HARI MALANG KJ….

Semalam barangkali adalah hari yang agak malang bagi Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.
Pada sebelah tengahari beliau mengeluh tentang kelakuan seorang pemimpin kecil UMNO di peringkat cawangan yang sering menuduhnya macam-macam, termasuk menggelarnya sebagai Bangla.
KJ jelas kelihatan kecewa dengan sikap individu berkenaan serta menyifatkannya sebagai “gila”.
“Baru saja malam tadi dia menggelar saya Bangla, ada sesuatu yang tak kena dengan lelaki ini,” kata KJ.
Pada sebelah petang pula, beliau ditegur oleh Tengku Mahkota Johor yang juga Presiden FAM, Tunku Ismail Sultan Ibrahim atas ketidakhadirannya menyaksikan perlawanan akhir bolasepak Piala FA, baru-baru ini.
Lebih-lebih lagi tambah TMJ, turut hadir menyaksikan perlawanan akhir Piala FA itu ialah kerabat-kerabat diraja daripada Johor, Pahang dan juga Kedah.
Kata TMJ, Menteri Belia dan Sukan itu sepatutnya menjadi antara individu penting yang hadir menyaksikan perlawanan akhir itu, tetapi malangnya difahamkan KJ mempunyai program bersama Askar Wataniah pada malam tersebut.
“Pada saya, sekiranya program itu lebih menjadi keutamaan, adalah lebih baik beliau menjadi Askar Wataniah daripada menjadi Menteri Belia dan Sukan,” tegas TMJ lagi.
Dari segi peranan dan tanggungjawab, KJ adalah Menteri Belia dan Sukan, sementara penglibatannya dalam Askar Wataniah pula lebih berbentuk sukarela dengan pangkat yang disandangnya sebagai Brigadier Jenderal.
Bermakna, teguran TMJ terhadap KJ memang ada asasnya, bukan saja dari segi keutamaan dan matlamat untuk melihat sukan bolasepak terus maju dan berkembang, malah juga berdasarkan jawatannya dalam kerajaan.
Kalau dalam acara-acara sukan di peringkat antarabangsa sebelum ini KJ boleh melapangkan masa menghadirinya, sudah tentu agak mengecewakan jika acara sukan dalam negara sendiri hanya dipandang sepi oleh beliau.
Bagaimana KJ mahu meletakkan dirinya sebagai pemimpin masa depan jika beliau masih keliru dari segi keutamaan? (ShahbudinHusin 24/05/2017).
Updated: 26 March 2019 — 1:48 pm

83 Comments

Add a Comment
  1. J ko Islam kan??

  2. KIKIKI.. MESIABARU KE MAEN MARAH NYER
    SEJAK BOBOI JIDIN JADI PERKAKAS ALJUBORI
    MAU TAK MESIABARU MELENTIN DEME SEMUA
    DEME SIAP BAJU DAN KOT UTK PERDANA MENTRI

    Kikikikikikiki……

  3. Semasa Darurat, system New Village dibina utk kawal support dari masyarakat cina yg disangsi.
    Apakah nnt bila perkasa dan melayu amnya mendesak persahabatan dgn CCP, akan diujudkan New Village (ala felda? Ini utk sekat pergaulan dan akal Melayu pulak?
    Komen Mr J?
    Mr Subahat, Mr kiki ?

    1. Penuh mendalam sifat kebencian kaumdi hati mrj.sma mcm umno

  4. .
    .

    Malam ini ado perlawanan antaro Negori dengan JDT 2..

    Tak ado salah eh kalau KJ kayuh basikal dari Rombau ko Paroi ..

    Kalau tak nak datang sobagai Montiri, datanglah sebagai waghih.

    Yang kato KJ bangla…jago-jago.. kok kono Hobin.

  5. Kesian rakyat bangla di malaysia krn dikaitkan dgn khairy.

    1. Ataupun bangla2 akan merasa bangga bila dikaitkan dgn KJ hehe

  6. Kj gulung tijar

    1. Adik manis…

      KJ gulung karpet lahh…..

