DOA DAN SIMPATI UNTUK PAS

Kejadian tidak disangka-sangka, angin ribut yang melanda Kedah dan turut melintasi Batu 9, di mana kawasan Muktamar Parti Islam sedang berlangsung sehingga ada kerosakan dan kecederaan, sangat mengejutkan kita semua.
Saya berharap semoga semua rakyat negeri Kedah, khususnya ahli-ahli Pas yang berkampung sempena muktamar agar bertenang dan saya berdoa semoga mereka semua berada dalam keadaan selamat.
Kepada mereka yang mengalami kecederaan, semoga mereka akan pulih dan kembali sihat seperti sedia kala.
Ujian daripada Allah berlaku kepada sesiapa jua mengikut takdir dan kehendakNya. Sebagai orang Islam, kita perlu redha dengan ketentuan dan sedikit ujian ini.
Saya mengambil kesempatan ini mengucapkan takziah kepada mangsa yang tercedera.
Semoga Allah memberi ketenangan kepada kita semua. Kepada Allah jua tempat kita berlindung.
MOHAMAD SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
Ulasan Blog – Siapa pun kita dan bagaimana kita pernah diperlakukan, tetapi di ketika orang lain dalam kesusahan atau ditimpa musibah, kita sewajarnya menzahirkan rasa simpati dan mendoakan yang baik-baik untuk mereka.
Pas ketika ini sedang bermuktamar di Kedah dan entah kenapa,  tiba-tiba ribut melanda. Dilaporkan banyak kerosakan dan ada kecederaan turut menimpa.
Semua kita wajar bersimpati, memanjatkan doa dan jika berkemampuan atau berada berdekatan, agar dapat sama-sama menghulurkan apa jua bantuan yang mereka mereka perlukan tika dalam kesusahan begini.
Ketika ini adalah masa untuk Pas dibantu, setidak-tidaknya dengan doa daripada jauh.
Permusuhan politik tidak semestinya melenyapkan rasa kemanusiaan dan kasih sayang sesama insan. Blog ini dan seluruh pembacanya, saya percaya ada perasaan yang sama juga.
Akhirnya, di sebalik apa yang berlaku, mudah-mudahan Pas menerima dugaan ini dengan sabar dan tabah. (ShahbudinHusin 29/04/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:48 pm

107
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Cik MinahNobodyPerak ManAnonymousFan Tun Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Cik Minah
Guest
Cik Minah

Lepas dilanda RIBUT, blackout pulak daaaa…….hahaha
Kalau musibat ni melanda pembangkang, mesti PAS ckp,
semuanya BALA dari ALLAH.
Bila kena kat PAS, semuanya UJIAN ALLAH.
Inilah beza antara ulamak dan ularmak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ibu Irma..MBAH SERO tak cukup handal…Kami Kat Malaysia Ada MBAH NAJIB,sekali dia putar berbilion masuk akaun..
Hehehehe..

Anonymous
Guest
Anonymous

WTF…haram!

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Bro Perak Man sudah mengamuk
Larilah wak Simen pergi menyorok
Dalam belukar digigit nyamuk
Call Mr J katanya teruk

Mr J pulak dihentam Pak Diny
Terus lari dia sembunyi
Tobat tak masuk di blog ini
Pakatan tibai bila berbunyi

Mat Singapork cakap berdentum
Teruk ditibai bro Phantom
Bro Phantom bagi bom atom
Mat Singapork terus down syndrome

Unknown Sahabat rasanya hebat
Diseligi John Doe jadi tak kuat
Aminkan doa tak berani nak buat
Sebab sedar sokong pengkhianat

Sekali sekala muncul Suhaili
Dengan sis Salwah dia nak perli
Suhaili masuk beberapa kali
Sis Salwah ketuk dengan kuali!

Perak Man
Guest
Perak Man

Ha ha ha..terbaik bro fan tun..

Ini adalah amaran terkini
Dari bro fan tun mewakili bro dan sis pakatuns di sini
Jangan le macai2 cuba buat onar diblog tuan budin ni
Kelak di ajar oleh warrior2 yang hebat ini..

Anonymous
Guest
Anonymous

CUKUP SEKALI KE SINGAPURA
WARGA EMAS TUA BANGKA MASIH KERJA
TENAGA MAHIR DI IMPORT PULA
KERJA TAK ADA JADI BARUA KAT MALAYSIA PULA

….. BRRAMBUS SAJA BARUA [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikiki

Berambus umnopork sokongan plurisme lgbt komunis singapork.

Umnopork sokong ketuanan Hindu dgn sokong hindraf bagi hak sama rata bagai pd Hindu

Umnopork sokong ketuanan MCA bagi duit 50 billion pakai jho low.

Umnopork jual bangsa dan agama pd plurisme lgbt syiah pas

Berambus semua barua umnopork singapork

Kita hancur kan PRu 14

Ini Kali lah

Anonymous
Guest
Anonymous

Teringat sebuah buku ditulis seorang lawyer yg terlibat dlm aktiviti al arqam. Semua jemaah telah solat hajat dan berdoa diberi petunjuk. Tapi petunjuk yg Allah beri ditolak kerana tidak memenuhi seperti harapan ahli, macam denial sindrom. Akhirnya itulah yg berlaku pada pertubuhan itu dan terjadi selepas pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak silap saya tajuk buku itu ialah 'Tersungkur Di Pintu Syurga' tulisan Zabidi Hj Muhammad.

