TUAN IBRAHIM PUN MAHU PAKATAN HARAPAN MENANG PRU 14?

Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, untuk membolehkan SPRM melaksanakan revolusi bagi menjadikan rasuah sebagai musuh utama negara, BN perlu dibuang terlebih dahulu.
Katanya, keperluan itu timbul kerana semua usaha yang wajar dilakukan oleh SPRM akan menjadi sukar selagi BN berkuasa.
Mengambil satu contoh, Tuan Ibrahim menegaskan, ketika ini masyarakat masih keliru mengenai tafsiran “hadiah” daripada pihak tertentu yang berkepentingan.
“Sumber kekeliruan rakyat terhadap rasuah adalah hasil daripada campurtangan BN dalam SPRM selama ini.
“Tetapi, selagi BN berkuasa, segala-galanya susah untuk SPRM bergerak seperti yang sewajarnya,”  ujar beliau lagi.
Apabila Tuan Ibrahim menegaskan BN perlu dibuang daripada memerintah negara ini, siapa agak-agak yang ada dalam fikirannya paling layak jadi pengganti untuk mengambil alih Putrajaya?
Adakah Gagasan Sejahtera yang didalamnya ada Pas, Ikatan, Berjasa dan Parti Cinta Malaysia yang tidak begitu dikenali dan bertanding pula hanya 100 kerusi Parlimen saja?
Atau Pakatan Harapan yang bukan saja lengkap dianggotai parti-parti yang mewakili kepentingan semua kaum, bertanding hampir semua kerusi serta di dalamnya sedia dibarisi pemimpin-pemimpin ternama dan berpengalaman?
Lagi pun, siapa lagi selain Pakatan Harapan yang mempunyai iltizam tinggi untuk memerangi rasuah di mana dua daripada tujuh tawaran selepas 100 hari mengambil alih Putrajaya – memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh dan memerangi rasuah hingga ke akar umbi – adalah sangat-sangat jelas ke arah seperti yang disebut oleh Tuan Ibrahim itu.
Boleh kita ucapkan terima kasih awal-awal kepada Tuan Ibrahim? (ShahbudinHusin 13/10/2017)
Updated: 26 March 2019 — 1:54 pm

118 Comments

Add a Comment
  1. pakatan harapan tawar lah tempat kat Tuan Ibrahim..hati dia memang ker arah pembangkang…didalam pas Hj Hadi jadi penghalang

  2. eee ley … ph bolom masuk gelanggang udah berkira monang … poyi la mabuk! Amacam hujan lobek ko ha'e ni. Oden@bomoh_panggil-hujan.

  3. Cari pelanggan hingga lenguh
    Jumpa mamak nak pinjam tuala
    UmnoBn tumbang dek PH yg jaguh
    Kita nak Malaysia GAHYU semula

    *GAHYU=GAGAH+AYU – ye Kejora!

  4. Dihati caiii kejora hebatnya najib
    Sama akalnya si jamal jamban
    Walau dihina membela si najib
    Tetap setia berpantun tahap jamban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

  5. Dengar khabar yg terkini, perhimpunan kleptokrasi bakal mendapat sambutan yg hambar. Apa taknya, orang India konfom tak hadir..semuanya sibuk membuat persiapan Deepavali. Orang2 cina pula hadir ke tokkong utk perayaan hari roh dan hantu, penganut kristian dengan hari easternya, manakala anak2 muda lebih bertumpu kepada aktivit2 sempena Hari sukan negara. Tinggal lah beberapa kerat saja, itu pun penyokong2 tegar lagi taksub membuta khinzir. Apa lah nasib malang yg menimpa, kebetulan semuanya jatuh pada hari yg sama. Nampak sangat PH ni tak pandai memilih tarikh yg sesuai utk mengadakan program, janji ada sudah. Ingatkan bijak, rupa2 bebal jugak. Tak percaya, tengok aje nanti…kalau kehadiran tak menepati sasaran, keluar lah berbagai alasan, program disabotaj lah..persiapan tak cukup masa..bukannya nak terima hakikat mereka dah ditolak secara total oleh rakyat, buat apa nak buang masa dan tenaga menyokong perjuangan yg sia2 dan tak berfaedah utk agama, bangsa dan negara !

    1. Tengoklah nanti, saya beserta rombongan 2 bas on our way there.

    2. Dah mula dah…..

      Himpunan Sayangi Malaysia Hapus Kleptokrasi Bermula.

    3. Mari datang beramai-ramai ke Padang Timur, Petaling Jaya. Ribuan gelombang berbaju merah dah lama sedia menanti menyambut kedatangan anda semua.

