JANGAN MARAH, SEBENARNYA MEMANG WAJAR JASA DIBAYAR LEBIH TINGGI BERBANDING GAJI MENTERI

Ketua Pembangkang, Dr. Wan Azizah Wan Ismail mempersoalkan bagaimana Ketua Pengarah JASA mendapat gaji yang lebih tinggi berbanding apa yang dibayar kepada seorang menteri.
Berdasarkan rekod, Dr. Puad Zarkashi yang mengetuai agensi propaganda kerajaan itu memperolehi gaji bulanan sehingga maksima sebanyak RM20,592 berbanding Salleh Said Keruak, Menteri Komunikasi dan Multimedia yang menaungi JASA hanya mendapat gaji RM14,907 setiap bulan.
Selain itu, Dr. Wan Azizah juga mempersoalkan peruntukan RM12.8 juta wang rakyat setahun untuk membayar gaji 272 kakitangan JASA.
“Apa rasional membayar emolumen sebanyak RM12.8 juta kepada JASA yang peranannya hanya sebagai juru bicara UMNO dan BN?
“Apa pula kewajarannya membayar gaji Ketua Pengarah JASA melebihi gaji menteri sendiri?” soal Dr. Wan Azizah lagi.
Sekali imbas memang nampak ada benarnya apa yang dibangkitkan oleh Dr. Wan Azizah itu, lebih-lebih lagi jika dilihat tiada apa-apa sumbangan dan mengarut saja peranan JASA selama ini.
Hujah-hujah yang JASA gunakan, baik dalam mempertahankan Najib atau kerajaan pula, kadang-kadang hanya setaraf mainan budak-budak baru pegang gajet saja layaknya. Kosong dan mentah.
Dalam isu 1MDB dan wang RM2,600 juta yang masuk ke dalam akaun peribadi Najib misalnya, hujah-hujah yang dilontarkan JASA untuk mempertahankan perkara tersebut langsung tak boleh pakai dan hanya menjadi bahan ketawa ramai saja.
Bahkan, buku nipis yang pernah JASA terbitkan untuk menjawab isu-isu 1MDB dengan sendirinya “terkantoi” berikutan banyak perkembangan yang berlaku selepas itu amat berbeza yang hujah-hujah yang dilontarkan.
Pemain media sosial pro kerajaan yang lebih senior pun selalu memperlekeh dan memandang rendah apa yang dihujahkan oleh JASA selama ini. Tiada sesiapa yang mahu menyebar dan menggunapakai pemikiran JASA itu.
Kalau ada pun, sesekali portal-portal tertentu mengutip idea JASA berhubung isu-isu tertentu, ia tidak lebih hanyalah untuk menunjukkan ketidakcerdikan dan tahap pemikiran mereka yang bermutu rendah itu kepada umum.
Najib, Zahid Hamidi dan menteri-menteri lain juga tidak pernah menggunakan hujah atau ulasan JASA berhubung sesuatu isu sebagai rujukan mereka.
Jadi, untuk apa gaji tinggi dan wang berjuta-juta diberikan kepada JASA itu?
Sebenarnya untuk mencipta pembohongan, mereka-reka hujah imaginasi yang melampau dan kemudian mementaskannya dengan gemerlapan seolah-olah kebenaran bukanlah suatu kerja yang mudah. 
Tidak semua orang mampu melakukannya. Dalam UMNO sekarang, barangkali hanya Dr. Puad dan geng-gengnya saja yang sanggup melakukan perkara itu.
Dan untuk menjayakannya sudah tentulah memerlukan modal yang besar dan bossnya pula perlu diberikan gaji yang lebih tinggi berbanding menteri-menteri.
Walaupun hujah dan pemikiran JASA tidak pernah diguna oleh sesiapa, malah kerapnya hanya menjadi bahan ketawa, hakikatnya memang itulah tujuan Dr. Puad dan gengnya dilantik dan dibayar gaji.
Ia macam menjemput pelawak untuk membuatkan orang terhibur dan ketawa, sudah tentu perlu modal yang tinggi sedangkan hasilnya hanyalah untuk hiburan dan melupakan tekanan semata-mata.
Itulah sebenarnya peranan JASA.  Janganlah marah mereka dibayar gaji yang tinggi dan diperuntukan berjuta-juta setiap tahun.  
Selagi Najib selalu stress dan perlukan hiburan, selagi itulah Dr. Puad dan JASA akan selamat di kedudukan mereka. (ShahbudinHusin 27/11/2017)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:56 pm

130
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Othaman AhmadAnonymousdadRATKGENG NAJIB Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Orang kurang cerdik mcm ni dpt gaji tinggi. org lagi bijak mkn mi maggi. melayu patut hidup mewah bwh dasar Deb mcm2. Tapi dok merempat mintak sedekah sama org bkn melayu. anak depa pulak merempit naik motor. Duit tu mana dtg ?? Motor curi ke makwe tua kerepot kasi ??

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Ingatkan betul2 seorang yang berkerjaya seorang guru/cikgu…tapi bila dia hari2 ponteng sekolah tak mengajar, kurang ajar, merapu, melalut, kopipes, berpanTAT, mencarut dan akhir ini kufur mencerca Sang Pencipta Maha Suci meliwat dunia akhirat…

TERERLAH & TERBOGEL LAH SIAPA DIA SEBENARNYA….

…hanya sekor tikus menikus berkeliaran pungut & makan sisa-sisa bahan sampah.

