LAGI BANYAK PAS NAK BERTANDING, TIDAKKAH LAGI MENYERLAHKAN PERANAN SEBAGAI SEKUTU UMNO?

Selain mahu parti-parti pembangkang lain tidak meletakkan calon di 80 kerusi Parlimen yang akan ditandinginya dalam pilihanraya akan datang, Pas juga mula menunjukkan keghairahan untuk berkuasa di beberapa negeri.
Semalam, Pas turut mengumumkan kesediaan untuk memerintah Pahang dengan mengumumkan akan bertanding 10 kerusi Parlimen dan 30 kerusi DUN di negeri itu.
Pahang mempunyai 14 kawasan Parlimen dan 42 kerusi DUN keseluruhannya.
Sebelum itu, Pas Perak juga menzahirkan hasrat yang sama dengan Pesuruhjaya Pas negeri, Razman Zakaria menyatakan, pihaknya akan bertanding di 30 daripada keseluruhan 59 kerusi DUN di negeri tersebut.
Dengan berdoa agar orang UMNO dan Pas mengundi calon parti mereka, Razman yakin Pas akhirnya dapat membentuk kerajaan baru di Perak.
Dalam masa yang sama, Pas sudah tentu ingin mengekalkan kuasanya di Kelantan dan berusaha merampas kembali Terengganu yang pernah dikuasainya selama sepenggal pada pilihanraya 1999 dahulu.
Tidak lama sebelum ini, sebagaimana klip video yang tersebar luas di media sosial, Hadi Awang turut menyebut keinginan Pas untuk mentadbir lima negeri melalui kerjasama dengan UMNO.
Lima negeri yang disebutkan oleh Presiden Pas itu ialah Kelantan, Terengganu,  Kedah, Perak dan Selangor.
Kesimpulannya, walaupun pada PRU 13 lalu, Pas hanya menang 21 kerusi Parlimen dan berjaya mengekalkan kuasa di Kelantan saja, tetapi dalam pilihanraya akan datang, ternampak mereka amat ghairah dan bernafsu tinggi  dengan awal-awal lagi sudah meletakkan “cap jari”  mahu bertanding  80 kerusi Parlimen serta mentadbir di lima negeri.
Mampukah Pas secara sendirian mencapai cita-citanya itu?
Adakah semua itu memperlihatkan Pas sebagai parti yang sombong dan bongkak sebagaimana didakwa oleh Mahfuz Omar?
Jika dilihat berdasarkan latar belakang kepimpinan Pas sedia ada setelah sebahagian besar kalangan profesionalnya berhijrah menyertai Amanah, mampukah Pas memainkan peranan mentadbir negara dan lima negeri yang dihajatinya itu?
Atau, apa sebenarnya tujuan Pas mahu bertanding di banyak kerusi Parlimen dan DUN tanpa kompromi dengan parti-parti pembangkang lain, malah awal-awal membuat pengumuman serta macam berlagak mahu semua orang tunduk serta memberi laluan kepada mereka?
Jika benar mahu  bertanding banyak kerusi dan berhajat juga ingin menang sebanyak yang mungkin, kenapa Pas tidak bersikap lembut dalam berunding sesama parti-parti pembangkang?
Mengapa mesti bersendirian dan jika pun sedia untuk diajak berunding, tetapi awal-awal lagi sudah meletakkan pelbagai syarat ketat, terutamanya dari segi kedudukan kerusi yang tidak boleh diusik oleh pihak lain?
Adakah akhlak seperti itu menepati ciri-ciri yang dikehendaki oleh Islam, sesuai dengan kedudukan Pas sebagai parti yang bersandarkan perjuangan Islam?
Sekali lagi, apa sebenarnya tujuan dan hajat besar Pas dalam pilihanraya akan datang ini?
Salahkah jika kita menelah bahawa tujuan dan matlamat sebenar Pas bukanlah sangat untuk menang pilihnaraya, tetapi lebih untuk membantu dan memberi kelebihan kepada Najib, UMNO dan BN agar terus kekal berkuasa? (ShahbudinHusin 24/04/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:47 pm

124
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
AnonymousZhuge Liangmohd kamalUPMizie Kutar Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Dan apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami, berpalinglah dia dengan angkuhnya, seoleh-oleh ada penyumbat pada kedua telinganya; maka gembirakanlah dia dengan balasan azab yang tidak terperi sakitnya.
(Luqman 31:7)

