NAJIB KATA, BN AKAN MENANG PRU 14 DENGAN BANTUAN PAS….

Selepas sekarang Pas seolah-olah sudah berada dalam dakapan UMNO, Najib Razak dilaporkan meluahkan keyakinan dalam beberapa perjumpaan bahawa BN akan menang PRU 14 akan datang ini.
Seorang pemimpin UMNO yang banyak kali menghadiri perjumpaan tersebut berkata, Najib tidak pernah memperlihatkan kebimbangan atau mood lain selain keyakinan untuk menang dalam setiap pertemuan yang dihadirinya.
Najib seterusnya dilaporkan meminta, momentum kemenangan yang ada ketika ini perlu terus dikekalkan sehinggalah tarikh pilihanraya diumumkan.
Keyakinan Najib terhadap kemenangan itu dikatakan tidak lain ialah berikutan pertolongan tidak langsung yang dihulurkan Pas melalui keinginan parti Islam itu untuk memastikan berlakunya pertandingan tiga penjuru dalam PRU 14 nanti.
Najib juga dikatakan tidak begitu memperdulikan sama ada parti-parti komponen bukan Melayu dapat menyumbang kerusi atau sebaliknya kerana melalui pertandingan tiga penjuru itu nanti, ia sudah memadai untuk BN membentuk kerajaan.
Tentang hubungan dengan Pas yang dilihat seperti bersama UMNO, tetapi tiada sebarang perjanjian rasmi dan dalam masa yang sama masih juga meneruskan perbincangan dengan Bersatu, Najib dilaporkan melahirkan keyakinan agar “usah bimbang dengan pendirian Pas.”
Najib seterusnya memberitahu, usah peduli atau terkesan dengan sebarang tanggapan serta tohmahan mengenai hubungan baik antara UMNO dan Pas sekarang, termasuk mengaitkannya dengan wang ringgit dan sebagainya kerana yang penting ialah matlamat untuk menang pilihanraya.
Memang sejak minggu-minggu kebelakangan ini, Najib mula menyibukkan diri dengan menghadiri beberapa perjumpaan tertutup dengan beberapa kumpulan dalam UMNO serta agensi-agensi yang ada kaitan dalam membantu kemenangan BN.
Keadaan ini memberi petunjuk bahawa tarikh pilihanraya semakin hampir dan tarikh yang paling banyak disebut untuk Najib membubarkan Parlimen ialah selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri.
Soalnya, dengan keyakinan Najib bahawa BN akan menang PRU 14 akan datang melalui bantuan secara tidak langsung oleh Pas itu, sedarkah parti Islam itu mereka kini seolah-olah sedang dipergunakan oleh UMNO?
Apakah Pas rela diperlakukan sedemikian oleh UMNO yang selama bertahun-tahun selama ini dianggap sebagai musuh paling utama atau ada faktor lain yang mendorong ia terjadi?
Selepas BN menang pula, apa ganjaran yang bakal diterima oleh Pas?
Adakah Pas akan bergabung dengan UMNO untuk membentuk kerajaan campuran dan seterusnya bakal menganggotai kabinet?
Atau mungkinkah, jika jumlah kerusi BN mencukupi untuk membentuk kerajaan, Pas akan ditinggalkan begitu saja oleh Najib dan UMNO? (SH 21/02/2017).
Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 26 March 2019 — 1:45 pm

129
Leave a Reply

avatar
0 Comment authors
Anonymousjohn doeTajullabu labicass Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Mat klepto beri isyarat hingga ke pru nanti bn jangan jolok sarang tebuan, oopss serban.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pada pandangan sye,semua pihak ade kelemahan masing2. Tak semua yang sempurna. Bergantung pada individu terbabit. Jadi kita sebagai pengundi yang waras,sedikit sebanyak buatlah kajian terhadap setiap parti2 yg bertanding. Nilai sehalus2 nya dan undi. Itu yang terbaik. Undi kita ini yang akan menentukan ke mana haluan masa depan negara kita akan datang. Cari sumber yang betul dan boleh dipercayai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah di layan puak2 P… A…. S ni yg terkenal dgn strategi tumpang tuii dan ambil kesempatan

Puak… Akal… Senget
Puak… Akal… Singkat
Puak… Akal… Sempit
Puak….Akal… Selenge

john doe
Guest
john doe

Sebagaimana Najib dilaporkan yakin akan memenangi pilihanraya melalui bantuan PAS, saya pula sangat yakin Najib akan tumbang. Najib punya kira-kira sendiri dan saya juga punya kira-kira sendiri dan kira-kira saya mengatakan Najib tetap akan tumbang. Kira-kira Najib ialah matematik manusia sedangkan kira-kira saya pula adalah sunnatullah. Sunatullah pula mengatakan bahawa apabila datang kebenaran maka kebahilan akan lenyap, dan pada sunatullah inilah letaknya keyakinan saya bahawa Najib akan tumbang. Keyakinan saya bahawa Najib akan tumbang seperti nangka busuk yang dihempas adalah sama dengan keyakinan saya bahawa matahari masih akan tetap terbit di sebelah timur sehinggalah Najib tumbang. Ada pula komen unknown… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

sahabatku John Doe – mari bicara perihal sunnahtullah, sifatnya bergantung pada asbab dan demikianlah fitrah yang mengikat setiap ciptaan-Nya. Sunnahtullah paling umum adalah – yang bermula (hidup) pasti akan berakhir (mati). – yang baharu pasti akan binasa.– yang kuat pasti akan lemah.– yang berkuasa pasti akan melepaskannya. Ya benar UMNO/BN tidak akan berkuasa selama-lamanya – tetapi In Shaa Allah bukan ditangan golongan politikus berhati serigala seperti Pakatan Harapan plus PPBM. Bukankah sunnahtullah yang paling umum itu telah "menemui" Barisan Alternatif dan seterusnya pergi kepada Pakatan Rakyat dan lama sebelum itu Semangat 46 juga telah memenuhi kitaran sunnahtullah yang paling umum… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

apapun najib bukanlah pm yang bijaksana. mirip kepada boneka isteri dan pengampu di sekelilingnya. ada baiknya dia kecundang dalam pru14 dari menang tipis untuk berterusan menyusahkan rakyat.

john doe
Guest
john doe

Unknown aka sahabat. Kamu hanyalah penipu dgn tulisan yg tiada nilai ilmu melainkan penipu semata-mata. Tulisanmu juga tiada nilai di dalam hukum. (Nmpk kamu dah insaf memberikan hukum tanpa ilmu). Seperti Najib, kamu pun hanya diberikan tempoh. Pada detik tempoh itu tamat dan kebenaran itu benar-benar turun di hadapan kamu, segala usaha utk bertaubat hanya akan sia-sia. Dengan sekonyong-konyong kamu akan berputus asa sbgmn skrg ini kamu merasa aman dari kemurkaan Allah dgn berterusan memutar belit. Apa jwpn nakhoda pemilik kuasa pemutus kamu di dalam isu RUU355? Oh ya, Sila lari dan acilut seperti biasa wahai penipu yg sering memutar… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib YAKIN !! Nak bagi tau sikit. Org penipu memang perangai macam gitu. Tipu dan mencuri jadi amalan memang akhirnya jadi bangsat. Najib dulu pun yakin tapi lagi banyak kerusi yg hilang. Dia ni taktau apa selain dari hidup menipu. Kita sesamalah tengok umno dan pas berebut masuk longkang. Hina sudahnya Najib nanti ..insyaallah

Anonymous
Guest
Anonymous

Anonymous21 February 2017 at 21:44
Bro, ramai org yg masuk neraka dari syurga terutamanya org yg cakap tak serupa bikin serta org yg menggunakan ayat2 Alquran sewenang wenangnya…

Balas

3:138 (Al Quran) ini adalah penerangan bagi seluruh manusia, dan petunjuk serta pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa.

Nabi Yunus (Yūnus):41 – Jika mereka mendustakan kamu, maka katakanlah: "Bagiku pekerjaanku dan bagimu pekerjaanmu. Kamu berlepas diri terhadap apa yang aku kerjakan dan akupun berlepas diri terhadap apa yang kamu kerjakan".

