SATU LAGI KEPELIKAN DI SELANGOR

Berikut adalah kenyataan media Biro Politik PKR yang bermesyuarat malam tadi berhubung kedudukan tiga Exco Pas yang enggan melepaskan jawatan mereka dalam kerajaan negeri Selangor, meskipun kedua-dua parti tiada lagi hubungan politik.

Kenyataan Media

Biro Politik KEADILAN malam ini telah mendengar taklimat dari YAB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali, Dato’ Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden KEADILAN, berhubung situasi di Negeri Selangor ekoran keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang membatalkan tahaluf siyasi di antara PAS dengan KEADILAN.

Biro Politik KEADILAN mengambil maklum penjelasan yang diberikan YAB Dato’ Menteri Besar Selangor bahawa, walaupun mereka bukan sebahagian dari Pakatan Harapan, kesemua 13 Ahli Dewan Negeri dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor dari PAS telah bersetuju untuk terus menyokong dasar bersama Kerajaan Negeri Selangor berasaskan Buku Jingga, dan meneruskan keyakinan terhadap kepimpinan Dato’ Menteri Besar Selangor YAB Dato’ Seri Azmin Ali.

Biro Politik KEADILAN turut bersetuju dengan pendekatan YAB Dato’ Menteri Besar Selangor untuk menjamin kestabilan Kerajaan Negeri menjelang PRU 14 dan meneruskan usaha membangunkan Negeri Selangor selaras dengan mandat besar rakyat pada PRU 13.

Biro Politik KEADILAN yakin terhadap kepimpinan YAB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali untuk terus menerajui Kerajaan Negeri sebagai Dato’ Menteri Besar Selangor dan melaksanakan pembangunan negeri demi kemakmuran dan kesejahteraan rakyat Selangor.

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN
23 Mei 2017.


Jelas kini bahawa tiga Exco Selangor daripada Pas akan terus memegang jawatan masing-masing, sekurang-kurangnya sehingga PRU 14 akan datang diadakan.

Selepas Pas berkeras tidak mahu meletakkan jawatan mereka, nampaknya PKR  juga tiada keberanian untuk menyingkirkan tiga Exco berkenaan.

Maka, bukan saja tiga Exco berkenaan terus kekal menerima gaji, elaun dan kemudahan-kemudahan lain daripada kerajaan Pakatan Harapan yang Pas tiada hubungan dengannya, bahkan lebih 5,000 penjawat yang lain yang terdiri daripada ketua kampung, ahli jawatankuasa surau dan masjid, pelbagai jawatan lain dalam majlis perbandaran, majlis daerah dan GLC milik kerajaan negeri masih boleh terus bergembira dengan gaji yang diterima.

Alasan yang diberikan Azmin dalam penjelasannya ialah sebagaimana perenggan kedua kenyataan media Biro Politik  yang antara lain berbunyi, “walaupun mereka bukan sebahagian dari Pakatan Harapan, kesemua 13 Ahli Dewan Negeri dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dari Pas telah bersetuju untuk terus menyokong dasar bersama Kerajaan Negeri Selangor berasaskan Buku Jingga dan meneruskan keyakinan terhadap kepimpinan Dato’ Menteri Besar YAB Datuk Seri Azmin Ali.”

Dengan kata lain, dua asas yang menjadikan tiga Exco itu dikekalkan ialah kerana mereka sedia menyokong dasar kerajaan negeri berasaskan Buku Jingga dan juga menyokong kepimpinan Azmin di Selangor.

Bukankah ini sesuatu yang pelik?

Tiada hubungan politik, tetapi masih boleh berada dalam kerajaan negeri hanya semata-mata kerana sedia menyokong dasar kerajaan negeri dan juga menyokong kepimpinan Menteri Besar?

Wakil rakyat Pas nampaknya sanggup menyokong dasar kerajaan negeri Selangor dan menyokong kepimpinan Azmin yang kedua-duanya adalah sebahagian daripada Pakatan Harapan yang dimusuhi semata-mata kerana ingin mempertahankan jawatan serta gaji yang lumayan.

Kepada siapa wala’ tiga Exco Pas ini sebenarnya?

Kepada kerajaan negeri Pakatan Harapan yang didalamnya ada DAP dan Amanah atau kepada dasar perjuangan Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR?
Bolehkah seseorang ahli politik mempunyai dua kesetiaan?

Selain itu, dengan kekalnya mereka itu dalam kerajaan negeri, bagaimana kedudukan mereka ketika kempen PRU 14 diadakan nanti?

Adakah ketika itu mereka akan terus menyokong dasar kerajaan dan kepimpinan Azmin sedangkan mereka bertanding atas tiket Pas yang bermusuh dengan Pakatan Harapan?

Kenapa kerajaan negeri Pakatan Harapan Selangor begitu lemah sehingga membiarkan musuh yang dikenali terus berkeliaran dalam rumah sendiri? (ShahbudinHusin 24/05/2017).

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 March 2019 — 1:48 pm
Subscribe
Notify of
guest

121 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Hadikhianat
Hadikhianat
25 May 2017 6:53 am

azmin kekal exco pas mungkin kerana mereka boleh kerjasama mentadbir Selangor dgn baik. mereka lebih byk bersama azmin dpd bersama presideng tujuan parti politik ialah utk mendapat kuasa mentadbir dgn baik. bukan utk putus hubungan sana sini. keputusan mengekalkan mereka mungkin kerana prestasi mereka dn hubungan baik mereka dgn PH. kemajuan Selangor juga ada hasil tangan mereka. malangnya presideng mereka kat hujung dunia tertutup di marang tu tak menilai semua ini. dia hanya nk tunjuk kuasa yg wajib diwala. atau dia berniat menganggu kelancaran pentabiran Selangor kerana kerja2 mengambil alih jawatan2 dpd pas ke PH itu adalah sedikit gangguan. mereka… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:45 am

boodeen,

yg ni lgi pelik. cam ner kapal tudm yg hilang tu boleh habis minyak dan rosak alat komunikasi?

kereta cabuk dulu2 pun ada 'fuel gauge'. kete canggih skit ada bunyi keluar bila minyak tinggal 1 bar. kete yg lebih canggih skit boleh paparkan brp byk petrol yg tinggal dlm tangki.

alat komunikasi rosak? tak ada backup system ke?

kapal tudm tu standard kapal kayu nelayan ke?

Mohamed Noor
Mohamed Noor
25 May 2017 11:31 am
Reply to  Anonymous

mungkin kapal tu sama standard dgn tongkang dari negeri china.tu yang najib suka tu.

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:48 am

Eh ehhh ! Ramai nyer pengomen pro umnobnpas kat blog Budin ni. Siap maki tuan blog tuu. Ini lah kebesaran demokrasi 2 hala. Baru lah pembaca dpt lihat alternatif dan berbahas.