  7. Bolasepak Malaysia akan bertambah maju kalau KJ hadir Final Piala FA??? KAH KAH KAH

  8. Hari malang juga bagi Jho Lho. DoJ dah mula tindakan. Hotel park lane di nyc akan dijual ikut civil forfeiture action. Rakan kongsi jho lho Witkoff group dapat habuan dari jualan. Habuan Jho Lho pulak akan dirampas DoJ. Ni dari New York Times. Mr J sila komen.

    1. Mr j
      Mai komen sini

    2. J harta tokong mu nak kena jual

    3. Anin Mr Jubonjilat jebon tak percaya wsj atau nyt! Atau Washington post!

      Anon kamu penipu mana ada hitel kena jual – kata Mr Jalang joyah jelek

    4. Mr j dlm post lepas kata semua siasatan dah henti…kah kah kah mr j terkedu, dah terlanjang bodohnya.

    5. Saya tak ada menaruh cinta pada Jho Low. Kalau hotel dijual dan duit diserah pada negara pun bagus juga. Cuma kes ini masih berjalan DOJ belum buktikan apa apa kesalahan. Jho Low menang kes bulan lepas dimahkamah US untuk membolehkannya saman DOJ kerana sita hartanya. Kalau saman ini berjaya maka wang jualan itu akan diserah pada Jho Low. Setakat ini juga tidak kedengaran kes DOJ untuk buktikan kesalahan yg ditangguh dari Aug 22 2016. DOJ menggunakan undang undang kleptocracynya yg mana dibenarkan DOJ sita harta atas syak walau belum dibuktikan.

    6. Nanti mat jilat akan kata doj akan miskin akhirat

    7. Link dibawah. Hotel dijual kerana pemegang saham yg kedua Witkoff menghadapi masaalah kewangan akibat harta disita.
      https://therealdeal.com/2017/02/02/doj-witkoff-seek-approval-to-sell-jho-lows-stake-in-park-lane/

    8. Aikkk mr j hari tu kau kata semua kes dah ditutup, hari ni kata masih berjalan. Spin lagi.

      Harta disita…sbb ada kes jenayah la bodoh. Apa lagi mau spin?

    9. Kih kih kibh

      Kita gelak je lah

      Machai kaki google rupenyer prcaya google… Sembah google

      TUHAN MR J ADALAH GOOGLE!

    10. Anon, 3 negara dah tutup kes. Kes DOJ untuk buktikan kesalahan ditangguh dari 22 Aug 2016. Sehingga kini tiada tarikh baru kerana kekurangan bukti. Dengan penyelesaian IPIC MDB Bloomberg jangka kes ini sudah lemah dan mungkin ditutup. Penjualan aset atas permintaan pemegang saham kedua Witkoff kerana mengalami masaalah kewangan akibat harta disita. Witkoff tidak dilibatkan DOJ. Dlm pada penangguhan kes DOJ mahmakah US beri JhoLow kebenaran untuk saman DOJ balik kerana sita hartanya. Sama samalah kita tunggu. Tak payahlah sorak dulu.

    11. Rupenyer mamat J ni peguam ya!

      Ooo budak SB ambil law di Uni Malaya! Ooo itu cerita dia

      Okay okay okay

  9. Kroni TM sedang memohon kerajaan untuk menaikkan harga gula lagi. Baru saja naik nak minta naik lagi…. Hisap darah punya kroni.

  10. Askar wataniah? Jadi pak guard pun belum tentu lulus 24 jam punya shift

  11. KJ…mamat tu tak gila, dia normal.

  12. Setiap party ada hak masing masing

    Jika pkt mahu Anwar

    Pombm mahu mahathir

    Amanah mahu mat sabu

    Dap mahu Anwar

    Maka semua layak! Apa yang penting

    Apa yang penting

    Apa yang penting

    Apa yang penting

    #najis busyuk kering TUMBANG!

    jon yeopppp kikikiii

    1. Benci pada Najib menutup matahati Malaysiabaru. Matlamat halalkan cara. Hatta tergadai akidah pun tak apa. Fikirkanlah saudara.

