SATU LAGI CABARAN BUAT NAJIB

Berbeza dengan banyak pendedahan lain yang saya buat kebelakangan ini, saya agak terkejut apabila Setiausaha Media Perdana Menteri, Dato’ Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad semalam mengeluarkan kenyataan rasmi menafikan dakwaan bahawa Pejabat Perdana Menteri pernah melantik bekas pembantu Presiden Trump untuk melobi Kerajaan Amerika Syarikat.
Saya memetik satu perenggan kenyataan rasmi tersebut yang diterjemahkan seperti di bawah:
“.. Walau bagaimana pun, bertentangan dengan laporan media dan pengisytiharan yang difailkan, Pejabat Perdana Menteri atau Kerajaan Malaysia tidak pernah mengarahkan, melantik atau memberi kontrak baik kepada Godfrey Group Ltd, firma 45 Group atau (bekas pembantu Presiden Trump) Healy Baumgardner-Nardone..”
Maksud kenyataan media rasmi Pejabat Perdana Menteri ialah sementara Pejabat Perdana Menteri tidak menafikan kesahihan pengisytiharan kerja-kerja melobi yang difailkan oleh bekas pembantu Presiden Trump itu, Pejabat Perdana Menteri tidak tahu menahu mengenai perkara itu kerana Pejabat Perdana Menteri atau Kerajaan Malaysia tidak pernah mengarahkan atau melantik firma-firma yang dinamakan di dalam pengisytiharan yang difailkan dengan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat itu.
Ini bukanlah kali pertama Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak menggunakan alasan sebegini untuk menafikan sesuatu. Dalam kes dana awam dari SRC International Limited, beliau dilaporkan menyatakan di dalam kes saman yang sedang berjalan di mahkamah bahawa beliau tidak tahu menahu tentang dana yang masuk ke dalam akaun peribadi beliau. 
Saya mengesyaki semasa kenyataan media rasmi ini dikeluarkan, Pejabat Perdana Menteri tidak sedar bahawa satu lagi pengisytiharan tambahan telah difailkan oleh firma pelobi 45 Group yang dimiliki bekas pembantu Presiden Trump, Healy Baumgardner-Nardone.
Pengisytiharan tambahan itu memberi maklumat yang lebih jelas mengenai siapa yang terlibat, siapa di belakang syarikat misteri Godfrey Group Limited yang menjadi pengantara di antara Pejabat Perdana Menteri dan pelobi di Washington serta perjanjian yang ditandatangani.
Saya sertakan keseluruhan dokumen pengiystiharan iaitu Exhibit A dan Exhibit B (yang melampirkan perjanjian lantikan untuk kerja-kerja melobi di antara Godfrey Group Limited dan 45 Group).
Daripada dokumen-dokumen pengisytiharan ini, kita dapat mengesahkan perkara-perkara berikut:
1) Dato’ Seri Najib disahkan sebagai pegawai kerajaan yang berurusan dengan pelobi di Amerika Syarikat (lihat Perkara 6 dalam Exhibit A).
2) Walaupun kontrak lantikan melobi ini tidak dibayar oleh Kerajaan Malaysia, pelobi di Washington tetap berurusan dengan pegawai-pegawai Kerajaan Malaysia. Ini menunjukkan kenyataan media Pejabat Perdana Malaysia semalam kononnya Pejabat Perdana Malaysia atau Kerajaan Malaysia “tidak tahu menahu” adalah tidak tepat.
3) Kontrak melobi ini turut melibatkan usaha mengatur pertemuan di antara Kerajaan Amerika Syarikat dan Kerajaan Malaysia.
4) Perjanjian ini dibuat oleh Godfrey Group Limited yang didaftarkan sebagai syarikat pesisir pantai (offshore company) di British Virgin Island (BVI) yang bermaksud syarikat ini dilindungi dengan kerahsiaan dan tidak ada sesiapa pun yang boleh tahu siapa yang memiliki syarikat ini.
 
5) Bekas pembantu Trump, Healy Baumgardner-Nardone dibayar USD25,000 (bersamaan RM100,000) setiap bulan pada awal bulan untuk menyediakan perkhidmatan melobi ini
 
6) Syarikat Godfrey Group Limited (walaupun didaftarkan dalam penuh kerahsiaan di British Virgin Island) menggunakan alamat surat menyurat di Taman Molek, Johor Bahru.
 
7) Perjanjian lantikan kontrak melobi ini ditandatangani oleh seorang yang bernama Florence Goh mewakili Godfrey Group Limited.
 
