MATANG DAN SEJAHTERA DENGAN GST, 1MDB

1. Semenjak Tok Guru Nik Abdul Aziz meninggal dunia, kewujudan PAS sudah berubah. Malahan, semua mengetahui bahawa perubahan PAS itu amat ketara. PAS yang dulu, bukan lagi PAS yang sekarang.

2. Dahulu, tiada slogan matang dan sejahtera, PAS tidak kelihatan mesra UMNO/BN. Namun berubah selepas kemangkatan Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz, slogan matang dan sejahtera mula dimainkan, dan PAS pula kelihatan semakin mesra UMNO/BN.

3. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS menampilkan dirinya seakan-akan berseteru dengan warga bukan Melayu. Jika dahulu, keris dijulang oleh UMNO dalam majlis rasmi mereka, Tok Guru Nik Abdul Aziz selalunya mengeluarkan kenyataan menolak amalan perkauman. Namun, semenjak slogan Matang dan sejahtera lahir selepas kemangkatan Tok Guru Nik Abdul Aziz, keris dan sundang sudah dijulang oleh Presidennya sendiri dalam majlis rasmi.

4. Tidak ada siapa yang dapat nafikan, bahawa semenjak slogan matang dan sejahtera, ugutan kalah oleh PAS hampir tidak keluar lagi terhadap UMNO/BN. Yang ada pula, ugutan kalah terhadap sesiapa sahaja yang melawan BN, malahan menjadi agenda slogan matang dan sejahtera yang diperkenalkan oleh PAS.

5. Semenjak dua ini, kelihatan PAS jadikan Parlimen Permatang Pauh sebagai serangan PAS. Namun, atas alasan matang dan sejahtera, tidak hairan pada kala ini hampir tidak kedengaran langsung serangan terhadap Parlimen Pekan yang diketuai bapa GST, Najib Abdul Razak.

6. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS seakan-akan kabur bahawa sebarang tindakan mereka pada hari ini banyak memberi keuntungan kepada UMNO/BN. Ekoran itu, walaupun mereka tidak mengakuinya, tetapi dari sudut tindakan PAS kelihatan seakan-akan redha dengan tekanan kehidupan rakyat Malaysia yang terbeban dengan GST, seakan-akan redha imej negara rosak atas isu 1MDB, seakan-akan redha dengan peluang pekerjaan rakyat semakin merosot dan banyak lagi kebobrokan yang sedang menimpa negara.

7. Lebih menarik untuk diperhatikan, bahawa mereka seakan-akan tidak suka andai ada pihak yang berlawan dengan UMNO/BN, lawan GST, lawan 1MDB, lawan penyelewengan felda dan banyak lagi. Malahan, seakan-akan PAS anggap pihak ini seperti musuh.

8. PAS seakan-akan tidak bersetuju andai ada “orang-orang berdosa” membantu dalam usaha melawan GST dan 1MDB. Seakan-akan mereka tidak anggap imej negara yang dirosakkan oleh UMNO-BN ini seperti berdosa.

9. Sedarkah PAS, bahawa mereka bukanlah kalangan yang suci, walaupun tindakan menampilkan mereka seakan-akan suci. Malahan, andai mereka membaca wahyu, pasti mereka sedar bahawa Islam mengajar bahawa melawan kejahatan itu adalah baik, walaupun ia dari orang jahat; mendokong kejahatan adalah jahat walaupun ia datang dari Orang yang digelar baik.

10. Peliknya, mereka seperti tidak sedar apabila mereka mendakwa bahawa mereka adalah golongan yang melakukan pembaikan negara, sedangkan hakikat tindakan mereka memberi keuntungan kepada UMNO BN yang sedang merosakkan negara. Mungkin PAS perlu renung Firman Allah dalam surah Al-Baqarah, ayat 11 dan 12 – Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan” * “Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya”

Wallahu A’lam.
#IslamPenang
Wan Ji Wan Hussin.

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:59 pm

202
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousZack ArmstrongOthaman Ahmadted manoffGENG ROSMAH Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO?Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja.Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir.Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua untuk menjadi PM.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

terus la berilusi halunisasi macai2 wala` onta bangang. Pilihan kami tatap PAKATAN HARAPAN dgn bimbingan Yg Berbahgia TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD si NEGARAWAN ULUNG MALAYSIA tu!…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Berikut adalah keputusan pilihanraya
PRU-14.

1.Putra Jaya
Mahathir b. Mohamad(PPBM)-41534 undi
Tengku Adnan(BN) -1 undi

Ku Nan hilang wang pertaruhan dan
tinggal sehe
lai benang.

2.Marang
Mahfuz Hj. Omar : 54 027 ondi
Hadi Awang : 1 ondi

Hadi Awang hilang wang pertaruhannya!

TODIAAAAAAAAAA….HA….HA…

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Kartel yang diketuai Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali didakwa telah melakukan mesyuarat tertutup untuk mengagihkan dana PRU 14 untuk ahli-ahli kumpulan sendiri. Menurut Shah Mohd, mesyuarat itu telah membelakangi Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Bendahari Agung PKR, Datin Paduka Tan Yee Kew dan Jabatan Pilihan Raya Pusat (JPRP), Nurul Izzah Anwar. “Apa perlu buat perjumpaan tertutup Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR dan Pengarah Pilihanraya Negeri (Selangor) untuk agihkan terus dana PRU tanpa pengetahuan Presiden? “Dana pula disalurkan tidak melalui Datin Paduka Dr Tan Yee Kew (Bendahari Agung) ataupun YB Nurul Izzah (JPRP)… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula.Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012.Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan.Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya. Hendak buat perubahan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Janganlah kuat sangat cemburu Rafizi25 JAN: Serangan berkali-kali oleh Rafizi Ramli terhadap FELDA sebenarnya menggambarkan sikap cemburu Ahli Parlimen PKR Pandan itu terhadap kemampuan Pengerusinya Tan Sri Shahrir Samad membawa agensi itu kembali ke asal. Rafizi nampaknya tidak mahu menerima penjelasan demi penjelasan berkait isu tanah FELDA Jalan Semarak yang sudah diperolehi semula daripada Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB). Malah urusan dua pemilik SPSB yang membuat pinjaman dan simpanan RM100 juta yang tiada kaitan dengan FELDA, pun Rafizi minta Shahrir menjawabnya. Kerana kecewa dengan ketelusan Shahrir berhubung isu tanah itu, Rafizi menyelar Ahli Parlimen Johor Bharu itu sebagai orang tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Macam lebai odi Q7 malam tadi kan,…. akibat telebih cemburu la tu dah dpt padah, kene tido dlm kete, tak dpt masuk umah. Hihi hii hiiiiii….. ostad tak adil kotttt! kantoi….kan?,,,,,,ikut lah nasihat P ramli ostad,,,musti pandai membohong,….musti pandai temberang, tetapi jangan sampai hai pecah tembelang…. insyalah baroqah…….hi hi hi hiiiii, ostad….ostad…. ermmmmmmmm……..tak boleh harap!

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula. Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012. Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan. Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak nk warn kat sini jgn nk memperkotak katik kan mak ..walaupun mak ni katik..I ni wife pm ok..lobai herdy bawang pun sayang kat I

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak yg chantek ni memang upah orang mcm kejora..name pun cyberpetpot umnobngok..sah sah bodoh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ercl 55B,to Direct award.
Tunnel penang 6B 2 x OPEN TENDER.
Laluan basikal 6km KL 4B.

oh, oh, oh…ulas tgk jora?

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

adinda kejora

kamu tahu nak cari abang di mana

abang di JB

sila jemput ke rumah

tak perlu bawa kain kapan

dtglah bawak 1000 teman kalau kamu rasa kamu pondan nak bersua

abang tgu tenpat biasa kedai mamak blkg hospital jb

(bukan bilik mayat yer) …

abang kamu

****'#:";****

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku prawan uwis wayah umure,Urip jomblo mergo pacar ra nduwe..Malem minggu mesti aku dewean,Rasane ati iki kesepian..Pingine aku golek jejodohan.. Dino minggu aku golek hiburan,Mlaku-mlaku karo golek kenalan..Kenalan karo arek lanang,Sayang arek’e wis duwe gendak’an..Rapopo sing penting ora konangan.. reff:Meneng meneng aku nduwe roso seneng,Malem minggu aku mesti ketemu..Dicumbui dikencani aku kok mau,Ternyata kau menipuku.. Ngerti telat telung ulan kowe ngilang,Ra ono tanggung-jawabe wong lanang..Aku bingung saiki golek tubruk’an,Lek ra nemu kewirangan.. reff:Aku prawan uwis wayah umure,Urip jomblo mergo pacar ra nduwe..Malem minggu mesti aku dewean,Rasane ati iki kesepian..Pingine aku golek jejodohan.. Dino minggu aku golek hiburan,Mlaku-mlaku karo golek kenalan..Kenalan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kih kih Suman dah mula menyamar
Komen bersembunyi di balik kamar
Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
Tidak malu ke, nama Wak tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

sebenarnya paspispuss sekarang dikuasai oleh ejen ejen umno secara langsung dan tidak langsung.

bisikan halus ejen ejen umno melalui bini bini lebai paspispuss ditambah dengan dedak-nasi kangkang umno menyebabkan pimpinan paspispuss jadi mamai macam ayam berak kapur tidak mengenal lagi yang mana duit haram yang mana duit halal, tidakkah ponteng sidang DUN dan Parlimen itu sudah jadi makan gaji/elaun buta???

