MUNGKINKAH PEMBATALAN BERSATU AKAN JADI HADIAH KEPADA PERHIMPUNAN UMNO?

Ruang bagi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) atau Bersatu untuk terus hidup dan bernafas dengan selesa nampaknya semakin sukar dan tidak mustahil berdepan hukuman dibatalkan pendaftarannya.

Meskipun minggu lalu ketika Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin bersama rombongannya bertemu dengan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran atau RoS, Surayati Ibrahim dan dilaporkan jabatan itu memberi jaminan untuk membantu menyelesaikan beberapa isu yang mereka hadapi, segala-galanya kini seperti sudah berubah.
Panas yang diharap sampai ke petang, sebaliknya awan mendung sudah pun menjelma di waktu tengahari. 
Berdasarkan perkembangan terbaru, Bersatu kini harus lebih bersedia menerima hakikat pendaftarannya akan dibatalkan oleh RoS.

Dalam kenyataan terbarunya, Surayati berkata, beberapa cadangan pengeculian yang dikemukakan oleh Bersatu kepada jabatan itu disifatkan tidak pernah berlaku sebelum ini serta bertentangan dengan Akta Pertubuhan 1966.

Sehubungan itu, beliau telah merujuk perkara itu kepada penasihat undang-undang di Jabatan Peguam Negara untuk mendapatkan kepastian.

Menurut Ketua Pengarah RoS itu lagi,  adalah dijangka maklumbalas daripada Jabatan Peguam Negara itu akan diperolehinya dalam tempoh seminggu daripada sekarang.

Tempoh seminggu daripada sekarang itu adalah sekitar tarikh 2 atau 3 Disember depan.

Adakah jika setelah RoS mendapat kepastian daripada penasihat undang-undang Jabatan Peguam Negara bahawa Bersatu didapati melanggar beberapa peraturan dan pengecualian yang dipohon tidak dapat ditunaikan, awal Disember itu merupakan tarikh pengumuman parti yang dipengerusikan Tun Mahathir Mohamad akan dibatalkan pendaftarannya?

Apa mustahaknya Bersatu dibatalkan pada tarikh tersebut?

Perhimpunan Agung UMNO tahun ini akan diadakan bermula 5 hingga 9 Disember dan kiranya pembatalan pendaftaran Bersatu diumumkan sehari dua sebelum ini, bermakna keputusan RoS itu adalah hadiah paling berharga bagi perhimpunan kali ini.

Sudah tentu pengumuman batalnya pendaftaran Bersatu itu nanti akan disambut secara meriah oleh perwakilan yang berhimpun, dijadikan bahan dalam ucapan perbahasan serta penggulungan dan turut disertai seruan agar ahli-ahli Bersatu kembali semula kepada UMNO demi perpaduan Melayu.

Tidak mustahil dalam merayu mereka kembali demi perpaduan Melayu itu, Najib dalam ucapannya akan menangis teresak-esak konon memikirkan nasib bangsa yang berpecah.

Akhirnya, Perhimpunan Agung UMNO tahun ini hanya dipenuhi gegak-gempita mengenai batalnya pendaftaran Bersatu yang dianggap hadiah paling bernilai sebelum tibanya PRU 14 yang secara kebetulan juga UMNO tiada isu menarik untuk mencetuskan kebangkitkan sokongan kepadanya yang kian merudum hari demi hari.

Lalu, lupalah semua orang kepada isu 1MDB, GST, beban kos sara hidup, kenaikan harga minyak, pembaziran, penyelewengan, duit negara hilang kerana disamun, kes-kes rasuah yang bertimbun dan macam-macam lagi masalah yang melanda negara sejak dipimpin oleh Najib.

Apakah ini hanya spekulasi  atau benar-benar akan menjadi realiti? (ShahbudinHusin 26/11/2017)

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:56 pm

184
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Othaman AhmadAnonymousZack Armstrongdiny yusofFreeMan Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
dad
Guest
dad

lancau jasa dah mulakan perang. semua agensi kerajaan akan jalankan perintah utk lindungi umporno dan kepala bapak kau. semua berkaitan 1mdb akan d haramkan.

they want war, we will give them war.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aamin

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia menghilang Suman lima kupang
Dah masuk wad lagi ke, ini anak gampang
Nak lagak juah tak padan hencot tempang
Ntah bila boleh berjumpa, nak ku lempang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

5 1/4 – 2 3/4 =

soalan mudah,coba ko selesaikan!

