah Islamiyyah? bagaimana kita mahu mewujudkan hukum-hukum Islam di dalam pemerintahan".* Islam bukan saja khas untuk individu saja bahkan Islam untuk seluruh alam dan Islam adalah berjamaah dan Islam itu berjamaah dan bermasyarakat. *Hidup nya Islam pada hati, jiwa jasad seseorang, dengan hidupnya Islam dari dalam diri, baru lah lahir jamaah dan masyarakat Islam.*Dari… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:45 am
Reply to  diny yusof

MM: Apakah rasional atau alasan di sebalik keputusan PAS untuk bertanding di 130 kerusi? PRESIDEN PAS: PAS membuat keputusan berdasarkan maklumat semasa daripada akar umbi di setiap Kawasan dan Cawangan kita di seluruh negara. Tujuan utama PAS menyertai pilihan raya adalah untuk menyebarkan dakwah kepada masyarakat selain mahukan kemenangan di dunia sebagai anugerah dan janji Allah. PAS menawarkan manifesto Malaysia yang sejahtera bersama tawaran penyelesaian, terpulang kepada rakyat untuk menentukan pemilihan mereka. Kita mengharapkan rakyat dapat memberikan sokongan sama ada kita memimpin kerajaan atau menjadi parti yang berpengaruh dapat memberi nasihat dan mempengaruhi kerajaan. Oleh itu, jumlah kerusi yang ditandingi… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:45 am
Reply to  diny yusof

MM: Pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan menilai bahawa PAS tidak akan mampu mencapai kemenangan besar apabila bertanding bersendiri? Apa komen Dato’ Seri? PRESIDEN PAS: PAS berpijak di atas kekuatan sendiri dan jentera sendiri bukan menumpang parti lain, maka tidak menjadi masalah PAS bersendirian. Kita mempunyai pengalaman yang panjang dalam senario politik dalam negara, pernah bersendirian, pernah bertahaluf dengan pihak lain. Kita ada pusat penyelidikan yang membuat kajian secara terperinci dan turun ke lapangan dengan menilai kerusi-kerusi yang kita yakin boleh menang. Kajian kita bukan sekadar duduk dalam bilik berhawa dingin di atas meja sahaja. Jentera kita bergerak membuat culaan kecenderungan pengundi. Namun… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:46 am
Reply to  diny yusof

MM: Apa pandangan Dato’ Seri berhubung serangan demi serangan yang dilancarkan oleh PH ke atas PAS khususnya kepada peribadi Dato’ Seri sendiri sehingga Dato’ Seri dianggap pengkhianat manakala PAS pula dianggap sesat, kafir dan sebagainya? PRESIDEN PAS: Kita anggap itu adalah asam garam politik dalam perjalanan yang mesti dihadapi, cabaran senang, susah, tuduhan dan fitnah. Yang penting kita konsisten, istiqamah dengan dasar dan matlamat perjuangan. Mereka sudah tidak ada modal untuk menyerang PAS kerana PAS satu-satunya parti yang tidak boleh ditundukkan oleh sesiapa pun. Baik semasa PAS bertahalluf atau bersendirian, PAS tidak mudah dicucuk hidung oleh mana-mana pihak. Saya sudah… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:47 am
Reply to  diny yusof

MM: Setakat ini bagaimana reaksi penyokong-penyokong PAS terhadap politik matang yang diamalkan oleh PAS termasuklah sedia berada sepentas dengan pemimpin-pemimpin Umno dalam memperjuangkan isu Islam sejagat seperti Rohingya dan Palestin? PRESIDEN PAS: Pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) adalah pendekatan yang mewujudkan suasana demokrasi yang sebenar dan tidak bercelaru. Kita boleh berbeza pendapat tapi jangan berpecah. Pendekatan yang ditajdidkan dan diperbaharui menjadi lebih tersusun dan menyeluruh bermula tahun 2015, khususnya mendepani situasi politik negara dan krisis antarabangsa hari ini. Melalui politik matang ini, kita menerapkan kepada ahli tentang konsep ta’awun iaitu PAS boleh bekerjasama dengan sesiapa sahaja atas dasar… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 12:48 am
Reply to  diny yusof

MM: Akhir sekali, apakah nasihat Dato’ Seri kepada semua kepemimpinan politik tanpa mengira parti dalam mereka membuat persediaan menghadapi pilihan raya umum? PRESIDEN PAS: Politik adalah salah satu daripada urusan agama. Jika ibadat ada batal dan sah, ekonomi ada halal dan haram, maka politik juga tidak lari adanya dosa dan pahala. Dosa politik tidak boleh dihapuskan dengan menunaikan umrah dan haji, masuk Kaabah dan ziarah maqam Nabi semata-mata tapi boleh dihapuskan dengan bertaubat dan memulihkan keadaan negara menjadi lebih baik, kerana politik ada kaitan dengan urusan manusia. Jika ada hak rakyat diambil secara salah, maka bertaubat dengan memulangkan kembali kepada… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 February 2018 1:29 pm
Reply to  diny yusof

Tok aji hadi ni d beri peluang jaga tengganu. Lihat apa dah jd dgn negeri tu. Aku perati aktiviti akar umbi pas sunyi. Yg dok melalak cuma pemimpin dia sj. Kwn2 aku yg dulu cukup taksub dgn perjuangan pas, la ni tunduk dan bisu bila cerita ttg politik semasa. Kat kpg aku d kedah ni pun senyap sj ahli2 pas.
Nampaknya bkn sj bn tp pas jg bungkus pru14.