SEMUANYA TAK BOLEH PAKAI!!

Satu pihak bercakap tiada lagi sebarang rundingan, tetapi satu pihak yang lain seolah-olah merasakan mereka sebahagian daripada kerajaan negeri Selangor.
Mana satu nak diikut?
Atau adakah Pas sekarang sudah terbelah dua?
Untuk kesekian kalinya, diingatkan kepada PKR khususnya dan Pakatan Harapan amnya, mereka tidak perlu lagi membuang masa  terus melayan karenah dan telatah Pas dalam menghadapi pilihanraya akan datang.
Baik yang mengatakan sedia berunding, pintu rundingan telah tertutup atau memberi gambaran sama-sama ingin mempertahankan Selangor atau apa saja kenyataan lainnya, semuanya tak boleh pakai. Ia palsu belaka.
Selalunya begitulah, setiap kali ada kenyataan daripada pemimpin tertentu Pas bahawa mereka sedia berunding, ia kemudian akan dibalas oleh satu pihak lagi yang mengatakan tiada lagi kerjasama perlu diadakan.
Bila satu pihak mengatakan tiada lagi rundingan, muncullah pula kenyataan lain yang seolah-olah Pas tetap ingin bersama, terbuka kepada perundingan atau setidak-tidaknya mahu bersama dalam mempertahankan kerajaan negeri Selangor.
Sebenarnya, semua itu adalah wayang belaka.
Ia hanyalah kenyataan yang mahu melengah-lengahkan kesepakatan dan menjadikan Pakatan Harapan tidak bersedia sepenuhnya menghadapi PRU 14.
Kalau pun ada yang berbeza pandangan, selagi Hadi Awang lebih cintakan Najib Razak daripada kebenaran, tiada apa yang dapat pemimpin Pas lain lakukan. Mereka pula tentu saja tidak sedia meninggalkan Pas.
Jadi, akhirnya mereka akhirnya akan tetap wala’ kepada Hadi dan Pas. Buang masa saja melayan mereka.
Lebih penting bagi PKR dan Pakatan Harapan ialah terus bergerak ke hadapan dan meyakinkan pengundi bahawa UMNO dan Pas atau Pas dan UMNO adalah gabungan yang satu.
Mengundi atau memilih salah satu daripadanya, yang kekal berkuasa nanti tetap seorang kleptokrat yang akan memusnahkan segala impian rakyat Malaysia untuk membina kehidupan masa depan yang lebih baik lagi. (ShahbudinHusin 27/08/2017)
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:52 pm

116
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousTajulThe PhantomUP the Moderatesrahman jpc Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

setuju sangat pada tulisan admin…

UP the Moderates
Guest
UP the Moderates

Majlis presiden PH kena procced..
Untuk tubuh, pembentukkan struktur kepimpinan PH Selangor(secara rasmi).

Apabila dah wujud, secara rasmi.
Azmin Ali tidak boleh nego lagi..ikut sesuka hati.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ramai sudah lama tahu PAS tak boleh pakai. Tapi yang akan jadi tak boleh pakai tak lama lagi ialah PKR. Buat apa PKR masih bersikap bodoh nak terus berunding dengan PAS. Kan orang dah kata tak nak kerjasama?
Walaupun jika PKR berjaya memujuk PAS kerjasama, apa akan terjadi kepada kerusi yang dimenangi PAS melalui Harapan kelak? Tak takut ke PKR jika PAS khianat dan berpaling tadah menyokong UMNO?

Anonymous
Guest
Anonymous

mmg benar..
kenyataan parti lobai yg kerap tak ko sisten…plip..plop..itu sebenarnya strategi utk melemahkan PH. Target mereka adalah PKR.
PKR jgn jd BODOH…
Apa yg kamu terhengeh2 minta sedekah dr parti lobai.. apa yg kamu dapat??? Najis yg kamu terima.
Faham tak..PKR???
Jangan sampai rakyat meluat dgn kamu2 semua.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepentingan negara mengatasi kepentingan peribadi….jangan bermain politik sangat….straight to the point…selamatkan Malaysia…kearah pimpinan bersih…cekap dan AMANAH…

Rakyat marhaen
Guest
Rakyat marhaen

Azmin benar2 sudah tersilap langkah. Nampaknya yg dikendong akan berciciran yg dikojar tak dapek. Sebahagian besar pengundi dah berazam utk menolak umno/bn serta pas ke laut pada pru kali ini, kerana keangkuhan dan kebongkakkan mereka terutamanya pas. Tetapi bila azmin masih coba menagih kasih, sedangkan kenyataan2 yg keluar dari molot2 pemimpin pas amat menghiris hati, mengguris rasa, penuh dgn kesombongan, bongkak, angkuh, takabbur, dan rakyat serta penyokong pas terdahulu (bukan ahlinya juga bukan wala'uns butahatinya) berazam utk mengajar parti yg berselindung disebalik agama ini, tetiba langkah azmin amat2 mengecewakan. PH kini akan kehilangan sebahagian besar penyokongnya kerana kekecewaan ini, terutamanya… Read more »

UP the Moderates
Guest
UP the Moderates

Sepatutnya…Azmin Ali berjiwa besar. bersama-sama dengan Pemimpin PH menawan Putrajaya dan negeri-negeri di Malaysia(Sabah dan Sarawak).

Peliknya.. Azmin Ali hanya nak kekalkan kuasa hanya di Selangor sahaja bersama Pas? Hmm..
Hampas lah Azmin!

