JIKA MAHU DIKOREK, SEJARAH TUN M ATAU SEJARAH KJ YANG LEBIH HITAM?

Dengan garang, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang dilaporkan mahu merebut salah satu jawatan Naib Presiden dalam pemilihan akan datang berkata, UMNO akan menggali semula sejarah Tun Mahathir Mohamad ketika pemerintahannya dari 1981 hingga 2003 dahulu.
Kata beliau, tindakan itu bukan saja sebagai suatu serangan balas, tetapi juga untuk menjadikan bekas Perdana Menteri dan sekutunya dalam Pakatan Harapan tidak lagi selesa.
“Orang kata kami siasat skandal lama dalam kerugian forex, tetapi tak kisahlah berapa lama ia berlaku, kita perlu siasat salah laku.
“Saya tidak suka bercakap buruk, tetapi orang ini asyik menyalahkan pentadbiran sekarang sedangkan dia ada rekod lebih teruk. Jika tidak mahu sejarah dibuka kembali, duduk diam-diam saja.
“Tetapi dia cabar kami, cakap tentang semua benda…kleptokrasi dan macam-macam lagi. Jadi, sejarah akan dibuka. Kami akan gali dan bongkar, biar rakyat buat keputusan,” kata KJ lagi di perasmian Meyuarat Perwakilan UMNO Kepala Batas, bahagian UMNO yang pernah dipiimpin oleh bapa mertuanya, Tun Abdullah Badawi.
Adakah Tun Mahathir gentar dengan tindakan itu?
Atau, adakah ia akan melemahkan beliau?
Tun Mahathir tentunya tiada masalah jika tindakan menggali dan mengorek sejarah kepimpinannya mahu dilakukan oleh kepimpinan Najib sekarang ini.
Beliau tidak saja dipercayai mampu menanganinya, malah tindakan itu secara tidak langsung merupakan serangan kepada UMNO sendiri yang akan menguntungkan Pakatan Harapan.
Ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, ia bukan saja bermakna semuanya adalah tentang UMNO dan BN, tetapi juga ketika itu Najib dan Tun Abdullah sendiri berada dalam kerajaan sebagai menteri.
Apa mereka buat ketika itu? 
Adakah terbukti mereka pernah bersuara atau hanya angguk membabi buta?
Jika semua kesalahan itu diungkit dan dikorek, manifestasinya ialah kerajaan UMNO dan BN memang tidak berguna di mata rakyat dan ia akan lebih memudahkan mereka menghumbannya daripada puncak kuasa dalam pilihanraya umum akan datang nanti.
Setidak-tidaknya, dengan apa yang dilakukan oleh Tun Mahathir sekarang, beliau bukan saja  menentang perlakuan Najib yang lebih membawa kerosakan kepada negara, malah juga untuk menebus kembali salah silapnya di masa lalu.
Tidakkah tindakan Tun Mahathir sekarang ini  patut dipuji dan disokong berbanding jika beliau hanya diam dan terus bersekongkol dengan kebatilan serta kemungkaran?
Selain itu, jika sejarah silam mahu dikorek dan diungkit, KJ juga harus ingat bahawa beliau sendiri banyak sejarah silam yang kelam dan hitam ketika era pemerintahan Tun Abdullah Badawi dahulu.
Apakah beliau lupa semua itu?
Seorang rakan, apabila terbaca berita mengenai KJ mengatakan mahu mengorek sejarah silam Tun Mahathir, lantas kegembiraan kerana memberinya idea spontan untuk menerbitkan sebuah buku mengenai kisah silam KJ bermula daripada kerja awalnya sebagai pegawai khas di pejabat Tun Abdullah (ketika itu masih menjadi Timbalan Perdana Menter), dilantik Exco Pemuda oleh Hishammudin, menjadi menantu Tun Abdullah, bertanding Naib Ketua Pemuda dan Ketua Pemuda yang penuh kontroversi, menguasai pentadbiran kerajaan melalui apa yang dikata budak-budak tingkat 4, didakwa mempunyai hubungan rapat dengan Singapura sehingga banyak saham-saham kerajaan dijual kepada Temasek Holding dan 1001 macam yang lain lagi.
Kata kawan tersebut, beliau akan cuba menyiapkan buku itu untuk pengetahuan generasi akan datang, kalau pun tidak diedar dan dijual menjelang PRU 14 akan datang, ia mungkin akan dilakukan sebelum pemilihan UMNO nanti.
Adakah sejarah silam Tun Mahathir menyebabkan wujudnya tanggapan campurtangan asing dalam kerajaan, harta-harta negara dijual sesuka hati dan kerajaan jadi lemah serta kucar-kacir?
Antara sejarah silam KJ dengan Tun Mahathir, sejarah siapakah sebenarnya yang lebih kelam, hitam dan memalukan UMNO serta negara? (ShahbudinHusin 24/07/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:51 pm

147
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Zi56AnonymousTajulThe PhantomPerak Man Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Blogger
Guest
Blogger

GPS robot tripled the $100k deposit [live proof]

I just finished a webinar with Mark and his partner, Antony, two days ago and it was AMAZING.

During the webinar MARK and ANTONY shared their secrets to success and answered questions about their new release of the GPS Forex Robot that came out TODAY!

Blogger
Guest
Blogger

QUANTUM BINARY SIGNALS

Get professional trading signals delivered to your cell phone daily.

Follow our trades today and make up to 270% per day.

Blogger
Guest
Blogger

ForexTrendy is an advanced software capable of detecting the most PROFITABLE continuation chart patterns. It scans through all the charts, on all time frames and analyzes every prospective breakout.

Blogger
Guest
Blogger

eToro is the ultimate forex trading platform for newbie and pro traders.