    2. Rileks mr j..geng bersatu baru belajar jadi pembangkang..

    3. Mr j hang lagi teruk gadai negara kat cina komunis.lepas tu main isu kaum+agama
      Pungkok penuh taik

    4. Tergadai akidah? Kepala bapak mu!!. Benci kpd pemimpin jahat tergadai akidah? Tak undi pas jadi kafir?
      Kamu sendiri penyokong penjahat islam betul? Nsbi mana mu ikut….
      Pengikut tuhan harun yg dah mampus kat kuantan.
      Msnusia jika tak dapat beza baik dan jahat lebih baik jgn jadi manusia……

    5. Mr j eloklah kamu ni jadi DUBOK Saja

    6. KLUAR DAAAAAAH ANAK BABEE SEKOR NIH

      HOTEL MILIK JHO LOK 12B DI WALL STREET TELAH DI JUAL OLEH DOJ

      BABEE BETUL HASIL JUALAN 12B DIBRAMPAS AMERIKA! BABEE 12B DUIT 1MBABI HANGUS MACAM TU JER

      MEMANG BABEE KO MR J

    7. Tergadai akidah sebab Najib dan yahadi itu tuhan . Tuhan hadi tak sokong tuhan hadi maka ahli pas di anggal kluar islam kapit harbi darah halal

      Tak sokong Najib maka mr j kata akifah rosak

      HAAA HAAA HAAA HAAA

      MR J DAH NANAI

      DENGAN MALAYSIABARU HABISLAH KAMI BRAINWASH OTAK KAMU SAMPAI SEWEL. ESOK MAK BAPAK KO SENDIRI PUN KO TAK KENAL

      SIAP KO MR J… Bring it on

    8. Iskk…tak pernah terlintas tun nak jual saham proton pun kt org luar sblom ni…lepas ni nak pggil keta nasional lagi ke? Ke syrikat chinasional?

  13. Hati malang buat rakyat Malaysia

    Mh370
    Mh17
    Heli seraeak
    Heli Semenyih

    Kes Lahad Datu tuduh tian chua
    Anak kapal hilang 12
    Jadi mangsa culik korea

    Apa lagi nasib malang ooh tanahirku

    Sedih tanah melayu manyak.malapetaka

    Mr J apa sudah kamu buat

    Kerana Mr J sokong penzalim.. Malang demi malang negara sial ini

    #berambus Najib # bebaskan anwar

    1. Bomoh 2 biji kelapa….bukan setakat malang; ….malu.

  14. Kejap mahathir kejap wan azizah..apabenda ni..tapi puas hati tgk pkr kasi sailang sama mahathir suruh sokong anwar jadi pm..haha..baru padan muka mahathir..
    Pkr kata bersatu ni macam.new kids on the block..setuju sudah sama abg besar..u all tak dak satu kerusi pun secara pilihanraya..macam amanah ok..tak melawan sebab sedar diri..

  15. SAH SIDAH KEKERINGAN ISU KINI
    1MDB SRC 'PLAIR'KAD BADAN GOMOK
    SUMA ISU MAMAK KUTTY DAH TAJI
    PERANGAI HARAMJADAH KITA TENGOK
    SUMA ISU HAPRAK TAK MENJADI JADI

    KIKIKIKIKI… BERAMBUSS

    1. Berambus naik proton buatan chinapork

      Ini yg bapak ko ajar di university

      Berambus naik kereta china longlai.. Babi betul ko nih

  16. Hari malang adalah

    PROTON DI JUAL KEPADA CHINA KOMUNIS

    PATUTLAH NAJIB BAK PECAT BUANG TUN M SUPAYA BILEH LAKSANA HAJAT RAJUS NAFSU SERAKAH JUAL MEGARA KPF KOMUNIS

    1. Hari paling malang di Malaysia apabila 12 tanpa senjata tapi di tembak oleh askar pm22.

    2. Kompas hilang bukan alasan nak.konkek gadis Vietnam

      Wat malu hisapudin jer

    3. Nampaknya semakin robohlah Tugu Negara.

      Apa itu Tugu Negara = Lambang Perjuangan menentang pengganas komunis.

