BENARKAH NAJIB TAK DAPAT DISINGKIRKAN ATAU BELIAU HANYA MAHU SEDAPKAN HATI SENDIRI?

Wahhh….begitu yakin nampaknya Najib Razak bahawa Tun Mahathir Mohamad tidak mampu menyingkirkannya.
Benarkah begitu?
Kata Tun Mahathir pula, Najib sebenarnya takut kalah, sebab itu kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan sengaja dilengah-lengahkan.
Atau lontaran keyakinan Najib itu sekadar untuk menyedapkan hati sendiri, sedangkan apa yang dirasa hanya Tuhan saja yang tahu?
Kalau sudah begitu cakap besar, kenapa masih tak jumpa tarikh pilihanraya?
Tun Mahathir seorang diri mungkin tidak mampu menyingkirkan Najib, tetapi beliau bersama Pakatan Harapan serta dengan sokongan rakyat jelata yang cintakan kebenaran, gabungan semua itu tidak mustahil melakukannya.
Ketika ini, Tun Mahathir hanyalah alat kepada rakyat. Meskipun peranan dan pengaruh beliau penting dalam merangsang perubahan, sokongan rakyat kepada perubahan itulah yang jauh penting.
Di banyak negara dan berdasarkan deretan sejarah masa lalu, telah terbukti bahawa bagaimana kuat dan cakap besar sekalipun seorang pemimpin itu terhadap kuasa yang dipegangnya, ia akhirnya terbukti tidak mampu menahan kuasa rakyat.
Prinsip rakyat mudah saja. Selagi pemimpin itu ikhlas berjuang untuk rakyat, tidak rasuah, tidak makan duit, tidak salah guna kuasa, tidak mengkayakan diri sendiri, keluarga, anak-anak serta isteri, tidak menyusahkan dan tidak menjadi bebanan, selagi itulah sokongan dan kepercayaan akan diberikan.
Tetapi, sekiranya sebahagian atau semua elemen itu diingkari, tunggulah nasib dan detik kejatuhannya. Cepat atau lambat, ia pasti akan berlaku.
Sebelum Najib terus bercakap besar bahawa beliau akan terus kekal sebagai Perdana Menteri dan tidak mampu disingkirkan, renungkan sejenak dan fahami antara hakikat di bawah ini terlebih dahulu.
Adakah rakyat dapat terus menerima seorang Perdana Menteri yang secara terbuka mengakui, walau tidak sampai lima tahun berada di puncak kuasa, sudah ada wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun bank peribadinya?
Adakah di mana-mana celah di dunia ini, sama ada dahulu atau sekarang, ada rakyat dapat menerima isteri seorang Perdana Menteri yang suka bermewah, membazir dan dilimpahi jutaan barang kemas di tubuh badannya untuk terus berada di singgahsana kuasa bersama suaminya?
Adakah rakyat tiada keinginan untuk melihat Jho Low dapat dibawa balik ke dalam negara dan seterusnya diadili peranannya berkaitan 1MDB?
Adakah rakyat hanya berdiam diri saja dengan cengkaman GST, kenaikan harga minyak dan kos sara hidup yang setiap hari merobek poket kosong mereka dalam menjalani kehidupan seharian?
Adakah rakyat boleh redha selamanya dengan kehidupan mereka di mana pemerintah yang ada seolah-olah cakap kosong saja mengenai perkembangan ekonomi, walhal pengangguran masih tinggi, lepasan universiti tiada kerja, inflasi memuncak dan iklim perniagaan sentiasa suram?
Kecuali jika rakyat kekal  bersikap “tak apa” atas kesemua perkara diatas, barangkali bolehlah Najib terus berkata beliau tidak mungkin disingkirkan daripada kedudukannya.
Adakah begitu pemikiran rakyat Malaysia sekarang ini, sedangkan Zimbabwe pun akhirnya akur kepada perubahan? (ShahbudinHusin 22/11/2017)
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:55 pm
Subscribe
Notify of
guest

313 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 10:37 am

Tiap kali kelibat si musibat Kojolla munucul, saya akan gempur & lanyak dia cukup2. Spesi biadab tak bersopan ini harus diberi pengajaran sebab orang tua dia gagal mengasuhnya jadi manusia beradat & beradab. Dah tak ada maaf baginya. Alangkah bahagia & puanya saya kalau dapat berjumpa dgnnya nanti, akan saya sememeh mukanya sampai dia betul2 berwajah setan jembalang. Ini iktikad & azam saya.

Dalam pada itu, saya juga mohon kawan2 seperjuangan jangan henti menghenyak dia habis-habisan.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:16 am

Jgn risau kalau mak badak ada kat sini cyberpetpot umnobngok mana berani komen merapu..kalu tak potong duit..copypaste pun ok bak kata kj

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:09 am

Apa persamaan antara mak badak, imelda marcos ngan grace zimbabwe..Cai amno mesti xleh jawap..sebab semua cai mak amik yg fail sejarah.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:38 am

http://taipingmali.blogspot.my/2017/11/runtuh-sebuah-empayar-besar-di-singapura.html?m=1 FAKTA YG DISEMBUNYI BARUA DAN MACAI DAP@SINGAPORK SYKT GLC SINGAPORK HAMPIR BANGKRAP ADANYAPULAU BATU PUTIH KITA AKAN TUNTUT AKHIRNYAPUSAT PENSABOTAJ FITNAH BARUA DAP DURJANAMASA MESIA PERANG ABIS2AN DNG SINGAPURA TEMASIK RUGI BEBILLION DOLLAR YG DITERAJUI 'ISTERI' PM SINGAPORK 2 KALI RUGI … TAPI FAMILY LEE KWAN YEW PALING CELAKA SUPER KIASU.. SUPER KRONI… SUPER RASIS YG MRNGAUT KEKAYAAN SINGAPURA SECARA SISTEMATIK MASIH MENERAJUI GLC YG LINGKUP BEBILLION DOLLAR …. PADA RAKYAT SINGAPORE MELAYU SINGAPURA.. BOGIS SINGAPURA. … INDIA SINGAPURA… RIAU SINGAPURA MASA UTK BERSATU DAN HANCURKAN KERAJAAN SUPER RASIS LEE KWAN YEW CELAKA INI… REMAJA CINA SPT "YOUNG BRAVEHART… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 10:01 am
Reply to  Anonymous

Bila dah mati pucuk idea, mulalah si bangsat yg dah nak Kojol ini melalut lari tajuk. Tak pasal2 ambil tahu ttg Spura yg tak ada mengena dgn masalah negara.

Apalah punya bengap & lembabnya si Kojolla nie…….??

Nah….dgn disaksikan oleh semua pembaca, sila nyatakan bila & di mana kamu berani berjumpa dgn saya, bangsat……??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:01 am
Reply to  Anonymous

hello mak badak tak kesah pun negara nak bangkrupt..yg penting mak nak nyopping winter sales beg hermes..jho lo nk bagi diamond pink tu..dapat la pkai kejap

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:04 am
Reply to  Anonymous

alaa cyberpet pot umnobngok ni memang mak badak amik budak x lepas spm..senang sikit mak badak nk beodohkan..ala mcm jibby tu mak badak dah tundukan

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:09 am
Reply to  Anonymous

WAK SUMAN DAH MULA NAK.PENGSAN
ISTERI PM SINGAPORK PUNYA PENANGAN
2 KALI TEMASIK RUGI BILLION BILLIONAN
KLU KAT SINI BARUA SPOR TERKINJA SAKAN
AYUH INI MASA SINGAPORK KITA KERJAKAN

KIKIKIKI… PADA SEMUA BARUA DAP@SINGAPORK

MASA KAMU DAH TAMMAT… BERAMBOSSS DAN SILA MENINGGAL

INI KALI HAAHHHH….!!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:12 am
Reply to  Anonymous

hello 1809, xde sape boleh lawan mak badak okayyy..imelda marcos ngan grace mugabe semua dah kena halau..mak badak selamba jer pkai jet kerajaan..ko hado? sape berani marah mak badak

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 10:15 am
Reply to  Anonymous

Mari kawan2 kita lanyak Kojolla cukup2 di atas pembohongan, spin, keceluparan, biadab hanya untuk sara hidup dedak hasil hutang riba + bunga 10% riba duit Yahudi Goldman Sachs, pinjaman yg disauk oleh Najib & Rosmah sekeluarga.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:18 am
Reply to  Anonymous

Mak badak tak kisahla komunis ke , yahudi ke,laki orang pun I sauk tau..janji I senang jd wife Pm oppss

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 10:19 am
Reply to  Anonymous

Kenapa masih terkedu membisu tak jawab bila & di mana kamu berani berjumpa dgn saya, bangsat……??