Anonymous
Guest
Anonymous

OzSTUD2 CYBERQSeben gemar main ayat2, dibiar tergantung makna.
Tujuan hanya bagi menarik naratif pemikiran hala kehendaknya.
Tiada usaha menyanggah fakta, sebab nyata mungkar sudah susah dihijab lagi. Saman, debat jauh sekali.
Moga bangsa Melayu yg mengaku Islam, sudahpun melepasi peringkat totok jumud dan basi ketinggalan.
60 tahun Malaysia, sepatut dah dewasa,dah boleh kenal siapa pura2 dan pendusta.
Dah NYATA siapa yg jual BANGSA,
siapa jual AGAMA.
Tepuk dada, sisihlah mereka !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Al-Baqarah:112 – (Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar) bahkan sesiapa yang menyerahkan dirinya kepada Allah (mematuhi perintahNya) sedang ia pula berusaha supaya baik amalannya, maka ia akan beroleh pahalanya di sisi Tuhannya dan tidaklah ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Yūnus:82 – "Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya, walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa".

Anonymous
Guest
Anonymous

( 21:45 )   Say, "I only warn you by revelation." But the deaf do not hear the call when they are warned.
( 21:46 )   And if [as much as] a whiff of the punishment of your Lord should touch them, they would surely say, "O woe to us! Indeed, we have been wrongdoers."
( 21:47 )   And We place the scales of justice for the Day of Resurrection, so no soul will be treated unjustly at all. And if there is [even] the weight of a mustard seed, We will bring it forth. And sufficient are We as accountant.

Zhuge Liang
Guest
Zhuge Liang

Pas nak tanding 30 kerusi di pahang ngan 30 di perak.. hehe.. masalahnya yang 29+12 kerusi lagi tu walaun-walaun nak undi saper…? Xkan pangkah bn kot.. xpon koyak kertas undi… hahahaaa

Anonymous
Guest
Anonymous

Sikap kita? Hipokrit yang cari kelemahan atau berusaha mencari kebenaran? Kenapa cenderung menyalahkan alim ulama dan yang berusaha mencari kebenaran? Kenapa tidak kongsikan ilmu yang bawa kebaikan? Hujah dengan ayat2Nya dari al quran atau kitab2 terdahulu? Jom Lihat bagaimana mereka mencari kebenaran.

Watch "Converting To Islam- I Was Resisting myself not to read Qur'an,  But….-Very Emotional Story" on YouTube
https://youtu.be/XMF0Q4sVewA

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Kalah saman orang asli bererti kalah PRU..

Pengundi di Selangor, Perak, Pahang dan Terengganu jangan pilih parti yang disahkan korup dan menyalah gunakan kuasa oleh mahkamah.

Terbukti Husam adalah dipihak yang benar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kelantan, Selangor, Sabah,Sarawak dan seluruh Malaysia PRU14 tanpa pelampau agama Pas dan pelampau kaum Umno. Semoga hancur rancangan puak ekstremis agama dan kaum ini. Amiiinn ya Rab!

Anonymous
Guest
Anonymous

Aamin. Moga melayu dpt pulih dari penyakit totok bangsa dan jumud agamanya. Aamin.
Demi anak cucu

Anonymous
Guest
Anonymous

http://taipingmali.blogspot.my/2017/04/mahathir-terus-terang-fitnah-menteri.html?m=1

link atas mamak terang lagi bersuluh bohong..

FUUYOO MACAI MAMAK BUAT SPIN FITNAH
SPIN FITNAH SAMBIL MEROYAN GILO BABI
PAS JADI BAHAN UJIKAJI MACAI HARAMJADAH
AHLI CAP BUNGA RAMAI DAH KELUAR PARTI

….. kikikiki…. berambus barua [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

assalamu`alaikum Tuan Shahbudin,
Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula tuan ye.
Memang tepat sekali, parti pas sekarang adalah sekutu utama umno bn. Presiden pas yb hj abdul hadi bin awang sendiri telah mengatakan bahawa pas tidak memerlukan kemenangan dlm pilihanraya 14. Pas akan bantu dan pastikan bn kekal memerintah lepas pru 14 dgn tukaran 5 buah negeri bakal diberi percuma kpd pas selepas pilihanraya ke 14 nanti. Pas akan bantu pastikan umno bn kekal berkuasa. itulah matlamat pas sekarang yg tidak diketahui oleh 1.5 juta pengikutnya.

Mizie Kutar
Guest
Mizie Kutar

Patut lah aku balik kg kt utara perak tiba2 mak aku ckp hati2 takut nanti orang cina nak perintah nanti jadi susah orang melayu bila cina memerintah susah orang melayu aku terpikir sejak bila mak aku pandai politik aku dah agak ni mesti ada orang UMNO -PAS datang rumah bagitau..dan hasut orang kg pasal orang cina DAP.

