JOM KITA CIPTA SEJARAH BARU UNTUK MALAYSIA!!

Kebulatan kata yang akhirnya setuju menamakan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sementara sebaik Pakatan Harapan memenangi PRU 14 akan datang, bukan saja berita baik untuk sesiapa saja yang mahukan perubahan, bahkan merupakan peluang terbuka untuk mencipta sejarah tersendiri buat negara.
Dari segi rekod, kemampuan, ketajaman fikiran, penerimaan antarabangsa, malah budi bahasa dengan tidak pernah mengungkapkan perkataan “bangang”, “haram jadah” atau “kepala bapak” kepada sesiapa,mTun Mahathir tentu saja jauh lebih baik berbanding Najib.
Lebih dari itu, dalam usianya sekarang, tiada apa lagi yang hendak dikejarnya selain untuk menyelamatkan Malaysia semata-mata. 
Ia berbeza dengan Najib yang mahu menjadi Perdana Menteri di mana keutamaannya adalah untuk menyelamatkan dirinya sahaja.
Maka, memilih Tun Mahathir dan Pakatan Harapan adalah memilih kebaikan untuk diri kita semua, berbeza dengan memilih Najib, UMNO dan BN adalah petaka untuk masa depan anak-anak serta generasi seterusnya di sebalik Najib dan Jho Lowa akan terlepas begitu saja.
Selain itu, dengan memilih Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri juga, beberapa sejarah turut mampu dicipta.
Pertama, buat julung kalinya seseorang dipilih buat kali kedua untuk menerajui negara di mana sebelum ini Tun Mahathir pernah 22 tahun menjadi Perdana Menteri, dengan tunjang perjuangannya kali ini adalah untuk menyelamat dan memulihkan negara semata-mata.
Kedua, ia menjadikan Tun Mahathir dalam usianya mencecah 93 tahun  kembali disandarkan harapan akibat terlalu banyak kerosakan yang dilakukan oleh Najib yang lebih muda usianya.
Ketiga, menjadikan Najib sebagai Perdana Menteri pertama yang hilang kuasanya melalui pilihanraya, sekaligus hilang jawatannya di singgahsana kuasa Putrajaya.
Keempat, menjadikan Najib sebagai satu-satunya bekas Perdana Menteri yang tidak menentu nasibnya, sama ada bebas merdeka atau bakal menghuni penjara, selepas tidak lagi berkuasa.
Sebaliknya, tiada apa-apa sejarah dapat dicipta dengan mengekalkan lagi Najib, selain hanya kita yang akan menempah sejarah duka untuk diri sendiri buat selama-lamanya, bukan saja kerana menanggung hutang negara, malah terbeban dengan pelbagai kesukaran yang tidak diketahui bila titik akhirnya.
Lalu, jom sama-sama kita cipta sejarah baru untuk Malaysia pada PRU 14 akan datang nanti. Hanya dengan keberanian mencipta sejarah membawa keseronokan dan erti kejayaan dalam perjuangan. (ShahbudinHusin 29/12/2017).
Updated: 26 March 2019 — 1:57 pm

292 Comments

Add a Comment
  1. Awas … Budak Budak Di Larang Masuk!!
    >>> KLIK HERE !! <<<

  2. Setuju sangat budin. Biar PH perintah agar kepala bapak kita humban dlm penjara sehingga akhir hayat.

  3. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

    Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

    keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    1. Berani besok jumpa saya di KL, Kejora?

  4. Nah aku senaraikan sebahgian orang muda2 dari Yang Berbahagia Tun Mahathir:-

    -Mas Merah….opppssssss….silap…..Mas Erny
    >tak tau IMAMS tokeynya kapir harbi
    -Khairi mr J bangla – KBS lesap rm 100 juta
    -Methiews KKLW air sabah – hangos rm 500 juta
    -Isa ketot samad – felda fgv kontang dana disakaunya , >ikan steorgen rm200juta mana Iso?
    -Sharizat J – rm 200 juta lebur mampos semua lembu >lemas dalam kondo, last2 lembu kena import jugak.
    -Dzukifli KP SPRM – rm2juta kos hadiri mesy tapi pergi >nyontot bini orang kat Bali indon.
    -Apundek AG – No futher Action pd hal siasat tak habis
    -Nazri gengster Pelancongan – pegawai2 saya tak faham
    -Zaid komidi – pegi jumpa penderma 2.6bilion dlm kubor
    -Najib kepit – rembat rm2.6bilion duit 1MDB habis, >hutang menimbon kenakan rakyat GST , tak cukup jual Edra Eneargy ,jual tanaj Sg Besi , gadai TRX pd indon, saudi, china, masih tak cukup hutang lagi dgn China kominis bayar hutang 1MDB, hutang masih menimbon sampai mati lah rakyat malaysia tanggong…..

    Tu antara kerja buat orang2 yg lebih muda dari Tun M yg dah 93 tahun tuh tapi masih siuman berbanding orang2 muda gila diatas tu!

    1. " kami datang untuk membantu bangunkan ekonomi US"

      Yang ni paling tak siuman kat malaysia.

    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    3. Tak sangka tunM walau kaya raya dan sudah tua pun masih gigih melawan pencuri terhebat di donnniiiiaa…

      Kikiki

    4. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    5. Salam sejahtera sdra2ku seperjuangan
      Bro Dad
      Bro John Doe
      Bro 22:04
      dan rakan2 seperjuang yg lain

      I've been saying this many times that we have to stay united to oust UMNO/BN. We are now being tested on our endurance to face challenges within and outside.

      Accepting Mahathir as the interim PM seems to be the only possible solution to provide the convergence of so many factors required to bring an end to the UMNO regime. Most importantly it provides rural Malays with the stimulant required to abandon UMNO. We have no other option.

      Bear in mind, Tun walau dah lanjut usia, tidak terfikir kah mereka beliau masih berwibawa dan dianugrahkan kesihatan, tidak nyanyuk walau tidak secergas ketika semasa muda2 dulu. Tapi sikap keberanian dan jati diri tidak tunduk kpd kuasa2 asing masih menebal & kukuh dalam dirinya. Malah negara2 membangun & institusi pengajian terkemuka luar juga masih menghormati ketokohan sosok insan tua ini.

      Namun agak mendukacitakan masih ada lagi bunyi2 sumbang dalam PKR dek kebencian peribadi.
      Insaf & sedarlahlah Tun M dah berumur 93 tahun, apakah masuk akal seorang lanjut usia masih bernafsu besar untuk terus gila kuasa menjadi PM tanpa menimbang sejauh mana beliau boleh menongkat langit….?? Beliau berkorban waktu sibuk siang malam tanpa lelah dan menghiraukan kesihatan demi untuk mengembalikan maruah & kemakmuran bangsa & negara.

      Kita harus sedar, siapa antara pemimpin tertinggi P. Harapan yg berwibawa & ada ketokohan untuk mentadbir negara ketika ini, menimbangkan DS Anwar Ibrahim masih menjalani hukuman penjara. Makanya di saat ini, PH harusnya rapatkan barisan, bersatu dalam persatuan & kesatuan kita tanpa sebarang sentimen negative peribadi. Bukankah segala ketentuan di tangan Maha Kuasa Allah, sekiranya memang DS Anwar ditakdirkan jadi PM, Insya Allah isnya pasti terjadi.

    6. Salam sejahtera sdra2ku seperjuangan
      Bro Dad
      Bro John Doe
      Bro 22:04
      dan rakan2 seperjuang yg lain

      Dalam pada itu, waspadalah teman2 di blog ini ada 3 ekor anasir jahat yg ambil kesempatan dgn sikap munafik mengadu domba sesama kita. Sungguh benar apa ygdikatakan oleh seorang hamba Allah ttg ketiga jahanam itu…..

      I am writing to highlight the 3 indisputable characters who frequently drop their worthless comments in Shahbuddin, Celah Gelegar and Kluangdiamond blogs namely Mr J, Geng najib and Anonymous who are by definitions stubborn personaliites due to blind loyalty.

      Mr J is known for his continuous strategy of instilling fear in others on issue of FITNAH, DAP, LGBT, LIBERALISM and what have you. Whilst Geng Najib makes his days spinning fictions and falsiities, Anonymous joins the fray calling others by abusive names without feeling guilty.

      Mr J, Geng Najib and Anonymous are always inflexible and always not willing to accept the opinion of others whether it's right or wrong. They stick to their incorrect opinions in order to maintain their psychological stability. They go at lengths (in spite of unworthy) to defend their beliefs even if they were wrong. They cannot admit that they are wrong because this hurts their egos and affects their self esteem in a bad way. They become stubborn in order to not be proven wrong by anyone

      The 3 characters above cannot stand anyone disagreeing with them because disagreeing with them means disagreeing with who they are (associated with Najib). They become very stubborn to the point that they don't even consider the opinion of others.

      We may ask, why? This has got to do with ignorance leading to blind loyalty, meaning having faith in another person, despite that person’s shortcomings and faults. They will put their trust and faith in that individual, and follow and support them against all odds.

      “Najib is a thief and the whole world know it. He is involved in larceny in 1MDB, SRC, Felda, TH, EPF, KWAP etc. He spews lies without feeling any guilt towards all umno members and ordinary Malaysians. He cheated on the cabinet ministers and all in BN leaderships.

      Despite all exposures in overseas courts, local and international media etc, Najib was Umno’s entire world, and they followed him with blind loyalty.”

      As a reward for blind loyalty, Najib has incompetent men at all levels around him. Zahid, Isa Samad, Ermiety (Dep Minister of Toruism), Fake Ku Nan, Annuar Musa, Ahmad Maslan, Tajuddin, Khairy, Nazri etc etc.

