SYABAS RAKYAT SARAWAK

Kunjungan pertama Tun Mahathir Mohamad ke Sarawak atas kapasiti sebagai Pengerusi Pakatan Harapan bukan saja tidak mengecewakan, malah sangat-sangat memberangsangkan sambutannya.

Ribu-ribuan yang hadir membuktikan pengundi Sarawak nyata terbuka kepada perubahan dan sedia bersama penduduk Semenanjung dalam menunjukkan kematangan bagi menyelamatkan negara yang sama-sama disayangi ini.

Gambar-gambar di bawah ini bukan palsu atau rekaan, sebaliknya adalah saksi kejadian yang memperlihatkan sinar baru bakal melimpahkan cahayanya buat kita semua.

Tahniah dan syabas kepada rakyat Sarawak – terus, terus dan terus kita bersama menuju kejayaan demi Malaysia seluruhnya.

Lenakah tidur Najib Razak malam ini? (ShahbudinHusin 25/09/2017)

Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:53 pm

277
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
adminAnonymousAziz Naimrahman jpcMacy Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
admin
Guest
admin

hancurkanlah umbnobn dlm malaysia selama-lamanya ….amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan perkara pelik kalau Tun M ke Kuching
Udah perkara biasalah undi mahu dipancing
Namun, apa pun diia pi goreng atau kencing
Yang akan perintah di Sarawak tetap dacing

Anonymous
Guest
Anonymous

Waahh
Othaman,Macy & Doe
Bila Kejora tak ada…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada pemimpin yang terkencing malam tadi!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PANAS….
Ketua Pemoda Umno Bagan Datuk ditangkap SPRM kerana songlap 40 jota…

Zahid ratusjutawang Ketua pemoda songlap 40 jota…umno dengan duit sama mcm kucing dengan ikan…pantang…pantang …

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah..kah..kah esok buat PRU mamak yakin dia bole naik jd Pii Emm.. seronoknyeeeee

i luv u madey.. wa support luu maa.. screw malayoooo!!
konco2 penyangak dan talibarutnya akan naik semula.. susun semula negara jadi ekonomo penyangak sepeti 22 tahun dahulu..

apakah ianya benar atau mimpi? ohh tidak…

#TumbangPH
#BapaPenyangakTunM

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Budak hingusan cybertrooper yg pengajian tak seberapa hanya tahu melalut atau paling2 kopipes. Nah, baca ini…. Yg paling memukau & jelas sekali ialah Tun Mahathir yg dah pun cecah 92 tahun, terus dikuniakan Illahi umur yg panjang, cerdas tidak nyanyuk, sihat gigih untuk terus memimpin & berjuang menjelajah tanpa lelah di setiap pelusuk tanah air & seantero dunia. Ini adalah satu rekod dunia yg tak pernah dilakukan oleh pemimpin hebat dunia seperti Mahatma Gandhi, Soekarno, Nelson Mandella, Lee Kuan Yew, Mao Tse Tung, Ho Chi Minh, Stalin, Hitler & Mussolini. Mereka semua awal2 lagi dah padam atau lumpuh perlu bantuan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai umno bodoos ni bukan reti berhujjah…nak main2 jee..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

KERA2-jaan BN/Borosmah Najib…??

S E L I S I H ……….!!

Now listen to this….

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Kejora Kathty Khadam Tua aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!
Kejora Khaty Khadam Tua…malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Dacing Karat…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah Kejora Khaty Khadam Tua nak kekalkan BN di Johor…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Malaysian Fund Undergoes Scrutiny — Government Vehicle Draws Ire as Soured Investments Shrink Once-Hefty Payouts By Leslie Lopez, The Asian Wall Street Journal 1 December 2004 KUALA LUMPUR — Salmah Mahjid runs a small food stall on the fringes of the financial district here. Each month, she puts 20% of her income into an account at Lembaga Urusan Tabung Haji, a unique government-owned investment fund created to finance Malaysian Muslims’ pilgrimages to Mecca. The 43-year-old mother of five has just one goal: to create a nest egg for her family to make their pilgrimage, a sacred duty for all Muslims.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila tabong haji nak jual ato majukan?…perancangan asal 1 mdb yg majukan tanah trx dan bandar 1 malaysia…tapi kerana hutang dan rompakan tanah terpaksa dijual dan diserahkan koada pihak lain untuk majukan…betniaga ape 1 mdb ni?…ape untungnye untuk rakyat malaysia?…Najib dan jho lo yg untung basar…mcai seronok…

Macy
Guest
Macy

Macai sronok ler dapat dedak, rakyat dapat serdak!

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg syabasnya? PRN Sarawak siapa menang?
Itu apek manyak2 mari jumpa TunMamak.. apa pasal haa???

kekekeke

Anonymous
Guest
Anonymous

Hapuskan label "Kleptokrasi" dari negera kami yang tercinta ini segera tanpa kira fahaman politik, agama, bangsa, dsn. Ammaba': SELEPAS INI SEMUANYA MERUPAKAN PANDANGAN, PENDAPAT DAN KAJIAN AWAL HAMBA YANG HINA LAGI KERDIL. Sesiapa sahaja yang menyokong spesis baru (homo sapiens kleptokrat MO1), tidak kira APA DAN SIAPA, apa pangkat, apa title, apa agama, apa bangsa, dsn. lebih baik sedar segera dan bertaubat segera kerana kamu juga boleh berjangkit menjadi jelmaan kepada spesis baru ini (sila buat pemeriksaan kesihatan termauk IQ, EQ, SQ, dsn). Mereka inilah musah kepada seluruh umat manusia (homo sapiens) di atas bumi ini. Kepada Tuhan Sekelian Alam… Read more »

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Yg paling memukau & jelas sekali ialah Tun Mahathir yg dah cecah 92 tahun terus dikuniakan Illahi umur yg panjang, cerdas tidak nyanyuk, sihat gigih untuk terus memimpin & berjuang menjelajah tanpa lelah di setiap pelusuk tanah air & seantero dunia. Ini adalah satu rekod dunia yg tak pernah dilakukan oleh pemimpin hebat dunia seperti Mahatma Gandhi, Soekarno, Nelson Mandella, Lee Kuan Yew, Hitler & Mussolini. Mereka semua awal2 lagi dah padam atau lumpuh perlu bantuan untuk berdiri & berjalan. Hadi Awang & Najib yg jauh lebih hingusan dah macam banyak hilang keupayaan. Lagipun, adakah Hadi & Najib tuu ada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai umno bodoos sorokkan kerungsingan umno nak tumbang…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

KERA2-jaan BN/Borosmah Najib…??

S E L I S I H ……….!!

Now listen to this….