UP
Guest
UP

Saudara boleh counter balik..beritahu kepada Mak/org2 kg, bahawa…Kerajaan negeri Kelantan dituntut memohon maaf kepada Orang Asli apabila mahkamah tinggi Kota Bharu semalam memihak kepada mereka berkaitan tutntutan melibatkan tanah seluas 9,361.5 hektar di Pos Belatim, Ulu Nenggiri, Gua Musang.

PAS dan UMNO sehati sejiwa tak boleh pakai!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mahathir dan Bersatu boleh meresap masuk ke Felda dan Kampung Melayu. Najib dah kurang burukkan Mahathir sebab tahu Melayu di kampung dah mula meluat. Pengaruh Mahathir sekarang lebih daripada Lim Kit Siang pada Melayu. Sebab itu serangan DAP diperbesar-besarkan. Walaupon tahu MCA takkan dapat advantage malah rugi.

Anonymous
Guest
Anonymous

Alahai Pas , bila lagi nak buat ceramah perdana di kelantee nak tenguk berapa ramai ahli datang, mungkin tak nak buat sebab ahli ramai dah lari , setakat ni amanah dah berjaya di KB dapat menarik ahli Pas dlm ceramah mereka….Pas akan melepas selepas pru nanti…Hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Himpunan Tangguh Undi RUU355 dah dalam perancangan. Ahli Pas seramai 60,000 ++ akan diarah ke Padang Merbok dalam bulan Ramadan. Berkat bulan mulia usaha tangguh undi RUU355 akan menjadikan non muslim gementar dan Penyokong LGBT menangis. Ramaikan Padang Merbuk dan mari maki hamun DAP dan PAN. Menghalang pelaksanaan tangguh undi RUU355 dan tidak hadir bermakna Penyokong Ahok. Undilah Pas! Atau Umno sahaja.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Pas mmg kucing kurap. Cari makan dgn politik.

Anonymous
Guest
Anonymous

pas tak ubah seperti pengacau yang busuk hati untuk melihat PH dengan mudah memenangi PRU 14 seterusnya menjadi pemerintah untuk menyelamatkan malaysia,,,,tak boleh ka pas tumpukan matalamat nya yang sebenar untuk memperkasakan islam terutamanya berdakwah lebih professional lagi supaya masyarakat malaysia berbilang kaum lebih memahami seterusnya menerima islam,,,Pas tak sepatutnya menumpukan sepenuh masa semata mata cari makan melalui politik yang sudah jelas jauh menyimpang dan tersasar dan boleh mengotori kesucian perjuangan islam

Anonymous
Guest
Anonymous

Now everyone can become lobai..pas pis pus

Anonymous
Guest
Anonymous

harga pemimpin pas sekilo dah mahal sekarang .. macam harga ikan temenong jugak.. sebab itu boleh sembang kencang tapi ahli dah termenung pemimpin pas bukan tahu pun.. mahfus sorang pun hadi tak boleh kontrol..piraaa lebai

Anonymous
Guest
Anonymous

Dedak? Jom layan… betul ke tidak?

Watch "Bad & Evil Thoughts – Sign Of Hypocrisy" on YouTube
https://youtu.be/lveSLH5JQMQ

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng-geng lebai nak bertanding sampai 80 kerusi kat Parlimen, Geng lebai boleh tidak berbahas dekat Parlimen?.

Geng-geng lebai paham ke masalah-masalah ekonomi negara dan dunia.?

Setakat ini, jarang kita nampak Geng Lebai berdiri berbahas untuk mempertahankan hak rakyat.

Kalau setakat duduk diam aja kat Parlimen, geng lebai satu kerusi pun cukup. Tak payahlah sampai 80 kerusi. Nanti sunyi lengang kat Parlimen.

Anonymous
Guest
Anonymous
Anonymous
Guest
Anonymous

Parti hampas ni kalau berkempen untuk PRU nanti tiada siapa yang mahu datang. Jika PH menang dan berjaya membentuk kerajaan, kita gubal suatu Akta iaitu mana-mana jua parti siasah yang menggunakan atau memakai perlambangan nama sesuatu agama diharamkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Teramat bersetuju,,,demi menyelamatkan keagongan islam dari tercemar

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul !! ROC SPR patut ada Undang2, Nama Ugama tak boleh digunakan dalam Parti.
Terbukti burok akibatnya.
Bodoh atau Lawak apabila BERSATU tak boleh…Tapi ISLAM , boleh pulak???
Singkatan dari perkataan ENGLISH pun patutnya tak boleh. Tapi PARTI yg konon pro lebangsaan pun guna singkatan English.
Apa semua niii? cartoonland

Anonymous
Guest
Anonymous

Pilihanraya UMUM 14 adalah hidup mati buat UMNO @ DSN. UMNOPAS united adalah tajaan UMNO untuk PAS.
Jadi PAS sekarang boleh berkata apa saja waima jika mahu bertanding 800 kerusi pun mereka kata boleh menang.
Hakikat PAs sekarang berdepan dengan persoalan dari akar umbi yang kelihatan seperti tak sokong agenda UG ni.
Jadi kita dengarlah nanti apa perkembangan persidangan muktakmar PAS April ini…. samada ianya akan dihadiri oleh pemimpin tertinggi UMNO sebagai VVIP jemputan.