      (Anonymous 28 December 2017 at 09:21)

    7. TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK…TENGOK MONYET-MONYET BEREBUT MUNGE!!!!

      KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…

    8. Berani turn KL besok jumpa saya, Kejora?

    9. Felda dekat di hati najib

  5. TERIMA KASIH TUN PADA CHEF WAN

    SKANDAL terbaharu yang melanda Felda merupakan satu contoh modus operandi golongan tertentu untuk menyalurkan aset kerajaan ke dalam poket mereka sendiri, kata Dr Mahathir Mohamad.
    Bekas perdana menteri itu berkata, amalan tersebut merupakan perkara yang sering berlaku.
    "Nampak sahaja badan yang mempunyai duit, ada sahaja cadangan macam mana nak curi duit tu. Ini berlaku kepada Felda, berlaku kepada Tabung Haji, ia berlaku juga kepada kerajaan Malaysia.
    “Apabila tanah di Kuala Lumpur yang nilainya lebih kurang RM7,000 satu kaki persegi dijual kepada 1Malaysia Development Berhad pada RM60 bagi satu kaki persegi.
    "Lepas tu 1MDB jual balik kepada Tabung Haji dengan harga RM3,000. Inilah cara mereka menipu untuk mengambil harta kerajaan, harta rakyat dan dijadikan duit supaya duit itu boleh masuk poket orang tertentu," kata Dr Mahathir.
    Pengerusi Bersatu itu mengulas mengenai skandal tanah yang melanda Felda minggu lalu yang mana tanah milik agensi berkenaan dipindah milik ke syarikat lain tanpa pengetahuan lembaga pengarah.
    Dr Mahathir berkata, ini menunjukkan betapa sesetengah individu sangat berkuasa dan beliau percaya "keuntungannya" pasti disalurkan kepada mereka.
    "Ini bermakna orang atasan itu sangat berkuasa sehingga tidak perlu tanya sesiapa dan buat keputusan sendiri.

  6. Sejak bila menamakan calon PM x ikut perlembagaan? Bila pulak amanat hardy bawang menghalalkan lord reid. Semenjak menunggang agama dalam arena politik parti pas dah boleh jadi agama dianut oleh walaunta. Semua maksom belaka, walau mata buta tak kenal sang kleptokrasi

  7. Apo yg ko merepek ni setannnn….

  8. Sokong 100% Tun.

    1. Aku pun 120% sokong Tun

      Sokong penjarakan DSAI
      Sokong buat plot DSAI meliwat
      Sokong beritahu rakyat Malaysia DSAI melancap

    2. 2119 Aku pun sokong kau.kita
      tangkap mak kau londeh kain dia pastu humban kat kandang babi…

      kurang ajar punya budak mentah.nak berhujah tak reti nak pulak buat kacau sini

  9. dad…nampaknya ndak tak ndak saya terpaksa setuju dengan anda. Kan kita dah nampak sejak awal lagi memang dah ada keepakatan dan kepercayaan dalam klanahgn PH , khususnya antara PKR dan bersatu…tapi sebenarnya PKR takde isu dgn Bersatu ni, cuma masih tak percaya 100% kepada TDM. Hari ini cakap lain, esok dah berubah pulak..sekelip mata. Itu menunjukkan betapa liciknya permainan politik TDM , yang bijak mengambil kesempatan untuk kepentingan peribadi.
    Sbb tu lah , kita sokong PKR meletakkan syarat2 pembebasab DSAI dalam masa yg ditetapkan ..kak Wan tau, kenyataan TDM untuk membebaskan DSAI hanyalah janji2 politik utk memenangi hati penyokong PKR , khususnya OTAI2 Reformasi yang masih mempunyai pengaruhkuat dalam PKR. Satu cara utk melembutkan hati mereka ialah dgn menggunakan isu pembebasan DSAI..dan inilah yg dilakukan oleh TDM. Kita boleh lihat dari dulu lagi , pemimpin2 PKR spt Tian Chua, Semin dan Pizi sudah menunjukkan sikap curiga dengan keberadaan TDM dalam PH, apatah lagi bila menjadi pengerusi pula.
    Cth terbaik ialah ketika himpunan krepekbasi dulu. Semin , pizi , Nurul Izzah dan Tian Chua tak kelihatan, seolah2 memboikot perhimpunan tu dan tak mahu berada sepentas dgn TDM. Apatah lagi, bnyaak keputusan2 PH dewasa ini dilihat lebih kepada memberi kelebihan untuk TDM dan Bersatu. Mana mungkin parti yang ada hanya sorang MP ni mengdictate segala keputusan dalam PH..maqcam tak logikkan, tapi itu yg berlaku. Kita perlu angkat topi kpd kakwan dan PKR kerana ada prinsip perjuangan iaitu membebaskan DSAI..dan mereka tidak mahu perlantikan TDM sebagai PM nanti akan menjejaskan peluang itu.
    dad..sama2lah kita mendoakan agar perlantikan TDM sebagai PM interim ni takkan menjadi kenyataan kerana simpati amat sangat kpd parti DAP dan PAN yang telah diheret dalam kemelut perebutan kuasa dan jawatan yang tak berkesudahan dalam PH dewasa ini!

    1. Hebat betul tunM…Good job tun

    2. Kajian menunjukkan rakyat malaysia kaum cina amat mengkagumi tun mahathir.tidak dinafikan kemungkinan besar 99% pengundi berbangsa cina akan mengundi Ph pada PRU14..(1%=MCA + gerakkan)

    3. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

  10. aku semangat dah nii..nk undi pakatann..kuburkan umno!!

    1. Silap tu, sepatutnya kau tulis…
      Aku semangat dah Niii, nak jd pm pulak ni…kau kan Mahathir Mohamad.

      Sorry…kau dah nyanyuk.

    2. Tak sangka tunM walau kaya raya dan sudah tua pun masih gigih melawan pencuri terhebat di donnniiiiaa…

      Kikiki

  11. Ikut Umno kena taat BUTA.
    Ikut Pas kena jadi UNTA.
    Konon Melayulah segala.
    Islam hanya barang jaja.
    Hidup digelumang dusta.
    Cakap lagak dunia dia punya.
    TAEK penuh punggung,berak merata.
    Klepet,buncit telan tak kira.
    Nak undi sanggup suap org tua.
    Semua jentera media disalah guna.
    Penentang hari2 dihina.
    Bual bicara, dah tak guna.
    Melayu Umno dah sakit otak ketara.
    Melayu Pas dah sesat nyata.
    Mungkar harus dipejam mata.
    Ulamak zip,Rakyat perlu nganga.
    Ini semua ajaran mana?
    Malaysia wilayah KOMUNIS CHINA.

    Usah sabub cuci,ini fakta.
    Umrah Haji tidak potong dosa.
    Melayu UMNOPAS sudah sakit jiwa.
    Elok dinyah BERAMBOSS saja.

  12. PH pakatan yg rapuh

    Tak ada hala tuju/ asas perjuangan yg tak jelas/
    sekadar nak tumbangkan BN/Najib padahal itu semua org dah tahu….kalau nak memang mestilah tumbangkan parti lawan..

    Tak ada pemimpin berwibawa sehinggakan org tua dah lebih 90thn nak diangkat jadi pemimin mereka

    Tiba2 senang ajer madey jadi pemimpin mereka

    Boleh caya ke madey ni???
    Atau dia ni spy kepada Najib??
    Yg akan hancurkan PH dari dalam??

    1. Felda dekat di hati najib

      Kikiki

    2. "kami datang untuk membantu bangunkan ekonomi AS"

      Dato sri xxxxx tun razak
      (aka keramat hidup)

    3. Ph akan hanurkan najib kepala bapak kejadah tu.

      Kikiki

    4. Tak sangka tunM walau kaya raya dan sudah tua pun masih gigih melawan pencuri terhebat di donnniiiiaa…

      Kikiki

  13. PH akan kena sabotaj bila nak PRU 14 nanti..

    Muhyiddin akan kuar parti bunga dia dan join UMNO semula sebab dia UMNO totok

    Madey, tak pasti samada terus sedar atau tiba2 jadi nyanyuk sblm PRU nanti

    Masa tu PH akan berpecah dan carca marba..akibat dari dendam kesumat, dengki khianat dan fitnah yg akan memakan parti mereka..

    1. Tanah terjual papa kedana rakyat

    2. "kami datang untuk membantu bangunkan ekonomi AS"

      Dato sri xxxxx tun razak
      (aka keramat hidup)

    3. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!!!….
      Wajib juga diingat sampai macai2 semua mati!!!

  14. Budin..

    Belum PRU 14 lagi pun , Malaysia dah cipta sejarah:

    1) pemimin lebih 90 thn akan dilantik jadi PM

    2) pemimpin yg paling dibenci oleh pembangkang, sekarang jadi pemimpin kepada mereka

    3) pemimpin yang masukkan musuh politik dia dalam penjara, sekarang akan cuba nak bebaskan semula

    4) Pembangknag di Malaysia sekarang ni adalah yg paling lembik dalam sejarah bila dah tak ada pemimpin yg boleh diketengah sebagai PM sehinggakan orang tua lebih 90 thn musuh politik paling utama mereka pada masa dulu dijadikan pemimpin mereka sekarang…

    1. Felda dekat di hati rosmah mansur

      Kikikiki

  15. CUKUP CUKUP LA BERANGAN ANGAN TU..
    BUAT LA KERJA SATU PERSATU DOLU….
    RENTIKAN LA DOLU SAPA BAKAL PM KAMOO..
    ESOK CAP MUNGA JALANKAN TUGAS MU DOLU
    KLU MELINGKUP SOK MAKA KOJOLA BAKAL PM ITU

    KikikikikiKIKIKIKI…

    BERAMBOSSSSSS…. NASIHAT DARI SORANG SAHABAT UNTUK BARUA DAN PENGKHIANAT…

    BERAMBOSSSS….. INI KALI LAH…

    1. "kami datang untuk membantu bangunkan ekonomi AS"

      Dato sri xxxxx tun razak
      (aka keramat hidup)

    2. Felda dekat di hati rosmah mansur

      Kikiki

  16. Pelik politik di Malaysia ni..

    Disebabkan kebencian melampau, dendam kesumat, maka semuanya dibolehkan…

    Orang dalam penjara pun boleh dibebaskan bila mereka berkuasa…

    Mintak Allah selamatkan Malaysia dari manusia dan golongan sebegini..

