INSYA ALLAH, ADA SYURGA MENANTI BUAT KETUA PEMBANGKANG KEDAH

Sekalung dan setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada Ketua Pembangkang Kedah dan Adun Anak Bukit daripada Pas, Amiruddin Hamzah yang telah membuat keputusan paling berani dengan meninggalkan Pas untuk menyertai Bersatu.

Jika beliau keluar Pas lalu menyertai Amanah, ia barangkali tidaklah terlalu menghairankan kerana Amanah adalah pecahan daripada Pas.

Begitu juga jika beliau menyertai PKR atau DAP, ia juga bukanlah mengejutkan sangat memandangkan kedua-dua parti itu pernah bersama dengan Pas dalam Pakatan Rakyat sebelum ini.

Tetapi, tindakan beliau menyertai Bersatu, sebuah parti yang berasal daripada UMNO, nyata membuka lembaran baru dalam pemikitan dan perkembangan politik negara menjelang pilihanraya akan datang.

Ia dengan sendirinya bukan saja menggambarkan adanya keyakinan terhadap masa depan Bersatu, bahkan melalui parti itu terlihat adanya jalan menuju syurga menerusi perjuangan menumbangkan UMNO dan BN bersama-sama Pakatan Harapan yang dianggap sebagai amar makruf nahi mungkar paling besar ketika ini.

Amiruddin sendiri mengakui keputusannya memilih Bersatu adalah kerana ingin bersama-sama dalam perjuangan menumbangkan UMNO dan BN setelah mendapati semakin mustahil untuk melihat Pas dapat bekerjasama dengan Pakatan Harapan.

Katanya, dalam berhadapan PRU 14, mood rakyat secara keseluruhannya adalah untuk menukar kerajaan, baik di peringkat Pusat mahupun negeri dan beliau tidak mahu terpisah daripada arus tersebut.

Lihat…inilah pejuang amar makruf nahi mungkar yang tulen dan sebenar-benarnya. Ketika bersama Pas, parti itu selalu mendendangkan irama lagu bahawa perjuangan mereka adalah amar makruf nahi mungkar, menentang kezaliman dan memberi keyakinan bahawa pasti ada syurga di hujung perjuangan.

Tetapi, sejak kebelakangan ini, entah disampuk hantu mana, perjuangan Pas semakin tidak keruan dan berubah-ubah haluan.

Sekejap mahu sendirian, sekejap yang lain mahu jadi penasihat kerajaan, kemudian mahu jadi “king maker”, selepas itu berubah lagi dengan keyakinan mampu menubuhkan kerajaan, walau kerusi yang ditandingi hanya 100 saja dan terbaru ini nampaknya seronok jadi berkecuali pula.

Dulu juga Pas mengatakan perjuangan mereka adalah hudud, kemudian berubah menjadi negara kebajikan, alih-alih sekarang ini sudah berpuas hati dengan Akta 355 saja, walaupun ia menjadi sejarah dunia sebagai satu-satunya usul yang hanya dibaca, kemudian ditangguh beberapa kali dan tidak mungkin dibahas sampai bila-bila.

Jika asyik  berubah dalam hala perjuangan dan tidak pernah konsisten, di mana syurga yang konon dikejar selama ini?

Lantaran itu, keputusan Amiruddin meninggalkan Pas dan menyertai Bersatu untuk bersama-sama dengan Pakatan Harapan bagi menumbangkan UMNO dan BN adalah pilihan yang tepat bagi dirinya.

Insya Allah, inilah pilihan yang menjanjikan syurga sebagai balasannya setelah Pas yang dijadikan wadahnya sebelum ini sudah jauh melencong ke jalan lain yang entah ke mana halanya, manakala Amiruddin memperlihatkan konsistennya terhadap perjuangan amar makruf nahi mungkar sejak dulu, kini dan selamanya.

Pilihan Amiruddin ini juga seharusnya diikuti sama oleh lebih ramai pemimpin dan ahli Pas yang lain jika benar mereka mahu menjadikan pahala dan syurga kekal sebagai idaman dalam perjuangan. (ShahbudinHusin 26/11/2017)

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:56 pm

410
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousTHe 3 BABEbonjourCarlos Santiagodiny yusof Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Ibrahim bila nak keluar PAS?Nama-nama yang claire sebut dalam kes saman Hj Hadi tue lah yang buat PAS jd macam sekarang ni..

bonjour
Guest
bonjour

Tahniah kelab tambah dosa

bonjour
Guest
bonjour

Tahniah kelab tambah dosa

bonjour
Guest
bonjour

Tahniah kelab tambah dosa

bonjour
Guest
bonjour

Tahniah kelab tambah dosa

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Cantikkkkklah beb..Wak Suman jilat bontot Madey…Macy jilat tolor wak suman…zack pasar borong jilat lubang juboq Macy..kiranya trio jilat menjilat terhebat di Msia. Rakyat tabik spring kat kau bertiga!

kihkiokioikioioikikihkikikoikiki..