Anonymous
Guest
Anonymous

KES FOREX BANK NEGARA ADALAH JENAYAH KOMERSIAL BUKANNYA SIVILTidak lah perlu Tun Mahathir melalak ke hulu kehilir dengan penuh riak dan takabur bahawa konon nya DS Najib tidak berani saman diri nya atas tuduhan penyelewengan wang rakyat dalam isu 1MDB. Tun Mahathir begitu banga konon nya setiap hari dia berzikir kepelusuk negara menyatakan Najib pencuri dan penyamun tetapi Najib kata nya tidak berani saman. Maka atas sebab ini rumusan dibuat pada sidang akhbar di Program Bicara Perdana, bahawa jika Najib tidak berani saman , maka Najib bersalah dan takut. Akibat terlalu tua , otak yang berusia 91 ini lupa bahawa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara Anonymous22.28,

Kalau hendak siasat kes 20 tahun yang lepas, kenapa tidak siasat macamana Portugis boleh masuk dan tawan melaka?

Bukan ke kat Melaka ada Taming Sari, parang terbang dan ilmu kebal ? Ini kes Jenayah juga.

Geng-geng Taming Sari mana pergi sampai orang Portugis boleh tawan melaka?

Anonymous
Guest
Anonymous

ISU 1MDB AKAN BANTU BN MENANG PRU14Sehingga kini sudah masuk 2 tahun serangan terhadap 1MDB di lancarkan oleh Tun Mahathir terhadap kepimpinan Najib Tun Razak. Namun kesan nya tidak banyak, BN terus cemerlang dibwah kepimpinan Najib Tun Razak. Ketika kemuncak serangan banyak PRK berlaku dan hampir semua di menangi oleh BN dan satu sahaja kerusi berkedudukan status quo ia itu Permatang Pauh. Maka ternyata isu ini hanya mampu meleka kan dan mendatang kan alpa kepada kepimpinan pembangkang dalam menjalankan tugas harian mereka kepada rakyat. Sambil mereka rasa gah dan merasa kan mereka sudah berjaya tawan hati rakyat , mereka terlupa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tergugatkah Mereka Andai RUU355 Berjaya Dilaksanakan?Pada tarikh 18 Februari 2017, satu sejarah telah tercipta apabila Perhimpunan Solidariti RUU355 berjaya diadakan dan dihadiri kira-kira lebih 100 ribu orang. Inilah kali pertama satu-satu perhimpunan mampu mengumpulkan seramai ini peserta sepanjang beberapa perhimpunan diadakan oleh pihak Pakatan Harapan mahupun BERSIH. Kesemua mereka ini berhimpun bagi menyatakan sokongan mereka keatas Rang Undang-Undang 355 (RUU355) yang telah di cadangkan secara persendirian oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Tujuannya hanya satu, untuk memperkasakan sistem perundangan syariah di negara ini yang sekian lama tidak pernah di gubal semula mengikut peredaran zaman.Harus diingat, RUU355 ini bukanlah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Abdul Hadi Awang Masih Berpengaruh Dalam Kalangan Akar Umbi PASKesetiaan, ratusan ribu pengunjung pada Himpunan Rang Undang-Undang (RUU) 355 berada di Padang Merbok dari petang sampai ke malam dan tekun mendengar ucapan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membutkikan beliau masih mempunyai pengaruh yang besar. Beliau dijadualkan memberikan ucapan lewat hampir pukul 11 malam, iaitu aturcara terakhir pada himpunan berkenaan, tapi orang ramai tetap setia menunggu amanat beliau yang begitu penting selepas lama PAS memperjuangkan perkara berkaitan mahkamah syariah dan undang-undang Islam. Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang dan Naib Presiden Kesatuan Ulamak Islam Sedunia berdiri teguh di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

BERAPA KLCC MAHATHIR DAH BINA SEBAGAI PENGERUSI PRIBUMI?Serangan bertalu talu oleh pendekar tua Tun Mahathir sejak kebelakangan ini nampak nya semakin menjadi jadi kalut nya. Tajuk kami di atas bukan untuk menghina atau mencaci Tun Mahathir tetapi sekadar mahu peringat kepada petaksub dan penyokong Mahathir , apa sahaja kebanggaan dan kehebatan Tun Mahathir yang cuba mereka sampaikan dan cuba menyuruh orang UMNO mengenangkan nya ada lah terhasil dari jawatan nya sebagai Presiden UMNO. Menuyuruh kenang jasa Tun Mahathir tidak lengkap jika tidak di sabitkan dengan UMNO. Tun Mahathir dapat membina bangunan gah dan jadi terkenal seantero dunia ada lah atas… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Lim Kit Siang Menghancurkan DAP Dengan Tangannya SendiriSewaktu awal penubuhan DAP pada 1966, antara impian Lim Kit Siang adalah mengukuhkan kuasa kaum Cina di Malaysia dengan berteraskan prinsip Malaysia Malaysiannya. Bagi beliau, beliau pecaya akan prinsip kesamarataan kaum dan beliau menjadikan cara sekutu dan mentornya di Singapura, Lee Kuan Yew mentadbir negara berkenaan menerusi parti induk DAP, PAP. Sejak dari itu, perjuangannya sentiasa mendapat tentangan keras daripada ramai pemimpin kaum Melayu termasuklah dari Tun Dr Mahathir sendiri. Di atas perseteruan politik inilah menyaksikan Mahathir memenjarakan Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng sebanyak dua kali atas pelbagai alasan. Perkara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sementara itu, Kit Siang telah bermain satu lagi perlawanan di peringkat kebangsaan. Tidak cukup bahawa mereka berhasrat untuk mengekalkan Pulau Pinang, berkongsi Selangor dengan PKR, dan mengambil Sarawak. DAP juga perlu mengambil alih kuasa di Putrajaya. DAP mempunyai potensi untuk mengambil 55 atau lebih kerusi Parlimen. Tetapi mereka memerlukan sekurang-kurangnya 115 kerusi untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru. Ini bermakna mereka kekurangan kira-kira 60 kerusi. Dan 60 kerusi mesti datang daripada PKR dan terutamanya kerusi majoriti Melayu. Ini bermakna kerusi ini mesti ‘dicuri’ dari Umno dan disumbangkan oleh PAS. Tetapi PAS tidak lagi menjadi ahli pakatan pembangkang, Pakatan Harapan. Ini… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

IMPIAN KIT SIANG MUSNAH DENGAN MAHATHIR SEBAGAI PENYEBABNYASemuanya berjalan lancar dan mengikut perancangan dari Mei 2013 hingga Januari 2014. Kemudian semuanya berubah. Kes Liwat 2 Anwar Ibrahim telah dibangkitkan (saya diberitahu oleh pemerintah negeri tertentu bagi menghalang Anwar daripada bertanding dalam pilihan raya kecil Kajang) dan Anwar tidak lagi boleh untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Mac 2014. Mereka kemudian menggantikan Anwar dengan isterinya, Dr Wan Azizah Wan Ismail. Jadi, Dr Wan Azizah dan bukannya Anwar yang akan menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor yang baru. Tetapi kenapa pertama sekali, mereka perlu untuk menggantikan Khalid? Mereka berkata, beliau adalah Menteri… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

MAHATHIR ‘SYOK’ SENDIRI DENGAN ‘KEHEBATAN’ DAHULUMahathir sebenarnya tidak boleh mendabik dada kononnya beliau adalah seorang yang hebat didalam dunia politik, kerana dunia politk terlalu banyak cabang dan bunga tari serta lenggoknya. Jika hari ini Mahathir menyatakan beliau mampu menyatukan pemimpin didalam parti pembangkang seperti mana yang berlaku didalam Barisan Nasional ianya tidak lebih hanya mimpi syok sendiri Mahathir. Sebenarnya apa yang berlaku ialah pembangkang kini semakin bercelaru dengan kehadiran Mahathir didalam kelompok parti pembangkang, dan paling ketara ramainya ahli parti pembangkang yang keluar parti mereka sama ada secara senyap mahupun secara terbuka. Ianya tidak sahaja tertumpu kepada ahli bawahan sahaja… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

