MESKI JIKA PENDAFTARAN BERSATU DIBATALKAN, UMNO BELUM TENTU BOLEH MENANG PRU AKAN DATANG

Ketika era kepimpinan Tun Mahathir Mohamad, dua parti serpihan UMNO telah ditubuhkan iaitu Semangat 46 dan Parti Keadilan Rakyat.

Tetapi, adakah ketika itu kita pernah mendengar Pendaftar Pertubuhan atau RoS berperangai pelik-pelik, termasuk mengadakan sidang akhbar untuk mengancam pembubaran kedua-dua parti itu?

Semangat 46 dan PKR waktu itu bukan saja tidak menghadapi banyak masalah ketika proses pendaftarannya, tetapi juga tidak dihalang untuk bertanding dalam pilihanraya dan menggunakan logo masing-masing.

Malangnya, ketika sebuah lagi parti serpihan UMNO iaitu Bersatu diwujudkan, RoS bukan saja terlihat pelik perangainya berbanding kebiasaan masa lalu, bahkan lagaknya seolah-olah anggota komponen baru kepada BN.

Meskipun, penubuhan parti itu diberikan kelulusan oleh RoS, tetapi logo asalnya telah diarahkan dipinda dan singkatan Bersatu tidak dibenarkan untuk digunakan.

Yang dibenarkan hanyalah penggunaan perkataan PPBM, namun kebanyakan media, laman sosial serta orang awam tetap lebih selesa menggunakan sebutan Bersatu, bukan saja kerana ia mudah, malahan juga menepati perjuangan parti itu untuk menyatupadukan orang-orang Melayu dan rakyat seluruhnya bagi menyelamatkan negara ini daripada tangan-tangan rakus, haloba dan kleptokrat yang di kenali di seluruh dunia.

Kemudian, baru lebih kurang setahun selepas ditubuhkan serta semakin menampakkan ciri-ciri mampu menjadi kerajaan menggantikan UMNO dan BN, RoS mulalah buat hal dengan mempertikaikan secara terbuka beberapa isu dan mengancam akan dibatalkan pendaftarannya melalui sebuah sidang media.

Adakah demikian watak yang sesuai bagi sebuah jabatan kerajaan terhadap pelanggannya?

Kenapa tidak RoS mengutus surat saja secara diam-diam saja atau memanggil pengurusan Bersatu bagi menjelaskan semua isu yang mereka bangkitkan itu?

RoS perlu sedar mereka hanyalah jabatan kerajaan yang menjalankan kerja atas peruntukan duit rakyat dan bukannya seperti ahli politik yang perlukan publisiti sepanjang masa. Buat kerja diam-diam sudahlah.

Adakah jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya akan memudahkan  lagi UMNO memenangi pilihanraya?

Tidak kira sama ada jika RoS berbuat demikian kerana pertimbangannya sendiri bagi menunjukkan sokongan  dan kesetiaan kepada Najib atau ada arahan tertentu untuk berbuat begitu, mengancam pembatalan, apalagi membatalkan pendaftaran Bersatu tidak akan menjadikan sokongan kepada UMNO menjadi bertambah baik.

Lihat saja ketika ini, sejak keluarnya ancaman RoS itu, adakah penerimaan rakyat kepada UMNO bertambah baik?

Isu bagi rakyat, di kampung atau di bandar, orang tua atau muda, kaya atau miskin, malah boleh dikata sesiapa saja, adalah perubahan dan tiada lagi kepercayaan kepada UMNO dan BN.

Adanya Najib yang penuh masalah memimpin UMNO dan BN, lebih merangsang dan membuatkan rakyat tambah ghairah serta tidak sabar menjulang perubahan sebagaimana yang sudah berlaku di kebanyakan negara lain di dunia ini.

Meskipun Salleh Said Keruak mengatakan perubahan kerajaan belum tentu memberi kebaikan dan tidak menjamin penurunan harga barang, tetapi Menteri Komunikasi dan Multimedia itu barangkali lupa bahawa perkara pertama yang akan menggembirakan rakyat apabila berlakunya perubahan ialah tiada lagi kelibat Najib, Rosmah dan menteri-menteri tak berapa cerdik seperti yang ada sekarang.

Apabila tiada Najib, tiada Rosmah dan tiada menteri-menteri tidak cerdik mengurus negara, itu saja pun sudah cukup memberi kegembiraan dan kepuasan kepada rakyat.

Di tambah lagi dengan janji 100 hari yang antaranya, GST dihapuskan, harga petrol distabilkan, 1MDB disiasat melalui Suruhanyara Diraja dan MO1 ditangkap, kegembiraan rakyat tentu saja umpama seseorang yang pulih secara tiba-tiba daripada derita bertahun-tahun akibat serangan angin ahmar.

Oleh yang demikian, Bersatu sebenarnya hanyalah salah satu platform kepada perubahan itu. Tiada Bersatu tidak sesekali akan menyebabkan arus perubahan terhenti atau berduyun-duyun orang kembali kepada UMNO dan berebut-rebut mahu mencium tangan Najib dan Rosmah.

Angin perubahan adalah sesuatu yang tidak mungkin terhenti. Malahan sesuatu tindakan terhadap Bersatu lebih menyebabkan rasa simpati dan membuak-buaknya keinginan menjadikan perubahan yang  cuba dihalang itu benar-benar menjadi kenyataan.

Lagi pula, jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya, calon-calon parti itu boleh saja bertanding menggunakan logo PKR, DAP atau Amanah dalam pilihanraya nanti.

Memberi penerangan dan penjelasan mengenainya bukan lagi susah sekarang ini memandangkan seperti kata Zahid Hamidi sendiri, blok pro pembangkang sudah pun mengusai 93.4 peratus media sosial dan dunia internet sekarang ini.

Selepas pilihanraya dan dapat menubuhkan kerajaan, Bersatu boleh  menguruskan semula proses pendaftarannya dan mereka yang menang atas tiket pinjaman PKR, DAP atau Amanah tadi juga tiada masalah lagi untuk kembali kepada parti itu.

Ketika itu, sudah tentu semuanya beres belaka kerana bukan saja Malaysia, bahkan Kementerian Negeri dan RoS pun sudah jadi  kepunyaan kita. (ShahbudinHusin 25/11/2017)

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:56 pm

220
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousOthaman Ahmaddiny yusofFreeManTHe 3 BABE Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Tun kena pergi jumpa pengarah ROS..nak tgk jgk apa yang pengarah ROS tue boleh cakap bila berdepan dengan Tun

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Lawatan syok sendiri ke USA baru2 ini, apa hasilnya?

Bukankah itu kerja bodoh membawa rombongan besar-besaran hanya untuk bercakap angan2 Mat Jenin nak memperkasakan ekonomi Amerika yg mengambil masa tak sampai 20 minit. Duit biaya beratus juta habis gitu saja buat kerja bodoh tak berfaedah.

Cukup2 lah Najib & Rosmah membazir duit rakyat untuk pantatberak yg menjatuhkan maruah negara.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kita dulu bangkang jangan pengampu Obama dgn perjanjian syaitan TPPA, tapi Najib tak peduli nak juga menjilat USA. Habis beratus juta dihabiskan untuk kempen perjanjian syaitan & menjamu selera rombongan Obama, siap hamparan permaidani merah.

Apa kesudahannya? Najib tak sudah2 dgn kerja sia-sia menghabiskan duit rakyat. Yang untung Rosmah juga dapat kaut kerja & upah mengendalikan kunjungan Obama, tidk gitu…..???