Takotttttttttt…..!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:20 am
Reply to  Anonymous

Alaa mak badak tau yg komen ni semua putri amno gatai cipap jer..dulu pun bohsiak..kawin pun pkai duit rakyat..ada sekor tu yg gemok, adiknye oku

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:34 am

Dia dah cabut Suman cai Matdey Malabari
Mmg tua ranta inii penakut, tak ada jati diri
Hamba gertak sikit jer, dia belah cabut lari
Setakat dia hamba hanya guna tangan kiri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:51 am
Reply to  Anonymous

Haram jadah…untuk berhadapan dgn anak sekolahan tak abis, tak pernah terlintas saya melarikan diri. Pelbagai sumpah seranah kamu mengatakan aku dah mampos & terlantar masuk wad, tapi Alhamdulillah masih malah sihat & siap sedia untuk menggempur kamu. F A H A M M…..!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:53 am
Reply to  Anonymous

Dgn disaksikan oleh semua pembaca, sila nyatakan bila & di mana kamu berani berjumpa dgn saya, bangsat……??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:28 am

CAHAYA Tak Mengenal….Raja atau HAMBACAHAYA Tak Membeza….pemimpin atau RAKYATCAHAYA itu CAHAYA….Samarata n SAKSAMASe TERANG2 Menyuloh, Yg 'barbaric' KEPARAT CAHAYA.. CAHAYA-Cinta NYA,, Sinar CAHAYA ygTERANG tidak tau "bias", tak tau "bengkok", tak tau "u-turn" n TAK tau khianat menCURI dan begitulah HATI disanubari, apb HATI itu bnar2 TERANG berCAHAYA semuanya mnjd INDAH CANTIK n berseri2, hi hi.. HATI yg berCAHAYA sentiasa TERANG LURUS TELUS n tembus menyuloh sgl masaalah drp UMBI akar "punca" nya, ha ha.. Akhirnya CAHAYA itu sampai kpd "punca" sgl masaalah2 itu, iaitu lahap rakus n tamakkan "HARTA-KUASA-GLAMOR", n itulah yg mnjd IBU kpd masaalah yg telah pun… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:04 am

Dulu hamba cabar jumpa dii Dtrn Merdeka
Tapi tak datang pun itu Suman tua bangka
Bapok tua ini banyak eksyen helah belaka
Kalu datang lima jari lekat dia punya muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:09 am
Reply to  Anonymous

Siapa kata, ketika perhimpunan P Harapan 2 bulan epas di Selangor, kamu yg melarikan diri. Dahlah toksah temberang.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:28 am
Reply to  Anonymous

Tapi Wak kata bas rosak kat JB, tak dpt dtg himpunan kerepotuakasi tu..

terang2 dajal ini temberang…
bapok tua nak lagak garang
perasan singa ini memerang
gertak sikit jer lari ke sarang

kih kih kih…

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:41 am
Reply to  Anonymous

Semua bukti ada dalam blog ini. Tak pernah ada kenayataan bas rosak. Kamu yg suruh saya tunggu untuk mmembeitahu jam berapa kita boleh berjumpa setelah selesai kerja memunggah ikan-ikan2 konon.

Kamu memang dasar pembohong macam manusia NAJIS mengaku pajhlawan bogus.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:01 am

Fuyoooo syair yg menyebabkan macai wak suman & gang pala bangang kutty terbenam palo lam tanah jubo tunjuk langit….

kikikikiki…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:19 am
Reply to  Anonymous

mak badak dengar poem jer..beg tgn pun hermes kanntak main la syair bodoh

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:57 am

Anon 16:29 tuhan tak amik pot pun doa kau, doa mamat celaka tak makbul doh! hahahahahaha, negara dah dirogol dari zaman madey mamak sampai zaman lanun bugis, doa koarang semua hancusss…..

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:04 am
Reply to  Anonymous

Belum pernah ada ajaran do'a diakhiri dgn hlaian pontianak atau ketawa berdekah-dekah syaitan. Rasulullah SAW, para sajabat, Ulamak2 tersohor, maupun Ustaz Elias Kazim pun tak pernah ajar sedemikian.

Ini adalah ajaran puak2 KERA2jaan Borosmah Najib yg tamak, haloba, kejam, biadab, derkaka, khianat yg sesat lagi menyesatkan.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:54 am

Suman jahanam ahli parti cikai cap bunga
Kenaa tibai dgn Kejora, dia terpinga-pinga
Dia kijang tua yg merasakan dirinya singa
Kalu jumpa dia, ingin hamba pulas telinga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:54 am

LONG LIVE MAMAK MUGABE ASIA TUA KUTUK !!!!!!

HIDUP MAMAK MUGABE ASIA TUA KUTUK !!!!!!

TAKBIR 100X

😉

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:07 am
Reply to  Anonymous

long live mak badak malaysian first female pm..I lope mak badak

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 12:25 pm
Reply to  Anonymous

KAH…..KAH……KAH….KAH….KAHHHHHHHH…….

tumpang ketawa 1807 sbb tak tahan kelaka sangat ayat ko tu……

KAH KAH KAH KAH KAH KAHHHHHHHH……

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:51 am

Najib cakap jer besar….jumpa tun madey lari tak cukup tanah….hihihihi…

Dia takut debat dengan tun….nazri pon najib tak benarkan debat dengan tun…

mahathir mohamed
mahathir mohamed
22 November 2017 8:49 am

kenapa bijan cakap mahathir..dia tak tau ka ramai nak guna undi utk jatuhkan dia?..gelabah la tu.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:29 am

Assalamualaikum semua para pembaca blog ini.
Saya terkejut dan sedih apabila membaca komentar blog politik ini akibat dari penggunaan bahasa yang "agak kasar" dan "kurang sopan". Apapun yang tidak menyebelahi sesiapa atau mana mana pihak cuma saya "Berdoa yang Allah yang Maha Esa" supaya menurunkan Bala yang pihak yang Zalim dan menguruskan Negara dengan menekan rakyat jelata. Saya sendiri tidak pernah merasa sesak nafas ekoran kenaikan kos sara hidup yang meningkat setiap hari. Ya Allah Ya Tuhan Ku, kau turunkanlah pembalsan setimpal pada pemimpin-pemimpin serta kuncu-kuncu yang bersekongkol menindas rakyat. Amin. OSIU OH KAMANANG

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:36 am
Reply to  Anonymous

Bertahun-tahun saya menahan diri untuk tidak mengeluarkan kata2 carut, tapi sekor puaka ini dah keterlaluan. Kesabaran ada hadnya & bila ianya dah sampai ke 'boiling point', dgn tersendirinya ia akan meledak.

"Hutang darah dibayar dgn darah"…"hutang biadab dibayar dgn biadab bila ianya dah keterlauan & tak boleh dilentuk lagi".

Kojolla memang patut diajar cukup2 dan hingga ke saat ini dia mengelak beriumpa dgn saya hanya caakap besar di belakang-belkang….saling tak tumpah macam idolanya si Najis Penghianat…..!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:42 am
Reply to  Anonymous

Tak kan ko dah nyanyuk mcm Matdey kot Suman renta…
Ini bukan carut & biadab ker:

Othaman Ahmad22 November 2017 at 13:46
Kojolla tolol lagi bahlol…

Benar kata2 hikmag Rakan Seperjuanku, dad…

"beli lombong mongolia, yg dapat puki. tapi lagi la bodoh, puki kasi mati".

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:45 am
Reply to  Anonymous

Memang itu kenyataannya. Bila si permpuan malang itu tuntut pertanggungjawab Najib, perempuan itu di bunuh bom dgn kejam hancur bercecai. Satu dunia tahu kejadian kekejaman itu, bahlol…..!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:57 am
Reply to  Anonymous

Selain itu pengasas Ambank yg membuat laporan polis & laporan kpd Bank Negara tealh ditembak mati bila dia melaporkan Najib menerima berbilyon-bilyon duit masuk ke dalam bank akaun peribadi & ingat…jRosmah Mansor juga menerima jutaan ke dalam akaun banknya. Penyiasat dari Pejabat Peguam Negara telah diculik, dibunuh, disimenkan dalam tong setelah beliau menyiapkan laporan lengkap kertas pertuduhan di atas salah laku Najib dalam kes penyelewengan wang 1mdb melibatkan berbilyon-bilyon. Najib & Rosmah memang SIALAN & PENGKHIANAT pada AGAMA, BANGSA & NEGARA. Semua dah jelas & terbukti tapi si Pukimak Pandir Ali mengemut bukti2 itu setelah dia menerima suapan di atas… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:01 am
Reply to  Anonymous

Yang simen morais tu Doctor Di Kementerian Pertahanan… Dr Koling tu dah kena tangkap.. wak suman silap ari bulan plak jadi Wak Simen nanti…. kikikikiki…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:06 am
Reply to  Anonymous

1801..ketinggalan zaman lupenye..opss terlebih dedak..kevim morais tu siasat 1mdb..huhu cyberpetpotumnobngok

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 10:08 am
Reply to  Anonymous

Alih-alih pulak, tak semena-mena ada Doktor gila mucncul, pelik, pelik…!!