Anonymous
Guest
Anonymous

Jare lungo ngangsuh,Ngangsuh menyang solo..Suwe ra ketemu,Awak biso kuru,Yen ketemu gawe gelo..Ngetan bali ngulon,Tresno tenan opo mbengkuyun.. Jare dadi sopir,sopir montor sedan..Suwe nggonku mikir,nganti wani mampir..Mung tak sawang..Mung tratapan..Jarik lurik suwek pinggire,Dilirik ono sing nduwe.. reff:Jare rujak degan,Campurane madu..Jare ngaku legan,Jebul lelamisan,Anak pitu bojo telu..Abang biru ono ijone,Dadi kanggone bojone.. Sluku sluku bathok,Bathok’e ela elo..Si romo menyang kutho,Leh olehe payung mutho..Mak jenthit lololobah,Wong mati ora obah,Yen obah medeni bocah,Yen urip golek’o dewe.. reff:Jare lungo ngangsuh,Ngangsuh menyang solo..Suwe ra ketemu,Awak biso kuru,Yen ketemu gawe gelo.. Selembar godhonge waru,Kudu sabar momong aku..Jare dadi sopir,Sopir montor sedan..Suwe nggonku mikir,Nganti wani mampir,Mung tak sawang..Mung… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau saya ditanya apa yang difaham tentang gerakan #UndiRosak, ia merupakan satu manifestasi pilihan raya bagi rakyat yang sudah bosan dengan tawaran Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH). Saya akui gerakan #UndiRosak ini tercetus tidak lama selepas Tun Dr Mahathir Mohamad diangkat menjadi calon perdana menteri PH. Namun saya percaya Dr Mahathir bukanlah satu-satunya faktor gerakan ini terus merebak dan diterima secara meluas. Banyak lagi isu lain sebagai faktor, isu Suruhanjaya Pilihan Raya berat sebelah, isu manifesto populis, korupsi yang tidak surut dan sebagainya. Ia bergantung kepada pemikiran setiap pendukung. Ia bermula dengan sangat kecil, dihina, ditempelak, digelar bermacam,… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

apa kamu mahu kejora

saya tunggu kamu di j.b

mana telor yg bonda kamu picit nak bagi besar setiap hari

saya tunggu jgn jadi bacul

***** pak othaman ****

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…awak kat mana….awak kat mana!!!

…tengah sapu sampah…

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak tgh nyopping..bz

Anonymous
Guest
Anonymous

Kih kih Suman dah mula menyamar
Komen bersembunyi di balik kamar
Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
Tidak malu ke, nama Wak tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah tiada apa isu lagi Budin iblis mau kupas
Balik2, buat posting mengutuk dan tibai Pas
PRU14 ini, mmg udah pasti PH akan tumpas
Usah mimpi ler kerajaan korang nak rampas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

ted manoff
Guest
ted manoff

.🈶🈚🈷🈺🈸🈲🈵🈴㊗㊙🉐📚

Anonymous
Guest
Anonymous

Masi melambak isu lagi siBudin mau kupas
Bukan mengutuk tp bagi kesedaran UBNPas
PRU14 ini, mmg udah pasti BN akan tumpas
Usah mimpi ler, Putrajaya, PH PASTI rampas

mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS menegaskan untuk tidak akan menerima agenda anti-Islam yang dibawa oleh parti rasis dan cauvinis, DAP sekaligus mengulangi pendiriannya menolak sebarang kerjasama dengan parti berkenaan. Pengalaman bertahaluf dengan DAP sudah membuka mata pimpinan PAS kerana DAP pandai bermain kata-kata serta menyembunyikan agenda sebenar mereka,

Memang Tahaluf adalah pilihan terbaik PAS daripada bertanding sendirian, tetapi jika tahaluf dengan DAP akan merugika Islam adalah l;ebih baik PAS mencari kaedah lain dalam menjatuihkan kerajaan BN.

XOXO – Orang Islam mudah dibeli jadi tak hairanlah beberapa pimpinan parti Islam baru Amanah (Pan) telah dibayar lebih daripada 15k sebulan oleh DAP atas nama Kerajaan PP.

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah le korang nak gila talak PH taik kucing
PAS tak sanggup lagi asyik jer kena kencing
Mmg berat le PRU, undi korang nak pancing
Kemenangan pasti untuk BN, simbol dacing

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Udah makin terserlah parti PH punya pekong
Depa udah tidak yakin, kekuatan DAP tokong
Hape ke jadah, PAS ini korang nak kongkong
Ikut suka depa lah, siapa yg PAS nak sokong

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok le korang nak gila talak BN taik kucing
PAS memang layak tempat BN kasi kencing
Mmg berat le PRU, undi korang nak pancing
Kemenangan pasti untuk PH, bye bye dacing

mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS cukup bersedia di semua 42 kerusi DUN di Pahang yang akan ditandingi. Kajian kami menunjukkan di hampir ke semua kawasan PAS punyai kekuatan asas paling minima 33 peratus dan mutakhir ini sokongan dari pengundi muda sangat menggalakkan. PAS bersama GS bertanding sebagai sebuah kerajaan menunggu berbanding PH yang majoritinya disertai parti-parti serpihan setahun jagung ditubuhkan dan dipenuhi dengan pelbagai masalah dalaman masing-masing di mana pastinya mengakibatkan hubungan yang sangat bermasalah di dalam PH biarpun cuba ditutup dan dinafikan. PAS punyai pengalaman mentadbir Kelantan yang terbukti unggul tanpa sebarang kecacatan rasuah dan salah guna kuasa di sepanjang pentadbirannya yang diasaskan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS dah muak dengan PH punya tipu helah
Hal 1MDB dan GST, PAS tiada pun masalah
PAS nak sokong geng mana pun, biar je lah
Apa cai2 dah makin risau, tau PH nak kalah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Udah makin terserlah parti BN punya pekong
Depa udah yakin, PAS pasti tak dpt menolong
Hape ke jadah, UBNPAS ini korang nak sokong
Ikut suka kami lah, PAKATAN kami nak junjong

mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

Anonymous
Guest
Anonymous

Selepas selesai pembahagian kerusi di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) sekali lagi mendominasi agihan kerusi DUN Johor. Ia melibatkan pengagihan kerusi BERSATU sebanyak 18 kerusi, DAP 14, PKR 12 dan Parti Amanah Negara (AMANAH) 12. Tumpuan pastinya akan terarah sekali lagi kepada AMANAH. Kepimpinan AMANAH Johor secara terang telah memboikot Konvensyen Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana tidak berpuas hati dengan jumlah dua kerusi parlimen untuk mereka di Johor. Bagaimanapun, kepimpinan AMANAH di peringkat Pusat telah berjanji kepada seluruh ahli parti AMANAH Johor bahawa kekecewaan tersebut bakal terubat dengan peruntukan kerusi yang lebih besar di peringkat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok, dia punya maruah dah runtoh
Dekat Matdey, mcm anjing belaan dia patoh
Sanggup urut jilat, Nuat punya batang butoh
Rela ditadah jubor jika Nuat minta nak tutoh

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe tengah sapu sampah kat laman rumah Idola dia si Mamak Matdey Helo Kity!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak tgh nyopping ni..sat gi masuk..korangjgn jeles ye,,,hidup mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Punnagaye Pada Pada PadavenaOligalin Thuli Yena VizhugiradheKanavugal KanavugalAdi Mana Kanavugal Palikiradhe Idhu Kadavul Ezhudhum KavidhaiVarigal ThaaneIdhu Kadavul Ezhudhum KavidhaiVarigal Thaane Mazhai Sadhuvana IsaiyenaSadhuvaru IsaiyenaEn Oolam IsaikiradheManidhargal ParavaigalVilangugal Udan MazhaiEn Oolam Isaikiradhe Adi Aathi Mazha SaathiThuli Mannil Therikkum NamakkagaAdi Aathi Mazha SaathiThuli Mannil Therikkum Namakkaga Andha Vaaname Pala ThundanadheAdhu Mannil Vizhundhu Nammai Kondadudhe Ini Kallum Mullum SollumMazhaiyin Ragasiyame Punnagaye Pada Pada PadavenaOligalin Thuli Yena VizhugiradheKanavugal KanavugalAdi Mana Kanavugal Palikiradhe Idhu Kadavul Ezhudhum KavidhaiVarigal ThaanaIdhu Kadavul Ezhudhum KavidhaiVarigal Thaana Mazhai Sadhuvana IsaiyenaSadhuvaru IsaiyenaEn Oolam IsaikiradheManidhargal ParavaigalVilangugal Udan MazhaiEn Oolam Isaikiradhe Gaana Mazhaiyo Ezhu SwarameKadhal Mazhaiyo Nooru SwarameUn Chinna Thimiro NadhaswarameNee Ennul Kalandhaal… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mazhai Sadhuvana Isaiyena
=
Matdey Durjana Tak Guna