Dokumen-dokumen ini secara jelas menunjukkan bahawa kerja-kerja melobi melibatkan pegawai-pegawai Kerajaan Malaysia. Malah Dato’ Seri Najib sendiri dinamakan sebagai pegawai kerajaan yang akan berurusan dengan firma melobi ini.
Saya dengan segera cuba menyemak latar belakang Florence Goh yang menjadi pengarah Godfrey Group Limited.
Alamat 42, Jalan Molek 2/3 membawa kepada sebuah syarikat yang benar-benar wujud iaitu CRT Insights Technologies Sdn Bhd yang disenaraikan sebagai sebuah pembekal khidmat latihan yang berdaftar dengan Dana Pembangunan Sumber Manusia (HRDF) Kementerian Sumber Manusia, seperti di bawah:
https://www.hrdf.com.my/DigiGov/digigovportal.htm?actionFlag=SC_getSearchCompoPage&isPopup=0&isAnonymous=true&tableid=row&d-16544-p=5&hideActionBtns=Y&screenMode=edit&elementId=1100889&applicationMstId=1100011&defaultSearchCrt=1100100~1~N~N&changeLang=en_US
Dari situ, saya membuat carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan mengesahkan bahawa CRT Insights Technologies Sdn Bhd benar-benar wujud dan dimiliki oleh seorang bernama Goh Siew Boey yang maklumatnya nampak sama dengan Florence Goh seperti di dalam perjanjian kontrak melobi yang diisytiharkan di Amerika Syarikat.
Saya sertakan carian SSM yang menamakan Goh Siew Boey sebagai pemegang saham dan pengarah CRT Insights Technologies Sdn Bhd. Alamat perniagaan CRT Insights Technologies Sdn Bhd adalah sama dengan alamat Godfrey Group Limited di 42, Jalan Molek 2/3.
Berdasarkan maklumat-maklumat ini, saya menyeru supaya:
i. Dato’ Seri Najib berterus terang dan menyatakan sama ada 45 Group (yang dimiliki bekas pembantu Presiden Trump) telah berbohong apabila menamakan Perdana Menteri sebagai pegawai Kerajaan Malaysia yang berurusan dengan beliau (Healy Baumgardner-Nardone);
ii. Jika Healy Baumgardner-Nardone telah berbohong di dalam pengisytiharan kerja melobi yang difailkan sehingga mengheret nama Dato’ Seri Najib, maka Kerajaan Malaysia perlulah dengan serta merta mengambil tindakan undang-undang terhadap Healy Baumgardner-Nardone dan memaklumkan secara rasmi kepada Kerajaan Amerika Syarikat bahawa pengisytiharan yang difailkan adalah tidak benar;
iii. Florence Goh memberi keterangan terbuka secepat mungkin siapa yang menyuruh beliau (melalui Godfrey Group Limited) melantik bekas pembantu Presiden Trump melobi Kerajaan Amerika Syarikat bagi pihak Pejabat Perdana Menteri;
iv. Florence Goh dengan segera menyatakan dari mana dana RM1.125 juta (atau USD250,000) diperolehi untuk membayar syarikat lobi 45 Group bagi kerja-kerja melobi bagi pihak Kerajaan Malaysia; dan
v. Jika benar kenyataan media Pejabat Perdana Menteri semalam bahawa Kerajaan Malaysia tidak tahu menahu mengenai perkara ini, maka Dato’ Seri Najib perlu membuat laporan polis serta merta kepada Florence Goh kerana telah melakukan jenayah menggunakan nama Kerajaan Malaysia tanpa kebenaran dan menyamar mewakili Kerajaan Malaysia.
Saya berharap Dato’ Seri Najib sedar bahawa perkara ini akan terus mendapat perhatian di Amerika Syarikat dan di Malaysia; seterusnya mencemarkan lagi reputasi beliau yang sudah pun tercemar. 
Beliau tidak boleh beranggapan dengan memberi kenyataan mudah seolah-olah syarikat Godfrey Group dan Florence Goh telah “menderma” (sekali lagi) demi kebaikan Kerajaan Malaysia tanpa pengetahuan beliau, perkara ini akan hilang begitu sahaja.
RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN
27 MEI 2017.
Ulasan Blog – Ini adalah satu lagi cabaran terbuka untuk Perdana Menteri, Najib Razak. Sekiranya beliau ada kejujuran dan tiada apa-apa yang hendak dilindungkan, tidaklah sukar sebenarnya untuk menyahut apa yang dituntut Rafizi ini.
Seluruh rakyat tentunya ingin benar tahu juga kebenaran mengenai perlantikan serta bayaran lumayan kepada pelobi di Amerika Syarikat itu. Meskipun semalam Pejabat Perdana Menteri telah membuat penafian, tetapi nampaknya dengan bukti-bukti baru yang ditunjukkan,  menafi kosong saja tidak lagi memadai.
Penjelasan yang lebih konkrit dan meyakinkan adalah diperlukan, atau setidak-tidaknya sebagaimana yang disebut oleh Rafizi, buat saja laporan polis mengenainya.
Sebaiknya juga Najib sendiri harus berani tampil dengan jawapannya. Jika kita masih ingat, Tun Mahathir Mohamad turut pernah dikaitkan dengan membayar sejumlah wang kepada pelobi Amerika Syarikat ketika era pentadbiran George Bush dahulu, tetapi beliau tidak pernah takut untuk tampil menjelaskannya.
Maka, dalam kes ini, Najib juga tidak seharusnya takut untuk tampil dengan kata-kata daripada mulutnya sendiri, bukan lagi melalui pegawainya semata-mata. (ShahbudinHusin 27/05/2017)
0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:48 pm
Subscribe
Notify of
guest

140 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Fan Tun
Fan Tun
28 May 2017 7:19 am

Adik Mat, empat belas dua belas
Bro Perak Man buat dia cemas
Beza Umno PH, mahu tahu lekas
Umno tembaga, Pakatan emas!

Adik Mat kenapa takut
Letaklah nama,Bro Perak Man dah sebut
Kalaupun tua, Perak Man tak ganyut
Kamu yg muda atas bawah berkedut!

Perak Man
Perak Man
28 May 2017 11:09 am
Reply to  Fan Tun

Terbaik bro fan tun..

Itu adik mat panas telinga
Kalo puji bro fan tun dia mesti menyinga
Tak tahula dirinya tu apa kena
Nak kata dirasuk, skang ni kan bulan puasa..

Bawak bawak la mengucap
Janganlah cakap ikut sedap
Ingat diri, jadila beradap
Hidup berdengki ni kalau malam tido tak lelap..

Wong Fan Tun
Wong Fan Tun
28 May 2017 6:37 am

Haiya blother Apek manyak telima kasihLu hantam yibbo kasi lia belesihHali hali lia lompak,hati talak putihWang negala hilang, wo kita sidih.. Hali hali yibbo otak, atak yalanAmelika mau lobi,komunis lia kawanKonon plojek musat negala keuntunganTapi suma tipu, bili beg tangan! Sama itu Mahathir yibbo manyak binciSibab itu Mahathir tahu negala lugiYibbo culi wang pakai itu emdibiSilalu enjoy shopping, mini bili Gucci; Lakyat banyak malah manyak susah hatiBalang suma naik campor itu gstLakyat tadak jaga apa guna menteliBill manyak tinggi, lia suma mau free! Haiya blother Apek, bila mau silisaiIni PLU mali, kita kasi tibaiItu Umno BN mau kasi hancaiYibbo kasi… Read more »

Perak Man
Perak Man
28 May 2017 11:17 am
Reply to  Wong Fan Tun

Haiya wong sama apek welkam welkam
Pantun lu banyak silap macam itu lokam
Ini kali pertama wa ala baca pantun ini macam
Lu punya cakap kasi olang hati cengkam..

Itu yibbo kalo tatak paham wa banyak helan
Sula lama olang tiaw tiaw tatak jalan
Tapi wa ingat kita bole kasi satu kesedalan
Itu pilihanlaya kita kasi ini olang jatuhkan..

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 6:26 am

kata personally rapat dgn trump. penipu betol si jibun nih. riak..

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:30 am

Perutusan Presiden PAS sempena Ramadhan Al-Mubarak 1438HALHAMDULULLAH, marilah kita perbanyakkan bersyukur kepada Allah yang telah memberi peluang sekali lagi untuk menjadi tetamu Allah di bulan Ramadhan yang penuh kerahmatan dan keampunanFirman Allah SWT: ﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيۡكُمُ ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِكُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ﴾ [البقرة: 183] “Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa” [Al-Baqarah: 183] Alhamdulillah, marilah kita perbanyakkan bersyukur kepada Allah yang telah memberi peluang sekali lagi untuk menjadi tetamu Allah di bulan Ramadhan yang penuh kerahmatan dan keampunan. Ada manusia tidak sempat dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:35 am
Reply to  Anonymous

Yeedi yawang pun menempek kat sini juga….