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya banglaa mari sama kawan sama adik sama abg itu bn jugak undi. Bn bannnyakkk bagus kasi kita kerja sama kilang. Itu piemmm banyak bagus kasi angkat sikit jugak. Kalau saya,kasi angkat lagggi banyakkk jugak. I love piemmm!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dr M: Najib dan bapanya mengurangkan hak petroleum SarawakSep 25 2017 / Suara KeadilanBekas perdana menteri Tun Dr Mahathir mendakwa hak Sarawak terutamanya dalam soal minyak banyak dinafikan ketika pentadbiran Tun Abdul Razak Hussein dan anaknya, Perdana Menteri sekarang Datuk Seri Najib Razak. Dr Mahathir membuat dakwaan itu dengan merujuk kepada Akta Pembangunan Petroleum 1974 yang menyaksikan Sabah dan Sarawak memberikan hak petroleumnya kepada Putrajaya dengan royalti lima peratus sebagai tukaran. “Pada 1974, ketika Akta Pembangunan Petroleum diluluskan, saya bukan perdana menteri. Kononnya saya yang tukar, (itu) tidak betul. "Kita ada rekod dalam hansard (parlimen)… Perdana menteri ketika itu ialah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Cuba ko tanya Mahathir mengapa ia tidak membetulkan keadaan tersebut dalam masa 22 thn dia menjadi PM selepas Tun Razak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak ade permohonan dari kerajaan serawak…lagi pon bajet untuk serawak sentiasa ditambah setiap tahun

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila masa pula KM Sarawak buat permohonan kpd Mahathir … Mereka tak pernah berjumpa pun

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Sah-sah budak hingusan 15:35 nie masih bercawat, berbarut atau mungkin telanjang bogel dgn hingus meleleh memanjang ketika Tun Mahathir mentadbir negara dgn gemilang masyhur seantero dunia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

KERA2-jaan BN/Borosmah Najib…??

S E L I S I H ……….!!

Now listen to this….

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

KERA2-jaan BN/Borosmah Najib…??

S E L I S I H ……….!!

Now listen to this….

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Kejora Kathty Khadam Tua aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!
Khadam Tua Khaty …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Dacing Karat…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah Khadam Khaty nak kekalkan BN di Johor…kah…kah…kah…

rahman jpc
Guest
rahman jpc

anon 14:54,

kita harus bercakap dgn fakta.

tun m tlh memberi perhatian terhadap pembangunan infrastructure d Sarawak n Sabah.

selama 6 thn saya berkhidmad selaku peg kanan d MOT ini lah project2 yg tlh d laksanakan :-

1) lapangan terbang baru d Bintulu,

2) lapangan terbang baru d Limbang,

3)pembesaran lapangan terbang miri

4)pembesaran lapangan terbang Sibu,

5)pembesaran n permodenan lapangan terbang antara bangsa Kuching,n

6)pembesaran pelabuhan air dlm (deep sea port) Bintulu.

olih kerana pembangunan jln raya d kelola olih kem kerja raya, maka saya kurang pasti project2 yg d laksanakan semasa era tun m.

jadi bagi kita menuduh secara melulu amat tidak adil.

Anonymous
Guest
Anonymous

spt biasa.
utk tujuan kawal gigil, tv3 akan masokkan ubat tenang pada Umnobn.
:shot2 angle yg menampak sedikit pengunjung.
– story l8ne yg dombakan narative etnik spt, hanya mata sepet yg hadir..etc
.Woi UmdoBN, u guys are so so predictably slowmo sloth stupid.
Sarawak is now UMNOBN's fixed DEATHPOSTIT.
Good Riddance Kleptos

Anonymous
Guest
Anonymous

New Deal
New Hope
Tawaran Baru
Harapan Baru

Baru tu bukan saya k – Baru Bian

Hahaha …pandai buat lawak YB Baru Bian…ye Harapan untuk semua rakyat Malaysia

Anonymous
Guest
Anonymous

kami impikan zaman kegemilangan Malaysia di mata dunia..!! Bangkit PH!!! Zaman sekarang dah tak payah naik kapal mcm pahlawan Bugis…lembab!! tambah2 pula sauh tak dinaikkan…ha.ha.ha…

Anonymous
Guest
Anonymous

TAK GEMILANG KER M'SIA NI….KIH…KIH…KIH….

Anonymous
Guest
Anonymous

11.56
Gemilang lah jugak tp gemilang atas nama yang buruk akibat skandal 1MDB…

RATK
Guest
RATK

Jiban bermadah pun fail nk tn50 lak 2050 kalo dier dah gol anak cucu menyumpah dan akan kisahnya di dokumentasi kan di arkib serta dibukukan kisah skandal jiban al klepppet level atas dari skandal watergate presiden amerika

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika melihat Bersih5, kepada org2 dari luar Selangor sudah pasti mereka anggap begitu ramai sekali penduduk KL menyokong Mahathir, pada hal Mahathir hanya tumpang sekaki dalam domo anjuran PH atau DAP,

Aku jangka yg ini pun sama, perhimpunan tersebut telah di anjurkan oleh DAP Kuching beberapa hari dulu, dan Mahathir hanya tumpang sekaki.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ye aku setuju 11.35…Tum M tumpang sekaki…aku sangat terkesan dengan kehadiran Tun…next PRU aku dan keluarga akan pangkah PH…

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Anonymous
Guest
Anonymous

1135 jom tukar…BN parti lama…update la to new deal new hope PH…takkan nak tengok tv itam putih lg bro…hahaha….sekarang zaman tv baru

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku pun sama tukar next election…selama ni aku keluarga aku adalah penyokong setia/pengundi BN..setia aku dah berakhir!

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Salam, Ramai pertikaikan yang hadir di ceramah tdm di kuching malam tadi adalah mata sepet dan bukan muslim. Betul sebab kawasan di situ ramai penduduk cina. Namun ramai melayu dan muslim juga hadir….setengah ribu ada….sebab saya lihat debgan mata kepala saya sendiri. Sebilangan besar ahli PBB dari petrajaya. Oleh yang demikian, adalah diharapkan, PH usahakan satu lagi ceramah sekali ini kawasan petrajaya yang penduduknya ramai melayu muslim. Kalau angka yang hadir 2000 lebih orang….sah wind of change is coming to sarawak. Perlu diingat, di sarawak kita tak guna budak sekolah atau ipta (macam umno) untuk nampak ramai yang hadir. Hope… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lagi pon ucapan semlm ade siaran live…yg jauh tak perlu susah2 hadir…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah tabur2 dedak pon,tak payah bagi duit saku,tak payah bagi air mineral sebotol sorang.. Tak payah janji bantuan khas kalau menang pon orang ramai datang…

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pemimpin BN akan berehat dalam penjara sesudah pru 14 nanti mmg sudah pasti

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku akan cukur kepala rosmah sampai botak…biar sampai tak tumbuh jambul lagi

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku akan curi rambut palsu Asmah bini Madey…..biar Nampak kepala dia botak…