INILAH PUNCA NAJIB RAZAK DITAKUTI PEMBANGKANG…..SELEPAS SELESAI SATU PERKARA, BELIAU BERGERAK PULA UNTUK PERKARA LAIN… Begitulah cara bagaimana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberi khidmatnya kepada rakyat semampu dayanya sendiri. Sebagai seorang ahli politik yang diamanahkan menjadi Perdana Menteri, Najib bukan duduk saja di kerusi empuk di pejabatnya setiap masa. Sebaliknya, anak kelahiran Pahang itu tidak pernah berhenti untuk sentiasa mencari apa sahaja masalah yang bergelumang di negara ini agar ia dapat diperbaiki sedikit demi sedikit. Tolak tepi soal isu fitnah yang sengaja pembangkang taburkan keatas dirinya, jadual Najib pada setiap hari sentiasa penuh dengan acara-acara rasmi negara… Read more »

labu labi
Guest
labu labi

Boss.. Duit 2.6 billion dr 1mdb dh pulang blk ye sama dgn 42 juta duit SRC ye boss.. Kos sara hidup turun skrg kan boss dan ringgit mengukuh.. Walkabout.. Kununnya nk tunjuk marhean… Kikiki.. Kihkihkih.. Ceritera jual kt org ulu pun blum nk percaya.. Supaya boss x kecik ati.. Apa yg boss Ckp pasal najib tu saya percaya ye boss… Hidup najib!!! Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

Anonymous
Guest
Anonymous

Ajib memang suka cari masalah dari menghindari masalah…

Anonymous
Guest
Anonymous

RUU355 : KENYATAAN MAHATHIR SEPERTI SUDAH LARI DARI AQIDAHPengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad tidak seharusnya menuduh Himpunan RUU 355 yang dihadiri ribuan umat Islam di Padang Merbok Sabtu lalu sebagai tidak ikhlas dan untuk meraih undi semata-mata. Menurut EXCO Pemuda UMNO Datuk Dr Fathul Bari Mat Jahaya, soal niat adalah satu perkara yang subjektif dan tidak harus sewenang-wenangnya dipersoalkan. Selain itu, beliau turut menegaskan bahawa isu yang diketengahkan pada himpunan tersebut adalah isu bersama dan bukannya untuk kepentingan mana-mana pihak tertentu semata-mata. “Apabila menyentuh tentang soal niat penganjur, niat ini pada saya satu hal yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

KIT SIANG PULA MUDAH LUPA SELEPAS MAHATHIRSeperti yang diduga, saranan yang dibuat ramai bahawa Kit Siang perlu menyertai “task force” siasatan kerugian yang dialami oleh Bank Negara kerana aktiviti perdagangan matawang negara, dijawab dengan persetujuan bersyarat. Apabila memberi persetujuan untuk menyertai “task force” berkenaan, dengan syarat agar usaha yang sama dilakukan ke atas 1MDB, Kit Siang sebenarnya cuba mengalih perhatian rakyat, dengan harapan dapat memanjang lagi isu 1MDB. Hakikatnya, kepada yang suka membaca dari mendengar pembangkang “jual minyak”, tahu bahawa 1MDB telah pun diperiksa oleh pasukan petugas khas yang terdiri dari Peguam Negara, SPRM dan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC)… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

JENTERA TUA MAHATHIR SAHAJA YANG NAMPAK MEMBELA , YANG MUDA BLUR KISAH LAMPAUItu lah orang kata jika mahu “backup” Mahathir mesti cukup umur. Mesti tahu istilah U.M.N.O. yang pernah di laungkan kepada Mahathir. Ia itu UMNO – “Undur Mahathir Negara Okay”. Itu lah istilah ejekan yang di buat di poster poster dan surat layang oleh pelbagai pihak baik dari kalangan ahli UMNO mahu pun pembangkang. Ini kerana kebencian terhadap Mahathir meluap luap kerana pelbagai perkara yang telah di lakukan nya. Tapi ketika itu hanya surat layang dan kaset kaset sahaja yang boleh di jadi kan alat. Media semua di kuasai… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sudah Wujud Perpecahan Kaum Dalam DAP Angkara Kesilapan Kit SiangSelama ini, DAP dan Lim Kit Siang boleh menyembunyikan masalah dalaman parti berkenaan dari pengetahuan umum. Jika wujud khabar angin yang mendakwa parti berkenaan sedang berada dalam keadaan bergolak, mereka pasti akan berjaya menyembunyikannya hasil daripada kesepakatan dua kuasa politik utama DAP, Dinasti Lim dan Dinasti Karpal. Namun hari ini, setelah kematian Mediang Karpal Singh, DAP dan Lim Kit Siang selaku Penasihat Agung parti terkial-kial untuk menutup segala permasalahan yang timbul dalam parti berkenaan. Kit Siang dan Guan Eng selaku Setiausaha Agung parti gagal menghalang tindakan drastik seorang Ahli Parlimen dan… Read more »

cass
Guest
cass

hahaha…padan muka pas…percaya sangat umno…kononnya umno tentu bersepakat sebab sama sama melayu islam… pas beranggapan bahawa ruu355 tentu akan mendapat penghormatan dari barisan tertinggi umno untuk turut serta dalam perjumpaan mega di padang merbok….las las…pm tak turun…tpm tak turun…adnan mansur tak turun…annuar musa tak turun… rupanya betul lah aku cakap pas punya standard paria kelas 8….lebeh hina dari kasta india terendah sudra. pemimpin atasan umno yg sesama agama dan bangsa pun tak sanggup nak turun join… pas sepatutnya malu pada agama hindu…sebab perayaan thaipusam …pm..tpm…adnan mansur turun ikut serta meraikan perayaan tersebut.. dalam perjumpaan ruu355…tentang rang undang2 islam…puak umno ni… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Al-Ĥujurāt:12 – WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani. Nabi Hud:17 – ….. Sesungguhnya (Al Quran) itu benar-benar dari Tuhanmu, TETAPI KEBANYAKAN MANUSIA TIDAK BERIMAN. Semoga Allah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro, ramai org yg masuk neraka dari syurga terutamanya org yg cakap tak serupa bikin serta org yg menggunakan ayat2 Alquran sewenang wenangnya…

Anonymous
Guest
Anonymous

leh lencong sekejap…ejermensi, nak idupkan 1mdb semula sebelum mati tanpa kubur

ipic lwn 1mdb, sapa menang dlm kes arbitrasi kat london?

kalo riza kalah dlm tuntutan konon-konon harta sahnya kat usa (mungkin besor dia kalah) sapa nak tuntut pas tu?

Kerajaan Msia? x mungkin, sebab kerajaan x kata pun duit 1MDB kena curi.

Atau pun ipic? Kalo ipic dia kena buat repot polis "riza curi duit ipic" dulu sebelum buat tuntutan. pas tu baru ada kemungkinan Manchester City leh menang liga perdana inggeris.

sapa tau kenapa dua orang warga msia las-las tarik diri daripada buat tuntutan ek?

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau x ada yg tuntut,,bagi lh kat aku,,,simpan dlm saham 2-3 thn,,LPs tu sy pulangkan balik,,pinjamkn kpd yg lain pula…

Anonymous
Guest
Anonymous

Parti Amalan Setan begitulah kira2nya disebabkan pemimpin gila dedak masuk dalam akauan peribadi tak diketahui oleh ahli. Pas dulu lain sekarang lain, semuanya kerana hadi ulama jumud. Ada ilmu tapi simpan kat pala lutut. Cakap putar belit suka bohong. Orang macam dia ini wajib tolak tepi. Tak ada intergerti, islam bohong tidak boleh buat contoh pada benda yang baik2. Dapat dedak dari songlapan yang haram disisi agama. Rakyat mesti ingat hadi bukan maliakat dan tidak masum.

