PAS INGAT DIA SIAPA?

Dalam perkembangan terbaru, Pas melalui Ketua Penerangan Dewan Ulamanya, Dr. Khairuddin Aman Razali mahu semua parti-parti pembangkang tidak meletakkan calon di 80 kerusi Parlimen yang akan ditandingi parti itu.
Kata beliau, ia bagi memberi laluan Pas berdepan satu lawan satu dengan UMNO dan BN di semua kerusi tersebut.
Amboiii…. bukan main besar hajat dan permintaan Pas kali ini?
Tetapi, siapa dan apa kedudukan mereka dalam gabungan parti-parti pembangkang?
Bukankah Pas sekarang ini tidak terikat lagi dengan Pakatan Harapan, sebaliknya sudah berada dalam blok ketiga yang dinamakan Gagasan Sejahtera bersama Ikatan?
Melalui blok ketiga itu, tidakkah Pas bebas bertanding di mana-mana saja kerusi yang disukainya, bahkan dulu pernah berkata, sedia berdepan dengan sesiapa saja dan yakin menang di sebahagian besar daripadanya?
Kenapa sekarang sudah mula mengendur nada dengan meminta parti-parti pembangkang lain agar jangan meletakkan calon di kerusi yang Pas bertanding?
Dalam pada itu, bagaimana Pas boleh sesuka hati meminta Pakatan Harapan agar jangan meletakkan calon di 80 kerusi Parlimen yang ingin ditandinginya?
Adakah Pas merasakan mereka adalah “abang besar” dalam pembangkang?
Apakah Pas saja yang ada kouta atau jumlah kerusi ingin ditandingi, manakala parti-parti lain mesti tunduk begitu saja kepada mereka?
Tidak mungkinkah, jika diberi laluan nanti, Pas akhirnya akan berpakat dan lebih cenderung untuk memberi laluan mudah kepada  UMNO dan BN sebagai membalas budi kerana memberi laluan membentangkan usul Akta 355 dah kemudian membentuk sebuah kerajaan campuran dengan tujuan mengekalkan Najib Razak sebagai Perdana Menteri?
Atau mungkinkan apa yang diluahkan oleh Dr. Khairuddin  ini menandakan Pas ingin kembali semula menyertai Pakatan Harapan?
Tetapi, sama ada mahu bersama Pakatan Harapan, apatah lagi jika tidak, bukankah  agak keterlaluan bagi Pas meletakkan hak mereka di 80 kerusi Parlimen untuk ditandingi sebelum sebarang perbincangan diadakan?
Dalam pilihanraya 2013 lalu, Pas hanya bertanding 73 kerusi Parlimen saja, maka bagaimana tiba-tiba boleh meningkat kepada 80 kerusi pula?
Sementara Pas tidak mahu kerusi mereka disentuh atau diambil oleh pihak lain, parti itu sebaliknya awal-awal lagi sudah menunjukkan kecenderungan ingin mencuri hak parti lain.
Macam mana tu?
Selain itu, adakah luahan Dr. Khairuddin ini  juga sebagai tanda-tanda awal bahawa hubungan Pas dengan PKR tidak jadi dan masih sayang untuk dileraikan, walaupun ia sepatutnya akan diputuskan dalam Muktamar pada 28 April ini? (ShahbudinHusin 23/04/2017)
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:47 pm

103
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
TajulAnonymoustatang kaZack ArmstrongMr J Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

AUDI Q7???????????????

Anonymous
Guest
Anonymous

pas parti paling bodoh di malaysia. ada hati nak tawan perak dan pahang? kedah dan trgganu pun pegang sepenggal sj. phuii. x nak berunding dan sanggup bertanding tiga penjuru. skrg isytihar bertanding 80 kerusi? pas dgn umno sama sj. dua2 kaki rembat duit. umno guna bangsa pas guna agama utk mencandui pengundi. pemimpin pas cermin diri skit

Anonymous
Guest
Anonymous

lagi elok tiga penjuru. boley tau berapa kerat undi yg pas akan dapat..