Anonymous
Guest
Anonymous

Buah nangka di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kejora ini budak baru
Kalau salah jolok lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Fill in the blank:

Suman = RM1.00 – RM0.50 = _______

Anonymous
Guest
Anonymous

jawab soalan anon 21:47 tu kojol!
kalo ko benar-benar guru matematik

ko ingat aku tak tau ke?
ko tu penjual kain

Anonymous
Guest
Anonymous

kalo ko tak tau jawab ,ko buat gini..

susun pecahan tersebut dalam bentuk lazim
(inovasi baru dalam menyelesaikan masalah
pecahan)

… 5 1/4
..- 2 3/4
———
———
pinjam satu dari 5 kepada 1/4=5/4
lopeh tu ,tolak lerr..ha..ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Kem onn kojola. Jhn bagi malu depan jasa IT junior lain2 tuh. Dah la baru ni ngamok ko kena maki kes Pelesupasir tuu.Kem On Kojola, soalan kacang tuh

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous26 November 2017 at 21:47
5 1/4 – 2 3/4 =

soalan mudah,coba ko selesaikan!
_________________________________

21:47 naper beri soalan tahap sek rendah
Malu lah nak jawab, soalan beginii mudah
Graduate diberi soalan fraction, apa jadah
Bagi soalan KBAT ker baru le ada faedah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

That is a very low simple type of question
Don’t U ever expect it’ll make me tension
I’ll give U the answer without explanation
5 1/4 – 2 3/4 = 2 ½ , is that the solution??

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

2213, inggerisi tahap taek yg basi, piawaian United Mongrels & Nuts Organisation.

Anonymous
Guest
Anonymous

Now I'll explain:

Make both fraction as a single fraction, that is,

5 1/4 equals to 21/4 and
2 3/4 equals to 11/4.

Then, U subtract 11/4 from 21/4, that is,
21/4 – 11/4

Since both fractions have common denominator, then you can subtract the numerator (21 – 11).

So, 21/4 – 11/4 = (21 – 11)/4 = 10/4
10/4 can be reduced to 5/2 and
5/2 = 2 ½ (or = 2.5 in decimal form)

So, the final answer can be:

5/2 (in single fraction form) or
2 ½ (in mixed fraction form) or
2.5 (in decimal form).

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya….good..
sekarang soalan bm teka-teki

kau pernah makan biji cempedak kan ??

ada sejenis biji,kalo ko nak makan
ko kena langkah dulu..biji apa tu
kejola????

jawab…sampe pagi pun ko tak boleh

Anonymous
Guest
Anonymous

JUST FOR FUN:

The total number of Surah in the Al-Quran is 114, right?

Try and calculate this:

114 – (your age) + 3 = ________

What do you get in the blank?
It's the year you are born, isn't it?

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

buat KEJORA :

2.5(in decimal form)
ITULAH SAIZ ANU YOU IN YOUR SPENDE!!

kahhhh…kahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

22:26

Soklan bebudak tadika…

BIJIK DAM BRO..

(Ngko ingat aku fikir bijik kelentit ker?)

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pasti cai2 bingai kini bengang dan berang
Dgn Ciikgu Kejora, tak leh jual temberang
Ini pahlawan Kejora bukan ler sembarang
Jauh hebat, dibanding Suman memerang

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kejora…

Don't like the way you walk
Don't like the way you talk
Don't like the way you walk
When you talk, you talk cock

Got it, kiddo……??

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Bro phantom

Dah kluar dah si.kojola…

Dari pagi sampai petang dia kolek dedak lepast
Projek dgn anak murid dia yg nak spm

Tension soalan tak jawab.. depa berdua menghisap..

Tak senonoh betul

Anonymous
Guest
Anonymous

CEO baru cadang ganti nama Proton kepada "Bao Teng" dalam bahasa Cina KETUA Pegawai Eksekutif (CEO) baru Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd (Proton), Li Chunrung dilapor mencadangkan penukaran nama Proton dalam bahasa Cina kepada nama "Bao Teng". Katanya ketika berucap dalam persidangan usahawan Malaysia-China ke 7 semalam, orang China sudah biasa menterjemah Proton menjadi "Bao Teng" tetapi rakyat Malaysia menggelarnya "Pu Teng". Katanya, "Bao" bermaksud khazanah atau harta benda manakala "Pu" membawa maksud biasa. Pada 24 Mei lalu, DRB-Hicom mengumumkan penjualan sebanyak 49.9 peratus sahamnya dalam Proton kepada Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd (Geely), sebuah syarikat gergasi automotif negara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak sodap nama tuhhhh

namanyer gini.

bukan Bao Teng tapi"Bau Taik Kojolla"

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Senang gini lah

Bahasa budak hingusan unit it pemuda umno

Proton = poe-ki

Ya dlm melayu PUKI tambak MAK

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah tak nampak lagi, Suman biol berlegar
Ifrit tua ni abok tak ada, cakap je berdegar
Tegok pantun B.I Kejora, lutut dia longgar
Dia cuma tau, ‘buah cempedak luar pagar’

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

…….A……A……
. ////.O..O\\..
////…..w….\
////…..oo……\
////XXXXX/\.
///……………….\
///………………..\
OH…,Kejora kekasih ku!!!
Sifat mu dan aku sama
Suka menfitnah dan mencela
Kebaikan adalah KEBURUKAN pada kita
Keburukkan pula KEBAIKAN pada kita

Tiada balasan yang ku pinta
Dari ilham jahat yang ku berikan pada mu
Bukan tuhan yang beri ilham padamu
Tapi aku……aku…hi…hi
Hanya najis mu yang ku pinta
Itulah MAKANAN kesukaan ku

Aku kan sentiasa mendampingi mu!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Udah2 ler 21:27, cai pukiimak mireng gila
Gambar ko lukis tu sebijiik Matdey Kerala
Mana ada hamba ni suka memfitnah cela
Yg hamba buat tu kjaan hamba mau bela

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Saya masih sihat wal afiat tapi masih tertawa menahan perut melihat kebodohan kamu tapi nak ekk konon ada degree & seorang liguistik.