Anonymous
Guest
Anonymous

Indahnya mimpi…tapi hanya mimpi saja

Anonymous
Guest
Anonymous

Ask any SB officers, they will tell you najib and bn are gonners

labu labi
Guest
labu labi

Ehem2..encik..SB tu buat reverse psychology je tu..bg puak2 parti lawan syok sendiri Dan lalai.. Mereka amat2 pakar dlm perang saraf..hati2.. Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

abd halim Rushdie
Guest
abd halim Rushdie

Kalau BN kurang kerusi untuk bentuk Kerajaan Untung lah PAS ,Tapi kalau sebalik nya ApAS akan dibuang ke longkang macam bangkai,itu jam PAS gigit kuku la

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS ada Kelantan, PKR belum tentu, kalo ada nasib, PAS & BN joint control Selangor.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebelum ini malu2 gitu you.
Tapi 1800 dahpun Walimatolurus bahawa:
Pasangan bercinta terlarang Auww2 (paut kelingking) PAS Lobai Kingcin dan UMNI (pasangan haramnya) telah dgn rasmi bernikah muntaah.
Setiap malam mereka kongsi bermimpi Selangor.
Daftar la cepat selum? kna serbuan Jawi Jais
*Praap..praap..praaaap

Ismail ahmad
Guest
Ismail ahmad

Assalammualaikum.
Dari Anak Melayu Singapura.

Al kisah antara BN & PAS seperti cerita lazim berlaku.

Semasa bercinta lelaki yang banyak bercakap perempuanbanyak mendengar.

Setelah bertunang perempuan banyak bercakap lelaki banyak mendengar.

Setelah berkahwin suami isteri bercakap jiran yang dengar.

Kita tunggu je lah.

ANON 1645, AKU MIMPIKAN PADA 2050
S1.00 = Rm 500.00

SALAM BERJUANG BRO

Anonymous
Guest
Anonymous

Aku mimpi pada 2050 gaji minimum RM 1,000,000.00

Anonymous
Guest
Anonymous

Mimpi Kata BN menang…..
pokjib kata BN menang…..
apa lagi…..
Mulakan pru lah.. ..
hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Ada tak mimpi apa berlaku pd 2050?????ada tak mimpi nasib mesia jd mcm sri langka atau zimbabwe….hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

Asyik cakap pasal mimpi, macam mana Melayu nak maju, Mat?

Grow up lah …

Anonymous
Guest
Anonymous

Kerjasama antara BN dan PAS adalah satu usaha yang murni dan bermanfaat untuk kesejahteraan ummah di negara ini. Dengan adanya perpaduan ini umat melayu dan islam akan bertambah kuat dan memberi kebaikan kepada ummah.Orang melayu dan mssih ketinggalan terutama dari segi ekonomi dan pendidikan jika disbanding dengan kaum lain.Dengan ada kekuatan perpaduan dan kekuatan politik,banyak agenda untuk memperkasa dan taraf hidup orang islam dan melayu mudah dilaksanakan.Lebih baik kita bersatu sesama islam daripada kita berkerjasama dengan dapigs yang tentu sahaja mempunyai agenda buruk dan tersembunyi untuk memecah-belah dan bercita-cita untuk memerintah negara ini dengan acuan dan selera mereka yang memperkesampingkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Memperkasakan Melayu dengan Najib dan Hadi? Jual apa saja untok bayar hutang 1MDB. Curi duir rakyat guna budak Cina Jho Low. Tak cukop curi duit poket rakyat guna GST. Komisen saja dah cukop untok seekor anak jadi Penerbit Filem Lucah dan beli rumah di US. Ini bukan perkasa tapi PERKOSA Melayu..

Anonymous
Guest
Anonymous

umat melayu dan islam akan bertambah kuat apekedarahnya bila ada seleweng 1MDB songlap RM2.6 bilion, suap PAS RM90 juta, kenakan GST, biarkan harga barangan naik berterusan, dll.

Anonymous
Guest
Anonymous

Alu tak nak le,,,bersubahat dgn lanun,,pengklepet,penindas,,jgn jadikn ugama&bangsa sbgai Alaskan utk kekal brkuasa…memalukan je…

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah dapat 90 juta. Pas pun sanggup sua pungkoq depa kat umno

Anonymous
Guest
Anonymous

Bersamalah kita berdoa moga diterbalikkan kata-kata Najib kepada pengikut beliau. Ya Allah, semoga kau bukakan pintu hati pendokong dan penyokong Najib Tun Razak untuk melihat kehancuran dan kemusnahan yang dibawa beliau, Rosmah Mansor dan ahli keluarga serta rakan sejenayah beliau Taek Jho Low. Semoga kau campakkan hidayah kepada mereka daripada menjadi pengikot manusia bernama Najib Tun Razak yang juga dikenali satu dunia sebagai MO1. Moga kau kucar lanar Parti Pas yang mengambil kesempatan di atas kesempitan sehingga menyebabkan perselisihan faham dan budaya takfiri semasa mempermainkan RUU Syariah. Perkenankanlah doa kami Ya Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lebih bagus pergi aturkan sembahyang hajat beramai ramai, mcm PAS dulu buat, beb.

KO UMNO, KO UMNO, kata Nik Aziz, nyaris UMNO KO di PRU12 & 13, hilanh majoriti 2/3 di Parlimen, Najib kalah popular vote dan dapat keputusan yang paling buruk dlm sejarah.

Anonymous
Guest
Anonymous

teringat aku pada pesan orang dahulu kala – jika mahu berpindah rumah pastikan siap terlebih dahulu rumah yang baru. Lalu aku tanyakan kepada mereka dimana rumah kalian yang baharu itu kemudian sebahagian dari mereka menunjukkan kepada DAP sementara sebahagian lagi menunding kepada PKR, PAN dan PPBM. kemudian aku tanyakan lagi siapa pula ketuanya, lalu dijawap DAP lah ketuanya, kemudian terdengar PKR lah ketuanya dan disambut lagi PPBM lah ketuanya, sayup-sayup terdengar PAN lah ketuanya – bercelaru dan penuh tipu daya. Kemudian aku terdengar lagi semuanya adalah ketua – alangkah malang mereka yang mengikut kepadanya. Salam petang Ikhlas dariku unknown aka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka sahabat

Kamu tidak mengerti pada apa yang kamu tuliskan. Semoga hati kamu tak dibutakan Allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wahai pengikut orang dahulu kala aka unknown aka sahabat

Ikutlah kamu Pendekar Bijan yang kaya raya,
sarat bersenjata dan teramat berkuasa.
Ikutlah dia agar kamu tidak binasa.
Akan kau terima emas, perak dan gangsa.

Namun ingatlah juga Allah yang Maha Berkuasa. Membantu mungkar bakal mendapat celaka.
Tak cukup lagikah pesan Rasul yang mulia
Pemimpin menipu kekal dalam Neraka

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro unknown, lu sudah ketinggalan zaman le bro, skang ni zaman intenet, semuanya pantas, bila esok pakatan menang, esok terus lantik ketua..ko tak usah risaulah pasal hal tu pasal hal tu bukan hal kau pun..takde kena mengena pun..ko kan sokong najib..hihihi

Anonymous
Guest
Anonymous

19:06 kamu hanya mengundang ketawa wahai sahabatku.

Apa yang aku maksudkan bukanlah kuasa pemutus sebagai kerajaan tetapi kuasa pemutus didalam Pakatan Harapan plus PPBM.

Pernahkah kamu melihat pasukan bola sepak bermain tanpa kapten di padang dan hanya melantiknya tatkala ia sudah memenangi perlawanan ??

Pernahkah kamu menaiki bas yang punyai 4 stering, 4 brek, 4 sistem gear serta 4 pedal minyak yang dikendalikan oleh 4 pemandu dalam waktu yang sama ??

Demikianlah keadaan dan sifat Pakatan Harapan plus PPBM yang songsang dan diluar tabii.

Unknown aka sahabat.

Tajul
Guest
Tajul

Nakhoda sewel ni Toksah dilayan

Dia umpama org tak siuman yang bercakap sorang2 merayau2 ditepi jalan

Bila dilayan mulalah cakap merapu2 sambil minta duit minta rokok

Pedulikan sahaja dia. Dia hidup dalam alam ghaib. Dah gila isim gamaknya

Anonymous
Guest
Anonymous

sahabatku sebelum kamu turun ke laut pastikan cuacanya tidak gelora

Sebelum mengelak pastikan melawan terlebih dahulu.