Ruliros
Guest
Ruliros

Tahniah Tun dan org sarawak bangun hancurkan umno dn bn mereka menjajah org sarawak dan kekayaan org sarawak kau di semenanjung dianggap kelas kedua itulah pemikiran org umno kau dijajah dan dibodohkan jangan jadi org sabah yg telah dijajah dan dibodohkan oleh bn dan melayu umno ayuh tumbangkan bn supaya kau org sarawak lebih merdeka

Anonymous
Guest
Anonymous

Srwak mana ada umno. Pnduduk srwk tetap akan mmilih parti temptan bkn parti dr luar

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu…kalo umno bertanding di serawak umno pon boleh bungkus…
Caranye PH ajak parti serawak join PH…
Bila bn tumbang bn swrawak akan beralih kpd PH kerana serawak perlukan bajet dari persekutuan

Anonymous
Guest
Anonymous

Nmpaknya ultraman dan geng hmprak masih tk sedar sbb sebenar pngundi takkn mngkan ph bkn sbb mereka tak sukakan ph dan sygkan bn tp disebabkan kelemahan ph sndiri yg tak pernh nk bljar dari kekalahan lalu. Pmbngkang sdikitpun tk pernh berubah cuma topengnya aja yg berbeza tp keadaannya ttp sama. Pmi. Pmimpin ph terdiri dari org2 tua yang patut dh bersara. Kelemahan dlm ph bgtu ketara yang mnyebabkn rakyat tak berasa yakin dgn ph

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko bust teori temberang…umno yg tak belajar hasil pru 13… Kerusi makin kurang undi metosot tapi masih nak bebankan rakyat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat tsib abu hassan tu baru umur 50 tahun?…orang tua PH orang tua yg masih dihormsti dunia…orang tua sangat ditakuti oleh najib kleoek…

Anonymous
Guest
Anonymous

Ok kita tgk aja teori betul ke tak. Bukn sekadr teori mklum balas dari rakan2 sekerja. Mereka mmg tak suka bn tp belom boleh trima ph disebbkn kelemhan ph. Org yg taksub mmg tkkn percaya bg mereka ph suci

Anonymous
Guest
Anonymous

Berapa ratus ribu rakan sekerja ko tu…pru 13 kerusi bn makin kurang…sabah dah ubah…makin kurang kerusi bn…johor dan kedah umno dah goyang….lingkop bn…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmglah tak ramai. Kbykan pbgundi mcmtu takde nk lingkup yg akan berkecai nnt ialah ph. Mng atau kalah ph akan berkecai nnt

Anonymous
Guest
Anonymous

Why is the GST rate in India so high (28%), while it is 12-15% on an average in 160 other countries?AnswerRequest▾Follow265 27 ANSWERSBalaji ViswanathanBalaji Viswanathan, CEO of Invento Robotics.Answered Jul 2The key issue is that we rely more on indirect taxes than direct taxes. There are two ways the government can tax you: Tax on your income [direct tax]Tax on your purchase [indirect tax]In developed economies, majority of the tax revenues will be direct. Most pay income taxes with very less exceptions. In India, majority of the tax revenues is indirect although it is getting better over time. Farmers and… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Macai najib yg tak paham english sila bukak kamus ato google translate….najib klentong mscai temberang…

RATK
Guest
RATK

CHECK MATE JIBAN GO TO ABBYS

PutraKraken
Guest
PutraKraken

Salam Sdra Budin Orang Malaya…terutama Melayu Malaya.Katak bawah tempurung.Tersenyum aku kerana gelagat mereka…seolah olah lebih tahu tentang bumi kenyalang melebihi kami.Malang sungguh malang…itulah kalau terlalu taksub dan sempit minda. Sabah dan Sarawak pun tak dapat nak bezakan…Kadazan, Iban dan Bidayuh pun tak tahu dimana mereka….apatah lagi Murut, Melanau, Bajau, Dusun dan Orang Ulu. Hai orang Malaya… kenali dulu kami….jangan ko bilang Sarawak banyak pendatang Filipina…projek IC dan sebagainya. Jangan ko bilang Kadazan pribumi Sarawak…mereka adalah saudara kami dibumi Borneo ini. Kami saling kenal mengenali dan bangga dengan kepelbagaian kaum dan budaya. Pesta Keaamatan dan Gawai Dayak berbeza tapi serupa. Gereja… Read more »

Rahman2
Guest
Rahman2

Syabas sdra putrakraken. I am proud of you as my fellow sarawakian.

Wish i were in kuching last nite.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa masih gunakan perkataan Malaya?…

PutraKraken
Guest
PutraKraken

Anon 10:35 Munkin sdra/sdri tak pernah jejak bumi Borneo. Sarawak Bumi Kenyalang dan Sabah Negeri Dibawah Bayu. Persekutuan Tanah Melayu ataupun Malaya. Perjanjian Malaysia melibatkan 3 entiti tersebut (Singapura tak kira lagi dan British sebagai Penjajah) Jangan berkecil hati kalau kami panggil Orang Malaya….kerana sesungguhnya kamu datang dari sana. Tapi berbanggalah kita semua orang Malaysia….dan kami sentiasa mengalu alukan kedatangan anda sekalian. If we can learn about you…why not you learn about us?…we cherish our multi ethnicity and cultures….Then we will respect one another and bond as one….that is how we live over here. Sekali pandang..memang sukar untuk orang Malaya… Read more »

john doe
Guest
john doe

Same quote as my comment above, but this time it's for my two Sarawakian brothers;

"يا سراواق ؛ إما آخذك أنا وإما
تأخذيني أنت، ولا مجال للفراق بيننا

"Ya Sarawak, Imma a'khuzuki ana waimma ta'khuzini anti, wala majal lil-firoqi bainana"

"Wahai Sarawak sama ada kamu akan menawan hati aku atau aku yang akan menawan hati kamu, tiada ruang untuk perpecahan di antara kita.

Salam dari Malaya.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Jgn menyombonglah putrakraken di sabah sarawak tu pakistan jual kain pun boleh dapat mycard dan sijil anak negeri.

Pejabat pendaftaran negeri mana yg buat mycard dan issued sijil anak negeri kpd pakistan jual carpet jual kain ni?

Mcm mana pakistan2 boleh mendapat lesen perniagaan?

Mustahil pejabat pendaftaran di malaya ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudaraku zack. Perkara pakistan jual karpet berlaku di zaman apa? Kita boleh mengubah senario begini dengan syarat PH mengambil alih kuasa di prn dan pru.
Peace, we are in the same boat
Don't rock the boat as those jackal from bn are waiting for the opportunity to drown the boat especially those retard bloggers

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Malaysiabaru
Guest
Malaysiabaru

Setuju bro zack

Bila org Borneo nak sedar diri … Menyumpit lepastu hilang… Macam tikam.belakang

Kalau lu berani buat perjanjian baru !!! Jgn setakat peluk Malaya… Buat intercourse terus…lah

Barulah perjanjian 10 dah tak.perlu.lagi…

bugis toyol
Guest
bugis toyol

Ada sekor Pelawak Malaysia berupa badut bibir pink dan rambut putih, kalau dia pegi mana2, habis jabatan keluar surat perkeliling paksa orang untuk sambut badut ini siap dgn sepanduk pujian. Itu tak campur lg dgn imbuhan dan hadiah pakcik makcik dan org muda yg 3 suku kena paksa sokong badut ni. Terpaksa…

Tapi TDM steady saja. Rakyat dgn sukarela dan bangga dapat jumpa TDM.

itulah BEZA TDM dgn badut tersebut… badut guna dedak utk disumbat dlm tekak balaci dia.