    BN/UMNO still the best.
    Akan memang besar nanti. Insya Allah..
    Percayalah!!!

  17. Tetapi apabila difikirkan, adalah sangat malang apabila kepemimpinan Pakatan Harapan begitu lembik tidak mampu untuk berdiri di kaki sendiri apabila mereka terpaksa bergantung kepada individu yang berusia 93 dan 76 tahun ini untuk meneruskan ke­sinambungan politik mereka.
    Ia juga boleh diterjemahkan sebagai kepemimpinan pakatan itu telah gagal untuk menyerlahkan diri masing-masing dalam arena politik negara. Kedaifan mereka itu yang menyebabkan mereka terpaksa bergantung nasib kepada dua veteran itu.

    1. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!!!…..

    2. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!!!…..
      Wajib juga diingat sampai macai2 mampos k…..

  18. Masih terngiang-ngiang jelas di telinga kita apabila Dr. Mahathir dengan lantangnya melabelkan Kit Siang sebagai rasis dan pelampau perkauman. Kit Siang pula mengatakan bahawa Dr. Mahathir adalah rasis nombor satu dalam Malaysia. Bagi Kit Siang, Dr. Mahathir adalah penjahanam negara ini.
    Datuk Seri Anwar Ibrahim juga pernah berkata bahawa Dr. Mahathir adalah perasuah besar merompak kekayaan negara dan beliau turut menyarankan agar keluarga Dr. Mahathir yang kaya raya disiasat.
    Sekarang, pelampau perkauman, rasis nombor satu, penjahanam negara dan perasuah besar ini yang menerajui Pakatan Harapan serta mahu mentadbir negara. Mereka ini juga bercakap menentang rasuah, kronisme, salah guna kuasa dan antirasis. Di manakah logiknya semuanya ini?
    Tetapi apabila difikirkan, adalah sangat malang apabila kepemimpinan Pakatan Harapan begitu lembik tidak mampu untuk berdiri di kaki sendiri apabila mereka terpaksa bergantung kepada individu yang berusia 93 dan 76 tahun ini untuk meneruskan ke­sinambungan politik mereka.
    Ia juga boleh diterjemahkan sebagai kepemimpinan pakatan itu telah gagal untuk menyerlahkan diri masing-masing dalam arena politik negara. Kedaifan mereka itu yang menyebabkan mereka terpaksa bergantung nasib kepada dua veteran itu.
    Kerana itu juga, ada pihak mengatakan bahawa kedua-dua veteran itu tidak boleh dipercayai, malah tiada prinsip kerana lebih mengutamakan agenda peribadi dan mengejar kuasa.

    1. Felda tetap di hati najib

      Kikiki

  19. PM semnetara??

    Bodoh!!

    Orang yg kau hentan dulu , sekarang jadi ketua kamu.

    Pembangknag bodoh dan terdesak.

    No kredibiliti

    Sebab tu sampai bila2 pembangknag tak boleh menang.

    1. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!!!…..

    2. Allah swt menerima hambanya yang ingin bertaubat ke jalan benarrrrr

  20. Syabas Tun M, tangkap ,,,jangan tak tangkap,,, rakyat jelata sedia memaafkan segala kesilapan Tun, apabila Tun dapat menyelamatkan semua rakyat malaysia yang tak berdosa dari kekejaman Najjal dan koncu2nya termasuk maluan2 yang seangkatan dengan penyamun penyamun yang canggih dan world class,,,Takbirrrrrr

    1. Bukan ke Tun M dulu malaun, perompak, mahazalim dsb…

      Bukak lah minda ….

      Dah tak ada pemimpin lain ke PH ni???

    2. BN/UMNO still the best.
      Akan memang besar nanti. Insya Allah..
      Percayalah!!!

    3. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!!!…….

  21. Najib kata macai umno memang BANGANG
    Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

    1. Kami telah hilang kepercayaan kpd Najib. Kami lebih percayakan hello Kitty yg tuduh Anwar meliwat.

    2. Aku lebih percaya rosmah mansur yg bnyak koleksi handbag mewah tu dari si najib bugis

      Kikiki

  22. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

    Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

    keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    1. Acara main buih sabun ada tak slps tu? Kalau ada nak join jugak lah esok.

    2. Harap lebih bnyk isu rakyat disentuh besok berbanding dgn pau umno itu hari..

      Pau cuma dipenuhi sesi puji memuji dan bodek membodek sesama sendiri disusuli gelak ketawa riang ria perwakilan…setiap masa diselubungi kegembiraan dan kemegahan sahaja di pau

    3. Takpe bro..rakyat sedang menilai

      Kakitangan awam b40 pun tgh menilai kegembiraan di PAU hari tu.tungu masa nak gertak puok tu

  23. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

    Kikiki

    1. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka keramat hidup)

    2. Bila berniaga dgn Us tak langsung menolong ekonomi US jugak

      Kalau beli barang2 dari org islam, maknnaya nak bantu ekonomi orang islam tu la

      Kalau tak nak bantu ekonomi US, jgn berniaga dgn US…PH kalau menang nanti tak nak berniaga dgn US ke??

      Hanya org bodoh yg cakap macam tu!!!

    3. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

    4. Kompom pm baru ph takkan main golf dgn trump

      Kikiki

    5. "kami datang untuk bantu bangunkan ekonomi AS"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

  24. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    1. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka panglima bugis)

    2. TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK…TENGOK MONYET-MONYET BEREBUT MUNGE!!!!

      KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…

    3. Felda dekat di hati rosmah mansur

    4. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

    5. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

  25. OOi APPA NIII

    Nak jadi PM pun PKR letak syarak keeeeee?

    Teruk le PKR nih, sanggup hina TUN DR MATHATIR sebegitu rupa, Sian Tun

    1. nak kahwin.. nak buat haji.. ada syarat..

      Bila tak ada syarat… tengok apa jadi sekarang? Najib hentam semua..

    2. Pembangkang Terdesak!!!

      Orag tua dah lebih 90 thn dijadikan balaci/dibuat perkakas

      PH dah tak ada pemimpin lain ke???

    3. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

  26. Tun M Akan musnah malaysia buat kedua…najib pn org dia dlu sama jer..Tun M memang patut duduk kat masjid bertaubat

  27. Alhamdulillah,, Moga Tun dapat menjalankan tugas dan amanah yg di berikan dengan telus sehingga tertangkapnya mo1 dan semua koncu2 nya,termasuk juga koncu2 dan pengampu2 nya yang ada dalam blok ini,,, harap saudara2 sekalian dapat bantu mengecam menegalpastinya

    1. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    2. Felda dekat di hati najib

      Kikiki

    3. TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK…TENGOK MONYET-MONYET BEREBUT MUNGE!!!!

      KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…

    4. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka keramat hidup)

    5. CHINA DOLL dekat di hati BANG NON NUAR AL JUBURI

      Kikiki

    6. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

  28. Satu untuk kau .. Dua untuk aku. Kata Najib.

    Kata Najib lagi.. 3 untuk kau. 8 untuk aku..

    Baja sawit untuk kau.. Jalan Semarak untuk aku. Najib tersenyum. Rupanya orang FELDA tak tahu harta dia orang terletak kat Jalan Semarak.

    1. Bodoh nya orang felda sampai tahu langsung kena tipu.
      Termakan budi sampai tergadai bodi. Begitu sekali bodohnya masyarakat felda ini.
      Anak anak mereka yang masuk sekolah universiti tak tahu jugak?

    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    3. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka panglima bugis)

  29. KIKIKIKI… ILANG AKAL SUNGGUH PUAK2 INI
    HUSAM ALJUBORI KUTTTY RAPIJI PEDANO MENTRI
    INI BUKAN NAK BAGI MESIA MAJU MAKMUR LAGI
    INI TAHAP AUTA PLURALIST OTAK BANGKRAP NIH..

    …UDAH UDAH LA TU…. TUMPU ACARA MANDI MUNGA ESOK UDAH LA TUUUU… BAB GEBANG PUAK NI BABI PUN BOLE TERBANG…

    KIKIKIKIKI…. BERAMBOSSSS

    1. Felda dekat di hati najib

      Kikikiki

    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    3. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka panglima bugis)

    4. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

  30. Salam semua..

    saya sebagai warganegara setengah abad.
    Tidak menceburi politik. Tapi saya mengikuti rapat perkembangan
    politik dunia dan tanahair. Saya pernah merasakan kehebatan Tun M. Bersama semua timbalannya. Antara semua gandingan itu, gandingan Tun M dan Anwarlah yg dirasakan amat gemilang dari segi pembangunan agama sosial dan ekonomi.

    Seperti biasa setiap manusia apabila memegang kuasa seboleh bolehnya mereka mahukan org yg dibawah kekuasaan mereka menuruti kehendak dan cita cita pemegang kuasa. Sesiapa yg tidak mengikut akan dipancung dengan berbagai cara sebolehnya agar cita cita itu tercapai. Dan org yg dibawah pula dengan bebagai bagai cara sebolehnya mengampu untuk kekal sebagai pengganti ketua mereka. Disini kita sebagai rakyat perlu melihat dan membetulkan segala kerosakkan yg bakal di buat oleh pemain politik.

    Dari segi pengalaman politik dalam dan luar negara Tun M dan Anwar masih didengari pandangan mereka. Sebabnya kita bukan tinggal terkurung diasia tenggara ini, bahkan kita juga perlu memainkan peranan besar dlm politik dunia agar kita selamat dari percaturan politik dan kekuasaan ekonomi negara negara besar.

    Cadangan saya, tidak memaksa semua untuk menerima sebagaimana sahabat lain.

    Susunan saya

    1. Tun M

    2. Ds Anwar ( tak perlu lama hadkan 2 penggal atau kurang)

    3.Husam ( mungkin akan lebih matang sementara waktu berlalu)

    4. Rafizi. ( berupaya mengemudi ekonomi dan permainan tolak tarik
    Para pelobi antarabangsa)

    Malaysia yg kedudukan amat strategik penghubung dunia timur dan barat amat di irikan bangsa bangsa lain. Lihat bagaimana Lee kuan yew melihat keadaan geografi negaranya dan memenafaatkan kelebihan yg dia punyai.

