ADAKAH LAGI YANG MASIH GHAIRAH DENGAN CALON2 UMNO?

Bekas Menteri Besar Selangor, Muhammad Mohd Taib yang baru-baru ini kembali menyertai UMNO dengan diraikah secara besar-besaran berkata, untuk menang dalam pilihanraya akan datang, parti itu mesti meletakkan calon yang tahapnya seperti Miss World.
Kata beliau, hanya dengan meletakkan calon sedemikian saja akan membuatkan pengundi ghairah untuk memilih mereka.
“Calon-calon yang kita hantar mestilah macam nak masuk Miss World, takkan kita nak hantar yang kemetot rupanya. Lepas tu kita kata inilah calon yang diharapkan akan menang.
“Orang tengok pun alamak, badan lain macam dan macam mana nak menandingi calon-calon lain. Kita kena hantar the best, terbaik dari semua segi,” kata beliau yang lebih dikenali sebagai Mat Taib dan Mike Tyson.
Soalnya, siapakah calon-calon tahap Miss World yang boleh membuatkan pengundi berasa ghairah itu?
Di Selangor misalnya, masih adakah lagi calon-calon UMNO yang boleh membuatkan pengundi ghairah untuk memilih mereka?
Adakah Noh Omar, Jamal Md Yunus, Zein Isma Ismail dan Budiman Mohd Zohdi tergolong dalam kategori itu?
Di peringkat Pusat pula, adakah Najib Razak bersama barisan menteri-menteri yang ada sekarang masih boleh membuatkan pengundi ghairah untuk mengekalkan mereka?
Atau pengundi lebih ghairah untuk melihat kekalahan mereka? (ShahbudinHusin 24/11/2017)
Updated: 26 March 2019 — 1:56 pm

317 Comments

Add a Comment
  1. KLU MACAM KU YAH GHAIRAH TK TGK WAHAI MAT TAYIIB?

  2. Bang Shah..calun apalh yg simat tyiktong ngoceh..UMNOBNPAS dah nak rebah dah oleh rakyat jelata..
    Lawan ttp Lawan..

    1. Sdra Ramly…

      Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong sesat tak bertuan.

      Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

      Kpd teman2 seperjuangan, tahniah saya ucapkan di atas peranan sdra2 semua mengajar cukup2 sampai dia kebuntuan tercungap-cungap lemas.

      Memang patut petualang bangsat ini diajar.

      Salam Perjuangan.

  3. Najip pembunoh tegar

    Atatiya dia gegar

    Ziana pun dia kelar

    Mat isa dtg suruh beredar

    Selamaaaat lah najip

    1. Ayam tua wak kojola kengkang pun teringin nak offer belakang..

  4. Cai2 anggap si Matdey umpama dewa suci
    Tapi keling renta ini, Islam dia sangat benci
    Sanggup dia jadi DAPigs kafir punya balaci
    Dari negarawan jadi bahan orang maki caci

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    https://www.msn.com/en-my/news/national/suami-tak-suka-saya-bertudung-kata-siti-hasmah/ar-BBFzfWD?li=BBvaMpr&ocid=spartanntp

  5. Senang je klu BN nak menang,, letak calung yg rakyat mahu bukan calun yg PM mahu bukan calun yg ketua bahagian mahu bukan calun yg KM dan MB mahu dan yg paling utama bukan calun yg parti barisan nasional mahu,, ,, sekali lagi ambil calun yg rakyat mahu bukan org politik mahu,,,

  6. Madey kerala adalah politik punya pelacor
    Boboi kalah pemilihan, hati panas melecor
    Dia tidak suka Islam, bini dia sendiri bocor
    Kalau dia perintah, Islam akan jadi hancor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    https://www.msn.com/en-my/news/national/suami-tak-suka-saya-bertudung-kata-siti-hasmah/ar-BBFzfWD?li=BBvaMpr&ocid=spartanntp

  7. Hamba, sekolah lebih dari sebulan bercuti
    Bolehlah berjalan sambil berkempen nanti
    Mahu bagi penerangan, supaya rakyat reti
    Jgn terpengaruh dgn dakyah Matdey kutty

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    1. takpe mak badak kan ader, semua macai amno sayang kat mak walau mak badak pendek dan gemuk. tak setara miss world..muah muah

  8. sini badak sana badak ats badk bawah pun badak ..sapekah badak

    1. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    2. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. Ingat badak ingat c4, nmpk bodoh itulah kojola

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. Ingat c4 ingat mak badak

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. Ingat mak badak ingat diamond

    9. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    10. Ingat shopping ingat mak badak

    11. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    12. nmpak sial itulah amno

    13. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    14. nmpak sial itulah amno

    15. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    16. nmpak sial itulah amno

    17. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    18. ingat ghairah ingat amporno

    19. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    20. ingat ghairah ingat amporno

    21. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    22. amporno lucah ingat kojola

    23. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    24. ingat ghairah ingat amporno

    25. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    26. Ingat jho lo ingt mak badak

  9. mak badak hebat kn next pm in line walau pendek

    1. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    2. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. Ingat c4 ingat mak badak

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. Ingat mak badak ingat diamond

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. Ingat najip ingat lanun

    9. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    10. nmpak sial itulah amno

    11. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    12. nmpak sial itulah amno

    13. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    14. ingat ghairah ingat amporno

    15. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    16. ingat ghairah ingat amporno

    17. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    18. ingat ghairah ingat amporno

    19. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    20. ingat ghairah ingat amporno

    21. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    22. Ingat jho lo ingat mak badak

  10. heyy..mak tau yg cyberpetpot kopipes amnobngok ni bnyak dari putri amno gatai cipap..dulu depa ni bohsia..biaselah bapak mkn duit haram

    1. cepat amno sial, kopipes kat bawah ni

    2. sila baca amno sial, ko akn merempat lps jibby kalah

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ngaku pun 2.04 amno sial..huhu

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. Ingat c4 ingat mak badak

    9. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    10. Ingat mak badak ingat diamond

    11. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    12. Ingat najip ingat lanun

    13. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    14. nmpak sial itulah amno

    15. nmpak sial itulah amno

    16. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    17. nmpak sial itulah amno

    18. nmpak sial itulah amno

    19. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    20. ingat ghairah ingat amporno

    21. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    22. ingat ghairah ingat amporno

    23. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    24. Ingat jho lo ingat mak badak

  11. Heyy mike tyson. I mak badak bakal pm wokay lps jibby kiok..lagipun cai amno sayang kat mak badak

    1. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    2. ingat kopipes ingat maslan bangang

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. Ingat c4 ingat mak badak

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. Ingat mak badak ingat diamond

    9. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    10. nmpak sial itulah amno

    11. nmpak sial itulah amno

    12. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    13. nmpak sial itulah amno

  12. CaiPelesupasir tulislah panjang mana skalipun. Dah terlambat cai woi.
    Taek dan Cirit sudah bertaburan sedunia. Eddy pun thh demam panas hal london tu.
    Tak perlu repeat teruk2. Selagi gerombolan caipelesu dikerah kesini, maka sudahlah cukup buktinya.
    Senang ckp,kalaulah dirasa hebat gah ,brani sgt, kena tunjuk. Jubbo Kena bubar sj lah. Tak gitu?
    Oh sorry tanya. Caipelesu pasir semya bangsat rak berakal. Manalank boleh jawap.
    Takpa teruskan usaha dangkal kamu itu, asal bahagia, asal umnobnpas gantikan powerbank tu, dan naikkan upah.
    Kita faham tahap defisit kecerdasan Gen Br1m ni.

    1. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    2. mak badak pun khelass jugak walau kemetot..ada diamond pink gitew

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    9. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    10. Ingat c4 ingat mak badak

    11. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    12. nmpak sial itulah amno

    13. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    14. ingat ghairah ingat amporno

    15. Ingt jho lo ingt mak badak

    16. Ingat Kejora semalam, ngeri mengingat betapa dia sesat hingga gamak mencerca Maha Suci Allah meliwat dunia & akhirat.

      Terkutuk & terlanknat lah kamu, Kejora!

  13. Satu ketika dahulu orang ramai berkata "kalau calon BN / UMNO letak batang pisang pun boleh menang", tapi itu dululah.

    Hari ini kalau letak selebriti atas tiket UmNo pun orang byr bye ja. Silap haribulan populariti boleh jatuh merudum lagi.

    Ingat UmNo ingatlah Najib, Rosmah, Zahid, KJ, Shahrizat, Isa Samad, Nazri aziz, Anuar Musa dan orang-orang yang seperti mereka.

    1. Ingat Dapigs ingatlah Mamak Matdey, Jidin Pagoh, Mat sabun, Khalid Samad, Mahfuz Bean, Assmin MB Jamban, Piji Sotong, Ostat Doe Anjing belaan Ketua To' Kong dan orang-orang yang seperti mereka.

      Bye-bye ler Fukatan Haprak…

    2. mak badak pun khelass jugak walau kemetot..ada diamond pink gitew

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. Ingat mak badak ingat c4

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. ingat ghairah ingat amporno

  14. __A…A__
    ////O….O\
    ///….Y…\\
    ///xxxxxxx\
    ///..v….v..\
    —–IIIIII—-

    Engkau yang TERBAIK kejora!!!!!!
    sebab pandai maki,hamun dan fitnah
    macam aku….ha….ha…

    Madey manusia jahat….
    pasal dia negarawan ulung…

    Memang engkau yang terbaik..
    Akan ku beri ilham pada mu….
    Bahasa maki hamun yang hebat!!

    hiiiii….hiiiiiii……..

    1. Wak kojola busy…dia sedang hisap rokok john.

    2. sedikit pembetulan Zack…
      bukan tengah hisap rokok John..

      Tapi tengah kulum batang John Black

    3. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    4. mak badak pun khelass jugak walau kemetot..ada diamond pink gitew

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

    7. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    8. Ingat mak badak ingat c4

  15. Persoalan Mengapa DAP Mahu Bekerjasama Dengan Mahathir Terjawab
    Persoalan mengapa DAP begitu mudah berbaik dengan Pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad ialah kerana perangai Mahathir dalam berpolitik lebih teruk dari parti cauvinis itu dan sifat itu amat diperlukan oleh DAP untuk berjaya mencapai cita-cita mereka.

    Sebagai parti pembangkang yang sudah lama gagal menang dalam Pilihan Raya Umum (PRU) di negara ini sejak selepas kemerdekaan pun, pemimpin mereka tidak mengejek atau menghina pemimpin Barisan Nasional (BN) sehingga ke tahap kebudak-budakan tapi pada tahap seorang ahli politik yang lantang.

    Selepas bertukar menjadi Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir sudah berubah daripada seorang lelaki yang memimpin dan mementingkan rakyat kepada seorang yang bersedia untuk mengutuk sesiapa sahaja sesuka hati termasuk sehingga menjadi seperti budak-budak.

    Apabila tuduhan menggunakan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) melalui portal Sarawak Report pada tahun lepas gagal, Mahathir mula menyerang keperibadian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

    Beliau menggelarkan Najib perompak, pencuri dan penyangak kerana menuduh Najib mengambil duit rakyat secara salah. Mahathir sanggup mengulangi tuduhan berkenaan berulang-ulang kali dalam ucapan dan ceramah politiknya tanpa bimbang ditangkap atau ditahan.