Terkutuk & terlaknat lah kamu Kejora, kecuali kamu bertaubat.

S E L I S I H ……….!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Selain sibuk urus budget restoran percumannya , Jamaan Rotten fish head sedang merang berguling dari Sg besat sehingga depan kilang proton diTanjung Malim. Ini sebagai protes penjajahan PRC ketas tanah air spt lapuran dibawah.
TV3 akan rakam setiap detik live ,yg dijangka mengambil masa sehingga Ramadhan depan.
"The change of Proton’s name in Chinese to 宝腾 heralds a new beginning, but more importantly there must be real corporate reforms and improvements in product and service quality"

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Pecah berita DS Jamal nak bertanding di DUN Assmin. Ini adalah kehendak dan harapan tinggi dari warga kat situ. TS Noh pun dah beri sokongan kuat pada DSJ. Patutlah si Semin ni asyik nak ke Johor aje. Ikut laporan sulit dari PKR sendiri, dia ke Johor untuk cari tempat selamat kerana dah dapat merasakan DSJ akan pukul dia cukup2 nanti. Nampak gaya, salah percaturan lah si Semin ni…orang Johor akan ajar dia cara berpolitik yang sebenar…kalau berani bertanding jugak di negeri tu, alamat hilang depositlah Semin!

Anonymous
Guest
Anonymous

GN,
Ko maksudkan DSJ ?
Datuk Standar Jamban tuu?
…Yang pecah hidung tersagat jam Rolex replica sendiri ti?
PILISS ! PULISSS, ZURAIDA PUKUL SAYA TUUU,?
KOni biar betul GN!!

Anonymous
Guest
Anonymous

"Hendaklah kopi pes"… Supaya nampak bijak saran KJ kpd pencacai…kah kah kah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila kejora tidur, barulah 4,5 ekor barua ni keluar dari lubang

Autraman kadok
Macy bako pelik
Zack pasar borong
Dad tok nyadat
Baruamalaya
Diny dirty donkey

Anonymous
Guest
Anonymous

ko tengok,
langsung tiada bahasa seorang guru

olek KPM hantar dia ni ke kusus etika

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia kata dia ahli PAS.
INI KAH BAHASA PEJUANG ISLAM ????
ha…ha
Elok PAS pecat saja dia nihh

bikin rosak ana pu nya program.
macam citoo ali baba/40 penyamun

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora punya trade Mark ialah pantun seloka. Yg kat atas tu bukan kejora. Apa lah bongok punya macai Kutty. Otak bebal payah nak faham.

Anonymous
Guest
Anonymous

KHAS UNTUK KEJORA :

Bukan guru tiada bahasa budinya
Jadi contoh zaman ke zaman

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau silap bro..trademark kejora semua orang kenal.kau jgn nak myamar jadi kejora.kalu pantun bodoh bodoh ala bangla tu iye la tu kejora.mmg org kenal sgt

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas pis pus ..mcm kentut, sesuai ngan amno

Anonymous
Guest
Anonymous

ko memang pandai menyamar kejora
ko ingat aku bodoh macam ko
tak dapat kesan ko

merayap menikus kat blog budin nih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kome x tau ke yg kerja ngan jasa ni memang bnyk cikgu..depa ni la yg buat program btn..masyuk tau

dad
Guest
dad

guru porno.

Idaghe Hernadez
Guest
Idaghe Hernadez

Joining the Illuminati gives you so much advantages being a members benefits $150,000 Contact me if you are serious in joining the Illuminati today and become rich. If you are not serious don't contact me cause becoming rich has process Beginning always difficult but the End makes your life sweet Forever WhatsApp us +13176681073. Don't contact me if you are not serious.

Anonymous
Guest
Anonymous

Iluminati HAARPRAK Contrail hapa pulak nehhh. Overdose Ketum kot?
Isunya kali ni..
Zakar telan gaji byk dari menteri, CaiPelesu dpt Ciput…TAPI output tak ada. Hujah komen tahap tikus longkang TAEK LOW

Anonymous
Guest
Anonymous

Penganut lgbt, liberal mcm anak Kutty mmg sesuai dgn illuminati nih.

Anonymous
Guest
Anonymous

Stopa spender pun buat blue pilem..sesuai ngan amporno

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesipuan Di Pendang !!!Semalam telah berlangsung satu ceramah mega oleh parti Bunga. Pada mulanya ceramah mega tersebut mahu diadakan di Sg Tiang, tapi akibat dihalau oleh rakyat tempatan maka ceramah mega Bunga terpaksa diadakan di Kg Baru. Kalau ikut jadual asal, Pengerusi PPBM Tun Mahathir (yg melarang isterinya tutup aurat) turut akan menggegar Pendang semalam, namun sehingga tamat program kelibat Tun Mahathir.Ceramah semalam dimulakan dengan Mahfuz Omar. Seperti selalu, Mahfuz akan selitkan lawak2 bodohnya dalam ceramahnya. Crowd ketika itu dianggarkan lebih kurang 1200 (gambar 1). Itu pun terpaksa import orang luar untuk mai support. Kemudian penceramah kedua adalah Ketua Bahagian… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Artikel Tahap Taek , org tak baca Mykemut tersilap paste sini lak. Opps, sorry Budin