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHAAHAHAHAHAHAA

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

TUAN BUDIN cepat call POLIS, wak suman dah naik minyak, dia nak liwat sesiapa yang berani jumpa dia face to face …

HAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah…kah…kah…

BP Wak Suman Tempe dah naik sampai ke Ubun kapla dia….

Tak lama lagi Kojollah tu!!!kikiki…

Anonymous
Guest
Anonymous

FUYOO. ..OOOOOO..

WAK SUMAN TUNJUK ALIM KUCING
DRI JAUH BADAN NYER BAU BACHIN
FITNAH & SIANG MLM KAKI KENCING
BERAMBOSS NNTI KEPALA KO KENA BALING
LARI LINTANG PUKANG NGELINTIN LINTIN

KIIKIKIKIKI… BERAMBOSSSSS BARUA [email protected]

…. INI KALI HAAHH….!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Saya ulangi….

Dunia menyaksi betapa keji sifat kamu Kejora sehingga Maha Suci Allah pun kamu cerca meliwat dunia akhirat. Cakap besar tapi bacol, diajak bersua face-to-face terus-terusan mengelak sebab takottttt…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya pun ulangi ….

HAHAHAHA, wak suman kote sejemput bini suka main dengan keling kote besar memang dayus !!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHA

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus…teruskan..teruskan bahasa jiwa keperibadian mu itu.

Tahniah….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHAHAA , kelakar siot, wak suman dah naik sewel….. HAHAHAHAHA

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi Suman Hindu!!!
Jangnn ko cuba sebut nama Allah, Tuhan kami…
Pergi lah mengadap tuhan kamu Baghwan tu..

Macy
Guest
Macy

Cukup sedih bila ada org islam yg sanggup mencerca Allah semata mata nak mengampu najib! Dah rosak betul akidah kejora bapok ni pak othaman. Klu dia x nak bertaubat, kita tpaksa ambil tindakan drastik!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman kucing tua, ingin mau mencakar
Rahsiia dia hindu, Kejora udah bongkar
Geng pro-BN ejek hati dia dah terbakar
Tapi tidak siapa gerun pun, jadi kelakar

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Salam sdra Macy….

Betapa Kejora obses, minat & kemaruk dgn seks sumbang sejenis dan uga perkataan 'jubo' & 'liwat' hingga gamak mencerca Yang Maha Pencipta Allah meliwat dunia akhirat.

Semoga terlaknat & terkutuklah Kejora di dunia & di akhirat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mu tak dok mendo laing doh nok ghoyat bapok Mekcy?
Gi tidor le, malae ni nok gi bejuar jubo pulok..
kih kih kih…

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi Suman Tempe Hindu!!!
Sekali lagi aku warning ngko, nama Allah Tuhan kami jangan ngko sebut!!!
Kenapa tak seru tuhan Hindu ngko, Baghwan tu???

Anonymous
Guest
Anonymous

TERAJANG SAJA SUMAN HINDU TUA NI.
MARI MENYAMAR KAT BLOG NI NAK LAGAKAN SESAMA ISLAM.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulaj ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sediri balas.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Khas untuk Wak Suman Tempe..

Pergi berjalan ke bandar Ampang
Singgah sebentar kat kolej Segi
Ini wak Suman nak kena lempang
Sampai bertabur semua gigi

Simpan duit di dalam peti
Diambil sedikit membeli kari
Kalau Madey Udah konfom mati
Suman ke kerala membawa diri

Pergi melawat ke Batu Sawar
Naik menumpang sebuah lori
Dari UMNO ditendang keluar
Duit parti dibawa lari

Jalan-jalan menaiki keldai
Singgah sebentar ditepi sungai
Ingat dah tua semakin pandai
Rupa2nya si Suman bertambah bingai

Hari esok hendak ke Jerman
Hendak membeli buah tembikai
Apa agama ini si Suman
Sampai sekarang masih dipertikai

Tilam lama banyaknya pijat
Penat kena cuci everday
Ini Suman punyalah hajat
Ingin sekubur dengan siMadey

kikiihkikoikihkikiokihkikiki

#REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

Anonymous
Guest
Anonymous

YESSSS!!!!