    Saya berheti disini ada tugas menanti.

    Apapun semuanya atas izin penguasa pemberi kenikmatan
    kepada kita berdoa

    sekian wallahu a lam

    1. Mudah-mudahan dengan mengangkat Anwar Ibrahim jadi PM walau pun se penggal, segala fitnah ke atas nya lenyap dan tertolak.

      Kalau tak buat lah apa pun, semua nya tak menjadi. Perancangan Najib mungkin betul, kalau tidak, Najib tak buat kerja gila macam 1MDB, berhutang dan jual tanah FELDA… apa yang dia nak buat tak menjadi..

      Begitulah perancangan Tun Mahathir yang akan terganggu dan akan gagal..

      Ini Fitnah Liwat… satu keturunan dapat tempias malunya.

      Ibu Anwar Ibrahim telah kembali ke rahmatullah dalam keadaan anak nya di fitnah …

      Takut lah pada fitnah itu..

      Allahhuakbar.

    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    3. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka keramat hidup)

    4. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu……..

  31. AFFFUUYOOOOOOOINNNKKK..

    SEBENOR NYER PM SEMENTARA TU GIMIK
    ESOK KAN CAP MUNGE PUNYA ASSEMBLY
    SAJA NAK DIVERT ISU SUPAYA NNPK BAIK
    TENGAH GELABAH CAP MUNGE TAK CUKUP AHLI

    KIKIKIKIKIKIKI…..

    BAHGIAN CAP MUNGA DAH ISTIHAR 137 SUMANYA
    BILA TANG AHLI TAK TUNG TUANG PLAK BONYINYA
    ESOK KAN CAP MUNGE NAK b'KOMPOL GAMAKNYA
    KLU TAK JADI KEMPUNAN JADI PM KALI KE DUA…

    KIKKIKIKIKI… BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK…. INI KALI LAH…..!!

    1. Felda dekat di hati najib

      Kikiki

    2. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    3. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri xxxxx tun razak
      ( aka keramat hidup)

    4. " kami datang untuk bantu ekonomi us"

      Dato sri wak kojola kengkang bin razak
      ( aka babi tonggek)

  32. Bagi Tun M alamat bertambah ahli neraka jahanam

    1. Tak faham lah.

      Berapa jumlah ahli neraka? Berapa boleh di isi masuk dalam neraka? Yang kata boleh tambah-tambah nie…

      Sekarang ini, Najib PM pun dah rasa macam neraka..

      PAS guna Syurga. UMNO guna neraka.
      Dua-dua untuk ikut nafsu iblis.

    2. Pak Lebai mana yg Allah jamin Ahli Syurga?…..kamu?

    3. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    4. Felda dekat di hati rosmah

      Kikiki

    5. Najib kata macai umno memang BANGANG
      Sebagai pencacai umno wajib percaya tu!……..

  33. Tak kiralah asal jangan pengkhianat…

  34. Drp ambik DSAI jd PM, lebih baik suruh mahfuz jd PM sbb Mahfuz mempunyai rekod yg bersih, tak pernah masuk penjara dan otak pun bergeliga jugak.

  35. DSAI Next pm?? I disagree. Too dirty, rotten n scandalous.. I'm liberal too but
    DSAI?? Sorry … pakatan has lost my vote

    1. How about Mat Sabu?

  36. Betul….RR seorang politician muda, pemberani, bijak & berwibawa. Msia ketandusan pemimpin spt beliau. Husam Musa… jgn dilupa. Boleh baca di blog mso mohd sayuti Omar utk pencernaan ttg diri beliau.

  37. Anwar tu bg pandangan saya retorik lebih.. Mmg ya pandai berpidato dan sbb dia bnyk organisasi kerajaan mula pakai tudung.. Tp rekod dia dlm pembangunan ekonomi apa Dia?? Dgn rekod liwat lag.. Sya X setuju klu ambil anwar sebagai pm.. Buat sya pk bnyk kali samada ingin keluar mengundi atau tidak..

  38. Takde org lain ke? Xkan ambil anwar kaki liwat. Ambil la yg bersih skt dan Ada tokoh kepimpinan dan bijak dlm ekonomi. Cthnya rafizi ramli.. He's too Young yes.. Tp itu bole tolak ke tepi.. Anwar hmmm.. Dont think so

  39. Get it right. Tun M harbors no ambition to rule Malaysia but to SAVE MALAYSIA FROM GOVERNMENT OF THIEVES.
    We must rally behind him.

    But if Anwar and his PKR become stumbling block, forget about election till kingdom comes

    1. Agreed with you anon 12.28. We Msian really in need of a clean politician who are free from corruptions & scandals. Follow late Sporean leader LKY policy… to terminate service of cabinet member who was in that category. Then, In syaa ALLAH Msia will prosper again.

    2. Anon, kembalilah dari alam khayalan ke alam nyata. Jangan jadi mangsa permainan politik mereka yg bernafsu besar.

    3. Kalau bagi kat Nuar Al Juburi jadi PM ke 7…M'sia ni lebih baik tak ada PM….

    4. Itu kata saudara. Orang lain ada pandangan lain.

    5. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    6. Bro,

      This has been my exact view ever since I started appearing in the blogsphere. Nothing has changed since.

      If you have been following my comments on the subject 'the inevitable downfall of UmNo', you would have noticed that unlike others who talks more on PH winning in the next GE and their determination to vote UmNo-BN out of Putrajaya, I have been consistent in my view and prediction that Najib and UmNo will collapse and dissapear / vanish completely not through the GE but through a 'direct divine intervention' or better known as 'Act of God'.

      I may be the only one among the Protuns who is of the said view and prediction, but I bet not a single man out there be it a pro-PH or a pro-BN is able to say without hesitation and supported by valid arguments that my view and prediction on this subject is baseless.

      One doesnt have to believe me, instead just believe the AlQuran and the prophet's hadith especially on the 'events/occurances at the end of time'.

      To start with, maybe one can read, ponder and and absorb the last two verses of surah Yusuf.

      Will my prediction come true? Only time will tell.

      Wallahu a'lam.

      Salam Jumaat.

    7. what's up bro jd?

      if this news is true, i foresee ph can say goodbye to putrajaya, and it will be for a longggggg time.

      the momentum is good, the spirit and the camaraderie really pushing for ph to take putrajaya. a simple slips by pkr, undone all the efforts and milestones that have been achieved.

      pkr looks like 100% carbon copy of umno, without a doubt! for me, it is not about anwar. i may not be the right person to judge him, and in fact i believe tun is the right person to decide.

      it is about pkr on the whole. when you put up terms to dictate like that, you can forget any cooperation. if they believe, people really want anwar to be pm, they would have made it 5 years ago, the 13th.

      you don't dictate your friends. pkr shown they are not! anyway, i still have hope, first to get rid of the moronic kleptocrate najibut and put the right man at the right place.

      hope pak othaman or pak rahman can do something. send an open letter to those echelons in ph, tell them please don't waste the people trust. once it is gone, is gone forever!

    8. JD, not sure what 'group' you are learning your Islam from I hope you are not going astray. Return to the original teachings. There is no prediction for TDM to regain PM ship in Surah Yusuf. TDM himself is astray. He believes he is smarter than revelations by rejecting the syariah. He pokes fun at sunnah Rasul. His daughter is an activist for LGBT and right for Malays to murtad. He and his family lives in absolute luxury from money that no one really knows where it came from. Yet during his time hundreds of billions of rakyat money was absconded. Why are you obsessed witb TDM – almost elevating to a level of a prophet? Remember the obsessed followers of Firaun? They drowned with him and will follow him into hell. Please do not follow your emotions. Do not intrepret the Quran according to your desire. Your desire will lead you astray. Your desire currently is an obsession to bring down DSN, PAS and government albeit if the enemies of Allah namely DAP and liberals gain power.

    9. For quite some time, I have stopped replying to J's comment because I dont see any benefit in doing so.

      Nobody belive J, and in the same time it is very obvious that J has made his decision. Soon he will reap what he sows, so be it.

      But when someone comes up with a comment which is in direct contradiciton to the sources of Islamic jurisprudence, I have to at least come in and make explanation so that those who are ignorant wouldn't be confused.

      May I reply to J's comments in Malay so that the message behind my reply would be able to enter into the readers' hearts and minds.

      Saya pernah bersumpah laknat bahawa J memiliki lidah yahudi dan adalah juga seorang pendusta agama. J langsung tidak berani bersumpah laknat menyangkalnya. Bagi saya itu sudah memadai.

      Kini J sekali lagi menunjuk sikap Yahudi dan pendusta agama pada dirinya.

      Sekiranya dilihat pada komen saya tidak ada pada mana2 tempat saya mengatakan Tun M akan menjadi PM semula, malah di dalam komen awal saya yang lain saya mengatakan ia bergantung kepada kehendak Allah juga. J, seperti seorang Yahudi telah memasukkan kalam ke dalam mulut saya.

      Apabila saya meminta pembaca merujuk kepada 2 ayat terakhir surah Yusuf ia adalah berkenaan dengan kisah2 kesemua kaum yang dibinasakan dahulunya mereka hanya dibinasakan apabila situasi sudah mencapai klimaks. UmNo Najib sesungguhnya sedang menuju ke arah klimaks tersebut.

      Demikianlah saya meramalkan UmNo akan dibinasakan sebagaimana Firaun dibinasakan. Saya meramalkan di dalam kebinasaan itu J juga akan menjadi sebahagian dari orang-orang yang dibinasakan. Pada masa itu saya percaya kesemua yang mengenali J akan berkata 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai J sedikitpun tetapi J lah gang telah menganiayai dirinya sendiri'.