Dekat blog sana, mykmu,harakah dll tu, tak ada pulak buka ruang komen. Asyik semua pro gonen pro pas saja yg betul. TV media gomen pun asyik 1Hala..
Eshhhh, rimas la tgk Malaysia skrg, berlagak jaguh kampung
pongpangnkangkong

Demokrasi telus pun tidak.
*(mcm korea utara ada la) ,
Islamik musyawarah lagi jauh skali
*(mcm taliban ada la)

MakoFSA
MakoFSA
25 May 2017 2:07 am

EXCO PAS SELANGOR DISARANKAN MENYERTAI PH.

SEKIRANYA MASIH ADA HATI DGN PAS LAGI, SILA LETAK JAWATAN SECARA INDIVIDU ATAS SEBAB PATUH KEPADA KEPUTUSAN MAJLIS SYURA.

JIKA MASIH KEKAL PERLU PATUH KPD DASAR PENTADBIRAN KERAJAAN PH SELANGOR

JGN SEKALI2 JADI PENGKHIANAT DAN GUNTING DALAM LIPATAN DI SELANGOR.

BERAMANAH LAH, JUJUR DAN ETIKA DALAM PENTADBIRAN

KETUA MUNG KAT MARANG BUKAN TAU APA… DIA SAKIT DAH.

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:05 am

Aku lagi pelik tgk geng bersatu pulak yang lebih lebih. Di mana anda pada 2013?

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:41 am
Reply to  Anonymous

Kami pengundi pakatan tanpa mana2 partai pada 2013.

Skrg kami dh masuk bersatu.

Anda tentu undi umno noh udang kan kan..

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:33 am
Reply to  Anonymous

Ingatlah sahabat sahabatku..bersatu ditubuhkan kerana ghanimah 1mdb yg tidak dibahagikan sama rata bukan kerana redha dgn kejelikan umno. Pkr kena tegas..di mana mereka ketika kita dizalimi.

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:04 am

CIFUT BABI SONDOL MAMA KUTTY
PELIRKAD X DIANGKAT SEBAGAI BUKTI
TERMENUNG SAKAN BARUA MAHA KUTTY
BELUM GI PERANG DAH KENA TAJI

JENTERA TAK ADA GEBANG NYER LEBIH
SPR PULAK DEME TUDUH PILIH KASIH
BOBOI KUTTY & CAP BUNGA TERUS MENAGIH
SEMPATI RAKYAT TAK MAMPU DIRAIH

TEBAL SUNGGUH EGO & EMO YEOPP NI
SEKALI PUN TAK PENAH TURUN PADANG
MENGEBANG DALAM BLOGER BANGAMG NIH
PRU 14 PUN KITA TAK SABAU BAGI PELEMPANG

KIKIKIKI…. BERAMBUSSS BARUA CIFUT BABI DAN DAP@SINGAPORK.. PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

PUIIII…

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:38 am
Reply to  Anonymous

Akak cifut babi..

Oink oink

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 1:46 am

Bagus tindakan Azmin. Rakyat memang jelek dengan sikap Pas. Tapi rakyat lagi sakit hati bila tengok pentadbiran asyik nak pecat memecat tak sudah-sudah.

Geng Mamak
Geng Mamak
25 May 2017 1:04 am

Saya sudah syak yang Azmin dan PKR akan mengekalkan PAS. Tetapi kita tak usah cerita panjang lebar kerana strategi tidak boleh didedahkan. Ya bro, STRATEGI.

Perak Man
Perak Man
25 May 2017 12:41 am

Nak tahu nilainya seorang pengundiTunggulah waktu pilihanraya nantiTakkan nak dibiarkan negara bijan khianatiSetiap aset negara yang ada china kongsi beli.. Berapakah kali hendak katakanKongres PKR bukan mewakili suara pakatanJanganlah mat singapork nak ribut ributanItu semua hanyalah cadangan.. Tapi andai perkara tersebut berlaku jugaMat singapork terpaksa terima hakikat,apakan dayaIni kerana team mat singapork dah hilang kuasaApa yang pakatan putuskan, mat singapork kena angguk sahaja.. Rakyat sudah lama berfikirSejak tun m menubuhkan parti baruZaman umno kian berakhirBila bekas presiden dan pm 22 tahunnya pun dah jadi seteru.. Tak guna cakap sekarangTunggu aje pru akan datangTak sabar tunggu sapa yang menangMat singapork, bersiaplah… Read more »

Malaysiabaru
Malaysiabaru
25 May 2017 12:59 am
Reply to  Perak Man

Mat singapork persona non grata

Singapore tak Mau malaysiaL pun tak mahu

Berambus kikiijii sifut babi mat singapork akak langsuir..keturunan BABI

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 1:47 am
Reply to  Perak Man

Perak Man – Pakatan Harapan hala tujunya bergantung pada dominasi kerusi yang ditandingi dan mampu diperolehi setiap Parti kemudian disertai pakatan sulit bersifat khianat sebelum dibawa kepada majlis presiden PH dengan keputusan majoriti 100 peratus atau sekadar konsesus 3-1 yang bermaksud "bersetuju untuk tidak bersetuju" namun tetap konsesus itu berjalan. Episod Langkah Kajang yg penuh tipu muslihat dimulai oleh PKR dan disokong oleh DAP walaupun ditentang oleh PAS – "berjaya" namun natijahnya membawa kepada runtuhnya Pakatan Rakyat. PKR sangat hampir kepada DAP dan PAN adalah butir tahi' daripada DAP (dibiayai hampir sepenuhnya) PKR ditubuhkan oleh golongan yng taasub kepada seorang… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:02 am
Reply to  Perak Man

Ni lah manusia lidah api berhati serigala yang tiada berhati Perut. Allah Telah menutup matahati untuk melihat kepada kebenaran. fitnah semata mata Keluar dari lidah api nya
Salam ya salam

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:44 am
Reply to  Perak Man

10:02 – sudikah kamu membantah pada komentar yang aku lampirkan di atas dengan hujah' dan pembuktian ? ��

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:46 am
Reply to  Perak Man

Sahabat..kalu lulus tahap spm tak yah la nak berceramah tunjuk bodoh kat sini

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:52 am
Reply to  Perak Man

Tarak sapa perlu sudi layan gebang tahap spm kau. Dari dulu lagi dok gebang merapu. Aku pun dah tak baca apa kau tulus Sahabat, nampsk jerr nama kau aku tau misti ada gebang itu serigala punya cerita. Di mykmu ada ramai yg skan layan kau sbb budak2 spm ramai. Harap2 kau paham lah yerrr; kitorang anggap kau ni bodoh. Tapi kau masih tak paham2, sbb kau ni level bodoh piang

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:09 am

MURAH NYA HARGA NILAI PENGUNDI
PH MENANG PRK UTK BAKAL PERDANA MENTERI
PENGAMPUNAN AGUNG DIBERI PADA ALJUBOORI
ITU KATA RAFIZI TAPI RAKYAT RELAKAH PM CIFUT BABI..?