Wo..hoop..
Wo…hoop…

Zai..zai..zai..zai…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:21 am
Reply to  Anonymous

puak taksub ph bodoh makin meroyon komen entah apa2 dah makan babi agaknya.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:31 am
Reply to  Anonymous

Jangan malah malah…

Nanti gua belanja lu makan babi panggang…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:46 am
Reply to  Anonymous

Tuduhan odijayuhkan oleh sheriff surgawi (lantikandiri)
:
TAKSUB….2 gram
BODOH…..4 gram
MEROYAN…3 gram
ENTAH APA2…1 gram
MAKAN….0.5 gram
BABI….25 gram

Maka Palala puasa lobai Ayohbetullah Kiusebern pada hari ini dipotong spt dibawah:

36 gram dosa.

Hukuman ikut RUTU355
perlu telan 3 ketul butir tahik low, dan 1 gelas kincin lobai kincin.

Ha kan susah tu ko lobai 1321.
Lidah x puasa la tu ,!!!!

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 6:09 am
Reply to  Anonymous

baguslah buat fitnah bulan puasa

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 6:41 am
Reply to  Anonymous

Jangan runtuhkah kerajaan Islam Kelantan katanya.
Berdosa besar.
Krn pas satu2 nya parti ada label Islam dari ROS.

Kalau pas tumbang kerajaan umno di Kedah terengganu itu boleh.
Krn umno bkn Islam tp sekular assobiyyah penyembah taghut.

Itu lah sifir hadi

Klu dia sumer betul
Org lain sumer salah.

Krn betulnya dia jd mb tak salah tau nk tadbir.
Pandai nya salah kan org lain
Dia tak salah.

Kawan, lu apa mcm ingat???

Lu punya komrad@ kawan
Itu pendek.

P/s mana la akak cifut babi, tgh masak juadah berbuka ke dia..

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:20 am

KESEDIHAN DR. MAHATHIR 
HANYA LAKONAN SEMATA-MATAKesedihan ditunjukkan Tun Dr. Mahathir Mohamad berikutan penjualan seba­nyak 49.9 peratus saham Proton Holdings Berhad (Proton) kepada Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd., (Geely) dianggap sebagai lakonan semata-mata. Penganalisis politik, Lim Sian See berkata, anggapannya itu berdasarkan hakikat bahawa bekas Perdana Menteri itu yang terlebih dahulu menjemput syarikat dari China tersebut untuk membantu syarikat kereta nasional pada 2014. Katanya, selepas dilantik sebagai Pengerusi Proton pada 2014, Dr. Mahathir dan pemilik Kumpulan DRB-Hicom, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary telah ke negara Tembok Besar itu untuk mengadakan pertemuan dengan Geely bagi meminta bantuan menyelamatkan Proton. “Kerajaan tidak… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:37 am
Reply to  Anonymous

Cerita dah basi…

Kami dah habis berbahas dua tiga hari lepaih…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:18 am

Aku nak bagi satu tekateki supaya korang senang paham….

Ada tiga buah rumah:
Rumah1 ada 10 org BN dan 5 org PH
Rumah2 pun sama 10 org BN, 5 org PH
Rumah3 ada 5 org BN Dan 20 org PH

Cuba kira berapa org BN Dan berapa org PH dlm Ketiga2 buah rumah diatas

Cuba kira berapa buah rumah BN control ,(BN majoriti), Dan berapa buah rmh yg PH control

Itu ITU saja….salamat

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:29 am
Reply to  Anonymous

Ini kes persempadanan pilihanraya…

Ni yang spr tengah buat…

Kawasan bn boleh menang di pecah jadi banyak…

Asalnya satu kerusi dijadikan 5 kerusi….

Kawasan ph boleh menang disatukan…

Asalnya dua kerusi dijadikan satu….

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 4:30 am
Reply to  Anonymous

Ni hauu Kuabelat lapan pelad,

Lumah lambo 1 sula yuai.
Luma lambo lua sula pajak.Itu bloket MCA ckp pun, lu takto ker?

Comdrad C Peng,
Putayaya,
Nanyang

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:47 am

Waaa, itu geng lalat kiuseben, comdtad Langau Ehnain sula masok. Kasi hamtam kopi pes panjiang2. Lia punya temoat Kimut sama Halamkah sula tak ader lang masok.
Tuan Putin boleh hantar bill pada jasa. Halga boleh ikut huluf pun ,ikut kilogram pun boleh maa. Waaa wang masok lu putin, lu blog manyak laku oo.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:37 am

ANTARA STRATEGI DAP UNTUK MENUNJUKAN MEREKA BUKAN ANTI-ISLAM IALAH BERSAMA DENGAN ORANG ISLAM DALAM ACARA AGAMA MEREKA.Semalam orang Islam sibuk berpuasa, Saifudin Nasution yang menjadi macai DAP sibuk mengatur Lim Guan Eng berbuka puasa. Gambar-gambar Lim Guan Eng dan pimpinan DAP mesra orang Islam semasa berbuka akan menutup AGENDA KRISTIANISASI DAP. Maka Umat Islam di Malaysia sekali lagi tipu oleh bukan Islam dengan bantuan Melayu Islam yang bodoh.Semalam juga Lim Kit Siang meluangkan masa untuk berbuka dengan tokoh bahasa (kira tokoh Melayu) berbuka puasa. Gambar ini akan menunjukkan betapa bersungguhnya DAP untuk bersama menjayakan agenda ISLAM!! 30 hari pimpinan DAP… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:45 am
Reply to  Anonymous

Sapa sapa ada masa tolong baca yaa…

Kesian lebai nii…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:34 am

Orang Islam Sibuk Berpuasa DAP Sibuk Berbuka PuasaBadan Pemikir Penang Institute DAP di bawah Zairil dalam kajian terbarunya menunjukkan sokongan Melayu kepada DAP merosot teruk antara faktornya ialah serangan UMNO sebelum ini ditangkis terutama oleh PAS tidak berlaku lagi setelah PAS putus hubungan dengan DAP. Malah serangan UMNO menjadi makin parah kerana ada sesetengah ahli PAS menyebar luas serangan ini membuatkan imej sebenar DAP terbongkar.DAP telah mengambil beberapa langkah untuk mengembalikan sokongan Melayu bagi persediaan PRU-14 antaranya ialah mendapatkan sokongan keahlian daripada tokoh Malayu seperti Pak Samad, Zaid Ibrahim dan lain-lain. Tapi usaha ini masih belum berjaya sepenuhnya.Manipulasi sokongan wanita… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:43 am
Reply to  Anonymous

Lu sendiri kopi pes…

Lu sendiri baca aaa…

Gua ada kerja mau bikin…

Kawan kawan, kalau lu ada masa kasi baca ini kopi pes….

Fan Tun
Fan Tun
28 May 2017 2:49 am

Pejabat kerajaan peruntukan dikurang
Di sekolah pula aktiviti terhalang
Semua kerana' tak cukup Wang'
Tapi ini rupanya, kerja jembalang!