UMNO MEMANG CELAKA. BADUT RAMBUT PUTIH BIBIR PINK SAH2 CELAKA SIAL.

rahman jpc
Guest
rahman jpc

"Verni, Vidi, Vici (I came , I saw, I conquered) – julious ceasar.

Sabah here I (tun m) come. Insya'allah.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Friends, Malaysians and countrymen…

I come here not because I despise Najib, but I love my country more. Enough is enough for Najib & Rosmah plundering the nation's wealth and brought monumental disgrace to the entire world.

RATK
Guest
RATK

MELIORA(FOR MORE BETTER)MALAYSIA INSYAALLAH

Anonymous
Guest
Anonymous

HE…HE…HE…KITA TENGOK LER NANTI LAMPU ULTRAMAN MADEY AKAN MALAP…

WAK SUMAN TEMPE TU DARI SUBUH LAGI DAH MEROYAN…WAK…JANGAN CONFIDENT SANGAT WAK…NANTI KACIWA…UHUK…UHUK..UHUK…

john doe
Guest
john doe

Wow!!

Pak Rahman Ceaser the conqurer and pak othaman brutus the saviour; this one is from me:-

"يا سراواق ؛ إما آخذك أنا وإما
تأخذيني أنت، ولا مجال للفراق بيننا

"Ya Sarawak, Imma a'khuzuki ana waimma ta'khuzini anti, wala majal lil-firoqi bainana"

"Wahai Sarawak sama ada kamu akan menawan hati aku atau aku yang akan menawan hati kamu, tiada ruang untuk perpecahan di antara kita. "

john doe
Guest
john doe

Clarification:-

The above quote is from me but not for myself. I said it on behalf of The Grandmaster.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Salam Perjuangan & juga salam sejahtera bagi mu & keluarga bro john doe.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang ramai datang tu penyokong Dapigs di Bandar Kuching sahaja tetapi secara keseluruhannya ditempat-tempat lain dia orang masih sokong BN

RATK
Guest
RATK

Xnk mnang bnyk nk ckit ker xbaik tamak tamak jiban marah amik pangkat dier

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak payah susah2 brtnding dkt srwk pastkan smnanjung mng. Parti disana akan berpaling tadah. Lwan kat sana sudah pasti kalah kcuali taikun dap aja

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Statement bengap cuba nak klentong kenyataan sebenar….macam sorang anak cuba nak cover line bapaknya bila ceti datang nak pungut hutang. Si anak bengap kata…"bapak kata dia tak ada di rumah".

Benar yg ramai itu DAP (Di Atas Pagar) yg kini bertambah yakin dgn Parti Pakatan Harapan.

Saya lihat ramai juga yg berjilbab & muka sawo matang dalam gambar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tgk aja ultraman siapa yg bengap. Selaian dap parti lain boleh mng satu dua kerusi.

Anonymous
Guest
Anonymous

HE…HE…HE…KITA TENGOK LER NANTI LAMPU ULTRAMAN MADEY AKAN MALAP…

WAK SUMAN TEMPE TU DARI SUBUH LAGI DAH MEROYAN…WAK…JANGAN CONFIDENT SANGAT WAK…NANTI KACIWA…UHUK…UHUK..UHUK…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

0823 Kathy kojola kunyit ahah

Anonymous
Guest
Anonymous

TDM cakap tak payah duit. Tapi bila najib mau datang saja kena siap dedak …… ehh sori, duit !

RATK
Guest
RATK

Checkmate jiban lingkup macai n kuncu kuncu jadi alas kubur jiban suwey lorr baik kowg blah join ktaowg hee xpaksa pun tpi dgil gak kowg yg moron

RATK
Guest
RATK

Checkmate jiban lingkup macai n kuncu trmsuk lebai bakal jdi alas kubur jiban suwey lor so kalo xnak jdi cmtu macai blh join ph sblum jdi alas kubur jiban

Anonymous
Guest
Anonymous

Mato sepet ramai… reformasi cifut babi dulu orang kumpul sampai atas bombong stadiom lagi… ketewasan juga akhir nyer… alahai…

Ini kali mme nk lunyai mamak…. sepandai pandai menipu terbongkar juga akhirnya….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Statement bengap cuba nak klentong kenyataan sebenar….macam sorang anak cuba nak cover line bapaknya bila ceti datang nak pungut hutang. Si anak bengap kata…"bapak kata dia tak ada di rumah".

RATK
Guest
RATK

Hehe alassan dah gelabah puyuh lar tue

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn ckp besar dulu. Skdar ramai yang dtg bkn tentu ph blh mng.kalau boleh bg saingan dah kira ok. Jgn kalah teruk mcm biasa. Politik srwk berlainan dgn smnanjung kerana parti temptan lebih disokong berbanding parti dari semenanjung.

RATK
Guest
RATK

Bkn ckap bsar gelanggang dah buka
Skang sesi cabar mencabar
Harap jgn trkencing dlm seluar
Atau sembunyi celah gelegar
Bring it

RATK
Guest
RATK

Opps jgn nak baling suar tauu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelakar puak yang dh rasa besar kepala. Cakap besar bolehlah bila bertanding lawan sesama sendiri bila kalah pihak lain yg disalahkan

Najib
Guest
Najib

Saya PANTANG di cabar..

Macy
Guest
Macy

Ehem !Datuk seri! Seluar tu! Seluar tu x zip!

Najib
Guest
Najib

Itu tanya Kunan..

RATK
Guest
RATK

Tapi kalo cabar gak nnti saya lari kang semmbunyi bawah kain kak mah

GENG NAJIB
Guest
GENG NAJIB

Biasalah warga mana2 pun memang suka berkumpul ramai2 mcm pesta. Saja nak lepaskan boring duduk kat rumah. PH masih tak belajar dari sejarah…dlm ceramah PRU13 yg lepas, bukan main ramai lagi datang berpusu2 utk meriahkan ceramah mereka…tapi bila mengundi, Umno/BN tetap di hati mereka. Dapat laporan, ada yg datang tu diupah dgn duit kocek, makan minum ditanggung dan pengankutan bas disediakan. Kalau takde gula2 mcm tu..sorilah dia org nak buang masa datang…bukan ada apa2 faedah pun melainkan menambahkan dosa dengar fitnah dan hasutan berterusan…

RATK
Guest
RATK

Amboi amboi amboi GENG NAJIB DAH GELABAH PUYUH nak sekolahkan ph tpi bahasakan jiban amboi amboi amboi

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo tak ramai yg datang tak dapat 52% undi…hehehe

Malaysian Cybertrooper
Guest
Malaysian Cybertrooper

Hakikatnya TDM pergi ke mana saja pun tetap disanjung tinggi. Hatta walau ke bazar ramadhan sekalipun kita boleh lihat penerimaan orang ramai pada TDM.