PENGAMPUNAN DIRAJA UNTUK ALJUBOORI
BAKAL 'PM' BILA PAKATAN MENANG NANTI
BOBOI JIDIN DAN MAMAK KUTTY MAKAN HATI
SAH SUDAH BLOM PRU PERANG SANA SINI
PADA RAKYAT SEMUA LU FIKIR LA SENDIRI…!!

CIFUT BABI MASIH MENCENGKAM LAGI
BERKALI KALI DICABAR SUMPAH LAKNAT
PADA RAKYAT YANG BERMARUAH TINGGI
INI KALI LAH KITA HAPUSKAN PENGKHIANAT

Kikikikiki.. BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK

UBAH DAN SIMEN……

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:35 am
Reply to  Anonymous

Cifut babi..

Oink oink..

He he

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:04 am

Najib curi suit src 27juta

Subahat rembat suit MDB

Mr J pula adalah peguam najib

Masuk blog budin nak testing power…

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:12 pm

Geramnya kumpulan PANDAP apabila tidak dapat mengisi kerusi exco….lapaq kuasa puak2 pemakan dedak Dap ni…lucu betoi.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 4:58 pm

apabila bertarungnya serigala sesama sendiri, masing-masing akan mengelak sedaya upaya dari dicedera atau dibunuh oleh taring dan cakar berbisa musuhnya. demikianlah keadaan Pakatan Rakyat yg runtuh akibat bersamanya PKR,PAS,DAP adalah atas sifat hukum rimba*. mereka menjadi serigala tatkala habuan berjaya diperoleh. sejujurnya, kerajaan Negeri Selangor telah MATI dengan MATInya PR. Namun para serigala itu (PKR,PAS,DAP) tidak akan melepaskan habuan hasil kerja keras masing2 – tiada kemuliaan melainkan penghinaan seluruhnya atas segala tipu daya mereka. PKR tidak boleh membuang PAS walaupun setelah berpakat dengan DAP demikian keadaannya untuk PAS yang tidak mampu membuang PKR ditambah DAP memihak pada PKR – situasi… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:43 am
Reply to  Anonymous

Pi jaga zoo laa

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:58 am
Reply to  Anonymous

Aku suka apa yg ko tulis. Baru sedar betapa teruknya BN dari PH. TK !

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 1:02 am
Reply to  Anonymous

Analisa tahap SPM. Boleh jadi advisor ahmad bashah srp

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:09 am
Reply to  Anonymous

Manusia seperti 0058 adalah anak2 yang lahir dari dajjal berlidah api berhati serigala Hanya fitnah yang suka dijeritnya

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 4:08 pm

PILIHAN KERUSI IKUT PENGARUH PEMIMPIN
SETIAP KOMPONEN PH

KALAU DIKEDAH/PERLIS,PKR MASIH NAK
MEMPERTAHANKAN KERUSINYA YANG MENANG,
MEMANG MELINGKUP,KERANA KEDAH/PERLIS KINI
KUAT PENGARUH MAHATHIR.SEMUA
KERUSI PKR DI KEDAH KENA BERI BERSATU.
JOHOR PUN KENA BUAT GITU,KRANA PENGARUH MUHYIDDIN.

-PKR KENA FOKUS KERUSINYA DI SELANGOR,
DAN MELAKA,KERANA BANYAK KAUM CINA.

-AMANAH DI KELANTAN,KRANA HUSAM

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:34 pm

Untuk pilihanraya kali ini shj….lepas tu kita nak kembalikan pemerintahan berSultan..politician duduk tepi..semua kuat mengarut !!

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 4:05 pm
Reply to  Anonymous

.
.

Sultan yang taat dan patuh pada agama dan takut pada Allah.

Ada sebab nya.

Ini satu contoh. Pung Pang. Pung Pang. Akhirnya parti yang di dakwa terima RM90 juta dan yang di dakwa kartun dan di dakwa cai masih di terima dalam pentadbiran.

UMNO dengan UMNO nya.
PAS dengan PAS nya.
Sekarang PKR yang pandang semua itu bukan nya masalah.

Kalau ada campurtangan di pihak lain yang sepatutnya jadi payung rakyat pun tak peduli apa keburukan yang parti buat..

Kita sokong China. Hidup buat duit. Mati bakar duit.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:32 pm

Apapun UMNO menuju kehancuran ..pas hidup segan mati xmau

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:28 pm

.
.

Ada juga betul keputusan PKR.

Raya pun tak lama lagi. Kalau pecat 3 Exco tak ada masalah tapi kena pecat sekali 5000 orang berjawatan sebagai Ketua kampung dan sebagai nya.

Azmin dah umum 2 1/2 bulan bonus…dia orang pun dapat sekali kan ?

Jangan gigit orang yang bagi anak bini kamu makan..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:14 pm

DI ACEH DUAPEMUDA GAY DI SEBAT 83 KALIKALAU KAT SINI KALU DUA KALI MAU 166 KALISAPA LAH GERANGAN YANG MENYONDOL 2 KALISIB BAEK TAK D' ACHEH KALU TAK NAYA CIFUT BABI PIPI LEBAM DI MALUKAN DENGAN PIPI BULANKONGRES PKR MAMAK KUTTY MALU TERDIAMBOBOI &BARUA TIAP ARI MEMANJANG MEROYANHARAPAN NAK JADI PM MAKIN LAMA JDI KELAM PUNAH SUDAH SEGALA BOBOI NYER HARAPAN'PELIR'KAD DITAYANG MAMAK WAT BANGANGBELUM PILIHANRAYA MEREKA DAH PERANGBARISAN NASIONAL TRUS TERBILANG CEMERLANG TAJUK POSTING SELPIE YANG PENUH KEJELIKAN1MDB SRC DAN PARTI PAS TAK DIDENDANGSKNG BARUA TERKINJA ISU PM PUTUIH HARAPANMESIA BARU YEOP MEROYAN BANGANG MCM CIPAN kikikikikiki…..BERAMBUSSSS.. ARI NI… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:52 pm
Reply to  Anonymous

Makluk ni penyembah tokong Singapork
Hari hari ke tasbih berambusss singapork

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:57 pm
Reply to  Anonymous

.

Dua-dua kena hukum.

Sebab yang satu lagi dah kena 3 kali pun masih datang buat kopi. Bila suruh nonggeng dia pun ikut arahan.

Itu adil nama nya. Keadilan.

eri
eri
24 May 2017 3:30 pm
Reply to  Anonymous

yg x tahan tu siap bawak ky jelly tu tuk mempertahankan maruah diri….