TERBAIK GN…!!!

KASI HANTAM SAMA SUMAN TEMPE HINDU NIH…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah ada keberanian, bagus…bila & di mana kita boleh berentap, haaaaaaaa…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

MANTAP !!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

baik kau balik hisap kote kambing je lagi bagus wak suman kaki jilat bontot mamak tua …

HAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ko lom…..Haaaaaaaaaaa!!!!

Wak Suman Tempe ko ni FFAAAHHHAAAAAMMMM tak ni HAAAAAAAA!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus…teruskan..teruskan bahasa jiwa keperibadian mu itu.

Tahniah….!!

Macy
Guest
Macy

Bo beh la bapok! Tobak la selagi ado maso! Jge taksub sgt ki najib tu smpai jadi murtad!

Anonymous
Guest
Anonymous

macy semalam mak kau ngan aku tobak samo samo sambil aku memantat lubang dia … KUSYUK SEKALI

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dunia menyaksi betapa keji sifat kamu Kejora sehingga Maha Suci Allah pun kamu cerca meliwat dunia akhirat. Cakap besar tapi bacol, diajak bersua face-to-face terus-terusan mengelak sebab takottttt…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hi Bapok Macy….

Yieeeeee Haaaaaaa!!!tag line si Bapok Macy…keh…keh..keh…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHAHA, wak suman kote sejemput bini suka main dengan keling kote besar memang dayus !!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok lah, kalau Suman dgn Matdey sehala
Kedua2 nya samaa memiliki sifat keji cela
Seorang tua renta yg munafiiq dari Kerala
Sekor lagi org Singapore sembah berhala

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus…teruskan..teruskan bahasa jiwa keperibadian mu itu.

Tahniah….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Betobak le demo Mekcy…
Demo tok takuk neghako ke kijo juar jubo tuh..?

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sejak bila pulak GN dah pandai berpantun-panTAT nie? Agak2 lah kalau dak berauta pun.

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Gilo doh budok ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

Z pasar borong..pi pasar dok berniaga BONTOT….

Anonymous
Guest
Anonymous

Nate kero duku nih ado. Ddk dale kain bini ko?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kpd kejora, cukuplah. Kesiannya Pak man tempe. Yg lainnya terus menyorok dlm almari mcm tikus.

Mana Macy
Mana RATK – Raja Auta Taik Kuda
Mana Zack pasar borong
Mana Malaysia haru biru

Semuanya lari tinggalkan Pak man tempe terkial-kial.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia dah hilang semula, Suman hati khaldu
Kena ganyang terok dia menangis tersedu
Dulu iblis ini kata, Islam berasal dari hindu
Baghwann.. itu lah tuhan dia yang syahdu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Macy
Guest
Macy

Kkejora pondan murtad yg mencaci Allah! Tobak la selagi ado maso!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mekcy bapok bukae murtak jugok ke kijo dok juar jubor tuh…gi tidor, malae ni nok bejago pulok gi bejuar…
kih kih kih…

Anonymous
Guest
Anonymous

Oh my sweet beautiful Macy transgender
I wish that one day, we can sleep together
Condom and KY jelly, I have already order
What people say, we don't have to bother

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Betapa gila, minat, gemat & taksubnya Kejora dgn seks sumbang sejenis serta jadi lauk harian perkataan 'jubo' & 'liwat'….sampai2 kesudahannya Kejora gamak mencerca Maha Suci Allah meliwat dunia akhirat.

Semoga terlaknat & erkutuklah kamu Kejora di dunia & di akhirat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini amanat dari admin, yg sangat berharga
Tolong war2 kpd sahabat & jiiran tetangga
Keluar Pas join PPBM blh terus ke syurga
Penjaga syurga itu Matdey kepala dongga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang tentu bertanya-tanya, ke mana perginya Islam Amirudin ni. Dulu semasa dia bersama PAS, dia menentang BN atas dasar Islam. Bila PAS berpecah dua, kenapa dia tidak bersama PAN, serpihan dari PAS itu?
Satu jawpannya ialah kewangan. Tak ada tokey besar dalam PAN seperti yang ada dalam PPBM. Pasti Amirudin mendapat habuan yang besar dari tokey besar orang Kedah tu.