Sebelum menuduh sediakan buktinya.

Apakah aku mendatangkan fitnah terhadap tuan2 politikmu ??

Ikhlas dariku
Unknown aka sahabat.

Anonymous
Guest
Anonymous

Semalam saya bangun tidur sebab mengalami satu mimpi yang amat bermakna. Sungguh ku yakin sekali bahawa dalam mimpiku itu akan menjadi kenyataan nanti. Saya bermimpi bahawa BN telah memenangi PRU14 nanti. Kemenangan yang besar ini merupakan sejarah yang luar biasa dalam dunia PRU. Saya hairan juga kenapa BN masih menang ea. Dalam mimpi saya itu didatangi seorang petapa drp Gunung Kalimanjaro yg mengatakan bahawa kemenangan BN kali ini adalah disebabkan perpecahan yang ketara dalam pakatan pembangkang. Yg menariknya PPBM bergabung dgn UMNO semula kerana kecil hati dgn PKR ketikamana PH meletakkan satu kerusi shj di Terengganu. Harap2 mimpi saya menjadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Macam ini ke Nukilan Alumni Newcastle University?

Cetek nya pemikiran.

Baik kamu sulitkan betul nukilan itu.

Malu aje bila kamu hebahkan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Biasa nyer mimpi lain,,yg jadinyer lain…itu tanda2 BN nak KO kot..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 14:48

Berpeganglah pada ajaran Rasulullah. Elaklah mengikut nafsumu walaupun kononya tinggi ilmu mu

Rasulullah SAW bersabda, "Mimpi baik berasal dari Allah. Jika salah seorang kalian melihat apa yang kalian sukai maka janganlah ia ceritakan mimpi tersebut kecuali kepada orang yang menyukainya saja dan jika ia melihat mimpi yang tidak ia sukai maka hendaklah ia meminta perlindungan kepada Alloh dari kejahatan mimpi tersebut dan dari kejahatan syaitan, kemudian meludah lah tiga kali dan jangan ia ceritakan kepada siapapun, sebab mimpi itu tidak akan mendatangkan kemudharatan,” (HR Bukhori dan Muslim).

Anonymous
Guest
Anonymous

Meh le pakcik cerito kat kau pasal mimpi kau tu..dalam blog ni ramai gak yang mimpi tapi mimpi pakatan menang bosar tapi kau mimpi sebaliknya…nak tau knape? Mengikut kitab tajul muluk, mukasurat 2:6b paragraph 42m, orang yg mimpi begitu sebenarnya telah termakan dedak menyebabkan tersumbatnya kapilari akal yg menyukarkan dia untuk berfikir dan bermimpi spt org lain diblog ni..kalo tak diubati, parah sakitnya…kalo tak taubat,neraka jahanam tempatnya..

Anonymous
Guest
Anonymous

it is clear as day umno is just manipulating pas with the ruu355 bait…if i was pas ordinary members I would want to get umno declare officially their true intentions regarding 355 to gauge umno's coalition partners response unless of course both bawang and lips have privately and secretly cut a deal similar to "you help me i help you" to deceive their grassroots and partners respectively

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau tau mood menang kena buat pilihanraya dgn segera…hahaha

Anonymous
Guest
Anonymous

PRU14..Jadikan PAS dan UMNO sbg barisan pembangkang baru di Msia. Islam dan org Melayu lebih selamat.

UNDI PAS = UNDI UMNO

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah khuatir pasal 3 penjuru. Yg mahukan pembangkang menang tetap akan undi pembangkang. Mereka takkan undi UMNO/BN atau PAS.

Walaupun PAS juga pembangkang namun para pemilih takkan undi PAS sebab mereka dah tahu siapa PAS yg sebenarnya. Mereka adalah UMNO/BN bertopengkan PAS bukannya pembangkang yg tulen. Masakan para pemilih masih tidak tahu akan gandingan kerjasama antara UMNO & PAS sekarang?

Anonymous
Guest
Anonymous

Soalan…… Apakah Pas rela diperlakukan sedemikian…….. oleh UMNO yang selama bertahun-tahun selama ini dianggap sebagai musuh paling utama atau ada faktor lain yang mendorong ia terjadi? Kah… Kah… Kah…. Begitu manja bunyi ayat diatass…pertanyaan dari orang putus kasih… Dalam blog ini sentiasa ada yang membuat tuduhan pemimpin PAS terima rasuah bernilai diantara RM90 juta dan diketahui umum pemimpin hanya menafikan tapi tiada tindakan saman. Mengikuti lojik akal, memberi dan menerima rasuah seperti yang didakwa ia sememangnya berlaku. Cuma pihak menuduh tidak diberikan ruang untuk menyiasat secara bebas. Kalau sudah menerima upah maka kerja seperti yang dijanjikan mesti dilaksanakan. Tak timbul… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yg penting PAS tak mungkin lagi akan di buli oleh DAP atau PKR

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 13:49

Elok bebenor lah tu….

"Yg penting PAS tak mungkin lagi akan di buli oleh DAP atau PKR"

Rela kome dikencing UMNO berkali-kali. (Naib Presiden PAS Idris Ahmad)

Anonymous
Guest
Anonymous

RU355 jadi umpan jinakkan Pas. Bila nak luluskan dan laksanakan RUU355 tu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib memberitahu "usah peduli tohmahan mengenai hubungan baik antara UMNO dan Pas sekarang, termasuk mengaitkannya dengan wang ringgit .. kerana yang penting ialah matlamat untuk menang pilihanraya."

The end justifies the means? Bertambah buruk tabiat si Najib. Seleweng 1MDB dan songlap berbilion riggit masuk akaun dia dll. Beri RM90 juta dari nya kpd PAA. Sekarang kata usah peduli. Menjadi angkuh dia.

Tuhan tu kaya. Kita usaha sedaya upaya bagi menggulingkan nya, dan berdoa supaya Tuhan membalaskan nya di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

benar Allahswt itu Maha Segalanya – tetapi manusia itu sifatnya baharu dan pasti binasa (mati) namun dibekalkan kepada hamba-Nya dengan ilmu, iman dan akal sebagai pedoman. Malangnya seringkali si jahil itu mendakwa merekalah golongan yang benar – walau keadaan dan sifatnya sendiri mematikan pada dakwaannya. Mereka mendakwa dengan membawa pelbagai khabar berita disertai bukti dan hujah ?? – akhirnya mereka kekal sebagai golongan yang terpinggir. UMNO/BN in Shaa Allah akan kekal sebagai kerajaan atas izin dan Qudrat Allahswt – walau seisi dunia berpakat kepada politikus berhati serigala dengan kehebatan menipu daya. alangkah buruknya keadaan dan sifat kamu yang menjadi anak'… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

"UMNO/BN in Shaa Allah akan kekal sebagai kerajaan atas izin dan Qudrat Allahswt – walau seisi dunia berpakat kepada politikus berhati serigala dengan kehebatan menipu daya." –

Kamu penyokong Umno/Bn? Betul ke kamu "ikhlas"?

"Bahkan kamu tidak ada sedikit pun rasa malu atau berdosa tatkala tangan2mu merebut pelbagai nikmat sambil lidah2 kamu penuh dengan cercaan dan fitnah .." –

Ada kah kamu begitu? Apa makna "salam zohor" kamu itu?

Dan dengan cakap saperti di atas itu, kama mahu mengaku "sahabat"? Padan lah aku terbaca kamu kena lesing di komen2 dulu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Zohor [email protected],,,,kalau brjamaah,,pakai imam mane?Pas ke Umno?alahai,,,lobai,,,slmt beramal..