Anonymous
Guest
Anonymous

PERAK MAN MENGAKU WARGA SINGAPURA
MAI SINI MEROYAN TERPEKIK TERKINJA KINJA
DOKTRIN LEE KWAN YEW KIASU PALING CELAKA
BALIK SINGAPORK LANSUNG TIADA SUARA

AMOS LEE REMAJA SINGAPURA DAPAT SUAKA
REMAJA CINA CUMA KRITIK LEE KWAN YEW SAJA
PERAK MAN KO TU WARGA MELAYU SINGAPURA
KAU TU DI LAYAN LOW KLAS KAT SINGAPURA…

JALAN JALAN DI KOTA SINGAPURA
WARGA EMAS TUA BANGKA RAMAI BERKERJA
TENAGA KERJA LUAR DI IMPORT PULA
PERAK MAN KE MALAYSIA JADI BARUA PULA

…. BERAMBUS BARUA [email protected]

UBAH & SIMEN

INI KALI LAH…

Perak Man
Guest
Perak Man

Marah gila mat singapok
Macam terkena virus h1n1 dari pork
Mata kelabu tak dapat tengok
Diri awak tu pendatang tak sedar ke ngok..

Lidah buruk tak ubah lagi
Lee kuan yew diratib ibarat di rasuk
Hati2 awak tu darah tinggi
Tak pasal2 masuk wad nnt kerana stroke..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi gasak mat singapork tu

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikikikikikiki,,,,,,,Parti cap ayam dah mula berkokok nak bertenggek atas 80 kerusi,,,,,maklum ajalah, dah semula jadi,,, napsu jer kuat melampaui kemampuan dan kudrat,,,namun minda lemah,,otak ud*ng

Unknown
Guest
Unknown

Awak bodo sgt
Kalau 3 penjuru Yg menang adalah umno
Sbb pilihanraya dulu undi bahagi du
PR 56% ( Yg nak perubahan termasuk walaun) 44% umno ( Yg bodoh dan totok dan Yg Ada kepentingan dedak)
Kalau 3 penjuru 56 tu bahagi 2 lagi jadi berapa ….
bodo walaun ni tolong jgn gelojoh nak habiskan , simpan skit utk keturunan akan datang

Anonymous
Guest
Anonymous

Pemokiran lobai Topeng islam Palsu CyberSTUD_QSeben mmg mcm ni. Otak 1 way, OsSTUD gila mike dia pegang ceramah sedap ckp semua dia betul.
Authority ala Taliban, holier tha thou.Bodoh tiada hujung.
Bagi kuasa, dipukulnya budak dgn paip sampai kna potong 2 kaki,siap koma, lebih baik sembelih bg mati.

Ya Allah, TAMATKAN LAH sebarang sokongan pada Extremis2 yg pura2 dan mencemar ISLAM. Sedarkanlah umat Melayu2 yg Jumud Totok.
Hentikanlah kerosakan yg dilakukan UMNO yg ja proxy pada Jho Tahik Low.

Selamatkanlah Rakyat Malaysia

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas sudah pun jadi parti butir taik Toliban…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebutan dengung kena 2 harakat. Tahiiik Butiiir.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oooo…aku baru tahu..kalau 3 harakat macamana. Tahiiiiiiiik Butiiiiìiir.

Perak Man
Guest
Perak Man

Melalak lagi moron singapork
Udah berapa kali aku dah hempuk
Kat gay lang tak laku lagi ka bapok
Sampai kat sini pulak dia berkokok..

Itulah akak ramai dah pesan
Mat black afrika jangan dilayan
Kan abis lunyai akak punye dikerjakan
Sakit tu la puncanya akak meroyan..

Tak guna diajar mat singapork tu agama
Sembahyang subuh pun mungkin dia lupa
Menuduh dan memaki orang perkara utama
Haiwan bertopeng manusia, memang begitulah rupa..

Mat singapork your are a fool
You are just merely a tool
Charged people with word, just like a damned bull
That makes you are such a bloodyful..