Apa motifnya doktor itu membunuh Kevin Morales? Samakan soalan apa motifnya dua ekor polis upahan Najib, Rosmah & Razak Baginda mengebom Atltantuya sampai lumat berkecai… apa..apa..apa….haaaaaaa..??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:14 am
Reply to  Anonymous

kan pak othaman, amno ni bodoh mane boleh pikir..takkan tetiba jer orang nk gi simen dan bom..mesti ada yg suruh..tp kan yg paling pelik kalo x bayar ptptn xleh lps imegresen..si sirul tu yg masih pending case boleh plak lps ..pelik kan? hebat tak mak badak

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:23 am

PM syok sendiri..dia tak tahu ke yg rakyat dah meluat dgn umNo..tggulah pru 14. hahaha

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:29 am
Reply to  Anonymous

Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika.

SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN MARUAH BANGSA & NEGARA…..!!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:37 am
Reply to  Anonymous

Matdey dgn Najib dia takott…dgn Kit Siang & Nuat dia sanggup sembah jilat…

Jilat ludah kahak pekat hijau…

Huerrrgghhhh…ptuiiiiihhhhh…kelapappp muka Matdey…

kih kih kih ….

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:41 am
Reply to  Anonymous

Dgn disaksikan oleh semua pembaca, sila nyatakan bila & di mana kamu berani berjumpa dgn saya, bangsat……??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:17 am

Nah kau Suman, jawab pantun dari ku….

Dari hulu singgah ke jeti
Membawa bakul untuk menjaja
Sejak dulu ko sembah Madey kutty
Entah berpikul dedak dia taja

Pergi ke pekan berbaju merah
Membawa hati yang duka lara
Anak ditewaskan Madey marah
Dibuatnya hasutan cetus huru hara

Jika kail panjang sejengkal
Lautan dalam toksah diduga
Otak Suman sewel dungu & dangkal
Munafiq fasiq tak akan bau syorga

Buah cempedak di luar pagar
Buah delima dalam lemari
Serupa budak2 Suman berlegar
Dicabar jumpa dia cabut lari

Amacam, berani bersua sekarang nie….??

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:24 am
Reply to  Anonymous

Pantun Pukimak Haramjadah hasil anak haram hubungan luar nikah jalang yg biadab & tak bertamaddun.

Bukti tanpa nama, tanpa nama ayah & asal usulnya mencerminkan keperibadian jikik & kehinaannya.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:27 am
Reply to  Anonymous

kik kik kik…meroyan ker Suman Tempe?
Jawab dgn pantun ler Wak…!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:27 am
Reply to  Anonymous

Masih tebal muka yer kamu Kojolla…?? INgat nie baik2…sekali aku melangkah akan aku terus melangkah, tibai & tutoh musibat Kojolla habis-habisan. Dia dah tak boleh diajar dan dimaafkan. Kojola bahlol pengikut pemimpin bacol yg sentiasa dipimpin oleh orang lain…. Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu. Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:33 am
Reply to  Anonymous

Kik kik kik Suman mengelupor mengelepar
Kena tiibai dgn Kejora, dia terus terdampar
Entah bila dpt jumpa, ini iblis mulut celupar
Tidak sabar rasa muka dia ingin ku tampar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:40 am
Reply to  Anonymous

Dgn disaksikan oleh semua pembaca, sila nyatakan bila & di mana kamu berani berjumpa dgn saya, bangsat……??

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:07 am
Reply to  Anonymous

Kojolla hanya mampu menciplak & spin pantun original saya. Sila tinjau & semak dalam keluaran2 sebelum ini dalam blog ini.

HARAM JADAH..BANGSAT betul si Kojollla…!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:06 am

Syair Al-Kutty Sebenarnya DS Najib ialah pejuang sejatiKpd org Melayu dia telah banyak berbaktiDlm pentadbiran kerajaan dia sangat telitiPelbagai kemakmuran rakyat dah nikmati Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Prinsip ‘rakyat didahulukan’, itu dah mestiKesenangan rakyat, menjadi janji yg pastiDesa dan kota pelbagai kemudahan utilitiDi bawah kerajaan BN, itu ada lah gerenti Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Tetapi biasa lah mmg ada jugak yang antiPaling ketara keling mamak Matdey KuttyOrg tau apa pasal Madey terlalu sakit hatiSbb anak dia tak boleh jadi PM pengganti Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Marah Madey dgn Najib macam nak gustiLalu dibuat tohmahan & fiitnah tiada… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:23 am
Reply to  Anonymous

Pantun Pukimak Haramjadah hasil anak haram hubungan luar nikah jalang yg biadab & tak bertamaddun.

Bukti tanpa nama, tanpa nama ayah & asal usulnya mencerminkan keperibadian jikik & kehinaannya.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:25 am
Reply to  Anonymous

kik kik kik…meroyan ker Suman Tempe?
Jawab dgn pantun ler Wak…!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 9:35 am
Reply to  Anonymous

Pantun lamaku belum kau jawab. Nah kau, jawab pantun ku terlebih dulu…. Dari hulu singgah ke jetiMembawa bakul untuk menjajaSejak dulu disumpah matiSumpah Kojol tidak ke mana Pergi ke pekan berbaju merahMembawa hati yang duka laraKenapa pulak saya nak marahHidup mati Allah yg punya Jika kail panjang sejengkalLautan dalam toksah didugaOtak mu sewel dungu & dangkalSiang & malam disesah sentiasa Ular mati tinggalkan bisaHarimau mati tinggalkan belangTun berbakti tinggalkan jasaNajib mati tinggalkan hutang Dari Tapah ke pekan TampinBerehat sebentar di pohon SenaSiti Hasmah dah sampai ke PalestinRosmah Mansor dah sampai ke mana?(Takkan tak pergi ke Myanmar, asyik nyoping jer ke… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 10:00 am
Reply to  Anonymous

mak badak high class ok..poem saja ..sebab tu mak badak pakai diamond pink ngan beg hermes..naik jet kerajaan gi nyopping kat milan

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:04 am

Syair Al-Malabari Matdey manusia jenis tidak tahu sedar diriBelum puas jugak 22 tahun peluang diberiDilempar fitnah berat kat perdana menteriDuit 1MDB tidak hilang tuduh PM mencuri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Tuduhan pun berdasar andaiian dan teoriRata2 dia jaja fitnah & tohmahan tiap hariAnak kalah, dekat najib dia menuding jariTak berjaya taji Najib, alih pula Datin Seri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Namun Najib tak bersalah, tidak akan lariApa nak risau, ada mahkamah & juga juriMatdey terus jugak dgn sikap penting diri Lalu ditubuhkan Bersatu puak haluan kiri Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh Sanggup lihat perpecahan bangsa sendiriMungkin sbb dia… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:17 am
Reply to  Anonymous

Pantun Pukimak Haramjadah hasil anak haram hubungan luar nikah jalang yg biadab & tak bertamaddun.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 8:03 am

Syair Al-Kerala Tersebutlah kisah seorang Keling tua gilaAsal negerinya dekat India daerah KeralaAnak kalah Naib Pres, BN/Umno diia talaBiarlah hancur Melayu, anak mesti dibela Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh Tamak dan rakus, dia mahu naiik semulaRelaa melutut dgn si Nuat peliwat yg celaSanggup dia sembah Dap tokong berhalaDgn si tokong, dia makan setalam bersila Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh Si tua renta itu dah hilang arah dan halaDia buat fitnah 1MDB, dgn mcm2 gejalaBenda seinci ditokok tambah, jadi seelaYang dikata Najib curi duit rakyat tu bila Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh Dia ajak berdemonstrasi rakyat tidak relaLepas itu, nak minta… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:16 am
Reply to  Anonymous

Pantun Pukimak Haramjadah hasil anak haram hubungan luar nikah jalang yg biadab & tak bertamddun.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 7:39 am

GELAP! Yg Sukakan GELAP…Teruskan ber GELAPGELAP di Jiwa….GELAP lah Minda MuAgenda GELAP…SANDIWARA-Tipu MenyonlapTIDUR Mu Takkan Lena, Rehat mu Tergaggu TIDUR Mu Takkan Lena, Resah diKALBUBegitulah JIWA mu, Ddlm keGELAPanKau perlukan CAHAYA-Cinta NYA, ddlm Hidup MuJgn biarkan ego-Barbaric mu, mnjd TUHAN Jgn Biarkan ego-Barbaric mu..mnjd TUHANJgn Biarkan ego-Barbaric…mmperHAMBA diri MuLets dLIGHT ofLUV…Memancarkan SINAR KeindahanSe INDAH2 Kaseh n Tauladan, Se Tulus2 Kaseh "IBU" dLIGHT ofLUV dLIGHT ofLUV…TERANG BenderangSemua PROSES…PANTAS n TembusWalau SATU "sen", Kau Songlap CurangSemuanya Terbongkar, NAFAS mu Terputus Lets shine shine shine n owes shining tru ur HEART dLIGHT ofLUV my dearONE, coz wt dLIGHT ofLUV u hv made d… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 8:13 am
Reply to  Anonymous