Ass GN

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Takkan cempedak menjadi nangka
Bedak & powder sama setara.
Bodoh & bijak jauh berbeza.
GN-kejora selenga yg sama.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Mata tak namapak dah jadi butaSampai teraba punggong cik nyonyaKalau nak tau si Raja autaDah tentulah wak Suman orangnya Pergi bercuti ke pulau krabiPenat mandi sampai berhingusCubalah tanya pada warga JBSapa tak kenal si Suman jongos Berjalan-jalan di padang kotaJatuh tersepuk terlanggar bataSuman terperasan masih mudaTak sedar diri dah tua bangka Asyik berhibur di dalam tamanBerhenti sekejap membeli bengkangKalau DSNR jumpa ini SumanDi herdiknya sikit jatuh terkangkang Kaki sakit kerana lukaKerana jatuh dari pokok kelapaIni Suman memang derhakaJasa UMNO sudah di lupa Pergi ke kedai hari selasaPungkoq Macy, Pakjilat dah sulaDulu Suman nak join JASABila tak dapat dah jadi gila… Read more »

Carlos Santiago
Guest
Carlos Santiago

Ada main 1st anon ke kat sini….

http://bankami.blogspot.com

diny yusof
Guest
diny yusof

Di mana Mr. J ?

Kamu telah membiarkan soalan saya tergantung ;;

Saya hanya bertanyakan , tolong namakan bank yang muflis ketika krisis ekonomi 1997/1998 saperti dakwaan kamu ????

dad
Guest
dad

diny, itu jasa punya standard. lempar batu sembunyi tangan.

jasa sop.

Macy
Guest
Macy

Dorang tgh meeting, update report and what not! Teruk kejora, mr j kena belasah gamaknya! Langsung x ada turn over!

diny yusof
Guest
diny yusof

Dad , for that very reason …

I used to label their head honcho Puad Zakarshit !!! Another cookoo doctor with a bingo head .

Anonymous
Guest
Anonymous

Macy, shhh, ada krisis meeting kat Jasa sini.
Bos amok, dia baru perasan serangan maki hamun oleh GN J dan Kojol hanya tambahkan busuk pada UMNOBNPAS.
(*Bos Dr slow sikit,blur..lambat sedar).
Iyu rkpa lagi, skrg dah 80% dari bloggers yg amb Pelesu model Pasir telah tinggalkan group serang tajaan Jasa. Masakan tidak, yg ramai tu blogger fografi kenduri kahwin, resipi masakan, hobi drone apa lagi lah.
Failure Jasa sgt ketara, yg baki hanya yg tahap tadika.
Bos Dr dah kena maki kuat, gaji buk…tapi BODOH PIANG !!!
Nasib ko la babu.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

dad….

Typical trademark of them all.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betolkah Kejora ni guru?
Bahasanya biadap semacam!!
Mana kemuliaan seorang guru?
Nak komen..komenlah
Sampai menghina-dina

Kalau dia betol seorang guru..
amat malang sekali!!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bukan guru tapi garu
Penuh jerawat mengerutu-gerutu
Merepek merapu setiap waktu
Tebiat musibat muka tak malu

Anonymous
Guest
Anonymous

SONYAP JE BLOG BUDIN NIH..
KOJOLLA BAPUK PUN TAK DAK
kAT LORONG CO KET KOT….

SUNYI ITU INDAH

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Dia sdg hisap john di lorong sunyi di chow kit

lat
Guest
lat

Anggap mereka tidak lebih dari penghibur dan kalau mereka tiada hidup kita jadi bosan dan jemu…anggap mereka sebahagian dari keluarga maharaja lawak yang bersepah di Astro….

Anonymous
Guest
Anonymous

Antara pembaziran akibat pertindihan tugas KERA2jaan KLEPTOKRASI pimpinan PM NAJIB:-Polis merin, APMM, Shahbandar / Jabatan Laut, priventif kastam, TLDM, TUDM = kawalan laut negara = ekosistem laut negara hancur, hasil perikanan negara merosot, nelayan tempatan gulung tikar, nelayan luar menceroboh merajalela, import ikan = harga ikan melambong mahal = KERA2jaan KLEPTOKRASI = PM NAJIBPenyeludupan, pelanunan, pencerobohan warga asing pendatang haram merajalela = RELA, UTK, ATM, RAMD, WATANIAH, IMIGRESEN = KERA2jaan KLEPTOKRASI = PM NAJIBPengangguran, lambakan pekerja asing, pembuangan pekerja tempatan, masalah sosial, penyelewengan, rasuah penipuan, jenayah massa, jenayah perdagangan = POLIS, SPRM, KASTAM, IMIGRESEN, PARLIMEN, JABATAN KERAJAAN, JABATAN KEHAKIMAN BNM,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

SYABASSS BRO……
KITA SEIRING DALAM PERJUANGAN INI!!!!
DI PENTAS POLITIK YANG PELBAGAI WARNA.
HANYA YANG BERHATI BERSIH DAN SUCI,
DAPAT MEMBACA TIPU DAYA POLITIK,

SUNGGUHLAH ORANG POLITIK ITU BIJAKSANA,
YANG MENJADIKANNYA BODOH adalah :

ketamakan! penting diri!
menjadi bongkak dan lupa diri!!!!
salah guna kuasa!!!

mereka ingat mereka naik kerana kehebatan diri…

tetapi rakyat yang memberi mandat!!!
dan mampu menjatuhkan mereka bila PRU!

masa itu mereka ibarat kucing kurap dijalanan.