Anonymous
Guest
Anonymous

PERAK.MAN MOLA.MEROYAN BALIK DAHH
NNPK GAYE NYER TAK TIDO SEMALAMAN
ANJING [email protected] GI BALIK LAA..
DI SINGAPURA SENYAP MACAM BANGANG

… puiiiiii……

berambus ko barua [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat singapork!!, kena kau dengan perak man…

Anonymous
Guest
Anonymous

apa yang pas lakukan ialah menunjukkan keinginan yang tinggi kepada penyokong menjelang muktamar. kesungguhan pas dalam bertanding daam pru14, kesungguhan untuk perintah, kesungguhan untuk tidak bersaing dengan mana2 parti politik. kesediaan untuk berjuang bersendiri dan menanam semangat kepada ahli untuk terus memangkah pas demi pemerintahan dan ruu355. mereka hanya melaungkan harapan kosong itu memandangkan mereka tahu penyokong mereka bodoh dan mereka inginkan habuan sahaja. pemimpin pas bukan tak tahu bahawa mereka menang kerana kesepakatan pemimpin pembangkang dan rakyat yang terus memberi undi tanpa perlu memikir siapa selain BN. sekarang mereka ingin memenangkan umno kerana sakit hati kepada bekas pemimpin pas… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

jgn ler terkezut kalau pas bertanding di semua kerusi pembangkang!

hadi adalah barua umno dlm pas. kalau umno boleh letak barua dia sebumbung dgn arwah nik Aziz, tak mustahil nak letak barua dlm parti.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ukur baju di badan sendiri…perintah terengganu dulupun sepenggal jer…perintah kelantan masalah rumah penduduk yg terlibat banjir dulu pun tak settle rasanya…masalah air bersih pun samalah jugak….renung2kan lah tahap kemampuan parti ko tu….bila berceramah ajalah yang hebat..borkokok lah sampai bila2 pun…

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuduhan dan tanggapan kumpulan pejuang hak asasi dan alam sekitar yang membela nasib Orang Asli di Ulu Kelantan yang diabaikan oleh kerajaan Kelantan pimpinan Ahmad Yakob selama ini sebagai sangaja dilakukan untuk memburuk-burukkan kerajaan Kelantan, terbukti hari ini ianya satu tuduhan jahat apabila Mahkamah Tinggi Kota Bharu telah memutuskan tanah seluas 9,361.5 hektar di Pos Belatim, Ulu Nenggiri, Gua Musang sebagai tanah adat Orang Asli. Dalam keputusan hari ini Hakim Zainal Azman Ab Aziz juga turut membatalkan pembangunan Ladang Rakyat seluas 1,000 yang dibangunkan kerajaan negeri terbabit dalam kawasan tanah adat Orang Asli. Dalam kata lain pihak Ladang Rakyat perlu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS tu parti politik,tak lebih tak kurang…..nak hidup tu pandai-pandai le jaja ni jaja tu, apa lagi kalau boleh corner market………

Anonymous
Guest
Anonymous

dapatkah AMANAH menunaikan janji mereka untuk mementang PAS habis-habisan kerana mereka sebelum ini berjanji akan meletakkan calon AMANAH untuk melawan PAS dalam setiap kawasan..PPBM juga turut berhasrat untuk meletakkan calon mereka setiap kawasan pilihan raya..perkara ini menunjukkan perpecahan dikalangan orang Melayu kian parah dan dasar pecah dan perintah DAP telah menunjukkan kemajuan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno pecah belah sebab Jibby pecat dan dedak. Termasok cytrop A9 pecah belah sebab ada yang tak dapat. Ini jenis pecah dan rasuah.

Pas pecah belah sebab Hadi Awang mulut tahik butir dan suka halau ahli sendiri keluar. Berambus sebab anak menantu nak bolot jawatan. Ini jenis pecah dan menantu anak buah.

Undi Umno = Undi Pas = Undi Jho Low = Bayar hutang 1MDB = Jual negara kepada China Komunis!

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Jangan jadi macam PAS cakap sahaja tapi tak buat kajian.

PH akan menentukan calun menang dan kekuatan sokongan pada parti.

Kalau calun PPBM boleh menang dan AMANAH yang kuat di kawasan maka Lebih baik letak PPBM.

Yang di utamakan ialah matlamat Najib tumbang.

Pembahagian berapa jumlah kerusi parti dikemudiankan dengan mengekal kan kerusi sedia ada sebagai kuota.

DAP tak lah terlalu kuat dari UMNO sampai boleh pecah dan perintah.

Melayu berpecah sebab ada yang sokong rasuah dan ada yang tolak rasuah.