"You Are The Sunshine Of My Life" You are the sunshine of our lifeThat's why we'll always be around,You are the apple of our eye,Forever you'll stay in our heart We feel like this is the beginning,Though we've loved you for a million years,And if we thought our love was ending,We'd find ourselves drowning in our own tears You are the sunshine of our life,That's why we'll always stay around,You are the apple of our eye,Forever you'll stay in our heart You must have known that we were lonely,Because you came to our rescue,And we know that this must be… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 7:24 am

DENGOR KABOR MINYAK TURUN REGE ARI NI
REGE BARANG AGAK TURUN ATAU TAK..?
AGAK2 WAK SUMAN MEROYAN TAK KALI NI.?
NAK TGGU KOMEN SUMAN MANGANG PALA BAPAK

KIKIKIKIKI….. NI LA MASALAH PUAK MANGANG PALO BAPAK KUTY…. REGE MINYAK NAIK MEROYAN BILA REGE MINYAK TURUN NAPE REGE BARANG X TURUN…?

RATK
RATK
22 November 2017 7:36 am
Reply to  Anonymous

Minyak turun sikit jer
Hapuskan gst kembalikan subsidi
Ada berani?

RATK
RATK
22 November 2017 7:38 am
Reply to  Anonymous

Minyak turun sikit jer
Hapuskan gst kembalikan subsidi
Ada berani?

RATK
RATK
22 November 2017 7:41 am
Reply to  Anonymous

Hapus gst bukan yg berkenderaan je dapat rasa yg berjalan kaki hatta yg merangkak pun dapat
Adil bukan?

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:56 am
Reply to  Anonymous

Masih tebal muka yer kamu Kojolla…?? INgat nie baik2…sekali aku melangkah akan aku terus melangkah, tibai & tutoh musibat Kojolla habis-habisan. Dia dah tak boleh diajar dan dimaafkan. Kojola bahlol pengikut pemimpin bacol yg sentiasa dipimpin oleh orang lain…. Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu. Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 7:08 am

Usah mimpi le Matdey kepala bapak setanRakyat sudah muak, dgn muslihat pakatanBiar pun Mas jauh namun dekat di ingatanHamba kan tetap setia, dlm meniti suratan ___________________________YANTZEN: MENITI SURATAN(https://www.youtube.com/watch?v=udwcSMBgMmE) Dahaga kasih padamuTiada akhirnyaDalam kepekatan malamKaulah bintang Ku gapai jatuhUntuk ku sentuhNamun bagiku hadirmuSeminit menjadi penawar (chorus 1)Sampai bilakah kita iniAsyiknya merindu sendiriAda kasih dan ada cintaTapi terhalanglahOleh insan alpa Materialistik yangMenghukum cintaSebegini… Bebaskanlah kita iniDi belenggu dunia Andai hanyut bahteraKita rela di lautan geloraItulah rela.. kita berdua (Chorus 2)Hadirlah kau kasihNyatakan cintamuDoaku yang lama Inginku bawamuBersama hasratkuMeniti suratanAgar kenal kebahagiaan Takdir kita kasihTuhan menentukanSerah keimananPasti sinar kebahagiaan Jua kaulah insan suciWangian… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:44 am

CAHAYA.. CAHAYA-Cinta NYA,, Sinar CAHAYA ygTERANG tidak tau "bias", tak tau "bengkok", tak tau "u-turn" n TAK tau khianat menCURI dan begitulah HATI disanubari, apb HATI itu bnar2 TERANG berCAHAYA semuanya mnjd INDAH CANTIK n berseri2, hi hi.. HATI yg berCAHAYA sentiasa TERANG LURUS TELUS n tembus menyuloh sgl masaalah drp UMBI akar "punca" nya, ha ha.. Akhirnya CAHAYA itu sampai kpd "punca" sgl masaalah2 itu, iaitu lahap rakus n tamakkan "HARTA-KUASA-GLAMOR", n itulah yg mnjd IBU kpd masaalah yg telah pun bersarang ddlm HATI pemimpin2 yg ada ddlm dunia ini terutama DUNIA ke-3 sprt dinegara ini arini, hi hi..… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 6:37 am

Geng..kau orang ada terbaca tak entry terbaru Madey Al Kutty kat blognya tu…aku pun dapat bila sorang kawan forwardkan pada aku. Dalam blognya tu..dia ada mencecveh mengenai 28 perkara yang aku agaklah, ditujukan pada DSNR. Kesian pulak kau tengok..macam2 yang direpekkany sampai meleleh hingus akau dibuatnya. Pada pengamatan aku, apa yang tersirat yang cuba disampaikannya ialah dia seolah2 menyesal kerana menurutkan sangat hati dan nafsu serakahnya yang menyimpan dendam kesumat tidak berkesudahan terhadap DSNR.Mengukutnya lagi, jika masa boleh dibalikkan semula, dia tak akan mencari gaduh dengan DSNR yang dianggap sebagai anaknya sendiri. Tapi apakan daya, the damage has been done… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:28 am

Betul.
Jubbo Father Head tak akan dapat disingkirkan !!!
Ini adalah asas kpd kepercayaam penganut2 agama UMNO.
Jubbo adalah Nubi suci taek yg dikeliling crusaders warlord yg ganas. Lebih taek, lebih ganas.

Asas kepercayaan ini lebih utuh sehingga mendapat restu redha dari Brahmin2 Pas. Brahmin2 akan angkat naik limpahan doa dan jampi , apabila dipersembahkan upah taek.

Rakyat pun nakkan Taek Low.
Bawa lah Taek pulang kepangkuan marhaen.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:13 am
Reply to  Anonymous

Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu.

Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dng Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika.

SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN MARUAH BANGSA & NEGARA…..!!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:51 am

Bukan Mahathir yang akan jatuhkan tetapi rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia yang tahu menggunakan undinya. Rakyat Malaysia yang tidak mementingkan diri sendiri, kalis sogokan terutamanya duit (spt contoh Si Geng Najib yang sanggup menggadai apa saja demi wang). Rakyat Malaysia yang sedar tentang masa depan yang lebih cemerlang tanpa BN. Rakyat Malaysia yang peduli mengenai keluh kesah rakyat dalam menjalani kehidupan seharian dan bertapa negara ini dijarah dan dirompak bergitu lahap. Rakyat Malaysia yang sedar bahawa negara ini punya 2 undang-undang; satu untuk UMNO dan satu lagi untuk rakyat biasa. Dunia ini sentiasa berputar. Siapa pernah menjangka Marcos, Saddam, Gadaffi, Hosni… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:30 am
Reply to  Anonymous

Hidup & mati ketentuan Illahi, namun Allah SWT masih terus melimpahkan kurnia, anugerah & hidayatNya ke atas Tun Mahathir yg terus gagah, sihat, cerdas, berani memimpin rakyat bangkit untuk menumbangkan KERA2jaan Borosmah Najib beserta pencacai2-nya. Contoh nyata…pemimpin2 dunia seperti Lee Kuan Yew, Nelson Mendela, Suharto, Marcos, Saddam, Gadaffi, Hosni Mubarak, Shah Iran semua dah kembali ke rahmatullah. Yg masih hidup seperti George Bush Sr pun dah lumpuh hilang upaya (tak terkecuali Hadi Awang & Najib yg jauh muda tapi dan dibaham penuaan). Malah sehngga kini, Tun M masih disanjung & dihormati di bumi para Anbiya, Eropah, Jepun, Russia, Ukraine, Afrika… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:33 am
Reply to  Anonymous

Matdey akhirnya melutut kat si Ketua To' Kong Dapigs. Rakyat Malaysia masih tahu menggunakan undinya. Mamakm Matdey hanya mementingkan diri sendiri dan si Boboi..pada ahli sendiri meranalah kamu sendiri. Rakyat Malaysia masih sedar tentang masa depan yang lebih cemerlang bersama BN. DSNR sentiasa menjaga kehidupan rakyat seharian. Hanya cai2 Haprak saja yg dok lupa si Mamak Matdey Bapak segala Ketua Perompak dengan mengkayakan keluarga sendiri. Dunia ini sentiasa berputar dan pemimpin pergi silih berganti.. Siapa pernah menjangka si Matdey dah Bersamara sama si Ketua To Kong Dapigs yg dikatakneyr RASIS dulu. Namun ianya berlaku. Cuma cai2 Haprak buat Bodosss tak… Read more »

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:11 am
Reply to  Anonymous

Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu.

Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dng Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika.

SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN MARUAH BANGSA & NEGARA…..!!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:45 am

SATU SOALAN JER KAMI NAK TAHU NI…..
KLU BANYAK SOALAN PENING PLAK NNTI
BERAPA JOTA AHLI CAP MUNGA KINI…?
SOALAN MUDAH SUSAH SSGT KE NAK BAGI…

Kikikikiki….

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:50 am
Reply to  Anonymous

1345…jawapan mudah aku beri…

Jawab nyer ELEK!!!! kikiki…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:40 am

Cakap besar ,ckp bohong,memuji diri sendiri,perompak,penganiaya
pemimpin sebegini perlu ditolak….rosak bangsa dan negara

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:46 am
Reply to  Anonymous

1340…ko mengata si Mamak Matdey tu ker!!!kikiki…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:36 am
Reply to  Anonymous

Najib and rosemah badak ler

Najib Butuh
Najib Butuh
22 November 2017 5:09 am

NAJIB LAHANAT PUKIMAK DIA
ROSMAH GEMOK SERUPA BABI
PUAK UNMO SOKONG DIA
SEBAB DAPAT DEDAK MAKANAN BABI

HAHAHAHA…

KAPALA OTAK SIAL BAPAK KAUNLA NAJIB

PERGI MERAMBUS

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 5:18 am
Reply to  Najib Butuh

Aikkkk..Lain macam aje aku tengok kau ni..ooooo..dalam diam2, rope2nya kau gian dengan butuh dia ke?
kihkikikokikikhkikikikhkiokikiki
#REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:30 am
Reply to  Najib Butuh

Geng Najib dh panas lobang taek tahap tetok. Sentiasa dia menyondol blog PH. Kandang babi mykecut dan media2 tivi3 suku, tak berani pulak buka dialog.
Everything Feel Good , MY FOOT@@

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:42 am
Reply to  Najib Butuh

kah…kah…kah…1309..dah Sentap….

Sentap sebab tak puas makan dedak Babi Dapigs…kihkihkih…

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 5:54 am
Reply to  Najib Butuh

Heyyy Kojolla bangsat….

Ajaran agama ada mengatakan dalam darurat, kita boleh makan khinzir untuk terus hidup. Tapi kita tetap DIHARAMKAN makan suap atau hasil rasuah tak kira darurat ker tak darurat…..F A H A M M M…..!!!!

Apa ulamak UMNO tak ada mengajar atau buat dekk ajer kerana dah kekenyanganmakan hasil riba haram + bunga 10% riba duit Yahudi Goldman Sachs tuu, haaaaaaaaa…..??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:16 am
Reply to  Najib Butuh

Diam lah ko Wak Suman Tempe Kepala Bana Bangsat!!!!

WAK KO FAAAAHHHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAAA!!!!!

RATK
RATK
22 November 2017 7:16 am
Reply to  Najib Butuh

Geng najib stress mempertahan kan akidah cash of the king sebenarnya
Tiada jalan keluar kecuali merambus atau menyokong pakatan
Jelas dan nyata

UNDI PAKATAN
BUKAN KHAYALAN
BARISAN KASI KAPUT

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:16 am
Reply to  Najib Butuh

Kojola bahlol pengikut pemimpin bacol yg sentiasa dipimpin oleh orang lain…. Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu. Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dng Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika. SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 5:04 am

Modal terdesak cai2 haprak PH …bila lagi nak bubar Parlimen, rakyat dah tak sabar nak mengundi untuk humbankan BN ni. Kadang2 ada rasa nak tergelak pulak…betul ke pembangkang ni dah cukup bersedia? Dalam keadaan mereka bergelut dengan pendaftaran PH yang masih di awang2an..dengan isu cap munge yang berkemungkinan dibatalkan pendaftarannya kerana tidak mengadakan AGM parti, bukannya EGM, seperti yang termaktub dalam perlembangaan cap munge dan diarahkan oleh ROS..dengan isu penggunaan nama ARMADA..dengan masaalah DAP yang masih belum menyerahkan laporan lengkap pemilihan semula CECnya kepada ROS dalam masa yang ditetapkan..pening2 kepala pemimpin2 tertinggi PH dibuatnya. Tidak kah dengan melewat2kan PRU tu… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:32 am
Reply to  GENG NAJIB

Nak kenal ahli umno senang je..yg ni bukan ahli umno, ini ahli neraka bersama najib.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 5:35 am
Reply to  GENG NAJIB

Kojolla seperti Najis syok sendiri. Mereka lupa waktu kempen PRU 13 di Penang, Najis di lambung tinggi-tinggi dgn jamuan dan hiburan gangnam Korea serta anugerah 'Ajibgor'. Tahu-tahunya, keputusan PRU 13 hampeh, lebih 90% pengundi Cina menolak BN yg masyhur sampai digelar 'tsunami Cina'. Najib Rosmah & para pencacai-pencacainya cakap besar saja tapi takut untuk berhadapan dgn Tun M (termasuk samseng kg dusun Botak liCHIN Nazry Najis). Jika mereka benar2 ada kotey, bubarkan parlimen sekarang & adakan p/raya segera…bukan menganiaya guna pejabat Reistrar of Sialan (ROS). Sejarah negara telah tercatit Tun M tidak perlu menunggu tempoh 5 tahun untuk mengadakan 6… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:38 am
Reply to  GENG NAJIB

GN…aku tompang tergelak boleh!!!!kikiki…kah…kah…kah…kiok…kiok..kiok..

GN…si Wak Suman Tempe baru mai…lambat kali ni…sebab malam tadi sampai ke subuh dok cari pengundi baru cap Munge…nak ganti sampah sarap yg dah kuar…mudah kata …dah caklik but!!!

Ko pi tanyer…setakat ni berama ahli yg dia dah daftarkan kat JB tu….kikiki….

JAWAB WAK SUMAN …JAWAB…KIKIKI…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:41 am
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib ini apakah memang betul jelmaan babi?
Gayanya begitulah, sebab babi tak toleh belakang
Umno sudah tiada pemilihan parti 2th bertubi tubi
Mengapa masih memerintah patutnya sudah bongkang

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 5:46 am
Reply to  GENG NAJIB

Kojolla tolol lagi bahlol… Benar kata2 hikmag Rakan Seperjuanku, dad… "beli lombong mongolia, yg dapat puki. tapi lagi la bodoh, puki kasi mati". Kerja siapa tu, agak2 ada motive jealousy tak…kenapa hakim2 kita jatuh hukum tanpa kenal pasti motive pembunuhan? Dah ler tuu, pembunuh boleh lepas jel, keluar negara dgn mudah macam ada tangan2 ghaib yg membantu, kan..kan..kan..?? Peliklah undang2 negara di bawah pantatberak Najib & Rosmah….!! Nah kau, jawab pantun ku…. Dari hulu singgah ke jetiMembawa bakul untuk menjajaSejak dulu disumpah matiSumpah Kojol tidak ke mana Pergi ke pekan berbaju merahMembawa hati yang duka laraKenapa pulak saya nak marahHidup… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:14 am
Reply to  GENG NAJIB

Diam lah ko Wak Suman Tempe Kepala Bana Bangsat!!!!

WAK KO FAAAAHHHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAAA!!!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:18 am
Reply to  GENG NAJIB

Kojola bahlol pengikut pemimpin bacol yg sentiasa dipimpin oleh orang lain…. Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu. Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika. SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:53 am

Najib tak dapat disingkirkan hanyalah dongengan
Kami rakyat akan jentik dia guna tiga jari tangan
PRU14 ni ayuh semua rakyat kita berikan penangan
Mari pastikan umno bn pas hanya tinggal kenangan

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 5:19 am
Reply to  Anonymous

Najib sebenarnya tak ada chemistry & ummphh untuk menjadi pemimpin dibanggakan. Dia selama ini hanya tumpang tui nama Tun Razak, perlindungan Tun Mahathir dan terakhir guna sogokan "Cash Is King". Dia bukan seorang Thinker (Ahli Pemikir), tak ada jati diri, tak berwawasan, dayus, bacul, pengecut, pengkhianat, pembohong, penipu, perompak, penindas rakyat dgn penghapusan sabsidi & gst memeritkan rakyat. Pejabat ROS pun digunakan untuk menganiaya DAP, PPBM & HARAPAN. UMNO yg bertahun-tahun gagal mengadakan pemilihan setelah tamat tempoh pemegang jawatan, tak dikenakan tindakan. 1mdb pula yg gagal menyiapkan laporan kewangan tahunan bertahun-tahun juga dilepaskan begitu saja. Apa nie, kerajaan kacang putih… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:30 am
Reply to  Anonymous

Diam lah ko Wak Suman Tempe Kepala Bana Bangsat!!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 5:39 am
Reply to  Anonymous

Apa diam diam, bukankah mulut longkang kamu tuu banyak membohong konon UMNO Najib paling konsisten adakan pemilihan. Konsisten KEPALA BAPAK, KEPALA BANAK KAMU…!!! Kenapa Ketua Penjarah ROS (Registrar of SIALAN), Puan Itik Serati tidak deregister/batalkan UMNO yg gagal adakan pemilihan bertahun-tahun lamanya. Najib nak jadi presiden seumur hidup tanpa pemilihan mengikut perlembagaannya kah? Kelihatan jelas semua pemegang jawatan dari Presiden sampai ke Ahli Najis Tertinggi semua dah tamat tempoh & HARAM JADAH, tau…….!! Saya mantan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian 5 penggal. Segala peraturan & peruntukan/artikel perlembagaan UMNO dalam benak & memory saya. Sengaja saya ulang tayang berkali-kali dgn harapan semoga… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:09 am
Reply to  Anonymous

Diam lah ko Wak Suman Tempe Kepala Bana Bangsat!!!!