Tak yakin diri boleh bertahan
Nak lobi US ,China pun makan
Berbillion ringgit keluar perlahan
Rakyat susah semakin tertekan..

Semua kerana mintak di sokong
Nak duduk lama boleh berbohong
Berbillion songlap JowLo diHongKong
Memang si jibbo hantu jerangkong!

Pencacai semua masih tak nampak
Pengkhianat negara semakin lemak
Buat apa saja nak terus bertapak
Bagi sedikit banyak dirompak!

Umno kini parti dah rosak
Ahli membuta sokong penyangak
Umno dulu Melayu digerak
Sekarang umno,pemimpinnya haprak!

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:16 am
Reply to  Fan Tun

Welkam Fan Tun…

Pelgi hutan cali kijang
Cali kijang gua dapat kumbang

Itu pidana mintili lajib kasi tilajang
Itu bn kasi kuat kuat tumbang

Lu apa macam ingat…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:31 am
Reply to  Fan Tun

Wor ingat aah,
Satu kali tilajang ko kasi simpan bamboo liver.
Atopon kasi mcm unlang2 CCP, simpan pululu sama kepaler.
Sula lua hali wor aah , mata tamo tidu ooh. Wo kuat ingat kawan2 Comdrade J, Subahat itu chia bor kikiki. Haiya manyak siday ooo.
Lu apa mcm ingat hoo?

Comdrad C.Peng punya habok.
Putayaya
Nanyang

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:24 am
Reply to  Fan Tun

itulah pentaksub ph makin dh tak betul.pengaruh cina dap kuat sgt.cakappun ikut dap.makan babilah kau

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:28 am
Reply to  Fan Tun

Lu kasi beli babi boleh..

Kita sama sama makan loo..

Perak Man
Perak Man
28 May 2017 5:33 am
Reply to  Fan Tun

Terbaik bro fan tun..

Udah terang lagi bersuluh
Sokongan rakyat pada umno semakin runtuh
Masih berlagak seperti parti yang ampuh
Salah siapa jika pemimpinnya buduh..

Semakin banyak isu telah dibongkar
Semakin jelas perkara yang mungkar
Tapi macai tetap tak sedar
Tetap menyokong pemimpin besar..

Sokongan tanpa sedar diberikan oleh macai
Menyebabkan negara telah tergadai
Atas nama pelaburan, kata pemimpin yang kononnya pandai
Satu hari nanti untuk anak cucu kita,tiada satu apa lagi yang tinggai..

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 6:12 am
Reply to  Fan Tun

apa yang terbaiknya orang tua perak.puak.kamupun sama gak.takde bezanya bn dan ph

mahathir mohamed
mahathir mohamed
28 May 2017 2:42 am

macam selalu..dia x tahu menahu..tetiba ja semua terjadi..bukan salah dia.dia suci dari kecurangan.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 3:24 am

Dia tak tau duit masuk akaun…

Dia cuma tau pakai duit tu….

Memang dia tak salah…

Macam ada mamat pas pis pus

Dia tak tau ada jantan masuk bilik bini dia…

Dia bila balik pakai bini dia…

Mamat ni tak salah…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 10:00 pm

Tengok la tu..

Wang rakyat dibazirkan camtu je semata2 nak melobi YAHUDI!

Sedangkan rakyat yang cari makan secara halal dikenakan taksiran tambahan oleh drakula…

Memang celaka pemimpin2 seumpama itu. Semoga balasan yang setimpal dikenakan kepada mereka kerana menganiaya rakyat! Amiiin

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 10:40 pm
Reply to  Anonymous

Apa buleh buattt..dia punya nasib dia makan busat.
Lu punya nasib..apa2 ada lu makanlah

Zack Armstrong
Zack Armstrong
27 May 2017 9:51 pm

Mau hidup cinang pi gi duduk sama badaklah apek.
Apa makan pun ada
Apa pakai pun banyak

Sini semua orang susah.
Mau makan pun susah
Mau pakai pun susah.

Zack Armstrong
Zack Armstrong
27 May 2017 9:52 pm
Reply to  Zack Armstrong

Sana jamban pun manyak busat.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 10:36 pm
Reply to  Zack Armstrong

Aiyaaaa…itu multi purpose punya jamban
Itu jamban flom flom punya
Tekan button boleh belak
Flom flom
Tekan button lagi boleh jadi swimming pool worrr
Boleh belenang sama berkubang kubang worrrrr
Ini multi purpose punya jamban bukan dia beli maaaa…
Tapi lakyat kasi free punya
Banyak sayang flom flom lohhhhh
Syiokkkk worr jadi flom flom
Apa apa mau mesti boleh dapat punya free worr…kapal telebang pun ataaaa.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 5:37 pm

pembangkang atau rakyat yang patut berubah.sejarah politik negara jelas menunjukkan Bn satu2 parti yang terus memerintah negara kerana mempunyai organisasi yang tersusun.pembangkang pula tak pernh berubah dan belajar dari sejarah.kini rakyat telah bosan dan muak dengan Bn yang terpelit dengan pelbagai skandal.tetapi untuk memilih pembangkang rakyat masih berfikir 10 pembangkang masih lg tidak bersatu dan mempunyai agenda masing.rakyat bagaikan sudah hilang harapan untuk melihat perubahan pada politik negara.adakah wajar rakyat berubah dgn tidak memikirkan keadaan pembangkang yang masih ditahap lagi dengan memilih mereka atau rakyat perlu menunggu sehingga lahir parti pembang yang betul2 kuat,tersusun dan bersatu sebelum Bn diganti

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 6:50 pm
Reply to  Anonymous

Lu cakap manyak betui punya.
Wa pun ada ingat sama lor.
Sikalang wa boleh manyak langsi.
Lulu wa hutan luluk, hali2 asekar melayu kasi hantam sama wa.
Wa hali2 tatak makan lg kina timbak sakit lor.
Tp wa sikalang sulah duduk pikan dan wa sulah banyak sinang.

Big blader itu tun lajak sama wa kawan2 lor.

Wa mau kasi ucap..kekal abadi lah pejuang partai Malaya.

Kawan lu apa ingat???

Wa susah ati kalo itu BN kalah pilihanlaya.. Wa mati lor.. Asekar melayu cali wa balik.

Wa cau dulu at..

Lu tulis apa lu ingat ahh kawan @ komrad.