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai tgh tunggu hujan. Kalau dah hujan tak turun-turun org semua sibuk gali perigi atau cari sungai. Tapi cai ni pemalas, malah sibuk pula kempen dan paksa org lain percaya yg hujan akan turun. Tunggu lah cai, tunggu lagi, tapi tak payah la nak marah-marah dan paksa-paksa pd org lain yg tak nak ikut kamu tu. Kami rajin dan tetap berusaha mencari alternatif lain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Masalah pkr selangur tak serius walaupun kini perpecahan berlaku tapi tak seimbang dimana hanya 1/10 yg bersahabat dgn Pas manakal 9/10 yg bertekad memutus hubungan dan Pas,. Hanya azmin yg lembab tak boleh baca sokongan teramai kerana hari2 dihimpit oleh pemimpin Pas yg talam 2 muka. Namun di Kelantan pkr tidak diminati sangat kerana pengundi menyokong parti amanah yg rasanya lebih tegas dan positif dgn perangai pemimpin Pas Kelantan yg macam lembu dicucuk hidung oleh hadi yg di tunggang najib umno

Anonymous
Guest
Anonymous

Melihat Raptai Merdeka sedang mengada kan latihan pagi tadi membawa kenangan yang tidak dapat di lupakan. Masa zaman Forex kontijen yang menyertai raptai sebanyak 70 ke 80 kontijen termasuk Motorolla dan beberapa kilang elektronik. Ada yang sejauh Utara datang dengan penuh bersemangat. Kebetulan kontijen saya yang ke 37 dan awal pagi sebelum pukul 5 dah bersedia. Kira-kira pukul 6 lebih semua kontijen telah berbaris. Bermula dari Bank Pertanian, kontijen di pecah dua. Satu hingga ke Puduraya dan satu lagi hingga ke muzium negara. Saat rasa berbangga ketika betul-betul mengusik jiwa .. Apabila berlangsung nya perarakan kontijen, satu demi satu kontijen… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ape bleh buat…caiii dedak tetap nak undi bijan.ekonomi manpan kabonyer

Rakyat marhaen
Guest
Rakyat marhaen

Betullah bro, sekarang ini nak letak bendera kat kereta pun rasa amat memualkan, kerana pemimpin umno akan mengambil kesempatan dgn menyatakan bhw jika banyak kereta memasang bendera ini bermakna menyokong mereka. Dan saya akan kembali memasang bendera dgn meriahnya dirumah dan kereta saya bila kerajaan dah bertukar nanti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalo semua tak boleh pakai, nak sayang apa lagi, duk menyebuk apa lagi, bukankah Amanah ada,
buang sajalah PAS tu.

Mana boleh lu may pakai adek, kakak sekali gus

Anonymous
Guest
Anonymous

Tong kosong apabila diketuk bunyi kuat/bising,tetapi apabila diisi dengan sesatu maka hilanglah bunyinya.Baginilah apa yang terjadi dg parti pas atas sandiwara politik yang ingin dipentaskan untuk tontonan umum.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tentu tongnya jauh lebih besar dari tin milo kan kan kan.

rahman jpc
Guest
rahman jpc

dlm dunia politik yg penuh dugaan n cabaran,

saya hanya bolih kata 'keep yr friends close n yr enemies closer"

selalu nya orang no 2 lah yg selalu nya akan mencari helah utk d nobatkan sebagai ketua.

The Phantom
Guest
The Phantom

Pak Rahman……adakah orang no 2 yg sanggup mati demi orang no 1 tu…??

rahman jpc
Guest
rahman jpc

hi hi hi ! adakah u tujukan komen u kpd wak jahid?

dia cakap mcm tu olih kerana tlh d 'check mate' olih najib apa bila hishamuddin tiba2 saja d lantik memegang 'port folio' khusus.

kalu tak mempamirkan kesetiaan secara terbuka, mek semah akan 'terajang' wak itu keluar pintu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya akan undi sesiapa saja calon atau sekutu bn (Bukan Najib)…tak kisah le PKR ke..PPBM ke..DAP ke..asal Bukan Najib..

Ya…undilah bn (Bukan Najib) !!!

kah kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Undi PAS = undi BN
Undi BN = undi PAS
Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

Anonymous
Guest
Anonymous

Bubarkan saja paspispus ni,,, ada pun buat menyusahkan,,,,lebih baik bubar daripada jadi penyebuk, sepanjang zaman,,,selayak nya walauna2 paspispus ini ialah tiap2 hari jumaat duduk tepi pagar masuk masjid pegang tin milo,,,lagi besar faedahnya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu lain
Sekarang lain
Dulu PAS boleh di pakai
Sekarang PAS dah serabai

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu lain
Sekarang lain
Dulu sampai di kafirkan
Sekarang sampai berpelukan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu kafir
Sekarang sedondon.
Dulu kafir
Sekarang tidur sekatil.
Dulu kafir
Sekarang pimpin tangan.
Dulu maki kafir
Sekarang puji-memuji
Dulu doa KO
Sekarang semua OK.

Dulu dia kata orang tu kafir.
Sekarang Tok aji menikah dengan kafir tu.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Boleh pakai ker tok aji naikmoto kapir tu?
Muka pun dah mcm babi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Muka madey yg dh macam babi tunggal meroyan kuasa.. Macai bebal babi tonyok..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 13.03,
Muka kau pun macam babi tonyok mati pucuk. Gear tak leh naik. Meragam sondol sana-sini.