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah nak mimpi lah kerjaan PH nak tawanRakyat mmg meluat dgn Madey sasauwanKenangan bersama Mas, terus jadi igauanMasih terbayang lagii, Mas punya gurauan _________________________MEGA: BAYANGAN GURAUAN(https://www.youtube.com/watch?v=X5Wdl1g6z30) Tak pernah ku alamiTak mungkin ku hindariDi himpit perasaanBayangan gurauan Di dalam jaga ku tercari-cariDi dalam tidur termimpi-mimpiSiapakah gadis misteriMelambai dan terus menyepi Jangan biarkan ku ternanti-nantiUsah benarkan masa berlalu pergiCintamu oh! gadis misteriAdakah kekal dan abadi Chorus: Andai di berikan emas permataKu pilih senyumanmuAndai kupunyai mahligai indahKu hadiahkan untukmu Dalam berjuta bintang berkelipanKau bagaikan kejoraAntara ribuan mata menikamTakkan kubiarkan kau tenggelam Di dalam jaga ku tercari-cariDi dalam tidur termimpi-mimpiSiapakah gadis misteriBelum puas ku… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Selain itu, tolong jawab…

Beribu-ribu juta, berbilyon-bilyon dah habis dibelanja, mana pergi duit itu?

Kenapa Juru Audit 1MDB silih berganti?

Kenapa Kewangan 1MDB tidak diauditkan?

Mana Laporan Kewangan Tahunan 1MDB yg bertahun-tahun tak disiap-siapkan?

Mana accountability atau tanggung-jawab Tuan Penssihat & Menteri Kewangan yg membelanja-sakan duit 1MDB itu, haaaa…??

Delete

Anonymous
Guest
Anonymous

Cucu Madey tunjuk anjiing mahal dgn juah
Dia tak kasi bini pakai tudung, bini dia luah
Duit bebilion, kapal & harta melimpah ruah
Mmg itu buktii, dulu banyak teriima rasuah

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Matdey, kalu sebut Islam, dia tidak selesa
Bagi dia, harta & pangkat paling berkuasa
Tak ada dlm kamus dia, pahala atau dosa
Sbb itu buka aurat & anjing perkara biasa

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Matdey, keling tua India, daerah Malabari
Nama asal dia, Kuttyyalam S/O Iskunduri
Pakaian tradisi wanita keluarga dia ni sari
Sbb itu, bini nak pakai tudung dia tak beri

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Selain itu, tolong jawab…

Beribu-ribu juta, berbilyon-bilyon dah habis dibelanja, mana pergi duit itu?

Kenapa Juru Audit 1MDB silih berganti?

Kenapa Kewangan 1MDB tidak diauditkan?

Mana Laporan Kewangan Tahunan 1MDB yg bertahun-tahun tak disiap-siapkan?

Mana accountability atau tanggung-jawab Tuan Penssihat & Menteri Kewangan yg membelanja-sakan duit 1MDB itu, haaaa…??

Anonymous
Guest
Anonymous

M E S Y U A R A T

A G O N G

M A N A

? ? ? ?

B A H L U L L L L

Anonymous
Guest
Anonymous

walau apa2 pun pilihan saya adalah ABUBN (asal bukan umno bn)

Anonymous
Guest
Anonymous

Ikut suka hang laa nak parti mana ponn

Parti peliwat ada
Parti Kuali Imayam adaa
Parti cucu tido dgn anjing adaaa
Parti Dog And Pig ponn adaaaa…

Anonymous
Guest
Anonymous

……A……A……
. ////.O..O\\…
////…..Y……\
////KADOK/\.
/////……/ \\
//////…/\\\
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
……AKU…..

dan

TUAN AKU

__A…A__
////O….O\
///….Y…\\
///MATDEY\
///..v….v..\
—–IIIIII—-

diizinkan Tuhan untuk
menghasut dan menyesatkan
umat Islam, sampai hari kiamat…

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lah kat atas tu, dua ekor syaithan puaka
Mereka kedua-duanya, lahanat tua bangka
Dengan orang Islam, mereka ini bermuka2
Nanti akan direbus satu kawah dlm neraka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

……A……A……
. ////.O..O\\…
////…..Y……\
////KADOK/\.
/////……/ \\
//////…/\\\
XXXXXXXXXXXXX

AKU MACAM TUAN AKU JUGA…
BOLEH MENJELMA DLM PELBAGAI RUPA…
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX

Anonymous
Guest
Anonymous

__A…A__
////O….O\
///….Y…\\
///OTAMAN\
///..v….v..\
—–IIIIII—-

AKU SAHABAT DIA…

Anonymous
Guest
Anonymous

__A…A__
////O….O\
///….Y…\\
///MATDEY\
///..v….v..\
—–IIIIII—-

AKU MENJELMA DALAM PELBAGAI RUPA…

Anonymous
Guest
Anonymous

……A……A……
. ////.O..O\\…
////…..Y……\
////MADEY/\.
/////……/ \\
//////…/\\\
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX

INILAH SEBENAR DIRI AKU…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersatu tak wujud pun aku tetap buang jauh jauh umno kali ni

Unknown
Guest
Unknown

kuasa rakyat tidak perlu pendaftaran ROS.

Anonymous
Guest
Anonymous

YESS,BERSATU…Bersama PH..

Kita UBAH..Malaysia menjadi negara lebih BAIK!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dari Spore tak sedar dia menumpang
Marii dulu merempat, duiit hanya 2-3 kupang
Entah bila dpt hamba jumpa ini tua tempang
Tak sabar rasa, nak layang sebiji pelempang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

……A……A……
. ////.O..O\\…
////…..Y……\
////XXXXX/\.
/////……/ \\
//////…/\\\
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXX

OH…,Kejora kekasih ku!!!
Sifat mu dan aku sama
Suka menfitnah dan mencela
Kebaikan adalah KEBURUKAN
Keburukkan pula KEBAIKAN pada kita

Tiada balasan yang ku pinta
Dari ilham jahat yang ku berikan pada mu
Hanya najis mu yang ku pinta
Itulah MAKANAN kesukaan ku

Aku kan sentiasa mendampingi mu!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PAGI TADI RAMAN JPC KENA SMASH KAW KAW
LANSUNG TAK ADE BONYI LAGI SAMPAI LA NI…
TUA BANGKA RENTA RENTUNG KENA HAMLAW
TERKENGKANG LOBOS PADAN MUKO RAMAN JPC

KIKIKIKIKIKI…. TAK BONYI BONYI LAGI DAH RAMAN JPC …… ELOK ISI BORANG MENINGGAL CEPAT…
MENYUSAHKAN MALAYSIA SAJEE..

KIKIKIKI…. BRRAMBOSSSS BARUA [email protected]

PANTUN SENTAP PENUH FAKTA
SETAKAT MENUNJUK BERAMBOS SAJA
SKG RAMAN JPC DIAM SERIBU BAHASA
BERAMBOS DAN KO GI MENINGGAL SAHAJA

KIKIKIKIKIKI…. INI KALI HAAHH….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dah tahap biiol mereng, tak ketahuan
Marah betul bila sekeh dia punya negarawan
Matdey yg kena tibai, dia pula yg jadii sawan
Mesti jap lagi dia akan cabar Kejora ajak lwn

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Makin sehari, fikiran Madey jadi makin kusut
Penyokong parti cap munge pula, kian susut
Tak berjaya kaum muda, diia cuba nak hasut
Puak milenial anggap dia burok punya kasut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman biol bingai, tiada ilmu nak bertempor
Membebel & meraban saja, cara dia gempor
Matdey kena tibai dia pula yang mengelupor
Kini terlopong le dia mcm ayam berak kapor

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bn belum tentu menang tapi pakatan sudah tentu hancur berkecai..

Anonymous
Guest
Anonymous

Setiausaha bukan main lagi ada pangkat Doktor,Tapi kenapa tak boleh bantu untuk melancarkan pendaftaran dan isu2 melibatkan penubuhan [email protected] Saudara Shahbudin bukan senang nak jd pembangkang di Malaysia ni.Terimalah hakikat Anwar Ibrahim sahaja yg berupaya memacu sesuatu pergerakan.Bagi Mahathir pula hanya layak mengetuai organisasi yang berstatus Quo.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana Zahid berani jumpa .. RoS pun mengelak ..berani setakat buat kenyataan akhbar..