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai2 BN gila talak, dengan Pas depa ini ada hati
Mereka terkencing tahu rakyat tolak cukai GST
Pas parti haprak dengan umno 1MDB disepakati
Takut ke UBN Pas tolong ttp kekalahan menanti

mampospasumnobn mampospasumnobn mamposlah

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Ke mana hilang Suman pak lawak penghibor
Ingin lagak juah, dirii dekat nak masuk kubor
Dulu kemain, dia hina cerca Nuat dgn takbor
Kini dia rela, walau tahan tadah lobang jubor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe….awak kat mana…awak kat mana!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

lps pru mak nak gi milan dan new york..naik jet free..jgn marah deh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dajal hanya lebat gebang
Tak sedar, maut udah di ambang
Dgn Kejora, ifrit ni akan tumbang
Hidung patah, gigi palsu terbang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu Nuat dimaki cerca Suman haram jadah
Kini lobang jubor pun Suman sanggup tadah
Yenna dey thamby Suman, poodacit poodah
Huergh..ptuihh…muka dia hamba nak ludah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana batang hidung, Suman iblis jembalang
Ikut jubor Madey dia hidup sebagi petualang
Mau lagak juah, tidak padan tua reput tulang
Duicabar Kejora dia sentot pelir, menghilang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

kejora dtg lah jumpa saya walau kamu ni dua alam

saya tidak akan gelak saya janji

saya tgu tumbukan padu dari kamu

JANGAN TUMBUK DGN PELIR KONTOL MANCIS KAMU SUDAH

tak ingin I

datang lah adik kejora yg ku rindui. kalau takut dtg bawalah mak bapak ketot kamu sekali. boleh berkenalan. saya teringin juga nak bagi penumbuk kpd org tua kamu kerana berjaya melahirkan pemakan dedak tersohor di blog budin.

saya tunggu dgn penuh sabar adinda kejora

**** abg kamu othaman ***

Anonymous
Guest
Anonymous

Wong cilik ongklak angklik,
Lungguhe yo mung dingklik..
Pangupayane mbatik,
Blanjane mung sethithik..

Swalik’e wong kebandan,
Uripe sarwo mapan..
Karepe ra karuan,
Senenge mung plesiran..

Podho elingo pro konco,
Wong urip ning alam dunyo..
Ojo seneng pamer bondho,
Mengko mundhak uripmu rekoso..

Sugih lan miskin kuwi,
Ginaris lan pinesthi..
Kabeh ginanjar gusti,
Mulo jo ngloro ati..

reff:
Wong cilik ongklak angklik,
Lungguhe yo mung dingklik..
Prakaryane ning pabrik,
Blanjane mung sethithik..

Podho elingo pro konco,
Wong urip ning alam dunyo..
Ojo seneng pamer bondho,
Mengko mundhak uripmu rekoso..

Sugih lan miskin kuwi,
Ginaris lan pinesthi..
Kabeh ginanjar gusti,
Mulo jo ngloro ati..

reff:
Podho elingo pro konco,
Wong urip ning alam dunyo..
Ojo seneng pamer bondho,
Mengko mundhak uripmu rekoso..

Sugih lan miskin kuwi,
Ginaris lan pinesthi..
Kabeh ginanjar gusti,
Mulo jo ngloro ati..
Mulo jo ngloro ati..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kih kih Suman dah mula menyamar
Komen bersembunyi di balik kamar
Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
Tidak malu ke, nama Wak tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

PH dah semakin berat, merasai sesak napas
Mereka tahu, diri pincang tanpa ada nya Pas
PRU14 nanti, dah pasti mereka akan tumpas
Terus hancorr remok, bagai kaca terhempas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak xkan terhempas..berat kan..lg pu doa herdy bawang sentiasa bersama mak

Anonymous
Guest
Anonymous

ஆண் என்ன பெண் என்னநீ என்ன நான் என்னஎல்லாம் ஓர் இனம் தான்அட நாடென்ன வீடென்னகாடென்ன மேடென்னஎல்லாம் ஓர் நிலம் தான்நீயும் பத்து மாசம்நானும் பத்து மாசம்மாறும் இந்த வேசம் ஆண் என்ன பெண் என்னநீ என்ன நான் என்னஎல்லாம் ஓர் இனம் தான்அட நாடென்ன வீடென்னகாடென்ன மேடென்னஎல்லாம் ஓர் நிலம் தான்—ஒன்னுக்கொன்னு ஆதரவுஉள்ளத்திலே ஏன் பிரிவுகண்ணுக்குள்ளே பேதம் இல்லேபார்ப்பதிலே ஏன் பிரிவுபொன்னும் பொருள் போகும் வரும்அன்பு மட்டும் போவதில்லேதேடும் பணம் ஓடிவிடும்தெய்வம் விட்டுப் போவதில்லேமேடைக்கும் மாலைக்கும் கோடிக்கும்ஆசைப்பட்டுவெட்டுக்கள் குத்துக்கள் ரத்தங்கள்போவதென்னமேடைக்கும் மாலைக்கும் கோடிக்கும்ஆசைப்பட்டுவெட்டுக்கள் குத்துக்கள் ரத்தங்கள்போவதென்னஇதை புரிஞ்சும்உண்மை தெரிஞ்சும்இன்னும் மயக்கமா—ஆண் என்ன பெண் என்னநீ என்ன நான் என்னஎல்லாம் ஓர் இனம் தான்அட நாடென்ன வீடென்னகாடென்ன மேடென்னஎல்லாம் ஓர் நிலம் தான்—சொந்தம் பந்தம் சேர்ந்திருந்தாசொத்து சுகம் தேவை இல்லேபந்தம் விட்டு போச்சுதுன்னாவாழ்வதிலே லாபம் இல்லேஎண்ணம் மட்டும் சேர்ந்திருந்தாஇன்றும் என்றும் சோகமில்லேகன்றை விட்டு தாய் பிரிஞ்சுகாணும் சுகம் ஏதுமில்லேஊருக்கும் பேருக்கும் காருக்கும்இஷ்ட்டபட்டுவாழ்கின்ற… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PH has destroyed the opposition coalition Apart from the similarity in basic policies of BN and PH, many Malaysians who had hoped for and helped to build the opposition coalition since the 1980s are disgusted at the way the opposition coalition has been callously destroyed since the so-called “Kajang Move”. As a result, there is no one-to-one choice in the vote anymore but three-cornered and even multi-cornered fights in the GE14. The name calling and general “kurang ajar” attitude by PH leaders against other opposition leaders are unwarranted and serves only to disappoint former Pakatan Rakyat supporters. Thus, besides telling… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Well done 11:39 whoever you are….!!

The Skunk Kejora seems to be bewildered & confused thinking your write-up is from me.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah gila talak Puak Haprak ni. Dulu pandai2 terajang keluar… Sekarang termimpi2 pulak. …

Siapa mau jadi cina buta, angkat tangan, madey mau kasi sejota.

Anonymous
Guest
Anonymous

kejora dtg lah jumpa saya walau kamu ni dua alam

saya tidak akan gelak saya janji

saya tgu tumbukan padu dari kamu

JANGAN TUMBUK DGN PELIR KONTOL MANCIS KAMU SUDAH

tak ingin I

datang lah adik kejora yg ku rindui. kalau takut dtg bawalah mak bapak ketot kamu sekali.

saya tunggu

Anonymous
Guest
Anonymous

sayang opo kowe krungu jerite atikusayang, apa kamu mendengar jeritan hatikumengharap engkau kembalisayang nganti memutih rambutkusayang, hingga memutih rambutkura bakal luntur tresnakutidak akan luntur cintaku wis tak coba ngelaleke jenengmu soko atikusudah ku coba melupakan namamu dari hatikusak tenane ra ngapusi isih tresno sliramujujur sebenarnya masih cinta kepadamudo pepuja neng ati nanging koe ra retikamu pujaan hatiku tapi kamu tidak mengertikoe sing tak wanti-wantikamu yang ku seriusi malah jebul saiki koe mblenjani janjimalah tahunya sekarang kamu mengingkari janjijare sehidup semati nanging opo buktikatanya sehidup semati tapi apa buktinyakoe medot tresnoku demi lanangan liyokamu memutuskan cinta demi laki-laki lainyo wes ora… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kih kih Suman dah mula menyamar
Komen bersembunyi di balik kamar
Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
Tidak malu ke, nama Wak tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai PH gila talak, dgn Pas depa ini sakit hati
Naper bising, Pas tak ada masalah dgn GST
Pas tahu, 1MDB agenda fitnah Matdey kutty
Kalut lerr PH, tanpa Pas, kekalahan menanti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

kejora kami ni hanya binatang yg tidak bertuan

nak kata monyet bukan

iblis bukan

apa jenis makhluk kamu ni

….toyol…

kut

saya tunggu ngeteh roti di food court hospital jb

***** pak othaman *****

once in your life try to be a man !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Aaa…Aaa…Aaa…Aaa…Aaa…Aaa…Aaaaaaaa… PuliyaKili jeyichaa kaadhal kaadhalPuyalaPoo jeyichaa kaadhal kaadhal PuliyaKili jeyichaa kaadhal kaadhalPuyalaPoo jeyichaa kaadhal kaadhal Indha kaadhal il yaarumVizhundhu vittaal irukkumaaEzhundaalum manassu irukkumaa Nee ennai paarkkailNaan engo paarkiraenNee engo paarkkailNaan unnai paarkiraen Kaadhal oru kannaadiAnaal indha kannaadiThondruvadhai ellaamKaatuvadhu illai… iii… iii Ullatthai putti vaithaalumIru kangal kaatti kodukkiradheUnakkum enakkum munnalaeNam nezhalgal ondrai nadakkiradhae Ooohhh… Kangal paarkum podhilaeKalavaadi pogumaeKaadhalai kattidaKayrugnal edhumillaiii Nee ennai paarkkailNaan engo paarkiraenNee engo paarkkailNaan unnai paarkiraen PuliyaKili jeyichaa kaadhal kaadhalPuyalaPoo jeyichaa kaadhal kaadhal aa aa aa aa aahaa aa aa aa aahaa aa aa aa aahaa aa aa aa aah Nee thandha mayiliragaaiNedungaalam vaithirundhaenMindum andha kaalamMaanadinil odum aa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