Anonymous
Guest
Anonymous

DR ZAKIR NAIK PULAK DIJADIKAN BAHAN
MIC MCA DAP PKR CAP BUNGA DAN GERAKAN
WAHAI PENGUNDI MELAYU DI SEMUA KAWASAN
PILIH CALON PAS DAN UMNO BERAGAMA ISLAM
PENGUNDI MELAYU ISLAM TAKKAN TAK FAHAM2…

semua pengundi krna bijak undi.. undi calon bukan parti semua pengundi Islam Melayu mesti di menangkan calon yg bukan iskam tapi mewakili parti kerajaan perlu ditolak srmoga Dewan Rakyat dikelilingi calon umat islam

…BERAMBUS BARUA [email protected]….

INI KALI BRRANI BERUBAH DAN SIMEN….

Anonymous
Guest
Anonymous

DAULAT TUANKU ARI BERSEJARAH ARI INI
BARUA SINGAPORK KUTTY DAN ALJUBOORI
PLURALISMA DAN SYIAH GAY DAN LGBT
BERAMBUS BARUA [email protected]

…..INI KALI.LAH….

Anonymous
Guest
Anonymous

Anjing Najib MO1 ini menghina YDP Agong. Ucap daulat Tuanku tetapi bersama kata kotor. Mesti budak Bangla penyokong Najib MO1.

Hormat sikit YDP AGONG!
DAULAT TUANKU!
ALLAHU AKBAR!

Anonymous
Guest
Anonymous

911 akn ditahan ptg nnt atas kesalahan Akta Lest Majeste. Biadap sungguh !!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Lawak Lobai tahik butir. Din Ayam menantu TG tahik butir sedang tekun baca amanat TG tahik butir. Agama suku, politik suku, jadi kafir, Umno ikut Perlembagaan penjajah, tentang Umno bukan sebab nama Umno…Tiba di perenggan akhir Din Ayam menjerit. Pokkkkkk.. oh Pooookkkkk.. TG tahik butir kelam kabut datang. Mende mung Ding Ayang barua jahanang jebong babi natang. Jerit macang pondang siang? TG tahik butir bertanya sopan. Ding Ayam menunjukkan sesuatu pada bahagian akhir Amanat TG tahik butir. TG tahik butir tak napok macam Presiden KUIS, dia pakai spek tengok-dekat-dekat… TARIKH TAMAT TEMPOH 2015. Untuk Ahli Pas Sahaja. Dah keracunan amanat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pandai juga ya kau buat cerita. Memang menarik.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lobai2 tahalus taik babi.

Anonymous
Guest
Anonymous

terbaik kawang oo, haha

Anonymous
Guest
Anonymous

En somi..seronok ke audi tu..kikiki,pas pis pus

Anonymous
Guest
Anonymous

BERAMBUS BARUA LEE KWAN YEW CELAKA [email protected] …..

DAULAT TUANKU…..!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU 14 DAH DEKAT SANGAT DAH
BERAMBUS PLURALIST DAN SYIAH
BARUA MAMAK ALJUBOORI HARAMJADAH
ANJING [email protected] BOLEH BLAH….!!!!

…PERINGATAN PADA PLURALIST MURTAD.. SYIAH KAFIR HARAMJADAH MUTAAAH DAN TAKKIYAH.. PRU 14 SRMUA BOLE BERAMBUS BERSAMA BARUA [email protected] ….!!!!

INI KALI LAH…..

UBAH & SIMEN

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok lah anjing Najib MO1 yang berambos. Gigit pencuri gigi dah tumpul. Tak berambos tembak kasik mampos. Anjing Najib MO1 tak guna.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembangkang ada tapi lu PAS apa? Gua ingat lu layak jadi Pegangkang. Olang mahu taruh 81 kelusi lawan BN olang punyak sukak lah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Projek ladang rakyat kelangtang alasan utk rompak balak.

Tuduhan dan tanggapan kumpulan pejuang hak asasi dan alam sekitar yang membela nasib Orang Asli di Ulu Kelantan yang diabaikan oleh kerajaan Kelantan pimpinan Ahmad Yakob selama ini sebagai sangaja dilakukan untuk memburuk-burukkan kerajaan Kelantan, terbukti hari ini ianya satu tuduhan jahat apabila Mahkamah Tinggi Kota Bharu telah memutuskan tanah seluas 9,361.5 hektar di Pos Belatim, Ulu Nenggiri, Gua Musang sebagai tanah adat Orang Asli.