Saudara Rahman JPC minta sediakan plan B.

Tentu lah pemimpin BERSATU ada plan sokongan. Tun Mahathir otak dia bergeliga..

Dapat jumpa Zahid .. paling tidak Tun Mahathir ada satu lagi parti baru yang mengikut kehendak RoS.. sebab itu mereka mengelak jumpa pemimpin BERSATU.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kalau dah bossnya (Najib & Jahid) pengecut takottt, almaklumlah…pasti Kojolla serta cybertromprompah, jentera KERAjaan Borosmah Najib turut TAKOTTTTTT & pengecut…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

APA?…TELOR MAMAK MATDEY DAH LISUT….CAMPAKKAN JER …BERI MAKAN KAT HANJING BELAAN CUCU DIA TU MAKAN…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Thanks a lot for exposing your lewd gesture, kidddo, reflecting the stupidity level of BN cyberterompah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dr M tries to woo millennials The town-hall session was for youths to hear out Tun Dr Mahathir Mohamad, but what transpired may have reopened old wounds hurtful to his new friends in the Opposition.  It came with the caption: “I read all the comments. Jangan risau, saya tak kecil hati (don’t worry, I am not thin-skinned).” The former premier would not have survived 22 years at the top without being thick-skinned and especially now that he is wading into the cruel world of social media where everything and anything goes Still, 92 years is a long way from being young as… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Matdey ditekan dek belia, sampai nak pitam
Kes Memali Baling dia persalah Musa Hitam
Berkaitan ISA & Ops lalang, polis dia hentam
Pemecatan Nuat, Umno jadii kambing hitam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kena dgn generasii milenial, Matdey terpaku
Terus keling tua renta ni jadi mcm kera duku
Baru dia sedar, di kalangan belia dia tak laku
Yennadey mamak Madey, elok ko tutup buku

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

AKU TAK INGAT…
AKU TAK TAHU MENAHU…
AKU MEMANG PELUPA…
AKU DAH DIRASUK HANTU…
AKU MEMANG TAK TAHU MALU…

NUKILAN-MAMAK MATDEY KEPALA BANA AL KUTTY…

Anonymous
Guest
Anonymous

Jenis keling paria ini tidak akan ngaku kalah
Semua yng dia buat, orang laiin dia persalah
Mmg keling kerala tua ni banyak onar & ulah
Yennadey Madey iblis keparat lu boleh belah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun ada juga berani town hall 2 way. Nak harap Jubbo Kepit tu..taubaat.

Mamak, rutee twuluur syatuuu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey jumpa belia ingat akan dpt sokongan
Rupa2 nya, terok keling tua ini dpt tentangan
Budak2 tu layan si tua renta serupa bajingan
Makan tak abis dia milenial punya penangan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

MAMAK MATDEY AL KUTTTY SUKA BELA KUDA
HARI-HARI DIA DOK MAIN NGAN KUDA
SATU HARI MALAPETAKA DOK TIBA
DIBERAK DEK KUDA KENA TANG MUKA…

TU SEBAB NAMPAK MUKA MACAM SINGA TUA….
SAMPAI AHLI CAP MUNGE HILANG TIBA-TIBA…

NUKILAN-MAMAK MATDEY KEPALA BANA AL KUTTY…

Anonymous
Guest
Anonymous

WAK SUMAN TEMPE LAGI JAHANNAM…KALAU DIA MULAKAN DULU KATA panTAT BOLEH DIA KATA HALAL…TAPI KALAU ORANG LAIN KATA…TAK HALAL DAN TERENCAT AKAL…INI BARUA MEMANG DAJJAL!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn budak2 jer pun Madey kena sekeh tunjal
Di sesi town hall dia diratah spt daging pejal
Budak2 tu layan keling renta ini serupa dajal
Rasa nya dia akan sakit jantong & temui ajal

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasiihan sungguh Matdey, DAP punya balaci
Dajal ini perasan diri nya itu bagai dewa suci
Dia tak tahu yg dirinya itu ramai rakyat benci
Ingat dgn belia dia disanjung, rupanya dicaci

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

What’s puzzling is that the majority of the youth at that town hall session are not even born or still in their diapers when Ops Lalang took place. Yet they enthusiastically brought up Mahathir’s past deeds and highlighted all the dark episodes as if they were the victims. Most of them not even lived in Mahathir’s era or only lived at the tail-end of his long tenure but spoke animatically of his crass and authoritarian style as if they themselves bore the brunt and experienced the hardship. You kids please get real… They are bitter of Mahathir’s past policies which… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Matdey dgn beliia, cuba mau jual temberang
Tapii, tiada apa satu pun yg dia dapat terang
Sebalik nya, bertubi-tubi dia yng kena serang
Kinii, dia jadi spt tikus sembunyii dlm sarang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bingai bahlol, cuba nak masuk terjah
Pasti berkerut bengot bapok ini punya wajah
Dia cuma anak kambing, yg terasa diri gajah
Bebel jer, tiada apa satu pun dia punya hujah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan.

Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Matdey dgn belia, cuba mau jual temberang
Nasib Baik Matdey tak kena Terajang
Kalau kena Terajang tepat kat Akar Tunjang
Masa tu jugak Matdey akan Terbongkang

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Najib is dead gone when even at warong and foodstall, people are laughing & mocking him as 'Roti takdak tulur'…..!! Sebaik jadi PM pada 2009, Najib & Rosmah dgn bantuan arwah JJ senyap2 & sembunyi2 berulang alik ke New York untuk bersetongkol dgn pihak Zionis Yahudi, APCO Worldwide & Goldman Sachs untuk men dapatkan hutang riba RM42bilyon + 10% bunga riba. Duit hutang + bunga riba itu dibebankan kepada rakyat tapi Najib, Rosmah, Jho Low & Reza Aziz berjoli sakan menbelnjakannya. Allah SWT telah melaknatkan perbuatan mereka bila semua perbuatan mereka dibongkar dan terdedah di seantero dunia. Sebab itu pelbagai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Nak tahu kenapa kamu dipantatkan, ye? Memang patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono. Nahhh..nak tsnya kamu, pernah kah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /kleptokrasi…?? Nahhh…tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura &… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

TIMANG TINGGI TINGI
JANGAN SAMPAI KENA HEMPAP
MATDEY DOK KATA SEMALAM LAGI
BANG NON NUAT SIKAKI LANCAP

INGAT TUUUUU…!!!! ….

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Jutaan terima kasih menonjolkan diri betapa dungu & bengapnya kamu bila dah terkedu kena tembakan bertalu-talu dek tidak berpelajaran & tidak ada asuhan dari orang tua yg sah. Kesudahannya, kamu hanya mampu merintih, meraung dgn maki carut yg banhyak membantu kami menjatuhjan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

Teruskan tebiat lahanat kamu tuu, tau…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

TAKBIR 100X untuk Zack Lamedick, semoga allah buka hati bini dia supaya kurangkan berzina ngan KELING KOTE BESAR!!! hahahahahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

MADEY MAMAK TUA KUTUK BERPERANGAI MACAM FIRAUN SANGGUP HALANG ISTERI YANG TUA LUSUH NAK PAKAI TUDUNG!!!!!!

MEMANG SAH JELMAAN FIRAUN DURJANA AKHIR ZAMAN !!!!!!