      J juga telah berdusta di dalam kisah Firaun. Di dalam semua keadaan umat2 yang dibinasakan, mereka mempunyai illah (Ratio ataupun keyword) yang sama iaitulah apabila fitnah datang daripada pemerintah kepada rakyat dan bukan sebaliknya. Ini adalah mesej gang paking jelas di dalam kesemua nas AlQuran mahupun di dalam hadith masyhur lagi sahih apabila Nabi saw berkata "sekirannya Fatimah Bt Muhammad yang telah mencuri, nescaya akan ku potong tangannya."

      Pada hari ini 'illah ini adalah dimiliki oleh Najib dan jika kebinasaan berlaku, ia sudah tentu bukan disebabkan oleh seorang bekas pemimpin tetapi oleh pemimpin semasa kebinasaan itu berlaku.

      Tun M telah turun sbg pemimpin secara terhormat dan demikian menyalahkan Tun M adalah perbuatan golongan pendusta. Ia berlawanan dengan kesemua nas yang menceritakan tentang 'kaum yang dibinasakan'.

      J sesungguhnya hanya sedang menikmati tempohnya. Tempoh J akan berakhir serentak dengan tempoh UmNo. Ketika itu penyesalan J sudah tidak berguna lagi.

      Kasihan J, dia memang takkan mampu melihat jalan kebenaran lagi, kerana semakin hari hatinya semakin gelap dan hitam.

      Pada hari ia sedar ia sudah tersalah jalan, ia sudah pun terlewat.

      Tak percaya pun tak apa. Pada akhirnya masa yang akan membuktikan sama ada peingatan yang saya berikan ini benar ataupun tidak.

      Wallahu a'lam.

    10. jd, don't bother about j. useless and wasting of time because he is in fact useless!

    11. John doe, pemikiran anda jelas, pandangan anda turut jelas. Saya baca, mudah faham, mudah hadam. Tapi yang saya rasa amat kesal apabila ada hamba Allah tu memutar belit kata2 saudara mengikut sekehendak hatinya, malahan sehingga ke tahap sanggup memutarkan ayat2 Quran. Seperti saudara, saya juga yakin orang seperti ini akan berakhir dengan penyesalan yang tak berkesudahan. Janji Tuhan semakin hampir dan ianya pasti akan terjadi.

    12. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    13. Bro dad,

      Like I've said earlier, I have stopped replying to J for quite some time because I do not see any benefit in doing so.

      The only reason why I have replied to his comment this time is because he has cheated in the story of Firaun and thus he fits the definiton 'pendusta agama'. I have to come in and give explanation not for the benefit of J but for the benefit of the others. To me J is a gone case, and like I've just said earlier,J will soon reap what he sows.

      Bro PJL, terima kasih di atas sokongan. Saya hanya mahu berkongsi pandangan dan pengamatan saya dgn pembaca yang lain. Mudah2an ada iktibar.

      Apabila saya berkata sila lihat balik dua ayat terkahir surah Yusuf maka J si pendusta mengatakan bahawa saya mengatakan Tun M akan kembali menjadi PM berdasarkan surah Yusuf. Lidah Yahudi betul J ni.

      Biarlah saya berikan sedikit pencerahan:-

      Cuba lihat balik pangkal ayat terakhir surah Yusuf yang berbunyi 'sesungguhnya di dalam kisah2 mereka itu ada pengajaran bagi orang-orang yang berakal… (sehingga akhir)'. Dan ayat ini hadir selepas hujung ayat sebelumnya yang membawa maksud '…, lalu Kami selamatkan orang-orang yang Kami kehendaki, siksaan kami tiada dapat ditolakkan daripada kaum yang berdosa.. '. Wal'ayazubillah.

      Di dalam 2 ayat ini Allah telah menyuruh kita mengambil pelajaran dan pengajaran daripada kisah-kisah kaum yang dibinasakan agar kita tidak ditimpa nasib yang sama yang menimpa kaum-kaum tersebut. Maka utk itu kita perlu meneliti di manakah letaknya persamaan dan sifat-sifat kesemua kaum yang dibinasakan.

      Jika dilihat kesemua nas yang menceritakan tentang kaum2 yg dibinasakan, kesemuanya menceritakan tentang fitnah yang datang daripada pemerintah ke atas rakyatnya dan bukan sebaliknya.

      Kesemua hadith nabi tentang pemimpin dan kepimpinan bercerita tentang 'pemimpin semasa' dan bukan 'bekas pemimpin'. Jelas sekali perbuatan J menyalahkan bekas pemimpin adalah perbuatan golongan pendusta.

      Malah di dalam isu kaum yg dibinasakan, ia telah disebut secara jelas di dalam hadith sahih lagi masyhur baginda Rasulullah saw apabila baginda bersabda yang membawa maksud 'sesungguhnya Allah telah membinasakan kaum2 dahulukala, mereka itu apabila yang melakukan kesalahan itu dari kalangan rakyat, mereka kenakan hukuman
      (had/hudud) ke atasnya, tetapi apabila yang melakukan kesalahan itu adalah pembesarnya (takrif pembesar adalah pemerintah dan sekutu-sekutunya) maka mereka biarkan saja'. Maka lihatlah:-

      Najib dengan 1MDB
      Isa dengan Felda
      Annuar dengan MARA
      Nazri dengan IMAMSnya (dulu kes permit teksi)
      Shahrizat dengan lembu kondonya
      KJ dengan kisah kehilangan 100mnya;

      Kesemua itu menunjukkan bahawa UmNo sedang melakukan 'illah yang sama saya dilakukan oleh kaum2 yg dibinasakan. Ini hadith Nabi dan bukan rekaan saya.

      Malangnya bagi UmNo Najib dan orang-orang seperti J, mereka tidak melihat ayat 2 terakhir surah Yusuf ini dan mereka menyangka Allah tidak akan campur tangan secara langsung ke atas mereka.

      Inilah yg saya sedang cuba sampaikan.

      Inna ilaihi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

    14. TAK SABAR NAK TUNGGU ESOK…TENGOK MONYET-MONYET BEREBUT MUNGE!!!!

      KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…KEH…

    15. Tak sabar aku nak sepak muka rosmah lepas pru ni

  40. PKR the spoiler of a life time

  41. Cukup2 laaa kita bernostalgia pd umno/bn yg telah hancur dilacurkan puak kepala bapak. Pkr pulak jgn laaa perasan jagoh & meletakkan syarat yg jelek ttg isu pembebasan dsai….biar ikut suara ramai dlm pakatan lambang demokratik & menjunjong 'rule of law'. Majoriti rakyat marhaen memang mahukan TUN sbgai PM jika PH ditakdirkan menang kelak. Usah dihancurkan kehendak rakyat takut yg dikejar Xdpt yg dikendong bertaburan….

    1. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    2. Anon, mereka yg nostalgia yg sebenarnya nak bawa balik pemusnah harta negara iaitu TDM. Yg tak nostalgia sokong perubahan pimpinan TDM. PH adalah suatu entiti dgn kumpulan serigala yg masing masing mahu rebut kuasa dan harta. Tiada apa apa untuk rakyat.

    3. Satu untuk ko…dua untuk aku…dua untuk ko…tiga untuk aku…kihkihkih…

      Nukilan-Mamak Matdey Helo Kity!!!

    4. Sudah laaa J….kami rakyat dah sedar & X buta mata lagi spt kamu. Kami membaca, ambiltahu & menilai dgn waras bukan dgn kepala lutut spt kamu J….

    5. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

  42. Salam Jumaat buat Tn Budin dan para sahabat semua.

    Izinkan saya menukilkan pandangan saya seperti berikut:-

    Saya secara peribadi bersetuju 100% pemilihan Tun M sbg PM berikutnya.

    Walaubagaimanapun saya tidak bersetuju dengan pemilihan DSAI sbg PM selepas Tun M.

    Para sahabat yang lain adalah bebas untuk bersetuju atau tidak bersetuju dengan saya.

    Walau apa pada akhirnya manusia hanya merancang Allah yang akan menentukan.

    Bukan saja tentang DSAI malah juga tentang Tun M.

    Walaupun saya bersetuju 100% Tun M sbg next PM, tetapi ia tetap bergantung kepada kehendak dan izin Allah swt. Sekiranya tiada kehendak dan izin Allah Tun M tetap tidak akan menjadi PM.

    Demikianlah juga saya amat tidak bersetuju dengan pemilihan DSAI, tetapi sekiranya Allah berkehendakkan dan mengizinkan beliau untuk menduduki kerusi itu maka siapalah saya untuk menghalangnya daripada berlaku.

    Saya hanya menyatakan pendirian peribadi saya sebagaimana semua yang lain juga bebas menyuarakan pendapat dan pendirian masing-masing.

    1. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    2. Sdra john doe,

      I cannot help but agree with your views.

      Sdra Dad, your views are perfect. I was happy til early this morning when news came out on laughable conditions set by halucinating pkr fools.

      All the best to you guys. Not unless pkr change its stand, count my vote out..wallahuaklam

    3. Mamak Matdey PM Sementara…lepas Nangis2 lagi sekali…pass sama Lim Kit Sial …Ketua To' Kong…kalau tak pun kat Mat Sabun…sebab lepas mandi air Munge …boleh mandi air Sabun…

      kihkihkih…

    4. John Doe dan Dad. Saya juga memiliki pandangan yg hampir serupa. Tp apabila dihadapkan pilihan antara PH da BN yg diterajui UMNO, saya seperti rakyat yg lain terpaksa memilih satu di antara dua. Jika kedua-duanya buruk, siapkah yg paling kurang keburukannya. Saya percaya, rakyat bijak untuk memilih.

    5. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    6. Maaf saudara John Doe.

      Jangan ikut cara ahli politik. Bila bagi pandangan peribadi seolah-olah untuk diri sendiri. Tetapi di kongsi dengan orang lain.

      Jadi itu bukannya pandangan tetapi itu adalah pendirian saudara.

      Saya mahu Anwar Ibrahim di jadikan PM dan sekiranya Tun Mahathir benar-benar akui Malaysia perlu di selamat kan, bersihkan lah fitnah ke atas Anwar Ibrahim.

      Kita tak dapat maju sekiranya di biarkan Anwar Ibrahim berterusan dengan fitnah.