Unknown
Guest
Unknown

Tun M speaks it so loud and so clear that could motivate any sensible politician to join in with the Harapan Alliance to bring PM Najib down for good.

Rakyat akan lihat betapa buruknya imej ahli politik yang bersekongkol dengan strategi Najib membodoh-bodohkan rakyat setiap hari.

Semua tingkahlaku mereka direkodkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat akan lihat betapa buruknya imej ahli politik yang bersekongkol dengan strategi Mamak Matdey membodoh-bodohkan rakyat setiap hari dengan Ceramahnye dimana jua berada….

Semua tingkahlaku mereka direkodkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kaum PENCACACAI Kutty PENYANGAK Kerala baru nak kenal bab Syurga ke? Dulu bila orang alim cerita bab syurga taknak dengar, main2, loyar buruk..

Sekarang dah terkulai cari modal Agama jugak.. macam tuduh PAS dulu..

Kutty Penyangak Pembenci Ajaran Islam ini dia nak tolong pencacainya masok Syurga mana??? Aqidah pun tunggang langgang.. hina Nabi hina Islam. Loyar buruk.

Anak2 dia tak dak rupa Muslim Sejati, macam Tamil pakai songkok, ada hati nak cerita bab Syurga Allah??

Makih hari makin sesat kaum Pencacai Kutty PENYANGAK !!

Boboi BENGAP dah saman belom BH dan Utusan pasal bocor kekayaan cucu Kutty PENYANGAK @ PEROMPAK TERBILANG??

Anonymous
Guest
Anonymous

Ostat Al Budin …mana ko…tengah basuh KOTE ker….apa ni lambat buat keje…cepat sikit …nanti potong Elaun …

Anonymous
Guest
Anonymous

KETUA PEMBANGKANG KEDAH SYURGA MENANTI
TAJUK BUDIN KALI INI AMAT MENGGELIKAN HATI
JALAN MASUK KE SYORGA BERSATU PUNYA PARTI
APA INI AGAMA BARU AJARAN SI MATDEY KUTTY?

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Tak pernah terkandung di dalam adat
Maha Suci Allah dikatakan meliwat
Cercaan keji yang amat dahsyat
Terkutuklah Kejora dunia akhirat

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari inii, Suman sudah jadi pak lebai malang
Kejora tutoh dia..auw.. auw..jadi mcm jalang
Dia ini bodoh rupa nya, baru tahu tembelang
Komen yg sama saja dia asyik ulang & ulang

Kah kaahh kaaahhb kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Laaaa….patut ler bau BACIN…si Wak Suman Tempe Kengkang dah Masyukkk!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa Wak Suman Tempe kafir hindu ini tetiba sibuk dgn Allah Tuhan Islam pulak?

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bedak dan powder tetap sama.
Cempedak takkan menjadi nangka.

Kejora terkantol lagi…..!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

AKU HARAP BILA ARWAH MADEY MAMAK TUA KUTUK MENINGGAL DUNIA NANTI, BANGKAI DIA DITANAM SAHAJA DI JERAT CINA KAT KAMPUNG KIT SIANG NGAN GUAN ENG. JANGAN SEKALI-SEKALI DITANAM BANGKAINYA DI MAKAN PAHLAWAN ….

TAKBIR 1000 X

Anonymous
Guest
Anonymous

terbaik bro.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku setuju sangat

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku lagi setuju…..

Anonymous
Guest
Anonymous

GUA 200% SETUJU!!!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Kalau tak pun, hanyutkan aje mayatnye tu dalam tongkang dan biar di tiup angin dan dipukul ombak ke kerala…tempat susur galur keluarganya. Pandai2lah orang kat sana nak buat apa dengan mayatnye tu!
kikhkikikuhokoikikoikihhikikiokikiokiki…

#REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

Anonymous
Guest
Anonymous

GN …ko ni agak2 ler…Wak Suman Tempe baca nanti terok bro kena belasah …Wak Suman Tempe tu Samseng Jalanan tu…Al Maklum ler …BEKAS AJK UMNO yg kalah pemilihan…kihkihkih.tapi Samseng2 Wak Tempe ni…dengan pantun Cikgu Math..dia mati kutu!!!..Bekkkk…Bekkk….Bekkk…Wak Suman Mengembik macam Kambing Gurun…

Anonymous
Guest
Anonymous

HAHAHAHAHAAHA TERBAIK ….