TAKBIR 10X

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Kau ni pun mat pork pi singapura juga berniaga sewa punggong kat Bugis street

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bila dah sakit baru lari balik ke Msia. Kat singapura tu balak besar2 mana kau tahan.
Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

hahahaha, sian saudara Zack Lamedick, mulut jahat suka marah2 kat sini sebab marahkan bini sebab terlalu suka KOTE KELING BESAR …. kami faham Zack Lamedick, kami faham perasaan anda… HAHAHAHAHAHAHAHA

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Whatever, My entire family, relatives, friends, neighbours and I support NO NAJIB & BN… our first choice is proven record… T world's Renowned TUN Mahathir.

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Memang pantut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono. Nahhh..nak tsnya kamu pernah kah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /leptokrasi…?? Nahhh…tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura & Sitzerland. Di persidangan APEC Manila baru2… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

TIMANG TINGGI TINGI
JANGAN SAMPAI KENA HEMPAP
MATDEY DOK KATA SEMALAM LAGI
BANG NON NUAT SIKAKI LANCAP

INGAT TUUUUU…!!!! ….

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Memang padan & patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat.

Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono.

Go back to school, kiddo…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Jee Lat 14.19…

KAT MESIAN KO BOLE CAKAP MRMACAM
AMOS LEE DI SINGAPORK KO TAU AMACAM…?
PANTEK LA ANOK BLAJA BRU NO TUNJUK RAGAM
KLU TAK DI BANTU KO KS YG POKIMAK MCM CIPAN SETANNNN…

MOHON AMBIL BORANG MENINGGAL LA CEPAT2…

PUIIIII…

AMOS LEE YOUNG BRAVEHART SINGAPORE ANAK RAMAN JPC(JUBO PUNDEK CUBADAK) BOLE BUAT KA KLU KAT SPORK

Anonymous
Guest
Anonymous

KAU NI SETAN INDON MANA CAKAP MACAM ANAK BIAWAK CAMPUR MONYET … BODOS

Anonymous
Guest
Anonymous

Salam rakan seperjuangan zack,pak othman,msia baru dsb
Jgn dilayan penyokong bapak tu….semua jenis tak sekolah,tiada ILMU,itu sebab yg keluar dp mulut mereka,cuma maki hamun aje..
Jgn rendahkan taraf keintelektual kita semua penyokong Tun…
Salam perjuangan.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Alahhh ayam tua pondan tu minta amput bah..
Cari makan bah itu
Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

bini hang lagi sial, suka hisap kote pondan zack lamedick … hahahahahaha

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cantiknya bahasa…!

Tahniah Kojolla membantu kami tak payah bersusah payah berkempen untuk terajang keluar BN dari Putrajaya.

Teruskkan maki carut kamu tuu, tau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Memang patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono. Nahhh..nak tsnya kamu, pernahkah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /leptokrasi…?? Nahhh…tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura & Sitzerland, apa ke halnya..haaaaaaaa….??? Di persidangan APEC… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Semakin byk kerenah kementerian2 tertentu cuba melemahkan bersatu,semakin kuat nurani rakyat mengakihiri hayat beend.
Isu kami rakyat,ialah dah meluat tenguk penyalahgunaan kuasa ,penyelewengan,rasuah yg kian membarah di kalangan seekor kepala bapak ko dan angkatan lanun2nya,enough is enough…
Isu utama kami ialah lanun kebas duit mdb rm2.6b dan rm42 juta duit src,belum lagi cite pasal gst,nilai duit merudum,kebanjiran pendatang asing,mara,fgv, duit,tabung haji yg lungkup…tak cukup jari tangan dan kaki nak kira….
Darah makin mendidih teringat riza aziz dan jo low,cepat2 le pru ke 14,pertandingan antara beend dgn RAKYAT msia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak kisah ler Al Budin …yg Penting PAS dah Talak Tiga Sama PKR…Meroyan lah ko….

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Apa cerita di selangor? Ayam tua mana tau…pas pun dah jadi ayam kat selangor…tunggu dan tonggeng
Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kat Selangok ..si Assmin MB Jamban…masih mencintai PAS utk tempolok masing2…ada berani ker si Assmin MB Jamban tu nak tendang PAS …tilor kicut…itu pasal bini beri kat orang….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

RAMAN JPC NI BANGKA TUA RENTA JUGA ORANGNYA
MAKAN GARAM JER BANYAK TAPI TAK HADAM BANGANGNYA
RIAK BERLAGAK SOMBONG MACAM DIA SAJA YANG HEBATNYA
BOMI YG KO PIJAK NI LA PENYAMBUNG WARIS KO YG ADA
BELAJAR LA BERSYUKUR TERIMA KASIH SEADANYA

… KLU KJAAN TAK BAGI BUASISWA KAT ANAK KO TU MAU BUDAK RAMAN JPC NI TAK TIDO MALAM..

KLU RASA TAK SELAMAT DUK MESIA LAGI…. BERAMBOSSS DAN MOHIN MENINGGAL…. [email protected] SANA KO BOLE BERAMBUSSS YAA….

INI KALI BARUA MME NAK.MAMPOSSS..

INI KALI… UBAHHH…!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ayam tua pi makan panadol laaa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Dah semput dah tu ayam tua oiiii
…sakit tekak kot
Kihkihkih

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Caipelesupasir ayam tua 1324 rasa hebat. Punggung penuh TAEK.
WOI LAHANAT, BOS KEPIT KO TU DAH JUAL HABIS. Ada hayibhlau orang. Ko tu merempat di Tanah Komunis Cina PRC sini….mulut jaga sekek..

Anonymous
Guest
Anonymous

WOIIIII LAHANAT 1501…MAMAK MATDEY KEPALA BANA KUTTY TU TENGAH DOK BERKEPIT DGN KETUA TO' KONG DAPIGS YG DIKATAKANNYER RASIS DULU TU MACAM HANJING KO DIAM JER !!!!mulut jaga sekek..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sial pelesupasir seekor ni. melayu Haarprak. pegi ampusla

Anonymous
Guest
Anonymous

1524…BAPAK SEGALA MELAYU HAPRAK!!!!!PI MAMPOS LER!!!

rahman jpc
Guest
rahman jpc

UTK MAKLUMAN ANON 13:24, PEMBIAYAAN PENGAJIAN ANAK SAYA D TANGGUNG SEPENUHNYA OILH SAYA SENDIRI HINGGALAH K PERINGKAT SARJANA.

TAWARAN BIASISWA OLIH JPA UTK MENGIKUTI PENGAJIAN PERINGKAT PHD TERPAKSA BELIAU TANGGUH. MUNGKIN SELEPAS PH MENAWAN PUTRAJAYA.

rahman jpc
Guest
rahman jpc

kpk anon 13:24,

memang betul saya seorang tua bangka.

satlh berkhidmat dgn kerajaan selama 34 thn, saya cuba memberi pendpt yg ikhlas sungguh pun ia nya pahit utk d telan.

buat masa sekarang ,saya tiada niat langsung utk turut 'berkuasa'.

namun segala kemungkaran akan tetap saya tentang insya'allah.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Sikap badak borosmah perlu dipandang berat
Laki bini, dia larang teruss menutup aurat
Cuba selak tengok kelentit dia ada ker kerat
Mmg sah, neraka lah tempat dia di akhirat

Kaaaaaaaah kaaaaaaahhhh kaaaaaaahhhhb

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…ko Tengok kawan ko si M'sia Haru Biru tu…

Kata orang… budi Bahasa Kurang…tengok dia pulak yg lebih…
M'sia Haru Biru…lain kali kalau nak nasihatkan orang Tengok dalam diri ko tu dulu…tu nama dia cakap tak selupa bikin!!!!

M'sia Haru Biru…ko nasihatkan jugak sama Wak Suman Tempe tu…yang lebih awal Mencarut nama panTAT…boleh jadi Halal pulak bila dia sebut….lagi sekali cakap tak selupa bikin!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Padan muka….!! Siapa pencetus yg terlebih dulu merusakkan pusaka budaya bangsa, kalau bukan kamu yg mengotor ruangan dgn panTAT birat berkarat.