The #UndiRosak campaign currently initiated by some youth groups clearly shows immaturity among some of the young people in Malaysia. As a first-time voter, I am deeply embarrassed and disappointed by this movement as it jeopardises the reputation of other young people like myself. Personally, I have waited all these years to be in the democratic process through elections, and it would be an honour indeed to vote knowing of all the past struggles in other countries where some have been unable to vote in elections due to various reasons. These young people are taking the privilege that they have… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kih kih Suman dah mula menyamar
Komen bersembunyi di balik kamar
Usah le gitu Wak, hamba tak gemar
Tidak malu ke, nama Wak tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

ps:
12:03 is definitely not me, put that in your brainless head…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

kesihaaaaaaaaan pas….dunia fulus punya hal…agama diperkotak-katikan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tujuan mereka berblog ketika itu adalah untuk membunuh kerajaan BN. Parti-parti pembangkang mendapat dukungan kuat dari aktivis-aktivis ini. Mereka membina blog atas daya usaha mereka sendiri secara sukarela tanpa bayaran. Mereka membuat poster, grafik, video pendek, juga turut berceramah, mengedar risalah dengan tanpa diupah. Dan hari ini, ketika mereka menghentam HARAPAN, mereka dituduh menerima 'dedak' daripada Najib. Ini kesilapan besar pembangkang dalam melayan secara angkuh kumpulan #UndiRosak ini. Jika pemain kempen #UndiRosak ini dilabel sebagai pemakan dedak Najib, adakah tentera-tentera baru pembangkang hari ini adalah 'kontraktor-kontraktor kenyang' yang berasa terpanggil untuk mempertahankan tuannya? Makan dedak jugakah?Mengapa mereka gerakkan kempen #UndiRosak… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hadi awang suci lg boleh mensucikan….

Anonymous
Guest
Anonymous

Tujuh tuntutan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) berkaitan orang Melayu Islam, khususnya berkaitan tanah rizab, semasa konvensyen minggu lalu mendapat sokongan PAS, kata ketua sekretariatnya, Aminuddin Yahya. Sebelum itu UMMAH hari ini mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di ibu pejabat parti terbbait Jalan Raja Laut untuk menyerahkan senarai tujuh tuntutan tersebut. “Beliau (Hadi) menyambut baik dan akan membuat kenyataan bagi menyokong tuntutan terbabit dalam satu kenyataan dalam tempoh terdekat dan kami rasa terharu dengan sokongan yang diberikan,” kata Aminuddin dalam sidang media selepas menyerahkan memorandum. Bagaimanapun, wakil PAS tidak ada bersama dalam sidang media tersebut. Menurut… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa tahun 2003, menangis menangis hendak berhenti dan letak jawatan. Kata saya "dah lama dah". Hendak jaga cucu pula.Anwar pun pernah sindir Mahathir. "Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion. Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," kata Anwar dalam satu ceramah di Jinjang Selatan, Kuala Lumpur pada 1 Februari 2012.Sekarang ini Mahathir dan Anwar sudah cium mulut sekali. Kerana hendak rampas kuasa, mereka berpakat sekali. Biarpun duduk sekapal dalam pembangkang tetapi cita cita berlainan.Di depan rakyat mereka kata hendak selamatkan Malaysia kononnya. Hendak buat perubahan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masa berkuasa Mahathir tidak buat syarat jadi PM hanya dua penggal sahaja? Mengapa tidak berundur pada PRU ke-8 pada tahun 1990 ketika adanya Semangat 46 dan perpecahan teruk berlaku dalam UMNO? Mahathir tidak berundur. Sekarang pada usia sudah 93 tahun, Mahathir mahu jadi PM sekali lagi. Kononnya untuk selamatkan Malaysia dan hanya untuk dua penggal sahaja. Kalau dua penggal, sampai umur 103 tahun dan jumlah keseluruhan Mahathir menjadi PM akan jadi 32 tahun. Satu rekod dunia akan tercatat. Bush, Obama dan Margaret Thatcher pun tidak gila hendak berkuasa balik seperti Mahathir. Dulu Mahathir pernah kata, Anwar sudah terlalu tua… Read more »

GENG ROSMAH
Guest
GENG ROSMAH

#boikotpas
#undirosaknajib

rosak undi bagi najib turun presiden umno

pru14 ahli umno BERCUTI memgundi

ahli pas pun sama bercuti pru14

demi perubahan negara malaysia

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang wanita warga Indonesia hari ini membuat laporan polis berhubung kejadian seorang lelaki dipercayai kurang siuman bertindak menolak kepalanya kerana tidak memakai tudung semasa menunggu bas di perhentian bas Taman Perwira. Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), ACP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata dalam kejadian yang dipercayai berlaku pada 6 Januari lepas itu, mangsa berusia 24 tahun yang bekerja di sebuah kilang di Perai sedang menunggu bas bersama kakaknya. “Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari itu, mangsa menunggu bas ke Bukit Mertajam untuk berjumpa rakannya sebelum tiba-tiba seorang lelaki dipercayai kurang siuman menghampirinya. “Lelaki yang dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno tk akan mampu turunkan Najib samasekali
Sistem totok feudal udahpun sebati lg basi.
Pas jumud udah pasti
Ketua baca what pakat jadi tuli
Satupun to faham sebiji
Kali ditegur,pelbagai label diberi
Ajak hujah,kna maki
Kononnya ikut nabi
Lepa sikit duit tin dibawa lari
Tau2..dh tmbah bini

Sudah WAJIB BG mati.
JGn skali2 BG rugi undi
Undi wajib mesti.
Umnobnpas..kits BG mati

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada awalnya memang mereka memperlekehkan kempen #UndiRosak ini. Mungkin mereka menyangka ia hanya parodi atau tidak serius seperti kempen 'PUNDAK (Parti Undi Rosak') yang wujud penggal yang lalu. Tetapi sekarang HARAPAN sudah mula goyang. Anehnya, sehingga tempoh ini yang kelihatan tidak menunjukkan respon tergugat dek kempen #UndiRosak ini adalah parti gergasi seperti Umno dan PAS. Sebab itulah ada tuduhan bahawa gerakan ini adalah gerakan tajaan kedua parti tersebut. Taktik menuduh sebagai askar upahan Najib untuk memberikan nama busuk kepada pemain gerakan #UndiRosak ini tidak akan menyelesaikan mimpi ngeri HARAPAN. Sebaliknya, cabaran HARAPAN dalam pilihan raya umum akan datang akan menjadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Harapan tiada HARAPAN…pasti 'KIOK'…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Wahai teman sebangsa ku sekelian…. HANYA P. HARAPAN BOLEH SELAMATKAN NEGARA Tahukah anda semua berapa banyak dah tanah pusaka & aset negara digadai jual kpd China Komunis, bagai membenarkan satu episod penjajahan bentuk baru terhadap bumi yg tercinta ini……??? Amat mengguriskan hati bila dikenangkan pengorbanan anggota keselamatan kita disia-siakan oleh Najib. Betapa ramainya perwira2 kita dulu yg terkorban & cacat anggota seumur hidup mempertahankan negara dari serangan sabversif Komunis Malaya yg ditunjangi oleh negara China Komunis satu ketika dulu setelah tamat perang Jepun. Menyedari hakikat inilah, Tun Mahathir telah berusaha sunguh2 menamatkan perang gerilya komunis terhadap negara & rakyat agar… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Gabungan pembangkang Sabah tidak boleh mempunyai satu parti yang dominan seperti yang berlaku dengan Umno, kata Penasihat DAP Sabah Jimmy Wong. Bercakap pada sidang media hari ini, Ahli Parlimen Kota Kinabalu it berkata semua parti pembangkang harus bekerja secara berpasukan jika bersungguh menumbangkan kerajaan BN. Wong khuatir melihat deklarasi demi deklarasi oleh parti tempatan, Parti Warisan Sabah, yang mana presidennya Datuk Seri Shafie Apdal menegaskan hasrat parti itu bertanding sendiri pada pilihan raya nanti. Bagaimanapun bekas menteri kemajuan luar bandar dan wilayah itu berkata beliau sedia bekerjasama dengan Pakatan Harapan, satu gabungan parti-parti pembangkang nasional yang disertai DAP. Shafie berkata… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

gembiranye nye mak badak pas dah cemolot ngn amno..vote for mak badaak

Anonymous
Guest
Anonymous

mak badak yg mana

ada 3bini pak lebai

siapa jadi first lady 3rd lady

yg pasti semua badak ada pukeee

Anonymous
Guest
Anonymous

ni mak badak wife pm yeee..korang jgn jealous..azwan ali sokong amno pun atas usaha mak badak..retisss gitewww