AHLI SYURGA 10 VS 0 GENG MAMAKS + Wak Suman

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

GN itu Kejora. Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahniah yb Amirudin,teruskan perjuangan hapuskan regim klepet,rasuah…
Di johor confirm pas kalah semua kawasan adun mereka…harap yb Amirudin,tak jd mat taib yg nyanyuk…menyongsang arus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Keluar PAS apasai masuk PPBM?
Awat hang tak masuk Amanah?
hang takut hilang bini ka?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia takut bini dia dok main buih SABUN dengan Mat Sabu (MatSabun)…kikiki

Harap Amirudin ni…
tak jd mcam Mamak Matdey yg tua nyanyuk…menyongsang arus deras….Sekarang ni dok terkapai kelemasan….

Anonymous
Guest
Anonymous

Amirudeng ni takut Mat Syabu dan juga Husham pil kuda…nanti depa PAN(tat) bini dia..

Anonymous
Guest
Anonymous

‘Kenapa Marina bidas budaya Arab, membisu budaya barat’ PETALING JAYA: Seorang pegawai khas di Pejabat Penasihat Perdana Menteri mempersoalkan tindakan Datin Paduka Marina Mahathir membidas penyebaran budaya Arab di negara ini, tetapi membisu terhadap kemasukan budaya barat yang menyebabkan budaya tempatan terhakis. Datuk Fathul Bari Mat Jahaya berkata, cara pengasas Sisters In Islam (SIS) itu mempromosikan dirinya bagaimanapun tidak menonjolkan ciri atau budaya Melayu. “Cara dia mempromosikan diri dia bukan budaya Melayu sangat pun. Kalau sekiranya contohnya dia memakai baju kebaya ke, pakai kain batik ke, ada nampak ciri-ciri budaya Melayu. “Cakap soal Islam, budaya Melayu dengan Islam sangat dekat.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kit Siang patut berbaik dengan Najib sekarang, bukan Dr M Sejurus sehari selepas diasak bertubi-tubi di dalam satu sesi pertemuan panas dengan anak muda minggu lalu di Petaling Jaya bersama sahabat baru beliau Lim Kit Siang, Tun Dr Mahathir Mohamad mengadu di blog. Katanya anak-anak muda hari ini terlalu fokus kepada salah laku kerajaan BN yang lepas, terutamanya Ops Lalang di zaman beliau. Tapi Dr Mahathir tidak sedar segala pertanyaan daripada anak muda di forum tersebut adalah satu petanda kejayaan kempen sahabat-sahabat baru beliau yang diketuai Kit Siang dan pembangkang selama ini yang memburukkan dan menyalahkan beliau di atas segala… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tengok pantun hamba Suman jadi terpaku
Terlopong monyok dia tak ubah kera duku
Hari ini puas betul, kepala dia hamba luku
Ok lah, hamba berehat jap nak tutup buku

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Habis semua dicarut maki
Tidak terkecuali terhadap Illahi
Sopan di mana lenyapnya pekerti
Gugur iman dek sifat terkeji

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila Ostat Wak Suman Tempe Berbicara tentang Agama!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesiaan sungguh dgn Suman pelir lembik
Kemain lagi awalnya masuk dada didabik
Dia ingat diri hebat orang heran nak tabik
Kejora tiibai, serupa kambing mengembik

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya tak ya bro 15:11

Mcm mana Suman Tempe sami hindu kafir ni boleh sebut Illahi pulak?
Tuhan dia tu Baghwan…
Dia sendiri cakap dlm blog Parpukari, Islam asal dari Hindu…

Anonymous
Guest
Anonymous

bro 1520…Wak Suman Tempe ni pantang bebeno usik dia punyer Idola Simamak Matdey Kutty tu…tu pasal Cikgu Math kata Wak Suman tu kuat Mengembik macam Kambing…! Bekkkk…Bekkkk…Bekkkk…kah…kah…kah

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cakap besar tapi kosong jer. Dia ajak bersua, habis cabut lari.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ewahh hindu cacai Matdey Malabari
Dgn ngko, tak ada lah siapa nak lari
Usah ler nak perasan bermegah diri
Setakat ko tu, aku cepuk tangan kiri

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Cikgu…
ko cepuk ngan tangan kiri…
Aku Flying Kick Wak Suman Tempe tu ngan kaki Kiri….dengan tempe2 dia melayang…
kiok…kiok..kiok…kiok…kiok…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Gila, benar2 gila bila dia sembang sorang2.