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Memang padan & patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat.

Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono. KEPALA BAPAK…KEPALA BANAK KAMU LAH…!!

So, go back to school, kiddo…!!

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Ko tau sapa punya pantatun ?

Kalau bukam kawan baik ko kojola

Bila dinulang tayang baru tahu betapa pedih

Di alhirat gitulah bila.allah swt ulang tayang kelakuan kita

Tangan kaki bercakap walai mulut dan otk kita kata tidak !!

Ingat tu kawan kojola

Anonymous
Guest
Anonymous

SUMA ORANG BANGGA KLU ANAK BERJAYA
YG SEKO NI NNOK SSGT BELAGAK RIAKNYA
ANAK X ABIS BLAJA WAAH DAG RIAK BONYINYA
TURUN NAIK TINGGI RENDAH HIDUP ADA KITARNYA

….. BLOM ABIS BLAJA NAK KUTUK KJAAN YG BAGI ANAK BELAJAR LAGI….

PERGI BERAMBOSSSSSS MENINGGAL LA…

INI KALI HAAH….

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Tak berniaga ker hari ni???

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Org Melayu kutuk, maki, lawan British, tp selamba aje penjajah tu buat sekolah, bg biasiswa, buat maktab perguruan, bahkan hantar anak2 Melayu ke universiti, tak ada pun dia org kata apa2. Tp haram jadah macai yg kuchalana tara kuca kuca kuca ni sibuk mengungkit. Apahal? Siapa kerajaan? Ini negara demokrasi, kerajaan rakyat. Negara ini milik semua warganya walau apa parti pun yg memerintah. Jd jgn nak perasan. Nate hute pong dok jahe supo mu.

Anonymous
Guest
Anonymous

melayu memang BODOH macam Zack Lamedick Aka Zaki Kote Sejemput ….. sian kau bina kuat main ngan KELING KOTE BESAR !!!!!! hahahahahahaha

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Tular berita

Najip pegi HKL menongeng depan nuat

Apa ni panglima bugis..

Mcm pondam jer

Balaci hadi tak boleh pakai ker..

Anonymous
Guest
Anonymous

Beruk ni dah bangun tido.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Yiiiiieee haaaaaaaaaaa

Kah kaha kaaahhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg si Mamak Matdey menadah muka kat juboq si ketua to' kong tu apa hal pulak!!!
BAPAK Pondan …Balaci Lim Kit Sial tak boleh pakai…

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ayam tua bapok wak kojola kengkang pun tiap2 malam menonggeng kat lorong hj taib

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

pok tak pok, JANJI BINI KAU SUKA KOTE BAPOK BESAR Zack Lamedick kote sejemput …. HAHAHAHAHAHA

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan.

Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Kura-kura dalam perahu.
Pura-pura tak tahu.

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Depa itu geng anak haram tujuh keturunan sebab itu sanggup khianat bangsa sendiri.
Malaysia hancur pun depa bukan peduli selagi ada orang beri upah.
Manusia celaka……

Anonymous
Guest
Anonymous

ANAK RAMAN JPC BERLAGAK JURUSAN UNDANG2
BLOM TAMAT PENGAJIAN SKOR MARK CUKUP MKN
BELOM ABIG NGAJI ADA HATI NAK HANTAM KJAAN
ADA POTENSI JDI SITU KASIM COMANGI BANGANG

ALAHAI… RAMAN JPC DAH BERSEPAH ANAK MELAYU JURUSAN UNDANG KELUAR NK FIGHT MAHKAMAH MCM ORG BANGANG …. BANYAJ KES AFFUDAVIT TAK LENGKAP IP PUN TUNGANG LANGGANG…… PUIIIIIII …

BERAMBOSSSSSS DAN MONON MENINGGAL

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Tahniah pak rahman! Saya bangga ada anak Melayu yg berjaya jd peguam dam majistret. Ehhh!!! Yg kat atas tu meroyan apahal? Dia tak suka ke ada anak bangsa yg berjaya? Patutlah org kata grup dia org ni tak suka tengok bangsa sendiri senang walau pun beriya-iya mengaku memperjuangkan bangsa. Kronik penyakit hasad dia orang ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kronik penyakit hasad dengki macam Mamak Matdey dalam hati nyer dah berjangkit dekat cai2 haprak dan penulis Blog ni!!!!Al Budin Sontoloyo!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ada melayu jadi Ayam

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ayam pondon sudah berkokok tanda nak bertelur sebiji

Kihkihkih

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Zack….

Whack & smash that "good for nothin' bugger kojolla" till the cow comes home.

Salam perjuangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah gaharu, bercendana pula,
Dah tahu, bertanya pula.

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku jangka Zahid tidak akan batalkan bersatu, biarlah dia hidup dlm keadaan merana kurus kering susah ati, seperti tuan dia juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

KONPEM UMNO MENANG !!!!!

-Din SukaJilatMamak

rahman jpc
Guest
rahman jpc

Tun m wajib menyediakan strategi alternative (fall back position). mengikut anak saya (sarjana dlm jurusan undang2), Akta Pertubuhan memberi hampir kuasa mutlak kpd ROS yg terpaksa pula mengikut telunjuk kepimpinan kerajaan (UMNO/BN). pangkat sepupu saya seorAng mantan magistrate n sekarang peguam berjaya d selatan semenanjung, perlembagaan PPBM amat banyak sekali 'loop holes'. selaku kb beliau tlh cuba utk menyedarkan kpd yg berkenaan tapi tlh tidak d indah. salinan 'considered opinion' nya tlh juga d beri kpd saya. mengikut nya, ROS mempunyai cukup alasan yg kukuh utk membatalkan pendaftaran PPBM. saya berpendpt bahawa yg bolih menyelamatkan keadaan hanya lah kekhuatiran/ketakutan UMNO/BN… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kpd mangkok jamban PPBM, biar faham sikit mengapa PPBM berisiko dibatalkan. Jgn main tuduh dan redah je. Kau ingat semua staff ROS sokong kerajaan ke? Tapi undang-undang dan peraturan mesti diikut. Jgn main sondol je mcm babi jantan.

Anonymous
Guest
Anonymous

RAHMAN JPC TU APA?….

JPC- JANTAN PONDAN CIBAI…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengikut Anak Saudara Saya (sarjana dlm jurusan undang2), JPC tu mksudnyer…Jurujual Pencacai Cina Dapigs…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Salam Sejahtera pak Rahman JPC..

Your statement…

"kekhuatiran/ketakutan UMNO/BN yg tindakan pembatalan mereka akan 'back fire big time' apabila reaksi sebahagian besar pengundi2 akan menolak mereka pula secara 'total'."

is indeed a blessing in disguise.

Bottom line, the rakyat had enough of KERAjaan Borosmah Najib's outwits & cheats. With or without PPBM, we SHALL boot 'em out from Putrajaya comes PRU 13.

Salam Perjuangan big brother…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

JPC tu Jampi Pakai Colok…
Datuk Sutan Melaka ni banyak ilmu jampi serapah…
Dulu Wak Suman Tempe pun ada bejalar kat dia:

'u pass out cai madey keliwaun'…

Kih kih kih…

rahman jpc
Guest
rahman jpc

TQ BRO OTHAMAN. N KPD ANON 13:07 N ANON 13:15, MENCARUT MARUT BUKAN LAH BUDAYA SAYA.

APA YG BENAR AKAN SAYA UTARAKAN. MAHUPUN DEPAN TUN M ATAU TS MUYID.

KALU D DEPAN NAJIB SAYA BERANI MENUDUH YG DIA 'MENYEMBUNYIKAN' PENCAMPAIAN AKADEMIK NYA YG SEBENAR.