Anonymous
Guest
Anonymous

Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Naaa Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Naaa Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa Tere Liye Hal Hai Yeh Dekh Mujhe Tu Yu Na Sata Kuch To Bata Are Kuch To Bata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa Haan Phone Ka Number Ghar Ka Pata, Na Na Na Na Na Na Na Naaa Kehna Hai Joh Kaho Jaldi Jaldi, Ver… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kemahuan PKR Kelantan bertanding di 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dilihat tidak sesuai kerana parti itu bersifat 'urban based party', kata penganalisis politik, Dr Mazlan Ali. Menurut beliau, PKR hanya sesuai bertanding di kawasan bandar yang mempunyai kerusi campuran sekitar 55 peratus Melayu dan 45 bukan Melayu. "Kemahuan PKR bertanding 15 kerusi di Kelantan adalah sesuatu yang di luar jangkaan ramai pemerhati. "Tambahan pula jentera PKR di negeri-negeri pantai timur tidak kuat dan kurang berfungsi, justeru dikhuatiri tiadanya jaringan hubungan kuat antara parti dengan rakyat di peringkat akar umbi akan menyebabkan parti itu ditolak khususnya di kawasan pedalaman dan… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah merepek-mengkopipes lagu2 Tamil, Hindi, Minangkabau & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

"Maka jelaslah betapa sangat hinanya Tun Dr. Mahathir Mohamad di mata DAP dan betapa DAP sebenarnya hanya mahu mempergunakan Mahathir sebagai alat." Penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata demikian dengan merujuk kepada satu artikel yang disiarkan dalam media rasmi DAP baru-baru ini. Menurut beliau, artikel itu membayangkan DAP mesti menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 dengan apa cara sekali pun walaupun terpaksa mengusung mantan diktator tua atau si mahafiraun yang dibenci. “Bila akhbar rasmi DAP sendiri menyifatkan Mahathir sebagai “mantan diktator tua” dan “si mahafiraun yang kita benci” maka jelaslah betapa sangat hinanya Mahathir… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

tang mana ye pentadbiran kat kelantan tu islamik ye? cuba senaraikan

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan-jangan selepas ini pembangkang yang kena minta maaf kepada Tun Dr Mahathir Mohamad kerana asyik fitnah beliau berpuluh-puluh tahun! Sudah dua RCI dibuat bagi mencari dosa-dosa (jenayah) Dr Mahathir, sampai sekarang beliau masih steady, tidak diseret ke mahkamah, oleh itu tidak bersalah. Jangan-jangan memang betullah keputusan Dr Mahathir memecat DS Anwar Ibrahim kerana rendah akhlaknya. Cuma Tun dulu kurang bukti tetapi zaman DS Najib Razak makin jelas. Ada video sekali! Saya sudah mula percaya Tun ini memang baik dan bagus tetapi kerjaya politiknya selalu kena fitnah pembangkang. Dahsyat rupa-rupanya politik fitnah ini. Tidak cukup fitnah Tun dan demonstrasi, bela pula… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak lebai pak lebai hanya guna sebelah otak saja (otak hafal). Otak analisa pak lebai pak lebai hancus belaka (grade 3/failed SPM). Pelariannya, pak lebai ngaji sekolah agama/pondok kerana itu saja kemampuan akal mereka. Mana yang mak bapak ada duit lebih, pak lebai dihantar ke sekolah agama luar negara berbekalkan grade 3/failed SPM (mathenatic memang taugeh lah). Balik dari luar negara oak lebai tunjuk pandai, tunjuk gah. Orang melayu yang tak berapa cerdik puji sakan sebab pak lebai lulusan luar negara walhal banyak pak lebai pak lebai lulusan luar negara tu adalah gagal list spm. Di luar negara, hanya hafal… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sokong dan setuju. Tu sebab leader geng pak lebai cakap dan bagi alasan Kelantan munfur dan tidak maju kerana mereka sengaja tangguh dan lambatkan pembangunan kononnya utk jaga kepentingan melayu dan islam. Satu alasan super bodoh dari pemimpin tertinggi mereka. Semuabya tu nak tutup kebodohan sendiri krn gagal jana ekonomi Kelantan. Lalu balak jadi sasaran, musnah kan alam tanpa rasa bersalah. Betul kah tu, pak lebai hanya bikljak putar belit ayat quran utk tutup kebodohan mereka. Islamik konon tapi hakikatnya mereka lah munafik besar

Anonymous
Guest
Anonymous

Ia menunjukkan betapa bahayanya syaitan itu dalam kehidupan manusia, sehingga orang membaca al-Quran boleh ditipunya, termasuk yang bersembahyang, apatah lagi yang buta Al-Quran atau kurang sembahyangnya dan lebih lagi kalau tidak sembahyang, kerana terus boleh dikerah bila-bila masa dan di mana sahaja menjadi khadam atau ejennya. Mungkin yang mengenali syaitan itu sudah bersahabat dengannya. Oleh kerana tidak pernah melihat malaikat, maka dirasakan syaitanlah yang lebih berjasa dan berbudi, atau dia juga berperangai menipu dan berputar belit seperti syaitan. Adapun orang yang beriman sudah cukup percaya dengan pesanan Al-Quran dan nasihat Rasulullah S.A.W. Kalau dia pernah ditipu atau disesatkan oleh syaitan,… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS dikatakan mempunyai jaringan dan pengaruh yang boleh tahan di kawasan DUN Bukit Antarabangsa dan kawasan Parlimen Gombak yang diwakili Azmin.

Atas sebab itu semakin rancak desas desus berlegar Menteri Besar Selangor itu sedang mengintai kawasan yang lebih selamat untuk beliau berteduh.

Anonymous
Guest
Anonymous

mana ostad odi q7? xnk komen ke

Anonymous
Guest
Anonymous

Ostad odi q7…..ade jumpe dengang amber kat sejid tadi….dier kater hari ni letih sangat, pagi ni baru sampai rumah. Malam tadi tidor atas keter bini tuer ngamok bising bangor……dia nikah sorang lagi…..duit banyak boss….

Anonymous
Guest
Anonymous

ostas odi cakap aritu ..lantak dia la nak beli lori ke, plane ker, duit dia..eh ..ni yahudi ke lobai? takburrrrrrr

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS membayangkan parti gabungan dalam Gagasan Sejahtera yang akan bertanding dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 akan menggunakan lambang parti itu. Menurut Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, kerjasama yang terjalin dalam Gagasan Sejahtera berbeza dengan apa yang mereka lakukan dalam Pakatan Rakyat. Kata timbalan presiden PAS itu, dalam Gagasan Sejahtera, parti yang mendominasi – atau menjadi 'payung' – ialah PAS. "Mereka (parti gabungan) bernaung di bawah PAS, bersedia bekerja bersama PAS, bersedia memenangkan PAS. "Kalau mereka bertanding pun, mereka akan bertanding atas lambang PAS," katanya seperti disiarkan harakahdaily hari ini. PAS membentuk Gagasan Sejahtera selepas memutuskan hubungan politik dengan PKR… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarganya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAKAR ‘putar' dalam pakatan pembangkang terpaksalah kerja lebih masa cari idea yang lebih kreatif bagaimana nak tibai dua burung serentak dengan seketul batu. Nampaknya makin hari makin rumit mereka hendak jual temberang yang tidak logik bahawa BN dan PAS sedang berkepit untuk hadapi pilihanraya umum ke-14.Ramai yang sedar ia cuma taktik perang saraf untuk mencetuskan rasa curiga di kalangan ahli kedua parti dan mengelirukan rakyat. Jadi jangan hairan kalau dengar Tun Dr. Mahathir Mohamad berulang-ulang kali pada ceramahnya di serata tempat mendakwa PAS sengaja hendak kacau daun wujudkan pertandingan tiga penjuru bagi memenangkan BN nanti. Siapa tahu mungkin untung nasib… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Serangan demi serang caitrompah sgt kebudakan, tidak matang..dan hanya mengesahkan UMNOBN sudah expired. Dianggotai Menteri2 kayu yg cuma nak tunjuk terror, tapi nyata mereka ini cuma kayu2 reput. Disokong pelahap penipu yg lapar Taek.Rakyat sudah nmpk jelas siapa PETUALANG. Ugutan pada penjawat salah,kerajaan penjenayah yg dipimpin penjenayah antarabangsa. Melalui siri2 wang hutang hilang 1mdb yg dikawal dari kapal oleh Jho Low. Semua dibawah kawalan Komunis. PAS pula sudah didowngrade sbagai Biro Agama Wayang UMNO , dgn tujuan yg sudahpun nyata.Lagi cacaitrompahTAEKLOW datang blog PH dgn serangan2 lekeh tak berhujah…makin jelas siapa yg kantoi…siapa yg takut, dansiapa yg jahay zalim. UMNO… Read more »

HBM
Guest
HBM

Mari kita sama sama humbang BN DAN PAS ke laut.
Jangan lupa kempen saudara mara kita dan kawan rapat kita.