Cybertrooper BN selaku talibarut Najib cuma mampu meroyan kat sini secara tak langsung membuktikan katakutan mereka.

Talibarut-talibarut Najib mencanang disini kononnya TDM adalah bapak perompak namun seekor tak berani buat laporan Polis.

Mereka juga mencanang kononnya TDM nak masuk UMNO balik tetapi saya yakin mereka cuma menipu diri sendiri kerana sesiapa saja yg benar-benar mengenali TDM sudah pasti tahu bahawa TDM bila dia dah tetapkan pendirian, tak ada siapa pun mampu merubahnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

cari makan bro..income dedak senang2 masyuk zaman ekonomi teruk…p/s. ada jawatan kosong tak utk dedakman?

Macy
Guest
Macy

Dorang tu sambil merapu sambil diseranahnya najib dalam hati. Sbb tu yg keluar x ada isi. Just for the sake of making a living!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo speaker DUN serawak berani sambut Tun madey ini bermakna satu isyarat yg jelas kpd najib…orang serawak pon pandai juga berpolitik…

Anonymous
Guest
Anonymous

Benda benda bab 'kalo' atau kalau ni benda x berlaku la bodossss..!! Apa.ke jadah …..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahaha…ketakutan….jangan panik…cuma kalo umno tumbang ko yg mampoos..

Anonymous
Guest
Anonymous

http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.my/2017/09/mahadey-tersepit.html?m=1

Link atas Mamak iskundur kutty dah cemas gelaban peguam dah bertindak bodoh dlm menisehati mamak iskundur maha batu api kutty… maklum la selalu ssgt penipu dan pembohong dapat peguam yg bodoss… padan ssgt la tu….

kikikikikiki…. setakat tu ramai nyer masa cifut babi dolu rakyat turun berdoyun doyun sampai duduk atas bumbung stadiom lagi…. berkecai ketewasannya…

alahaiiiii….. tungguuuuuu Tak sabau dah PRU 14 nk tiba…. mme nak kasi lunyai si tua renta ni…

ini kali ….

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengada lebih…najib masih bengong tak berani bubar parlimen…hehehehe

Anonymous
Guest
Anonymous

org tak pergi blog bodoh dia, bagi link pulak kt sini..komen la kt blog sendiri doh! Ke, ko sendiri tak baca? kopi pess je kot..sian…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Siapa nak singgah mykemut, husin lempoyang, dll….semua lopong-kosong macam hidup segan mati tak mau….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun madey berkunjung ke bandaraya kucing saje…mustahil dapat pegi keseluruh pelusuk serawak…tapi impak kunjungan ni keseluruh serawak… zaman IT ucapan tun boleh sampai ke banyak tempat di serawak…di semenajung pun boleh ikuti secara live walo tak de siaran tv….

Anonymous
Guest
Anonymous

Bumiputera kristian sarawak yg sambut tun di kuching, bukan setakat cina DAP. Ada paham? Itu sebab BN sarawak terkejut malam tadi. And bumiputera kristian sabah sudah mula tinggalkan PBS for shafei's Warisan. Umno boleh terus laa bercinta dengan PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno perlu pas kerana umno dah lemah…bila kuat pas ditrajang laa…umno tak mau share harta…

Mr J
Guest
Mr J

Anon 742, kalau betul maka ini antara bukti bahwa PH didokong Kristian. Gembirakah kita serah kuasa pada kafir evengelis?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr. Jamban HARAMJADAH…
Gembirakah kita di perintah oleh pasangan klepet yang terkenal di seluruh dunia? Yang tak pandai memerintah? Hanya tahu cari sumber dari keringat rakyat melalui gst dan pebghapusan pelbagai subsidi? Berapalah upah kau dapat untuk mempertahankan tuhan dan nabi umno kau ni, JAMBAN

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

RATK
Guest
RATK

Mrj ko baca komen aku pd post budin sebelum nie evengelis xabis how about cash is the king? Kategori syirik level braper ekk

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Anonymous
Guest
Anonymous

Evangelis serawak yg ramai dokong bn …mt Jebon buat lupa plak..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

kat Sarawak walaupun Kristian, mereka tak persoal kenapa Ketua Menteri nya Islam. Sebab mereka tak rasa tertindas dan di ragui sebagai anak Sarawak.

Apa kah selama ini Sarawak di dominasi oleh Kristian ke?

Kita aje yang sibuk nak kan pemimpin Islam… kelepet pun kelepet lah..

Contohi lah hubungan antara kaum di Sarawak.

Contohi lah Islam yang di potret kan oleh pemimpin Islam Sarawak.

Kita bukan sekadar mahu menang PRU tapi kita mahu Sarawak bersama kita kerana kejayaan pemerintahan islamnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

DrM mungkin tidak disukai oleh pemimpin2 tertentu tetapi pemerentahan nya tidak membebankan rakyat. Nama negara harum dipesada dunia.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Yes bro 07:11. It goes without saying and very obvious.

The truth shall always prevail…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Perkara biasa….ade yg suka dan ade yg tak suka…..mustahaknye yg suka kebih ramai dari yg tak suka…

Anonymous
Guest
Anonymous

Silap Ustaz Fadzil Noor juga (semoga roh nya di rahmati Allah) doakan Tun Mahathir panjang umur. Tapi tak doakan bukan Najib yang jadi PM.

Tun Mahathir di panjangkan umur dan Najib telah menyelamatkan Tun Mahathir dari kesalahan yang lampau kerana ramai lebih benci Najib dari benci Tun Mahathir.

Jika Najib bagus dan buat banyak perkara yang baik selama-lamanya keburukan Tun Mahathir akan di ingat.

Mr J
Guest
Mr J

Othaman, if the truth prevails then surely TDM and DAP will lose…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr. Jamban, bring it on sucker!
Suruh nabi najib kau bubarkan parlimen sekarang jugak!
TAPI MACAM MANA NAK BUBARKAN, TUHAN ROSMAH BELUM BAGI RESTU LAGI KAN?

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Mirror..mirror on the wall
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang Sarawak tak nak kena tipu lagi oleh Madey

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

A picture paints better than thousand words.

Ayat lesu longlai spesi 6:49 dah jelas menunjukkan kekecewaan…..!!