KPD ROSMAH PULA SAYA BERANI MENUDUH DIA MENGGUNAKAN KHIDMAT SAMEE DRPD INDIA UTK MELAKUKAN POOJA D RUMAH NYA D JLN DUTA.

MENGGUNA KATA2 KESAT N MENCARUT MEMBAYANGKAN AKHLAK YG RENDAH. NAMUN JGN RISAU,SAYA ADA SIMPAN SEMUA MAKLUMAT2 N INSYA'ALLAH KITA AKAN BERSEMUKA D HARI MENDTG.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

KIKIKIKI… MEMACAM LA KO ORANG NI…. BAK TANYEE… BERAPA RAMAI JOMLAH AHLI AHLI CAP MUNGE NIHHH…..? SAMPAI LA NI TAK JAWAB JAWAB….. MISTERI SUNGGUH…. CER JAWAB BERAPA JOTA…? KIKIKIKI..

KALAU DAH PANTEK KATAKAN PANTEK SAJA
TAKKAN PANTEK BERTUKAR CIPAP PULA…
NAK TANYE BERAPA PANTEK & CIPAP ADA..?
TAKKAN JOMLAH AHLI TAK MAMPU JAWABNYA

KIKIKIKI… PANTUN SANTUN SENTAP UNTUK BARUA BARUA [email protected]

SUSAH SSGT KE NAK.JAWAB..?

KIKIKI.. BERAMBOSSSS DAN.MENINGGAL TERUS..

KIKIKIKI..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pantek kojola masuk angin

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cap bunga munge KEPALA BAPAK & KEPALA BANAK KAMU lah Kojol….!!

Budak tak abis belajar mengeja & menyebut bunga pun tak pandai, ada ati & bersyarah konon.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

Teruskan maki carut kamu tuu, tau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Harap2 semua warga Malaysia menyaksikan betapa kejinya tebiat cyberterompah sekor nie belaan KERAjaan Borosmah Najib yg didik oleh Mat Malasan & Salleh Ketiak.

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Tular berita yang mengatakan DYMM Sultan Johor menyokong penuh tindajan kerajaan Msia utk membawa semula isu pulau Batu putih ke mahkamah timbang tara atau ICJ tentang hak pemilikan yg sebenarnya. Baginda menyatakan seudah sampai masanya utk kita mengambil semula hak negara yg terlepas akibat kesilapan teknikal oleh mantan AG dulu. Batu putih kini dianggap sebagai kepunyaan Spore.Yang lebih malangnya, sehingga kini tidak terdapat pun sebarang kenyataan drpd PH, khususnya Madey Kutty dan Dragon LKS. Adakah kerana DAP dan PAP Singapore merupaak adik beradik, maka tidak perlulah mereka mengeluatkan sebarang kenyataan yg dikhuatiri akan menjejaskan hubungan erta kedua2 parti tersebut. Kita… Read more »

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Jangan kata pulau Batu putih, ambik sekali pulau Singapura tu. Takkan sbb umnu yg lepaskan pulau tu kita nak buat tak tahu? Salah umnu pada msia, khususnya Johor adalah membiarkan pulau itu terlepas. Jadi takkan salah sendiri nak dibebankan pada org lain?

Anonymous
Guest
Anonymous

CAMPAKKAN JER SI MAMAK MATDEY AL KEPALA BANA KUTY TU KE PULAU JERJAK!!!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pati Ayam boleh menang ker di lorong hj taib?

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Park Jee Lat…

Pulau Btu Putih itu kecil saja. Yang paling saya ralat & kesal, tanah Melayu di Spura sepanjang Tanjong Pagar hingga ke Woodland (berpuluh-puluh kilometer) habis digadai oleh Najib Rosmah kpd pemerintah Spura.

Tun Mahathir, pulau Layang2 pun dipertahankan hingga Vietnam tidak berani ceroboh. India & Pakistan pun masih bergolak, masing2 tidak sanggup kehilangan seinci tanah di Kashmir. Najib Rosmah….APA ADA….???

KERAjaan Borosmah Najib benar2 pengkhianat kpd bangsa & negara….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

Teruskan maki carut kamu tuu, tau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Harap2 semua warga Malaysia menyaksikan betapa kejinya tebiat cyberterompah sekor nie belaan KERAjaan Borosmah Najib yg didik oleh Mat Malasan & Salleh Ketiak.

diny yusof
Guest
diny yusof

Geng Najib @ 12:16 Kalau kamu tak faham fakta , berhenti dari membuat ulasan . Ke dalam kisah pulau Batu Putih atau Pedra Branca ni kamu mendapat "wahyu" dari orang yang sudah mati ? Geng Najib ! Mahkamah timbangtara itu TIDAK sama dengan ICJ . Itu kamu kena faham dulu . Di dalam kes Pulau Batu Putih , masaalah itu adalah diantara kerajaan Malaysia dengan kerajaan Singapore . Tak ada kena mengena langsung dengan Mahathir , LKS atau mana2 parti politik pun . Bahkan pengadilan di buat ketika zaman Pak Lah . Geng Najib , buatlah ulasan serta 'terjahan' itu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Row dan "kak ros" bukan orang yg samakan?

Anonymous
Guest
Anonymous

ROS

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Lebih tepat Rosmah bakal diMansuhkan digelar 'Rowsy'.

Tak silap, 'Rowsy' people are worse than rowdy, they are rowsy….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

Teruskan maki carut kamu tuu, tau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Teruskan menjatuhkan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib dgn mulut biadab kamu itu. Tahniah & jangan lupa tuu….!!

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

kalau Cap munge dibatalkan pendaftarannya, jangan pulak disalahkan ROS. Cap munge yang kononnya ditubuhkan oleh Madey , mantan PM kaki rembat harta rakyat selama 22 tahun dan Din Pagoh, serta boboi apa pun tak boleh, sepatutnya lebih makalum tentang hal2 berkitan dengan perlembagaan parti..khususnya berkaitan denag perlunya mengadakan AGM ikut tarikh yang ditetapkan swrta penggunaan ARMADA yg langsung tak tercatat dalam permohonan pendaftaran parti.Sampai sekarang ni, langsung takde tanda2 yang menunjukkan bahawa cap munge akan mengadakan AGM dalam masa yang terdekat..mcm manan nak buat kalau banyak cawangan2nya khusus di johor, kedah dan perak dah dibubarkan, dan kalau ada pun, ahli2nya… Read more »

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Cap munge? Apa tu? Tp rasanya taklah teruk mcm parti cap tengkorak dgn tulang bersilang. Eheh! Betullah. Baru aku perasan ada satu parti tu lambang dia mcm tengkorak dgn tulang bersilang. Patutlah melanun. Kih kih kih…

Anonymous
Guest
Anonymous

PAKCIK JI…LAT ..KO JILAT LER JUBOQ SI KETUA TO' KONG TU SAMPAI LICIN TAKA!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cap bunga munge KEPALA BAPAK & KEPALA BANAK KAMU lah Kojol….!!

Mengeja & menyebut bunga pun tak pandai, ada ati & bersyarah konon.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…panTAT bini ko dah CEBOK ke lom…Bau Bacin lah!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

Teruskan maki carut kamu tuu, tau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe…bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu….ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT…nak salahkan orang pulak dah…kalau dia mencarut tu…halal…panTAT lah lu!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Tahu kenapa kamu dipantat biratkan…??

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

john doe
Guest
john doe

Petanda UmNo dah nazak, sampai RoS pun diguna sebagai kuda untuk 'lupuskan' PPBM.

Tidak syak lagi, UmNo yang akan lupus pada tahun depan.

Kepada semua rakyat yang rata-ratanya sudah muak dengan Najib dan UmNi, bersabarlah, mereka semua dah tak lama mana pun.

Kelak dengan balaci-balaci dan macai-macai yang telah rela diperkudakan juga akan menerima nasib yang sama dengan Najib dan UmNo.