Fan Tun
Guest
Fan Tun

SELIMUT PUTIH:

Bila Izrail datang memanggil
Kojola dan Bijan teruk menggigil
Teringat dia dirinya degil
dua2nya dulu pengamal batil..

Bila Izrail datang memanggil
Bijan tak sempat maaf dizahir
Matanya buntang terkebil kebil
Teringat wang negara diambil..

Sampai masanya insaflah diri
Dulu dicuri wang emdibi
dibaginya dedak kojola sekali
Kojola pun sokong sampainya mati..

Sampai masanya insaflah isteri
Beg Birkin tak guna lagi
Disana nanti di question lagi
wang Permata kemana pergi?

Bila Izrail datang memanggil
Kojola tolo kuat menggigil
Sebab nasihat dia berdegil
Buat jahat dia tak pinggir..

Bila Izrail datang memanggil
Kojola Bijan,berak terkucil
Mahathir dulu dia perkecil
Tak mohon maaf ke neraka menggigil..

Sampai masanya insaflah diri
Selimut putih pembalut badan
Kojola sentiasa syok sendiri
Ajak bertemu dah jadi pondan!

UP the Moderates
Guest
UP the Moderates

Good job Fan Tun.

Kepada Kojola/cai2,

Kita semua akan mati
Mati biarlah dlm iman
Jangan mati dlm klepets

Kena seksa kena sebat
Minta ampun mintalah taubat
sebelum terlambat

Selamat menunaikan solat Maghrib

–UP

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

adoooi pedihnya telinga aku…oh fan tun sampainya hati kau buat telinga aku meleleh torek.

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Sepohon kayu daunnya rimbun
Lebat bunganya serta buahnya
Walaupun duit beribu paun
Kalo hasil klepet, apa gunanya 2x..

Kami bekerja sehari hari
Kerajaan pula kenakan gst
Walau pun harta berkarung karung
Kalo hasil klepet, apa gunanya 2x..

Kita sembahyang fardhu sembahyang
sunahpun ada bukan sembarang
Kenapa macai jual temberang
Spin cerita agama sesatkan orang 2x..

oh….oh….oh….oh……

Janganlah kita membuang waktu
Penyamun takkan membantu sudahlah tentu
hidup dikubur nnt yatim piatu
Pengklepet pasti dipukul dipalu

dipukul dipalu sehari-hari
barulah ia sadarkan diri
hidup pengklepet didunia tiada berarti
akhirat di sana sangatlah rugi..

The Phantom
Guest
The Phantom

Bravo bombastic n fantastic Bro2 berdua…..
Selimut putih dan sephon kayu……terrbaekkk ditujukan khas buat kojola, Mr J, unknown nakhoda kapal korek dan anjing sesat pencacaiii angkat najisss…..

Very well done bros….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI? (SIRI 3): Ancaman Mahathir Terhadap IslamPersoalan yang kita tinggalkan pada siri lepas, apakah salahnya membiarkan Dr Mahathir kembali menjadi Perdana Menteri, menggantikan Najib hari ini? Dalam siri kali ini, penulis akan menjawab persoalan ini. Sebenarnya ramai yang tidak menyedari kerosakan di zaman Dr Mahathir adalah sangat teruk. Sepanjang 22 tahun pemerintahannya, berbagai penyelewengan dan penindasan yang berlaku dalam berbagai bentuk. Cuma yang berbeza adalah pada waktu itu tiada media sosial seperti hari ini. Kerajaan menguasai media secara amat dominan. Lobi beliau terhadap rakan dunia Islam lain juga hebat. Boleh dikatakan corak pemerintahan beliau adalah kukubesi atau diktator.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

martabatkan islam bersama lebai2 kulup..