Buku itu juga menceritakan bagaimana siput babi sudah meresap dalam kepimpinan Arqam.

Saya suspek salah seorang siput babi dalam kepimpinan arqam mati di racun.

john doe
Guest
john doe

Betul tu bros, saya juga telah baca buku tersebut.

Tidak jauh bezanya dengan doa kehancuran yang dibaca PAS ke atas UMNO saban tahun tapi hanya PAS yang makin hancur.

Cuma kini doa dan usaha PPBM bukan di atas pertikaian agama seperti PAS dahulu (hatta ke peringkat takfir) tetapi di atas pengkhianatan Presdiden UMNO dan konco-konconya ke atas perjuangan Alif ba ta.

Lain input lain outputnya, input PPBM tak sama dgn input PAS, maka in shaa Allah kita akan melihat output PPBM dalam satu penggal akan mengalahkan output PAS selama 60 tahun.

KEBENARAN PASTI DATANG..

Fan Tun
Guest
Fan Tun

Bro John Doe pencerahan cantik
Pasti bro John agama terdidik
Mr J jangan cuba nak bedek
Terang dan jelas bro John yg cerdik

Ucapan takziah mereka yg kena
Ribut taufan membawa makna
Himpunan agama jangan menghina
Allah tunjukkan walau dimana

Mat Singapork dah rasa seronok
Kawannya Mr J, kerap dah masuk
Perangai tak ubah badak dan tenok
Bermatian dia, menyokong yg busuk

Mat Singapork @ Wak Simen
Tahap mental kita tak jamin
ke Singapore selalu jumpa girlfriend
Girlfriend dia dua kelamin!

Mr J nasihat saya dikena
Katanya pantun biar bermakna
Saya pulak nasihat Mr J disana
Sokong pencuri langsung tak guna!

john doe
Guest
john doe

Terima kasih di atas sokongan bro Fan Tun. Tidak dinafikan bro Fan Tun memang berbakat besar di dalam berpantun hatta Mr J sendiri akuinya. Hanya saja ia melihat sdr Fan Tun dari sudut yang salah. Saya suka melihat bgmn sdr Fan Tun menggunakan bakat luar biasa ini utk menyampaikan maksud menentang penyamun yang khianat. Lebih seronok lagi apabila wujud gandingan mantap sdr Fan Tun dgn sdr Perak Man, benar-benar mengingtakan saya kpd Zainal Abidin Hassan dan Dollah Salleh. Ada pula gandingan Unknown sahabat dan Mr J.. Hmmmmm.. Wak simen aka mat Singapork aka Kejora? Tak perlu komenlah, nilai komennya telah… Read more »

Perak Man
Guest
Perak Man

Terbaik bro fan tun..

Mr j suka membuat tuduhan
Katanya jangan cakap kalo takde pengetahuan
Yang hairannya bila bro john doe kasi penerangan
Terdiam dia dalam kesipuan..

Berbeza sahabat yang kaki putar
Ayat diulang macam orang tak sedar
Jawapan bro john doe dia selalu ingkar
Sampai sudah tak ngaku dia penulis upahan pendedak tegar..

Mat singapork pun diaorang punya kawan
Spesis ni kalo dilayan makin meraban
Yang ni bro john doe langsung tak layan
Kuat maki dan mencarut,kurang pengetahuan..

Yang lain anon samsung A sembilan
Memberi komen negatif, mencari makan
Ada yang kopipes untuk memburukkan pakatan
Pakatun disini tak gentar, anda di persilakan..

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNGKIN AMANAH PAN DAN PKR KELIRU
MELAYU NYA DAN ISLAM PEGANGANYA
NAMPAK TAK PEMIMPIN YG DIATAS KAMU
PLURALIST LGBT GAY SYIAH LIBERAL SANJUNGANYA

… LU FIKIR LA SENDIRI…. PENSABOTAJ EKONOMI DAN ISLAM DI MALAYSIA # BARUA [email protected]…… PRU 14 MASA TERBAIK UNTUK DI MUSNAHKAN…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikiki..

Umnopork singapork sokong plurisme lgbt ketuanan Hindu hindraf

Sokong syiah plurisme pas

Berambus umnopork sokongan singapork komunis China

Ini kalilah Pru 14

Kita ubah PM najib
Kita simen BN
Kita konkrit umnopork

Ini kalilah Pru 14 ///

Nobody
Guest
Nobody

Salah satu pensabotaj ekonomi ialah PAS sendiri. Setakat ni dah 10 saman. Yang dah confirm kalah dah ada beberapa.

Duit kerajaan negeri dah tak ada. Habis semua balak dan harta negeri kena jual!!

Presiden PAS Hadi pun tumpang sekaki!!!

Untuk setiap tan hasil lombong mangan kerajaan negeri dapat rm5 dia pun dapat rm 5!!!

Dah kaki belit tu kaki belit juga!!! Memanglah penstabotaj ekonomi negara. Nak kata orang pork bukankah PAS sekarang ni babi (PIGS)???

Allah dah laknat kaki buat maksiat dan jual agama sebagai PIGS, nak cerita apa lagi???

Takkanlah pejuang agama Allah gelar PIGS pula???

Anonymous
Guest
Anonymous

Takziah pada yg cedera.

Kerajaan Pas Kelantan arah peniaga pasar malam berhenti berniaga pada waktu maghrib.

Peniaga di muktamar Pas tiada pula arahan berhenti berniaga pada waktu maghrib.

Hendak suruh orang lain beramal tapi parti sendiri tidak buat.