  6. Kejora bergadang di waktu subuh
    Cari pelanggan , terasa lenguh
    Layar dikembang , sauh dilabuh
    UmnoBn tumbang ,dek PH yg jaguh

    1. PH jaguh fitnah

  7. Anak pak razak bela anjing
    Anjing hitam berkaki tempang
    Kejora bingaii namanya sang anjing
    Lepas pru sang anjing itu akan dilempang

    Pergi berperang parangnya tumpul
    Muka garang tapi kecut telornya
    Sudah kompom kejora otaknya tumpul
    Bila berperang dibuli buli saja lawanya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

  8. Penyokong umno dulunya berjuta
    Sudah berpecah hilang berjuta
    Caiii bingaiiii kejora orangya auta
    Umenok Nak lingkop pun masih kuat cerita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhh

  9. Pergi berperang parangnya tumpul
    Muka garang tapi kecut telornya
    Sudah kompom kejora otaknya tumpul
    Bila berperang dibuli buli saja lawanya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhhh

  10. Matdey jual aota, merata dia pusing keliling
    Hari ni atas jalan, macai2 dia nak berguling
    Hamba sekadar mau lihat dari jauh & jeling
    Berapa ekor le sangat penyokong ini keling

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhh

  11. TITM hanya menyatakan kedudukan sebenar.
    Rakyat yg kebanyakan pun peka mana baik buruk.
    Hakikat tak boleh dipadam dgn ganggu maki
    Cai2 pelahap taeknpun tahu…nama pun hakikat.
    A asyik dtg rumah B dan ganggu maki. B tak dibenar masuk rumah A, malah B tak kebulur pun nak masuk rumah A.
    Dari situ sudah jelas – B pertahan pendapat bebas dan berjuang ikut landasannya.
    A pulak sudah tentu memegang watak rakus tidak bertamadun. Siap bertopeng agama dan bangsa. Siap kaki gaduh , kaki pecah rumah org.
    Simple dimple twinkle.

    Siapa A , Siapa B?

  12. Biasa lah Bali,orang mengail
    Ikan melompat ,di dada rawan
    Lusa kembali, terbang ke KL
    Doakan selamat,dinda di awan

    Merah baldu kain bersulam
    Renda terbang,ke batas batu
    Ayah dan ibu berkirim salam
    Buat abang,pantasnya…menantu

    Malunyerrrrr saye
    Salam dari seberang laut China

    1. BUAT SIAPA NI??????????

    2. Ramahnya abang,kumis dimuka
      Manis bahasa,berseli kata
      Rumah panjang menangis duka
      Gadis desa kembali ke kota

    3. Lada direndam, harum kasturi
      Menumbuk peria, berganda selasih
      Dinda ku idam, kuntum penyeri
      Memupuk bahgia, di persada kasih

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhhh

    4. Keranda bertanda, pintu tembaga
      Langsat batu, cabang tertambat
      Ayahnda dan bonda, tentu berbangga
      Dapat menantu, orangnya hebat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    5. Ke Lembah Bujang, memahat batu
      Kota di laut, masih terpacak
      Di rumah panjang, tempat bersatu
      Cinta bertaut, kasih ke puncak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhhh

    6. Payah nak terbang, merpati di sarang
      Rehat sewaktu, berlalu senja
      Mak ayah abang, dah pasti girang
      Dapat menantu, pemalu manja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhhh

  13. Esok hujan lobek gaimana buek demo@oden_bomoh_panggil-hujan

  14. Si Bapok kejora hilang pedoman
    Kerjanya memuji si bijan siluman
    Kuat terpekik konon beriman
    Walhal Itu lah tanda org yg tak beriman

    Kahhh kahhhh kahhhh kahhh kahhh

    1. Esok banyak BABI NYOK2 akan MENYONDOL ….kalau hari hujan BABI lagi dok suka MENYONDOL main air pelimbahan….Cai2 Haprak akan jadi BABI suruhan MENYONDOL …

    2. Cai babi cina kominis keresahan umno nak tumbang..

    3. Mcm mana wak kojola kengkang bapok tu nak beriman kalau kiblat dia tu di lorong chow kit. Lima kupang saja pun. Air curi drp pili bomba. Kadang2 tumpang toilet kat kedai mamak.

    4. Peminta sedekah…ko macam dah selalu buat jer…kih…kih…kih…

    5. Selalu tengok kojolla ngengkang kat lorong chow kit….huhuhuhuuuu….

    6. Pergi berperang parangnya tumpul
      Muka garang tapi kecut telornya
      Sudah kompom kejora otaknya tumpul
      Bila berperang dibuli buli saja dek lawanya

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhhh

  15. BUDAK RAMAN JPC APA LAGI YG KO NAK.? 1 LAWAN 1 KA…. 3 PENJURU KA…. 10 KA 100 PENJURU KA PEGI MELANTAK LAAAA….!!!YG KO NAK TAKOOT KENAPA..? KLU PH RASA GAH TAK.PAYAH NAK BERAPA PENJURU LAAA… TRUD LAWAN JER LA….