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 13:56

Di Malaysia, bukan main kutuk Wahabi, bila time haji, berebut-rebut ke Arab Saudi

Di Malaysia, bukan main kutuk Syiah, tapi lobai sedunia bercium pipi di Iran

alahai lobai….. selamat beramal

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka Sahabat Aku akan tetap bersyukur kepada Allah atas segala rezeki dan nikmat yang diturunkannya. Aku akan tetap menyanggah umara yang tidak amanah dalam menjalankan tanggung-jawab mereka. Menyokong umara sebegini akan menyebabkan aku juga akan diadili di depan Allah Rabbul Jalil. Sabda Nabi SAW: ertinya: “Tidak ada seorang hamba yang Allah pimpinkan kepadanya orang-orang, dia mati dalam keadaan ia menipu orang-orang yang dipimpinnya, kecuali Allah telah mengharamkan atasnya syurga.” (riwayat Muslim) Ertinya: “Sesungguhnya ketaatan itu hanyalah dalam perkara yang baik.” (riwayat Al-Bukhari no. 6726, Muslim no. 1840, dari ‘Ali r.a.) Aku juga akan terus menentang ulama yang mempersendakan hukum… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

sahabatku 16:34 – sejak dari dahulu aku katakan, pokok pada urusan ini bukanlah tunjangnya bersifat – hitam atau putih. bersama umara' bukan bermakna menyokong segala kezaliman atau kemungkaran yang dikerjakannya. Jauh lebih itu iktiqadnya adalah UMNO/BN adalah lebih baik daripada Pakatan Harapan plus PPBM. Golongan marhean seperti kamu dipersilakan untuk bersama UMNO/BN diatas segala tuntutan syariat yg telah dilaksanakan dengan menunaikan hampir segala hak2 si marhean. Atau kamu boleh sahaja jika berhasrat untuk menubuhkan sebuah kerajaan yang lebih mentaati syariat Allahswt menerusi satu undi milikmu. Apakah kamu tidak melihat betapa khianatnya para politikus hatta terhadap sesama mereka. Apakah kamu tidak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Allah itu maha besar, tapi kamu makhluk yg hina dan bodoh unknown..ketahuilah..

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka sahabat…

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka sahabat Bahagian 1/2 1. Kamu kata "Jauh lebih itu iktiqadnya adalah UMNO/BN adalah lebih baik daripada Pakatan Harapan plus PPBM." Memang benar, semasa aku mula menyertai UMNO tahun 60an, UMNO itu memang lebih baik kerana Pakatan Harapan dan PPBM belum pun wujud. Usaha UMNO memperkasakan orang Melayu melalui FELDA tidak aku sangkal. Tertubuhnya MARA, RISDA, FAMA dan lain-lain adalah usaha pemerintah yang bertunjangkan UMNO pada masa itu. TAPI waktu sudah berubah, segala kebaikan itu telah dicemarkan….. Orang Melayu FELDA telah 'diharamjadahkan'. MARA telah dipergunakan bukan untuk tujuan asal membantu rakyat tetapi sebagai landasan untuk kepentingan peribadi orang-orang tertentu.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka sahabat Bahagian 2/2 4. Kamu kata "meruntuhkan sebuah kerajaan yg rohnya terikat pada Islam dan jasadnya dipasak pada Bangsa." Dari dalam UMNO aku tak nampak roh kerajaan sekarang terikat kepada Islam. Yang aku nampak terlalu ramai yang bertujuan mengayakan diri sendiri. Tolong beri contoh, ketua bahagian mana yang rumahnya kurang dari juta??? Jasadnya juga tidak terpasak kepada Bangsa. Seperti yang aku jelaskan sebelum ini, badan-badan pendokong orang Melayu mula dihancurkan. Usaha pejuang-pejuang dahulu menentang fahaman komunis mula dihakis atas alasan pembangunan. 5. Kamu kata "Apakah kamu berani mengatakan jasadnya Pakatan Harapan plus PPBM adalah terkandung pada hak bangsa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

sahabatku setelah aku membaca maklumat balas darimu – kamu tidak sanggup membela tatkala dibukakan pada sifat dan keadaan tuan2 politikmu. aku tidak meletakkan UMNO/BN laksana sempurna sifatnya. Kamu mengakui Pakatan Harapan plus PPBM juga diulit pelbagai bentuk kezaliman dan kemungkaran dengan kuasa yang ada pada mereka – lalu apakah boleh sekiranya aku meletakkan asbab utama kamu kekal kepada mereka adalah kerana kamu juga merupakan "syaitan bisu" sebagaimana kamu melemparkannya kepada mereka yang memilih untuk bersama kerajaan ? Apakah ada dari kalangan politikus pakatan harapan plus PPBM itu yang miskin hartanya ?? sesungguhnya pertimbangan manusia itu bukan bersifat mutlak, golongan seperti… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Unknown aka sahabat Nabi Muhammad SAW memuliakan keturunannya di sebabkan perintah Allah dalam ayat 33 Surah Al Ahzah yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah menghendaki akan menghilangkan kotoran daripadamu semua, hai ahlul bait dan membersihkan engkau semua dengan sebersih-bersihnya.” Nabi Muhammad SAW memuliakan tempat kelahirannya juga kerana perintah Allah dalam ayat 32 surah Al Haj yang bermaksud “Dan barangsiapa yang memuliakan tanda-tanda suci (agama Allah), maka sesungguhnya yang sedemikian itu adalah menunjukkan ketaqwaan hati.” Daripada tulisan kamu aku anggap kamu tahu mengapa Rasullullah SAW berbuat demikian tetapi cuba menggunakan fakta tidak lengkap untuk kepentingan tuan politik kamu. Bukankah Nabi Muhammad SAW ada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Typo Ayat 33 Surah Al Ahzab

rahman jpc
Guest
rahman jpc

ini lah 'unique' nya budaya melayu ! dgn d unkap perkataan 'maaf zahir batin', semua kesalahan boih d hapuskan.

ini lah kebimbangan saya d kawasan Pekan.

buat masa sekarang jumlah yg menyampah terhadap pasangan klepet ini begitu membuak. tetapi dgn sedikit habuan, semua nya bolih d maafkan.

'ini lah indah nya bangsa ibunda ku'.

namun usaha utk menjatuhkan pasangan ini wajib d teruskan – insya'allah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Betapa penting nya orng2 kampong dan orang Melayu berpendapatan rendah di fahamkan seboleh boleh nya bahaya nya kpd kepentingan Melayu jika Najib dn Umno/Bn di undi di Pru14.

Saya cadangkan gunakan penuntut2 universiti yang politically conscious. Saperti yang ambil bahagian di demo Tangkap MO1 dahulu.

Mereka bukan saja bermotivasi penuh, juga senang faham, boleh di fahamkan lagi dan boleh coba memahamkan Melayu di kampong dan yang berpendapatan rendah.

Kalau tidak, dapat BRIM RM1000, dan lain gula2 di PRU, mereka akan pangkah Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya cadangkan PPM beri perhatian penuh kpd komen pertama dan jawapan2 kapada nya, di atas. Pasal Generasi Y yang belom mengundi.

Jika mereka dapat di pujuk mendaftar dan akan mengundi, amat bagus.

Mungkin, di temu dulu, di nilai pendirian depa, mana yang bosan dengan Najib, mana yang bersimpati dengn PPBM dan barisan Pembangakang, mana yang mahukan negara maju, pujuk pergi undi.

Perlu ada "cadres" yang boleh menggerakkan kumpulan kumpulan kecil 2-3 orang membuat kerja itu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Pembetulan:

PPM = PPBM

Anonymous
Guest
Anonymous

Kira2 4 juta lebih rakyat Malaysia yg layak mengundi belum mendaftar. Najib tentu suka dengar maklumat ni. Saya pun ada dengar khabar PRU mungkin diadakan pd bulan Sept/Okt tahun ni (lepas Hari Raya). Bagi mereka yg baru daftar, SPR ambik masa lebih krg 5/6 bulan utk siapkan proses pendaftaran. Jika PRU diadakan lebih awal maknanya mulai hari ni bagi mereka yg belum daftar mestilah cepat2 mendaftarkan diri takut tak sempat pulak nak ngundi pd PRU akan dtg. Mereka tak boleh lengahkan masa lagi. Jika kamu sendiri atau sesiapa yg kamu kenal belum daftar lagi, cepat2lah daftar. Jangan buang masa lagi.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Rahman jpc

Pengundi Islam perlu disedarkan tentang rasuah pilihanraya. Biar mereka jelas bahawa pemberian bantuan dsb. menjelang hari mengundi itu adalah rasuah pilihanraya walaupun cuba diperlihatkan sebagai "kami prihatin".