    Baru-baru ini pada satu perhimpunan haram Sayangi Malaysia Hapus Kleptokrasi, Mahathir mengejek Najib dengan menuduh beliau dan keturunannya yang berdarah Bugis adalah keturunan lanun dan penyamun sampai mencetuskan kemarahan orang Bugis di negara ini.

    Pada 17 Oktober lepas, Setiausaha Agung Persatuan Bugis Johor, Md Sah Daeng Matatah berkata kenyataan Mahathir menghina masyarakat Melayu Bugis di seluruh negara termasuk kerabat diraja.

    “Tidak patut Tun Mahathir cakap begitu. Itu dah rasis. Berapa ramai orang Melayu Bugis di sini? Sultan Melayu ramai dari keturunan Bugis di Johor, Selangor, Perak, Kelantan dan ramai lagi.

    “Orang Bugis bukan lanun. Itu (lanun) digelar oleh orang putih. Kita (Bugis) adalah pahlawan dan ini juga disebut dalam sejarah,” katanya

    Perbuatan seperti ini tidak boleh dilakukan oleh DAP kerana ia akan membuatkan orang Melayu marah kepada mereka seterusnya nanti paa PRU DAP akan kalah lebih teruk. Apabila Mahathir sanggup melakukan perkara sedemikian, DAP tidak perlu lagi buat kenyataan yang menyerang keperibadian orang lain. Mereka boleh memberikan fokus kepada membuat fitnah dan cerita bohong.

    Mahathir terlalu menginginkan supaya Najib dijatuhkan dan BN sehingga tidak mementingkan lagi soal berbudi bahasa dan sopan santun. Kini, Mahathir sudah sanggup mengkritik bekas Perdana Menteri terdahulu iaitu Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn.

    DAP bukan mahu berkawan dengan Mahathir sebab Mahathir hebat tetapi sebab Mahathir sanggup melakukan apa sahaja untuk menghina kebaikan pemimpin BN sampai ke tahap menghina mereka dengan harapan rakyat akan memilih Pakatan Harapan (PH) pada PRU nanti.

    1. Beri PENYAPU jer si MAMAK MATDEY MAHATAIK ni!!!

      Kita dengau apa kata si Wak Suman Tempe sat lagiiiii!!!

    2. Anon 23:46

      Kamu ni penulis pojok ke apa ??

      Cuba terangkan sedikit , apa kritikan tang Mahathir katakan ke atas Tunku , TAR serta THO itu ?

    3. Anon 23:59

      Yang main dengan penyapu tu Khir Toyol je . Last2 dia yang kena sapu ….

    4. …Tak lama lagi sorang lagi TOYOL Mamak Matdey Kutty akan lahir!!!!…Tungguuuuu!!!!

    5. anak mak badak pun termasuklah jho lo babi..babi ngan badak kan sama gemuk

    6. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    7. ingat altantoya ingatla mak badak..hebat tak mak badak

    8. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    9. Ingat mak badak ingt c4

    10. Cina DAP hari2 di dibedal….. Cina Negara China Komunis dan Cina Jho Low anak angkat Najib membedal hari2 senyap je…. lawak lah puak Jholoun yg menjadi talbarut Jholoun ni…. 😛

  16. Menyentuh mengenai GST, Mahathir sekali lagi membuat pusingan U apabila mendakwa GST adalah satu cukai yang tidak baik untuk negara. Kali ini dia mengagungkan sistem cukai SST yang dilihat sudah lapuk dan ketinggalan zaman. Dia mendakwa, adalah satu kesilapan besar buat kerajaan hari ini melaksanakan GST sedangkan sebelum ini dia sendiri mengakui akan melaksanakan sistem cukai yang sama, cuma namanya sahaja ditukar.

    Sepanjang 2 jam program ini diadakan dengan pelbagai soalan diajukan kepada Mahathir dan Lim Kit Siang, kesimpulannya, ramai dikalangan anak muda tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberi oleh Mahathir. Salah seorang daripada peserta, Nur Jannah yang hadir bersama-sama 3 orang rakannya memberitahu, jawapan yang diberikan Mahathir cukup mengecewakan dan langsung tidak menjawab soalan yang dikemukakan.
    Seorang lagi peserta yang hanya mahu dikenali sebagai John Woo memberitahu, dia sebenarnya cukup kecewa apabila Mahathir lebih senang menyalahkan pihak lain. Sepatutnya, Mahathir menyerlahkan kewibawaan sebenar Pakatan Harapan dan bukannya hanya tahu menunding jari kepada pihak lain.

    Inilah yang berlaku apabila hati dan perasaan sudah cukup hitam dan tidak tahu lagi menilai yang mana baik dan mana buruk. Sesi bersama anak muda semalam dijadikan Mahathir sebagai modal politiknya dan dia sekali lagi mempersiakan peluang untuk mengetengahkan apa yang mampu dilakukan oleh Pakatan Harapan sekiranya memerintah kelak.

  17. Mahathir Lebih Senang Merapu Dari Menjawab Soalan
    Bertempat di Perpustakaan Komuniti di Petaling Jaya semalam, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad hadir bersama-sama supremo Pakatan Harapan, Lim Kit Siang untuk berhadapan dengan kira-kira 100 anak muda di dalam dewan kecil berkenaan. Berkonsepkan ‘townhall’ para hadirin boleh bertanya secara terbuka apa sahaja isu pada Mahathir dan Lim Kit Siang samada dasar Pakatan Harapan ataupun kisah silam.

    Oleh yang demikian, tidak hairanlah apabila kira-kira 15 orang beratur untuk menanyakan pelbagai soalan kepada Mahathir dan Lim Kit Siang. Antara yang mencuri tumpuan adalah soalan mengenai kes liwat 1 yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ops Lalang, tahanan ISA, penghapusan GST, dasar Pakatan Harapan selepas membentuk kerajaan dan lain-lain lagi.
    Ramai yang menjangkakan, Mahathir akan menjawab secara terus setiap soalan yang diajukan namun begitu, dia cuma menjawab sedikit sahaja setiap soalan yang diajukan. Selebihnya, dia lebih banyak melalut dan merapu selain daripada secara berterusan menyalahkan Datuk Seri Mohd Najib dalam segala hal.

    Sebagai contoh, kes melibatkan Anwar, Mahathir lebih senang menyalahkan pihak polis yang memulakan siasatan salah laku Anwar pada 1995, tiga tahun sebelum Anwar akhirnya di pecat dan di bicarakan. Malah, dia sendiri menuduh pihak polis tidak mengikut arahannya apabila bertindak memecah pintu rumah Anwar dengan membawa senjata walhal soalannya adalah, adakah dia yakin bahawa Anwar itu meliwat.

    Mengenai Ops Lalang dan penahanan ISA pula, dia sekali lagi menunding jari kepada tiga orang Perdana Menteri sebelumnya iaitu Tunku Abdul Rahman, Tn Abdul Razak Hussien dan Tun Hussien Onn yang didakwanya telah melakukan penahanan ISA yang jauh lebih tinggi daripada apa yang dilakukannya.

    Memang benar, di zaman Tunku, Tun Abdul Razak dan Tun Hussien Onn, jumlah tahanan ISA memang agak tinggi, lebih tinggi berbanding dirinya. Tetapi pada ketika itu, negara begitu hebat menerima ancaman pengganas komunis dan lebih teruk lagi, wujud konfrontasi antara Malaysia (Malaya pada ketika itu) dengan Indonesia.
    Pada ketika itu, elemen subversif seperti ini begitu cepat merebak dan untuk mengekang elemen seperti ini dari terus mengancam keselamatan negara, mereka-mereka yang didapati mempunyai hubungan dengan mereka yang mengancam keselamatan negara, ditahan tanpa dibicarakan. Malah, ketiga-tiga orang bekas Perdana Menteri ini langsung tidak mengenakan tahanan ISA kepada musuh-musuh politik mereka.

    Lain pula halnya dengan Mahathir yang menjadikan akta ini sebagai kubunya. Sesiapa sahaja yang cuba mengganggu gugat kuasanya, mereka akan ditahan di bawah Akta ISA. Apa yang menariknya, Lim Kit Siang yang hadir semalam turut mengakui bahawa dirinya adalah salah seorang daripada tahanan ISA yang disumbat oleh Mahathir. Adakah Lim Kit Siang ini boleh mengancam keselamatan negara menerusi gerakan politik bersama-sama DAP?

  18. mat taib calunkan najib. najib calunkan mat taib. elokla tu dua2 kepala lanun. dua2 songlap duit. pasangan serasi.

  19. __A…A__
    ////O….O\
    ///….Y…\\
    ///xxxxxxx\
    ///..v….v..\
    —–IIIIII—-

    Mana pantun maki hamun mu KEJORA!!!
    Engkau KEJORA adalah sahabat ku !!!!

    MANA. !!!!! MANA!!!!!

    Cepatlah!!!!!!!!!!!!

    1. MANA? Dia pi ambil upah pikul babi

    2. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    3. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  20. Suami tak suka saya bertudung, kata Siti Hasmah

    KUALA LUMPUR: Tun Dr Siti Hasmah Ali, isteri bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, hari ini enggan memberi pandangannya mengenai perdebatan mengenai pemakaian tudung di hotel, tetapi mendedahkan suaminya tidak suka beliau bertudung.

    “Saya rasa kamu sedang menyoal orang yang salah kerana saya tidak bertudung. Sejak awal sehingga sekarang saya tidak bertudung,” katanya apabila diminta untuk mengulas berhubung kontroversi melibatkan dasar persatuan hotel melarang pemakaian tudung dalam kalangan kakitangan.

    “Suami saya larang saya bertudung. Jika mahu memakai tudung, perlu minta kebenaran suami,” tambahnya.

    Katanya, sekembalinya dari Mekah, beliau pernah teringin memakai tudung.

    “Jadi, saya memakai tudung untuk ambil berkat. Dia sampai palingkan mukanya,” kata Siti Hasmah yang ketika itu menghadiri simposium wanita.

    Bagi Siti Hasmah, larangan staf di kaunter hadapan hotel untuk bertudung perlu dipatuhi sekiranya ia sebahagian daripada dasar majikan.

    “Hotel-hotel ini mempunyai peraturan tersendiri. Mereka mahu melindungi perniagaan mereka sama seperti tempat lain, ia benar-benar bergantung jika kamu mahukan pekerjaan itu atau tidak,” katanya.

    Katanya, ia mungkin lahir daripada rasa kurang selesa sesetengah pelancong dari Barat selepas pengalaman melibatkan umat Islam di sana.

    “Di hotel, terdapat ramai pelancong dan mereka mungkin akan berasa janggal dikelilingi mereka yang bertudung kerana mungkin sesuatu pernah berlaku yang melibatkan pemakai tudung, terutamanya mereka dari Eropah, lihat sahaja Perancis.”

    Persatuan Hotel-Hotel Malaysia (MAH) baru-baru ini dikecam kerana mempertahankan dasar larangan tudung untuk kakitangan yang bertugas di kaunter hadapan.