Tenggiri busuk & lastik-plastik adalah, Kojol…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ikut kiraan , patut sudah pupus, tapi Kojola ni contoh terbaik Melayu Tongong Tahap Taek.

Nak kata melayu, tak ada adab.
Nak kata Arab, sawo matang misai pun tak ada.
Nak kata Macho, selak nampak kepala taugeh yg layu.
Nak kata pandai, otak selut totok bertaek.
Nak kata islam,……..(x snggup tulis)

Anonymous
Guest
Anonymous

arab anunya bosar…
di nihhh batang mancis..

Anonymous
Guest
Anonymous

Haramkan BERSATU,….Perhimpunan UMNO juga akan dianak haramkan.PRU 14 negara dalam darurat.Itu kehendak najib anak haram untuk selamatkan dirinya serta anak2 haram sekelian.Sedar lah UMNO berapa ramai orang Melayu yang darahnya sudah menyirap angkara kau bugis penyamun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..cgu maths berpantun Bahasa Inggeris
Ini jauh lebih berbisa, darii tikaman dgn keris
Wak Suman pasti akan rasa hati nya terguris
Basah pula ler katil terkucil pampers dia tiris

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bunting….penjual kain!!!
Ngako cikgu..
kahhhh kahhhhhhh

dad
Guest
dad

spelling tonggang terbalik…makna dah tah ke mana….adjective pakai salah, pun nak dibanggakan.

kepala bapak kau!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kojolla nak temberang konon dia ada ijazah.
Dah saya kata, budak nie bahasa Inggeris dia memang 'fuck tough', tak reti nak beza & mengeja carrier & career.

Yg pasti dia nie dulu ponteng sekolah duduk bawah pokok getah dgn basikal tua yg berkarya (carrier).

Ketawakan dia, kawan2…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Shame Matdey now hides behind the curtain
He is so thick skinned & made a lot of U-turn
For all his sins, he's being punished in return
On top of all he'll loose in GE14 quiet certain

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mahathir, Najib & you are world apart. He is a qualified medical practitioner from King George College, S'pore when both of you were not even born.
Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career. Degree, lingusitic my foot…..!!

Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

Go back to primary school, will ya.
Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Padan muka Matdey, udah terima balasan
Baru2 inii, kena main dgn budak hingusan
Kini cap munge pula kena cari batu nesan
Si tua renta ni, kalu tak kojol pun pengsan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

ahhhhh!!!!!!!sado….
lagi….lagi….aaaaaaaaaaaaa…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora syaitan berlagak Degree
Ko belum kenal,Masters Sains Politik
Pelajar terbaik Berlin,kau naik ngeri
Ku halau kau, peluh kau menitik

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career. Degree, lingusitic my foot…..!!

Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

Go back to primary school, will ya.
Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai-cai anjing puak haprak terus menyalak
Pendaftaran Cap Munge, ROS sudah tolak
Pas pula tidak layan lagi, PH dok gila talak
PRu14 nanti, kitorang tunggu jer nak gelak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

PERHATIAN DAN PERINGATAN TERHADAP KEJORA:

Sepengetahuan saya, belum pernah ada cikgu sepanjang masa (24 jam) mencarut, mengeji, mencaci, berpantun-pantat biadab tanpa sopan, ketawa mengilai berdekah-dekah mengakhiri do'a. Cikgu jenis apa, tauliah dari siapa & dapat dari mana tuuu….?? Bila masa dia mengajar, apa & siapa diajarnya tuu? Kurang Ajar adalah…..!!

Cikgu syok sendiri kah, atau cikgu ngaku sendiri macam 'First Lady of Malaysia' & 'Pahlawan Bugis' tanpa dinobat atau ada kesahihannya….??

Melihat dari keperibadian & tingkahnya selama ini, jauh panggang dari api, S E L I S I H ……..!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Sado……ah…..muahhhhhhhh!!!!

auw…sakit..sial kau!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

apa pak man ni!!!!!
aku tengah sodap ….
ganggu je…

ahhhh….teruskan sado…ah!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman idiot, U don't have to be so sarcastic
My carrier is not an imagination but realistic
I hold Honour Class Degree in Mathematics
But Allah gave me, a gifted skill in linguistic

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

…..?….?…
/////\\\
c…O…..O..?
……. oo…..
……xxxx….
……0000….

Lagi…..lagi… sadooooooooo!!!!
Yang ko guna batang Mop tu buat mende!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Its reality, not simply a dream or imagination
Maths teaching is my permanent profession
I teach function, equation, stats, progression
Algebra calculus probability & all calculation

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

5 1/4 – 1 3/4 =
ko selesaikan?