BERKORBAN UNTUK NEGARA……
KERANA MU MALAYSIA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Junjungan Nabi ialah manusia terpilih, diutus sebagai penyelamat manusia dan terbukti sebagai insan yang terbaik dari segala yang terbaik.Tetapi di zaman ini masih ada manusia yang nak tunjuk ianya lebih pandai dengan selambanya menghina Baginda Nabi dengan kisah pisau cukur yang kononnya tidak ada di zaman Nabi yang menyebabkan Nabi tidak bercukur dan tidak menjadi insan segak seperti dirinya.Itulah Mahathir yang dengan sombongnya menghina Nabi dan sehingga sekarang tidak kedengaran bahawa dia menarik balik penghinaannya dan kembali bersahadah seperti mana diperuntukan di bawah undang undang Riddah kalau negara berada di bawah pemerintahan Islam.Inilah manusia yang kembali mahu dijadikan PM negara… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib kaulah Najib yang bukanlah seorang yang baik juga.Perangai sebenar Najib sebenarnya dipupuk oleh didikan Mahathir, sifat penyamunnya juga diajar oleh Mahathir yang merupakan raja segala penyamun, Jadi apa nak dihairankan sangat cuma saya ingin mengingatkan para macai PH supaya tidak terus meniru cara macai Umno terutamanya mahu menuduh saya membela Najib.Seperti mana saya meletakkan kesalahan kepada kerosakan negara ini ke atas Mahathir maka seperti itu jugalah saya tetap meletakkan kesalahan kepada Najib kerana menjadi penyambung kepada kerajaan yang rosak. Dalam masa yang sama, saya menegaskan tugas menyelamatkan negara dari kerosakan ini bukan boleh diambil oleh PH yang secara jelasnya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS PIS PUS

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Man kata mcm ni:-

PAS >>>>>>>>>>>>>melePAS >>>>>>>>>>>>>>>>>>

PIS ————-mengemPIS—————–

PUS ~!@#$%^&*()~!mamPUSSSS!~)(*&^%$#@!~!@#

mampospasumnobn mampospasumnobn mampospasumnobn

Anonymous
Guest
Anonymous

pak man ni hebat tau..tokoh yg bijak pandai y pernah stay dlm umno..tp bak kata tun yg bijak semua dah klua amno..yg tinggal hanyelah pemuja mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

Keganasan akan subur dan masyarakat negara ini akan berpecah belah sekiranya agenda Islamisasi yang berlaku di Malaysia berterusan, demikian menurut Datin Paduka Marina Mahathir ketika melancarkan buku ‘Illusions of Democracy: Malaysian Politics and People Volume II’ di Kuala Lumpur pada 17 Januari baru-baru ini. Menurut Marina Mahathir, Islamisasi adalah satu penjajahan dan konsep yang diketahui ganas. “Ia satu bentuk penjajahan, satu konsep yang selama ini tidak pernah diketahui tidak ganas.” Marina menggunakan satu kes terpencil seorang lelaki menampar seorang wanita tidak bertudung, lalu membuat dakwaan bahawa Islamisasi akan merobek Malaysia dan menjadikan negara ini merosot. Menurutnya seperti yang dilaporkan oleh… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu PH kata.Betul ker tidak perlu dinilai terlebih dahulu dan jawaban sebenar perlu dicari.Najib cuma memerintah dalam tempoh tak sampai 10 tahun jadi benarkah kerosakan yang berlaku dalam negara, dalam sistem politik dan pentabdiran negara disebabkan oleh Najib atau Najib sendiri mewarisi negara yang sudah rosak semasa mengambil alih pemerintahan? Soalan ini perlu dijawab terlebih dulu sebelum sewenang wenangnya menuding jari kepada Najib sebagai perosak walaupun dalam setengah kes, ada benarnya Najib menyamun harta negara. Untuk penjelasan, AUFN pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kerosakan yang dibuatnya kepada negara.Ini penjelaskan bahawa asas kepada kerosakan sudahpun dimulakan dan dipanjangkan… Read more »

og
Guest
og

Gila punya olang

ted manoff
Guest
ted manoff

Ok..✴🆗🆒🆕🆓➰🍵🍵🍆🍌🍆🍌🐒🙉🐵

Anonymous
Guest
Anonymous

No 9 pun aku sapu juga la.

Anonymous
Guest
Anonymous

Eh no 8 aku juga lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sampai no 7 pun masih aku lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

No 6 pun aku dapat juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

No 5 pun masih aku juga

Anonymous
Guest
Anonymous

No 4 pun aku juga lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

pak lebai haji korup

ketua d lebai

haji hadi

KELDAI HADI

patut la bibi najib merah

togok air setan rupenyer

breakfast dgn c'berg

ini yg keldai hadi suka

jom mabok bersama najib dan hadi

Anonymous
Guest
Anonymous

PRESIDEN PAS MENYATAKAN AKAN MENAWAN SELANGOR DIBAWAH PAS DAN AKAN BUAT PERUBAHAN PENTADBIRAN SELANGOR. PAS SELANGOR BERSEDIA BERTANDING DISEMUA KERUSI PARLIMEN DAN DUN PADA PRU 14 Parlimen Selangor dijangkakan kerusi-kerusi yang semua Pas akan meletakkan calon bersama Gagasan Sejahtera dibantu dengan Dewan Himpunan Penyokong Pas. Bertanding PRU 14. *Selangor* P92 Sabak Bernam -*PAS*P93 Sungai Besar -*PAS*P94 Hulu Selangor – *PAS*P95 Tanjong Karang – *PAS*P96 Kuala Selangor – *PAS* P97 Selayang -*GS*P98 Gombak -*PAS*P99 Ampang -*PAS*P100 Pandan -*PAS*P101 Hulu Langat -*PAS*P102 Serdang -*GS*P103 Puchong – *GS*P104 Kelana Jaya -*GS*P105 PJ Selatan -*GS*P106 PJ Utara -*GS*P107 Subang -*GS*P108 Shah Alam – *PAS*P109… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

dalam mimpi boleh kot pas menang..DUN Sg pinang? omaigodddd..unlessss lobai herdy boleh jadi mcm mark zukernberg boleh kot menang

Anonymous
Guest
Anonymous

Penggal parlimen semakin menghampiri tarikh luputnya. Baik pemerintah mahupun pembangkang sedang mengatur pelan dan strategi untuk menghadapi pilihanraya umum ke empat belas (PRU14). Sebuah pilihan raya yang dijangka paling epik. Barisan pembangkang yang selama ini menghadapi masalah keterbatasan akses di media arus perdana dalam semua pilihan raya umum sejak enam puluh tahun yang lalu, sedang giat mempromosi pakej tawaran mereka kepada rakyat. Penjenamaan semula perikatan pembangkang dari namanya Pakatan Rakyat (yang kemudiannya sah menghembuskan nafas terakhir dua tahun lepas mengikut jejak mendiang Barisan Alternatif sekitar 2005) kepada Pakatan Harapan (akronimnya HARAPAN) dijangka dapat menggugat kerajaan BN. Apatah lagi kali ini,… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Oodaathe ThithikaariOodaathe PottukaariOodaathe ChittukaariOodaathe Vittu Oodaathe ChittuOodaathe Tic TicOodaathe ChellamOodaathe Mei Nigara Mel IdaiyePoi Nigara Poongodiye (Oodaathe ThithikaariOodaathe PottukaariOodaathe ThithikaariOodaathe Pottukaari) Arasiye AdimayeAzhagiye ArakiyeUn Vizhiyal Mozhiyal Pozhinthaai EllameUn Azhgaal Siripaal Adithaal EnnaavenEnakenna AayinumSiripathai Niruthaathe (Oodaathe ThithikaariOodaathe PottukaariOodaathe ThithikaariOodaathe Pottukaari) Arasiye AdimayeAzhagiye ArakiyeMei Nigaraa Mel IdaiyePoi Nigaraa Poon Kodiye Arasane AdimayeKirukane ArakaneEn Imaye Imaye Imaye ImaikaatheIdhu Kanava Ninaiva Kuzhappam Samaikkaathe Arasiye AdimayeAzhagiye Arakiye Hey Unnai Siru Sirugai YeitheneNaan Undhan Valaiyil VizhunthenePullaankuzhale Vellai VayalePattam PuliyeGuitar OliyeMittai Kuyile..oh Oh..Rekkai Muyale Arasiye.. Kaadhalil PaninthidaAdimaye Viduthalai SeithiduAzhagiye.. Vanthu …Arakiye.. Na Na Nadungidu Un Vizhiyal Mozhiyal Pozhinthaai EllameUn Azhgaal Siripaal Adithaal EnnaavenEnakenna Aayinum Siripathai Niruthaathe Oodaathe… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

La yg ketiga pun aku juga!