    Pemimpin kerajaan dan pembangkang serta aktivis hak asasi manusia menentang dasar itu.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/suami-tak-suka-saya-bertudung-kata-siti-hasmah/ar-BBFzfWD?li=BBvaMpr&ocid=spartanntp

    1. Mmg ler Matdey ini manusia fasiq terang2
      Dia anti Islam sejak dulu hingga sekarang
      Anak isteri mahu pakai tudung, dia larang
      Agama Islam kah ini macam punya orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    2. Mmg lah keluarga Matdey ini fasiiq keparat
      Tak heran lah pasal agama tak ambil berat
      Kehidupan keluarga mereka ala kafir barat
      Apa kejadah dilarang anak bini tutup aurat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    3. Matdey manusia yg bertopeng iblis puaka
      Amalan berkaitan Islam mmg dia tak suka
      Bini nak pakai tudung dia palingkan muka
      Mmg sah keling barua ini bakal isi neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    4. Matdey syaitan ini, mmg le bencikan Islam
      Bukti nya pembunuhan di Memali yg silam
      Begiitu juga hal ke mahkamah usung tilam
      Padan lah dgn tokong rela makan setalam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    5. _A…A__
      ////O….O\
      ///….Y…\\
      ///xxxxxxx\
      ///..v….v..\
      —–IIIIII—-

      Kita sama-sama ke neraka
      sahabatku KEJORA

      terus maki…hamun

    6. Mmg lah Matdey ini manusia tiada agama
      Bagi dia anjing babi kambing lembu sama
      Harta berbilion pun, nak dibuat apa nama
      Kat akhirat nanti, dlm neraka lah selama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    7. Matdey firaun masih terasa dirinya megah
      Dgn raja dan PM, dia sering jer bertelagah
      Anak bini mau pakai tudung pun dia tegah
      Akhirat nanti neraka le tempat dia singgah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    8. __A…A__
      ////O….O\
      ///….Y…\\
      ///xxxxxxx\
      ///..v….v..\
      —–IIIIII—-

      Betul..betul ..tu kejora
      Terus maki hamun!!!!!!

      lagi…kejora..sahabatku..
      engkau sebenarnya yang betul

      ha….ha…..

      jangan henti..terus maki

      hahahahahahahaha

    9. Mmg sesia dianugerah Matdey negarawan
      Dia ini munafiiq fasiiq yang tak ada haluan
      Hukum Allah tutup aurat, gamak dia lawan
      Dalm rumah dia, sarang anjing mengawan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    10. Fahaman si Matdey perlu dipandang berat
      Anak bini, dia larang teruss menutup aurat
      Cuba selak tengok kotey dia ada ker kerat
      Mmg sah, neraka lah tempat dia di akhirat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    11. Matdey dgn cara kafir mmg dia dah serasi
      Dlm keluarga pun dia guna cara kuku besi
      Anak bini mahu pakai tudung, dia tak kasi
      Mmg kat akhirat, dia jadi neraka punya isi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    12. _-A…A__
      ////O….O\
      ///….Y…\\
      ///xxxxxxx\
      ///..v….v..\
      —–IIIIII—-

      Bahasa carut olahanmu hebat

      aku suka…
      teruskan carutanmu

      hahahahahahahahahahahahahahahahh
      hahahahahahahahahahahahahahahahah

    13. Nak guling kerajaan Matdey buat komplot
      Maka dia berpakat, dua tiga org pembelot
      Bukan saja harta kerajaan dia mahu bolot
      Wanita Islam pakai tudung, dia kata kolot

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    14. Entah apa mau jadi, Matdey penjilat ludah
      Dari agama Islam dia dah berpaling tadah
      Dia mmg suka anak & bini aurat terdedah
      Bini dilarang pakai tudung, hapa ke jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    15. ingat amno ingat bijan sontot altantuya

    16. Teman terrrguling gelak sakan menengok hasil koje cyberkemetot…..

      Begini ke yg dipilih jadi tukang cyber deme….

      Esok lusa dia lukih gambor baadaakkk pulak…
      Kahkahkahkahkahkah……!!

      Eeerrr………jangan lupa baadaakk sekali-kali tidak dimasukkan dalam kategori hukum wajib menutup aurat.

      Kihkihkihkihkihkih…..!!

    17. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    18. Ingat mak badak ingat c4

    19. Ingat mak badak ingat c4

  21. Dalam banyak banyak contoh perbandingan, miss world juga pilihan si mike tyson. Ini tentu suka tengok miss world berbikini. Jangan melancap dah lah. Yg ada pun utk dongibab pun ,bukan menyelerakan lagi ye tak?. Hehehekikikihahahakahkahkah. Oh..Ku Yah….Hehehekikikihahahakahkahkah

  22. selagi cacailahap taek low 4000 pelesupasir,belaan Jubbo masih masok blog ph, maka terang bersuloh.
    Umnobnpas masih dlm keadan parkinson. Semua onar tak terkambus, busuk hancing pulak tu.
    TAEK la katakan?
    Jumlah caipelahap pun makin demotivated. Asyik dimaki kiri kanan. Datang sini ,hujah nipis. Nak kambus bos klepto makin berak byk. Mentri buka mulut, bau kencibg jering.
    Alahai nasib hangpa la …
    PRU nnt biar masok dalam semya,UMNOBNPAS dah jadi musuh kpd rakyat yg masih sabar.

  23. Sebenarnya Mahathir Masih Yakin Anwar Memang Meliwat Mangsanya
    Kenyataan Pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad dalam satu program bersama anak muda bersama dengan rakan baiknya, Lim Kit Siang yang bercelaru semakin mengelirukan rakyat tetapi tidak mengubah fakta bahawa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sememangnya meliwat mangsanya.

    Ketika ditanya soalan berkenaan oleh penonton yang kebanyakan dalam satu program dialog Town Hall di Petaling Jaya, Mahathir mengakui bahawa Anwar telah melakukan perbuatan itu atau dalam bahasa yang digunakan iaitu melancapkan lelaki lain.

    Mahathir cuba memutarbelitkan kejadian itu dengan memaklumkan kepada hadirin bahawa pihak polis pada awalnya telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar berkaitan perkara itu tiga tahun sebelum Anwar ditangkap. Kononnya pada masa itu, Mahathir tidak percaya Anwar benar-benar melakukannya.

    “Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

    “Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti,” kata Mahathir.

    Bagaimanapun, satu kenyataan Mahathir yang menjadi sejarah dan masih diingati iaitu Mahathir berkata beliau menemubual semua pihak yang terlibat dalam dakwaan itu termasuk mangsa liwat berkenaan dan semua mereka mengesahkan kejadian liwat itu berlaku.

    Mahathir pada masa itu mengatakan bahawa, beliau tidak akan membenarkan seorang pemimpin yang rosak akhlaknya menjadi pemimpin kepada negara ini.

    Kenyataan itu pada masa itu memenangi hati rakyat yang sebenarnya ditipu oleh Mahathir hidup-hidup.

    Selepas 19 tahun kemudian, kini Mahathir sudah sanggup membela Anwar dan disebabkan kuasa dan politik, Mahathir sudah pun berdamai dengan Anwar dan juga menyokong Anwar untuk dipilih menjadi Perdana Menteri jika pembangkang menang dalam pilihan raya.

    Kini, adakah Mahathir masih percaya bahawa Anwar meliwat atau tidak sudah terjawab iaitu Mahathir dua kali mengesahkan bahawa Anwar memang meliwat semua mangsa-mangsanya. Mahathir tidak mahu kelihatan seperti terlalu yakin dan akhirnya menuding pihak polis dengan mendakwa pihak polis yang mula mengemukakan laporan kepada beliau berkenaan Anwar.

    Kalau dulu, kononnya Mahathir seorang Islam yang baik menghalang Anwar daripada menjadi Perdana Menteri, tapi kali ini Mahathir yang jadi ketua bergandingan bersama Anwar untuk pakatan jadi Perdana Menteri dengan Anwar Perdana Menteri yang pertamanya.

    Mereka berdua tidak sewajarnya diberikan mandat langsung untuk mentadbir Malaysia.

    1. Siapa pun jadi pm x kisah, asal jgn najib! Seksa rakyat dibuatnya dam memalukan malaysia!

    2. Ya lah tu Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!…tag line si Bapok Macy…kikiki…Diny kata ko Dayus…kah…kah…kah…

    3. Siapa yang Dayus ?? Saya ke kamu anon 23:52 ?

      Sekurang kurangnya mak bapak aku ada beri nama kat aku . Kamu tu yang tak di ketahui keluar dari 'lubang' mana … datang sini menggelar orang bapok !

    4. diny….kuar dari lubang puki mak ko!!!!

    5. Oooppp sorry anon 00:36

      emak saya tidak pernah dan tidak ada melahirkan saekor halimunan lebih2 lagi yang kepala hotak penuh dengan ayat carut marut .

    6. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    7. mak badak pun khelass jugak walau kemetot..ada diamond pink gitew

    8. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    9. 1.44…….kemetot jangan berani nak sebut2……kang tak pasal maammposss kena hempap dengan baadaakk berrrlemaakkk kang……

      Jangan komplen kalo udah penyet kena hempap.

    10. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    11. Ingat mak badak ingat c4

  24. Heyy berani mat taib ckp mak badak kemetot..I isteri pm ye

  25. Gaya Mahathir : Ada Perbezaan Berani Tampil Dan Berani Jawab
    Rakyat dan pengundi perlu tahu ada perbezaan antara berani tampil dan berani jawab kerana ada orang yang berani tampil tapi dia tidak akan berani menjawab persoalan tertentu untuk mengelak perbuatan jahatnya diketahui umum.

    Dalam hal ini, Pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad adalah contoh individu yang berani tampil tetapi tidak berani jawab. Dengan kuasa yang ada Mahathir sendiri tahu beliau boleh kawal persoalan yang bakal dihadapi dan dia boleh pilih cara bagaimana untuk menjawabnya.

    Bagi Mahathir, perangainya yang jahat ketika jadi Perdana Menteri selama 22 tahun seeloknya jangan disentuh langsung atau dilayan kerana jika dilayan, persoalan yang akan dibangkitkan oleh rakyat akan semakin bertambah dan berlarutan. Gaya Mahathir merujuk kepada program dialog sesi town hall yang diadakan bersama anak muda dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang baru-baru ini.

    Walaupun berani tampil, Mahathir sudah tahu di dalam mindanya, persoalan apa yang mungkin ditanya oleh para hadirin dan dia sudah bersedia cara untuk menjawabnya jika persoalan berkenaan timbul.

    Dalam program itu, Mahathir ditanya apakah beliau yakin dan percaya bahawa bekas Timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim benar-benar sudah melakukan perbuatan lucah bersama dengan lelaki. Dengan berhati-hati, Mahathir meletakkan kesalahan pada pihak polis yang didakwanya mula-mula memberikan laporan berkaitan kegiatan liwat Anwar.

    Kemudian baru beliau masukkan peranan iaitu bertemu dengan saksi dan mangsa bertanyakan kesahihan kes liwat berkenaan. Akhir sekali, Mahathir kata dia tidak terlibat di peringkat awal ketika pihak polis memfailkan laporan perbuatan berkenaan.