Turunlah ribut pada waktu maghrib.

Semoga ambil iktibar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Berat tuduhan ini. Setiap kali azan mereka akan berhenti dan tinggalkan barangan untuk solat! Bawa Audi Q7 terus koner masuk masjid dengan bini. Tengah tonton video German dalam Vellfire terus bertaubat nasoha dan ambil wuduk! Paling mudah tengah maki jahanam Pan dap terus istighfar dan takbir berjemaaah ke masjid. Pengikut Hadi tak ada yang lagha dan dah dijamin syurga. Pakai kad dan undi saja. Target masuk Firdausi dengan amalan mereka yang sedikit tapi berkah dan diredho Allah. Wajib diredho Allah sebab ulama! Ini parti undi Melayu dijamin kassorgga.. Dalam dunia hanya ada satu parti boleh bawa pergi syurga. Pan-Malaysian Islamic… Read more »

Racun Bisa
Guest
Racun Bisa

Wahai umat, trima atau tidak ianya peringatan dr Yang Maha Esa. Jadi jgn dok sibuk memtuskn hubungan dgn Amanah Pkr dn Bersatu.
Tidakkah sebahagian mereka ni islam ?:

Anonymous
Guest
Anonymous

knp ph tk blh mnjdi gabungan politik yang mntap sprti bn.ini kerana prti dlm ph cuma mementingkn agenda msing2 bkn pntingkn rakyat.kalau btl2 ikhlas tunkukkn pd rakyat.wujudkn jwtan kuasa tertinggi ph.baru rkyat yakin lps mng plihanraya ph akan mntdbir dgn baik.mslah asas tk blh selesai tp asyik mgutuk pihak lain aja.tunjukkn kekuatan yg kita ada bkn tonjolkan kburukan org lain untk dpt sokongan.

Peace
Guest
Peace

Allahhuakbar…miga kita semua diberi hidayah, cukup2 lah tu berlawan kutuk, x dapat apa pun dapat dosa adalah. Jom pakat2 tingkatkan iman masing2, kalau kita benar2 nak cari jalan yg lurus insyaallah allah akan tunjuk,kalau berterusan bertekak kat sini smpai bila pun x habis…manfaatkan masa yg kita ada untuk kebaikan..

Anonymous
Guest
Anonymous

Lebai Hadi, Presiden PAS( Parti Anak Syarikat) UMNO dilaporkan dlm Utusan beri amaran kpd PPBM, DAP dan PKR sebelum ribut melanda.
PAS Umno mempunyai agenda jahat untuk mengekalkan Najib, penyamun 1MDB, sebagai PM.

Menurut Hakim Abu Bakar, Najib sebagai PM bukan penjawat awam. Ada betul jugak sebab semua tahu dia Penyamun Awam y mencuri duit orang awam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Perjuangan Islam memang banyak rentangan, lihat saja APA yg telah berlaku di beberapa negara di Timur tengah, di Myanmar, USA, Eropah…, lagi banyak rentangan lagi kuat keimanan mereka….

Syurga bakannya murah, pejuang2 Islam dulu membelinya DG memgurbankan harga benda dan titidan darah.

Anonymous
Guest
Anonymous

presiden pan ckp gaji exco pas selangor haram.tak ckp pula gaji mp amanah yg mng atas tiket pas haram.malu betul pan tkde org lain ke blh jd presiden.

Nobody
Guest
Nobody

Dah memang PAS kaki makan duit haram nak buat macam mana ya tak???

Ponteng parlimen sebab tahnik bayi??? Tak ke bodoh alasan PA presiden Pas???

Anak dia halil lagi best, Exco Selangor PAS tak payah letak jawatan sebab jawatan exco dilantik oleh PAS, tak ke bangang punya alasan???

Ikut undang2 tubuh negeri Selangor yang lantik exco tu Sultan atas nasihat menteri besar!!! Sejak bila Pas dengan sultan orang yang sama??? Nak jadi pemerintah tapi bangang!!!

Kalau nak membela rakyat pun tak boleh, nak jadi bangang lagi membangankan memanglah makan duit haram!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepada Mat Singapork,

Kamu jangan bangga dan megah sangat dengan Singapore tuu.

Kalau Singapore bagus sangat, berambuslah pergi Singapore.

Orang cerita hal Malaysia, dia pulak bermegah bangga dengan Singapore.

Ini tak ada modal lain nak cakap.

Kat Johor banyak orang kerja di Singapore. Mat Singapork boleh mohon dan tinggal di Singapore.

Anonymous
Guest
Anonymous

SAPA PULAK YG BANGGA JADI SINGAPORK NIHH…????

Anonymous
Guest
Anonymous

Kan akak sokong singapork dan pensabotaj ekonomi umnopork

Kikiki.. Sokong ketuanan Hindu hindraf oleh umnopork..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS ni ingat mereka ni habat sangat lah konon…habis dijahanamkan mereka,,padan muka mainkan islam Allah bagi sedikit peringaian suruh bertaubat.. kalau maish tak insaf tunggu bala lagi besar,, Allahuakhbar

Anonymous
Guest
Anonymous

Takziah pada PAS.
Allah dah beru peringatan kpd org2 yg mahu berfikir.
Kejamkah Allah? TIDAK.
Zalimkah Allah? TIDAK JUGA.
Ingatlah Ustaz2, Lebai2, Ulamak tak kira dlm PAS atau diluar Pas.
Peringatan kecil tetapi memberi impak yg besar bagi manusia yg benar benar berfikir.