Lu punya kawan.
Itu pendek

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 7:14 pm
Reply to  Anonymous

Kawan ah, wo ingat pun. Lulu mo chiak moi pun manyak susa. Mo masak pun takut asap wor.. ! Nnt Asyika bule lampak pun, lia kasi tembak.
Shikalang ahh, manayak shinang, pululu pun yimat.
CCP sula kasi pinjiam ,apa pun boleh lia olang kasi pajiak.
Lanti ahh, comdrade lagi lamai mali, wa pupu pipit pun ,wo punya sinseh pun masok latang.
Yours,
C.Peng
Putayaya,
Nanyang

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:26 am
Reply to  Anonymous

woi kau dah makan babi ke.pengaruh dap kuat sgt.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:35 am
Reply to  Anonymous

Mai la sama kita makan…

Ooppp..soli…lu ada posa ka…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:23 pm

kawan aah, lu ap mcm ingat aah.
Itu anai2 EhNain , dan Lalat Kiuseben lami masok putin punya blog.
Itu sana Maikumut sama Haramka sutaolang tak ala bacia. Itu tivi 3 kangkong pun sula kangkang ooo.
Ini Putin boleh mula chas lui sama itu plopeser kampongpang kangkongkang..lia selalu hamtan kopipes manyak panjiang punya, puuuiii talak huna punya olang. itu Mr J mana pi hoo?

Apa lu punya ingat, kawan?
C.Peng,
Putayaya,
Nanyang

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 6:42 pm
Reply to  Anonymous

Wa ingat Mr. J cuti lor.

Itu akak cifut babi sama itu anjing serigala pun atak cuti wor.

Kawan, lu apa ingat???

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:10 pm

Rafizi sepatutnya dijulang sebagai wira dalam ph bukannya tun m atau anuar.pendedahan yang dibuat mmberi kesedaran kepincangan kerajaan.Dimanakah kedudukan rafizi dalam pkr dan ph.mereka takkn menngangkat rafizi menjadi pemimpin tertinggi kerana mereka juga takut suatu masa nanti rafizi akan mendedahkan pula keburukan mereka sendiri

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:25 pm
Reply to  Anonymous

Keburukan skandal terdedah paling dahsyat ialah skandal Mokhtar Senik dengan Nur Syafikah. Ini skandal seks komedi gelap yang dibongkar dalam Parti Islam.

Jadi Rafizi buka skandal yang biasa saja. Sebab PMO, SPRM dan KDN semua sorok muka dan garu telur..hehe..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:44 pm
Reply to  Anonymous

skandal mat sabu dan badrul amin juga dasyat rafizi tak dedahkan skandal mcmni kecuali skandal rasuah seks krjaan sel yang tak tahu penghujung mcmana

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:49 pm
Reply to  Anonymous

2344, anai A9, dan lalat kiuseben tak ada team nak bongkar sendiri ker. Sebab apa nk harap musoh piji tu.
Ya lah, kita tahu..
SOP UMno =Tampar.
SOP PAS = maki, kafirkan.
Tak kemana setakat itu, dh tahun 2017 ni.
Kawan ahh, apa lu punya ingat aaah?
C.Peng
Putayaya,
Nanyang OBOR.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:58 pm
Reply to  Anonymous

Skandal sex dengan alat dalam peti besi, tv, kamera atau hearsay mulut… ikut Mazhab Imam Marang Hadi jatuh hukum bidaah shakalakashiiit. Bidaah terlarang.

Tapi skandal seks fesbuk.. Imam Syiah 12 belum ada muktamar lagi. Keluar fatwa baru sila tonton Syiah TV dari Ganu. Pemuja tegar Khawarij Mutaah dan Taklid buto.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:23 pm
Reply to  Anonymous

mana2 partipun ada skandal.skandal yang merosakkan negara adalah yang paling teruk untuk negara.rafizi mesti terus buat pendedahan tanpa mngira mana2 pihak wlaupun kedudukan dia dalam parti pasti akan terjejas

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:32 pm
Reply to  Anonymous

Rafizi patut tumpu skandal sex di hotel Port Dickson. Saksi ramai. Maseh hidup. Cuma kena tutop mulot dengan FGV.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 12:45 am
Reply to  Anonymous

skandal2 sex ni biarlah umno yg buka
depa mmg dah expert dlm hal ni
rafizi fokus kpd perkara yg lebih ilmiah
tun m sbg simbol bersatu dlm ph
semua yg berjuang utk jatuhkan najib umno bn sekarang ni adalah HERO

Zack Armstrong
Zack Armstrong
27 May 2017 2:35 pm

Itu lobai hadi awang bila2 pun boleh bertukar menjadi hijau selupa incredible HULK worrr kalau lu orang kacau umno worrrr.. dia marah worrr kalau kacau dia punya kawan.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:50 pm
Reply to  Zack Armstrong

Sikalang lobai tak moleh jadi HULK…

Dia sikalang walena bilu…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:52 pm
Reply to  Zack Armstrong

pan boleh bertukar bila dap disentuh.mereka bukn sahaja marah bila dap disentuh malah sanggup mencederakan diri sendiri demi melindungi dap

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:01 pm
Reply to  Zack Armstrong

Pas boleh bertukar bila umno disentuh.mereka bukn sahaja marah bila umno disentuh malah sanggup mencederakan diri sendiri demi melindungi umno…

Zack Armstrong
Zack Armstrong
27 May 2017 2:32 pm

Jgn main main worrr
Umno sudah dapat kawan baru serupa mcm dapat tongkat baru.

Apabila tongkat mca tongkat mic tongkat gerakan sudah patah. Umno/bn sudah goyang.

Tapi lobai2 pas sepantas kilat bertukar menjadi superman menghulur tongkat baru untuk umno/bn.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:41 pm
Reply to  Zack Armstrong

Tongkat baru pun tengah goyang…

Silap silap, dua dua rebah…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:49 pm
Reply to  Zack Armstrong

tongkat ph ada ada pada dap.kalau tongkat ini hilang ph akan terus rebah.pan dan pkr akan terus menjulang dap kerana itu lah tongkat mereka sekarang

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:57 pm
Reply to  Zack Armstrong

Selayang Pas tumpor. Johor Pas tumpor. Kedah Pas kena ribut. Penang Pas samseng. Perak Pas bayaq saman fitnah. Kelantan Pas kalah saman OA. Selangor Pas bawah PH – Amanah, DAP, PPBM dan PKR. Pahang Pas Temerloh dan DUP Pas terlibat skandal seksualiti. Sabah Sarawak Pas cawat ekor kosong.. Ganu Pas paling tak guna… Tak bley pakai… Tadak batu pe**r.. Dah konpem PRU14… Pas bley jalan… Bley blah… Bley pi masuq kuboq..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:01 pm
Reply to  Zack Armstrong

pas memang tidak akan menang.ph akan terkubur disebabkan pergolakan sesama sendiri.kemengan dgn pecehan mgikut negeri akan lebih merumitkan keadaan masing akan akan mendakwa partinya adalah paling kuat persetujuan takkn tercapai dan akhirnya ph terkubur

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:06 pm
Reply to  Zack Armstrong

2301

Kau kata pas memang tak akan menang????