    Pada 13 Ogos 2017, dalam satu program Nothing To Hide 2.0, Mahathir hampir terima padah apabila ada pihak yang tidak berpuas hati kerana dia tidak menjawab soalan dengan baik telah membaling kerusi hingga program menjadi kecoh. Ada pihak dikatakan cedera terkena kerusi serta suar juga dibakar dalam program berkenaan.

    Mahathir terpaksa dibawa lari ke tempat selamat untuk mengelakkan beliau yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu cedera.

    Sebab itu, sesi dialog town hall berkenaan diadakan dengan hadirin yang tidak ramai cuma kira-kira 100 orang di Petaling Jaya.

    Orang ramai kebanyakannya tidak peduli kalau orang tidak berani jawab tetapi cukuplah dengan berani tampil.

    Perlu diingat, pendekatan ini yang pembangkang gunakan iaitu berani tampil tapi belum tentu akan jawab persoalan-persoalan tertentu yang dibangkitkan.

    Mereka berasa selamat selagi tidak didesak dan ditekan kerana biasanya program adalah anjuran mereka sendiri untuk mereka kawal suasana serta perjalanan program.

    1. Cuba bandingkan berani tampil, berani jawab dengan berani caklibut….??

      Asal orang bukak jerrr mulot tanya sikit terus dibawak ke balai……esoknya dihalau balik negara……macam yg jadi pada wartawan Australia dulu tu….

      Kalo nak berrrdebat kat Parlimen nanti ada satu pandekar mussstarrr yg akan cantas pendek soalan debat pasal skandal mega sedunia.

      Sekali kena siku terusss menikuusss….

  26. Mahathir dan Amwar dah buktikan mereka the best sparing partner..

    MOVE FORWARD!!PASTIKAN MALAYSIA MAJU DAN BE3BASKAN HUTANG!!

    Mahathir dah 92 tahun,jika dia tak mementingkan rakyat dah lama dah dia relex bermain dgn cucu shj.Tetapi dia ada tugas,pastikan orng2 melayu kembali bermaruah..dan pass button pada generasi melayu yg ingin melihat bangsanya,bukan lanun,pembazir,pemiutang tegar!/pemalas/tak pandai salahkan orang itu/orng ini.

    Hidup malaysia,bangsa yg bermaruah!!

  27. Mahathir Pernah Derma USD$13 Juta (RM53 juta) Kat Mugabe.

    Duit apa tu yang Mahathir derma Mugabe sampai RM53 juta??? Katanya derma itu untuk membolehkan Mugabe buat istana kat Harare, Zimbabwe.

    Selain dari itu, Mahathir juga bagi hadiah kayu jati bernilai USD$40,000 (RM160,0000) pada Mugabe.

    "Yes, we did give Zimbabwe timber, but what's wrong with that?" kata Mahathir pada tahun 2004, lepas dia bersara jadi PM.

    Dalam satu rancangan tv di Zimbabwe pada tahun 1994, Mugabe mengaku Mahathir bagi dana itu.

    "Thanks to my good friend, former prime minister Mahathir," kata Mugabe.

    Mahathir bagi kayu jati dan duit RM53 juta untuk Mugabe buat istana 25 bilik yang dilengkapi spa. Ketika separuh rakyat Zimbabwe kebuluran dan mendapat bantuan makanan antarabangsa, Mugabe pula buat istana mewah.

    Jadi tidak hairanlah hari ini, Mugabe dihalau oleh rakyatnya di jalanan. Digulingkan sebagai Presiden. Duit tiada nilai di Zimbabwe, tukar 10 dollar dapat satu kereta sorong dollar Zimbabwe.

    Jadi buat Boboi, Nik Nazmi dan penyokong bunga yang baru kenal dunia, hampa kena tau Mugabe ni adalah kawan baik Mahathir. Hampa pernah dengaq Mahathir kutuk dia???

    Silap silap lebih pada RM53 juta duit Mahathir tu… Mugabe yang tolong simpan di istananya. Sapa tau??

    1. Ye ke? Ish ish ish! Tapi x boleh lawan derma kat jho lo kan! Smpai kita semua kena cekik ngan gst nak bagi cina tembam hidup mewah! Tak patut..tak patut

    2. Ya lah tu Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!…kikiki…

    3. Anon 23:08

      Nampak gaya kamu ni buat cerita lama di jadikan baru .

      Pada tahun 90an , USD 13 juta tu lebih kurang RM 33 juta je nilainya . Macam mana pula ia jadi RM 53 juta ???

      Saya jangka , kamu tu yang baru mengenal sejarah . Di tahun tahun 90an , Zimbabwe adalah anggota NAM yang aktif . Mana mungkin Mugabe mentransformasikan Zimbabwe menjadi " a pariah state " .

      Tetapi apa bedzanya dengan kerajaan Najib yang menghantar para penasihat kepada tentera Arab Saudi yang satu dunia ketahui sedang menghancurkan Negara Yaman ?

  28. Umno & Pas.

    Dah tak laku,majority orng2 melayu,terpaksa kesana ,kemari salahkan bangsa2 lain…

    Felda lingkup..Salah dap..
    taada biasiswa..cina punya hal.
    1mdb…dap punya hal..
    tanah melayu kena jual..cina yg buat hal..
    najib gadai tanah melayu kat china tanah besar..dap punya hal…

    melayu umno/pas tak boleh memerintah..china punya hal..

    pas sapu rm200juta..dap punya hal…

    idup pas/umno..selamatkan melayu..

  29. DR MAHATHIR LIABILITI KEPADA PAKATAN HARAPAN
    BANYAK misteri yang terbangkit daripada sikap, pendirian dan tindak-tanduk Tun Dr Mahathir (TDM) akhir-akhir ini. Dia seperti terdesak sangat untuk menjatuhkan Dato’ Seri Najib (DSN) seakan-akan DSN musuh dunia akhirat kepadanya. Dia memaksa dirinya bekerjasama dengan musuh politiknya DAP, dia mengaku menzalimi Dato Seri Anwar Ibrahim, dia juga mengaku bahawa dia adalah diktator semasa menjadi PM.

    Jika dia melihat bahawa dirinya adalah Perdana Menteri terbaik, maka dia harus baca komentar daripada ramai penganalisis politik yang melihat dia sebagai diktator yang menzalimi orang-orang yang tidak sependapat dengannya.

    TDM juga telah dilihat mempergunakan kuasanya untuk mengelabui mata rakyat dengan mengawal media bagi menutup salah guna kuasa yang diberikan kepadanya. Dakwaan ini diperkukuhkan apabila Jawatankuasa Antarabangsa Untuk Mempertahankan Wartawan (CPJ) telah menamakan TDM sebagai salah seorang daripada ‘Sepuluh Teratas Musuh Akhbar’ pada tahun 2000 selama dua tahun berturut-turut.

    Pihak pembangkang daripada golongan Pakatan Harapan pastinya tidak akan lupa kezaliman TDM terhadap musuh politiknya, Mat Sabu, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, dan Anwar Ibrahim (juga terheret bersama Wan Azizah), sekadar menyebut beberapa nama. Malah TDM telah mengakui bahawa dia telah menzalimi Anwar dan dia juga mengaku dia diktator.

    TDM lupa bahawa sekiranya pembangkang yang memenangi PRU Ke-14 ini, mereka tidak akan berdiam diri untuk mengheret dia ke mahkamah atas salah laku politiknya semasa menduduki kerusi PM. Malah YB Dr Wan Azizah sudah memberi jaminan kepada penyokong PKR dan PH bahawa TDM akan disiasat atas segala tuduhan terhadapnya sepanjang dia menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

    1. BENGAPnya kau ni..kalau PH menang Mahathir jadi PM ineterimla! DSAI akan jadi pm kemudian..
      DSAI dah bagitahu..move forward!!tiada kes 22thn dulu..Cuma kes terkini shsj ,kes najib/200juta rasuah pas..

    2. Allah suka kepada hambanya yg bertaubat! Klau benar Tun dah berubah, siapa kita utk menghalangnya?

    3. Ya lah tu Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!…kikiki…

    4. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    5. ala..mak badak amik cyberpetpot amnobngok ni dari putri amono yg gatal cipap je

  30. Aku suka sampai terguling mendengar Mike Tyson ni melawak!!….adake patut dia kata semua kemudahan2 untuk rakyat diSelangor ni seperti hospital dan lain2 adalah peningalan kerajaan BN dauhulu ,sedangkan MB besar Selangor DS Azmin dan kerajaan Pakatan Rakyat yg ada sekarang tak buat apa2 pun untuk rakyat dan negeri Selangor…woi!!…Mike Tyson berapa buah hospital lagi yang kamu nak??…mengapa kamu tak cakap pasal penambahbaikan yang telah dibuat oleh Pakatan Rakyat diSelangor??….kamu malu ya sebab masa kamu jadi MB tak ada satu benda pun yang kamu buat…..buat lari anak raja kahwin diThailand adala!!….hari tu macam2 kau kutuk Najib tapi hari ini kau jilat balik….kau ingat rakyat masih ramai nak sokong kau ??…..sadarlah diri tu sikit Mamat woi…

  31. Malaysia nak selamat…TIADA UMNO & PAS..

    Rakyat merdeka,Aman,harga barang kembali,minyak stabil,pendidikkan,ekonomi maju..

    Tiada penyamun & penyokong penyamun.

  32. MAHATHIR MULA CARI “KAMBING HITAM” UNTUK TUTUP LAKONAN NYA
    Boleh di kata kan bagus juga ada pergeseran antara Mahathir dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib.

    Atas sebab pergeseran kerana kehendak peribadi Mahathir yang tidak di layan oleh Perdana Menteri dan UMNO maka semua tabiat dan peribadi Mahathir yang sebenar mula timbul satu persatu.

    Jika tanpa pergeseran ini , semua nya akan terkatub kerana mahu menjaga aib Mahathir.

    Tetapi Mahathir yang mengamalkan capai matlamat lebih penting dari cara mencapai nya, maka habis semua cara Mahathir guna kan, dari fitnah sehingga mengkeji anak isteri orang.

    Tiada batasan agama bagi individu seperti Mahathir , yang ada cuma pencapaian matlamat sahaja cara Machiavelli (immorality and political scheming)

    Atas sebab itu lah serangan Mahathir bermula dengan fitnah Altantuya (Helo helo Sirul) dan kemudian setelah beberapa individu melakarkan story line 1MDB baru lah Mahathir “all out” dengan nya termasuk pakej Media yang di bayar oleh pihak nya.

    Maka lengkap lah maksud “immorality” yakni tuduh tanpa bukti pada kes Altantuya dan “political scheming” pada isu 1MDB.

    Terkini Mahathir cuba mengalihkan kesalahan sendiri berkenaan kegagalan mendaftarkan Pakatan Harapan serta kegagalan mengadakan mesyuarat AGM Parti Bunga nya.

    Jika pada kes kes sepanjang hayat 22 tahun Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri semua di salah kan orang lain, maka setelah tidak jadi Perdana Menteri tabiat itu sukar di buang oleh nya.