SALAM UNTUK PERJUANGAN SUCI INI

Macy
Guest
Macy

SYABAS SEMUA! SAMPAI YG TERBERAK TERKINCIT DAN HAMPIR MURTAD PUN ADA KENA BELASAH. YG HAMPIR MURTAD TU ELOK LA BERTAUBAT DAN MENGUCAP SEGERA..TAK BERBALOI! NAJIB ADA BILLION, KORANG DPT POWERBANK PASIR JER!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Wow….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah 600 tahun Melayu dalam bodoh, 60 tahun pulak dalam bangang.
Klepto terus totokkan bangsa. Brahmin pula jumudkan agama.

Masih tak mahu keluar dari tempurong lagi kah?
SELAMATKAN MALAYSIA,
JOM BERJUANG TAMATKAN UMNOBNPAS.

Mr J
Guest
Mr J

Apakah pembaziran dan korupsi TDM kita dah lupa? Forex 32 billion 'lesap' dan bohong Parlimen. Belum campur skandal Perwaja, PKFZ, Maminco, Proton, MAS dsb….Siapakah nak ulang tayang skandal sebegini? Apakah belum serik. Rakyat dah serik dan kehadiran TDM hanya bawa bala pada PH.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Hmmmmmm….!!

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr. J , here you are ….. You haven't response to my very2 simple question ??Bank yang mana satu telah muflis ketika krisis ekonomi 1997/1998 ??? Nonetheless , my response to your question @ 23:08 .I think most of us who live and strived during the heyday of Mahathirism do not forget all and every so call 'scandal' mentioned by you . I am one of them . At the same time , I can't deny all those happening were with reasons . And we were aware of every action taken by the then government to remedy the misstep .… Read more »

RATK
Guest
RATK

Hekelleh mr j itu saja yg JASA MAMPU?
Klau nk geromal lg power ko korek jubo ko lepas tu ko cium gerenti ko dapat idea geromal yg power

Anonymous
Guest
Anonymous

Jasa dibayar gaji kaw2.
Cacaipelesupasir tetap kena datang blog2 PH utk kutip taek bos.
Blog Media pro UMNOBN PAS pulak petlu palam airtight. Ini sebab TAKUT Rakyat masok bg konen dan serlahkan KEBENARAN pada umum.

Hapo ler , gaji mahal , tp syox sendiri, gigil tahap malaria.
UmnoBNPas hnya sedang tercungap dlm dunia fantasi.

KESABARAN RAKYAT,ADA HADNYA….
Hujah JASA yg dangkal tahap tabika hanya boleh memendekkan HAD itu.

RATK
Guest
RATK

Hujah sampah dari jasa
Hanya boleh mencerahkan peluang kerajaan barisan ke lubang yg mereka gali dan terkubur

Anonymous
Guest
Anonymous

////////////
///…O….O).
//……..o…) <.ada…pelanggan.ka..malam ..nih
…______).. ponggong ..aku..dah..berdenyut
…______……tak ..kan..50sen..pun..tak..laku!!
…………. )

KEJORA BAPUK NGAH BERKIRA-KIRA
-lokasi-Lorong Chow Keat

Kakakakakakakakakakakakakakakakak
Auw…auw!!!!..sado..sadooooooo…

Anonymous
Guest
Anonymous

Koho berat Nate ni gilo

Anonymous
Guest
Anonymous

kejora dah sentap!!!!
sampe ubah bahaso!!!

jangan ko lari ye….

Anonymous
Guest
Anonymous

Nate gapo sentap tu? Kandang babi belake rumoh mung ko?

Anonymous
Guest
Anonymous

satu-satunya anak babi tunggal yang masih berkeliaran di blog budin, setiap hari menjadi ratahan singa-singa PH yang garang.

terima kasih KEJORA!!!!

Carlos Santiago
Guest
Carlos Santiago
RATK
Guest
RATK

Hehe dah terbongek nk dialek lak kahkahkah
Ada impak ke ko dialek bagai
Burit nate mu
Itu kamu anon

Anonymous
Guest
Anonymous

Hello gaji mak badak dari besar dari poad tu..hihi..credit card xde limit

Anonymous
Guest
Anonymous

suatu masa aku tiada wang
aku ganti tayar korek RM45
KENA GST!!!!!!masyaAllah

gst pada insan yang tersepit wang!!!!!!

BERKATKAH WANG ITU PADA KERAJAAN!!!

Macy
Guest
Macy

Hari hari rejim zionis najib mencekik duit rakyat utk digunakan atas sesuatu yg langsung tidak memberi kebaikan kepada rakyat, JASA adalah salah satu drpanya. Berbillion digunakan utk memastikan beliau berada diatas sana, duit yg diperah hasil titik peluh kita semua!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

a you sure Macy?????
memang sure pun!!!

sokong 150%!!!!!!

kejora lahanat tahik kucing
pasti tak sure

ha..ha..

Anonymous
Guest
Anonymous

Nate gapo gak kero duku. Takdi senyap supah mace beruk deme kuro.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Nate kelate celup.ni tok habih habih nate bahaso nate..

Woi guna bahasa kebangsaan la woi nate kelate pariah negeri paling miskin di asia tenggara!..

Nate mat golol jolok balok

Anonymous
Guest
Anonymous

Mu tok soh guno namo Malaysia, mu guno namo Nate kero babi ute

RATK
Guest
RATK

Anon2054 ko pakai bahasa apa?
I dont understand it all coz your languages are very kampung n full of shit
Damn u are most stupid person i see

Anonymous
Guest
Anonymous

Alhamdulillah…

ramai orng2 awam support PH..