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang yg ade otak akan lari dari PAS…Pas bukan boleh perintah melaysia dengan tanding 100 kerusi…

Pas tak mungkin bersama umno dengan masuk BN…lobai Pas hanye nak bantu umno menang Pru kerana 90 jota…

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He…bak kata si Ainina..bekas Ahli PPBM….yg tinggal dalam parti cap Munge hanyalah…Lembu dan Hanjing…tunggul kayu…

Anonymous
Guest
Anonymous

tunggultungul kayu tu ialah ahli2 parlimen / wakil rakyat PAS yg dok makan gaji buta dan elaun haram sbb tak bela nasib rakyat yg memilih mereka dgn sikap berkecuali dlm pengundian di parlimen dan putar belit fahaman kpd ahli2nya spj masa. tak berpendirian.
“ Tiap daging yang Tumbuh dari Sumber yang Haram, Api Neraka yg layak baginya “

Pas berkecuali menyebabkan kerajaan BN terus menyiksa hidup rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah le tunggul kayu api…Keldai pulak….He..He…He…Nasib la ko Mamak matdey Oiiii!!!!

anon 1344…Hidup ko tersiksa ker..Cian ko….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bedak dan powder tetap sama.
Cempedak takkan menjadi nangka.

Kejora terkantol lagi…..!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman, Melayu bingai yg berpaling tadah
Dia dgn Matdey sama kuat menjilat ludah
Tapi dia takut kalu hamba pantun madah
Dah tiada kelibat lagi itu ifrit haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman jilat Nuat, tanpa segan malu kekok
Dulu dicaci, kini berkenan batang bengkok
Tapi ayam tua ini udah tidak lagi berkokok
Agak nya mampos tertelan puntong rokok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

one plus one equals to two
two plus two equals to four
where is suman? dah jd bisu?
suman jd bisu dari pagi tadi kena penampor

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman iblis tampil cuba mahu tunjuk juah
Tapi dia tak tau, cikgu Kejora punya buah
Kalau silat tu, boleh dikata standing Tuah
Melopong terkedu le Suman makan kuah

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

panTAT bini Wak Suman Tempe…bau BACIN…sebab dah lama tak CEBOK!!!!! tu sebab bau BACIN dah lekat sama Wak Suman…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus..bagus..tahniah, lakonan tak menjadi nak berauta kat orang.

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ini, Suman tak berani lagi nak takbor
Hamba tibai dia sampai jadi hancor lebor
Jerit dia..auw..auw…spt bapok sakit jubor
Entah kat hospital atau dah masuk kubor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe sekarang ni dok tengah CEBOK panTAT bini dia…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bedak dan powder tetap sama.
Cempedak takkan menjadi nangka.

Kejora terkantol lagi…..!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bertaubat lah Mamak Matdey segera!!!…sebelum nyawa sampai di Halkum…

Anonymous
Guest
Anonymous

JANGAN HARAP MADEY MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA NAK BERTAUBAT, DIA NGAN FIRAUN 2 x 5 JE, NYAWA DAH SAMPAI KAT HUJUNG TEOR DIA PUN MASIH BERCITA-CITA NAK JADIKAN SI BOBOY BOTAK AUTISTIC PM MALAYSIAN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Where is he hiding poor Suman damn idiot
He is as if an old lady, with no more period
I screwed him until he turn helpless & tired
Now, he can do nothing, except keep quiet

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

AKU HARAP LEPAS DS ANWAR IBRAHIM BEBAS DARI PENJARA NANTI< DAPAT LAH BELIAU MELUANGKAN SEDIKIT MASA UNTUK PERGI BERCUTI DI CAMERON HIGHLAND BERSAMA TUN MAHATHIR. ERAT KAN KEMBALI SILATURAHIM DIANTARA MEREKA DAN DISERTAKAN ADINGAN JUBO MENJUBO DIANTARA SAUDARA JUBURI DAN MADEY MAMAK TUA KUTUK. HARAP DAPAT LAH SAUDARA JUBURI MENJUBOR MADEY MAMAK TUA KUTUK BERTUBI_TUBI> BIAR DIA TAHU APA RASA RAKYAT SEMASA DIBAWAH PERMIERINTAHAN KUKU BESI BELIAU DULU.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

TAKBIR 10X

Anonymous
Guest
Anonymous

11:54
Kejora dgn 1001 penyamaran, atau sesiapa pun dia….