    Ada pepatah Melayu berbunyi “jika anjing pernah punggah tong sampah , lambat laung dia akan kembali memunggah nya juga”.

    Maka ini amat tepat sekali dengan apa yang terjadi hari ini.

    Mahathir dalam entri terbaru nya dengan tajuk “Tidak Jawap” membebel berkenaan konon nya rencana kerjaan Najib yang takut untuk meluluskan pendaftaran Pakatan harapan.

    Mahathir yang sentiasa sibuk dengan urusan mem buruk kan Najib siang malam dan tiada masa melayan PPBM tiba seolah baru bangun tidur marah kerana KDN serta menteri nya tidak melayan permohonan PH untuk di daftarkan.

    Ini ada lah siri menyalahkan pihak lain dari siri siri sebelum ini yang Mahathir sentiasa lakukan.

    Siri siri sebelum ini ada lah “-

    1.Menyalahkan Musa Hitam berkenaan pembunuhan 14 orang Islam Memali

    2.Salah kan Polis dalam kes ISA

    3. Salahkan Tengku Razaliegh dalam kes pembubaran UMNO

    4. Salahkan aduan Polis kepada nya dalam kes meliwat Anwar.

    5.Salahkan Mohd Nor Yakob dan BNM dalam kes kehilangan wang Negara.

    6. Salah kan UMNO pada kes baling kerusi apabila gagal menjawap soalan “cepu emas”.

    dan seterus nya.

    Maka dalam usia Mahathir yang begitu “lanjut” , ini waktu terbaik bagi nya menyerah kesemua kesalahan kepada pihak lain.

    Mungkin sajak nya “aku tak lama ” itu menyebab kan semua kesalahan harus di serah kepada orang lain terlebih dahulu.

    Walaupun Mahathir cuba auta , ramai juga pihak sudah tahu tembelang nya.

    Kedua dua Mahathir dan Lim Kit Siang sedang berlakon kena kan sama sendiri.

    Dalam rahsia Kit Siang jika boleh mahu mengelak kan DAP mengguna kan logo PH dan dalam rahsia Mahathir tidak mahu Mukhriz bertanding pada kerusi peninggalan PAS atau kerusi kalah PKR.

    Kit Siang tahu pengundi proDAP terlalu ektrimis dan hanya kenal logo DAP dan Kit Siang Tahu Mahathir miliki parti kekurangan ahli dan mahu menumpang logo PH.

    Mahathir pula mahu PPBM batal kerana mahu Mukhriz terjamin ke Parlimen dengan tiket kerusi selamat DAP.

    Maka terpaksa lah dua orang tua ini berlakon masing masing marah dan salah kan Ros dan menteri.

    Kira nya dua kali untung, pertama dapat mencapai matlamat , kedua , sambil itu hentam dan salah kan Najib dan menteri KDN.

    Mujur juga kami telah lebih awal di beritahu Mahathir sudah runding awal lagi mahu Mukhirz masuk parlimen dengan tiket DAP.

    Semua nya berlakon sahaja jika membabitkan dua individu era Mugabe ini.

    Ploy dan taktik mereka yang orang muda dan jahil sahaja akan termakan , yang lebih arif sudah tahu.

    Ini lah politik kedua individu zaman dinosor , yang pelik nya mereka di zaman digital pula yang perasan pandai yang menjadi mangsa.

    1. Tak habis habis nak burukkan Tun! Aku dari dulu x sukakan Tun, tapi kalau banding dgn najib, Tun 100 kali lagi bagus dlm menjaga kebajikan rakyat dan memacu kemajuan negara. Sudah sudahla, org yg waras akan dapat membezakan mana yg baik dan mana yg buruk! Najib is an evil of all evil! Simple as that!

    2. Ya lah tu Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!…kikiki…

    3. Jikalau Macy tu bapok , kamu tu siapa ??

      Malaun yang berlindung di sebalik anon serta tak sudah2 terpekik terlolong " Yieee Haaaa!!!..kikiki… tu Dayus namanya .

    4. Ya lah tu Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!…tag line si Bapok Macy…kikiki…Bapok Macy tu dayus…kah…kah…kah…

    5. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    6. mak badak pun khelass jugak walau kemetot..ada diamond pink gitew

    7. Legasi Tun M gagal dilenyapkan……kalo dirobohkan sumer hasil kerja Tun M memang satu Msia ni jadi padang jarak padang terkukor.

      Udah lerrr gitu…..RCI Forex pon dah senyap sepi……..sepatah haram tak berbunyi…..
      Kessiaaannnn….

      Jadi kenalah cari alternatif lain…….dikorek dari orang gaji Tun M sampai lerr ke anak beranaknya.

      Sampei terrrcicor cerita anak orang yg buat filem lucah, berjudi berjoli sakan tuuuu…..

      Terrrrlupa pulak cerita Lagenda tabong babi…….ehhhh sori tabong baby……yang telah menyelamatkan ekonomi Msia.

      Sibok sangat nak mengenakan orang…..tak sedar telunjuk merodok bijik mata sendiri.

  33. cakap..auta..kata orang..semua tak betul..

    Menempek popularity dap untuk fulus!!
    bila perot dah kembong,ka hulur ka hilir kutuk orang..
    Negeri contoh kelantan negeri islam pas termiskin..
    berhutang lebih satu billion..

  34. Najib Jadi Sasaran Mahathir Tutup Kelemahan Gagal Jawab Soalan
    Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir Mohamad mula lari dari perbuatannya baru-baru ini yang tidak menjawab dengan jujur dan jelas persoalan orang ramai dengan menuding jari kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Memang tidak ada orang lain beliau hendak tuduh hanya Najib sahaja.

    Mahathir dalam ulasannya di portal Malaysiakini memakai tajuk Najib Guna Strategi ‘Tak Jawab’ tetapi isi kandungannya ulasannya ialah berkenaan pendaftaran gabungan PH yang masih belum selesai tentang logo dan simbolnya.

    Pada 28 Julai lepas, Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) ada memberi arahan kepada PH supaya menukar sedikit logonya dengan meletakkan perkataan Pakatan dalam logo mereka. Jika diteliti perjalanan hal pendaftaran PH, tidak ada pun mereka memaklumkan bahawa mereka sudah menurut arahan berkenaan.

    Mahathir juga tuduh bahawa ROS dan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) buat acuh tak acuh dan tidak mahu menjawab pertanyaan mereka berkenaan status pendaftara gabungan itu.

    Itu juga tidak benar apabila pada 22 November iaitu sehari sebelum ulasan Mahathir, Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim berkata permohonan pendaftaran PH perlu diteliti secara menyeluruh kerana ada masalah belum selesai dengan DAP dan ditambah isu dalaman parti PPBM Mahathir tentang perlembagaannya.

    Pendaftaran PH yang tersangkut adalah disebabkan kelalaian parti dalam PH dan PPBM sendiri tidak mematuhi peraturan ROS. PPBM juga ada kontroversi apabila menggunakan nama Armada untuk sayap pemudanya sedangkan dalam perlembagaan parti ditulis sebagai Pemuda PPBM.

    Salah sendiri, Najib juga yang dipersalahkan. Bukan Najib yang guna strategi tidak jawab, tapi sebenarnya Mahathir yang menggunakan pendekatan berkenaan.

    Rakyat kena tahu sudah banyak persoalan tentang pelbagai masalah, krisis serta skandal yang dibangkitkan untuk dijawab Mahathir tapi beliau tetap buat ‘don’t know’ sahaja. Persoalan tentang skandal Perwaja, skandal dagangan Forex, punca kekayaan anak-anak Mahathir dan tragedi Memali tapi Mahathir tidak jawab.

    Najib bagaimanapun sebaik sahaja timbul dakwaan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebelum ini beliau terus mengarahkan siasatan terperinci dijalankan serta sudah menjawab pelbagai dakwaan serta persoalan di pelbagai platform. Sehingga hari ini, di blog rasmi Najib, masih ada diletakkan penjelasan berkenaan dakwaan yang didalangi oleh Mahathir.

    Beliau yang juga bekas Perdana Menteri, sebenarnya tutup mata dan tidak mahu menerima jawapan Najib dan pada masa sama dia tidak mahu menjawab apa-apa.

    Tuduhan semalam rentetan daripada tindak tanduk Mahathir yang tidak mahu jawab betul-betul soalan berkaitan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu program bersama anak muda di Petaling Jaya baru-baru ini.

    Seperti biasa, sudah gagal jawab, alihkan kesalahan kepada Najib. Dalam benak Mahathir, dia masih ingat rakyat Malaysia boleh diperbodohkan dengan politik jahat beliau.

  35. NGO Soal Mahathir, Adakah Beliau Akan Salahkan Tan Sri Musa Hassan?
    Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) Ramesh Rao hari ini mempersoalkan jawapan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa beliau tidak terlibat dalam mengarahkan pihak polis menyiasat penglibatan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sama ada terlibat dalam kes liwat atau sebaliknya.

    Dalam satu kenyataan media, beliau turut bertanya kepada Mahathir adakah beliau akan menyalahkan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dalam perkara itu kerana Musa adalah Pegawai Penyiasat (IO) kes liwat berkenaan pada tahun 1998.

    “Adakah Mahathir akan salahkan bekas Ketua Polis, Tan Sri Musa Hassan dalam isu liwat terhadap Anwar??

    “Sejak kebelakangan ini, Mahathir dilihat kerap salahkan orang lain,” kata Ramesh dalam kenyataan berkenaan.

    Ramesh berkata beliau curiga dengan jawapan Mahathir kerana sebagai Perdana Menteri pada masa itu, sudah ada ura-rua bahawa Anwar yang merupakan Timbalan Perdana Menteri cuba merancang sesuatu untuk menjatuhkan Mahathir dalam pemilihan UMNO dengan bertanding jawatan Presiden pada ketika itu.

    Mahathir sebagai seorang pemimpin ketika itu sudah pasti bimbang jawatan berkenaan akan terlepas sekaligus terpaksa meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, katanya.

    “Mustahil Mahathir tidak memulakan sesuatu untuk menyiasat Anwar untuk digunakan menghalang rancangan Anwar menjatuhkannya kerana pada masa itu, sokongan kepada Anwar sudah semakin meningkat.

    “Adakah Mahathir sengaja mahu lepas tangan di saat-saat PRU ke-14 semakin hampir dan mahu terlepas daripada dituduh sebagai dalang yang mula-mula arahkan Anwar disiasat untuk perbuatan meliwat,” kata Ramesh.

    Beliau turut memohon kepada Musa untuk memberikan maklum balas menjawab kenyataan Mahathir tentang perkara sebenarnya yang berlaku dalam hal siasatan kes liwat ini.

    “Bekas IGP, Tan Sri Musa perlu jawab, pernahkah Mahathir arah polis,” katanya.

    Dalam jawapan Mahathir dalam satu program bersama anak muda di Petaling Jaya itu Mahathir berkata beliau berfikir bahawa pihak polis yang cuba menjejaskan reputasi politik Anwar, dan beliau kata beliau tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

    “Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

    “Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti.

    “Saya mahu mewawancara orang-orang tersebut dan mereka bersetuju bahawa perkara itu berlaku.