Ini boleh mendatangkan marah nih…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:12 pm
Reply to  Zack Armstrong

kita memberi pendapat berdasarkan realiti.buknnya sekadar merapu untuk menyedapkan hati dan menipu diri sendiri

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:45 pm
Reply to  Zack Armstrong

Realitinya Pas dah tempah batu nisan sebelum perang. Ahli Pas masuk gelanggang untuk disembelih beramai-ramai. Ethnic cleansing, holocaust dan watever la u like.. Pas dikongkalikong Najib. Hadi jadi puppet master. Biggest genocide history for Pas in PRU14. Sama macam first time dihalau keluar dari BN tahun 1977. Hindun Umno akan melapah Jantung Hamzah Pas sekali lagi….

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:04 pm
Reply to  Zack Armstrong

pas takkn terkubur kerana dasar perjuangannya walaupun kalah pas tetap akan bangkit.ph pasti akan terkubur sejarah lalu dah membuktikan pakatan yang tidak kukuh pasti akan terkubur

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:21 pm
Reply to  Zack Armstrong

Kuboq Pas dah ada tanda. Selangor tinggal 3 exco. 2 batu nisan 1 pokok. 5000 kala jengking, ulat, ular dan semut api duk tunggu mayat Pas masok liang lahad. Kuboq besaq Pas di Selangor.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:27 pm
Reply to  Zack Armstrong

jgan nak jadi jahil sangt allah tetap akan memelihara mana2 pihak yang mmperjungkan islam.pas takkn terkubur selagi dasar perjuangan tidak berubah pemimpin akan bersilih ganti.ph pasti akan terkubur

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:44 pm
Reply to  Zack Armstrong

Allah ganti jamaah tercicir…yang dah tunduk kepada perlembagaan jahiliyyah.. tunduk kepada kafirun..tunduk baca RUU… untuk tangguh 3 kali…

dengan jemaah Islam yang faham perlembagaan itu… dan berusaha sehingga dapat ubah… dengan kuasa yang sah.

Kubor Pas digali oleh Tuan Presiden sendiri, Hadi Awang. Atas arahan Najib. Parti Pas akan ditanam dikambus… selepas jadi bangkai..diserangg disiat… oleh pejuang taghut Umno dipimpin Najib dalam perang…yes ironinya.. itulah kebenaran… selepas perang PRU14. Pas akan masok lubang kuboq.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:31 pm

makin hilanglah telur najib..
sampai kiamat dia dan cai2nya tak akan jawab..terus buat bodoh je..tggu dan lihat..
pru14 TUKAR

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:30 pm

Abih duit rakyat. Dibuat lobi Trump dek Najib. Trump ni anti Islam. Polisi dia tak bagi Muslim masuk US! Goh Siew Boey aka Florent Goh musti ditangkap dan didakwa! Ini rasuah dan salahguna dana awam buat lobi kapir harbi.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:46 pm
Reply to  Anonymous

Sat lagi kami Persatuan Tampar Menampar Lempang Melempang Se Malaysia (PTMLMM) dengan ahli seramai 2 orang..wakil Umno Mat Over dan Wakil Pas Lobai Penang akan buat demo. Jangan lupa bawa patung dan gambaq Trump untuk kami tampaq noo..Mai tampaq Trump. Lai lai lai..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:46 pm
Reply to  Anonymous

Tak ada kes…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:16 pm
Reply to  Anonymous

Ada kes tuuuu… Belom abis lagi londeh… Kalau tak buat pa Rafizi bongkar. Mamat ni memang buat kerja tip top. Rugi Petronas dia resign. Bongkaq sampai londeh…

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 12:37 am
Reply to  Anonymous

nampaknya sia2 byr yuran lobi ni
nak selfie dgn trump pun tak dpt hari tu
hampeh

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:25 pm

Nak tawan putrajaya ke tawan pm dulu..maka tedesak sgt pakaran haram menggali segala2 isu yg berkaitan dgn pm walau fitnah bohong sekali pun..moga hancur lah ph di pru14..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:37 pm
Reply to  Anonymous

SHAH ALAM: Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa berkata doa “pecah perut” yang pernah dibuat bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat berbalik kepada PAS yang berpecah sehingga terbentuknya Amanah.

Beliau berkata perpecahan itu menyebabkan PAS berada dalam keadaan lemah dan akhirnya menyedari mereka bergantung kepada Umno untuk membawa agenda Islam.

“Yang mendoakan kita mati ini adalah PAS. Nik Aziz doa dalam stadium dengan air mata berjurai-jurai minta Umno ‘pecah perut’ (hancur) tapi akhirnya Tuhan Maha Kaya dan Maha Mengetahui, doa yang dibuat itu terkena pada PAS sebelum terkena pada kita.”

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:46 pm
Reply to  Anonymous

pas pis pus..now everybody can become lobai

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:56 pm
Reply to  Anonymous

perpecahan dalam mana2 parti perkara biasa.selagi dasar perjuangan pas menegakkan islam.suatu mas pas akan bangkit semula dengan kepimpinan baru yang ikhlas mmperjuangkan islam

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:04 pm
Reply to  Anonymous

2156

Kepimpinan sekarang tak ikhlas memperjuangkan islam ka…

Tak guna punya hadi…aku ingat dia ikhlas….

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:10 pm
Reply to  Anonymous

Seluruh pimpinan Pas dah jahanam. Tabley pakai. Tuan Presiden dah tukar kulit sejak Nik Aziz pergi.

Doa itu bukan dikembalikan kepada Pas. Doa itu khusus kepada puak yang sokong Umno! Umno sendiri memang dah pecah perut. Skandal dan parti berpecah tak putus2 menimpa 2 parti berkat doa TG Nik Aziz Nik Mat.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:29 pm
Reply to  Anonymous

Pas memang hampas..penunggang agama..gunakan agama untuk kepentingan diri..boohhhhh sama PAs..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:46 pm
Reply to  Anonymous

parti yang perjuangan kabur dan tiada arah tuju yang jelas tidak akan dapat bertahan lama.nascaya usia ph takkan dapat bertahan lama

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:19 pm

Abislah korang miskin akhirat ..merangkak nanti..kata mr j dan sahabat ya salam ya salam..ini pitnah..yahudi punye kerja

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:12 pm

pru semakin hampir ph belom lg membincangkan calon pm.Nmpaknya ph memang takut untk membincang calon pm sesama mereka kerana mereka tahu samua parti dalam ph tidak akan bertolak ansur antara satu sama lain.bolehkah rakyat percaya bila ph menang tak akan berlaku pertelagahan yang berterusan dalam ph

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:19 pm
Reply to  Anonymous

Ph kena dgr arahan boss nya dapigs..dapigs yg akan cari calun pm melayu yg senang diperkudakan..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:22 pm
Reply to  Anonymous

PH dah sebulat suara nk calunkan nenek ko jd PM boleh?