    NAK 'SENENARIO'PALA BANA CAMNA LAGI….!!! HADOOOIIII YAAIII….!!!!

    ESOK KAN HIMPUNAN KELEPETTOKWAN
    KO PERGI JER KASI TUNJUK MUKO & LAYAN
    NAK TERLENTANG KA …GUA TATAK HERAN
    PRU 14 NANTI KASI HANGUS INI PAKATAN

    PUIIIIII…. ESOK KELEPETOKWAN NAK KENCING PUAK PKR@REFORMASI…. BOBOI MASIH JADI PM IDAMAN

    KKIKIKIKIKIKI… BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK….

    INI KALI HAAAHHH…!!!

    1. BUDAK MENTAH SINGAPORKKK APA LAGI YG KO NAK.? 1 LAWAN 1 KA…. 3 PENJURU KA…. 10 KA 100 PENJURU KA PEGI MELANTAK LAAAA….PH KOMPOM MENANG .KENAPA..? KLU UMENOK RASA GAH BUAT LA PRU CEPAT… TRUN LAWAN JER LA….

      NAK KECOH 'PALA HOTAK BIJAN CAMNA LAGI….!!! HADOOOIIII CAIIIIII ANJING NAJIB NI YAAIII….!!!!

      ESOK KAN HIMPUNAN KELEPETTOKWAN
      KO PERGI JER KASI TUNJUK MUKO & LAYAN
      NAK TERLENTANG KA …GUA TATAK HERAN
      PRU 14 NANTI KASI HANGUS INI PAKATAN

      PUIIIIII…. ESOK KELEPETOKWAN NAK KENCING PUAK PKR@REFORMASI…. BOBOI MASIH JADI PM IDAMAN

      KKIKIKIKIKIKI… BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK….

      INI KALI HAAAHHH…!!!

    2. Kalau hujan mat pork terpaksa berniaga di bawah tangga.

    3. anon 23:28,

      ulasan saya berpaksikan kpd 'real politics' (politik pragmatisme) n bukan 'utopian politics' (politik sempurna).

      sdr cari lah sendiri perbezaan kedua konsep ini.

    4. Ko layan jer dolu himpunan kelepettokwan ko tu dolu…. dag meracau racau statement ko tu… dahh gi tido … esok acara kelepetokwan dah mola… kikikikiki

    5. Esok banyak BABI turun MENYONDOL….

  16. Semasa Pas menganjurkan Pastakim di terengganu sde pemimpin Oas yg marah dengan tindakan umno menjemput tv3 meengadakan jom heboh berdekatan dengan tapak Pastakim…seolah2 umno nak sabotaj pas…umno tetap tak mau pas lebih kuat dari umno di pantai timor…

    1. Maka…berlaku ler pertandingan 3-5 penjuru….Yes…Yes…Yes….

    2. Blm tentu banyak penjuru…hehehe

    3. Pas pon dah sedar sekarang umno tak mao beri laluan kpd Pas di pantai timor…pas pon tahu kalo 3 penjuru pas yg akan tenggelam…

      Hj hadi dah mula kurang bersuara menyokong najib…

    4. Melukut ditepi gantang saja tu. Agama dah jadi rojak olehnya.

  17. apabila PH n tun m membuat keputusan utk dgn resmi nya memutuskan segala bentuk dialog/kerjasama dgn PAS, maka semua perlu akur – termasuk saya.

    namun dlm hati kecil saya, alangkah baik nya jika semua bersatu utk menumbangkan kerajaan kleptocratic UMNO/BN dlm pru14 ini.

    utk berdepan (confront) dgn 'd mother of all battles', kita memerlukan kerjasama drpd semua 'like minded friends' n 'all hands must b on deck'.

    kita semua tahu bahawa jln menuju k Putrajaya perlu melalui kawasan2 luar Bandar. buat masa sekarang UMNO masih unggul dgn jentera mereka yg lebih tersusun.

    PH wajib, mulai sekarang laksanakan taktik ala 'urban warfare' d mana perancangan utk menakluki bermula drpd tiap2 kampung, setiap 'block2', jln2, hingga k rumah k rumah. (victory has 2 b won thru concerted efforts starting from every villages, rural town centres, residential blocks, every roads n every households).

    pd pendpt saya, hanya beberapa kerat saja pemimpin pas yg masih keberatan utk berkerja sama dgn PH (akibat dedak ?).

    olih demikian saya masih berharap n berdoa bahawa akan ujud 'scenario' satu lwn satu d semua kaw parliament n dun. Insya'allah.

    1. Rahman…ko pun macam si Nuar al juburi dan si assmin Mb Jamban…masih mencintai Pas….kah…kah…kah….

      TAWARAN PAKATAN HARAPAN
      100 HARI BERKUASA….

      Poorahhhh Cittt!!!!!!!!

