Shahbudin…

Berbicara Tentang Hitam Putih Malaysia

APAKAH SATU LAGI BALA SEDANG MENANTI NAJIB?

Mahkamah Tinggi semalam mengarahkan Najib Razak, isterinya Rosmah Mansor dan tujuh yang lain untuk memfailkan pembelaan berhubung saman yang difailkan oleh balu penyiasat, P Bala berhubung kes pembunuhan Altantuya Sharibuu.
Hakim Hue Siew Kheng menolak semua permohonan mereka yang mahu saman itu dibatalkan tanpa perlu memfailkan pembelaan.
Sehubungan itu, kesemua mereka diberi tempoh 14 hari untuk memfailkan pembelaan tersebut.
Walaupun pemfailan pembelaan itu hanya untuk menolak saman yang dikemukakan oleh balu P. Bala yang bertujuan menuntut gantirugi atas kematian suaminya, tetapi setidak-tidaknya ini membuka satu lagi ruang kepada perbicaraan yang mungkin akan mendedahkan banyak perkara berhubung misteri pembunuhan Altantuya.
Jika pembelaan yang difailkan itu ditolak, bermakna tuntutan gantirugi oleh balu P. Bala akan dibicarakan di mahkamah nanti. Tentunya banyak saksi akan dipanggil, keterangan bakal didengar dan pelbagai perkara akan terdedah di mahkamah.
Tetapi, sekiranya pembelaan yang difailkan Najib, Rosmah dan tujuh yang lain itu diterima oleh mahkamah nanti, bermakna saman akan ditolak dan tiada perbicaraan akan berlangsung.
Apakah yang akan berlaku agaknya?
Pembelaan yang difailkan akan ditolak dan perbicaraan berlangsung seperti yang diharap dan ditunggu-tunggu oleh banyak pihak atau ia akan ditolak dan tiada perbicaraan akan berlaku?
Apakah ini menandakan satu lagi bala bakal menunggu Najib menjelang PRU 14 akan datang atau ia sekadar acah-acah saja? (ShahbudinHusin 12/10/2017)
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Subscribe
Notify of
guest

102 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
102
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x