Anonymous
Guest
Anonymous

Seorang Lobai zalim terhadap hutan Kelantan tanah OA.. yang juga tidak tunai janji letak jawatan MB selepas gagal laksana Hudud Kelantan. Pengganti TG Nik Aziz yang gagal. Patut ganti dengan MB Amanah yang lebih dekat perjuangan dengan Tok Guru. Bukan takat dekat samo anak bini Tok Guru semata. Perjuangan dan pemikiran Tok Guru diubah2 sesuka hati sampai sanggup menjumudkan nama Tok Guru untuk puak2 tertentu. Sangat tolol.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jaga orang asli pun tak mampu, ada hajat nak jaga satu malaysia. Piiirah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Asal hutang Kelantan dulunya di sub kan kpd contractor Dap, untuk membalak dan, mereka Dap telah menerokai lebih dp apa yg sepatutnya, sehinggakan termasuklah kawasan OA itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Hahaha.. DAP lah rupenya puok Pas duk pertahan sampai arah Jabatan Hutan roboh dan bakar bangsal hadangan OA buat halang lori balak masok? Guana Hadi Awang nak jawab bila Pas Kelantan bekap DAP ni? Hadi Awang kan musoh DAP no 1.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikikikikikiki,,,,,,,Parti cap ayam dah mula berkokok nak bertenggek atas 80 kerusi,,,,,maklum ajalah, dah semula jadi,,, napsu jer kuat melampaui kemampuan dan kudrat,,,namun minda lemah,,otak ud*ng

Anonymous
Guest
Anonymous

Walaupun pas sudah semakin sasau dan sesat,,,,namun harap2 tidak lah sehinggakan sanggup bersekongkol menggadai negara,,,,,takut2 tak cium bau syurga

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila agaknye Lebai muda ingusan meleleh-leleh ini nak bercakap tentang 1MDB dan MO1? RUU355 siap minum2 teh di London dan ada Himpunan 20K Purple Kaler Padang Merbok. Jet Jho Low disita di Seberang Tambak berapa ekor Pak Lebai yang pergi check dan bertanya pihak berkuasa? Bank Singapore berusia ratusan tahun tutop akibat ubah wang haram oleh 1MDB arahan MO1 ada Lebai pergi selfie2 tak? Dekat aje Lebai naik Porsche, AudiQ7, Range Rover, Merc dan kete mewah lain. Ahli Pas biasa mana ada duit nak ke Singapore? Setakat terjerit2 di bawah pentas ceramah dan sedekah tin milo boleh la singgit dua.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

super yatch equimati Kpala Butir Tahik Low dock kt Phuket lama dah tu.
Libai ASeben boleh pi recce tgk nyam2 pun ranai situ, songkran lagi…surgawi dooniawi al takri. Apa lagi? Buat la kerja sikit, jgn ahli nmpk shubaha wal mungkaroni pulak. Cone on u can duit!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Cannot check Spore meh. Pas and Low same DNA lorr. Both eat illegal money from MO1! Maybe eat porks too?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah5..
Ketawakan si lobai2 yg mabuk tu
Tempat dia..dia tak bg parti lain lawan
Tapi..
Kat tempat orang..dia kata dia akan letak calun2 dia..
Pooooorahhhhhh punya lobai.
Lu ingat orang lain bingai mcm kau ka lobai2

Anonymous
Guest
Anonymous

Modal politik Geng-geng Lebai PAS,

RUU355 + Hentam DAP + Tolak Tahalus Siasi + Rebut Kerusi = Dapat Kuasa

Modal Politik Pakatan

Mengurang Kos Tinggi + Tolak Rasuah + tolak GST + Pendidikan Baik + Pakej Kesihatan + Reformasi urus tadbir lebih baik = Kebajikan Masyarakat.

Geng-geng lebai manalah tahu sangat ekonomi. Dekat Parlimen pun tak banyak bercakap, banyak diam aja.