      Apa kata geng-geng bekas Perajurit… Redho ka ??

    4. Jom kita peluk komunis..jilat cium kolom komunis

      P z (, ku Nan dah bagi projek 600juta naik taraf kawasan tugu ) makna dah tau tugu dah berguna

    5. Malaysiabaru potong giliran Budin. Kes negara dijual ini artikel Budin yg seterusnya. Macam manapun saya catatkan fakta dan auta dibawah. Terpulanglah saudara nak terima atau nak teruskan sorak;
      Fakta:
      1. Proton tak pernah untung berdiri sendiri. Dulu nampak untung pasal cukai kereta lain dinaikan untuk bantu. Dah bertahun kerajaan perlu suntik dana rakyat untuk proton bernyawa.
      2. Proton menghasilkan pekerjaan untuk 60000 org. Jika ditutup macam Perwaja maka org hilang pekerjaan
      3. Geely menurut berita beli 49% saham. Lain masih ditangan DRB
      4. Geely juga miliki jenama Volvo milik Sweden. Setakat ini belum nampak Cina perintah Sweden. Cuma kat Malaysia ada kemungkinan Cina DAP perintah negara akibat Melayu taksub.
      5. Geely menyuntik dana, technology (Volvo) dan pasaran dlm bisnes proton. Ini insyaAllah akan kembangkan bisnes proton dan beri manafaat pada negara.Tak perlu lagi makan duit rakyat.
      Auta:
      1. Negara dah dijual
      2. Kalau PH perintah Proton akan terus untung menggunakan sihir Harry Potter.

    6. Ko baru tahu bonding aku fan budin?

      Brp jam ko google pasal proton?

      Mr jubo ambik masa 2jam nak balas
      Kaki google rupenyer

    7. Teknology volvo my ass

      Geli eee gaely aku dengar

      Today proton know. Ass

      Proton geli gealy

      Hahahahaaaa mr j seronok letak buntut atas gaely.. Cipap terus berair..

    8. China dah perintah Malaysia

      Semalam.MCA hanter 320,pemuda Mca untuk latihan bersama CCP….

      Lepas tu budak mca ni balik akan ajar pemuda umno KEHEBATAN CHINESE COMINIST PARTY… DI SAHKAN KJ

      PILIH DAP SELAMAT SIKIT SEBAB MASIH DOKTRIN MALAYSIAN MALAYSIA JIKA PILIH MCA

      HABIS CHINA MALAYSIAN !!

    9. Malaysiabaru, masa kerja aku lain pada normal.

    10. J

      Kau pi Korek Jubor KJ….

      Lepas tu kau cium jari kau…

  17. Pemuda umnu bawah KJ telur pun tak ada
    Semua kira dedak saja. Isu besar diam menikus

    1. Elok la dia tu panggil bangla pun

    2. Harap dimaaf kan lah khairy tu… .dia sibok tu dgn program TN50.jibby dh task kat dia handle.sampai orang bawah kemnterian rasuah ratus juta pun tak sedar

    3. Elok TN50 TENDANG NAJIS 50

    4. Korek Jubor…cium…

    5. Pemuda ameno marah pasal grab sbb punca pendapatan mereka sebagai pemandu teksi terjejas…

  18. .
    .

    Mungkin hari ini hari agak malang bagi KJ.

    Mungkin juga hari ini adalah soalan bodoh dari Najib "Mana pembangkang nak dapat RM42 Billion tanpa GST?"

    Kalau rakyat tanya patut lah, ini PM yang ada berbagai-bagai sumber maklumat dan kumpulan pemikiran bertanya. Sah Najib pemalas dan tidak bijak yang di kelilingi oleh si dungu yang asyik mintak dedak.