Anonymous
Guest
Anonymous

Namun Najib cuba keluar dari cengkaman Mahathir. Secara terancang beliau menubuhkan 1MDB, bagi mengambil alih semua projek-projek gergasi yang sebelum ini diberikan kepada beberapa syarikat kapitalis sahaja. Beliau turut mencari sumber lain selain dari kroni-kroni Mahathir. Sebab itu kita tidak perlu hairan kenapa ada Pak Arab yang didakwa menyalurkan derma 2.6 billion ke Akaun Najib Tun Razak. Tindakan Najib menggugat kestabilan empayar DrbMahathir. Itu belum lagi diceritakan kisah disebalik kekayaan luar biasa anak-anak DrnMahathir iaitu Mirzan, Mokhzani, Mukhriz, dan Marina. Oleh kerana itulah Mahathir mengamuk sakan. Tidak munasabah dengan umurnya yang sudah tua hampir mencecah 100 tahun mahu sibuk berpolitik… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI? (SIRI 2): Ikhlaskah Mahathir Menentang BN?Persoalan ikhlas adalah persoalan hati. Tiada siapa tahu melainkan Allah. Akan tetapi, kita boleh persoalkan sejauh mana Dr Mahahir benar-benar jujur mahu menjatuhkan BN dalam PRU14 akan datang, atau sekadar mahu menjatuhkan seterunya Najib. Sebelum kita pergi lebih lanjut, perlu dikenali dahulu watak Dr Mahathir yang sebenar. Mengikut rekod, Dr Mahathir merupakan orang yang paling banyak menjatuhkan individu-individu yang menghalang cita-citanya. Antara yang pernah dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman, Tun Hussin Onn, Tengku Razaleigh, Tun Ghafar Baba, Anwar Ibrahim dan juga Tun Abdullah Ahmad Badawi. Kesemua mereka asalnya adalah rakan seperjuangannya ketika… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tetapi berbeza dengan Timbalannya, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man, apabila menyambut baik kenyataan Mahathir dengan menyatakan bahawa PAS sudah lama menganggap kes Anwar sebagai konspirasi politik. Pendapat berbeza kemudian dikeluarkan pula oleh Naib Presiden PAS, Dato Mohamad Amar Abdullah, bahawa tindakan Mahathir bersama Anwar adalah bukti bahawa bekas Perdana Menteri itu sanggup melakukan apa sahaja untuk berkuasa, termasuk bersekongkol kembali dengan pelaku liwat.Pendedahan wikileaks berkait dengan kes ini juga perlu diambil kira. Portal tersebut merupakan sumber yang sangat hebat dalam mendedahkan sebarang maklumat bersifat rahsia dan berprofil tinggi, yang mana fakta dibawa sukar untuk dicabar atau dibuktikan sebaliknya. Wikileaks mendedahkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yang dipertikaikan oleh Mahathir sebagai tidak diperlakukan dengan adil serta dipengaruhi kepentingan politik adalah suatu tuduhan yang sangat berat terhadap Institusi Kehakiman. Jika kenyataan tersebut ditujukan terhadap Institusi Kehakiman di negara lain , contohnya UK, sudah tentu beliau akan dikenakan tindakan atas tuduhan menghina mahkamah. Ini kerana mengikut fakta kes, Anwar didapati bersalah dengan bukti-bukti yang sangat kukuh. Bukan sahaja pengakuan oleh mangsa iaitu Saiful Bukhari, tetapi juga keputusan ujian DNA terhadap cecair yang dijumpai di dalam dubur Saiful dan di atas tilam. Mengikut undang-undang negara termasuk dalam kes syariah, keputusan forensik termasuk ujian DNA, cap jari dan ketulenan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KENAPA SEHINGGA SANGGUP BERBAIK DENGAN ANWAR?BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI?Bagi mereka yang hidup di zaman sebelum dan selepas Era Reformasi, pasti mengetahui tentang perselisihan antara bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dengan bekas Timbalannya, Dato Seri Anwar Ibrahim. Kemunculan parti PKR (dahulu PKN) amat berkait rapat dengan peristiwa pemecatan Anwar dari jawatan Timbalan Perdana Menteri, kerana didakwa mengancam kedudukan Mahathir sebagai Presiden Umno dan Perdana Menteri masa itu. Sejak itu, PKR menjadi wadah seterusnya bagi Anwar untuk mencapai matlamat politiknya menguasai Malaysia. Mahathir pula sejak peristiwa itu dijadikan musuh utama Anwar dan PKR. Seluruh jentera dan kekuatan PKR dihalakan kepada menyerang batang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Masa Pak Lah disak letak jawatan oleh tun madey dan muyidin KJ dan umno semua bisu…kenapa KJ dan umno tidak pertahankan Pak Lah?…Pak Lah tidak merompak..

Anonymous
Guest
Anonymous

TAKTIK RAIH UNDI MELAYU, PPBM ENGGAN BERI PINJAM LOGO KEPADA DAPParti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan membenarkan DAP menggunakan logo partinya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan Suruhanjaya Pendaftar Pertubuhan (RoS). Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan bahawa pihaknya menggunakan taktik tersebut semata-mata untuk meraih undi bangsa Melayu dan penyokong Pakatan Harapan pada PRU nanti. Beliau berkata, strategi untuk mengekalkan PPBM sebagai sebuah parti Melayu adalah perlu kerana bangsa Melayu masih berpegang teguh kepada semangat kebangsaan dalam usaha mempertahankan kuasa di negara ini. “Suka atau tidak, orang Melayu masih sangat komunal,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Situasi di dalam PKR juga tidak kurang serabutnya. Sehingga hari ini sentimen tidak percayakan Mahathir masih menebal di kalangan para penyokong Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah. Namun lain pula halnya di kem yang diketuai Datuk Seri Azmin Ali. Seperti kem Lim Kit Siang, mereka menyokong apa sahaja tindakan Azmin walaupun ianya bertentangan dengan prinsip Ketua Umum mereka sendiri. Terbaru, satu kumpulan yang menggelarkan diri mereka Otai Reformis, membuat kejutan apabila Setiausaha Otai Reformis 1998, Abdul Razak Ismail hari ini meletakkan jawatan kerana tidak bersetuju dengan penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan. Abdul Razak dalam satu kenyataan berkata,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahathir Bakal Jadi Pesona Non Grata Di Dalam Pakatan Harapan?Satu ketika dahulu, nama Tun Dr Mahathir Mohamad cukup dibenci oleh pihak pembangkang yang diketuai oleh Lim Kit Siang dan DAP. Ada sahaja fitnah dilemparkan terhadapnya dan paling melucukan, pelbagai doktrin disampaikan oleh Mahathir untuk meyakinkan rakyat bahawa pembangkang di Malaysia ini adalah golongan paling teruk dan langsung tidak berguna. Hari ini, golongan yang dikatakan Mahathir sebagai golongan palung teruk dan tidak berguna ini jugalah yang disertai Mahathir dan PPBM. Satu persatu musuh politiknya dahulu ditemui olehnya hanya semata-mata mahu mereka menerima Mahathir dalam kem pembangkang.Secaraa amnya, mungkin kita dapat lihat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Any comment more than 3 para I dont read. Ni semua syok sendiri…..buatlah blog sendiri…..