Macy
Guest
Macy

Betul tu pak othaman. Walaupun dgn tulisan, tapi nada kekecewaan jelas kedengaran!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dan kini mereka telah sedar mereka telah berkali-kali ditipu oleh Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan orang serawak saje sedar ditipu najib malah lebih ramai orang malaysia dah sedar ditipu najib dengan gst barang mahal minyak naik setiap minggu…

RATK
Guest
RATK

Komrad jiban dah kna inferior complex hlang daya brjuang umpama btang keladi kena salai

Anonymous
Guest
Anonymous

Sapa kata rakyat sarawak kena tipu oleh mahathir? Yang PDA itu, tun razak yang tipu…..ingat history does not lie.

Najib lied about 2.6 billion

Umno leaders under najib were all bulls, running around bullshitting. Thats why umno tak dapat masuk sarawak

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bandaraya Kuching tu seperti Cheras le, 90% dp penduduknya ada kaum Cina…. Sejak dulu lagi DAP menang di situ…. Kalo Mahathir tak pergi pun parliment Kuching tetap di menangi ole DAP… Kalo berani try le masuk luar bandar tengok, pergi ke rumah panjang, macam Najib duk buat tu….

Tak kisah le, korang tumpukan (concentrate) ke kawasan2 bandar2 saja, kami tumpukan di kawasan liar bandar tau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul sangat ..
Terbaik

Si Budn dan mereka yg masih tidur lagi kat sini memang kena tipu dan syiok sendiri…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Habis tuuu yg menyambut ketibaan Tun Mahathir beserta tokoh2 P HARAPAN kan Speaker Dewan Negeri Sarawak, siap ada press conference lagi, apa cerita atau kamu nie memang tak habis sekolah macam Najib ker….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Nama pun bandaraya.

Kat KL macam-macam bangsa ada .. bukan sahaja bangsa tapi macam-macam warga negara ada.

Dah nama pun bandaraya pusat pengerak aktiviti ekonomi harian malah segala urusan kerajaan berpusat di KL.

Kucing menjadi tumpuan, baik orang bandar, orang pinggir bandar, orang luar bandar, orang kampung hingga orang pendalaman.

Sebilangan kalangan mereka datang dengar ceramah Tun Mahathir dan apabila mereka balik ke tempat masing-masing mereka akan propaganda kan pada masyarakat di tempat mereka.

WIND OF CHANGE ..

– TC –

Anonymous
Guest
Anonymous

Ermmm…orang pendalaman tetap camtu sebab tiap2 pru dapat hadiah khas tok batin mereka tu..bila dekat pru macam2 bijan tabur kurrrrr kurrrr kurrrrr

Dapat tv free
Dapat generator free
Dapat perahu free
Dapat enjin perahu
Dapat kain baju

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahaha, cakap mmg x guna akal! mmg lumrah ahli umno ngok, ada ke dap hantar cina ramai2 ke sarawak! Hahaha….

RATK
Guest
RATK

Haha ph mnang sket kat sarawak pun jiban dah gulung mnang bnyak yahoo kata usin lempoyang saudagar onta

Mr J
Guest
Mr J

TC, bawa balik TDM ini bukan winds of change tapi bawa balik segala masaalah yg hendak di change oleh reformasi dulu. Takkan lupa kot…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bawak balik tdm hanya untuk memperbetulkan dan menaik kan imej malaysia ni daripada kemusnahan yang TERSANGAT TERUK di kerjakan pasangan tuhan dan nabi bani umno ni

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Anonymous
Guest
Anonymous

J. Pak Lah yang bawa wind of change selepas Tun Mahathir. Macam-macam Pak Lah buat seperti batalkan projek jambatan bengkok, projek Bakun dan kembali kepada pertanian. Najib sepatutnya buat yang lebih baik dari apa yang Pak Lah buat tapi lagi teruk Dah elok-elok duit di selamatkan oleh Pak Lah, Najib buat 1MDB yang tidak ada untung melainkan berhutang.. Sebab itu Tun Mahathir lawan Najib sebab nak change sistem yang telah banyak Najib rosakkan dan salah-guna kuasa yang sangat rakus. Wind of change tu bukan nya apa yang Pak Lah buat tak betul. Pak Lah cuma slow.. dan bukan nya apa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa PRN Sarawak hari tu kenapa pembangknag kalah teruk??

Madey masa tu dah jadi pembangknag
Isu 1MDB dimanipulasi secara besar2an
Kempen DAP punya ramai orang dtg

Last2…DAP kalah teruk, pembangkang terus terkangkang!

Kat Sg Besar dan kuala kangsar pun sama.
Madey tak ada beri apa2 kelebihan pun
Pembangknag kalah jugak dan terus terkangkang

Pakatan harapan…..yang tak ada harapan!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Menang sebab poster & gambar Penyamun Najib diharamkan.

FAHAMMMMMM……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Bapak penyamun siapa???
Bukan ke Madey….

Bukan aku cakap tapi Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim, Mat Sabu….yang sekarang ni telah menjadi bantal peluk Madey

hehehe

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

RCI 'Torek Telinga' dah pun selesai. Apa lagi, jika Tun Mahathir bersalah, kenapa tak gari & hadapkan dia ke muka pengadilan?

Najib beserta kuncu2nya kecut tak ada telur kah, termasuk kamu pengecut masih berselindung di sebalik Tikus AnonyMOUSE, takut dijejakki, bukan kan..kan..kan..???

Macy
Guest
Macy

Krajaan klepto dah ketar lutut tgk tsunami rakyat! Najib tgh pikir nak buat apa lagi utk up kan imej dia. Tapi kita tahu makin dicuba makin kelihatan bodoh dan merapu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai tajaan jho lo cakap jee tun madey merompak tapi takut repot polis…ketua prompkak 1 mdb dibebaskan loyar buruk negara…

Anonymous
Guest
Anonymous

Harta yg penyamun kat sarawak tu kebas rasa2nya boleh buat 10 pan borneo.

RATK
Guest
RATK

Insomnia jiban n the gang

Mr J
Guest
Mr J

Anon 753, sabarlah tunggu Lapuran RCI. Rasanya lapuran itu mungkin tidak menurut cita pembangkang. Beratus billion dah lesap zaman TDM. Agak berapa ratus billion lagi akan lesap kalau dia naik? Apakah rakyat nak pemimpin yg berkata 'saya tak tahu kerana bukan urusan saya' bila beratus billion lesap?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bodoh la kau jamban, kalau jiran kau punya bini kena rogol kau boleh tahu ke? Melainkan kau yang jadi perogolnya

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mrs jubok,
Yang bijan tak tau duit masuk akaun dia macamana?
Yang bijan tak tau apa yang dia sain macamana?
Yang kau tak tau bila kau nak kojol macamana?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang aku lihat kat gambar tu sebijik macam semasa kempen PRN anjuran DAP…memang ramai.