    2. Pintu untuk pas dan hj eddie ah wang dah tertutup rapat. Manusia perosak umat mcm eddie ah wang jgn dibuat kawan.

    3. betul!!

      jika 'gemulah' bolih mengundi, kita harus alu alukannya juga.

      pokok nya UMNO/BN tersembam k bumi – insya'allah.

    4. Kalau seseorg tidak berbuat sesuatu didlm pas, kelantan juga akan terlepas dri gengaman!

    5. Dari genggaman Pas ke BN…

  18. Langkah menuju CAHAYA..

    Yg mnuju CAHAYA dialu2kan..

    CAHAYA 'ILAHI' percuma-FREE..

    Bak CAHAYA mentari free n FREE..

    CAHAYA itu ialah sbnr2 nilai kbnaran..

    CAHAYA itu mmbawa setggi2 nilai keadilan..

    CAHAYA itu 'TAQWA' Integrity MERIT luhur LURUS suci..

    CAHAYA azali tak mampu dipadam sbaliknya kan brganda2..

    Dgn CAHAYA itu, miracles of creative n innovative ENERGY yg mnjd sumber REZEKI REZEKI REZEKI n REZEKI kan pasti bertambah mncurah2 n brlipat2 kali ganda lg..

    CAHAYA itu juga semulia2 INTEGRITY Transperency MERIT amanah luhur LURUS kudus dan suci bersinar2 brCAHAYA ddlm sanubari..

    Syabass saudara Budin, kita wajib sama2 mewar2 kan CAHAYA universal azali yg dibawa oleh nabi2 n wali2NYA itu tanpa n TANPA sehalus2 bias n prejudis kaum bangsa n agama hatta kpd diri kita sendiri..

    CAHAYA itu sgt2 terang n LURUS..hatta menyuloh memancar kedlm setiap kita yg tak mampu n tak dpt kita sembunyi kan lg..persis selayaknya sprt sabda/CAHAYA nabi SAW: "klu anak ku Patimah menCURI pasti ku potong tangannya.."

    Oh! yesss!

    YESS n yesss!

    ""CAHAYA itu wajib n WAJIB menyuloh kdlm diri kita terlebih dahulu sblum kita menyuloh kdlm diri insan yg lain..n setiap yg bernama "PEMIMPIN" itu wajib menyuloh kdlm diri mrk masing2 dgn sjujur2 skudus2 serta sluhur2nya.. n barulah sbnr2 CAHAYA itu akan bnar2 mnjd telus tembus bnar2 terang BENDERANG""!

    Begitulah indahnya CAHAYA Integrity MERIT amanah luhur LURUS transparency yg tlh dibawa oleh seluruh nabi2 yg wajib sama2 kita hayati kita subur n war2kan brsama2 kpd seluruh generasi ini.. n itulah "elegance-MIND" yg pasti n lg PASTI dpt melenyapkan sgl yg GELAP yg berpura2 yg menipu KELIRU mmbunuh merompak mnyonglap dgn sgl cover-up ONAR konspirasi2 "barbaric" yg penuh KESUMAT yg penuh sarat dgn maki hamun kata2 kesat yg sgt2 hina sgt jijik n keji..

    Suburkan CAHAYA cinta CAHAYA Integrity cinta kash sayang kpd sluruh generasi ini as "what we SAY tru our HEART intently, we shall be"..

    Ddlm sinar CAHAYA itu, rakyat dan "PEMIMPIN" saling terbuka saling memBERI saling berkaseh sayang serta saling SIMPATI lg saling mengerti.. tiada n TIADA lg yg rasa curiga SANGSI kesumat dan berkecil hati, krn CAHAYA itu mmbuka ruang seTERANG2 seluas2nya yg tidak lg mmberi ruang n peluang utk klepet fitnah merompak mmbunuh serta ibu sgl ONAR konspirasi berulang kembali..

    DAN CAHAYA itu akan mengucapkan selamat tinggal kpd "DARK-energy yg barbaric" itu utk selama2 nya..

    1. tp bro.. jgn silap tau, krn yg hitam pekat berkilat tu juga kadang2 nampok mcm ada kilau cahaya awas!

      ha ha..mcm ruu dan hudud tuh? cahaya palsu hok guaner??

    2. Anon 2207
      Klu dah ponteng uturn fitnah maki hamun dan isu bank akaun Affin pon tak sggup saman Rafizi ngan Husam kat mahkamah, itu dah jls menuju gelap kot

    3. He…He…He….Sotong lagi….Goreng Topung pun Sodap…..

    4. Tonggeng bontot tak sodap ker…

    5. tu ko kena tanyer Ketua Peliwat ko….