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Ada satu si budak hitamPangkat menteri kencing ditilamNegarawan berjasa dia nak hentamkita nak kata, "kirim salam.."! Tun mentadbir dia ni budaklepas belajar abok pun takdaktersiar gambar dia minum arakMemang suwey banyak keladak! Bila Pak Snore Perdana MenteriBudak hitam eksyen sekaliTingkat empat jadi pembuliProjek besar dia kendali! Pak Snore tak layak memimpin sebab tidur diParlimen,dikantinkerana negara, Mahathir prihatinPak Snore terpaksa pencen! Masuk pulak anak Pak RazakBudak Hitam menteri diajakKini terbukti negara dah nazakAsalkan um-no no,songlapnya bijak! Sibudak hitam pun jadi menteriHormat taat pada pencurilesap 100juta kementerian sendirinegara rugi buat tak reti! Samalah perangai dengan bosWang hilang memang tak telusSukan negara macam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

FUKATAN HAPRAK….jangan harap le nak Menang….Ketua si LIM KiT Sial.ko tu….dah jadi belukang….MADEY 'TOP DOG' dan Rket akan jatuh Menjunam……FAN TUN TAIK tak nak buat SYAIR 'SELIMUT PUTIH' kerrrr….

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Budak hitam an Ox yg umbun2 masih lembik, cap jari masih belum kering dek penipuan & rasuah di penjualan Saham Telekom, pemilihan kuih PAU, PRU 13 & Kementerian terBELIAK sakan…..ada hati nak geromal mengampu bodek menuduh isu gossip kes KOREK TELINGA TOREK yg dulu dah selesai, dibahas & diperiksa dalam parlimen ketika era Tun Mahathir dulu lagi. Tuuu..pergi periksa Nor Yakop Mohammed yg bertanggung jawab penuh dan masih diperam-pakai oleh Najib sendiri.

The Phantom
Guest
The Phantom

Hehehe….Bro Fan Tun….tersengeh sorang teman baca.

Nilah keunikan nukilan bro Fan Tun.

Keep it up yeopppp !!

UP the Moderates
Guest
UP the Moderates

17:08,

Berapa ela kamu nak kain putih..? Aku belanjer..

Esok2, emergency ..kain dah ada.

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Ini mamat rombau kaki glamer
Dalam tv dan majalah nak tunjuk muka
Udah di sound TMJ pun tak sedar sedar juga
Masih lagi dia berlagak terer..

Rentikan je ler wahai si kj
Awak tu budak lagi nak lawan tun mahathir
Nama jer belajar okspod tapi otaknya pandir
Tun m dah jadi tpm waktu ko lahir..

Konon nak korek kisah silam
Awak sendiri pun penuh dengan sejarah hitam
Tingkat 4 berleluasa, semua tempat dihentam
Ko pun juga punca dulu negara kita jahanam..

Sekarang menyokong bos kleptokrat
Sejarah ko dulu macam ler orang tak ingat
Memang benarlah orang tua tua punya pendapat
Orang jahat hanya akan berkawan dengan yang jahat..

Anonymous
Guest
Anonymous

ECM Libra ..Spore bnyk untung.
KJ n Kali berapa mashuuk daaa

Anonymous
Guest
Anonymous

Termasuk lah usaha menjual Hospital Pakar Pantai yang akhir nya dibatalkan kerana mendapat bantahan.

Ini kerja KJ yang paling terbodoh sekali..

Anonymous
Guest
Anonymous

Berkaitan ECM Libra, apa sudah jadi?

Dengar banyak guna duit Maybank ? Dah selesai kan ?

Anonymous
Guest
Anonymous

FUYOOOOIINKKKK..

LEBIH 236 BUAH NEGARA GUNA GST
TAK TIMBUL PULAK ISU ISU GST NIH
KUTTY JER SUKA BANGANG BARUA & KRONI
ALJUBOORI TEORI EKONOMI LAGI X RETI

BWRAMBUSSS BARUA [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He…aku sokong ko….tu sebab INDIA yang lebih membangun nak ikut M'sia…pasal GST ni…Macai jer buat Meroyannnnn….

Anonymous
Guest
Anonymous

360 negara isteri pemimpin nya tak macam Rosmah.

360 negara tak guna duit cara 1MDB yang di siasat oleh negara lain.

360 negara tersebut tak jadi kan perasuah sebagai Ketua.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korek jangan tak korek.

Isu forex 30 tahun itu korek.

Tapi 1MDB jangan tak korek ya? Satu dunia orang duduk cerita, jangan tak korek.

Kementerian Belia dan Sukan, korek jangan jangan tak korek. Rasuah sampai sudah 100 juta, baru sadar.

Khairy Jamaluddin korek dulu Kementerian belia dan sukan. Jangan tak korek.

Jangan berulang lagi rasuah sampai 100 juta.

Duit RM100 juta yang rasuah itu, dah kena tangkap bukan duit Pak dia, bukannya juga duit Pak Lah tapi duit Rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He…MADEY tak tutuh duit Rakyat…tapi dia berjudi duit Rakyat…..MADEY dan Kroni serta Anak Beranak Kayo Rayo….Macai jer yang dok Melopong…..

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

Teruskan korek sampai telinga jai torek untuk kes Torek yg tidak ada kes tapi diada-adakan oleh Najib untuk menghalang Tun Mahathir bertanding di Pekan.

The Phantom
Guest
The Phantom

Apa kena kera pencacaiiiii tak sudah2 meroyan sorang2……

Kesiaaannn sebatang kara….yatim piatu dalam blog ni….

Hmmm kesiaaaannnn…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ala bro , bukan apa pun, cari makan je , tak nanti sorru mis, dedak tak masyuuuukkkk nanti ,nak wat cam ne , anak bini mak bapak atok nenek aku nak makan aperrr????? nak cari yg halal syusah , haram ke haram lah bedal jerrrr… huhuhuhuuuu

Anonymous
Guest
Anonymous

Zaman Tun subsidi tak ditarik, kanak-kanak tak dikenakan gst, rakyat tak buat dua kerja untuk menampung perbelanjaan, Duit baht sekarang lagi tinggi drp ringgit Malaysia, peniaga Thailand dah tak terima duit Malaysia,. Mydin sejak ditubuhkan mengalami kerugian kali pertama dalam sejarah. Sekarang peniaga kecil kecilan semakin bertambah, rumah sekarang hanya mampu tengok bukannya mampu milik. Dulu ada rumah kos rendah utk rakyat berpendapatan rendah

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He….kat Penang jerrrrr Rumah Murahhhhhh…..banyak Rumah kos rendah….tak nak beli rumah Lim Guan End sekali …kerrrr…terlajak murah tuuuuu……

Anonymous
Guest
Anonymous

CUMA 90 PERATUS YANG MACAI KOPIPES ADALAH TIPU KELENTONG DAN SAMPAH.