    “Selepas itu saya bertanya apa yang kita semua perlu buat. Parti memutuskan bahawa beliau tidak lagi layak berada di dalam parti atau selaku Timbalan Perdana Menteri.

    “Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya,” kata Mahathir.

  36. Buatlah Mesyuarat Cawangan Dulu, Usah Sibuk Salahkan ROS
    Pengerusi Pakatan Harapan, Mahathir kini dalam keadaan terdesak. Pendaftaran PH untuk menjadi satu gabungan masih belum diluluskan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) disebabkan masalah dalaman Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.

    Meskipun ia adalah masalah dalaman sendiri, namun Mahathir mengambil pendekatan untuk menyalahkan pihak lain. Mula-mula beliau menyalahkan ROS, kemudian menuding jari kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

    Kini beliau menyalahkan pula Datuk Seri Najib Tun Razak, kononnya Perdana Menteri hanya mendiamkan diri sahaja apabila berdepan dengan tuntutan hak parti lawan.

    Sekiranya semua tuntutan yang diminta oleh ROS dipenuhi, sudah pasti pihak berkuasa tiada masalah untuk menolaknya namun apa yang berlaku adalah disebabkan isu dalaman PPBM dan DAP yang masih belum diselesaikan.

    PPBM berdepan masalah atas tiga kesalahan yang dilakukannya iaitu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai ARMADA dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti sehingga boleh menyebabkan parti itu dibatalkan.

    Manakala dalam isu DAP pula, parti itu berdepan dengan kemelut pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang tidak sah sebelum ini dan perlu mengadakan semula pemilihan CEC baru.

    Selepas mengadakan pemilihan semula CEC, parti tersebut masih belum menghantar laporan kepada ROS untuk pengesahan rasmi.

    Dan baru-baru ini, pemilihan DAP itu didakwa mempunyai unsur meragukan apabila bekas Pengerusi DAP Cawangan Bagan Luar, G Asoghan, berkata ada perwakilan tidak berpuas hati dengan pengendalian proses itu oleh firma audit antarabangsa, Grant Thornton.

    Beliau mendakwa, ketika pengiraan kertas undi, tiada sebarang wakil atau ejen dibenarkan masuk melihat proses berkenaan, sekali gus memungkinkan tipu helah berlaku sekali lagi.

    “Ketika proses pengundian, ada wakil tanya di mana tempat kiraan undi. Pemerhati yang dilantik DAP menyatakan mereka membuat pengiraan di sebuah bilik, namun tiada sesiapa pun dibenarkan masuk,” katanya.

    Dengan isu-isu yang berbangkit itu, jelas menunjukkan bahawa PPBM dan DAP masih belum menyelesaikan masalah dalaman mereka, jadi bagaimana pendaftaran PH sebagai satu parti gabungan dapat dijalankan.

    Sesiapa sahaja yang waras tahu mengenainya, jadi kenapa nak salahkan ROS, Zahid dan Najib? Tulisan terbaru Mahathir di blog Che det adalah tidak masuk akal sama sekali.

    Dulu Mahathir jawab tidak tahu berkenaan isu kerugian RM30 bilion Bank Negara Malaysia (BNM) akibat urus niaga matawang asing, kini beliau menyalahkan orang lain pula apabila PH masih belum diluluskan pendaftarannya.

    Mahathir sudah terdesak kerana Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan diadakan pada bila-bila masa. Beliau bimbang jika pembangkang tidak bergabung dengan segera maka sukar untuk pembangkang memberikan saingan sengit kepada Barisan Nasional.

    Jika mahu bertanding atas tiket Pakatan Harapan, sepatutnya semua isu diselesaikan terlebih dahulu dalam parti masing-masing.

    Isu dalam parti pun tidak mampu diselesaikan, ada hati nak memerintah negara. Langsung tidak profesional pembangkang di Malaysia ini.

  37. Satu persatu DAP mula menyerangnya.Dalam hal RUU355 pun, DAP yang dilihat bersungguh sungguh mahu membantah RUU355. Kit Siang yang ke hadapan untuk mengagalkan RUU355. Namun di Pulau Pinang, untuk meluluskan RUU penternakan khinzir, cepat sahaja DAP meluluskannya. Malah ADUN Melayu pula digunakan untuk meluluskan RUU tersebut.

    Semalam di Dewan Rakyat, seorang lagi Melayu dipergunakan untuk capai hasrat DAP. Khalid Samad semalam dalam parlimen menyalahkan kerajaan sebagai punca fahaman tidak beragama (ateis) berkembang. Kelakuan Khalid Samad dalam Dewan Rakyat ini amat memalukan sekali.

    Satu persatu cara DAP mahu hakis kedudukan Islam ini sudah jelas. DAP sudah terbukti adalah “top dog” sebenar dalam Pakatan Harapan. Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz dari parti bunga sedikit pun tidak berani lawan DAP berkaitan isu isu ini. Mereka tidak boleh buat apa apa dah. Kerana hendak kuasa, pejam mata sahaja.

    Tegur pun tidak berani kerana DAP adalah ketua sebenar dalam pembangkang. Oleh itu, Pakatan Harapan ini wajib ditolak oleh umat Islam di Malaysia, mereka ini ada agenda sulit DAP. Jangan biar agenda sulit DAP ini terlaksana.

  38. UMNO & PAS Adalh parti dinosor!! dah elok masuk meseum sahaja!!

    umno….bangsa melayu jadi penyamun..
    pas…..islam jadi penganas is..

    kadua2 patut dikuburkan!!

  39. Pembangkang Mula Gugat Kedudukan Islam Di Malaysia
    Satu persatu perkara berkaitan kedudukan Islam dilihat cuba dipertikai dan digugat oleh pembangkang yang diketuai oleh DAP. Baru menguasai dua negeri dan belum lagi mendapat Putrajaya, DAP dan Pakatan Harapan sudah mula mengusik sedikit demi sedikit soal berkaitan agama di negara ini.

    8 November 2017, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Hannah Yeoh menolak usul memperkasakan mahkamah syariah di Selangor. Datuk Sulaiman Abdul Razak (ADUN BN Permatang) melahirkan rasa kesal atas tindakan Hannah Yeoh yang juga merupakan ADUN DAP Subang Jaya menolak usul memperkasakan Mahkamah Syariah di Selangor.

    “Saya melahirkan rasa terkejut dan dukacita dengan penolakan usul tersebut serta alasan-alasan yang dikemukakan. Padahal dengan hati dan niat yang suci, saya merasakan amat wajar usul ini diterima dan dibahaskan ahli-ahli Yang Berhormat Dewan Selangor sebagai langkah berterusan yang proaktif demi memperkasa dan memartabatkan institusi Mahkamah Syariah Negeri Selangor,” katanya.

    Apa boleh buat, inilah jadinya bila DAP yang menjadi Speaker dalam Dewan Undangan Negeri. Azmin Ali ikut sahaja apa yang dimahukan oleh DAP. Dalam isu penganjuran pesta arak pun sama, Azmin Ali ikut telunjuk DAP.

    Undian kelulusan pestra arak di Majlis Perbandaran Klang memperlihatkan DAP yang sebenarnya menjadi ketua di Selangor. 10 orang ahli majlis DAP sokong, 6 orang ahli majlis PKR sokong manakala 5 orang ahli majlis PAS membantah.

    Apa yang PKR dan PAS boleh buat? DAP yang tentukan semuanya di Selangor. Arak boleh, tetapi memperkasakan mahkamah syariah tidak boleh di Selangor. Rumah bilal kena roboh, rumah urut dan rumah maksiat dibenarkan. DAP sebenarnya yang mengawal Selangor menerusi “napolean napolean kecil” mereka yang menjadi ahli majlis di setiap daerah di Selangor.

    Bukan itu sahaja, Hannah Yeoh yang merupakan ADUN DAP ini juga menulis buku untuk menjadikan kehidupannya sebagai rujukan masyarakat. Perkara ini telah dikecam oleh Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff yang menyatakan autobiografi Hannah Yeoh itu mampu mengubah hidup pembacanya sehingga terdorong kepada ajaran Kristian.

    Itu di Selangor, di Pulau Pinang pula Zairil Khir Johari membantah tindakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang mahu mewajibkan penceramah agama tempatan atau asing mendapatkan tauliah bertujuan mengelakkan berlaku penyelewengan, selain menjaga hal berkaitan sensitiviti masyarakat.

    Zairil Khir yang merupakan Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera kata tauliah kepada penceramah ini adalah alat kuku besi dan menggesa agar peraturan mewajibkan penceramah agama memohon tauliah perlu dihentikan. DAP tahu bahawa agama adalah di bawah bidang kuasa Raja Raja Melayu, mengapa hendak bantah?

    Tindakan Zairil ini adalah disengajakan. Dibuat untuk mencampuri satu persatu urusan agama di negara ini. Tidak layak sekali Zairil hendak bercakap soal agama kerana masyarakat sudah melihat sendiri bagaimana tidak beragamanya hubungan sulit Zairil dengan Dyana dan juga seorang wartawan wanita. Selesaikan dulu kes itu, jangan sibuk menganggu urusan tauliah penceramah agama.

    Bukan itu sahaja, di Pahang, ADUN DAP Mentakab, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji sudah bangkit mempertahankan pesta arak Oktoberfest dalam Dewan Undangan Negeri Pahang. DAP gunakan Melayu untuk capai agenda sulitnya.

    Selepas Zulpuri pertahankan pesta arak itu, terus Guan Eng puji tindakan Zulpuri itu.Lim Guan Eng memuji keberanian Zulpuri kerana berani mempertahankan pesta arak Oktoberfest. Jadi orang Mentakab pilih wakil rakyat yang masuk dewan untuk bagi Ketua Menteri DAP Pulau Pinang puji sahajalah. Jika begitu, baik Zulpuri bertanding di Pulau Pinang selepas ini.

    Bukan Zulpuri seorang, ada juga senator lantikan parti DAP iaitu Senator Dr. Ariffin S.M Omar yang berpandangan bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian ketika berucap dalam Dewan Negara pada 19 April 2017.

    1. PAS..Parti tak reti buat budget..ada hati nak memerintah..
      Bila dia tak mampu buat..semua orang disalahkan!!
      Di selangor dia tumpang DAP…Semuanya halal..
      Dgn dap dia dapat kuasa kerana "fulus'
      hadi dan 10 budak hitam dapat million2 dgn najib sebabkan "fulus"

      Bila duit banyak dai pun canang sana-sini..dia kata dia kuat..orang lain semuanya salah!!

  40. CALON2 PAS yg tinggal bertaraf…Hadi dan 10 budak hitamm..
    yg tahu kata lim kit siang dap nak menjahanamkan melayu!!
    pas nak memerintah?…heheheh kalau menang MP..nanti "berkecuali"

  41. Kak Ros&kak ijat apa mcm,,,?tak kn nak lupa kot..ghairah pe..utk kejora.

  42. Calon-calon umno yg tinggal adalah bertaraf PAPER LAMA DAN BERTARAF "JAMBAN"..

    HEHHEHHEHEHHEHEHH

  43. aku calunkan jamal jamban. dia yg paling brnapsu sekali dr semua yg ada kat selangor ni. noh omar dah menopause. dah tak steam.