    6. Pizi si sotong…rakyat nak tanya lah, mana akaun derma 1.5 juta yg kau janji nak bentangkan tu? Sampai sekarang takde lagi. Betul ke kau dah gunakan utk bayar gaji pencacai invoke yg tertunggak bbp bulan dan selebihnya utk membiayai ceramah jelajah fitnah dan menghasut 1 Malaya. Kenapa bila Dato Rizal usik sikit kes KIEP tu , katanya Rafizi bayar Rafizi..kau melenting bagai nak rak? Jadi betul lah cakap DR tu. kau tau tak, rakyat menanti dgn penuh debaran tarikh keramat kau nak masuk dalam…ramai yg dah berangan2 nak buat kenduri doa selamat dan pulut kuning , khususnya warga Pandan !

    7. Ko ni selalu tertinggal bas…rspiji dah bentang semasa jawab soklan rizal semasa sidang akhbar baru2 ni…..ko ni geng najib terlalu lembap daa..

    8. 0024
      DALAM UNMO , MEMANG YG LEMBAB LEMBAM DUNGU TU AJE YG ADA , NAK BUAT CAMNERRR , BUKTINYA , DAH NAIKKAN LAYAR PASTU LABUHKAN SAUH, KAN DUNGU TU ….HAIHHHH

  19. Anina, bekas ketua srikandi Bersatu telah menyaman 6 orang pimpinan tertinggi Bersatu kerana menuduhnya menerima rm 6 juta supaya meninggalkan parti. Sadiqq Sigaraga disebut menjadi khadam besar pengerusi Bersatu langkawi, si Madey Al Kutty utk membuat tuduhan tersebut semasa PCnya baru2 ini. Rakyat tertanya2 apa yg sebenarnya Madey ni nak ajarkan kpd anak2 muda Bersatu…bukannya berpolitik secara matang, tapi ilmu fitnah yg diturunkannya kpd mereka. Yg SS ni pun 1 hal, main ikut aje arahan tu, mcm kerbau Balau dicucuk hidung..patutnya siasat lah betul2 dulu dari sumber yg sahih. Patut lah Anina dan Dato Hamidah keluar parti, nak buat apa mereka kekal kat situ kalau ahli2nya langsung tak boleh bersuara…w/pun dah nampak mcm2 tak betul kena ikut aje, tegur sikit buang, pecat..ini bukan demokrasi tapi diktatorship yg dikawal ketat oleh Madey. Sewajarnya PH dah tendang keluar Bersatu ni..dah jadi liabiliti bukannya aset lagi. Tak mustahil kemelut perpecahan dalaman Bersatu akan berjangkit pula kpd parti2 lain, gara2 kuku besi Madey. Jika dilihat dari sudut lain, ada bagusnya jugak..lagi kuat cengkaman Madey dalam PPBM dan PH, semakin rakyat menjauhkan diri dari pakatan ini, lantas akan memberi nilai tambah kpd UMNO/BN utk terus cemerlang dan dalam PRU nanti!

    1. Tok sah nak buat cerita ceriti dongeng kat sini la GN ! Org lebih tau akan hal sebenarnya psal dua mangkuk reject ni! Tun tubuh bersatu bukannya utk mengumnokan parti itu. Org seperti Tun lebih tau dri kau yg dapat dedak utk hidup. Tun adalah grandmaster dlm poltik seperti kasparov dgn catur. Tgoklah sapa yg kena kun tau nnti!

    2. Hamidah Tetap Saman Sadeq Segaragar…walaupun budak hingusan tu dah mintak maaf…tu lah suruh belajar malas…suruh menipu dia tahu…Padan muka budak hingusan ni….Tak ade koje cari koje….terberak dalam seluau lah lu…kih…kih…kih…

      kan…kan…Bapok Macy….

    3. X bniaga ke mlm ni? He2 he2 he2

    4. Bapok Kojolla rehat mlm ni…mlm tadi man singh dan sadar dah hentam hingga lembik…hehehehe

    5. Geng najib…langkah yg diambil oleh anina dan hamidah adelah betul…kalo kena fitnah saman laah…jangan nafi dengan air liur jeer…anina dan hamidah ade telur…
      Najib tak bertulur takut nak saman…hehehe….takut kerana memang benar ape yg ditulis oleh wsj dan SR…..hehehe…geng najib dan kojolla geng tak bertulur…bapuk

    6. Man singh bagi lima kupang sadar bagi lima kupang masih tak cukup lagi wak kojola kengkang bapok nak beli roti canai

    7. DSNR ni bijak orangnya..yg penting , AG dah putuskan setelah siasatan terperinci dan telus oleh badan2 profeional dan berintegriti spt PDRM, SPRM, BNM ,PAC dan jabatan AG sendiri didapati tiada salahlaku jenayah yg mengaitkan nya dengan 1 MDB. Nak buat apa membuang masa dan tenaga melayan tuduhan2 tak berasas oleh musuh2 Msia yg tak senang hati melihat kita bergerak menuju negara yg maju.Berdiam diri bukan bererti takut, tapi menyerlahkan kebijaksanaan seseorang yg matang. Kalau SR dan WSJ nak melalak sampai terkeluar anak tekak, lantak lah dia orang…kalau dah penat nanti, tau lah senyap sendiri. Sbb tu lah DSNR ni tak layan dia orang..lagi dilayan lagi menjadi. Keutamaan DSNR sekarang ialah menyediakan rakyat utk bergerak sederap, berganding bahu dengan kerajaan utk sama2 mencapai hasrat murni TN50..yg pasti akan mensejahterakan generasi akan datang !