Maknanya memang ramai penyokong DAP la yg datang ni..
Tak heran!! sebab madey sekarang kawan baik DAP

Sebab madey sekarang dah kena cucuk hidung oleh DAP

Lim Kit Siang kata… madey! kau kena ikut cakap aku. Kalau tidak, nanti byk lagi kes kau akan aku dedahkan.
kalau kau sokong aku, semua kesalahan kau aku maafkan

hehehe…..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bila dia tersengeh 'hehehe' meluat macam Jahid Komidi, dgn sendirinya menelanjangkan dirinya.

Saya yakin semua pembaca blog pasti tahu siapa BN cybertrooper ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

hehehe….Othaman

Rileks la…

Aku sekadar nak sedarkan diri mereka yang masih tertidur dalam celik..termasuk kau

Itupun kalau kau nak cari kebenaran…

Macy
Guest
Macy

Bn cybertrooper yg otak senget tu ker pak othman? Kebenaran versi umno dimana yg salah dilindungi!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Betul lah tuu bro Macy.

Salam Perjuangan & terus berjuang demi yg Haq.

Anonymous
Guest
Anonymous

6.36… Yg bodooh saje tak tahu siapa merompak 1 mdb…hehehe

RATK
Guest
RATK

BARISAN ANAL dah gelabah puyuh sampai bleh mati beragan

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun jarang ke Srawak
Sebab tu masa dia memerintah, Srawak terpingggir
Sekarang dia dah insaf
KM saja nak biarkan Tun masuk untuk lihat sendiri pembangunan Sarawak dibawah Najib

Itupun kalau Madey masih tak sedar diri,
kalau cakap yg bukan2…mungkin ini yang terakhir untuk dia dapat masuk ke Sarawak…

Ada faham ka!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Tadinya menyamar konon Nukilan Tulus Ikhlas Alumni Newcastle University….???

Ini dah masuk jarum halus tukar taktik, nampak…!!

Toksah lah buat cerita karut yg sah2 tak masuk book. Rakyat Sarawak ada mata, telinga & akal untuk menilai kebenaran jasa Tun Mahathir.

UMNO yg ada sekarang biar mampos & kojol. Cukuplah segala penderitaan yg UMNO & Najib bagi kpd rakyat & penghinaan kpd The Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.

FAHAMMMMM….???

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku orang Sarawak faham sangat dengan cara politik orang semenanjung…

Tak usah datang ke Sarwak nak pecah belahkan kami

Kami senang dan suka dengan cara pemerintahan sarawak pada masa ini…Tak perlu ditukar!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Bila pulak tau2 dah jadi orang Sarawak?

Betul2 kaki klentong & penipu macam Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kaki klentong dan Kaki penipu ialah madey!!

Itu Anwar, LKS dan Mat sabu yg cakap!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan ganggu aku Wak Suman Tempe aku sibuk ni…malam ni aku ada ceramah…

FAAHAMMMM!!!!

Wak …malam ni tak pi pasar malam lagi ker….cari ahli cap Munge…banyak kat lorong – lorong sempit sekitar pasar malam kat JB tu…kih…kih…kih…

Berangan jer lah ko Suman…nak rampas Johor dari BN…kah…kah…kah…

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

KERA2-jaan BN/Borosmah Najib…??

S E L I S I H ……….!!

Now listen to this….

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang ramai ialah penyokong DAP sarawak….

Anonymous
Guest
Anonymous

Champion …ada macai nk banding tun dgn najib.tak yah la banding macam langit dgn bumi

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun memang champion…

– Bapak perompak
– Bapak rasuah
– Mahafiraun
– Mahazalim
– Bapak U-turn

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Cybertrooper BN Kejora dgn pelbagai nama2 samaran masih melontar makian di sana sini konon Negarawan Terbilang ini hanyalah bagai seorang Singa Tua yg tak ada gigi dan gerun. Bumi Kenyalang bergegak gempita dah….!! Adakah patut seorang murid seperti Najib yg tak habis pengajian (school drop-out) hendak ikut Pak Lah yg menderhaka & ingkar kpd Tun Mahathir, seorang pemimpin yg tentu2nya telah diiktiraf di seluruh dunia sebagai The World Class Grand Old Statesman, terutama di kalangan negara2 Islam khususnya…..?? Pak Lah & Najib dah lah bengap & lembab, sombong pulak tuu…!! Semua pemimpin2 badut UMNO yg ada sekarang pun sama tak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hidup PH untuk Sarawak!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana Kathy kojola kunyit???

Anonymous
Guest
Anonymous

215 217,

Apa? Pendeknya jatum vaitrup ko berdua.
Sudah sah Sarawak akan pancung UMNOBN selayaknya. Setakat nk kutok NEGARAWAN t Tumpol bhai, ko belum kenal cukup Sarawak.
Hendak domba ethik, jauh sikit.
Hendak Jual kunci Sorga sorry.
Tong air biru..kami ambil hak kami.
Dgn mcm ni punya nukilan, bos ko
Jiban Taek Hai mesti kasi potong upah dedak ko.
Rancang ,Cash, Kantoi…dhbbrapa kali Kantoi daaa,Letih mau ulang.
TAK SADAR2,Sarawak dan semua negeri dah jadik Fixed Deadposit pada UMNOBNPAS. Rehat akur la 5 tahun tgk, dh 60 tahun, cukup rosaknya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kemasukan Tun M ke Sarawak sebenarnya adalah muslihat sahaja untuk mengaburi mata pakatan pembangang. Jika difikirkan secara logik akal, kenapa Ketua Menteri Sarawak membenarkan Tun M untuk ke sana? Tidak lain tidak bukan ini adalah petanda Tun M akan kembali memasuki UMNO semula. Sedikit demi sedikit ahli PPBM keluar dan menyertai UMNO. Menurut firasat saya daripada Mahaguru Wirawan Suryawaman dari Gunung Kelinchi,Pulau Pisang, Java Timur, ini adalah petanda kembalinya Tun M ke UMNO semula. Puak2 pembangang, tidakkah kalian lupa Tun M lah yang menyebabkan Dato Anwar meringkuk ke penjara???

Nukilan Tulus Ikhlas Alumni Newcastle University

Permadu Malaysia
Guest
Permadu Malaysia

Ada kenungkinan parti pesaka pimpinan KM nak join PH. Itu sebab Tun M tidak dihalang. Soal masuk Umno semula tak timbul. Lagipun KM tiada pilihan terpaksa menghormati majoriti rakyat Sarawak yg menyanjungi Tun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun Mahathir nak masuk semula UMNO tak payah susah-susah nak buat macam itu.

Najib cakap je letak jawatan. Itu pun kalau Zahid berani jumpa Tun Mahathir.

Kau dah sasau sebab gambar tu.

Itu lah orang tua yang kau kutuk..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun jarang ke Srawak
Sebab tu masa dia memerintah, Srawak terpingggir
Sekarang dia dah insaf
KM saja nak biarkan Tun masuk untuk lihat sendiri pembangunan Sarawak dibawah Najib

Itupun kalau Madey masih tak sedar diri,
kalau cakap yg bukan2…mungkin ini yang terakhir untuk dia dapat masuk ke Sarawak…

Ada faham ka!!!