Anonymous
Guest
Anonymous

TAHUN LEPAS DAH BERDENTUM MEROYANNYA
BILA BERLAKU MAAK AAII LAGI KUAT MAKINYA
ANGGAP SAJA KIFARAH DARI YANG MAHA ESA
PASTIKAN BARUA [email protected] MUSNAH SEMUA

….. pru 14 masa terbaik untuk kifarah semua pensabotaj economi dan islam di Malaysia. ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Berambus umnopork yg sokong ketuanan Hindu hindraf.

Sokong ketuanan syiah lbgt pas.

Berambussss semua

Kikikiki

Bye akak

Rosy shopping giler kt manila

Kikikiki..///

Anonymous
Guest
Anonymous

SAPA YANG MENGHINA SAPA PLAK MEROYAN
YANG DITIMPA BENCANA DI MAKI HAMUN SESUKA
PERISTIWA LAMA DI UNGKIT BERBAGAI BAGAINYA
SEMATA MATA TAK SEHALUAN PERJUANGANYA

…. MUSIBAH DALAM PRU 14 PASTIKAN PASTIKAN BARUA PEMSABOTAJ EKONOMI DAN ISLAM DI HAPUSKAN SEMUA…

.. BERAMBUS [email protected] DAN KUNCU KUNCUNYA…

UP
Guest
UP

Alahai si Singapork..kalau kita tidak mulakan dulu menghina org, cakap yang hodoh2.. aku rasa..org pun, tak sudi lah untuk menghina kamu!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikiki..

Berambus pensabotaj ekonomi Msia umnopork dgn 1mdb dan sokong ketuanan Hindu hindraf dan ketuanan China komunis.

Berambus semua barua umnopork singapork.

Ahaksss.. Ptui.

Umnopork penyokomg lgbt syiah plurisme.

Umnopork barua hindraf berambus nnti terkinja2 mcm beruk

Bye akak

Ruliros
Guest
Ruliros

Padan muka masih tak sedar lagi tak tahu lah cajap sonbong angkuh tu baru sikit tuhan turunkan bala punyalah bodohnya

UP
Guest
UP

Kepada Pentaksub dan Extrimis Agama, Allah melarang kita menghina sesama Islam. dengan sedikit ujian ini, ambil lah Iktibar. Allah meminta kita supaya Muhasabah diri. sebagai seorang presiden parti Islam, jagalah mulut, jangan ucapkan perkataan yang memperlihatkan kita ini sombong dan riak…hanya kita sahaja yang betul disisi Allah SWT.

Anonymous
Guest
Anonymous

PANDAI SUNGGUH DIA MEMGIRA
INGAT TAK SEDO RUPENYA JAGA
SAJA SAJA DI BERI SATU ANGKA
YG PENTING CAP BUNGA BERAMBUS SEMUA

…. pantun 5 kerat …..!!?? ni untuk barua [email protected] untuk berambus…. kikikikki…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikiki..

Barua plurisme lgbt umnopork singapork sudah panas tetek goyang yanggg..

Skrg terkinja2 mcm beruk sokong ketuanan Hindu dan ketuanan China komunis.

Umnopork jual bangsa jual agama demi syiah plurisme lgbt bagai.

Berambus semua barua singapork dan umnopork.

Losemah shopping dgn girang.

Bye akak.

Nnti Rosy bawa ole2 shopping kt manila.. Best giler..

Jom ubah PM najib
Kita simen BN

Ini Kali lah

Kikikk..///

giorgio
Guest
giorgio

Gua caya sama lu Tuan Shah…. Terbaik…

Anonymous
Guest
Anonymous

KALAU LAH PAS BERJUANGAN SEANGKATAN
MESEJ YG DISAMPAI PASTI JAUH BEZANYA
INI LAH PAKATAN PUTUS SUDAH HARAPAN
BILA TAK BERSAMA CACI MAKI SEADANYA

SIFIR MUDAH UNTUK PRU 14 NANTI
SUMA UNDI MELAYU DAN ISLAM SAJA
GERAKAN MIC MCA PKR PAN DAN DAP
SEMUA CALON TOLAK KETEPI SEMUA
AGAR DI DEWAN ISLAM BANYAK NANTI
CAP BUNGA AWAL2 NYAH SEMUANYA

…. BERAMBUS LA BARUA [email protected]
PANTUN 7 KERAT TU UNTUK PENGUNDI ISLAM MELAYU PAS UMNO DAN ATAS PAGAR … PILIH CALON ISLAM & MELAYU BUKAN PARTI… SEMOGA SUARA ISLAM BANYAK DLN DEWAN RAKYAT..

….INI KALI LAH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai Bangla Najib MO1. Dulu buat pantun kata lucah dan hina guna pembayang Daulat Tuanku. Biadap sungguh hina Agong. Rupanya BM tak habis belajar lagi dah sokong MO1? Nepal mana ajar pantun 7 kerat tu? Zahid jawa totok ke si Bugis Lanun? Pantun macam jilaker.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikiki.. Akak langsuir tak niaga ke ari ni..

Ni dok sibuk hal politik dan sokong bijan dan losemah bagai..

Ops..dpt HP free ye tak..

Kikiki.. Tetek akak sudah panas dan goyang yanggg..

Berambus barua singapork @ umnopork.. Kikikiki

Kan akak dpt PR singapork, jaga2 bahasa tu Kak nnti kena cekup dgn SB singapork..