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Pardon me, do I hear right or wrong the uneducated Kojolla scoundrel posseses Honour Degree and a linguistic when he only has a basikal tua carrier, my goodness…!!

Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career.

Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

Go back to primary school, will ya.
Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Parti cap munge menghadapi nasib celaka
Melopong terkedu le Matdey syetan puaka
Kat dunia, dia melalui hudup sedih & duka
Dia akirat pula mengelupor dlm api neraka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

mengelopor..lah ko ngan si sado tewww..

ahhh…..ahhhhh… auw..bapuk

Anonymous
Guest
Anonymous

((((((
O ?)
>….) ahhh…ahhhh..sado!!!!!
…… \ aaaa….aaaaa..wow!!!!
………//))
………//………..))
……//………………))o))
…//…………….//…//
……………….//….//
………………//…//
,,,,,,,,,,==I ==//

Gambar terbaru KOJOLLA
diambil menggunakan DRON

HA…HA..
Mampos ko…kih….kih

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendaftaran cap munge ROS tolak ke tepi
Tenggelam lah kini, Matdey punyaa mimpi
Lps ini dia kena pilih, masuk PKR de DAP
Pada muka, bakal neraka punya kayu apii

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pendaftaran sodok Kojolla,mai kaih
Tak lakulah Kojolla,sebab sizen
Lps ini dia kena pilih,negro kurap lah
Padan muka, bakal neraka punya kayu apii

Anonymous
Guest
Anonymous

KO NAK HARAMKAN BERSATU
buatlah!!!!!!!!!!!

KO TAK NAK LULUS LOGO PH
buatlah!!!!!!!!!!!!!

KO NAK PENJARAKAN PEMIMPIN PH
buatlah!!!!!!!!!!!!!

Undi kami….
Selain BN/PAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

yeah hoooooo…………

Anonymous
Guest
Anonymous

sama je ngan ako…ha…ha..

tq BRO 19:57

Anonymous
Guest
Anonymous

demokrasi dilondehkan!!!!!!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

KAIN AKAK KEJORA TERLONDEH!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

nampak puntung mancis kocik

la…….
kakakakakakakakaka

Macy
Guest
Macy

Buasir dier lgi panjang!! He2 he2

dad
Guest
dad

Norashman, the son of Prime Minister Najib Razak, recently posted a picture of himself at a Victoria’s Secret Fashion Show in Shanghai last week. Norashman, 27, had a seat at the show which featured models in scintillating lingerie and posted a selfie with one of the models, Josephine Skriver. Ashman, as he is known to friends, is well known to social media users as he frequently documents his love for music on Instagram. But most posts show him trailing his father on official business trips, including a ministerial meeting with US President Donald Trump in September.

reject family klepet!

Anonymous
Guest
Anonymous

Reject pemfitnah

Unknown
Guest
Unknown

Selagi masih berakal, Tun M tahu cara lain untuk kalahkan Najib. Tun M boleh dijemput semasa perhimpunan UMNO untuk dedahkan strategi.

Best man wins.

Macy
Guest
Macy

Nak ke PutraJaya, tak semestinya naik bas jer, naik kereta pun boleh, naik motor pun boleh janji sampai. Rakyat has making ways to new guys to take over PJaya..cara mana sampai x penting, janji sampai and start cleaning up! Busuk bangkai kat PutraJaya dah pekong sgt, satu Mlaysia dah loya!

eri
Guest
eri

selepas royal London circus perhimpunan pekembar merupakan pertunjukkan sarkas terbesar di Malaysia…x sabar nak tengok menatang2 peliharaan najib beraksi jilat menjilat sesama sendiri….sapa jilat badak paling kuat dapat dedak paling banyak n.yg paling pentingnya nama masuk senarai haram jadah…

Anonymous
Guest
Anonymous

MAMAPUS KAU MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA, SYATITAN BERPERANGAI FIRAUN YANG DURJANA MENGHALANG ISTERI TUA KEREPOT MEMAKAI TUDUNG. DASAR MAMAK IBLIS AKHIR ZAMAN BERANAKAN BOBOI BOTAK AUTISTIC BERCITA-CITA JADI PM MALAYSIA….

HARAP JESUS HANCURKAN MAMAK TUA KUTUK ANAK BERANAK DENGAN SEGERA!!!!!

TAKBIR 10X

Anonymous
Guest
Anonymous

)))))))
0…?)
>…..)…AUW!!!…..AUW!!.ahhhhhh
===))))
…………..))))
……… //…….))))
………//………. )))))))
……//……………….)))))))
…//…………………..)))))O))
……………………/./…/./
……………….././…..//
…………… ././…….//
……….xxx//…xxx//

Bapuk kojolla tengah menonggeng dalam belukau
Tunggu pelanggan datang

Anonymous
Guest
Anonymous

aku nampak….aku nampak..
Tudia..ponggongnya kodek-kodek..

hihi

Anonymous
Guest
Anonymous

Tadi HAARPRAK COCKTRAIL hapa tah. Ni datang Jesus pulak. Budak wire putusni masok pulaak.