    1. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    2. Bro Dad……kalo Miss World……yang monopos pon boleh berfungsi balik….

      Boleh berbuih mulot dibuatnya…..kena siku pon tak sedor yeooooppp……

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  44. Sebenarnya Kit Siang dan Mahathir serta kepimpinan DAP yang lainnya sedang dan kini memperjudikan agenda Melayu baru mereka dan bekas pemimpin PAS “Harapan Baru” yang berada didalam PAN digunakan dalam pelbagai cara untuk mendapatkan sokongan.

    DAP menendang keluar PAS daripada Pakatan Rakyat bukan disebabkan tindakan Kerajaan PAS Kelantan meluluskan rang undang-undang bagi pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 pada persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan (DUN) pada 18 Mac 2015.

    Alasan yang digunakan DAP dalam usaha menendang PAS satu ketika dahulu ianya berpunca kerana komitmen PAS terhadap pindaan Rang undang-undang Syariah. Adakah ia benar?. Jika benar apa lagi yang seharusnya ditunggu oleh penyokong Melayu dalam Pakatan Harapan Sekarang?

    Penolakan DAP dalam arus politik perdana mesti dilakukan oleh keseluruhan umat Melayu Islam. Ini adalah jelas kerana DAP sebuah parti yang rasis dan perkauman agama dan mengamalkan dasar komunisme yang akan menjadikan rakyat dianggap seperti hamba.

    Akibat tindakan bodoh ‘Langkah Kajang’ pada 2014 kita menyaksikan bekas Menteri Besar Selangor yang secara terbuka dihina oleh pemimpin-pemimpin DAP sebagai tidak berkemampuan dan mengamalkan rasuah, faktor yang diangkat sebagai sebab utama perlucutan jawatannya sebagai Menteri Besar.

    Langkah Kajang sebenarnya menunjukkan penghinaan bukan sahaja terhadap pengundi-pengundi di Kajang tetapi juga tidak bertanggungjawab terhadap kepimpinan PAS yang menjadi sebahagian daripada Pakatan Rakyat.

    Apa yang rakyat Malaysia saksikan semasa kontroversi Menteri Besar Selangor ini adalah penghinaan DAP secara nyata yang ditunjukkan terhadap orang Melayu bukan sahaja dalam tidak diberi penjelasan sejak dari mula tentang salah laku bekas Menteri Besar dan akibat daripada “Langkah Kajang” tetapi juga diperangkap oleh “Rottweilers” DAP.

    Justeru itu , penolakan DAP seharusnya dilakukan agar mereka terus menjadi kumpulan politik yang hanya sebagai nama sahaja. Bukti terbaru bagaimana kepimpinan DAP menghina bangsa Melayu Islam serta menjatuhkan maruah Sultan Perak dengan mengeluarkan kata-kata “mempuk**makkan orang Melayu tidak boleh dipandang ringan.

    Bagi DAP orang Melayu tiada nilai yang boleh diangkat. Mereka hanya beranggapan bahawa orang Melayu layak dipijak dibawah tapak kaki mereka sahaja. Jangan mimpi lah DAP akan memohon maaf bagi setiap kesalahan yang mereka lakukan.

    Tidak perlulah ada tuntutan permohonan maaf. Tidak akan terjadi dalam politik DAP. Malah mereka akan terus menegakkan kesalahan mereka dengan mensabitkan kesalahan tersebut dengan pihak lain.

    1. bukan semua orang melayu bodoh macam you

      dap did not kick pas out of pakatan, it was pas during their ulama congress which is their highest body that decided and declared to sever ties with dap, under such circumstances it is impossible for pakatan rakyat to carry on

      dap was never a communist party otherwise they would have been banned and the ROS would not have recognized their legitimacy, the idea was planted in your little brain and it stuck

      dap is a racist party with members from many races, what do you call a party with only one race like umno or pas

    2. Those monkey heads…..how could they think straight……no common sense.

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  45. DAP Mahu Kuasa Bukan Jawatan, Melayu Juga Kena Tipu
    “Dimana kan ku cari ganti, serupa dengan mu” diantara lirik lagu Allahyarham P Ramlee yang mana menceritakan kesedihan hati akibat kehilangan insan tersayang. Begitu juga seperti DAP yang menyimpan perasannya susulan kehilangan PAS.

    Kekecewaan hati DAP tidak dapat disembunyikan lagi apabila beberapa kali mengarahkan sekutunya melakukan peminangan semula dan merujuk talak yang telah dijatuhkan terhadap PAS. DAP kini telah merasakan kepincangan kehidupan politiknya tanpa PAS

    Namun PAS tetap dengan pendiriannya tidak akan bersama DAP dan sekutunya lagi dalam apa keadaan sekali pun. “Berpatah arang” itulah keputusan muktamad PAS terhadap Pakatan Harapan. Tiada lagi jalan untuk hidup bersama DAP lagi.

    Dalam menghadapi pilihanraya yang semakin hampir dan kekalutan yang sedang berlaku didalam pemilihan CEC yang perkauman serta kekalutan PPBM yang masih belum mengadakan mesyuarat agong kali pertmanya dan perlanggan perlembagaan parti PPBM.

    Perlanggaran perlembagaan parti dimana kewujudan Armada yang tidak terkandung didalam perlembagaan parti PPBM telah menyebabkan penyokong PPBM dari golongan muda mula merasakan mereka telah ditipu oleh kepimpinan yang mereka agongkan.

    Beberapa tindakan telah diambil dan laporan kepada ROS dilakukan agar satu tindakan diambil terhadap Mahathir selaku pengurusi PPBM. Malah beberapa bahagian PPBM telah pun dibubarkan susulan rasa tidak puas hati penyokong.

    Jika dahulu PAS merupakan “tuah” bagi DAP kerana berjaya menarik sokongan pengundi Melayu untuk menyokong mereka. Namun akibat sikap tamak kuasa dan kuasa majoriti DAP telah lupa daratan dan menyingkirkan PAS dari persada politik Pakatan Harapan.

    Tiada lagi jalan keluar dimana DAP terpaksa mengumpan dan mendakap bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan PPBM sebagai mengganti kehilangan PAS yang ditendang daripada Pakatan Rakyat.

    Sebelum ini Dr Mahathir merupakan musuh utama DAP sebelum ini, namun parti itu menukar pendirian menyokong pengerusi PPBM itu selepas tiada lagi sokongan Melayu-Islam daripada PAS. DAP boleh melupakan tetapi tidak akan memohon maaf dan akan memintak pihak lain tunduk dan memohon maaf kepada mereka.

    DAP sekarang sanggup dan malah mampu untuk bekerjasama dengan orang yang telah bertanggungjawab untuk penswastaan hampir semua industri di Malaysia dan memusnahkan keabsahan apa sahaja bentuk demokrasi yang kita ada selama 22 tahun beliau memegang jawatan

    Semua kerana kenyataan yang disebut perlu untuk “Menyelamatkan Malaysia”, kini dilihat tidak menjadi kenyataan apabila rata rata kita sedang melihat DAP, PPBM dan PKR sedang berusaha untuk menyelamatkan parti masing-masing dengan menyembunyikan berbagai skandal yang menggunakan wang rakyat.

    Didalam keadaan yang kritikal ini DAP telah melakukan perubahan politik ketara oleh DAP. Kesediaan mereka semasa bekerjasama dengan bekas pemimpin zalim dan autokratik Malaysia yang mana telah menyumbat Kit Siang dalam Operasi Lalang.

    Ketika ini DAP memerlukan satu bentuk penyamaran dan beralih sikap kepada melupakan semuanya dan akan mengorak satu bentuk analisa ekonomi politik yang lebih bertanggungjawab oleh kepimpinan DAP untuk menjustifikasikan bentuk penyamaran ini.

    Mereka juga terutama DAP dan PPBM yang sanggup berhutang dengan rakyat Malaysia analisa kelas penindasan di Malaysia hari ini dan bagaimana hubungannya dengan agenda baru mereka “Selamatkan Malaysia”.

    “Harapan Baru” “Selamatkan Malaysia” sebenarnya retorik politik yang tidak berkesudahan dimana slogan tersebut hanya akan menjerut leher rakyat yang bodoh dan dangkal dalam politik yang dimainkan Mahathir dan Kit Siang.

    Sebenarnya Kit Siang dan Mahathir serta kepimpinan DAP yang lainnya sedang dan kini memperjudikan agenda Melayu baru mereka dan bekas pemimpin PAS “Harapan Baru” yang berada didalam PAN digunakan dalam pelbagai cara untuk mendapatkan sokongan.

    1. Kamu Profesor Kangkung tak perlu lecture disini.
      Pengungjung blog ini bukan budak sekolah menengah.
      Kamu hanya boleh mendedahkan dkri kamu sebagai 'PARIAH MELAYU' mencari upah dedak baram yang disumpah oleh sebilangan RAKYAT MALAYSIA.
      Kutiplah hasil itu selagi ada peluang……bawa balik beri makan kepada anak isteri.
      Cerdik ye?

    2. Cina DAP hari2 di dibedal….. Cina Negara China Komunis dan Cina Jho Low anak angkat Najib membedal hari2 senyap je…. lawak lah puak Jholoun yg menjadi talbarut Jholoun ni…. 😛

  46. kak ros calon miss world. boleh la umporno calunkan dia.

    1. Umnonok nih suka yg solid bukan gempal

      Kalau tanding ratu badak boleh ler..

      Dulu ada ratu lembu..di kedah..

      Tyson nak buat ratu badak berhias pulak…

    2. Ratu ayam pun adaaaaaa…
      Kihkihkih

    3. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    4. Bro Dad…….good idea tuuuu yeop…..

    5. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    6. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  47. Mesti belajar cara bawa lari duit ke Australia Jika nak menang di Selangor

    1. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    2. Yeop….bukan setakat bawak lari duit ajerrr…..ada lagi yang dibawak lari selain duit yeop…..mike lupa ke…???

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  48. Profesor DAP Sahkan Mahathir Perdana Menteri Bodoh
    RAKYAT Malaysia faham dengan jelas bahawa jawapan “TIDAK TAHU” yang menjadi “signature” Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) Tun Dr Mahathir sekarang ini hanya merupakan strategi licik beliau untuk melepaskan diri dari kesalahan salahguna kuasa yang dilakukan selama 22 tahun ketika memerintah negara dahulu.

    Cuma Mahathir mungkin tidak menyangka yang tindakan beliau tersebut akhirnya memakan diri beliau sendiri. Kini profesor DAP Abdul Aziz Bari telah mengesahkan bahawa Mahathir adalah seorang Perdana Menteri yang bodoh.

    Adakah Lim Kit Siang yang mengarahkan Aziz Bari berkata sedemikian? Jika benar maka ini bermakna DAP tidak berpuas hati apabila Mahathir tidak menerima hukuman atas jenayah salah guna kuasa tersebut walaupun Lim Guan Eng sendiri sedang berdepan dengan dakwaan jenayah yang sama.