Bye akak

Ini kalilah
Kita ubah PM najib
Kita simen BN

Ini Kali lah..

Anonymous
Guest
Anonymous

BANGGA DAPAT PR LEE KWAN YEW CELAKA
TAPI MEROYAN BANGANG DI MALAYSIA
INGAT REMAJA CINA AMOS LEE SINGAPURA
KAU MELAYU SINGA DISANA BENGAP BISU SEADANYA…..

khakkkk…..PUIIIIII….!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikiki.. Ahaksss ptui..

Tetek sudah panas dan goyang yanggg..

Tu la sokong plurisme lgbt dan hindraf bagai..

Umnopork sokong hindraf bagi senator dan skrg ketuanan Hindu plurisme mic lgbt

Umnopork sokong MCA bagi China komunis masuk Malaysia berduyun.. Kikiki ye lah nk settle hutang 1mdb

Umnopork sokong ketuanan Hindu dan China komunis.

Jual agama dan bangsa demi syiah plurisme lgbt bijan.

Losemah girang g shopping

Bye akak

Niaga Baik2 ye

Ubah PM najib
Simen BN
Ini Kali lah

Kikiki..///

Anonymous
Guest
Anonymous

Haha. Padan muka olarmak n lebai pas. Kena ribut skut bru depa tau. Jahanam pan konon. Huhuhu

Anonymous
Guest
Anonymous

pas selalu sangat doa yang buruk2 hacur tu hancur ni .. ko jahanam ko kapir. sebab tu sampai sekarang aku tak sokong pas secara total dan pas bukan pengganti yang sesuai untuk UMNO.

salam takziah, semoga ada hikmah disebalik semua yang terjadi

Zhuge Liang
Guest
Zhuge Liang

JAHANAM PAN (pan malaysian islamic parti).. Berkat sungguh doa wakil ulama' kedah…
Apa kata ahli pas bawahan, bukti dah tuhan tunjuk depan mata, yg terbaik mari sama2 kita hijrah ke parti AMANAH.. Parti ISLAM Amanah….

Anonymous
Guest
Anonymous

Den walaupun tak suko kek parti PAS,TAPI DEN TAKLAH SEJAHAT SESETENGAH ULAMAK MEREKA,den nak ucapkan TKZIAH pada keluarga2 peserta yg bertungkus -lumus bekerja untuk pas.

Cumo den nak nasihatkkan kek walaun2 semuo,ingat tak apo cacian ulamak2 pas pado:

AHOK,diindonesia.
Cacian kek Dap di penang yg terkena banjir kilat.
cacian kek wan azizah.
dan terbaru doa jahanam kek parti PAN.

sETAHU DEN AJARAN DALAM AL-QURAN /hadith:tak pernah ajar penganut2 agama islam,mendoakan jahanam pada orang-lain,naknak lagi orang yg di doakan seagama dgn kita.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mujur lah tak ada pak lebai yang kena panah di petir

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Anon lagi dahsyat..

Kita tunggu sampai Muktamar habis.

Mudah-mudahan tak ada yang kena..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya ALLAH, kami nemohon bantuan berterusan dalam saat2 yg sgt mencabar bagi masyarakat ini.
Terlalu banyak mungkar berlaku depan mata , tapi kami tidak banyak keupayaan utk hindarinya.
Segala undang2 telah dicabul bagi meneruskan mungkar,songlap. Pihak yg diberi amanah telah dibutakan. Mulut2 mereka dibisukan.
Kuasa seakan puaka membelengu keadaan dan masa depan kami.
BANTULAH AGAR KAMI DAPAT KELUAR DARI TERUS DIPIMPIN KUASA MUNAFIK BERTOPENG BANGSA DAN AGAMAMU.

Aamin.

john doe
Guest
john doe

Tuan Budin telah meminta kita semua doakan PAS. Baguslah. Dalam hal ini saya memilih untuk mengikuti jejak langkah Dato' Dusuki Ahmad yang apabila diminta berdoa, telah meminta wakil PAS membaca Fatihah sebagai doa. Nasharudin Mat Isa telah memperlekehkan permintaan ini dan menganaggap ia tanda Dato Dusuki tidak tahu membaca doa. Saya pula berpendapat inilah sebaik-baik doa untuk saudara2 saya dari PAS. Sama saja dulu ataupun kini. Maka dengan doa inilah saya doakan kepada mereka. Bismillahirahmanirahim.. Segala puji bagi Allah, Tuhan semseta alam.. Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang.. Yang Menguasa hari Pembalasan.. Hanya Engkaulah sahaja Yang Kami sembah dan hanya kepada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

AMIIIIN.
AMIIIIN. YA ALLAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Matang dan sejahtera dipamer dalam 6 perenggan oleh Amanah. Islam Rahmat Seluruh Alam itulah yang dibawa Nabi Muhammad SAW. Bravo Abang Mat! Dihina dimaki dan didoa keburukan tapi akhlak tetap terjaga.

Tahniah Parti Amanah Negara!
Takziah Pan-Islamic Malaysian Party!

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yang terlintas dalam fikiran presiden dan walaun anak butir taik UMNO itu adalah, bencana tersebut tntulah kerja buat oleh DAP menggunakan bomoh. DAP itu memang jahat. Kii ki ki…

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Jangan babitkan bomoh.

Bomoh sedang menjalani pemulihan akidah selama 6 bulan.

Goyang-goyang yang di buat berlakun rupa nya… Jangan menjalani pemulihan pun satu lakunan..