Batu api chop ronson.

Kawan, lu apa ingat?

Ini olang Kita kasi tembak sama sinapang badak lor..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:31 pm
Reply to  Anonymous

Kau ingat ph macam pas ka…

Dulu kau kena perkuda dengan dap..

Last last kau cabut…

Kau lupa ka masa kau angkut bendera dap, gantung kat pokok…

Kau bodo sebab tu kau diperkuda..

Orang bodo selalu ingat orang lain lebih bodo…

Dulu kata nak bagi dap kenai islam…

Apa macam…last last kau yang cabut..

Last last kau pi join parti yang kau kafirkan….

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:31 pm
Reply to  Anonymous

Pendedak pas sudah sampai..ayatullah heidi bawang memang xleh jadi pm..x cukup kerusi

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:35 pm
Reply to  Anonymous

Pas pis pus ..mcmkentut da..busokk..xde sape pun nk join..rasanye kat kelantan pun amanah yg akn pegang..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:36 pm
Reply to  Anonymous

Najib pula tercari2 penunggang impot. Cina Komunis, Trump anti Islam dah dilobinya. Keldai banyak hutang. Begitulah nasibnya.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:52 pm
Reply to  Anonymous

marah betul puak ph bila sebut tentang calon pm.pkr telah menegaskan anuar adalah calon pm.cadangan yang lain akan ditolak mentah2.tsmy jgn berangan nk jd pm.yang pasti calon tpm takkan tergugat

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:54 pm
Reply to  Anonymous

Memang PKR kata depa nakhoda sekarang ni.Tak pak lah tu,kita kenalah pakat-pakat. Sebagai seorang ahli ph,agak terkilan jugabila PKR gelojoh sangat nak naikkan Anwar, sampai naikkan plakad. Ibarat pelayan sedang hidangkan makanan. Tiba ada seorangbudak kata,yang pinggan tu aku yang punya.Tak ka gelojoh tu.Selepas PRU14 nih,aku dapat rasakan kedudukan parti monopoli dalam ph di jangka berubah.PH dah dalam kerongkong boleh menangPRU-14.Rakyat bukan bodoh sangat nakmenanggung bala undi BN bagi 5 tahun lagi.PPBM dijangka menang banyak kerusi,jika satu lawan satu, kerana ahli UMNOsendiri,walaupun tidak menjadi ahliPPBM, mereka nak undi PPBM nanti.PKR kena hormat sikit kat PPBM, keranatujuan PPBM sendiri untuk menggantikanUMNO… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:01 pm
Reply to  Anonymous

kita sebagai rakyat hanya boleh menyuarakan isi hati sahaja tetapi pemimpin akan terus dengan kebodohan mereka.sebenarnya kalau pemimpin dan parti berfikiran waras cadangan ini dah lama diterima.mereka yang taksub masih lagi nk anuar jadi pm sdgkan zaman anuar dah berlalu.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:01 pm
Reply to  Anonymous

2154

Aku setuju…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:21 pm
Reply to  Anonymous

Tadak sapa nak layan isu sapa PM ni. Hangpa borak sama sendiri ka A9? Hahaha…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:24 pm
Reply to  Anonymous

Biar la korg ckp dap tu pigs ke ape…asal bukan jibby udah.sb sama taraf dgn pig dh jinby tu sbnarnyr.asal nampk duit je nak sondol tak payah pikir halal haram

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:41 pm
Reply to  Anonymous

Maarah betul pas bila usik ameno..haha..dpt 90 juta

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:43 pm
Reply to  Anonymous

pentaksub ph tiada bezanya dgn penyokong najib.mereka bukan pyokong yang tulen mereka hanya mngampu dan menjulang pihak mereka tanpa mngkritik kelemahan pemimpin sendiri.pyokong yang sebenar akan mgkritik kelemahan dan kekurangn sendiri supaya kelemahan dan kekurangan itu dapat diperbaiki

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:11 pm
Reply to  Anonymous

Selama ini Jho Low… jadi buah hati Rosmah…untuk lobi Obama..sampai gelar diri sendiri FLOM di akhbar US.
Sekarang Goh Siew Boon pulak..tukang Lobi Trump. Tapi bayar pembantu Trump. Baguslah.

Tak dapat dah pergi Hawaii pasal Riza Aziz wanted list DOJ. Kurang sikit perabis harta Kerajaan Malaysia. Tiris manjang sejak Rosmah naik.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:39 pm
Reply to  Anonymous

Ph kalu salah kick terus.tgok la si khalid gagap tu

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:30 am
Reply to  Anonymous

Parti gagal memerintah – ameno
Parti gagal dakwah – pas

Parti2 gagal yg perlu dihumban melayu islam- pas dan ameno

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:10 pm

Mula2 Sirul Altantuya hilang dan tak dapat balik Malayxia.

Baru je lagi Jho Low @ Eric Tan hilang dan dah tak nak balik Malayxia.

Lepas Goh Siew Boey @ Florence Goh pula hilang dan tak balik Malayxia.

Siapa lagi selepas ini Najib?

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:51 pm
Reply to  Anonymous

CEO & shareholder 1MDB seblom Arul Kanda semua hilang. Altantoya dibom C4 tu kerja dgn Najib juga seblom hilang.
Cincin 24juta pun hilang dari jejak imigresen. Tinggal printscreen.
Najib & Rosmah bila plak nak hilang?

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:16 pm
Reply to  Anonymous

Awal bulan lalu, pencuri melarikan kepala badak dari Muzium Sejarah Semula Jadi Brussels sementara dalam kejadian lain, seorang perompak dengan bantuan rakannya, mencuri kepala haiwan itu di Muzium Liege.

Dia bagaimanapaun ditangkap dan kepala badak itu ditemui semula. – AFP

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:10 pm
Reply to  Anonymous

lu mcm mana i gat aah.
itu liza ajit, lia pun ahh, slalu itu kawan sulah lua tahun tweet2 , tapi tak mau yawap pun. Haiyaa !
Lia pun hilang maa !!
Apa mcm lu pu ya hingat ahh?

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 4:10 pm
Reply to  Anonymous

Duit kerajaan Malaysia paling banyak hilang…
We $urely have MO1!!!

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:04 pm

Kawan,lu apa mcm ingat???

Ini Malaya sudah jd komunis lor.
Lulu wa mati2 mau kasi Malaya komunis.
Susah lor, tun lajak kasi bukak felda, wa tak boleh makan dalam hutan.
Wa kina tembak asekar melayu,sakit lor lagi wa talak makan.

Sikalang wa manyak suka itu tun lajak punya anak.
Wa sulah kasi komunis satu Malaya
Itu felda wa punya
Banyak wo punya

Wa manyak syg sama Anak tun lajak.

Kawan, lu apa mcm Ingat???