Parti Islam berpecah sebab terima berjuta.. jangan salahkan DAP

Anonymous
Guest
Anonymous

A clear indication that PAS is on the way to extinction…alhamdulillah

Kamal
Guest
Kamal

Biarlah PAS nak bertanding banyak mana pun …. aku tak kan mengundi PAS lagi.. cukuplah di3GE yg lepas… itupun sbb aku sayang kat Allahyarham TGNA…

Anonymous
Guest
Anonymous

PERAK MAN NI PENGEMAR SYIAH
DIBELA [email protected] HARAMJADAH
LANTAK LA PAS TANDING BERAPA JUMLAH…
YANG PENTING BARUA BOLEH BLAHHH…

PARTI CAP BUNGA ADA 1 KERUSI
GEBANG KUAT SANA DAN SINI
38 KERUSI KEPUNYAAN CINA DAP
UKUR KOTE KAT BADAN SENDIRI

….KIKIKIKI..

…..

Anonymous
Guest
Anonymous

diakhirat nanti kamu akan diminta buktikan perak man dibela oleh [email protected] haramjadah. dah siap bukti?

Anonymous
Guest
Anonymous

Perak man, kau kasi ajar sama 12:19 ni berpantun, kesian aku tengok dia ni..

Perak Man
Guest
Perak Man

Tidak salah pada angan angan
Cuma ukurlah baju pada badan
Gunakan akal tengok keadaan
Bolehkah 80 kerusi perolehi kemenangan..

Parti lain di beri amaran
Biar pas aje umno dilawan
Yang peliknya bos bos parti berpelukan dan berpegangan tangan
Masihkah boleh dipercayai segala ucapan..

Satu perkara yang aku curiga
80 kerusi tu besar belanjanyer
Siapakah yang sudi menjadi penaja
Mungkinkah datang dari wang 90 juta tu ker?..

Anonymous
Guest
Anonymous

Tepat sekali patun awak Perak Man. Kesian tengok si 12:19 nak cuba berpantun.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hindraf Tamil Eelam, Cauvinis Dap, virus virus pluralist, free sex, lgbt, arak, judi, hak privacy mutlak, doktrin sosialis liberal melampau sudah bertapak dalam Pakatan Haram jadah.

Anonymous
Guest
Anonymous

KUTTY MEROYAN DI BUKIT GELOGOR
GOYANG LAJU TELO NYER BILA MARAH
BOBOI DAH PASTI BERKUBOR
KAT MANA PUN DIA UNDI PASTI KALAH..

.. kikikiki… ini kali lah….BERAMBUS…!!!!

BARUA [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

.

macam orang kemasukan kena renjis dengan air longkang…

hantu puncak alam sudah mari..

Anonymous
Guest
Anonymous

pemikiran sekolah pondok mmg gitu lah, kolot

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak lama lagi semakin sewel….makan dedak banyak sangat. Rakyat tak halal …tunggulah…

UP
Guest
UP

Biarkan…PAS dengan angan2nya…
sikap, pemimpin melayu PAS ni.. nanti, kalah teruk PRU 14, mereka akan bersifat sombong jugak.

Hati mereka, seperti hati puak2 pelampau!

mohd kamal
Guest
mohd kamal

Lobai-lobai pas ni elok belajar urustadbir kariah, surau dan masjid dulu sampai khatam. Selepas tu baru boleh fikir bagaimana pulak nak tadbir negeri mahupun negara. Pengalaman lalu dapat Trengganu jahanammmmm….dapat Kedah lingkopppp…ni bunyi dah Kelate pulak nak punohhhh. Parti sombong bongkak jangan mimpi nak menang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada masalah ka klu PAS tanding di kawasan cino… mung ni orang cino ka bukan…?

cecito sketttt…..

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Kawasan cina buat apa ada RUU?

PAS nak menang sebab RUU?

Nanti semua kedai makan pukul 7.20 semua sedang makan kena berhenti makan..

Lebih baik bertanding Kawasan orang asli..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kawasan orang utan lah

Anonymous
Guest
Anonymous

Ambo tak percaya dah kat Pas sejak ketiadaan nik aziz yg mengugat rancangan president sejak beliau sebagai Murshidul , kini hadi naik goncang pula krn berasakan ahli masih wala, walhal ahli ramai dah meluat dgn tindak tanduk beliau dan fatwa mengelirukan fasal ruu355 dan menyusahkan Melayu, sekarang pemimpin Pas bercakap seolah mcm mabuk todi, cth nak tanding semua kerusi wlpun dlm kawasan majoriti Cina

Anonymous
Guest
Anonymous

weh presiden pas pakai baju sedondon dgn najib byk kali woi, sehati sejiwa lah katakan…. puiiihh

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS AKAN MELETAKKAN 80 BUTIR TAHI DI 80 KAWASAN PARLIMEN UNTUK DIMAKAN SYAITAN UMNO MASA PRU-14