      Sekadar ulang bicara dan tubuh badan siasatan akan di anggap percaturan politik untuk selamatkan Anwar Ibrahim dari fitnah. Di beri pengampun, telah di tolak oleh Anwar Ibrahim.

      Dengan menjanjikan Anwar Ibrahim sebagai PM baru lah fitnah itu lenyap. Kerana selain rakyat bersetuju memberi undi untuk Tun Mahathir jadi PM begitu lah rakyat mesti membebaskan Anwar Ibrahim dan keluarga dari fitnah.

      Wallahualam.

    7. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    8. Sdr 15:33

      Seperti yg saya katakan, saya hanya memberi pandangan dan tidak mengapa bagi saya sekiranya ada sahabat2 lain mempunyai pandangan yg berbeza.

      Saya percaya sdr juga percaya pada akhirnya apabila kebenaran itu benar-benar tiba, maka fitnah dengan kebenaran tidak lagi akan bercampur baur.

      Orang-orang yang sebelumnya menjerit fitnah, fitnah' akhirnya dengan sendirinya akan terhenti dari berterusan menjerit kalam yg sama kerana akhirnya kebenaran dan fitnah akan menjadi jelas dan terpisah sbgmn air terpisah daripada minyak.

      In shaa Allah ia akan tetap berlaku.

      Wallahu a'lam.

    9. Hidup Tun
      Mampuih babi tonggek!!

  43. shah,

    there is good and bad on hearing this news. it is good finally they agree to name a pm. but, it is rather awkward for pkr to put ph at ransom. lately, pkr behaviour is a carbon copy of umno. they are putting up the survival of one man above the people, exactly like umno.

    hopefully some senses will prevail with those people at the top. the people on the ground have been opening up to accept ph. we cannot lose this just because of lust and greed.

    otherwise, there is no different between umno and ph, so why the rakyat would vote for ph, instead of umno?

    1. Cant agree more with you bro.

    2. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    3. Dad, when are you realize that Pakatan is about nepotism – not really about rakyat. PKR with AI, DSWA and passing baton to Nurul Izzah. PPBM is about TDM passing baton to DSMM. DAP about LKS passing baton to LGE. It is about dynasties. Whether their offspring have got no country leadership talent dont matter. Taksub buta menjahanamkan kita.

    4. you are a moron, j!

      i will say it is right when it is right. i support ph to get rid of najibut. but, what pkr is doing, is not a right thing to do.

      but for u j, just a dumb ass! we have brain, we use it and think. i assume you have none at all! that is why you keep on harboring for najibut, no matter what. even if najibut ask you to lick the bull's shit hole, i believed you will do it without hesitation!

    5. Dad, you may have the best brain. However even the best of all brains can get clouded by emotions. You are currently obsessed with bringing down DSN. This obsession is really clouding your judgement. Not sure what is the source of your obsession. Could you be one of those naive but obsessed followers of TDM? These followers lap up whatever TDM dishes out with no questions. Hope you are not one of them. Else you will be insulting your intellengence.

    6. They not only have to agree with who will be the PM ..

      They must agree with the ministers and the deputy..

      Muhyiddin has to agree with the terms and Anwar Ibrahim will be the PM. So far Muhyiddin did not commit anything

    7. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

  44. BUDIN…JOM KITA MANDI MUNGE…ESOK ADA PESTA MUNGE….

    1. Mandi kepala BAPAK kau…kikikiki

  45. Jgn berangan mat jinin la budin..pakatan dajal pasti gagal..mahafiraun yg di anugerah usia bonus masih tak sedar diri..bukan beribadat terus tapi jadi orang bongakak tamak penipu pembohong..mintak di jauhuhi manusia spesis ini.

    1. Pakatan dajal. Kihkihkih… Dah tak ada modal nak spin le tu….

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

    2. Felda dekat di hati najib

      Kahhh kahhh kahh kahhh kahh

    3. Mamak Matdey Singa Tua …si Tua Renta…tak Sedau diri!!!!

    4. Kalah menang.. Tun Mahathir tetap macam itu.. Tapi Najib dan Jho Low tak macam sekarang nasib dia orang berdua..

      Tak guna pun Najib memang dan kekal jadi PM.. Selagi ada nyawa di badan Tun Mahathir, selagi itu lah Najib dalam keadaan resah dan pasti Najib akhir nya akan melakukan kesilapan.

    5. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

  46. TDM mempunyai visi yang jelas iaitu untuk membawa semua rakyat ke JANNAH sebab dia percaya kepada Hari Pembalasan. Visi DSN cuma satu sahaja iaitu untuk selamatkan dirinya sendiri dengan apa cara sekalipun. Seorang negarawan terbilang dan seorang lagi kleptokrat yang gagal memikul amanah, malah menyusahkan rakyat sebab bagi dia CASH IS KING. Kita semua diberi pilihan samada mahu menuju kepada cahaya gemilang dan kecemerlangan atau terus kekal suram dalam kegelapan.

    1. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    2. PM Pengkelepet… Masih ada penyokong… Kahkahkah.. Lawak giler. Macam mana le boleh ada lagi yg bebal kat Malaysia ni. Kihkihkih…..

    3. Anon 1144, janganlah jadi penganut TDM yg taksub buta. TDM sendiri hina syariat Islam dan sunnah Rasul. Belum campur angkaranya kleoptokrasikan harta rakyat yg begitu banyak. Belum kira anak perempuannya sendiri yg jadi aktivis LGBT dan hak Melayu murtad. Perhatikanlah betapa mega kayanya dia dan anak pinaknya. Kapal Yacht mewah jadi hadiah hari jadi cucunya. Tak hairan ke rakyat hilang berbillion billion manakala dia dan keluarganya kaya berbillion billion. Agak dari mana hartanya ini? Kini bersubahat dgn evengelis musuh Islam. Apakah ini pemimpin yg akan bawa rakyat ke 'Jannah'? Kalau betul tak adalah ulama' suruhnya bertaubat dan habiskan masa atas sejadah.

    4. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    5. Tun Mahathir dah tua pun pergi ke Putra Jaya semasa demo anti Trump dan anti Israel..

      Agak-agak ada tak Mufti yang dah sebaya umur Tun Mahathir yang tidak hadir ?

      Naib Ulamak Sedunia tu pun tak hadir …

      Orang yang betul kasih dan cinta nya pada Rasul, macam Tun Mahathir ke atau Macam Ulamak itu ?

    6. Kamu J tak ubah saperti manusia munafik yg bertuhan iblis untuk menafikan kebenaran.
      Kerja kamu hanya menghasuk rakyat malaysia untuk menjadi keliru.

      Ada kah kamu ini kumpulan pengikut Al Masih Addajjal akhir zaman?

      Berhati hati semua pembaca blog budin. Kita sudah jumpa tanda tanda manusia munafik yang kerja nya untuk menipu segala fakta kebenaran.

    7. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    8. Wak kojola kengkang si babi tonggek kaki jual jubo

  47. Otak Mamak Karlala lagi brilient dari otak Bugis.

    Mamak Karlala datang jauh dari Bugis. Sampai juga ke Tanah Melayu dengan naik sampan…

    Mamak Karlala merentas lautan pacific .. Bugis sekadar hebat di Selat Melaka.

    Yang layak di jadi PM sudah tentu lah Mamak Karlala..

    1. Anon, 'Mamak Kerala' yg dipuja brilliant telah banyak guna 'brilliant'nya itu untuk punahkan beratus billion harta rakyat serta kayakan kroni dan keluarga. Sedihnya masih ada mereka yg terus tertipu akibat taksub buta. Rakyat cukup merana waktunya – dari krisis kewangan yg brankrupkan usahawan, kereta mahal, tol merata-rata, tarif letrik tak berhenti naik dsb. Melalui kroninya Ananda 'beli' tanah Selangor Turf club dan jualnya pada Petronas dgn harga yg sangat mahal. Harta rakyat lesap lagi masuk kocek Ananda. RCI perlu untuk korek berapa banyak yg masuk koceknya sendiri. Lesen IPP diberi pada kroni Ananda dan YTL dgn TNB terbeban bayar tarif tinggi pada mereka. Petronas pula dipaksa beri gas bersubsidi pada IPP tersebut. Berapa puluh billion harta rakyat yg disebat Ananda dan Francis melalui skim tersebut. RCI juga boleh tentukan berapa banyak masuk koceknya sendiri. Ananda dan Francis tinggal luar negara. Bukankah ini kira dah jual negara pada kroni bukan Melayu luar negara? Belum masuk skandalnya yg lain – Forex, Maminco-Makuwasa, Perwaja, BMF dll.. Berapa banyak harta rakyat dah lebur dan di kleptokrasikan oleh TDM? Bila nak sedar kita ni jadi penganut buta musang yg akan jahanamkan reban? Carilah ilmu kejadian ini. Googlelah dan saudara akan temui kata kata 'sayang' dari pemimpin pembangkang seperti AI, LKS dll…

    2. Hanya Tun Mahathir yang ada buat masa ini untuk memperbaiki segala kerosakan termasuk lah yang Tun Mahathir telah buat sendiri..

      Pernah dengar tak se orang hamba yang berdosa dan akhir nya menjadi wali ?

      Kita berserah lah kepada Allah insya allah Najib pun insaf dan sedar macam mana Tun Mahathir sekarang ..

    3. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

  48. allahurabi

    sejarah baru adalah

    malaysia milik china komunis

    mana melayu nak lari

    mca berjaya bawak masuk komunis utk lawan DAP

    kita perlu bantu DAP pertahan bumi pertiwi dari MCA dan CHINA KOMUNIS dan duta khas malaysia ke china

    1. Setuju 100%.

      MCA nampaknya telah menjadi broker kafir harbi di Malaysia.

      Sokong MCA bererti menyokong komunis China yang membunuh dan mengusir Muslimin Uighur.

      Kini di Pahang mereka mula mengusir Muslimin Malaysia pula.

      Jika dibiarkan kelak Malaysia akan menjadi ibarat Turkistan Timur yang kini adalah wilayah Xinjiang Republik Komunis China.