11 BULAN LEPAS,dapat kumpulkan hampir seribu pengundi atas pagar support PH dikawasan saya.hari shj dapatkan 5 orang anak muda support PH.
Nampak gayanya tempat saya parlimen dan 3 DUN untuk PH..Tak kiralah sape2 bertanding pkr ka,amanah ka,dap ka bersatu ka pasti menang..

kita penyokong PH ,gerak-kerja akan gempur tempat2 umno,dan pengundi atas pagar..hahahahah..
hahahah…abislah parti2 dinosor ni..

kami rakyat tak diberi gaji macam si JASA ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

Mcm PKR Selangor lah. Masa belum mng tak ada claim apa-apa bila buat kerja. Tapi bila menang, mulalah tanya… mana job… mana job…aku kerja kuat dulu. Kalau tak takkan dpt bina istana ala Disneyland.

Cakap masa tak ada kuasa boleh lah. Bila dah mng, berebut-rebut projek mcm anjing kebuluran.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Disneylamd kepala.anjing ko la

Kami dah tengok rumah tu.. setakat bumbung je bulat yg lain mcm sial..

Google map la weii machai bodo umno

Tan srinkhir toyol punya mahligai fuuuh.. sultan sulu pun kalah

Anonymous
Guest
Anonymous

Tambah sekor adun port klang yg mampuih lps bn kalah aritu..pergh rumah mcm istana..bn kalah je kena heart attack..kiki

RATK
Guest
RATK

Tepat bro malaysia baru
Tak salah kan berebut projek sbab semangat nk maju kan selangor?
Daripada berebut projek sbab nk menyebat duit projek?

Anonymous
Guest
Anonymous

http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/11/padanmuka-mesyuarat-cawangan-ppbm-tidak.html?m=1

KIKIKIKIKIKI…. BILO DAH KANTOI BANGANG MENGURUS DI SALAH KAN ORANG LAIN… TAK KO BABI NAMEENYE TUH….!!!

DOLU PARTI UMNO MAMAK YANG GUNA
ABIS JENTERA UMNO DIA KASI PERAH TENAGA
ARI NI MAMAK KENDALI SENDIR PARTI NYA
MELINGKUP CAP MUNGA ORG LAIN DISALAHKANYA

BERAMBOSSSSSSS….. BARUA [email protected]

INI KALI HAAHH….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

sudahlah pakkarramu!!

Anonymous
Guest
Anonymous

..A…A..
?????????
>>>><<<<<)
..O….0..)
…..00…)
———-)
vvvvvvvvvv)

AAAAAAAAAA)
———-
….)))….

KEJORA anjing sahabatku……ha…ha…..ha
Dari perkongsian roh dendam dan kesumat
Penyatuan jiwa kita yang berapi-api ini
Kusuntikkan ilham untuk mu!!!!!
Gunalah untu mencipta madah
Bahasakan “penghinaan dan celaan”
Kau pasti mampu menewaskan lawan

Memang kita di sebelah kemungkaran
Tapi itulah nikmat bagi kita…
Belailah kemungkaran!!!!!!
Suburkan sifat itu di jiwa mu….
Kau pasti akan berjaya!!!!

Ha..ha…..ha….ha…..ha…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini contoh kecik bagaimana najib membazirkan wang rakyat…kalo najib tak membazir GST boleh ditukar kod SST yg tidak kenakan cukai keatas banyak barang dan servis…

Anonymous
Guest
Anonymous

Berjuta setahuan kerajaan umno baxirkan wang untuk tanggong JASA…JASA dah bertindih tugas dengan menteri Said kruak…

RATK
Guest
RATK

Hehe anon bab jilat mmg suka tindih menindih

Anonymous
Guest
Anonymous

JASA habiskan boraih jeer…

Anonymous
Guest
Anonymous

JASA layak diganti nama JALANG saja iaitu Jabatan Ampu Lanun Najib & Gerombolan.

RATK
Guest
RATK

Tak jalang
Jilat
Tak jilat
Ketagih
Dapat jilat
Melebih
Kasi sapu duit rakyat
Sampai habih

Anonymous
Guest
Anonymous

sebab itulah budget JPM jumlahnya 21billion tak seperti TUN cuma 8billion shj.

Gaji/elaun..Badak dan rizal tukang angkat beg badak.
5 jet peribadi..
JASA fuad dan pencacai najib.

+++++++dedak..

PUNAH Malaysia dibuek oleh mak badak ni!!

Anonymous
Guest
Anonymous

hello.suka haji jer nk kutuk mak badak ..I ni wife pm hokayyyy..naik jet kerajaan free pun xde sape nk tegur..

Anonymous
Guest
Anonymous

Fuad kalah dgn calon PKR di parlimen batu pahat.Dapat gaji lebih dari pemenang MP dan menteri????

cukup teruk la parti DINOSOR ni..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Phoooooaaaatttt…..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Phooooooooaaaaatttttttttttttt!!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Zack….

Malu bertanya, sesat jalam.
Malu terbogel…??????????

RATK
Guest
RATK

Gaji dia mahal sebab pandai menjilat
Khalas

Anonymous
Guest
Anonymous

//…A….A….\
//???????????
//???????????
C….(O…….O)…?
//…….OO……..\
(00000000000)
(V000000000V)
?????????????
?????????????
KEJORA sahabatku……ha…ha…..ha
Dari perkongsian roh dendam dan kesumat
Penyatuan jiwa kita yang berapi-api ini
Kusuntikkan ilham untuk mu!!!!!
Gunalah untu mencipta madah
Bahasakan “penghinaan dan celaan”
Kau pasti mampu menewaskan lawan

Memang kita di sebelah kemungkaran
Tapi itulah nikmat bagi kita…
Belailah kemungkaran!!!!!!
Suburkan sifat itu di jiwa mu….
Kau pasti akan berjaya!!!!