    1. Yang tak tanya, sibuk dia jawab. Yang orang tanya 42 juta duit src masuk akaun dah pulangkan ke belum, dia tak jawab. Memang seperti yg tuan kat atas katakan

    2. Sat lagi pemikir bijan keluax Mr jubok

    3. Yang org nak tanya kekayaan luar biasa bobueh lari lentang pukang tak jawab.

    4. 42 juta tu masuk akaun private mo1 kena cukai tak? 2.6b msuk akaun private mo1 kena cukai x? Mengikut laporan duit comfirm ada masuk..tapi LHDN takkan tak tau?

    5. Klu masuk akaun peribadi jgn kata tax.zakat pun mesti bayar betul tak mr j??????

    6. LHDN @ samin samitah tak jumpa duit masuk dari SRC dan 1mdb jadi tak perlu bayar tax.

      Tp Klu jail kuih bijan dgn cucuq badak inti dan lemak babi, yg tu kena tax.

      Mmg cifut babi namanya nih

  19. .
    .

    KJ tak takut sebab dia pun dah ada batalion askar dia.

    1. Kah kah kah ….mamat bangla jadi askar…kah kah sebanarnya dia ini atau mamat bangla ini dia action saja lebih tapi mentaliti dan kebolehan tahap zero aku ingat syed Saddiq lagi bagus 10x berbanding KJ bangla ini , walaupun syed saddiq masih muda dan lulusan dalam negara saja…hihihi masih nak tergelak la bila sebut mamat bangla KJ ..kelakor.

    2. Dia ni setakat boleh jadi jurulatih senamrobik….

      Menteri yang sekadar terkinja kinja atas pentas…

    3. SEJAK enam dekad negara mencapai kemerdekaan, sudah tiba masanya Malaysia menghapuskan politik berasaskan sesuatu kaum dan agama.Itulah satu-satunya cara untuk bergerak ke depan, kata Naib Presiden Amanah Dr Muhajid Yusof Rawa.

      Beliau berkata ini adalah satu perkara yang Pakatan Harapan (PH) perlu dilakukan jika pakatan pembangkang memenangi kerajaan persekutuan.

      "Saya mencadangkan kita memastikan tiada lagi parti politik yang berasaskan kaum dan agama.

      "Jika kita boleh berbuat demikian, kita akan berjaya membawa perubahan besar kepada Malaysia," katanya pada forum awam Reformasi Pilihan Raya PRU14 anjuran Bersih 2.0 Wilayah Utara di Kompleks Masyarakat Penyayang, Pulau Pinang malam tadi.

      Cadangan beliau mendapat tepukan kira-kira 50 yang menghadiri forum dua jam itu, turut menampilkan Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan aktivis sosial Karen Lai.

      Akademik sains politik itu berkata, beliau berjuang untuk parti pelbagai kaum sejak bertahun lamanya. Walaupun parti yang disertai kini dan sebelumnya – Amanah dan PAS – terbuka kepada kaum lain, mereka bertanding atas platform politik Islam.

      "Amanah menyatakan sesiapa sahaja boleh menjadi ahli. Pada masa akan datang, semua parti yang mahu didaftarkan, mesti memastikan keahliannya terbuka kepada semua kaum.

      "RoS (Pendaftar Pertubuhan) perlu melakukan sesuatu mengenainya," katanya ketika diminta mengulas lanjut selepas forum.

      Ahli Parlimen Parit Buntar yang terkenal dengan kegiatan antara agama dan lawatan ke gereja semasa bersama PAS, berkata parti berasaskan kaum akhirnya akan menggunakan kaum sebagai ideologinya.

      "Adalah baik menjadi Melayu atau apa sahaja. Itu tidak salah. Tetapi menginstitusikannya dan menjadikan ia ideologi adalah berbahaya," katanya.