WAK KO FAAAAHHHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAAA!!!!!

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:13 am
Reply to  Anonymous

Apa diam diam, bukankah mulut longkang kamu tuu banyak membohong konon UMNO Najib paling konsisten adakan pemilihan. Konsisten KEPALA BAPAK, KEPALA BANAK KAMU…!!! Kenapa Ketua Penjarah ROS (Registrar of SIALAN), Puan Itik Serati tidak deregister/batalkan UMNO yg gagal adakan pemilihan bertahun-tahun lamanya. Najib nak jadi presiden seumur hidup tanpa pemilihan mengikut perlembagaannya kah? Kelihatan jelas semua pemegang jawatan dari Presiden sampai ke Ahli Najis Tertinggi semua dah tamat tempoh & HARAM JADAH, tau…….!! Saya mantan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian 5 penggal. Segala peraturan & peruntukan/artikel perlembagaan UMNO dalam benak & memory saya. Sengaja saya ulang tayang berkali-kali dgn harapan semoga… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:45 am

Opposition expected to retain Selangor state in Malaysia elections: Analysts Opposition-held Selangor announced a three-month bonus for state civil servants during the tabling of the state's Budget 2018. (File photo: AFP/Goh Chai Hin) By Amy Chew @AmyChewCNA22 Nov 2017 08:01AM (Updated: 22 Nov 2017 08:25AM) Share this content KUALA LUMPUR: Selangor, the opposition-held and richest state in Malaysia, home to some of the country’s top universities and best-educated citizens, will be hotly contested in the upcoming general elections which must be held by August 2018. The ruling Barisan Nasional (BN) coalition is going all out to win back the state… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:35 am

Najib dah declare dia tak boleh disingkirkan..jadi lamvat lagi lah parlimen di bubarkan….silap2 tak bubar langsung…hehehe…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:25 am
Reply to  Anonymous

Mamak Matdey takut nak declare dia punyer harta sekeluarga….takut di tuduh Bapak segala Perompak…pasal dia punyer ahli cap Munge dia tak kisah nak jadi apa…asal si Boboi dia dok bela dan dodoi…silap haribulan parti cap Munge akan diharamkan…maka melutut ler si Mamak Matdey pada si Ketua To' Kong tak keruan….hehehe…

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:11 am
Reply to  Anonymous

English lesson for Kojolla:

The Straits Times on June 27, 2015, with the headline 'Najib delays Umno election by 18 months'.
So, UMNO, the lynchpin of Malaysia's ruling Barisan Nasional (BN) coalition, has postponed next year's party election for 18 months, meaning it is likely to be held only after the country's general election.

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 7:20 am
Reply to  Anonymous

Kojola bahlol pengikut pemimpin bacol yg sentiasa dipimpin oleh orang lain…. Mahathir pemimpin sejati memimpin P Harapan. Dalam press conference2 P Harapan, beliau yg jadi jurucakap, yg lain2 diam akur tanda hormat & sepakatan supaya tak ada percanggahan. Beliau tak pernah takut dgn mana2 pemimpin di dunia ini termasuk berucap di forum antarabangsa maupun di persidangan Bangsa2 Bersatu. Najis, dgn bini takott.. dgn Obama jilat.. dgn Putin takott.. dgn Kumunis China jilat & takott.. dgn Trump bodek, jilat tapi tak dipedulikan pun oleh Trump kerana tahu Najis auta konon nak memperkasakan ekonomi Amerika. SIAL & BANGSAT KAMU NAJIB KERANA MELACURKAN… Read more »

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 4:04 am

Dengar khabar Madey dah kena tibai kaw2 punya dengan anak2 muda yang berani dalam sessi dialog Town Hall di pj baru2 ni. Soalan berkaiatan dengan tuduhan Madey kononnya Nuar KS melancapkannlelaki lain dan kemudian meliwatnya , tak dapat dijawab dengan memuaskan oleh Madey. Spt biasa dia menyalahkan orang lain, dalam kes ni pihak polis yang didakwanya menjalankan siasatan sendiri tanpa pengetahuannya. Boleh kita pervaya ke cakap si tua kutuk ni..logik Ini mengingatkan kita ke sebagai PM, dia tak tau apa yang dilakukan oleh polis..apa kuasa polis lebih besar dari jawatannya ke?Ini mengingatkan kita kepaad kes Memali..Madey memutarkan skrip yang sama..dia… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:13 am
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib dan Geng Jho Low ni…… boleh lah dikatakan talibarut Jho Low…. Putera Arab yang masukan duit RM2,600,000,000,000.00 juta duit MDB tu dah kena tangkap oleh Kerajaan Arab Saudi… patutlah meroyan semacam… 😛

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:24 am
Reply to  GENG NAJIB

Ada jawatan dalam umno? Dah daftar ahli ke belum? Cawangan mana? Bahagian mana? Kalau tak ada, tak usah bagi komen wakili umno. Memalukan..orang umno sendiri menyampah baca. Hahaha

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:25 am
Reply to  GENG NAJIB

GN…kita lancapkan jer mulut lancap si Mamak Matdey tu!!!!

Malaysiabaru
Malaysiabaru
22 November 2017 4:37 am
Reply to  GENG NAJIB

Menteri luar Saudi kata 2.6b duit raja saudee bagi lawan isis di asia

Menipuuuuu jer kerjaaaa

Nampak tak raja tua bangka menpu utk najip dapat tanah 16ekar d putatjaya

Ko ambil putatjaya

Ko terima bala..banjir besar d jeddah weiiii

Esok banjir sampai anak raja terlajak muda panjat bumbung Kaabah pulak..

Mana nak lariii pembohong dajal puak Arab keturunan yahudi gilababi

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:44 am
Reply to  GENG NAJIB

Arab Saudi tu dah kena srnjata HAARP… geoengineering technology. …. org bodoss.jer.tatau pasal HAARP ni…

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 5:12 am
Reply to  GENG NAJIB

12.44…Bukan ke HAARP tu sejenis alat muzik klasik yang digunakan oleh BANGLAMAN untuk mendodoikan RATK dan Zack pasar borong lepas pungkoq dia orang kena tutuh kaw2 punya dengan dia orang supaya cepat tidur?
kihkikokikhkikikhkikihkikikhkikhkiki…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:23 am
Reply to  GENG NAJIB

HAARP = HIGH ARORA ACTIVE RESEARCH PROGRAME ….

JANGAN JADI MACAM MACAI MAMAK KUTY.. ALJUBOORI.. MAT SABUN.. DAN ISYAM JAMPARI…. ARI2 JADI BATU API…

BUKA MINDA … ZAMAN CANGGIH MAKLIMAT DI HUJUNG JARI..

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:29 am
Reply to  GENG NAJIB

Haarp taik babi kau. Mana punya askar sesat nih..makan taik

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:34 am
Reply to  GENG NAJIB

KIKIKIKI….