    2. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

  49. Bukan sahaja umur Tun Mahathir dan bukan sahaja dia yang paling lama sebagai PM …..

    Tetapi Insyaallah.. sebagai PM yang Pertama dari Parti Pembangkang.

    PAS nak calun apa ? Lupakan lah ..

    Kempen sudah boleh bermula dengan mengangkat Tun Mahathir sebagai PM selepas PRU ..

    1. Depa nak calun babi tonggek tu laaa…jadi pm

    2. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    3. Budin..

      Belum PRU 14 lagi pun , Malaysia dah cipta sejarah:

      1) pemimin lebih 90 thn akan dilantik jadi PM

      2) pemimpin yg paling dibenci oleh pembangkang, sekarang jadi pemimpin kepada mereka

      3) pemimpin yang masukkan musuh politik dia dalam penjara, sekarang akan cuba nak bebaskan semula

      4) Pembangknag di Malaysia sekarang ni adalah yg paling lembik dalam sejarah bila dah tak ada pemimpin yg boleh diketengah sebagai PM sehinggakan orang tua lebih 90 thn musuh politik paling utama mereka pada masa dulu dijadikan pemimpin mereka sekarang…

  50. I am ready and committed towards Malaysia Baru, lead by Tun M and our waiting PM so long, Anwar Ibrahim. Malaysia really need changes before too late & now is the right time for all of us to make it become a reality. Keep in your mind and always VOTE FOR PAKATAN HARAPAN IN THE NEXT ELECTION. Insyallah we will get a much better Malaysia for the whole of rakyat.

  51. NAK BAGI ORAMG UTARA LAGI TUUUU….
    FAKTA DAH BANYAK APA LAGI MAUUU…
    SLOGAN JER HEBAT PERANGAI MCM HANTU
    BUKAN BANGSA SAJA AKIDAH PUN DILUTU

    …. PM.PERLU DARI SELATAN….

    BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI MOHON BERBAMBOSSSSS

    INI KALI LAH…

    1. Felda dekat di hati najib

    2. Wak tak mau jadi pm chow kit ka?

    3. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    4. …. PM.PERLU DARI SELATAN….
      kata 10:59,lu kasi namakan itu orang , takpa wa tolong sama lu sbb …..opssss, bulom moleh kasi nama woooo……manyak mahaya wo…..

    5. Wa tau itu nama loo…..tapi jangan bising bising oooo…..itu olang cakap Aji….Ajimoodin loo…..
      Itu olang manyak baik oooo….
      Wa manyak suka sama dia oooo…

  52. Najib cuma mampu buat bangunan lebih tinggi dari menara kembar..

    Tapi Najib tidak mampu bertahan di tentang oleh seseorang yang telah 22 tahun jadi PM.

    1. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    2. Tadah lah byk2 air money john buat mandi…wak kojola kengkang oiiii.

    3. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

  53. tun mahadhir is the best man to put malaysia on the track. najib hv ruine the country. vote for pakatan

    1. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    2. PM Pengkelepet… Masih ada penyokong… Kahkahkah.. Lawak giler. Macam mana le boleh ada lagi yg bebal kat Malaysia ni. Kihkihkih…..

    3. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    4. Marah betul kejora kengkang. Takutlah tu sampai nak mandi bunga. Mandi air money lah kengkang woi.

    5. Kesian kejora kengkang. Menggeletar ketakutan dengar PH setuju TDM jadi PM interim. Adoi takut betul la tu.

    6. MO1 tak lena tidur semenjak mendengar TUN M calon PM…..!!!
      Bungkus BN & Umno

    7. MO1 tak lena tidur semenjak mendengar TUN M calon PM…..!!!
      Bungkus BN & Umno

  54. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

    Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

    keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    1. Jangan pulak tak letak kapur barus dan air mawar ..

      Macam biasa dirus 7 kali..

    2. 10.44
      itu je cai? bayar duit, kasi powerbank lagi..itu je ko dok ulang2..low standard punya cai..jadi le org yang berpelajaran sikit..kesian..ni je orang yang sanggup jadi hamba abdi MO1..setakat copy past anak aku yang umur 6 tahun pun boleh cai..

    3. Tapi aku tak nak mandi air Munge cap Munge Raya…tak dak bau…aku nak mandi air cap Munge Bakawali baru ada Umphhh!!!

      kihkihkihkihkih…

    4. Air money john lagi baguihhhhh..

    5. Ingat menyindir..parti bunga raya.

      Kalau macam itu lantak kau lah nak mandi bunga apa pun.. Tapi untuk kau eloknya mandi bunga taik ayam 3 warna .. lagi nak umphhh, kau campurkan sekali dengan bunga sundal malam..

    6. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    7. PM Pengkelepet… Masih ada penyokong… Kahkahkah.. Lawak giler. Macam mana le boleh ada lagi yg bebal kat Malaysia ni. Kihkihkih…..

    8. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    9. Mencarut, memaki… Itu sahaja puak ni pandai. Ada pulak tu bercakap SENGAU. Orang sebut bunga, dia sebut munge. Apalah….

    10. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    11. Betul2… Ramai penyokong najib nazak terdiri dari insan bebal, bodoh, bangang, bongok, baghal bahalol, bastard, bengong dan yg sewaktu dgnnya. Asyik ulang perkara yg sama mcm burung kakak TUA. CONTOH TERBAIK YG DOK ULANG NAK MANDI MUNGE.
      Kita tukar kerajaan dlm pru14. Ayuh!!!!!!!

    12. Betul cakap bro 14:57…..
      Selepas 100 hari PH memerintah, awak bawa geng pi tangkap MRJ, GN dan BERUK APEK TUA yang pandai berbahasa melayu.
      Bawa di MANDI BUNGA ….BUANG SIAL ITU BERUK 3 EKOR.
      Boleh kan?

    13. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    14. Tenang kawan kawan..ini kerbau silap masuk kadang..ambik parang kasi sembelih..lapah..kasi panggang..pangganag jgn x panggang..hahahahaha..
      ndak sangat kan 1044..

      ko percaya ke ? 1619..apa pulak suruh kita percaya..ko pun bersubahat..alamat ko tanggunglah dikemudian hari

    15. Budin..

      Belum PRU 14 lagi pun , Malaysia dah cipta sejarah:

      1) pemimin lebih 90 thn akan dilantik jadi PM

      2) pemimpin yg paling dibenci oleh pembangkang, sekarang jadi pemimpin kepada mereka

      3) pemimpin yang masukkan musuh politik dia dalam penjara, sekarang akan cuba nak bebaskan semula

      4) Pembangknag di Malaysia sekarang ni adalah yg paling lembik dalam sejarah bila dah tak ada pemimpin yg boleh diketengah sebagai PM sehinggakan orang tua lebih 90 thn musuh politik paling utama mereka pada masa dulu dijadikan pemimpin mereka sekarang…

  55. jom abang Shah..jom kawan kawan seprjuangan..makin jelas untuk sligi UMNOBNPAS..
    Lawan tetap Lawan

  56. Setuju, asalkan bukan puak2 pendokong Yahudi dan evengelis yang dikuasai oleh cina tanah besar (meminjam kata-kata Mr J dan GN). Mari selamatkan negara kita dari tergadai.

    1. Saya tpt ke berapa ni saudara mahligai? Rasanya macam dah tak ada tpt seperti BN.

    2. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    3. Awat hang tak mandi dgn air money john?

    4. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    5. Jangan risau, Saudara Park, masih dalam kalangan orang terawal.

    6. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    7. Tak pa malam ni mesti john tunggang hang wak oiiii…

  57. Nak betul keadaan . Nak huraikan yang tersimpul . Itu lah tempat nya . Itu lah cara nya.

    Kita sekarang kembali pada zaman di mana sepatutnya Tun Mahathir di ganti oleh Anwar Ibrahim.

    Pada ketika itu semua nya ok .

    Jika kita tolak .. kita tolak keadaan yang ok dan baik itu sekali lagi .

    1. Tolak BN dan PIGS ke jurang, agar mereka tak mampu naik tebing lagi.

    2. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    3. Tak sabau ker wak? Kalau tak sabau sgt hang pi lah gali kubur hang dulu.
      Lepas pru14 nanti lori sampah yg akan hang ke kubur

    4. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    5. Budin..

      Belum PRU 14 lagi pun , Malaysia dah cipta sejarah:

      1) pemimin lebih 90 thn akan dilantik jadi PM

      2) pemimpin yg paling dibenci oleh pembangkang, sekarang jadi pemimpin kepada mereka

      3) pemimpin yang masukkan musuh politik dia dalam penjara, sekarang akan cuba nak bebaskan semula

      4) Pembangknag di Malaysia sekarang ni adalah yg paling lembik dalam sejarah bila dah tak ada pemimpin yg boleh diketengah sebagai PM sehinggakan orang tua lebih 90 thn musuh politik paling utama mereka pada masa dulu dijadikan pemimpin mereka sekarang…

  58. Betul ke Tn Budin berita tu. Ikut laporan YB Tian Chua menafikan berita yang mengatakan PKR mengendorse pemilhan TDM sebagai PM dan Kak Wan sebagai TPM jika PH menang PRU nanti. Tian Chua menganggap sumber berita itu adalah mencurigakan dan dia tak tahu kenapa ia dikeluarkan tanpa merujuk kepada pihak yang berkaitan. Berita yang ditularkan tersebut juga mengatakan PKR meletakkan bbp syaart iaitu DSAI mesti dibebaskan dalam masa 6-8 bulan selepas PH memerintah.
    Tian chua mengakui memang ada cadangan TDM sebagai bakal PM dan Kak Wan sebagai TPM, dibincangkan dalam mesyuarat tertinggi pimpinan PH tapi tiada keputusan rasmi dibuat mengenainya…dgn kata lain masih tergantung dan belum diputuskan secara konsensus. Tian Chua yang juga Naib Presiden PKR juga menafikan berita yang mengatakan Biro Poltik PKR telah bersetuju untuk melantik TDM sebagai PM…dan beliau tak tahu sebab apa pihak yang berkaitan mengeluarkan kenyataan tersebut. Jadi belum lagi ada kata putus dari pimpinan tertinggi PH berkaitan hal ini dan rakyat pun tak begitu mudah termakan berita2 seperti ini.