      Mujahid membangkitkan isu itu apabila beliau mengaitkan kepada penonton bagaimana rang undang-undang dirangka Majlis Perundingan Perpaduan Negara Dewan Rakyat yang dibubarkan ditolak parti pemerintah.

      Mujahid mempengerusikan majlis itu. Ia termasuk Rang Undang-Undang Jenayah Kebencian Kaum dan Agama, yang menjenayahkan ucapan kebencian dan Rang Undang-Undang Keharmonian dan Perdamaian Nasional yang mengharamkan diskriminasi.

      "Perdana menteri okay dengan rang undang-undang, tetapi terdapat tekanan daripada pihak lain, termasuk partinya, Umno. Mereka tidak dapat menerima ucapan anti-kebencian dan undang-undang diskriminasi anti-perkauman," katanya.

      Mujahid menjawab soalan daripada penonton tentang bagaimana PH akan menangani isu-isu seperti keharmonian antara kaum.

      "Kadang-kala, isunya bukan perkauman, tetapi di Malaysia kita menjadikan ia demikian. Apabila terdapat kemalangan, soalan pertama yang kita tanya ialah bangsa mangsa," katanya dan disahut ketawa beberapa penonton yang bersetuju.

      Semasa forum itu yang menarik penonton pelbagai peringkat umur, Mujahid berbicara mengenai bagaimana membawa perubahan yang bermakna melalui pembaharuan struktur untuk meningkatkan peranan institusi kebangsaan dan memulihkan kebebasan mereka.

    4. Wei komunis dah beli proton wei

      Parutlah pecat Tun M rupenyer

    5. BN

      Menteri BN Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata kos sara hidup menjadi kebimbangan utama dalam kalangan pengundi Malaysia dan dijangka menjadi satu topik pada kempen pilihan raya umum.

      Sebenarnya itu adalah kebimbangan BN sebenar. Segala statistik ekonomi yang dilihat memberangsangkan mahupun berita-berita positif bahawa ekonomi Malaysia sedang berkembang tidak dapat dirasai rakyat Malaysia secara umum.
      Mata rakyat sedang menyaksikan banyaknya kedai yang terpaksa ditutup kerana suasana ekonomi yang lembap, mengalami keadaan sukar untuk menyimpan wang kerana segala jenis kos barangan dan makanan rata-rata sudah meningkat tinggi dan penggangguran di kalangan mahasiswa semakin bertambah. GST terus dirasai sebagai cakar tajam yang sedang mencengkam bahu rakyat setiap saat.

      Untuk mengalihkan pandangan rakyat, seperti biasa akan tetiba timbul pelbagai drama yang melibatkan kaum dan bangsa yang menyebabkan rakyat bertelagah sesama sendiri. Sebagai contoh, satu insiden tampar sudah cukup untuk mengalihkan pandangan rakyat daripada masalah kos sara hidup.

      Bagi rakyat yang peka, sudah tentu mereka dapat menghidu taktik yang telah diulang-ulang ini setiap kali pilihanraya menjelang.

      *SPR*

      Sepatutnya sebagai pengadil, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu menyenangkan tugas-tugas parti politik.

      Antara keluhan utama hari ini ialah pemindahan pengundi secara besar-besaran (persempadanan semula secara halus) dan larangan pengedaran Rang Daftar Pemilik Tambahan yang dipamerkan setiap tiga bulan oleh SPR kepada parti politik.

      Tindakan-tindakan SPR ini akan memburukkan lagi pandangan rakyat terhadap mereka. Yang jelasnya, BN tidak membantah malah dilihat selesa dengan keputusan-keputusan SPR ini. Mengapa?

      Apakah soalan ini masih perlu dijawab?

      *PH*

      Perbalahan daripada pilihanraya negeri Sarawak yang menyaksikan pertembungan sesama sendiri sehingga perebutan antara siapa yang layak menjadi PM ke 7 hari ini adalah bukti Pakatan Harapan lebih sibuk bertarung sesama sendiri.