PUAK MAMAK KUTY SLLU MEROYAN SAKAN
ALMAKLUM LA SUMA TAK KENA MASA NI
NAK MESYURAT PULAK TAK CUKUP KORUM
BAIK CAP MUNGA BUBAR MASUK DAP

KIKIKIKI…. BARAMBOSSS

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:09 am
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib ker…Kojolla ker…toksah merepek melalut. Kamu laa nie masih tak menyahut cabaran saya untuk bersua muka. Kenapa, takottt ker..?? Ahaaaa…mungkin kamu terlepas pandang. Kamu masih berhutang beri penjelasan dek kecelupan mulut longkang kamu tuu… Kejora menulis pd 21 November 2017 at 12:51:woi pak seman. umno bertahun2 gagal adakan pemilihan? baru keluar belukar mana ni pak seman. antara parti politik paling konsisten adakan pemilihan adalah umno. yang selalu gagal dan langgar perlembagaan ialah dap dan terkini parti cap munge. jangan nampak bodoh sangat boleh tak? malu kat cermin tu bila mengadap, kelihatan wajah dalam cermin tu nampak bodoh.—————————— Othaman Ahmad… Read more »

RATK
RATK
22 November 2017 7:08 am
Reply to  GENG NAJIB

Bodoh haarp ngan harp pun ko tak dapt hadam geng najib pas tu ko petik nama aku
Harp alat muzik

HAARP pulak large instrumen yg dicipta oleh saintis utk buat bencana alam buatan

Kalo wak jahid ngan kepala bapak dapat haarp ni dgn kitaowg ngan ko sekali geng najib kena gempa bumi kat sini
Bodoh pegi tgok nat geo lah kalau nk komen
Bodoh gila

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 9:59 am
Reply to  GENG NAJIB

Tu dia… talibarut Jho Low nak lancapkan mulut orang… barua cina komunis betul dia ni… 😛

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:54 am

Dua tiga hari lepas, Suman cuba lagak brutal
Tapi tak tahan iblis tua tu, kena sekeh sental
Terus dia jadi murung, diserang sakit mental
Pasti kini, terlantar semula kat wad hospiital

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:03 am
Reply to  Anonymous

Pantun layak jalang chow kit, mana bahasa, mana pembayang langsung tiada.

Jika kail panjang sejengkal
Lautan dalam toksah diduga
Otak mu sewel dungu & dangkal
Siang & malam disesah cerca

Buah cempedak di luar pagar
Buah delima dalam lemari
Socai badak cakap berdegar
Disuruh jumpa cabut lari

Nah, berani bersua sekarang nie….??

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:52 am

Betul la tu. Tun tak bole singkir PM. Yg bole rakyat je.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:46 am

Cara puak2 dajal haprak rakyat tak berkenan
Fitnah, tohmahan jadi mereka punya mainan
Apa yg rakyat mau liihat ialah pembangunan
Buat apa le pilih yg kiri, kalu dah ok yg kanan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

RATK
RATK
22 November 2017 3:51 am
Reply to  Anonymous

Pembangunan dgn jual aset negara?
Orang asli brazil lgi pandai dari ko anon1146

Terang dan nyata

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:21 am
Reply to  Anonymous

si assmin Mb Jamban pun nak jual Selangok sama China!!!!….kikiki…

Terang dan nyato..apo nak dikato…

Kalau orang lain buat tak bole..tapi kalau Assmin Mb Jamban buat tak mengapa…apa dah!!!!pi jalan dah!!!!

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 5:22 am
Reply to  Anonymous

RATK..yang kau jual aset pungkoq kau tu pada BANGLAMAN kat chokit tiap2 malam apa citer?
kihkikioikhkikikiki…

RATK
RATK
22 November 2017 6:58 am
Reply to  Anonymous

Bila pulak aku jual pungkok geng najib
Aku normal dan kacak
Pungkok tak pandang pun
Kalo ko betina cam radio buruk
Sori lah u not my taste
Pulak tak cun
Mulut macam chibai
Jgan harap
Nk rasa kotey aku

RATK
RATK
22 November 2017 7:52 am
Reply to  Anonymous

Bila masa aku jadi kaki tutuh pungkok owg geng najib radio buruk
Aku tuntut kata mu di mahsyar kelak tunggu

RATK
RATK
22 November 2017 3:44 am

CAP survey harga makanan laut naik 300% tue yg nk beli ikan kembung hararga murah sikit dari harga sebiji lori

RATK
RATK
22 November 2017 3:41 am

Hutang ipic kena bayar tak lama lagi
Kepala bapak naikkan minyak berbelas kali dalam tahun nie
Pokok tak bayar bunga mesti bagi

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:39 am

PH parti gagak cuba nak bergaya jadi merak
Tak ada arah halaa tuju hanya kencing berak
Satu cara saja boleh menang ini parti haprak
Serupa cerita pak kadok, iaitu menang sorak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:38 am

PULAU BATU PUTIH BUAT AGENDA
PERANG SINGAPORK VS MALAYSIA
MASA BERLEMBUT SUDAH TIADA
PENSABOTAJ FITNAH HARUS DIAJAR

BERAMBOSSSS….. BARUA DAP@SPORK

RATK
RATK
22 November 2017 3:48 am
Reply to  Anonymous

Bila singapore berperang dgn malaysia bodoh?
Dua negara nie ada diplomatik bilateral ko nk tipu agak agak
Membohong tak ingat

RATK
RATK
22 November 2017 3:36 am

Hehe nak sedapkan hati sendiri
Menipu yg konon diri tu layak dapat mandat lagi
Nk mandat hapuskan gst
Kembalikan kan subsidi
On the spot
Ada berani
Kalo berani pun
Yg melingkup diri sendiri
Seba ini berkaitan ekonomi
Pemimpin bersilih ganti
Takda intergriti buat apa kita nk bagi menjaga kita
Ini macam bagi leher sendiri utk disembelih lagi sekali
Membodoh kan orang tak agak agak

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:09 am
Reply to  RATK

kah…kah…kah…

tak tahu ler leher sapa yg akan kena sembelih…

tapi leher si Mamak Matdey tu liat sikit kot!!!kikiki…

rahman jpc
rahman jpc
22 November 2017 2:23 am

Atas sebab tertentu, tun m n tun lah secara 'sukarela' melepaskan jawatan yg penuh dgn 'kekuasaan' ini.

najib sudah tentu mempuyai sebab2 mengapa beliau begitu iltizam utk kekal berkuasa.

warga Zimbabwe (melalui tentera) tlh dgn jelas merasakan 'enough is enough' n akhirnya Mugabe terpaksa berundur. masa depan nya n isteri tersayang masih kabur.

kenyataan najib yg saya anggap begitu 'riak' menunjukan orang yg dlm keadaan 'cemas'. sudah terlalu lewat utk beliau membetulkan keadaan peribadi yg(saya yakin) tidak bolih d selamatkan lagi.

kita tunggu saja apa kesudahan nya rejim najib/rosmah ini.

'they shld hv abdicated by yesterday'.

Zack Armstrong
Zack Armstrong
22 November 2017 2:58 am
Reply to  rahman jpc

Warga chow kit road masih berkokok lagi cari pelanggan
Kokookoookkkkk…Auwww

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:05 am
Reply to  rahman jpc

Rahman….jpc tu apa?

…Jolok Punkoq Cibai…ker!!!

rahman jpc
rahman jpc
22 November 2017 5:49 am
Reply to  rahman jpc

anon 12:05

cuba beristigfhar banyak2.

orang yg mempunyai akhlak n minda yg rosak saja yg selalu berfikiran mcm sdr.

kalu nak tahu,tunggulah apabila PH berkuasa nanti (insya'allah). saya akan cari sdr melalui MCMC n beritahu secara personal makna nya.

deal???

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 6:04 am
Reply to  rahman jpc

1205…AKU INGATKAN …
JPC TU…JURUJUAL PENJUAL CENCALUK….
EKELEH..SAMPAI NK TUNGGU PH BERKUASA…
NASIB HANG LAH MAN…

Othaman Ahmad
Othaman Ahmad
22 November 2017 6:48 am
Reply to  rahman jpc

Datuk Rahman JPC…

I tend to agree that PPBM is having administrative problem due to ignorance of not knowing how to conduct appropriate 'meeting' at branch level. This not apply to PPBM, even UMNO had such problem from my experience with them for almost 30 years. Till now, many of UMNO branches faiiled to conduct annual general meeting or inadequate quorums.

I suggest the top gun hold a course immediately

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:15 am

Presiden dulu tak susahkan ahli dan parti Umno.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:59 am
Reply to  Anonymous

Mamak Matdey-Pengerusi cap Munge banyak menyusahkan ahli cap Munge dan si Jidin Pagoh-Presiden Parti serope tak ada kejer..duduk bawak ketiak Matdey jer!!!…

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:11 am

Undurlah Najib.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:54 am
Reply to  Anonymous

Undurlah Mamak Matdey…awak tu pun dah Tua Nyanyuk.