    8. He2 he2 he2..aku lantik kau jadi ag pastu kau nak dakwa aku pulak? He2 he2 he2. Common sense bai! Otak kat mana

    9. Nak bergerak sederap macam mana Geng bahlululll oiii!!! DSNR sendiri yg melaongkan “ LAYAR DAH DIKEMBANG , SAUH SUDAH DILABUH “ , angin tolak layar , sauh tahan kapal , last2 kapal hancor berkecai. Ko paham tak peri bahasa SDNR ko tu. SELAMAT BERKECAI LAH UMNO N GENG NAJIB….R.I.P

  20. Nasihat untuk TITM

    Diri sendiri tu kena jaga dulu, perwakilan bukan nak ikut cakap ko saja….. Mereka lebih berpehak kpd Tuan Guru…..

    Bukan apa takut jadi seperti nasib M Sabu. Tapi M Sabu OK, sebab dia baik dg DAP, ko bagaimana ??

    1. MAT SYABU….KE MAT SABUN….

    2. TITM akan baik dengan PAKATAN HARAPAN

      In sya ALLAH

    3. TITM orang yg mempunyai pengatahuan agama yg tinggi. Dulu boleh dikatakan tiap2 malam jumaat kerab juga dia akan keluar di dalam ceramah forum perdana di tv.Cerita tentang hukum hakam dan politik lslam cukup hebat tetapi bila dah ada kuasa politik dan jadi pemimpin dia dah tak kenal dah antara haq dan bathil. Cakap tak serupa bikin.

    4. Peminta sedekah ni datang lagi….nah sehinggit …pi main jauh-jauh….jaga kandang BABI ko tu….esok petang baru lepaskan BABI tu ….

  21. Ya En. Shah,
    Sama sama kita ucap terima kasih kepada Tuan Ibrahim, moga apa yang dilontarnya itu dengan keikhlasan mahu sama sama menurunkan pemerintahan kleptokerasi najib tun razak demi masa depan yg terjamin utk generasi kita yang akan datang. In say Allah

    1. POORAHHH….CITTT!!!!!

    2. Dalam beberapa kenyataan yg dikeluarkan oleh TITM, beliau dilihat tidak senada dgn tghh. Yg merosakkan PAS adalah tghh dan segelintir yg terpesona dgn bau kereta mewah yg bru kluar bilik pameran. Akan ada kejutan nanti. Umno pun tahu akan bala yg bakal menimpa. Itulah sbbnya anuar musa beria ia memujuk rayu agar perancangan memecah undi menjadi kenyataan. Plot jadi semakin menarik. Yg tentunya seluar najib basah lencun dgn peluh! Najib baik ada cai tukang jilat!

    3. si Jijah Kipas dan siAssmin Mb Jamban pun dah pernah menjilat Hj. Hadi…tapi bo..layan…

      kan…kan…Bapok Macy…

    4. X bniaga ker mlm ni? He2 he2 he2

    5. Anuar muso terhegeh2 nak jilat pas…si deris plak buat bo layan…cian umno…

    6. X berniagalah tu malam ni sebab hujan. X dapatlah lima kupang

  22. Ameno dan rasuah x dpt dipisahkan..

    1. EHHH…EHHH….EHHHH….EHHHH….EHHHH….

  23. PAS DIRENCANAKAN UNTUK PECAH UNDI

    1. Hj Hadi melalui Amanat nya SANGAT NYATA telah MEMECAH BELAHKAN UMAT ISLAM Malaysia akibat mengKAFIRkan ahli2 umno dan pecah belah itu masih berterusan hingga sekarang. Hj Hadi!!! SILA BATALKAN AMANAT YANG MEMBINASAKANMU ITU!

  24. Kasi tendang hadi tu, dia bikin Pas jadi kucar kacir dan ahli macam telan pil kuda. Sekejap nak sekejap tak mahu dengan umno. Semua gara2 hadi terhutang body dgn najib

    1. Selagi hj hadi laknatullah tu hidup selagi itulah dia akan memecah belahkan sesama islam dan memporak porandakan negara.

    2. Selagi Mamak Madey Buah Kundur Kepala Kutty laknatullah tu hidup selagi itulah dia akan memecah belahkan sesama islam dan memporak porandakan negara.