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Nukilan Tulus Ikhlas Alumni Newcastle University….???

Jgn nak memandai-mandai masuk jarum halus yer…!!

UMNO yg ada sekarang biar mampos & kojol. Cukuplah segala penderitaan yg UMNO & Najib bagi kpd rakyat & penghinaan kpd The Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.

FAHAMMMMM….???

Anonymous
Guest
Anonymous

Nukilan Tulus Ikhlas Alumni Newcastle University

Anda terbaik

Penyedar kepada mereka yg tengah tidur!!

Macy
Guest
Macy

Alahai! X ada org sokong, last last dia sendiri tulis kononnya jadi penyokong! Nice try sucker!

Anonymous
Guest
Anonymous

Menteri2 kat sarawak senang lenang, rakyatnya yg susah.

Anonymous
Guest
Anonymous

KM sarawak nak test market tunM tu….biasanya orang besar2 sarawak ni paling senang sgat lompat sana sini.sb mmg ada ura2 tsunami perubahan akan berlaku di sabah sarawak..

Bila dia tgok situasi kedatangan tunM macam ni.kemungkinan besar ramai yg akan tukar kapal,dan ada yang bubar cawangan.

dah tau nak jadi lauk pru ni apa nak tunggu lagi derrr……

Hidup lagi ek kau alumni newcastle penipu rakyat???

Anonymous
Guest
Anonymous

WAK SUMAN TEMPE…DERITA SANGAT KER KEHIDUPAN KO……

KAN KO KAYO RAYO….

TAK TAHU LER AKU SAPA YANG MAMPOS DAN KOJOL SELEPAS PRU NANTI WAK….

FUKATAN HAPRAK NAK RAMPAS JOHOR KER…

BAK KATA SIASSMIN MB JAMBAN…SILAKAN……KIH…KIH…KIH…

Mr J
Guest
Mr J

Anon 824, dulu masa PRN cerita Tsunami juga. Tapi tsunami pihak pada BN. Rakyat Sarawak masih ingat 'jasa' TDM. Kita tunggu keputusan nanti…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr. Jamban, kalau nak tahu prn atau pru kena tsunami ke tidak, tukar segera semua pegawai yang bekerja sebagai pegawai pilihanraya. Ambil semuanya yang tidak berpatisan. Amacam, ada berani ke. Gebang aje lebih la kau JAMBAN

Anonymous
Guest
Anonymous

INSYAALLLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14…AMIN….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa orang Sarawak ni?

Kan Tun Mahathir telah menyebabkan kerugian Forex.

Kan umur Tun Mahathir dah 92 tahun, nyanyuk pulak tu.. asyik lupa.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahniah syukur ya allah amin

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengan ini di ishtihar kan kemenangan utk Pakatan Harapan,
Najib dan rosmah tak boleh keluar toilet kerana di serang sembelit terkejut,
Terutama rosmah,
Tak sanggup nak mengata lagi, semua org dah tahu,

Anonymous
Guest
Anonymous

hehehe…

Mudahnya kau kena tipu

Orang bodoh tulis dulu baru fikir

Tapi orang bongok terus tulis dan tak pernah fikir. Inilah orang yg tidur dalam celik!!

Macy
Guest
Macy

Tapi anjing kurap umno terus menyalak sambil cium taik!

RATK
Guest
RATK

Hikhik anjing bercawat ekor macy dah trbongek paisey kesipuan

RATK
Guest
RATK

BARISAN ANAL jiban n kuncu kuncu telah salah memangkah umah pemimpin di sarawak lalu terambush jamban ketua kg dusun hikhik mnyebabkan konflik dgn sarip dol gangster
yg mmpnyai kpentingan d wilayah itu sumber risikan jason bourne

Anonymous
Guest
Anonymous

MIMPI JER LAH NAK MENANG PRU….

Anonymous
Guest
Anonymous

Begini kah sambutan untuk parti alam maya?

Parti yang ada 4 orang penyokong dan 60 orang pemimpin. Parti yang di tinggalkan oleh Hamidah dan Anina kerana pemimpin gila kuasa.

Selepas ini bertambah lagi lah orang Sarawak yang menyokong Pakatan Harapan. Sebab pimpinan Sarawak selalunya mengikut kehendak rakyat.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Wahh…hebatlah kamu 02:00 menyindir-nyindir bagai pukul Red Indian sindir Koboi.

Salam Perjuangan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan niat untuk menyindir ..

Tapi supaya berfikir..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Aduh mak…sebiji penampar singgah kat muka Cybertrooper BN…bagai beruk termakan belacan, menggelupur tak karuan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Td mlm sy n fmly dtg tengok, mmg ramai org dtg. Hujan renyai2 tp demi Tun kami sanggup. Semua bangsa dtg. Selama ni aku pandang serong kat LKS..mungkin aku rasis tp cara kehadirannya yg terlalu humble membuat aku insaf..Tiba je Tun M, semua org berlari anak menyambut kehadirannya membuat aku rasa betapa hebatnya aura Sang Guru Pahlawan Melayu. Aku bangga ada Mahathir Bin Mohamed. Women Sarawakian ai nimen Pakatan Harapan…

Anonymous
Guest
Anonymous

KAH…KAH…KAH….TERASA INSAF KONON….

BERANGAN JER LAH FUKATAN HAPRAK NI….

WAK SUMAN TEMPAE….SI JIDIN PAGOH DAN MAKWE SI NINA GHEE APA KOBAR….LAMA TAK DENGAR CERITA….DAH JADI SAMPAH LAK KER…KIH…KIH…KIH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Begitu lah sambutan untuk se orang
negarawan.

Kalau setakat yang sambut 1000 orang itu bangsatONE.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

I've said not once nor I've said twice.
Those morons never listen to my advice
Mirror.. mirror… on the wall.
Who is the greatest among all?
(Tun Mahathir, Hadi or Najib no balls?
Or who among them will have a great fall?
It's Humpty Jibby with no balls…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kurang bijak Ketua Menteri BN Sarawak gunakan kuasa imegresennya untuk halang pimpinan PH ke Sarawak. Sepatutnya gunakan sebagai #ugutanhalus kepada pimpinan BN Semenanjung yang tamak haloba.

Najib dan Rosmah guna peruntukan pentadbiran Persekutuan melampaui batas. Akhirnya… infrastruktur dan perhubungan di Sarawak jadi terhad dan mundur. Lebuhraya Pan-Borneo yang dibina dah siap ke belum? Di Semenanjung Lebuhraya Pantai Timur – Utara Selatan – makin bertambah seperti harga tol!

Jika sokongan rakyat kepada PH meningkat, sudah pasti Najib dan Rosmah terpaksa memberikan peruntukan tambahan kepada Sarawak!