Kalau bab menghukum orang, ubatkan masalah buatan orang, itu memang handal.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tahalus taik babi

Mr J
Guest
Mr J

Sayang ada orang Islam sendiri yang tak suka parti-parti Melayu Islam bekerjasama. Sanggup sebarkan fitnah 90 juta dsb. Beriya menaikan pakatan yang dipimpin oleh orang kafir yang jelas menentang Islam. Sedarlah saudaraku sebelum terlambat. Islahkanlah sesama kumpulan Islam sebagaimana dikehendaki Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sayang ada orang Islam sendiri yang suka parti-parti Melayu yg tooeng agama, dan gagal amanah.
Bekerjasama hina Islam.
Sanggup telan anak buyir tahik low 90 juta siap mo.ey trail. Tak beraji saman.
Dah yu, sanggup fitnah kata pihak yg dedahkan sebagai fitnah.
Kesian kan? STUD 2350.
Dah jelas elok simpan Partai pura2 Lobai kuat kincun QSeben , dgn geng A9 nya

Anonymous
Guest
Anonymous

Haram bekerjasama dengan kleptokrat dan penjenayah MO1. Islam Syiah ala Puak Khawarij dalam Pas saja wajib kerjasama assobiyyah dengan Najib. Semoga sedara sempat bertaubat dan jauhi Bani Hadiyyah 90J.

Mizie Kutar
Guest
Mizie Kutar

Kepada pemimpin PAS..anda bukan saja melakukan pengkianatan pada pejuangan asal parti malah lupa pada amanat pemimpin terdahulu..AL-FATIHAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU 14 SUDAH TIBA
MASA KITA BERSUARA
PLURALIST SYIAH BERAMBUS SEMUA
BERAMBUS BARUA SINGAPURA

….. INI KALI LAH..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS TANDING 80 KERUSI BOLEH MENANG
PKR TANDING 120 KERUSI SEMUA REBAH LAH
PAN TANDING 80 KERUSI MME JAHANAM
BERSATU TANDING 30 PARTI BUBAR DAH

KIKIKIKIK

Anonymous
Guest
Anonymous

AKU TETAP AKAN UNDI PAKATAN HARAPAN BILA PRU-14 KELAK.
BILA NAK UMUM PILIHANRAYA NI !
NAIK CEMUIH DAH NI….
PAS TOLONGLAH PENGARUHI PM AGAR PRU-14 NI BUAT CEPAT SIKIT,SEBELUM PUASA LAGI BAIK….
SAMA-SAMA KITA LIHAT SIAPA PILIHAN RAKYAT…

Anonymous
Guest
Anonymous

Monyet kikiki rupanya… Patutla hujah tak ada ,mcm makhlok perosak. Samseng Islam. Aikkk, islam ada jawatan samseng ka STUD?

Anonymous
Guest
Anonymous

Firman Allah SWT“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.” (Al-Baqarah 2:120)“Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: “Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Satu dari ciri kaum Khawarij menurut Nabi Muhammad saw adalah mereka membaca Al Qur’an dan Hadits, namun tidak diamalkan. Ucapannya tidak melampaui kerongkongan mereka. Hanya di mulut saja. Al Qur’an dan Hadits tak sampai ke otak mereka. Tidak dipahami. Karena taqlid pada Syekh mereka, penafsirannya bertentangan dengan Jumhur Ulama. Akibatnya selain mencaci sesama Muslim dengan kata-kata yang menyakitkan seperti Munafiqun, Ahli Bid’ah, Kuburiyyun (Penyembah Kuburan), Musyrik, Sesat, Kafir, dsb, saat kuat, mereka membunuh sesama Muslim. Khalifah Ali adalah korban pembunuhan Khawarij yang pertama karena menurut kaum Khawarij Ali sudah sesat/kafir. Berbagai ayat Al Qur’an dan Hadits mereka pakai, namun kesimpulan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS MEMANG KHAWARIJ….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kafir harbi, munafik liberal takut berbahas dengan Zakir Naik …sibudin ada tak ciri ciri ni…SAYA pernah melihat dan mendengar ceramah yang disampaikan oleh penceramah Islam yang terkenal bernama Dr Zakir Naik secara langsung atau video, dan saya dapati beliau membawa mesej kedamaian serta keharmonian sejagat secara bijaksana dan berhemah untuk kebaikan manusia di dunia ini.Kepakaran dalam ilmu perubatan, ilmu perbandingan agama, kebijaksanaan dan sikap berhemah dan kepetahan bercakap yang dimilikinya menyebabkan beliau boleh menjawab semua soalan dengan baik, dan mengalahkan hujah-hujah orang kafir, termasuk sami dan paderi yang cuba menafikan kebenaran dibawa agama Islam.Bahkan, Dr Zakir Naik berjaya mendedahkan pembohongan,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Stud, ZN pakar comparative religion, (faham kan?).
Dia mmg terbaik, apabila berlaku hujahan atau sanggahan yerhadap Islam.
Apa kaitan itu dgn pandangnan rendah STUD terhadap Tuan tanah Budin dan sewaktu dgn nya?
STUD (faham?), terbit bibit riak tu. Muhasabah sikit.
Kalau tak mau , MUHASARAWAK pun ikut suka STUD la. Jgn Ekk lebih. PUS90J dh hampir puous tu, meracau mcm nak Partai nak abeh umur tu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Oposisi ni pas ke…senang je dia minta…pi lah tanding lawan dap tu kalu berani…