Ha..ha…..ha….ha…..ha…

Anonymous
Guest
Anonymous

8. Pastinya sebagai bakal pewaris takhta Arab Saudi, Putera Mohammad Bin Salman akan melihat gerakan seperti Ikhwan Muslimin sebagai ancaman pada masa hadapan di mana anak muda Saudi kini terdedah dengan idea-idea politik luar menerusi perkembangan teknologi semasa. Ikhwan Muslimin bukan sahaja berpengaruh dari segi gerak kerja di lapangan, tetapi juga dalam ‘berdakwah’ menyebarkan idea perjuangan mereka dalam pelbagai saluran media. 9. Sememangnya ada khabar yang bertiup kencang bahawa Arab Saudi kini mulai bekerjasama dengan musuh ketat dunia Arab, dunia Islam, dan Ikhwan Muslimin sendiri, iaitu Israel. Meskipun tuduhan sedemikian dinafikan Arab Saudi, namun bacaan percaturan politik semasa tidak menguntungkan… Read more »

Kumbang Terbang
Guest
Kumbang Terbang

Sekali dia cerita Arab da…

RATK
Guest
RATK

Halo bro cite politik mesir?
Nape tak nk kopipes cite politik zaman firaun ramses ke bru syok kitaowg baca lahanat

Anonymous
Guest
Anonymous

Tugas JASA semakin berat dan sukar skrng ini utk pastikan UMNO atau BN menang nanti…tentulah bayarannya lumayan..

Anonymous
Guest
Anonymous

SEBANYAK 11 buah Sekolah Rendah Islam (Madrasah Dar) yang bernaung di bawah Dewan Ulamak PAS Terengganu akan memulakan sesi persekolahan pada 2018. Pengarah Jawatankuasa Panitia Majlis Anugerah Kecemerlangan Ujian Penilaian Sekolah Rendah Islam (UPSRI) Che Wan Mustaffa Che Wan Kaman berkata, ia bertambah daripad sembilan buah Madrasah Dar yang telah beroperasi sejak tahun 1987. “Tahun ni (2017) kita ada sembilan buah, tahun 2018 kita ada 11 buah, asalnya dulu Madrasah Darul Taqwa Batu Enam, jadi berkembang. “Ini perkembangan kita, selain daripada kita mengambil peperiksaan (UPSRI) bersama, kita melaksanakan program kesenian dan sukan bersama, pengurusan buku teks, kursus guru, kebajikan di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Copy Paste dapat lah sikit dari 25000…. 0.03 %

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

20:19….

Ulang semula sebab typing error/.

Kopi 'O' kaw, menghilang ngantuk.
Kopi susu, enak rasanya.
Kopi tongkat ali, power mengamuk .
Kopipes……..??????

Anonymous
Guest
Anonymous

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) Kawasan Putatan tidak ketinggalan dalam menghargai kecemerlangan pendidikan kawasan setempat. Seramai 6 orang pelajar Sekolah Kebangsaan Sembulan yang meraih pencapaian cemerlang dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) telah diraikan. Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah, Zulzaim Hilmee Abidin bersama AJK PAS Putatan telah turun sendiri ke SK Sembulan untuk menyampaikan sijil ucapan tahniah kepada para pelajar. "PAS Putatan merakam ucapan penghargaan dan terima kasih kepada ibu bapa dan guru yang telah mendidik para pelajar mencapai kecemelangan dalam bidang akademik," ujar Zulzaim. Pihak SK Sembulan mengucapkan terima kasih atas keprihatinan PAS Putatan demi memastikan pendidikan di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko, laki ko, anak ko, semuanya PKR sendirian berhad, sebab tu PKR selalu kalah kerana parti keluarga sdn bhd.

Anonymous
Guest
Anonymous

Asas pendidikan negara yang tidak didasari ketakwaan dan acuan al-Quran gagal membangunkan masyarakat seimbang pada intelek, emosi dan spiritualnya, demikian menurut Ketua Penerangan Pemuda PAS Selangor, Ustaz Mohamed Sukri Omar. Berbeza katanya, pendidikan berteras al-Quran sebagaimana diterapkan di PASTI, akan melahirkan generasi Islam yang cintakan agama, sarat dengan cita-cita menjadi generasi terbaik kerana mengikuti jalan para Sahabat R.A. Perkara itu dinyatakannya ketika menyampaikan ucapan perasmian Majlis Kecemerlangan PASTI Iqra' Taman Melur anjuran PAS Cawangan Tasek Tambahan di Auditorium MPAJ, Pandan Indah, di sini semalam. PAS menurutnya, serius membangunkan sistem pendidikan Islam kerana itu mempunyai rangkaian institusi PASTI di seluruh negara… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Hmmmm, cik gundu meniru lagi?

Anonymous
Guest
Anonymous

Nenek kipas kempunan la tu tak dapat banyak tu..lain kali bawak kipa elektronik bukan kipas kertas..nasib tak bongkok..