SELAMAT BERJAYA !
PARTI ULAMAK-ULAMAK SESAT + PARTI PEROMPAK-PEROMPAK

Anonymous
Guest
Anonymous
Guest
Anonymous

Sejak jadi khadam2 dajal ni makin teruk aku tengok golongan serban ni. Lepas ni chief khadam akan kuar amanat apa pulak la ni. Sejak jadi pelakon2 telonovela bersiri makin tak keruan golongan yg mengunakan agama utk duniawi. Maki caci gelaran menkafir n memunafikkan org seolah merekalah yang maksum. Pakaian tak melambangkan hatiyg penuh kebusukan. Akhir zaman mmg telah membuktikan manusia yg bertopengkan agama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa khabar semua barua barua kapiaq? dalam blog Budin bolehlah gebang lebih pasal orang berakal malas layan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapa yang berakal tu?

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Yang dapat 90 juta, bila lagi mau saman?

Jangan buat cerita lain. Tak guna. Cerita saman dulu.

Saman pun tidak nak bertanding 80 kerusi.

Sebahagian dan mungkin keseluruhan 90 juta adalah duit Haji…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau buatlah blog sendiri, baru tau hangpa tu berakal ke tak?

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah dapat duit 90 juta budin..duit ni lar jd war chest pas utk pru 14…dulu nak tanding bnyk2 kerusi mana ada duit….

Anonymous
Guest
Anonymous

80 KERUSI PAS BOLEH MENANG KAH……?
120 KERUSI PKR PLURALIST MURTAD KALAH LAH
80 KERUSI PAN SYIAH KAFIR MEME JAHANAM LAH
70 KERUSI BUNGA BLOM UNDI PARTI BUBAR DAHH.

… kikikikikiki… parti cap bunga gebang kutty gelembng sana gelembong sini… belom undi parti dah bubar laaaa….. kikikiki

..berambus barua [email protected]….

ini kali lah… haahhhh…!!!.

Anonymous
Guest
Anonymous

wahai lidah' pembawa adu domba beserta fitnah (Shahbudin.com) kenapa meracau tak tentu hala ? bukankah seluruh rakyat Malaysia sedang menderita akibat dari kezaliman UMNO – dan akan di tumbangkan melalui proses PRU ke-14 nanti. Katamu UMNO hanya tinggal para penyamun dan orang-orang yang bodoh – dakwaan mu segala bijak pandai (profesional) ada di dalam Pakatan Harapan BAHARU, jadi mengapa takut sekiranya PAS memilih untuk 'bersama' UMNO ? Alangkah hinanya kamu – hidup dengan segala macam kelazatan dunia dibawah pemerintahan perompak dan golongan yang bodoh – nikmat yang mana hendak kamu dustakan ? Ada orang berkata kepadaku – jika kau nak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau lah barua kpd hadi.

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Kaum India dapat berjuta dari Najib hasil usaha Zakir Naik yang juga berbangsa India.

Betul ke PAS sudah memilih untuk 'bersama' UMNO? Gila apa pulak suruh pembangkang jangan bertanding di kerusi PAS?

Anonymous
Guest
Anonymous

Orang PAS sume dah gila! Aku sanggup undi DAP dari mengundi bangsa sendiri yg terang2 mmg bodoh, menipu, mkn rasuah dan yg gila kuasa!!

Anonymous
Guest
Anonymous

dengan masa yang semakin suntuk menjelang PRU ke-14 bukankah lebih baik sekiranya kamu lebih risaukan keadaan tuan-tuan politikmu yang sehingga kini masih belum "bersama" untuk urusan perebutan kerusi ? supaya golongan yang jahil seperti kamu tidak lagi perlu berasa gundah gulana untuk memilih – jadikan PRN Sarawak sebagai kebodohan terakhir. Jangan terlalu sibuk "mengenali" musuh, sehingga kamu lupa dengan keadaan puak sendiri. Khabar spekulasi – PRU ke-14 bakal diadakan seawalnya pada bulan September dan selewatnya sebelum bulan May 2018. Lidah' yang jelik (Shahbudin.com) perlu fokus pada urusan Pakatan Harapan BAHARU dan jangan membuang masa untuk mengadu domba "musuh". Salam ya… Read more »

tatang ka
Guest
tatang ka

Inilah anak species babi hutan mengawan dengan lembu = unknown aka sahabat kerana pura pura marah DAP kafir tapi di belakang sembah,lutut,cium pungung,jilat,diliwat pun sanggup oleh Tuan Jho Low ketuanan cina. Ini lah munafik + kafirbabi = munakafir

Anonymous
Guest
Anonymous

Sesiapa yg terjumpa si unknown sahabat bn ini diminta tangkap budak ini dan HANTAR SEMULA KE HOSPITAL BAHAGIA TANJUNG RAMBUTAN.
Nampak gayanya sudah mula bercakap merapu semula.