Anonymous
Guest
Anonymous

Lobai KINGCUN sadonia, Wal Eddy Penh Al Teko, nak masok Kepong.
Takbeer !!

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn nak perasan nak perasan sgt, pru14 nanti Pas bukan tambah kerusi tapi hilang kerusi , lepas ni dok bersila lah ramai dgn ratib yahana

Anonymous
Guest
Anonymous

Kata nak tamatkan Tahaluf Sarsi.

Kalau dah tamat, tak payahlah cerita panjang-panjang.

Tak payahlah nak layan sangat Geng-geng Pak Lebai.

Orang sibuk pasal kebajikan rakyat, dia sibuk nak menghukum, nak tamak kerusi.

Yang hal-hal rakyat, apa PAS nak buat?

Pak-pak lebai kerusi banyak banyak boleh ke selesaikan masalah rakyat.

Berapa banyak pak lebai yang boleh berdebat di Parlimen?

Yang ke hadapan Mahfod saja, yang lain-lain 80 kerusi boleh debat atau diam aja dekat Parlimen?

Anonymous
Guest
Anonymous

Katalah, menang semua 80 kerusi tu…
Bila disuruh buang undi utk mana² usul BN yg tidak menyejahterakan rakyat, wakil² yg menang ni pulak, amik pendekatan "berkecuali"….!

Anonymous
Guest
Anonymous

pas sejak makan dedak sudah bertambah semangat. pemimpin pas ingat semua orang guna kepala lutut seperti lebai pas berfikir. orang dah tak percaya seduit pun dengan cakap lebai pas. orang munafiq biasanya bila tiba saat berjuang dia akan melarikan diri dari bertanding..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas Pis Pus nak mampus perasan hebat tak sedar diri dah masuk jerat tak lama lagi kena sembat akhirnya parti lobai akan merempat.
Woi lobai ko faham politik kerr…oang masuk politik mmg tujuannya nak bertanding, ko sape nak halang2 oang nak tanding, cukup syarat dan ada kelayakan SPR pun tak boleh halang tau tak….
kpd Pakatan Harapan teruskan perjuangan tentang habis2 habisan umno bn pas….
sayonara pas pis pus…….

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa pasal korang meroyan sakan bila PAS bukan mulut…

Dan korang boleh lihat PAS buat dēk saja,( tak kisah) bila korang cakap

TAKUT KE???

.

Anonymous
Guest
Anonymous

2057, Takut anak butir tahik Bijan kau !!.
Selama ini Partai pendusta agama ini syok ceramah sorang2 sj. 1 way sbb mike ditangan dia, pentaksub dibawah dengar, gelak, gelak dengar. Momok neraka, ooo takooot.
Tapi sini Blog Budin kasi open 2 way, hujah la, apanya kata takut makut , lalut la ko ni.
Sia2 dapat dilantik dalam Squid CyberSTUD QSseben.
Minta la bantuan rakan SongsangA9 ko tu.
Tahik Low la ko ni ! HamPAS

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah sah ppbm dapat satu biji anak butir tahik matdey kerusi dlm pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

2304 makan sisa tahik low 90j. mana hujah kamu? buat habiskan A9 saja.

geroboksepatu
Guest
geroboksepatu

Rupa2nya PAS dh pun tikam kawan Dari belakang masa PRU 13 dulu, patut lah banyak kerusi PKR Dan PAS geng Mat Sabu kalah dulu, ini mainan pashadi lebai songsang Audi punya idea najis.