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:20 pm
Reply to  Anonymous

Akak ni cifut babi betul lah

UP the Moderates
UP the Moderates
24 May 2017 2:10 pm

Senang betul kerja sebagai kopipes. bos taip karangan..dah siap,
sambil korek hidung pun boleh submit.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 4:01 pm

Korek hidung tak pa lagi…

Ini sambil Korek Jubor..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:57 pm

Mahathir Mahu Tentukan PM ke 7 Dan ke 8?KONGRES Nasional PKR baru-baru ini menyaksikan bagaimana Pengerusi Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad “dimalukan” oleh sekutu beliau iaitu barisan pembangkang yang diketuai DAP. Mereka mengistiharkan penjenayah yang sedang menjalani hukuman penjara Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon pilihan Pakatan Harapan bagi memegang jawatan perdana menteri Malaysia ke 7 sekiranya negara jatuh ke tangan mereka. Kita amat maklum bahawa Mahathir mahukan anak beliau Datuk Seri Mukhriz sebagai calon PM ke 7. Menurut penganalisa politik, Mahathir bukan sekadar mahu menentukan calon PM yang ke 7 malah beliau juga mahu menentukan calon… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:49 pm

Hanya Mukhriz, Tiada Yang Lain!Kemelut pencalonan bakal Perdana Menteri di kalangan parti di dalam Pakatan Harapan sememangnya cukup menarik untuk disaksikan. Samada PKR, DAP, PAN mahupun PPBM, masing-masing mempunyai calon mereka sendiri untuk menerajui negara sekiranya mereka berjaya membentuk kerajaan kelak. Apa yang menariknya, kesemua parti dilihat bertelagah dalam menentukan siapa yang layak diangkat sebagai Perdana Menteri. Di pihak PKR, mereka telah menyatakan kesetiaan mereka kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mereka pilih untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia untuk kerajaan Pakatan Harapan. Walaupun hakikat sebenarnya, tindakan pemimpin PKR ini dilihat seperti memberi amaran kepada ahli bawahannya bahawa perjuangan PKR adalah… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:59 pm
Reply to  Anonymous

Aku sokong sekiranya mukhriz jadi pm….

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:08 am
Reply to  Anonymous

Anon 2359 ni jubo umno ka dulu..sorry..pangkah umno ka dulu

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:47 pm

MAHATHIR MAHU MUKHRIZ JADI PM KE 7, BUKANNYA ANWAR IBRAHIMKongres Nasional PKR 2017 pada 21 Mei 2017 menjadi saksi betapa Penasihat Pakatan Harapan, Mahathir, kena “game” dengan PKR, DAP dan PAN. Nasihat apa pun mereka tidak pernah minta dari Mahathir, tiba tiba sahaja Mahathir dimalukan bila diajak sama mengangkat plakad ‘Anwar PM Ke-7’. Mahathir pula terus ego tidak mahu mengangkat plakad berkenaan walau hanya di depan matanya sahaja. Untuk menutup malu, Mahathir buat buat main telefon. Ini kerana dalam hati Mahathir, dia masih mahukan anaknya sendiri Mukhriz diangkat sebagai Perdana Menteri ke-7. Sebab itu dia enggan mengangkat plakad tersebut. Malahan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:44 pm

apabila si jahil berkata – menang dulu PRU KE 14 dan kemudian barulah dibincangkan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri – kedengaran begitu mudah. namun apa yang tidak diketahui oleh si jahil itu ialah Pakatan Harapan hidup dan bergerak atas sifat hukum rimba yakni kuasa pemutus dipegang oleh 4 Ketua Parti bersama panglima masing2. maka kerana itu 4 Ketua parti itu akan saling berkompromi (membuat pakatan sulit untuk membentuk keputusan konsesus bersandar pada kekuatan yg diukur melalui penguasaan kerusi Parlimen dan DUN masing2). PKR dan DAP tidak akan memberikan kerusinya untuk ditandingi oleh PPBM dan PAN. bahkan PPBM dan PAN… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:49 pm
Reply to  Anonymous

Mana tagline kamu sahabat..takkan bersemangat tulis sampai terlupa..kikikikiok

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:04 pm
Reply to  Anonymous

21.44 adalah DUBOK berhati serigala
Salam ya salam

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:42 pm

Rupanya Mat Sabu Pun Teringin Mahu Jadi Perdana MenteriDi dalam dunia hari ini, siapa yang tidak ingin menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri. Tanyalah kepada sesiapa sahaja yang bergiat aktif di dalam politik, pastinya jawatan tertinggi itulah yang menjadi idaman. Hakikatnya, tidak semua orang dapat merasai nikmat di panggil Perdana Menteri atas beberapa kekangan yang sukar untuk kita lepasi. Di kala PKR sudah menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri ketujuh (hakikatnya kelapan selepas Perdana Menteri interim), PPBM pula meletakkan Mukhriz sebagai calon mereka, parti “hamba suruhan” DAP, PAN pula tidak mahu ketinggalan untuk menamakan seseorang sebagai calon mereka.Memetik… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:13 pm
Reply to  Anonymous

Nampaknya barua umno/pas cuba create story melagakan anggota ph.
Rancangan kamu tak kan berjaya.
Makan lah banyak banyak duit haram sewaktu kuasa masih ada.
….kamu tak ada tuhan ke?

eri
eri
24 May 2017 1:14 pm

4 kali dah aku tanya ni….J ko ni Islam ka?

UP the Moderates
UP the Moderates
24 May 2017 1:42 pm
Reply to  eri

J, Jawab lah soalan saudara eri tu.

Kalau kita benar-benar seorang umat Islam. jadilah umat Islam untuk dicontohi. bukannya Islam yang penuh dengan dendam kesumat.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:02 pm
Reply to  eri

Saudara eri,
Jawapan nya begini: saudara pi kedai buku cari buku agama dan cari vontoh sifat sifat orang munafik.

eri
eri
24 May 2017 2:53 pm
Reply to  eri

tq anon 22.02….masih Islam lagi la cuma munafik ja….ngatkan kapiaq td tak reti2 nak jawap…

Mr J
Mr J
24 May 2017 3:41 pm
Reply to  eri

"Wahai org beriman jangan ambik musuh mu dan musuh Ku sebagai teman setia dan kamu sampaikan kepada mereka (berita) kerana kasih sayang" Al Mumtahanah 1 "…bersikap lemah lembut terhadap org mukmin dan keras terhadap orang kafir" Al Maidah 54 Islam dan iman bukan datang dari angan angan kita tapi dari nas. Buatlah muhasabah. Kita benci org Islam PAS dan UMNO dan cinta org kafir DAP yg dah banyak bukti Allah tunjukan sebagai musuh Islam. Syurga dan Neraka tu bukan mainan – nikmat abadi atau seksa abadi. Untuk dapatkan syurga banyak usaha kena dilakukan tapi lesennya adalah iman. Apabila iman tak… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:54 pm
Reply to  eri

.
.