Anonymous
Guest
Anonymous

lobang ponggong tudia!!!ha,,,ha
sebesar lobang meriam buluh…

di kira sudah sizen dah…

HARAP KEJORA KEMBALI KE PANGKAL JALAN

BAWA-BAWA BETOBAT

Macy
Guest
Macy

Kejora tu rasa dah tukar jadi berok! Tak boleh lagi nak slamatkan..

Anonymous
Guest
Anonymous

tak baik macy ckp kat abg gitu,
berdosa tau

Macy
Guest
Macy

Abg pondan beruk..yiee haaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

janganlah lah kate gitu sayang,
abang Kejora ni manco tau,
tak caya…tengok ni xxxxxx

THE 3 BABE
Guest
THE 3 BABE

Dinda kojolla marilah pindah ke PH sebab Umgnok dah nak lupus dah lepas PRU14. Laki kau Mat Jaban dan Geng Najis akan jadi babi panggang untuk Jolok Gemuk. Marilah sayang. Muuuaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Shah,Minta izin c&P.. Clare R. Brown, SR; 19 Nov 2017 *Hypocrite and Coward* *Malaysians who are honest and wish their country well will have been revolted by images in the Press showing arch criminal Najib and his criminal wife Rosmah at the KL hospital bedside of his victim Anwar Ibrahim.* *This, as most Malaysian voters will realise, was a visit not from sympathy but from fear". As the whole sordid story of Najib’s thefts and other crimes, his blatant manipulation of the Courts. his open contempt for the Constitution has become public, un-denied and undeniable, his image and that… Read more »

Jidin
Guest
Jidin

Syabas anon 17.46,C&P begini lah yang dapat meyemarakkan lagi semangat pro PH..'with or without Bersatu'asalkan bersatu kita jatuhkan umno/bn,insyaAllah.

Mr J
Guest
Mr J

CRB yg kafir juga jadi rujukan kita. Terutama bila dah sah tiada bukti dlm tuduhan 90 jutanya. Bagaimana agaknya kita nak jawab di Padang Masyhar? Menurut nafsu dan berteman setiakan kafir. Manakala yg Islam dikeji, difitnah dan hendak digantikan dgn kafir evengelis kesayangan?

dad
Guest
dad

sudah la j. hari tu kau jugak refer k kapir. bila org lain tak boleh.

kepala bapak kau!

diny yusof
Guest
diny yusof

dad , he is experiencing dementia of the utmost chronic level .

Anonymous
Guest
Anonymous

DIMAKI HAMUN,DIUGUT TERUS TAAT.
TAPI TAKYAT BUKAN BODO KEPARAT.
UMNOBNPAS SUDAH PUN BOLEH DIKERAT..
MATLAMAT SUDAH TEKAD,
NIAT SUDAH BULAT..
UMNOBNPAS MEMAMG ORANG2 JAHAT.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kerat macam mana tuu..apakah kerat 18 macam yg menimpa Almarhum YB Datuk Mazlan di Pahang dek perbuatan khurafat Mona Fandi, sahabat seperguruan FLOM…..??

rahman jpc
Guest
rahman jpc

PPBM/PH, JGN LAH HARAPKAN BELAS KASIHAN (MERCY) DRPD ROS YG TERPAKSA AKUR KPD KEHENDAK KERAJAAN (UMNO/BN). APATAH LAGI JIKA KEPUTUSAN NYA (ROS) ADALAH SAH DARI SUDUT UNDANG2. MENGIKUT FIRASAT SAYA, PPBM TIDAK AKAN BERANI MEREKA BATALKAN PENDAFTARAN NYA TAPI AKAN D 'GANTUNG TIDAK BERTALI' AGAR TERHALANG BERTANDING DLM GE14 INI. SO JUST PREPARE 4 D WORST CASE SCENARIO. CALUN2 PPBM YG TLH D PILIH N D PERSETUJUI OLIH RAKAN2 DLM PH, WAJIB MEMULA KAN AKTIVITI2 MEREKA D BAWAH NAUNGAN PARTI2 (RAKAN)INI. JIKA PUTRAJAYA D TAWAN, USAHA PENDAFTARAN PPBM N PENUBUHAN PH AKAN MENJADI 'FORMALITY' SAJA. AHLI2 MPT N PEMIMPIN YG… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Melayu UMNO Borosmah Najib memang mudah lupa pepatah lama mengatakan…

Bersatu kita teguh
Tanpa bersatu kita rapuh & roboh.

At anyway, with or without PPBM, wholeheartedly million out there anxiously waiting PRU 14 giving No Support and Votes to BN, but to new fresh Hope, Pakatan Harapan, be it Amanah, Keadilan or DAP.

Mr J
Guest
Mr J

Cubalah betulkan diri dari salahkan org lain. Parti sendiri tak terurus hingga Bahagian2 sendiri yg lapur ROS. ROS pula disalahkan. Begitu budaya rendah pembangkang. Tahu ada undang undang dan peraturan maka ikutlah. ROS cukup sabar….