Anonymous
Guest
Anonymous

SALAM SAUDARA 20:57, PAS BUKAN BUKA MULUT, TAPI MENGUAPKAN SAKAN MENGANTUK , BILALAH RUU355 NI NAK DIUNDI(BUAT APA MAIN-MAIN SOROK-SOROK)

Anonymous
Guest
Anonymous

Sila lihat..tiap2 kali lebai2 Pas keluar statement, semua.statement bodoh 2 belaka. Menunjukkan Pas pimpinan lebai2 bodoh. Kelebihan mereka setakat baca doa &'buat tahlil,… lebai2 kampong dulu pun lagi terror.

Anonymous
Guest
Anonymous

TAHNIAH SAUDARA KU JAMAL SORANG PEJUANG
TERKINCIT KINCIT ADAM ROSLEY KO KERJAKAN
ASSMIN MAK LAMPOR DAH MIANG SATU BADAN
KERANAMU JAMAL SELANGORK AKAN TUMBANG

… TAHNIAH SAUDARA JAMAL KALAU SI PEJUANG INI TIDAK DEDAH ADAM ROSELY RAKYAT SELANGORK TAK TAHU… HILMAN DAN AMK PROKSI ASSMIN BILA NAK DITERAJANG …?

…BERAMVUS BARUA [email protected]

Anonymous
Guest
Anonymous

Eksyen lebih lobai Q7..boleh arah lain jangan tanding kawasan dia nak tangding…dia ingat kawasan tu bapak dia punyer..

Anonymous
Guest
Anonymous

.
.

Di Perak, PAS minta UMNO jangan bertanding. Selepas itu PAS minta pulak pembangkang jangan bertanding.

Akhir nya UMNO tak bertanding, PH pun tak bertanding.

Bayang kan lah betapa sunyi nya Parlimen…

PAS tolong lah jangan lah perlekehkan pemikiran orang lain.

Begini ke cara PAS bertanding PRU, sedangkan BN dan PH berusaha mempengaruhi rakyat dengan pelan dasar dan apa yang akan ke dua-dua nya akan lakukan jika dapat memegang kuasa.. PAS cuma harap BN dan PH tidak bertanding.

Mengarut betul….

Anonymous
Guest
Anonymous

Kikikiki..

BILA PAS KATA TAK PAKATAN MEREKA MEROYAN
KALAU PAS BERSAMA MEREKA SUMA PUJI PUJIAN
AL MAKLUM BARUA [email protected] NAK MATI KAN
PRU 14 KITA BUKTIKAN JAHANAMLAH PAKATAN

…..BERAMBUS BARUA [email protected] ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan teguk apa apa kat dia ni..takut nanti bertambah meroyan..lupa makan ubat tadi nii..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila pas tanding lawan umno. Dimaki hamun difitnah…bila pas sedia bantu umno untuk menang mulalah pas dibela..

Umno hipokriy….tapi pas dan lobai yg dah disuap 90 jota bodohh…
Mat singapork mengada lebih…

ZZ
Guest
ZZ

Dah ada pengalaman tipu kerusi bertanding 3 penjuru,tak perlu dengar lagi parti fatwa,klau nak masuk PH..klau tak abaikan parti fatwa ada expired..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS bertanding untuk suka-suka saja.

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat bini ramai cakap pun mamai..

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS parti langsung tak boleh pakai..tambah bini boleh lah..PAS PIS PUS..

Anonymous
Guest
Anonymous

parti audiqtporsherangerover samalaysia nak 80kerusi…heheheheh…My foot..

Anonymous
Guest
Anonymous

rasanya mamat tu salah chanel. kalu ikut pas perak, dia minta umno tidak bertanding di 80 kerusi parlimen yang pas tandingi bagi menentang pembangkang. ini disebabkan pas menyokong umno umtuk terus berkuasa dan pas sebagai tuan penasihat sahaja. jadi pelik la mamat ni bila bercakap, salah minum air ketum atau air tuak atau telan pil kuda?

Anonymous
Guest
Anonymous

Ooooo batu sangat lagi Pis momok kunun DAP SingaPORK berlagak nak rampas title Abang Long.
RUPA2NYA SIRAM KINGCIN EKKK?
Jadi PUSlah yg tanam niat tak elok nak kuasa.

Ingat gila Qseben saja..terok juga puak LowBye ni. HamPES

Anonymous
Guest
Anonymous

malu aku org melayu bertopengkan islam berperangai macam ni

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS nk bagi walkover kpd BN ke

Anonymous
Guest
Anonymous

Ya… baru dapat 90j sudah pandai nak lawan taukeh(umno)….sifir mudah saja….bila pakatan beri dia 80 kerusi depa confident menang. Jika umno dapat kurang 80, depa tuntut kerusi PM.
Jika puak puak almunafikun dapat kuasai malaysia….
Negara kita kiamat, saperti negara arab.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS tak reti ukur badan sendiri.