Kalau benar "kami prihatin", mengapa tak beri selepas hari mengundi???

Mungkin pembangkang akan dituduh menggunakan agama untuk kepentingan politik tapi sedarkah kita dan mereka bahawa hukum memberi dan menerima rasuah itu telah ada sejak Al Quran diturunkan.

Kalau ini dapat dilakukan dengan berkesan, masalah tukar 'kain pelikat, susu, gula dan wang ringgit' dengan undi akan dapat dikurangkan.

Orang kampung tanam kangkung

Anonymous
Guest
Anonymous

Setuju Anon 15:50. Pemberian bantuan atas alasan kami prihatin terhadap kos sara hidup semakin meningkat perlu ditangani dgn segera. Orang kampung perlu diingatkan isu ini dan diperlu diajar bagaimana jadi pengundi yg bijak yg boleh berfikir dan tidak terima bulat2 apa UMNO cakap. Orang kampung mestilah tanya kpd diri sendiri kenapa bantuan ini hanya muncul menjelang pilihan raya…masa lain takde. Orang kampung mesti bertanya kpd UMNO kenapa bantuan tidak disalurkan selepas pilihan raya. Satu penggal ada 5 tahun. Kenapa tahun pertama kedua ketiga tak nampak ada bantuan disalurkan. Yg pelik tapi benar selalu berlaku tiba aje pilihanraya bermacam2 bantuan diberikan.… Read more »

The Phantom
Guest
The Phantom

Salam Pak Rahman……PPBM dan Pakatan perlu tekankan kepada generasi Y betapa penting mendaftar sebagai pengundi. Ini perlu digemparkan ke seluruh cerok kampong. Dalam ceramah PPBM dan Pakatan perlu seru semua ibubapa, atok dan nenek pastikan anak2 dan cucu mereka yg berumor 21 ke atas turun daftar pengundi……..nyatakan jugak di mana tempat nak mendaftar. Perkara ni mesti ditekankan without fail dalam setiap ceramah dan perjumpaan dengan rakyat. Sebenarnya Generasi Y ni ramai yg sedar hal negara yg dah rosak tapi kesedaran saja tak cukop kalo mereka tak daftar dan tak pergi mengundi. Pak Rahman jangan terkejut……cayalah ada orang masih tak tau… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada apa Yg Nak dihairankan PAS DGN UMNO… Satu gila Nak memerintah (kalau tumbang beratur ke mahkamah)…satu lagi hanya gila Nak jadi penasihat(percent)Nak juga merasa kereta kereta mewah.. Tu Yg najib yakin sangat tu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasi lah cadangan apa yang patut di buat, Bang?

Harap anda mahukan keadaan bertukar dari keadaan di bawah Najib sekarang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Boleh ke PAS UMNO BN menang? Terlalu banyak isu terpalit yang belum selesai…. PAS Lebuhraya Rakyat yang tak kunjung siap Pembalakan luar kawalan di kawasan orang asli Kelantan Tayang kenderaan mewah walaupun mampu seperti Posche, Audi Q7, Mercedes dll. sedangkan akar umbi nak makan pun bercatu Fatwa Hadi bahawa UMNO itu kafir belum ditarik balik. Cuba berdalih/mengelakkan dari melaksanakan hukum hudud yang dicanang hampir 20 tahun. Cabaran Husam ke mahkamah dalam isu 90 juta tidak berjawab UMNO BN 1MDB, SRC, 2.6b dll, belum ada penyelesaian yang boleh diterima rakyat GST yang makin melumpuhkan perniagaan dan rakyat. Penarikan subsidi yang terus… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apalah yg dah JD dgn pas,,,,kejar nikmat dunia dgn cara menjual agama,,,kesenangan diri didahukan,penderitaan rakyat dikemudiankan,,,

Anonymous
Guest
Anonymous

pas ni terdiri dari golongan bodoh sombong
tak sedar mereka tu sentiasa rugi
asyik jd pawn kpd mana2 parti lain yg didekati

Anonymous
Guest
Anonymous

Pertandingan 3 penjuru dikhabar sebagai punca kemenangan UMNO/BN – kebenaran pada khabar ini melebihi 65%, jika melihat pada PRN Sarawak tempoh hari apabila DAP bertanding melawan PKR dan parti Barisan Nasional. bukan sahaja kalah tetapi ada yang hilang wang pertaruhan. tetapi yang lebih dibimbangi oleh politikus berhati serigala itu bukanlah pada soal 3 penjuru semata-mata – jauh lebih itu adalah berkenaan kerusi yang bakal diperuntukkan untuk PPBM dan PAN menjelang PRU ke-14 nanti. PAS sebelum ini turut bersubahat didalam pakatan rakyat (pakatan serigala) lalu mendapati betapa taring dan cakarnya belum cukup untuk menandingi "pakatan sulit" diantara PKR dan DAP. Anehnya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

12:51,,
Mimpi ngeri ke mlm tadi,,?Tu lh,tgh hr ni merepek mcm orang sewel..

Anonymous
Guest
Anonymous

aku hanya membantu agar akalmu, ilmu dan iman kamu supaya mampu menjadikan kamu manusia yang bersifat manusia – bukan lagi manusia yang bersifat biri-biri.

ikhlas dariku
Unknown aka sahabat

Anonymous
Guest
Anonymous

Berakal sngt kh kamu,,berilmu&beriman sngt kh kamu,,,berakal,berilmu&beriman pun kamu,,jika TDK beramal dgnnya,,(bermanfaat kh itu semua)walaupun kezaliman/penindasan oleh pemimpin berlaku didepan mata Tanpa apa2 usaha Dr kamu untuk menghentikannya ….slmt beramal,,,,tuan politikus musang brjangut,,

Anonymous
Guest
Anonymous

Akal iman lah konon…tau laa puak pembangkang bagi bagikan kerusi nak bertanding.aku bagi fakta pru 13 jibon penuh yakin kaum cina dah beralih arah sokong bn..tau tau hancus undi popular pun tak dapat..untungnya kerusi bn lebih pasal umno main sentimen rasist undi pas undi pkr sama spt undi dap dan puak lgbt…
Kali ni pas dah suci murni pulak… Berbahasa manis berhati busuk…
Known…

Anonymous
Guest
Anonymous

Takde manisnyer bahasa yg keluar dr puak ni,,,sumpah seranah,caci-maki je yg banyak keluar Dr bibir dorang,,,,diam seribu bahasa,malah dibela nyer lagi pemimpin yg zalim(Mo1) demi mendapat habuan dunia..(jawatan penasihat)

Anonymous
Guest
Anonymous

Jangan dok layan 'unknown' itu orang tiga suku.
Orang yg mengaku cerdik sebenarnya 'akal pendek'.
Setakat bercakap dan menulis semua yg pi sek boleh menulis.
Tapi tengoklah tulisan nya, kita boleh nilai tuan nya.
Maaf unknown ….kamu sudah melampau.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro semua, bila ditanya samada dia unknown menulis kerana dedak jawabnya tidak..dia menulis kerana mahu kita jadi manusia jangan jadi sifat bebiri..apagunanya jadi manusia spt unknown yg menjadi kaldai tunggangan org..unknown, toksah le ko nak kongsi ilmu bebiri ko tu kat sini ek, akal ko itu kalo diikut menjadi sesat..ilmu dan iman jauh lagi la..

Anonymous
Guest
Anonymous

mula cuak nampak? camane pulak dengan gerakan pembangkang dalam usaha memenangi piliahnraya? menghasut dan mengadu domba tak berapa memberi kesan. kalau skil ini berjaya di u.s ketika pemilihan presiden, skil yang sama tidak terpakai di malaysia. mungkin faktor geografi, demografi dan kebolehan mencapai maklumat menjadikan ianya berbeza.

Anonymous
Guest
Anonymous

Usaha x nmpak sbb TK Ada liputan tv3 suku..utusan layu..dn berita TK hairan bla..bla..bla..

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah awal2 lagi kata ada 3 penjuru kan?… So tentulah Umno dam Pas tidak bergabung….. Kalau bergabung tentulah tinggal 2 penjuru saja.