      PAS dituduh kononnya menjadi punca kepada percanggahan di dalam Pakatan Rakyat dahulu. Tanpa PAS, pelbagai percanggahan juga berlaku dalam pelbagai isu yang kini melanda Pakatan Harapan. Jadi jelasnya, tuduhan terhadap PAS tidak benar.

      Pertarungan di dalam PH dijangka lebih hangat apabila tibanya masa untuk berebut kerusi.

      PKR telah mengisytiharkan bahawa kerusi PKR tidak boleh diserahkan kepada sesiapa. DAP dijangka akan menggunakan logik yang sama untuk mempertahankan kerusi yang sudah ditandinginya.

      Peliknya pengumuman ini sama seperti apa yang diisytihar PAS.

      Cuma ketika PAS umum, PAS dituduh sebagai bongkak oleh parti-parti komponen PH manakala mereka yang sama ini kini terpaksa berdiam diri terhadap pendirian PKR.

      PAS juga telah isytihar bahawa mana-mana parti pembangkang yang meletakkan calon di kerusi tradisi PAS bermakna memberi tongkat kepada Umno-BN. Percayalah PKR dan DAP akan turut membuat pengisytiharan yang sama tidak lama lagi. Itu tidak pelik, kerana itulah realitinya, dan PAS telah mendepani realiti tersebut lebih awal.

      *Gagasan Sejahtera*

      Sementera pihak lain terus bercelaru dan bertelagah, ini masa terbaik untuk PAS akan terus memajukan Gagasan Sejahtera.

      Tumpuan utama Gagasan Sejahtera ialah untuk melawan BN, dan menjadi satu wadah alternatif bertunjangkan Islam kepada rakyat.

      Gagasan Sejahtera akan mementingkan kedamaian; dan mengambil peranan semak dan timbang yang sepatutnya dan bukannya bantah atau sokong melulu terhadap satu-satu isu.

      Gagasan Sejahtera akan menjadi pengimbang antara kedua-dua belah yang terlalu mengejar kuasa sehingga matlamat menghalalkan cara. Insha-Allah.

      Tuan Ibrahim Tuan Man
      Timbalan Presiden PAS

    6. Belum pun PRU 14 berlangsung, Pakatan Harapan sudah mula bergolak dek kerana masing-masing hendak berebut menamakan calon Perdana Menteri ke 7.

      kkPKR dengan yakinnya menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon mengisi posisi tersebut. PKR turut menamakan Wan Azizah sebagai calon PM Peralihan.
      DAP kelihatannya agak bersetuju dengan idea tersebut atau mungkin dalam diam DAP juga memasang impian dan angan-angan agar calon PM daripada partinya sendiri.

      PAN pula masih berdiam-diri dalam isu ini, mungkin mereka agak segan untuk mencadangkan nama Presidennya, Mat Sabu sebagai calon PM baru.

      Namun, Naib Presiden PAN, Husam Musa pula berpandangan calon yang layak ialah Tun Mahathir kerana katanya Tun M kini sudah "re-born Mahathir".

      Wah,sungguh luar-biasa pandangan Husam ini, mungkin dia dapat melalui ilham mimpi kali ke 16 kot.

      PPBM pula secara zahirnya tidak bersetuju dengan idea PKR ini. Semestinya mantan TPM, Tan Sri Muhyiddin turut menanam impian untuk menjadi PM setelah dia dicantas oleh PM Najib sebelum pada ini.

      Melihatkan gelagat PH ini maka amat selayaknya mereka ini terus menjadi pakatan yang hanya 'berharap' sesuatu yang belum pasti.

      Pilihan Raya pun belum menang lagi, sudah berebut untuk mengagih jawatan.

      Adakah mereka begitu yakin Pakatan Harapan akan berjaya menawan Putrajaya nanti.?

      Silap gaya nanti, mereka hanya akan mengulangi kisah kegagalan Kerajaan 16 September, idea yang dipelopori oleh Anwar pada tahun 2008 dulu.

      Apa yang berlaku kesudahannya.?