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr jamilah aka mr j yg sebenarnya cukup sabar…

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr. J , mengapa MO1 tidak tahu atau sedar bahawa 1MDB telah membuat bayaran kepada Aabar BVI palsu sedangkan artikel 117 penubuhannya terang2an menyatakan segala transaksi harus mendapat kelulusan dia ??

Ini baru betul2 "Kepala Bapak Kau".

Anonymous
Guest
Anonymous

U=untuk
M=mengampu
N=Najib
O=only

Anonymous
Guest
Anonymous

MINGGU DOPAN PERHIMPONAN UMNO YG DISAYANGI
APA LAGI MAMAK KUTTY ALJUBOORI AKAN DILANCAPI
SESAMALAH KITA TONGGU UCAPAN DASAR PARTI
PASTI KUTY ALJUBOORI TOKONG GIGIL CABOT LARI

KIKIKIKIKI…

dad
Guest
dad

perhimpunan porno!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

dad…

Siapkan paku, kita paku pontianak puaka cukup2.

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

MINGGU DOPAN PERHIMPONAN UMNO YANG DIBENCI
APA LAGI KEPALA BAPAK MAU MENCAROT LAGI
SAMASAMALAH KITA TONGGU UCAPAN KETUA KLEPET PARTI
PASTI AHLI BODEK TAKOT JHO LOW KENA KENCING LAGI

KIKIKIKI

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bye bye umno..aku ceraikan kau dgn talak 3.

Mohd Sufian
Guest
Mohd Sufian

Najis pasti umum bubar Dewan PAU 2017.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Ada tulur ker dia berbuat demikian, saya tak yakin.

dad
Guest
dad

perhimpunan penjilat2 dan masuk bakul angkat sendiri. akan bertan2 la penjilat kepala bapak lanun. kalau tak jilat nama tak masuk list calun. akan ada gag order, 1mdb, tantuya, sirul, trx, ecrl tak boleh sentuh. tapi si kepala bapak lanun mau cerita dia bapak durian, dia bapak india, dia bapak hospital cina, dia bapak mrt, dia bapak satay, dia juga kepala bapak umporno.

kita tunggu apa lagi yg keluar nanti. bangsat sudah, stupid, kepala bapak kau, bangang.

lancau lu najib!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Persidangan Agung UMNO Najib Borosmah dah pun dinobatkan & dikenali sebagai PAU kuih pau, tak ada ummpphh langsung.

Sebab itu UMNO & BN Borosmah Najib dah dianggap remehan dgn bukti raihan hanya 47% undi popular pd PRU 13. Bayangkan apakah keputusan PRU 14 itu nanti…..??

dad
Guest
dad

najib dah sound kat melaka…..mau jaga bini. paham2 je la…..wanita umporno, putri umporno…..kena jilat rosmah baik punya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mamaakk! Roti Umno satu. Kasik banjir kuah ikan tau.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Kuah ikan pedukang tau…

Anonymous
Guest
Anonymous

)))))))))))))))))))
)))))))))))))))))))
)))))… O…..O..)
)))(………….Y……)
.)))(……..(000000)
)))))……………..=============== ))))))
))))..(… ..(000000))

KEJORA KANGKONG BUNTING
HISAP JOHN BLACK

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Jgn mudah lupa…beri Kejora $0.50sen untuk khidmat ekstranya itu, tau….!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Dia hisap rokok john pun sekupang saja dah la ni.
John tak mau bayar lima kupang dah sebab powerbank kojola ada kangkung..

Anonymous
Guest
Anonymous

ROS …mah kumpul Berkin.
Grace kumpul Gucci.
Rakyat semua miskin…
Tunggu tarikh mengundi…

600 tahun dijajah,
60 tahun dilapah,
Silap undi,
Melayu tak ada ubat dah,
Mak bodo 600 tahun lagi lah

Mohamad Asri
Guest
Mohamad Asri

Hidup Warisan

Anonymous
Guest
Anonymous

Janji bukan UMNOBNPAS…dah cukup tu. Bodoh ada tepi dia. Bodohnya melayu takkan sampai azali?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yabg peliknya Pengerusi PPBM bekas perdana menteri, Presidennya pulak bekas timbalan perdana menteri, timbalan president bekas menteri besar takan lah nak urus pendaftaran pun tak tau cara, BANGABG

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu sebab orang percaya RoS dipergunakan oleh Najib.

Parti belum di tubuhkan dah kena tolak permohonan nya. Belum lagi parti itu bergerak.

Apa susahnya penubuhan parti…Kalau tak betul nasihatkan bukan ditolak..

Tak ada sebab untuk RoS tolak penubuhan BERSATU…

Lainlah jika penglibatan pengganas atau di tuduh oleh Arab sebagai pengganas.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Hanya tidak ada mesyuarat di peringkat cawangan, PPBM dah dianggap berdosa besar dan patut dihukum bunuh sampai mati.

Tapi ada wadah yg jelas2 gagal melaksanakan pemilihan (bertahun-tahun menangguhkannya) kerana pemimpin tertingginya mahu kekal sebagai Presiden Seumur Hidup dianggap wajar-wajar saja.