Anonymous
Guest
Anonymous

OSTAT DOE HAPRAK ANJING BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS…TAK TAHU LER PARTI SAPA YG AKAN LUPUS NANTI…KITA TENGOK LAH NANTI!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Salam Sejahtera bro John & rakan2 seperjuangan. Tidak serik2 kah Kojolla atau dia nie memang dah tersesat jauh tak boleh dilentuk kembali? Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan. Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya. Kpd teman2 seperjuangan, tahniah saya ucapkan di atas peranan sdra2 semua mengajar cukup2 sampai dia kebuntuan tercungap-cungap lemas.… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pati Ayam

Anonymous
Guest
Anonymous

Kokookoookkk…Auww..tag line Z Bapok!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakyat sekarang baca mesej terbalik sebab selalu kena belit oleh Menteri-Menteri .. Apabila RoS sekat dan mencari kesalahan BERSATU, bagi rakyat RoS buat kerja orang bodoh. Pemimpin UMNO sendiri cakap ramai Ahli BERSATU telah meninggalkan parti. Ahli pun ikut sama.. Jika masalah tak buat AGM atau kesalahan guna nama ARMADA, kenapa Zahid lari semasa Tun Mahathir mahu berbincang. Cakap lah parti gagal buat AGM dan kesalahan mengguna ARMADA.. Situasi sekarang, baik sesiapa pun lah yang masuk semula UMNO .. Tun Mahathir ke, Muhyiddin ke, Anwar anak beranak ke .. RAKYAT MAHU NAJIB DI SINGKIRKAN ! UMNO PAS di tolak menjadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

SEBAB MUKA MAMAK MATDEY MMACAM SINGA TUA..TU SEBAB ZAHID TAK NAK JUMPA ORANG TUA NYAYUK TU…

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

Minta maaf bro2 semua kerana kojolla kesayangan saya dan 2 ekor lagi Geng Najis dan Mr Jamban yang berperangai syaitan,binatang durjana,bakal tetamu terhormat Neraka yang tidak bersopan yang selalu merosakan blog Budin dengan auta mereka. Maki hamunlah bro2 semua tetapi kalau boleh pada 2 ekor babi GNajis dan mr jamban saja dan Kojolla dinda saya biarlah saya yang ajar. Saya janji akan suruh Banglaman tibai dia cukup2 bila bekerja di chow kit malam ini. Sekuoang pun jangan bayar. Terima kasih

diny yusof
Guest
diny yusof

Anon 16:50 Apa nak di herankan jikalau Zahid lari dari berjumpa Mahathir ?? Yang pertama : dia khuatir akan bertanya mana dia bukti yang menunjukkan Mahathir a/l Iskandar Kutty ? Yang kedua : memang mungkin dia yang mengarahkan pendaftaran itu di kotak katik kan . Jawaban berbelit belit serta tersasar itu biasalah kita dengar dari pak2 menteri terutama soalan yang terkena batang hidung mereka . Lihat sahaja jawaban yang Najib beri pada soalan Tony Pua di parlimen . Tony Pua bertanya " apa sudah jadi pada 'unit' USD 940juta yang tersimpan di BSI Singapore ?? Bank itu pun sudah diarahkan… Read more »

ayah
Guest
ayah

Pendaftar ROSmah: Saya Yang menurut Perintah main politik.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Fahaman si borosmah perlu dipandang berat
Laki bini, dia larang teruss menutup aurat
Cuba selak tengok kelemtit dia ada ker kerat
Mmg sah, neraka lah tempat dia di akhirat

Yiiiieee haaaaaàaaaaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

he…he…he…

Setahu aku dan yg pasti…Siti Hasmah tu yg beritahu satu Dunia pasal Mamak Matdey yg tak kasi bini dia pakai tudung…bukan tu jer…sebagai mak angkat kpd Al Sideg Segarar tu…dia sokong plka pemakaian kondom kpd Remaja2…kah…kah…kah…Haiiii mak Marina…mak Marina…kaki LGBT…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Dah saya katakan, ROS itu adalah 'Registrar of SIALAN' anak pelesit bertuankan Najib Rosmah macam Kojolla.

UMNO yg bermasalah tak cukup korum bermesyuarat di peringkat cawangan si Registrar of Sialan tak ambil peduli. Pemilihan jawatan (termasuk bangku kerusi presidennya dah bertahun-tahun gagal diadakan, asyik2 tangugguh, tangguh, tangguh sebab Najib Takotttt.

1mdb yg menghilangkan berbilyon & gagal bertahun-tahun diaudit & menyediakan laporan kewangan tahunan, tak ada satu pun pihak berkuasa seperti SPRM, polis, peguam negara, ROS dan yg sewaktu dengannya ambil berat atau peduli.

KENAPA..KENAPA..MENGAPA..HAAAAAA…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

Wahai dinda kojolla, janganlah mampos lagi, kanda belum puas memandang kaki 4 yang pendek hidung panjang yang rata didepan. Sungguh comel muka babi dinda. Muaahh

mahligai seni
Guest
mahligai seni

UMNO buatlah apa-apa sahaja pun, majoriti rakyat tetap menolak parti tersebut serta parti "sekutunya". Majoriti rakyat memilih Pakatan Harapan, insya-Allah.

Eh, saya NAIB JOHAN (ke-2) ni kan. Yeahuuu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya, awak no. 2, boleh claim hadiah di pejabat bini pm.

Park Jee Lat
Guest
Park Jee Lat

Tahniah sedara. Tpt no. 2 pun okay. Nanti boleh tuntut hadiah henfon dgn powerbank ori, gerenti tak ada pasir. Kihkihkih…

Anonymous
Guest
Anonymous

MAHLIGAI ADAM ANAK KESAYANGAN SI MAK LAMPIR DAH NAK RUNTUH…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mahligai Seni satu nama cukup indah.

Berbanding dgn 'Mengilai Ngeri' kebiasaan si Kojolla yg sesat dan biadab.

Anonymous
Guest
Anonymous

KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL…TAK
KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sebabnya…..

Orng berpantun, kau berpanTAT
Orang bersantun, kau lahanat
Orang mengaji, kau mengeji
Orang ber Ameen, kau ….????

Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

m.senik..kau .meroyan ke bermimpi..otak kau belum pandai meramal..budak bodoh hingusan lagi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Masih ada yg kebuluran x dpt first second comment. Apa sial punya dgn kerja melayu sia2 gini.

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

Wahai kojolla sayang kenapa mulut dinda busuk betul. Kanda harap dinda jangan bercium lagi dengan Banglaman semasa jual pantat di chow kit.
Sudahlah dengan perangai babi dinda,nanti mampos dinda pasti ke neraka. Bertaubatlah dinda bukan bersubahat dengan AhMO1 the Klepet.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa2 hal pun rakyat akan tetap pilih selain yg ada skrg sbb perlukan pembelaan. Dah muak dgn yg ada..

Kluangman
Guest
Kluangman

Adalah lebih baik BERSATU dibubarkan dan mengambil langkah penyerapan ke parti AMANAH dan.mula menyusun strategi dari membuang masa dengan ROS.

Rakyat bukan nak lihat BERSATU selesai dengan ROS tetapi mahu PH mengambilalih kerajaan..

Anonymous
Guest
Anonymous

KECIAN AL BUDIN…NAK PUJUK HATI LER TEW!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Gitulah standard kerja barua2 lantikan UMNO dlm badan2 kerajaan.