Anonymous
Guest
Anonymous

pas sundal

koran dia jual dgn ayat ayat setan

ayat suci pas babi kan

demi 40 kerusi

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa Datuk Seri Mahadzir Khalid, Menteri Pendidikan yang menggesa guru yang tidak menyokong kerajaan (sebenarnya ‘tidak menyokong UMNO/BN’) supaya meletakkanjawatan? Siapa speaker Dato’ Seri Ahmad Razif, MB Terengganu? Siapa Datuk Zubir Embong, speaker DUN-nya? Bukankah mereka asalnya guru? Apakah lepas masuk bertanding pilihanraya baru mereka bergiat dalam politik? Semasa bertugas sebagai guru dulu tidakkah mereka merupakan penggiat politik dan memegang jawatan tertentu di dalam UMNO? Persoalannya, apakah sikap Pengarah Pendidikan dan Menteri Pendidikan waktu itu? Menteri Pendidikan patut belajar politik matang dan sejahtera daripada PAS. Era pendidikan makin maju. Bukan saja guru, pelajar juga semakin educated. Institusi yang paling ramai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aaa… Aaa… Aaa… Aaa… Aaa… Aaa… Aaaaaaaa… Puliya Kili jeyichaa kaadhal kaadhal Puyala Poo jeyichaa kaadhal kaadhal Puliya Kili jeyichaa kaadhal kaadhal Puyala Poo jeyichaa kaadhal kaadhal Indha kaadhal il yaarum Vizhundhu vittaal irukkumaa Ezhundaalum manassu irukkumaa Nee ennai paarkkail Naan engo paarkiraen Nee engo paarkkail Naan unnai paarkiraen Kaadhal oru kannaadi Anaal indha kannaadi Thondruvadhai ellaam Kaatuvadhu illai… iii… iii Ullatthai putti vaithaalum Iru kangal kaatti kodukkiradhe Unakkum enakkum munnalae Nam nezhalgal ondrai nadakkiradhae Ooohhh… Kangal paarkum podhilae Kalavaadi pogumae Kaadhalai kattida Kayrugnal edhumillaiii Nee ennai paarkkail Naan engo paarkiraen Nee engo paarkkail Naan unnai paarkiraen Puliya Kili jeyichaa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Over the last few decades, changes in the country have caused an exodus of Malaysian Indians from estates. Now, they face many challenges across the country. Recently, Klang MP Charles Santiago told off the Barisan Nasional (BN) government, saying it was too late to help the Indians. Even Subang MP R Sivarasa voiced his displeasure over the government initiatives for the Indian community. Playing peekaboo, he was reminding people of his existence as the 14th general election nears. Truth be told, Pakatan Harapan (PH)-controlled states Penang and Selangor have large chunks of semi-urban areas where Indians have migrated after being… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Bialah jauh di mato dakek dihatiMarilah samo ndeh da mangganggam janjiJikok rindu kito samo rinduDi dalam mimpi batamuLamo jo lambek pintak balaku Jikok rindu kito samo rinduDi dalam mimpi batamuLamo jo lambek pintak balaku A R (*)Tadanga kaba barito denai di rantauAmbiak elok nyo sayang buang buruak nyoBasabalah adiak basabalah manantiDenai lai kapulang manabuih janjiBasabalah adiak basabalah manantiDenai lai kapulang manabuih janji Marantau denai pai marantauMa adu untuang jo parasaianJan risau diak sayang usalah risauNyao di badan jadi taruhan O FMananti oi uda denai manantiUda dirantau bilo kapulangManyeso gamang manunggu janjiMa harok japuik pamenan hati Jikok rindu kito samo rinduDi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Rupa-rupanya Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim cuma bermain politik dan mempermainkan penyokong-penyokong mereka semata-mata. Segala-gala prinsip perjuangan mereka adalah satu helah penipuan politik sahaja. Prinsip-prinsip laungan mereka adalah semata-mata untuk menggerakkan naluri , imaginasi dan emosi penyokong mereka yang telah menjadi boneka politik yang boleh dikorbankan. Kepercayaan dan harapan mereka pada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang dihampakan apabila mereka berpakat untuk mengembalikan Mahathir untuk menjawat kedudukan perdana menteri semula sekiranya Pakatan Harapan (HARAPAN) menang dalam pilihan umum ini. Jari kuku besi Mahathirisme telah menular dan mencakar dengan mainan, 'manoeuvre' atau manipulasi politik dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU)… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg kedua pun aku juga ke?

GENG ROSMAH
Guest
GENG ROSMAH

najib mengaku memyundal 1mdb

ganti la balik duit hilang najib oiii

Anonymous
Guest
Anonymous

Penulis rasa sangat pelik dengan orang Pan, lebih lebih lagi dia mendakwa yang dia lebih islam daripada Islam Pas.Kalau Pan lebih Islam daripada Pas mana mungkin dia tak suka apabila penulis kata musuh Islam adalah Islam juga, akan tetapi Islam yang munafik. Mereka marah dengan penulis dan berkata tak ada faedah mengatakan musuh umat Islam ialah umat Islam juga, tetapi yang munafik. Pelik juga, kerana marah dengan penulis yang berkata demikian. Pada hal itu adalah suatu yang reality dan realistic.Mengapa mereka marah.Mungkin kata kata penulis itu sudah terkena atas kepala mereka. Mustahil islamnya lebih Islam daripada Islam Pas jadi munafik.… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah.

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Yea Aatral Arase VaaYea Aatral Azhage Vaa (Yea)Maayam Illai(Aatral)Manthiram Illai(Arase)Jaalam Illai(Vaa)Thanthiram Illai (Yea)Maayam Illai(Aatral)Manthiram Illai(Azhage)Jaalam Illai(Vaa)Thanthiram Illai Kaalam En KadhaliyoKan Kaana MohiniyoEinstein-ai Maatra VanthaAanantha Peroliyo Kaalam En KadhaliyoKan Kaana Mohiniyo Suttri Vanthen Vinnin VeliyileyVetri Ellam Viral NuniyileyAcham Illai Endhan VaalvileyMacham Undu Endhan Nenjiley Kaalathin Saavi Kadikaara KootukkulKaanatha Vaazhkai Enthan KattupaatukulTharunathai Vellum Vithai Naan SollataaAandavan Chella Pillai Naano Naano Kaalam En KaadhaliyoKan Kaana MohiniyoEinsteinai Maatra VanthaAanantha Peroliyo Kaalam En KadhaliyoKan Kaana Mohiniyo Kaalathin Kaiyil Naanum Pillai Poola AavenKaadhali Kaiyai Patri Munnum Pinnum PoovenSanthira Suriyanai Kooliyaaga KetpenUlagathin Vaazhvai Ellam Otrai Naalil Vaala Yosipen VaaMachakkaraaMayakkaraaMachakkaraaMachakkaraa Aatral Arase Arase Vaa VaaAatral Azhage Azhage Vaa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku lagi yg pertama

ted manoff
Guest
ted manoff

Tahniahhh…nii hadiahnya..prOoTt💨💨🏆🏆🏆💢💢💢♨📛⛔💯

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS SUDAH JADI PARTI PEMINTA SEDEKAH KEPADA UMNO.
ITU LAH PAS KINI DIBAWAH HADI.

MALAUN KASTA RENDAH TAK PERCAYA
BRAHMIN SENYUM KETAWA……….
Itu sebab kena pi sekolah bior cerdik……
Yang pi sekolah tinggi pun PUSING JUGAK SEBAB NAK TUMPANG DEDAK.

Taosuo
Guest
Taosuo

Wan Ji, ma'af gue banyak2 tapi ini parti agama punya orang cair dgn ayat2 maha suci Allah S.W.T., termasuk mungkin ayat surah alBaqaroh yg Tuan catit. Munkin masaalahnya mahukah mereka mengambil pengajaran darinya.
نعوذ بالله من ذلك
Semoga Allah S.W.T. membuka pintu hidayah dan keampunan kepada kita semua. Amin.

Anonymous
Guest
Anonymous

lobai malang

Anonymous
Guest
Anonymous

Penulis rasa sangat pelik dengan orang Pan, lebih lebih lagi dia mendakwa yang dia lebih islam daripada Islam Pas.Kalau Pan lebih Islam daripada Pas mana mungkin dia tak suka apabila penulis kata musuh Islam adalah Islam juga, akan tetapi Islam yang munafik. Mereka marah dengan penulis dan berkata tak ada faedah mengatakan musuh umat Islam ialah umat Islam juga, tetapi yang munafik. Pelik juga, kerana marah dengan penulis yang berkata demikian. Pada hal itu adalah suatu yang reality dan realistic.Mengapa mereka marah.Mungkin kata kata penulis itu sudah terkena atas kepala mereka. Mustahil islamnya lebih Islam daripada Islam Pas jadi munafik.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Zaman TGNA dulu MaO1 ( Ma = Malay) masih lagi dalam kerajaan BN.

Sekarang dia telah keluar joint pembangkang. Tempatnya telah diganti dg org lain, yg lebih mesra PAS/Islam,…

Anonymous
Guest
Anonymous

Wakil rakyat DAP sendiri yang prorakyat diketepikan. Belum lagi isu kilang haram yang amat jelas, kerajaan DAP terlalu menyebelahi tauke besar, bukan rakyat. Kempen undi rosak oleh kaum Cina ini ditulis oleh Yeoh Cheong Ee di portal atas talian The Malaysian Insight pada 5 Disember 2017 lalu. Blog, laman sesawang dan 'Facebook Page' dalam bahasa Cina telah tumbuh membawa kempen ini. Selain faktor tolak Mahathir, antara lainnya ialah tidak percaya dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Boikot pilihan raya atau undi rosak disebabkan oleh rasa kurang yakin rakyat dengan ketelusan SPR ini telah ditulis oleh penulis terkenal Faisal Tehrani, “Mengapa Shali… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yo la,

Budin2 poyi la mabok!