So akhir kata Pru14 INI akan menyaksikan pertandingan 3 penjuru :
1. BN (dg parti yg bersekutu UMNO MCA MIC dll)
2. PAS
3. PH

Malaysian Cybertrooper
Guest
Malaysian Cybertrooper

Pada zahirnya memang nampak macam 3 penjuru tetapi hakikatnya pertandingan kali ini tetap dua penjuru. Ini kerana sebarang undi kepada PAS adalah sama seperti mengundi BN.
Kita harus mula dari sekarang untuk menyebarkan maklumat ini kepada semua iaitu undi BN dan PAS adalah sama.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu pendapat ko, yg akan mengundi bulan adalah org PAS. So mereka yg memilih terpulanglah kpd masing2…

Yang pastinys mereka dah menolak DAP.

Anonymous
Guest
Anonymous

PAS pun manusia bukan malaikat,

Anonymous
Guest
Anonymous

13;08…kami anak muda melayu tak tolak dap. kami menolak PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

parti pas hanya harap pakai serban aje. tapi bodoh.
parti pas ingat hanya org pas aje memahami agama.
sudah la pas…kami tidak bodoh..
hadi macam HARAM JADAH…

Anonymous
Guest
Anonymous

Pas jd pengacau daun utk kurngkan undi kpd pembangkang dn klebihan kpd bnno..pas dn umno pakat dlm kelambu scr TK rasmi..tkt nmpak Sgt memihak umno klu Ada krjasama rasmi..itu yo sebonar ee..

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno menang bukan pasal pas tapi pasal tipu…percayolah cakap den ni ha…

Anonymous
Guest
Anonymous

aku tengok pas ni selamanya jadi tunggangan parti2 lain ye
itulah ganjran org yg suka berkelahi dan tikam belakang

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib jangan bermimpi BN akan menang dalam PRU akan datang. Kebanyakan generasi Y amat benci pada Najib bukti boleh didapati dalam komen media sosial

Anonymous
Guest
Anonymous

Generasi Y ? Majoritinya tak berfatar. Kalo berdaftar pun, mereka tak keluar mengundi.

labu labi
Guest
labu labi

Umno ada ilmu kebal Dan parang terbang dan pas ada ilmu kasyaf yg boleh lihat masa hadapan. Kombinasi umno dan pas mmg mantap!!! Dan dgn itu Tg Datuk seri Abdul hadi awang akan bertanding di parlimen kepong utk buktikan di mana pun beliau bertanding… Kemenangan berpihak pada nya… Takbir!!! Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss..

Cik Minah
Guest
Cik Minah

Generasi Y yangmana tak berdaftar………????
Semua anak-anak buah saya dan anak-anak kenalan saya berdaftar. Mungkin anak Anon 12.29 tak mendaftar, kalau begitu runginya……..kalau
kamu umno, ruginya umno!!!!

labu labi
Guest
labu labi

Anak2 saya gen y..mmg dh daftar undi.. Saya boleh agak sape yg dia org nk undi yg pasti bkn umno atau pas,walau pun mereka disogok dgn brim.. Saya tak influence apa2 pun.. Mereka lihat sendiri apa yg berlaku sekeliling mereka.. Jgn jd melayu bodoh.. Tp melayu bijak.. Kikiki.. Kihkihkih.. Ahaksss.. Takbir!!! Hidup umno!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

PAs pis pus akan menang semua kerusi majoriti bukan islam yang diberi laluan oleh umno/bn di Selangor, P.Pinang, Perak,NS, Melaka, Sarawak dan Sabah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekitar 100 orang sahaja membanjiri dataran Taman Jaya di sini membantah keras pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016. Kumpulan tersebut majoritinya bukan Islam memenuhi kawasan tersebut bermula pukul 3 petang sebelum bersurai dua jam kemudian sebagai tindak balas terhadap Himpunan RUU 355 di Padang Merbok, Kuala Lumpur hari ini. Jurucakap perhimpunan anti-RUU 355 yang dianjurkan sebuah badan bukan kerajaan dikenali sebagai Bebas, Azrul Mohd. Khalib dipetik satu portal propembangkang sebagai mengesahkan jumlah kehadiran cukup luar biasa itu. Meskipun tidak pula menyebabkan sebarang kesesakan jalan raya, beberapa anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya dilaporkan berjaya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Apabila seorang mufti secara sinis mendakwa PAS mencari keuntungan politik melalui hudud dan juga RUU355, penulis melihat dua perkara di sini. Pertama, sikap buruk sangka yang bertolak daripada keegoan dan kebusukan hati. Kedua, kejahilan politik apabila ilmu politik hanya ditimba dari perigi buta yang digali dalam ruang yang sempit. Mana mungkin PAS memperdagangkan hukum Allah demi keuntungan politik. Kalau mufti mahu berniaga, mufti akan menawarkan barangan yang mendapat permintaan yang tinggi. Barangan yang diniagakan mestilah barangan yang mudah laku dan memberi pulangan yang lumayan. Itu tujuannya berniaga. PAS perjuangkan syariah sejak ditubuhkan lagi. Ketika itu majoriti Melayu menolak hudud. Mereka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Pelikkah jika ada mufti terkeliru atau memang buta terhadap sejarah perjuangan PAS? Tidak. Bukankah Allah ada menyatakan di dalam al-Quran tentang manusia yang ada mata tetapi buta. Malah Allah membangkitkan mereka dalam keadaan buta di akhirat kerana di dunia dahulu mereka buta untuk melihat kebenaran. Manusia yang lebih hebat dari mufti dari segi ilmu dan amalannya pun tersesat. Semuanya telah dirakamkan di dalam l-Quran, al-hadis dan sirah. Mereka itu bukan tak ada ilmu atau sedikit amalannya. Sebab terjadinya demikian mengikut sejarah adalah sifat ujub, riak dan takabur. Sepatutnya, mufti melihat dengan mata yang celik – malah sudah terang lagi bersuluh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Sebenarnya perjuangan untuk melaksanakan hukum hudud adalah perjuangan PAS. Nampaknya PAS tidak berminat sangat untuk berjuang untuk kesejahteraan rakyat, menolak rasuah, menambaik keadaan orang Islam, meningkatkan ekonomi dan lain-lain. Perkara ini lebih ditonjolkan oleh Pakatan Harapan. Nabi tidak berjuang untuk melaksanakan hukum hudud sahaja tapi untuk berdakwah,menyampaikan Islam. Menjalankan Amar Makruf Nahi Mungkar. Sepatutnya, kerja PAS yang paling utama adalah mengislamkan orang Asli di Kelantan. Kemudian menjalanka daawah kepada orang UMNO supaya mengikut sunnah nabi, menentang rasuah dan lain-lain. Selepas itu kerja PAS adalah berdamai dengan parti Amanah. Di waktu zaman Nabi, Kaum di Madinah yang berperang beratus tahun disuruh… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 17:10

PAS dah buang hudud ketepi. Bila berkawan dengan bow tie dan bijan, mereka hanya memperjuang RUU 355 yang jelas bukan HUDUD

Anonymous
Guest
Anonymous

pru yg lepas saluran gen y ler yg panjang kt tmpt aku kwsn melayu
mereka ada civic minded
jgn pertikai

Anonymous
Guest
Anonymous

Percanggahan pendapat antara pimpinan UMNO KELANTAN berhubung cadangan kerjasama yang sedang dijalankan oleh pimpinan tertentu UMNO Kelantan dengan PARTI AMANAH NEGARA ( AMANAH) semakin membarah. Ada diantara Ketua Umno Bahagian mula menyuarakan ketidak puas hati berkaitan kerjasama yang bakal dibentuk oleh Umno Kelantan di bawah pimpinan Datuk Seri Mustafa Muhamad dengan Pengerusi Amanah Kelantan yang dipimpin Dato Wan Rahim WAN Abdullah untuk menawan Kelantan dari Pas. Antara pimpinan Umno yang melahirkan kekecewaan atas kerjasama yang bakal dibentuk ialah Setiausaha Umno Negeri Kelantan merangkap Ketua Umno Bahagian Pasir Mas, Datuk Hanafi Mamat, Setiausaha BN Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad, Ketua… Read more »