    1. Itu cerita lama.

      Cerita baru dah setuju.

      Reaksi orang ramai pun sangat baik dan berharap Tun Mahathir sendiri yang betulkan apa yang terjadi sekarang.

    2. GN…esok pagi sebelum ko pergi pesta Munge…jangan lupa mandi air Munge dulu yek!!!

    3. B. U. N. G. A… Bunga. Takkan dah tua2 pun pelat lagi? Ke kau ni sengau? Kihkihkih… Kesian kat BN, org mcm ni pun dia boleh ambik jadi pencacai.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

    4. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    5. tak cukup 12 bulan.. kene lebih masa..

  59. FUYOOOOOO…. YE LA TUHHHH… KIKIKIKIKI..

    MAMAK KUTY PM SEMENTARA DI LANTIKAN
    SEMENTARA TUNGGU ALJUBORI BEBAS JUGA
    TAK ABIS PUAK RE4MA'C NI KENA GULA2 KAN
    LANTAK LA LABU TOKONG KO NAK CAMPAK KEMANA…?

    KIKIKIKI…

    PM SRMENTARA UNTUK KUTTY
    TUNGGU BEBAS PM AL JUBOORI
    TOKONG TUNJUK 1 JARI KAKI
    KAT MUKO KUTY SAMBIL GARU TELO BERDAKI

    KIKIKIKIKIKI….

    BERAMBOSSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    INI KALI LAH….

    1. Jrles kebendanya…!! Tokong ketawa terbahak bahak sambil nak angkat 1 jari kaki samvil angkat kedua dua tapak kaki kat muka kuty…
      sambil goyang telo lagi…. kikikikiki..

      kikikikikikikiki…kikikikiki…

    2. Ketawa mcm terpaksa je. Jeles le tewwwww… Kerandut telor pun tak ada, nak goyang telor konon.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

    3. PM sementara….kah…kah…kah…Lawak…Lawak…

      boleh buat Maharaja Lawak Mega 2018…kasi ganti Mahazalim atau Mahafiraun…bukan saya yg dok kata…tapi Mat Sabun yg dok kata!!!

    4. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    5. Astarfirullah Hal Azim,,biadap juga puak-puak Ameno ni……..!!

    6. Biasalah ,depa tak ramai ada la 2 ke 3 ekor je anjing kurap umno berkeliaran kat blog bro budin ni.

      Depa akan menyalak.. selagi kepala bapok kasi power bank dan nasi bungkus sepeket. Hehehe..

    7. Kihkihkih wak..wak..hang tak letih ka dok bagi orang tunggang hang. Sampai bila ni hang nak tonggek kat depa?

    8. Wak hang sumbat kepala tokong tu kedalam lubang pungkoq hang. Mesti tokong tu tak ketawa terbahak bahak

  60. Amiin. Insya Allah sama2 kita laksanakan tanggung jawab melakukan perubahan demi masa depan anak cucu kita.

    1. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    2. Hang jgn takut wak kojola kengkang.
      Hang mati saja aku akan sponsor kugiran cina mati tong..tong. cheh.untuk iring hang ke kubur.

    3. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    4. Woiii..Wak kojola kengkang. Kalau hang betul guru maths kaki babi tonggek ada berapa????

  61. Aminnn.. Ayuh.. Bangkit semua hancurkan kepala bapok yg muka mcm papan jamban..
    Come on… Wake up guys..
    Enough is enough ..

    1. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    2. Sabaq wak sabaq!!! Tak lama lagi dah pun.
      Suruh anak sedara hang bersiap sedia untuk buat taburan bunga di pusara hang nanti.
      Hang akan kami kuburkan bersama umno dan pas dlm satu liang lahad.
      Tapi rugi laa hang tak dapat mati syahid.

    3. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    4. Wak lepas mandi jangan buang bunga tu ya..sumbat masuk ke dalam pungkoq hang tau. Tekan kejab2 mcm buat lemang tu.
      Mesti john dgn mr balun singh suka.

  62. (PINGAT EMAS). Jom kita tumbangkan BN dan naikkan Pakatan Harapan. Setuju, amat saya atas saranana Tuan Budin.

    1. U guys lose 400 voters who wun vote with pkr's fantasy.

      Sorry

    2. Tell me if pkr has made changes.

    3. Kalau PAS IKATAN GAGASAN SEJAHTERA (PIGS) yg menang, saya calonkan Hadi Awang jadi PM. Eh! Jap.. bolehkan calonkan PM awal awal? Ke tak boleh? Confuse laa, kikiki

    4. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    5. Hang pi lah mandi bunga wak kojola kengkang woiiii…dah lama dah hang jadi ayam kat lorong chow kit tu.
      Bertaubat lah.

    6. Zack tokey babi pasar borong dah mampos ke belum? Liat betul tokey babi ni nak mampos.

    7. allahurabi

      sejarah baru adalah

      malaysia milik china komunis

      mana melayu nak lari

      mca berjaya bawak masuk komunis utk lawan DAP

      kita perlu bantu DAP pertahan bumi pertiwi dari MCA dan CHINA KOMUNIS dan duta khas malaysia ke china

    8. Diam lah ko Muallaf!!!

    9. Tahniah sdr Mahligai Seni,

      Hebat betul sdr selalu mendapat emas.

    10. Marilah bangkit bersama menentang puak-puak yang menjadikan bangsa dan agama sebagai kuda tunggangan.Puak yang menunggang bangsa&agama ini sengkongkol sedondon pengamal kleptokrasi

    11. Eeeeee…tak sabau aku esok ada pesta Munge!!!!!

      Tak boleh tidur malam ni …tak sabau aku nak main Munge!!! Sebelum pi esok pagi aku nak mandi air Munge!!!

      keh…keh…keh…keh…keh…keh..

    12. Saudara John Doe, terima kasih. Kebetulan sahaja tu. Jangan lupa esok…

    13. Mamak Matdey PM sementara…lepas tu beri kat si Nuar Al Juburi…maka ramai ler yg akan jadi tunggangan dia!!!! Lepas di Tunggang…kasi Jilat!!!!!

    14. Setiap kawasan mengundi wajib ada Wakil dari setiap Parti yang bertanding jika Pakatan Harapan hendak menang, Jika tiada sesiapa yang memerhati 1000% BN Tetap menipu dari segala macam cara untuk menang majority sewaktu PRU 14,,waspadalah….!!

    15. 1. Dr segi moral
      Wan azizah nurul lim and geng.. hipokrit tahap gaban lantik org yg dia org tentang selama ni jadi ketua diaorg.. kikiki..
      2. Dr segi fakta
      Mathir will never be pm.. betapa byk kerusi parti dia nk menang nnt? Ada ka suara nnt kalau menang kecik kerusi dun.. adoi.. agak2 la..
      3. Umur
      Kesian kita yg muda ni.. pm nnt back to zaman batu ler.. ketinggalan zaman.. nak ker?

      Bang budin agak2 ler nk support pun.. sy support kalau pm tu ok.. tp mathir.. hmm.. realistik la sikit penyokong woi.. kenyataan yg sebenar tu mmg tk tk sesuai.. dui.. korang ni.. org muda.. fikir2 kan la..

    16. Tanah Melayu Kini…..
      Wak baru terjaga kah dari tidur?
      Berapa lama wak tidur?
      Negara kita sudah tukar nama dah wak oii……sudah dua kali tukar nama.
      Masa wak tidur dulu nama Tanah Melayu dah tukar pun kepada MALAYA.
      Lepas negara merdeka tukar pula nama Malaysia.
      Pemimpin zaman wak dulu baik baik belaka dan amanah.
      Pemimpin sekarang pandai menipu wak…….jaga jaga nanti kebun sawit wak pula depa gadai…..
      Wak sebenar nya ketinggalan zaman sebab ini bukan zaman wak lagi.
      Wak hidup zaman TANAH MELAYU.
      Tanah Melayu habis tergadai wak!!!

    17. Madey kata anwar kaki jubo tibai buntut org tibai buntut azizan driver tibai buntut pakistan munawar anees.. Lps tu minta org melancap kan anwar.. Sbg org PH kena percaya tu..

    18. Setiap kawasan mengundi wajib ada Wakil dari setiap Parti yang bertanding jika Pakatan Harapan hendak menang, Jika tiada sesiapa yang memerhati 1000% BN Tetap menipu dari segala macam cara untuk menang majority sewaktu PRU 14,,waspadalah….!!

    19. Anon yg masih tidur..
      Wak sudah terjaga dan sedar.. sbb tu wak mahu semula nama tanah melayu..
      Kerana kalau DAP berkuasa sudah pastinya tanah melayu tergadai..

    20. Budin..

      Belum PRU 14 lagi pun , Malaysia dah cipta sejarah:

      1) pemimin lebih 90 thn akan dilantik jadi PM

      2) pemimpin yg paling dibenci oleh pembangkang, sekarang jadi pemimpin kepada mereka

      3) pemimpin yang masukkan musuh politik dia dalam penjara, sekarang akan cuba nak bebaskan semula

      4) Pembangknag di Malaysia sekarang ni adalah yg paling lembik dalam sejarah bila dah tak ada pemimpin yg boleh diketengah sebagai PM sehinggakan orang tua lebih 90 thn musuh politik paling utama mereka pada masa dulu dijadikan pemimpin mereka sekarang…

    21. Betul tu anon 813
      Dan fikir fikir kan lah..
      Kerajaan sekarang buat highway 2300 km tiada tol..
      Mathir buat highway pendek tapi utk berniaga.. kena bayar if nak guna. Tapi jlnraya yg dibina guna duit kita..

    22. Ayuh semua kita pastikan lambaian Bye2 Be End next pru14. (Harapan/Warisan)

Leave a Reply

Your email address will not be published.