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

MalaysiaLkini cilaka tanya borosmah

APA PASAL TAK.PAKAI TUDUNG

BAPAK.NAJIP TAK BAGI PAKAI

TON ROJAK SUKA TGOK RAMBUT MACAM ROJAK

OOOOOOH

NAJIP DAH BERKALI SURUB BOROSMAH PAKAI TUDUNG

TAPI

NATANG NIH

DEGIL

DIA NAK BOGEL JUGEEER

KALAU BOLEH TUDUNG CIPAP PUN DIA NAK TERLANJANG

ADOOOO BORSMAH..APA.NAK JADI

KAU NAMPAK CUN TANPA TUDUNH MCM BADAK SUMBU

Anonymous
Guest
Anonymous

tulis panjang2 nak cari salah pihak lain. tetapi kelemahan sendiri simpan molek2 jadikan pekong. apa sebab kemungkinan pendaftaran ppbm dibatalkan?
tiada agm. sayap haram armada tiada dalam perlembagaan ppbm. begitu juga dengan sayap wanita srikandi. itu adalah perkara asas yang perlu dipatuhi oleh mana2 pertubuhan sebelum ia diterima untuk pendaftaran. kau budin, buat artikel 100 muka suratpun, perkara asas begini parti dokongan kau langgar, nampak tak cerdik langsung sebab pekong besar dah ada dan semua rakyat dah nampak, termasuk ahli2 ppbm, cuma mereka pura2 buta.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak september 2016 PPBM telah diluluskan pendaftarannya oleh RoS. Selepas tarikh tersebut PPBM mesti mengadakan AGM. Kenapa perkara tersebut tidak dilakukan? Adakah AGM kena diselaras oleh RoS? Apa sebab budin meroyanpun tak tahu, 'berak' sendiri tak basuh, sibuk bercerita pasal jumpa 'taik' entah siapa2 kt tengah jalan. Ntah2 'taik' tu 'taik' dia sendiri.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Ketika era kepimpinan Tun Mahathir Mohamad, dua parti serpihan UMNO telah ditubuhkan iaitu Semangat 46 dan Parti Keadilan Rakyat. Tetapi, adakah ketika itu kita pernah mendengar Pendaftar Pertubuhan atau RoS berperangai pelik-pelik, termasuk mengadakan sidang akhbar untuk mengancam pembubaran kedua-dua parti itu? Itu membuktikan Tun M benar2 bersikap Gentleman, berkeyakinan/percaya diri, tidak bermain kotor, malah Ku Li & Musa Hitam diterima kembali serta diberi tempat dgn tugas2 penting dalam kerajaan. Tun Mahathir juga sanggup datang berjumpa Anwar Ibrahim untuk menghulur & memupuk semula salam persahabatan dan kini berganding bahu dalam ikatan ukhuwah Pakatan Harapan bersama-sama anak & isteri Anwar Ibrahim.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

SEBAB AHLI CAP MUNGE DAH JADI SAMPAH SARAP…SEMUA TAKUT SAMA MAMAK MATDEY ..SI TUA NYANYUK …MUKA MACAM SINGA TUA….PADAN MUKA…

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Suman Tempe….

panTAT bini ko dan CEBOK ke lom!!!Bau Bacin….

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

1332

Ko lah malasyu pling sial.babi busyuk haram jdh pkmak tolol sewel lanchau burit pamTAT.. punya budibahasa dan perangai dan kelakua jijik lagi MEMANTATLAN MCM MAK KANDUNG KAU!!

Anonymous
Guest
Anonymous

M'SIA HARU…PANTAT MAK KO DAH CEBOK KER LOM!!!!!KAH…KAH…KAH…MACAM LER BUDI BAHASA KO TU ELOK SANGAT….LAGI HARAM JADDAH AKU TENGOK ADE LER….SENTAP LER TEW!!!

YIEEEE HAAAAA..PINJAM TAG LINE SI BAPOK MACY….

Mr J
Guest
Mr J

Othaman, sudahlahlah dgn auta. TDM dulu zalim. Ingat operasi lalang dan Memali? Generasi muda pun tertanya tanya ini pula generasi lama yg melaluinya….

john doe
Guest
john doe

Mr J,

Sudahlah dengan kamu punya auta. Kalau TDM zalim dia takkan berpeluang turun dengan penuh hormat.

Najib yang zalim ini memang takkan berpeluang turun dnegan terhormat seperti TDM tetapi bakal tumbang menyembah bumi.

Bukan berseorangan pulak tu, tapi bakal dibawanya sekali para pendedak yang menyokong kebathilan dan kezalimannya.

Adakah Mr J akan termasuk di kalangan penyokong Najib yang akan turut menyembah bumi bersama-samanya? Sama-samalah kita nantikan.

Anonymous
Guest
Anonymous

INI OSTAT DOE…HANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS…BOLEH JALAN DAHHHH!!!!

Mr J
Guest
Mr J

John Doe, TDM turun lepas 22 tahun. Ketika org Melayu sangat marah dgn politik kroni dan skandal punahkan harta rakyatnya. Ketika Special Branch beritahunya bahwa dia akan kalah PRU kalau tetap nak perintah. Tak ingat ke berapa ramai Timbalannya yg dibuangnya kerana takut lebih popular dan mencabar kuasanya? Apakah dah lupa gerakkan Reformasi? JD jangan hidup dalam 'denial syndrome'. Dosa dosa TDM tetap menghantuinya dan PH. PH mendokong biawak hidup.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oh… No..noo..
WHY ? WHY ?

Berapa hari Pemimpin veteran UMNO memujuk Mahathir.. ?

Pemuda bertegas minta Mahathir terus memimpin mereka ..

Mahathir masih terus bersama UMNO walau pun dia di dakwa "..Ketika org Melayu sangat marah dgn politik kroni dan skandal punahkan harta rakyatnya…"

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan budin, saja nak habaq.. nie la langakah penyamun tak bertelor…

Belikn lipstick je utk ketua dia org.. bagi pink skit warna bibir…

Anonymous
Guest
Anonymous

APA?…TELOR MAMAK MATDEY DAH LISUT….CAMPAKKAN JER …BERI MAKAN KAT HANJING BELAAN CUCU DIA TU MAKAN…

Shafiek Abdat
Guest
Shafiek Abdat

Bersatu wajib bergabung dengan PKR atau Amanah habis cerita……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mugadey dh jd diktator 22 th..x puas lg ke..nk lak mcm mugabe 37 th..ada 15 th lg itu klu di panjang umur..blh lah daftar calon lg..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau PH menang dalam PEU14, kita buat sambutan upacara Angkat Sumpah Jawatan PM dan Menteri2 di Stadium Bukit Jalal macam yang di buat oleh Negara Zimbabwe.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mulut macam haram pun tak guna la klu dasar penyamun penakut…

Huuuu penakut…

THe 3 BABE
Guest
THe 3 BABE

Nah sudah saya kata dari dulu, maki hamun saja THE 3 BABI ni,tdak guna di layan. Satu babi panggang(GN) satu kagi babi kampong(mr j) satu lagi kojolla jantung hati aku. Muuaaahhh sayang.

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr. J @16:12 TDM turun selepas 22 tahun . Ketika orang melayu sedang marah ……??? Sama ada kamu ini baru mahu belajar untuk hidup atau pun kamu ini cuba memutar belit fakta . Ketika Mahathir mengumumkan keinginan untuk melepaskan jawatan PM , kenyataan dia telah menyebabkan "shock wave" ke atas hampir semua sector di Malaysia . Bursa menurun , Rafidah Aziz serta Hishamuddin segera 'menenangkan' Mahathir di rostrum . Sokongan rakyat di dalam PRU bertambah jitu selepas peristiwa 98 . Kamu kata SB ada nasihatkan Mahathir berundur jika tidak mahu kalah di dalam PRU . SB mana yang kamu maksudkan… Read more »

FreeMan
Guest
FreeMan

Assalam Abg Din. Dia ni bukan macam perangai pelik abg din.. ni nama nya perangai macam HARAM!! Sakit pulak hati den ni!! Pengecut takde telor!! Puihh!! Kata pahlawan hebat!!