Ini yg saya katakan, mana mungkin maaruf mungkar seiring sejalan.

Menjalin silaturahim tu amal ma`aruf – alhamdulillah –

tetapi sangat saya kesalkan cadangan aktiviti sodomi – ( bahasa anda,jubor menjubor ) itu perbuatan mungkar!!! tidak perlu anda cadangkan.
Jelas anda menghina aqidah islam, kerana org islam yg beraqidah yg benar, tidak akan mencampuradukan perlakuan yg disuruh lakukan dgn yg dilarang lakukan!!! atau sememang anda sudah tersesat jalan, telah murtad? atau memang anda ini bukan islam? yg diupah oleh umno yg sesat itu?

Jika anda non muslim , JANGAN mencampuri urusan agama Islam kami yg mulia.

Anonymous
Guest
Anonymous

pi jaga bini kat umah, asyik ditutuh jiran sebelah …

Anonymous
Guest
Anonymous

itu bukan kejora bangang, tu gua, kejora tengah tag team ngan india kote gadang tengah meratah cipap bini kau kat umah …. balik cepat doh!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora, Perkara aqidah jangan diambil mudah
Apatah lagi di alam cyber yang tanpa kawalan
Kejora!!! Fahaman tuan hamba tersesat sudah
Mana mungkin maaruf mungkar seiring sejalan

Justru itu wahai teman ku Kejora tersayang
Pohon doa kepada ALLAH Yang Maha Penyayang
Sesungguhnya kepada Nyalah kita kan pulang
BerTaubatlah segera sebelum nyawa melayang

Anonymous
Guest
Anonymous

Bertaubat lah Mamak Matdey segera!!!…sebelum nyawa sampai di Halkum…

Anonymous
Guest
Anonymous

Hamba tau ler mcm mana nak jaga aqidah
Tidak ada pun hal itu hamba ambil mudah
Semuanya fitnah dari Suman haram jadah
Udah kalah berlawan, dia guna itu kaedah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman terus lari ibarat babi dalam buruan
Kena dgn Kejora dia jadi sasau tak karuan
Baru le dia tau, akibat jolok sarang tabuan
Hari ini, terok lunyai pelesit ini dpt habuan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora's pantun keeps pouring in like a rain
That makes Suman feels stress and strain
Suman felt like being thrown into the drain
Challenging Kejora he endure agony & pain

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhbh kaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

And now it seems so crystal clear
The end for you approaching near
What have you, nothing but naught
Forever and ever, cursed and distraught

Anonymous
Guest
Anonymous

PANTUN WAK SUMAN TEMPE MACAM TAIK ANJING!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan sungguh Suman memerang
Pagi tadi, terok dajal ini kena serang
Kemain terok pantun dia nak karang
Dapat 1 je, pukul 9 hingga sekarang

Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

And now it seems so crystal clear
The end for you approaching near
You are been looked by Nuat dear
He is impatient to pierce your rear

Kah kaahh kaahhh kaaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Where is the rhyme corresponding of sound between 'naught' and 'distraught' at your miserable pantun-pantat when these are normally used at the end of lines of Malay traditional pantun? Eg. "balloon rhymes appropriately with moon".

Your 'naught' and 'distraught' failed miserably, why you stupid fool…..!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Another spinning and plagiarism, eh? Why can't you do something out of your own ability instead of copying others, you damn fool….??

Anonymous
Guest
Anonymous

It's up to me, to do whatever I wish…
But, I think this is the easiest way to treat a stupid lousy fool like you…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

There you are at last…at your own admission, you are nothing but an impotent fool who can only manage copying others.

Congratulation, kiddo…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman terus lari, tidak dapat nak dikesan
Takut sungguh, dgn hamba punya kiasan
Tak pasti tua renta ini, mati atau pengsan
Tapi boleh ler nak disediakan batu nesan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman ran away as if he is being hunted
Like a cowboy crook with poster 'wanted'
Now he realized, Kejora is really talented
Good in maths & also in language gifted

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman babi, konon mengaku lelaki sejati
Tapi, langsung tak ada keberanian di hati
Kat sini, cgu Kejora terus gagah menanti
Tak der apa nak dibuat pun, sekolah cuti

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Six divided by two equals to three
Eight divided by four equals to two
Padan muka ko, Matdey Malabari
ROS tak nak pendaftaran Bersatu

Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

HANYA API NERAKA JAHANAM YANG MUNUGGU MADEY MAMAK TUA KUTUK SUKA KELENTONG DAN BERPERANGAI MACAM FIRAUN DURJANA DAN MAKA BERSEDIHLAH BOBOI BOTAK AUSTITIC YANG KEMPUNAN NAK JADI PM MALAYSIA. KESIAN …

Anonymous
Guest
Anonymous

Tibai…jgn tak tibai…
Kasi meroyan lagi si Suman renta tu…
kih kih kih…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bedak dan powder tetap sama.
Cempedak takkan menjadi nangka.