Mr J
Guest
Mr J

Allah menguji untuk kuatkan iman insyaAllah. Sebagaimana Nabi diuji ketika Abu Talib meninggal dituruti Khadijah kemudian diboycot oleh Quraish. Bukan erti Allah. Alhamdulillah PAN menyampaikan takziah. Bukankah baik parti melayu/islam kerjasama? Tidak perlu tunduk pada DAP atau MCA? Saya harap pengomen blog ini mengawal bahasa mereka dan simpati sama Islam. Ujian Allah boleh timpa sesiapa di mana saja. Semoga Allah bantu mereka yg ditimpa musibah. Ameen.

john doe
Guest
john doe

Betul tu Mr J, cuma hanya 50% sahaja betulnya. Ia masih tidak lengkap. Musibah di atas muka bumi terbahagi kepada dua, satu disebut "bala'" (بلاء) dan satu lagi disebut "azab" dan kekadang disebut juga "khizyun". "Balaaun min robbikum a'ziim".. Ujian daripada Tuhanmu yang Maha Agung. "Liyabluakum ayyukum ahsanu a'mala". Supaya Dia dapat menguji kamu siapakah di antara kamu yang lebih baik amalannya. Maka kalimah bala itu adalah musibah yang bersifat ujian. Tuan Budin telah menggunakan kalimah malapetaka (dan bukan kalimah bala) pada Entry yg lepas bagi menggambarkan sifat 1MDB. Saya sangat bersetuju dengan pemilihan terma yang betul itu. Yang pertama… Read more »

Mr J
Guest
Mr J

John Doe, kita hanya spekulsi. Hakikatnya hanya Allah mengetahui. Nabi pernah diuji semada Uhud. Kaum munafik Madinah berasa gembira dan mengejek Nabi. Bertambahlah tebal kemunafikan mereka. Hakikatnya Allah juga uji mereka dan ketebalan kemunafikan mereka hanya menambah azab bagi mereka. Berhati-hatilah dlm interpretasi ujian ribut ini. Janganlah ia lagi menambah ketebalan sokongan kita kepada golongan yg didokong liberal/kafir. Ia mungkin ujian yg hanya menambah azab kelak.

john doe
Guest
john doe

Sahlah Mr J sudah tertipu dan menyangka-nyangka setiap musibah hanyalah ujian dan bukan peringatan dan demikian enggan bermuhasabah.

john doe
Guest
john doe

Pencerahan buat Mr J. Saya ingin tidur dan biarkan saudara terus dalam penyangkaan yang salah tapi tak tergamak pula. Maka biarlah saya beri pencerahan dan kemudian tidur. Pilihan di tangan sdr. Sdr jelas tidak dapat membezakan di antara act of God dan act of man dan memberikan misalan yang sangat meleset. Perbuatan mengejek Nabi bukanlah act of God dan demikian ia tidak mungkin kategori peringatan. Di dalam ilmu tafsir kaedah mentafsirkan sesuatu alamat ialah dengan melihat persamaannya dengan AlQuran. Saya akui ilmu ini tidak mutlak tapi ia tetap ada di dalam disiplin ilmu Islam. Ia adalah panduan hidup bagi mereka… Read more »

john doe
Guest
john doe

Sekarang mari kita lihat bagaimanakah azab yg bersifat peringatan ini telah diberikan Allah? Mari kita rujuk ayat 19 yang terletak di antara kedua ayat tadi:- فَطَافَ عَلَيْهَا طَائِفٌ مِّن رَّبِّكَ وَهُمْ نَائِمُونَ "Maka didatangkanlah ke atasnya (kebun mereka itu) taufan (thoifun) daripada Tuhan mereka ketika mereka sedang tidur". Subhanallah. Sekali lagi rubut digunakan sbg peringatan. Kisah ini dengan jelas menunjukkan bahawa taufan didatangkan sebagai azab yang berupa peringatan bagi kaum yang zalim. Dan persamaan kisah AlQuran ini dengan kisah tuan Budin ialah kedua2nya hanya azab ke atas harta dan tidak melibatkan nyawa. Kalau melibatkan nyawa maka jadilah ia pengajaran (ibrah)… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Semoga Allah memberkati suadara ku John Doe. Amin

Anonymous
Guest
Anonymous

MrJ,perang Uhud kau ingat..Perang Ahzab dimana Allah turunkan RIBUT kepada bala tentera mushrikin yg mengepung Madinah kau buat lupa?

john doe
Guest
john doe

Terima kasih kepada anon 6:31.

Semoga kebaikan yang sama kembali kpd sdr juga.

Aamiin.

kjaklsja
Guest
kjaklsja

Sebaiknya dah tiba masanya PAS muhasabah diri knapa perkara ini berlaku dan sebagai ingatan utk semua pemimpin PAS supaya merenungkan dimana silap nya dan apa yg perlu di perbetulkan. Kita perjuangan kita benar dan di landasan yg betul, perbaikilah dan insaf lah.. BERSATU lah dengan saf yg lurus. Akhir kalam bertaubat lah wahaai PAS. Jika benar berjuang di jalan Allah,
Pegang lah AMANAH perjuangan di jalan Allah. Jangan permainkan hukum Allah. Salamm Takziah utk semua Ahli Pas

Anonymous
Guest
Anonymous

Itulah lebai-lebai PAS tak check dulu nama sebenar PAS dalam ROS.

Dalam bahawa Arab, PAS fa Alif Sin.

DAlam bahasa omputih , PAN Malaysia Islamic Society.