Beribu-ribu juta ringgit, berbilyon-bilyon ringgit habis dibelanjakan, beribu-ribu hektar tanah Malay Reserve digadai jual termasuk tanah milik negara di Spura, mana pergi duit itu?
Kenapa Juru Audit 1MDB silih berganti?
Kenapa Kewangan 1MDB tidak diauditkan?
Mana Laporan Kewangan Tahunan 1MDB yg bertahun-tahun tak disiap-siapkan?
Mana accountability atau tanggung-jawab Tuan Penssihat & Menteri Kewangan yg membelanja-sakan duit 1MDB itu, haaaa…??

Apakah kemelut sedemikian dianggap Islamik & adil…….?????

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan itu sahaja

Sekumpulan Bugis dari serantau akan jadi tetamu jemputan khas..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi Najib kain buruk

Kain yang buruk…
Hai, kain yang buruk berikan Najib

Untuk menyapu.. untuk menyapu si air lah mata..

Najib akan terisak-isak terharu semasa ucapan di akhir perhimpunan ..

Anonymous
Guest
Anonymous

PPBM bubar sila masuk PAN.
Nanti boleh selfie laga dada dgn amoi
Mcm yg pengerusi PAN buat tu….

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika Najib rasa menang dengan kegagalan penubuhan BERSATU.. Lebih baik Tun Mahathir jadi ahli DAP..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebenarnya kemenangan ditentukan oleh pengundi2 DAP (Di Atas Pagar) jika kita bijak menyampaikan mesej dgn hemah & santun tanpa tebiat perilaku Kojolla & pink lip's NATO (No Action Talk Only).

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan bimbang tuan2 puan2, UMNO tidak pernah mengambil kesempatan atas kesilaoan dan kelemahan pehak lain,

UMNO hanya bergantung kepada kekuatan dan kegagahan diri sendiri saja.

dad
Guest
dad

umporno ambik mana yg sempat. yg tak sempat, dia sebat jugak. banyak cerita, kasi c4, kasi simen.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg cai2 kalut sangat. Kalau cap munge bubar, cai boleh masuk PKR ke, DAP ke, PAN ke…sama jer, pembangkang longkang jugak…

Anonymous
Guest
Anonymous

..A..A
////))))
///….q
///…..<======= ))))
///)))))
///))))))))
///))))))))))))
///))))))))))))
///)))))))))))
///))))))
II
II
II
II
IIbbbbb

Gambar terbaru…….
KEJORA BUNTING HISAP JOHN

(mesti kejora copy-paste punya)

Anonymous
Guest
Anonymous

hahaha

ini dia mulut sial kejora!!!

<00000000>

<00000000>

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini gambar Zack pasar borong sdg isap kote mamak Kerala

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Kihkihkih…. tengku kojola kengkang bin tengku adnan @ tengku basong!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Zack bro….

Don't you ever forget to give Kejora $0.50 cents to enable him buying 'Hacks' sweet for his extra service to his customer to feel good and cool at Salem high country. Pls remember that…!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sdra Zack…

Semasa saya masih aktif & menjawat jawatan dalam UMNO, tukun Denan ini tak pernah lupa menghantar kad ucapan kpd saya ketika tarikh kelahiran saya, Hari Raya Aidil Fithri, Tahun Baru & sebelum tarih Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian.

Handal tak tukun Denan berkempen, amat menyentuh perasaan & qalbu, kan?

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pak Othaman

La ni sekupang saja dah.
Kihkihkihkihkih…

Anonymous
Guest
Anonymous

1259 HAARPRAK Wire putus dah masuuuk.SAH, terang menduakan kuasa Allah SWT. CHECK.

Dah bgtau…sempat tak sempat ko taubat tu, paduli hapa haku,lantak ler ko?! Byk yg mendapat "hidayah rezeki" dari UMNOBNPAS sudah pun sampai tahap jahiliah ini.

SUDA SINDRI GALILAAHH!

lat
Guest
lat

Saya berpendapat bahawa gerakan rakyat untuk menolak umno/bn dalam PRU14,sudah pun melepasi tipping point..dah tak bolih buat u-turn ..PPBM ada ke takda sudah tidak menjadi faktor…

Anonymous
Guest
Anonymous

Lagi nak batal lagi ramai sokong sbb dah nampak desperado mereka nak menang sangat. Satu strategi yg akan "backfire". Org Melayu, Cina dan Iindia akan nampak bahawa mereka2 yg jadi penghalang akan hasrat rakyat semua kaum termasuk Sabah (Sarawak x pasti) akan lagi semarak semangat bangkit dlm PRU nanti.Duit bukan boleh beli semua org. Kali ni ramai yg tertipu akan sedar bahawa Tuhan tidak akan ubah nasib kita kalau kita x usaha ubah sendiri. Bnyk kali dah kena tipu x kan sanggup kena tipu lagi dan lagi. Kalu kena sanggup kena tipu lagi dgn duit sedikit mereka2 ini telah mempertaruhkan… Read more »

mahathir mohamed
Guest
mahathir mohamed

shahbudindotcom.blogspot..
menjadi mentor saya jarak jauh..
tulisan pandangan yg menggegarkan jiwa yg batil.

jamil
Guest
jamil

Malaysia Baru apa kelas isap John.
Isap ERA lagi best tau.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

jamil dear…

That is his speciality and quality, a pursuit, area or skill to which he has devoted much time and effort and in which he is expert at.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Mana nak dapat era tu..

dad
Guest
dad

najib ilmu hisap pun bangang.