    3. Selago kojolla masih hidup selagi itulah man singh dan sadar tak boleh tido…hehehe

  25. Sokong titm 100%,hidup ph,lwn jgn tak lwn….gigih dlm perjuangan wp byk cabaran,insyallah kemenangan dlm pru14 sedia menanti

  26. Sesiapa yg memahami maksud yg tersirat dlm kenyataan TITM akan mengetahui bahawa beliau sebenarnya memberi tahu kepada penyokong penyokong PAS untuk mrngundi pakatan. Pukul anak sindir menantu, adalah pendekatan TITM dlm berhadapan dgn penyokong dan pemimpin partinya. Beliau tahu adalah sukar utk tghh membuat pusingan yg memihak kepada rakyat dlm masa yg terdekat ini kerana sbb yg kita semua tahu. Dalam ertikata yg lain, TITM memberikan penyokong2 nya ruang utk bertindak tanpa bayangan konkongan presiden mereka terutamanya dlm pru akan datang. Ya.. terima kasih TITM kerana memahami nadib rakyat!

    1. Mungkin. Sape Tau. Atau Dah kecewa dgn parti sendiri. Nak sound straight to point kang dikate pengkianat. Jadi Cuma berkias kias la utk Yg memahami .

    2. Bro Smart Pomen

      Kalau rumah terbakar tikus cencurut pun tahu kemana nak bawa diri ke tempat yg selamat. Inikan pula manusia yg ada ilmu agama yg tinggi.

    3. Rite bro pakatan semua hehe pukul anak sindir menantu tu general sangat nie kira pukul kit siang sindir jiban haha kit siang jugak kna bahan

  27. TITM kalo nak buang umno kena buang hj hadi dulu…langkah msyat hj hadi dulu…

    1. Nak langkah buat apa? Kencingkan saja muka dia

  28. TITM ni nak lempang dengan hj hadi…hj hadi nak kekalkan ketuanan melayu TITM plak nak jatuhkan umno..

    1. Kenapa? Hebat sgt ker lempangan hj hadi awang laknatullah tu?

      Semasa peritiwa berdarah yg kononnya jihad di Memali tu di mana hj hadi berada? Bukan duduk kat rumah berpura pura tak sihat ker?

  29. That ok titm ada intergriti gak tpi lebabai tak bgi fasa sterus nya titm?

    1. Kalau DNA umno dan pas dah sama. Titik persamaan pun sama maka sama sama pun banjingan juga.

      Orang yg mcm mana yg mencetuskan peristiwa berdarah di Memali?

      Bukankah orang2 yg berfizikal alim yg beserban besar berjanggut dan berjubah dan berperut buncit?

    2. TITM sebenarnya tak sependapat dengan tghh…tengok lah nnti, pas pasti akan bersama PH…teruskan titm, kami PH amat setuju dengan kenyataan tuan…geng najib jangan marahhhh k

  30. SPRM sendiri mao ke buang umno dan BN?…

  31. KAH ….KAH… KAH….. KAH…. WOOIIIIITTTT….!!

    MAKIN TUA RENTA MAKIN SAKIT OTAK
    HIMPUNAN KELEPETOKWAN MAKIN JELAS
    ABIS DAH PKR@REFORMASI KOYAK RABAK
    BOBOI PERDANA MENTERI ALJUBORI MELEPAS

    kikikikikikiki…. woooiitttttt

    BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK…

    INI KALI….

    1. Kojolla sendiri takut nak buat program lawan PH….hehehe…berani menyalak her siang mlm..talibarut cina kominus…

    2. Sapa lah nak percaya cakap2 TITM ni. Dalam PAS pun dia ni dah diumpamakan tunggul kayu yg mereput…tunggu dijadikan kayu api aje. Kesian lah balaci2 PH yg terkinja2 suka yg amat sangat mendengar celotehnya..ingatkan memberi nafas segar pada mereka, rupa2nya hanyalah impian palsu yg tak kunjung tiba !

    3. Kesian kat PH??? Biar betul!!

      Kau ingat otak pemimpin PH mcm otak pemimpin parti umno/pas /bn kau tu ker yg penuh dgn kanser!!!

    4. Jgn memain, rafizi dgn tony pua berbulan bulan nak paham 1MDB. Titm 2 3 jam Dengar je dah Puas hati. Terang hari la Kate kan.

    5. Aik Geng Najip tukar kem? Sebelum ni punyalah bela paspispus bila kena main belakang Umngok BeEnd kutuk pula TITM. Ini lah munafik main munafik.
      Kahkahah

  32. titm nk tadbir sgt ke.. tanding la sume kusi blh tgk reaksi rakyat terhadap pas

  33. sebenarnya TITM sendiri sudah punya pendirian yang paradoks!