Jahanam PAN bermaksud jahanam PAS.

Lain kali , toksahlah doakan Jahanam. Awak tu betul sangat ke?

Anonymous
Guest
Anonymous

Hek eleh…..kalau khemah saja yang rosak dan setakat 18 orang saja yang cedera ringan, apa barang…. Yang paling penting Audi, Vellfire, Mini Cooper dan lain-lain kereta mewah tidak tercalar sikit pun.

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Pergi Muktamar tak kan bawak kereta tersebut.

Pemimpin UMNO kena kutuk sebab menunjuk-nunjukkan kereta mewah.

Kalau boleh pergi Muktamar nak pakai ketayap serban lusuh.

Jubah biar satu dua ada tampalan kecil..

Itu dia baru lah kena pemimpin yang tak pandang dunia

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalaulah dah tamat riwayat nanti, kereta mewah semua tinggal, Audi Q7, Velfire, Porshe, Mini Cooper.

Kereta Velfire memang tak ada nanti kat akhirat. Tak boleh masuk dalam kubor pasal tak muat.

Yang ada kereta Hellfire.

Anonymous
Guest
Anonymous

MAAK AAII… TIMPA BALA NGATA LELEBIH
SOMBONG MAKI HAMUN DAN MRMBISING
TAK PAYAH NAK BERCERAMAH LEBIH LEBIH
SENDIRI BIKIN KIRJA INGAT DIRI MEMASING

… YANG PENTING BARUA [email protected] PENSABOTAJ EKONOMI DAN ISLAM MESTI BERAMBUS….

Nobody
Guest
Nobody

Woi walaun,

Allah dah laknat parti kayu sebagai babi (PIGS) kau nak berlagak apa lagi???

Apasal Allah laknat parti kau sebagai babi???

Pasal banyak sangat buat maksiat!!!

Ulama perjuang Islam apa kalau bersekongkol dengan orang yang curi duit rakyat biaya filem lucah the Wolf of the Wall Street???

Ulama lucah??? Ulama kaki maksiat???

Ulama bersekongkol dengan Syiah pembunuh dan perogol umat Islam???

Ilmu agama pun kurang, mak bapak dulu nak hantar sekolah inggeris tak boleh pasal bodoh sangat, bila masuk parti mengaku Islam tapi berpeluk dengan Syiah laknatullah mengeku ulama, MEMANG PATUTLAH ALLAH GELAR SEBAGAI BABI!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

00:50

Apakah ko ingat agama yg di anuti oleh otg Rohingya adalah? Dan ko menganggap ugama sami2 Buddha ITU betul? Membolehkan mereka membakar rumah org Rohingya.

Atau ko memang tok sami Buddha??

Nobody
Guest
Nobody

Apa ko ingat syiah kafir laknat perogol dan pembunuh unat Islam tu betul sampai kau nak peluk2?

Sudah2lah kau nak tukar cerita pusing2 tegakkan benang basah!!!

Kau nak cerita pasal rohingya kami semua tak pernah ada masalah dengan rohingya!!!

Kau nak cover syiah kafir laknatullah sampai berpeluk2, Islam apa kau???

Syiah tu ditubuhkan oleh Abdullah bin Saba seorang yahudi. Kau nak jadi sami yahudi ke???

Ataupun duit rakyat 1mdb dirompak untuk buat filem lucah the wolf of the wall street, kau nak bersubahat dengan pembuat filem lucah ke???

Patutlah ulama kau tunjuk kote dalam fb, terpengaruh dengan filem lucah kot???

Anonymous
Guest
Anonymous

Takziah kpd Pas khusus kpd ahli2 yg tercedera.
SEmemangnya kita ini manusia biasa yg serba kurang pengetahuan hatta yg bergelar pemimpin. Dan dlm keghairahan kita menentang lawan dgn jalan berdoa atas nama Allah, tanpa disedari kita mendoakan JAHANAM itu keatas parti kita sendiri. Tahukah rakan2 semua bahawa Pan itu nama parti Pas dlm bahasa inggeris – Pan-Malaysia Islamic Party atau singkatan nya Pas dan bukannya parti Amanah Negara. Parti Amanah Negara singkatannya AMANAH bukan Pan. sila lah semak dgn ros. Wakil kedah Ustaz Rajab md Akhir melafazkan JAHANAM Pan di akhir doanya, maka redhalah dan jadikan iktibar di masa depan.
wallahhu`aklam

Anonymous
Guest
Anonymous

Malam ni bolehlah lebai2 bercuti dari ceramah maki hamun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ni pun sekor barua 00.02 yang tak insaf dengan kejadian yang berlaku. Sudah-sudah la walaun pas. Tak sedar diri ke Allah dah bagi peringatan atas kesombongan dan keangkuhan pemimpin hangpa.

Anonymous
Guest
Anonymous

BILA PAS DI TIMPA BENCANA
MRMACAM TEORI MULA DIJAJA
KALAU UMNO PULAK YANG KENA
LAGI LA TERKINJA KINJA BARUA SEMUA

…. PRU 14 INSYALLAH ADA BENCANA YG BESAR MENANTI PULRALIST.. SYIAH MURTAD… LGBT GAY YANG BERSEKONGKOL DENGANYA..

.. YANG PENTING BARUA SINGAPORK @ DAP KENA BERAMBUS…

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Teori apa ni?

Ada beza antara PAS yang kena dengan UMNO yang kena.