Macy
Guest
Macy

J dgn suku sakat dia Mmg x kuat iman dia. Agaknya dah berapa ramai org umno yg dah murtad smenjak umno kerjasama ngan mca,mic. Iman dorang ni mmg lemah, nampak duit, dikapurnya, nampak arak ditogoknya, pendek kata x boleh ada dugaan sikit pun, badak pun ditutuhnya, apa lancau…

Macy
Guest
Macy

Kalau ikut kata abg aji kite, org umno tu sendiri dah kapir, apa lancauuuu..

Anonymous
Guest
Anonymous

Agaknya mak mrj pun murtad la aku rasa…sb tu tak boleh ajar anak dia elok2 jgn mainkan isu agama dan kaum untuk kepentingan pemimpin bijan bugis

Macy
Guest
Macy

Dan kalau ikut amanat abg aji kite juga, kita skang ni di perintah oleh org kapir! Apa lancauuuu..

Macy
Guest
Macy

Patutla, skang baru masuk akal, sbb tu dorang x ada rasa takut pun main main ugama utk kepentingan politik mereka! Cisss! Apa lancauuuu..

Macy
Guest
Macy

Dan j pulak jual lendir sampai ke pagi! Apa lancauuuu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Bunga x main bangsa dan agama?
Yg didepan tak buka mata..
Hanya tau nk mengata..
Ingat pesan madey..melayu mudah lupa..

Macy
Guest
Macy

Alaa j, kau pakai anon plak ke? Apa tuttttt!

Anonymous
Guest
Anonymous

1.35
mmg parti bunga RAYA mainkan isu agama dan bangsa. TAPI bukan dengan menakutkan org, bukan dengan mengkafirkan org mcm puak2 ko buat

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu lain
Sekarang lain
Dahulu liwat
Sekarang jabat

Macy
Guest
Macy

X kiralah kau nak meliwat ke,
Kau nak kena liwat ke,
Asal kau undi ph!

The Phantom
Guest
The Phantom

Pangkah apa saja janji bukan BN & Pas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu lain..
Sekarang lain..
Dahulu RASIS..
Sekarang boleh KISS..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau ada PAS dalam PH, nescaya aku tak ke;uar mengundi

Anonymous
Guest
Anonymous

setuju.

saya pengundi luar kawasan, tanggung perbelanjaan sendiri untuk menangkan PKR.

Tapi nampak nya kali ini, tidak mengundi walaupun PKR berhenti berunding dengan PAS.

Dalam dunia politik saya hanya bagi peluang sekali. kerana sebagai pemimpin mereka jangan buat keputusan cincai-cincai… dan cakap pun cincai-cincai…

Dennis The Menace
Guest
Dennis The Menace

Otak kosong ko J, tak lepas2 mulut busuk ko dengan Avengelis ko. Ada Avengelis perintah negara selama ni? Ko Takut Umno kalah, jadi ko pakai cara lama takutkan Melayu supaya sokong ko Kan? Trick lama tak jalan J.

1 Undi PH bermakna 1 Undi untuk selamatkan negara dari Bijan dan pariah macam ko. J, otak ko rosak dah. Tak sokong Um-no, Evengelis pala otak ko. Kita orang Undi Pakatan ni, takde pun lupakan Allah, sembahyang, ke surau jugak, tak songlap Wang negara.

Ko J sokong pencuri rupanya..walaupun Melayu Islam, bohong, pencuri ko tetap sokong, demi Islam kononnya, my foot!

Anonymous
Guest
Anonymous

Struktur PH serupa evengelis.. 3 peribadi 1 hakikat..Madey = Tuhan Bapak.. Anwar = Tuhan Anak.. Jijah = Roh Kudus..Kan dh ade doktrin evengelis tu..Semua sama kuasa.. Bukan aku ckp.. Korang yg bgtau..Terima jelh sebab kn dh terlanjur dakap evengelis.. Yang songlap duit negara tu madey..Kau x percaya ke?Ko pegi Tanya Lim kit sial.. Emmm.. Tp dia ckp melayu pun tonggang langgang tentu kau x faham..maklum le pendatang cina bukit Dr fujian.. Hah.. Kau tanya Anwar Ibrahim.. X boleh jugak..cmne nk jumpa dia sebab masih Banduan kes main pungkoq jantan.. Hah.. Kau jumpa je Mat sabun tu.. Dia boleh bgtau siapa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Undi PAS = undi BN
Undi BN = undi PAS
Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

The Phantom
Guest
The Phantom

Negara ni tak payah tunggu evangelist nak jahanamkan…..sekarang pon dah jahanam…..melayu sendiri yg lingkopkan melayu.

Apa jadi pada Felda…??? Projek ikan sturgeon..?? Saham FGV..?? Duit bayar Aabar Ciplak, duit KWAP, KWSP, Tabung Haji yg dibuat peleburan (bukan pelaburan)….???

Hutang negara dekat2 trillion. Ekonomi naik pon tak guna……lepas tolak campor bahagi hutang…..baki yg tinggal seciput jerrr.

Itu yg macaiii pencacaiii bangga sangat tu…….megah dengan jumlah yg belom ditolak hutang yg hampir2 trilion…..tu belom masok faedahnya lagi.

Maacaiii samun ingat senang2 nak tipu kita………deme ingat kita ni sama bodoh dgn orang yg sign buta…….freehold dgn keasehold pon tak tau nak beza.

Anonymous
Guest
Anonymous

3.47
tudia..baik ko mengucap le saudara..ko bukan ada mukzijat pe2 pun untuk menilai org mcm tu. sbb nak mempertahankan MO1 je ko sanggup jadi macam Hadi Awang, Ibrahim Libya untuk mengkafirkan saudara2 seislam saudara..masya Allah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Phantom bebal 07:38..

Lg lg kau tunjuk bodoh..

Kau tulis panjang panjang tu utk tunjuk kedangkalan otak kau ke?

Aku mintak satu je yg dh dibangkrapkn oleh NAJIB??

Kalau Mahabiol tu berderet aku boleh tunjukkn ape yg dh dijahanamkn..

Satu je. Please bro..

Sama sama kita tengok ape komen macai Bengap PH ni nanti..

Aku bg can la klau nk puutaarrrr.
Sebab klau xputar nanti macai macai bengap xde isu nk terkinja ninja..

The Phantom
Guest
The Phantom

Ko yg bengap bodoh….nak tunggu sampai bankrap licin kering baru nak bertindak??? Apa ko buta tak nampak apa jadi pada felda duit bermillion2 lesap…..sampai felda settlers sanggup ambik loan beli saham….pastu saham jatuh….untung tah ke mana….rugi berkati2….yg tinggalnya hutang jerrr…..tapi org2 atasan felda sumer kaya raya…..yg kayap peneroka. Ko nak tunggu kering bankrap licin baru nak bertindak……..masa tu dah terlambat kalo nak bertindak pon dah tak ada gunanya. Hutang negara dekat trillion……ekonomi naik pon kalo dah tolak hutang dan faedah…..berapa ciput yg tinggal…??? Ko yg bangaaanggg…..orang sini sumer cakap ko yg bodooohhh…!! Duit yg bayar Aabar Ciplak tu pegi mana??… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

12.57………ko kalo nak orang blog ni puji bodek kipas cebokkkk jilattt Kassim Baba orang kaya penyamun……..ko boleh terusss bermimpi…. Samdol……….kalo ko nak orang puji kipassss laajuu Kassim Baba……..baik ko pergi masok blog2 group korang……….kat sana dia orang sumer boleh angkat ko tinggi melangit, jilat kasi licin sama ko. Bangang baghal bahaLol………masok sini nak tunjuk lagak….!! Woiii badigol baghalll……..aku dan orang2 Pakatan kat sini besar hama pon tak takot dgn ko. Ko punya tempiiikkk terpekikkkk dalam blog ni sumpah seranah sumer tak jadi kudiisss pada aku dan kawan2 kat sini….. Sumer taktik macaiiii angkat naajisss penyamun sumer dalam poket kami……..no surprise..!!… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS,sekarang diterajui oleh Loba-lobai melayu islam totok,diketuai oleh dr.zuhdi,khairudin audiq7,nik abduh,Takiyudin yg diterajui oleh hadi.manakala sebelingan tokoh profesional yg tinggal seperti ir.iskandar,dr yunus, dibawah TITM ibarat melukut ditepi gantang shj.Itu sebab bila geng2 prof bersuara,geng2 lobai akan cepat menagkis,menyebabkan geng2 prof,tak boleh berbuat apa2.

Anonymous
Guest
Anonymous

parti suci tu tuan oiiii

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Suciiiii..undi pas masuk syurga

Mr J
Guest
Mr J

TITM sahaja yg belum sepenuhnya faham dan sahut Politik Islam dan matang PAS. Beliau masih ditakuk lama politik PAS menentang UMNO. Syukur pemimpin PAS lain dah sedar. 1 undi untuk PH maknanya 1 undi untuk kafir evengelis. Kita doa TITM akan nampak cahaya…..insyaAllah.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS sendiri adalah kafir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenapa tak pecat Tuan Ibrahim?

Dia menyusahkan Hadi dan geng Lobai..

Hala tuju PAS dah berubah ia itu sokong pencuri dan penyamun..

apa ingat kalau masih terus dalam PAS boleh jadi orang Islam yang baik?

Lagi pun PAS sendiri banyak kali mengaku akan lawan BN..

Cuma lain nya Tuan Ibrahim terus mempertahankan Kerajaan Pakatan..

Yang Nombor 1, nak bersama UMNO..

Yang Nombor 2, tolak UMNO..

salah seorang menipu atau dua-dua menipu..

Tang hal ini dua-dua ikut siapa.. Nabi?

Kalau Hadi dengan taalun..
Tuan Ibrahim nak guna perkataan apa?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau la titm kasi kick addy the lobai kan bagus…

Anonymous
Guest
Anonymous

Syukur ramai penyokong PAS lain dah sedar. 1 undi untuk pas maknanya undi parti najib.maka teruslah dibuai hiburan dunia negara kita. Cuma pemimpin pas je tak sedar lagi..

Anonymous
Guest
Anonymous

TITM bila berckap kdg2 lebih ikut logik akal dan kehendak rakyat walau ada masanya kelaut jgk….tapi bila eddy the lobai berckapa mmg kompom ikut ketaksuban kemelayuan dah pahaman islam melampau.macam islam ni mmg hak pas jer gayenyer.

Kalau puok umno lagi la hancur..bangsa lain nak sebut islam pun tak boleh.elok sgt la terus la berkembang islam umno dgn pas dalam kelompok rasis mereka.

Harap sgt pahaman melampau mcm ibrahim libya tak kembali merebak.taksub tahap gaban sampai merapu bagai..

Anonymous
Guest
Anonymous

Yang tak sedar diri tu puak PH..
Kezaliman 22thn dgn konsesi dn IPP yg berat sebelah..
Melawan ertinya kena tawan dikemunting..
ISA di guna secara berleluasa dan sengaja…

Sekarang ni nk bg kembali berkuasa?
Untuk terus menjarah bangsa?

22thn diberi masa..
Melayu kemana?
Akhirnya salahkn bangsanya..
Kerana mudah lupa..

Macy
Guest
Macy

X kiralah ipp berat dua belahke,
Kena tahan kat tanjung rambutan ke,
Pakcik ISA jual nasik lemak ke
Asal bukan najib!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dapat ke? Madey pun dh ketaq lutut..
Macai je berfantasi terkinja kinja syok sendiri..
Madey tau tanpa Pas.. Putra Jaya jd kenangan je..
Berapa kerat je melayu yg bengap dlm PAN dn Bunga tu..

Teruskn la mimpi indah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu ke mana?

Aa'alah.. Ke PKR ke AMANAH dan ke BERSATU lah..

kerana orang Melayu sudah tidak perlukan UMNO!

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmin tu ejen madey utk [email protected] PAS..
Korang je yg bengap sebab x perasan..
Tu pasal le dpt air liur madey je..
Hasil dia bg kt family dn kroni..

Sebab tu Melayu PH kena lupa..
"Jangan ungkit kisah lama"
Macai bengap angguk la mengiyakn..

The Phantom
Guest
The Phantom

Mamposslah macaaaiii angkat najisss penyamun……..apa pon kami di sini tetap bersama dgn Pakatan……..dan takkan berganjak barang seinci pon.

Luuu nak cakap apa…….tu luuu punya pasal…..sikit tak jejaskan keputusan kami…….

Kami tetap pangkah apa saja asal bukan BN/PAS…..period.

Anonymous
Guest
Anonymous

Undi PAs = undi BN
Undi BN = undi PAS
Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
Undi KLEPTOKRAT = undi Penyamun

Anonymous
Guest
Anonymous

2 isu yang mr j selalu ketengahkan. 1. bangsa 2. agama. Alo mr j, ko g takutkan puak2 ko. kalau ni je yang mampu dihantar oleh MO1 di sini, you are nothing..low standard punya cai..1 undi utk PH, 1 undi utk evengelis..hahahaha…aku pun nak tulis..1 undi untuk umngok, 1 undi untuk buddha, kristian, hindu dll..boleh? merapu sgt le ko ni mr j..dalam kerajaan umno dulu menjaga hubungan antara kaum, kau menghasut memecahbelahkan benda2 yg umno dulu buat. MO1 suruh ke? umngok bawah MO1 makin terdesak. itu yang puak2 ko tunjuk

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmin takmau lepaskan jwtn MB Selangor sekiranya PH masih berkuasa tp tanpa kerjasama dgn PAS .Dia perlu PAS as kingmaker .Tp PH ada calun yg lebih baik dr Azmin bila menang PRU 14 nanti .
Sebenar nya Azmin main kowtow politik utk faedah sendiri nya .
Pedulikan Najib/BN masih pegang kerajaan atu tidak .

Anonymous
Guest
Anonymous

Politik berunding ini politik menipu. Siapa yang berani dan kuat menipu dia yang memang.

Politik Persefahaman adalah politik membawa kejayaan.

apa kah pemimpin PAS bodoh belaka tak tahu apa telah Najib telah buat?

apa kah PKR suka politik tawar menawar yang tidak ada kesudahan?

Kalau kalah biar kalah. Kalau menang biar menang tanpa PAS.

Sebelum ini Azmin yang kata Pakatan Rakyat masih ujud di Selangor.

Jika Harapan menang TETAPKANB hanya pegang jawatan selama 2 penggal. Jika tidak ini lah jadi nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas tau yg Azmin dihantar oleh madey..
Tu pasal la Pas x terima..
Bukan xnk terima azmin tp x terima madey..
Pas tau akn dioerkudan oleh madey dn dapig's..
Permainan licik madey ni awal awal lg dh dihidu..
Cuma macai PH je yg bengap x sudah..
Berkali kali rela ditipu Top Dog

Macy
Guest
Macy

Kau ni macam bagus jer! Tau sumer tektik tun! Kalu kau bagus sgt azmin dihantar oleh mahathir naik apa? Hah jawab!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pusing kanan ada PAN..
Pusing kiri ada Munge..
Pandang depan ada DAPig's..
Toleh belakang ada Anwar…

The Phantom
Guest
The Phantom

Pandang atas ada toyol
Pandang bawah ada badaakk…..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bro Phantom

Tengah tengah ada pengundi hantu raya, pontianak, langsuir,Pocong, Pelesit,Gergasi dll di Pekan.

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Dikejar tak dapat,dikandung berciciran
Pakatan diperkuat, PAS tiada rundingan
Takkan tak nampak, apa permainan
Nak buat Pakatan terus berantakan!

Sudah sudah jangan dilayan
Mereka hanya nak menangkan Bijan
Kalau betul mereka nak lawan
Tentu masuk parti2 Pakatan!

Seperti ada sesuatu dirancang
Berdolak dalik apa ke barang
Malam musuh berbaik siang
Spy Bijan perlahan bersarang!

Lebih baik kuatkan Pakatan
Masa terbaek kalahkan Barisan
Tentang PAS kita lupakan
Memang Tok Guru dah buat keputusan!

Yang datang hanya nak buat kacau
Yang serban berkilo selalunya ulau
Dengan PKR dia berlengkau
Kita buang aje sebelah pagau!

The Phantom
Guest
The Phantom

Setuju yeoppp……lebih baik mantapkan Pakatan dari melayan kerenah temeneh Pas yg tak tau bila nak berenti ragamnya.

Buang masa jer…..sedar tak sedar dah dekat dgn PRU dah.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pekan pakai bomoh ker tarik pengundi hantu?

Tajul
Guest
Tajul

Bomoh semah badak le tu

Dasar minang keratok kuat berdukun

Anonymous
Guest
Anonymous

Sama seperti UMNo semasa Saudara jadi Ketua penerangan wilayah dahulu.setiap dekat PRU isu hudud mesti keluar nak riasukan Cina.Porahh. Wayang tinggi jugak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Azmin …MB Jamban yang pentingkan TEMPOLOK sendiri…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Punya lah sial .. boleh kata tak ada kena mengena dengan Harapan..

PAS dah sama perangai nya dengan UMNO.. kaki putar alam dan berdolak-dalih, masih lagi Azmin nak berunding.

Tindakan MP Selayang di sokong.

Meminta Azmin bagi tempoh pun mengarut, kerja buang masa yang kesudahannya sia-sia.

Azmin hendak kah di beri kata dua .. Jangan buat rundingan dengan PAS ..
Atau PKR di minta keluar dari PH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahathir yg berdolak dalih sebenarnya..

Azmin cuma menjadi ejen yg diutus madey setelah kegagalan midin gagal memujuk..

Kerana madey tau Pas xkn sekali kali memaafknnya..

Benda simple mcm ni pun puak PH xdpt hadam..

Madey tau PH dgn gandingan mentah PAN dn Bunga x mampu tarik sokongan melayu..

Madey terdesak memerlukn PAS..
PAS tau Madey seorang pengkianat yg cuma ingin memperkudaknnya..

Putra Jaya semakin menjauh dn kelam buat PH..
Pakatan akan tinggal harapan..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS jangan jadi pengacau. Kata Tun.

Pengacau kerja setan. Orang nak buat baik mesti setan nak kacau.

Tun sebelah mata pun tak pandang Hadi.

Sebaik Muhyiddin gagal, Tun terus isytihar Pakatan Harapan dan meletak nama Anwar paling atas. Dengan berbuat demikian Hadi tak kan nak bersama Harapan.

Modal Hadi cuma RUU. Azmin boleh lah terhegeh-hegeh…

Tun tak main lah setakat RUU..

Anonymous
Guest
Anonymous

Depan macai madey bgtau la x perlukn PAS..
Tang mane kekuatan PAN dn budak berhingus bunga ni…
Macai melompat le konon dh cukup kuat..
Kikiki
Selamanya ditipu madey..
PAS pun xkn terpedaya dgn madey ni.
Ape dia buat semua utk kepentingan dia..
Konsesi bg kroni dn family.. Tol bg Rakyat..
Berapa byk GLC dibangkrapkn..
Sakau duit petronas konon bail out..
Bail out company anak dia pun wayang je sbab nk sakau duit kwsp..

22thn kesempatan tp melayu kemana?
BNM rugi teruk tp family kaya mendadak..
Proton stiap tahun rugi tp vendor untung besar..
Macai bengap je yg percaya dgn air liur dia..

The Phantom
Guest
The Phantom

1.18 & 2.40……..Mahathir takkan buang masa dengan benda yg tak menguntungkan Pakatan………lebih2 lagi kalo yg membahayakan Pakatan. Kalo nak banding zaman Mahathir dgn zaman sekarang…..Melayu zaman Mahathir lebih mewah dari Melayu sekarang. Apa yg ko banggakan dengan Melayu sekarang…..graduan ramai menganggur……lepas grad ada yg kerja cuci tandas…..bawak teksi uber….nak tanggung anak bini pon tak cukop…..itu yg ko banggakan. Gaji graduan masih tak kompetitif……nak beli rumah yg elok2 pon tak mampu……..rumah teres setingkat 3 bilik pon dah 200,000…..yg mampu menyewa jerrr…. Melayulah yg paling ramai tertekan dgn kos sara hidop sekarang………sampai ada yg terjun jambatan bunoh diri sebab tak mampu bayar… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Tanya sama itu hud hud drp mana dtgnya pengundi hantu di pekan

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas memang macam ni dari dulu. Bila pemimpin pas bercakap, semua pendapat lain2. Ahli pas semua pening, tak tahu nak ikut yang mana. Sebab tu dapat bala banjir besar di kelantan dan ribut kuat semasa perhimpunan pas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah cantik comel2 buat taik pulak…apa benda ni?

Anonymous
Guest
Anonymous

HE…HE…HE… SEMUA NYER TAK BOLEH PAKAI…..
TERMASUK 'MADEY'….

Anonymous
Guest
Anonymous

TERMASUK LA ENGKO LEMBOO.

Tajul
Guest
Tajul

Lembu pun tarak bodo macam anon 2337 tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini kah politik cara Islam ?
Sana suku.. sini suku !

Jika ujud pun kerjasama PKR dengan PAS cuma di Selangor. Tak masuk akal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Undi PAS = undi BN
Undi BN = undi PAS
Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

Anonymous
Guest
Anonymous

patutnya parti dalam Harapan tak terutama PKR tak perlu bergantung harap lagi untuk menjalin kerjasama dgn PAS ni…sudah terang kan lagi bersuluh….biarlah samada impian atau angan2 untuk menjadi king maker kononnya…sebaiknya semua parti dalam saf Harapan sudah mencorak langkah untuk memenangi hati rakyat…takut rakyat menjadi jelak dan jemu dengan pelbagai karenah berterusan ada usaha untuk menjalin hubungan dengan PAS ni….jadilah anak jantan…yakin dengan kekuatan parti dan gabungan yang telah ditubuhkan…

Anonymous
Guest
Anonymous

KAH…KAH…KAH…..PAS MELEPAS…FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS…..BARU LER ADIL….

Anonymous
Guest
Anonymous

Jadi lah anak Jantan Azmin oiiii…..

haron haron
Guest
haron haron

NK BGI TAU PEMIMPIN2 HARAPAN.. YG NK MGUNDI RAKYAT… MAJORITI RAKYAT DH TOLAK PAS & UMNO.. SILA MUSABAHAH.
SKRANG RAKYAT BERSAMA PAKATAN HARAPAN…. bukan dgn pkr.. bersatu… pan… dap… TAPI PAKATAN HARAPAN… selamat berjaya…

The Phantom
Guest
The Phantom

Setuju dgn Bro Haron……sekarang rakyat tak pandang sama ada PPBM, PKR, AMANAH, DAP………orang cuma pandang PAKATAN HARAPAN saja. Jadi orang PAKATAN tolong celik……..kita tak perlukan Pas lagi. Pengaruh PAKATAN dah lebih kukuh dari PRU13 dulu……..dan semakin hari pengaruh Pakatan makin mendapat tempat di hati rakyat Msia. Bermain sorong tarik dengan Pas hanya membahayakan Pakatan. Kalo Pas betol2 ikhlas…..apa payah sangat deme nak buat keputusan…??? Pas bawah Hadi Awang tak boleh dipercayai. Deme sendiri pon tak tau arah tujunya……..kejap pro umno…..kejap pro pakatan……..lagi dilayan makin melalut gila dibuatnya. Apa "motif" Pas bersikap macam sesumpah..??? Apa nawaitu Pas berubah2 pendirian..?? Pas ni… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Apa nak jadi pun aku tetap dgn pakatan harapan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa kurangnya dengan si Azmin.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lopeh ni baru junjungan besar DYMM dtg dgn sendiri tertabal secara langsung berdarah terus pada junjungan besar Muhammad Rasulullah bermula la Islam gemilang cemerlang seluruh dunia disaksikan semua sesudah sekian Melayu dipandang hina… Tu sbb motto yg dikatakan Malaysia bertuah memberi makna sebenar benarnya . Atas kehendaknya jua la Allah swt memberi kelebihan dan kemuliaan umat dikalangan umat Melayu nusantara terbit di Malaysia pembawa amanah mengambil alih pemerintahan dari Umno dan raja2 Melayu penyimpan amanah mentadbir dunia akhir zaman sebelum datang kiamat. Amiin.

Mr J
Guest
Mr J

Macam macam lah fahaman sesat akibat subahat dgn kafir evengelis liberal. Serupa IRF dgn ustaz liberal mereka yg mengatakan Al-Quran adalah suatu kitab dari Mesopotamia. Ini menafikan Al-Quran itu sendiri sebagai kitab Allah yg diturunkan berangsur kepada Muhammad saw. Muhasabalah siapa sebenarnya pendokong PH. Cuba juga ikuti Mujahid Yusof Rawa dari PAN.

Tajul
Guest
Tajul

Waghih buangan dgn mat jilat dah berkokok dah

Umpama ayam sesat kat tgh highway, berkokoklah sementara belum kena gelek dek lori lagi ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak abis abis salahkan orang lain. Kalau negara kena jajah dengan China merah pon salah orang lain jugak. Mak bapak kau dulu main dapat anak haramjadah macam kau pon salah Kristian evangelist jugak

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekiranya PAS bersama PH, aku tak akan keluar mengundi….

Macy
Guest
Macy

Ambo x kiro doh skali ni, pah nok gi bule ko, azmin buleh kontrak buak jambe ko, asal buke najib!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm bn selain umno parti mana yg mengagongkan islam

The Phantom
Guest
The Phantom

2.08……tak ada satu parti pon dalam Msia ni yg betol2 berlandaskan Islam…

Yang menggunakan Islam untuk meraih undi dan kepentingan parti untuk dapat habuan dunia memang ada.

Negara Islam apa penoh dgn rasuah, pecah amanah dan penyelewemgan..???

Orang Islam yg mengkafirkan orang Islam…….orang Islam yg menyesatkan orang Islam…….orang Islam yg melingkopkan orang Islam…..

Selagi bergelumang dgn skandal duit…….tak tau jaga amanah……..mengolah hukum mengikut pikiran sendiri saja………..baiklah jangan diheret sama nama Islam tu……buat malu jerr.

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 2:08.. & Mr.J..

Kalau realiti kehidupan pun dah macam LAHANAT apa ke barang nak mengaku sebagai umat yg terpilih oleh Tuhan?

PAKSAAN, UGUTAN, TEKANAN, PENINDASAN, KEKEJAMAN, KEGANASAN, KEMUNDURAN, KEMISKINAN, JUMUD, RASUAH, OBSESI PADA SEKS, WANITA dan cara mereka BERPAKAIAN dan segala macam bala KEHINAAN..

Cuba teka, kaum apa yg lazimnya menghayati ciri2 yg "diberkati" (ehem..) Tuhan, sepertimana diatas..

Kalau dah kehidupan didunia ini tidak diberkati Tuhan, itu TERANG2 membuktikan IKUTAN umat kamu TAK BETUL – sedangkan HISAB Tuhan itu adalah TUNAI (Q2:202, 3:19, 3:199, 5:4, 6:62, 6:165, 7:167, 13:41, 14:51, 24:39, 40:17).

Hmm..

Anonymous
Guest
Anonymous

Segala tindak-tanduk kumpulan yang menentang kepimpinan PKR di peringkat Kelantan sedang diperhatikan, kata pegawai kanan parti itu. Katanya, buat masa ini maklumat mengenai mereka dikumpul sebelum tindakan lanjut mengenainya diambil. Ketua Komunikasi PKR Kelantan, Mohd Sukirman Mustafa, memberitahu Malaysiakini, jika ada laporan mengenai mereka dibuat, Majlis Pimpinan Negeri (MPN) akan merujuknya kepada lembaga disiplin. "Isu yang mereka lakukan adalah jelas. Mereka membuat tuduhan terbuka kepada MPN serta memberikan kenyataan media mengkritik pimpinan parti. "Mereka juga melibatkan parti rakan dalam isu dalaman," katanya. Sukirman diminta mengulas perkembangan terkini kumpulan yang tidak sehaluan dengan MPN yang diketuai Az Aziz Ab Kadir ketika… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Adalah sangat menghiburkan apabila membaca kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah ni sewaktu dia merengek kononnya dia sukar untuk mendapatkan maklumat mengenai pelaburan China. Herankan. Pelaburan dari luar Negara pulak yang menjadi bahan Politik puak – puak Pakatan Haprak ni. Soalnya, kenapa baru hari ini diorang nak bising pasal isu pelaburan Negara asing? Sebab diorang sekarang sedang sibuk menjaja cerita kononnya Kerajaan Malaysia sibuk nak menjual kedaulatan negara kepada China. Itu pasal diorang bising pasal pelaburan dari Negara asing. Tapi yang herannya, kenapa penjajahan depan mata puak Pakatan Haprak ni tak nak bising pulak? Kenapa penjajahan yang dilakukan secara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr J hari2 merendahkan akidah penyokong PH seolah2 dengan hanya bekerjasama dengan DAP, org tu jadi kristian..ajaran songsang umngok..woi Mr J, parti2 komponen di sabah pun ada yang majoriti beragama kristian. apa ko merapu ni Mr J..akidah kami tak akan berubah walau bersama parti2 mana pun..yg penting penyamun terbesar didunia perlu dijatuhkan bersama umngok yang membodohkan diri mempertahankan MO1

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekumpulan aktivis yang menyokong Pakatan Harapan semalam menggesa agar gabungan tersebut menjarakkan diri daripada kumpulan Azmin Ali yang juga digelar sebagai Kartel. Ia berikutan tindak-tanduk Azmin yang dilihat bakal merosakkan Pakatan Harapan daripada dalaman gabungan itu sendiri. Jurucakap kumpulan itu yang terdiri daripada Zanirun Baba, Othman Ismail, Annuar Ismail, Mohd Saad Ismail, Lee Thian Soo dan Dr Maniam dalam satu kenyataan hari ini membuat gesaan tersebut ekoran perletakan jawatan William Leong daripada Biro Politik PKR. Ia susulan daripada ketidakpuasan hati William terhadap beberapa pemimpin PKR, terutama Azmin yang masih tegar untuk menjalin kerjasama dengan PAS. “YB William Leong juga menyatakan… Read more »

Mr J
Guest
Mr J

Anon 208, dgn izin Allah dua parti org Islam terbesar telah cenderung nak besatu hati dlm politik. PAS dan UMNO yg dulu bermusuhan nampak reda. Kedua dua parti ini telah kerjasama dlm hal Islam dari pertahankan nama Allah dicemari kafir evengelis, isu pendakwah Zakir Naik ke RUU355. Walau org kafir dlm BN dan PH tak suka. Bayangkan kalau org Islam Malaysia bersatu hati – apa kita peduli org kafir baik dlm BN atau dlm PH. Sebaliknya kelihatan komponen yg kita anggap Islam dlm PH iaitu PAN dan PKR senada dgn kafir DAP menentang isu tersebut di atas. Apakah jadi dgn… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenyataan terbaharu Rafizi Ramli yang mendedahkan senario dalam parti cap Mata itu sungguh membimbangkan. Ia bukan sahaja mengelisahkan ahli dan penyokong parti itu sahaja, tetapi terbias kepada parti Pakatan Harapan, kerana PKR masih lagi sebahagian Pakatan Harapan. Perkembangan masam dalam PKR itu menjadikan semangat rakyat yang meluap-luap yang bergerak untuk menjatuhkan kerajaan UBN sedikit terganjat dan boleh membantutkan langkah menumpulkan nafsu. Beberapa fakta menggerunkan didedahkan kemudian diikuti dengan cadangan penyelesaian dibuat Rafizi menimbulkan pro kontra di kalangan ahli dan penyokong. Kedua-dua pihak dalam PKR sedang mengasah parang dan akan melakukan perang perdana menjelang Piraum. Sedih. Bila kita membaca dan menganalisa… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Jebon mula2 yg sebut kleptokrasi ni ialah dari laporan DOJ……bukan kit siang….bongokkkk…!!