25-9=15
400×1000=40,000

lingkup dgn lanun lancau ni! hisap apa la yg dia bole?

Anonymous
Guest
Anonymous

http://www.ismaweb.net/2017/11/angin-kencang-berterusan-hingga-esok/

ARI NI CHAMTRAIL BANYAK DI UDARA
SENJATA HAARP SATU2 NYE YG ADA
2 ARI LAGI TIMBUL LAH HURU HARA
KITA TENGOK SAJA SAPA YANG KENAA…

….

NAK DI ULANG LAGI KE PANTUN SANTAI SENTAP PADA PUAK YG TAK RETI BAHASA NIHHH…

KIKIKIKI…

KALAU DAH PANTEK KATAKAN PANTEK SAJA
TAKKAN PANTEK BERTUKAR CIPAP LA PULA
BERAPA RAMAI PANTEK&CIPAP DLM CAP MUNGE
SUSAH SANGATKAH NAK TAHU JAWAPANNYA

KIKII… BERAMBOSSSSS BARUA [email protected]

INI KALI HAAAHH…!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Have you got your $0.50 cents to buy 'Hacks' for your extra service to your customers in order to satisfy them to feelin' good & cool like Salem High Country, eh…….??

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ini kali Hahhhhh..Gambir Sarawak mau ker????
Hancur powerbank hang kojola oiiiii ehhh..silap. Tengku Kojol..lahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo tak de bersatu ahli2 bersatu masih boleh ubdi PH…bukan masalah besar…

Anonymous
Guest
Anonymous

Daftar ke tak bukan isu. Org umno kena terima yg rakyat dah tak percaya kat najib. Bukan sebab tun, mukhriz ataupun muhyiddin pun. Rakyat dah tak larat tengok najib. Majoriti tak akan undi BN. Kritik dan sangkal sampai letih. BN akan kalah banyak sampai tak boleh perintah. Tunggulah PRU nanti. Melalak kat blog2 ni buat apa. Campur org bawah baru tau keadaan sebenar. Berentilah kutuk tak tentu pasal. Nanti bila dah kalah malu lak nak mintak maaf.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku confirm undi ph,wp bersatu dibatalkan pendaftarannya…..isu rompakan 2.6b dr mdb tak mungkin dilupakan begitu saje….
Blm cite jual aset negara….hanya gol yg tak berakal aje menyokong beend sekarang…

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Roti mahyidin satu

Roti najip satu

Roti najip takde teloq

Roti najip roti kosong

Sebab otak dia kosong

Dia pecat TSMY sebab takut kalah pemilihan..

Yang suruh dolah demgkur letak jawatan adalah muhyiddin. Najip takde telur taknberani…

Tapi yg naik jadi p.m si bapom tua yg takde telur niii

Apa daaaaa

Roti najip tarak teloq satu MAMAK

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Malaysiabaru…

Begitu sensasinya kisah 'Takdak tulur ini', sampai-sampai ianya merebak & diguna pakai oleh peniaga2 mee rebus (makanan yg popular di JB).

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pak Othaman

Ah MOI mana ada tulur.

Anonymous
Guest
Anonymous

Makin meluat dgn umnooo ada le,kini bukan cite beend vs ph,tetapi beend vs rakyat esp orang melayu,cukup2lah ditipu selama 60 th ni,apa milik melayu yg tak tergadai di tangan pemimpin mereka?
Mana biasiswa utk anak melayu yg susah tetapi cerdik?,apa jd perutk mara dlm pendidikan utk anak2 melayu?,cuba tanya musang…

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Mana machai najip.pegi?

Hisap John ker…

Jom.ubah pru14 di kelantan. Bo la wei. Tukar hok.lain pulok laaah

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Malaysia baru…

Never stop giving Kejora $0.50 cents to enable him buying 'Hacks' sweet for his extra service to his customer to feel good and cool at Salem high country.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Hacks kurang power

We wanna giv him kopiko

It makes his customers.dick always tegang..

Can go on and on and on for hours

Try gv one to kojola,pak othoman he will feel un precedented non stop jigsaw expwrience.. like an otomated machine..

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

Bro Malaysiabaru,
Dengar semua machai kena panggil balik buat penapisan kerana komem bodoh,bangang,auta memalukan Kepala Bapak AhMO1. Mungkin THE 3 BABI Geng Najis,Kojolla,Mat Jamban kena posting ke Chow Kit.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

kihkihkikihkihkihkih
Ah MOI..