GENG NAJIB
GENG NAJIB
22 November 2017 2:10 am

Rakyat Msia yang waras ingin mengucapak setinggi2 tahniah kepada DSNR yang kini berada di Serawak untuk persidangan dan simposium WIEF sedunia yang dihadiri oleh ramai key player ekonomi dunia dan pemimpin2 negara luar, khususnya dari US, Eropah dan juga Asia . Yang paling menakjubkan ialah kemampuan kerajaan pimpinan DSNR untuk menarik pelabur2 luar untuk melabur dalam pelbagai sektor khususnya yang melibatkan perusahaan makan halal, telekomunikasi, industri berat dan sektor pengangkutan. Banyak MOU telah ditanda tangani antara key2 player tersbut dengan kerajaan Msia ,yang melibatkan pelaburan berjumlah USD10 billion bersamaan L/Kurang RM40 billion. Sudah tentu, dengan pelaburan yang sebegitu besar, pastinya… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:15 am
Reply to  GENG NAJIB

PM lembam. Baka down syndrome. Laki bini pura2 tak bersalah. Pura2 tak ambil tahu hal pasangan. Padahal najib lambak kekayaan & kemewahan hasil menyamun pada bini, bini pulak kaki hasut laki suruh sakau hak rakyat sampai susut kantung negara. Ini pasangan celaka namanya. Hanya yang bodoh percaya kelentong najib dan rosmah.

Macy
Macy
22 November 2017 2:19 am
Reply to  GENG NAJIB

Sudahla tu geng najis haprak! Org dah tak baca kau punya komen lagi..buat penat jer tulis!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:22 am
Reply to  GENG NAJIB

Hanya si jakun tertarik dengan helah najib hebat di mata dunia. Najib baik dengan trump, najib lepak dengan presiden china, najib tido satu bantal dengan robert mugabe. Itu semua sampah. Satu sen takde guna pada rakyat

RATK
RATK
22 November 2017 3:00 am
Reply to  GENG NAJIB

Tak cukup jmput mugabe presiden sudan pun turut serta tempoh hari
Persatuan penyamun n lanun ada reunion ker?

Zack Armstrong
Zack Armstrong
22 November 2017 3:10 am
Reply to  GENG NAJIB

Geng najib juboq lusuh
Kihkihkihkih

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:51 am
Reply to  GENG NAJIB

Mamak Matdey si Tua Nyanyuk. Baka down syndrome AlPuki Kutty. Laki bini asyik dok kumpul kekayaan keluarga. Pura2 tak ambil tahu hal ahli parti cap Munge. Padahal Mamak Matdey lambak kekayaan & kemewahan sampai ke luar negara hasil merompak dan menyamun. Bini pulak dok diam Matdey dok sakau duit berbilion ringgit untuk kemewahan keluarga. Ini pasangan lahanat dan Munafik namanya. Hanya yang bodoh piang percaya kelentong Matdey dan Boboiiii.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 4:25 am
Reply to  GENG NAJIB

Geng Najib dan Geng Jho Low ni…… boleh lah dikatakan talibarut Jho Low…. Putera Arab yang masukan duit RM2,600,000,000,000.00 juta duit MDB tu dah kena tangkap oleh Kerajaan Arab Saudi… patutlah meroyan semacam… 😛

Kerja talibarut ni ialah hari2 membedal cina DAP dan PH,,,, tapi cina dari Negara China Komunis dan cina Jho Low membedal harta negara senyap dan diam kaku…. betul2 talibarut Jho Low ni,,,, 😀

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:15 am
Reply to  GENG NAJIB

Aku cap Munge. Isu Mamak Matdey Al Kutty buat susah Fukatan Haprak. Punca masalah.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:08 am

Woii najib, bila nak kira penyokong umno yang masih setia? Setakat lambak macai sampah di blog dan media sosial, tak beri kesan berguna buat umno. Rasa terhina ahli umno bila pandangan mereka diketepikan, diwakili oleh sampah-sampah ni. Halimunan yang mengaku mewakili suara umno, daftar ahli pun tak pernah. Suruh pertahankan umno, lebih bangga pertahankan najib sekeluarga. Bikin malu je.

RATK
RATK
22 November 2017 2:57 am
Reply to  Anonymous

Entah entah baru daftar ngundi
Wei tunggu lepas tiga bulan start kowg daftar bru msuk sini merepek balik

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 3:42 am
Reply to  Anonymous

Woii Mamak Matdey, bila nak kira penyokong cap Munge yang masih setia? Setakat lambak macai sampah di blog dan media sosial, tak beri kesan berguna buat cap Munge. Rasa terhina ahli cap Munge bila pandangan mereka diketepikan, diwakili oleh sampah-sampah yg bertaburan ni. Halimunan yang mengaku mewakili suara cap Munge, daftar ahli pun tak pernah. Suruh pertahankan cap Munge, lebih bangga pertahankan Mamak Matdey sekeluarga dan Kroni. Bikin malu je.

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:03 am

Malaysia haru biru. Spesies cakap pandai tapi jubor berulat.

Malaysiabaru
Malaysiabaru
22 November 2017 4:28 am
Reply to  Anonymous

Thank you for the honest compliment …

Kami akui kami memang pandai dan bijak

Jon masuk harapan..

Esok kita buat press concerence..

Bloger umngok nak jadi cerdik macam kami

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 5:12 am
Reply to  Anonymous

HE…HE…HE…M'SIA HARU DAH HARU…

AKU DAH KATA BABI NI AKAN MENYONDOL SIANG MALAM KAT BLOG NI…AL MAKLUM LER ADA KANDANG BABI KAT BELAKANG RUMAH DIA…HARI2 DOK BERBORAK NGAN BABI..TU PASAL ASYIK DOK MENYONDOL…SAMPAIKAN MAK DIA PUN DIA SANGKA BABI BETINA…TU PUN DIA DOK SONDOL!!!!KIKIKI..

Malaysiabaru
Malaysiabaru
22 November 2017 1:55 am

Halaluyaaaaah

Yieee haaaaaaa

Jeddah dah banjir teruk

Bala apa pulak ni.. negara islam.kunun

Wahabee lageee..

Lebih teruk dari penang

Baru jer mike sound raja terlajak muda

Baru jer madey sound pak arab tolol

Ya alloh tq vm sambut doa kami

Baru smlm berdoa kemusnahan puak wahabee gilababee di blog ni dah makbol

Mari doa lagi sekali

Gantikanlah pemguasaan 2 kota suci umat islam dgn keturunan sayidina ali yg sah.. bukan puak proksi zionis.yg gila

Amen
A-men
Amin

Kaaaaah kaaaaaaah kaaaaaahhhh kesiaan

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:12 am
Reply to  Malaysiabaru

Syiah laknatullah sudah mari…. puiii…!!

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 1:48 am

TUNTUT PULAU BATU PUTIH UTK MALAYSIA
AKSI KE ARAH KETENTERAAN AKAN BERMULA
SINGAPORK JIRAN YANG PALING DURJANA
SABOTAJ EKONOMI PUSAT FITNAH ASIA TENGGARA

MASA PERANG DAN ANGKAT SENJATA
PROVOKASI DI JANA SINGAPORK CELAKA
SUPER KIASU KRONI DAN FITNAH DI ASIA
PERANG PADA SINGAPORK SUDAH BERMULA

MASA ANGKAT SENJATA DAN SABOTAJ APA SAJA BERKAITAN SINGAPORK PERLU DILAKUKAN…
HAPUSKAN BARUA SINGAPORK DI MALAYSIA DAN MASA UTK PERANG DENGAN SINGAPORK… PRU SINGAPORK SUPER KIASU.. SUPER KRONI PALING CELAKA DI SINGAPURA MENINDAS KAUM MELAYU ISLAM … INI MASA UNTUK AJAR SINGAPURA@LEE KWAN YU BERMULA..

INI KALI….

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 1:58 am
Reply to  Anonymous

Kena sawan babi ke? Merapu sampai singapore. Label macai bangang mcm najib cakap. Suruh ku nan selaku setiausaha agung kira bilangan ahlinya yang masih setia. Tunjuk pada najib. Jgn bagi angka tipu. Itu jam jugak najib masuk icu.

Malaysiabaru
Malaysiabaru
22 November 2017 1:58 am
Reply to  Anonymous

Wei dok maki singapok tanah air kau dulu buat apa

Internet speed negara singa ni 2gbps

Ko apa ada 300mbps

Malu laaa sikit ..kutip gst 40b..tapi kemudahan asas klemudahan maklumat macam tahi

Nak.nyoping birkin singapok jugak

Iphone 10 dah kluar di sana..negara angkat kamu malasyiaL dok.main china made huawei cipap..zte..alahai..

Mat pork..tak habis habis

Anonymous
Anonymous
22 November 2017 2:01 am
Reply to  Anonymous

Elok kau pindah Singapore laa. Sana lebih maju & advance. Tak dak orang larang ponnnn

RATK
RATK
22 November 2017 2:54 am
Reply to  Anonymous

Orang takda ilmu politik
Diupah meraban blog politik
Itulah si anon kepala bapak yg tongong
Takder impak komen ko nk menusuk hati kami
Belasahan or loser