      Kerajaan Pusat pimpinan BN tidak pun tumbang, Kerajaan Negeri Perak pimpinan Pakatan Rakyat pula yang tumbang dek kerana pengkhianatan ADUN PKR dan DAP yang melompat.

      Adakah Pemimpin PH tidak serik lagi untuk menjadi seperti Mat Jenin.?

    7. Harakah tak laku

      Kena sumpah sama Allah s.w.t

      Harakah memang wartawan babi

    8. Pak lebai haji korup

      Mahu bersama umno pru14

      Biarkan mereka

    9. "Perkembangan terbaru dalam pakatan pembangkang itu juga membuktikan PKR hanya memperjuangkan agenda politik Anwar yang masih rakus untuk berkuasa.

      "Tindakan Pakatan Harapan menamakan Lim Guan Eng sebagai calon Timbalan Perdana Menteri juga sebagai sesuatu yang janggal dan tidak pernah berlaku dalam sejarah pentadbiran negara ini.

      "Ini menunjukkan secara jelas betapa PKR sekadar menjadi boneka kepada DAP, sebuah parti yang selama ini hanya memperjuangkan kepentingan satu kaum sahaja,

    10. Najib ambil jalan mudah

      Hapus legacy mahathir

      Jual proton kpd China sedangkan

      Petronas sedang menungu dgn F1 dan engineer pakar tak dipeduli Najib

      KOMUNIS JUGAK PILIHAN NAJIB

      LEBGKAP SUDAH KEJAYAAN MCA DUTA JHAS KE CHINA SAPU 900B DUIT KOMUNIS

      INILAH MR J MAHU NEGARA D GADAI SEBAB MR J TAK RETI JUAL KERETA

    11. Zaid ivrahim dan Syed Johor adalah melayu dan islam

      Apa kamu cakap pejuang satu kaum kamu ni kluar dari burit babi ker burit panda?

      Mai sinibtest IQ terencat moyang ko sikit

    12. Albanji ni sekor lagi dok main isu kaum+agama
      Isu lapuk tu.perangai melayu haprak

    13. Apa yg cifut babi nyer nih kata akak singapork.

      Kj jd menteri ehsan pak mertua dan juga kerana sepupu sepapat dgn kuih bijan dan cucuq badak.

      Pasca Pru 14 bila BN kalah, fail wataniah dia di buat kerahan utk jaga perairan Sabah.

      Baru lah jd askar.

      Klu askar pegang pen pakai baju cantik2.., tu askar cifut babi kata akak singapork.

      Cifut babi @ escargot tu haram Kak jgn makan.

    14. Sebenarnya dlm blog ini penuh dgn hamun,fitnah, benci dan sorak. Bila ada berita buruk walau sekecil dan tak penting manapun maka pentaksub PH akan mula sorak. Ingat pepatah Melayu – menang sorak kampung tergadai. Dlm pada kemaruk DAP takut akidah tergadai sekali. Menjelang bulan Ramadhan ini meh kita berubah ke arah yg lebih baik. Kita berdoa minta pertunjuk sekali insyaAllah. Jangan rugikan amalan Ramadhan sampai tahap lapar dan dahaga saja.

    15. Mr J@amban. Bila blog ini mengemukakan soalan kepada parti Paipispus atau beEnd janganlah beri jawapan tentang kesalahan,keburukan dan kelemahan parti lain sebagai jawapan. Itu cubaan memutar belit dan mengelirukan. Tetapi jawapan kamu tu tiada kaitan dengan soalan.(irrelevant). Inikah tahap otak kamu. Macam mana boleh dipilih menjadi pencacai. Cuba jangan keluar tajuk. Kalau tajuk cakap A tidak baik atau salah bagi jawapan beserta dengan fakta untuk menyangal tetapi jangan cakap B pun begitu. Faham bahlol

    16. Malaysia mula jahanam dgn tangan budak bangla sekor nie..

    17. pusing MR J… jangan tak pusing….

Leave a Reply

Your email address will not be published.