Angan2 mat jenin

Berfantasi tak berealiti
Berauta tak berfakta
Berkepalsuan lupa pada berkebenaran

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi naik unta, jadi sawan

Kamal
Guest
Kamal

Baru masyuk RM90M dah besar kepala… kalau 2.6B berganda2lah kepala pas pis pus nih…

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Kalau dapat 2.6 bilion mesti terus gila.

Tajul
Guest
Tajul

Gila Babi

Babi pun tak gila macam dia

Brite Lite
Guest
Brite Lite

Sapa boleh jamin PAS takkan main acilut dan pegi bertanding 20 kerusi lagi? Atau 40 kerusi? Atau semua tempat dia pi boh? Camne kalau dia tarik diri bagi UMNO menang dan bertanding tempat lain? Dulu PRU13 dalam ada persetujuan, dah berjanji pun sempat tikam belakang 7 kerusi kawan. Dah lepas tikam berlagak pulak tu, "terpaksa" kononnya untuk menentang komunis lah… amboi… takde talipon kot nak call pemimpin bagi info… tikam dulu baru nak cakap kononnya. Track rekod penipu macam ni mana boleh pakai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Iya entry Kali ni lebih elok daripada entry yg sbkm ni..

Anonymous
Guest
Anonymous

Lepas ni,jgn mimpi pas boleh menang ssorang2,lupa ke,msia ni negara pelbg kaum,balik le cite lama hilang deposit,ingat kata org tua2, sombong jangan,BODOH SOMBONG lagi le jgn….

UP
Guest
UP

PAS bukan lagi pembela rakyat dan negara. PAS sudah jadi parti samseng agama!

Minta 80 kerusi? utk suka2 sahaja.

Mat Gunong
Guest
Mat Gunong

Ini lah yg dikata kan, " kera sumbang, bersembang sorang sorang"

Anonymous
Guest
Anonymous

Mat gunong, dia tak sembang sorang sorang, dia tengah sembang dengan ikatan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Patut kita gelak saja kat pas ni. Rupanya ini cara dia nak menang 80 kerusi. Lebih baik cakap jangan sapa sapa bertanding di 80 kerusi tersebut..

Anonymous
Guest
Anonymous

Susah betul nak faham cara orang pas ni berfikir..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sepatutnya beliau sarankan perkara ni pada sahabat karib mereka, si umno tu supaya tak bertanding di kaw pas supaya matlamat 1 lawan 1 tercapai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itulah namanya politik natang , bukan politik matang. Cilakui punya parti anak butir taik UMNO nih!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang seorang yang bijaklah khairudin ni. Cadangan dan strategi beliau ni patut di ambil secara serius oleh pemimpin pakatan harapan. Bukan calang calang orang yang boleh memberi idea, cadangan, strategi dan pandangan sebegini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Khairudin ni hidup dalam dunia khayalan yang dia cipta sendiri..

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas dah takut dengan pertembungan tiga penjuru.

Anonymous
Guest
Anonymous

Nasib baik la pas tak ada dalam PH. Bayangkan sekiranya mereka bersama PH, ini yang mereka nak, kalau tak setuju mereka ugut keluar PH, pilihanraya pula makin hampir….

Bayangkan lah apa yang akan terjadi. Rakyat akan lihat bahawa PH bermasaalah. Maka tersenyumlah umno…berhati hatilah…

Anonymous
Guest
Anonymous

delusional
perasan kuat
perasan rakyat suka kt parti dia
sama perangai mcm najib

Anonymous
Guest
Anonymous

Indah sungguh mimpi di khairudin ni

Anonymous
Guest
Anonymous

JANGAN DOK LAYAN PUAK PARTI AJARAN SESAT.
DEPA TAK DUDUK DLM PAKATAN, DEPA BERI AMARAN PADA PAKATAN?
OTAK SUDAH BIUL!!!.

Zack Armstrong
Guest
Zack Armstrong

Ostad Q7 dah buang tabiat tu. Dia tak sedar pas dah nak mampuih.