Ada nombor ahli PAS tak ?

Orang tanya kau Islam ke tak?

Punya lah susah kau nak bagi jawapan, macamana kalau kena tanya dalam kubur?

Sebagai orang Islam kena jawab dengan yakin dan pantas.

Zakir Naik boleh ingat Kitab Hindu dan hafal Injil tak bermakna dia seorang Hindu atau Nasrani.

Setakat kat sini, sesiapa pun boleh cari ayat dan erti Al Quran lalu gunakan untuk kepentingan.

Tolong jawab diikuti Allah Tuhan ku dan Muhammad ikutan ku.

Mr J
Mr J
24 May 2017 5:06 pm
Reply to  eri

Saudara eri dan Anon 2354, apakah susah sangat nak kenal org Islam dari tutur dan tulisan? Padanlah penyokong PH ini konpius. Yg Islam dibencinya dan yg kafir dan musuh islam disayangnya. Banyakan baca AlQuran dan tafsirannya saudara insyaAllah Allah akan tunjukan mana org Islam dan teman kita dan mana yg kafir dan musuh kita. Tanyalah balik lepas 6 bulan mengaji. Kalau tak erti juga saya akan terangkan. InsyaAllah.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:36 pm
Reply to  eri

.
.

Ini juga satu kepelikan.

Maaf saya meragui Mr J.

Menilai Islam dari tulisan dan tutur kata tak memadai. Yang di minta ialah PENGAKUAN.

Ramai orang bukan Islam yang mengkaji Kitab suci malah ada Paderi pun mengkaji.

Mr J lebih banyak mengunakan ayat tentang musuh Islam seolah-olah dalam Kitab cuma ada ayat yang mengingatkan tentang musuh sahaja.

Wallahhuallam.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:34 pm
Reply to  eri

Nampak sangat mr j kaki belit..simple question, round round answer..kikikikiok..

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:00 am
Reply to  eri

Mr j tiada agama

Dia komunis

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 12:25 am
Reply to  eri

Dia ni penyembah tokong cina merah dasar munafik Mr J ni

UP the Moderates
UP the Moderates
25 May 2017 1:19 am
Reply to  eri

J, jika beginilah pemahaman kamu mengenai Islam. kamu telah gagal utk hidup bermasyarakat(hidup kamu hanya berpusing dalam golongan lemah kamu shj) Golongan lain, kamu tanamkan sifat dendam kesumat.

Kamu gagal utk melihat, mempraktik kan dakwah, cara hidup Nabi Muhammad SAW semasa berhijrah di Kota Madinah. berbilang agama dan bangsa. berjayanya Nabi SAW dengan rahmatan lil alamin.

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 1:53 am
Reply to  eri

Mr Jarum ni UMNO DAN PAS totok pasti percaya bulat2

Mr J
Mr J
25 May 2017 3:27 am
Reply to  eri

Saudara semua, imam dan islam perlu dipelajari. Tidak cukup dgn pengakuan sekali pun. Bacalah ayat 97 AnNisa mengenai org islam yg mengamal islam di Makkah tapi tidak ikut hijrah. Mereka dipaksa kafir Quraisy ke perang Badr. Yg terbunuh Allah tentukan sebagai kafir dan diberi neraka. Ini kerana mereka berada di golongan musuh islam walau terpaksa. Mereka dahulu tidak mahu hijrah. Kebanyakan kita disini berada digolongan yg salah dgn sukarela walau di tipu. Saya tidak mahu coleteh panjang. Kalau saudara sayangkan iman pelajarilah quran. Baru saudara akan dapat tentukan siapa islam, siapa kafir dan siapa munafik. Saudarapun boleh tentukan siapa kawan… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 3:43 am
Reply to  eri

Mr j…kalu lulus tahap spm, tak yah tunjuk pandai

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:12 pm

tak der yg pelik nya sibudin….
tu lah banyak kali dah cakapkan..
hang ni ilmu basic politik malaysia tak der langsung…
..ni lagi satu nak habaq sikit..
jangan terkejut yer…
cap bunga raya..menjelang pru akan
dibubarkan..tun dan orgnya akan minta maap/akan buat
akan buat u turn yang paling hebat dan
akan ada satu deal besar sebagai membalas jasa..
sekarang pun..tun merayu rayu tu..
tunggu yer episod ni menjelang pru14..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:19 pm
Reply to  Anonymous

Ko ni nujum Pak belalang ker?

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:41 pm
Reply to  Anonymous

Ntah2 sibijan yg buat u turn, terus bagi hisapudin lead umngok untuk selamat dari bamboo river..kikikiok..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:57 pm
Reply to  Anonymous

Anon 21:12 ini contoh anak kera umno baru belajar panjat pokok.

Blogger Contest for Awards | Join Now
Blogger Contest for Awards | Join Now
24 May 2017 1:00 pm

You have a great blog and so congratulate to you for helping people. With the BloggerContest.com you are a candidate to win with your website or blog, promote your web page, win prizes and promotions. With the support of our sponsors via we organize our blog competition for the first time in 2017. You can learn more about participation from our website.
You can join, the applications are ongoing.

Web : http://www.bloggercontest.com
Mail : [email protected]
Pbx : +621194802050

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 3:19 pm

.
.

Budin pun kena lah buat contest jugak.

Untuk Copy & Paste.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:14 pm

Ni sumer scam.

Umno dan Mr. J mungkin terbabit.

Tak pun noh udang Omar atau Jamal jamban.

Manusia Plastik
Manusia Plastik
24 May 2017 12:55 pm

kih..kih..hi..hii..
Parti MUNAFIK ni,jika diberi pilihan antara AGAMA or FULUS??
Semua orang dapat menekanya.
Itu sebab jika diberi pilihan,antara samy velu,ulamak pas dan azmin, AKU akan PELANGKONG ularmak2 pas tu dulu.
QALAS- AMAN MALAYSIA NI.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:51 pm

Hai lobai..kau pon nak muka berdarah dan bernanah busok kerana makan duit songlap dari anak2 yatim piatu Msia….takuuutttt

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:51 pm
Reply to  Anonymous

Depa pi makan angin guna duit anak yatim….ini lebai yg MrJ sanjung.
Umpama ayam jantan berkokok berderai derai…ekor penuh tahi….
Bercakap pasal agama cukup pandai tapi hidup penuh dosa makan duit haram.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:08 am

.
.

Dasar Kerajaan Negeri adalah dasar yang di bentuk bersama PKR.

Dasar tersebut mungkin terselit, tak banyak sikit, mengenai unsur-unsur Kristian yang memastikan tidak ada salah guna kuasa dan rasuah.

Dasar tersebut juga memberi perhatian kepada kebajikan kaum Cina seperti tempat minum arak dan menyembah Dewa-Dewa mereka.