  34. Tak mungkin satu seluar dalam yg sama dipakai 60 tahun berterusan.
    Kudis sopak dah terlalu mekar.
    SALIN UBAH BASUH menjadi.
    WAJIB.
    Jika tak setuju sila sanggah dgn berhemah. Tak perlu mempamirkan kebodohan tegar, sambil memalukan melayu atau islam.
    Sila elak bkig ini sekira belum bersunat

  35. Aku first ke? Hehehe..

    1. woi!gelojoh nya hihihi…tahniah nanti gy jumpa ted amek hadiah k.

    2. Syabas dan tahniah Tuan Ibrahim akhirnya buka minda anda…..!!

    3. Sudah semestinya TITM memilh PAS, dlm PAS, matematik adalah subjek flexible yg mampu menongkah hukum fizik, kimia dan subjek2 teknikal.

      Kata Mursyidul Am PAS yg baru, 10-1 bukannya 9. Patut la derang ke sana ke mari, naik buraq ikut jln laut. Q7 beli utk hiasan mata bini ja.

    4. Langkah menuju CAHAYA..

      Yg mnuju CAHAYA dialu2kan..

      CAHAYA 'ILAHI' percuma-FREE..

      Bak CAHAYA mentari free n FREE..

      CAHAYA itu ialah sbnr2 nilai kbnaran..

      CAHAYA itu mmbawa setggi2 nilai keadilan..

      CAHAYA itu 'TAQWA' Integrity MERIT luhur LURUS suci..

      CAHAYA azali tak mampu dipadam sbaliknya kan brganda2..

      Dgn CAHAYA itu, miracles of creative n innovative ENERGY yg mnjd sumber REZEKI REZEKI REZEKI n REZEKI kan pasti bertambah mncurah2 n brlipat2 kali ganda lg..

      CAHAYA itu juga semulia2 INTEGRITY Transperency MERIT amanah luhur LURUS kudus dan suci bersinar2 brCAHAYA ddlm sanubari..

      Syabass saudara Budin, kita wajib sama2 mewar2 kan CAHAYA universal azali yg dibawa oleh nabi2 n wali2NYA itu tanpa n TANPA sehalus2 bias n prejudis kaum bangsa n agama hatta kpd diri kita sendiri..

      CAHAYA itu sgt2 terang n LURUS..hatta menyuloh memancar kedlm setiap kita yg tak mampu n tak dpt kita sembunyi kan lg..persis selayaknya sprt sabda/CAHAYA nabi SAW: "klu anak ku Patimah menCURI pasti ku potong tangannya.."

      Oh! yesss!

      YESS n yesss!

      ""CAHAYA itu wajib n WAJIB menyuloh kdlm diri kita terlebih dahulu sblum kita menyuloh kdlm diri insan yg lain..n setiap yg bernama "PEMIMPIN" itu wajib menyuloh kdlm diri mrk masing2 dgn sjujur2 skudus2 serta sluhur2nya.. n barulah sbnr2 CAHAYA itu akan bnar2 mnjd telus tembus bnar2 terang BENDERANG""!

      Begitulah indahnya CAHAYA Integrity MERIT amanah luhur LURUS transparency yg tlh dibawa oleh seluruh nabi2 yg wajib sama2 kita hayati kita subur n war2kan brsama2 kpd seluruh generasi ini.. n itulah "elegance-MIND" yg pasti n lg PASTI dpt melenyapkan sgl yg GELAP yg berpura2 yg menipu KELIRU mmbunuh merompak mnyonglap dgn sgl cover-up ONAR konspirasi2 "barbaric" yg penuh KESUMAT yg penuh sarat dgn maki hamun kata2 kesat yg sgt2 hina sgt jijik n keji..

      Suburkan CAHAYA cinta CAHAYA Integrity cinta kash sayang kpd sluruh generasi ini as "what we SAY tru our HEART intently, we shall be"..

    5. Nak cover line tu? Kononnya, tapi belakang pusing lain. Pemimpin pas yg lain la. Sorang kanan, kiri kelaut, ke lubang, kehutan tak ada arah yg pasti. Yg pasti, 3 penjuru ertinya pas sokong bn.

    6. Senang senang di bodoh kan kandarsamy pukimak babi tu,
      Terhangguk hangguk kepala kau macam paham,
      Tiba tiba nak buat statement macam ni,
      Siapa pun tak percaya,
      Kau hujah dulu kepincangan 1mdb najib tu kalau berani atau kalau paham,
      Aku rasa mampus tak paham,
      Banggang semua nya, di sumbat dedak

    7. Padan muka umngok. Anuar Musang hulurkan tangan tapi paspispus pula balas dengan baling taik dimuka.
      Nah dari politik natang. Itulah paspispus tu ular. Mengurat umngok bila dah serasi bukan kahwin di belit pula. Lucu lucu. Kahkahkah

Leave a Reply

Your email address will not be published.