Anonymous
Guest
Anonymous

KEPEMIMPINAN Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), secara terbuka atau tertutup, telah mengakui masalah pematuhan dan mengharapkan panduan Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (JPPM) memandangkan parti itu masih baru. Yang mutakhir adalah pengakuan dan penjelasan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin bahawa PPBM memerlukan tunjuk ajar dan nasihat JPPM, khususnya berkaitan mesyuarat agung tahunan. Muhyiddin berkata, pertemuan perwakilan PPBM dengan Ketua Pengarah JPPM, Surayati Ibrahim pada 21 November di Putrajaya berjaya mencapai kata putus. Katanya, pihak JPPM memberi ruang kepada PPBM untuk membentangkan cadangan penyelesaian urusan pembentukan parti itu yang masih belum selesai. Muhyiddin berkata, keputusan itu dicapai selepas perbincangan 'positif' antara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

yang tersurat…gini…gini
yang berhelah… gini….gini
yang tersirat,sama-sama tau !!!!

rakyat boleh menilai
SAMA-SAMA TUNGGU PRU!!!!!
JAWAPANNYA ADA DI SANA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Copy Paste dapat lah sikit dari 25000…. 0.5%

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

20:12…

Tak bolehkah dia menulis atas kemampuan sendiri, katanya cik gundu….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengampu dan membodek hingga menjual maruah sendiri perlulah dibayar gaji tinggi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Walaupun bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad seorang yang bermasalah, namun beliau masih merupakan alat DAP untuk menguasai undi Melayu, kata penganalisis politik, Prof Hoo Ke Ping. Menurutnya, Dr Mahathir adalah satu liabiliti kepada pengundi Cina berikutan dakwaan beliau terlibat dalam skandal pertukaran mata wang asing (forex) Bank Negara Malaysia pada tahun 1980-an dan 1990-an, dan sikap berdiam dirinya terhadap pelaksanaan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) diwujudkan oleh Dong Jiao Zong. “Dr Mahathir sangat bertanggungjawab. Lim Kit Siang, sebagai contoh, tidak pernah dilihat bersama dengan Dr Mahathir selama lebih dari dua minggu sehingga forum (Rabu lalu). Isu-isu yang berkaitan dengan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Cakap je yang benar..

Anonymous
Guest
Anonymous

1. Mengejutkan sekali tidak sampai tiga hari Arab Saudi mengisytiharkan Kesatuan Ulama Islam Sedunia yang turut dipimpin Presiden PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sebagai pertubuhan pengganas, serangan bom berskala besar telah meledak di bumi Mesir. 2. Pada hakikatnya, serangan berdarah di Mesir ini hanyalah satu daripada lapan peristiwa geopolitik semasa yang boleh mengundang fitnah dan bencana besar ke atas gerakan Islam yang berpengaruh di dunia, iaitu Ikhwan Muslimin. Ikhwan Muslimin sememangnya sejak sekian lama terkenal sebagai gerakan Islam yang dimusuhi Arab Saudi kerana perjuangan politik Islam tanpa kompromi terhadap order ‘Petrodollar’ yang didominasi Amerika Syarikat. 3. Selain peristiwa… Read more »

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Rasa-rasanya ada lg yg dibayar gaji lebih tinggi dari KP JASA, iaitu mangkuk semalam yg berani cakap Tuhan meliwat tapi tak nak bertaubat. Mahu2 dari 12.8 juta, separuh tu bayar gaji dia. Handal tu beb. Dgn Tuhan pun dia berani ckp macam tu. Agaknya tak lama lagi sampailah hukum dia. Sombong tak bertempat. Sombong bodoh. Kau tunggu aje.

Anonymous
Guest
Anonymous

Copy Paste dapat lah sikit dari 25000…. 0.5%

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Park Jee Lat…

Kenangan mengusik jiwa.

Anonymous
Guest
Anonymous

BILO PULAK DEN MARAH SAMA KO OSTAT AL BUDIN…NANTI DEN TAK MASUK SYURGA PULAK KO KATA!!!!…..

Anonymous
Guest
Anonymous

YB Anak Bukit tidak jatuh murtad kerana keluar PAS tidak bermakna keluar islam..kerana PAS BUKAN AGAMA..tapi YB tu akan menjawab di depan Allah Rabbul Jalil kerana mengkhianati baiah dan sumpah atas nama Allah yg dia sendiri lafazkan tanpa paksaan sewaktu nak jadi calon pru dulu.. – Lebai Habib Al Intani

Lagipun baiah TALAQ 3 Isteri pun adalah perbuatan sendiri oleh Khalid Samad dan diikuti beberapa orang kononnya nak tunjuk mereka lebih PAS daripada PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

1713,
Baiah kepala bapak.Allah sanjung tinggi bab pernikahan. Sehingga betlaku gegar tiang sekira talak dilafaz.
Ini PAS sanjung talak.Gilo ke hapo…SAH! PAS, PARTI AJARAN SESAT pimipinan lobai gangsta.

Mr J
Guest
Mr J

Anon, bila kita lompat ke parti yg pemimpinnya melarang isteri pakai hijab dan menentang perkasaan syariah kita perlu juga check iman – apakah yg mendorong kita untuk menyokong pimpinan sedemikian dan menolak ulama'. Tambah pemimpin ini pula banyak bawa sengsara pada rakyat melalui skandalnya dan bertindak zalim pada penentangnya. Dulu pimpinan PAS yg sama mengelarnya Maha Firaun dan sesat. Apakah kini mengambilnya sebagai pemimpin? Apa dah jadi dgn prinsip dan iman kita?