PAS memusuhi Kristian. PAS juga mengatakan DAP parti yang cuba menghapus hak orang melayu.

Rupanya PAS di Selangor mengenetepikan ayat yang mengatakan jangan berbaik dengan yahudi dan nasrani yang selalu di petik oleh Mr J.

PAS juga seperti UMNO mengadai hak melayu kepada parti Cina DAP.

Mr J
Mr J
24 May 2017 11:50 am
Reply to  Anonymous

Anon 1908, yg akan mengadaikan hak bahkan akidah kepada DAP adalah penyokong PH. PAS secara politiknya tidak mahu serah jawatan pada PAN walau dah talak dgn PKR. Anggaplah ini masa iddah dan PAS seharusnya keluar gabungan ini menjelang PRU 14 yg dah kira hampir. Tak payahlah pusing isu ini lagi. Tak berlambak artikel pasal isu ini. Kita tidak tahu bagaimana lanskap politik akan berubah pada PRU 14. Mungkin PKR dan PAN pupus dan PAS yg dapat kerusi majority – walau ada yg rasa PAS akan pupus. Sabar jelah tunggu PRU 14.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Hahaha..
Lawak tu mr.j
Cina Malaysia dikatakan jahat,cina dari tanah besar tuan kamu sanjung..
Tak ker pelik tu..
Dah lah guna alasan dap tu .zaman tun boleh la guna..
Zaman najib dh Tak jalan Cara tu..
Najib lg teruk daripada dap..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:16 pm
Reply to  Anonymous

Hidup Mr.j
Hidup akak cifut babi singapork
Hidup sahabat jahil

Mulai hari ini aku dh bertaubat dari menyokong PH.

Mulai hari ini saja keluar PH dan mohon masuk umno.

Saya buat ini dengan Rela dan suci hati selepas mendapat pencerahan bwrterusan dari Mr.j

Saya juga tidak mahu muflis di akhirat.

Hidup umno
Hidup Rosmah

Mr J
Mr J
24 May 2017 12:19 pm
Reply to  Anonymous

Anon, penyokong PH ini yg konpius sikit sebab kena tipu. Kita berniaga dgn Cina Tanah Besar tapi PH nak serah kerajaan ke Cina kristian DAP. Cina tanah besar nak buat duit dari perniagaan. Cina kristian DAP nak kristiankan kerajaan menurut buku Hannah. Dah berbagai sahabat menulis mengenai rancangan DAP jatuhkan Islam dan naikan DAP. Yg sedihnya Melayu liberal PAN yg paling terkehadapan menyokong apa saja hasrat DAP walau mungkar.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:36 pm
Reply to  Anonymous

Mr j..

Dosa fitnah tu lebih teruk dari membunuh.

Kita tau awak sokong regim kleptokrat bijan dan cucuq badak.

Terus kan sokongan semoga anda muflis nnti di hadapan raja segala raja.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:38 pm
Reply to  Anonymous

. . Tahu-tahu je AMANAH yang isi jawatan Exco. Habis kuat Azmin boleh bagi satu je. Sanggup.. AMANAH punya pasal boleh terima DAP Kristian dan chauvinist.. Eddah sampai berbulan. Dalam Eddah masih kutuk mengutuk sedangkan masa Eddah adalah masa berdamai atau berbincang untuk kebaikan bersama. Ini apa punya Eddah. Boleh tunggu sampai habis dan akhir nya memutuskan boleh blah. Patut lah ramai yang bercerai. Ini bukan pasal landscape politik. Kalau Pakatan Rakyat masih ujud pun landscape politik tetap berubah. Tujuan mengundi pun adalah untuk perubahan. Dalam tak sedar bukan PKR yang tunduk pada DAP tapi PAS yang tunduk pada DAP.… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:51 pm
Reply to  Anonymous

.
.

Islam di bawa ke nusantara melalui pedagang-pedagang Islam iaitu Ekonomi. Begitu juga Kristian dikembangkan.

China tak sebarkan agama tapi fahaman, duit adalah segala-galanya. Yang haram pun China akan bedal asalkan Negara mereka mendapat untung.

Kalau ikut akal lah nak Kristian kan Kerajaan cara DAP lagi lambat dengan cara mengunakan duit oleh China.

Sekarang ini pun Najib hanya pentingkan duit tanpa peduli apa jadi pada orang Islam yang akan hidup dan mati kerana duit.

Mr J
Mr J
24 May 2017 1:07 pm
Reply to  Anonymous

Anon 2036, bukalah mata. Pemimpin PAN kini dari masa dlm PAS sudah nampak kecenderungan mereka. Terutama anak seorang bekas Presiden PAS. Masa DUMC di serbu JAIS pasal murtadkan Melayu maka mereka marah JAIS dan bukan DUMC. Manusia tersebut juga hadir digereja pertahan ucapan anak perempuan pemimpin dlm penjara menyatakan melayu harus bebas murtad. Bekas peguam bapa perempuan membuat kenyataan baru ini bahwa homosex itu dibenarkan dlm Islam asal suka sama suka. Ketahuilah bahwa gerakan liberal/murtad ini sedang berkembang dan makin berani. Peliharalah iman saudara – berdirilah menentang kemungkaran ini. Jangan sekali dlm kelompok yg juangkannya.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:29 pm
Reply to  Anonymous

Mr.j
Tak perlu dap nk kristiankan kerajaan..injil dlm bahasa pun berlambak..Mana tindakan kdn?
Tu bkn nk niaga..pajak tanah Sana sini pada China..senang tul Cara niaga..Tak tah Jadi pm Kalau nk niaga Cara tu..Pak mat Kat kampung pun reti nk niaga..
Buruk2 dap pun diaorg warganegara Malaysia..Ada jati diri Malaysia..cina tanah besar tu Ada ker?
Beza zaman tun Dan zaman najib..zaman tun Kita niaga jugak,Tak tergadai tanah Kita..org luar dtg niaga ikut syarat Kita..
Zaman najib niaga pelik sikit,Kita kena ikut syarat diorg..
Aku buleh Jadi pm kalu level no jer pemikiran..
Ada Duit samun buat joli Sana sini
Tak Ada Duit,pinjam Sana sini..
Tak boleh pinjam,gadai tanah negara..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:45 pm
Reply to  Anonymous

Hati diselaputi kebencian dap memang camtu kan mr j? Dap tak suka tapi china komunis sembah..memang hebat pencerahan mr j..sudah sudah simpan benci dalam hati pada dap mr j..dap tak rosakkan negara tapi mr j penyokobg perosak negara..sedarlah..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 2:47 pm
Reply to  Anonymous

Mr jubox ni ada penyembah DAP
Dia wajib kena ratib DAP DAP DAP hari hari

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:01 am

Dh nk dkt pru dah..mandat pun dah nk habis..buang Karan jer pecat 3 exco ni..nk lantik exco Baru..Tak sempat nk panas bontot..dun bubar..
Lg pun langkah ni Ada kebaikan juga..tunjuk Kat org pas selangor yg pkr ni parti berperikemanusian,bertimbang rasa..Mana tahu Ada 2/3 org pas berubah ati sokong harapan..
Tak gitu..amanah boleh Sediakan diri utk Jadi exco lps pru nanti

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:42 am

Tidak ada apa2 yang peleknya berlaku di Selangor…. Semuanya berada dalam keadaan yg stabil.