UMNO tak kena sampai ke hari ini. Berbagai sumpah dan doa laknat tapi UMNO masih macam itu.

Allah biarkan UMNO tapi pada PAS Allah masih sayang..

Bekas Ahli Pas
Guest
Bekas Ahli Pas

Anon 00:02,,jaga mulut nanti lepas ni you punya turn pulak kena ujian Allah Ta'ala,,tak serik-serik lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikiki.. Akak langsuir terkinja2 hingga tetek goyang yanggg..

Dulu bijan kena ribut smpi ada yg maut,skrg hadi pulak kena ribut.

Ya mungkin krn mereka sokong syiah plurisme dan lgbt spt akak yg niaga kt gay lang.

Niaga OK Kak.

Kikikiki.. Bye akak

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak fahamlah kenapa nak buat khemah dan berkampung? Kenapa tak sewa hotel? Hotel budget pun takpe…untuk keselesaan ahli. Duit selalu kutip.
Parti lain takde pun nak berkampung dlm khemah. Alahai pas, benda mcm ni pun cincai. Mcm mana nak takbir negara?

Anonymous
Guest
Anonymous

Mungkin duit hotel hendak di gunakan untuk bayar lawyer SR?

PAS kan parti kampung..

Anonymous
Guest
Anonymous

Takziah kepada semua mangsa.
Dugaan dan peringatan dari Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pelbagai kejadian yang tidak diingini berlaku sejak kebelakangan ini. Allah telah tunjukkan satu persatu sebagai peringatan bagi mereka yang lalai..

Anonymous
Guest
Anonymous

Nah sekarang ribut dah datang ke muktamar Pas yg melaungkan slogan jahanam PAN, nak kata apa sekarang? Semuanya ada balasan Allah kepada parti yg tidak menjaga lidah, takbur

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak mengapa ini masalah kecil saja. Aku percaya Ahmad Bashah akan baiki apa2 yg rosak dp peruntukan luar jamgka…. Jangan bimbang member2 PAS semua. BN sedia membantu enta/enti semua.

Perak Man
Guest
Perak Man

Bila bala datang melanda
Tidak dipilih pada yang kena
Baik dan jahat semuanya sama
Menerima pembalasan dari yang Esa..

Cuma satu yang berbeza
Hanyalah pada amalan diri mereka
Yang baik pasti akan kesyurga
Dan yang jahat pula akan keneraka..

Tak kira siapakah kita
Berjawatan ataupun orang biasa
Bila tiba waktu saat dan ketika
Dunia yang fana akan binasa..

Beringatlah diri kita semua
Terutama pada yang gadaikan ugama untuk dunia
Azab Allah amat pedih pada pendusta agama
Dulu didunia Allah kata kau guna kalamku, diakhirat kelak silalah jawab ye..

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Sebagai tanda keinsafan maka lepaskan lah jawatan yang di pegang di Selangor.

Mungkin tanpa disedari sifat tamak itu lah yang datang nya musibah.

Atau mungkin juga takbir di dalam Dewan dengan takbir semasa ribut dapat membezakan yang manakah yang lebih baik.

Ini bukan cakap balas dendam. Ini cakap dari ketakutan kepada yang Maha Agung.

Ingat lah jika kita samseng.. Allah lagi samseng.

Wallahhuallam

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya ucapkan syabas kepada Md Sabu, Presiden Amanah kerana mendoakan PAS walaupun PAS telah mengaibkan Amanah dalam Muktamar.

Inilah sebenarnya akhlak yang terpuji yang mengikut Nabi kita.

Anonymous
Guest
Anonymous

.

Sesungguhnya Allah Maha Adil.

Ini hanya lah peristiwa kecik yang tidak di sangka tetapi hendaklah di terima sebagai satu teguran dari langit..

Sifat sombong takbur dihadapan pengikut hendaklah di elakkan.

Ribut yang tak seberapa itu mampu men'jahanam'kan bukan sahaja khemah tetapi mampu menumbangkan pokok besar yang akan tunjang nya mencengkam bumi.

Allah Maha Pengasih. Jadi kan lah peristiwa malang itu sebagai satu pengajaran kepada semua orang.

Perkara yang kecil di lakukan dengan niat yang betul akan menjadi besar.

Perkara yang besar di lakukan dengan niat tidak betul akan menjadi kecil

Wallahhuallam.

john doe
Guest
john doe

Pendapat yang baik.

Saya tidak tahu sejauh manakah kerosakan akibat ribut itu, tapi kalau sehingga akar pokok tercabut maka memang sahlah ia berkaitan dengan kalimah jahannam.

Ini adalah disebabkan bagi kami orang utara di antara kalimah rosak dan jahannam hanya ada satu bezanya.

Iaitu barang yang telah rosak adakalanya boleh diperbaiki dan adakalanya tidak. Ada pula sesuatu yang disebut jahanam membawa maksud 'kerosakan beyond repair'.

Maka kalau akar pokok yang tercabut sudah tentulah ia bukan satu kerosakan lagi sebaliknya satu kejahanaman atau disebut rosak binasa.

Mudah2an mereka dan kita juga kembali bermuhasabah.

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Apa yang says maksud kan bukan lah ada pokok yang tambang tetapi ribut itu mampu juga tambang kan pokok seperti kisah burung ababil..

Tetapi oleh kerana ianya di Kawasan khemah tentu lah Kawasan tersebut kawasan lapang dan angin ribut itu tidak me jadi ke satu arah.

Kelemahan saya membuat tuan salah faham.

Wassallam