Lopeh ni Khalifah DYMM Junjungan Bosa Tuhan Amerulmukmineen alias Imam Mahdi alias Jesus dari negeri Ulau tebelingkau byk besau atas pagau begegau gegau dtg sorang diri dgn moto buruk terus tertabal/terbaiah secara otomatik dan bernikah lah ko o'ang dgn semuwo warno kulit. Kito semuwonyo seantaro duniyo bersaudaro.

Tuhan di petala ke 7 bermakna pemimpin ke tujuh lopeh Najib (najib masih memanda menteri) baru tegobitnya Tuhan seru sekalian alam serta membawa rahmat ke sekalian alam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lopeh ni korang nyanyi la pueh2 Lagu JOGET PAHANG. Melenggang haiMelenggang dengan tari lenggangKalau baik hatiNanti orangpun sayang (2x)Dari Melaka ke negeri PahangSinggahdi Johor beli berangan (2x)Kami ucapkan selamatlah datangApa yang kurang dicaci janganMelenggang haiMelenggang dengan tari lenggangKalau baik hatiNanti orang pun sayang (2x)Pukullah gendang hai kulit kerbauDalam majlis tari menari (2x)Sayalah ini bang hoi dagang merantauMengharap belas orang di sini (2x)Melenggang haiMelenggang dengan tari lenggangKalau baik hatiNanti orang pun sayang (2x)Negeri Pahang aman sentosaKaya dengan tumbuh-tumbuhan (2x)Niat di hati bang oii…Nak buat jasaMudah-mudahan Tuhan kabulkan (2x)Melenggang haiMelenggang dengan tari lenggangKalau baik hatiNanti orang pun sayang (2x) Baru korang tersada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmm Mmm Mmm Mmm AaraaroMmm Mmm Mmm Mmm AaraaroMmm Mmm Mmm Mmm Kanne NeeAala Pirandhavan Aararoo Mmm Mmm Mmm Mmm AararooMmm Mmm Mmm Mmm AararooMmm Mmm Mmm Mmm Kanne NeeAala Pirandhavan Aararoo Seelan Seiye AararooSemitha Sirippe AararooPadiga Vizhiyil Nee PaarthaalMudiyum Thuyaram Aararoo Un Siru Kaiyin AsaivinileEn Boomi Suzhandridum AararoUnn Oor Idhaya ThudipinileEn Kaalam Adangidum Aararoo Mmm Mmm Mmm Mmm AararooMmm Mmm Mmm Mmm AararooMmm Mmm Mmm Mmm Kanne NeeAala Pirandhavan Aararoo Mannil Thondrum UyirukkuYedho Artham IrukumadaEndhan Artham Nee DhaaneEndhan Andham Nee Dhaane Indha Varathai Naan PeraveIthavathai Purindhen AararoNithila Nilave AararooNithirai Kolvaai Aararoo Nithila Nilave AararooNithiyam Neeye Aararoo Mmm Mmm Mmm… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Setelah mengkopipes lagu2 Tamil & Jawa, kini munafiqun ini konon bercerita mentauhidkan Allah. Lepas tuu, kopipes asal boleh entah apa2……

Tak hal sedikit masa dulu dalam blog ini bukan main lagi dia dek marah & bencinya pd Tun Mahathir hingga….

– berdo'a pd tuhan jesus semoga dijatuhkan laknat ke atas Tun Mahathir serta keluarhanya.

– menghina cerca Allah SWT 'meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

Sejahat-jahat Iblis & Dajjal pun tidaklah sampai mengata Allah meliwat…….!!

Jenis makhluk apa si Kejora ini…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Taubat Paling Baik Buat Tun M -Mufti Pulau PinangJanuary 24, 2018 AIDCNews1 Comment GEORGE TOWN: Mufti Pulau Pinang berkata taubat paling baik buat seorang ahli politik seperti Tun Dr Mahathir Mohamad ialah kembali membetulkan kezaliman dan kejahatan yang dikaitkan dengannya. Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata orang Islam harus faham bahawa taubat bukan sahaja diucapkan melalui kata-kata seperti beristighfar tetapi yang lebih utama dilakukan dengan perbuatan dan amalan. “Jika seorang hamba Allah yang pernah menjadi pemimpin atau pemerintah dan banyak melakukan kezaliman dan kejahatan ketika memimpin rakyat jelata dan memerintah negara, maka taubat yang paling baik ialah dengan menegakkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

misi mak badak is for next pm..vote pas n amno for mak badak

Anonymous
Guest
Anonymous

1439….Omak ko pokak!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi Anwar dan reformasi, golongan dan lapisan pemuda idealistik yang inginkan perubahan menjadi sasaran mereka. Ramai yang mendapat pendidikan agama, yang berdakwah dan percaya pada nilai-nilai murni dan dahagakan nilai-nilai suci tidak sanggup melihat negara ini terus dibelenggukan dengan pemerintahan Mahathirisme yang telah disamakan dengan segala kekejaman, kezaliman dan ketidakadilan semasa. Puak Lim Kit Siang dan DAP pula mempersoalkan hak-hak keistimewaan orang Melayu dan kedudukan rasmi agama Islam yang termaktub dalam perlembagaan. MCA dipersalahkan, dipersendakan dan di hina sebagai parti yang berdosa pada orang Cina dan etnik-etnik lain kerana menggadaikan hak mereka dan bersetuju dengan keistimewaan orang Melayu dan pribumi… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mufti lebih baik diam kalau tak faham politik!!!
Ada pun asyik nak mengemukkan badan saja.
Gaji buta.
Kenapa semua mufti berdiam diri dan tidak mengambil apa2 tindakan apabila pas dgn sewenang wenangnya melacurkan agama untuk kepentingan parti mereka????

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ini parti Bersatu melalui seorang ustaznya berkata bahawa parti Bersatu akan menyediakan ustaz-ustaz mereka untuk lawan salah faham terhadap Islam. Malaysiakini menyiar "Langkah menyertai politik untuk melawan salah faham tentang Islam adalah cabaran baru buat pelajar kedoktoran Pengajian Islam, Abu Hafiz Salleh Hudin. Anak muda berusia 30 tahun itu berkata, ada keperluan untuk melawan hujah dan pandangan ahli politik yang memperalatkan agama demi kepentingan peribadi. Dan beliau merasakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) adalah platform terbaik untuk melawannya. "Ada yang mengatakan jika semua mahu berada di luar politik kerana mahu kekal jujur dan berkata benar, usaha dan pandangan mereka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mufti pegi jumpa najib tu dulu ckp Jgn mencuri menyamun harta rakyat, lps tu pegi jumpa hadi ckp Jgn makan duit samun, Jgn jadi peminta sedekah, Jgn jual agama krn nak cover najib,
Itu baru mufti Ada telor,
Dah ckp semua,
Baru lah boleh jumpa Tun M,
Baru ada point utk sembang,
Ada berani kah mufti,
Lps tu Jgn lupa pd pru 14,
Undi PAKATAN

Anonymous
Guest
Anonymous

Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM) Datuk Huan Cheng Guan hari ini membuat laporan polis selepas mendakwa menerima ugutan bunuh menerusi SMS semalam daripada orang yang tidak dikenali. Beliau berkata ugutan itu dalam bentuk mesej “CAKAP BANYAK, KAU MATI” yang diterimanya kira-kira 3 petang daripada nombor telefon yang tidak dikenali. “Saya cuba membalas mesej itu dan membuat panggilan ke atas nombor itu tetapi tidak dapat dihubungi lagi dan mesej saya tidak dihantar. Jadi, saya meminta polis menyiasat kes ini untuk keselamatan anggota keluarga saya,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

16:30..mahafiraun tu wajib bertaubat..ilmu agama cetek nak lawan mufti..

Anonymous
Guest
Anonymous

HADI AWANG WAJIB BACA KENYATAAN MUFTI PERLIS & PERLU MALU PADA DIRI SENDIRI KENYATAAN MUFTI PERLIS USTAZ ASRI ZAINAL ABIDIN DITUJUKAN PADA HADI AWANG DAN KUNCU-KUNCUNYA. Apakah Yang Mengelirukan?Pemimpin parti politik tertentu sensitif apabila saya menyebut bahawa jangan fikir keindahan Islam itu hanyalah apabila dipotong tangan pencuri, direjam dengan batu penzina, dipancung orang yang dituduh murtad. Semua hukuman itu memerlukan suasana, syarat dan ijtihad yang lebih luas. Nabi s.a.w dalam sirah baginda mendahului kebaikan rakyat sebelum hukuman. Jangan hanya nanti sibuk hendak memotong tangan pencuri basikal tetapi membisu pabila orang yang mencuri berjuta-juta harta awam.Keindahan Islam itu lahir dari keindahan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kah kah.1. Bukan tuduh Wak tapi memang MCA dan Gerakan pencacai UMNO2. Parti PCM? Woi Wak Kengkang kalau kau sayang sangat parti itu kau dan geng kau cepat2 lah isi borang jadi ahli sebab orang Pulau Pinang tetap pilih DAP.3. Lobai pergilah nasihat mak badak pakai tudung kalau berani baru lah saya salute klu tak ada teloq duduk diam2 ok. Dok gasak bini Wak Kejora Kengkang tak pakai tudung tu siapa peduli.4. Wak Kengkang ni tentu sekolah darjah satu saja sebab tidak tau baca menifesto PH. Lalu Fitnah DAP. Kami semua yg berpelajaran faham cuma Kengkang saja yg bahlol.… Read more »