Dari pehak PKR, DAP dan AMANAH semua tidak meluahkan APA ketidakpuasan mereka terhadap pentadbiran sekarang

Cuma Dari pehak PPBM mungkin merasa pelek sikit….biarkan lah mereka DG kepelekan mereka…. lagipun mereka tidak mempunyai satu kerusi pun di DUN S'ngor….tak perlu hebuh2lahhh

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 1:36 pm
Reply to  Anonymous

Anak Beruk umno ini nak jadi batu api kah?….jaga ahli umno kamu supaya tak lari lebih baik.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:26 am

Semua pimpinan Bersatu, Amanah, DAP & PKR dah faham perangai Azmin sejak 10 tahun dulu lg. Tapi masa belum sesuai.

Teringat ceramah PH di Dewan Millenium, P. Pinang tahun lepas. Mahfuz masa berucap sempat perli Azmin yg ada di belakangnya.
Mahfuz cakap, "PM akan ditentukan oleh undi majoriti bila PH menang nanti."

Sambil menoleh ke belakang ke arah Azmin, Mahfuz menyebut, "Kalau majoriti sebut Pokok Sena, maka Pokok Senalah jadi PM, Azmin!!"

Banyak pimpinan parti ada di situ tp Mahfuz toleh kat Azmin jugak, semua org dah faham cita2 peribadi Azmin.

(Lihat video tu di YouTube)

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:23 am

Kalau PH menang PRU 14 nanti cari Mb lain untuk Selangor.

Malaysiabaru
Malaysiabaru
24 May 2017 10:23 am

Patutnya pecat dulu

At least ada chance amanah boleh siap sedia di Selangor..

Kalau macamni habislah Pas sapu semua peruntukkan tibai kaw kaw lunyai..untuk bagi dedak kod pengundi

Undi pas macam undi umno
Undi umno macam undi mca
Undi mca macam undi komunis

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:37 am
Reply to  Malaysiabaru

Ini semua politik perut dengan temolok aje…rakyat dan prinsip tolak ketepi..HamPAS betul..

Mali Muyung
Mali Muyung
24 May 2017 10:05 am

Azmin jaga,periuk nasi dia lah tu.Afterall, dia bukan calun piihan untuk jadi MB.
At the end of the day, its u scratch my back, I scratch yours.
Typical Malaysian politic.

pa$pi$pu$
pa$pi$pu$
24 May 2017 10:03 am

Tak pelik pun dah termakan budi kena balaslah nnti kata bagai kacang lupakan kulit…kalau tak kerana jasa lebai hadi….tak merasa la anak ali duduk kerusi empuk tu…biaqlqh apa yang dap,amanah dan ppbm nak kata apa…janji parti lebai hadi dalam dakapan anak ali tu..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:01 am

Asyik cerita politik jer…break jap..

http://igofxcopytrade123.blogspot.my/2017/05/igofx-copy-trade-trade-like-pro-easy-as.html

Tak pandai analysis utk trade forex..
Tak perlu susah..kita copy trade jer..share profit…klik link for more details…

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:18 am
Reply to  Anonymous

Jangan iklan judi disini ye?

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:25 am

tak pelik langsung apa yang berlaku di selangor. bukan kabinet selangor memilih kelangsungan memenuhi kebajikan rakyatpun. yang difikir oleh mb dan gerombolan exco ialah selama mana lagi kita boleh pegang kuasa. walaupun dalam kelambu mereka ada orang asing, mereka peduli apa. so, memang bukan peliklah apa yang berlaku. tak payah tunjuk pelik la budin,banyak lagi benda2 pelik berlaku di selangor selain apa yang kau bincangkan sekarang. kau ubah je pemikiran kau dengan membiasakan diri terhadap benda2 pelik.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:16 am
Reply to  Anonymous

Memang benda pelek pelek berlaku pada orang pas akhir akhir ini.
Takda beza dg budak mabuk ketum….
Kenapa jadi begini kepada puak yg mengaku ikut ajaran islam?

Balak dah sampai kot….senasib dgn umno….

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 8:55 am
Anonymous
Anonymous
24 May 2017 11:45 am
Reply to  Anonymous

RPK punya gebang…who cares

Cik Minah
Cik Minah
24 May 2017 8:18 am

Alah PRU14 dah dekat. Apasal nak kecoh-kecoh sangat….???
Untung batu tenggelam, untung sabut timbul.
PRU14 nanti barulah betul-betul berperang.
At least PKR akan dilihat sebagai pihak yang berjiwa
besar, sanggup berkerjasama demi kepentingan rakyat.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 8:00 am

Bro ..xada peliknya…Pesuruhjaya PAS selangaor dah ckp jika 3 EXcO dipecat so kerajaan akan hilang sokongan kesemua ADUN PAS…..oleh itu kerajaan selangor boleh tumbang…..dan PAS akan berkerjasama ngan UMNO tubuh kerajaan campuran……..so jalan terbaik ..kekalkan….

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 8:10 am
Reply to  Anonymous

Saya lagi suka jika kjaan selangor tumbang skrg. Ini akan mengesahkan bahawa PAS dan umno sedang bekerjasama, tak ada lagi selindung sana sini. Skrg kedua duanya tak mau ngaku.

Ini juga memaksa parti2 PH cepat bermuafakat. Dari dok main tarik tali…bila tumbang, baru lah sedar diri, jgn lagi ambil enteng bahawa mereka boleh naik hanya kerana sentimen anti bn, tapu mereka juga kena kaut sentimen pro PH

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 8:27 am
Reply to  Anonymous

Kita akan tengok betapa giler babi nya noh udang Omar nk jd mb pasca Pru 14.

Macai dia Jamal jamban senyap je.