    Baru-baru ini pakar undang-undang perlembagaan DAP Abdul Aziz Bari mendakwa adalah salah bagi Mahathir untuk terus menegaskan bahawa beliau bertindak atas nasihat polis berkenaan tangkapan besar-besaran di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun 1987 dan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Dari segi sudut moral, Mahathir sepatutnya mengakui bahawa beliau telah terkhilaf dalam penilaiannya. Dalam sistem parlimen seperti Malaysia, kerajaan semasa yang mempunyai keputusan muktamad dan harus memikul tanggungjawab.

    Ini bermakna dalam isu tangkapan besar-besaran di bawah ISA pada tahun 1987 dan kes liwat Anwar Ibrahim, Mahathir merupakan individu yang bertanggungjawab.

    Menurut Aziz, jika benar polis membuat keputusan itu, ini bermakna Malaysia mempunyai seorang perdana menteri yang “bodoh” dan pasukan polis yang menguasai segala-galanya. Namun rakyat Malaysia tahu bahawa perkara ini tidak benar. Pada ketika itu, Mahathir menguasai segala-galanya.

    “Kita tahu Mahathir sedang bermain politik tetapi dalam proses itu, beliau membodohkan diri sendiri,” kata Aziz Bari.

    Ironinya Aziz yang merupakan profesor DAP mencadangkan jika Pakatan Harapan membentuk kerajaan persekutuan, maka satu pasukan khas mesti ditubuhkan berhubung episod lalu yang membabitkan Mahathir yang merupakan Pengerusi Pakatan Harapan. Malah pihak polis turut digesa untuk menjelaskan perkara berkenaan.

    Bagi rakyat Malaysia yang waras, mereka melihat Mahathir bukan sebagai Perdana Menteri yang bodoh. Mereka yakin Mahathir adalah Perdana Menteri yang jahat.

    1. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    2. Tahniah Bro Zack !!

      Mike udah berjaya menjentik telor satu ekor manusia tuuuu….

      Buktinya………di mana ajerrr mike komen dia ikot membontot mencelah ajerr kojenya.

      Tahniah atas kejayaan mike kerana berrrjaayaa menjentik dan memicit telor macaiii di ateh tuuuu sampei ngelupor hangat pijor…..tak duduk diam kawan tu…..

      Hehehehehehe

    3. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  49. Mat taik, sapa2 nak bertanding kena mintak restu PM malaysia..ds rosmah mansor.

  50. Elok umno buat negara sendiri..dimana semua rakyatnya org melayu.so takde la wujud lagi golongan seperti mrj,unknown,mat sgapork dan kaki rasis yang lain tu…

  51. Juga diingatkan, jgn ambil calon yg dah kalah memanjang mcm pengerusi PAN. Dah hattrik kalah pun masih gatal nak bertanding.

    1. Agak2nya setiausaha umno selangor si kaki judi slot dicalonkan ke tidak pru 14 nanti?

  52. Tiada sokongan pada parti yg mmentingkan satu satu bangsa sahaja
    Keadilan pada rakyat tidak mengira apa bangsa
    Itu realiti negara majmuk

  53. …..A……….A…,,,
    //////………..…\\\
    c..…O…….O……?
    …………Y……………
    …..XXXXXXXXXXX…
    …………………………

    SAYALAH KEJORA!!!!
    OKEY TAK RUPE SAYE

    1. macy..ngan ,msia haru main atas bawah
      cantik la tewwwww

    2. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    3. Bro Zack…….acerrr mike tengok betoi2 gambor tu kan ke macam rope baadaak pon ada……tengok lagi sekali rope hippo pon ye juge yeooppp……

      Kembor baadaak hippo ke gamaknye…??

      Salam perjuangan ikhlas tanpa dedak yeop.

    4. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    5. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  54. " Kepala Bapak Blues " ni dah tak ada contoh lain ke nak di buat andaian ??

    Kalau calon pompuan taraf miss world yang BN unjurkan , Mamat nilah yang pertama akan terkinja kinja kegembiraan . Untung nasib bolih tambah lagi satu ke dalam katalog dia yang berwarna warni tu .

    1. Bro Diny…….strategi Miss World ni bukan ke dari dulu lagi udaaahhh diamalkan deme dulu??

      Udaahhh terrrbukti mujarab yeop……ater mike lupa ke bukti2 lama dulu……..acer mike ingatkan balik…..

      Pangkat dapat, Miss World dapat……duit pon dapat yeooopppp…..

      Tak payah citer lerr katalog berwarna warni…….aaiiii…….citerrrr lama dulu orang masih ingat lagi….

      Jangan keliru…..bukan peristiwa PD……
      Acerrr mike ingat2 balik yeooop.

    2. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    3. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  55. Aku tengok nak muntah ada la..

  56. Ana nombor seven.. Dapat Sijil dan hamper saje.. Hihihi

  57. Kalau tak macam miss world pun, ada sikit-sikit mcm Mat Sabu pun ok, gerenti mng besar

  58. Ideologi parti nasionalis tidak sesuai pada keadaan negara yg berbilang kaum agama dan ras

  59. Pemimpin yang dikitar semula……itulah yang ada pada pemimpin UM……

    1. Salah tu yeopppp……para ahli politik mesti ambik sepenoh perrrrhatian yg tidak berrrbelah bagi dengan pendapat Yg berhormat Mat Taib sorang ahli politik yang disegani dunia.

      Pemikiran yang mantap dan berdinamik. Sudah terrrrbukti disebut2 bukan saja di Msia malah hingga ke benua Australia……

      Itu sebab masa Mat Taib ni nak kembali kepada umno……..beliau memang dituunggguuu dinanti dan diraikan dengan penuh gilang gemilang……..segala cerok press dipanggil untuk sesi mengambik gambar, selfie dan mengulas kembalinya sirih ke gagang…

      Strategy Miss World ni mesti diberi penoh perhatian…….begitu jugak dengan strategi Blue Osen.

    2. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    3. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

  60. Ghairah mmg ghairah budin
    Tapi tak klimak ibarat tak dapat memuaskan hati
    That all

    1. mat tyson ni yg nampak macam bergairah je, bernapsu betul dia. najib, tolong la calun kan dia.

    2. Pelir tyson ni naik lagii ker

      Ptt laaa dok cerita mis world

      Najip hantar artis mana pulak kulom anu tyson?

      Sampai berubah terusssss

    3. Artis tersohor dari lorong haji taib yg bernama kojola kengkang…4 kupang.Pakar hisap rokok john.

    4. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    5. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

    1. Mat taik woii

      Tak.habis habis

      Buat banding miss world

      Kojola bapok boleh jadi calon

      Kempen pakai pantatun

    2. Wak Kojola kengkang si ayam tua bapok tu tak termasuk dlm wish list mat taib sebab kojola tu sah2 kepala dia kemetot mcm kepala mancis…

    3. Ehhh mak Z Bunting Karabau!!!

      Kokookooookkkk…Auww …kikiki…

    4. ingat badak ingat diamond pink..ingat badak ingat hantu

    5. Ingat wak kojola kengkang ingat kepala mancis..

  61. calon2 yg menjilat je tggl dlm umngok

    1. Kalau hantar calon yg buat org ghairah, nanti ada yg melancap dpn laptop mcm kes dlm pejabat PKR dulu tu, macamana? Sapa yg nak bertanggungjawab?

    2. Kemetot gemuk macam mak badak @ rosmah mansor?

    3. MatTaib,
      Dia ini telor busuk ini,
      Sudah lama dieram tidak menetas,
      Keris lama ini, kelam kabut mau Di tajam,
      Hati hati berpuaka,
      Patah mata nya tertusuk straight ka pancirit nya,
      Sekejap ada sekejap hilang,
      Apa ini…

    4. Zack mana kau Zack,
      Kasi hamput ini telor busuk…

    5. Mat taib,
      Mengasah keris nya sambil ber bugil,
      Itu maksud saya, bagai mana imaginasi anda terpulang,
      Dia mengasah dari depan kedalam,
      Patah mata tembus ka keradut telor nya,
      Lalu straight ke… Sila sambung,
      Bahan shj kau taib,

    6. Kalau keluar perkataan dari si looser, mmg tuggu mase je la…

    7. Kalo Miss World ni……..teman ingat ada sorang yg rasa teman memang qualified………pasei orangnya dijamin glamour bebenor tu yeoooppp…..

      Habeh berbillion2 nak cantek glebeh…….ehhh sori glamour dari ujong rambut sampei ke hujung kaki……

      Tapi tang tingginya tu errrrrr………idok lerrr teman tau lepeh ke idok kategori Miss World ni.

      Tapi memang comeyyy bulat montel cun melecun tuuuuu….

      Gerrrentiiii boleh cop jari tangan dan kaki……bukan setakat Miss World……habeh one Whole World dia boleh sapooo…….

      Dijamin pilihan terrrrbaikkk tu yeoooppp….

    8. Bro phantom..

      Kelakar giler yeop.. Hehehe

    9. Hehehehe

      Salam perjuangan tanpa dedak yeop….

    10. Bro Phantom & John doe ,

      Miss World Universe 2017 itu India ada mari jugak …..

      Dok kutuk2 India , yang macam India juga jadi pilihan . Apa ke punya baral dah orang UMNO ni ????

    11. Yeop , tak payah dedak , takut mati tersedak..

    12. Ingat Dapigs ingatlah Mamak Matdey, Jidin Pagoh, Mat sabun, Khalid Samad, Mahfuz Bean, Assmin MB Jamban, Piji Sotong, Ostat Doe Anjing belaan Ketua To' Kong dan orang-orang yang seperti mereka.

      Bye-bye ler Fukatan Haprak…

    13. INGAT MAMAK MATDEY…INGAT NUAR AL JUBURI MELANCAP!!!!

    14. Mak badak tu kemetot..tp nk jd pm boleh ke

    15. Tengok calon pun jijik.noh omar kunan nazri azalina
      sharizat ahmad maslan semua
      mulut busuk

    16. Wahai troopers kalau berani jgn guna anonymous. Berani kerana benar. Setiap komen kita perlu ada fakta n yg paling penting kita jgn guna perkataan atau ayat yg berunsurkan lucah spt di atas.

    17. Benchmark mat taip dah tentu flom. Klu x tak kan najib blh sanggup tinggalkan yg no 1 dulu. Flom berkebolehan dan berdaya tahan. Lihat bgmn dia blh buat simpanan sejak dlm perut lg. La ni dok didik anak permata mengikut jejaknya. Ramai la nnt insan sptnya d msia. Bertambah makmur msia. Gst 50% pun x pa. Petrol 10 ringgit seliter pun ok. Tahniah kpd flom.

    18. Benar bagai dikata. Dah banyak kali Wanita India dimahkotakan Miss Universe, Melayu atau Bugis tak pernah pun. Usah kata, juara, masuk ke final pun tak pernah.

      Saya pernah ke India mengiringi bekas Majikan syarikat Jepun terkemuka dan meliahat sendiri wanita tercantik memang di benua kecil India. Iras raut wajah, biji mata menawan,kehalusan kulit, serta ketinggian mereka bagai adunan the best of the western & eastern people.

Leave a Reply

Your email address will not be published.