Semasa baru keluar hospitak dulu cakapnya elok tak lah merapu sangat. Agak nya ubat sudah habis. Kerajaan pun sekarang mulai catu ubat…..kesian budak ni….

Anonymous
Guest
Anonymous

WAHAI SAUDARA 11.01 .DULU PARTI PAS JUGA BERSAMA DAP-MASA TU PASAL APA AWAK TIDAK MENGANGGAP AWAK JUGA BARUA. AWAKLAH SEBENARNYA MANTAN BARUA…..
SESUAILAH AWAK JADI PENGIKUT PAS UNTUK SELAMA-LAMANYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pesuruhjaya PAS Perak merangkap Anggota Jawatankuasa Pusat PAS, Razman Zakaria, berkata dengan kemenangan mereka di 80 kerusi parlimen, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang boleh menjadi perdana menteri.
– MalaysiaKini

���� ya ampun ����… Hadi PM Malaysia ke 7 ����

Anonymous
Guest
Anonymous

Eddie ah wang raja pop yeh yeh

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa salahnya, sape2 je boleh berangan nak jadi PM…. Puikkkkk

Anonymous
Guest
Anonymous

Puikkk…lobai makan rasuah. Ahli makan dedak. Puikkkkkk.
Agama apa kamu ni????

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku macam dah tawar hati dengan PH dengan Dr.Zakir Naik pun ko orang nak serang…nampak sangat PH dah jadi badut kafir.

tatang ka
Guest
tatang ka

Kafir lebih baik dari munakafir.

Anonymous
Guest
Anonymous

SIFIR MUDAH PENGUNDI MELAYU ISLAM
80 KERUSI PAS PILIHAN UNDI DICALONKAN
CALON KJAAN BUKAN ISLAM DARI BARISAN
MENANGKAN PAS ISLAM SEBAGAI GANTIAN
BARU BANYAK SUARA DI DALAM DEWAN

… MASA UNTUK BERUBAH 3 PENJURU PADA KAWASAN CALON KERAJAAN BUKAN ISLAM UNTUK DIMENANGKAN… 3 PENJURU UNTUK KAWASAN PEMBANGKANG PECAH UNDIAN…

… MASA UNTUK BARUA [email protected] BERAMBUS… MASA UNTUK ANJING PLURALIST DAN SYIAH MURTAD BERAMBUS….

INI KALI LAH…. UTAMAAN CALON BUKAN PARTI…

UBAH & SIMEN

tatang ka
Guest
tatang ka

Betul cakap kau wak simen. Kau penyembah tuhan khafir jho low= munakhafir undilah [email protected] supaya di belit belit dan di kencing selalu oleh tuan sebenar kamu bukan bijan atau hadi bawang tapi Presideng Jho Low. Hidup cina cakap tuan kamu tapi barua mcm kau tau apa. Ketuanan cina kafir la zaman bijan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lantak pas la nk bertanding berapa kerusi pun. Yg sibuk2 kenapa. Kalau PH nk bertanding semua kerusi pun ada siapa2 kisah?

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

PAS pun yang sibuk-sibuk heboh apa pasal?

Lepas tu mintak pembangkang jangan bertanding?

Sombong bodoh pulak

Anonymous
Guest
Anonymous

1033, cukup takut bila ada dedahan keatas strategi Thahalus WaBabi. penuh kotor dgn Najis 90J.
Thahalus WaBabi bertujuan meolong MO1 dan kapir BN menang PRU.

Ia juga melibatkan SUBAHAT MUNGKAROni JAHATALUL SETAN yg diamal oleh Team Topemg Agama Pelahap Dedak , dalam PAS sendiri

Anonymous
Guest
Anonymous

Parti lebai bengong!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Lobai makan rasuah

Anonymous
Guest
Anonymous

Celaka punya lobai

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Kenapa PAS tak cakap bertanding 120 kerusi.

Dari 80 kerusi sasaran PAS ialah 20, itu dikira baik.

Jadi kena lah letak 120, dan mungkin PAS boleh menang 30 kerusi dan itu satu peningkatan yang baik bagi PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hanya orang gila saja yg undi lobai2 paspork

Anonymous
Guest
Anonymous

200% SETUJU!!!!

tatang ka
Guest
tatang ka

Setuju bro

Mali Muyung
Guest
Mali Muyung

Salam bro. Nampaknya terbantutlah harapan kita menikmati peralihan kuasa angkara perbuatan parti PAS yg selalu flip flop.