Satu tolol dan satu tengin.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 8:56 am
Reply to  Anonymous

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa bahawa Pakatan Harapan masih dibelenggui pelbagai masalah dalaman walaupun tanpa kehadiran partinya dalam gabungan itu. Sebelum ini, beliau berkata PAS dituduh menjadi punca kepada semua perbezaan dalam Pakatan Rakyat sehingga menyebabkan gabungan itu terkubur. Walau bagaimanapun, kata Tuan Ibrahim, perbalahan semasa pilihan raya negeri Sarawak dan perebutan antara siapa yang layak menjadi PM ke-7 hari ini membuktikan sebaliknya. Tanpa PAS, pelbagai percanggahan juga berlaku dalam pelbagai isu yang kini melanda Pakatan Harapan. Jadi jelasnya, tuduhan terhadap PAS tidak benar. Pertarungan di dalam Pakatan Harapan dijangka lebih hangat apabila tibanya masa untuk… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:04 am
Reply to  Anonymous

Bani Cina dan Bani India adalah kumpulan terawal yang dimajukan dalam sistem ekonomi kapitalis ini. Jangan silap faham, Bani Cina yang duduk di pekan dan bandar telah lebih awal menikmati kebajikan yang diwujudkan oleh sistem kapitalis. Ini kerana Tuan Elis dan Tuan Evon, Tuan OCPD dan Tuan DO semuanya duduk dalam pekan dan bandar. Justeru Bani Cina menikmati lebih awal air dalam besi dan api dalam kaca. Ekonomi kapitalis ini lebih kukuh dan lebih rakus dari ekonomi pertanian cukup makan cukup pakai Bani Melayu. Ini hakikat dari hukum evolusi perkembangan ekonomi. Kekuatan awal ekonomi kapitalis Bani Cina ini telah dibantu… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:07 am
Reply to  Anonymous

Jika Ipoh, Penang dan Kuala Lumpur masih dimiliki oleh yang lain, maka mustahil budaya Melayu akan berjaya menjadi budaya penakrif. Kelucahan dan keangkuhan yang lain ini semakin menjadi-jadi. Sejarah dan nama-nama asal kampung Bani Melayu seperti Kampung Kerinchi dan Pantai Dalam telah diubah untuk menjadi Bangsar South. Ini hanya satu contoh. Ini berlaku kerana Bani Melayu gagal mewujudkan budaya penakrif. Budaya penakrif ini digagalkan kerana Bani Melayu tidak menguasai ekonomi. Hari ini dikuliah dan diheboh-hebohkan bahawa Bani Melayu bergantung dengan kuasa politik. Kuasa politik Bani Melayu ini amat rapuh. Parti Ketuanan Melayu yang dilihat berkuasa, walaupun dengan slogan Hidup Melayu,… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:12 am
Reply to  Anonymous

DEWAN Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melahirkan kebimbangan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah badan bukan kerajaan Pelangi Campaign berhubung langkah Taylor’s University yang membatalkan Kempen LGBT “Courage in the face of adversity”. Kempen tersebut sepatutnya berlangsung pada 6-8 Jun 2017 di Taylor’s University Subang Jaya telah dibatalkan ekoran protes beberapa pihak yang menganggap kempen tersebut tidak sesuai diadakan di negara ini apatah lagi di dalam suasana umat Islam sedang menjalani ibadah di bulan Ramadhan.2. Di dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pelangi Campaign bertajuk, “PELANGI CAMPAIGN REGRETS THE CANCELLATION OF TAYLOR’S PRIDE WEEK” bertarikh 18 Mei 2017 itu turut menyeru… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:14 am
Reply to  Anonymous

Assalamualaikum Akhirnya Azmin membuat keputusan dan seperti sebelumnya, PKR akur, kenapa? Kemana perginya suara yang mendesak Azmin memecat Exco PAS walaupun suara yang bernada provokasi mendesak Exco PAS meletakkan jawatan masih kedengaran sayup sayup macam ayam sedang berkokok.Namun ada beberapa perkara yang mungkin tersirat dari keputusan yang dibuat Azmin ini. Pertamanya, sejarah berjayanya Azmin menduduki kerusi yang sepatutnya dipegang oleh TSKI ini berpunca dari PAS.Nama Azmin langsung tak ada ketika Kajang Move Rapiji Ramli yang membelakangkan keujudan PAS dalam PR walaupun PAS pada awalnya bersetuju memberi laluan PKR menerajui Selangor walaupun kerusi PAS lebih banyak dari PKR. Azmin tidak mahu… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 9:28 am
Reply to  Anonymous

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) membidas PKR kerana menamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri ke-7 sedangkan mendakwa ketua umum PKR itu mempunyai masalah moral berkaitan kes liwat. Katanya tindakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mempertahankan partinya menamakan Anwar sebagai perdana menteri, hanya memalukan diri sendiri. "Saya simpulkan hujah Rafizi Ramli kata Anwar relevan sebagai calon PM akan datang menghina dirinya sendiri dan masyarakat secara am. "Rafizi suka cakap mengenai kerajaan telus tetapi Rafizi kena tahu ia (kerajaan yang telus) bukan sahaja (perlu) bersih dari rasuah dan penyalahgunaan kuasa tetapi dari segi moral dan akhlak. “Mahkamah pun dah… Read more »

Zack Armstrong
Zack Armstrong
24 May 2017 10:07 am
Reply to  Anonymous

Nak kira apa dgn agama pas. Biawak pun diaorang makan.

eri
eri
24 May 2017 7:51 am

J sti suka nyer artikel ni…

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 7:47 am

Cifut babi

Kuih bijan dan cucuq badak perisa babi

Zack Armstrong
Zack Armstrong
24 May 2017 10:00 am
Reply to  Anonymous

Oiiii lobai2 pas

Halal ker duit rakyat selangor yg kau orang makan tu???

Gila punya lobai!!!
Kalau kena kebatang hidung sendiri senyap sunyi. Boleh buat bodoh saja.

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 10:25 am
Reply to  Anonymous

Kalo menurut mr j halal selagi tak sokong dap dan puak kapir liberal..kikkikiok..

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 12:29 pm
Reply to  Anonymous

Zaman bijan bangga weh dapat beli keta proton di buat oleh komunis.

Bapak dan Tok Kita berperang dgn komunis untuk Kita jadi negara bebas dan berkecuali.

Zaman anak tun razak yg kaki betina abis kita sumer kena jual pada komunis.

Tu lah Kita amik lg org tak lulus periksa dan kaki pompuan.

Senang2 je kena tipu berbillion

Bela pulak kandang badak, belanja mahal tu.

Cukup2 la. Pru 14 Kita hantar dia ke bamboo river.

Ini Kali lah

Cifut babiiiiiii

Anonymous
Anonymous
24 May 2017 5:33 pm
Reply to  Anonymous

Janganlah diundi semula ahli2 politik dua alam ni di pru14 nanti.

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:11 am
Reply to  Anonymous

itu azmin

itu azmin ali

itu azmin ali kartel

Wktu pru14 nanti smua geng azmin kasi padam

of course itu azmin wajib kasi padam kaw2 kwn!

azmin lg teruk dr umno lg2 teruk drp pas fulstop

Anonymous
Anonymous
25 May 2017 2:28 am
Reply to  Anonymous

Anon 1011

Cifut babi

Oink oink