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr. J , jika sungguh kamu ingin berdakwah , mengapa kamu tidak syorkan Kak Rozie kamu tu berhijab juga ,, Kamu dan para walaunta ni cakap tak serupa bikin lah !! On top of that , Mr. J . saya dah cari merata rata kenyataan Siti Hasmah mengenai berhijab ini .. Apa yang saya temui adalah kenyataan beliau " my husband is not a fan of me in veil "". So , andaian dan pengertian saya yang tidak punya MBA ni adalah … Mahathir tidak berminat isteri dia berhijab dan bukannya melarang .. berbedza tu Mr. J ? Mungkin penafsiran… Read more »

RATK
Guest
RATK

Mr j berhijab itu antara hamba dan tuhan
Tak adil tipu klepet antara manusia sesama manusia
Ko boleh tak beza perkara yg hablu minnallah dgn hablu minnannas?
So bila berhijab jadi pencuri tipu sana sini
Janji bulan dan bintang
So suci lah yer dgn berhijab?

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku nombor 2!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

"Pengumuman beliau menyertai BERSATU itu menunjukkan beliau seorang ahli politik yang gentleman, berbanding (Anggota Parlimen) Pokok Sena (Datuk Mahfuz Omar)."Itu lebih baik untuk PAS. Berbanding mereka yang duduk dalam PAS tetapi merosakan parti," katanya kepada Malaysiakini, hari ini. Semalam, Amiruddin yang juga ketua pembangkang DUN Kedah dilaporkan keluar daripada PAS dengan menyertai BERSATU. Terdahulu, Amiruddin dilihat lebih cenderung terhadap parti serpihan PAS iaitu AMANAH, malah turut menyertai konvensyen tahunan parti itu, baru-baru ini. Selain Amiruddin, difahamkan konvensyen itu turut dihadiri Mahfuz dan ADUN Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa yang kini masih kekal sebagai ahli PAS. Sementara itu diminta mengulas lanjut… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Itulah namanya strategi politik matang dan sejahtera wahai wala`unta oiiii…..hangpa yg bodoh berpolitik cara kuno…..

mahligai seni
Guest
mahligai seni

Tahniah dapat tempat ke-2.

Anonymous
Guest
Anonymous

Copy Paste dapat lah sikit dari 25000…. 0.5%

Mr J
Guest
Mr J

Bila ramai pemimpin keluar PPBM dikata bersihkan sampah. Bukankah kes seorang pemimpin PAS yg keluar beginipun dikata bersihkan sampah.

RATK
Guest
RATK

Bila keluarkan ahli parti mr j mmg kita buang sampah sebab takda guna simpan
Tapi bila seorang pemimpin yg keluar parti sertai parti lain itu adalah tanda politik matang
Kerana parti yg dia sertai dulu natang
Tiada prospek utk brkembang
Tapi gelar diri king maker
Alahai sedihnya

Anonymous
Guest
Anonymous

Untunglaa gaji tinggi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ceramah semalam dimulakan dengan Mahfuz Omar. Seperti selalu, Mahfuz akan selitkan lawak2 bodohnya dalam ceramahnya. Crowd ketika itu dianggarkan lebih kurang 1200 (gambar 1). Itu pun terpaksa import orang luar untuk mai support. Kemudian penceramah kedua adalah Ketua Bahagian Bunga Pendang iaitu Razak Khamis. Razak Khamis ni dulu masa duduk dalam UMNO Bahagian Pendang, darjat atau tarafnya hanyalah setakat AJK Bahagian saja. Tu pun menang AJK sebab dok dalam kapal. Tiba2 bila masuk Bunga terus dilantik jadi Ketua Bahagian, sebab tu dia jadi serupa dengan Merak Buih. Makan puji taktau bak habaq la. Kes tu yg bergaduh dengan Timbalan Ketua… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Temberang…

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Mama.monyet JASA

Madam.jamilh

Kojola

Gengstar najip

Mat pork

Anon puteri umno

Manaaaaaaaaaaaa

Mesti.gaji dedak ni.mahal kalau tidk takdelah sampai jam 3pagi

FreeMan
Guest
FreeMan

Assalam Abg Din. Mungkin otak dia ada sikit short org melayu kata biol.. salah satu media propaganda bila berhujah dia merapu.. tak masuk dek akal bila bercakap.

Anonymous
Guest
Anonymous

Copy Paste dapat lah sikit dari 25000…. 0.5%

Anonymous
Guest
Anonymous

Pandangan fuad bos Jasa
bagai sampah busuk.kalah
di batu pahat dan dikutip
dari tepi jalan.fikiran
macam budak tadika.

Anonymous
Guest
Anonymous

Fuad zakarzi,
Ini lah dia kepala segala tahi sutuk, kepada blogers upahan di setiap blog,
Kpd blogers penjilat najib umnobn yg sukarela pegi mintak
Claim anda segera

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi kat puad gaji puluh puluh ribu buleh…tak campur elaun2 lagi. Peruntukkan lain banyak pulak kena cut.caiiiiii anak anjig najib tak sedar2 lagi ke si najib ni bijak perabis duit negara???

RATK
Guest
RATK

Jasa lidah propaganda umno
Fuad zakarshi ni dibayar berpuluh ribu dgn wang rakyat utk doktrin rakyat jadi sampah
nyata mmg bodoh agensi nie
Dan hasil keluaran jasa yg tipikal adalah mr j dan geng najib
Ketua jasa kaki penjilat
Anak buah bodoh bodoh alang