HANYA 10 PERATUS SAHAJA YANG TIDAK BENAR DAN TIDAK TEPAT DAN TIDAK BOLEH DI TERIMA.

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He….BLOG BUDIN dah jadi TONG SAMPAH…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Korek juga pertalian KJ dan Kalimulah zaman pak metua nya.
Kali sorg yg anti melayu walaupun isteri melayu tp ada campur juga laah.
Jgn lupa peranan Kali bila siap buku nanti .

Anonymous
Guest
Anonymous

Tun M dah open table fi Nothing to hide 2..datang lah kalau berani..jangan melalak saja…orang tua 92 th..takut ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang tua MADEY…kuat MEROYAN dan dahNYANYUK…nak takut apa….Rumah dah kata pigi….Kubur dah kata Maiiii….Maiii ……

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelapa tua santan nya piau bro
Bukan macam ko kelapa muda , separuh masak , ditebok tupai lak tu , kkelapa komeng lak tu langsong tak guna , khinzir pon tak nak tau…kikikiki

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapkan segera buku mengenai betapa jahatnya KJ Si Kitul ini.Dia adalah petualang sebenar.

Anonymous
Guest
Anonymous

petualang si bongkok 3…

Anonymous
Guest
Anonymous

KJ = petualang si bongok tiga…hahaha…

Anonymous
Guest
Anonymous

Petualang si MADEY Bongkok Tiga…semakin tua semakin menjadi-jadi meroyan nyerrrr…al maklum lerrr dah NYANYUK…..macai pun turut sama NYANYUK….

Anonymous
Guest
Anonymous

Aiiii…tak kan macam tu je modal ko cai … apa punyerrr haprak ini cai….
Ke nak kena “BANGANG“lagi dengan pok jig pembekal dedak terbesar di donia ni…

Anonymous
Guest
Anonymous

Semasa Tun Mamak jadi PM banyak penyelewengan,salah guna kuasa dan pembaziran serta ketirisan wang rakyat. Begitu banyak wang negara diguna untuk bail-out dan menyelamatkan syarikat milik anak-anaknya dan kroninya. Beratus juta dirembat untuk selamatkan syarikat MISC milik Mirzan dan beberapa syarikat krooni.Begitu juga salah guna kuasa dengan memberi kontrak PETRONAS berbilion ringgit kepada syarikat Kencana Petroleum milik mohzani serta bermacam ketirisan dan kecuaian dan ketidak-bijakan membuat keputusan dalam sesuatu pelaburan dan transaksi menyebabkan wang negara hangus beratus billion ringgit,begitu juga pembaziran dengan projek mega dan setengahnya akhirnya jadi Gajah Putih sahaja. Sudah-sudah Tun Mamak…tepuk air terpercik muka sendiri…you time is… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mamak MADEY 'TOP DOG ni…..dah NYANYUK….Cap Logo FUKATAN HAPRAK… HIDUNG Mamak MADEY….cucuk jer Hidung Mamak ni…bak kata orang Macam Lembu Sapi di cucuk Hidung…maka senang lerrrr si Lim Kit Sial To Kong Dpigs tu nak Tarik Mamak ni kesana kemari….

Anonymous
Guest
Anonymous

KIIH,KIIH,KIIH…

KOREK kasi tunjuk aliran tunai yang hangus tu…
Kalo ada money laundering kasi tunjuk. Beli kapal ke, beli lukisan ke, beli hotel ke, beli barang kemas ke, buat filem lucah ke, beri hadiah sama artis Hollywood ke……korek jangan tak korek.
Mau tengok Gajah sapu losyen Qu putih Datuk Vida sekarang bolehhhh…

Anonymous
Guest
Anonymous

Buat Filem Lucah…He…He..He…tu kegemaran ko dan KETUA PELIWAT kotuuuuu…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Mustahil lah Najib tak ada kroni. Jho Low adalah satu-satunya kroni Najib.

Mahathir bail out syarikat kroni secara tidak langsung berkait juga dengan ekonomi.

Jho Low ??

hanya untuk Rosmah dan anak tiri Najib.. tidak ada kaitan dengan apa-apa perniagaan !

Mohamed Noor
Guest
Mohamed Noor

takkan jho low je kroni dia,dah lupa ke dgn deepak dan razak baginda.kroni TUN buat bisness ada bayar cukai pada kerajaan dan berpuluh-puluh peluang pekerjaan untuk rakyat malaysia.
kroni najib untuk kekayaan sendiri adalah.takkan cai tutup mata semua tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Korek also how KJ became instant billionaire with the cooperation of the 4th Floor guys during hais father-in-law's era as PM of Malaysia. Also stories about the hundreds of millions he made via PETRONAS should be investigated Korek, korek, korek.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hope somebody can confirm news that the father-in-law was involved in the sale of TUDM base in Ptg Kuching to a developer.The developer was supposed to offer alternative site but to date could not provide or developed the proposed site.I was told sale transactions was done and the developer is currently the owner of the base.
Meantime TUDM is leasing from the said developer.Hope this is not true !