Kejora terkantol lagi…..!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bedak dan powder tetap sama.
Cempedak takkan menjadi nangka.

Kejora terkantol lagi…..!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Two times ten equals to twenty
Four times ten equals to fourty
Padan dgn muka Matdey kutty
Kena maki caci, tak henti-henti

Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

One when we square is still one
The square root of nine is three
Kejora dah tibai terok si Suman
Dia dah kecut perut & terus lari

Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Nine minus eight equals to one
Nine minus nine equals to zero
Padan muka ngko Wak Suman
Dgn Kejora cuba berlagak hero

Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

One plus two equals to three
Five minus four equals to two
Suman hantu udah cabut lari
Dengan Kejora dia mati kutu

Kah kaahh kaaahhh kaaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

One plus two equals to three
Six minus four equals to two
Suman hantu udah cabut lari
Dengan Kejora dia mati kutu

Kah kaahh kaaahhh kaaahh

Ramly Ahmad
Guest
Ramly Ahmad

Bang Shah,kes seperti amiruddin harus kita berwaspada..melompat parti dgn irama yg menghibur hati kita bukan boleh d pandang remeh..kerana niat beliau yg sebenar x kita ketahui..berbagai alasan boleh beliau beri..jgn dipuji dan menaruh harapan tinggi..kerna banyak yg terjadi..dulu dan kini..lompat sama lompat sini akhirnya kita yg bengkak dhati..

Lawan ttp Lawan

Anonymous
Guest
Anonymous

Belum apa-apa dah bengkak hati.

Muahaha… nanti dpt berita terkini terus bengkak otak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya ingin nak tanya.

Selalunya orang yang berkebolehan dalam matematik ini dikatakan otak kiri (left brain), iaitu terikat dengan kaedah dan cara dan kurang daya imaginasi atau kreativiti.

Manakala orang yang berkebolehan dalam sastera atau perkembangan bahasa pula dikatakan otak kanan (right brain) seperti berpuisi, berpantun dan berlagu dsb.

Cikgu Kejora ni otak macam mana? Semua boleh.
Boleh bagi petua sikit tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg kebiasaannya begitulah.
Tapi kalau mcm kejora ni mmg luar biasa.
Aku salute kat kejora
Walaupun aku bukan suka sgt pd BN.

Anonymous
Guest
Anonymous

Perhatian 10:06 ni, hamba rasa terharu
Kebolehan sejak sekolah bukan le baru
Tambah lagi dgn pengalaman jadi guru
Tak leh citer sgt, nanti Suman cemburu

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cikgu my foot…!!

Dah lah terkantol terpesong sesat, kini ada pulak ati nak kelentong & mengabui mata kita semua konon puak jenis mereka ramai, tak hal sekor saja, iaitu Kejora syok sendiri cakap sorang-sorang, sendiri komen sendiri balas…
gila..gila..berlakon..berlakon..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

KAH KAH KAH WAK SUMAN TEMPE DILANYAK TEROK PAGI INI

UDAH LER KOTEY LEMBIK, SEMALAM TAK DAPAT LAYAN BINI

CIKGU KEJORA TIBAI DIA DENGAN PANTUN, PENUH BERSENI

LEPAS INI DENGAN CIKGU TU MESTI DIA TAK LAGI BERANI

Anonymous
Guest
Anonymous

I consider, my war with old Othaman is over
Now this bloody idiot realise he is not clever
Feeling sick, helpless and trembling in fever
He'll promise to himself, to avoid me forever

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Damn idiot Othaman must really gone crazy
He must admit, creating pantun, is not easy
He wonder how I did it even when I am busy
This arrogant chap now realised,​ he is lousy

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Now only Seman realised that he is weak
I think this old idiot must have fallen sick
I'm just using 'pantun', not a knife or stick
Neither did I banged his head with a brick

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh