UMNO, PAS TERMALU SENDIRI

Dua bekas Ketua Polis Negara akhirnya bersuara mengenai ura-ura kerajaan, dan kemudian disokong oleh Pas untuk mewujudkan Suruhanjaya Siasatan Diraja atau RCI berhubung tragedi Memali.
Tun Hanif Omar melontarkan tiga persoalan berhubung hasrat menubuhkan RCI Memali itu – apa lagi yang mahu dicari, apa yang masih tidak puas hati dan apakah perkara penting yang belum terjawab berkaitan tragedi tersebut?
Selain mungkin kerana kertas putih peristiwa Memali sudah pun dibentangkan di Parlimen pada 26 Februari 1986 oleh Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri ketika itu, Tun Hanif juga mengingatkan bahawa setiap RCI akan mempunyai kos tersendiri yang akan ditanggung oleh rakyat.
Seorang lagi bekas Ketua Polis Negara, Rahim Nor pula mengingatkan RCI Memali, jika ditubuhkan, hanya akan mendedahkan peranan Presiden Pas, Hadi Awang dalam peristiwa berdarah itu.
Kata beliau, Amanat Hadi tidak dapat dielakkan adalah memainkan peranan utama sehingga tercetusnya peristiwa Memali.
“Ada dua elemen penting dalam Amanat Hadi. Pertama, dia kata orang-orang Islam tidak perlu menjadi Kristian, Yahudi atau Nasrani untuk menjadi kafir, sebaliknya cukup dengan mengamalkan politik suku dan agama suku.
“Kedua, Hadi juga kata perjuangan yang mereka lakukan adalah jihad dan sekiranya terkorban dalam perjuangan, mati mereka adalah syahid,” ujar Rahim lagi.
Sekarang macam mana?
Setelah membaca kenyataan Tun Hanif, masihkah UMNO, terutamanya Zahid Hamidi yang ternampak galak membangkitkan isu itu yang dilihat satu lagi cubaan meletakkan kesalahan sesuatu peristiwa kepada Tun Mahathir Mohamad, mahu meneruskan hasrat menubuhkan hasrat RCI berkaitan Memali itu?
Mahu tidak mahu, beliau kini patut berasa malu terhadap dirinya sendiri kerana tidak dinafikan bahawa kenyataan Tun Hanif adalah pukulan paling pedih terhadap kewibawaannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri.
Apa lagi yang mahu dicari, apa yang masih tak puas hati dan apakah perkara penting yang belum terjawab sehingga kini? 
Sediakah Zahid Hamidi faham dan hadam betul-betul tiga pertanyaan Tun Hanif itu?
Berikutan peringatan Rahim Nor pula, apakah Pas, khususnya Tuan Ibrahim Tuan Man dan Takiyuddin Hassan, masih lagi kekal dengan pendirian mahu menyokong penubuhan RCI berkenaan?
Sama seperti Zahid Hamidi yang patut malu dengan kenyataan Tun Hanif, Tuan Ibrahim dan Takiyuddin juga sewajarnya merasa malu sama kerana bacaan politik mereka rupa-rupanya tidaklah lebih cerdik berbanding Rahim Nor.
Kecuali kiranya Tuan Ibrahim dan Takiyuddin memang bertujuan untuk memalukan Hadi, sediakah mereka melihat Presiden Pas itu dipersalahkan jika RCI Memali ditubuhkan nanti? (ShahbudinHusin 22/08/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:52 pm

235
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
The PhantomAnonymoussujudzOthaman AhmadTajul Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
sujudz
Guest
sujudz

Pada saya kalau pas yakin mangsa memali adalah syahid.. ia patut berenti kat situ.. Tak perlulah lagi mencari2 siapa betul siapa salah..
Macam tak kena ngaku mereka syahid tapi nak salahkan org yg buat mereka syahid.. sdg syahid adalah kematian yg menjadi impian muslim.. tak gitu.
Ahli keluarga mereka patut bangga dgn kematian mereka.. dan teruskan hidup dgn penuh rasa gah… bukan dgn rasa dendam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada aku yg penting,aku sokong pada ,parti2 yg nak jadi pemerintah kerajaan,MEREKA PERIHATIN RAKYAT. INI mesti compulsory: GST no more.kembalikan biasiswa untuk anak2 kita yg layak without fail.INI YG LEBIH PENTING KAJI BALIK,PATI, YG >4juta bermaharajalela kat malaysia.Dan pastikan hanya anak2 tempatan buat kerja2 kontrak dan tenaga mahir.Pastikan mereka2 yg tinggal cuma lelaki adalah buruh kasar dan perempuan hanya amah shj.Habis kontrak balik negeri.Bagi mereka yg buat bisness,kedai mkn,kedai runcit,kedai baju,pasar mlm dan pelbagai lagi yg menganggu hak rakyat tempatan.kerajaan baru kaji balik,beri notis,jgn kejam,hantar diaorang balik kampong.KPI bagi kerajaan baru ialah yg tinggal cuma 500,00 ribu shj. Cukup 3… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

jANGAN TERSILAP LAGI,ANAK pati BOLH JADI tpm,
huru-hara negara kita dibuatnya.dah jadi bahan komidi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul kata Tuan OSTB – do not be intellectually and academically lazy. If you are not lazy; you dont need a tok guru or any penceramah celebrity to tell you how to think.

Anonymous
Guest
Anonymous

SPRM serbu MBI, Unisel dan JNSB, Azmin Melarikan Diri Ke Luar Negara? SHAH ALAM 22 Ogos – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu pejabat Pemerbadanan Menteri Besar (MBI), Universiti Selangor (Unisel) dan Syarikat Jana Niaga Sdn. Bhd (JNSB) pagi ini dipercayai berkait rapat dengan salah guna kuasa dalam isu pertikaian kontrak. Serbuan melibatkan lima lokasi berbeza iaitu di Kampung Pandan, Shah Alam dan Bestari Jaya itu bermula pukul 10 pagi dengan enam pegawai SPRM dilihat memasuki kampus induk Unisel di Seksyen 7, sebelum serbuan dibuat pula ke atas MBI di Bangunan Darul Ehsan pada pukul 10.45 pagi.
 Pada 8 Ogos… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

No hal,inilah kerajaan baru PH nak lakukan tak kira bulu.
Simple kan??
Dakwa secara adil,salah penjara,tak salah bebas.

ssenang shj.Tak payahlah nak kempen2 di sini,

Anonymous
Guest
Anonymous

Yessssss….betul2 aku sokong.

Anonymous
Guest
Anonymous

laaaaaaaaaaaa utusan massenger.Terima kasih la..umno buat report..siasatan speed of light.Btw nak tanya sikit yg rakyat buat report tentang saalah guna balak kelatan bagaimana aiiik??dah lebih setahun woooi.

kami tak berpehak kepada siapa yg salah,siasatan yg adil tak kira siapa yg report kena ambil tindakkan. Inilah janji PH,akan sedaya berlaku adil pada sesiapa yg buat report.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya betullllll penyokong ph ni jenis tak sokong kejahatan.yang mana salah tangkap dan bicara.tak kira pembangkang atau dari kerajaan.

Tak perlu nak simpan..tapi dengan alasan dan tuduhan yang logik akal fikiran lah..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS hari ini adalah budak suruhan, hamba abdi kepada umno setelah di rasuahkan dengan rm90 juta.UMNO suruh angguk, angguk lah dia, umno suruh geleng, pas pun gelenglah….umno suruh bentang ruu355 di parlimen, hj hadi pun bentanglah tapi lepas bentang ….umno kata tangguh jangan bahas….hj hadi pun minta tangguh lepas bentang dan tidak dibahas…. umno suruh pas bincang di padang merbok , umno hadir sama,kemudian umno kata pasing kat aku , aku akan bentang ….tetiba mca mic gerakan konco2 marah ….umno tak jadi bentang….pulang semula ….suruh pas bentang lagi kali ke 2 di parlimen, sama juga umno kata jangan bincang dulu,… Read more »

Macy
Guest
Macy

Tahniah khairul hafiz,! Emas 100 m

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas ingat jadi big brother sekarang, konon kerajaan najib menyokong penyelesaian isu memali dan mencari punca berlaku, tapi mereka tak sedar penyebab sebenar adalah tuan badan president mereka sekarang hj hadi yg memberi amanat jihad pada ahlinya utk melawan pemerintah. Selepas ni Pas akan tertipu malu kerana kebodohannya tidak mendidik dgn betul ahli mereka untuk rasional dlm parti

Anonymous
Guest
Anonymous

lebai ady sepatutnya dari dulu lagi dah disumbat dalam penjara. dia lah bapa pemecahbelahkan rumahtangga orang melayu islam demi kepentingan jawatannya dalam pas.

Anonymous
Guest
Anonymous

KESIMPULAN SAYA,
PAS ERA THHA @ LOBAI HA HA HANYA LAH MENJADI PATUNG MAINAN UMNO. HA HA HA HA HA ha ha ha ha ha ….patung mainan umno ha ha ha ha ha ha …..

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa parti PAS???????
Pejuang Islam?????????
boleh blah parti tahi minyak nih!!!!!
biar berkubur masa PRU-14….
KASI SIMEN RAPAT,BIAR TAK TIMBUL LAGI

RD.
Guest
RD.

(Continue) Let me state the fact why KDN under Musa hastily stormed Memali…..it was a covert operation to neutralize racial antagonism between Chinese & Malay, heightened especially by the press. Situation was very tense then. Factories in Sg.Way FTZ was forced to stop production due to operators, mainly females, were already afraid to go to work or their parents forbade them to leave the house. Most were operators who had to take the mini-bus across KL to go to work in Sg.Way. I forgot what caused the antagonism, but the day after Memali….. all newspapers immediately switched their reports from… Read more »

john doe
Guest
john doe

Bro RD, Kisah di atas selari dengan apa yang pernah ditulis oleh TS Sanusi Junid. Beliau baru dalam gerak awal untuk memujuk pemberontak ini serah diri rupa2nya arahan rempuh telah diberikan oleh Musa Hitam. Bagi saya bunuh dibalas bunuh adalah adil sama ada melalui SOP polis ataupun melalui hukuman mahkamah. Cuma kisah di atas membuktikan bahawa Musa Hitam adalah bacul. Dia keluar arahan tapi dia tunding jari minta Tun M jawab. Walaupun arahan tidak dikeluarkan oleh Tun M tapi beliau tak lari dari menjawab mengambil tanggungjawab bahawa beliau PM semasa itu. Kini pun Musa Hitam masih menyorok. Mujur dua orang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Terima kaseh RD atas sumbangan anda.
Harap2 kamu juga dapat menjadi salah seorang saksi penting dalam kes in nanti. Rakyat juga ingin mengetahui dari pelbagai pehak terutama balu2 yg suami mereka terkurban.

Ini hanya siasatan dan bukannya pembicaraan untuk mencari kesalahan seseorang… Rakyat hanya ingin mengetahui perkara sebenar berlaku.

Mengikut kertas puteh yg di bentangkan, mereka2 ini di tuduh sebagai penderhaka….dan telah di pertikaikan oleh banyak pehak.

Anonymous
Guest
Anonymous

And is there the possibility that that guy from Johor did it because he wanted his rival dear Tun to be given the hardest time by the rakyat to the point Tun would need to come down to have him to take over the post of prime minister? Looking at him today and another enemy of Tun from Kelantan, I tell you this: anything is possible! After all, we are talking about the post of prime minister of Malaysia where once one gets it, it is exactly like our beloved P. Ramlee has mentioned in one of his movies: "serasa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Musa jadi kambing hitam sang KUTTY.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Musang Hitam memang manusia hipokrit…!!

RD.
Guest
RD.

Let me tell my side of the story about Memali.He goes. Since the 'White Paper' on Memali was approved by Musa Hitam, I don't think he was telling the whole truth. If Musa was being frank, he would have wrote why and what prompted the police, unprovoked, acted as they did, so drastically on villagers of Kampung Memali. As DPM cum Home Minister, he must have known about the country's communal atmosphere at that time. My father was a police sergeant and my family lived in Police quarters (block facing the Mosque) and I had just worked in Sg.Way FTZ,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun Mahathir (Forex )vs Najib (1mdb)FOREX 1.Modal –2.Rugi 31Billion3.Hutang ( 0 ) Kerajaan Tun Mahathir -Tiada kenakan cukai GST-Pelbagai Subsidi untuk Rakyat-Kenaikan harga barang terkawal-Petrol & diesel di naikkan hanya setahun skali, tidak lebih dari 5sen.-Negara pesat membangun.-Khazanah Negara tidak di jual & gadai-Tidak Bebankan Rakyat-Negara luar memuji dan menghormati Tun Mahathir-Dan lain2. 1MDB 1.Modal 1juta2.Untung Entah ler3.Hutang lebih 50Billion Kerajaan Najib -Kenakan cukai Gst-Subsidi di tarik balik-Kenaikan kost sara hidup-Segala Harga Barang keperluan naik melambong-Petrol & Diesel Di Naikkan setiap Minggu.-Pembangunan Negara perlahan & membangun dengan Hutang-khazanah Negara di jual & gadai.-Skandal terbesar Dunia-Negara luar mengelarkan PM " kleptokrasi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun M

Bajet Pendidikan dan Kesihatan diutamakan.

Rakyat bersatu padu dengan halatuju W2020.

Najib Celaka

Bajet Pendidikan dan Kesihatan dipotong. Klinik1M tiada doktor! Preskripsi ubat diberi oleh siapa?

Bajet PERMATA Rosmah Mansor naik setiap tahun!

TN50 ganti sebab Najib penggagal aspirasi Tun M. TN50 tanpa halatuju sekadar slogan kosong kerana bajet Kementerian banyak dipotong untuk PERMATA. Hasilnya tiada.

Macy
Guest
Macy

TN50? Lima ha utk najib! Apadah jadi ngan slogan 1malaysia? Pernah dengar x rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan? Dia ni rasanya masa dia tengah tidur mlm mlm, sisemah gulung kertas, pastu jolok dlm lubang cirit.Esoknya dia tarik keluar pastu dia baca. Kalau keluar 1malaysia itu yg dia sebut sebut tapi dia sendiri x tahu apa.kalau keluar birkin, birkin lah jawabnya

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro macy..lima ha apa? Ha Ha Ha Ha hakk tui ker…kikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Peristiwa Memali sudah tidak relevan lagi untuk dibangkitkan. Ianya adalah sejarah yang hanya mendedahkan bertapa fahaman agama yang berbeza-beza mampu mencetuskan kegawatan. PAS sebenarnya cuba mencetuskan kekeliruan di kalangan penyokong PH terhadap Mahathir. Itu saja. Tiada kejujuran dan keikhlasan PAS dalam isu memali ini. Politik semata dan pastinya mengikut skrip yang telah ditulis oleh UMNO. Isu penting pilihanraya akan datang ialah menjauhkan undi Melayu dari PH. Oleh itu serangan harus ditujukan kepada DAP sebagai musuh Melayu, memburukkan imej Mahathir dengan isu Bank Negara, BMF serta Memali dan juga akan menonjolkan kerjasama erat antara PAS dan UMNO demi masa depan Melayu.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemimpin2 PAS yg berwibawa berkaliber yg intelektual spt Mujahid Yusof Rawa, Khalid Samad, Husam Musa semuanya telah keluar membentuk AMANAH. Yg tinggal dalam PAS sekarang semua yg bodoh bangang yg lebih nafsu daripada akal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Persoalan yng ramai rakyat tahu ialah mengapa polis dengan jumlah anggota yangbesar serta dg kereta kebal pergi menyerang kampung Mamali, Adakah kerana Orang Mamali hendak menyerang KL, atau hendak menyerang Balai2 Polis ke?… Atau kah semata2 mereka org PAS, Kaatakan lah mereka menganggap BN kafir sahingga sanggup kerajaan menghantar BN waktu itu menghantar anggota untuk menyerang. Atau apa sebab kerajaan pada awalnya menghantar pasukan penyerang ??

Anonymous
Guest
Anonymous

2000 kalau masa tu masa belum lahir atau baru bertatih lebeh santun jika berdiam daripada pusing2 cerita karut polis serang kampung? Darat sangat nampak gaya soalan itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

2000….KDN hantar polis mengepung je bodohhhhh..golongan taksub amanat hadi tu yang menyerang polis

Anonymous
Guest
Anonymous

mereka tu terrorist yg dizamin short-cut ka-syorga.

Anonymous
Guest
Anonymous

TANGKAP TERRORIST MAMAKUTTY PENYEBAB PERISTIWA MEMALI.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Orang pas mmg gila.

Orang kata kereta perisai depa kata kereta kebal.

Masa peristiwa berdarah di mamali tu Malaysia belum lagi memiliki kereta kebal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuan Admin dan saudara2 seperjuangan semua, Kita mesti ingat Mr. J yalah Mr. JASA, mungkin Fuad sendiri atau Tun Faisal atau melaun2 yang makan gaji dari titik peluh kita semua pembayar cukai bertugas hanya untuk menyebarkan propaganda M01 dan menyahkan Pakatan Amanah terutama musuh no 1 sekarang TDM dan DAP. Kita lihat skrip Mr. J 100% skrip JASA dari cerita dongeng ancaman evangelista DAP, 1MDB dibersihkan oleh PAC bipartisan MP2 Pembangkang, kenyataan lisan Menlu Arab Saudi mengenai donation 2.6B, terakhir pelan rasionalisasi 1MDB diperakui TSKI. Tak payah cakaplah innuendo-innuendo terhadap TDM dari RCI Forex sekarang dan cubaan mengolah RCI Memali… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Berkemungkinan juga.Tapi saya berpendapat mereka2 ini adalah kumpulan melayu yg besama ISMA yg mirip dgn pas.Pandai berbahasa inggeris.klu tak silap saya semasa perbicaraan saman hadi dilondon,ada balaci yg tangkap gambar.Tujuan untuk dapat berita dan spin berita.Mereka2 ini adalah totok melayu islam.Yg penting pada mereka asal melayu islam,walaupun pemimpin melayu itu nak menghancurkan bangsa melayu.Modus operandi senang jerr,Lgbt,Liberal,Yahudi,DAP..Nak jahanamkan islam dan melayu.Yg umno nak jahanamkan melayu diorng pejamkan mata sahaja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zakar shittttt kau fuad….kahh kahh kahhh kahhh..uhhk uhuukk uhuk

Sampai terbatuk aku ni gelakkan si fuad

john doe
Guest
john doe

Betul tu, setiap butiran yang keluar dari tulisan Mr J adalah mengikut modul latihan KHIANAT.

Mr J juga orang besar JASA sebab tu macai tikus yang tidak mampu membela Mr J melalui points telah memanggil saya budak hingusan yang barangkali solat pun tidak.

Macai tikus ni orang baru yang sentiasa konfius tapi perlu lakukan kerjanya demi dedak. Macai tikus bukan J.

Unknown sahabat pula mengaku dirinya lulusan SPM kerja di Kementerian Pendidikan tapi hakikatnya kita tahu dia siapa.

Tapi biarlah mereka tidak tunjukkan siapa diri mereka. Secara gentleman kita bertembung dengan mereka melalui hujah dan fakta.

john doe
Guest
john doe

Pembetulan :-

Macai tikus bukan Kejora. Seperti Mr J, macai tikus daripada KHIANAT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalut apa? RCI melibatkan tindakan kerajaan pusat masa itu.

PM dan Menteri yang ada akhirnya kena bertindak untuk perbetul SOP polis jika sah salah. Politikal milage sangat kecil. Dah lama sangat sampai saksi diragui dan bukti lapok. Setakat jadi badut untuk berborak cerita lama boleh..tak hilang bisa ular menyusur akar. Tapi cacing jangan berangan jadi naga. Bila dipatuk ayam dah tak guna.

Anonymous
Guest
Anonymous

ISLAM itu cukup simple. Nabi ajar umatnya.Melalui firman ALLAH,bukan nabi suka2 buat firman sendiri. salah satu MAKNA ISLAM:Berserah diri pada ALLAH.bASIC NABI AJAR.1.mENGENAL allah.2.Beriman dgn ALAH.3.tAAT PERINTAH allah. Kesemuanya nabi dah tunjuk.Beriman pada allah kena pada semua individu seLURUH ORNG2 islam.Untuk meningkatkan IMAN,"AMAL MAARUF,NAHI MUNGKAR"adalah "FARDU dari segala FARDU.iman BUKANLAH turun-MENURUN dgn mengikut keturunanan,Ianya di amalkan individu2 islam itu sendiri.Iman tidak datang dgn sendirinya dari kelumpuk2 manusia atau datang dari parti islam.HANYA orng2 IKHLAS berimanlah masuk syurga.mENCEGAH KEMUNGKARANIMAN:3 KATEGORY:1.dGN Tangannya.2.dGN Lidahnya3.pALING RENDAH DGN HATINYAtAAT PERINTAH aLLAH Melalui pertunjuknya.Bukan melalui pertunjuk manusia. Di sinilah PAS telah tersesat,mengikut ulamak2 yg warak/wali allah,Parti… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Demi masa,sesungguhnya,Manusia dlm Kerugian,Kecuali orng2 yg Beriman dan Beramal soleh,BERPESAN2 pada YG HAK dan Betrsabar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebernarnya RCI umno dan pas.
Inilah taktik Mereka untuk menimbulkan huru hara bila bn dah kalah pru14

Anonymous
Guest
Anonymous

Hadi awang? Sila tuan2 dengar kembali kaset2 ceramah 80an.pendirian mrk2 dgn puak syiah. Lontaran2 ceramah penggunaan islam.. smgt muda yg akhirnya mrk perlukan jwtn dlm partai yg didokong sistem demokrasi. Menegakkn islam melalui sistem ini. 🙂

Anonymous
Guest
Anonymous

Timbullah ibrahim libya hasil daripada amanat hadi

Anonymous
Guest
Anonymous

Amanat Hadi tak ajar membunoh tapi kutty dah arahkan polis membunoh di memali.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari tu penyokong bola myanmar tak dibenar masuk stadium masa myanmar vs laos. Semalam 2 penyokong myanmar kena pukul di shah alam. Ayuh warga KBS, bangkit lah bersama, dan ambil lah tindakan pre emptive supaya isu2 bodoh tak timbul lagi masa sukan sea.

Anonymous
Guest
Anonymous

Selepas indonesia, myanmar dan brunei jada mangsa incompetence penganjuran, singapore turut menjadi mangsa apabila banner "singapore anjing" dipampang penyokong malaysia semasa perlawanan bolasepak malaysia vs singapura. KJ…you are going to make a lot of apologies during these 2 weeks!

diny yusof
Guest
diny yusof

KBS ????

KEPALA BUNTUT SAMA saja .

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah di asuh membenci kaum dan agama lain…ape lagi hasilnya cmni lah

Anonymous
Guest
Anonymous

For reasons that are not entirely clear, the foreign college fees of two students were covered directly by 1MDB, according to the data. One was for the daughter of a Sabah BN politician, Edmund Chong Ket Wah, who had tragically died in a road accident. Persuading his wife to run for the seat, which she won on a sympathy vote for the BN-allied PBS party in Batu Sapi, was seen as a coup for Najib in 2010. But, why was 1MDB apparently paying for her elder daughter’s Australian education in 2012? According to the statement obtained by Sarawak Report 1MDB… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tim PM atau lobai lobai tak mau kah tubuh RCI berhubung dengan Temasya Sukan Sea. Duit banyak habis, heboh saja lebih tapi penganjuran …………

Perlukah menteri bertanggungjawab meletak jawatan?

Berkokok saja kuat tetapi ekor penuh taek.

Anonymous
Guest
Anonymous

RCI Permata, RCI duit KBS 100 juta, RCI Kevin Morais, RCI Scorpene, RCI Altantuya, RCI 1MDB, RCI movie telanjang Riza Aziz, RCI porno altantawi vellfire…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tabek hormat saya kepada kedua2 wira Negara,kerana berani bercakap benar.Tidak sia2 Malaysia pernah mempunyai kedua2 ketua Polis Negara ini.Masih adakah lagi Ketua Polis yang seperti ini pads hari ini??….

Anonymous
Guest
Anonymous

KPN yg terkini pakai modess kat lidah.

rahman jpc
Guest
rahman jpc

tidak lama lagi ada yg akan menyarankan agar kita menubuhkan RCI utk mengolah kena apa kita perlu adakan RCI.

adoii ! pening kepalo den.

The Phantom
Guest
The Phantom

hehehe…

Anonymous
Guest
Anonymous

PM lagi pening kepala dek kelibat TPM. Kepala dia duk fikir, kalo wak jahid jadi PM apa pulak rci dia nak cadang kalau bukan rci 1mdb. TPM ni gelojoh, beria-ria melalui rci memali nak tunjuk kpd bos bahawa dr m adalah musuh sepunya bagi mereka berdua. Sebenarnya wak jahid x dapat apa-apa selain daripada sekor own goal. Bosnya sekarang mengesahkan yang timbalannya x boleh dpercayai, apatah lagi apabila dia menyandang kerusi pm nanti. Benda ini akan jadi macam putaran ganas..timbalannya akan cuba yg lain pula utk membuktikan lagi dr m adalah musuh sepunya mereka. Akhirnya dia jadi mangsa kepada dirinya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana mana polis dalam dunia ni akan akan mengambil tindakan yg sama bila berlaku seperti di Memali….jgn belakangkan undang- undang…ia ada dalam rukunegara…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kutty arah polis menyerang dan membunoh di memali.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau tak ada RCI, masa pilihanraya PAS nak ceramah cerita apa?

Kalau ada RCI, sedikit sebanyak PAS boleh ambil masa 10 minit cerita.

Lebai-lebai PAS kalau nak cerita pasal ekonomi, pertumbuhan GDP, kasar inflasi yang naik, ilmu sains dan handphone, mana pak lebai tahu.

Sekurang-kurang RCI ini dapat membantu Pak Lebai berkempen masa pilihanraya nanti,

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita pakat2 sokong penubohan RCI Memali nih…..kita bersorak ramai2 bila Haji Hadi diusong kemahkamah.Orang sest macam ini mesti diajar kalau tidak dia tidak akan sedar sampai mampos!!….

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengikut PAS Ibrahim Libya pengikut ajaran sesat. Lihat saja video makcik makcik yg mengamuk pegang parang dan buluh macam orang gila isim kerasukan iblis. Polis hanya menjalankan tugas mempertahankan diri dan orang awam. Jangan memandai nak tuding jari pada yang menjaga keselamatan negara pada waktu peristiwa berkenaan. Tuding telunjuk kat lebai puaka hadi awang yang suka hati mengeluarkan fatwa dan amanat palsu yang menjadi punca hasutan. Bila dah ada yg mati hadi puaka boleh siap lari masuk dalam kain bini. Siap makan2 lagi sambil menjilat2. Celaka punya hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada video yang di-edit oleh pihak PAS,kononnya seramai 6,500 orang anggota keselamatan dikerah untuk menyerang Memali.Cuba tengok dalam video sebenar,..Mak Cik isim yang bawa kapak pergi dekat dengan anggota FRU yang sedang duduk berehat dan santai.Bolehkah nak pergi membunuh orang duduk-duduk begitu?

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Kjaan sepatutnya tangkap Hj Hadi kerana mengeluarkan fatwa yg salah dan berbau hasutan.
Kedua2 bkas IGP ini bukanlah dari kalangan yg terkenal dgn kewarakan mereka tapi kenyataan mereka sgt bersandarkan fakta dan common sense.
Silap2 lpas ni mungkin d gugurkam sbg BID Genting.
Hihi…. Zahid, Zahid
V move on lah. Lwn lah TM secara gentleman. U were lucky dia x kacau ketika u KP umno ari tu.
How did u accumulate such wealth?

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu Tuan Mali Muyung.Menteri KDN ketika itu patut dah tamgkap hj hadi ni macam ditamgkap ustad arqam dan yang lain. Saya percaya KPN dah anjurkan tangkap hj hadi tapi Mahathir ada catur lain. Kedua2 bekas KPN yang bersuara ni adalah 2 KPN yang disenangi dan disanjung segala lapisan rakyat. Tak macam KPN yang akan dipencenkan lagi 2 minggu ni. Budak taufik ni nak faham isu Memali ni nak buat apa ? Tak puaa hati dgn kertas putih Musa Hitam pasal apa ? Dah berapa banyak ajaran songsang (Tan Sri) Haniff Omar dan Rahim Noor dah tolong kuburkan. Ibrahim libya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

RCI memali akan membongkar amanat sesat hadi awang yg menjadi punca menghasut penganut-penganut ekstrim PAS. Hadi awang mesti dipertanggungjawabkan bukannya Mahathir. Selama ini kerajaan tak ambil tindakan pada hadi bodoh kerana nak menjaga kain hadi agar tidak jatuh terlondeh memalukan bangsa melayu dan agama Islam yg kononnya diperjuangkan taliban keparat ini. Sekarang bongkar memali bongkar apa dalam kain palikat hadi. Barulah buku bertemu ruas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Taufik cakap semasa forum n2h aritu pengikut ibrahim libya hanya bersenjatakan parang dan buluh aje…

Kah kak kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

sunnah hadi yg dikeluarkan pada 2015.

Bersedondon dgn najib suku,bersama mulah siah suku.
Berasama mca kominis suku,Dap babi suku.
Bersama dap selangor suku,Dap haram suku.

Inilah yg diwirip oleh penganutnya,hari2,agar dapat jln pintas ka-syurga.

Anonymous
Guest
Anonymous

Is hadi a leader or a clown?

I am confused.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Tok batin orang asli lebih jujur drp hj hadi awang pariahhh ni

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa madey PM malaysia adalah tiger…sekarang najib jadikan mesia PUSSYCAT…
HANYE KUAT DI SUKAN SEA..JAUH LAGI SUKAN ASIA..

Anonymous
Guest
Anonymous

Maskot pun macam kucing ..

Tak Kiki .. Leon ..?

Anonymous
Guest
Anonymous

Negara sedang dipandu ke belakang,dan akan membawa kita balik ke zaman Darurat,zaman pendudukan Jepun,zaman Inggeris,sehinggalah zaman Melaka jatuh ke tangan Portugis.Kalau semua negara di dunia nak ungkit dan nak buat sepertimana kerajaan Najib buat,bayangkan lah.Berapa banyak 'RCI' kerajaan USA kena wujudkan sejak mereka merdeka pada 1776?Kes Memali sudah selesai sepenuhnya.Hanya penyamun,perompak,pencuri,dan penyangak sahaja yang cuba mengalihkan isu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak Hadi take over dari,Fazil noor,yusof rawa PAS

Sudah jadi Parti Audiq7porsherangerovervelfire Samalaysia.

Anonymous
Guest
Anonymous

Naji dan Hadi bukan ade KEMALUAN…Najib takut saman SR dan WSj dan takut cabar DOJ….Hadi takut saman Husam Musa…

Anonymous
Guest
Anonymous

"Ada dua elemen penting dalam Amanat Hadi. Pertama, dia kata orang-orang Islam tidak perlu menjadi Kristian, Yahudi atau Nasrani untuk menjadi kafir, sebaliknya cukup dengan mengamalkan politik suku dan agama suku.

Hahahah..statement hadi kat atas;
Ya habibi tuan Hadi:Bukankah tuan dah buat sekarang menyokong kemungkaran najib suku.
menyokong beribadah pun suku.
pimpinan tuan bermewah2 pun suku,Dgn porshe,audiq7,bmw SUKU.aHLI KAT BAWAH NAIK MOTOR kapcai PUN SKU.
bERAHKLAK PUN SUKU,MEMAKI ORNGPUN SUKU.

Last-last..Parti PAS dah jadi 3/4.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko yg pandai sangat nih, dah rujuk ke tafsir yg besar2 dan ulamak world class untuk sanggah TGHH.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Hj hadi awang ni sebenar benarnya Pariahhhhh..

Anonymous
Guest
Anonymous

Parti PAS memang dah jadi parti tigasuku pun,buktinya:-– bertanding tapi tak nak menang– ngaku sebagai parti pembangkang tapi tak sokong parti pembangkang lain– sokong pemerintah kleptokrasi / korapsi / rasuah / – sokong kerajaan yg salah guna kuasa– sokong menteri2 islam yang munafik / fasik– sokong menteri2 cina india iban kadazan kafir – sokong mungkar perompak penyamun rm2.6 billion 1mdb– sokong perlembagaan jahiliah– sokong undang undang zalim– sokong kewangan yahudi zionis– sokong sokong sokonggggggggggggggggggg anon 17:15 – ulama` world class tak suruh buat `politik suku` `ugama suku` – tafsir yg besar2 suruh ugama mengatasi politik. Tuan Hj Abdul Hadi bin… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KPN dah takut kalo2 kerajaan tubuhkan RCI untuk mata lebam Anwar. Dulu Matdey kata ANWAR TUMBUK MUKA DIA SENDIRI.
Sebagai penyokong Anwwar dulu, saya memcadangkan RCI di tubuhkan untuk menyisatkan kes mata lebam Anwar selepas selesai kes Mamali. benarkan Anwar menumbuk matanya sendiri ???.

john doe
Guest
john doe

Itupun boleh RCI jugak.

Tak payah gebang lah. Kan Tn Budin dah kata kalau nak RCI cari bukti Tun M sebabkan kucing-kucing najib mati pun silalah.

Ni dah jumpa Najib minta RCI Memali blom ni?

Itu pun belum lagi nak gebang pasal RCI lain plak dan dalam blog.

Apa punya hampas daaaa..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak de sebab bekas KPN nak tamut…mereka ikut arahan menteri…orang bodoss jer cakap kon takut…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekurang-kurangnya Tun sendiri pertahankan tindakan Polis sehingga bila di soal mengenai Memali pun Tun masih kata Polis ikut SOP. itu sebab gua respek Tun. Encik-encik Polis bagi respek pada Tun Walaupun Tun berkeras tidak hadir ke Ibu Pejabat untuk di soal siasat tapi bila jumpa di Pejabat, Tun bagi minum. Pegawai langsung tak stress bila keluar dari pejabat Tun. Sebaliknya dua anggota UTK Polis menjadi mangsa politik Najib.. Kejadian Memali, Polis ada motif untuk tangkap Ibrahim tetapi dalam kes Atlantuya, motif tidak di perlu kan .. Yang mati tentu dah mati.. yang dua UTK masih hidup tetapi merana .. mereka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesihan pada PAS dan penganut2nya.

summary yg kita boleh buat adalah.

Orang islam yg beriman akan beramal dgn sunnah nabi s.aw.

Orang pa sy g beriman akan beramal sunnah Hadi;

Buktinya :Nabi s.a.w mengamalkan ayat "Amal maaruf nahi mungkar untukdgn cara berdakwah "Kebaikan umat dan menetang kemungkaran"
Hadi mengamalkan ayat amat maaruf nahi mungkar untuk parti pas sahaja,dan mengarah kepada terrorist.

Nabi mengamalkan ayat itu,sejak mula islam hingga ahkir hayanya.
Hadi amalkan ayat itu,mengikut kepentingan politiknya sahaja.

wallah'ualam.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Betul tu bro 1634

Haji hadi awang tu sanggup membelakangkan tiang agama semata mata untuk kepentingan diri dia sendiri.

Dia ingat dia tak mati kot.

Dia lupa bahawa balasan drp Allah Taala sgt pedih. Syurga neraka itu milik Allah. Bukan milik pas.

Syurga pas ada di Golok di sempadan Kelantan tu. Sebab itu lah rakyat kelantan direkodkan sebagai pembawa penyakit HIV/AIDS yg tertinggi di Malaysia. Ini fakta!!!

Macy
Guest
Macy

Saya mohon utk memberi sedikit pencerahan. Penyokong tegar umno disini bermaksud penjilat tegar bontot jho lo. Harap maklum.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya sebagai penyokong tegar UMNO memohon agar hamPAS menggesa kerajaan menubuhkan RCI. Pedulikanlah apa yang orang2 besar ckp mcm bekas KPN. Tidakkah kedua2 KPN merupakan macai2 HARAPAN. Ingat lagi Rahim Noor menumbuk Anwar. Atas arahan siapa kalau bukan madey. Begitu juga MEMALI. Kebenaran akan terbukti suatu hari nanti.

Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Woiiiii sual

Knp alumni kau tak menuntut kerajaan untuk menubuhkan RCI ke atas tentera jepun yg menyerang tanah melayu?

john doe
Guest
john doe

Ok Alunmni

Kamu boleh bersama-sama Mr J dan macai tikus membuat tuntutan ini kepada Najib.

Ke kamu pun hampas macam depa jugak, hanya gebang dalam blog?

Anonymous
Guest
Anonymous

Tubuhkan segera RCI supsya hadi cepat beri keterangan bagaimana oBerahim dan orang memali terpengaruh hingga mati…

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang betul pun sejak Najib banyak berak merata-rata, semua yang title 'Bekas' jadi penyokong PH.

Sebab nya mereka bertindak demikian kerana Tun pun ada 'Bekas'.

Jadi kumpulan 'Bekas' ini mahu Najib dan Hadi di 'Berkas' ..

Nampak tak pengaruh 'Bekas' PM selama 22 tahun …

Siapa yang bentang kertas putih Memali, dia lah yang bertanggungjawab…

Macy
Guest
Macy

J, ada baiknya kau cari benda yg lebih berfaedah untuk habiskan masa kau selain dari cuba menonjolkan ketidak matangan kau dalam mengulas sesuatu isu. " menjatuhkan kerajaan" adalah ungkapan yg x perlu ada dalam kontek negara yg mengamalkan demokrasi. Walaupun malaysia telah diupgrade ke negara kleptokrasi tetapi demokrasi masih terpakai dan rakyat berhak membuat pilihan apatah lagi kerajaan yg kita ada sekarang ni is good for nothing.

Mr J
Guest
Mr J

Demokrasi melalaui proses yg matang Macy. Di mana kematangan politik benci dan fitnah? Bukankah ini yg jadi hidangan diblog ini hari hari? Apa sebenarnya kemampuan PH tidak dibincang. Malah ketidakupayaan PH untuk memilih PM dan kabinet bayangan tidak di sebut bahkan marah mereka yg menyoal. Korupsi kalangan pimpinan PH didiamkan. Manakala DSN difitnah dari segala sudut. Inikah politik matang? Saya diblog ini hanya nasihat. Kalau Macy tak terimapun tak pe. Kurang kurang pembaca yg lain terutama yg tak komen boleh manafaat. InsyaAllah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saper fitnah saper?…fitnah aper?…kalo difitnah kenapa tak cuci nama dengan saman?…ko kuat temberang…

Anonymous
Guest
Anonymous

Selama ini tidak ada satu pun komen yang J beri berupa nasihat. Kalau tak tipu guna hukum persoal akidah orang yang tak setuju PH dah keluarkan struktur di mana Anwar di atas dan Tun sebagai Pengerusi. Tak faham atau saja-saja tak buat faham. Dalam BN, Presiden UMNO jadi PM.Dalam PH, sesiapa pun boleh jadi PM mengikut perlembangaan dan keperluan politik semasa. Zaid Ibrahim pun boleh jadi PM jika mendapat persetujuan pemimpin PH. Lain lah kalau ikut BN ia itu parti mana yang paling berkuasa .. Gitu lah .. sehingga Tun kata kalau tahu Najib teruk lebih baik Mat Sabu jadi… Read more »

Macy
Guest
Macy

Aikkk! Dulu kau yg cakap pasal looking things from our own perspective. Dari sudut pandangan kita org kat sini, issues that were addressed in this blog are not fictional. Along with that, ada facts dan logik yg boleh kita masukan dalam equation utk dapatkan jawapan. Kau punya masalah pulak bukannya kita tak honor your perspectives tapi kau punya facts and figures do not jive with logics. So x ada isu fitnah ke apa kat sini kecuali kau dan geng macai kau yg x boleh put things in the place with the logical explainations.

Macy
Guest
Macy

Lalat "things in the right place"

dad
Guest
dad

selama yg aku baca…ko nasihat takde pulak j….yg ko selalu tulis…..suroh percaya jibo tu sebab ko pertahankan jibo….

sampai sekarang ko tak pernah jawab pertanyaan aku

aku ulangi lagi…."JIBO TU MEMBOHONG PASAL DUIT DALAM AKAUN DIA….MUAL2 CAKAP TAKDE, LEPAS ADA"…..kalau nak kata dia lupa, malu la dgn org umur 92 tahun….

ko tolong jawab soalan aku ni……jibo tu pembohong…..ni bukan pitnah j….dia sendiri cakap….

ko takut dgn kebenaran?

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr. j , kamu terkinja kinja melaungkan tentang politik matang .

Adakah dengan memanggil / menggelar orang lain sebagai bodoh , bangang , haram zadah , Mahathir a/l Iskandar Kutty dan sebagainya itu satu politik matang ??

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pak diny

Mr j tu lahir pra matang. Sampai skrng ni pun akal dia pra matang.

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Bro John sikit tak kurang
Di Budin ini Pakatan berbincang
Mohon negara kembali cemerlang
Semoga tewas kerajaan yg pincang!

Bro Perak Man sedikit sibuk
Tak lama lagi tentu dia masuk
Pantunnya cai kena berdebuk
Bro CM pun pantun,cai tertusuk!

john doe
Guest
john doe

Ya bro.

All for one and one for all (asalkan bukan pada perkara bathil).

Salam perjuangan bro.

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bros fan tun & John Doe..

Memang benar apa yang bro berdua katakan
Teman sibuk sikit sejak kebelakangan
Terimakasih bro berdua diatas ingatan
Walau teman sibuk, inshaa Allah akan masuk..beristiqamah kita semua didalam perjuangan..

Selagi kerajaan pincang tidak dibetulkan
Selagi itulah perjuangan akan diteruskan
Inshaa Allah sekiranya kita semua diatas jalan kebenaran
Doa dan harapan kita, Allah makbulkan..

diny yusof
Guest
diny yusof

Haei , sdra John Doe … namapak gaya kita tiru gaya The Musketeer ya ??

jangan marah !!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Budak totok kutty yang nama zack armstrong bila kalah hujah dgn. Mr.J dikatanya Mr.J isteri Hadi..kepala budak gitulah..hah ambil seposen main jauh..guna nama kafir patut bangang.

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro kembar dua…….kita yg sekapal ni sumer musketeers. We rely and support each other.

Macam Bro John Doe kata:
All for one and one for all (asalkan bukan pada perkara bathil).

Rapatkan saf dan bersatu kita..!!
Salam perjuangan kepada sumer yg sekapal.

The Phantom
Guest
The Phantom

23.09….ada kami kesaaahhhh..???

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ah chai tikus 2309

Bila masanya mr j merapu tu berhujah dgn aku?

Sedangkan soalan drp bro John doe pun dia tak dapat nak jawab.

Setidak tidaknya aku lebih gentlement drp kau yg bacul menikus kalau manusia buatlah cara manusia buat apa nak jadi tikus.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

…dan budak hingusan HARAM JADAH Kejora rupa2 di sini setelah menyamar pelbagai nama di You Tube.

Dua tiga hari ini saya sibuk membuat 'sweeping' & menangkis celaan2 Kejora terhadap Tun Mahathir yang berselarakan di You tube. Berbagai nama dia pakai, antaranya…

Silok 60
Juarez Matez
The Rock,
Rimba Bara
Abuabu Amry
Dalik Sidek
bronco nan
Mnasirms61 M
EYZULL WORLD
Raymond Nash Nash
sugianto harisantoso
Rosman Aminullah
Zaini Dawan
dll

Betul2 sialan si Anak HARAM JADAH sekor nie.

diny yusof
Guest
diny yusof

Anon 23:09

Dua soalan saya yang di tujukan kepada Mr. J pada 22:07 hampas tak di jawab olih Mr. J .

Saya tahu dia masih menghadap kat blog ini lagi .

All this while his response to my explanation and questionnaire is vague and inconclusive .

The Phamtom
Guest
The Phamtom

Sumpah laknat yg teman cabar Mr J atas tuduhannya kepada Tun M bahawa Tun M tidak bertobat pon sampai sekarang dia bisu…..

Haramjadah…..dia tau ibadah antara manusia dgn Allah.

Memang gampang…..sama gampang dgn Kejora tonyokkk….!!!

Tajul
Guest
Tajul

Dah nama pun mat jilat

Maka berterusan la dia menjilat

Silap2 lidah dia dah terjelir sampai ke lutut dah tu dek menjilat

Anonymous
Guest
Anonymous

Bagi mereka yang tembak orang kampung bukan Hadi. Yang tembak orang kampung ialah Mahathir.
Hairan juga kenapa bekas KPN yang jawab. Yang menterinya mana?

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bila masanya Tun Mahathir pi tembak orang kampung?

Kau ada bukti dan saksi ker?

Kenapa kau menjadi gila sebelum ditakdirkan?

john doe
Guest
john doe

Bro Zack menembak tepat ke sasaran.

Si dungu ni sampai mereka-reka fakta yang tidak ada hanya untuk kenakan Tun M.

Meroyan sebelum masanya.

Sebab tu la hanya muncul sbg tikus. Esok kena tembak lagi boleh pura-pura jadi orang baru pulak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Alangkah baik nya jika bekas KPN ini tutup mulut. Biar RCI siasat.
Bekas KPN ini bukan selamatkan Tun tapi menyelamat kan Hadi.

Menteri yang cadang tubuh RCI .. nak jawab apa? Menteri kata nak menentukan siapa orang yang di pertanggungjawabkan bukan siapa yang menembak ..

Nak tahu kena cari punca nya .. Apa punca nya orang kampung bertindak luar..

Anonymous
Guest
Anonymous

Amanst hadi sebabkan Berahim libya dan orang memali di tembak…Berahim bersungguh nak tubuh negara islam…Hadi yg bust amanat relax…sekarang dah kayer raye..

diny yusof
Guest
diny yusof

Saya ingatkan hanya pak pak menteri UMNO je yang dah jadi bengong . Rupa rupanya para penyokong UMNO pun terkena penyakit yang sama .

Sudahlah semalam , saya terpaksa berseloroh kepada para sahabat dan kenalan di Indonesia dengan berkata …
" apa yang bolih saya bilangkan pak ? kami punya menteri KBS ….Kepala Buntut Sama saja .."

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro diny…..aterrrr kemana nak tumpahnya kuah???

Mr J
Guest
Mr J

Begitulah bila bekas KPN cakap apa yg suka didengar bertempik gembira. Bila Menteri Luar Saudi kata duit diderma pada DSN tak terima langsung. Tak rasa ke saudara punya pertimbangan dan penilaian tidak lagi didokong oleh akal dan iman yg sihat? Segala pertimbangan dibuat ikut nafsu – asal menyokong agenda nak jatuhkan kerajaan dan DSN. Bukankah dlm kes ini bekas KPN pun bersubahat? Bukankah dgn RCI akan temui kebenaran yg tersembunyi? Mcm kes Forex – rupanya kertas putih hanya menipu.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr j

Nak berpolitik tu berpolitiklah tidak ada siapa yg melarang.

Tapi

Soal akidah jangan dibuat main main.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr j

Aku sanggup mati kerana agama aku.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr j

Tetapi aku bukanlah mcm pengikut PAS yg sanggup mati kerana Amanat hj hadi awang laknatullah alaihi tu!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr J please be rasional. Orang yang tak rasional sahaja yang akan memperakui aliran wang masuk akaun bank guna mulut dan media.

Bukti aliran transaksi mesti ada maklumat masa, tarikh, no. akaun, jumlah transaksi. Setakat ini Laporan DOJ sahaja yang telah menunjukkan aliran transaksi wang 2.6b secara lengkap.

Apakah nafsu Mr J belum cukup untuk berdusta setiap hari?

RCI ini sekadar hiburan pada kami yang berbayar guna cukai rakyat… semasa ekonomi dan nama Malaysia semakin merudum dan jatuh akibat Najib Razak.

john doe
Guest
john doe

Mr J,

Ni aku nak tanya buat berapa kali pun entahlah; kamu dah pergi jumpa Najib belum minta dia tubuhkan RCI Memali ni? Ke kamu gebang dalam blog ja?

Soalan kedua yang masih belum berjawab;

Pemberontak Memali ni mati syahid ke tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu lah tujuan nafsu. Mesti ada keinginan. Nafsu buat baik. Atau nafsu buat jahat. Kalau tak ada nafsu tak ada lah rasa nikmat. Nafsu keGhairahan melampau tu yang bahaya. Dah dapat kedudukan untuk bantu orang, nak ada pengikut, dah ada pengikut nak pulak ada 'signature' sebagai peninggalan sebelum ajal. Nak ikat serban pun ada tanda ikut siapa .. Kertas putih Forex menipu .. dalam hal Forex kena ambil kira sektor perniagaan lain. Forex hanya salah satu sektor yang rugi dan Tun jaga bukan sahaja Forex termasuk sektor lain .. Jika ketika itu ada OSA perkara yang penting tersebut tidak di… Read more »

Mr J
Guest
Mr J

Anon 1618, akibat berlegar kat blog ini saudara tertipu. Segala aliran wang telahpun disiasat oleh PAC, Swiss, Singapore dan Hong Kong. Tiada apa apa tuduhan terhadap DSN dibuat. Yg buat kenyataan adalah Menteri Luar Saudi – apakah saudara percaya menteri ini akan tipu untuk pertahan DSN? Apakah jadi dgn fikiran kita? DOJ yg dulu disebut sebut rupanya belum buat apa apa siasatan. DOJ pun dah buang dari sisatannya dogeng M01 dan berlian pink dsb. Terimalah hakikat. Kalau ia pun tunggulah hasil siasatan DOJ sebelum tuduh DSN. Bukankah dulu fitnah Swiss dan Singapore akan keluarkan waran tangkap DSN berleluasa? Mana waran?… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr J… Dprm dah suasat….SPRMtak pernah umum derma dari raja arab saudi…malo benar derma raja arab saudi kenapa najib tak saman SR dan WSJ?…dah abis selasa setahun…
Kenapa loyar buruk negara tak berani cabar DOJ?…ko kuat temberang mr Jebon jubo busok…

john doe
Guest
john doe

J pendusta hanya mampu spin.

Mr J
Guest
Mr J

Zack, ketahuilah mengambil kafir sebagai pemimpin dan teman setia juga masaalah aqidah. Aqidah ini bukan hanya ikut angan angan kita. Saudara juga selalu tuduh TGHH kafir. Pernah fikir tak tuduhan ini akan berbalik pada saudara? Ini pun masaalah aqidah juga.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr j ..najib mengambil cina komunis dan berhutang berbelion ko x kisah ke? Dan najib sekeluarga bersahabat dgn jho lo caner tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr J nelsyu nak undi sape kalo kawasan ditandingi MCA UPKO dan MCA?…tidak kah mereka ni kapir?…ko bodos mr Jebon…kuat temberang…

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika air liur Tok Arab itu dah cukup menjadi buktimu wahai J pendusta…

Apa perlu Najib berdusta bila ditanya ada atau tidak 2.6b dalam akun peribadinya?

Mengapa sehingga kini DERMA TOK ARAB YANG MASUK KE AKAUN PERIBADINYA TIDAK BERTERUSAN?

Bukankah TOK ARAB dikatakan menderma kepada semua Negara Islam?

Mengapa DERMA TOK ARAB KE AKAUN NAJIB TERHENTI SETAKAT TAHUN 2015?

BOLEH ATAU TIDAK MOHON KEMBALI DERMA 2.5B YANG DIPULANGKAN SEMULA KEPADA KERAJAAN ARAB SAUDI?

KITA KAN SENGKEK SAMPAI GLC BAWAH MOF TAK MAMPU BAYAR HUTANG 2.5B IKUT TARIKH?

Marilah J puaskan nafsumu untuk berdusta.

john doe
Guest
john doe

Mr J, Saya selalu kata apabila melihat sesuatu hukum lihatlah i'llah atau rationya. Mengikut Zack, Hadi Awang menjadi kafir adalah di atas kaedah 'orang yang menuduh orang lain kafir, maka sama ada yang dituduh itu kafir atau kafir itu berbalik kepada penuduh'. Bro Zack tidak membuat tuduhan langsung tanpa ratio melainkan rationya adalah kaedah di atas. Di atas illah itulah Zack membuat kenyataan. Ia adalah reaksi kepada aksi takfir oleh Hadi di dalam amanatnya. Sekarang kamu mengikut yang mana? 1. Fatwa Hadi bahawa UMNO kafir itu betul dan UMNO memang kafir; atau 2. Fatwa Hadi bahawa UMNO kafir itu tak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mr Jebon ko dapatkan pe gesahan dari Ambank duit yg masuk akaun najib 2.6 billion dari akaun saper….mudah citer tak payah loyar buruj panjang2…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada istilah DERMA dalam kamus SPRM.

Apatah lagi DERMA yang tiada rekod dan terus masuk akaun peribadi.

So jangan menipu la woi!!!

Saya putar lagi Halllimmmm…
Wang Besar…Wang Besarrrrrr…

Mr J
Guest
Mr J

Anon 1639 & 1656, link kenyataan Menteri Saudi dgn link you tubenya sekali dah berkali kali disertakan. Kalau nak link lagi cakap. Menteri Saudi kita tak percaya tapi kita beriman dgn PI Bala? Walau dibukti dusta? Dulu Tun Hanif kita hamun masa dia kata AI memang liwat. Sekarang kita sokong? Pasal takut RCI? Apakah sekarang kita juga percaya kata kata Tun Hanif bahwa AI memang peliwat? Bukan senang nak sedarkan mereka yg terperangkap dlm fitnah. Kebenaran tidak dicari. Hanya cari yg buruk tak kira fitnah. Ingat hari sakarat saudara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berkata dusta menyebabkan tulisanmu sukar difahami J. Soalanku kiranya jelas.

MENGAPA NAJIB GAGAL TERIMA DERMA TOK ARAB PADA 2016 – 2017?

BUKTI JELAS PENGERUSI 1MDB GAGAL BAYAR HUTANG IPIC!

JIKA BENAR TOK ARAB DERMA BUKANKAH WAJAR DERMA DAN SEDEKAH DITERUSKAN?

NAH KUKIRA LIDAH DAN JARIMU TAK MAMPU BERSAMBUNG KE AKAL LALU KAU MEREPEK KEPADA PERKARA LAIN?

APA PENTINGNYA SAKARATKU BERBANDING SAKARAT MU WAHAI PENDUSTA?

Mr J
Guest
Mr J

Anon 1655, nak tahu siapa ketua PH? Tengok yg mana paling banyak kerusi. Tenguk DAP apabila menentang isu isu Islam seperti nama Allah, murtad DUMC, RU355, Zakir Naik dll maka parti parti Melayu Islam akan menyokongnya. Beginilah jadinya kalau kita ambil evengelis sebagai pemimpin. Juga bila Hannah tulis agenda evengelis dlm bukunya Becoming Hannah maka parti parti ini akan melompat beri sokongan apabila UMNO dan PAS bersatu menentang. Ketahuilah Anon, akibat ambil evengelis sebagai pemimpin aqidah kita pun dah luntur.

Mr J
Guest
Mr J

John Doe, kalau berani sangat gelar ulama' sebagai kafir ikutlah. Tapi bersiap nak jawab di masyhar. Memali syahid ke tak itu urusan Allah. Urusan kita kat dunia untuk mengadili kekejaman pembunuhan ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apakah kau gentar soalan Tok Arab belum beri derma pada akaun Najib sejak 2015?

MENGAPA MEREPEK SEPERTINYA NUJUM PAK BELALANG MERAMAL ISI GENGGAMAN NUJUM LAWAN?

DERMA ITU TAK MASUK AKAUN LIM KIT SIANG TETAPI AKAUN NAJIB. JANGAN BIMBANG PENDUSTA.

BILA LAGI TOK ARAB AKAN BERIKAN DERMA KE AKAUN NAJIB?

KENAPA HAMPIR 2 TAHUN TOK ARAB TAK DERMA KE AKAUN NAJIB?

BUKANKAH 2 TAHUN SAMA TARIKHNYA SITAAN DOJ PADA HARTA RIZA AZIZ DAN JHO LOW DI US? TOK ARAB INI DUDUK DI US KE?

AYUH PENDUSTA PUASKAN NAFSUMU…SAMBUNGKAN DUSTA TOK ARAB OLEH TUANMU ITU…

Mr J
Guest
Mr J

Lihatlah apa dah jadi dgn jatidiri dan iman kita akibat ambil evengelis sebagai pemimpin. Segala isu Islam yg DAP menentang maka kita akan terkial kial sokong. Dari murtad DUMC ke pendakwah tersohor Zakir Naik kita sehati sejiwa dgn DAP. Belum faham lagi ke larangan Allah untuk mengambil kafir sebagai teman setia dan pemimpin? Berubah saudara selagi belum terlambat. Juga janganlah gadaikan nasib agama dan bangsa pada kaum yg kafir ini.

Mr J
Guest
Mr J

Anon, derma itu bukan elaun tahunan – fahamlah. Derma diberi once off. Saudi memang ada rekod beri derma pada parti parti di negara lain juga. Tidak ada harta rakyat yg lesap dlm isu derma ini – bukan macam isu forex berbillion duit rakyat lesap.

Mr J
Guest
Mr J

Anon 1929, kurangkanlah andaian dan syak wasangka. Ikutilah bukti dan kebenaran. Bukti siasatan setakat ini dari PAC, Swiss, Singapura dan Hong Kong – tiada DSN atau anaknya dibabitkan. DOJ pun baru nak mula siasatan. DOJ dah pun buang segala saman sivilnya pada harta yg disita dulu. Hatta Red Granite diberi balik CFO nya. Tolonglah ikut jln bukti dan kebenaran. Jauhilah jln andaian dan fitnah. Tidak ada kebaikan ikuti jln ini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan sahaja berdusta malah sudah bijak mengadu domba dan memfitnah.

DEKAT PRU14 ADAKAH TOK ARAB AKAN KEMBALI MENDERMA KEPADA NAJIB?

2 TAHUN BERLALU NAJIB BERGANTUNG KEPADA HUTANG PELABURAN NEGARA CHINA.

CHINA KOMUNIS J TIADA AGAMA. CHINA KOMUNIS YANG NAJIB JUALKAN ASET PENTING NEGARA ITU JELAS PARTI KUOMINTANG DAHULU. YANG MENJADI TONGGAK PKM.

J JIKA KAU SAYANG PERAJURIT DAN PEJUANG NEGARA PEMBEBAS TANAH MELAYU.. PASTI CHINA KOMUNIS BUKAN PRIORITY. INSAFLAH DAN BUANG NAJIB DAN ROSMAH!

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr j sayang laki dia hj hadi awang si tua kutuk laknatullah alaihi tu.

Kalau si tua kutuk tu kata jubur tu halal mr j tak meraguinya. Dia tonggek sajalah

The Phantom
Guest
The Phantom

Mr Jebon at 15.47……..samdollll aku nak tanya ko…….kalo masok court pengesahan secara lisan ni tak laku….paaahaaammm..!! Bercakap bohong ni tak kira pangkat……tak kira oorang……….tak kira masa tak kira tempat…. Dah banyak terbukti di seluroh dunia…….ada manusia sanggup berbohong kalo diberi upah. Tak derrr undang2 dalam dunia ni mengesahkan kalo yg bercakap tu orang berpangkat maka sumer katanya adalah benar semata…………undang2 mana dalam dunia ni yg berani bagi jaminan macam ni…?? Pangkat tidak menunjukkan orang tu maksum dari sebarang dosa…….itu sebab adanya mahkamah untuk menyiasat, meneliti segala bukti2 sahih……..memanggil saksi2 dan sebagainya untuk mengesahkan sama ada benar atau tidak. Kita tak… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Mr J

Yg dok gebang pasal Memali ni kamu. Tapi bila aku tanya deme ni syahid ke tak kamu enggan jawab dan beralasan serah kepada Allah. Habis tu kenapa kamu yang mulakan gebangnya Habis tu apa yang dok gebang banyak sangat?

Kalau kamu masuk panggung awal mesti kamu akan tahu aku tidak mengiktiraf golongan agamawan di akhir zaman ini sebagai Ulamak di atas dalil-dalil yang ada.

dad
Guest
dad

j….berkawan dgn kafir asalkan kita jgn jadi kafir….

tetapi berkawan dgn islam perompak, pembohong dan kita pertahankan mati2….

macam ko la….apa hukum dia J?

Mr J
Guest
Mr J

Dad, PAC dan Menteri Luar Saudi dah sahkan DSN tidak ambil duit rakyat. Nak fitnah juga berdasar andaian dan sangka buruk ikut Dad tapi ingat habuan akhirat. RCI Forex ini tengah berjalan. Kita saksikanlah apakah lesapnya berbillion ini hanya hasil dari judikan harta rakyat atau ada rompakan sekali. Namun rugi sangatlah rakyat dgn pemimpin begini.

diny yusof
Guest
diny yusof

Mr . j sudah memulakan cerita "bullshit " dia di sini . Beberapa soalan untuk J jawab dengan lurus dan telus . Di mana ada di nyatakan yang saman sivil telah di buang ?? Dari mana kamu memperolihi info tersebut . Kerana statement yang saya perolihi setakat ini adalah …the civil proceeding is suspended to make way for criminal proceeding . You see the difference ?? Suspended …not thrown out . Please tell us the link or any link as claimed showing the Saudi Foreign Minister , Mr. Adel Al Jubeir admitting that the US 681 million deposited into Najib… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Mr j

Nasihat aku kpd kau bacalah surah al kafirun berulang kali.

Fahami betul2 terjemahannya dlm bahasa melayu.

Kalau itu pun kau tak boleh faham juga seeloknya kau pergi ke JAKIM minta penjelasan

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Ini pula cerita dari saya. Seorang Menteri Kabinet ketika itu memmaklumkan saya & kawan2 bahwa Tun M memang kesal dgn tindakan terburu-buru Musa Hitam tapi Tun M ini seorang gentleman tidak menuding jari semata-mata ke Musa Hitmm. Dia bersikap bertanggungjawab & condone tindakan timbalannya ketika itu di depan umum. Seorang wartawan pula bersaksi bahwa Tun M memang tidak berada dalam negara ketika peristiwa Memali dan wartawan itu mengesahkan turut serta dalam rombongan ke Repulik China. Musa Hitam memang problematik dan kerenahnya sering memeningkan kepala Tun M. Musa sering mengadu ada 2 kumpulan berkonspirasi untuk menjatuhkannya, satu kumpulan Daim/Sanusi/Anwar dan satu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Link itu air lior Tok Arab je. Mana ada bukti duit Arab itu masuk ke personal account Najib?

Mr J cuba semak foreign aid by Arab Saudi. Derma mereka lebih kepada organisasi dan kebajikan. Dengan jumlah besar US681 melebihi derma kepada Palestine!

Jika Najib yang minta duit disalur ke personal account… he is not only greed tapi pengkhianat!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lupa ada saorang lagi dikedah yg setuju diadakan rci memali. Ahmad Bashah MB kedah. malang bagi penduduk kedah mempunyai saorang MB yg kurang sikit.

Anonymous
Guest
Anonymous

Form 3

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ohhh dia tu kami panggil tok mat lena.

Anonymous
Guest
Anonymous

TANGKAP MAMAKUTTY PENYEBAB PEMBUNUHAN MEMALI.

Fan Tun
Guest
Fan Tun

RCI sudah melantun
PAS ingat ni zaman Jepun
Potong kepala tak salah pun
Kisah Memali nak palit Tun!

Demi dengki yang tak sudah
Bijan um-no Tun difitnah
Sedangkan masa Tun perintah
Hormat tunduk benci tak pernah!

Bekas KPN sudah berkata
Nak korek lagi nak buat apa
Dulu semua orang tak kata
Tun lawan, nak siasat semula!

Rakyat nampak khianat dan jahat
Aku berkuasa semua ku buat
RCI Wanemdibi kenapa tak minat
Sebab takut diri terjerat?

Kuasa itu hanya sementara
Apa lagi disalah guna
Allah memandang Dia mengira
Pengkhianat negara takkan kemana!

john doe
Guest
john doe

Bravo bro Fan Tun.

Dalam masa beberapa minit saja boleh mengulas dengan pantun superb.

Bro Perak Man sibuk nampaknya hari ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya, RCI Wanemdibi kenapa tak minat?
Inilah bapak segala RCI yang WAJIB diadakan segera kerana demi marwah negara dan rakyat jelata.

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Ye, bro john doe teman sibuk sedikit hari ini
Sekarang baru ada kesempatan menjengah blog kegemaran teman ni
Tak abis2 pas dengan rci memali
Nanti akan terbuka pekung amanat presidennya kembali..

Janganlah menyalahgunakan suruhanjaya diraja
Dah hilang respek rakyat bila sikit2 aje rci dijaja
Tak nampak pun rci ni akan membantu kos sara hidup rakyat atau mengurangkan belanja
Hanya lebih kepada alat untuk kepentingan politik umno-sibijan sahaja ..

Ingatlah bahawa salah diri takkan terhilang
Walau dengan beratus rci pada tun m pada rakyat sibijan nak hidang
Kebenaran yang dibawa tun m tidak akan dapat dihalang
Lagi banyak rci, lagi cepatlah bijan tumbang..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiba masa nya di ganti TPM yang lebih cerdik dari TPM yang tak boleh berfikir sebagai Ketua ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sepatutnya amanat hadi berguna untuk pejuangnya berjihad dgn orang Palestin atau Syria baru boleh dapat tempah jihadh . Ini tak pasal2 mati katak di memali. Sepatutnya panggil juga janda yg bercerai dgn suami mereka , supaya hadi telan balik amanat dia untuk dia sorang diri jgn mentaksubkab pengikut

john doe
Guest
john doe

Bro, cuba lihat salah satu isi amanat tu.

"Derma kita adalah jihad"..

Cara mudah kutip derma. Bak kaya bro Zack, selepas 'ceramah agama' mesti ada tin-tin milo yang diedarkan.

Untuk apa tin milo ni? Apa lagi ini jihadlah.

john doe
Guest
john doe

Tambahan:-

Untuk apa tin milo ni? Apa lagi ini jihadlah. (Mengikut kepercayaan merekalah).

Kalau nak ulas jihad tin milo ni boleh tanya Mr J atau unknown sahabat.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bro john doe

PAS dan hj hadi awang telah menipu ahli2 mereka. Agama lslam yg suci tidak pernah mengajar umatnya begitu.

Hanya hj hadi awang dgn statusnya sebagai tok guru yg sengaja menokok tambah.

Siapa yg mendapat laba atau keuntungan yg paling besar drp kematian dlm peristiwa memali ini melainkan tok guru hadi awang sendiri dan PAS.

Mustahil Tuan lbrahim Tuan Man tidak dapat menilai sama ada Amanat Hj Hadi Awang ni benar ke tidak!!!

Jadi kenapa nak campur aduk akidah dgn politik?

Mufti mufti kita mcm biasalah. Mereka ini memilih untuk berdiam diri sahaja pada hal mereka yg paling arif dlm bab agama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada kah maksud bro.. Amanat Hadi akan di tarik balik kecuali Derma itu Jihad ..

Bro .. saya ngaku saya banyak dosa dan hanya dengan isi tin milo sahaja mudah-mudahan saya ke syurga ..

Saya tak kisah duit tu ke mana selepas ceramah ..

Persoalannya ialah hukum derma apa tujuan nya sekali pun melainkan untuk perkara haram adakah ianya sia-sia apabila penerima nya tidak jujur ?

Tetapi kerana ada sebut jihad itu yang terkilan kalau Derma pun di tarik balik.

Maaf ya bro ..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Kalau ditarik balik derma tu tak makanlah penceramah2 pas.

john doe
Guest
john doe

Komen bro Zack:- Mufti mufti kita mcm biasalah. Mereka ini memilih untuk berdiam diri sahaja pada hal mereka yg paling arif dlm bab agama. Komen balas:- Sebenarnya Majlis Fatwa Kebangsaan telah pun memutuskan bahawa amanat Hadi adalah bertentangan dengan Islam dan Majlis Fatwa Kedah pula telah putuskan pemberontak Memali tidak mati syahid. Cuma Mr J yang masih tercari-cari jawapan kepada soalan saya sama ada mereka ini syahid atau tidak. Di dalam hal Memali ini keputusan telah dibuat dan hanya mereka yang berkepentingan dan terkena sawan gila nak tembak Tun M saja yang membuat riuh seolah-olah kejadian ini telah disorok di… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Itu dulu bro john doe.

Tetapi hari ini bila perkara memali sengaja dibangkitkan apa tujuannya?

Mufti mufti kena main peranannya. Kena cepat bertindak sebelum ianya melarat.

Ibarat perpatah melayu "Sebab nila setitik rosak susu sebelanga".

dad
Guest
dad

j bijak….dia lebih tau syahid ke tidak…..ecrl untung pun dia dah tau……

bagus bijan ambil dia jadi finance minister……..

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro dad…..Jebon lebih tau ibadah tobat antara manusia dan Allah.

Tinggi sungguh agamanya….tahap wali ni.

Anonymous
Guest
Anonymous

ECRL dan OBOR petanda kita dijajah kembali. Orang Melayu macam Najib yang korup senang dibeli musuh!!

Kini oleh penjajahan CHINA KOMUNIS. Bayangkan majlis pelancaran sahaja tiada langsung bahasa Melayu menunjukkan Malaysia sebagai tapaknya…Kuantan!

Lagipun MCA mungkin dah serahkan tanah jajahan China terbaru ini jadi namanya tukar KWAN TAN!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang PAS ni basically mentaliti kampung, mana lah nak paham apa yg 2 orang bekas KPN ni cakap? Dia orang paham apa hadi cakap jerrr (walau pun majoriti kita tak paham apa hadi cakap; tapi orang pas paham!!!). Ada paham?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kedua-dua bekas KPN tu cakap betul dan orang kampung atau PAS faham .. Tapi dia orang berdua cakap tak guna ayat Quran ..

Sekurang-kurangnya cakap Saya takut pada Allah..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bro 1519

Saya pun orang kampong. Bezanya atara saya dgn mereka tu adalah saya pi sekolah.

The Phantom
Guest
The Phantom

Hehehe….ini baagusss punya tembak bro Zack…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau dah semua orang PAS yang mati dalam kejadian di Memali itu masuk surga,kenapa dok sibuk nak buat RCI pulak?Lain lah kalau kita dapat tau yang mereka semua dah masuk neraka.Tak suka ke saudara mara,anak,adik,abang,bapa,dan suami kita masuk surga?Dapat masuk surga pun masih nak komplen ke?Lebih baik mati syahid daripada mati sakit jantung,gaut,kencing manis,dan barah usus.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerana kononnya masuk PAS tu jihad.. wala tu tiket ke syurga .. taawun tu matang ..

Selama ini ramai yang menganggap mereka Syahid tetapi sedih yang percaya sudah mula sangsi ..

Apa pun lebih baik mati sebab serangan jantung, kencing manis atau barah dari mati dengan mengetahui diri nya adalah punca segala kemusnahan

Wallahualam.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Janji Allah itu benar.

Tetapi

Janji hj hadi awang adalah karut. Dialah sebenar benarnya penipu dan pendusta agama.

john doe
Guest
john doe

Janji Hadi Awang ka bro Zack?

Sebelum menang "kalau kita menang besok sebelum ayam berkokok kita akan tegakkan hukum Allah (hudud)".

Beberapa bulan selepas kemenangan "hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam".

Kalau dengan Allah pun ia mungkir janji dan berdalih dengan alasan yang menyalahi syarak, mahu percaya janji lain jugak ka?

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Bro john doe

Kalau 0.001% pun ahli2 pas tak faham. Mcm mana mereka nak faham RCI tu apa.

Belum lahir lagi semasa peristiwa memalukan di memali tu berlaku dah nak tunjuk pandai. Inilah taraf manusia yg cukup2 jahil.

Tetapi saya tak hairan sebab mereka ni makan dedak. Makan upah. Bukan ada akal pun. Yg menghairankan MB besar kedah tok mat lena yg berkelulusan SRP pun nak tumpang semangkuk. Begitu juga dgn ahmad diragui. Makan gaji buta.

The Phantom
Guest
The Phantom

Bro John Doe….terima kasih kerana memutaaarrrkan nostalgia lama….

Sebelum menang "kalau kita menang besok sebelum ayam berkokok kita akan tegakkan hukum Allah (hudud)".

Beberapa bulan selepas kemenangan "hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam".

Janji sarkis…..