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:35 pm
Reply to  Anonymous

LiAP Manyak senang loo luluk saja max

Cila merah sulah angkat liAP punya kilija. Itu

BeN sama Kita punya kwan baik aji hali mau cakap

LiAP jahat maa LiAP Talak lasa apa maa.

Sahabat DAP aka AMANAH

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 12:34 pm

Najib bi pukul semua

Yahudi dia main. Apco

Komunis dia main. Ecrl

Trump dia main

Modi India dia main.

Indon dia main. Eagle plantation

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:38 pm
Reply to  Malaysiabaru

Mrj cakap ini fitnah barat dan yahudi…kuii kuiii

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:42 pm
Reply to  Malaysiabaru

Mongolia saja dia tak main…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:43 pm
Reply to  Malaysiabaru

Woii.. dia main jugak la…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:59 pm
Reply to  Malaysiabaru

tunggu selasa nanti la kita saman…..betul kan mr j?

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:07 pm
Reply to  Malaysiabaru

Ini jenis pukul keliling pnyer…asal selamat katenyer

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:07 pm
Reply to  Malaysiabaru

Mrj g tarawih la derrr

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 2:10 pm
Reply to  Malaysiabaru

Bini dia marah…tak bagi main handphone…

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 2:31 pm
Reply to  Malaysiabaru

Mr j ada telegram kata dia dah sewel sebab mesiabaru gesel akal dia sampai gila kena guna brael…

Brael ni bukan utk org buta saja tapi org gila… Harap mr j cepat sembuh… Nanti boleh kongsi dedak hari raya.. .. Halaan toyiban..

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 6:37 am
Reply to  Malaysiabaru

Moga moga mrj sempat sambut raya tahun ini….kesian….

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 12:29 pm

Lebih baik Dap dari China komunis

Ingatkan lge Dap komunis harbi… Rupanyer umno lagi komunis..

UMNO betul betul.main jual beli dengan komunis

Kalau British bawak masuk chinapek

Najib lagi teruk dari British
ECRL ada 12 juta pekerja komunis di malaya

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:16 pm
Reply to  Malaysiabaru

Dapigs tu barua kau..

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:48 pm
Reply to  Malaysiabaru

Dapis tu nenek ko..yg cuci berak tokeh cina 2116

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 2:25 pm
Reply to  Malaysiabaru

Kih kih 2116

Terima kasih Lim Guan eng naikkan rlaun guru kafa. 3tahun kemudian di ciolak Najib bajet 2017….melompat hadi berkecuali tanda sokong bajet 2017 walau inflasi cecah 5,7%

Solat hajat utk LGE bebas tuduhan fitnah umno macc !

Amin ya rab ya rab amin

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:05 pm
Reply to  Malaysiabaru

Aamin. Moga mungkar buatan UMNo dan penipuan PAs berbalik kpd muka ketua2 organisasi serigala mereka sendiri.
Ya Allab, Kasihan lah dan bantu lah utk kesejarteraan Rakyat Malaysia , tanpa kira kaum.

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:23 am
Reply to  Malaysiabaru

MCA terbaik bawak masuk china… Makin kayo apek2…

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 12:24 pm

Najib dah terkencing dlm sluar

Pelobi Yahudi pun jadi

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 5:18 am
Reply to  Malaysiabaru

Mari kita tengok cara bahalol2 menjawab dan nafi perkara terang lagi nyata tanpa bersuluh…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:20 pm

Hurmmmm…org kampung mana nak paham ni semua.asal makan ckup,anak kirim duit bulan2,pergi masjid ckup la bagi diorg.sebab tu masih kukuh umno selama ini

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:22 pm
Reply to  Anonymous

Lagi kurang taraf pendidikkan makin senang lah jibby menipu.

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Isu berat begini bukan orang kampung nak paham pun piji..hari mengundi tetap pangkah bn.sampai la keakhirnya

Anonymous
Anonymous
28 May 2017 12:26 am
Reply to  Anonymous

najib takkan jawab apa2 pun
jgn harap la…
senang saja nak bodohkan melayu
jgn bg depa pandai english
maka depa kurang pembacaan dan kefahaman isu2 dunia macam ni
sbb tu la ppsmi dimansuh
rugi org melayu

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 11:58 am

Salam bahagia pendengar yang dihormati…. Sempena bulan nan mulia ni marilah kita berhibur dengan… Irama padang pasir…. Saya akan dendangkan lagu yang diiringi oleh orkestra ghazal party pas pis pus… yang dipimpin oleh al fadhil Yeedey Yaawangei….. Lagu berjudul…. YAMANATA YEEDEY…. Hey.. hey…Wo hop.. wo hop..Wo hop.. wo hop.. Mari kawan-kawanku semuanya ke pantaiUntuk menghiburkan hati yang sedang duka laraDi pantai yang menarik dari pandang mataMenjadi tumpuan muda-mudi disenja hari.. Oh hari… “Saudara-saudara sekalian percayalah, kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Yeee yee……kepala banaaa… (ulang 2x) Kita menentang… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:24 pm
Reply to  Anonymous

Kawan, lu apa macam fikir?

Kita punya kawan, sulah nyanyi ooo..

Badak
Badak
Wo op wo op

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:33 pm
Reply to  Anonymous

Gua pikir aaa…

Sapa sapa mau kalaoke ini lagu…

Dia punya miklofon kasi pakai itu gay atas punya…

Baik baik pegang..takut pancut…

Lu apa macam pikir…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:56 pm
Reply to  Anonymous

Wa ingat kasi nyanyi sama kandang badak..

Klu badak tak mau nyanyi, Kita tembak lor..

Kawan, lu apa macam ingat???

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 1:00 pm
Reply to  Anonymous

badak oh badak
kenape suka nyoping
memang aku badak

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 3:05 pm
Reply to  Anonymous

Huhu.. lagu ni kalo dapat kat Isham Rais.. Nik Jidan pun boleh nyanyi..

Tapi aku lebih suka kalo Pyanhabib yg nyanyi. Thorbaek la bro yg cipta konsep lagu ni.. aku bagi 90 juta WOW!

khairulryezall osman gay
khairulryezall osman gay
27 May 2017 11:50 am

Awww awww awww.,💋💋💋💅👠👠🍆🍆🍆

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:02 pm

Haiiii…..

Muah…

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:05 pm

Yang gay tu… kau ka atau bapak kau….

Sebab kalau diikutkan si osman yang gay…

Malaysiabaru
Malaysiabaru
27 May 2017 12:26 pm

Sapa suruh beli Proton gay-ly

Eee heli geli

Bankrap laginyeruk di buat komunis lepas nih

Anonymous
Anonymous
27 May 2017 12:35 pm

Jual la perabis…klu tak jual tak dapt plk nk bayar brim.hari tu ckp terpaksa naik tol klu tak naik takleh bayar brim kabo si menteri