Anonymous
Guest
Anonymous

wow… where did you heard this? if it is true…then…KJ will be in big trouble…hehehe…

Anonymous
Guest
Anonymous

KJ, what kind of a man who would go so low to stage an accident with his future wife's car just to get to know her?? It is certainly not a trait of a true gentleman! Oxford has taught you nothing!

Anonymous
Guest
Anonymous

Haha. So I heard the same thing.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sememangnya mahathir telah berjaya membuka peti besi umno di kawasan kubu umno khusus Felda dan Johor sprmsna kenyataan lim kit siang. Seherus beliau di puji, kini menjadi tanggungjawab rakyat yg telah sedar dan insaf memberi kepercayaan kepada usaha mahathir untuk menukar kepimpinan bagi perubahan sebuah kerajaan baru

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebuah Kerajaan BARU…..Eekelehhhh..ko dah Banyak Makan Dedak si MADEY lahtuuuu….nak Tanya si MADEY ni dah intak maaf kerrr kat si Nuar Al Jubori tu…pasal ISU MORAL si Nuar…..MADEY ni mana nak Mengaku…NYANYUK la katakana….

Zi56
Guest
Zi56

Nk reply panjang panjang kau mesti tak faham sebab kau bodoh, ini yang pendek je : nyanyok mak engkau

Anonymous
Guest
Anonymous

BELUM PERNAH BERLAKU
ORANG YANG NAK MATI MASA PRU-14
KOREK KUBUR SENDIRI

KJ….KJ…..

SOLUTE TUN

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak korek cerita di sarawak ker kj? Ramai orang politik sana kaya raya.

Anonymous
Guest
Anonymous

kah kah kah..budak hingusan umno nak tunjuk garang utk dapat perhatian agar nama dicalunkan bagi rebut jawatan..hingga sanggup berkurang hajar dgn Tun mahathir,yg dalan rekod jelas saorang PM terbaik Malaysia yg belum ada tandingan sehingga kini..KJ kan dulu sampai simpan cita cita nak jadi menantu Tun …hai …melayu …melayu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah…Kah…Kah….MADEY 22 tahun memerintah Mengkayakan Kroni dan Anak Beranak Macai jerrrrr yang Melopong….pi ler mintak Dedak banyak-banyak kat MADEY tuuuu….kalau tak cukup pi mintak kat To Kong Dapigs tu TULANG BABI…makan sampai tercekik……

Anonymous
Guest
Anonymous

And as for you KJ, you know damn well that your father in law was a total failure as a PM..the only thing that he knows best is to sleep!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah masalah umno dulu kini dan selamanya. "Salah laku" disiasat hanya utk menjatuhkan peribadi dan kepentingan politik individu. Bukan utk kebenaran dan kepentingan negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

Dipersilakan kj….jgn tangguh tangguh. Hal bagus mesti buat cepat. Jgn lupa korek sekali kisah tun razak dan ts noah dgn genting highlands.

Zi56
Guest
Zi56

Sampai hari ni keluarga mereka makan dividen dari genting tak pernah habis, bangla berani ka nk korek?

Anonymous
Guest
Anonymous

TDM,the greatest pm ever to lead and served Malaysia,PERIOD!!

As for Najib, everything he touch turns to shut!! Failures and blunders after one and another. This Najib does not possess the intellect nor the integrity to become a leader of a country. He only knows how to enrich himself and his moronic wife and family..no dignity and and total disgrace!!!

saksama
Guest
saksama

Peribahasa lama, "Membuka Pekong Di Dada"………. silakan saja………termasuk skandal terkini yakni 1MDB……. yang sudah termasyur seantero dunia…………..

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He..MADEY 'TOP DOG' dah beritahu SELURUH DUNIA pasal Nuar ALJUBORI…NUAR Al JUBORI TAK BERMORAL…tapi sebabkan dah NYANYUK….nak buat cam mana …jilat lerrr ludah tu balik…..tak tau lerrr macai ni dah tau ke buat-buat tak tahu perangai si Nuar Al Jubori ni…..si MADEY 'TOP DOG' ni bila nak mintak maaf kat si Nuar ni…..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Apasal? Salah ker?
Bulldog pun takut sama top dog.
Lu apa cakap ah chai 1425.
Teu ngia seng!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

FUYOOOOOOINKKKKK… OOINKKK..

UP UP AN AWAY UP UP BERAK CAIR ADANYA…
BUDAK BUDAK BARU NAK UP GITU ROPENYEEA
22 TAHUN BERKUASA KRONI & BAILOUT SESAJAA..
ALJUBOORI MAMAK KUTY PENINGGALAN DURJANA

KIKIKIKI.. BERAMBUSSS BARUA [email protected]

ARI NI LAST RAYA SUKAN SEA DAH MULA
TOKONG SENANG ATI BARUANYA TERKINJA LAGI
TOP DOG ADA ATI NAK TUNJUK TARING TAPI GUSI
SKALI TOKONG TAMPO LEBAM2 PIPI.. MCM JIDIN PUNYA PP….

KIKIKIKI…

BERBUSSSSS BARUA [email protected]

INI KALI MME NAK MAMPOS

UBAHH

Anonymous
Guest
Anonymous

inilah kerja umngok..dah tak boleh jawab dan meyakinkan rakyat..buat serangan peribadi. dulu senyap sepi skrg baru nak ungkit..jawablah apa yg org tanya.
senyap sunyi buat2 bodoh..ingat rakyat tak akan lupa ini semua..tnggu PRU14

Anonymous
Guest
Anonymous

Jalan jalan ke pekan rembau
Singgah sebentar berhenti makan
Rupanya khairi masih mengigau
Menutup malu berbohong sakan

Tingkat 4 ada sejarah
Hilang kemana 100 juta
Jgn bersifat haramjadah
Sentiasa ingin menjual auta

Cukur rambut sampai botak
Terasa panas di tengah hari
Cuba2 la pakai otak
Suluh keadaan diri sendiri

Ulat dalam batu
Buah luar pagar
Khairi jgn mcm tu
Cakap bedegar2….

BALIK ROMBAU MAIN TOLO LA BAI..

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He..He…Pencacai Anjing Belaan Dapigs dok MEROYAN ….jangan takut Khairy…ramai sokong ko…..macai Dapigs jer buat-buat tak perasan….

Anonymous
Guest
Anonymous

Mamat felda sokong…kerbau kota belud sokong…lembu condo sokong.

Anonymous
Guest
Anonymous

BABI PUN SOKONG 14 19 NI….PASAL DIA BAPAK SEGALA BABI

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 16.44….tercekik Tulang BABI Dapigs lah tuuuuu…..pi Penang la….suruh LIM Guan ENd SONDOL ko…..

The Phantom
Guest
The Phantom

13.28….baagusss yeop….
Keep it up !!

Salam perjuangan yeoppp….

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Suruh badak sondol laaa…mana tau kalau kalau jumpa harta karun

Anonymous
Guest
Anonymous

KALAU MENGAKU NOTHING2HIDE , KENAPA BELUM ISTIHAR JUMLAH KEAHLIAN LAGI?Pada satu laporan yang di buat oleh MalaysiaKini, pada 4 hari bulan Oktober 2016 ,mereka telah melaporkan bahawa Ketua Armada PPBM , ia itu Syed Saddiq akan mengumumkan jumlah keahlian Parti Pribumi dalam masa terdekat. Jika di ambil kira sehingga hari ini , maka sudah beberapa bulan dari tarikh yang Syed Saddiq telah berjanji , namun masih belum lagi mengumumkan jumlah rasmi keahlian PPBM. Mungkin PPBM sudah memaklumkan kepada RoS jumlah ahli nya, itu andaian kami, tetapi kenapa masih tidak umumkan secara rasmi melalui PC kepada media dan orang ramai lagi?… Read more »

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Nothing to hide?

Mai kita buka cerita pertandingan perebutan jawatan ketua pemuda dulu di antara budak bangla tu dgn datuk mukriz.

Sampai enam kali kira undi…
Berjam jam pulak tu.
Maka menanglah budak bangla ni.

Akhirnya tersebutlah al kisah kononnya si bapa mentua sanggup letak jawatan dgn satu permintaan agar si menantu diberi jawatan ketua pemuda.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Aiyaaa ah chai 1322.

Lu tulis panjang2 apa bikin? Lebih baik lu suruh budak bangla tu berdebat dgn ayahanda Tun Mahathir kami.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Aiyaaa typo lohhh..anon 1324 bukan 1322.

Lu kasi tau sama itu bayalah ya.

Anonymous
Guest
Anonymous

JIKA DAP DIBATALKAN, PH AKAN BERBINCANG SEMULA – PANSekiranya DAP dibatalkan sekaligus dilarang bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang, maka apa jua kemungkinan akan diputuskan atas dasar perbincangan bersama parti-parti dalam Pakatan Harapan (PH). Setiausaha Agung Amanah, Anuar Tahir berkata demikian mengulas mengenai keengganan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad membenarkan DAP bertanding menggunakan logo parti itu sekiranya ia dibatalkan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS). “Ya kita akan mengadakan perbincangan sesama kita dalam PH dan akan memutuskan apa penyelesaian kepada isu penggunaan logo dalam konteks DAP kalau roket diharamkan kerajaan Barisan Nasional itu. “Ya,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahun 1981 rasanya mamat ni masih dalam tingkatan lagi, masih pakai uniform sekolah.
Cerita nak hebat tapi nak kejar tempat kenalah seven up.
Kata orang dia cerdik blajo luar negara. Halo…. kalau Tun M dah tuduh bos dia mencuri duit , apa susah tangkaple Tun M atau kasi Saman Tun M. Heret Tun M ke Mahkamah, dakwa Tun M kerana telah memalukan Malaysia di mata dunia. Aaiyooo….. lagi mau bikin parit.

Anonymous
Guest
Anonymous

TAKTIK RAIH UNDI MELAYU, PPBM ENGGAN BERI PINJAM LOGO KEPADA DAPParti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan membenarkan DAP menggunakan logo partinya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan Suruhanjaya Pendaftar Pertubuhan (RoS). Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan bahawa pihaknya menggunakan taktik tersebut semata-mata untuk meraih undi bangsa Melayu dan penyokong Pakatan Harapan pada PRU nanti. Beliau berkata, strategi untuk mengekalkan PPBM sebagai sebuah parti Melayu adalah perlu kerana bangsa Melayu masih berpegang teguh kepada semangat kebangsaan dalam usaha mempertahankan kuasa di negara ini. “Suka atau tidak, orang Melayu masih sangat komunal,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul, DS @NajibRazak Meneruskan Apa Yang Tun Buat Untuk Pengangkutan Awam Kecuali Mungkin betul mungkin tidak seperti dakwaan Mantan Perdana Menteri 22 tahun bahawa DS Najib Tun Razak meneruskan apa yang beliau letakkan sebagai asas dalam pengangkutan awam. Ini kita tidak boleh nafikan. Namun ada beberapa perkara yang Tun Dr Mahathir lakukan sepanjang 22 tahun pemerintahan beliau tidak diikuti oleh DS Najib Tun Razak. Antaranya: 1. DS Najib tidak melakukan pengswastaan ke atas pengankutan awam dan 'bail-out' satu persatu apabila gagal. 2. Semua sistem jaringan sistem pengangkutan awam di bawah DS Najib tersusun dan dirancang dengan baik. Jadi tidak berlaku… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Oi kj, menangis macam budak kecik kena sergah dengan orang rembau.

Wakaka

Wakaka

Wakaka

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan lupa juga Pulau Batu Putih hilang semasa Budak T 4 berkuasa. Ada member kata lawyer yang mewakili Malaysia tak lawan hujah semasa kes dibaca di Intl Court Justice. Betul ke? Ada sesiapa yg boleh beri Pencerahan?

Anonymous
Guest
Anonymous

TIADA SIAPA YANG TAKUT PADA ORANG TUA, CUMA…Penulis ketawa. Bukan pertama kali berdepan dengan soalan-soalan sinis dari warga emas itu. Sudah berkali-kali. Malah lebih sinis secara berdepan di sebelahnya pun pernah. Dan kali ini dia bertanya soalan sinis lagi… Dia bertanya, takutkah untuk Perdana Menteri atau Menteri berdebat dengannya secara terbuka? Dia gunakan sentimen usia untuk mencabar. Merujuk dirinya sebagai seorang yang sudah tua, dia cuba memancing orang lain untuk memenuhi serakah politiknya. Pada pandangan penulis, tiada siapa pun yang takut pada orang tua. Malah lebih tepat lagi, tiada sesiapa pun patut takut pada mana-mana makhluk di dunia ini. Umat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Penulis bodoh. Nak buat ibadah tak kira umur. Ibadah bukan atas tikar sejadah saja. Bersihkan negara dari kleptrokasi pun ibadah yg sangat besar.

Anonymous
Guest
Anonymous

He…He…He….Madey Dah NYANYUK….macai nak ikut sama kerrrr…..tu sebab jangan makan tulang BABI Dapigs banyak sangat….nanti mati tercekik….Wuf…Wuf…Wuf….

Anonymous
Guest
Anonymous

Soalan2 cepumas menanti di kubur hal2 berkaitan lembu kondo jugak

Anonymous
Guest
Anonymous

Soalan Cepumas menanti di Kubur hal-hal berkaitan Main Juboq oleh Ketua PELIWAT ko…..

Anonymous
Guest
Anonymous

14.42, kalo dia tutuh juboq orang, tu dosa antara dia dengan orang tu la. Tapi dia tak tutuh duit rakyat.

Anonymous
Guest
Anonymous

MADEY tak tutuh duit rakyat…dia berjudi duit Rakyat jerrr….He…He…He….PIEM ke 7 KETUA PELIWAT ko…..

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Menyalak lagi ya anjing umno 1413 ni.

Hari ni wuf..wuf..wuf..selepas pru 14 nanti menjerit keng..keng..keng
Sebab dah mula jual kain.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jika dia fikir dirinya menyediakan asas dan Perdana Menteri berikutnya pula hanya meneruskan dasar tersebut, dia juga sama begitu. Dia juga hanya meneruskan dasar dan asas yang dibina oleh bekas-bekas Perdana Menteri terdahulu seperti Allahyarham Tunku Abdul Rahman yang dia benci dan jatuhkan dulu. Almarhum Tunku juga membina segala asas di negara ini dan ia diteruskan oleh Allahyarham Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn. Kemudian gilirian dia pula yang sambung, kemudian Tun Abdullah Ahmad Badawi dan kini Mohd Najib Razak. Jika susah sangat untuk memuji, memadailah dengan mengakui jasa Najib. Dia fikir otak dia saja yang hebat. Mungkin otak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

DIA FIKIR DIA SEORANG SAJA YANG HEBAT BANGUNKAN NEGARA?Seorang bekas Perdana Menteri semalam mendakwa Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak hanya meneruskan apa yang dia lakukan semasa 22 tahun dia memerintah negara. Dia merujuk tentang asas pengangkutan yang katanya dia sediakan dan Najib pula hanya mempertingkatkan industri pengangkutan di negara ini. Penulis yakin bahawa kenyataan itu hanya untuk memperlekeh apa yang dilakukan Perdana Menteri yang membangunkan negara secara lebih holistik, berpandangan jauh dan lebih sofistikated berbanding dirinya. Cubaan untuk menegakkan benang yang basah dengan merendah-rendahkan usaha murni pihak yang mahu dia jatuhkan. Nampaknya susah hati benar dia melihat keupayaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Faham ke atau pura2 tk faham encik…

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Dulu ada juga baca kisah KJ dlm blog Malaysia Today.
Kalau saya TM, saya rilek saja.
U ingat dlm 2/3 tahun dia serang Najib, mereka x cari kesalahan Mahathir kah?
Yg faktanya, x ada prima facie.
Apa cerita KJ spent millions sending pemuda umno umrah ari tu?
Itu x salah kah.
TM x payah khuatir. Kita d Sabah boleh kumpul dana kalau d perlukan.
Tun lawan saja mereka. Kita sokong dari belakang.

Othaman Ahmad
Guest
Othaman Ahmad

MY GRAND OLD STATESMAN AND LEGENDARY TOP DOG:

How much is that top dog in the window?
The living legend is not folk's tale
How much is the top dog in the window?
The Grand Old Statesman ain't for sale

How can you forego without regret
The living legend is not a tale
Is he that so easy to forget
This old top dog ain't for sale

I must take a trip to my home town
The old top dog is not for sale
How can we compare with silly clown
The old top dog carries no tail

Anonymous
Guest
Anonymous

MADEY 'TOP DOG'….tak tutuh duit Rakyat….dia berjudi duit Rakyat jerrrr….kalau tak cukup dedak MADEY…makan lerrrr tulang BABI Dapigs tuuuu….sampai tercekik…..

The Phantom
Guest
The Phantom

Kera meroyaaaannn…..bolanye udah cicorrrr…..
Kesiaaaannnn…..